Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"game" laptop met batterijduur.

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 18:14
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop die rond de 6 uur door kan gaan met simpel internet en Word/Excel etc. Dit omdat ik student ben en de hele dag met de laptop moet werken.

Aan de andere kant zou ik graag een laptop zien die nog aardig wat kan gamen. Uiteraard dan wel aangesloten op het stroomnet.

De batterijduur is wel belangrijk. Aan een echte gamelaptop heb ik weinig, omdat ik vaak 6 uur zonder stopcontact zit. Maar naast die batterijduur zou ik graag goede specs zien.

Het budget is max €1200. Verder zie ik graag een 15 inch scherm, met hoge resolutie (liefst 1920 * 1080) voor films etc. Ik ben niet op zoek naar een Apple laptop, omdat ik graag Windows 7 gebruik.

Zouden jullie misschien zo'n laptop weten?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 14:01
Gaminglaptops scoren van nature niet zo goed op accuduur, ik weet daar zo 123 geen uitzondering op maar Sony heeft nu een actie dat je bij allerlij laptops gratis een extra accu die je onder de laptop klikt krijgt. Daar wordt hij uiteraard wel wat dikker en zwaarder van maar dan heb je wel een erg hoge accuduur.

Ik heb

Bijvoorbeeld deze Vaio S (zelf geconfigureerd)
Totaalbedrag 1.174,01
Intel® CoreTM i5-2520M, 2,5GHz
Windows® 7 Home Premium
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
AMD Radeon(TM) HD 6630M 1GB
6 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
39,5 cm LCD, 1920x1080+camera
Batterij met lang levensduur _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door martijnve op 11-01-2012 00:31 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Michigan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 18:14
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik vraag me alleen af, ik zie veel nieuwe laptops met de i7-2670QM of i7-2630QM. Zijn die niet stukken beter en daarvoor een betere keus? Of zie ik niet het hele plaatje?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 14:01
Een quadcore i7 is natuurlijk sneller dan een i5 maar voor gaming (zeker met een notebook-GPU) heb je over het algemeen niet zo'n hele sneller CPU nodig dus je moet je afvragen wat je nog meer met de laptop doet en of een snellere CPU daar voor belangrijk is.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
rdt.dop schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:21:
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop die rond de 6 uur door kan gaan met simpel internet en Word/Excel etc. Dit omdat ik student ben en de hele dag met de laptop moet werken.

Aan de andere kant zou ik graag een laptop zien die nog aardig wat kan gamen. Uiteraard dan wel aangesloten op het stroomnet.

De batterijduur is wel belangrijk. Aan een echte gamelaptop heb ik weinig, omdat ik vaak 6 uur zonder stopcontact zit. Maar naast die batterijduur zou ik graag goede specs zien.

Het budget is max €1200. Verder zie ik graag een 15 inch scherm, met hoge resolutie (liefst 1920 * 1080) voor films etc. Ik ben niet op zoek naar een Apple laptop, omdat ik graag Windows 7 gebruik.

Zouden jullie misschien zo'n laptop weten?
Zoals hierboven al gezegt werd moet je kijken naar de Vaio SE serie. Ook is het kwaliteit van het scherm heel erg goed en is het gewicht onder de 2 kilo. Lekkere grote touchpas en een fijn verlicht toetsenbord. Nadelen van deze laptop is wel dat het geluid heel erg blikkerig is... Maar goed, daar moet je maar zelf over oordelen of het een relevant nadeel is of niet, want een jack aansluiting heeft deze gewoon.

Kijk anders even in het Vaio SE topic: [Ervaringen] Sony vaio SE-serie - Deel 1

En een i7 (het is meer capaciteit, niet zo zeer snelheid), heel leuk maar wtf moet je ermee als je alleen office/intenet werk gaat doen? Ik zou het geld niet daaraan uitgeven, zelf al heb je 20 browsers tegelijkertijd open waste of money. Als je echt veel snelheid winst wil maken in de machine met jou gebruik moet je kijken naar de i5 in combinatie met een SSD schijf (!). Dat zal voor een flinke snelheid boost zorgen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Sony maakt geen gamelaptops. En de sony's in dit segment zijn sowieso sub-par met uitzondering van de sony SE, die weer een goede GPU mist. Een HD6630m is niet geweldig. Iets minder dan de GT525m in de xps.

Kijk eens naar de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed en xps 15 met 9-cel batterij. En.. dat zijn ze ongeveer.
rdt.dop schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:31:
Ik vraag me alleen af, ik zie veel nieuwe laptops met de i7-2670QM of i7-2630QM. Zijn die niet stukken beter en daarvoor een betere keus? Of zie ik niet het hele plaatje?
i7 = totaal onnodig voor games. Pak een i5 met een betere grafische kaart. Helaas heb je die keuze in 99% van de gevallen niet in laptopland.

Maar ik ga dit topic sluiten. zoals je in het CSL beleid kunt lezen zijn losse aankoopadviestopics niet meer toegestaan. Ik verwijs je door naar de [NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook - December 2011.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.