#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Verwijderd
Ik zie het vanzelf wel in de loop van volgende week, in de tussentijd kan ik gelukkig gebruik maken van de GPU in de CPU.
Ik heb nu een 6950 en die is soms echt te langzaam op 1920x1200. Het ergste is dat hij soms enorme dips (low FPS) vertoont. Ik wil juist de minimale fps zo hoog mogelijk hebben binnen dit budget. Max fps geloof ik wel en vind ik minder interessant. Als het gaat om frame latencies zoals op techreport bespoken komt de 7950 vwb BF3 er wel goed uit zag ik.
Nu mijn vraag:
yep maar dit zit gewoon in arma denk ik, ook zonder eyefinity heb ik datnero355 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:54:
[...]
Heb jij het ook dat je een soort "checkerboard" in het middelste scherm hebt tijdens de menu's zeg maar ??
Eenmaal ingame is het weer weg
[ Voor 37% gewijzigd door JoSchaap op 26-03-2013 13:42 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Erg goed, ligt er wel beetje aan aan de koeler, maar de mijne staat normaal op 825 en draait nu op 1100 en nergens last van moet alleen wel fan harder zetten maar dat lijkt me logisch.rows schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:37:
Nu mijn vraag:Hoe goed kan je de 7950 OC' en? Ik ga hier verder geen aankoopadvies van maken want voor de rest kom ik er zelf wel uit.
Ik wacht nu wel op de 8xxx serie. Volgens mij komt die tegelijk uit met BF4
eind dit jaar dus?Versteegrob schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:06:
K zie dat de MSI Lightning 7970 uit de pricewatch is gehaald. Wilde nog een tweede kaart erbij kopen voor crossfire maar dat wordt lastig nu. Zag de kaart nog wel ergens voor 500e.
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik heb zojuist een 7970 lightning boost edition besteld bij Azerty, hun leverancier heeft bij Azerty aangegeven ze nog wel te kunnen leveren, maar het duurt wel 10 werkdagen. Of een boost edition ook werkt in crossfire met een gewone lightning, geen idee.Versteegrob schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:06:
K zie dat de MSI Lightning 7970 uit de pricewatch is gehaald. Wilde nog een tweede kaart erbij kopen voor crossfire maar dat wordt lastig nu. Zag de kaart nog wel ergens voor 500e.
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Werkt zonder problemenNightquest77 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:47:
[...]
Ik heb zojuist een 7970 lightning boost edition besteld bij Azerty, hun leverancier heeft bij Azerty aangegeven ze nog wel te kunnen leveren, maar het duurt wel 10 werkdagen. Of een boost edition ook werkt in crossfire met een gewone lightning, geen idee.
Clocks hoeven sowieso niet gelijk te lopen.
Ik had voorheen ook 7970 in crossfire en testen uit met verschillende speeds....... elk 10 mhz die er bij 1 kaart bij kwam zag ik ook terug in benchmarks met de kaarten bij elkaar opgeteld.
ook al laat je 1 op 1000mhz draaien en 1 op 1200mhz... blijft prima werken
[ Voor 26% gewijzigd door A87 op 26-03-2013 18:47 ]
Ik heb ook een vraag. Heb nu een gtx560 van msi in mn pc.
Ik ben erg aan het twijfelen om te upgraden naar een 7950.
Nu komt het: Ik heb een wat oudere quadcoreprocessor namelijk de I5 750 (standaard op 2,66ghz) en
speel op 1920x1200. Mijn vraag is dan ook of het zin heeft om te upgraden? Ook zie ik bijvoorbeeld dat de 7950 al redelijk lang uit is. Zou mijn processor een bottleneck kunnen zijn voor zo'n kaart? Ik zie vaak de 7970 voorbij komen maar die vindt ik eigenlijk echt te duur op dit moment.
Ik heb hiervoor een Q6600 @ 3.6ghz gehad, deze was een bottleneck voor mijn oude hd5970. Ik denk dat het bij jou dan redelijk vergelijkbaar zou zijn?Chrosser schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:07:
Beste tweakers,
Nu komt het: Ik heb een wat oudere quadcoreprocessor namelijk de I5 750 (standaard op 2,66ghz) en
speel op 1920x1200. Mijn vraag is dan ook of het zin heeft om te upgraden? Ook zie ik bijvoorbeeld dat de 7950 al redelijk lang uit is. Zou mijn processor een bottleneck kunnen zijn voor zo'n kaart? Ik zie vaak de 7970 voorbij komen maar die vindt ik eigenlijk echt te duur op dit moment.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
imo maakt club3d prima kaartjes.t!n0 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:14:
Club3D past in hetzelfde straatje als XFX. Bespaar je de moeite en ga dan gelijk voor een Asus, MSI of Sapphire bv.
En tja wat veranderen ze er nou echt aan, de meeste Club3D kaarten zijn gewoon puur AMD reference pcb met een ander koelertje erop.
Ik kan je iig vertellen dat mijn ervaring met de service van Club3D wel prima is. (fijn dat ze in nederland zitten)
Moest toevallig mijn 7850 Royalking RMA sturen, ze hadden hem op dinsdag binnen, woensdag middag was het probleem gevonden en vrijdag kreeg ik een splinter nieuwe 7850 binnen.
Bovendien kreeg ik ook nog de Never Settle Reloaded bundle erbij, terwijl ik de normale Never Settle bundle ook al had gekregen.
Dikke thumbs up voor Club-3D van mijn kant dus.
PS. Sowieso een beetje jammer altijd dat generaliseren wat sommige mensen meteen doen, 1x een slechte ervaring met een bepaald merk en meteen van de daken schreeuwen dat het allemaal maar slecht spul is.
[ Voor 10% gewijzigd door Razzah op 28-03-2013 15:14 ]
update heeft zin en het zal sneller worden MAAR hij zxal niet optimaal draaien.Chrosser schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:07:
Beste tweakers,
sterker nog ik denk dat je huidige 560 al niet optimaal draait.
ik heb een 6870 en had vorig jaar een amd phenom 2 955 op 3600 mhz en na overstap op mijn i7 3770k stock haalde ik in vantage en 3dmark 2011 een 40% hogere gpu score en in vanatage gin mijn totaal score van 13.500 naar bijna 19.000 dus mijn cpu was al een enorme bottleneck en die was denk ik iets sneller als die van jou.
dus je kan een neiue gpu halen en hij zal sneller werken als wat je nu heb maar hij zou nog sneller werken als je je cpu upgrade (helaas zit hier alleen vaak een nieuw moederbord en geheugen aan vast).
dus misschien is het een ideetje om eerst je cpu,moederbord en geheugen te vervangen en later je gpu waardoor het totaal langer meegaat.
kan kan ook eerst je gpu doen natuurlijk en later de rest waardoor hij ook beter zou werken en je dan wat snelheid erbij krijgt.
of bijde anturlijk meteen ik kan niet in jou portomonee kijken.
maar voor een optimaal resultaat uit de 7950 zou je toch echt aan een nieuwe cpu moeten,
Dit zijn mijn pc specs:
Dual Core CPU E5700 3GHz
6 GB RAM
ATI Radeon 5450 512 mb
Deze videokaart heb ik in gedachten:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5
Doen?
93 euro incl is een hoop geld.
Voor een nieuw systeem wordt het wel een keer tijd als ik dat zo zie
[ Voor 102% gewijzigd door A87 op 28-03-2013 18:43 ]
pricewatch: Gigabyte GV-R777OC-1GI
pricewatch: Sapphire Radeon HD7770,1GB
Yassir020 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:28:
Heb laatst Battlefield 3 gratis gekregen bij Simcity maar helaas kan mijn PC de game niet aan. Zonde natuurlijk dus wil ik graag mijn PC upgraden met een nieuwe videokaart.
Dit zijn mijn pc specs:
Dual Core CPU E5700 3GHz
6 GB RAM
ATI Radeon 5450 512 mb
Deze videokaart heb ik in gedachten:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5
Doen?
Ik hoor heel veel mensen zeggen haal nvidia omdat nvidia de physics (CUDA) heeft en weer andere zeggen haal ATI, ik wil is jullie mening weten wat betreft de Physics op de ATI kaart. Heb je dan totaal geen drivers ( physics ) voor de ATI kaart of hoe zit dat?, kwa benchmarks bij elke spel is 't anders, daar ligt 't niet aan.
Kan een hit zijn op je FPS.
(correct me if i'm wrong)
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
tegenwoordig zag je die effecten wel, alleen heeft het inderdaad een grotere impact op performance dan bij nvidia.
daarnaast ondersteunt niet elk spel PhysX.
also, correct me if i'm wrong.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
De GTX 660 lijkt op bijna alle games hogere FPS te halen, waarbij het mij vooral gaat om de shooters (mogelijk BF4 in de toekomst!). Ik speel op 1080p.
Iemand ervaring met beide kaarten, die mij een goede vergelijking kan geven?
Edit:
Ik twijfel nu doordat ik bij de Bioshock Infinite benchmark zie dat de 7850 very high eigenlijk niet echt aankan en uit reviews blijkt dat de GTX 660 vaak zo'n 5-10 fps hoger ligt.
Benchmark overall resultaten, Average FPS/Min FPS/Max FPS:
High: 61.01, 27.66, 230.42
Very high: 40.19, 20.54, 225.38
Ultra high: 33.49, 15.34, 220.90
Edit2:
Is er ergens een overzicht van benchmark scores van kaarten?
[ Voor 32% gewijzigd door theRedDevilNL op 29-03-2013 14:17 ]
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Ik zal eens kijken naar de 7870 XT, thanks.
[ Voor 13% gewijzigd door theRedDevilNL op 29-03-2013 14:44 ]
vroeger had je het ook al je moet natuurlijk wel de physx software even instaleren.Fordox schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:00:
volgens mij heb je met PhysX effecten die bij nvidia wel voorkwamen in de game en niet bij AMD. maar dit was vroeger zo.
tegenwoordig zag je die effecten wel, alleen heeft het inderdaad een grotere impact op performance dan bij nvidia.
daarnaast ondersteunt niet elk spel PhysX.
also, correct me if i'm wrong.
het word bij amd idd door je cpu berekend maar voor een goede cpu als de 3770 is dat een eitje.
en bij borderlands 2 een extreme physx heavy game gebruikt het nog geen 40% van de cpu.
Ik bedoel dat meer in de zinnen dat de GTX660 meer tegenover de 7870 staat dan de 7850.theRedDevilNL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:42:
Hoger gelegen kaart.. ik heb mijn kaart voor 183euro gekocht. De MSI GTX660 is nu 189euro, lijkt me dan toch logischer om te ruilen nu het nog kan?
De GTX 660 is een heel goede kaart maar idd de 7870XT is weer een heel stuk sneller en die heb je al voor 212,85 mits je de Sapphire versie (goede koeler) wilt.theRedDevilNL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:42:
Hoger gelegen kaart.. ik heb mijn kaart voor 183euro gekocht. De MSI GTX660 is nu 189euro, lijkt me dan toch logischer om te ruilen nu het nog kan?
Preciess, dus ik vraag me dan af, hoe zit dat dan bij de nieuwe kaarten van AMD, kun je dan nu concluderen dat de nvidia kaarten beter zijn dan de amd ivm de gpu? Physics , CUDA?,computerjunky schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:48:
[...]
vroeger had je het ook al je moet natuurlijk wel de physx software even instaleren.
het word bij amd idd door je cpu berekend maar voor een goede cpu als de 3770 is dat een eitje.
en bij borderlands 2 een extreme physx heavy game gebruikt het nog geen 40% van de cpu.
Wil de 7970 of de gtx 680..
Niks is beter, puur voorkeur.Probook8979 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:52:
[...]
Preciess, dus ik vraag me dan af, hoe zit dat dan bij de nieuwe kaarten van AMD, kun je dan nu concluderen dat de nvidia kaarten beter zijn dan de amd ivm de gpu? Physics , CUDA?,
Wil de 7970 of de gtx 680..
Wat vind jij?,
Ik vind dit zó moeilijk, bijna bij alle test komt de Nvidia paar fps beter uit, maar aan de andere kant ik maak me zorgen om die " CUDA / physixs " die de AMD. Niet heeft..
Het lijkt wel of de AMD zwaar heeft te voorduren met de physixs..
Correct me if i'm wrong.
Meer naar welke games je gaat spelen / speelt en wat de rest van je hardware is ect.
In het algemeen is de 680 iets sneller, maar ja dat kost je ook wat centen meer.
Is het jou die 70-100 euro extra waard? De 680 is er vanaf de 400, de 7970 vanaf de 330,-
(Alternatief zou en 670 kunnen zijn)
Kijk eerst welke games je speelt en wat je overig hardware is.
Kies dan pas je kaart.
[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 30-03-2013 11:06 ]
Of word het tegenwoordig wat meer toegepast, meen van niet toch, ook komt AMD nu met een variant wat je al kunt zien in Tombraider, waarin dat haar van Lara zo lekker danst, of zou ze die shampoo van de reclame gebruiken sinds kort?!
edit: TressFX meen ik..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ik moet zeggen, physix bij borderlands 2 ziet er heel mooi uit en draait ook redelijk op de cpu, maar de "caustic caverns" zijn een hell, bijna alles heeft wel een vloeistof physix en dat vind mijn X6 niet leuk

Maar het is wat je zegt, kijk eerst naar de spellen die je wilt spelen en maak daar een keuze voor.
Als physix dan nog minimaal voorkomt, kun je alsnog een zwakkere Nvidia kaart erbij zetten voor hybride Physix.
(even over hybride physix, wat is daar een goede kaart voor? Er staat me iets van bij dat bijv. Mirrors edge en batman niet goed reageren op bepaalde lagere kaarten....)
TessFX Draait ook gewoon op een nvidia kaartje en wordt ook door de kaart zelf gedaan en niet neergelegd bij de cpu. Het is een AMD feature, dus zou beter op AMD als Nvidia draaien. Daar zorgt AMD zelf wel voorsain onez schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:11: edit: TressFX meen ik..
Physix is door nvidia uitgekocht en heeft ATI/AMD "verbannen" vandaar dat het daar op de CPU rust.
Ben wel benieuwd of de AMD kaarten veel voordeel hebben bij Tress-FX.
ivm m'n "verhaaltje" hierboven.
Een vergelijk
Driver 314.21 (is inmiddels een nieuwere uit)
min 44
max 72
avr. 56.6
[ Voor 5% gewijzigd door mukkel op 30-03-2013 12:09 ]
Ik heb zelf een voorkeur voor de 7970 ghz edition, vaak kan je ze ook nog eens lekker overclocken naar 1100-1200 en het geheugen naar 1500-1700, als je met meerdere schermen wilt gaan gamen of hogeren resoluties dan 1080p dan heb je veel meer aan een 7970. Speel je uitsluitend physx games dan zou ik voor een nvidia gaan. Maar dat rijte games is zo klein..Probook8979 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:04:
[...]
Wat vind jij?,
Ik vind dit zó moeilijk, bijna bij alle test komt de Nvidia paar fps beter uit, maar aan de andere kant ik maak me zorgen om die " CUDA / physixs " die de AMD. Niet heeft..
Het lijkt wel of de AMD zwaar heeft te voorduren met de physixs..
Correct me if i'm wrong.
Verwijderd
Ben gaan slapen en de pc aan laten staan ivm downloads. Kom vanochtend de kamer in en de pc staat uit, aan/uit knop doet niets. voeding uit/aan doet niets, moest het stopcontact uitdoen en weer aan voordat het systeem weer bootte (kortsluiting?). Vervolgens geen beeld meer
Nu draai ik weer op de onboard en het systeem loopt verder perfect, dus ik stuur de kaart weer terug.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van geweest zou kunnen zijn (behalve dan een brakke kaart)? Heb geen zin om zo bezig te blijven.
Verder heb ik nu met spoed een nieuwe vga nodig, iemand enig idee waar ik aan bijv. een gtx 680 kan komen op een zaterdag in de omgeving twente?
Misschien maar eens aan je voeding gaan denken?Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:36:
Vannacht is mijn derde 7970 in 3 weken kapot gegaan...
Ben gaan slapen en de pc aan laten staan ivm downloads. Kom vanochtend de kamer in en de pc staat uit, aan/uit knop doet niets. voeding uit/aan doet niets, moest het stopcontact uitdoen en weer aan voordat het systeem weer bootte (kortsluiting?). Vervolgens geen beeld meer
Nu draai ik weer op de onboard en het systeem loopt verder perfect, dus ik stuur de kaart weer terug.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van geweest zou kunnen zijn (behalve dan een brakke kaart)? Heb geen zin om zo bezig te blijven.
Verder heb ik nu met spoed een nieuwe vga nodig, iemand enig idee waar ik aan bijv. een gtx 680 kan komen op een zaterdag in de omgeving twente?
Bitcoins virusjes zijn de laatste tijd vrij actief.
GPUtje een nachtje vol belast, is niet echt lekker.
Maar de derde in 3 weken....lekker ligt het niet aan je mobo / slot of voeding?
Verwijderd
Ik heb denk ik gewoon pech? Verder doet de pc het nu goed, temperaturen en voedingslijnen zijn oke.
-Edit-
Heb em in het andere slot gedaan en heeft geen nut, bios 1/2 maakt ook niet uit. En ook de kabel of dvi connector is het niet aangezien op de hdmi uitgang ook geen beeld komt. De fans draaien wel maar mijn monitor blijft op zwart.
Het vage is dat ik gewoon 4/5 dagen vol heb kunnen gamen zonder problemen, en tijdens een nachtje idle (had alleen de ps3 mediaserver aan staan) krijg ik dan ineens zoiets. Op de kaart zelf is niets te zien aan schade ofzo...
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 15:30 ]

Ligt het niet aan de extra 6/8 pins voedingkabels eventueel ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
De kaarten draaien op standaard core en mem clock (1000 / 1425). De temperatuur is bij volle belasting 81 graden, de ventilatoren blazen dan als gekken, maar het werkte altijd goed.
Ik heb even die Unigine Heaven 4.0 benchmark een paar uren laten draaien , hoogste settings, alles aan, max 81 graden, ventilatoren blazen enorm, maar geen rare vlakken zoals in Bioshock Infinite.
Is dit nu typisch een driver probleem of zo, of zijn die kaarten (of 1 ervan) kapot bij dit soort vlakken?
Ik baal wel, had met Nvdia nooit last van dit soort gekkigheid.
Hmm,fynrd1 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:59:
[...]
Ik heb zelf een voorkeur voor de 7970 ghz edition, vaak kan je ze ook nog eens lekker overclocken naar 1100-1200 en het geheugen naar 1500-1700, als je met meerdere schermen wilt gaan gamen of hogeren resoluties dan 1080p dan heb je veel meer aan een 7970. Speel je uitsluitend physx games dan zou ik voor een nvidia gaan. Maar dat rijte games is zo klein..
Je laat mij denken...
Weetje wat 't is... Ik speel sowieso op 1 beelscherm, dat meer scherm gedoe, is overbodig voor mij.
Ik weet dat AMD voordeel heeft wat betreft meer beeldschermen ect..
Pfff de keuze is echt moeilijk tussen de nvidia gtx 680 of de 7970 ,
Het geld is geen probleem , maar ben bang voor de ondersteuning,
Bijvb dat physixs ( CUDA ),
Stel ik speel borderlands 2 op een nvidia kaart met full ress, en speel borderlands 2 full res op een AMD
Verschilt de physixs per kaart dan?,
Tis alleen berekend door je CPU ipv GPU. Er komt dan meer "stress" op je cpu.
Zou met een moderne CPU niet echt veel uit moeten maken. (intel wat makkelijker als AMD)
Met de wat oudere/zwakkere cpu, zou je fps dips kunnen krijgen.
Zelf heb ik het gevoel dat de 7000 serie niet lekker is.
Er komt met regelmaat een topic of probleem / defect langs icm een 7000 kaart.
Met name de 7800/7900 serie. Veel XFX-jes en CLUB3d's
Hartelijk dank,mukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:43:
Nope ziet er exact hetzelfde uit.
Zou met een moderne CPU niet echt veel uit moeten maken. (intel wat makkelijker als AMD)
Voor je duidelijkheid en je eerlijkheid,
Welke kaart heeft u?,
ja dat viel mij ook al op. al heb ik er zelf geen last van.mukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:43:
Euh dat moet ik heeeel zachtjes typen in dit topicProbook8979 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:46:
[...]
Hartelijk dank,
Welke kaart heeft u?,

Dat is er eentje van het groene kamp de GTX670.
ssst voordat ik dadelijk flamers wakker maak.
Het komt inderdaad vaker voorbij (vooral bij de XFX double dissipation) dat een kaart er abrupt mee ophoudt of doorbrandt. Zelf echter nul problemen met mijn pittige sapphire 7850 2GB die op 1200 core 1300 mem loopt.mukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:43:
flauw...mukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:52:
[...]
Euh dat moet ik heeeel zachtjes typen in dit topic![]()
Dat is er eentje van het groene kamp de GTX670.
ssst voordat ik dadelijk flamers wakker maak.
...and your ass will follow
Of dat ze zelf iets aanpassen wat niet ten goede komt.
Met een AMD kaartje zou ik bij de "Oldies" blijven (Asus / EVGA / MSI / sapphire) blijven.
Laatst ook 2 Asus 7770 kaartjes voor m'n zwager gehaald.
XFX schijnt veelal goedkopere componenten te gebruiken.mukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:04:
Ik weet niet of XFX / club3d andere chips besteld / krijgt dan de andere fabrikanten.
Met een AMD kaartje zou ik bij de "Oldies" blijven (Asus / EVGA / MSI / sapphire) blijven.
MSI staat bij mij in een lijstje wantrouwig, na die actief met de, ik meen, 560 of 660 Ti...[messages 40009412,noline]mukkel schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:04[/message]:
Ik weet niet of XFX / club3d andere chips besteld / krijgt dan de andere fabrikanten.
Daar hebben ze expres een voltage regulatie chip verkeerd aangesloten, waardoor er veel meer spanning doorheen gaat -. - "
Ik durf dus niet te zeggen of ze zoiets ook bij de lightning 7970 doen etc.
Asus heeft ook "problemen" met de 7970...
Mjjn DCII gaat flippen bij alles boven de 1030 mhz op de core en 30 mhz boven op het geheugen...
(probleem wat in het vervolg makkelijker op te lossen is, want ik koop voortaan reference en hang er een water blok op

Had misschien beter voor 2x 6970 kunnen gaan, al heb je dan weer mogelijke CF problemen

Ga eerst maar mijn cpu en moederbord upgraden wanneer ik weer geld heb (hopelijk is de 49xx serie er dan al, wil wel eens weten hoe snel die zijn in vergelijking met mijn X6 1090T)
YouTube: Borderlands 2 PhysX Demo - PC PerspectiveProbook8979 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:46:
[...]
Hartelijk dank,
Welke kaart heeft u?,
Ja dat ken ik al ja, maar dat is physics ui en aan, op een AMD kaart kun je de physics aanzetten.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Nvidia physics kun je op een amd kaart niet aanzetten.Probook8979 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:13:
[...]
Ja dat ken ik al ja, maar dat is physics ui en aan, op een AMD kaart kun je de physics aanzetten.
Zoals in de recensie van tweakers zelf te lezen is:DCG909 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:08:
Ik durf dus niet te zeggen of ze zoiets ook bij de lightning 7970 doen etc.
De 300W die via de twee achtpins pci-e-connectors kan worden aangevoerd, wordt via veertien fases naar de gpu geleid. Het geheugen moet het met twee fases doen, maar ook deze stroom is afkomstig van de pci-e connectors en niet van het pci-e-slot. Om de stroom zo stabiel mogelijk te maken en om de warmteontwikkeling te beperken gebruikte MSI CopperMOS, Hi-C- en Dark-condensators, en massieve spoelen. Verder is er een drietal punten om de spanning van onder meer de gpu en het geheugen uit te lezen. Voor de huis-tuin-en-keukengebruiker is dat niet erg relevant, voor de overklokker die vloeibaar stikstof gebruikt des te meer. Een laatste handigheidje is het dubbele bios; met een kleine schakelaar kan uit de twee chips gekozen worden.
De GPU-Reactor is een klein pcb dat ter hoogte van de gpu achter op de kaart geplaatst moet worden. Deze 'reactor' zou voor een nog stabielere stroomtoevoer moeten zorgen en zo hogere kloksnelheden mogelijk maken.
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Om te showen wat het beestje kan, had hij Tomb Raider meegenomen. Maar die crashte. Dan maar Fable 3. Crashte. Portal 2. Crashte. Zelfs Starcraft II crasht.
We zijn tot nu toe tot de conclusie gekomen dat het aan de videokaart ligt. Het gaat om de volgende kaart:
XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation
Zodra ik een (3D?) game start, loopt de PC binnen een paar minuten vast. Ik krijg dan verticale strepen (dit idee: http://img94.imageshack.us/img94/9479/dsc00537yc.jpg). Het geluid blijft wel door lopen, maar verder is alles gecrashed. Ik moet dan een hard reset uitvoeren.
Ik run de nieuwste drivers, ik heb niet aan de opties gerommeld, alles is heel netjes aangesloten.
We hebben al gekeken of het aan de HDMI poort ligt, maar ook via de MSI poort (met een VGA adapter) krijg ik hetzelfde probleem.
Een 1080p benchmark test van FurMark draait 'ie perfect (en de kaart wordt niet heter dan 62°, ook slaan de fans netjes aan).
De rest van m'n inventaris kan je in m'n profiel zien.
Is dit een kaduke kaart en een gevalletje RMA? Of zijn er nog dingen die ik kan proberen? Google geeft veel dezelfde problemen weer, maar nergens staat nou een duidelijk antwoord.
Bedankt! Het zou fijn zijn als ik een fix vind, want de kaart opsturen en terug krijgen duurt even. En da's jammer als je een gloednieuwe PC hebt en gewoon graag mooie games wilt spelen.
Physics kan wel MET een AMD kaart (niet opProgeny schreef op zondag 31 maart 2013 @ 10:33:
[...]
Nvidia physics kun je op een amd kaart niet aanzetten.
Het wordt alleen berekend door je CPU ipv GPU. (al meerdere keren vermeld)
Nvidia Physx is alleen een feature van nvidia. Hierdoor wordt physics door de GPU gedaan.
En aangezien een GPU sneller is als een CPU, loopt het wat makkelijker op je PC.
Physics is niet hetzelfde als Physx
Physics is een globale benaming van alle materie en de beweginging door ruimte en tijd.
Kan dus ook icm een AMD kaartje
Physx is een manier waarom het berekend wordt. In dit geval uitgekocht door Nvidia.
Hier bv Borderlands 2 met physics op high (7770 kaartje)
YouTube: Borderlands 2 AMD HD 7770 OC PhysX Test - High PhysX Settings
Zo staan er meerdere op jooeeeetuuuube
Edit:
Gewoon RMA sturen, dan weet je het zeker. Misschien ander merk terug vragen aangezien het al je derde is.Canyarion schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:32:
Is dit een kaduke kaart en een gevalletje RMA? Of zijn er nog dingen die ik kan proberen? Google geeft veel dezelfde problemen weer, maar nergens staat nou een duidelijk antwoord.
[ Voor 18% gewijzigd door mukkel op 31-03-2013 12:56 ]
Jawel, bijvb bij borderlands 2 kun je in de .ini file de physics bewerken, zodat je alsnog physics hebt in de borderlands 2Progeny schreef op zondag 31 maart 2013 @ 10:33:
[...]
Nvidia physics kun je op een amd kaart niet aanzetten.
Thanks voor dit post !,mukkel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:53:
[...]
Physics kan wel MET een AMD kaart (niet op)
Het wordt alleen berekend door je CPU ipv GPU. (al meerdere keren vermeld)
Nvidia Physx is alleen een feature van nvidia. Hierdoor wordt physics door de GPU gedaan.
En aangezien een GPU sneller is als een CPU, loopt het wat makkelijker op je PC.
Physics is niet hetzelfde als Physx![]()
Physics is een globale benaming van alle materie en de beweginging door ruimte en tijd.
Kan dus ook icm een AMD kaartje
Physx is een manier waarom het berekend wordt. In dit geval uitgekocht door Nvidia.
Hier bv Borderlands 2 met physics op high (7770 kaartje)
YouTube: Borderlands 2 AMD HD 7770 OC PhysX Test - High PhysX Settings
Zo staan er meerdere op jooeeeetuuuube
Edit:
[...]
Gewoon RMA sturen, dan weet je het zeker. Misschien ander merk terug vragen aangezien het al je derde is.
'T kan dus gewoon wel op een AMD kaart maar 't berekening is alleen zwaarder dan tegenover nvidia,
[ Voor 4% gewijzigd door Probook8979 op 31-03-2013 13:21 ]
Hoezo m'n 3e?mukkel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:53:
Gewoon RMA sturen, dan weet je het zeker. Misschien ander merk terug vragen aangezien het al je derde is.
Je videokaart geheugen is kaduuk.Canyarion schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:32:
Gister is m'n nieuwe PC in elkaar gezet. Het is bijna dezelfde PC als een vriend heeft (ik heb alleen wat bespaard op de processor en het moederbord).
Om te showen wat het beestje kan, had hij Tomb Raider meegenomen. Maar die crashte. Dan maar Fable 3. Crashte. Portal 2. Crashte. Zelfs Starcraft II crasht.
We zijn tot nu toe tot de conclusie gekomen dat het aan de videokaart ligt. Het gaat om de volgende kaart:
XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation
Zodra ik een (3D?) game start, loopt de PC binnen een paar minuten vast. Ik krijg dan verticale strepen (dit idee: http://img94.imageshack.us/img94/9479/dsc00537yc.jpg). Het geluid blijft wel door lopen, maar verder is alles gecrashed. Ik moet dan een hard reset uitvoeren.
Ik run de nieuwste drivers, ik heb niet aan de opties gerommeld, alles is heel netjes aangesloten.
We hebben al gekeken of het aan de HDMI poort ligt, maar ook via de MSI poort (met een VGA adapter) krijg ik hetzelfde probleem.
Een 1080p benchmark test van FurMark draait 'ie perfect (en de kaart wordt niet heter dan 62°, ook slaan de fans netjes aan).
De rest van m'n inventaris kan je in m'n profiel zien.
Bedankt! Het zou fijn zijn als ik een fix vind, want de kaart opsturen en terug krijgen duurt even. En da's jammer als je een gloednieuwe PC hebt en gewoon graag mooie games wilt spelen.
Ow sorry verwarde je even met iemand anders
Zag XFX en een kaart uit de 79** serie.

Verwijderd
Dat was denk ik aan mij gericht, ik heb namelijk nu 3 x 7970 gehad met allemaal kuren... ik ga zelf denk ik maar weer eens een Nvidia proberen, heb niet echt een voorkeur voor ati/nvidia maar ati was de laatste jaren wel meer bang for your buck. Laatste Nvidia kaart van mij was een 8800Ultra en dat was een topkaartje, dus ik hoop dat de gtx680 een goede vervanger zal zijn voor mijn kaduuke 7970.
Is dat niet omdat het voltage niet verhoogd kan worden?DCG909 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:08:
[...]
Asus heeft ook "problemen" met de 7970...
Mjjn DCII gaat flippen bij alles boven de 1030 mhz op de core en 30 mhz boven op het geheugen...
Teminste, ik krijg het niet voor elkaar op mijn ASUS hd7970 directcu II.
Ik kijg hem niet hoger dan 1045 MHz op de core omdat het voltage aanzienlijk dropt met een game.
Alsof al die kaarten uberhaupt hoog horen te clocken. Een radeon blijft een 925mhz fabrieks model.Dannyyy schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:00:
[...]
Is dat niet omdat het voltage niet verhoogd kan worden?
Teminste, ik krijg het niet voor elkaar op mijn ASUS hd7970 directcu II.
Ik kijg hem niet hoger dan 1045 MHz op de core omdat het voltage aanzienlijk dropt met een game.
Zal geen wonder zijn als mensen niet boven 960 mhz uitkomen
[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 31-03-2013 17:44 ]
Weet je zeker dat je voeding de kaarten niet om zeep helpt?Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:58:
[...]
Dat was denk ik aan mij gericht, ik heb namelijk nu 3 x 7970 gehad met allemaal kuren... ik ga zelf denk ik maar weer eens een Nvidia proberen, heb niet echt een voorkeur voor ati/nvidia maar ati was de laatste jaren wel meer bang for your buck. Laatste Nvidia kaart van mij was een 8800Ultra en dat was een topkaartje, dus ik hoop dat de gtx680 een goede vervanger zal zijn voor mijn kaduuke 7970.
Lijkt me stug dat 3 7970 allemaal kuren gaan vertonen.
Met zoveel defecten zou ik meteen een nieuwe voeding kopen puur voor de zekerheid en wel een die minimaal 1200w levert, want een voeding is meest efficient op 50% load. Dus van overkill is never nooit sprake.
[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 31-03-2013 17:49 ]
Verwijderd
Voeding is niets mis mee, eerste 2 kaarten van xfx hadden artifacts ingame De derde club3d deed het 5 dagen goed en is toen plotseling doorgebrand. Gewoon toeval. Verder is een voeding van 1200w grote onzin (!) voor een single GPU opstelling. In aanschaf onnodig duur en ik heb al een degelijke voeding met 62A op de 12v lijn.A87 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:44:
[...]
Weet je zeker dat je voeding de kaarten niet om zeep helpt?
Met zoveel defecten zou ik meteen een nieuwe voeding kopen puur voor de zekerheid en wel een die minimaal 1200w levert, want een voeding is meest efficient op 50% load. Dus van overkill is never nooit sprake.
Het zou kunnen, maar 3 keer achter elkaar kan toch zeker wel duiden op problemen ergens in de setup. Het lichtnet zelf of een ander onderdeel dat out of spec runt. Na 3 keer zou ik toch minder in toeval gaan geloven....
Misscien kun je je volgende kaart eerst in een andere pc testen
Echt, houdt asjeblieft eens op zulke adviezen te geven. Vrijwel niemand heeft een 1200W voeding nodig.A87 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:44:
[...]
Weet je zeker dat je voeding de kaarten niet om zeep helpt?
[ Voor 48% gewijzigd door Help!!!! op 31-03-2013 19:48 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
nee.Met zoveel defecten zou ik meteen een nieuwe voeding kopen puur voor de zekerheid en wel een die minimaal 1200w levert, want een voeding is meest efficient op 50% load. Dus van overkill is never nooit sprake.
gewoon, nee.
kost veel te veel geld en voor 1 kaart belast je hem nog geen 30 procent.
een voeding is pas echt efficient bij ongeveer 70-90%.
lees eens een keer voordat je gaat raaskalken. dit is niet de eerste keer.
beantwoord deze vragen eens: Wat is in jou opzicht beter aan een 1200watt powersupply en waarom is de meerwaarde van het geld er? en waarom bestaan 80+ certificeringen? waarom worden er 500watt voedingen verkocht? hoeveel watt denk je dat een systeem met 1 gpu tegenwoordig trekt?
Daar heeft het dus niks mee te maken, zal het artikel nog wel opzoeken.
Edit.
Hier is het artikel
http://translate.google.c...ichte-241108.html&act=url
@Dannyyy.
Voltage wat niet echt te verhogen is en brakkere gpu's.
De niet Top versie is alleen goed voor stilte, overklokken is zo goed als onmogelijk boven de 1Ghz...
@Mukkel.
Ik herinner me iemand in een advies topic die een 1200W seasonic had gewonnen oid, werd gezegd verkoop hem want hij is in jouw setup niet efficiënt, maar bleek dus een platinum certified voeding te zijn, die altijd minimaal 85% haalt.
Dus het hangt volledig van het type af
Al ben ik het met je eens dat het onzinnig is om speciaal voor een test een dure 1200W voeding te halen...
[ Voor 14% gewijzigd door DCG909 op 31-03-2013 20:11 ]
op 100w (wat realistisch idle wattage is, waars nog minder) wat nog nieteens 10% load is haalt hij echt geen platinum level! +die zijn wel heel duur.DCG909 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:05:
@Nightquest77.
Daar heeft het dus niks mee te maken, zal het artikel nog wel opzoeken.
Edit.
Hier is het artikel
http://translate.google.c...ichte-241108.html&act=url
@Dannyyy.
Voltage wat niet echt te verhogen is en brakkere gpu's.
De niet Top versie is alleen goed voor stilte, overklokken is zo goed als onmogelijk boven de 1Ghz...
@Mukkel.
Ik herinner me iemand in een advies topic die een 1200W seasonic had gewonnen oid, werd gezegd verkoop hem want hij is in jouw setup niet efficiënt, maar bleek dus een platinum certified voeding te zijn, die altijd minimaal 85% haalt.
Dus het hangt volledig van het type af![]()
Al ben ik het met je eens dat het onzinnig is om speciaal voor een test een dure 1200W voeding te halen...
Nukezone FTW
Wel leuk als je zoiets wint
Ik typte helemaal niets over een voedingDCG909 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:05:
@Mukkel.
Dus het hangt volledig van het type af![]()
Maar 1200W in dit systeem is gewoon bullsh*t
Of je moet nog een frietpan en senseo op 12V hebben staan
7970 kan makkelijk zat op een "licht" voedinkje van 550-600W.
Persoonlijk zou ik dat ruimer gaan zitten een een 700 - 750W.
Blijft je voeding ook lekker rustig.

Ik heb zelf een 850W voeding erin hangen, had geanticipeerd op 2x 5870 + overgeklokte X6 1090T.
Als de CPU voluit gaat, dan hoor ik de voeding wel
Een 1200W platinum voeding kost natuurlijk een hoop geld dus, tenzij je hem wint, is dat gewoon weggegooid als je maar bijv max 650W nodig hebt. Je kunt immers ook een 650w voeding kopen.
Normaal gesproken zal een 650W platinum in het meest gebruikte gebied van zijn PC (100 a 170W bij desktop use) ook een betere efficiency hebben dan een 1200W in het zelfde gebied.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Draai er al 5 setups mee met hoge overkloks (alles dus overgeklokt) en heb nog nooit iets gemerkt. Corsair ftw.
Ik begin me af te vragen of je niet gewoon een troll bent...A87 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:44:
[...]
Stop gewoon met posten op GoT kerel.
Well, mijn Corsair 850W, dacht TX, gaat anders wel een rare pieptoon produceren als ik via DVI een tweede scherm aan m'n DCII 7970 hang

Weet niet of dit aan de GPU, PSU, MoBo of kabel ligt.....
(heb geen derde DVI kabel en m'n oude 5870 V2 heeft maar 1 DVI.... )
ik heb hier 2 7970 ghz editions draain in crossfire en tijdens gamen krijg ik na een tijdje spelen ineens uit het niets een reset van de pc. Alle temps zijn gewoon goed en er komt ook geen abnormaal warme lucht uit mijn pc.
Gpu 1 (sapphire 7970ghz edition) wordt max ongeveer 73 graden.
Gpu 2 (msi 7970 lightning) wordt max 58 graden
De cpu wordt maar max 53 graden.
Voorheen met alleen de lighting werkte alles goed. De resets zijn pas sinds ik de sapphire erbij gezet heb. Nu denk ik zelf dat de CM 850w voeding het niet trekt en dat de pc daarom crashed. Maar 1000w voedingen zijn prijzig en heb ik helaas geen liggen om te testen. Dus daarom hier even de vraag of het ook wat anders kan zijn dat ik wel kan testen. Zodat ik al het andere kan uitsluiten en zeker weten dat het aan de voeding ligt.
Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh
Hier met 2x 7970 en 2x GTX680 geen problemen gehad met 2600k op 5000mhz m.b.v. waterkoeling. Dat op een Corsair TX850v2.DCG909 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:10:
@t!n0
Well, mijn Corsair 850W, dacht TX, gaat anders wel een rare pieptoon produceren als ik via DVI een tweede scherm aan m'n DCII 7970 hang(single card)
Weet niet of dit aan de GPU, PSU, MoBo of kabel ligt.....
(heb geen derde DVI kabel en m'n oude 5870 V2 heeft maar 1 DVI.... )
Test eens enkel je saphireDiamond4ever schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:06:
Ik heb even een vraagje.
ik heb hier 2 7970 ghz editions draain in crossfire en tijdens gamen krijg ik na een tijdje spelen ineens uit het niets een reset van de pc. Alle temps zijn gewoon goed en er komt ook geen abnormaal warme lucht uit mijn pc.
Gpu 1 (sapphire 7970ghz edition) wordt max ongeveer 73 graden.
Gpu 2 (msi 7970 lightning) wordt max 58 graden
De cpu wordt maar max 53 graden.
Voorheen met alleen de lighting werkte alles goed. De resets zijn pas sinds ik de sapphire erbij gezet heb. Nu denk ik zelf dat de CM 850w voeding het niet trekt en dat de pc daarom crashed. Maar 1000w voedingen zijn prijzig en heb ik helaas geen liggen om te testen. Dus daarom hier even de vraag of het ook wat anders kan zijn dat ik wel kan testen. Zodat ik al het andere kan uitsluiten en zeker weten dat het aan de voeding ligt.

Had ook eens een tweede 5870 V2, maar die bleek rot... crashde bij bepaalde games (niet bij crysis 2 om de een of andere rede)
Voeding moet goed zijn, tenzij die kapot is of kapot aan het gaan is...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Gelukkig kan ik zonder dat te testen melden dat de msi helemaal goed is. Dze wordt nooit warm... Gewoon hele goeie koeling, Top kaart. de crossfire werkt goed zie in crysis 2 en 3 gewoon 80%+ op beide gpu's.nero355 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 01:40:
Ik zou eerder de MSI eens testen en ook kijken of je Crossfire echt goed werkt, want volgens mij is er iets niet goed als die kaart maar 58 graden wordt ingame
Voeding moet goed zijn, tenzij die kapot is of kapot aan het gaan is...
Alleen de sapphire testen is wel een idee. Dat ga ik vandaag eens doen.
Met welk bepaalde software kun je je kaart testen of die daadwerkelijk wel 100 % functioneert ?,Diamond4ever schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:41:
[...]
Gelukkig kan ik zonder dat te testen melden dat de msi helemaal goed is. Dze wordt nooit warm... Gewoon hele goeie koeling, Top kaart. de crossfire werkt goed zie in crysis 2 en 3 gewoon 80%+ op beide gpu's.
Alleen de sapphire testen is wel een idee. Dat ga ik vandaag eens doen.
Overigens net een hele tijd zonder resets alleen met de sapphire crysis 2 kunnen spelen. Gisteren kon ik alleen in het begin van het spel het kleine stukje spelen voordat je naar buiten gaat, toen resette ie al.
edit:
Ik kwam wel een raar iets tegen bij het spelen van crysis warhead met de sapphire. Was in crysis 2 niet meer te zien maar als ik met alleen de MSI speel heb ik het niet. Ik krijg een soort van gratis wall-hack met de sapphire. hier 2 shotjes als voorbeeld. (zijn klikbaar)

voor het geval je niet ziet wat ik bedoel. In het eerste shotje zie je 2 koreanen door een houten kistje en een gevangen alien (dat witte vlekje wat lijkt op een sterretje in een ruit ofzow). In het 2de shotje zie je net naast het gebouw een klein stukje van een groot alien vliegtuig... in het gebouw zie je een grote vlek wat het hele vliegtuig is...
Nu weet ik dus alleen niet of ik hieruit moet opmaken dat er wat mis is met de sapphire, want zoals ik al zei.. dit is alleen in crysis warhead (en mss ook crysis 1, niet getest). Dit krijg ik overigens ook niet als ik in crossfire speel.
[ Voor 99% gewijzigd door Diamond4ever op 02-04-2013 12:24 ]
Ik heb sinds een paar dagen een XFX 7970 DD Ghost en ik heb het volgende probleem:
In de 2d modus heb ik artifacts in de vorm van knipperende streepjes aan de rechter zijde van mijn scherm.
In game heb ik nergens last van. Dit gebeurt vooral op het buroblad maar ook tijdens het kijken van video.
Nu ben ik er achter gekomen dat als ik een 2e scherm inschakel het probleem is opgelost.
Wat is er aan de hand: GPU draait 300 Mhz in de 2d modus en geeft artifacts, als een 2e scherm is ingeschakeld dan draait de GPU op 500 Mhz verdwijnen deze artifacts.
Ik draai de 13.3 beta drivers. Is het mogelijk om de stock 2d speed aan te passen ?
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Alles op voorhand uitsluiten?Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 19:22:
[...]
Voeding is niets mis mee, eerste 2 kaarten van xfx hadden artifacts ingame De derde club3d deed het 5 dagen goed en is toen plotseling doorgebrand. Gewoon toeval. Verder is een voeding van 1200w grote onzin (!) voor een single GPU opstelling. In aanschaf onnodig duur en ik heb al een degelijke voeding met 62A op de 12v lijn.
Ook al heb je 62 miljard amper over je 12v lijn... als die voeding defect is kan je er nog 10 gpus in stoppen, ze zullen allemaal stoek gaan dan,.

Als het zo vaak stuk gaat kan je beter een nieuwe voeding halen.
1200w bedoel ik ook meer voor 3X 7970.. dacht dat dta het geval was.
[ Voor 59% gewijzigd door A87 op 02-04-2013 16:36 ]
Verwijderd
Iemand een idee waarom dit is, draait easy 1020 op de core.
Of is de enige oplossing een Nvidia kaart kopen?
[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 02-04-2013 19:18 ]
Ehh... zet het uit op je TV of monitor gewoonBastard schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:17:
Ik zit weer eens met ATI en overscan te vechten, nu kan ik wel bij elke resolutie en frequentie de balk naar 0 trekken of in regedit een 0 invoeren bij scaling, maar is er geen methode om dat bij alle frequenties en resoluties te doen? De kaart hangt namelijk in een htpc waar wel eens op gegamed wordt en elke keer de scaling aanpassen als de resolutie of frequentie veranderd begint een beetje irritant te worden om het subtiel uit te drukken.
Of is de enige oplossing een Nvidia kaart kopen?
En anders kan je een preset maken die dit goed zet elke keer als je hem aanclickt in de tray icon
na alleen prime95 gedraaid te hebben kreeg ik ook weer een reset... gare CPU dan? heb nu ook prime draaien en krijg errors... is dat al genoeg om em RMA te doen? weinig zin om te horen te krijgen dat er niks mis mee is en ff kan betalen voor de tijd van het testen...
Als hij er vrij in het begin uitspringt 1024. Dan is het 9 van de 10 keer het geheugen.
(mits je geen rare cpu overklok hebt ingesteld)
Een CPU defect op stock gebeurd niet vaak.
Draai bv een paar rondes Memtest
http://www.memtest.org/
Op stick of CD zetten en hierop laten booten en dan een paar passes checken.
Maar dit is wat oftopic he
Edit:
Gaat om je systeem in je handtekening??
Je mobo ondersteund tot 1866 en je hebt er 2133Mhz inzitten.
Het zal wel langzamer draaien, maar ik vermoet een compatibiliteits probleem.
[ Voor 24% gewijzigd door mukkel op 03-04-2013 11:41 ]
nog iets on-topic (denk ik iig). had naast furmark nog GPU-z draaien en in furmark gaf ie aan hoeveel de GPU verbruikte... dit was maar 160 tot 166 watt... beetje aan de lage kant? of kloppen die cijfers niet?
[ Voor 34% gewijzigd door Diamond4ever op 03-04-2013 12:07 ]