AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
unfor schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:12:
[...]

Die CPU is nog sterk zat, en ik ga er van uit dat die van mij nog minstens een jaar mee gaat.
Waarom overclock je hem niet wat? Zonde die ongebruikte gratis performance.
Helemaal gelijk maar moet eerlijk zeggen dat ik me al die jaren nog nooit echt verdiept hebt in overclocken, zou echt goed op moeten zoeken hoe het precies aan te pakken want ben er altijd beetje angstig voor omdat ik niet precies weet hoe het moet.

Mischien word het toch echt eens tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er hier meer mensen met een 7950 CF die Crysis 3 niet maxed out kunnen spelen?

Ik speel op 1920x1080 en mij lukt het nog niet om het maxed out te kunnen spelen.
Als ik lekker speelbaar wil hebben speel ik heb op High met AA volgens mij uit.
Zal ik even na moeten checken.

Maar als ik lees in Crysis 3 forum dan kan bijv. een 580 SLI Crysis 3 wel maxed out spelen.
Moet het met mijn 7950 CF toch ook lukken?

Dan neem ik aan dat drivers nog niet optimaal zijn voor Crysis 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Crysis 3 VGA Graphics Benchmark Performance Test

http://www.guru3d.com/art...e_review_benchmark,6.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Even een vraag.

Gisteren heb ik een 2de hands 7770 voor m'n zwager gekocht. (Deze MSI R7770-PMD1GD5)
Alleen bij ontvangst zag ik dat hij geen "goldfingers" had voor crossfire.

Ik wist niet eens dat er nog kaartjes verkocht werden zonder cross / sli vingers... schijnbaar wel dus..
Nu heb ik hem te koop staan en kreeg in een reactie dat hij mogelijk softwarematig crosfire kan.
Alleen kan ik hier niets over vinden. Tenminste geen duidelijke Ja of NEE.

Ik wilde hem crossfire laten lopen naast de ASUS HD 7770 DirectCU, die overigens wel crossfire vingers heeft.

Iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:13
Grudgie schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:09:
Zijn er hier meer mensen met een 7950 CF die Crysis 3 niet maxed out kunnen spelen?

Ik speel op 1920x1080 en mij lukt het nog niet om het maxed out te kunnen spelen.
Als ik lekker speelbaar wil hebben speel ik heb op High met AA volgens mij uit.
Zal ik even na moeten checken.

Maar als ik lees in Crysis 3 forum dan kan bijv. een 580 SLI Crysis 3 wel maxed out spelen.
Moet het met mijn 7950 CF toch ook lukken?

Dan neem ik aan dat drivers nog niet optimaal zijn voor Crysis 3.
Dit vroeg ik mij dus ook af, ik speel met een Royal King HD7950 1130/1565, moet net zoals jou alles op high zetten en AA op FXAA en heb dan nog last van lage fps.. Ik heb trouwens 13.2 beta 6 geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:29

Fordox

00101010

mukkel schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:08:
Even een vraag.

Gisteren heb ik een 2de hands 7770 voor m'n zwager gekocht. (Deze MSI R7770-PMD1GD5)
Alleen bij ontvangst zag ik dat hij geen "goldfingers" had voor crossfire.

Ik wist niet eens dat er nog kaartjes verkocht werden zonder cross / sli vingers... schijnbaar wel dus..
Nu heb ik hem te koop staan en kreeg in een reactie dat hij mogelijk softwarematig crosfire kan.
Alleen kan ik hier niets over vinden. Tenminste geen duidelijke Ja of NEE.

Ik wilde hem crossfire laten lopen naast de ASUS HD 7770 DirectCU, die overigens wel crossfire vingers heeft.

Iemand hier toevallig ervaring mee?
crossfire werkt ook zonder bridge. de bridge is er om de last van de pcie lanes af te halen door ze directer met elkaar te laten communiceren. het werkt wel, maar niet even goed ;) werkt gewoon met amd catalyst.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Sinds vorige week in het bezit van een Gigabyte Radeon HD7950 Windforce 3. Deze http://tweakers.net/price...indforce-3/specificaties/ om precies te zijn.

Het volgende is mij echter opgevallen: standaard zou deze kaart op 900MHz geclockt zijn. De mijne staat echter vanaf het begin op 1000MHz GPU Clock?! Het geheugen draait wel normaal op 1250MHz. Zie de screenshot van GPU-Z:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img145/5228/gpuzprofile1.gif

Op de kaart zelf zit een switch zodat je tussen 2 profielen kan schakelen. Op beide standen draait de kaart op dezelfde specs, dus daar ligt het ook niet aan. Zijn er hier toevallig nog mensen met dezelfde kaart en dezelfde default GPU Clock van 1000MHz? :)

Videokaart is aangesloten op een MSI Z77A-G45 moederbord. Heb de kaart trouwens nog ondersteund met een dun touwtje om doorhangen te voorkomen. De kaart is redelijk zwaar met die grote koeler er op en zonder ondersteuning hangt die aardig door. Zie de volgende fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img132/6575/20130221190031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img580/133/20130221185917.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img23/3082/20130221190009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Fordox schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:39:
[...]

crossfire werkt ook zonder bridge. de bridge is er om de last van de pcie lanes af te halen door ze directer met elkaar te laten communiceren. het werkt wel, maar niet even goed ;) werkt gewoon met amd catalyst.
Oke, ik had al vernomen dat het niet even goed werkte als met brug.
Ach ik hem hem net al kunnen verkopen en heb er niets onder geleden.
Alleen wat moeite :P

Zal nu een 7770 kaart met gewone vingers zoeken.
Dat voelt gewoon beter ;)

Edit @ hierboven.

Kun je de PCI-e voedingskabels niet een gat hoger uit laten komen bij het kabelmanagement?
Dan kun je de kaart laten hangen op de voedingskabels, dan heb je geen los draadje nodig
Of halen ze dat niet qua lengte?

[ Voor 18% gewijzigd door mukkel op 24-02-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
blakez schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:38:
Sinds vorige week in het bezit van een Gigabyte Radeon HD7950 Windforce 3. Deze http://tweakers.net/price...indforce-3/specificaties/ om precies te zijn.

Het volgende is mij echter opgevallen: standaard zou deze kaart op 900MHz geclockt zijn. De mijne staat echter vanaf het begin op 1000MHz GPU Clock?! Het geheugen draait wel normaal op 1250MHz. Zie de screenshot van GPU-Z:

[afbeelding]
@blakez, mijn kaart (7850) word ook in GPU-Z hoger vermeld en met MSI Afterburner of in CCC niet.
Zegt niet zo veel denk ik, of ze staan daar ook hoger bij jou?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Modest71 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:48:
[...]

@blakez, mijn kaart (7850) word ook in GPU-Z hoger vermeld en met MSI Afterburner of in CCC niet.
Zegt niet zo veel denk ik, of ze staan daar ook hoger bij jou?
Zowel in MSI Afterburner als in CCC wordt een kloksnelheid van 1000MHz weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan93

[afbeelding]

Op de kaart zelf zit een switch zodat je tussen 2 profielen kan schakelen. Op beide standen draait de kaart op dezelfde specs, dus daar ligt het ook niet aan. Zijn er hier toevallig nog mensen met dezelfde kaart en dezelfde default GPU Clock van 1000MHz? :)

Videokaart is aangesloten op een MSI Z77A-G45 moederbord. Heb de kaart trouwens nog ondersteund met een dun touwtje om doorhangen te voorkomen. De kaart is redelijk zwaar met die grote koeler er op en zonder ondersteuning hangt die aardig door. Zie de volgende fotootjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
zag dit topic gisteren toevallig, misschien dat je er wat aan hebt:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=374287

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
[...]
Ik zie dat jij de voeding onderin hebt zitten. Volgens mij maakt dat dat je kaart niet alleen door de koeler doorhangt, maar meer doordat de (relatief stijve) 2x6/8 GPU voedingskabels er nog eens aan hangen.

Ik heb zat zo opgelost. Toegegeven; Het is een oudje, maar de kabelboom heb ik nog steeds, evenals de CM Stacker. Maar de inhoud van de PC is natuurlijk helemaal anders dan op die oude foto. Maar het doel ervan is te laten zien dat ik op die maniet mn voedingskabels zodanig heb kunnen laten lopen dat het gewicht of de trekkacht van de voedingskabels nooit een insteekkaart belasten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nDUs6rJ2lYbhZWmL8zfPf1eJ/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Zijn er hier toevallig nog mensen met dezelfde kaart en dezelfde default GPU Clock van 1000MHz? :)
Ja mijn twee weken oude Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 stond ook standaard al op 1000MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk de test van Crysis met gemiddeld 60 fps. Maar met mijn 7870XT @ 1200/1600 op high quality zonder aa daal ik vaak tot rond de 30 in open gebieden. Dat is naar mijn mening niet fijn spelen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb net een Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 geïnstalleerd en die draait wel op 900 Mhz. Moet zeggen dat het verschil met mijn oude 6950 1gb in Far Cry 3 enorm is. Van medium/high zonder MSAA redelijk vloeiend naar ultra zonder MSAA een stuk vloeiender.

Ik heb overigens 'last' van een kleine bug als ik gewoon op de desktop zit van Windows. Als mijn muis heel snel van een normale cursor naar een andere cursor moet veranderen, bijvoorbeeld een tekst selecteer cursor, dan zie ik soms een kleine corruptie. Mijn oude 6950 had dit ook en volgens mij heb ik het ook wel eens gezien met mijn 4890. Is dit een driverprobleempje? Ik draai de nieuwste catalyst 13.2 beta 6, maar heb het ook met eerdere drivers gehad. Toen mijn oude videokaart in de RMA procedure zat heb ik tijdelijk een geforce 260 GTX in mijn pc gehad en toen zag ik het probleem niet.

Het lijkt hierop: http://hardforum.com/showthread.php?t=754599.

Hier een youtube filmpje van iemand:

[ Voor 62% gewijzigd door Cobiwan op 25-02-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Check deze reactie http://www.htforum.nl/yab...362.msg2371257#msg2371257

Hier wordt gezegd dat een betere videokaart het beeld mooier maken maar dit klopt toch niet?
BF3 wordt toch niet mooier dan met e 7970 ipv de 7750? Hoogstens kan er worden gespeeld op een hogere resolutie of zeg ik iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Versteegrob schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 00:04:
Check deze reactie http://www.htforum.nl/yab...362.msg2371257#msg2371257

Hier wordt gezegd dat een betere videokaart het beeld mooier maken maar dit klopt toch niet?
BF3 wordt toch niet mooier dan met e 7970 ipv de 7750? Hoogstens kan er worden gespeeld op een hogere resolutie of zeg ik iets raars?
Nope tegenwoordig niet, maar het topic wat je linkt gaat helemaal niet over PC GPU afaik.
Vroeger had je echter S3, SiS, VIA, PowerVR etc, die meuk was wel degelijk minder in beeldkwaliteit dan Nvidia en ATI.
Als je het over BR spelers hebt zoals dat topic, dan heeft hij zeer waarschijnlijk gewoon gelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 26-02-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nog veel belangrijker de features, TNT en TNT2 hadden als verschil bv enkel dynamic lightning maar tegenwoordig zit dat meer vanuit de DirectX versie ingebakken. Zo hebben de dx10(.1) kaarten van AMD geen tesselation hit in BF3 wat de DX11 varianten van AMD wel hebben, en laat het nog altijd goed lopen, terwijl je grafisch weinig mist.. (of juist veel, als je de feature graag wilt..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Sj44k13 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:11:
Als mijn muis heel snel van een normale cursor naar een andere cursor moet veranderen, bijvoorbeeld een tekst selecteer cursor, dan zie ik soms een kleine corruptie.
Ik heb soms een corrupte cursor op mijn secundaire scherm. Ik heb reacties over dit probleem gelezen van 2009 tot dit jaar. Blijkbaar heeft dat driverprobleempje geen prioriteit en is het ook bij jou de oorzaak.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb net een Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 geïnstalleerd en die draait wel op 900 Mhz. Moet zeggen dat het verschil met mijn oude 6950 1gb in Far Cry 3 enorm is. Van medium/high zonder MSAA redelijk vloeiend naar ultra zonder MSAA een stuk vloeiender.

Ik heb overigens 'last' van een kleine bug als ik gewoon op de desktop zit van Windows. Als mijn muis heel snel van een normale cursor naar een andere cursor moet veranderen, bijvoorbeeld een tekst selecteer cursor, dan zie ik soms een kleine corruptie. Mijn oude 6950 had dit ook en volgens mij heb ik het ook wel eens gezien met mijn 4890. Is dit een driverprobleempje? Ik draai de nieuwste catalyst 13.2 beta 6, maar heb het ook met eerdere drivers gehad. Toen mijn oude videokaart in de RMA procedure zat heb ik tijdelijk een geforce 260 GTX in mijn pc gehad en toen zag ik het probleem niet.

Het lijkt hierop: http://hardforum.com/showthread.php?t=754599.

Hier een youtube filmpje van iemand:[video]
- Vertical Video Syndrome = BAD. mmKay ?? :P
- Om de bug te fixen kan je rebooten of eventueel alleen je scherm aan en uit doen dan is het meestal weg :)
Gebeurt bij mij 1 keer in de zoveel tijd en bij anderen ook met een ATI kaart. Niks om je zorgen over te maken in ieder geval.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Reboot en scherm uit en weer aan heeft nog nooit geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Maakt het wat uit als ik de AMD 13.2 beta6 installeer over mijn huidige driver?
Sommige zeggen dat je eerst de oude moet verwijderen en dan pas de nieuwe installeren.
Andere zeggen weer dat je gewoon zonder probleem erover heen kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dat akn zonder problemen. zo doe ik het ook al jaren.

alleen met overstap van amd->nvidia of anders om zou ik het wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Grudgie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:43:
Maakt het wat uit als ik de AMD 13.2 beta6 installeer over mijn huidige driver?
Sommige zeggen dat je eerst de oude moet verwijderen en dan pas de nieuwe installeren.
Andere zeggen weer dat je gewoon zonder probleem erover heen kan installeren.
De driver maakt het niks uit : Het is meer dat stomme CCC dat weleens vervelend wil doen door onder andere niet meer op te starten :/

Dus als je de nieuwe driver er gewoon overheen gooit dan heb je kans dat je vanwege CCC toch nog de boel moet uninstalleren...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als ccc niet werkt,gewoon nog een keer installeren maar dan custom install en alleen ccc de- en installeren.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Als mijn muis heel snel van een normale cursor naar een andere cursor moet veranderen, bijvoorbeeld een tekst selecteer cursor, dan zie ik soms een kleine corruptie.
Ik had het ook na de eerste instal van mijn Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3, maar toen ik de oude NVIDIA driver goed had verwijderd was ik het kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dus met drivercleaner? Aan de andere kant... Ik had het al voordat ik een nvidia kaart had geïnstalleerd met mijn oude amd kaart.

Edit: net driver sweeper gebruikt en alles van nvidia weggegooid. Heeft helaas niet geholpen.

Edit 2: het zit echt in de driver... Net alle AMD software verwijderd, ook met driver sweeper en dan heb ik nergens last van. Ik installeer catalyst en het is meteen terug.

Als ik mouse cursur trails aanzet is het ook weg.

Ik zal er maar mee moeten leven. Zie wel wanneer de drivers het oplossen. Wel raar dat sommigen het niet hebben en anderen wel.

Edit 3: heb een tijdelijke fix gevonden: windows vergrootglas op 100% openzetten :S of bij muisinstellingen geen schema kiezen en aanwijzerschaduw uitzetten.

[ Voor 166% gewijzigd door Cobiwan op 27-02-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:59

superwashandje

grofheid alom

Omdat ik in het multi monitor topic geen antwoord krijg post ik mijn vraag hier schaamteloos nog even een keer :P :
Een tijdje geleden toen eyefinity net geintroduceerd was heb ik een tijdje met 3x 1920*1200 monitoren en eyefinity gespeeld. Dit vond ik te breed en ik ben toen over gestapt naar 1x 2560*1440.
Toen een tijd geleden Eyefinity 2.0 werd geintroduceerd had ik ergens gelezen dat je vanaf dat moment verschillende monitoren met verschillende resoluties gebruikt konden worden. "Yay!" dacht ik dan kan ik alsnog 2 kleintjes naast mijn grote monitor zetten.

Ik heb dus sinds vandaag 2 1600*1200 monitoren voor naast mijn Main scherm. Het lukt me echter alleen maar om met alle 3 de monitoren in landscape stand een maximum resolutie van 4800*1200 (3x 1600*1200) te bewerkstelligen.
Ik krijg het echter niet voor elkaar (en ik kan er ook niets over vinden) om mijn vooraf beoogde resolutie in te stellen: 4960*1440-->1200*1600--2560*1440--1200*1600.

weten jullie of dit mogelijk moet zijn en hoe? of anders eventueel 5760*1200 -->1600*1200--2560*1440--1600*1200?
nou heb ik volgens mij op de AMD site al gevonden dat dit niet kan maar weten hier anders iemand of hier eventueel aan gewerkt word?
aan de hand van dit plaatje van AMD zou ik verwachten dat het wel zou moeten kunnen namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mxHL6f36mpgcMkoCMcj9AJfz/full.jpg?nohitcount=1
en van wat ik van andere fora meegekregen heb zijn er best veel mensen die op een PLP eyefinity opstelling zitten te wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door superwashandje op 27-02-2013 18:14 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Als je dit zo ziet dan zou het toch moeten werken. Heb zelf EyeFinity alleen heb ik de standaard versie 3 x 24 inch dus helaas. Kan denk ik weinig voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 14:22

RyuuPro

That Damn Fly

Ik heb met een huisgenoot een Eyefinity opstelling gebouwd.
(Mijn 1920 x 1080 met de zijne + nog zijn 1920 x 1200)

Je kan In Game nog steeds alleen dezelfde resolutie krijgen.
(Dus in ons geval 5760 x 1080)
Met extended Desktop kan je wel 3 verschillende resoluties draaien.
(Maar dan zit je dus niet meer in Eyefinity voor games)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:59

superwashandje

grofheid alom

nee inderdaad, de extended desktop werkt natuurlijk gewoon maar het leek me wel leuk om games in eyefinity te spelen maar dan moet ik mijn 2560*1440 monitor met een resolutie van 1600*1200 gebruiken. Echt mooi word het daar niet van natuurlijk :S zoals het nu lijkt is het wachten op de volgende iteratie van eyefinity...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Milan93
AMD Catalyst 13.2 download Beta 7

http://www.guru3d.com/fil...talyst_13_2_download.html

FEATURE HIGHLIGHTS OF THE AMD CATALYST 13.2 BETA 7 DRIVER
•Resolves an intermittent hang seen in Crossfire configurations with the new Crysis 3 patch.
•Crysis 3 multi-player: Improves CrossFire scaling by up to 40%
•Far Cry 3: Improves performance up to 10% at 2560x1600 with 8xAA
•New 3D Mark release: Adds CrossFire profile support for the new 3D Mark release under Windows 8

voor de liefhebbers

• A87
  • Niet online

A87

Bij AMD doen ze wel veel met beta drivers...

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Das net zo erg bij nvidia hoor... Der loopt altijd een beta versie naast de nieuwste WHQL.
En meestal lopen de beta's beter :)

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:53

Bever!

3

Amd brengt ze tegenwoordig wel vaker uit dan vroeger. Haast elke week nu

• Fordox

Fordox

00101010

komt omdat hun focus nu nog is op de 7000 serie, en ze genoeg werk hebben om de GCN architectuur te optimaliseren ;)

zit nog veel potentie in die chips.

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 07:51
7950 of 7870 XT? Qua prijs/kwaliteit verhouding?

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

• calsonic
  • Niet online
Ricky757 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:59:
7950 of 7870 XT? Qua prijs/kwaliteit verhouding?
Als je het geld er voor hebt dan de 7950 uiteraard.

• unfor
calsonic schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:27:
[...]

Als je het geld er voor hebt dan de 7950 uiteraard.
Dat vraagt hij niet, hij vraagt welke geeft de beste bang for buck.
7870XT.

• Fordox

Fordox

00101010

7870XT.
dat is nu echt de sweetspot ;)

• calsonic
  • Niet online
unfor schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:38:
[...]

Dat vraagt hij niet, hij vraagt welke geeft de beste bang for buck.
7870XT.
Ja dat is zo - maar over een half jaar maakt die €50 extra die hij nu uitgeeft niets meer uit en dan is hij blij met zijn snellere 7950 en heeft meer ram dus is meer toekomst bestendig.

• A87
  • Niet online

A87

Fordox schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:03:
7870XT.
dat is nu echt de sweetspot ;)
Ik vind een 7950 de sweet sport... had een 7870.. toen een 7950...

die 250 euro voor een 7950 is el cheapo voor zoveel grafische kaart.
Ik heb onderhand een 7970 en de overstap 7950 naar 7970 merk je dus niet echt.... 7950 ging kapot en was niet op voorraad.. dus geld terug en had een 7970 genomen

Alleeen... die beta 13.2 beta 6 draait echt ruk in Crysis 3.... rond 25 fps vaak 1080p@ max :S met 1x aa..
of EA maakt er een zooitje van of die drivers van AMD zijn slecht :>

Dus met 2x 7970 draai je rond 35 fps op stock.. zonder aa... pff 8)7
minimum fps blijft toch de grondlegger van ene spelervaring

[ Voor 78% gewijzigd door A87 op 01-03-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 23:22
Ik wil binnenkort zeer waarschijnlijk een nieuwe pc kopen, omdat mijn huidige pc het loodje heeft gelegd (moederbord).

Ik ben echter benieuwd of ik dan nog mijn oude videokaart, HD4870x2, kan gebruiken in een crossfire opstelling icm een HD7950. Is dit mogelijk? En haal ik hier dan meer performance uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

nee daar zie je niet veel van terug qua performance. je kan wel meer displays aansturen :+ de kaarten gaan onafhankelijk van elkaar werken ipv samen. de crossfire blijft wel crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 23:22
Fordox schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:06:
nee daar zie je niet veel van terug qua performance. je kan wel meer displays aansturen :+ de kaarten gaan onafhankelijk van elkaar werken ipv samen. de crossfire blijft wel crossfire.
Hehe, op dit moment heb ik wel 2 beeldschermen, maar meer dan dat zal ik niet gaan gebruiken. Dan gaat de oude kaart de verkoop in, helaas. :'( Hij deed zijn werk in ieder geval goed!

Wat ik mij nog wel afvraag... Wordt/is display port de nieuwe standaard ipv HDMI? Ik verbaasde mij namelijk over het feit dat de HD7950 2x display port heeft ipv 2x HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 17:04
Ik heb op dit moment een HD 6950 Dual fan 2GB en qua wat oudere games werkt ie nog perfect, maar nu wil ik voor de nieuwere games toch wat meer "power" hebben en ook omdat ik reeds ben overgestapt op een 2560x1440 resolutie scherm. Ook ben ik gedoemd nu crysis op low te spelen om een beetje boven de 40-50 fps uit te komen.

Is het handiger voor mij om er een kaart bij te nemen in crossfire (welke zouden jullie daarbij aanraden) of een hele nieuwe videokaart zoals de HD 7970 te nemen en de HD 6950 te verkopen? Zou het ook enige winst geven als ik die HD 7970 en 6950 in crossfire te draaien of is deze verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

De 6950 kan niet in crossfire met een 7970.
Kan alleen met een 6950!

Heb zelf een 6950 crossfire opstelling gehad, als je Crysis 3 op zn maxed wilt spelen of wilt gaan spelen mag je toch wel denken aan een 7950/7970.

Zelf heb ik nu 7950 in crossfire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 15:09
Mijn sapphire 7950 boost heb ik overclocked tot 1190 voor de gpu en 1550 voor het geheugen wat denk ik een behoorlijk resultaat is.Ik was benieuwd naar het aantal fps, dus heb ik de optie in afterburner aangezet. Nu zie ik in deadspace 3 en farcry 3 dat ik niet boven de 30 fps uitkom. Als ik de settings van ultra naar low zet in farcry 3, dan veranderd dit nauwelijks. Voor mijn gevoel is dit niet betrouwbaar. Komt dit doordat ik een sapphire kaart heb? Is er een andere manier om de fps in game te monitoren?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
drernie schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:06:
Mijn sapphire 7950 boost heb ik overclocked tot 1190 voor de gpu en 1550 voor het geheugen wat denk ik een behoorlijk resultaat is.Ik was benieuwd naar het aantal fps, dus heb ik de optie in afterburner aangezet. Nu zie ik in deadspace 3 en farcry 3 dat ik niet boven de 30 fps uitkom. Als ik de settings van ultra naar low zet in farcry 3, dan veranderd dit nauwelijks. Voor mijn gevoel is dit niet betrouwbaar. Komt dit doordat ik een sapphire kaart heb? Is er een andere manier om de fps in game te monitoren?
vsync aan toevallig? deadspace3 is dan standaard volgens mij locked op 30.
in afterburner kun je osd aanzetten wat je gpu usage e.d. toont.
shooters en vsync zijn sowiezo een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

loopezz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:18:
[...]

Hehe, op dit moment heb ik wel 2 beeldschermen, maar meer dan dat zal ik niet gaan gebruiken. Dan gaat de oude kaart de verkoop in, helaas. :'( Hij deed zijn werk in ieder geval goed!

Wat ik mij nog wel afvraag... Wordt/is display port de nieuwe standaard ipv HDMI? Ik verbaasde mij namelijk over het feit dat de HD7950 2x display port heeft ipv 2x HDMI.
met siplayport heb je meer banbreedte en meer mogelijkheden om schermen aan te sluiten op je pc.

imo is displayport beter, maar sommigen zeggen dat je last hebt van storing. ik draai het nu al een redelijk lange tijd, maar nog nooit storing gehad.
helaas hebben weinig schermen ondersteuining voor DP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ga weg ik game altijd met V-sync. Heb je in iedergeval geen tearing.
Alles boven je beedscherm verversing is opzich nutteloos.

DS3 is gewoon een portal.
V-sync staat in DS3 gelock op 30. Was met de vorige versies ook.
V-sync in deadspace 3 uitzetten (ingame) en deze veranderen in je gamer profiel / catalist.

V-sync in FC3 => 1 is 60fps 2 is 30fps

(tenminste als je beeldscherm 60hz is)

[ Voor 6% gewijzigd door mukkel op 02-03-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
mukkel schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:33:
Ga weg ik game altijd met V-sync.
En het is je nog nooit opgevallen dat je ontzettende mouselag hebt met Vsync aan?
Daarom is een FPS onspeelbaar met vsync aan. (tenzij je het niet erg vind om altijd onderaan de scorelijsten te staan ;))
Ik speel RPG's e.d. wel met Vsync, daar is niet een snelle reactie vereist.
In de meeste shooters kun je tegenwoordig een max fps instellen, zodat je geen tearing hebt maar ook geen Vsync.

[ Voor 22% gewijzigd door unfor op 02-03-2013 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Input lag haal je in de meeste games gewoon weg door je vernieuwingsfrequentie op 59 te zetten :)
Dit doe je eenmalig in je OS. (Bij een 60hz monitor uiteraard)
Geen input lag en ik game voornamelijk first person shooters. (BF3 / FC3)

Of gewoon net als jou een 120Hz monitor kopen, dan heb je geen vsync nodig, aangezien je met moderne zware games waarschijnlijk niet boven de 120fps zit :)

[ Voor 10% gewijzigd door mukkel op 02-03-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

In Crysis 3 geeft 1 van mijn 7950 kaarten 500 Mhz aan. Terwijl mijn andere kaart gewoon 900 Mhz doet.

Dit klopt toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Blijkbaar werkt CF nog niet goed, speel je windowed, of herken je dat als je alt-tabbed want dan word je 2e vga kaart ook niet gebruikt?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Even de beta downloaden => 13.2

Crysis 3 multi-player Beta: Improves CrossFire scaling by up to 40% - See more at: http://support.amd.com/us...aspx#sthash.JNdPPtn9.dpuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Nee, speel niet Windowed. Heb een 2e beeldscherm en daar heb ik dan GPU-Z of CCC openstaan.
Daar heb ik mijn beide kaarten weer gegeven en mijn beiden kaarten gaan dan wel aan.

Bij kaart 1 zie je wel 98% gebruik en bij 2e kaart zie je dat ie over gaat van 300 Mhz naar 900 Mhz.

Edit: Zal eens even de nieuwe Beta drivers downloaden en installeren en kijken wat ie dan doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Grudgie op 02-03-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
als ik v sync op 1 frame zet in farcry zit ik ineens op 60 fps. En als ik het uit zet boven de 60 fps. Nooit geweten dat dit van invloed was.
Bij deadspace 3 zit ik ineens op 200 fps, klopt dit wel?
Ander nadeel is dat mijn nu wat warmer wordt, weliswaar niet verontrustend, maar wel opvallend.

[ Voor 36% gewijzigd door drernie op 02-03-2013 23:03 ]

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Even inlezen waar V-sync voor bedoel is he :P

Synchroniseert de output FPS van je graka met de verversingssnelheid van je monitor.
Dit om scheurende beelden te voorkomen.
Werkt overigens alleen goed als de FPS in je game constant (of bijna altijd) boven de verversing zit.

Edit @ edit hierboven

Logisch toch dat ie warmer wordt.
Nu je vsync uitzet gaat je graka vollebak renderen ipv die 60 FPS.
Meer belasting is meer warmte / verbruik.

[ Voor 24% gewijzigd door mukkel op 02-03-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ander nadeel is dat ik nu toch artefacten zie verschijnen, kennelijk toch iets te enthousiast aan het overklokken geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Deadspace 3 is een licht spel gewoon een portal.
Is ook alleen DX9 ipv DX11.

FPS van 150-200-300 is normaal in dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Heb de laatste driver geinstalleerd maar onder Crysis 3 heb ik nog steeds dat mn 1e kaart vaak op 500 MHz blijft.

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/7706/cccgpuz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

CF bridge eens vervangen, of goed aandrukken, draai je kaarten eens om?

Geeft je CF Tab daaronder wel aan dat hij ingeschakeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

sain onez schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:18:
CF bridge eens vervangen, of goed aandrukken, draai je kaarten eens om?

Geeft je CF Tab daaronder wel aan dat hij ingeschakeld is?
Ja, hij geeft aan dat het ingeschakeld is. Je kan in CCC ook instellen als CFX het doet ingame. Dan zie je een logo rechtsboven waar Crossfire instaat en dat logo heb ik ook in Crysis 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:55
Ik heb een 7850. Zal ik de 13.1 houden of upgraden naar 13.2 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de beta's zijn in mijn ervaringen even stabiel als de officieele drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
tobitronics schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:36:
Ik heb een 7850. Zal ik de 13.1 houden of upgraden naar 13.2 beta?
Je kan rustig opdaten naar 13.2 zijn over het algemeen erg stabiel. Soms zit er een foutje in maar dat is bij mij maar 1 keer voorgekomen had te maken met xbmc fonts die liet ie niet zien maar dat was het verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
Ik heb mijn core i7 920 nu op 3,35GHz lopen en ik sta er van te kijken hoe sterk een 7870 wel niet is. BF3 is op high/ultra met AA op het aller hoogste gewoon goed te spelen. Laat staan wat je met een vol benutte 7970 wel niet krijgt... Prima kaartje voor de gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Weet iemand hoe ik Hardware Acceleration uitschakel in Windows 8?
Want blijkbaar daardoor blijft mijn 7950 in 2d mode.

Heb al in flash dat uitgeschakeld maar wilt nog niet helpen en als ik erop google krijg ik bijna alleen maar links over WIndows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 17:50
Ik heb een AMD Phenom II X4 960T i.c.m. een SAPPHIRE HD 7950. Als ik Crysis 3 speel en op de loads let, zegt mijn CPU ruimte vrij te hebben en mijn videokaart helemaal vol te zitten. Als ik naar benchmarks kijk op high settings, krijgen anderen 70/80 gem. FPS. Ik krijg rond de 20/30. Ligt het dan toch aan de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Laatst online: 17-09 19:31
Cageman schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:06:
Ik heb een AMD Phenom II X4 960T i.c.m. een SAPPHIRE HD 7950. Als ik Crysis 3 speel en op de loads let, zegt mijn CPU ruimte vrij te hebben en mijn videokaart helemaal vol te zitten. Als ik naar benchmarks kijk op high settings, krijgen anderen 70/80 gem. FPS. Ik krijg rond de 20/30. Ligt het dan toch aan de CPU?
Meestal worden de gemiddelde FPS getoond in test dus hellemaal betrouwbaar is het niet.
Probeer MSAA uit te zetten daar hebben AMD kaarten nogal een probleem mee. Ik hab bij Crysis 2 met een HD7870 ook lage FPS MSAA uit en het probleem was opgelost hetzelfde geld voor BF3.

Specs= Phenom 2 955 @ 3,8/ 12 gig ram en 7870 XT/Le.

http://www.bit-tech.net/h...-hd-7950-3gb-with-boost/4
Crysis 2 ze hebben AA op 0 gezet dus bij Crysis 3 zal dat zeker uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Bintzak schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:18:
[...]

Meestal worden de gemiddelde FPS getoond in test dus hellemaal betrouwbaar is het niet.
Probeer MSAA uit te zetten daar hebben AMD kaarten nogal een probleem mee. Ik hab bij Crysis 2 met een HD7870 ook lage FPS MSAA uit en het probleem was opgelost hetzelfde geld voor BF3.

Specs= Phenom 2 955 @ 3,8/ 12 gig ram en 7870 XT/Le.

http://www.bit-tech.net/h...-hd-7950-3gb-with-boost/4
Crysis 2 ze hebben AA op 0 gezet dus bij Crysis 3 zal dat zeker uit moeten.
Ik heb FXAA aanstaan dat heeft mindere inpact dan MSAA env erder draait het wel soepel. Maar was het iet zo dat bij 1080p AA al een stuk minder effectief is omdat resolutie een stuk hoger is? Althans zo iets dacht ik altijd (ik merk ook echt maar minimaal verschil als het aanstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

WeAreLegion schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:23:
[...]

Ik heb FXAA aanstaan dat heeft mindere inpact dan MSAA env erder draait het wel soepel. Maar was het iet zo dat bij 1080p AA al een stuk minder effectief is omdat resolutie een stuk hoger is? Althans zo iets dacht ik altijd (ik merk ook echt maar minimaal verschil als het aanstaan).
Hogere resolutie helpt wel maar ik zie het verschil tussen geen AA en wel (liefst veel) AA op die resolutie duidelijk. Als je zelf maar een miniem verschil ziet, dan hoef je je er ook niet druk over te maken toch?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 10:42

westergas

rikkie_pc

Hoeveel load pakt je CPU?
Ik kan me voorstellen dat er meer dingen van invloed zijn, zoals geheugen bandbreedte en chipset. Bij een wat oudere chipset zouden die de boel ook kunnen bottelnecken.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Vsync aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:52:
[...]

Hogere resolutie helpt wel maar ik zie het verschil tussen geen AA en wel (liefst veel) AA op die resolutie duidelijk. Als je zelf maar een miniem verschil ziet, dan hoef je je er ook niet druk over te maken toch?
Ik maak me er niet druk over hoor, bedoelde het meer dat als je wat lagere fps heb dat wel iets is om even naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 16:38
Ik heb een Phenom II X4 955 @ 3,8Ghz gehad en deze bottleneckte een 6970 al in BF3 multiplayer. Desondanks werd mijn GPU wel voledig belast. Toen ik upgrade naar een 2500k vlogen mijn fps echter wel omhoog. Het lijkt me duidelijk dat jouw 7950, die een stuk krachtiger is dan de 6970, niet volledig kan worden belast door de cpu. Misschien kun je hem nog een beetje overclocken?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:33
Ik ben voor twee weken overgestapt van een Phemon II X4 965 BE naar een FX-8350. Ook icm een 7950. Een wereld van verschil! Denk dat hierbij je processor werkelijk je bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
Als ik jou was, dan zou ik proberen om die 960t te unlocken naar een 6 core. Dit heb ik ook gedaan en meteen overclocked naar 4ghz. Het lijkt me dat het dan wel prima moet werken.

Ik krijg morgen een HD7970 binnen dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of een Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost in een Cooler Master Elite 333 kast past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mensen, jullie onderschatten crysis 3 enorm. het zon zon enorm zwaar spel dat je emt een titan op 1080p nog niet op very high speelbaar kunt spelen ;)
bron : http://nl.hardware.info/r...---1920x1080-+-frametimes

dus vergeet het maar dat je met een 7870xt dat spel vloeiend op medium kan spelen met of zonder aa mits je hem niet hebt overgeclockt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 11:48
Ik heb zonet met mijn XFX HD 7970 Double Dessipation GHz edition (stock 1050/1500) een 3D Mark 2011 run gedaan. Kaartje draait op 1175 / 1600 met 1.235mV en heb P10670 punten gehaald.

Is dit ter vergelijking met de rest van de HD 7970 bezitters een goede score ?
ik draai verder een 2600K @ 4.5GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Laatst online: 05-06-2021
Fordox schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:53:
mensen, jullie onderschatten crysis 3 enorm. het zon zon enorm zwaar spel dat je emt een titan op 1080p nog niet op very high speelbaar kunt spelen ;)

dus vergeet het maar dat je met een 7870xt dat spel vloeiend op medium kan spelen met of zonder aa mits je hem niet hebt overgeclockt ;)
Ik weet niet welke kaart je draait maar hier draait Crysis 3 als een zonnetje, avg 60/70 fps @ Text. Res. very high, Specs very high, FXAA, 1080p op een xfx 7970 ghz en als je me niet gelooft dan mag je rustig langskomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat bedoel je met crysis niet vloeiend kunnen spelen, met een 7870 xt.
wat versta jij ondervloeiend??????
spel is prima te spelen op high, oke wel met aa uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van een XFX 7870 Black Edition. De stock speeds van dit kaartje zijn: GPU: 1050 MEM: 1250.

De rest van mijn systeem:
CPU: AMD Pheon II X4 975 3.5@3.9Ghz
MEM: 8 GB Corshair 1600MHZ 8-8-8-24
ASUS M79XTD EVO moederbord.

Ik krijg de XFX kaart niet verder geklokt dan een GPU van 1140Mhz, alles daarboven geeft instabiliteit in games. Het geheugen krijg ik stabiel geklokt op 1400, maar heb deze maar terug geklokt naar 1350Mhz.
Stressed GPU temp: 68C

Nu lees ik overal dat deze XFX toch wel de 1200Mhz op stock voltages zou moeten halen. Echter lukt mij dat niet. Daarnaast heb ik geprobeerd met MSI afterburner & TRIXXX om het voltage te unlocken zodat ik deze 2 stapjes omhoog zou kunnen zetten, maar volgens mij het het voltage op deze kaart niet te unlocken. Het lukt me namelijk niet.

Iemand een idee hoe ik die kaart op een hogere snelheid geklokt kan krijgen? Of zelfs de voltage kan unlocken?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:17:
Ik ben sinds kort in het bezit van een XFX 7870 Black Edition. De stock speeds van dit kaartje zijn: GPU: 1050 MEM: 1250.

Ik krijg de XFX kaart niet verder geklokt dan een GPU van 1140Mhz, alles daarboven geeft instabiliteit in games. Het geheugen krijg ik stabiel geklokt op 1400, maar heb deze maar terug geklokt naar 1350Mhz.

Nu lees ik overal dat deze XFX toch wel de 1200Mhz op stock voltages zou moeten halen. Echter lukt mij dat niet. Daarnaast heb ik geprobeerd met MSI afterburner & TRIXXX om het voltage te unlocken zodat ik deze 2 stapjes omhoog zou kunnen zetten, maar volgens mij het het voltage op deze kaart niet te unlocken. Het lukt me namelijk niet.

Iemand een idee hoe ik die kaart op een hogere snelheid geklokt kan krijgen? Of zelfs de voltage kan unlocken?

Thanks
Je kunt nooit van te voren zeggen dat een chip een bepaalde overklok gaat halen.
De ene klokt niet meer als 50MHz over terwijl een de andere met gemak meer als 300MHz boven zijn standaard klok loopt.
Vandaar dat ze zeggen luck of the draw.

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 05-03-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Gentlemen, ik begrijp dat de Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) geen standaard HD7870 PCB heeft, maar dat dit gebaseerd is op een 7950? Mocht ik daar een after-market koeler voor willen halen, moet ik dan voor een 7870 of een 7950 koeler kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calsonic schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:27:
[...]

Je kunt nooit van te voren zeggen dat een chip een bepaalde overklok gaat halen.
De ene klokt niet meer als 50MHz over terwijl een de andere met gemak meer als 300MHz boven zijn standaard klok loopt.
Vandaar dat ze zeggen luck of the draw.
Dat begrijp ik. Ik kan em 90Mhz stabiel overclocken. Op zich acceptabel, voor stock voltages. Nu wilde ik graag de voltages omhoog gooien, maar dat schijnt niet echt te lukken met deze kaart. Allerlei tooltjes al geprobeerd, maar overal blijft ie gelocked staan.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
useruser schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:29:
Gentlemen, ik begrijp dat de Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) geen standaard HD7870 PCB heeft, maar dat dit gebaseerd is op een 7950? Mocht ik daar een after-market koeler voor willen halen, moet ik dan voor een 7870 of een 7950 koeler kijken?
Gewoon een Sapphire 7870XT halen die heeft al een goede koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
calsonic schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:30:
[...]
Gewoon een Sapphire 7870XT halen die heeft al een goede koeler.
Wat is goed? De koeling moet vooral stil zijn, ik heb atm een 4870-1GB, die heeft ook een "goede koeler", blijft vrij koel maar maakt wel een aardig lawaai op volle load ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
De koeler van de Sapphire produceerd weinig geluid en houdt de gpu koeler als de club3d dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:17:

Thanks
ik weet niet of het voor jou kaart ook werkt, maar als ik op mijn kaart de powertarget schuif helemaal naar + 20 zet kan ik maar tot 1150/1550.
zet ik hem iets terug naar bevoorbeeld +18 dan kan ik naar 1200/1575 oke klein stapje maar elk stapje helpt.
o en wat betreft de unlock, ik dacht niet dat dat ging bij xfx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik vind het spel zelf vrij slecht draaien op een 7970... vaak 25-30 fps ofso :S.... met very high en 1x aa.
nieuwste beta drivers.
Ligt echt aan de map.

Game draait gewoon niet lekker, imo en het ziet er allemaal net iets te overdone uit qua graphics. Vandaar draait de game slecht. Het is niet echt een game maar meer een benchmark

[ Voor 60% gewijzigd door A87 op 05-03-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Laatst online: 05-06-2021
A87 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:04:
[...]

Ik vind het spel zelf vrij slecht draaien op een 7970... vaak 25-30 fps ofso :S.... met very high en 1x aa.
nieuwste beta drivers.
Ligt echt aan de map.

Game draait gewoon niet lekker, imo en het ziet er allemaal net iets te overdone uit qua graphics. Vandaar draait de game slecht. Het is niet echt een game maar meer een benchmark
Dat is toch echt te weinig, ik vindt persoonlijk fxaa toch wat lekkerder draaien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Zou iemand een Poll kunnen opzetten welk drivers hij/zij gebruikt incusief de beta's (voor de 7xxx serie natuurlijk)?

Reden: Ik kan soms uren spelen met bepaald spel en dan weer een ander spel opstarten of gewoon twitch.tv kijken en vervolgens problemen krijgen.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:09:
[...]

ik weet niet of het voor jou kaart ook werkt, maar als ik op mijn kaart de powertarget schuif helemaal naar + 20 zet kan ik maar tot 1150/1550.
zet ik hem iets terug naar bevoorbeeld +18 dan kan ik naar 1200/1575 oke klein stapje maar elk stapje helpt.
o en wat betreft de unlock, ik dacht niet dat dat ging bij xfx.
Hee, dat ga ik eens uitproberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een setje 7870xt draaien hier. Maar heb problemen in crossfire.

De tweede kaart verliest na ongeveer een minuut load. Hij gaat dan ongelooflijk wisselen. Dus van 100 procent naar 60 procent, naar 40 en weer terug naar 100.

2500k op een p67 extreme 6.

silverstone 700 watt voeding.

Raak er verdomd gefrustreerd van.

Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2lviagl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:21:
Ik heb een setje 7870xt draaien hier. Maar heb problemen in crossfire.

De tweede kaart verliest na ongeveer een minuut load. Hij gaat dan ongelooflijk wisselen. Dus van 100 procent naar 60 procent, naar 40 en weer terug naar 100.

2500k op een p67 extreme 6.

silverstone 700 watt voeding.

Raak er verdomd gefrustreerd van.

Iemand suggesties?
Wat is je CPU usage tijdens het gamen? Al eens een andere (oudere/nieuwere) driver geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
goedemorgen mede tweakers,

Ik had een vraag over de HD7970 van ASUS en dan de MARTIX versie uit de RoG serie. ervaren meer mensen een lange levertijd van deze kaart wie hem op dit moment in bestelling hebben staan? Of is er iemand die er van op de hoogte is over de levering van ASUS.

Cheers. ;)
Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste