Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 134660 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:10:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het internetten op 3G via Simyo. De APN 'internet' heb ik ingesteld en als proxyserver 0.0.0.0 zoals beschreven staat op de handleiding op de site. Daarnaast heb ik geprobeerd verbinding te maken via de app Netwerk Instellen van Nokia, maar ook dat werkt niet. Uiteraard gereboot, simkaart herplaatst etcetera, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik op het probleem Google hebben meer mensen hier last van gehad, maar echte structurele oplossingen vind ik niet.
Ik zou de proxyserver gewoon leeg maken. Dat heb ik ook gedaan.

Alleen als APN "internet" invullen.
p.s. ik probeer het bij elke provider eerst zonder proxy. Dat werkte bij Vodafone ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Thanks NIMIC, het werkt. Wel gek, want ik had het eerst zonder proxy geprobeerd en toen werkte het niet. Nou ja, opgelost is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533443

Jizzy schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:27:
Ik heb sinds vrijdag dat als ik probeer te bellen dat mijn scherm op zwart gaat en niet meer terug gaat (zoals dat normaal gaat als je hem van je oor haalt) en ik niks meer hoor. Meer mensen hier last van?
Ja heb ik ook af en toe. Als ik dan even met mijn vinger over de sensor (die rechtsboven zit) wrijf, dan gaat het scherm weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Bart-Willem schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:02:
M'n Lumia 800 heb ik al enige tijd en nooit problemen mee gehad. :P Maar wat me wel opvalt is dat het scherm een beetje "los" zit: soms pak je 'm op en lijkt het net alsof het scherm ineens ingedrukt kan worden, en als je je duim er een beetje stevig op zet en je beweegt dan van links naar rechts voel je een lichte speling. Hebben meer mensen hier last van? Ding werkt verder prima, maar het valt me wel op nu ik erop let. :+
Hier heb ik ook last van gehad Bart-Willem, en bij de headset ingang begon de verf van de cover te "bladderen" Ik heb 2 weken geleden dit aangemeld bij nokia care (online) en telefoon opgestuurd. Vervolgens was naar 4 dagen mijn lumia 800 weer terug bleek dat zo zo'n beetje het hele toestel vervangen hebben.
Netjes onder garantie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:00
Ik merk dat als ik onder aan het scherm druk ik een tikje hoor van het scherm dat beweegt. Ik laat het even zo, maar het is wel vervelend. Hij werkt nog prima en ga hem dit jaar toch vervangen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik zit met een nokia lumia 800 die geen apps meer wou openen. Daarna uitgezet, en nu komt hij niet verder dan het nokia logo. Een hard reset doet hij niet, en als ik hem aan de pc hang dan ziet de computer hem ook niet in zune. De telefoon laadt wel gewoon op. Heb al een nieuwe batterij geprobeerd, maar dat hielp niet. Het lijkt wel alsof het softwarematig kapot is. Iemand hier ervaring mee? Is dit nog te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje; weet iemand of er nog enige firmware updates van nokia of microsoft te verwachten zijn voor de lumia 800? Ik vrees van niet maar hoop toch op wat inside info ;)

Op zich voldoet mijn toestel namelijk nog prima voor een jaartje, alleen zodra gmail active sync support eruit gaat gooien wordt het wel lastig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:06
Ik geef het op met de 800. WP 7.8 heeft veel te kleine systeemletters en ik denk niet dat daar nog een update voor komt. Bij WP8 kun je het wel aanpassen. Ook mijn accuduur is nog steeds niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
DeNachtwacht schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 18:27:
Vraagje; weet iemand of er nog enige firmware updates van nokia of microsoft te verwachten zijn voor de lumia 800? Ik vrees van niet maar hoop toch op wat inside info ;)

Op zich voldoet mijn toestel namelijk nog prima voor een jaartje, alleen zodra gmail active sync support eruit gaat gooien wordt het wel lastig.
Ik lees alleen geruchten, geen enkele zekerheid.

[ Voor 12% gewijzigd door coenox op 31-08-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een probleem met het volume van de speaker. Deze staat extreem zacht, ook al staan de volumeinstellingen maximaal. Dit treedt zowel op bij het afspelen van muziek, ringtone als de speakerfunctie van het bellen. Het niveau is dusdanig laag dat het vrijwel niet te horen valt. Zachter zetten resulteert wel gewoon in een nog lager volume niveau. Iemand een idee hoe dit op te lossen, of wordt het een RMA?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Hard reset lijkt mij het enige wat te proberen is.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Hier hebben we dat ook eens aan de hand gehad. Bleek dat de ingang van de koptelefoon erg veel vuil in zat. De telefoon 'dacht' daardoor dat er een koptelefoon aangesloten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Helaas, dat bleek het niet te zijn. Met het programma "diagnostics" kan je zien of de telefoon denkt dat er een headset is aangesloten of niet. Dit bleek niet het geval te zijn. Daarnaast kwam er bij de speakertest ook geen geluid uit de telefoon. Ik vermoed dus dat het speaker-element kapot is. Ik zag op de site van Nokia dat er nog garantie op zat. Iemand ervaring met de garantie-afhandeling van Nokia sinds de servicepunten verdwenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 15:32
ik heb het zelfde maar nog geen oplossing gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ga jij ook voor een RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:41
wcduck schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:05:
Helaas, dat bleek het niet te zijn. Met het programma "diagnostics" kan je zien of de telefoon denkt dat er een headset is aangesloten of niet. Dit bleek niet het geval te zijn. Daarnaast kwam er bij de speakertest ook geen geluid uit de telefoon. Ik vermoed dus dat het speaker-element kapot is. Ik zag op de site van Nokia dat er nog garantie op zat. Iemand ervaring met de garantie-afhandeling van Nokia sinds de servicepunten verdwenen zijn?
Tik is een aantal x hard op de onderkant van de behuizing, bij dat raster voor die speaker.
Had namelijk toen ik een Lumia 800 had ook wel is dat er geen geluid uitkwam, maar na zo'n tikje weer perfect.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo, de facebook app heeft een forse update gehad zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo mede-tweakers :)

hopelijk kan een van jullie mij met dit probleem helpen:

Om een lang verhaal kort te maken:
M'n huidige tel heeft het begeven, dus probeer ik mijn oude Lumia 800 weer aan de praat te krijgen.
Echter heb ik hem niet meer geüpdatet dit jaar. Elke keer als ik hem probeer te updaten via Zune loopt hij vast bij stap 6/10, als hij de telefoon opnieuw moet opstarten.

Op een andere PC updaten helpt niet. Als ik via de laptop van mijn broertje probeer via Zune de telefoon te updaten blijft hij op hetzelfde punt vastlopen.
Hij wilt de telefoon niet opnieuw opstarten o.i.d. Als ik de update annuleer en gewoon de tel opstart doet hij het gewoon, maar updaten helpt niet.

Iemand een oplossing? Ik zie een zwart weekend tegemoet zonder smartphone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
Beunhaas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:48:
Hallo mede-tweakers :)

hopelijk kan een van jullie mij met dit probleem helpen:

Om een lang verhaal kort te maken:
M'n huidige tel heeft het begeven, dus probeer ik mijn oude Lumia 800 weer aan de praat te krijgen.
Echter heb ik hem niet meer geüpdatet dit jaar. Elke keer als ik hem probeer te updaten via Zune loopt hij vast bij stap 6/10, als hij de telefoon opnieuw moet opstarten.

Op een andere PC updaten helpt niet. Als ik via de laptop van mijn broertje probeer via Zune de telefoon te updaten blijft hij op hetzelfde punt vastlopen.
Hij wilt de telefoon niet opnieuw opstarten o.i.d. Als ik de update annuleer en gewoon de tel opstart doet hij het gewoon, maar updaten helpt niet.

Iemand een oplossing? Ik zie een zwart weekend tegemoet zonder smartphone :(
Uhmzz vaag.. Misschien heb je er teveel data opstaan? Had ik vroeger wel eens last van mijn toenmalige Wp7.5. Je zou kunnen overwegen om de data te verwijderen of eventueel een hardreset uit te voeren. Weet je zeker dat je goed zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
vali schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Uhmzz vaag.. Misschien heb je er teveel data opstaan? Had ik vroeger wel eens last van mijn toenmalige Wp7.5. Je zou kunnen overwegen om de data te verwijderen of eventueel een hardreset uit te voeren. Weet je zeker dat je goed zit :)
K heb de phone helemaal leeggemaakt toen ik van phone wisselde, er staat niks op, heb hem gehardreset de laatste keer dat ik erop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Zijn er nog mensen die dit herkennen?

Soms wanneer ik iemand probeer te bellen/of gebeld wordt heel de telefoon zwart, en doet hij niets meer. Je kunt wel spreken etc maar ik kan niet ophangen. Ik houd een zwart scherm, ook wanneer ik op de "uit" knop druk.

Erg storend. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

michellep77 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:59:
Zijn er nog mensen die dit herkennen?

Soms wanneer ik iemand probeer te bellen/of gebeld wordt heel de telefoon zwart, en doet hij niets meer. Je kunt wel spreken etc maar ik kan niet ophangen. Ik houd een zwart scherm, ook wanneer ik op de "uit" knop druk.

Erg storend. Iemand tips?
Dat ligt aan de proximity sensor. Als het te vaak gebeurt dan kun nadat je hebt opgenomen even op de uit knop drukken en dan weer ontgrendelen wanneer je wilt ophangen. Dat was mijn workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
thanx voor de tip!

Op de uitknop drukken werkt alleen als de ander ophangt... als ik een voicemail krijg oid kan ik niets dus staat de voicemail vd ander helemaal vol

Is die sensor niet te fixen>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Glacier schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:04:
Zo, de facebook app heeft een forse update gehad zo te zien!
Yes en toevallig gister weer geupdate. Nu weer wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij de facebook app blijft sinds de eerste update van een paar weken terug steeds een 1'tje in de tile staan...ook nog na de update van gisteren overigens..

Hoe zou dat te fixen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

michellep77 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:26:
thanx voor de tip!

Op de uitknop drukken werkt alleen als de ander ophangt... als ik een voicemail krijg oid kan ik niets dus staat de voicemail vd ander helemaal vol

Is die sensor niet te fixen>
Nokia kan hem fixen voor je, aangezien het toestel nog geen 2 jaar uit is heb je daar gewoon nog garantie op!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Glacier schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:02:
Bij de facebook app blijft sinds de eerste update van een paar weken terug steeds een 1'tje in de tile staan...ook nog na de update van gisteren overigens..

Hoe zou dat te fixen zijn?
Had hier ook last van.

Ga naar de Facebook app > Instellingen > Meldingen > Ik ontvang liever "Geen meldingen" . Daarna weer terug gezet naar Ik ontvang liever "Pop-up en tegeltelling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik had mijn Lumia een tijdje niet gebruikt, maar nu weer uit de la gehaald. Dacht even muziek te luisteren met Nokia Mix radio. Nu was ik gewend gewoon nummers achter elkaar te kunnen luisteren, maar moet nu iedere keer handmatig het volgende nummer aan zetten? Is dit het gevolg van Nokia Music + of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 30-05 12:56
jspr360 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Had hier ook last van.

Ga naar de Facebook app > Instellingen > Meldingen > Ik ontvang liever "Geen meldingen" . Daarna weer terug gezet naar Ik ontvang liever "Pop-up en tegeltelling".
Ik heb dit inderdaad ook, zal jouw workaround eens proberen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 17:33
Tomba schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

Nokia kan hem fixen voor je, aangezien het toestel nog geen 2 jaar uit is heb je daar gewoon nog garantie op!
Klopt! Afgelopen week nog van gebruik gemaakt. Mijn Nokia was niet meer te repareren dus heb een nieuw toestel gekregen, had de keuze tussen Nokia Lumia 808 (wat een Symbian toestel is maar wel 41 megapixel camera heeft) of de Nokia Lumia 900.

Zonder problemen is het toestel omgeruild. Gewoon aanmelden op de Nokia website en ze komen het toestel ophalen. Bij mij was het maandag ophalen > maandag week erna gebeld met status. Waarschijnlijk kan het bij een reparatie wel sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Taenadar schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

Klopt! Afgelopen week nog van gebruik gemaakt. Mijn Nokia was niet meer te repareren dus heb een nieuw toestel gekregen, had de keuze tussen Nokia Lumia 808 (wat een Symbian toestel is maar wel 41 megapixel camera heeft) of de Nokia Lumia 900.

Zonder problemen is het toestel omgeruild. Gewoon aanmelden op de Nokia website en ze komen het toestel ophalen. Bij mij was het maandag ophalen > maandag week erna gebeld met status. Waarschijnlijk kan het bij een reparatie wel sneller gaan.
Wauw. Voor welke ben je gegaan? Die 808 gaat schaars worden den ik. Heb zelf een witte naast mijn Lumia 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
coenox schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:40:
[...]

Wauw. Voor welke ben je gegaan? Die 808 gaat schaars worden den ik. Heb zelf een witte naast mijn Lumia 800.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 17:33
Heb voor de 900 gekozen omdat ik geen Symbian wilde. Voor foto's maken heb ik al een goede camera met een setje lenzen.

Achteraf was de 808 misschien een betere keuze met het hoog op verkoop ( heb zelf al een 820 en een HTC One). Maar daar valt nu niks meer aan te doen gok ik.

Dus als je een 808 wil moet je hopen dat je 800 stuk gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ach die keuze voor de 900 snap ik ook wel weer. De 808 is super om te bellen, te fotograferen en voor muziek. Als smartphone goed, maar haalt het niet bij een WP toestel. Ik vind de letters van de Lumia 800 te klein en heb daarom ook wel een 900 overwogen. Overigens kan ik met de 808 mijn compactcamera thuis laten, tegen een DSLR kan ie niet op.

Een rondgang op Marktplaats leert me dat er al twee 808's staan ivm garantie op een Lumia. Vraagprijzen 400 en 600 euro. Tja, je kunt jezelf rijk rekenen. Coolblue biedt een refurbished met garantie aan voor 331 euro. Ervaring leert mij dat een 808 particulier iets van 250 euro doet op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kort vraagje: zien jullie nog steeds full charge capacity in de diagnostics? Ik zie dit namelijk niet staan, alleen de (dis)charge en voltage (en percentage). Heb deze gekregen en kijken of ik hem als vaste ga gebruiken. Dan moet de batterij natuurlijk nog wel wat leven over hebben :*) .
Bij battery saver geeft ie remaining 1 dag en 17 uur bij 98% (met saver aan 1 dag en 18 uur). 1 dag en 9 uur bij 97% nu en 1 dag en 14 uur met saver aan ...
Verder niks aan, wel op wifi ... geen sim erin.

De vraag is dus: kan iemand schatten hoeveel de full charge capacity is aan de hand van deze battery saver gegevens? Alvast bedankt :) (zal er wel niet al te slecht mee gesteld zijn?)

Ik lees over zeer uiteenlopende cijfers in het batterij topic (bijv. 100% 4 days + remaining bij ~1365mA) dus zal eerst maar eens die hard reset proberen ;) .

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 08-11-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
Urgh, denk toch maar dat ik mijn 800 ga proberen te verkopen... ben het zo zat dat er zoveel apps en accesoirs niet gemaakt zijn voor Windows Phone 7.8 (en zelfs 8)

Volgende telefoon word een Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Basekid schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:34:
Urgh, denk toch maar dat ik mijn 800 ga proberen te verkopen... ben het zo zat dat er zoveel apps en accesoirs niet gemaakt zijn voor Windows Phone 7.8 (en zelfs 8)

Volgende telefoon word een Android
Als ie een beetje goedkoop is... doe me een DM ;)

• jellejanssen198
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 12:40
Nadat ik de poll van vandaag zag over welke mobiele OS men nu heeft en welke men in de toekomst zal aanschaffen, heb ik onderstaand in de betreffende reacties gezet. In dit forum post ik hetzelfde bericht, omdat ik op zoek ben naar mensen die (ongeveer) dezelfde ervaringen hebben met de Lumia 800 + de Nokia fabrieksgarantie:

Een jaar geleden kocht ik een Lumia 800 . De eerste 10 maanden was ik ontzettend tevreden. Het toestel was snel, overzichtelijk, vloeiend en ik had vrijwel nooit en te nimmer vastlopers. Wel begonnen mij de live tiles wat te vervelen na een tijdje, maar ik nam dit voor lief omdat zoveel andere zaken aan het toestel fijn waren. Ook heb ik niet de financiële luxe heb om in korte tijd weer een nieuw toestel te kopen.

Aan mijn positieve gedachten over Nokia/Windows Phone kwam sinds twee maanden geleden een eind.

1. Lumia 800 (1e toestel). De batterij van mijn Lumia 800 ging op. Niks geks aan natuurlijk, al ging de batterij met flink gebruik maar 8 uur mee, niet iets om over naar huis te schrijven, maargoed. Ik legde 'm aan de lader, maar er was geen beweging meer in te krijgen: Zwam scherm en geen tril bij het vasthouden van de power knop. Dood als een pier. Op internet gezocht en het schijnt dat meerdere mensen tegen dezelfde accu problemen aangelopen zijn als ik. Ik heb het toestel ingeleverd bij de winkel voor reparatie.

2. Lumia 800 (2e toestel). Na 3 weken wachten kreeg ik de Lumia 800 van de reparatie terug. Het scherm was niet goed in de behuizing (terug)gezet en de eerdere mankementen kwamen gewoon terug. Bovendien was er (meer) speling bij de USB connector en andere batterij problemen kwamen de kop opsteken: De batterij schoot bijvoorbeeld soms ineens van 50% naar 100%. Allemaal zwaar irritante en onlogische problemen. Het toestel heb ik na een week dus weer ingeleverd voor reparatie.

3. Lumia 900 (1e toestel). Na weer 3 weken wachten, kreeg ik tot mijn grote verbazing een Lumia 900 (!!!) terug van de winkel. Ik was zo blij als een kind!! Zowaar een upgrade!! Wel vond ik het scherm minder prettig, want de Lumia 800 had een gebogen scherm, maar ik dacht: Niet klagen, want dit toestel is gewoon een upgrade, groter scherm etc etc....maar ik kwam bedrogen uit! Zelfs dit 'betere' toestel (wat trouwens een ontzettend stom groot joekel is en qua bouwkwaliteit niet in de buurt komt van de Lumia 800) vertoonde na een week alweer kuren: Op willekeurige momenten reageerde de 3 onderste functie toetsen niet meer en liep het toestel tijdelijk vast. Vaak gebeurde dit tijdens browsen in de muziekspeler. Het niet reageren van die knoppen resulteerde ook vaak in een totale freeze en het uitvallen van het toestel. Mijn klomp brak!!! Ik dus weeeeer terug naar de winkel. Mij werd verteld dat ik na 3 reparaties in aanmerking zou komen voor creditatie, ofwel dat ik mijn aankoopbedrag terug zou krijgen. Hierover was ik naar omstandigheden wel blij mee, want ik was heeleemaaal klaar met de hele situatie. Wel moest ik weer 2 weken wachten op de bevestiging....

4. Lumia 900 (2e toestel). Mijn verbazingen waren nog niet op hoor!! Ik kreeg mijn geld dus NIET terug, want de winkel zij dat Nokia de enige fabrikant is, die NIET na 3 reparaties, maar pas na 4 reparaties overgaat tot creditatie. Ongelooflijk...... Ik kreeg mijn Lumia 900 dus gewoon 'gerepareerd terug'. Ik had geen keus dit toestel weer te accepteren....Ik voelde mij opgelicht, maargoed... ik kreeg in ieder geval weer een werkend toestel dacht ik. Daar was ik dan wel weer blij om. Ik ging aan de balie gelijk kijken of de problemen met de functieknoppen/freezes opgelost waren, maar het toestel kreeg gewoon weer DEZELFDE vastlopers. Ik liet dit weer aan de baliemedewerker zien, want ik dacht, "ben ik nou gekk???" Maar de baliemedewerker was het met mij eens. Het toestel kon handig weer in hetzelfde folie teruggestopt worden als waar ie uit kwam en op het moment wacht ik op bericht dat ik weer aan de balie mag verschijnen...

Nokia krijgt mijn vertrouwen niet meer. Ik ben zwaar teleurgesteld in zowel de productkwaliteit als in de service.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Inmiddels mijn Lumia 800 bijna 1,5 jaar in bezit. Werkt nog prima, bij mild gebruik gaat de accu zeker 2 dagen mee (gebruik geen data-abbo, wel wifi). Dus ik heb helemaal geen problemen.... ik denk dat je de hele tijd halve refurbished toestellen weer krijgt...

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
jellejanssen198 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:51:
lang verhaal

Graag hoor ik jullie ervaringen.
Mijn ervaring is dat als je contact opneemt met Nokia Nederland op Facebook dat je supergoed geholpen wordt. Ik heb ook de switch van een 800 naar 900 gekregen, maar dat toestel werkt ook echt perfect. Alles werd snel geregeld, duidelijk gecommuniceerd enz.

Nokia zelf (dus niet jouw telefoonboer) heeft een prima aftersales organisatie. Kijk maar eens op de support pagina's op Nokia.nl.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Tomba

Tomba

PaT schreef op donderdag 19 december 2013 @ 08:05:
[...]

Mijn ervaring is dat als je contact opneemt met Nokia Nederland op Facebook dat je supergoed geholpen wordt. Ik heb ook de switch van een 800 naar 900 gekregen, maar dat toestel werkt ook echt perfect. Alles werd snel geregeld, duidelijk gecommuniceerd enz.

Nokia zelf (dus niet jouw telefoonboer) heeft een prima aftersales organisatie. Kijk maar eens op de support pagina's op Nokia.nl.
Dat dus, ik heb ook altijd rechtstreeks contact gezocht met Nokia zelf en de aftersales vanuit hen is uitstekend. Ik heb ook wat issues gehad met mijn eerste Lumia 800, maar die was ik nooit langer dan 1,5 week kwijt via Nokia.

• coenox
Ik heb mijn Lumia 800 sinds december 2011. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik deze cadeau heb gekregen van Nokia. En ik was al fan van het bedrijf....

Ik ben erg enthousiast over de vormgeving en de bouwkwaliteit van het toestel. Er zijn toch echter twee redenen waarom het niet mijn hoofdtoestel is:
- batterijduur
- het feit dat je de lettergrootte van het systeem niet in kan stellen (in WP 8 kan dit wel)

Ook ik heb vorig jaar last gehad van een dood toestel. Opgestuurd naar Duitsland en na een week had ik een prima werkend toestel terug na vervanging van de batterij.

Ik heb de luxe dat ik kan kiezen: van mijn werk heb ik een Galaxy S3 en ik heb nog een Nokia 808 en sinds kort een tweedehands Lumia 620.

Ieder toestel heeft zijn eigen voor- en nadelen. Maar als de Lumia 800 Windows Phone 8 zou draaien zou het voor mij het perfecte toestel zijn: handzaam, mooi design, geweldig scherm. En ik heb dus geen slechte ervaring met de garantie/service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Laatst online: 20-05 12:29
Ook ik heb mijn lumia 800 al eens laten repareren via Nokia en dat ging uitstekend. Toestel kwam terug als nieuw. Daarbij moet ik wel zeggen dat Nokia toen nog een contract had met een nederlands reparatiebedrijf. Dit jaar is dat een duits bedrijf geworden, en daar heb ik mijn Nokia E7 laten repareren. Dat was aanzienlijk lastiger omdat er een discussie volgde over de vraag of er al dan niet garnatie zat op het toestel. Dat kan ik Nokia nauwelijks aanrekenen, ik had het showroommodel van Saturn in Groningen gekocht, en die was al een aantal maanden gebruikt in de winkel. Als Saturn dan nog tenminste het imeinummer op de aankoopbon had gezet was de garantie gewoon aangepast, maar ik had alleen een bon voor een "nokia E7", verder niet gespecificeerd. Toch nog onder garantie gerepareerd nadat ik de nederlandstalige (!) helpdeskmedewerker een aantal keer had gesproken. Zo mooi als de lumia 800 terugkwam (met een nieuw scherm en krasvrije achterkant terwijl dat niet de klacht was) kwam mijn E7 niet terug, alle krassen zaten er nog op. Helaas heeft hij het maar een paar maanden uitgehouden, dit keer is de usb-poort stuk en de garantie is echt verlopen.
Ben ik tevreden over Nokia en de service? De lumia 800 doet het nog steeds als een zonnetje, en is te goed om te vervangen door een nieuwe, dus WP8 zal nog moeten wachten. Dat de E7 het weer heeft begeven vind ik jammer, en ik heb de indruk dat het nieuwe servicebedrijf minder extra's doet dan de vorige reparateur. Maar gezien de ervaring met bv Sony steekt Nokia er nog altijd met kop en schouders bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gelukkig nooit problemen gehad met m'n Lumia 800, de bouwkwaliteit van het toestel is echt super vind ik (veel beter dan de HTC Desire Z die ik ervoor had).

Maar sinds vandaag heb ik een Lumia 625 omdat ik een toestel met een groter scherm wilde. Helaas niet het leuke ontwerp en bouwkwaliteit van de Lumia 800 (dan had ik de 920 moeten nemen) maar het is ook deels een budget-kwestie. :P

Mocht iemand nog een blauwe Lumia 800 zoeken, dan hoor ik het wel. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 13:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

jellejanssen198 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:51:
Nadat ik de poll van vandaag zag over welke mobiele OS men nu heeft en welke men in de toekomst zal aanschaffen, heb ik onderstaand in de betreffende reacties gezet. In dit forum post ik hetzelfde bericht, omdat ik op zoek ben naar mensen die (ongeveer) dezelfde ervaringen hebben met de Lumia 800 + de Nokia fabrieksgarantie:
Welke winkel heb je hem terug gehad? Mijn Lumia 800 is ook 3x terug gekomen met steeds dezelfde problemen, pas de 3e keer was het soort van opgelost. Bij mij was dit via de t mobile winkel steeds, ik hoor echter ook veel verhalen van mensen dat je idd eigenlijk voor garantie rechtstreeks naar Nokia moet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Zijn er meer WP 7 gebruikers met dit probleem: Callbacks werken niet in IE op Windows Phone 7.8 ?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd een probleem met filmen op mijn Lumia 800.

Bij langere filmpjes filmt hij wel, maar de film is daarna niet meer terug te vinden op het apparaat. Volgens het info scherm is er nog wel 2 GB vrij. Bij langere filmpjes bedoel ik ongeveer 3 minuten.

Heeft een van jullie ook dit probleem? Weet je dan misschien ook een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 22:37
NIMIC schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:05:
Ik heb de laatste tijd een probleem met filmen op mijn Lumia 800.

Bij langere filmpjes filmt hij wel, maar de film is daarna niet meer terug te vinden op het apparaat. Volgens het info scherm is er nog wel 2 GB vrij. Bij langere filmpjes bedoel ik ongeveer 3 minuten.

Heeft een van jullie ook dit probleem? Weet je dan misschien ook een oplossing hiervoor?
Ik heb het zelfde probleem, ik probeer op te nemen maar het klokje gaat pas na 5 sec. lopen en idd bij langere filmpjes duurt het opslaan lang en mijne slaat dan vast en vervolgens ben je het filmpje kwijt. Mijne loopt soms ook uit het niets vast en moet hem daarna geforceerd opnieuw starten. Ik ga morgen terug naar de winkel. Ben ook een beetje klaar met 7.8 en de WiFi die pas inschakeld wanneer het toestel aan gaat... Hopelijk willen ze m vervangen of ruilen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zucht; Lumia 800 had het probleem dat de proximity sensor alleen goed werkte als je hard op het scherm drukte. (anders bleef het scherm altijd uit tijdens bellen bijv.) Usb opladen / connetie was ook gaar;

Dus onder warranty naar Arvato; scherm vervangen etc;

Krijg ik hem terug met hetzelfde proximity probleem, EN geen audio horen meer tijdens bellen.

Thanks Arvato! :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 15:43
Verschillende contacten van mijn moeder (die dus een Lumia 800 heeft) kregen gisterenochtend berichten aan die al maanden (!) geleden zijn verzonden. Helemaal nieuw is dit probleem niet, het is al vaker gebeurd dat ze een bericht stuurde en dat het nooit aankwam (al gaf het toestel zelf hier geen melding van).

Komt iemand dit probleem bekend voor? :? Het toestel is helemaal up-to-date.

Edit: Ik heb een gelijkaardige tweet verzonden naar Mobile Vikings en zij geven dit antwoord:
mobilevikingsBE: @filenox Een sms blijft op een netwerk (standaard) nooit langer dan 72 u hangen, mogelijk stonden er nog sms'jes in wacht in de gsm zelf *BS
Het probleem ligt dus niet bij hun.

Edit2 De berichten werden blijkbaar vanaf het toestel verzonden toen mijn moeder een bericht doorstuurde (wat ze blijkbaar nooit doet). Mooie bug is dat :?

[ Voor 39% gewijzigd door filenox op 17-05-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Misschien een gekke vraag, maar ik heb hier weinig ervaring mee:

Kan ik een nokia lumia 800 via USB op een stereo/radio met USB poort aansluiten en die dan als MP3 speler gebruiken? Oftewel: de stereo als versterker voor de Lumia gebruiken?
Ik wilde namelijk de Pioneer X-HM11-k kopen, welke een usb poortje heeft om externe schijven/sticks met MP3's erop af te kunnen spelen. Maar de Lumia is wat dat betreft wat handiger, omdat je je speellijsten beter kan beheren. Ziet zo'n USB poort mijn Lumia ook als normaal MP3 device?
De Pioneer X-HM21-k heeft hiervoor een aparte docking station, maar die is voor iPods. Dus daar heb ik weinig aan.
Ik weet dus niet of alleen iPods aparte docks nodig hebben, en "normale" :P MP3 dragers altijd wel werken via USB. Als een stick/HDD werkt, werkt dan een Lumia ook?

Bedankt!

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord! d:)b

Sjeng aon de geng!!!

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 21:08
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn trouwe lumia 800 is sinds kort vervangen door een 830 (prachtig!), maar nu heb ik mijn 800 niet aangeraakt voor 2 weken. De accu van de 800 is (vermoedelijk) geheel leeg en weigert op te laden. Als ik deze op de pc aansluit trilt hij en activeert hij het baterij met 1 streepje logo waarna hij weer volledig uitvalt.
In apparaten en printers verschijnt en verdwijnt hij ook.

Maar nu ben ik dus vermoedelijk in een loop beland:

opladen
trillen
opstarten
batterij is leeg logo
en dood gaan omdat je geen power hebt.
repeat

hoe los ik dit op, of is het nog iets totaal anders.

• Tomba

Tomba

hendrickbert schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:54:
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn trouwe lumia 800 is sinds kort vervangen door een 830 (prachtig!), maar nu heb ik mijn 800 niet aangeraakt voor 2 weken. De accu van de 800 is (vermoedelijk) geheel leeg en weigert op te laden. Als ik deze op de pc aansluit trilt hij en activeert hij het baterij met 1 streepje logo waarna hij weer volledig uitvalt.

opladen
trillen
opstarten
batterij is leeg logo
repeat

Een nachtje aan de originele oplader hangen zou dit moeten fixen.

• coenox
hendrickbert schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:54:

opladen
trillen
opstarten
batterij is leeg logo
repeat

Heb dit ook gehad, maar zat toen nog in de garantieperiode. Teruggegaan naar Nokia en die hebben toen de batterij vervangen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je hebt ook geprobeerd om met, ik dacht volume up en power je toestel te soft resetten. Je raakt dan niets kwijt, maar het toestel reset zich dan. Mijn lumia 800 startte vaak op met dat lege batterij logo in beeld en wilde dan niet laden. Een paar keer die knoppencombi loste dat probleem op. Doen als je toestel aan de lader hangt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 13:19
Een nacht in de lader. Volgende dag van lader af en proberen te starten door bovengenoemde methode. Daarna weer aan de lader

• hendrickbert
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 21:08
ik heb nu chimeraTool geinstalleerd hij wordt herkend en is gestopt met de bootcyclus. ik hoop dat hij hierbij ook oplaad.

uit dit forum:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2722870

[ Voor 18% gewijzigd door hendrickbert op 13-11-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:26

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hmm
Een raadsel hier voor de experten.
WP 7.8 op een L800.

Wifi staat aan, GSM ligt zo goed als langs de modem. Berichten via whatsapp en/of email komen meteen en goed binnen.
Als je de GSM vergrendeld of automatisch laat vergrendelen (bij mij na 30 seconden) dan komt er niets meer meteen binnen.
Als je dan de GSM unlocked zie je dat hij zijn WIFI netwerk kwijt is, terug connecteert en dan pas komen de meldingen van whatsapp en email binnen.

Hoe kan dit? Heb al allerlei dingen geprobeerd in instellingen maar niets werkt.
Zodra hij vergrendeld verliest hij zijn WIFI connectie.

Iemand een idee??

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Is het bij de Lumia 800 of wp7.8 niet standaard dat de wifi uitgaat bij stand by stand? Oftewel niks aan toe doen of een keer overstappen naar een 8.1 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 19:15
In Windows Phone 8 heeft een optie gezeten dat de wifi uitvalt zodra je telefoon vergrendeld. Geen idee of er ook zoiets in WP7 zit, maar het lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Inderdaad, WP7 schakelt de WiFi-verbinding gewoon uit in standby. Toen kwam er in 8.0 de optie om WiFi aan te laten in standby, en nu in 8.1 blijft WiFi aan in standby en is er geen optie meer om het uit te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heb mijn cyaan Lumia 800 maar weer eens uit de kast gehaald. Wil hem gebruiken als reserve gebruiken. Kom er alleen achter dat Whatsapp niet meer werkt. Opnieuw geïnstalleerd en geverifieerd. Maar bij het invoeren van mijn naam vliegt de app er steeds uit. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

updaten? hier werkt ie wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heb de laatste update erop zitten. Ik denk dat ik terug moet naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, ik heb nu ook zo'n proximity-sensor probleem sinds kort. Na het bellen blijft het scherm donker en moet ik wachten tot de andere partij heeft opgehangen :X Erg irritant.

Naja, ik dus naar die diagnostics tool (##634#), en daar werkt hij perfect :S
Kortom, 'ineens' een softwareprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Update op mijn bovenstaande post:

Nu doe ik de proximity test opnieuw, en dat ding flipt als een dolle... van detected naar not detected, en terug, beetje random. Zonder dat ik iets doe. Gemiddeld om de 2 sec, maar met een behoorlijke spreiding om dat gemiddelde. En even later blijft hij op detected staan.

Het is dus toch een hardware probleem lijkt me. Dit lijkt mij lastig te fixen... en of het waard is om te fixen? De telefoon zelf is nog in uitstekende staat na bijna 3 jaar, geen krasjes e.d. ... en hij voldoet nog (op wat maffe eigenaardigheden na, met name WiFi dat altijd uit gaat als hij in stand-by gaat... maar niet altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Klinkt alsof je telefoon wel een beetje ziekjes is ... Mijn advies: investeer in een nieuwe Lumia, bijvoorbeeld een 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja, ik denk ook dat er niets anders op zit... ik zat zelf te denken aan een Lumia 735. Wat een beetje lijkt op een soort upgrade van de 800...

Maar goed, je hebt nu ook de uitrol van Windows 10... en ik wil niet weer een outdated phone (WP 7.* is eigenlijk een verlaten platform...)

Trouwens ook met alcohol doekjes mijn hele telefoon schoongemaakt... lijkt niets uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

L735 stond laatst nog op lijst op wpcentral geloof ik welke zeker 10 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Alles wat met 8.1 is uitgebracht, krijgt Windows 10. WP 7.x is inderdaad verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Een beetje spijtig dat WP 7.x toestellen zo snel werden afgeschreven. Veel van die toestellen hadden gewoon meer dan deftige hardware. Uiteindelijk ben ik overgelopen naar het Android kamp. Dat werkt ook fijner met Linux. Voor WP moest ik altijd een VM opstarten ^^"

Trouwens, de store voor WP7.x blijft maar achteruitgaan. Sommige apps updaten niet meer, anderen zijn volledig verdwenen, dus als je je toestel moet resetten, kun je naar die apps fluiten. Wel zonde van m'n flightsim van 10 EUR (T_T)p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Bartjuh schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:19:
Ja, ik denk ook dat er niets anders op zit... ik zat zelf te denken aan een Lumia 735. Wat een beetje lijkt op een soort upgrade van de 800...

Maar goed, je hebt nu ook de uitrol van Windows 10... en ik wil niet weer een outdated phone (WP 7.* is eigenlijk een verlaten platform...)

Trouwens ook met alcohol doekjes mijn hele telefoon schoongemaakt... lijkt niets uit te maken.
Heb je geen last van stof bij de front camera/proximity sensor? Daar is mijn 920 al 2x voor gerepareerd. Wat bij mijn 920 wel hielp was even met de stofzuiger de luidspreker stofvrij maken. Dan werkte de proximity sensor ook weer een tijdje.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:40
Bartjuh schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:19:

Ik gebruikte tot twee-drie maanden terug ook een 800, vond de 735 interessant maar wilde wachten op een nieuwe Windows 10 Mobile telefoon. Het klopt wat velen zeggen dat de 735 een update krijgt naar Windows 10, maar met de huidige toestellen kun je (waarschijnlijk) geen gebruik maken van bijv. Continuum.

Ik heb, om de tijd te overbruggen, een simpele lumia 520 (windows Phone 8 toestel) in gebruik genomen. Ten opzichte van de 800 werkt de software echt vele malen sneller, de hardware is echter wel minder (scherm, camera, geen flits, etc.). Misschien is het dus een idee om tijdelijk een goedkoop toestel te gaan gebruiken/aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

urk_forever schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:57:
[...]
Heb je geen last van stof bij de front camera/proximity sensor? Daar is mijn 920 al 2x voor gerepareerd. Wat bij mijn 920 wel hielp was even met de stofzuiger de luidspreker stofvrij maken. Dan werkte de proximity sensor ook weer een tijdje.
Ik zie zo niets... ik zal de stofzuigertruuk eens proberen, bedankt voor de tip :)
regtur2 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:41:
[...]
Ik gebruikte tot twee-drie maanden terug ook een 800, vond de 735 interessant maar wilde wachten op een nieuwe Windows 10 Mobile telefoon. Het klopt wat velen zeggen dat de 735 een update krijgt naar Windows 10, maar met de huidige toestellen kun je (waarschijnlijk) geen gebruik maken van bijv. Continuum.

Ik heb, om de tijd te overbruggen, een simpele lumia 520 (windows Phone 8 toestel) in gebruik genomen. Ten opzichte van de 800 werkt de software echt vele malen sneller, de hardware is echter wel minder (scherm, camera, geen flits, etc.). Misschien is het dus een idee om tijdelijk een goedkoop toestel te gaan gebruiken/aanschaffen.
Moest even opzoeken wat Continuum is... ziet er wel vet uit. Ik neem inderdaad geen gok meer met Microsoft als ze zeggen dat alles full functional geupgrade kan worden... ;w

Ik probeer denk ik eerst de proxsensor te fixen of vervangen (staan voor 8euro op Ebay) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Even een update van mijn kant, omdat het wel eens relevant kan zijn voor anderen die ook proximity sensor problemen hebben.

Ik heb het gefixed, en het is vrij makkelijk en niet duur :) Makkelijker dan gedacht.

Ik heb deze sensor gekocht: http://www.ebay.nl/itm/28...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
€4,46 op moment van spreken, maar er staan ook andere aanbieders op Ebay.

Dit filmpje bekeken over de disassembly:

En hier in het specifiek over de prox-sensor:
http://www.formymobile.co...assembly.php#.VdTqJfn4aq9

Je hoeft slechts 2 schroefjes los te halen, scherm los te wrikken, twee kabeltjes los, daarna prox-sensor verwijderen (met beleid eraf trekken: gelijmd), en de nieuwe bevestigen. Vervolgens de twee kabeltjes monteren, scherm erin klikken, en de twee schroefjes opnieuw monteren.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]