Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:01
Ik heb Endomondo ondanks gebruikt en hij beviel me wel. Ik mis alleen nog een music player integratie.

offtopic: heeft niet zozeer te maken met Endomondo maar met mijn Nokia Lumia 800, die in het bos nog een goed gps-signaal ontvangt. Ten opzichte van mijn vorige telefoon (Sony Ericsson X10) is dit een goede verbetering. Die wou mij doen geloven dat ik 8 km in 75 min liep, terwijl dat ongeveer het dubbele moet zijn geweest.

ps; hoe je de muziekspeler afsluiten na gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Koenbr schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:17:
Ik heb Endomondo ondanks gebruikt en hij beviel me wel. Ik mis alleen nog een music player integratie.

offtopic: heeft niet zozeer te maken met Endomondo maar met mijn Nokia Lumia 800, die in het bos nog een goed gps-signaal ontvangt. Ten opzichte van mijn vorige telefoon (Sony Ericsson X10) is dit een goede verbetering. Die wou mij doen geloven dat ik 8 km in 75 min liep, terwijl dat ongeveer het dubbele moet zijn geweest.

ps; hoe je de muziekspeler afsluiten na gebruik?
endomondo bevalt mij ook prima, van het weekend nog gebruikt met een rondje fietsen in de Ardenne
En muziek sluit je helemaal af met de app "stop the music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:50
Na twee weken mijn telefeoon terug van Nokia Repair. Gewoon omgeruild voor een nieuwe? "swapped" is de melding en de telefoon ziet er aardig nieuw uit :)

Worden WiFi instellingen aan je Live account gekoppeld? Want bij het instellen stond mijn WiFi al goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:20:
[...]

En muziek sluit je helemaal af met de app "stop the music"
En die vind je dus hier: http://www.windowsphone.c...5a-4075-9b28-685308e1568b

Super simpele app, zou eigenlijk ingebouwd moeten zitten, maar doet precies wat er van verwacht wordt. Dat stopteken staat dus ook prominent op mijn homescreen!

Maar goed, dat is eigenlijk meer voor het marketplace en apps topic!

Ik heb jullie een tijdje geleden laten zien dat ik de groen cover om mijn Lumia 800 gekocht heb. Pas zojuist besefte ik mij dat het lichtgroene thema wel eens in de buurt zou kunnen komen van de kleur van de cover. Dat vermoeden was juist. Ik zal er binnenkort een foto van maken, maar die kleuren zijn dus exact hetzelfde!
Kanter schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:24:
Na twee weken mijn telefeoon terug van Nokia Repair. Gewoon omgeruild voor een nieuwe? "swapped" is de melding en de telefoon ziet er aardig nieuw uit :)

Worden WiFi instellingen aan je Live account gekoppeld? Want bij het instellen stond mijn WiFi al goed ingesteld.
Zo ver ik weet niet. Hebben ze niet alleen de buitenkant geswapped? :P ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 06-06-2012 16:30 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Laatst online: 19:50
Oh wacht even, WiFi is helemaal niet geconfigureerd. Nieuw/bijna nieuw toestel dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Welke versie van Sportstracker gebruiken jullie? Die apps staat immers 2x in de marketplace: eenmaal van Nokia eneenmaal van Sportstracker LLC. Zit daar verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vorige week mijn Lumia 800 ontvangen en sinds begin deze week in gebruik genomen. Ik wilde al een tijd een Windows Phone, maar zat te twijfelen tussen de 800 en 900. Uiteindelijk besloten dat de 900 het extra geld niet waard is, en dus een 800 aangeschaft in afwachting van de nieuwere generaties en WP8.

Super ervaring tot nu toe, alleen gaat hij morgen toch terug, in verband met een camera knopje wat bij het minste of geringste rammelt. Dat is redelijk onacceptabel natuurlijk, en ik zie dat het ook niet zo hoort na een zoekopdracht binnen dit topic. Dus, omruilen voor een nieuwe morgen :P.

Ohja, ben ik trouwens de enige die de meegeleverde oordopjes gewoon niet fatsoenlijk kan gebruiken zonder dat ze elke paar seconden uit m'n oren vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Lijkt me niet, is gewoon het standaard formaat oordoppen (t.o.v. Apple & Sennheiser).

[ Voor 19% gewijzigd door Koenbr op 07-06-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Propane schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:51:
[...]Ohja, ben ik trouwens de enige die de meegeleverde oordopjes gewoon niet fatsoenlijk kan gebruiken zonder dat ze elke paar seconden uit m'n oren vallen?
Ik heb dat ook altijd met oordopjes, dus wellicht heb je gewoon rare oren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Caelorum schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:13:
[...]

Idem hier. Oordoppen zijn gemaakt voor een "standaard" oor maar die heb ik niet. Ik heb zeer kleine oren in vergelijking met de meeste mensen en de oordoppen vallen er dus ook constant uit. Als ze dan al vast zitten, is het gewoon pijnlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Endomondo ziet er uit als een uitstekende fitness app! Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar op het eerste gezicht lijkt hij een meer dan uitstekende vervangen voor Runkeeper. Helemaal omdat hij gratis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Is bekend of Nokia Drive ooit nog is "af" wordt gemaakt? Ik vind het echt te achterlijk voor woorden, dat bijvoorbeeld:
- file informatie nog steeds alleen maar beschikbaar is voor Nokia Kaarten.
- Poi's alleen nog beschikbaar is voor Nokia Kaarten.
- Geen favorieten kan toevoegen
- Geen flitspalen zijn opgenomen
- Zo zijn er nog een aantal functies te bedenken, zoals Nokia Drive draaien tijdens lockscreen, ik heb mijn beeld echt niet de hele tijd nodig kost alleen maar batterij!

Het lijkt soms wel alsof Nokia, WP niet wil laten slagen. Hoe moeilijk kan het zijn om Nokia Drive gelijkwaardig te maken aan de Symbian versie, de Symbian versie heeft al deze functionaliteiten al jaren?

[ Voor 16% gewijzigd door trabbit op 07-06-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
^ik ben het wel met je eens, maar ik frustreer me er niet echt over. Maar het is zeker een welkome aanvulling op het toch al goede Nokia Drive pakket :)

edit:
http://www.liveside.net/2...kia-transport-2-0-leaked/

[ Voor 28% gewijzigd door badluckboy op 07-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:33:
Is bekend of Nokia Drive ooit nog is "af" wordt gemaakt? Ik vind het echt te achterlijk voor woorden, dat bijvoorbeeld:
- Zo zijn er nog een aantal functies te bedenken, zoals Nokia Drive draaien tijdens lockscreen, ik heb mijn beeld echt niet de hele tijd nodig kost alleen maar batterij!

Het lijkt soms wel alsof Nokia, WP niet wil laten slagen. Hoe moeilijk kan het zijn om Nokia Drive gelijkwaardig te maken aan de Symbian versie, de Symbian versie heeft al deze functionaliteiten al jaren?
http://www.theverge.com/2...ia-drive-3-hands-on-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Zal wellicht wel niet in dit topic horen, maar ik vind dit opmerkelijk genoeg om te melden. Blijkbaar krijg je nu in de UK gratis een Monster Beats hoofdtelefoon (ter waarde van 200 pond) gratis bij aanschaf van een Lumia 800 of 900. Lijkt me toch een vrij aardige deal (al zijn er velen betere hoofdtelefonen te bedenken).

http://www.nokia.com/gb-en/lumia-free-monster-headphones

Persoonlijk vind ik dit discriminatie m.b.t. de regio waarin ze bijgevoegd worden. Ze zullen de verkoop een zetje willen geven, al vind ik dat ze deze actie dan ook wereldwijd moeten inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Hier in België heb ik gebruik gemaakt van de Cashback actie waarbij je €100 terug kreeg met een cashback. Deze was ook alleen geldig in België en Luxemburg en niet in Nederland denk ik.

Er zijn altijd wel geografisch verschillende acties van iedere fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:13:
[...]

misterdoom schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:33:
[...]

Idem hier. Oordoppen zijn gemaakt voor een "standaard" oor maar die heb ik niet. Ik heb zeer kleine oren in vergelijking met de meeste mensen en de oordoppen vallen er dus ook constant uit. Als ze dan al vast zitten, is het gewoon pijnlijk :p
Haha, ik zal ook geen standaard oor hebben. Maar juist daarom vind ik het zo vreemd dat ze van die beroerde oordopjes bijleveren in plaats van de tegenwoordig veel meer gebruikelijke in-ears. Ik snap dat ook niet iedereen weg is van in-ears, maar die zijn in ieder geval nog deels aan de gebruiker aan te passen met de verschillende formaten rubberen 'sleeves' of iets dergelijks.

Nu moet ik teruggrijpen naar m'n Creative in-ears en de in-line microfoon opgeven, of extra geld uitgeven aan een setje dat wel goed bij mijn oren past en een microfoon bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
badluckboy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:40:
^ik ben het wel met je eens, maar ik frustreer me er niet echt over. Maar het is zeker een welkome aanvulling op het toch al goede Nokia Drive pakket :)

edit:
http://www.liveside.net/2...kia-transport-2-0-leaked/
Dat ziet er goed uit! Wel blijf ik bij mijn punt dat alle innovatie echt tergend traag gaat (Microsoft idem dito, ik zou graag iets als Opera turbo willen hebben gezien mijn databundel van 200mb). We wachten geduldig af ;).

[ Voor 9% gewijzigd door trabbit op 07-06-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:23
QuadrifoglioVerde schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:49:
Welke versie van Sportstracker gebruiken jullie? Die apps staat immers 2x in de marketplace: eenmaal van Nokia eneenmaal van Sportstracker LLC. Zit daar verschil tussen?
Ik gebruik zelf de versie van Nokia. Geen idee of hier verschil tussen zit. Ik heb er inmiddels naar gekeken maar er zit geen verschil in bij. Blijft open staan en na het uitschakelen van het scherm schakelt de app ook uit.

[ Voor 16% gewijzigd door soskes op 08-06-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08 16:08
Hebben meer mensen last van een krakende behuizing bij de 'lock' knop? Op het begin was dit nog stevig maar na een paar maanden lijkt het wel of de behuizing op dat punt slapper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

QuadrifoglioVerde schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:49:
Volgens mij zijn beide versies gewoon hetzelfde. Ik heb vorige week echter de app looptijden ontdekt, deze is volledig Nederlandstalig, in de metro interface en geeft ook nog eens via spraak bij elke gelopen kilometer een signaal hoe hard je loopt. Bevalt mij tot nu toe beter dan Sportstracker, maar ik heb hem nog maar kort in gebruik. Wellicht een tip...
trabbit schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:33:

Kerel Nokia Drive is nu al by far het beste gratis autonavigatiepakket dat op de markt is voor smartphones (iphone/android/windows phone), bovendien is nokia de afgelopen tijd de apps in een razend aan het updaten. Zo ongeveer al jouw wensen worden in de aankomende versie 3 opgenomen. Nogal kortzichtig om dan te stellen dat Nokia "WP niet wil laten slagen". Alsof je dat in 1 dag tijd even allemaal regelt.

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-06-2012 01:57 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:05
Wat is jullie ervaring na een aantal maanden te gebruiken? Volg het topic al een tijdje maar kan daar weinig over vinden, of zijn jullie allemaal zo tevreden dat jullie hier niet klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb die van mij weer ingeleverd op m'n werk. Het is echt een leuk toestel, maar het probeert denk ik te concureren met de 1e versies van android en iOs. En dat is te merken, het werkt leuk en aardig, maar het is het allemaal net niet. Het werkt gewoon net niet soepel en lekker genoeg.
Het voelt voor mij meer als een beta OS.

En als ik kijk op m'n werk, we hebben de afgelopen weken ongeveer 30 verstuurd naar zakelijke klanten (dus die wat meer eisen van hun toestel dan de consument), en daarvan hebben we er 18 terug. Gewoon omdat het niet bevalt.
Ik hoor ook steeds meer geluiden van klanten die het toestel gebruiken, er tevreden mee zijn, maar toch steeds denken "ik had toch liever X of Y" En dat is niet de gedachte die een telefoon moet geven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Flexicon schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:47:
Wat is jullie ervaring na een aantal maanden te gebruiken? Volg het topic al een tijdje maar kan daar weinig over vinden, of zijn jullie allemaal zo tevreden dat jullie hier niet klagen?
Ik gebruik het toestel privé en heb er niets over te klagen. Het OS werkt zeer soepel, nog nooit vastlopers gehad, het reageert gewoon vlot, het scrolt vlot en websites zijn gewoon goed te lezen.

Batterij gaat minimum 2 dagen mee maar ik zet WiFi enkel aan wanneer nodig, 3G zet ik enkel aan wanneer nodig (bijna nooit, met 25MB aan data :') ), heb geen apps op de achtergrond lopen, gebruik geen whatsapp, geen facebook chat, ....

Voor zakelijk gebruik is de integratie van outlook en exchange wel een pluspunt en heb er eigenlijk nog niemand echt horen over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
OS is prima, de integratie met sociale media is goed (al vind ik het vrij overbodig, i.e. de integratie van andermans foto's in je eigen albums), telefoon zelf is van goede kwaliteit. Minpunten die ik me kan bedenken zijn de geslotenheid van het OS en het beperkt aantal apps dat beschikbaar is. Tevens is het irritant dat er standaard geen batterij percentage indicatie wordt weergegeven in de 'taakbalk' en geen data-verbruik app is. Eerlijk gezegd, t.o.v. van Android 2.3 & 4.0 vind ik WP wat volwassener aanvoelen, zitten voor zover als ik heb opgemerkt ook wat minder bugs in.

Voor Os X gebruikers; de integratie met itunes en usability m.b.t os x is goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Koenbr op 09-06-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Koenbr schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:03:
OS is prima, de integratie met sociale media is goed (al vind ik het vrij overbodig, i.e. de integratie van andermans foto's in je eigen albums), telefoon zelf is van goede kwaliteit. Minpunten die ik me kan bedenken zijn de geslotenheid van het OS en het beperkt aantal apps dat beschikbaar is. Tevens is het irritant dat er standaard geen batterij percentage indicatie wordt weergegeven in de 'taakbalk' en geen data-verbruik app is. Eerlijk gezegd, t.o.v. van Android 2.3 & 4.0 vind ik WP wat volwassener aanvoelen, zitten voor zover als ik heb opgemerkt ook wat minder bugs in.

Voor Os X gebruikers; de integratie met itunes en usability m.b.t os x is goed.
Nokia zou aan een app aan het werken zijn waar j je verbruik kan zien. Als deze er is zal dat zeker een mooie meerwaarde geven.

De foto's vind ik nu wel leuk. Als de foto er niet uit zie, neem ik gewoon direct een andere foto van die persoon en zet deze op hun naam ipv hun standaard facebook foto.
Echt nodig is het niet maar ik vind het wel leuk.

Ook het feit dat je contactpersonen overal beschikbaar zijn omdat ze aan je live-account zijn gelinkt vind ik ook een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Op zich, als je consument bent? Neem dit toestel vooral, voor de niet veel eisende gebruiker is het een geweldig toestel.

Maar als zakelijk toestel, wil het nog wel wat mankementen vertonen. Helaas liep de windows phone rep op het werk al te vertellen dat ze het OS teveel gerushed hebben ivm tegenvallend Windows Mobile. En dat is te merken. Data verbruik app waar nu pas aan gewerkt wordt, nokia drive wat half af is (maar dat is dan de schuld van nokia), brakke app store.

Ik ben zelf van mening dat dit toestel echt een succes had kunnen worden als ze hem lager geprijsd hadden. En ja daar heb je de 710? voor, maar die krijgt altijd als imago "het kleine broertje van de 800 dus minder goed"

En puur zakelijk gezien, je maakt een stuk betere eerste indruk als je met een Iphone/S3 aankomt, dan tegenwoordig met een Blackberry/Nokia.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13
lanerios schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:11:
Op zich, als je consument bent? Neem dit toestel vooral, voor de niet veel eisende gebruiker is het een geweldig toestel.

Maar als zakelijk toestel, wil het nog wel wat mankementen vertonen. Helaas liep de windows phone rep op het werk al te vertellen dat ze het OS teveel gerushed hebben ivm tegenvallend Windows Mobile. En dat is te merken. Data verbruik app waar nu pas aan gewerkt wordt, nokia drive wat half af is (maar dat is dan de schuld van nokia), brakke app store.

Ik ben zelf van mening dat dit toestel echt een succes had kunnen worden als ze hem lager geprijsd hadden. En ja daar heb je de 710? voor, maar die krijgt altijd als imago "het kleine broertje van de 800 dus minder goed"

En puur zakelijk gezien, je maakt een stuk betere eerste indruk als je met een Iphone/S3 aankomt, dan tegenwoordig met een Blackberry/Nokia.
Die rep lult uit zijn nek. Ze hebben WP7 zeer zeker niet gerushed. Ze hebben gefocust op wat volgens hun belangrijk was en dát hebben ze goed gemaakt. Dat betekent dus wellicht wel dat er voor sommigen wat features missen, maar dat betekent niet dat ze gerushed hebben.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat vind jij, maar vind je het erg, dat ik een microsoft rep die daadwerkelijk negatief is over zn eigen product (zeldzaam genoeg) beter geloof dan een random persoon op een forum?

Sorry, maar op dit moment is het een geweldig OS, maar kan het nog niet echt de strijd aan met android en iOS (RIM laat ik buiten beschouwing, die zijn toch zo goed als weg), ik bedoel, kijk naar de cijfers in NL. Ze hebben 1%! van de markt, tegen 3x van android, en een hoog aantal van iOS. Zelfs BB staat hoger (wonderbaarlijk genoeg). Ze moeten daar dus mensen van af snoepen, zo simpel is het. En op dit moment zien niet veel mensen de meerwaarde van Windows telefoons t.o.v. android/ios/BB phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Wat gaat er eigenlijk allemaal nieuw zijn in WP8? gaat het dan meer op W8 lijken?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat horen we (hopelijk) over 11 dagen!
WinRT lijkt me vrij zeker en native code ook :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
DeNachtwacht schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 01:55:
[...]

Kerel Nokia Drive is nu al by far het beste gratis autonavigatiepakket dat op de markt is voor smartphones (iphone/android/windows phone), bovendien is nokia de afgelopen tijd de apps in een razend aan het updaten. Zo ongeveer al jouw wensen worden in de aankomende versie 3 opgenomen. Nogal kortzichtig om dan te stellen dat Nokia "WP niet wil laten slagen". Alsof je dat in 1 dag tijd even allemaal regelt.
Ten eerst lees je direct na mijn post dat ik blij ben dat er een 3.0 versie komt. Verder snap ik de relevantie niet van het feit dat het "by far" het beste gratis autonavigatiepakket dat op de markt is voor smartphones. De navigatie is van Nokia, dit wordt al jaren geleverd op de Symbian toestellen. Dit is zeker binnen de WP wereld een unique selling point. Ik vind de updates niet snel gaan, zeker niet voor een OS waar je voor gekozen hebt 100% voor te gaan.
- Ze hadden 4 maanden nodig om de navigatie (zoeken op adres) offline beschikbaar te maken.
- 9 maanden? Om functies die of al beschikbaar zijn voor WP7.5 in Nokia kaarten (file info, POI's) of al tijden beschikbaar zijn op de Symbian versie (favorieten).
- Draaien als background task of onder lockscreen kan voor zover ik weer ook niet onder versie 3.0.

Dit zijn geen functies die Nokia moet uitvinden, ze hebben het al in de Symbian versies, ze moeten het alleen maar implementeren maken in de WP app. Natuurlijk is op veel punten het niet Nokia aan te rekenen, maar Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
lanerios schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:50:
Dat vind jij, maar vind je het erg, dat ik een microsoft rep die daadwerkelijk negatief is over zn eigen product (zeldzaam genoeg) beter geloof dan een random persoon op een forum?
Je mag geloven wie je wil :) ik vertel je alleen maar wat ik weet van de ontwikkeling sinds release. Ik heb al een Windows Phone 7 toestel (HTC 7 Trophy) sinds oktober 2010 dus ik weet wat er sindsdien is bijgekomen.
Sorry, maar op dit moment is het een geweldig OS, maar kan het nog niet echt de strijd aan met android en iOS (RIM laat ik buiten beschouwing, die zijn toch zo goed als weg), ik bedoel, kijk naar de cijfers in NL. Ze hebben 1%! van de markt, tegen 3x van android, en een hoog aantal van iOS. Zelfs BB staat hoger (wonderbaarlijk genoeg). Ze moeten daar dus mensen van af snoepen, zo simpel is het. En op dit moment zien niet veel mensen de meerwaarde van Windows telefoons t.o.v. android/ios/BB phones.
Maar ik claim toch helemaal niet dat WP7 die strijd aan kan? (Al kan je daar nog best over discussieren, veel features worden maar door een klein percentage gebruikt, ik heb mijn HTC 7 Trophy aan een vriendin gegeven toen ik mijn Lumia kocht en zij is daar superblij mee - ze mist niets) Daar mist het nog gewoon teveel features voor. Maar de features die er zijn, die zijn vanaf het begin goed geïmplementeerd en niet gerushed. Natuurlijk hadden ze haast om Windows Phone 7 op de markt te brengen. Maar je hebt dan de keuze: maak je een OS met veel features, maar slechts half en brak geïmplementeerd of maak je een OS met minder features maar die wel gewoon goed en soepel werken.

In mijn persoonlijke omgeving zie ik wel steeds meer Lumia's verschijnen overigens, dus blijkbaar doen ze toch wel iets goed. Ben wel benieuwd naar recente statistieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 13-09 20:34
Flexicon schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 09:47:
Ik heb de lumia nu een half jaar, en sinds mijn batterijproblemen zijn opgelost met de laatste update ben ik er inderdaad tevreden over. De keus voor WP7 in plaats van IOS was destijds een bewuste, en daar sta ik nog steeds achter. De verhoudingsgewijs simpele opzet van WP en de Metro-interface lenen zich nu eenmaal beter voor een klein scherm en voor mobiel gebruik, en qua (voor mij nuttige) apps vind ik WP inmiddels niet meer onderdoen voor IOS.

Wat de lumia betreft ben ik vooral het scherm gaan waarderen. Clearblack amoled is toch wel erg fijn bij gebruik buiten of in een omgeving met veel kunstlicht. Verder lag en ligt het toestel perfect in de hand, en is het erg broekzakvriendelijk. De camera gebruik ik niet veel, maar het valt me wel op hoe goed je er filmpjes mee kunt maken. En het bijgeleverde hoesje is perfect. De losse sleeve die ik erbij had gekocht ligt alweer een paar maanden in de la.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Tevreden mensen hoor je meestal niet, en de mensen die negatief zijn hoor je altijd het hardst.

Ik ben ook tevreden met mijn Lumia, vanwege de punten die degene voor mij genoemd heeft. Het enige wat ik nog steeds raar vind is dat mijn scherm zo snel bekrast is geraakt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Yes, hoef eindelijk dat KL$%("#()$%(TE Zune niet meer te gebruiken. Via een tweak op XDA is mijn Lumia nu ook gewoon een USB storage device.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1069568

Werd er helemaal gek van dat je niet ff simpel een mp3/foto op je tel kan zetten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
NoFearCreations schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:34:
Yes, hoef eindelijk dat KL$%("#()$%(TE Zune niet meer te gebruiken. Via een tweak op XDA is mijn Lumia nu ook gewoon een USB storage device.

Werd er helemaal gek van dat je niet ff simpel een mp3/foto op je tel kan zetten.
Ik heb begrepen dat de MP3s dan geen album covers etc krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat maakt mij dan weer niks uit, ik luister naar de muziek, ga niet naar de tel zitten staren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
NoFearCreations schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:34:

Die "tweak" is hier al erg vaak genoemd, je hebt echter nog steeds Zune ervoor nodig.(moet geinstalleerd staan op je pc)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Laatst online: 09-09 08:17
lanerios schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:11:

Waarom heeft wp7 een brakke appstore?? Ik vind persoonlijk dat de marketplace veel sneller opstart dan de app store of de play store. Je krijgt meldingen als je telefoon een functie mist wat die app gebruikt (bijv. 256mb ram ) Dit heb je op Android niet. Vooral op low end telefoons is dit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

trabbit schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:56:
[...]

Ten eerst lees je direct na mijn post dat ik blij ben dat er een 3.0 versie komt. Verder snap ik de relevantie niet van het feit dat het "by far" het beste gratis autonavigatiepakket dat op de markt is voor smartphones. De navigatie is van Nokia, dit wordt al jaren geleverd op de Symbian toestellen. Dit is zeker binnen de WP wereld een unique selling point. Ik vind de updates niet snel gaan, zeker niet voor een OS waar je voor gekozen hebt 100% voor te gaan.
- Ze hadden 4 maanden nodig om de navigatie (zoeken op adres) offline beschikbaar te maken.
- 9 maanden? Om functies die of al beschikbaar zijn voor WP7.5 in Nokia kaarten (file info, POI's) of al tijden beschikbaar zijn op de Symbian versie (favorieten).
- Draaien als background task of onder lockscreen kan voor zover ik weer ook niet onder versie 3.0.

Dit zijn geen functies die Nokia moet uitvinden, ze hebben het al in de Symbian versies, ze moeten het alleen maar implementeren maken in de WP app. Natuurlijk is op veel punten het niet Nokia aan te rekenen, maar Microsoft.
Het is nog geen anderhalf jaar geleden dat Nokia besloot de overstap te gaan maken naar Windows Phone en nu al zit versie 3.0 van zijn Navigatiepakket eraan te komen, liggen er 3 modellen in de winkel en komen er nog 3 aan. Om het nog maar niet te hebben over al die andere apps (nokia music, nokia transport, ebook reader, nokia kaarten, nokia trailers etc) die ze in razend tempo aan het ontwikkelen zijn.

En dan vind jij dat langzaam?
Sorry hoor, ik bedoel er verder niks mee, maar dan heb je heel weinig kaas gegeten van bedrijfsvoering bij multinationals en heel weinig inzicht in hoe programmeren in zijn werk gaat.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 13-09 21:52
DeNachtwacht schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Het is nog geen anderhalf jaar geleden dat Nokia besloot de overstap te gaan maken naar Windows Phone en nu al zit versie 3.0 van zijn Navigatiepakket eraan te komen, liggen er 3 modellen in de winkel en komen er nog 3 aan. Om het nog maar niet te hebben over al die andere apps (nokia music, nokia transport, ebook reader, nokia kaarten, nokia trailers etc) die ze in razend tempo aan het ontwikkelen zijn.

En dan vind jij dat langzaam?
Sorry hoor, ik bedoel er verder niks mee, maar dan heb je heel weinig kaas gegeten van bedrijfsvoering bij multinationals en heel weinig inzicht in hoe programmeren in zijn werk gaat.
Volledig met jou akkoord. Ik ben eerlijk gezegd aangenaam verrast hoe flexibel Nokia zich aanpast aan Windows Phone. Ik zie dit niet elke multinational zo doen...
Natuurlijk kan ik ook niet wachten op updates, maar aan het tempo dat Nokia eigen apps en updates brengt, kan ik (in vergelijking met de concurrentie) echt niet klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:05
Vistajevski schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:29:
[...]

Ik heb de lumia nu een half jaar, en sinds mijn batterijproblemen zijn opgelost met de laatste update ben ik er inderdaad tevreden over. De keus voor WP7 in plaats van IOS was destijds een bewuste, en daar sta ik nog steeds achter. De verhoudingsgewijs simpele opzet van WP en de Metro-interface lenen zich nu eenmaal beter voor een klein scherm en voor mobiel gebruik, en qua (voor mij nuttige) apps vind ik WP inmiddels niet meer onderdoen voor IOS.

Wat de lumia betreft ben ik vooral het scherm gaan waarderen. Clearblack amoled is toch wel erg fijn bij gebruik buiten of in een omgeving met veel kunstlicht. Verder lag en ligt het toestel perfect in de hand, en is het erg broekzakvriendelijk. De camera gebruik ik niet veel, maar het valt me wel op hoe goed je er filmpjes mee kunt maken. En het bijgeleverde hoesje is perfect. De losse sleeve die ik erbij had gekocht ligt alweer een paar maanden in de la.
En nog een paar andere, begrijp van jullie dat het zeker een goede telefoon is, alleen sommige missen misschien het tweak gedeelte, op het moment heb ik een E71 met Symbian S60 waarbij dit ook niet kan, en mis het nu ook niet, dus Lumia 800 is voor mij de perfecte telefoon. Bedankt voor de info allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb op Android gezeten, een Motorola Milestone, en dus automatisch heb ik ook al getweakt. Overgeklokt, custom ROM, ice cream sandwich enzo. Eerlijk gezegd mis ik het tweaken niet, want "it just works". Het werkt en het werkt goed. Neemt niet weg dat als ik een custom ROM voor WP7 voorbij zie komen met bepaalde features zoals oriëntation lock, dat ik dan denk 'had ik dat ook maar' maar ben toch tevreden :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Laatst online: 09-09 08:17
Sebazzz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:24:
Ik heb op Android gezeten, een Motorola Milestone, en dus automatisch heb ik ook al getweakt. Overgeklokt, custom ROM, ice cream sandwich enzo. Eerlijk gezegd mis ik het tweaken niet, want "it just works". Het werkt en het werkt goed. Neemt niet weg dat als ik een custom ROM voor WP7 voorbij zie komen met bepaalde features zoals oriëntation lock, dat ik dan denk 'had ik dat ook maar' maar ben toch tevreden :)
Ik had hiervoor ook Android en ik mis het tweaken ook niet. Ik heb hem wel unlocked maar ik gebruik het alleen om de marketplace te veranderen naar die van nokia (heb lg), om extra thema kleuren toe te voegen en om de artist backgrounds te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Nu zo'n half jaar de trotse bezitter van de lumia 800, heerlijk toestel.
Maar loop tegen iets aan wat ik nog nergens gelezen heb. (of gemist heb)
Ook de handleiding geeft me geen antwoord.

Ik wil graag muziek luisteren via de bluetooth verbinding maar krijg het niet voor elkaar.
Hij koppelt netjes met mijn Jabra, telefoneren gaat prima maar muziek luisteren gaat niet door.
Radio zou helemaal geweldig zijn, desnoods met aangesloten dopjes maar dan toch via de bluetooth verbinding.

In mijn werk is het namelijk niet handig om die snoertjes om te hebben maar wil wel graag mijn arbeidsvitaminen. ;)

Ik hoop dat een van jullie mij het verlossende antwoord kan geven, bedankt in ieder geval voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik gebruik gewoon een Bluetooth koptelefoon (Nokia BH-503 in mijn geval), dat gaat prima. A2DP gaat dus zeker prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Mijn lumia speelt ook prima audio over BT op mijn autoradio met ingebouwde parrot carkit... Hoef daar eigenlijk niks voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om sms berichten met vertraging te versturen? Ik kan die optie nl nergens vinden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
spNk schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:06:
Mijn lumia speelt ook prima audio over BT op mijn autoradio met ingebouwde parrot carkit... Hoef daar eigenlijk niks voor te doen.
Ben benieuwd hoe je dat doet, ik heb een AutoRadio met ingebouwde Parrot BT (Alpine CDE-104BTi). Maar ik zou niet weten hoe ik muziek daarover kan afspelen. Hij paired meteen bij instappen, en dan? Druk je dan gewoon op afspelen op de telefoon? En dan valt de radio uit en neemt de BlueTooth muziek het over? heb je daarvoor nog een instelling gedaan op de radio/telefoon?

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:22
LessRam schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:37:
[...]
Ben benieuwd hoe je dat doet, ik heb een AutoRadio met ingebouwde Parrot BT (Alpine CDE-104BTi). Maar ik zou niet weten hoe ik muziek daarover kan afspelen. Hij paired meteen bij instappen, en dan? Druk je dan gewoon op afspelen op de telefoon? En dan valt de radio uit en neemt de BlueTooth muziek het over? heb je daarvoor nog een instelling gedaan op de radio/telefoon?
Ik hoef alleen op mijn radio als source de Lumia aan te geven en dan werkt het meteen.
Werkt perfect! Stond zelfs te kijken van de geluidskwaliteit over BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Ik heb nog nooit echt bluetooth gebruikt, maar laatst wou ik een foto doorsturen naar een nokia E72 (of 71), maar ik kon geen verbinding maken met die telefoon.. is er iets wat ik moet doen om dit te laten werken?
The Dolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 01:43:
Is het mogelijk om sms berichten met vertraging te versturen? Ik kan die optie nl nergens vinden.
later op verzenden duwen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Dan zal mijn radio vermoedelijk geen A2DP ondersteunen. Ik heb op de radio niet de optie om BT als source voor muziek te kiezen. (CD/TUNER/iPOD/USB/AUX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

defcon84 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:41:
Ik heb nog nooit echt bluetooth gebruikt, maar laatst wou ik een foto doorsturen naar een nokia E72 (of 71), maar ik kon geen verbinding maken met die telefoon.. is er iets wat ik moet doen om dit te laten werken?
Vooralsnog kan Windows Phone helaas geen bestandsoverdracht via Bluetooth aan. Hopelijk wel in Windows Phone 8. Gerucht is echter ook dat Nokia bezig is met BT-transfer app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
The Dolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 01:43:
Dat zit standaard niet in Windows Phone.
Heb je eraan gedacht even in de Marketplace te kijken? Na 2 minuten zoeken, vond ik al de app SMS Sheduler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Sebazzz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:43:
[...]

Vooralsnog kan Windows Phone helaas geen bestandsoverdracht via Bluetooth aan. Hopelijk wel in Windows Phone 8. Gerucht is echter ook dat Nokia bezig is met BT-transfer app.
aha tnx voor de info! klinkt logisch dat het niet werkte dan :)
was ook niet echt een probleem verder, kheb het dan maar gewoon gemailt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Sebazzz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:43:
[...]

Bluetooth transfer is met een custom rom al een tijdtje mogelijk. Persoonlijk zelf nooit gebruik van gemaakt..

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 12-06-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Laatst online: 05-07 16:45
Ik begrijp iets niet helemaal aan de werking van de Lumia of eigenlijk Windows Phone. Ze willen dat je snel wisselt tussen apps doormiddel van de 'terug knop' kort in te houden. Maar als ik bijvoorbeeld de facebook app open en vervolgens even naar het menu ga en weer terug wil naar de facebook app gaat dat het snelst via de terug knop in te houden. Maar waarom gaat hij de app dan helemaal opnieuw opstarten als ik weer gewoon op de facebook app klik? Dat is toch compleet onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
P-aul schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:
Ik begrijp iets niet helemaal aan de werking van de Lumia of eigenlijk Windows Phone. Ze willen dat je snel wisselt tussen apps doormiddel van de 'terug knop' kort in te houden. Maar als ik bijvoorbeeld de facebook app open en vervolgens even naar het menu ga en weer terug wil naar de facebook app gaat dat het snelst via de terug knop in te houden. Maar waarom gaat hij de app dan helemaal opnieuw opstarten als ik weer gewoon op de facebook app klik? Dat is toch compleet onhandig?
Nu je het zegt, dit valt mij nu pas op bij de facebook app. Ik denk dat ze dit hebben gedaan om opnieuw alle nieuwe posten binnen te halen op de app. Persoonlijk gebruik ik meer de ingeboude facebook app. Die werkt nog steeds het snelste. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dat ligt aan de facebook app, dat heeft niks met WP te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
P-aul schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:
Stel dat een app vastloopt, kan je hem zo opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
spNk schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:30:
Dat ligt aan de facebook app, dat heeft niks met WP te maken.
Facebook app was een voorbeeld, is bij alle apps ook de apps van Windows Phone zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dat is niet zo? Af en toe komt er alleen "hervatten..." in beeld te staan, maar hij gaat niet opnieuw de app starten (en anders ligt dit echt aan de app)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
P-aul schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:00:
[...]

Facebook app was een voorbeeld, is bij alle apps ook de apps van Windows Phone zelf.
Dit klopt niet. Als ze gebruik maken van de nieuwe mango api's moeten ze gewoon blijven werken als je ze opnieuw opstart. Apps zoals navigon en nu zijn een goed voorbeeld dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat Ramon schreef klopt..

Via de terug knop ga je terug naar de applicatie waar je hem verlaten hebt.
Wanneer je via een tile of de applist de app aanklikt start je de app als nieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:23:
wat Ramon schreef klopt..

Via de terug knop ga je terug naar de applicatie waar je hem verlaten hebt.
Wanneer je via een tile of de applist de app aanklikt start je de app als nieuw..
Ja dat bedoel ik, maar blijkbaar ben ik de enige die dat raar vindt :*) . Maakt verder ook niet veel uit, ik moet er gewoon nog aan wennen blijkbaar. Ik klik namelijk vaker de apps opnieuw aan dan de terugknop te gebruiken, dan kost het extra tijd omdat de app dan langer moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Als je vanuit een app (Facebook) een andere app wilt opstarten, maar de eerdere app (Facebook) open wilt laten, moet je ook niet de terugknop indrukken maar de Windows knop. Van daaruit kun je een nieuwe app opstarten of vanuit dit tile scherm mbv de terugknop weer terug gaan naar de openstaande app (Facebook). En dan wordt ie NIET opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
P-aul schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:55:
[...] Ja dat bedoel ik, maar blijkbaar ben ik de enige die dat raar vindt :*) . [...]
Aan de ene kant vind ik het ook raar, aan de andere kant moet er ook een manier zijn om apps opnieuw op te starten. Sommige apps hebben dat helaas gewoon nodig, omdat ze slecht zijn geprogrammeert :P
Persoonlijk had ik liever gehad dat je een nieuwe instantie kan openen via longpress op een app(tile) en dat met gewoon openen die altijd gewoon verder gaat waar die was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
c-mattic schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:46:
[...]

Dat zit standaard niet in Windows Phone.
Heb je eraan gedacht even in de Marketplace te kijken? Na 2 minuten zoeken, vond ik al de app SMS Sheduler...
Niet aan gedacht.
Maar is niet echt wat ik zoek. Deze app geeft slechts een herinnering dat er bericht verstuurd moet worden en ik wil echt dat het automatisch gaat.
Toch bedankt. Ik zal de MP eens afstruinen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
The Dolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:56:
[...]
Niet aan gedacht.
Maar is niet echt wat ik zoek. Deze app geeft slechts een herinnering dat er bericht verstuurd moet worden en ik wil echt dat het automatisch gaat.
Onmogelijk dat een app kan wat jij wilt, zonder een alternatieve rom. Ten eerste is er zoals gezegd dus geen scheduler aanwezig in WP7 hiervoor, dus de app moet draaien om iets te kunnen doen met SMS. Ten tweede is het zo in WP7 dat een applicatie weliswaar wel een SMS kan voor definiëren (de body en to), maar deze alleen kan tonen aan de gebruiker. De gebruiker zal altijd nog op send moeten drukken in het standaard tekst message scherm.
Zie bijvoorbeeld:
Use the SMS compose task to enable users to send a message from your application. The SMS compose task launches the Messaging application with a new SMS message displayed. You can optionally specify recipients and a message body that are prepopulated in the new message. The message is not sent until the user presses the send button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
En sinds gisterochtend doet mijn integrated facebook van de lumia 800 het niet meer. Nice going nokia! :(

wel lekker rustig tho

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
looyenss schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:19:
En sinds gisterochtend doet mijn integrated facebook van de lumia 800 het niet meer. Nice going nokia! :(

wel lekker rustig tho
same here ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:32
looyenss schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:19:

wel lekker rustig tho
Zijn meerdere meldingen van, FB zal wel weer met een API aan het vervelen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Domino schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:40:
[...]

Zijn meerdere meldingen van, FB zal wel weer met een API aan het vervelen zijn geweest.
werking van facebook op mijn lumia loopt gelijk met de beurskoers van facebook. off topic: ook op me PC heeft ie kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
O, het was een facebook update, iets met geintegreerde facebook chat.
fijn! /sarcasm mode off
maar hij doet t weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
looyenss schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:43:
[...]

werking van facebook op mijn lumia loopt gelijk met de beurskoers van facebook. off topic: ook op me PC heeft ie kuren.
FB doet het de laatste tijd echter best goed op de beurs ;) De index krabbelt langzaam weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Avalaxy schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:08:
[...]

FB doet het de laatste tijd echter best goed op de beurs ;) De index krabbelt langzaam weer op.
wat is jou definitie van goed?

$27,77 huidige stand, begonnen op $42,05...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
offtopic:
De enige reden waarom de aandelen zo hoog zijn begonnen is door de grote hype er rond. Als die er niet geweest was had het ook met een meer realistisch bedrag geopend geweest

Na een kleine 2 maand ben ik nu nog steeds tevreden over de Lumia. Het enige vervelende vind ik dat enkele apps niet beschikbaar zijn in België zoals de Nokia Mix Radio. Aangezien ik dus een belgisch Live-ID heb, heb ik het niet staan in de marketplace.

Is er iemand die er een work-around voor heeft (met Belgisch live-id)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
looyenss schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:12:
[...]
wat is jou definitie van goed?
$27,77 huidige stand, begonnen op $42,05...
Zo werkt dat niet op de beurs.....
TomTom stond ooit op 55 Euro. Nu is het bijna een pennystock met zo'n 3 euro. En toch doen ze het momenteel verdomd goed (door de apple deal)

Maar inderdaad om FB nu al te vergeten dat ze nog maar net gefaald hebben, is ook weer overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
LessRam schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 17:41:
[...]

Zo werkt dat niet op de beurs.....
TomTom stond ooit op 55 Euro. Nu is het bijna een pennystock met zo'n 3 euro. En toch doen ze het momenteel verdomd goed (door de apple deal)

Maar inderdaad om FB nu al te vergeten dat ze nog maar net gefaald hebben, is ook weer overdreven.
Off-topic (kon het niet laten op bovenstaande niet te reageren):

Verdomd goed? 8)7
Heb je wel eens hun laatste jaarrapport gelezen?
Inkomsten uit consumentenproducten dalen sterk (in EMEA en Noord-Amerika). In Azië stijgt het lichtjes, maar uit de financiële cijfers heb ik niet echt de indruk dat TomTom daar een belangrijke speler is...
Echter worden deze dalende resultaten deels opgevangen door hoofdzakelijk meer inkomsten in Automative (gps-systemen ingebouwd in auto's) en content licensing en fleet management systems. Kortom de consumentendivisie gaat heel slecht en de businessdivisie goed. Het totaalresultaat is zelfs negatief door een impairment charge (=devaluatie van de goodwill, in dit geval wegens blijvende slechte vooruitzichten op de PND markt), dus een negatieve earnings per share en dat wordt perfect weerspiegelt in de beurskoers. Een focus op B2B lijkt een mooie toekomst te hebben, maar vergeet niet dat concurrent Garmin hier al jaren sterk in is. Dus zo onterecht is de beurs niet.
Puur operationeel doet TomTom het niet slecht, maar zeker niet verdomd goed... En die Apple deal. Heeft TomTom hier echt zoveel aan gewonnen? Apple stond hier in de meest perfecte onderhandelingspositie als de laatste grote speler op de mobiele markt die geen eigen (Android met Google Maps en Windows Phone/Nokia met NavTeq) navigatiesysteem had. Dus voor TomTom was Apple de enige kandidaat..

En Facebook. Mja, ten eerste vertrouw ik hun financiële cijfers helemaal niet. Al zijn ze nu beursgenoteerd en 'gecontroleerd' op de waarheidsgetrouwheid van hun cijfers. Ze hebben nog steeds geen leefbaar inkomstenmodel voorgesteld dat kan werken zonder (externe/interne) financiële injecties.

[ Voor 7% gewijzigd door c-mattic op 13-06-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Gewoon geen facebook nemen. Heb je nergens last van en je behoud ook nog een beetje je privacy ;)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Facebook doet het wel beter dan apple, ms, google & nokia deze week, maar dat wil natuurlijk ook niets zeggen..
misterdoom schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:45:
offtopic:
De enige reden waarom de aandelen zo hoog zijn begonnen is door de grote hype er rond. Als die er niet geweest was had het ook met een meer realistisch bedrag geopend geweest

Na een kleine 2 maand ben ik nu nog steeds tevreden over de Lumia. Het enige vervelende vind ik dat enkele apps niet beschikbaar zijn in België zoals de Nokia Mix Radio. Aangezien ik dus een belgisch Live-ID heb, heb ik het niet staan in de marketplace.

Is er iemand die er een work-around voor heeft (met Belgisch live-id)?
Ik heb een een Belgisch live-id (nl-BE) en heb wel Nokia Mix Radio, maar in oktober vorig jaar heb ik mijn Nokia account aangemaakt, en daar heb ik wel eens een vinkje aangeduid toen ze vroegen of ik uit Nederland kwam.. sindsdien werkt mijn mix radio :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
The Dolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:56:
[...]

Niet aan gedacht.
Denk niet dat dat ooit zal gebeuren. Het lijkt me niet echt veilig om een third-party app zomaar SMS'jes te laten verzenden... zou nogal een dure boel gaan worden. Je zal dus waarschijnlijk moeten wachten tot het ingebouwd wordt in het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:38
Tja, men laat een third party app ook data gebruiken... da's voor sommige ook een dure boel !

Windows Phone is in dit opzicht veel te gesloten... apps kunnen amper iets nuttigs doen (je kan voor zover ik weet ook geen calendar events zelf aanmaken, geen SMS'jes sturen, WIFI/BT aan of uitzetten, ... en noem maar op).

Op Symbian heb je een leuke app die bijvoorbeeld 3G en BT uitzet als je thuis bent... iets wat je nooit zal kunnen ontwikkelen op Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik heb een een Belgisch live-id (nl-BE) en heb wel Nokia Mix Radio, maar in oktober vorig jaar heb ik mijn Nokia account aangemaakt, en daar heb ik wel eens een vinkje aangeduid toen ze vroegen of ik uit Nederland kwam.. sindsdien werkt mijn mix radio :p
Bizar... ik heb lang zitten prutsen met die Live accounts omdat ik maar geen Mix Radio kreeg... en vanwege dit bericht ben ik nog eens gaan kijken naar m'n Live account (gewoon via www.live.com) en zag daar nog een Nederlands adres staan (vanwege het gepruts). Nadat ik dit heb aangepast naar m'n echt adres (Belgie dus) ben ik terug naar m'n Lumia gegaan, daarna naar my account (niet uitgelogged maar gewoon back)... en nu heb ik plots Mix Radio ?

Het rare is wel dat als ik terug in Nokia Music kom ik steeds eens naar my account moet (zonder iets te doen) voor Mix Radio in het lijstje staat 8)7 Zelf na het uitloggen en terug inloggen heb ik dit bizar gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mijn vrouw had gisteren een of andere pioneer autoradio gekocht en in de auto gezet, overal op de doos stond ready voor iphone e.d. Maar weet je, mijn Lumia werkt ook via bleutooth over de radio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
hjs schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:46:
Mijn vrouw had gisteren een of andere pioneer autoradio gekocht en in de auto gezet, overal op de doos stond ready voor iphone e.d. Maar weet je, mijn Lumia werkt ook via bleutooth over de radio :+
handige vrouw heb je :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

wou ik ook juist zeggen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
r2504 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:13:
Tja, men laat een third party app ook data gebruiken... da's voor sommige ook een dure boel !

Windows Phone is in dit opzicht veel te gesloten... apps kunnen amper iets nuttigs doen (je kan voor zover ik weet ook geen calendar events zelf aanmaken, geen SMS'jes sturen, WIFI/BT aan of uitzetten, ... en noem maar op).

Op Symbian heb je een leuke app die bijvoorbeeld 3G en BT uitzet als je thuis bent... iets wat je nooit zal kunnen ontwikkelen op Windows Phone.
Voor dataverbruik zijn er gewoon knoppen om dat aan/uit te zetten. Dus het zou wel kunnen als WP7 een globale preference zou hebben "allow sending sms" ofzo... maar veel werk voor iets wat volgens mij maar weinig mensen nuttig vinden. (ik zou het altijd uitzetten, apps moeten met hun fikken van SMS af blijven)

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 14-06-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
hjs schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:46:
Maar kan je ook door de contacten bladeren? Mijn Kenwood moet ik hiervoor eerst updaten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ramon schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:58:
[...]

Voor dataverbruik zijn er gewoon knoppen om dat aan/uit te zetten. Dus het zou wel kunnen als WP7 een globale preference zou hebben "allow sending sms" ofzo... maar veel werk voor iets wat volgens mij maar weinig mensen nuttig vinden. (ik zou het altijd uitzetten, apps moeten met hun fikken van SMS af blijven)
Stel je voor dat hij naar lelijke meisje uit je lijst een sms verstuurd met daarin een liefdesverklaring.

Maar ja aan de andere kant.... Je moet geen nummers van lelijke meisjes in je telefoonboek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
badluckboy schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 18:04:
[...] Stel je voor dat hij naar lelijke meisje uit je lijst een sms verstuurd met daarin een liefdesverklaring. [...]
Dat is wel flauw. Wanneer ze dit zouden toelaten zou dit weer een extra permissie zijn waarom wordt gevraagd in de Marketplace maar die niet wordt gelezen.
Maar de voornaamste reden is natuurlijk dat een applicatie dan echt honderden smsjes zou kunnen versturen en zo de gebruiker op de kosten jagen. Je wil dus niet dat een applicatie zonder tussenkomst van een gebruiker smsjes kan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Ik begrijp je punt... maar waarom maak je hier geen probleem van bij data ? Een applicatie kan nu ook heel je data op gebruiken (en voor mensen die geen fixed plan hebben voor data voor hoge kosten zorgen).

Heel het beheer van wat een applicatie kan trekt trouwens op niets... eigenlijk zou je een app moeten hebben waarin je de keuze nadien kan controleren en al dan niet terug in/uitschakelen. Het éénmaal vragen is inderdaad absurd en veel mensen lezen het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiele87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:30
Op de zwakke accu na, bevalt mij de telefoon prima. Echter heb ik nu problemen met de proximity sensor. Zo gauw ik iets voor de sensor houd met bellen, dan wordt het scherm zwart (zoals het hoort), maar als ik de telefoon weer van mijn oor af haal komt het scherm niet terug.

Ik kan een telefoongesprek dus ook niet beeindigen, waardoor ik een voicemail niet kan afbreken, of altijd moet vragen of de gebelde op wil hangen.. Erg vervelend dus!

Wel is mijn telefoon een keer gevallen, waardoor het scherm kleine schade heeft opgelopen. Maar het proximity sensor probleem is pas een aantal weken later onstaan. Ook bij de Diagnostics App werkt de proximity sensor redelijk, maar niet helemaal goed.

Heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?

- Kan ik ergens de instellingen wijzigen van de proximity sensor?
- Is een fabrieksreset misschien voldoende?
- Valt het onder de reguliere garantie? Ook terwijl mijn scherm schade heeft opgelopen?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb ik ook last van alleen dan op mijn trophy 7. Wat bij mij helpt om het scherm terug te brengen is twee of drie keer op het power knopje drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
tiele87 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:58:
Op de zwakke accu na, bevalt mij de telefoon prima. Echter heb ik nu problemen met de proximity sensor. Zo gauw ik iets voor de sensor houd met bellen, dan wordt het scherm zwart (zoals het hoort), maar als ik de telefoon weer van mijn oor af haal komt het scherm niet terug.

Ik kan een telefoongesprek dus ook niet beeindigen, waardoor ik een voicemail niet kan afbreken, of altijd moet vragen of de gebelde op wil hangen.. Erg vervelend dus!

Wel is mijn telefoon een keer gevallen, waardoor het scherm kleine schade heeft opgelopen. Maar het proximity sensor probleem is pas een aantal weken later onstaan. Ook bij de Diagnostics App werkt de proximity sensor redelijk, maar niet helemaal goed.

Heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen?

- Kan ik ergens de instellingen wijzigen van de proximity sensor?
- Is een fabrieksreset misschien voldoende?
- Valt het onder de reguliere garantie? Ook terwijl mijn scherm schade heeft opgelopen?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen!
Ik heb dat vooral als ik een knopje wil indrukken, ik denk dat ik mijn vinger te hoog hou zodat ik de sensor in de weg zit ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
Ik merkte gisteren pas (gebruikte toen voor het eerst een goede koptelefoon met mijn Lumia), dat het geluid wat eruit komt zeer slecht is. Is totaal uit balans; te weinig laag, te weinig hoog en te veel in het midden. Ervaren jullie dit ook zo of zal dit aan mij liggen? Ik heb het getest met een Sennheiser HD25-II C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_napster
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-02-2019
ik beschik ook over een nokia lumia 800
en heb 1 klacht als iemand mij een MMSje stuurt dus een foto via de sms :P
dan krijg ik altijd '' media-inhoud '' nu downloaden , je drukt er op en na 2 sec krijg je een bibber en kan je vervolgens NERGENS die foto terug vinden in je telefoon ? hoe los ik dit op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Koenbr schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:13:
Ik merkte gisteren pas (gebruikte toen voor het eerst een goede koptelefoon met mijn Lumia), dat het geluid wat eruit komt zeer slecht is. Is totaal uit balans; te weinig laag, te weinig hoog en te veel in het midden. Ervaren jullie dit ook zo of zal dit aan mij liggen? Ik heb het getest met een Sennheiser HD25-II C
Met mijn Beyerdynamic DT770 Pro klinkt het geluid perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Ramon schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:46:
[...]

Met mijn Beyerdynamic DT770 Pro klinkt het geluid perfect. :)
Zo wat fijn dat je nu iedereen hebt kunnen vertellen dat je een Beyerdynamic DT770 Pro hebt! Maar als jij niet hoort dat de geluidsoutput van de Lumia niet super is (andere telefoons zijn beter, laat staan wanneer je die koptelefoon op een goede mp3 speler of versterker aansluit) dan is die aanschaf echt totaal overbodig. Dan had een Philips koptelefoon van 20 euro je dezelfde waar voor je geld gegeven.

De Lumia is niet slecht, prima voor in de trein. Maar perfect? Zeker niet!
Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.

Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]