Klopt. Het wachten is op Tango, in China is deze inmiddels uitgerold.
Mijn Lumia is voor de 3e keer opgestuurd naar Nokia ivm apps die niet willen opstarten en vastlopende Wifi..
:9
Verwijderd
Bedankt voor de informatiespNk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:39:
Klopt. Het wachten is op Tango, in China is deze inmiddels uitgerold.
Las dat volgende week de Lumia 610 leverbaar is, die draait op Tango.
Dus dan is de firmware update er ook
draait die op tango?hjs schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:23:
Las dat volgende week de Lumia 610 leverbaar is, die draait op Tango.
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Verwijderd
Voor wie durft? De ex Androiders?
Custom Windows Phone Tango ROM released for Lumia 800
poets, poets, poets
poets, poets, poets
[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 23-05-2012 08:44 ]
Iets met het FAQ beleid en windows phoneVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:24:
Voor wie durft? De ex Androiders?
Beleid met betrekking tot custom ROM's
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 23-05-2012 08:44 ]
Verwijderd
Kort vraagje; klopt het dat de afbeeldingen in mails niet automatisch gedownload worden,
als ik nu een mail ontvang staan d'r eerst lege kadertjes met de tekst afbeeldingen downloaden...
druk daarop en dan krijg ik gewoon de mail volledig met afb. te zien.
(Of heb ik een instelling over het hoofd gezien
)
Hotmail mailbox btw.
als ik nu een mail ontvang staan d'r eerst lege kadertjes met de tekst afbeeldingen downloaden...
(Of heb ik een instelling over het hoofd gezien
Hotmail mailbox btw.
Volgens mij doen bijna alle mail clients dat tegenwoordig standaard. Lijkt me niet zo raar.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:57:
Kort vraagje; klopt het dat de afbeeldingen in mails niet automatisch gedownload worden,
(Of heb ik een instelling over het hoofd gezien)
Hotmail mailbox btw.
Mijn Lumia 800 deed net voor de 3e keer binnen een week een spontane reboot. Gelukkig start ie wel snel op, maar als je het even niet doorhebt ben je wel onbereikbaar (want SIM pincode moet ingevoerd worden)
Nog geen last van gehad gelukkig. Hij draait lekker en zonder issues op het moment.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je kan altijd de SIM pincode uitzettenInZane schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:05:
[...]
Volgens mij doen bijna alle mail clients dat tegenwoordig standaard. Lijkt me niet zo raar.
Mijn Lumia 800 deed net voor de 3e keer binnen een week een spontane reboot. Gelukkig start ie wel snel op, maar als je het even niet doorhebt ben je wel onbereikbaar (want SIM pincode moet ingevoerd worden)
En over die afbeeldingen: Dat is voor 2 redenen. De eerste is voor de veiligheid en de tweede is zodat je minder data verbruikt als de afbeelding bv enkel een logo is die niet belangrijk is. Als je geen ongelimiteerd mobiel internet hebt kan dit veel schelen.
Die sim pincode is het eerste wat ik gelijk er uit gegooid heb. Ik heb een exchange mail en vanuit de policy zit er al een code op mijn lockscreen. 1 code vond ik wel genoeg, dus een spontane reboot zorgt er in ieder geval niet voor dat ik onbereikbaar ben.InZane schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:05:
[...]
Volgens mij doen bijna alle mail clients dat tegenwoordig standaard. Lijkt me niet zo raar.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Sim pincode is eenmalig en zorgt ervoor dat bij verlies van je telefoon niemand op jouw kosten kan bellen. Als jij je toestel verliest en de vinder ervan doet een hardreset, dan staat jouw exchange account niet geconfigureerd, dus ook geen lock op je toestel. Iemand kan dus op jouw kosten gaan bellen.PaT schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:19:
[...]
Die sim pincode is het eerste wat ik gelijk er uit gegooid heb. Ik heb een exchange mail en vanuit de policy zit er al een code op mijn lockscreen. 1 code vond ik wel genoeg, dus een spontane reboot zorgt er in ieder geval niet voor dat ik onbereikbaar ben.
XBL: MRE Inc
Om nog maar niet te spreken over gewoon het simkaartje eruit halen en in een ander toestel te steken
scheelt dat er niet buijzonder veel telefoons zijn met dezelfde simkaart als de nokia ;-)Caelorum schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:41:
Om nog maar niet te spreken over gewoon het simkaartje eruit halen en in een ander toestel te steken
Ik vraag me dan af hoe een provider daar mee omgaat. Stel dat PaT zijn toestel verliest en geen simpin heeft ingesteld. Daarna wordt er met zijn sim veel gebeld naar een exotisch land (er vanuit gaande dat PaT zijn sim niet direct blokkeert via de website van zn telco). Hij krijgt een rekening van 500 euro en gaat klagen bij zn provider dat zn telefoon is gestolen/verloren etc. Denk dat je bakzeil haalt bij je provider als die erachter komt dat er geen pin op de sim zit. Denk dat ze dat best kunnen achterhalen op een of andere manier.
is het volgens je algemene voorwaarden verplicht om een pin te hebben op je sim?MRELynx schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:03:
Ik vraag me dan af hoe een provider daar mee omgaat. Stel dat PaT zijn toestel verliest en geen simpin heeft ingesteld. Daarna wordt er met zijn sim veel gebeld naar een exotisch land (er vanuit gaande dat PaT zijn sim niet direct blokkeert via de website van zn telco). Hij krijgt een rekening van 500 euro en gaat klagen bij zn provider dat zn telefoon is gestolen/verloren etc. Denk dat je bakzeil haalt bij je provider als die erachter komt dat er geen pin op de sim zit. Denk dat ze dat best kunnen achterhalen op een of andere manier.
Ja dat is allemaal wel leuk en aardig, maar mijn Lumia is een privé toestel en als, zoals reeds door anderen gezegd, die wordt gejat kan iemand zo op mijn kosten gaan bellen.PaT schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:19:
[...]
Die sim pincode is het eerste wat ik gelijk er uit gegooid heb. Ik heb een exchange mail en vanuit de policy zit er al een code op mijn lockscreen. 1 code vond ik wel genoeg, dus een spontane reboot zorgt er in ieder geval niet voor dat ik onbereikbaar ben.
Jij hebt het over een Exchange account. Dan neem ik aan dat het bij jou om een zakelijk toestel gaat.
Ik heb zelf een Omnia 7 van de zaak en deze is ook niet voorzien van een SIM pincode, maar alleen van een toestelcode (geen policy trouwens, for some reason).
Als je de SIM blokkeert zodra je merkt dat je toestel is gestolen (vermoedelijk binnen enkele uren) dan denk ik niet dat de provider er moeilijk zou over doen maar als je na een maand gaat vertellen dat je toestel enkele weken geleden is gestolen en je het niet geblokkeerd hebt,denk ik dat je het bedrag gewoon zult moeten dokken.MRELynx schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:03:
Maar over dat Hard resetten: Als je een toestelcode instelt, moet je dan niet eerst de code ingeven voor je het toestel kan resetten?
[ Voor 6% gewijzigd door Death1ord op 23-05-2012 12:32 ]
Volgens mij kun je de Lumia hard resetten door VOL UP en VOL DOWN tegelijk in te drukken en dan de powerknop in te drukken totdat je een scherm krijgt waarin gevraagd wordt of je de telefoon wilt resetten.
https://twitter.com/vodafoneNL/status/205243537934131200
een PIN code is dus iig bij vodafone niet verplicht
een PIN code is dus iig bij vodafone niet verplicht
ik had een paar dagen geleden een filmpje gezien van een WP7 phone waar er een foto op het scherm komt van het nummer dat je opbelt.
Is dit niet geimplementeerd op de lumia of komt dit doordat mijn contacten allemaal google contacts zijn?
Is dit niet geimplementeerd op de lumia of komt dit doordat mijn contacten allemaal google contacts zijn?
foto van het nummer of foto van de persoon?dafz0r schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:45:
ik had een paar dagen geleden een filmpje gezien van een WP7 phone waar er een foto op het scherm komt van het nummer dat je opbelt.
ik heb ook alleen google contacten en een paar live contacten.
als een google contact mij belt zie ik de foto van zijn facebook/twitter/linkedin of google
Ik krijg ook gewoon de foto van de persoon als ze me bellen.dafz0r schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:45:
Staat er wel een standaard foto bij bij jouw contacten als je ze opzoekt? Normaal zou die foto dan te zien moeten zijn.
Ja, de meeste van mijn google contacts hebben dat niet maar ik heb die er manueel 1tje gegevenmisterdoom schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:04:
[...]
Ik krijg ook gewoon de foto van de persoon als ze me bellen.
Staat er wel een standaard foto bij bij jouw contacten als je ze opzoekt? Normaal zou die foto dan te zien moeten zijn.
Werkt prima hier. Ik gebruik ook Google voor mijn contacten.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vandaag voor het eerst een el-cheapo headsetje in mijn Lumia geprikt... Ik dacht altijd dat dat "speciale" van de Lumia headset wel mee viel, maar niet dus!
Je mist dus echt behoorlijk wat van de muziek, eigenlijk gewoon niet bruikbaar!
Ik wil de WH -920 kopen weet niet wat de ervaringen zijn? Kun je ook voice dialing?PaT schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:45:
Vandaag voor het eerst een el-cheapo headsetje in mijn Lumia geprikt... Ik dacht altijd dat dat "speciale" van de Lumia headset wel mee viel, maar niet dus!
Mijn huidige Sony In ears hebben een frequency van 18-24.000 maar de Monster WH-920 20-20.000HZ.
Maar volgens mij maakt dit niet veel uit voor het geluid. Mijn Sony's geven echt een top geluid, mooie bas/treble alleen geen volume toetsen en handsfree bellen.
When the pink is snookered, Go for the brown
Geen idee.
Ik dacht gewoon even het setje van mijn werk Nokia C5 te gebruiken. Blijkt dat je daar continu de "spreek" knop in moet drukken, anders zit er een soort begrenzer op die alles dof maakt. Verder heb ik weinig verstand van koptelefoons.
Enige wat ik weet is dat de standaard oordopjes van de Lumia 800 mij meer dan prima bevallen!
Ik dacht gewoon even het setje van mijn werk Nokia C5 te gebruiken. Blijkt dat je daar continu de "spreek" knop in moet drukken, anders zit er een soort begrenzer op die alles dof maakt. Verder heb ik weinig verstand van koptelefoons.
Enige wat ik weet is dat de standaard oordopjes van de Lumia 800 mij meer dan prima bevallen!
Hey, ik dacht ik vraag het hier even want ik heb iets raar vastgesteld bij mijn Lumia.
Wanneer ik mijn duim op de onderkant van het scherm plaats, een beetje druk uitoefen en dan van de linkerkant naar de rechterkant duw/beweeg, hoor ik een klikkend geluid. Wanneer ik de telefoon in het licht houd en van dicht bekijk zie je duidelijk dat het glas beweegt.
Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Wanneer ik mijn duim op de onderkant van het scherm plaats, een beetje druk uitoefen en dan van de linkerkant naar de rechterkant duw/beweeg, hoor ik een klikkend geluid. Wanneer ik de telefoon in het licht houd en van dicht bekijk zie je duidelijk dat het glas beweegt.
Zojuist geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat ik er geen last van heb.Simonhoubracken schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:43:
Hey, ik dacht ik vraag het hier even want ik heb iets raar vastgesteld bij mijn Lumia.
Sowieso valt de audio kwaliteit van de Lumia erg tegen, zelfs met de laatste update die wat meer bass toevoegt.PaT schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:45:
veel bass = hogere audiokwaliteit?magnifor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:02:
[...]
Sowieso valt de audio kwaliteit van de Lumia erg tegen, zelfs met de laatste update die wat meer bass toevoegt.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ok, dan maar garantie vragen... Je ziet het echt bewegenInZane schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:56:
[...]
Zojuist geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat ik er geen last van heb.
Zeker niet! Maar met de laatste update kwam er eindelijk wel wat bass bij. Die was daarvoor zo goed als afwezig.
A2DP geeft wel beroerder geluid (streamen via bluetoth over bijv. de autoradio) dan de bijgeleverde dopjes. Gebruik maken van het ingebouwde speakertje is natuurlijk helemaal beroerd. Maar echt audiofiel verantwoord kan je de Lumia inderdaad niet noemen.
Boeit mij verder niets. tijdens het skaten voldoet dat ding prima!
Nee, maar dat zeg ik toch ook niet? Out of the box was het geluid erg schel en plat. Er zat helemaal geen gevoel in de muziek zeg maar. Bass voegt wat meer "emotie" toe om het zo even te zeggen maar wil niet zeggen dat meer bass automatisch gelijkstaat aan hogere/betere audio kwaliteit.
Dus een van de grootste klachten van de community was dat er helemaal geen bass inzat. Nokia kwam met een update die wat meer bass toevoegde. Ondanks de update vind ik de audio kwaliteit erg tegenvallen, zeker in tegenstelling met mijn iPhone 3GS bijvoorbeeld.
Voor de update vond ik de audio kwaliteit op het niveau zitten van die blokker mp3 spelertjes die je koopt voor 2 tientjes ofzo. Nu met meer bass is de audio kwaliteit wel iets beter maar nog steeds veel te laag voor een toestel dat zich plaatst in het high end segment.
[ Voor 16% gewijzigd door magnifor op 24-05-2012 13:40 ]
De standaard speakers van de lumia zijn bagger, Ik gebruik zelf de sennheiser cx300II en de bowers en wilkins c5, goede oordoppen en de lumia komt helemaal tot zijn recht!
Ik vind van niet. Ik heb sony in ear van 20 euro en vind het geluid op de Lumia slecht. Als ik diezelfde oordopjes gebruik bij mijn laptop, iphone of desktop en dan komt er simpelweg veel beter geluid uit.
Frequentie bereik is totaal niet boeiend, dat hoor je toch niet. De frequentie curve is veel belangrijker, de eene headset zal zo meer db's produceren bij hogere tonen, de andere bij lagere. Het is maar net wat je zelf fijn vind.Cruzer schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:25:
[...]
Mijn huidige Sony In ears hebben een frequency van 18-24.000 maar de Monster WH-920 20-20.000HZ.
Maar volgens mij maakt dit niet veel uit voor het geluid. Mijn Sony's geven echt een top geluid, mooie bas/treble alleen geen volume toetsen en handsfree bellen.
Ik heb zelf een paar sennheisers en een paar sony's, ze klinken allebei ongeveer even goed, echter hebben de sennheisers (eigenlijk creative, maar zijn exact hetzelfde) een hoger volume over het gehele bereik.
ik kan die eerste opmerking niet totaal goedkeurenspNk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:27:
[...]
Frequentie bereik is totaal niet boeiend, dat hoor je toch niet. De frequentie curve is veel belangrijker, de eene headset zal zo meer db's produceren bij hogere tonen, de andere bij lagere. Het is maar net wat je zelf fijn vind.
Ik heb zelf een paar sennheisers en een paar sony's, ze klinken allebei ongeveer even goed, echter hebben de sennheisers (eigenlijk creative, maar zijn exact hetzelfde) een hoger volume over het gehele bereik.
Verwijderd
Iemand enig idee wat deze grap (nieuw beeldscherm) me kan gaan kosten ?
http://imageshack.us/photo/my-images/252/img0087tj.jpg/
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 13:46 ]
Verwijderd
ik had hem hier besteld voor 70 euro http://www.gsmpunt.nl/acc...lcd-scherm-origineel.html en zelf vervangen, maar zie dat het momenteel niet meer leverbaar isVerwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:28:
Iemand enig idee wat deze grap (nieuw beeldscherm) me kan gaan kosten ?
Na een slechte ervaring met een lumia 710 die na een paar dagen terug ging vanwege een niet goed werkende proximity sensor en omdat ik door niemand goed te verstaan was, heb ik maar een lumia 800 aangeschaft. Na circa 1 week gebruik ben ik redelijk tevreden. De smoothness in het algeheel gebruik is toch wel een groot pluspunt en het scherm is altijd goed afleesbaar, zelfs in de volle zon! Maar heb ook wel een paar kanttekeningen. Allereerst de audio tijdens het bellen. Echt heel blikkerig geluid en soms hoor ik ook aardig wat ruis als de andere partij praat. Ikzelf ben wel altijd goed te verstaan zegt men. Het maakt volgens mij ook veel uit of ik verbinding via E of 3G heb. Ik zit bij Telfort, maar er wordt door het toestel KPN aangegeven terwijl ik eigenlijk aan het roamen zou moeten zijn toch? Er zit trouwens ook een groot verschil in batterijverbruik tussen E en 3G zeg, maar goed dat was op zich wel te verwachten. Verder vind ik de fast app resume niet altijd vlekkeloos werken. Bij bijvoorbeeld de twitterapp Rowi (lite) heb ik als ik terug ga naar de app (via de back knop dus), dan kom je in bijvoorbeeld je timeline en als je dan ververst dan merk je toch wel een happering in het scrollen. Moelijk te zeggen of dit aan de app ligt of aan het os.
Kan iemand mij hier uitleggen waarom dat, als ik gemaakte foto's per e-mail wil versturen, ik deze dan in een resolutie van 1632x1224 ipv 8MP stuur? Als ze gesynct zijn met Zune staan ze wel in vol formaat in mijn afbeeldingen maar sturen vanaf de telefoon kan/mag niet (ook niet over wifi)? Meer mensen hier ervaringen mee?
Touché... maar waarom mag ik geen 8MP foto's mailen terwijl ik dat wel wil? Nergens kan ik een instelling vinden om compressie (verkleinen) tegen te gaanJalaluddin schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:37:
klinkt logisch toch , de foto's worden compressed
als ik een donkere afbeelding op mijn lumia heb zoals bij veel aps zie ik links boven in de hoek een lichtere vlek
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn
merk het namelijk niet bij foto's ofzo
Helaas, 3e simkaart voor mn Lumia gekregen,
nieuwe microsim, werkt goed in elk ander toestel. 3 weken in de Lumia, en hij begint te storen. Simfout bij aanzetten toestel, en kan later pincode niet meer invullen.
Werkt ook in ander toestel niet meer goed.
Dit gaat nu al 3 simkaarten zo, en dit zijn simkaarten die al ongeveer een 3 á 4 maanden goed werken in andere toestellen.
Erg balen
maar lijkt erop dat ze hier op de zaak er geen gebruik van gaan maken.
nieuwe microsim, werkt goed in elk ander toestel. 3 weken in de Lumia, en hij begint te storen. Simfout bij aanzetten toestel, en kan later pincode niet meer invullen.
Dit gaat nu al 3 simkaarten zo, en dit zijn simkaarten die al ongeveer een 3 á 4 maanden goed werken in andere toestellen.
Erg balen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Of er is iets mis met je telefoon, of je hebt gewoon domme pech, heb er verder nog niemand over gehoord eigenlijk.
Ik hoop het spNk, maar helaas al 2 van dit soort issues hier op het werk gehad ermee. Begint irritant te worden
(En jep, ook met sims van andere providers)
Geen problemen hier met de sim. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Lijkt wel of je brute pech hebt.
Ook ik heb geen probleem met de sim (Vodafone zakelijk). Lijkt me meer een probleem van specifiek jouw toestel.
[ Voor 32% gewijzigd door coenox op 01-06-2012 10:35 ]
Toestellen dan
lijkt me echt jammer. Helaas merk ik het op dit moment in m'n omgeving heel erg. De Lumia had volgens velen dé redding moeten worden van Nokia, maar ik merk alleen maar teleurstelling voor mensen die hem voor de zakelijke markt gebruiken.
Gisteren iets raars. Ik kwam terug van stappen en telefoon was uitgevallen. Ik leg hem aan de lader en er verschijnt een rode batterij. Ik denk oke hij laadt. Ga slapen, volgende dag telefoon doet niks. Na hem uit en in de lader te hebben gedaan, weer de rode batterij. Uur gewacht, niks veranderd. Vervolgens paar keer in en uit, geen verandering. Dus ik kloten met de knoppen, softreset etc. Uiteindelijk na veel klooien ging hij aan, maar de batterij was wel helemaal leeg. Wtf is hier gebeurd?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
heb je de laatste patch geinstalleerd? want die zou een fix hiervoor moeten hebben.Snippertje schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:39:
Gisteren iets raars. Ik kwam terug van stappen en telefoon was uitgevallen. Ik leg hem aan de lader en er verschijnt een rode batterij. Ik denk oke hij laadt. Ga slapen, volgende dag telefoon doet niks. Na hem uit en in de lader te hebben gedaan, weer de rode batterij. Uur gewacht, niks veranderd. Vervolgens paar keer in en uit, geen verandering. Dus ik kloten met de knoppen, softreset etc. Uiteindelijk na veel klooien ging hij aan, maar de batterij was wel helemaal leeg. Wtf is hier gebeurd?
die patch heeft niks gefixed, ik heb hier een toestel met laatste versie, en ook nog steeds dat issue
misschien kreeg hij bier in zijn telefoon tijdens het uitgaan?
Heeft er totaal niks mee te maken. Het is een bekend issue van de Nokia. Er is echt een reden dat veel zaken de 800 afraden
Ik hoop echt dat er een goede patch voor uitkomt die het toestel gewoon goed maakt. Want hij heeft zeker wel mogelijkheden, maar helaas worden ze gewoon niet benut.
Ja. En nee geen bier erinbadluckboy schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:15:
[...]
heb je de laatste patch geinstalleerd? want die zou een fix hiervoor moeten hebben.
Maar mooi klote, want hierdoor zat ik hele ochtend zonder telefoon. En tja, de batterij daar begin ik niet eens over. Had 3G per ongeluk aan laten staan waardoor hij de percentages eraf vliegen. Volgende keer beter opletten dus.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Er schoot me net even iets te binnen,magnifor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:23:
Ik vind van niet. Ik heb sony in ear van 20 euro en vind het geluid op de Lumia slecht. Als ik diezelfde oordopjes gebruik bij mijn laptop, iphone of desktop en dan komt er simpelweg veel beter geluid uit.
bedenk je wel dat WP geen equalizer functie bezit,
waarschijnlijk staan deze wel aan op je andere apparaten.
Heb het ook een keer gehad, maar niet met mn Lumia, maar met mn Desire. Achteraf bleek dat ik met mn gore vieze vette vingers de sim kaart vies had gemaakt. Na een keer schoon maken met een microvezel doekje werkte alles weer zoals het moet en nooit meer problemen gehad.lanerios schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:27:
Helaas, 3e simkaart voor mn Lumia gekregen,
Erg balenmaar lijkt erop dat ze hier op de zaak er geen gebruik van gaan maken.
Vanaf vandaag eindelijk in het bezit van een werkende lumia800, poging 1 was er eentje met het batterij dood issue. Kreeg vandaag netjes een nieuwe gestuurd van nokia repair, bye bye Android
.
Verwijderd
Ik heb een barst in het scherm van mijn Lumia, achter het <-- pijltje naar links. Hij doet het verder nog prima maar ik vraag me af of mijn Lumia 800 nu nog wel iets waard is.
Heeft iemand enig idee wat een goed werkende lumia met een barst in het scherm waard is?
Heeft iemand enig idee wat een goed werkende lumia met een barst in het scherm waard is?
De doorverkoopwaarde is iig iets van 0 euro nou..
er gaat echt niemand een kapotte gsm kopen hoor!
er gaat echt niemand een kapotte gsm kopen hoor!
en ook als ik kijk, een 2e hands 800 is nu ongeveer 200 á 250 waard (max) omdat er gewoon zoveel zijn
Verwijderd
Welkom in de wereld van smartphones en tablets. Zelfs de meest high end kun je voor een prikkie 2de hands kopen. Kijk alleen al op marktplaats.nl.lanerios schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:08:
en ook als ik kijk, een 2e hands 800 is nu ongeveer 200 á 250 waard (max) omdat er gewoon zoveel zijn
Ik zag van de week al ergens een aanbieding voor 17,50 p/m, 12 maanden, inclusief Lumia 800 en 200MB internet. Alleen jammer.... eenmaal thuis ben ik vergeten waar die aanbieding was....
Don't rely on their truth alone
Nokia heeft weer een leuke app ontwikkeld en vrijgegeven, Nokia Trailers. Je kunt er film trailers mee bekijken. App heeft een mooie metro interface.
Via wpcentral.com
http://www.wpcentral.com/...able-lumia-windows-phones
Via wpcentral.com
Hard blazen? Stofzuiger erop?Simonhoubracken schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:32:
Iemand die een oplossing heeft voor het vuil da in de koptelefoonaansluiting terecht komt?

... dat heeft niks met smartphones te maken. De Lumia daalt het hardst van allemaal op het moment. Echt, stop even met alleen maar de Lumia ophemelen, en besef dat het voor de smartphone wereld niks heeft gedaan, het is weer een teleurstelling van Nokia. Erg jammer, en ik hoop dat de Lumia 900 het veranderd, maar ik denk het niet.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:16:
[...]
Welkom in de wereld van smartphones en tablets. Zelfs de meest high end kun je voor een prikkie 2de hands kopen. Kijk alleen al op marktplaats.nl.
Waarom is het een teleurstelling voor nokia? Ik ben tevreden over het toestel en ik zou niet weten wat er teleurstellend aan is.lanerios schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:04:
[...]
... dat heeft niks met smartphones te maken. De Lumia daalt het hardst van allemaal op het moment. Echt, stop even met alleen maar de Lumia ophemelen, en besef dat het voor de smartphone wereld niks heeft gedaan, het is weer een teleurstelling van Nokia. Erg jammer, en ik hoop dat de Lumia 900 het veranderd, maar ik denk het niet.
Een beetje uitleg zou wonderen doen.
weet iemand hoe je de resolutie van de geuploade foto's kunt veranderen naar facebook ? ik krijg altijd kleine foto's erop en vind nergens een instelling ... ( gebruik de built in facebook , niet apparte app )
Simracing and 3D-Printing enthousiast
Verwijderd
Ik hoef je niet te overtuigen en zit niets op te hemelen. Ik heb op alles wat aan te merken. Mensen in de buurt zeggen dat ik eigenlijk zelf mijn telefoon/tablet zou moeten maken. Feiten zijn feiten. Zelfs al is een telefoon/tablet nog niet eens uit of je kan 'm al voor sterk gereduceerde prijs kopen op bijvoorbeeld marktplaats. Zo had een maat een iPad 3G 64 GB. Je wil niet weten waar hij 'm voor verkocht heeft.
Procentueel doet een Lumia 800 niet veel anders als andere smartphones. Wil je een vroegtijdig verkopen dan moet je bijna altijd bloeden of je moet mazzel hebben.
.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 20:13 ]
Ik werk zelf voor een redelijk grote zakelijke provider, en als ik zie hoeveel ik er terug krijg omdat ze gewoon of niet bevallen, of gewoon defect raken. Ik denk dat het percentage rond de 70% zit. Ik ken geen enkele klant die echt blij is het met toestel, de meeste motivatie is "Hij loopt gewoon niet lekker, en de outlook e-mail is erg buggy" Helaas klopt dit ook.misterdoom schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:45:
[...]
Waarom is het een teleurstelling voor nokia? Ik ben tevreden over het toestel en ik zou niet weten wat er teleurstellend aan is.
Een beetje uitleg zou wonderen doen.
Ik moet hetzelfde zeggen over de S3, en de One X trouwens. De S3 loopt totaal niet, omdat het meer een sidegrade is van huidige techniek dan een nuttige upgrade. En de One X, tsja, als HTC zelf! een koerier stuurt om een toestel bij een klant op te halen, gaat het gewoon slecht.
En waar blijkt dit dan uit ? Dit is wel heel erg kort door de bocht. Als er iets goed werkt en goed geintegreerd is in WP7 en dus ook de Lumia 800, dan is het wel outlook email. Ik heb 2 zakelijke exchange accounts, 1 prive exchange account en mn hotmail ingesteld op mn Lumia 800. Ik heb werkelijkwaar nergens problemen mee. Het loopt soepel, snel en mails komen altijd aan.lanerios schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:59:
[...]
"Hij loopt gewoon niet lekker, en de outlook e-mail is erg buggy" Helaas klopt dit ook.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van gewenning is bij de meesten. Ja WP7 is redelijk nieuw als je weet dat iOS al 5 jaar op de markt is op de iphone. Ook blackberry wordt nog steeds heel veel gebruikt in het bedrijfsleven. Verandering is voor de meesten eng. Ze "missen" hun vertouwde interface en staan niet open voor nieuwe dingen. Ik ben ook van WM6 naar Android en iOS gegaan om vervolgens (nu) weer op het oude Nokia nest/WP7 uit te komen.
Loopt niet lekker? Ik ken weinig toestellen die zo snel en vlot aanvoelen als WP7
Outlook is erg buggy? Dat is nu het sterke punt van WP7, zeker aangezien Outlook ook gewoon van Microsoft is.
Ik heb geen idee wat er mee wordt gedaan met die toestellen maar ik heb nog geen enkel van deze problemen gehad. Natuurlijk als je vooroordelen hebt en je toch weet dat android/iOS/blackbary beter is of beter werkt, tja, dan kan je heel snel teleurgesteld zijn.
Outlook is erg buggy? Dat is nu het sterke punt van WP7, zeker aangezien Outlook ook gewoon van Microsoft is.
Ik heb geen idee wat er mee wordt gedaan met die toestellen maar ik heb nog geen enkel van deze problemen gehad. Natuurlijk als je vooroordelen hebt en je toch weet dat android/iOS/blackbary beter is of beter werkt, tja, dan kan je heel snel teleurgesteld zijn.
Active Directory namen opzoeken? Werkt niet goed (levert maar 50% van de resultaten op, gemekrt bij verschillende bedrijven en verschillende server settings)MRELynx schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:34:
[...]
En waar blijkt dit dan uit ? Dit is wel heel erg kort door de bocht. Als er iets goed werkt en goed geintegreerd is in WP7 en dus ook de Lumia 800, dan is het wel outlook email. Ik heb 2 zakelijke exchange accounts, 1 prive exchange account en mn hotmail ingesteld op mn Lumia 800. Ik heb werkelijkwaar nergens problemen mee. Het loopt soepel, snel en mails komen altijd aan.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van gewenning is bij de meesten. Ja WP7 is redelijk nieuw als je weet dat iOS al 5 jaar op de markt is op de iphone. Ook blackberry wordt nog steeds heel veel gebruikt in het bedrijfsleven. Verandering is voor de meesten eng. Ze "missen" hun vertouwde interface en staan niet open voor nieuwe dingen. Ik ben ook van WM6 naar Android en iOS gegaan om vervolgens (nu) weer op het oude Nokia nest/WP7 uit te komen.
Inladen van e-mail indeling gaat vaak fout/wordt niet bewaard. Excel tabellen in e-mail, werkt niet. etc
En gewenning is een bagger excuus aan het worden. Ze moeten gewoon een statement maken en mensen laten denken "die MOET ik hebben". Ze moeten concureren met het Android en iOS van nu, niet van die toen ze net begonnen.
Leuke app alleen had gehoopt dat je ook de films kunt opvragen van de dichtsbijzijnde bioscoop.. ach gelukkig hebben we de onofficiele pathe appMRELynx schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:51:
Nokia heeft weer een leuke app ontwikkeld en vrijgegeven, Nokia Trailers. Je kunt er film trailers mee bekijken. App heeft een mooie metro interface.
Via wpcentral.com
Hierbij nog een exclusieve Nokia Lumia app http://thenokiablog.com/2...es-app-for-windows-phone/ mmm vreemd als ik deze link via mijn Lumia 800 benader krijg ik een melding dat deze exclusieve app beschikbaar is voor mijn telefoon....
[ Voor 36% gewijzigd door Cruzer op 03-06-2012 22:09 ]
Verwijderd
@lanerios
Als je klanten dat ondervinden is dat vervelend inderdaad. Valt niet goed te praten, maar zouden dat veelal geen excuses voor andere zaken zijn? Zoals terug willen naar wat ze jaren gewend zijn?
Toelichting: Na tientallen Exchange/Office365 implementaties heb ik nooit soortgelijke klacht(en) gehoord. Outlook blijkt in de praktijk, al anderhalf jaar met meer dan > 20 verschillende Outlook/Exchange server configuraties en meerdere mailboxen tegelijkertijd, als zeer betrouwbaar.
Outlook ondersteunt wel nog niet alle Exchange Server/Office365 policys, maar dat is niet buggy maar nog onvolledige functionaliteit.
Je slechte outlook ervaring verbaast me dan ook ten sterkste.
En dat is geen goed praten maar gewoon de praktijk van > anderhalf jaar gebruik van Outlook in WP.
Bedankt voor je geïnformeerde update.
Als je klanten dat ondervinden is dat vervelend inderdaad. Valt niet goed te praten, maar zouden dat veelal geen excuses voor andere zaken zijn? Zoals terug willen naar wat ze jaren gewend zijn?
Toelichting: Na tientallen Exchange/Office365 implementaties heb ik nooit soortgelijke klacht(en) gehoord. Outlook blijkt in de praktijk, al anderhalf jaar met meer dan > 20 verschillende Outlook/Exchange server configuraties en meerdere mailboxen tegelijkertijd, als zeer betrouwbaar.
Outlook ondersteunt wel nog niet alle Exchange Server/Office365 policys, maar dat is niet buggy maar nog onvolledige functionaliteit.
Je slechte outlook ervaring verbaast me dan ook ten sterkste.
En dat is geen goed praten maar gewoon de praktijk van > anderhalf jaar gebruik van Outlook in WP.
Bedankt voor je geïnformeerde update.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 08:39 ]
exporteren naar je PC via zune, en dan vanaf je PC uploadenHanzzzie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:59:
weet iemand hoe je de resolutie van de geuploade foto's kunt veranderen naar facebook ? ik krijg altijd kleine foto's erop en vind nergens een instelling ... ( gebruik de built in facebook , niet apparte app )
Totaal nog niets van gemerkt... er zitten zo'n 1600 mensen in onze AD, en ik heb al iedere keer de persoon gevonden die ik zocht.lanerios schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:50:
[...]
Active Directory namen opzoeken? Werkt niet goed (levert maar 50% van de resultaten op, gemekrt bij verschillende bedrijven en verschillende server settings)
Zonet getest... werkt prima (zelfs met gekleurde cellen en andere fantasietjes).Excel tabellen in e-mail, werkt niet. etc
Zoals een aantal mensen hier weten ben ik niet echt een fan van Windows Phone (als je van Symbian komt is het alsof je 10 jaar terug in de tijd gaat) en wil ik gerust 37 dingen opnoemen die me storen, maar van de Exchange/Outlook integratie kan ik absoluut niet klagen.
Ik heb een vraag over de lumia800 in combo met sportstrackers.
Mijn broertje heeft de 800 en heeft het probleem dat sportstracker er na een tijdje mee ophoud / zichzelf afsluit. Is er een optie waar je kan instellen dat die gewoon constant blijft aanstaan zolang je m in gebruik hebt? Of heeft het ergens anders mee te maken?
Ik weet het is een beetje vaag maar misschien iemand die een oplossing heeft
Mijn broertje heeft de 800 en heeft het probleem dat sportstracker er na een tijdje mee ophoud / zichzelf afsluit. Is er een optie waar je kan instellen dat die gewoon constant blijft aanstaan zolang je m in gebruik hebt? Of heeft het ergens anders mee te maken?
Ik gebruik de looptijden app, die werkt prima!
Edit: Je moet hem wel expliciet toestemming geven om te blijven werken als de boel op vergrendeling gaat.
Edit: Je moet hem wel expliciet toestemming geven om te blijven werken als de boel op vergrendeling gaat.
[ Voor 32% gewijzigd door Bokmaaa op 05-06-2012 16:54 ]
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar. Heb hetzelfde probleem als het broertje van Nixo. En ik gebruik hem voor het fietsen. Dus looptijden app is voor mij geen optie?
Ik gebruik hem ook voor fietsen, hij houd keurig kaartjes, gemiddelde snelheden en dergelijke bij. Zelfs de ingebouwde interval trainingen werken prima op de fiets. Je gaat alleen een beetje sneller dan de gemiddelde loper, en de verbrandde calorieën kloppen niet
Ik weet niet welke telefoon jij in je handen hebt gehad, maar bij mij werkt exchange namen opvragen perfect. Heb zelf van exchange 2010 en van 2007 een account toegevoegd (aan elkaar gelinkt). Alle namen zijn gewoon op te zoeken.lanerios schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:50:
[...]
Active Directory namen opzoeken? Werkt niet goed (levert maar 50% van de resultaten op, gemekrt bij verschillende bedrijven en verschillende server settings)
Inladen van e-mail indeling gaat vaak fout/wordt niet bewaard. Excel tabellen in e-mail, werkt niet. etc
En gewenning is een bagger excuus aan het worden. Ze moeten gewoon een statement maken en mensen laten denken "die MOET ik hebben". Ze moeten concureren met het Android en iOS van nu, niet van die toen ze net begonnen.
Lijkt mij eerder dat de fout zit bij de beheerder van de mail server. Had zelf laatst dat indexing niet werkte op mijn outlook 2010 (snel opzoeken van contacten bv). Sinds indexing automatisch aan staat op exchange 2010 server ging ik eigenlijk vanuit dat het daar niet aan ligt... Na lang zoeken bleek gewoon de services van indexing op de exchange server vaag te doen. Na een restart werkte alles weer naar perfect.
Geef hierbij aan dat het aan iets kleins kan liggen dat een bepaalde dingen door iets kleins niet meer goed functioneren. Het is natuurlijk gemakkelijker om iets af te schruiven op iets anders dan zelf de fout achterhalen...
(erg offtopic gaan we eigenlijk).
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 05-06-2012 17:43 ]
Wellicht dat de mensen het hier weten.
Ik kom van een Samsung Galaxy S2 af. (android) Nu wil ik al mijn whats app images en conversaties overzetten. Maar zou echt niet weten hoe. Google en zoekfunctie hebben mij niets opgeleverd.
Kunnen jullie mij zeggen of het mogelijk is, en hoe?
Ik kom van een Samsung Galaxy S2 af. (android) Nu wil ik al mijn whats app images en conversaties overzetten. Maar zou echt niet weten hoe. Google en zoekfunctie hebben mij niets opgeleverd.
Kunnen jullie mij zeggen of het mogelijk is, en hoe?
voor zover weet, is het niet mogelijk? Zou het niet 100% zeker weten.
Over de exchange,
zou dan raar zijn dat 50 á 60 bedrijven binnen ons klanten netwerk precies dezelfde instelling fout heeft, ik zeg niet dat het niet kan. Maar het zou erg toevallig zijn
Over de exchange,
zou dan raar zijn dat 50 á 60 bedrijven binnen ons klanten netwerk precies dezelfde instelling fout heeft, ik zeg niet dat het niet kan. Maar het zou erg toevallig zijn
Dat is best zuur als het niet kan. Heb een aantal jaar android en whats app nu achter de rug...Althans... al heel lang, laat ik het zo zeggen.lanerios schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:57:
voor zover weet, is het niet mogelijk? Zou het niet 100% zeker weten.
Over de exchange,
Had al een registry hack gedaan zodat ik mass storage had.
Had gehoopt dat ik dan de mappen van whats app zag, en alles kon kopieren.
Ik heb trouwens geen problemen met exchange.
Met SMS berichten zeker hetzelfde verhaal?
[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 06-06-2012 11:28 ]
images bedoel je de plaatjes die zijn opgeslagen op whatsap? Die kan je in ieder geval via zune erop zetten (of via masstorage). Smsjes kun je wel backupen en terug zetten, alleen moet je telefoon dan unlocked zijn. (Snap persoonlijk niet waarom mensen hun berichten graag willen backken, maar dat terzijde)m.lammers schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:02:
[...]
Dat is best zuur als het niet kan. Heb een aantal jaar android en whats app nu achter de rug...Althans... al heel lang, laat ik het zo zeggen.
Had al een registry hack gedaan zodat ik mass storage had.
Had gehoopt dat ik dan de mappen van whats app zag, en alles kon kopieren.
Ik heb trouwens geen problemen met exchange.
Met SMS berichten zeker hetzelfde verhaal?
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 06-06-2012 15:44 ]
Misschien is sportstracker gewoon een brakke app? Ik gebruik zelf Runkeeper, daarmee kan je allerlei sporten tracken. Ik gebruik hem om te fietsen en dat werkt prima.Nixo schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:29:
Ik heb een vraag over de lumia800 in combo met sportstrackers.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Runkeeper vind ik pas een ontzettend brakke app.Ramon schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:28:
[...]
Misschien is sportstracker gewoon een brakke app? Ik gebruik zelf Runkeeper, daarmee kan je allerlei sporten tracken. Ik gebruik hem om te fietsen en dat werkt prima.
- Als je hem pauzeert en weer start krijg je er extragratis een half uur bij (dan ben je 2 uur aan t lopen en zegt ie 2,5 uur)
- Ook de gemiddelde snelheid is lachwekkend te noemen
- Routes gelopen op een ander toestel leiden tot een keiharde crash:

Verder heeft de iPhone/Android versie veel meer mogelijkheden (bv Foto's toevoegen aan je route, een stem die iedere 5 minuten de afstand opleest etc)
Het is zo erg dat ik een *Bliep SIM heb genomen en Runkeeper op mijn oude Android foontje heb gezet voor als ik ga lopen.
Overigens geeft Runkeeper dit ook toe, ze hebben de app inmiddels ingetrokken ivm 'te weinig gebruikers'
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]