Heb eerder al aangegeven het geluid van de Lumia waardeloos te vinden (Brainwavz M2/M4) Vind zelf overigens de hoge tonen wel meevallen, maar idd beetje veel in het midden en detail vind ik ook een beetje tegenvallen.
God god, de audiofielen komen ook weer denigrerend doen hoor. Uiteraard is de kwaliteit beter van mijn versterker (zal de naam maar niet noemen anders wordt ik weer gedist), al scheelt het niet veel.cmegens schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:01:
[...]
Zo wat fijn dat je nu iedereen hebt kunnen vertellen dat je een Beyerdynamic DT770 Pro hebt! Maar als jij niet hoort dat de geluidsoutput van de Lumia niet super is (andere telefoons zijn beter, laat staan wanneer je die koptelefoon op een goede mp3 speler of versterker aansluit) dan is die aanschaf echt totaal overbodig. Dan had een Philips koptelefoon van 20 euro je dezelfde waar voor je geld gegeven.
De Lumia is niet slecht, prima voor in de trein. Maar perfect? Zeker niet!
Ik heb wel gemerkt dat met sommige koptelefoons met noise cancelation van Sony ( mag ik dat wel zeggen?) niet goed passen in de 3,5mm jack van de Lumia waardoor lage en hoge tonen niet meekomen, misschien is dat bij jullie ook aan de hand?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Zal dat het zijn? Ik had van de week de 3.5 plug in de auto aangesloten (Alpine radio/cd), en dat gaf een super geluid (Nokia Music), was ik erg verbaasd over. Mooi vol, beter dan mijn iPod welke met dock ingebouwd is.Ramon schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:33:
[...]
Ik heb wel gemerkt dat met sommige koptelefoons met noise cancelation van Sony ( mag ik dat wel zeggen?) niet goed passen in de 3,5mm jack van de Lumia waardoor lage en hoge tonen niet meekomen, misschien is dat bij jullie ook aan de hand?
Vervolgens sluit ik hem aan op mijn NAD-versterker in de woonkamer (met een ander kabeltje) en dat gaf me toch een slecht geluid.... Blikkerig, schel, leeg.
Juist dat volle dat ik in de auto wel hoor, mistte thuis volledig.
Don't rely on their truth alone
Ik hoor ook ruim voldoende bas en hoog met een simpel setje EP-630's van Creative. Klinkt niet veel anders dan de Galaxy S die ik hiervoor had, en die schijnt een prima geluidskwaliteit te hebben.
En ja audiofielen, ik luister ook regelmatig naar HDTracks via ASIO op m'n X-Fi in m'n PC, dus over het algemeen weet ik dat soort verschillen wel te vinden. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar kwaliteitsverschil merk ik wel.
En ja audiofielen, ik luister ook regelmatig naar HDTracks via ASIO op m'n X-Fi in m'n PC, dus over het algemeen weet ik dat soort verschillen wel te vinden. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar kwaliteitsverschil merk ik wel.
Als je een echte audiofiel bent. dan zeur je niet over de kwaliteit van de Lumia. want dan luister je niet eens via je telefoon naar muziek!
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
precies, dan neem je je draaitafel aangesloten met vergulde bekabeling op electrostatische speakers en buizenversterker mee achterop je fiets of in de bus.looyenss schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:58:
Als je een echte audiofiel bent. dan zeur je niet over de kwaliteit van de Lumia. want dan luister je niet eens via je telefoon naar muziek!

Ik ben verre van een audiofiel. Wel een muziekliefhebber, waar ik ook via mijn Lumia van geniet. En ja ik hoor zeker wel verschil tussen mijn Lumia en bijvoorbeeld al mijn oude iphone of een Galaxy II, maar vind dat niet hinderlijk of storend om niet van de muziek te kunnen genieten.Ramon schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:33:
[...]
God god, de audiofielen komen ook weer denigrerend doen hoor. Uiteraard is de kwaliteit beter van mijn versterker (zal de naam maar niet noemen anders wordt ik weer gedist), al scheelt het niet veel.
De reden van mijn post was niet om commentaar te maken op de geluidskwaliteit van de Lumia, maar jij perse je dure koptelefoon moet vermelden in een forum. 'Kijk eens wat ik heb!'. Totaal niet relevant voor de discussie over de geluidskwaliteit van de Lumia. Daarbij plaatste ik de kanttekening dat als jij niet kunt horen dat de Lumia toch echt net wat mindere kwaliteit is (maar nog steeds goed genoeg) je die dure koptelefoon net zo goed niet had kunnen kopen. Ik vraag me dan ook af waarom je zoveel geld uitgeeft aan een koptelefoon als je dat verschil niet kunt horen. Maar goed, dan kun je wel hier posten dat je hem hebt! En daarmee trap ik erin en geef ik eigenlijk je de aandacht die je niet hoort te krijgen. En weer door mensen!
Wat me wel opviel is het geluid verschilt per 'applicatie'. De standaard muziek speler klinkt redelijk goed, maar hetzelfde nummer wifi-streamed via spotify, http-streamed of youtube klinkt opeens een stuk slechter. Zit dan meer in bandbreedte besparing die ondanks wifi ingeschakeld blijft?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dan zal het in mijn geval zitten in het verhaal wat jij zegt (SinergyX). Het heeft trouwens wel mooi wat stof doen opwaaien;)
Ik heb dit niet bij youtube streaming maar voornamelijk bij een internet radio app. Normaal ben ik zowat doof als ik mijn geluid op 30 zet, maar bij het gebruik maken van internet radio is het geluid op 30 nog steeds zwak.. Heel irritant tbhSinergyX schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:06:
Wat me wel opviel is het geluid verschilt per 'applicatie'. De standaard muziek speler klinkt redelijk goed, maar hetzelfde nummer wifi-streamed via spotify, http-streamed of youtube klinkt opeens een stuk slechter. Zit dan meer in bandbreedte besparing die ondanks wifi ingeschakeld blijft?

Vanaf volgende week ga ik beginnen met start to run met de podcasts van Evi Gruyaert. Vraag me af hoe het me zal bevallen met de meegeleverde nokia oortjes om te gaan lopen.
Zal ook nog een plekje in m'n broekzak moeten vinden om de lumia weg te steken want ik heb nog geen armband om m'n lumia in te steken
Zal ook nog een plekje in m'n broekzak moeten vinden om de lumia weg te steken want ik heb nog geen armband om m'n lumia in te steken
Erg leuke ren programma!misterdoom schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:53:
Vanaf volgende week ga ik beginnen met start to run met de podcasts van Evi Gruyaert. Vraag me af hoe het me zal bevallen met de meegeleverde nokia oortjes om te gaan lopen.
Ik zou als ik jou was toch wat geld in een koptelefoon ofzo investeren. De bass komt erg slecht door met de standaard oordopjes, en juist die wil je lekker hard hebben om je tot rennen aan te zetten (vind ik dan).
Gebruikte vandaag voor het eerst weer mijn 20 euro koptelefoons, en was verbaasd hoe goed de 800 eigenlijk wel niet klonk
is er een armband voor de nokia of zijn ze gewoon universeel?Basekid schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:29:
[...]
Erg leuke ren programma!
Ik zou als ik jou was toch wat geld in een koptelefoon ofzo investeren. De bass komt erg slecht door met de standaard oordopjes, en juist die wil je lekker hard hebben om je tot rennen aan te zetten (vind ik dan).
Gebruikte vandaag voor het eerst weer mijn 20 euro koptelefoons, en was verbaasd hoe goed de 800 eigenlijk wel niet klonk
En wat voor koptelefoon gebruik jij voor te lopen? Ik heb geen idee naar wat ik zou moeten kijken dat niet te duur is en ook niet direct van je hoofd valt als je 2m verder bentBasekid schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:29:
[...]
Erg leuke ren programma!
@Looyeness:

Ik ga binnenkort deze eens proberen maar ik denk wel dat de lumia daarin zal passen. Een Lumia 800 armband heb ik nog niet gevonden.
do jij have a linkje voor mij waar ik dat kan kopen? in NLmisterdoom schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:20:
[...]
En wat voor koptelefoon gebruik jij voor te lopen? Ik heb geen idee naar wat ik zou moeten kijken dat niet te duur is en ook niet direct van je hoofd valt als je 2m verder bent
@Looyeness:
[afbeelding]
Ik ga binnenkort deze eens proberen maar ik denk wel dat de lumia daarin zal passen. Een Lumia 800 armband heb ik nog niet gevonden.
Verwijderd
http://www.hardlooparmband.nl/looyenss schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:14:
[...]
do jij have a linkje voor mij waar ik dat kan kopen? in NLwant je hebt die foto van de decathlon site
Mja, je geeft het antwoord zelf al... Decathlonlooyenss schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:14:
[...]
do jij have a linkje voor mij waar ik dat kan kopen? in NLwant je hebt die foto van de decathlon site
Even kijken op de... Decathlon website... klik op 'onze winkels'... en voilà.
http://www.decathlon.nl/NL/uw-decathlon-winkel-11788515/
Is dit zo moeilijk...?
Wil je zeker zijn dat het product zelf in de Decathlon in stock is? Kies dan een winkel via de knop bovenaan "kies een winkel" op de Decathlon website. De online winkel toont dan alleen de producten aangeboden door de gekozen winkel en je kan dan de beschikbaarheid ook controleren.
Bij Decathlon iets goedkoper (€ 9,95 vs € 14,95) en je kan hem eens testen in de winkel
Vermijd je een miskoop. Heb al vrienden gehoord die online een armband gekocht hebben die achteraf niet voldeed aan de verwachtingen... Al kan je terugzenden enzo, het vermijdt de mogelijke miserie die daarmee gepaard gaat.
En bij Decathlon is hij beschikbaar in meerdere kleuren als dat belangrijk is voor jou
[ Voor 27% gewijzigd door c-mattic op 19-06-2012 11:38 ]
(verwijderd)
[ Voor 133% gewijzigd door c-mattic op 19-06-2012 19:36 ]
Decathlon zit in Nederland op 3 plaatsen, Amsterdam, Best (bij Eindhoven) en Kerkrade (meer opties worden overwogen).
Heb dit topic even doorgespit maar kan er zo snel geen antwoord op vinden:
Het bijgeleverde hoesje van m'n Lumia sluit aan de rechterzijde(bij de knopjes) niet perfect aan. Rondom de rest van het scherm zit het perfect, alleen bij de knopjes niet helemaal. Heb het toestel pas enkele weken. Is dit normaal?
Het bijgeleverde hoesje van m'n Lumia sluit aan de rechterzijde(bij de knopjes) niet perfect aan. Rondom de rest van het scherm zit het perfect, alleen bij de knopjes niet helemaal. Heb het toestel pas enkele weken. Is dit normaal?
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Bij mij is dit ook zo. Maar ook links bovenaan sluit hij niet helemaal goed. Denk dat ik hem een beetje uitgerekt heb door hem te vaak uit het hoesje te halen.
ik rij dan toch naar belgië ;-)cmegens schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:55:
Decathlon zit in Nederland op 3 plaatsen, Amsterdam, Best (bij Eindhoven) en Kerkrade (meer opties worden overwogen).
Verwijderd
helaas niet neelooyenss schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:22:
Als ik een video ontvang met whatsapp, wordt die dan ergens opgeslagen?
Het is officieel. De Tango-update zal vanaf 27 juni wereldwijd beschikbaar zijn.
Nieuwe functies zijn o.a.: internet sharing, flip-to-silence en media streaming.
Bron: http://conversations.noki...e-your-lumia-even-better/
Nieuwe functies zijn o.a.: internet sharing, flip-to-silence en media streaming.
Bron: http://conversations.noki...e-your-lumia-even-better/
maar straks geen update naar WP8 dus.. ach ja kopen we wel een nieuwe
Verwijderd
Dan moet er wel iets zijn dat de moeite waard is van het overstappen.defcon84 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:17:
maar straks geen update naar WP8 dus.. ach ja kopen we wel een nieuwe
Zijn een paar native code games apps die niet op 7.8 kunnen draaien al voldoende om je een nieuwe telefoon te laten kopen?
thats not the only thing ;-)Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:27:
[...]
Dan moet er wel iets zijn dat de moeite waard is van het overstappen.
Zijn een paar native code games apps die niet op 7.8 kunnen draaien al voldoende om je een nieuwe telefoon te laten kopen?
off topic: om nog even te reageren (A) Verguld is bullshitLessRam schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:40:
[...]
precies, dan neem je je draaitafel aangesloten met vergulde bekabeling op electrostatische speakers en buizenversterker mee achterop je fiets of in de bus.
Er schijnt inderdaad meer te zijn. Ik wordt ook niet heel erg blij met de berichtgeving, maar Nokia heeft met de symbian toestellen altijd lang nazorg geleverd. Ik heb vorig jaar nog een update gehad voor mijn 5800 XM. Ik ga er dus van uit dat Nokia mijn met mijn Lumia 800 voorlopig nog niet in de kou laat staan. Maar dit nieuws zal de verkoop zeker niet stimuleren.
vorige week mijn 5230 uit 2009 weer aangezet, had ook een fikse software update gehad waardoor de hele vormgeving veranderd was. Wel mooi! en ik hoop die nazorg inderdaad op mijn lumia 800 ook lang te krijgencoenox schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:37:
[...]
Er schijnt inderdaad meer te zijn. Ik wordt ook niet heel erg blij met de berichtgeving, maar Nokia heeft met de symbian toestellen altijd lang nazorg geleverd. Ik heb vorig jaar nog een update gehad voor mijn 5800 XM. Ik ga er dus van uit dat Nokia mijn met mijn Lumia 800 voorlopig nog niet in de kou laat staan. Maar dit nieuws zal de verkoop zeker niet stimuleren.
nee, games boeien mij niet echt.. een hogere resolutie, SD kaart (en mss NFC) daarintegen welVerwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:27:
[...]
Dan moet er wel iets zijn dat de moeite waard is van het overstappen.
offtopic:
looyenss, je kent de edit knop toch eh
Ik voelde het al aankomen; ik heb een duo Simkaart en heb vorige week een Samsung Galaxy SIII aangeschaft. De bedoeling was om deze naast mijn Lumia 800 te gaan gebruiken.
Maar... de Nokia Lumia heb ik na de ontvangst van de S3 niet meer aangezet.
En dat zal wel zo blijven, wat een grandioos toestel die S3! Ik dacht dat ik eventjes moest wennen aan Andoid, maar dat valt reuze mee. Het lijkt een beetje op Symbian Belle wat ik had op mijn Nokia N8.
Nokia, na meer dan 20 jaren, sorry, ik ben om.
Maar zal dit forum nog wel in de gaten blijven houden.
Inderdaad offtopic, en ook nog eens een oneindige discussie in de wereld van de muziek.looyenss schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:29:
[...]
off topic: om nog even te reageren (A) Verguld is bullshit
Bij een dergelijk beschreven systeem, oftewel analoog geluidssignaal voor de mens met teveel geld, is verguld geen bullshit. Analoog zorgt verguld voor een betere geleiding, minder signaal verlies. Minimaal maar voor iemand die veel geld heeft is iedere 0,01% geluidskwaliteit winst, toch weer winst. Een zelfde verhaal geldt bij buizenversterker en elektrostatische speakers, en sommige melomanen durven dergelijke uitspraken zelfs te maken mbt vinyl versus cd.
Maar bij digitaal signaal maakt het 0,0 uit. Ééntjes blijven ééntjes, nulletjes blijven nulletjes. En is dus het hele vergulden verhaal een pure commerciële verkoop truc.
Ben persoonlijk niet mee eens met de dood van Nokia. Als je ziet wat voor apps eraan gaan komen voor alle huidige wp7 gebruikers, laat Nokia zien dat ze om hun klanten geven. Helemaal als je ziet dat ze veel beter zijn met het uitbrengen van firmware updates (accu verbeteringen o.a.) Ze hebben ook nog naar buitengebracht dat er vele games exclusief voor Nokia phones worden gemaakt
Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat developers over een half jaar gelijk wp7.8 laten vallen. Het draait allemaal om geld verdienen en de user base van wp7.8 zal op dat moment nog steeds groter zijn dan de wp8 gebruikers.
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 21-06-2012 11:20 ]
Ach hoeveel jaren wordt er niet al geroepen dat Nokia en Microsoft dood aan het gaan zijn? De ene keer komt er een nieuwsbericht dat er recordomzetten zijn gedraaid en een andere keer zijn ze nog net niet failliet.vali schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:16:
[...]
Ben persoonlijk niet mee eens met de dood van Nokia. Als je ziet wat voor apps eraan gaan komen voor alle huidige wp7 gebruikers, laat Nokia zien dat ze om hun klanten geven. Helemaal als je ziet dat ze veel beter zijn met het uitbrengen van firmware updates (accu verbeteringen o.a.) Ze hebben ook nog naar buitengebracht dat er vele games exclusief voor Nokia phones worden gemaakt
Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat developers over een half jaar gelijk wp7.8 laten vallen. Het draait allemaal om geld verdienen en de user base van wp7.8 zal op dat moment nog steeds groter zijn dan de wp8 gebruikers.
Nokia z'n schulden worden met de dag groter... en gelijk stijgt het aantal partijen dat Windows Phone's gaat maken (oa. ook het Chinese Huawei gaat er zich nu op storten) die zeker goedkoper zullen zijn dan Nokia. Nokia heeft trouwens bewezen dat het niet beter is dan de Chinezen... denk maar aan de batterij problemen, de slechte audio, de camera die nog steeds veel slechter is dan de N9, ... en ook thethering is er nog steeds niet na 8 maanden !
Geef mij dus eens één reden waarom Nokia een toekomst heeft !
Omdat het betrouwbaar is.r2504 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:02:
Nokia z'n schulden worden met de dag groter... en gelijk stijgt het aantal partijen dat Windows Phone's gaat maken (oa. ook het Chinese Huawei gaat er zich nu op storten) die zeker goedkoper zullen zijn dan Nokia. Nokia heeft trouwens bewezen dat het niet beter is dan de Chinezen... denk maar aan de batterij problemen, de slechte audio, de camera die nog steeds veel slechter is dan de N9, ... en ook thethering is er nog steeds niet na 8 maanden !
Windows Phone of Nokia? Nokia is zo betrouwbaar niet meer, geef het nog 2 jaar en het bedrijf is weg. Dan krijg jij geen updates meer hoor..... lekker betrouwbaar.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
sorry, maar volgens mij hoef je hier alleen maar je ervaringen te delen. Voor je mening start je maar een blog. ik heb een lumia 800, ik geloof wel in NokiaDennusB schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:06:
[...]
Windows Phone of Nokia? Nokia is zo betrouwbaar niet meer, geef het nog 2 jaar en het bedrijf is weg. Dan krijg jij geen updates meer hoor..... lekker betrouwbaar.
Ik heb geen problemen gehad met mijn accu red met gemak 2 dagen, meestal 3. Camera issue geen last van want als je foto's wil maken koop je gewoon een camera, voor het huis tuin en keuken gedoe vind ik de lumia goed genoeg. En audio... dont make me get started..
Wat een hoop na-geaap. Nokia gaat nergens heen. MS zal Nokia opkopen als het misgaat.
Dit soort geblaat over Nokia komt alleen van mensen die geen Nokia hebben. Ik vraag me echt af of mensen alleen naar dit topic komen om te zeiken over het bedrijf. Is het jaloezie of zo?
Verder krijgen de Nokia's WP7.8 waarbij features komen die niet hardware-afhankelijk zijn. Als je denkt dat je met WP8 op een miraculeuze wijze meer resolutie en een SD-kaart krijgt dan leef je in een heel eigen wereld. En als developer zou je wel heel dom zijn om je apps niet voor 7.8 beschikbaar te maken.
Dit soort geblaat over Nokia komt alleen van mensen die geen Nokia hebben. Ik vraag me echt af of mensen alleen naar dit topic komen om te zeiken over het bedrijf. Is het jaloezie of zo?
Verder krijgen de Nokia's WP7.8 waarbij features komen die niet hardware-afhankelijk zijn. Als je denkt dat je met WP8 op een miraculeuze wijze meer resolutie en een SD-kaart krijgt dan leef je in een heel eigen wereld. En als developer zou je wel heel dom zijn om je apps niet voor 7.8 beschikbaar te maken.
[ Voor 82% gewijzigd door Relief2009 op 21-06-2012 15:02 ]
Erg jammer dat we geen Windows 8 krijgen, maar dat is wel logisch.
Hoop wel dat er nog lang support gaan komen (en dat er dus veel updates zullen komen tot Windows 7.99999) anders was dit zeker mijn laatste Windows Phone
Hoop wel dat er nog lang support gaan komen (en dat er dus veel updates zullen komen tot Windows 7.99999) anders was dit zeker mijn laatste Windows Phone
Ga er maar niet van uit. 7.8 zal hoogstwaarschijnlijk de laatste update zijn. Het enige wat Nokia nog kan doen is eigen updates uitbrengen om functionaliteit uit te breiden.Basekid schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:05:
Erg jammer dat we geen Windows 8 krijgen, maar dat is wel logisch.
DennusB is vooral actief in de samsung en HTC fora, dus ik denk inderdaad alleen langskomen om te zeikenRelief2009 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:59:
Wat een hoop na-geaap. Nokia gaat nergens heen. MS zal Nokia opkopen als het misgaat.
Ik ga er vanuit dat dit vrij groot besproken is met Nokia, dit was de aanloop om Nokia als WP weer even in de markt te zetten, bij WP8 hebben ze dan al een klein voorsprongetje over het design en gebruikersgemak.
Mijn belangrijkste aspect blijf rond de connectiviteit liggen tussen de 3 platformen (tablet, PC, mobiel) en tot hoeverre de WP7.5 series daarin ook dezelfde functies krijgen als WP8. Resolutie, dualcore en soortgelijke is leuk, maar als dat hetzelfde blijft binnen de 2 series, kunnen ze de WP7 serie alsnog als budget inzetten.
Na gisteren Nokia Drive weer te hebben gebruikt, merk ik dat ik steeds minder mijn tomtom meeneem, het blijft jammer dan na een ritje van 2x 1 uur je batterij zo goed als leeg is en dat ding bizar warm.
Mijn belangrijkste aspect blijf rond de connectiviteit liggen tussen de 3 platformen (tablet, PC, mobiel) en tot hoeverre de WP7.5 series daarin ook dezelfde functies krijgen als WP8. Resolutie, dualcore en soortgelijke is leuk, maar als dat hetzelfde blijft binnen de 2 series, kunnen ze de WP7 serie alsnog als budget inzetten.
Na gisteren Nokia Drive weer te hebben gebruikt, merk ik dat ik steeds minder mijn tomtom meeneem, het blijft jammer dan na een ritje van 2x 1 uur je batterij zo goed als leeg is en dat ding bizar warm.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat dacht je van een 12v lader?
Verder merk ik totaal niet dat Nokia Drive batterij vreet, ik gebruik het dan meestal niet langer dan een half uur / 3 kwartier, maar ik merk weinig van het verbruik.
Verder merk ik totaal niet dat Nokia Drive batterij vreet, ik gebruik het dan meestal niet langer dan een half uur / 3 kwartier, maar ik merk weinig van het verbruik.
[ Voor 73% gewijzigd door spNk op 21-06-2012 16:18 ]
Verwijderd
als ik hem in de auto gebruik met Nokia Drive gaat hij nooit leeg want dan ligt hij aan de lader (overal voor weinig te koop). beetje warm wordt hij wel, maar kan het niet bizar noemen.SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:06:
Ik ga er vanuit dat dit vrij groot besproken is met Nokia, dit was de aanloop om Nokia als WP weer even in de markt te zetten, bij WP8 hebben ze dan al een klein voorsprongetje over het design en gebruikersgemak.
Vriend van mij zijn lumia maakt super mooie foto's en zijn batterij gaat veel langer mee. Hij heeft een latere lumia... Zou het kunnen dat de eerste lichting gewoon slecht is? Dezelfde instellingen voor dr camera leveren bij dezelfde setting bij hem een veel betere foto op... Ook zijn scherm is qua kleur anders..
[ Voor 6% gewijzigd door Snippertje op 21-06-2012 21:43 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Hebben jullie ook zo'n last van de soft-touch knoppen onderaan?
Bij mij reageren / werken ze de laatste weken meestal niet. Ik moet dan mijn toestel vergrendelen en dan weer ontgrendelen, maar 10 minuten later is het weer raak.
Nee, nergens last van.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
nope, ook geen last van..
Heb je wel de laatste update? en hoe staat de helderheid van jullie schermen ingesteld?Snippertje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:41:
Vriend van mij zijn lumia maakt super mooie foto's en zijn batterij gaat veel langer mee. Hij heeft een latere lumia... Zou het kunnen dat de eerste lichting gewoon slecht is? Dezelfde instellingen voor dr camera leveren bij dezelfde setting bij hem een veel betere foto op... Ook zijn scherm is qua kleur anders..
Heb je de kaarten wel gedownload naar je toestel zodat ze offline beschikbaar zijn? Dat maakt nogal wat uit in stroomverbruik.SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:06:
Is mij inderdaad ook opgevallen, mijn (witte) Lumia 800 heeft een helderder scherm met betere kleuren als ik het toestel naast een oudere Lumia 800 leg. Softwareversies en instellingen zijn verder hetzelfde.Snippertje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:41:
[ Voor 41% gewijzigd door Crim op 22-06-2012 11:26 ]
Even een korte update; helaas bleek de hard reset geen oplossing. Het toestel viel op een gegeven moment al uit als ik hem in mijn broekzak stakTomba schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:15:
[...]
Inmiddels heb ik hem ook gereset en ik vind het toch stiekem wel een minpuntje dat je niet gewoon een backup kunt maken van je settings en dergelijke. Das toch een klein pluspuntje voor de iPhone. Zeker raar als je je realiseert dat je wél zo'n backup kunt maken bij een firmware update; de functionaliteit is er dus gewoon !
Anyway; ontopic. Tot nu toe (16 uur na de hard reset) heb ik nog geen 1 vastloper gehad, ik hoop dus maar dat ik het probleem nu daadwerkelijk opgelost heb.
[...]
Toen mijn vriendin besloot om haar iPhone te vervangen door een Lumia heb ik die gelegenheid aangegrepen om die van mij op te sturen. Ik gebruik tijdelijk de hare en heb nu dus een Cyan versie die werkelijk waar rocksolid is. In 2 weken tijd niet 1x vastgelopen. Helaas door het gebrek aan backup/restore ben ik wel al mijn whatsapp filmpjes, app instellingen en apps die niet meer in de Market staan kwijt (met name Runkeeper
Inmiddels is mijn zwarte lumia ongeveer een weekje weg; ik heb (dankzij de Cyan versie) er alle vertrouwen in dat ik straks ook weer lekker kan genieten op mijn eigen telefoon die gewoon een maandagmorgen modelletje lijkt te zijn....
Overigens; toen ik de Lumia uit het (meegeleverde) hoesje nam bleek deze helemaal grijs verkleurd ? Hebben meer mensen hier last van ?
Ik zie geen enkel verschil in kwaliteit tussen mijn zwarte Lumia 800 (gekocht toen hij uitkwam) en de Cyan Lumia 800 van mijn vriendinSnippertje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:41:
[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 22-06-2012 11:34 ]
Ja alles is exact hetzelfde. Ik ga hem zaterdag opsturen. Mijn batterij is ook zoveel slechter en zijn kleuren zijn veel beter.defcon84 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:23:
nope, ook geen last van..
[...]
Heb je wel de laatste update? en hoe staat de helderheid van jullie schermen ingesteld?
Reinstaller lost dat op,Tomba schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:32:
[...]
In 2 weken tijd niet 1x vastgelopen. Helaas door het gebrek aan backup/restore ben ik wel al mijn whatsapp filmpjes, app instellingen en apps die niet meer in de Market staan kwijt (met name Runkeeper)
[...]
en whatsapp filmpjes ben je sws kwijt want waar die worden opgeslagen blijft een raadsel. had ik laatst nog wat over gepost
hoezo edit knop?defcon84 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:07:
[...]
nee, games boeien mij niet echt.. een hogere resolutie, SD kaart (en mss NFC) daarintegen wel
offtopic:
Nokia camera update, kan hem alleen niet updaten...
http://www.wp7connect.com...indows-phone-marketplace/
When the pink is snookered, Go for the brown
Herinner me gelezen te hebben van Nokia dat hiervoor de Tango update noodzakelijk is, die wordt gelanceerd op woensdag 27 juni. Ik denk dat het op de Nokia Conversations blog was (in de comments), maar vind het niet direct terug.Cruzer schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 00:03:
Nokia camera update, kan hem alleen niet updaten...
Update:
op mijn lumia 710 wil hij hem idem niet installeren. Opgegeven reden is dat ofwel telefoonsoftware bijgewerkt moet worden, exclusieve apps is voor andere mobiele provider of niet beschikbaar in mijn regio. De laatste twee zijn sowieso uitgesloten, dus bevestigt wat ik hierboven zei.
[ Voor 22% gewijzigd door c-mattic op 23-06-2012 00:11 . Reden: bevestigd op mijn lumia 710 ]
Hmm, ik meende dat de Nokia camera update pas in juli globaal zou worden gereleased en vandaag alleen voor China en US. Lijkt me sterk dat je de tango update voor 'n app nodig hebt
De eerste design flaw ben ik hier tegengekomen: gebruik m altijd met hoesje. Rond de plek waar de screenlock button zit kraakt het toestel soms een beetje. Als ik m zonder hoedje gebruik merk je t meteen! Toestel nu 7 maanden in gebruik.. overigens niet storend ofzo, alleen opvallend
Ik weet niet wat het is, maar met al dat gedoe rond WP8 en het wachten op updates en apps die nooit of veel te laat komen voelt mijn Lumia toch een beetje als een Saab.
Och, als je nog niet een Android telefoon hebt meegemaakt mag je jezelf rijk rekenen met wat je krijgt van Nokia. M'n Galaxy S ging 2.1 -> 2.2.1 -> 2.3.4 -> 2.3.6... Nagenoeg allemaal minor updates, en dan vaak maanden nadat de sources beschikbaar waren. Apps die wel steeds zwaarder worden/minder worden geoptimaliseerd omdat Android dual en quadcores kreeg (die het nodig heeft om soepel te blijven draaien). Gevolg; openen van de Facebook app duurde op het laatst regelmatig een minuut of meer, met Wifi dan nog. Of als ik nog lekker 2.2.1 draaide omdat de nieuwere firmwares bugs bevatte, werden X aantal apps onbeschikbaar voor mij, omdat die allemaal 2.3 wilde hebben.Vistajevski schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:46:
Ik weet niet wat het is, maar met al dat gedoe rond WP8 en het wachten op updates en apps die nooit of veel te laat komen voelt mijn Lumia toch een beetje als een Saab.
Windows Phone doet het nog heel behoorlijk in vergelijking wat mij betreft
Het is in ieder geval een feit, of het nu logisch klinkt of niet.Trestry schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:11:
Lijkt me sterk dat je de tango update voor 'n app nodig hebt
Wpcentral vermeld het zelf expliciet:
Nokia was subtieler/vager op hun Nokia Conversations blog:Note: For both apps it says you may need the latest update for your phone in order to work--that would be Windows Phone "Tango" (8773) for some of you or Nokia's latest firmware for others. Things like DLNA require some "ground work" done by Nokia in their firmware to be installed so if you can't install these apps or you don't get all of their features, you may have to wait till you get a phone update first.
As if new apps and new games titles were not enough, a new software update for the Nokia Lumia 800 and the Nokia Lumia 710 is also being released globally from June 27th in a phased update through Zune. This update will be required to take advantage of many of the new apps above.
Nokia heeft een uitgebreide webpagina online gezet, met de status van de komende Windows Phone 7.5 Refresh update per productcode, per land.
De productcode van de Nokia Lumia 800 kun je vinden op de achterkant van de simkaart tray.
Daarnaast kun je hier de nieuwe features van deze update bekijken.
De productcode van de Nokia Lumia 800 kun je vinden op de achterkant van de simkaart tray.
Daarnaast kun je hier de nieuwe features van deze update bekijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Wietsee. op 23-06-2012 11:45 ]
Verwijderd
Voor wie het leuk vindt: Xbox avatar in de vorm van een Nokia Windows Phone.
http://marketplace.xbox.c...e&DownloadType=AvatarItem
Iemand een idee hoe ik Camera Extras op met L800 krijg. Leek mij erg interessant, maar kan hem niet van de Marketplace halen?
---RAWE CEEK!!!---
Wachten op de update...NoFearCreations schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:40:
Iemand een idee hoe ik Camera Extras op met L800 krijg. Leek mij erg interessant, maar kan hem niet van de Marketplace halen?
Als je m'n post hierboven even had gelezenNoFearCreations schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:40:

New apps
After updating, your Nokia Lumia 800 or Nokia Lumia 710 will be ready to install exclusive new applications available in the Windows Phone Marketplace (Camera Extras, Counters, Contact share, and more).
[ Voor 29% gewijzigd door Wietsee. op 23-06-2012 21:25 ]
En wachten totdat hij in de Nederlandse marketplace staat...
If not available in your Market (It appears to be US, China and Inida right now) stay tuned as Nokia is rolling these throughout July.
Mijn telefoon maakt geen verbinding meer met Zune. Als ik hem aansluit krijg ik de melding dat ik het toestel op nieuw moet opstarten. Ik heb dit probleem sinds mijn laptop van een reparatie terug is. Ik heb Zune inmiddels op nieuw geinstalleerd. Voor ik een hard reset op mijn toestel geef ben ik benieuwd of er nog een andere oplossing is.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Deze al gezien? http://forums.create.msdn.../88904/533181.aspx#533181 Was bij mij de oplossing voor een gelijkaardig probleem.Telfordia schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:38:
Mijn telefoon maakt geen verbinding meer met Zune. Als ik hem aansluit krijg ik de melding dat ik het toestel op nieuw moet opstarten. Ik heb dit probleem sinds mijn laptop van een reparatie terug is. Ik heb Zune inmiddels op nieuw geinstalleerd. Voor ik een hard reset op mijn toestel geef ben ik benieuwd of er nog een andere oplossing is.
Omdat je 3 posts achter elkaar had staan
En dan komt er ook dit te staan:
"Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste bericht."
jammer dat er geen L800 tussen staatVerwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:41:
Voor wie het leuk vindt: Xbox avatar in de vorm van een Nokia Windows Phone.
[ Voor 13% gewijzigd door defcon84 op 25-06-2012 10:22 ]
Dat is een bug van dit forum die af en toe weer terug komtdefcon84 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:21:
[...] Omdat je 3 posts achter elkaar had staan[...]
Ik heb helaas geen tijd om alle 103 pagina's van dit forum te lezen maar vroeg me het volgende af:
Ik heb een lumia 800 en deze werkt perfect op de wifi na. Van het moment dat de accu op de helft(Battery saver staat uit) zit lijkt de wifi niet meer te werken. Ik mag deze dan opladen rebooten/resetten , maakt allemaal niet uit. Pas na een onbepaalde tijd werkt deze dan plots weer.
Heb hiervoor toestel teruggebracht voor reparatie en heb een nieuwe gekregen. Echter heb ik met dit toestel net dezelfde problemen. Het gaat soms een week goed, vervolgens kan ik de hele week geen wifi gebruiken.
Omdat ik dit nu met beide toestellen heb vroeg ik me af of hier niet meer mensen last van hebben en of het nog enig nut heeft m'n toestel terug te sturen als de volgende weer het zelfde probleem heeft. Of heb ik gewoon 2X een slecht toestel?
Ik heb een lumia 800 en deze werkt perfect op de wifi na. Van het moment dat de accu op de helft(Battery saver staat uit) zit lijkt de wifi niet meer te werken. Ik mag deze dan opladen rebooten/resetten , maakt allemaal niet uit. Pas na een onbepaalde tijd werkt deze dan plots weer.
Heb hiervoor toestel teruggebracht voor reparatie en heb een nieuwe gekregen. Echter heb ik met dit toestel net dezelfde problemen. Het gaat soms een week goed, vervolgens kan ik de hele week geen wifi gebruiken.
Omdat ik dit nu met beide toestellen heb vroeg ik me af of hier niet meer mensen last van hebben en of het nog enig nut heeft m'n toestel terug te sturen als de volgende weer het zelfde probleem heeft. Of heb ik gewoon 2X een slecht toestel?
Als je wifi uit en weer inschakelt? Ik merk wel soms dat wifi (of heel internet) helemaal niet meer werkt als ik uit range ga van de router en daarna weer in range bent, dan werkt het uit/aan zetten wel.
Geen idee of hier al vermeld is (of er een ander topic voor bestaat) maar mijn Lumia wil regelmatig nukkig doen met opstarten. Duurt soms een half uur voordat die aangaat als ik op de power-knop heb gedrukt (vandaar dat die ook terug naar de dealer mag).
Wifi in en uit schakelen lukt dan ook niet meer. Kan de schakelaar omzetten maar hij ziet geen enkel netwerk, op elke locatie waar ik dan op die moment ben. Vaak loopt deze vast, krijg een zwart scherm en gaat dan terug naar hoofdmenu.SinergyX schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:03:
Als je wifi uit en weer inschakelt? Ik merk wel soms dat wifi (of heel internet) helemaal niet meer werkt als ik uit range ga van de router en daarna weer in range bent, dan werkt het uit/aan zetten wel.
Als ik deze bvb aan zet , en als ik dan onder instellingen kijk staat wifi uit, als ik dan op wifi klik staat deze zgn aan.
Eenmaal het mis gaat , gaat het ook goed mis. Zoals ik eerder al zei, zelfs met rebooten en restore to factory settings krijg ik wifi niet aan de praat. Het enige wat helpt is m'n telefoon lang uitzetten, maar dat is vaak geen optie helaas.
inderdaadCaelorum schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:33:
[...]
Dat is een bug van dit forum die af en toe weer terug komt
Jaaaa, dit was de oplossing. Bedankt. Had het zelf nog niet gevonden via google. Het werkt weer als een treintje.QuadrifoglioVerde schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:19:
[...]
Deze al gezien? http://forums.create.msdn.../88904/533181.aspx#533181 Was bij mij de oplossing voor een gelijkaardig probleem.
En mijn Lumia is weer terug met een nieuwe accu (denk ik want Nokia zet niets op de reparatiebon) Helaas is een ander issue niet verholpen. Toen ik de (er altijd omheen zittende) siliconen case eraf haalde bleken er allemaal vlekken op het toestel te zitten:

Ondanks mijn verzoek dit te repareren is hij exact hetzelfde teruggekomen.
Hebben meer mensen hier last van ?

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 26-06-2012 11:09 ]
Hm mijn achterkant is ook een stuk viezer en er lijkt inderdaad ook een soort verkleuring in de vorm van witte vlekken in het materiaal te zitten nu (ondanks dat ie altijd in het hoesje zit).Tomba schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:06:
En mijn Lumia is weer terug met een nieuwe accu (denk ik want Nokia zet niets op de reparatiebon) Helaas is een ander issue niet verholpen. Toen ik de (er altijd omheen zittende) siliconen case eraf haalde bleken er allemaal vlekken op het toestel te zitten:
Hmm dan ben ik in ieder geval niet de enige. Ik kom er net achter dat ondanks mijn expliciete verzoek de winkel niet op de 'reparatiebon' had genoteerd dat er vlekken op zaten dus wellicht dat ze er daarom niets aan doen. Ik baal nu wel als een stekker want nu ben ik m weer 2 weken kwijtBasekid schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:21:
[...]
Hm mijn achterkant is ook een stuk viezer en er lijkt inderdaad ook een soort verkleuring in de vorm van witte vlekken in het materiaal te zitten nu (ondanks dat ie altijd in het hoesje zit).
(of eigenlijk baalt mijn vriendin want zij wil liever vandaag nog dan morgen haar iPhone inruilen voor de Lumia 800 Cyan waar ik nu mee rondloop)
Ik heb @NokiaNL maar eens een Tweet gestuurd, benieuwd wat die zeggen.
PS Wat is Wordament trouwens een geweldig spel
Ik heb hetzelfde probleem, en het hoesje zit er altijd om. Als ik er even over veeg gaat het gelukkig wel weg.Tomba schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:06:
Toen ik de (er altijd omheen zittende) siliconen case eraf haalde bleken er allemaal vlekken op het toestel te zitten. Hebben meer mensen hier last van ?
Just living life - Gaming - 3D editing - I like all things crypto - NFT enthusiast - Bitcoin accumulator
Bij mij gaat het dus absoluut niet weg, lijkt een verkleuring van het plastic zelf. in de winkel zelf hebben ze nog met een of ander speciaal spul geprobeerd het weg te krijgen maar helaas.limburgnl schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:28:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, en het hoesje zit er altijd om. Als ik er even over veeg gaat het gelukkig wel weg.
@NokiaNL heeft inmiddels gereageerd:
W...T...F ????Telefoon heeft 3 maanden garantie op de behuizing, kan je het imei doorgeven in DM?
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 26-06-2012 11:35 ]
maar 3 maanden op behuizing? lijkt me een rare regel....Tomba schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Bij mij gaat het dus absoluut niet weg, lijkt een verkleuring van het plastic zelf. in de winkel zelf hebben ze nog met een of ander speciaal spul geprobeerd het weg te krijgen maar helaas.
@NokiaNL heeft inmiddels gereageerd:
[...]
W...T...F ????
Snap dat batterijen maar 6 maanden gelden (want die gaan gewoon op) maar op een siliconen behuizing waar ze speciaal reclame voor maken maar 3 maanden?!
Tis geen siliconen behuizing maar een polycarbonate behuizingBasekid schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:37:
[...]
maar 3 maanden op behuizing? lijkt me een rare regel....
Snap dat batterijen maar 6 maanden gelden (want die gaan gewoon op) maar op een siliconen behuizing waar ze speciaal reclame voor maken maar 3 maanden?!
Neemt niet weg dat ik me afvraag of dat uberrhaupt rechtsgeldig is, als dit klopt. Ik kan er in de garantie PDF op de website in ieder geval niets over vinden....
Nokia garandeert de artikelen in de verkoopverpakking als volgt:
(i) vierentwintig (24) maanden voor het hoofdtoestel;
(ii) twaalf (12) maanden voor de batterij en accessoires van
het hoofdtoestel;
(iii) zes (6) maanden voor de lader;
(iv) drie (3) maanden voor de cd-rom.
Krijg jij het wel weggeveegd ? (zoals limburgnl)spNk schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:44:
Polycarbonaat*.
Ik heb hetzelfde als ik goed kijk bij mijn cyan 800.
[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 26-06-2012 11:54 ]
Oh my badspNk schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:44:
Polycarbonaat*.
Ik heb hetzelfde als ik goed kijk bij mijn cyan 800.
Maar mn commentaar blijft hetzelfde: beetje flauw om eerst te zeggen dat het supermateriaal is (getest in windtunnel, zelfde materiaal als valhelmen etc) en dan maar 3 maanden garantie te geven erop.
ligt aan het hoesje. ik heb geen hoesje, en ook geen vlekken. Vriendin wel een hoesje, en wel vlekken!Basekid schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:21:
[...]
Hm mijn achterkant is ook een stuk viezer en er lijkt inderdaad ook een soort verkleuring in de vorm van witte vlekken in het materiaal te zitten nu (ondanks OMDAT ie altijd in het hoesje zit).
Verwijderd
bij mij ging het eraf met Jif :-)looyenss schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:15:
[...]
ligt aan het hoesje. ik heb geen hoesje, en ook geen vlekken. Vriendin wel een hoesje, en wel vlekken!
Ik heb het gevoel dat mijn lumia alle opladers sloopt.
Elke oplader die ik gebruik voor mn lumia dan gaat naar verloop van tijd de oplader losjes in de telefoon zitten. Meerdere mensen die er last van hebben?
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet de origineel gebruik.
Elke oplader die ik gebruik voor mn lumia dan gaat naar verloop van tijd de oplader losjes in de telefoon zitten. Meerdere mensen die er last van hebben?
Dus het door Nokia zelf meegeleverde hoesje veroorzaakt vlekken op mijn Nokia telefoon, das wel heel absurdlooyenss schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:15:
[...]
ligt aan het hoesje. ik heb geen hoesje, en ook geen vlekken. Vriendin wel een hoesje, en wel vlekken!
Beide originele Nokia opladers die wij hebben werken allebei nog goedMarkoAlmelo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:56:
Ik heb het gevoel dat mijn lumia alle opladers sloopt.
En Nokia reageert:
Ik moet me toch even beraden nu hoor.Je hebt gelijk, mijn excuses, reparatie alleen indien het een productie fout is, dit is bij deze klacht niet het geval. Door het matte materiaal wat is gebruikt voor de behuizing, veroorzaakt stof/vuil deze "slijtage". Vervanging lost dit niet op.
Hmm dit is wel opvallend
I would advicw you not to worry about it so much. I've been using the case for almost 5 months now, since launch.
Agreed, when you take out the case, the body looks really bad n the stains dont go even after a lot of cleaning. However, leave it without the cover for a day or two and it regains its original clean texture. I'm guessing it gets polished while moving around in your pockets or something.
[ Voor 81% gewijzigd door Tomba op 26-06-2012 13:23 ]
Ik wordt toch wel weer moe van de batterijduur van de L800 
Het is nu 2 uur, dat ding is sinds 6 uur vanmorgen van de lader en de batterij is nog maar voor 25% gevuld.
Of whatsapp zuigt of de L800 zuigt, oh beide kunnen natuurlijk ook nog zuigen
Zit er hard aan te denken om hem nog maar een keer terug te sturen, zou de 3de keer zijn. Maar ja grote kans dat hij dan niet terug is voor de vakantie
(half juli)
(en dan staat 3G standaard gewoon uit he, data via E dus)
Het is nu 2 uur, dat ding is sinds 6 uur vanmorgen van de lader en de batterij is nog maar voor 25% gevuld.
Zit er hard aan te denken om hem nog maar een keer terug te sturen, zou de 3de keer zijn. Maar ja grote kans dat hij dan niet terug is voor de vakantie
[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 26-06-2012 14:16 ]
Naar aanleiding van de berichten hierboven over het hoesje en de verkleuringen heb ik maar eens het hoesje eraf gehaald om het te checken. Zag niks geks maar kwam wel weer wat anders "tegen". Mijn display zit los..... lekker dan zeg. Moet nu weer terug naar de winkel om hem in te leveren (reparatie of swap?). Zucht.... Dat gaat mijn vierde Lumia worden binnen 2 maanden. (3 * 800 en 1* 710). Beetje jammer. Want los van de batterij en slechte audiokwaliteit ben ik kwa gebruiksgemak zeer te speken over WP. Toestel laat het dus helaas een beetje afweten.
Schroefjes niet gewoon los (achter het klepje van de usb aansluiting zit er bijvoorbeeld 1)?
Dat hoesje zou inderdaad het vlekken kunnen veroorzaken, het lijkt net of er een soort vet vlekken opzitten. Deze schuren er waarschijnlijk af in je broekzak.
Ga het hoesje er ook eens een dagje aflaten, jammer dat je de telefoon dan alleen niet kan neerleggen zonder het "speigel" logo te beschadigen.
Dat hoesje zou inderdaad het vlekken kunnen veroorzaken, het lijkt net of er een soort vet vlekken opzitten. Deze schuren er waarschijnlijk af in je broekzak.
Ga het hoesje er ook eens een dagje aflaten, jammer dat je de telefoon dan alleen niet kan neerleggen zonder het "speigel" logo te beschadigen.
Dat batterij verhaal blijf ik wel raar vinden. Hier 2 Lumia (800s) en beiden halen 'makkelijk' het einde van de dag. Heb na 6 uur gebruik nog 72% over. Ik heb wel alle achtergrond taken (Instellingen --> Toepassingen --> Achtergrondtaken) uitstaan. Gebruik Whatsapp (zij het overdag niet overmatig veel, zeg 20-30 berichtjes max) en Wordament gaat gedurende dag best een tijdje aan tijdens pauzes enzo. Ik heb overigens met Whatsapp 0,0 problemen. Berichten komen direct aan uitgaand en inkomend incl. toast berichtenhjs schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:15:
Ik wordt toch wel weer moe van de batterijduur van de L800
Zit er hard aan te denken om hem nog maar een keer terug te sturen, zou de 3de keer zijn. Maar ja grote kans dat hij dan niet terug is voor de vakantie(half juli)
Ik zit in de luxe positie dat ik de Lumia 800 van mijn meisje kan gebruiken. Ga dus eerst even met mijn eigen lumia in mijn broekzak rondlopen en als dat helpt op zoek naar een ander hoesje... (Deze zag er wel mooi uitspNk schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:27:
Schroefjes niet gewoon los (achter het klepje van de usb aansluiting zit er bijvoorbeeld 1)?
[ Voor 31% gewijzigd door Tomba op 26-06-2012 14:34 ]
we gaan het toch niet weer over de accu hebben...
klaarWaarschuwing:
Batterij problemen zijn in dit topic besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in dit topic besproken worden.
zoals gezegd, ik gebruik geen hoesje. en de spiegel is nog niet beschadigd ook!spNk schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:27:
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]