Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, dat wil zeggen dat alle schade die niet door jou zijn veroorzaakt kostenloos worden gemaakt. Je moet dan naar een Nokia care en als ze daar alles op voorraad hebben dan is het klaar terwijl je wacht.Crescendo schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:10:
Maar hoezo moeten sommige mensen hier dan betalen voor hun reparatie? Ik heb weinig zin om Lumia in te leveren, en dan dat ze zeggen, ja we gaan je geen nieuwe Lumia geven, want ja blablabla.. Want je bent hem toch een maand kwijt. Ik wil gewoon weten wat de kansen zijn, of ik het moet proberen ja/nee.
Ja, da's normaal. Je kan een WP7 toestel niet opladen als 'ie uit staat; hij springt dan vanzelf aan.reller schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:24:
is het normaal dat als de Lumia 800 uitstaat en aan de oplader hangt dat hij dan automatisch aangaat?
Ja dat is normaal, ook omdat je kan instellen dat hij bijvoorbeeld automatisch via wifi gaat synchroniseren wanneer hij 10 min aan de lader hangt.reller schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:24:
is het normaal dat als de Lumia 800 uitstaat en als je die dan aan de oplader hangt dat hij dan automatisch aangaat?
Als je wilt laden zonder gebeld te kunnen worden moet je je toestel gewoon op vliegtuigstand zetten.
Z-machine OriginID: JaccoW
Ok, dus mijn batterijproblemen zouden daar ook onder vallen? Dan zoek ik even een Nokia Care op, maar niet de TPh in Veldhoven iig. Maar klaar zodra je wacht, batterijproblemen zullen ze willen testen denk ik zo?magnifor schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:25:
[...]
Je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, dat wil zeggen dat alle schade die niet door jou zijn veroorzaakt kostenloos worden gemaakt. Je moet dan naar een Nokia care en als ze daar alles op voorraad hebben dan is het klaar terwijl je wacht.
Hou er rekening mee dat er maar vaak 6 maand fabrieksgarantie op een batterij zit maar over het algemeen denk ik niet dat ze er moeilijk over gaan doen, hangt een beetje af van plaats tot plaats denk ik zo.
Helaas valt drukschade niet onder "normale" schade volgens mij, net zoals waterschade toch?Rowdy.nl schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:33:
[...]
Goedkoper dan een nieuwe telefoon kopen toch? Maar ag, als ie gratis was...
Een verzekering is voor jou zo te zien geen overbodige luxe...
[ Voor 10% gewijzigd door Helox-in-a-box op 10-04-2012 10:30 ]
Water en valschade zijn gewoon gedekt door een verzekering. Vaak betaal je wel zo'n 25 pleuri eigen risico, maar that's it...Helox-in-a-box schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:30:
[...]
Helaas valt drukschade niet onder "normale" schade volgens mij, net zoals waterschade toch?
Ik heb twee jaar terug die exacte combo gehad; m'n HD2 laten vallen op z'n glas in een plas water; had een kleine twee weken later een nieuwe telefoon...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Bij KPN dekt de verzekering alle vormen van defect in elk geval en volgens mij is dit zo bij alle verzekeringen bij telco's.Helox-in-a-box schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:30:
[...]
Helaas valt drukschade niet onder "normale" schade volgens mij, net zoals waterschade toch?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Dan heb je het over verzekering, geen garantie.Rowdy.nl schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:37:
[...]
Water en valschade zijn gewoon gedekt door een verzekering. Vaak betaal je wel zo'n 25 pleuri eigen risico, maar that's it...
Ik heb twee jaar terug die exacte combo gehad; m'n HD2 laten vallen op z'n glas in een plas water; had een kleine twee weken later een nieuwe telefoon...(tevens m'n enige persoonlijke ervaring met schades)
Heb geen ervaring met batterijen, maar die hebben bepaalde waarden kwa spanning en sterkte. Je hebt een verborgen diagnostics app op je Nokia. Daar kan je zien wat die waardes zijn en als die onder de normale waarden liggen dan zullen ze niet moeilijk doen en je batterij vervangen.Crescendo schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:04:
[...]
Ok, dus mijn batterijproblemen zouden daar ook onder vallen? Dan zoek ik even een Nokia Care op, maar niet de TPh in Veldhoven iig. Maar klaar zodra je wacht, batterijproblemen zullen ze willen testen denk ik zo?
[ Voor 38% gewijzigd door magnifor op 10-04-2012 12:02 ]
Ahja, dan vervangen ze batterij natuurlijk. Nu heeft hij soms ook dat hij vastloopt, misschien moet ik dat er dan maar bij vermelden. Dat hij soms 'freeze' doet. En dat je dan weer op de homeknop kan drukken vooraleer hij iets gaat doen.
Nokia Carepoints, zijn gewoon de plaatselijke TPH's en dergelijke? Hoe pakken jullie het dan aan, 'telefoon stuk, batterij werkt niet goed', en dan maar zien waar het schip strandt? Of beroepen jullie je echt op het feit dat je bij een Nokia Carepoint bent?
EDIT: The TPH's, in Veldhoven en Eindhoven zijn niet eens Care Points, apart.
@ misterdoom, ik heb hem dan ook pas 2,5 maand in gebruik, en 2 maanden abbo.
Nokia Carepoints, zijn gewoon de plaatselijke TPH's en dergelijke? Hoe pakken jullie het dan aan, 'telefoon stuk, batterij werkt niet goed', en dan maar zien waar het schip strandt? Of beroepen jullie je echt op het feit dat je bij een Nokia Carepoint bent?
[ Voor 48% gewijzigd door Crescendo op 10-04-2012 15:39 ]
Nope die headset valt telkens uit mn oren, ik had de laatste tijd deze headset (Nokia WH-202). Daarvoor had ik er een waarmee ik ook nummers kon kiezen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:18:
[...]
heb zelf geen probleem met volume. volume is bij mij veel beter juist dan bij mijn iphone.
Een headset krijg je bij je Nokia lumia er gewoon bij. Is die niet goed genoeg?
Iemand anders nog opties?
En extra vraag die in mij opkwam, werken de iphone headsets ook op de lumia 800?
http://www.nokia.com/nl-nl/nokia-in-je-buurt en dan Nokia Care Point aanvinken.Crescendo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:35:
Ahja, dan vervangen ze batterij natuurlijk. Nu heeft hij soms ook dat hij vastloopt, misschien moet ik dat er dan maar bij vermelden. Dat hij soms 'freeze' doet. En dat je dan weer op de homeknop kan drukken vooraleer hij iets gaat doen.
Ik heb 'm zelf niet maar ik vind 'm echt heel mooi, vooral in het blauw. Spijtig dat hij zo duur is. Ik ga mijn volgende telefoon pas over enkele jaren kopen dus tegen dan zal het wel een andere zijn. Hopelijk gaat er dan nog zo'n zelfde soort design zijn, met hedendaagse hardware van die tijd
.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ach, na m'n 2dehands HTC Diamond flop had ik gezworen geen dure smartphone meer te kopen aangezien ik dat toch niet gebruik .... je kan al raden hoe goed ik die belofte aan mezelf heb gehoudenwiteken schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:30:
Ik heb 'm zelf niet maar ik vind 'm echt heel mooi, vooral in het blauw. Spijtig dat hij zo duur is. Ik ga mijn volgende telefoon pas over enkele jaren kopen dus tegen dan zal het wel een andere zijn. Hopelijk gaat er dan nog zo'n zelfde soort design zijn, met hedendaagse hardware van die tijd.
Nu ja, als de €100 cashback er niet was geweest in België had ik het nooit gedaan aangezien de Lumia 800 hier vrolijk €499 kost

De standaard iPhone headseat geeft bij mij goed geluid wanneer ik met de Lumia gebruik.TGHamstar schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:35:
[...]
En extra vraag die in mij opkwam, werken de iphone headsets ook op de lumia 800?
Daar geloof ik helemaal niets van [/sarcasme]coenox schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:36:
[...]
De standaard iPhone headseat geeft bij mij goed geluid wanneer ik met de Lumia gebruik.
Maar even dan een persoonlijke mening ventileren. Die iPhone headset vind ik dus echt drie keer prut. Wat dat betreft geeft de standaard Nokia headset een stuk beter geluid!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Echt prut:PaT schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:49:
[...]
Daar geloof ik helemaal niets van [/sarcasme]
Maar even dan een persoonlijke mening ventileren. Die iPhone headset vind ik dus echt drie keer prut. Wat dat betreft geeft de standaard Nokia headset een stuk beter geluid!
- de Lumia voor de laatste update. Ik had toen totaal geen bass, maakt niet uit met welke headset
- de Lumia met de headset van mijn Nokia N8. Ik vond dit een fijne headset, maar helaas werken de symbian headsets niet met de Lumia
De iPhone headset vind ik goed om naar te luisteren met de Nokia, en dat geldt ook voor de bijgeleverde Nokia headset. Voor mij luisteren beide lekker. Maar verder is het natuurlijk volledig afhankelijk van persoonlijke smaak en eisen. Ik wil mooi vol geluid en dat geven beide. Een Sennheiser of een Dr. Dré zal ongetwijfeld beter geluid geven, maar ik heb het er een beetje mee gehad. Ook de dure begeven het bij mij op een gegeven moment, meestal een draadbreuk. In-ear gebruik ik een Grundig setje van 7,95. En thuis heb ik een mooie Technics headset uit de tijd dat de smartphone nog niet uitgevonden was. Maar geeft prachtig geluid.
Ik heb wederom dat de klok van mijn Lumia een minuut of 10 voor loopt. Dit alleen als de tijd op automatisch staat. Dacht dat ik al een keer eerder zoiets voorbij had zien komen, maar nog geen fix gevonden, behalve de datum&tijd niet op automatisch zetten.
---RAWE CEEK!!!---
Ik heb hetzelfde probleem. Provider is Hi.NoFearCreations schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:01:
Ik heb wederom dat de klok van mijn Lumia een minuut of 10 voor loopt. Dit alleen als de tijd op automatisch staat. Dacht dat ik al een keer eerder zoiets voorbij had zien komen, maar nog geen fix gevonden, behalve de datum&tijd niet op automatisch zetten.
Mijn vriendin heeft een Luma 710, ook Hi, en loopt ook +10 minuten voor.
Daar heb ik mij ook aardig aan geïrriteerd. Natuurlijk heb ik daar als developer iets voor bedachtNoFearCreations schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:01:
http://www.windowsphone.c...14-4e8c-94a7-c9fd02b58349
Ik heb ook hetzelfde bij KPN.sh4dow schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:41:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Provider is Hi.
Mijn vriendin heeft een Luma 710, ook Hi, en loopt ook +10 minuten voor.
Sinds overgang naar zomertijd loop ik ook een min of 5-10 voor.
Pardon?Naj_Geetsrev schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:44:
[...]
Daar heb ik mij ook aardig aan geïrriteerd. Natuurlijk heb ik daar als developer iets voor bedacht.
http://www.windowsphone.c...14-4e8c-94a7-c9fd02b58349
Also annoyed by the wrong time you send telecom provider?
Kak. Dat ik daar overheen gelezen heb.
Werkt verder wel, zou alleen handig zijn als er een knopje komt: Zet klok gelijk.Naj_Geetsrev schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:42:
[...]
Kak. Dat ik daar overheen gelezen heb.
(maar dat zal vast niet mogen van ms)
Met welke time-server check je de tijd?
Klopt. Mag niet, anders had ik dat er uiteraard wel in gezet. Je mag niet eens de gebruiker rechtstreeks naar het configuratie scherm voor de tijd sturen.hjs schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:46:
[...]
Werkt verder wel, zou alleen handig zijn als er een knopje komt: Zet klok gelijk.
(maar dat zal vast niet mogen van ms)
Met welke time-server check je de tijd?
De time-server weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar het was wel eentje waarvan de tijd goed genoeg klopt.
Ja, KPN heeft inderdaad issue's om zoiets simpels als de tijd goed te zetten.
https://wren.co/join/Devian
Ik heb bij T-Mobile hetzelfde. Tijd loopt ook 5 minuten voor ofzo.
Best irritant af en toe.
Terwijl dezelfde simkaart in een iPhone wel de goede tijd geeft.
Toch bets apart.
Best irritant af en toe.
Toch bets apart.
[ Voor 31% gewijzigd door XNL073 op 11-04-2012 12:29 ]
Typisch. Met Vodafone kan je dan verder wel niet bellen de afgelopen dagen, maar de tijd staat meer dan goed
Topic dat het volgen waard is: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=24710482
Wie weet wat we hier binnenkort allemaal mee kunnen doen!
Wie weet wat we hier binnenkort allemaal mee kunnen doen!
Hier 2 minuten met t-mobile. Eerder liep deze exact gelijk met NOS teletekst.XNL073 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:29:
Ik heb bij T-Mobile hetzelfde. Tijd loopt ook 5 minuten voor ofzo.
Best irritant af en toe.
Toch bets apart.
Zat ik net aan te denken, die loopt wel altijd gelijkPaT schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:47:
Typisch. Met Vodafone kan je dan verder wel niet bellen de afgelopen dagen, maar de tijd staat meer dan goed
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
You sure?SinergyX schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:19:
[...]
Zat ik net aan te denken, die loopt wel altijd gelijk
http://www.nu.nl/internet...h-verkeerde-tijdzone.html
En we dwalen weer een beetje af....
Oke ik twijfel nog steeds. Ik wacht al sinds januari op de Lumia 900 maar het gaat me een beetje te lang duren allemaal.
Daarom is de Lumia 800 weer in beeld gekomen. Alleen nu twijfel ik weer tussen Zwart en Wit...
Iemand ervaring met de witte versie van de Lumia?
Daarom is de Lumia 800 weer in beeld gekomen. Alleen nu twijfel ik weer tussen Zwart en Wit...
de witte en de zwarte zijn technisch identiek aan elkaar. Het enige verschil is de kleur. Dus wat wil je precies weten?Hardstyle4Me schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:01:
Oke ik twijfel nog steeds. Ik wacht al sinds januari op de Lumia 900 maar het gaat me een beetje te lang duren allemaal.
Ik heb ze allebei gezien, maarja... Het is maar een kleurtje. Blauw of roze zou ik overigens niet nemen, dat vloekt bij andere kleuren thema's, maar wit of zwart maakt eigenlijk niet uit.
Als je dan toch geen mening kunt vormen: neem zwart
Als je dan toch geen mening kunt vormen: neem zwart
Het lijkt mij dat de witte meer kras gevoelig is. Klopt dit?
De Lumia heeft door-en-door gekleurd plastic. Daarom vallen krassen niet op.Hardstyle4Me schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:07:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
De witte is toch glanzend.Hardstyle4Me schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:07:
De andere kleuren in mat
Nog een vraag, kan je de lumia ook aansluiten op je tv? m.b.v. een 3.5mm jack met 3 tulpen (rood, wit en geel) en dan zo beeld op je tv toveren via de lumia?
Volgens mij komt er geen beeld uit de audio jack toch?Hardstyle4Me schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:37:
Nog een vraag, kan je de lumia ook aansluiten op je tv? m.b.v. een 3.5mm jack met 3 tulpen (rood, wit en geel) en dan zo beeld op je tv toveren via de lumia?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dat kan wel hoor. Vaak zat mijn HTC en Samsung zo aangesloten haha. Of dat gaat op de Lumia weet ik daarintegen weer niet... Ik zou zeggen, probeer het!
Bij mijn N8 wel. Dan plug ik een 3.5 jack kabel in met de 3 uitgangen (rood, wit en geel) en die plug ik vervolgens in de tv en dan heb ik beeld. (ja met de N8 kan het ook via HDMI)
Edit:
Na wat zoeken op internet kwam ik dit tegen:
http://www.nokia.com/nl-n...FAQ&caseid=FA136729_nl_NL
Het word niet ondersteunt. Lekker balen is dat. Ik gebruik mijn N8 in samenwerking met een 7inch scherm in m'n auto voor navigatie op een groot scherm.
Edit:
Na wat zoeken op internet kwam ik dit tegen:
http://www.nokia.com/nl-n...FAQ&caseid=FA136729_nl_NL
Het word niet ondersteunt. Lekker balen is dat. Ik gebruik mijn N8 in samenwerking met een 7inch scherm in m'n auto voor navigatie op een groot scherm.
[ Voor 44% gewijzigd door RoadRunnerRik op 11-04-2012 16:48 ]
Ik heb zelf NOG geen Lumia, daarom is dat een vraag als het mogelijk is.cheesefrog schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:42:
Dat kan wel hoor. Vaak zat mijn HTC en Samsung zo aangesloten haha. Of dat gaat op de Lumia weet ik daarintegen weer niet... Ik zou zeggen, probeer het!
Verwijderd
Je kunt toch met deze app content op je tv afspelen? Moet ie wel even aan je netwerk hangen.....
Het gaat mij er om, om de lumia te gebruiken in samenwerking met het 7inch scherm wat ik in de auto heb hangen voor navigatie. Als je daar een netwerk voor nodig hebt schiet ik er niet veel mee op. Helaas moet ik dan toch nog altijd m'n N8 bij me houden.
De lumia 800 heeft geen tv-output. Uit je 3,5mm audio jack komt, in tegenstelling tot sommige andere smartphones, alleen audio ;-)
Bron: http://www.nokia.com/in-e...FAQ&caseid=FA136729_en_US
Bron: http://www.nokia.com/in-e...FAQ&caseid=FA136729_en_US
Ik heb sinds 13 dagen een Lumia 800 en moet zeggen mijn ervaringen zijn wisselend. Het OS loopt erg vloeiend en de manier waarop met 'people' omgegaan wordt vind ik persoonlijk echt geweldig (en dan gebruik ik nog niet eens facebook
) Ook het tekort aan apps (buiten de VI App die ik wél mis) vind ik bijzonder meevallen en de looks spreken mij al helemaal aan ! (geen gridbased nonsense zoals Android, IOS of Symbian)
Helaas loop ik er tegenaan dat de telefoon redelijk tot vaak vast loopt. (zeg gemiddeld 1-2 keer per dag) Met name in Runkeeper (reproduceerbaar zelfs als ik tegelijk muziek afspeel !) en Whatsapp loopt hij vast (telefoon staat dan ineens uit of reboot zichzelf) Gisteren tijdens een intensieve SMS sessie liep ie zelfs dusdanig vast dat ik een aantal inkomende en uitgaande SMSjes kwijt ben nu. Mijn vraag is eigenlijk simpel; heb ik een maandagmorgen modelletje (en moet ik dus mee naar Nokia) of is dit normaal ? (en moet ik hopen dat eea opgelost wordt met een firmware update)
NB Ik heb hem 2e hands overgenomen van een tweaker die hem al sinds de launch heeft (heb m gecontacteerd maar hij heeft nog niet gereageerd)
Helaas loop ik er tegenaan dat de telefoon redelijk tot vaak vast loopt. (zeg gemiddeld 1-2 keer per dag) Met name in Runkeeper (reproduceerbaar zelfs als ik tegelijk muziek afspeel !) en Whatsapp loopt hij vast (telefoon staat dan ineens uit of reboot zichzelf) Gisteren tijdens een intensieve SMS sessie liep ie zelfs dusdanig vast dat ik een aantal inkomende en uitgaande SMSjes kwijt ben nu. Mijn vraag is eigenlijk simpel; heb ik een maandagmorgen modelletje (en moet ik dus mee naar Nokia) of is dit normaal ? (en moet ik hopen dat eea opgelost wordt met een firmware update)
NB Ik heb hem 2e hands overgenomen van een tweaker die hem al sinds de launch heeft (heb m gecontacteerd maar hij heeft nog niet gereageerd)
Mijn Lumia is nog nooit vast gelopen, heb hem nu een maand of 3...
Zou beginnen met een hard-reset. Heb je firmware 1600.2487.8107.12070 al?
als ik zoek naar Tango op marketplace dan kom ik de officieele Tango tegen en de Tango van Nokia corporation. De nokia tango heeft een hogere versie... welke moet ik hebben?
Dit is volgens mij ook met de buienradar het geval.
Wat is de reden dat Nokia bestaande software ook uitgeeft?
hjs schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:31:
Een telefoon hoort niet vast te lopen, zeker niet zovaak.
Hij was gehardreset door degene die m verkocht (inmiddels reactie; hij had ook nog nooit een vastloper gehad), maar das natuurlijk nog wel een poging waard...spNk schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:35:
Mijn Lumia is nog nooit vast gelopen, heb hem nu een maand of 3...
Even voor de duidelijkheid; een hardreset ben ik dan alles kwijt of kan ik mbv Zune een backup maken ? (a la iTunes)
Ik heb geeeeen idee wat je met Tango bedoeld..badluckboy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:42:
als ik zoek naar Tango op marketplace dan kom ik de officieele Tango tegen en de Tango van Nokia corporation. De nokia tango heeft een hogere versie... welke moet ik hebben?
en er is maar 1 buienradar.nl app hoor
Je zal alles terug moeten installeren, maar al je contacten enz. zitten al in de cloud.Tomba schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:49:
[...]
Hij was gehardreset door degene die m verkocht (inmiddels reactie; hij had ook nog nooit een vastloper gehad), maar das natuurlijk nog wel een poging waard...
Even voor de duidelijkheid; een hardreset ben ik dan alles kwijt of kan ik mbv Zune een backup maken ? (a la iTunes)
Je foto's en video's moet je wel even syncen met Zune ja..
Wat heb je er verder nog op staan dan?
Whatsapp gesprekken/video's/foto's en mijn Runkeeper data, indeling en instellingen van mijn Live tiles dat soort zakendefcon84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:53:
[...]
Je zal alles terug moeten installeren, maar al je contacten enz. zitten al in de cloud.
Je foto's en video's moet je wel even syncen met Zune ja..
Wat heb je er verder nog op staan dan?
[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 12-04-2012 11:01 ]
whatsapp foto's (en mss ook videos) worden bij mij automatisch opgeslagen in een album 'Saved pictures' dus die heb je sowieso nog dan, maar de gesprekken ben je volgens mij wel kwijt ja..
slaat runkeeper zelf zijn data niet online op btw?
Tango is een internet praat programma.defcon84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:53:
[...]
Ik heb geeeeen idee wat je met Tango bedoeld..
en er is maar 1 buienradar.nl app hoor
Maar als ik zoek naar buienradar dan vind ik er een van Buienradar BV en van Nokia Corporation. hebben jullie dat niet?
Even gecheckt, de foto's inderdaad wel, de video's niet. Balen van de gesprekken... Weer een puntje voor Android (Titanium Backup...) dan... Maar goed als ie dan daarna wél werkt !defcon84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:07:
whatsapp foto's (en mss ook videos) worden bij mij automatisch opgeslagen in een album 'Saved pictures' dus die heb je sowieso nog dan, maar de gesprekken ben je volgens mij wel kwijt ja..
Runkeeper slaat inderdaad ook online op, dus das dan inderdaad niet direct een issue. Vanavond dan maar hard reset en als dát niet werkt maar naar Nokia...
nope krijg ik niet..badluckboy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:21:
[...]
Maar als ik zoek naar buienradar dan vind ik er een van Buienradar BV en van Nokia Corporation. hebben jullie dat niet?
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=Buienradar
result:
- Buienradar.nl
- Flitsers
- Buienradar.be
- Niederschlagsradar.de
Ik vind het meer een missing feature van Whatsapp voor WPTomba schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:29:
[...]
Even gecheckt, de foto's inderdaad wel, de video's niet. Balen van de gesprekken... Weer een puntje voor Android (Titanium Backup...) dan... Maar goed als ie dan daarna wél werkt !
Dat magdefcon84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:23:
[...]
Ik vind het meer een missing feature van Whatsapp voor WP
Verwijderd
Zoek es met je phone ipv op de websitedefcon84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:23:
[...]
nope krijg ik niet..
http://www.windowsphone.com/nl-NL/search?q=Buienradar
result:[...]
- Buienradar.nl
- Flitsers
- Buienradar.be
- Niederschlagsradar.de
Ik vind het meer een missing feature van Whatsapp voor WP
Had ik allang gedaan.. geeft dezelfde 4 appsVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:08:
[...]
Zoek es met je phone ipv op de websiteIk heb hetzelfde op mijn toestel namelijk, Nokia branded buienradar en de normale. En op de website en via Zune zie ik er maar 1.
maar niets van Nokia
dan is jou telefoon stuk...defcon84 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:19:
[...]
Had ik allang gedaan.. geeft dezelfde 4 apps
maar niets van Nokia
zal wel met men .be account te maken hebben..
No shit, Sherlock...magnifor schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:51:
[...]
Dan heb je het over verzekering, geen garantie.
[..]
Ik heb laatst via MS een Lumia 710 als developer telefoon gekregen, de daarbij geleverde oordopjes zijn erg fijn. Geen idee welk type het is though.TGHamstar schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:35:
[...]
Nope die headset valt telkens uit mn oren, ik had de laatste tijd deze headset (Nokia WH-202). Daarvoor had ik er een waarmee ik ook nummers kon kiezen.
Iemand anders nog opties?
Dat vastlopen icm GPS en muziek afspelen was mij ook al vaker opgevallen. Ik had het probleem bij Endomondo, maar op het bugreport wat ik er voor aangemaakt hebt komen veel reacties binnen dat men dat probleem ook bij andere GPS Apps heeft.Tomba schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:14:
[..]
[..]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Hey das apart. Ik heb nog geen tijd gehad om mijn telefoon te resetten (onbereikbaar zijn was de afgelopen dagen door privé omstandigheden niet direct een optie) dus ik weet niet of ik daarmee het probleem verhelp. Mocht het toch optreden ga ik toch maar naar een Nokia Care Point dan mogen die dat oplossen.Rowdy.nl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:02:
[...]
Dat vastlopen icm GPS en muziek afspelen was mij ook al vaker opgevallen. Ik had het probleem bij Endomondo, maar op het bugreport wat ik er voor aangemaakt hebt komen veel reacties binnen dat men dat probleem ook bij andere GPS Apps heeft.
Het zier er naar uit de gasten op XDA een Interop Unlock hebben behaald met de Lumia!
Zie hier het topic: http://forum.xda-develope...?p=24818275&postcount=242
Zie hier het topic: http://forum.xda-develope...?p=24818275&postcount=242
Pfff, nou de Nokia Lumia 800 van mijn vrouw doet helemaal niets meer.
Dus niet een batterij in beeld en gewoon wachten tot hij doorstart, nee hij doet helemaal niets, geen tril of iets als je hem aan de lader hangt...
Hebben anderen dat wel eens gehad en weer werkend gekregen?
Soft reset heeft niet geholpen, vanwege aanwezige foto's en filmpjes wil ik een hard reset proberen te voorkomen...
edit: hij hangt al vanaf 21:00 uur aan de lader
Dus niet een batterij in beeld en gewoon wachten tot hij doorstart, nee hij doet helemaal niets, geen tril of iets als je hem aan de lader hangt...
Soft reset heeft niet geholpen, vanwege aanwezige foto's en filmpjes wil ik een hard reset proberen te voorkomen...
[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 14-04-2012 03:20 ]
Blijven proberen met lang uitknop indrukken en wel of niet aan de lader.
Hier was mijn lumia vanmorgen opeens uit terwijl ik hem weg legde met zeker 60% lading. Vaag.
Hier was mijn lumia vanmorgen opeens uit terwijl ik hem weg legde met zeker 60% lading. Vaag.
Helaas werkt er helemaal niets...hjs schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 07:50:
Blijven proberen met lang uitknop indrukken en wel of niet aan de lader.
30 seconde lang ingedrukt gehouden.
Hij heeft tot ongeveer 10:00 uur aan de lader gelegen en wordt ook helemaal niet warm van het laden.
Iemand nog tips?
Zie het somber in...
Verwijderd
30 seconden is misschien nog wel te kort. probeer 'm eens echt lang ingedrukt te houden. Meer dan een minuut, zeg maar...
Helaas...
ik heb dit 3 keer uitgevoerd.
- zonder spanning
- aan de laptop USB
- aan de lader (netspanning)
ik heb dit 3 keer uitgevoerd.
- zonder spanning
- aan de laptop USB
- aan de lader (netspanning)
Verwijderd
Rare russen met een vrolijke noot:
http://www.wpcentral.com/...h-windows-phone-marketing
Reactie vriendin nadat haar vriend's Galaxy SII verloren had in een wedstrijdje:
http://www.wpcentral.com/...ia-contestants-girlfriend
En interop unlock voor de Lumia 800 (en Lumia 710):
http://m.wpcentral.com/no...custom-rom-interop-unlock
.
Reactie vriendin nadat haar vriend's Galaxy SII verloren had in een wedstrijdje:
.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2012 13:40 . Reden: Correctie links ]
@fdrenner,
wat je kan proberen is om de aan/uit knop in te drukken icm de geluidsknop - (onderste) dan voer je een softreset uit, misschien dat dat helpt. Ik heb dit ook ooit is gehad. Een andere mogelijkheid is om de aan en uit knop de gebruiken en dan te zorgen dat je het laad-scherm (batterij scherm) krijgt dan weet je iig dat hij aan het opladen is en dan de soft-reset methode te gebruiken zoals hierboven beschreven.
wat je kan proberen is om de aan/uit knop in te drukken icm de geluidsknop - (onderste) dan voer je een softreset uit, misschien dat dat helpt. Ik heb dit ook ooit is gehad. Een andere mogelijkheid is om de aan en uit knop de gebruiken en dan te zorgen dat je het laad-scherm (batterij scherm) krijgt dan weet je iig dat hij aan het opladen is en dan de soft-reset methode te gebruiken zoals hierboven beschreven.
Dit is wel heel erg nice!!! Ik hoop dat ze straks met wp8 full unlock mogelijk maken op nokia wp. Ik heb teveel eigen apps op mijn omnia 7 staan waar ik onderhand niet meer zonder kan...Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:07:
Rare russen met een vrolijke noot:
.
Probeer de telefoon wat op te warmen door tussen je handen te houden, op de schouw te leggen, ...dfrenner schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 03:19:
Pfff, nou de Nokia Lumia 800 van mijn vrouw doet helemaal niets meer.
Met wat geluk, warmt de batterij op en geeft deze eventjes wat meer stroom zodat de lader de telefoon herkend.
En er zijn al redelijk wat gevallen hier in het topic beschreven dus voor meer tips raad ik je aan het topic eens door te nemen.
Verwijderd
Kan je ergens instellen dat je Wifi verbinding de hele nacht blijft aanstaan? na +- 4 uren in standby valt de verbinding weg
Na 4 uur pas? Normaliter verbreekt je telefoon de WiFi verbinding na vijf minuten.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:19:
Kan je ergens instellen dat je Wifi verbinding de hele nacht blijft aanstaan? na +- 4 uren in standby valt de verbinding weg
Tenzij je je telefoon aan de lader hebt of een app. gebruikt die aan het streamen is, Nokia Music bijv.
Verwijderd
ja, zo'n 2 tot 4u, bij een vriend slaat het nooit af, heeft wel een abbo maar weet niet of dat er mee te maken kan hebben?Wietsee. schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:34:
[...]
Na 4 uur pas? Normaliter verbreekt je telefoon de WiFi verbinding na vijf minuten.
Tenzij je je telefoon aan de lader hebt of een app. gebruikt die aan het streamen is, Nokia Music bijv.
Apart, normaal slaat je wifi na 5min inderdaad uit, en krijg je daarna binnen 10sec wel weer verbinding.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:38:
[...]
ja, zo'n 2 tot 4u, bij een vriend slaat het nooit af, heeft wel een abbo maar weet niet of dat er mee te maken kan hebben?
Verwijderd
Das spijtig, wou s' nachts ook beschikbaar zijn op msn enzo, bij een kennis staat dat 24/24 aan 
Zal nog wat verder zoeken, toch bedankt
Zal nog wat verder zoeken, toch bedankt
Wss heeft die kennis van jou een abonnement met internet. Het is met Windows Phone niet mogelijk WiFi op een batterijvriendelijke manier aan te laten staan tijdens standby
[ Voor 29% gewijzigd door Trestry op 15-04-2012 20:11 ]
wifi gaat uit als de telefoon in standby gaat. Je data verbinding met je mobiel internet abbo blijft aan (als je die niet zelf hebt uitgezet tenminste) als je telefoon in standby gaat. Misschien is dat het verschil tussen jouw telefoon en de andere.
Wifi gaat toch niet uit als je je telefoon aan de lader laat?
Dit feit impliceert wel dat de 3G verbinding batterijtechnisch gezien zuiniger is dan de Wifi verbinding?
Met mijn vorige telefoons had ik toch juist een ander vermoeden...best raar eigenlijk.
Met mijn vorige telefoons had ik toch juist een ander vermoeden...best raar eigenlijk.
Zo, vorige week donderdag een nieuwe 800 gekregen van Nokia nadat ik een paar weken geleden gepost had dat ik een hardnekkig softwareprobleem had. Nadat mijn lumia op stand-by ging reageerde het scherm nergens meer op. Deze bug was na een update gekomen, weer weggegaan en weer teruggekomen op een willekeurige ochtend.
Contact met Nokia gehad, zij hebben mij niet kunnen helpen en dus toen de service van T-mobile maar aangesproken om nog net binnen de twee maanden een nieuw toestel te claimen.
Deze is veel soepeler heeft compleet andere apps voorgeïnstalleerd en wel nokia blue als kleur optie. Ik snap er niet veel van, maar volgens mij hebben ze mij bij T-mobile gewoon eerst een bedorven toestel geleverd.
Ik ben nu ook veel meer tevreden met de batterijduur, eerst was hij met de laatste update voor de accu maar 1 of twee uur langer levendig. Nu zit ik al twee uur keihard mijn batterij leeg te pompen en zit ik nog steeds op 90% accu. (wi-fi, hd202 koptelefoon en constant muziek op volume 15, whatsappen, mailen (direct push), office note, gps aan en gewoon 3G geen super dekking.)
Eindelijk tevreden
.
Contact met Nokia gehad, zij hebben mij niet kunnen helpen en dus toen de service van T-mobile maar aangesproken om nog net binnen de twee maanden een nieuw toestel te claimen.
Deze is veel soepeler heeft compleet andere apps voorgeïnstalleerd en wel nokia blue als kleur optie. Ik snap er niet veel van, maar volgens mij hebben ze mij bij T-mobile gewoon eerst een bedorven toestel geleverd.
Ik ben nu ook veel meer tevreden met de batterijduur, eerst was hij met de laatste update voor de accu maar 1 of twee uur langer levendig. Nu zit ik al twee uur keihard mijn batterij leeg te pompen en zit ik nog steeds op 90% accu. (wi-fi, hd202 koptelefoon en constant muziek op volume 15, whatsappen, mailen (direct push), office note, gps aan en gewoon 3G geen super dekking.)
Eindelijk tevreden
Ik ben inmiddels op de 3e dag zonder de telefoon te moeten opladen. Heb sinds vorige week donderdag m'n data verbinding uit gezet, omdat ik nu nog een lage internet bundel heb, en de Lumia gebruikt ongemerkt vrij veel MB's. Zaterdag ochtend van de lading afgehaald, op dit moment, staat hij nog op meer dat de helft. Dus dat scheelt wel heel veel. Dus als je wilt dat je Lumia echt lang mee gaat, dataverbinding uit!
---RAWE CEEK!!!---
@ Seroo, via mail, winkel, telefoon, hoe heb je het bij T-Mobile voor elkaar gekregen? En moest je lang wachten vooraleer je je nieuwe Lumia kreeg?
Ben het niet echt hier mee eens. Windows Phone 7 is in mijn ervaring juist vrij zuinig. Ik heb mijn telefoon ingesteld zodat ie van 3 mail-accounts mail ontvangt. Beetje whatsapp en facebook erbij en dat is voor mij meestal tussen de 250 en 350MB per maand. Natuurlijk, als je geen internet-abo hebt is iedere MB te veel... maar ik vind niet dat je kan zeggen dat Windows Phone 7 een of ander sluipverbruik heeft wat langzaam tot in de gigabytes oploopt ofzo. (wat jij lijkt te suggereren)NoFearCreations schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:41:
en de Lumia gebruikt ongemerkt vrij veel MB's.
Met mijn Palm Pre zat ik overigens doorgaans met min-of-meer hetzelfde gebruik in de 600~700MB's.
Verwijderd
Hallo
Ben reeds ook in het bezit van 2 lumia's
Helaas vind ik bij allebij de lumia het belvolume niet echt hoog , kun je dit hoger zetten ?
Of moet ik voorlopig me beltoon maar een boost geven met een extern proggie ?
Rob
Helaas vind ik bij allebij de lumia het belvolume niet echt hoog , kun je dit hoger zetten ?
Rob
vind het juist veel te hard, heb hem nu op 10 staanVerwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:22:
Hallo
Rob
je kan dit veranderen met de volume knop aan de rechterzijde
Hoe oud is het toestel? Is de batterij ooit onder de 5% gekomen? Dan kan de batterij "sterven", wat misterdoom ook zegt. De batterij heeft een klap gehad en kan hierdoor dood gaan, in enkele gevallen kan die weer "aanspringen" maar vaak is die dan ook echt dood.dfrenner schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:12:
[...]
Helaas werkt er helemaal niets...
30 seconde lang ingedrukt gehouden.
Hij heeft tot ongeveer 10:00 uur aan de lader gelegen en wordt ook helemaal niet warm van het laden.
Iemand nog tips?
Zie het somber in...
Dit gebeurt ook met de Desire Z (ik heb een DZ) en hiervoor wordt ook gewaarschuwd, dat je de telefoon niet (tot niet vaak) onder de 5% moet laten komen.
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 17-04-2012 12:45 ]
Verwijderd
Dat moet je toch niet accepteren, dat is toch waardeloos. Die batterij moet het altijd doen. Ik laat hem zovaak helemaal leeglopen en nooit iets aan de hand.
@ ArtcticWolf, mijn Lumia heeft andere gebruiken waarbij ik hem binnenkort ook laat repareren, vervangen door een nieuwe. Maar ik heb hem regelmatig laten leegopen, perongeluk en niks aan het handje. Aan de lader, je hoort hem een keer zoemen, dan paar seconden later nog een keer, en dan start hij gewoon normaal op.
Bel volume heeft maar een schaal van 10?reller schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:31:
[...]
vind het juist veel te hard, heb hem nu op 10 staan
je kan dit veranderen met de volume knop aan de rechterzijde
Muziek en overige geluiden kan tot 30..
Edit:
ik krijg ook steeds vaker last van dat mijn wifi op uitgeschakeld staat, dan moet ik het toestel uit zetten,
om vervolgens de aan/uit knop 10 seconden ingedrukt moeten houden om het toestel te resetten.
Begin het wel een beetje irritant te vinden
[ Voor 29% gewijzigd door spNk op 17-04-2012 21:19 ]
Voor een Lithium-ion accu is het gewoon slecht om deze volledig te laten ontladen. Je batterij kan effectief "doodgaan" waarbij je dus een nieuwe accu nodig hebt en dat is nu niet bepaald eenvoudig in een Lumia.Crescendo schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:22:
@ ArtcticWolf, mijn Lumia heeft andere gebruiken waarbij ik hem binnenkort ook laat repareren, vervangen door een nieuwe. Maar ik heb hem regelmatig laten leegopen, perongeluk en niks aan het handje. Aan de lader, je hoort hem een keer zoemen, dan paar seconden later nog een keer, en dan start hij gewoon normaal op.
Heeft weinig te maken met "het zou niet mogen" maar het is nu eenmaal een nadeel aan een Lithium-Ion batterij.
Ik mag toch hopen dat je als fabrikant je hardware uitschakelt vóór het kritieke moment wanneer de batterij blijkbaar kapot kan gaan van volledig ontladen...misterdoom schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:19:
[...]
Voor een Lithium-ion accu is het gewoon slecht om deze volledig te laten ontladen. Je batterij kan effectief "doodgaan" waarbij je dus een nieuwe accu nodig hebt en dat is nu niet bepaald eenvoudig in een Lumia.
Heeft weinig te maken met "het zou niet mogen" maar het is nu eenmaal een nadeel aan een Lithium-Ion batterij.
Dus ja "het zou niet mogen" is een prima reactie.
Dat controlemechanisme zit geïntegreerd in de batterij zelf als ik me niet vergis. Maar ik denk niet dat het onfeilbaar is. Zoek maar eens op wat men bedoeld met diepontlading.Ramon schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:58:
[...]
Ik mag toch hopen dat je als fabrikant je hardware uitschakelt vóór het kritieke moment wanneer de batterij blijkbaar kapot kan gaan van volledig ontladen...
Dus ja "het zou niet mogen" is een prima reactie.
Maar mijn kennis hiervan is niet veel meer dan wat basis uit de lessen chemie en wat Google te vertellen heeft.
Let op:
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]
~~~[html]Batterij problemen zijn in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1489250">dit topic</a> besproken. Daar is het meeste nu wel over gezegd, dus hebben we dat topic gesloten. Accessoires mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478296">dit topic</a> besproken worden.
Discussie en ervaringen over de 1600.2487.8107.12070 update mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494255">dit topic</a> besproken worden.~~~[/html]