Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Afgesplits van Het Grote Ubuntu Topic
Thunar (XFCE/Xubuntu file manager) heeft "van die devs met een standpunt" en weigeren ondanks vele verzoeken tabs te implementeren.

Nautilus heeft wel tabs, maar als ik in XFCE Nautilus start, dan neemt dat ding automatisch mijn halve computer over. De achtergrond veranderd naar de Gnome-achtergrond, iconen veranderen, .gvfs mappen in home doen iets waardoor home niet meer leesbaar is vanaf file managers, ...

Kan je Nautilus ook starten zonder hostage mode? Ik wil echter deze funtionaliteit niet uit Nautilus slopen, want ik gok dat de Gnome sessie dan deze functionaliteit mist.

PCManFM is een alternatief (van LXDE en ondersteund ook gewoon tabs). Ze lijken allemaal best op elkaar, op wat grafische icoontjes na. Ben benieuwd wat het essentiele verschil is. PCManFM is vast lichter dan Nautilus. Eerste wat ik kan bedenken, maar dat heeft Thunar ook niet en gebruik ik toch niet, is de geintegreerde smb:// ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 08-01-2012 11:20 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Nautilus in xfce installeren geeft problemen, dit kun je het beste niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hey die post vind ik wel bloggable. Niet verder vertellen.
jan99999 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 09:12:
Nautilus in xfce installeren geeft problemen, dit kun je het beste niet doen.
Klaarblijkelijk :D
Maar het gaat niet om installeren. Nautilus kwam gewoon met Gnome/Unity, net als Thunar met xubuntu-desktop kwam en PCManFM met LXDE. Het kan prima naast elkaar leven, dus ik weet niet precies wat je met installeren bedoelt, zolang je het maar niet gebruikt. :P Meh.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik gebruik vaak Dolphin. Redelijk snel, niet al te veel dependencies en een bruikbare interface en het blijft met z'n tengels van de rest van m'n systeem af.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Gebruik je toevallig ook Kubuntu dan? Dolphin is (net als Amarok, relevant aan de eerdere audio post) een KDE app of KDE libs gebaseerd. Iets zegt mij dat het handiger is om compleet gtk+ te draaien, dus sla ik KDE apps meestal over.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sando schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:31:
Gebruik je toevallig ook Kubuntu dan? Dolphin is (net als Amarok, relevant aan de eerdere audio post) een KDE app of KDE libs gebaseerd. Iets zegt mij dat het handiger is om compleet gtk+ te draaien, dus sla ik KDE apps meestal over.
Nee, LXDE, maar pcmanfm mist features en nautilus is nog veel lomper en vind ik persoonlijk niet handig. Dolphin kost 25MB RAM + 25MB voor wat andere KDE componenten, ook als je 20 tabs op en hebt staan, dat kan er zelfs op deze PC met 512MB er wel van af. 8G RAM kost 30euro, ik snap niet waarom er nog steeds zo moeilijk wordt gedaan over wat RAM, ik krijg het nu al niet vol (op m'n desktops).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:25:[...]Nee, LXDE, maar pcmanfm mist features en nautilus is nog veel lomper en vind ik persoonlijk niet handig. Dolphin kost 25MB RAM + 25MB voor wat andere KDE componenten, ook als je 20 tabs op en hebt staan, dat kan er zelfs op deze PC met 512MB er wel van af. 8G RAM kost 30euro, ik snap niet waarom er nog steeds zo moeilijk wordt gedaan over wat RAM, ik krijg het nu al niet vol (op m'n desktops).
omdat het niet nodig is in mijn beleving. 50mb ram voor een file-manager. In windows land had je dat soort geintjes ook; msn client die 60mb ram gebruikt. Dat lijkt mij niet efficiënt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Tja, met list.com van 27kb* kon ook alles wat ik nodig had... de tijden veranderen, alles gebruikt meer RAM. pcmanfm gebruikt 28M per venster, dat is meer dan Dolphin. Dolphin gebruikt nog wat KDE componenten, maar pcmanfm draai je ook niet zonder wat andere desktop (bv LXDE) onderdelen. Die KDE componenten laad ik toch wel omdat ik ook Konsole en Yakuake wil gebruiken.

* 27KB in de tijd dat mijn hele computer 1MB had, m'n HTPC heeft nu al 512MB, m'n andere computers nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:25:
[...]
Nee, LXDE, maar pcmanfm mist features en nautilus is nog veel lomper en vind ik persoonlijk niet handig. Dolphin kost 25MB RAM + 25MB voor wat andere KDE componenten, ook als je 20 tabs op en hebt staan, dat kan er zelfs op deze PC met 512MB er wel van af.
Wel interessant, misschien kan ik me dat veroorloven op mijn desktop, ik zal eens proberen of het me genoeg bevalt om die jeukende 50 MB in mijn achterhoofd te vergeten. :P
8G RAM kost 30euro, ik snap niet waarom er nog steeds zo moeilijk wordt gedaan over wat RAM
Dat argument hoor ik vaker en is een beetje flauw.

Het kost namelijk €600. 2GB DDR SODIMM voor mijn oude laptop kost €150.

1x 8GB SODIMM voor mijn desktopcomputer kost €60. Er zit 2GB in en heeft maar één slot. Ik vind het niet fijn dat de dev van tegenwoordig 50MB gebruikt ipv 8MB (PCmanFM) omdat het 'toch niet uitmaakt'.
Hmm.. eens kijken of je de goede repo gebruikt denk ik. 8)7

-edit-

PCManFM met 10 tabs: 9MB :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 08-01-2012 06:24 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik kan het niet helpen, maar bij mij gebruikt het veel meer. De computer waar ik gisteren vanaf posten kan ik nu niet bij, maar op m'n huidige desktop gebruikt het toch ook weer meer dan 20MB. Draai jij misschien een 32-bits processor, dat kan veel uitmaken.

Een andere verklaring die ik voor dit grote verschil kan bedenken is dat ik minder share dan jij, shared memory maakt geheugengebruik vergelijke sowieso maar vervelend.

Overigens, geen discussie dat pcmanfm zuiniger is dan Dolphin, maar voor mij is het verschil niet groot genoeg om het verschil in functionaliteit te overtreffen. Een filemanager is een belangrijk stuk software dat ik aan de lopende band gebruik, dat mag wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Sando schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 08:40:

Kan je Nautilus ook starten zonder hostage mode? Ik wil echter deze funtionaliteit niet uit Nautilus slopen, want ik gok dat de Gnome sessie dan deze functionaliteit mist.
Je had hem waarschijnlijk al gevonden, Nautilus kan opgestart worden met het argument "--no-desktop". Dan blijft hij redelijk van je systeem af en is het een nette file manager. Vooral de integratie met tijdelijke mounts (niet native drives zoals sft, samba) erg oke is.

Momenteel gebruik ik voornamelijk Dolphin, die naar wens is. Het enige issue is wat mij betreft dat als je een bookmark maakt die default alleen maar zichtbaar is in Dolphin en niet in de rest van KDE.
Pagina: 1