Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 10:54
Zou wel zeer goed zijn voor de zaak als het op EditieNL zou komen. Ik neem aan dat ze dit topic dan toegestuurd gekregen hebben.

Vanaf het begin van januari heeft iedere leverancier overal de AT Tablet kunnen leveren, maar op 1 of andere manier heeft TPH slechts 28 van de 147 tablets kunnen leveren in 3 maanden tijd. BIZAR. En dan blijken de geleverde tablets ook nog eens refurbished te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:51:
ik ontving de mijne vorige week met defecte speakers, via ambiamce al een week bezig om hem omgeruild te krijgen, ze willen wel maar bellen niet echt terug en afhaalafspraak nummer een was afgezegd, dpd had de opdracht niet ontvangen..
Zonde.Ik snap het wel.Als mijn AT tab niet in orde was,dan had ik ook geen vrede.
Dat lijkt mij logies,en vanzelfsprekend voor bijna ieder1.
Maar de mijne is wel ok,en werkt super.Ook de batterij,accu,houd het zolang vol,dat ik het haast niet geloof.

Ik kan de zaak nu wel rustiger beschouwen,omdat ik zelf niet meer erop wacht,en dus veel minder emotie er over hebt.Meer objectief dan subjectief.
Ik denk dat TPH dit zelf ook niet had verwacht,en had gehoopt dit met die lading op schiphol op te lossen.

Maar die Youp was begonnen met communiceren.Kunnen ze hem niet gewoon tot case manager maken,en er voor
zorgen dat er overzicht ,in de haast uitzichtloze situatie komt.M.a.w dat er een aangewezen persoon komt,die zich op vaste regelmaat,b.v 1x per week,meld bij de nog wachtende klanten.Dat kan per brief,telefoon,of hier op het forum zijn.
Ook een aanspreek punt voor de klanten die het nu wel hebben,maar waarvan het toch niet goed blijkt te zijn,lijkt mij niet ongewenst,want dit blijken er meer dan 1 te zijn,op een uitlevering van 28?!.

Dat is waar ik persoonlijk nog al moeite mee heb gehad.Dat schijnbaar vanuit TPH gedacht word,dat er voldoende gecommuniceerd word en info word verstrekt.Maar bij de klanten word dat zo niet ervaren helaas.
Vaak is dit geen opzet,(omdat men dat zo wil),maar komt dit omdat men niet weet,dat het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

TPH heeft voor het eind van deze week nog geen oplossing. Ik geef ze tot eind volgende week om met een oplossing te komen. Daarna ga ik andere stappen ondernemen.

Ik ben benieuwd of ze met iets komen.

Het grote negeer-festijn is weer begonnen. Via andere accounts krijg ik en anderen wel antwoord op precies dezelfde vragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 11-04-2012 11:39 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 14:42
De onduidelijkheid en het gebrek aan communicatie is hetgeen de Phone House bij mij een slechte naam geeft, niet eens zozeer de gang van zaken. Daar zou ik, bij duidelijkheid en met goede communicatie, best begrip voor op kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 21:28
Maar is een aangetekende brief doen als er volgende week woensdag geen duidelijkheid is.

Dit is puur tijdrekken van TPH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Mr.Joker schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:29:
Maar is een aangetekende brief doen als er volgende week woensdag geen duidelijkheid is.

Dit is puur tijdrekken van TPH
Aangetekende brief die je ook per mail naar ze toe stuurt voldoet. Ik zou in die brief een termijn stellen en daarna 'dreigen' met een rechtszaak. Maar meldt wel even hier wat je wilt gaan doen, dan kunnen wij natuurlijk helpen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

freggel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:19:
De onduidelijkheid en het gebrek aan communicatie is hetgeen de Phone House bij mij een slechte naam geeft, niet eens zozeer de gang van zaken. Daar zou ik, bij duidelijkheid en met goede communicatie, best begrip voor op kunnen brengen.
Zo denk ik er ook over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Zo denk ik er ook over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het enige antwoord dat er nu nog vanuit TPH komt is, 'Dat weten we zelf ook niet'. En 'Er is geen indicatie te geven hoelang dit nog gaat duren'.

Ik heb inmiddels maar mijn klacht doorgezet bij het Thuiswinkel Waarborg. Kijken wat die erover zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Yorin schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:52:
Het enige antwoord dat er nu nog vanuit TPH komt is, 'Dat weten we zelf ook niet'. En 'Er is geen indicatie te geven hoelang dit nog gaat duren'.

Ik heb inmiddels maar mijn klacht doorgezet bij het Thuiswinkel Waarborg. Kijken wat die erover zeggen.
Ik ook, hou je ons op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

freggel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:58:
[...]

Ik ook, hou je ons op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen? :)
Ik hou jullie op de hoogte. Met TPH zelf kom ik er toch niet meer uit.

De ontwikkelingen bij TPH zullen toch elke dag alleen maar zijn, 'We zijn druk in overleg, maar over 3 jaar hebben we antwoord van de fabrikant.' Het begint nu echt uit de hand te lopen daar bij The Phone House.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Yorin schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:01:
De ontwikkelingen bij TPH zullen toch elke dag alleen maar zijn, 'We zijn druk in overleg, maar over 3 jaar hebben we antwoord van de fabrikant.' Het begint nu echt uit de hand te lopen daar bij The Phone House.
Mja, als je je een beetje kan inleven met de manier waarop veel bedrijven werken is het ook begrijpelijk dat iemand van de consumentenservice met de rug tegen de muur staat, veel informatie is er gewoon niet en alle beslissingen worden door andere mensen gemaakt.

Uiteraard praat ik de frequentie van communicatie en de manier niet goed (ik zit immers ook nog op mijn tablet te wachten) maar ik begrijp best dat ze daar op de afdeling best gek worden van de klanten die steeds naar de (voor hun) bekende weg vragen en iedere keer (tegen de zelfde klant) moeten aangeven dat ze nog niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Erkens schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:56:
[...]

Mja, als je je een beetje kan inleven met de manier waarop veel bedrijven werken is het ook begrijpelijk dat iemand van de consumentenservice met de rug tegen de muur staat, veel informatie is er gewoon niet en alle beslissingen worden door andere mensen gemaakt.

Uiteraard praat ik de frequentie van communicatie en de manier niet goed (ik zit immers ook nog op mijn tablet te wachten) maar ik begrijp best dat ze daar op de afdeling best gek worden van de klanten die steeds naar de (voor hun) bekende weg vragen en iedere keer (tegen de zelfde klant) moeten aangeven dat ze nog niet meer weten.
Maar als ze zelf zeggen dat ze ons frequenter gaan inlichten en ze doen het vervolgens niet, dan kan je dit verwachten. Er werd via de Chat zelfs aangeraden om via Twitter en de Chat te communiceren, omdat zei niets vergoeden qua gemaakte kosten. Als ze vervolgens niets willen/kunnen zeggen na 3(!) maanden, vind ik het belachelijk en kunnen ze natuurlijk andere stappen verwachten.

Ik wacht nu even af wat Thuiswinkel.org te zeggen heeft en anders ga ik volgende week met mijn Rechtsbijstand aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Yorin schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:13:
en kunnen ze natuurlijk andere stappen verwachten.
uiteraard, ze moeten niet denken dat we geen klanten meer zijn sinds ze de 119 euro hebben terugbetaald, die terugbetaling is alleen een compensatie voor het wachten wat mij betreft.
Ik wacht nu even af wat Thuiswinkel.org te zeggen heeft en anders ga ik volgende week met mijn Rechtsbijstand aan de gang.
Ik ben benieuwd of thuiswinkel er iets mee (wilt) doen. Een rechtsbijstandverzekering zal zeer waarschijnlijk alleen een compensatie doen omdat dat vaak goedkoper is, maargoed we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Yorin schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:13:
[...]

Maar als ze zelf zeggen dat ze ons frequenter gaan inlichten en ze doen het vervolgens niet, dan kan je dit verwachten. Er werd via de Chat zelfs aangeraden om via Twitter en de Chat te communiceren, omdat zei niets vergoeden qua gemaakte kosten. Als ze vervolgens niets willen/kunnen zeggen na 3(!) maanden, vind ik het belachelijk en kunnen ze natuurlijk andere stappen verwachten.
Maar welke frequentie verwacht je? Want je zit nu 3x per dag met ze te praten, maar als ze 1x per week een update geven is dit toch voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 21:28
1x in de week?

Ze hebben in die 3 maanden slechts 1 of 2x wat 'informatiefs' gemaild.

En telkens moesten wij (Yorin) erachteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een nieuwe dag, een nieuwe medewerker op Twitter. Ik ben benieuwd of we nu wel snel een oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
De stagiair is dus de klos vandaag. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hyp Hyper schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:54:
De stagiair is dus de klos vandaag. :P
Gea is geen stagiair. Ik heb er al een keer aan de telefoon gehad, maar ze is gewoon totaal niet aardig.

Maar ze 'adverteren' op Twitter dus met dat ze antwoorden tussen 8:30 en 17:00. Het is inmiddels 10:00 en ze hebben nog nergens op gereageerd. Hopelijk is dat dus goed nieuws en zijn ze eindelijk aan het denken voor een oplossing.

Edit: Het is wel akelig stil daar bij TPH. Zouden ze alle tablets aan het oppoetsen zijn met zijn allen? Lijkt me op zich wel een stunt.

Edit²: Volgens mij heeft de new one er geen zin in. Al de hele ochtend niets getweet. Ook de Chat blijft een lelijk, rood kleurtje houden. Het gaat steeds slechter met The Phone House.

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Heel apart die "radiostilte" op Twitter. En ook van de chat. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

freggel schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:35:
Heel apart die "radiostilte" op Twitter. En ook van de chat. :F
:Y Maar ik wacht het wel af. Ik heb ze een termijn gegeven om het op te lossen. En ik verwacht ook binnen die termijn een oplossing. Ik ben benieuwd of ze dat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wat een gezeur hier zeg. Als ze geen nieuws hebben kunnen ze toch ook niks melden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Phyxion schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:40:
Wat een gezeur hier zeg. Als ze geen nieuws hebben kunnen ze toch ook niks melden.
Dat kan prima, melden dat er geen nieuws is beter dan niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Phyxion schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:40:
Maar ze zouden na 3 maanden en 2 dagen toch eigenlijk wel iets te melden moeten hebben. Er zijn voldoende andere mogelijkheden om de tablets uit te leveren. Als ikzelf nu bij ATPlaza de tablet bestel, duurt het 2 weken om hem in huis te hebben. Bij Belsimpel duurt het zelfs maar 1 werkdag. Dus ik snap niet waarom het allemaal zo lang moet duren.

Er zijn in ieder geval genoeg andere mogelijkheden. En het is ook altijd nog beter om te zeggen dat er niets bekend is dan dat er helemaal niet gecommuniceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

En ik heb reactie op mijn mail van Gea.

Geachte heer

De laatste update over het leveren van de tablets heb ik zojuist vernomen. De directie van de PhoneHouse heeft de leverancier een allerlaatste kans gegeven met een deadline tot dinsdag 12.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Gea
Team Customer Care
Phone House Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
En wat gebeurt er zodra die deadline niet wordt gehaald?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

macciez schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:27:
En wat gebeurt er zodra die deadline niet wordt gehaald?
Weet ik niet dat heb ik terug gemaild als vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
MrN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:26:
En ik heb reactie op mijn mail van Gea.

Geachte heer

De laatste update over het leveren van de tablets heb ik zojuist vernomen. De directie van de PhoneHouse heeft de leverancier een allerlaatste kans gegeven met een deadline tot dinsdag 12.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Gea
Team Customer Care
Phone House Nederland
Leuk en aardig natuurlijk, maar er staat nergens vermeld wat dat voor de gedupeerden betekent. Erg slechte communicatie natuurlijk.

Ik heb er overigens geen besteld, dus ik ben een enigszinds neutrale spectator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
KPN heeft inmiddels HTC flyer 3g 32GB tablets te koop voor 199, ik heb daarom die ook maar een aangeschaft in afwachting van de AT tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
razorhead schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:46:
KPN heeft inmiddels HTC flyer 3g 32GB tablets te koop voor 199, ik heb daarom die ook maar een aangeschaft in afwachting van de AT tab.
Heb je een linkje? Ik zie ze nergens staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Painore schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:00:
[...]

Is een winkel-actie, zonder enige aankondiging.

Maar hier ook dezelfde mail als MrN gekregen. Met precies dezelfde informatie.

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Painore schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:00:
[...]

Uit Algemeen korting en aanbiedingen topic :
HTC Flyer bij hi.nl
Met blijkbaar een hele oude Android-versie :'( Why why why...

*Edit*: Hi staat al sinds vanochtend op 228 stuks voorraad. M.a.w. het zou me niets verbazen als ze ook daar de status niet updaten en er dus ook daar een leveringssoap komt.

[ Voor 26% gewijzigd door RemcoDelft op 12-04-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Yorin schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:00:
[...]

Is een winkel-actie, zonder enige aankondiging.

Maar hier ook dezelfde mail als MrN gekregen. Met precies dezelfde informatie.
Gewoon in iedere winkel te verkrijgen? Is wel heel goedkoop, zelfs tweedehands gaan ze voor bijna het dubbele weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Painore schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:03:
[...]

Gewoon in iedere winkel te verkrijgen? Is wel heel goedkoop, zelfs tweedehands gaan ze voor bijna het dubbele weg.
En het is de 32GB 3G-versie.

Ik zit te twijfelen of ik hem zal halen. Het is dan wel Android en dat kan ik niet gebruiken op school. :-(

Weet je, ik doe het niet ook, omdat TPH dinsdag met een oplossing komt hopelijk.

Edit

Heb een antwoord op het mailtje met wat er dan gebeurt als de termijn niet gehaald wordt:
Er is die dinsdag om 12 uur een directie overleg daarom de deadline tot 12 uur. Mocht dit niet gehaald worden door de leverancier dan zullen zij dat direct in het overleg behandelen.

Met vriendelijke groet,

Team Customer Care
Phone House Nederland
Het is nog nietszeggend.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 22:42
En vervolgens moeten we weer een maand wachten voordat ze iets met die "oplossing" doen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Ik word er langzaam gek van, laat ze maar de originele prijs overmaken naar mn bankrekening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

macciez schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:15:
Ik word er langzaam gek van, laat ze maar de originele prijs overmaken naar mn bankrekening :P
:Y Eensch... Dan koop ik de tablet wel ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
lol heb die htc maar gekocht, kijken of dat wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Yorin schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:16:
[...]

:Y Eensch... Dan koop ik de tablet wel ergens anders.
Zullen we gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Dit krijg ik nu als antwoord!

Geachte heer

Als het zo mocht zijn dat er niet geleverd kan worden, wordt het besproken in het directieoverleg.
Er zal dan in de loop van de dinsdagmiddag een update komen.

Met vriendelijke groet,

Gea
Team Customer Care
Phone House Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Lol doe mij dan maar een ipad, + die hoes van AT die kan ik goed gebruiken :)
MrN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:18:
Dit krijg ik nu als antwoord!

Geachte heer

Als het zo mocht zijn dat er niet geleverd kan worden, wordt het besproken in het directieoverleg.

Met vriendelijke groet,

Gea
Team Customer Care
Phone House Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
Hopelijk komt er in ieder geval een minstens gelijkwaardig vervangend product, en dat voor het weekend van 28 april, want dan ben ik namelijk weer in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Eindelijk is dit wat positief nieuws vanuit de Phone House, alleen is het weer jammer dat dit niet breed wordt gecommuniceerd per mail of per post.

Ze doen dus wel goede dingen, althans zo lijkt het, maar ze vergeten het de gedupeerden te vertellen. Het is een beetje zoals een mailtje typen, deze opslaan en vervolgens vergeten te verzenden. :+

Iig fijn dat het bericht is gepost, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

En een nieuw antwoord:

Geachte heer

Ik kan zeer zeker begrijpen dat u schrijft dat het veel te lang duurt. Daar ga ik ook niet over in discussie. Wij (u en ik) zullen tot dinsdagmiddag moeten wachten. Ik kan echt niets anders melden.

Met vriendelijke groet,

Gea
Team Customer Care
Phone House Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MrN schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:18:
Als dat verder gaat zoals tot op heden, dan volgt dinsdagmiddag de mededeling dat ze werken aan een alternatief, en dat ze over een week meer weten.

Vervolgens komt een week later (na veel vragen via twitter, you know who you are ;)) het nieuws dat ze verwachten voor half mei het alternatief te kunnen aanbieden.

Half mei: helaas, het alternatief blijkt toch niet leverbaar!

Veel beloven, weinig geven, doet de AT-tablet klanten in vreugde leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Iva_Bigone schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:25:
[...]

Als dat verder gaat zoals tot op heden, dan volgt dinsdagmiddag de mededeling dat ze werken aan een alternatief, en dat ze over een week meer weten.

Vervolgens komt een week later (na veel vragen via twitter, you know who you are ;)) het nieuws dat ze verwachten voor half mei het alternatief te kunnen aanbieden.

Half mei: helaas, het alternatief blijkt toch niet leverbaar!

Veel beloven, weinig geven, doet de AT-tablet klanten in vreugde leven.
Nou, gevoelsmatig vind ik dit al veel betere berichten dan de afgelopen maanden. Ze zijn concreter en de actie erop is veel sneller.

Persoonlijk krijg ik hier weer wat goede hoop van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wait wut... Er is dus wel iemand geweest die op Twitter alle berichten heeft gelezen. https://twitter.com/#!/Ph...status/190453660373893120

Alleen antwoorden hebben ze blijkbaar geen zin in bij TPH.

Maar ik heb nu gevraagd aan TPH wat ze met Ambiance gaan doen als ze niets laten weten binnen de termijn van dinsdag voor 12:00. Dat staat nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Lol dat verbaast me niets, ik denk dat ze beter kunnen investeren in een communicatie manager :) :)
Yorin schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:30:
Wait wut... Er is dus wel iemand geweest die op Twitter alle berichten heeft gelezen. https://twitter.com/#!/Ph...status/190453660373893120

Alleen antwoorden hebben ze blijkbaar geen zin in bij TPH.

Maar ik heb nu gevraagd aan TPH wat ze met Ambiance gaan doen als ze niets laten weten binnen de termijn van dinsdag voor 12:00. Dat staat nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
RemcoDelft schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:03:
[...]

Uit Algemeen korting en aanbiedingen topic :
HTC Flyer bij hi.nl
Met blijkbaar een hele oude Android-versie :'( Why why why...

*Edit*: Hi staat al sinds vanochtend op 228 stuks voorraad. M.a.w. het zou me niets verbazen als ze ook daar de status niet updaten en er dus ook daar een leveringssoap komt.
Update naar (Honeycomb) 3.2 is zo gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
macciez schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:15:
Of gewoon een Ipad 2 als vervanging aanbieden, dan ben ik de komende jaren zeker te spreken over The Phonehouse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Empo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:37:
[...]

Of gewoon een Ipad 2 als vervanging aanbieden, dan ben ik de komende jaren zeker te spreken over The Phonehouse :)
Of een keuze aanbieden:

-Apple ipad
-Asus Transformer met Android
-Dell Inspirion Duo als ze het wat dichter bij de originele specs van de AT-Tablet willen houden (Windows 7, harddisk-opslag e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Iva_Bigone schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:46:
[...]

Of een keuze aanbieden:

-Apple ipad
-Dell Inspirion Duo als ze het wat dichter bij de originele specs van de AT-Tablet willen houden (Windows 7, harddisk-opslag e.d.).
De Inspiron Duo is inderdaad een gelijkwaardig alternatief. Heb het aangedragen bij TPH, kijken wat ze ermee gaan doen. Ik verwacht weinig, maar alle beetjes helpen. Dat aan die nog niet gedacht is. En het apparaat is goedkoper dan de Ambiance Tablet.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 12-04-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb liever een Windows tablet dan een iPad 2. Call me crazy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Iva_Bigone schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:46:
[...]

Of een keuze aanbieden:

-Apple ipad
Serieuze vraag : Hoeveel denk je dat je waard bent als klant voor TPH?

Je praat hier namelijk over 300+ euro verlies voor TPH naast het nu al geleden verlies. Simpelweg koopovereenkomst verbreken en iedereen zijn 119 euro weer terug is veel minder verlies als weer even 400/500 euro per klant uitgeven.

Ik vermoed ook dat dat de keuze zal zijn na dinsdag :
- Of je geld terug
- Of eeuwig blijven wachten op wat er bij de douane gaat gebeuren.

Als het namelijk echt een patentenkwestie is bij de douane dan kan AT er momenteel simpelweg niets aan doen, nieuwe lading maken + versturen beland enkel weer bij de douane.
TPH zou er iets aan kunnen doen (bestellen bij concurrent etc) maar vanwege afspraken met AT (qua terugbetaling etc) zullen ze dit niet snel doen want dan stapt AT uit de deal en heeft TPH nog meer verlies.
Ik verwacht dat AT en TPH dinsdag simpelweg gaan onderhandelen wat de verdeelsleutel gaat worden over het terug te betalen geld en dat het daarmee klaar is.

Als het spul bij de douane ligt, dan kan je (als AT en TPH) lullen als brugman, je kan als klant schreeuwen om statusupdates. Maar er is in wezen geen directe partij meer die er invloed op kan uitoefenen.
AT zou hoogstens zijn dealernetwerk in NL kunnen benaderen wie er nog van die dingen heeft liggen, maar als ik de verhalen hier lees over de 1e 20 dan vraag ik me af of je die zo goed als DOA dingen wel wilt hebben (vervanging van de DOA zal er ook niet rap inzitten, oftewel je kan hem laten repareren en laten repareren en laten repareren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorin schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:50:
[...]
De Inspiron Duo is inderdaad een gelijkwaardig alternatief. Heb het aangedragen bij TPH, kijken wat ze ermee gaan doen. Ik verwacht weinig, maar alle beetjes helpen. Dat aan die nog niet gedacht is. En het apparaat is goedkoper dan de Ambiance Tablet.
Lijkt me onwaarschijnlijk, Duo is duurder, heeft meer geheugen, meer harde-schijf ruimte, hogere resulutie, dual core atom, toetsenbord, betrouwbaar merk etc. etc. Denk eerder dat het iets als een Viewsonic ViewPad 10 wordt, als ze echt vinden dat ze een soortgelijk product moeten leveren.
Maar je geld heb je al terug, dus ik denk dat het niet meer zal worden dan een extra waardebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Gomez12 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:07:
[...]

Irrelevant, TPH heeft simpelweg een product te leveren. En als dat niet lukt een gelijkwaardig alternatief voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:17:
[...]
Maar je geld heb je al terug, dus ik denk dat het niet meer zal worden dan een extra waardebon.
Geld is nog niet terug in de letterlijke zin. Je hebt een extra genoegdoening gehad van precies hetzelfde bedrag als de aankoopprijs, maar dat betekent nog niet dat je de aankoopprijs terug hebt gekregen.

Dat verhaaltje zouden ze kunnen proberen op te houden als ze niet die 20 tablets geleverd hadden.Na levering van die 20 tablets kunnen ze dit niet meer vertellen (want dan heeft de een gehad waar hij voor betaald heeft en de ander niets)
RemcoDelft schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:22:
[...]
Irrelevant, TPH heeft simpelweg een product te leveren. En als dat niet lukt een gelijkwaardig alternatief voor dezelfde prijs.
Waar is de mogelijkheid gebleven om met wederzijdse goedkeuring de koopovereenkomst te verbreken?
Huidige situatie is wederom overmacht voor hun, dus ze kunnen simpelweg de keus geven : wachten of koopovereenkomst verbreken.

Maar sowieso zijn Ipad en Transformer en Inspiron Duo geen gelijkwaardig alternatief vanwege andere specs, ander OS en totaal andere prijsklasse.

[ Voor 32% gewijzigd door Gomez12 op 12-04-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:07:
[...]

Goeie vraag; ikzelf stel de klant altijd op nummer 1, mijn winst/verlies op 2.
Maar TPH is een stukje groter, meer mensen aan het roer, verantwoording moeten afleggen aan aandeelhouders etc.
Dus daar zal men meer naar het kostenplaatje op papier kijken dan wat "the right thing to do" is.

Als de 'bean counters' (lees: de financiële afdeling) op een bepaald moment doorrekenen dat de negatieve berichten en alle tijd die men kwijt is om de "gedupeerden" te woord staan meer geld gaan kosten dan een volwaardig alternatief waarmee de klanten tevreden kunnen zijn, dan zullen ze mogelijk overstag gaan.

Maar ik vermoed dat ze gewoon doorgaan op deze weg, want dat heeft de afgelopen maanden ook prima gewerkt voor ze: de klant aan het lijntje houden, af en toe een vers visje toegooien en duimen dat iedereen het op een bepaald moment zo zat is dat de vragen en negatieve berichten hierover stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:22:
[...]

Geld is nog niet terug in de letterlijke zin. Je hebt een extra genoegdoening gehad van precies hetzelfde bedrag als de aankoopprijs, maar dat betekent nog niet dat je de aankoopprijs terug hebt gekregen.

Dat verhaaltje zouden ze kunnen proberen op te houden als ze niet die 20 tablets geleverd hadden.Na levering van die 20 tablets kunnen ze dit niet meer vertellen (want dan heeft de een gehad waar hij voor betaald heeft en de ander niets)
Tja, als je het zo wilt uitleggen kan dat, ik vrees alleen dat dit niet overeen komt met hoe de andere partij er in zit. Je hebt de betaling terug, dat zal phonehouse toch echt in letterlijke zin zo zien, en zeker niet als een genoegdoening. Ze hebben beloofd een gratis tablet te leveren, en nu blijkt dat ze dat wellicht niet kunnen. Ben ook benieuwd hoe ze dat oplossen.
Ik weet niet of het feit dat ze de 20 eerste wel hebben geleverd hier iets mee te maken heeft. Als er niet genoeg kan worden geleverd, kunnen ze immers alle klanten per definitie niet gelijk behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:37:
[...]
Ik weet niet of het feit dat ze de 20 eerste wel hebben geleverd hier iets mee te maken heeft. Als er niet genoeg kan worden geleverd, kunnen ze immers alle klanten per definitie niet gelijk behandelen.
Er kan vooralsnog wel genoeg geleverd worden volgens hun eigen woorden, enkel het tijdstip is onbekend.
Te late levering van de rest (en dus afstel) van de tablets kan je het ook niet meer over hebben (die 20 zijn ook al 3 maanden te laat geleverd) als basis voor ongelijke behandeling imho.

En tja, die 20 tablets zijn volgens mij ook binnen een week uit het niets getoverd (ze kunnen niet uit de shipment komen, dus daar is geen 3 maanden wachttijd voor geweest, dat was een noodgreep die binnen een week geregeld was)

Oftewel ik zie erg weinig grond om te zeggen : TPH kan ze niet leveren (de 20 zijn een bewijs van het tegendeel). Enkel kostentechnisch zal het misschien qua TPH niet kunnen, maar daar heeft hopelijk menig rechter lak aan.

Edit : Nog even teruggelezen naar de brief waar ze het hebben over terugbetaling, maar idd daar zegt TPH dat ze de tablets gratis gaan uitleveren en dat de verkoopwaarde daar dus effectief nul is geworden.
Dan ben je dus effectief terugbetaald en krijg je als genoegdoening nog een tablet (of je kan zeggen dat je een tablet ter waarde van 0 euro krijgt).
Ik vraag me sterk af (mede vanwege een eerdere discussie hierover in dit topic) hoe dit juridisch standhoudt. Met deze constructie kan een leverancier simpel alle overeenkomsten eenzijdig verbreken (eerst waardeer je hem naar 0 en daarna zeg je dat de klant tot sint-juttemis kan wachten want hij heeft geen schade meer)

[ Voor 24% gewijzigd door Gomez12 op 12-04-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
@Gomez: TPH heeft die tablets toegezegd. Hieraan hebben ze zich volgens mij gewoon te houden. Er is in die zin ook een overeenkomst gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
danielkraak schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:23:
@Gomez: TPH heeft die tablets toegezegd. Hieraan hebben ze zich volgens mij gewoon te houden. Er is in die zin ook een overeenkomst gesloten.
Idd, die tablets, geen anderen. Ze kunnen volgens hun eigen verhaal ook gewoon leveren (als de overmacht opgehouden is) dus van alternatieven zal (imho) geen sprake zijn.

Ze kunnen wel aanbieden om de overeenkomst wederzijds te verbreken als het de klant te lang duurt, enkel heb je daar het addertje zitten dat zij de tablet naar nul gewaardeerd hebben en dat je dan dus effectief een tablet met een waarde van 0 euro opgeeft en er hoeft geen uitbetaling meer plaats te vinden.

Oftewel :
- Of wachten op de tablets uit de douane (overmacht situatie)
- Of koopovereenkomst verbreken die nu enkel maar gaat over een tablet met een waarde van nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Gomez12 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:30:
[...]
Ze kunnen wel aanbieden om de overeenkomst wederzijds te verbreken als het de klant te lang duurt, enkel heb je daar het addertje zitten dat zij de tablet naar nul gewaardeerd hebben en dat je dan dus effectief een tablet met een waarde van 0 euro opgeeft en er hoeft geen uitbetaling meer plaats te vinden.
Hoe zeker ben je hiervan? Want volgens mij is dit niet het geval. Volgens mij moeten ze in dit geval juist een gelijkwaardig product aanbieden.

Nou ja, de situatie is inmiddels al best ingewikkeld vanwege de tijd dat dit duurt. Je kunt je afvragen of de eerst gesloten koopovereenkomst nog geldig is als het al zo lang duurt en in princiepe het geld al is teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
danielkraak schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:35:
[...]

Hoe zeker ben je hiervan? Want volgens mij is dit niet het geval. Volgens mij moeten ze in dit geval juist een gelijkwaardig product aanbieden.

Nou ja, de situatie is inmiddels al best ingewikkeld vanwege de tijd dat dit duurt. Je kunt je afvragen of de eerst gesloten koopovereenkomst nog geldig is als het al zo lang duurt en in princiepe het geld al is teruggestort.
Moet je even zoeken naar de exacte brief van TPH die hier in dit topic gepost is.
Daar spreekt TPH over een gratis tablet (waarde 0) en alle betalingen die al gedaan zijn worden geretourneerd.
TPH spreekt daar niet over een tegemoetkoming oid ze spreken echt over een gratis tablet.

De mensen met optie rembours zullen dus ook geen 119 euro ontvangen hebben (want er was nog niets betaald), wat wel het geval zou zijn bij een tegemoetkoming. Dan zou je eerst de tegemoetkoming krijgen en later alsnog bij de postbode moeten afrekenen.

En gelijkwaardig product is leuk, maar zolang er overmacht is is daar moeilijk sprake van. En sowieso zijn ipads/transformers/inspirons etc geen gelijkwaardige producten.

[ Voor 7% gewijzigd door Gomez12 op 12-04-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En anders wachten we toch gewoon af tot dinsdag, waar TPH dan mee komen gaat?

Het is nu eigenlijk nog te vroeg om te stellen dat ze niet willen leveren. Ze willen wel leveren, maar dat lukt ze niet omdat Ambiance aan het 'tegenwerken' is. Maar aangezien ze ook andere tablets in hun besprekingen mee willen nemen, maar tot nu toe niets mee doen, is het mogelijk dat TPH ook deze alternatieven mee wilt nemen.

Maar we wachten wel weer wat langer af.

[ Voor 70% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2012 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Het zou wel lullig zijn als we na 4/5 maanden wachten en een topic volkalken op precies hetzelfde resultaat uitkomen als Phone House begin Januari aanbood: geld terug en een cadeaubon. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-04-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empo schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:37:
[...]

Jij bent makkelijk omkoopbaar. Dus als jij na 3 maanden wachten een product krijgt dat geheel anders is dan wat je besteld hebt, ben je te spreken over de winkel waar het vandaan komt. Rare gedachtegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hyp Hyper schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:30:
Het zou wel lullig zijn als we na 4/5 maanden wachten en een topic volkalken op precies hetzelfde resultaat uitkomen als Phone House begin Januari aanbood: geld terug en een cadeaubon. :P
Maar als ze dat doen, kunnen ze, in ieder geval van mij, wel een belletje van mijn rechtsbijstand verwachten, want ze hebben nog steeds een koopovereenkomst. Kunnen ze de Ambiance-tablet niet leveren, dan moet er een gelijkwaardig alternatief komen.

Ze zullen in ieder geval de Dell Inspiron Duo meenemen in de besprekingen. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Gomez12 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:51:
[...]
En sowieso zijn ipads/transformers/inspirons etc geen gelijkwaardige producten.
Want?
Zeker de Dell Inspirion is gelijkwaardig te noemen, die heeft namelijk dezelfde 'unique selling points' als de AT-Tablet:

-Windows 7 besturingssysteem
-Intel Atom processor
-normale (laptop-) harddisk als opslag
-standaard (laptop-) geheugenmodules
-10" mulititouch scherm

Had ik al gezegd dat er Windows 7 op draait? :P

En als we even de aanbieding van destijds buiten beschouwing laten, valt 'ie ook in dezelfde prijsklasse van om en nabij de 500 euro (net zoals de Ipad en Transformer trouwens).
Veel gelijkwaardiger vind je ze niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:19

thof

FP ProMod
De Dell heeft alleen geen VGA (of HDMI) aansluiting, wat wel weer jammer is. Verder wel een grappig dingetje.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Iva_Bigone schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:09:
[...]

Want?
Zeker de Dell Inspirion is gelijkwaardig te noemen, die heeft namelijk dezelfde 'unique selling points' als de AT-Tablet:

-Windows 7 besturingssysteem
-Intel Atom processor
-normale (laptop-) harddisk als opslag
-standaard (laptop-) geheugenmodules
-10" mulititouch scherm

Had ik al gezegd dat er Windows 7 op draait? :P

En als we even de aanbieding van destijds buiten beschouwing laten, valt 'ie ook in dezelfde prijsklasse van om en nabij de 500 euro (net zoals de Ipad en Transformer trouwens).
Veel gelijkwaardiger vind je ze niet hoor.
Zo dacht ik er ook over. Ik heb daarom de Inspiron Duo aangedragen bij TPH. Ze zullen ze meenemen in de besprekingen. Ik verwacht dan dinsdag een antwoord erop te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
thof schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:11:
De Dell heeft alleen geen VGA (of HDMI) aansluiting, wat wel weer jammer is. Verder wel een grappig dingetje.
Een VGA-aansluiting lijkt me net als een UTP-aansluiting iets wat je nauwelijks zal gebruiken op een tablet. Als je er een monitor aanhangt, wat denk je dan nog met je touchscreen te doen? Of wil je er ook muis en toetsenbord aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

UTP is juist handig, zeker waarvoor ik hem wilde gebruiken: domotica. Dat ding wil ik zoveel mogelijk op een vaste plek plaatsen, zodat een kabeltje eenvoudig kan zijn voor een betrouwbare werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RemcoDelft schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:37:
[...]

Een VGA-aansluiting lijkt me net als een UTP-aansluiting iets wat je nauwelijks zal gebruiken op een tablet. Als je er een monitor aanhangt, wat denk je dan nog met je touchscreen te doen? Of wil je er ook muis en toetsenbord aanhangen?
VGA aansluiting is ook wel gaar, maar HDMI is prima, kan je af en toe eens wat op TV laten zien. Mini HDMI gebruikt ook weinig ruimte.

Het wordt er ook niet beter op daar zeg:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

klantenreacties@phonehouse.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 13-04-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Megamind schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:41:
[...]
Het wordt er ook niet beter op daar zeg:

[...]
Hier dezelfde melding gekregen. :N

Maar de mail van gisteren is wel aangekomen. Dus ik denk dat die van jou ook is aangekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
De Dell heeft voor- en nadelen t.o.v. de AT, afhankelijk van je doel. Wel te overwegen als gelijkwaardig of beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Yorin schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:29:
[...]

Maar de mail van gisteren is wel aangekomen. Dus ik denk dat die van jou ook is aangekomen.
Je bent gewoon geblokt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
Yorin schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:29:
[...]

Is het niet een idee om te wachten wat er a.s. dinsdag voorkomt uit het overleg en ze tot die tijd even met rust te laten? :)

[ Voor 0% gewijzigd door freggel op 13-04-2012 14:13 . Reden: Smile vergeten. :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
freggel schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:46:
[...]

Is het niet een idee om te wachten wat er a.s. dinsdag voorkomt uit het overleg en ze tot die tijd even met rust te laten?
Strak plan. Je kunt ze nl. ook tegen je opzetten. Dan worden ze niet meer behulpzaam vrees ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 13-04-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

freggel schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:46:
[...]

Is het niet een idee om te wachten wat er a.s. dinsdag voorkomt uit het overleg en ze tot die tijd even met rust te laten? :)
Ik heb ook niet veel meer gevraagd nadat ik de Dell Inspiron Duo als alternatief had aangedragen. Ik was ook niet van plan om voor dinsdag met ze in contact te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Als er echt sprake is van overmacht om het product te leveren is de schuldenaar niet verplicht om een gelijkwaardig ander product te leveren.
BW art. 6:75: "Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend, indien zij niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt"
Ze kunnen dan zonder vergoeding onder hun leveringsverplichting uit komen. Sterker nog, volgens de letter van de wet vervalt daarmee de verplichting van wederpartij niet (in dit geval de betalingsverplichting). In de wetspraktijk worden beide verplichtingen echter als niet los van elkaar te zien, dan is dus feiteljk sprake van vervallen of ontbinding van de overeenkomst en de verplichtingen van beide partijen.

Het feit dat een deel van de bestellingen wel geleverd is wil niet zeggen dat er geen sprake kan zijn van overmacht met betrekking tot de overige bestellingen. De verschillende overeenkomst staan in beginsel los van elkaar. Wel zou je kunnen stellen dat in redelijkheid mensen die eerder besteld hebben ook eerder geleverd zouden moeten krijgen.

Aan de andere kant is er niet zomaar sprake van overmacht. Als het product in Nederland leverbaar is bij andere partijen dan is er in beginsel bijvoorbeeld geen sprake van overmacht.

Naast overmacht had TPH zich wellicht ook kunnen beroepen op een kennelijk verkeerde prijs, waarvan een gemiddelde welwillende consument in redelijkheid had kunnen weten dat die op een fout berust. Op basis van redelijkheid en billijkheid hoeft de verkoper de overeenkomst dan niet na te komen. Bij beoordeling worden de volgende criteria meegenomen:
•Voor- en nadelen voor partijen
•Aard van de rechtshandeling
•Mogelijkheid van onderzoek naar de betwiste wil
•Bijzondere (on)deskundigheid
De jurisprudentie op dit gebied is in ieder geval duidelijk in de zin dat bij foute publicatie van prijzen de verkoper niet altijd gebonden is aan de leveringsverplichting. De onduidelijkheid zit er dan in waar de grens ligt. Er is in ieder geval een casus waarbij een product voor ongeveer 21 procent van de op een na laagste aanbieding werd aangeboden. In dat geval hoefde de verkoper niet te leveren. In sommige gevallen wordt wel een (kleine) schadevergoeding aan wederpartij toegekend voor vergoeding van bijvoorbeeld porto- en telefoonkosten.

Op zich siert het TPH wel dat ze zich hier niet op hebben beroepen. Het lijkt mij dat TPH zich tot dusver behoorlijk schappelijk heeft opgesteld. Maar dat is slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Wat jij dus nu verteld gaat niet op.
Punt 1: Het product kan door andere partijen weldegelijk geleverd worden zoals in dit topic al meerdere malen is gemeld.
Punt 2: De prijs was niet verkeerd. De prijs is namelijk bevestigd door TPH zoals ook al enkele malen is gemeld in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Sigis schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:22:
Als er echt sprake is van overmacht om het product te leveren is de schuldenaar niet verplicht om een gelijkwaardig ander product te leveren.
[knip]
Aan de andere kant is er niet zomaar sprake van overmacht. Als het product in Nederland leverbaar is bij andere partijen dan is er in beginsel bijvoorbeeld geen sprake van overmacht.
[knip]
Naast overmacht had TPH zich wellicht ook kunnen beroepen op een kennelijk verkeerde prijs, waarvan een gemiddelde welwillende consument in redelijkheid had kunnen weten dat die op een fout berust.
Allereerst, zoals meerdere malen gemeld, er was geen sprake van een verkeerde prijs!
Het was een opruimingsaanbieding, men had "alleen" verzuimd de actie stop te zetten toen die voorraad op was.

En inderdaad men is niet verplicht een alternatief aan te bieden, maar dat heeft TPH al vrij vroeg wél gedaan.
Echter, dat betrof geen gelijkwaardig alternatief qua specificaties (archos androidtablet).

Ik denk dat het gros van de kopers er ook geen punt van zou maken als de AT-Tablet (of een gelijkwaardig alternatief) voor 119 euro geleverd zou worden; het is TPH die eenzijdig voorstelde het gratis te doen en ook doorgevoerd heeft.
Dat laatste terugdraaien gaat m.i. niet meer, maar de rest van de koopoverkomst (leveren van een Windows 7 tablet) geldt nog wel (al is het misschien slechts gevoelsmatig en niet direct vanuit de wet terug te leiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Iva_Bigone schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:37:
[...]

En inderdaad men is niet verplicht een alternatief aan te bieden, maar dat heeft TPH al vrij vroeg wél gedaan.
Echter, dat betrof geen gelijkwaardig alternatief qua specificaties (archos androidtablet).
Volgens mij was er een overeenkomst en moest TPH die nakomen. Daarom zijn ze uiteindelijk (vanwege aanhoudende negatieve publiciteit vanuit hier) zo slim geweest om hun verlies te nemen om een PR fiasco te voorkomen. Vooralsnog gaat het ze niet zo goed af.

Zie ook PcDealer in "AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht*"

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 13-04-2012 16:28 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sigis schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:22:
Op zich siert het TPH wel dat ze zich hier niet op hebben beroepen. Het lijkt mij dat TPH zich tot dusver behoorlijk schappelijk heeft opgesteld. Maar dat is slechts mijn mening.
No offence, maar lees het topic eerst even goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik weet dat TPH erkend heeft dat de prijs niet fout was, maar dat hadden ze wel kunnen doen met enige kans van slagen. Dast was dan weer onfatsoenlijk geweest maar niet te verifiëren. Daarom vind ik dat het netjes van ze is dat ze dat niet gedaan hebben, aangezien het een behoorlijke verliespost voor ze kan worden.

Inderdaad is het product wel leverbaar in Nederland dus kunnen ze zich niet verschuilen achter overmacht. Ik reageerde met name op mensen die heel rigide reageren en vinden dat TPH gewoon moet leveren en anders een gelijkwaardig (maar wel veel duurder) alternatief. Dat wordt niet ondersteund door de wet en is mijns inziens meer een kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat vind ik dan weer onfatsoenlijk en niet getuigen van goede wil. Meer van laten we er zoveel mogelijk uitpersen en ik wordt heel boos als een ander zich niet door mijj wil laten benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Is het trouwens niet een goed idee als jullie gezamenlijk TPH een deadline stellen om het op te lossen. Volgens mij is dat nog niet gebeurd namelijk. Op die manier stellen ze het wellicht wat minder uit, want volgens mij zie ik hier wekelijks dat er op die en die dag een definitieve oplossing zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Sigis schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:15:
Inderdaad is het product wel leverbaar in Nederland dus kunnen ze zich niet verschuilen achter overmacht. Ik reageerde met name op mensen die heel rigide reageren en vinden dat TPH gewoon moet leveren en anders een gelijkwaardig (maar wel veel duurder) alternatief. Dat wordt niet ondersteund door de wet en is mijns inziens meer een kwestie van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dat vind ik dan weer onfatsoenlijk en niet getuigen van goede wil. Meer van laten we er zoveel mogelijk uitpersen en ik wordt heel boos als een ander zich niet door mijj wil laten benadelen.
Over de ethische kant is ook al uitvoerig gediscussieerd. Daarover kun je wellicht beter doorgaan in: Moreel/Ethische zaken bij extreem lage verkoopprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

danielkraak schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:20:
Is het trouwens niet een goed idee als jullie gezamenlijk TPH een deadline stellen om het op te lossen. Volgens mij is dat nog niet gebeurd namelijk. Op die manier stellen ze het wellicht wat minder uit, want volgens mij zie ik hier wekelijks dat er op die en die dag een definitieve oplossing zou moeten komen.
TPH heeft Ambiance een termijn van voor aankomende dinsdag 12:00 gesteld. Dan zal er ook wel een uiteindelijke termijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:19

thof

FP ProMod
Ambiance gaat in ieder geval meer dan Tablets doen, nu ook telefoons: nieuws: Aldi komt met dualsim-smartphone met 4,3"-scherm en stock-Android

Hopen dat die maar niet bij de douane komen ;-)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Yorin schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:25:
[...]

TPH heeft Ambiance een termijn van voor aankomende dinsdag 12:00 gesteld. Dan zal er ook wel een uiteindelijke termijn komen.
Zo niet, dan zou ik dinsdag zelf eens gaan nadenken over een uiteindelijke termijn als ik jullie was.

[ Voor 17% gewijzigd door danielkraak op 13-04-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat TPH erkend heeft dat de prijs niet fout was, maar dat hadden ze wel kunnen doen met enige kans van slagen. Dast was dan weer onfatsoenlijk geweest maar niet te verifiëren. Daarom vind ik dat het netjes van ze is dat ze dat niet gedaan hebben, aangezien het een behoorlijke verliespost voor ze kan worden.

Again, lees het eerst eens goed door. TPH heeft al voordat er besteld werd meermaals telefonisch als per mail, en in de winkel geverifieerd en bevestigd dat de prijs correct was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Yorin schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:25:
[...]

Verwacht je dat serieus? Als AT weer met zoete broodjes of geen oplossing komt (wat imho aannemelijk is aangezien hun niet de douane besturen) waar verwacht je dan dat TPH een uiteindelijke termijn vandaan haalt (even aangenomen dat je de tablet nog steeds wilt en niet voor geld terug kiest)

Het hele (huidige) probleem is dat noch TPH noch AT noch de klanten iets kunnen zeggen zolang die spullen bij de douane liggen.

En de douane heeft bot gezegd sch**t aan de reputatie van TPH of aan de klagende klanten van TPH.

Ik vind jouw eerder gestelde termijn dan ook heel zinnig, daarmee kan je vervolgstappen zetten. Momenteel is het simpelweg voor iedereen een uitzichtloze situatie (TPH en AT weten momenteel net zoveel qua levertijd als op 1 april, niets nada noppes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gomez12 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:47:
[...]

Verwacht je dat serieus? Als AT weer met zoete broodjes of geen oplossing komt (wat imho aannemelijk is aangezien hun niet de douane besturen) waar verwacht je dan dat TPH een uiteindelijke termijn vandaan haalt (even aangenomen dat je de tablet nog steeds wilt en niet voor geld terug kiest)

Het hele (huidige) probleem is dat noch TPH noch AT noch de klanten iets kunnen zeggen zolang die spullen bij de douane liggen.

En de douane heeft bot gezegd sch**t aan de reputatie van TPH of aan de klagende klanten van TPH.

Ik vind jouw eerder gestelde termijn dan ook heel zinnig, daarmee kan je vervolgstappen zetten. Momenteel is het simpelweg voor iedereen een uitzichtloze situatie (TPH en AT weten momenteel net zoveel qua levertijd als op 1 april, niets nada noppes)
Ik zou persoonlijk een termijn van 2 weken stellen na aankomende dinsdag. Dit zou dan grofweg uitkomen op vrijdag 4 mei, als we het heel ruim nemen. En dan niet een termijn om te leveren, maar om met een uiteindelijke oplossing te komen.

Als de oplossing er is, dan verwacht ik dat er in de 2 weken daarna verzonden gaat worden naar ons toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik reageerde met name op mensen die heel rigide reageren en vinden dat TPH gewoon moet leveren en anders een gelijkwaardig (maar wel veel duurder) alternatief.
Er is een overeenkomst, dus moet er geleverd worden (art. 1:7 BW). Als er niet geleverd kan worden, moet er een alternatief komen.

Waarom zou er anders een voorbeeldbrief zijn voor ontbinding van de overeenkomst vanuit de consument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Dat van die tablet zal me jeuken. Dat is gewoon pech na pech na pech en dat verwijt ik TPH niet en ik wacht gewoon lekker af. Wat ik ze wel verwijt is volledig gerelateerd aan hun eigen bedrijfsprocessen:
• Communicatie: Gewoon elke twee weken een mailtje "sorry, we weten zelf ook nog niets" zou veel frustratie bij klanten voorkomen.
• Afspraak is afspraak: Gewoon dat geld terugstorten. Binnen 30 dagen betekent binnen 30 dagen.

Ik heb nog steeds geen geld terug gekregen en ik heb ook geen antwoord van TPH op mijn vraag op welke datum mijn geld teruggestort zou zijn. Ik ga het nu maar gewoon via de creditcardmaatschappij regelen en ik ga de transactie betwisten. Ben het beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05
PcDealer schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:01:
[...]

Er is een overeenkomst, dus moet er geleverd worden (art. 1:7 BW). Als er niet geleverd kan worden, moet er een alternatief komen.

Waarom zou er anders een voorbeeldbrief zijn voor ontbinding van de overeenkomst vanuit de consument?
Had dit laatst bij BelCompany. HTC Desire HD voor 150 euro. Prijs klopte, product is geleverd aan een paar klanten maar ze hadden geen juiste voorraadindicatie. Gevolg: te veel bestellingen.

We hebben wel alternatieven gehad maar allemaal zwaar minder dan de bestelde HTC Desire HD. Meerdere keren gemaild en ik moest maar naar de geschillencommissie gaan (ze hielden vol dat er een gelijkwaardig alternatief was aangeboden). Tja.. dan begin je als consument dus ook niet zo heel erg veel. Ik had geen zin om 25 euro te betalen aan de geschillencommissie en dan nog maar af te wachten of je gelijk krijgt. Helaas ging het maar om een tiental bestellingen dus ze hielden hun poot lekker stijf omdat zij het grote bedrijf zijn en wij de kleine consument.

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 14-04-2012 11:26 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LuPo schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:24:
Had dit laatst bij BelCompany. HTC Desire HD voor 150 euro. Prijs klopte, product is geleverd aan een paar klanten maar ze hadden geen juiste voorraadindicatie. Gevolg: te veel bestellingen.
De vraag is echter of er bij dat product ook stond dat het om een aanbieding of actie of opruiming (oid) ging, want dan kunnen ze hem wel op die manier annuleren. Bij deze tablet was dit niet het geval, er stond niet bij dat het een actie betrof of een uitverkoop, dus moeten ze gewoon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05
Erkens schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:45:
[...]

De vraag is echter of er bij dat product ook stond dat het om een aanbieding of actie of opruiming (oid) ging, want dan kunnen ze hem wel op die manier annuleren. Bij deze tablet was dit niet het geval, er stond niet bij dat het een actie betrof of een uitverkoop, dus moeten ze gewoon leveren.
Stond er absoluut niet bij. Ik had screenshots van de website. Het stond er gewoon als regulier product op. Ook hebben ze bevestigd dat de prijs klopte via de telefoon. Ze waren dus alleen vergeten het product te verwijderen als hij uitverkocht was.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

LuPo schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:24:
[...]

Ik had geen zin om 25 euro te betalen aan de geschillencommissie en dan nog maar af te wachten of je gelijk krijgt.
Precies daarom komen ze er ook mee weg.

Zo heb ik een keer bij de geschillencommissie huurzaken een zaak aangespannen. Gewonnen en geld terug.

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Let op:
Mocht je je tablet willen verkopen, dan is V&A het juiste kanaal hiervoor. Dergelijke reacties zullen worden verwijderd uit dit topic.

Voor technische vragen over de tablet kun je hier terecht.

Een uitleg over wanneer je de waardebon kunt ontvangen staat hier.