True that.RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:10:
[...]
![]()
+1 voor topic-wending
+1 voor originaliteit
Er is flink gespeculeerd over wat er nu weer voor reden van uitstel was, maar niemand heeft dit kunnen raden. Erg knap.
True that.RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:10:
[...]
![]()
+1 voor topic-wending
+1 voor originaliteit
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Dat is Zondag pas.rambocus schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:12:
komen ze morgen wel dan is het een goede 1 april-grap
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Nou ja, we hebben het hier over TPH, met hun handelen zou een 1 april grap best makkelijk pas op 1 september uitkomen..
Combinatie van innerlijke galgenhumor en verbazingJeroen10 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:16:
Hier maak je geen grappen over, ze zijn alweer te laat, de zoveelste belofte is verbroken. Vind het echt knap dat jullie hier nog grappen over kunnen maken, vind dit gewoon uiterst teleurstellend
[ Voor 41% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 18:18 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Wat Virtuozzo zegt, maar aan de andere kant, ga je je humeur laten verpesten door een tabletje? Je bent een Tweaker, ik neem aan dat je tussen nu en het moment dat je dit ding in januari besteld hebt, je wel een paar nieuwe gadgets hebt aangeschaft om je mee te vermakenJeroen10 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:16:
Hier maak je geen grappen over, ze zijn alweer te laat, de zoveelste belofte is verbroken. Vind het echt knap dat jullie hier nog grappen over kunnen maken, vind dit gewoon uiterst teleurstellend
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 11:36 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
De wetgeving eist nog steeds dat ze een gelijkwaardig product aanbieden. Op dit moment lijkt enige media-aandacht me op z'n plaats, daar waren ze vorige keer nogal gevoelig voor, en dat was ook de reden dat ze de oorspronkelijke annulering van de bestellingen toch weer introkken om te gaan uitleveren.Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:02:
[...]
Kort gezegd: als puntje bij paaltje komt kunnen ze bij een gang naar rechter aantonen dat ze zich in een situatie van overmacht bevinden, iets wat in onze wetgeving relevant voor dit soort zaken een escape is. Iets wat men een paar maanden terug niet had kunnen proberen.
Hier ook een bericht naar Tweakers en RTL Nieuws gestuurd. Ik zit nog te kijken naar andere sites.RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:39:
[...]
De wetgeving eist nog steeds dat ze een gelijkwaardig product aanbieden. Op dit moment lijkt enige media-aandacht me op z'n plaats, daar waren ze vorige keer nogal gevoelig voor, en dat was ook de reden dat ze de oorspronkelijke annulering van de bestellingen toch weer introkken om te gaan uitleveren.
Ik wacht op een bericht op tweakers.net en nu.nl
There is no place like 127.0.0.1
Uh... hoe kan jij die zien dan?TheMe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:43:
Heb je mailtje wel gezien yorin, maar verwacht niet dat RTL er iets mee gaat doen.
Ik heb geen tablet besteld, maar zou je Vara kassa daar niet over kunnen informeren?Yorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:41:
[...]
Hier ook een bericht naar Tweakers en RTL Nieuws gestuurd. Ik zit nog te kijken naar andere sites.
Heb zelf ook een mailtje gestuurd naar Ambiance met als ik nu bestel, wanneer ik mijn tablet kan verwachten. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
There is no place like 127.0.0.1
Ze kunnen het niet zomaar afschuiven op overmacht, eerst en vooral moeten ze dit bewijzen. Maar nog meer, er is overmacht om dit bepaald product te leveren, dus moeten ze een gelijkwaardig alternatief leveren. Overmacht zou zijn als een GSM Provider geen netwerkontvangst kan leveren door een storm, hier valt weinig aan te doen en er zijn geen alternatieven voor. Echter zijn er voor de AT Tablet wel alternatieven.BastiaanCM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:45:
Ze gaan het gewoon afschuiven op overmacht, denk ik. En dat dacht ik al sinds het begin.
"We hebben zo ons best gedaan"BastiaanCM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:45:
Ze gaan het gewoon afschuiven op overmacht, denk ik. En dat dacht ik al sinds het begin.
[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 18:49 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 30-03-2012 19:06 ]
De vorige die geen mail kreeg, krijgt de tablet wel op tijd. Misschien jij ook.RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:53:
Hier trouwens geen mail, ondanks de Twitter "iedereen zal vandaag geinformeerd worden". Zit een eenzaam persoon bij TPH nog al die mailtjes te versturen?
Dit kan betekenen dat je de tablet geleverd gaat krijgen, wanneer had je hem besteld? En miss ook: hoelaat?RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:53:
Hier trouwens geen mail, ondanks de Twitter "iedereen zal vandaag geinformeerd worden". Zit een eenzaam persoon bij TPH nog al die mailtjes te versturen?
Was dat niet alleen zijn aanname?Yorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:54:
[...]
De vorige die geen mail kreeg, krijgt de tablet wel op tijd. Misschien jij ook.
Zie: RemcoDelft in "AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht*"Iamzero456 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:54:
[...]
Dit kan betekenen dat je de tablet geleverd gaat krijgen, wanneer had je hem besteld? En miss ook: hoelaat?
Wat een bullshit. Dit komt ze gewoon te goed uit. Nét toevallig is beslag gelegd op de dag dat ze het wilden gaan versturen en alles af zouden kunnen ronden. Is daar een uitspraak van een rechter in de vorm van een kort geding of iets van? Ik vind dit allemaal wel wat twijfelachtig ondertussen.Vanmorgen is, naar zeggen van Ambiance Technology, om die reden beslag gelegd op de Ambiance AT tablets voor Phone House.
[ Voor 21% gewijzigd door spone op 30-03-2012 19:20 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 19:09 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 30-03-2012 19:04 ]
Verwijderd
^^ Dat. Ik ben benieuwd wat maandag brengt.spone schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:58:
Uit de mail wordt de zwarte piet heel erg richting Ambiance geschoven. Aangezien "zij eerdere toezeggingen niet hebben waargemaakt" treft the Phone House ineens geen blaam? Bovendien: wat heb ik met Ambiance te maken. Ik heb dat ding gekocht bij TPH en feit is dat we inmiddels 3 volle maanden onderweg zijn met allemaal halfbakken excuses, toezeggingen, loze beloftes en niet nagekomen acties.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die bon heb ik ook nooit gekregen, gewoon mailen of twitteren met TPH en je krijgt hem alsnog.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:58:
hier ook geen mail gehad anders,
zal wel een stagaire zijn die E-mail's ligt te versturen
edit:
wel zuur eigenlijk tot nu toe heb ik
1: geen tablet
2: nog steeds mijn geld niet terug
3: geen bon van 20euro (noit gekregen)
4:geen beloofde hoes.
5:totaal geen comunicatie na mij zelf toe op dit moment,
vreemde manieren van tph
Heb je ook een bron voor je onderbuikgevoelens? Er zijn wel uitspraken over smaad...spone schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:58:
Uit de mail wordt de zwarte piet heel erg richting Ambiance geschoven. Aangezien "zij eerdere toezeggingen niet hebben waargemaakt" treft the Phone House ineens geen blaam? Bovendien: wat heb ik met Ambiance te maken. Ik heb dat ding gekocht bij TPH en feit is dat we inmiddels 3 volle maanden onderweg zijn met allemaal halfbakken excuses, toezeggingen, loze beloftes en niet nagekomen acties. Het enige wat wel aangekomen is is een tegoedbonnetje.
Het feit dat TPH de belofte van geld terug binnen 30 dagen zoals beloofd niet heeft waargemaakt wordt voor het gemak maar even volledig vergeten. Dat lijkt me niet echt een geval van overmacht, maar van zaken niet waarmaken aan de kant van TPH.
[...]
Wat een bullshit. Dit komt ze gewoon te goed uit. Nét toevallig is beslag gelegd op de dag dat ze het wilden gaan versturen en alles af zouden kunnen ronden. Is daar een uitspraak van de rechter in de vorm van een kort geding of iets van? Stelletje oplichters dat het zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door MsG op 30-03-2012 19:12 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Helemaal goed maar er moet eigenlijk staan "TPH levert Keer op keer beloofde tablets niet uit."FlyEragon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:12:
Hahaha, dit is toch wel echt om te lachen. Ik kwam niet meer bij tijdens het lezen van het mailtje, lijkt net geschreven door een kind van 8 die met allerlei grappige smoesjes onder zijn beloftes uit wilt komen. Dit geloof je toch niet, wat denken ze wel niet bij TPH. Op de laatste dag van levering wordt er beslag gelegd om de tablets wegens patentruzies, hahahaha....
Een ding kan je wel zeggen: Met TPH kan je echt wel lachen !
Aan de andere kant denk ik wel dat ze met een goede oplosing komen, anders is de imagoschade gewoon te groot. Ik zie de koppen al voor me : "TPH levert beloofde tablets niet uit"
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 11:37 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Helaas niet. Daarom heb ik mijn post dan ook wat genuanceerd. Zou het waarderen als jij dat ook met mijn quote doet. Desalniettemin begin ik dit circus wel een beetje zat te worden en hoop ik dat er snel een definitieve actie uit voortkomt.MsG schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:11:
[...]
Heb je ook een bron voor je onderbuikgevoelens? Er zijn wel uitspraken over smaad...
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
[ Voor 6% gewijzigd door freggel op 30-03-2012 19:48 ]
Verwijderd
Vermeende patentruzie. Misschien was een betere titel "Betwiste Phone House tablets opnieuw betwist" geweestYorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:29:
Zometeen op Tweakers: Betwiste Phone House-tablets niet geleverd door patentruzie
Zie hem al in de nieuwsqueue staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 20:11 ]
Misschien horen wij volgens Phone House bij de eerste 20 en krijgen we morgen de tablet.Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:06:
[...]
Vermeende patentruzie
Er is geen bewijs geleverd, en de melding is gedaan op een tijdlijn waarin het zelfs niet mogelijk is daar achter aan te gaan.
Nog steeds geen mail hier trouwens, ook niet in de spam. Vreemd.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
[ Voor 8% gewijzigd door slabetje op 30-03-2012 20:42 ]
In het artikel staat dat ze fysiek op schiphol staan maar niet vrijgegeven worden door de douaneVirtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:41:
Vermeende patentruzie. Het is vooralsnog een heel vaag verhaal, zeker gezien de informatie zoals aangegeven door die woordvoerder dat de tablets geleverd waren en vervolgens zijn ze in beslag genomen. Waar geleverd? Bij TPH? Dan hebben ze toch enige tijd al uit hun nek gekletst. Of ergens anders? Dan had men al eerder van een inbeslagname op de hoogte moeten zijn. Los van dat, tenzij ze bij de douane zijn tegengehouden (en dat is dus blijkbaar niet het geval) gaat een inbeslagname altijd via een gerechtelijke procedure. Nu worden niet alle zaken meteen gepubliceerd maar ik kan er vooralsnog geen terugvinden waar ook maar een van de betrokken partijen genoemd wordt.
Eh, dat zie ik er niet staan. Is er een edit geweest in het artikel?Bartske schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:07:
[...]
In het artikel staat dat ze fysiek op schiphol staan maar niet vrijgegeven worden door de douane
Nee hoor:Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:12:
[...]
Eh, dat zie ik er niet staan. Is er een edit geweest in het artikel?
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:12:
[...]
Eh, dat zie ik er niet staan. Is er een edit geweest in het artikel?
quote: artikel T.netDat zegt Matthieu Teeuwen, marketing director bij The Phone House, tegen Tweakers.net. "Ik heb begrepen dat ze fysiek op Schiphol staan", zegt hij over de 146 tablets. "Maar ze worden niet vrijgegeven door de douane."
1e alinea?Dat zegt Matthieu Teeuwen, marketing director bij The Phone House, tegen Tweakers.net. "Ik heb begrepen dat ze fysiek op Schiphol staan", zegt hij over de 146 tablets. "Maar ze worden niet vrijgegeven door de douane."
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 21:20 ]
Eh, dat is juist logisch. Tweakers is een partij in een situatie zoals dit. Een consument individeel, zonder eigen platform is geen partij omdat hij of zij geen eigen draagvlak heeft. Tweakers wel, dus wordt er mee gesproken. Je ziet de laatste jaren wel een verschuiving hierin, denk bijvoorbeeld aan fabrikanten of winkels die alert services draaien voor notificaties van hun producten / naam / etc op weblogs e.d., maar het blijft voor het grootste gedeelte toch met de grootste aandacht voor gevestigde platforms en media kanalen.Yorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:46:
Wel raar dat we het hele verhaal via Tweakers moeten vernemen en niet zelf per mail krijgen. Weer een tegenvaller.
Het kan misschien logisch in het opzicht dat je aanhaalt, maar dat maakt het nog niet juist tegenover de klanten. Ik heb persoonlijk in de afgelopen 3 maanden een 5tal mails gestuurd voor informatie en ik heb nog nooit een antwoord gekregen, zelfs niet op mijn mails van bijna 3 maanden geleden.Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:49:
[...]
Eh, dat is juist logisch. Tweakers is een partij in een situatie zoals dit. Een consument individeel, zonder eigen platform is geen partij omdat hij of zij geen eigen draagvlak heeft. Tweakers wel, dus wordt er mee gesproken. Je ziet de laatste jaren wel een verschuiving hierin, denk bijvoorbeeld aan fabrikanten of winkels die alert services draaien voor notificaties van hun producten / naam / etc op weblogs e.d., maar het blijft voor het grootste gedeelte toch met de grootste aandacht voor gevestigde platforms en media kanalen.
Daar ben ik het mee eens, volledig. De situatie is om heel eerlijk te zijn vrij consistent een voorbeeld van falen in communicatie. Intern, tussen TPH en de fabrikant, maar al helemaal tussen TPH en consument. Dat TPH in bepaalde aspecten een positie van afhankelijkheid heeft verandert daar niets aan.timofp schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:54:
[...]
Het kan misschien logisch in het opzicht dat je aanhaalt, maar dat maakt het nog niet juist tegenover de klanten. Ik heb persoonlijk in de afgelopen 3 maanden een 5tal mails gestuurd voor informatie en ik heb nog nooit een antwoord gekregen, zelfs niet op mijn mails van bijna 3 maanden geleden.
[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 30-03-2012 22:06 ]
Het is niet noodzakelijk zo dat de fabrikant een nieuw model ontwikkeld heeft. Het kan, maar het hoeft niet. Als er bijvoorbeeld niet genoeg marktaandeel geschapen of veroverd kan worden zie je dat best vaak. ik moet zeggen, ik heb vooralsnog ook geen vermelding gezien tot op heden van EOL, maar goed dat kan ik best gemist hebben in de informatie beschikbaar van de fabrikant. Misschien dat iemand anders het wel gevonden heeft.Megamind schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:04:
Ik snap toch iets niet helemaal. TPH geeft aan dat de tablet EOL is, maar waar komt dat terug? Inderdaad de PW heeft maar 1 vermelding met voorraad, maar als deze EOL is, dan neem ik aan dat ze bij AT toch wel een nieuw model hebben ontwikkeld? Waarom geven ze die dan niet?!
[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 22:09 ]
Maar wie gaat aantonen dat het hele verhaal niet complete larie is? Een NDA met de fabrikant de "andere partij"? Waarom komt dit NU pas aan het licht? Als het product EOL is, toch gemaakt is én verstuurd is, hoe komt die andere partij dan opeens achter?? Aangezien het met het vliegtuig kwam is de lading nog geen 48 uur geleden vertrokken! Je gaat me niet vertellen dat ze al die tijd niet wisten dat ze een patentenruzie hadden.Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:08:
[...]
Het punt van ruiling met vergelijkbaar product is trouwens eigenlijk niet meer van toepassing tenzij de tablets in kwestie wel nog bij de douane vandaan komen maar er weer iets misgaat. Immers, op dit moment is er een situatie die (opnieuw, als de communicatie dit keer wel klopt) aantoonbaar een kwestie van overmacht is. En in dat geval is een verkopende partij daar niet meer toe verplicht. Er zijn wel mogelijkheden om er een procedure van te maken en vergoeding af te dwingen, los van de dan te verwachten verbreking van overeenkomst conform wet, maar dat wordt dan weer een kwestie die voor iedere klant anders is. Immers, de een kan meer "recht" kopen dan de ander, weer een ander heeft er geen zin meer in, een ander heeft geen rechtsbijstandsverzekering (of een slechte), enzovoorts.
[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 30-03-2012 22:19 ]
Nou ja, dat is inderdaad een punt. Zonder rechtsgang is dat eigenlijk vrijwel onmogelijk om uit te pluizen, tenzij TPH of de fabrikant dingen loslaat of Tweakers er in een vervolgartikel journalistiek induikt.Megamind schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:14:
[...]
Maar wie gaat aantonen dat het hele verhaal niet complete larie is? Een NDA met de fabrikant de "andere partij"? Waarom komt dit NU pas aan het licht? Als het product EOL is, toch gemaakt is én verstuurd is, hoe komt die andere partij dan opeens achter?? Aangezien het met het vliegtuig kwam is de lading nog geen 48 uur geleden vertrokken! Je gaat me niet vertellen dat ze al die tijd niet wisten dat ze een patentenruzie hadden.
Nee dit zaakje stinkt, behoorlijk zelf.
Op de toegezegde terugbetaling moeten we in de nieuwe situatie ook langer wachten of komt dat nu (ook) helemaal niet meer?Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:08:
[...]
op dit moment is er een situatie die (opnieuw, als de communicatie dit keer wel klopt) aantoonbaar een kwestie van overmacht is. En in dat geval is een verkopende partij daar niet meer toe verplicht.
Geen idee van de termijn. Als de situatie inderdaad uitmondt in een zaak van overmacht kan ik best nog meer vertraging zien. Maar, ongeacht welk scenario wordt uitgevoerd, restitutie moet volgen. Als TPH inderdaad de overeenkomst eenzijdig verbreekt op basis van overmacht dan geldt daar een wettelijk vastgestelde termijn voor. Als ze dat niet doen, dan is er enkel het begrip van redelijke termijn van toepassing. Het is immers dan een keuze van TPH, onder coulance. Op welke termijn dat dan gebeurt, tja, dat is een groot vraagteken.TestCees schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:30:
[...]
Op de toegezegde terugbetaling moeten we in de nieuwe situatie ook langer wachten of komt dat nu (ook) helemaal niet meer?
[ Voor 5% gewijzigd door dreambofh op 31-03-2012 00:20 ]
Tijdstip van vertrek of aankomst is niet relevant bij dit soort dingen. De patenthouder (als die er al is) kan ook simpelweg 3 maanden geleden al de douane ingeseind hebben dat ze moesten opletten voor pakketjes van AT vanwege dit of dat. En de douane houdt het dan wel tegen, of het nu vandaag komt of over 6 maanden.Megamind schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:14:
[...]
Als het product EOL is, toch gemaakt is én verstuurd is, hoe komt die andere partij dan opeens achter?? Aangezien het met het vliegtuig kwam is de lading nog geen 48 uur geleden vertrokken! Je gaat me niet vertellen dat ze al die tijd niet wisten dat ze een patentenruzie hadden.
Stress met dit soort dingen is alleen door jezelf veroorzaakt. Als je echt een tablet nodig hebt moet je niet mee gaan doen aan looks too good to be true actie. Aan dat soort acties moet je meedoen als je het geld voor langere tijd kan missen in de hoop dat het normaal geleverd wordt.s_broekhoven schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:18:
Owja, en door gelijk te kiezen voor mijn geld terug en de waardebon, heeft het me een hoop stress bespaard zie ik wel in dit topic
[ Voor 14% gewijzigd door Gomez12 op 31-03-2012 00:33 ]
Na het krijgen van de mail in januari heb ik direct gevraagd of ze het bedrag terug konden storten. Dit had ik nog geen week later op mijn bankrekening.W1LL3M schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:40:
En mijn geld ligt zeker ook bij de douane!
Je hebt gewoon meteen de order gecancelt, ik heb het hier over de beloofde refund waarbij de tablet ook nog geleverd zou gaan worden.s_broekhoven schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:49:
Na het krijgen van de mail in januari ....
Toch jammer dat zoveel mensen gelijk iets als doelbewuste leugen gaan interpreteren.W1LL3M schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:40:
En mijn geld ligt zeker ook bij de douane!
Geen enkele belofte wordt nagekomen, ik heb het nog specifiek gevraagd wanneer het geld terug gestort zou worden toen ze telefonisch mededeelden dat ze de vorige deadline niet gingen halen. Mij werd verteld dat dat binnen twee weken, maar in ieder geval ruim voor het eind van de maand zou gebeuren. Maar nee hoor, zelfs dat kunnen ze niet bij the phone house!
Als boven water komt deze reden gewoon een leugen is dan heeft TPH heel wat uit te leggen.
Eerder niet slim van de fabrikant om niet te communiceren naar TPH dat er een conflict is aangaande patenten en men dus rekening dient te houden met complicaties. Of niet slim van TPH om als dat gecommuniceerd is naar hen om dat niet te vermelden naar klanten toe in een bericht.Trommelrem schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:59:
Ik vind het gewoon echt heel stom. Niet zozeer van TPH. Hoewel ik wel een verbeterpunt heb voor TPH: Stuur meer status updates. Al is het alleen maar een wekelijkse email met "meer info nog niet bekend, we houden u op de hoogte"
Ik vind het echt stom van degene die beslag heeft laten leggen.
Explain? Of is het enkel een stomme meneer/mevrouw omdat jij je speeltje nog niet hebt en nu in een hoekje zit te huilen?Trommelrem schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:59:
Ik vind het echt stom van degene die beslag heeft laten leggen.
Vertraag en ontwijk wordt zo ondertussen wel een heel erg dure grap als een rechter daarachter komt.Virtuozzo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:06:
[...]
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat we te maken hebben met een klassiek scenario van vertraag & ontwijk om van de zaak af te komen.
[ Voor 50% gewijzigd door Gomez12 op 31-03-2012 01:11 ]
in een brief welke we enkele weken geleden kregen van TPH stond letterlijk het volgendeVirtuozzo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:06:
[...]
Als het tenminste klopt, dat patent conflict verhaal. Het kan, het zou zo maar prima kunnen dat de fabrikant in een conflict zat wat gerelateerd is aan die vertraging voor fabricage "fout" en dat niet correct gecommuniceerd heeft naar TPH. Of dat het wel gecommuniceerd is maar dat TPH het niet nodig vond om dit door te geven aan de klant (beste mensen, wij hebben gehoord dat .. bla bla .. dit kan vertraging opleveren, het kan ook resulteren in het niet meer kunnen leveren van de tablets .. overzicht van mogelijkheden voor klant .. etc etc.).
Dus iemand is aan het liegen over de patenten kwestieDe leverancier heeft aangegeven geen problemen te verwachten.
Waarom? Als er in de "productiefout" nou een overduidelijke patentenschending zat, dan zou ik als fabrikant ervan uitgaan dat ik er omheen werk (en er dus geen probleem is) en als patenthouder zou ik die zending door de douane laten tegenhouden voor onderzoek.timofp schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:12:
[...]
Dus iemand is aan het liegen over de patenten kwestie
Heh.Gomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:07:
[...]
Explain? Of is het enkel een stomme meneer/mevrouw omdat jij je speeltje nog niet hebt en nu in een hoekje zit te huilen?
Beslagleggingen etc worden niet zomaar gedaan. Daar is gerede twijfel voor nodig en niet enkel maar "een stom persoon".
Mijn excuses, maar iemand die beslag laat leggen stom noemen enkel omdat het om iets van jou gaat, zonder de verdere redenen / gevolgen etc te kennen, tja dat schiet even in mijn verkeerde keelgat.
Sterker nog, in wezen wordt geen van tweeen echt gezegd, er wordt enkel maar vermoedt dat...Even op het tweede punt. Het is nog niet echt duidelijk of de douane de levering tegenhoudt of in beslag genomen heeft. Beide termen worden gebruikt, hopelijk brengt de maandag meer duidelijkheid daar over.
Het probleem is dat dit puur speculeren is, voor hetzelfde geld gaat de patentenkwestie over de verpakking of over het boekje wat erbij zat (allebei simpel te vervangen onderdelen waardoor het zo goed als geen issue kan zijn)TPH heeft ons eerder laten weten dat de fabrikant heeft aangegeven geen problemen te verwachten. Dat betekent niet dat de fabrikant TPH niet geinformeerd heeft. Dat kan het zijn, hoeft niet. Kan ook zijn dat TPH het met de fabrikant besproken heeft en dat hun gezamenlijke conclusie was dat het goed zou zijn en dat TPH de informatie daaromtrent van de fabrikant accepteerde. Is dat liegen? Niet echt. Dat is sales, met een beetje marketing. Netjes is het in het licht van consequenties niet, dat mag duidelijk zijn, maar dat is nu eenmaal achteraf gesproken.
Ik gok dat een bijkomende problematiek is dat ook meetelt : Hoeveel geld mag dit geintje gaan kosten...De vraag is nu wat ze nu op tafel willen leggen. Als er maandag nog niets concreets op tafel ligt, dan is dat eigenlijk een teken dat men het geen echte prioriteit geeft. Immers, als ze de connectie leggen tussen vertrouwen in merk en naam en dus bedrijf en marktwaarde en verkoop, dan is het echt niet onredelijk om van een bedrijf te verwachten dat ze ook in het weekend de koppen bij elkaar steken om de zaak uit te pluizen.
Als ze de kwestie dus prioriteit geven, dan weten we maandag ochtend meer. Als er wat blurbs komen tegen de middag, en wat geklets van marketing maandag middag of de dinsdag dan is het eigenlijk wel duidelijk dat men er misschien wel mee in de maag zit, maar het gewoon als een marge punt ziet.
Hehe, is ok. Ik had dezelfde reactie.Gomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:43:
[...]
Mijn excuses, maar iemand die beslag laat leggen stom noemen enkel omdat het om iets van jou gaat, zonder de verdere redenen / gevolgen etc te kennen, tja dat schiet even in mijn verkeerde keelgat.
De rekensom kan nog gecompliceerder zijn, als TPH slim geweest is dan hebben ze voor aankoopprijs een overeenkomst gesloten met de fabrikant voor kostenreductie of participatie aangezien de fabrikant een groter aandeel naamsbekendheid krijgt (als het goed gegaan was ja).Gomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:43:
[...]
Ik gok dat een bijkomende problematiek is dat ook meetelt : Hoeveel geld mag dit geintje gaan kosten...
Snelle rekensom :
146x bon van 20 euro = 2920
146x hoesje van 30 euro = 4380
146x terugbetaling van 119 euro = 17374
Is een groffe 25.000 wat er nu aan verkoopverlies is.
Als ze niets hadden toegezegd dan geloof ik gelijk dat ze maandag zouden komen met een voorstel van 169 euro retour (a 25.000 verkoopverlies) om de hele zaak maar af te kopen. Maar nu heb je al 25000 verlies en dan moet je de mensen mogelijk ook nog eens gaan afkopen. Ik kan me voorstellen dat dat enig overleg vereist.
Je hebt als TPH toch je medewerkers die 3 maanden hier tijd in hebben gestoken, je hebt imagoschade etc. etc.
Die bodemloze put wil je niet nog veel meer geld in storten als het niet perse hoeft.
Het probleem is dat ik nog niet eens weet of ik tot ontbinding zou willen overgaan als het mijn bedrijf was. Voor hetzelfde geld zegt AT tegen TPH dat dit geen probleem is en enkel een formaliteit en dat de douane ze waarschijnlijk maandag weer vrijgeeft omdat AT nu al de papieren aan het faxen is.Virtuozzo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 02:02:
[...]
Maar je hebt gelijk. Als het mijn bedrijf was dan zou ik nu toch echt aansturen op ontbinding op basis van redelijkheid en overmacht, met in mijn achterhoofd de kosten (geldelijk en andere).
Hangt van de tijdlijn af eigenlijk. Het eerste punt. Een beslissing daaromtrent (het eerste punt zoals je aanmerkte) is dus direct afhankelijk van het vermogen van zowel fabrikant als TPH om te communicerenGomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 02:24:
[...]
Het probleem is dat ik nog niet eens weet of ik tot ontbinding zou willen overgaan als het mijn bedrijf was. Voor hetzelfde geld zegt AT tegen TPH dat dit geen probleem is en enkel een formaliteit en dat de douane ze waarschijnlijk maandag weer vrijgeeft omdat AT nu al de papieren aan het faxen is.
TPH is (mits het echt een patentenkwestie betreft) een beetje het 3e wiel op een fiets. Zij mogen waarschijnlijk niets bij de douane opvragen (de reden van tegenhouden heeft niet met hun te maken) en zijn dus volledig afhankelijk van de berichtgeving van AT.
Als het verhaal van TPH klopt, wie zegt hun dan dat ze niet weer met een kluitje in het riet worden gestuurd.
Maarja, aan de andere kant kost terugbetaling toch wel veel geld, als die dingen toch wel deze week vrijkomen...
Als AT weer met zoete praatjes aan komt zetten (en het verhaal van TPH klopt) dan voorzie ik een heel reeele mogelijkheid dat TPH maandag niets definitiefs zegt maar enkel wat vaagheden spuit om te zien hoezeer het woord van een AT dit keer te vertrouwen is.
TPH zal zeker niet de extra blamage willen hebben dat ze maandagochtend praten over geld terug geven en dat maandagmiddag die tablets vrij komen.
Dat zijn de directe kosten. Ik zou al niet gauw bij TPH kopen, maar na dit debacle al helemaal niet, ook niet voor een lokkertje.Gomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:43:
[...]
Ik gok dat een bijkomende problematiek is dat ook meetelt : Hoeveel geld mag dit geintje gaan kosten...
Snelle rekensom :
146x bon van 20 euro = 2920
146x hoesje van 30 euro = 4380
146x terugbetaling van 119 euro = 17374
Is een grove 25.000 wat er nu aan verkoopverlies is.
Het FP-artikel klinkt juist als een damage-control PR press release.freggel schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:33:
Los van de 'je moet niet zo zeuren' reacties hoop ik dat het artikel op de fp zorgt voor een positieve draai aan het geheel. Dat het als een soort stok achter de deur werkt en dat ze nu eens vertellen wat er gebeurt.
Dit is wat in de brief stond.quote: de brief van TPHDe leverancier heeft aangegeven geen problemen te verwachten
Dan wisten ze toch wél dat er problemen te verwachten warenDe leverancier Ambiance Technology heeft ons laten weten dat zij sinds enige tijd verwikkeld is in een patentendiscussie met een andere fabrikant.
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq