Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:10:
[...]

_/-\o_
+1 voor topic-wending
+1 voor originaliteit
True that.

Er is flink gespeculeerd over wat er nu weer voor reden van uitstel was, maar niemand heeft dit kunnen raden. Erg knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jongens? kunnen jullie het niet aanklagen bij een programma als kassa of iets dergelijks?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 10:57
komen ze morgen wel dan is het een goede 1 april-grap

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10 18:58
rambocus schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:12:
komen ze morgen wel dan is het een goede 1 april-grap
Dat is Zondag pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 10:57
kijk niet meer op één dag :+

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier maak je geen grappen over, ze zijn alweer te laat, de zoveelste belofte is verbroken. Vind het echt knap dat jullie hier nog grappen over kunnen maken, vind dit gewoon uiterst teleurstellend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nou ja, we hebben het hier over TPH, met hun handelen zou een 1 april grap best makkelijk pas op 1 september uitkomen..
Jeroen10 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:16:
Hier maak je geen grappen over, ze zijn alweer te laat, de zoveelste belofte is verbroken. Vind het echt knap dat jullie hier nog grappen over kunnen maken, vind dit gewoon uiterst teleurstellend
Combinatie van innerlijke galgenhumor en verbazing :/

[ Voor 41% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 18:18 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Jeroen10 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:16:
Wat Virtuozzo zegt, maar aan de andere kant, ga je je humeur laten verpesten door een tabletje? Je bent een Tweaker, ik neem aan dat je tussen nu en het moment dat je dit ding in januari besteld hebt, je wel een paar nieuwe gadgets hebt aangeschaft om je mee te vermaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh , wat een verassing.

Ik ga de tph maandag eens belletje plegen.

Dit gaat helemaal niet goed zo. Tevens kunnen ze nog op verschillende website's een negatieve review verwachten , kom op zeg volgens mij denken ze dat we een stel idioten zijn of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4.1 Alle door TPH gedane aanbiedingen, offertes of prijsopgaven van TPH zijn geheel vrijblijvend.

En de belofte van een graties tablet zal de rechter niet zien als dat.
Dan zullen ze maar een alternatief moeten geven voor die mensen,die niet bij de 20 horen.
Is wel zo eerlijk.
Bah,dat zo`n zaak adverteerd met "Hartelijke service" . :r(elke keer als ik nu die stem van Ruben van der Meer hoor "Met de hartelijke service "ga ik over mijn nek Wat een nepzaak is dat .)

edit;Belediging door gestreept

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik wacht eerst af wat Ambiance zelf maandag te zeggen heeft. Als die hetzelfde zegt hierover, dan is het wachten op de tablet of een goed, gelijkwaardig alternatief. Zeggen zij wat anders, dan worden er, in ieder geval door mij, andere stappen ondernomen tegen The Phone House. Denk hierbij aan Rechtsbijstand enz.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:02:
[...]
Kort gezegd: als puntje bij paaltje komt kunnen ze bij een gang naar rechter aantonen dat ze zich in een situatie van overmacht bevinden, iets wat in onze wetgeving relevant voor dit soort zaken een escape is. Iets wat men een paar maanden terug niet had kunnen proberen.
De wetgeving eist nog steeds dat ze een gelijkwaardig product aanbieden. Op dit moment lijkt enige media-aandacht me op z'n plaats, daar waren ze vorige keer nogal gevoelig voor, en dat was ook de reden dat ze de oorspronkelijke annulering van de bestellingen toch weer introkken om te gaan uitleveren.
Ik wacht op een bericht op tweakers.net en nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:39:
[...]

De wetgeving eist nog steeds dat ze een gelijkwaardig product aanbieden. Op dit moment lijkt enige media-aandacht me op z'n plaats, daar waren ze vorige keer nogal gevoelig voor, en dat was ook de reden dat ze de oorspronkelijke annulering van de bestellingen toch weer introkken om te gaan uitleveren.
Ik wacht op een bericht op tweakers.net en nu.nl
Hier ook een bericht naar Tweakers en RTL Nieuws gestuurd. Ik zit nog te kijken naar andere sites.

Heb zelf ook een mailtje gestuurd naar Ambiance met als ik nu bestel, wanneer ik mijn tablet kan verwachten. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Heb je mailtje wel gezien yorin, maar verwacht niet dat RTL er iets mee gaat doen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

TheMe schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:43:
Heb je mailtje wel gezien yorin, maar verwacht niet dat RTL er iets mee gaat doen.
Uh... hoe kan jij die zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 12:57
Hij zal wel bij RTL werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 13:49
Yorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:41:
[...]

Hier ook een bericht naar Tweakers en RTL Nieuws gestuurd. Ik zit nog te kijken naar andere sites.

Heb zelf ook een mailtje gestuurd naar Ambiance met als ik nu bestel, wanneer ik mijn tablet kan verwachten. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Ik heb geen tablet besteld, maar zou je Vara kassa daar niet over kunnen informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Ik werk er.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:28
Ze gaan het gewoon afschuiven op overmacht, denk ik. En dat dacht ik al sinds het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:57
Een grote grap dit. Moest zowaar lachen toen ik de mail opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
BastiaanCM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:45:
Ze gaan het gewoon afschuiven op overmacht, denk ik. En dat dacht ik al sinds het begin.
Ze kunnen het niet zomaar afschuiven op overmacht, eerst en vooral moeten ze dit bewijzen. Maar nog meer, er is overmacht om dit bepaald product te leveren, dus moeten ze een gelijkwaardig alternatief leveren. Overmacht zou zijn als een GSM Provider geen netwerkontvangst kan leveren door een storm, hier valt weinig aan te doen en er zijn geen alternatieven voor. Echter zijn er voor de AT Tablet wel alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
BastiaanCM schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:45:
"We hebben zo ons best gedaan"
"We hebben hier zo ontzettend veel tijd aan besteed"
"We hebben hier zo veel extra kosten mee gemaakt boven op de kosten die we kozen te dragen vanwege de gemaakte fouten"
"We hebben geen controle meer hier over"

Enzovoorts.

Om heel eerlijk te zijn, totdat ik iets anders zie, kan ik de zaak niet anders zien dan een helaas al te standaard methodiek van vertraging, ontwijking en op het altaar klimmen, ook al doen ze er een paar maanden over in plaats van de gebruikelijke paar weken met dit soort zaken.

In geval van aantoonbare overmacht, heeft een verkopende partij het recht om te koop te annuleren zonder een gelijkwaardig product te moeten leveren. Dit terzijde. Geld terug, en that's that.

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 18:49 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:28
Ik ben zeer sowieso zeer benieuwd wat het gaat worden.. Maar nu word het wel vervelend..

Al heb ik een ipad, dikke desktop en macbook ik wil gewoon m`n w7 tablet ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Hier trouwens geen mail, ondanks de Twitter "iedereen zal vandaag geinformeerd worden". Zit een eenzaam persoon bij TPH nog al die mailtjes te versturen?

Mail zat in m'n spambox.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 30-03-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:53:
Hier trouwens geen mail, ondanks de Twitter "iedereen zal vandaag geinformeerd worden". Zit een eenzaam persoon bij TPH nog al die mailtjes te versturen?
De vorige die geen mail kreeg, krijgt de tablet wel op tijd. Misschien jij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 10:54
RemcoDelft schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:53:
Dit kan betekenen dat je de tablet geleverd gaat krijgen, wanneer had je hem besteld? En miss ook: hoelaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik heb ook nog geen e-mail. Wel is het iig een zéér trieste bedoeling dit allemaal. Dit had je toch allang aan kunnen zien komen als TPH/Ambiance? Ook raar is dat niks aan tel. verteld mag worden :')

Maar nee, ze komen er pas weer op het einde ermee. Echt ronduit belachelijk dit. Voor mij geen TPH meer iig. Niet alleen zijn ze belachelijk duur, maar ook naaien ze je gewoon vet hard met acties zoals deze.

Verder denk ik idd dat we gewoon kunnen fluiten naar onze tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Yorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:54:
[...]

De vorige die geen mail kreeg, krijgt de tablet wel op tijd. Misschien jij ook.
Was dat niet alleen zijn aanname?
Iamzero456 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:54:
[...]

Dit kan betekenen dat je de tablet geleverd gaat krijgen, wanneer had je hem besteld? En miss ook: hoelaat?
Zie: RemcoDelft in "AT Tablet voor 119 euro bij phonehouse.nl *uitverkocht*"
Het lijkt me echter waarschijnlijker dat ik hem niet krijg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
Hm. Ik heb hem ook gelijk na het zien van dit topic besteld. Maar ik betwijfel zwáár of ik bij de 1ste 20 zit hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ik snap niet dat er zo velen zijn welke de moed opgeven en denken dat we niets meer gaan krijgen. De afgelopen maanden heeft TPH er een boeltje van gemaakt maar hebben ze tegelijk ook wel hopen evidentie gegeven dat we recht hebben op de Tablet, zoals een schriftelijke bevestiging dat we de Tablet gratis zouden krijgen, hier kunnen ze niet zomaar onderuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uit de mail wordt de zwarte piet heel erg richting Ambiance geschoven. Aangezien "zij eerdere toezeggingen niet hebben waargemaakt" treft the Phone House ineens geen blaam? Bovendien: wat heb ik met Ambiance te maken. Ik heb dat ding gekocht bij TPH en feit is dat we inmiddels 3 volle maanden onderweg zijn met allemaal halfbakken excuses, toezeggingen, loze beloftes en niet nagekomen acties. Het enige wat wel aangekomen is is een tegoedbonnetje.

Het feit dat TPH de belofte van geld terug binnen 30 dagen zoals beloofd niet heeft waargemaakt wordt voor het gemak maar even volledig vergeten. Dat lijkt me niet echt een geval van overmacht, maar van zaken niet waarmaken aan de kant van TPH.
Vanmorgen is, naar zeggen van Ambiance Technology, om die reden beslag gelegd op de Ambiance AT tablets voor Phone House.
Wat een bullshit. Dit komt ze gewoon te goed uit. Nét toevallig is beslag gelegd op de dag dat ze het wilden gaan versturen en alles af zouden kunnen ronden. Is daar een uitspraak van een rechter in de vorm van een kort geding of iets van? Ik vind dit allemaal wel wat twijfelachtig ondertussen.

[ Voor 21% gewijzigd door spone op 30-03-2012 19:20 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook geen mail gehad anders,

zal wel een stagaire zijn die E-mail's ligt te versturen :P

edit:

wel zuur eigenlijk tot nu toe heb ik

1: geen tablet
2: nog steeds mijn geld niet terug
3: geen bon van 20euro (noit gekregen)
4:geen beloofde hoes.
5:totaal geen comunicatie na mij zelf toe op dit moment,

vreemde manieren van tph

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat me ook verbaasd is dat het mailtje gelijk in mijn Spam-box kwam.

Maar maandag eerst afwachten wat Ambiance te vertellen heeft, daarna wat The Phone House te vertellen heeft en daarna, mocht het nodig zijn, mijn Rechtsbijstand erop zetten.

En het is ook raar dat het nu in ene komt, terwijl de tablet al sinds oktober 2010 uit is. Dus bijna 2 jaar na dato, als de tablet bijna nergens meer te koop is, komt er iemand die patenten claimt hierop.

[ Voor 30% gewijzigd door Yorinn op 30-03-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel ik heb de mail binnen gekregen
voor mij zit er echt geen tablet in en ik had hem besteld voor dat deze topic geopend was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ik heb wel de mail ontvangen: 17:35h. Zat in m'n spambox waar ik even niet keek.
spone schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:58:
Uit de mail wordt de zwarte piet heel erg richting Ambiance geschoven. Aangezien "zij eerdere toezeggingen niet hebben waargemaakt" treft the Phone House ineens geen blaam? Bovendien: wat heb ik met Ambiance te maken. Ik heb dat ding gekocht bij TPH en feit is dat we inmiddels 3 volle maanden onderweg zijn met allemaal halfbakken excuses, toezeggingen, loze beloftes en niet nagekomen acties.
^^ Dat. Ik ben benieuwd wat maandag brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb het topic van A tot Z mee gelezen en vind het ronduit schandalig hoe het bedrijf met zijn klanten om gaat.
Wat je kan doen Yorin is om dat bedrijf bij Radar aan te geven voor een koude douche.
Ook kan je op Radar een topic over openen eventueel.

Nadeel is dat je persoonsgegevens moet noteren, ik heb geen AT gekocht dus kan de mijne niet invullen ;)
http://www.trosradar.nl/douche-inzenden/

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:58:
hier ook geen mail gehad anders,

zal wel een stagaire zijn die E-mail's ligt te versturen :P

edit:

wel zuur eigenlijk tot nu toe heb ik

1: geen tablet
2: nog steeds mijn geld niet terug
3: geen bon van 20euro (noit gekregen)
4:geen beloofde hoes.
5:totaal geen comunicatie na mij zelf toe op dit moment,

vreemde manieren van tph
Die bon heb ik ook nooit gekregen, gewoon mailen of twitteren met TPH en je krijgt hem alsnog.
spone schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:58:
Uit de mail wordt de zwarte piet heel erg richting Ambiance geschoven. Aangezien "zij eerdere toezeggingen niet hebben waargemaakt" treft the Phone House ineens geen blaam? Bovendien: wat heb ik met Ambiance te maken. Ik heb dat ding gekocht bij TPH en feit is dat we inmiddels 3 volle maanden onderweg zijn met allemaal halfbakken excuses, toezeggingen, loze beloftes en niet nagekomen acties. Het enige wat wel aangekomen is is een tegoedbonnetje.

Het feit dat TPH de belofte van geld terug binnen 30 dagen zoals beloofd niet heeft waargemaakt wordt voor het gemak maar even volledig vergeten. Dat lijkt me niet echt een geval van overmacht, maar van zaken niet waarmaken aan de kant van TPH.

[...]

Wat een bullshit. Dit komt ze gewoon te goed uit. Nét toevallig is beslag gelegd op de dag dat ze het wilden gaan versturen en alles af zouden kunnen ronden. Is daar een uitspraak van de rechter in de vorm van een kort geding of iets van? Stelletje oplichters dat het zijn.
Heb je ook een bron voor je onderbuikgevoelens? Er zijn wel uitspraken over smaad...

[ Voor 51% gewijzigd door MsG op 30-03-2012 19:12 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Hahaha, dit is toch wel echt om te lachen. Ik kwam niet meer bij tijdens het lezen van het mailtje, lijkt net geschreven door een kind van 8 die met allerlei grappige smoesjes onder zijn beloftes uit wilt komen. Dit geloof je toch niet, wat denken ze wel niet bij TPH. Op de laatste dag van levering wordt er beslag gelegd om de tablets wegens patentruzies, hahahaha....

Een ding kan je wel zeggen: Met TPH kan je echt wel lachen !

Aan de andere kant denk ik wel dat ze met een goede oplosing komen, anders is de imagoschade gewoon te groot. Ik zie de koppen al voor me : "TPH levert beloofde tablets niet uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlyEragon schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:12:
Hahaha, dit is toch wel echt om te lachen. Ik kwam niet meer bij tijdens het lezen van het mailtje, lijkt net geschreven door een kind van 8 die met allerlei grappige smoesjes onder zijn beloftes uit wilt komen. Dit geloof je toch niet, wat denken ze wel niet bij TPH. Op de laatste dag van levering wordt er beslag gelegd om de tablets wegens patentruzies, hahahaha....

Een ding kan je wel zeggen: Met TPH kan je echt wel lachen !

Aan de andere kant denk ik wel dat ze met een goede oplosing komen, anders is de imagoschade gewoon te groot. Ik zie de koppen al voor me : "TPH levert beloofde tablets niet uit"
Helemaal goed maar er moet eigenlijk staan "TPH levert Keer op keer beloofde tablets niet uit." ;) .
Ze hebben het meerdere keren beloofd
en uiteindelijk zelfs graties met slevee.
(elke keer als ik nu die stem van Ruben van der Meer hoor "Met de hartelijke service "ga ik over mijn nek. Wat een nepzaak is dat .)

edit:belediging door gestreept

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Ik ben nu op het punt beland dat ik gewoon mijn geld terug wil. Ben er helemaal klaar mee.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:11:
[...]
Heb je ook een bron voor je onderbuikgevoelens? Er zijn wel uitspraken over smaad...
Helaas niet. Daarom heb ik mijn post dan ook wat genuanceerd. Zou het waarderen als jij dat ook met mijn quote doet. Desalniettemin begin ik dit circus wel een beetje zat te worden en hoop ik dat er snel een definitieve actie uit voortkomt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zometeen op Tweakers: Betwiste Phone House-tablets niet geleverd door patentruzie

Zie hem al in de nieuwsqueue staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Argh! Nu begint het mij ook te vervelen. Dit begint een flinke soap te worden.
Laat ze maar eens beginnen met het geld terug te geven en daarna een alternatief bedenken. :/

(geen mail vooralsnog... maar kreeg hem voorheen ook later... ben zeker één van de laatste bestellers of zo)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
Ik kreeg de mail 2 minuten na dat het op tweakers werd gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:48
Het wordt beroerder en beroerder. Met name hun informatie verstrekking vindt ik HEEL ERG SLECHT in dikke vette hoofdletters. Ik vindt het al helemaal raar dat als die tablets in beslag worden genomen, ze er vervolgens nog wel 20 hebben om uit te leveren? Ik geloof ze echt niet meer...

Daarnaast heb ik nog steeds (net als vele anderen volgens mij) mijn geld nog niet terug ontvangen ondanks dat dit allang beloofd is. Ze proberen hun image nog een beetje op te poetsen door dingen erbij te leveren en de tablet gratis te leveren, maar ze hebben het onderhand helemaal verbruikt bij mij... BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 14:42
Ik heb ze net een mail gestuurd met de vraag of dat ze een gelijkwaardig alternatief willen gaan aanbieden. Dit is namelijk echt een gebed zonder einde aan het worden. Het is gewoon te triest voor worden dat ze de levering oneindig gaan uitstellen door de schuld bij Ambiance te leggen. En ook nog eens om een vage en onbevestigde reden. Iedereen kan namelijk wel roepen dat leverancier X in een patentenstrijd is verwikkeld.

Treurnis is het.

Oh ja. Het geld is natuurlijk ook nog niet teruggestort.

[ Voor 6% gewijzigd door freggel op 30-03-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
Ik heb nogsteeds geen mail, ook niet in mijn junkbox. Zou erg tof zijn al zou ik 'm krijgen, alhoewel ik het betwijfel. Verder ben ik, zoals ik al eerder zei, het allemaal met jullie eens. Dit is gewoon een erg treurige zaak aan 't worden.

Als ik 'm niet krijg, zit ik ook maar aan een alternatief te denken. Hopelijk krijgen we deze dan ook gratis uitgeleverd als we hiervoor kiezen, en niet dat we alsnog €120,- moeten betalen na dit fiasco :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit verhaal nog interressant voor het programma:
Kanniewaarzijn, ze kunnen evt ook contact opnemen met tph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Kassa, Consumentenbond. Allemaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Yorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:29:
Zometeen op Tweakers: Betwiste Phone House-tablets niet geleverd door patentruzie

Zie hem al in de nieuwsqueue staan.
Vermeende patentruzie. Misschien was een betere titel "Betwiste Phone House tablets opnieuw betwist" geweest :P

Er is geen bewijs geleverd, en de melding is gedaan op een tijdlijn waarin het zelfs niet mogelijk is daar achter aan te gaan.

Nog steeds geen mail hier trouwens, ook niet in de spam. Vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:06:
[...]

Vermeende patentruzie

Er is geen bewijs geleverd, en de melding is gedaan op een tijdlijn waarin het zelfs niet mogelijk is daar achter aan te gaan.

Nog steeds geen mail hier trouwens, ook niet in de spam. Vreemd.
Misschien horen wij volgens Phone House bij de eerste 20 en krijgen we morgen de tablet. :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossell
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:23
Hier ook nog geen mail ontvangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
146 stuks in totaal dus. Nu het op tweakers staat krijgt het vast wel weer wat meer aandacht. En waarom nu opeens een patentruzie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
zie; nieuws: Betwiste Phone House-tablets niet geleverd door patentruzie

146 stuks ?

Wet van Murphy ?

[ Voor 8% gewijzigd door slabetje op 30-03-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Vermeende patentruzie. Het is vooralsnog een heel vaag verhaal, zeker gezien de informatie zoals aangegeven door die woordvoerder dat de tablets geleverd waren en vervolgens zijn ze in beslag genomen. Waar geleverd? Bij TPH? Dan hebben ze toch enige tijd al uit hun nek gekletst. Of ergens anders? Dan had men al eerder van een inbeslagname op de hoogte moeten zijn. Los van dat, tenzij ze bij de douane zijn tegengehouden (en dat is dus blijkbaar niet het geval) gaat een inbeslagname altijd via een gerechtelijke procedure. Nu worden niet alle zaken meteen gepubliceerd maar ik kan er vooralsnog geen terugvinden waar ook maar een van de betrokken partijen genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 17:21
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:41:
Vermeende patentruzie. Het is vooralsnog een heel vaag verhaal, zeker gezien de informatie zoals aangegeven door die woordvoerder dat de tablets geleverd waren en vervolgens zijn ze in beslag genomen. Waar geleverd? Bij TPH? Dan hebben ze toch enige tijd al uit hun nek gekletst. Of ergens anders? Dan had men al eerder van een inbeslagname op de hoogte moeten zijn. Los van dat, tenzij ze bij de douane zijn tegengehouden (en dat is dus blijkbaar niet het geval) gaat een inbeslagname altijd via een gerechtelijke procedure. Nu worden niet alle zaken meteen gepubliceerd maar ik kan er vooralsnog geen terugvinden waar ook maar een van de betrokken partijen genoemd wordt.
In het artikel staat dat ze fysiek op schiphol staan maar niet vrijgegeven worden door de douane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Bartske schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:07:
[...]

In het artikel staat dat ze fysiek op schiphol staan maar niet vrijgegeven worden door de douane
Eh, dat zie ik er niet staan. Is er een edit geweest in het artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:12:
[...]

Nee hoor:

" Dat zegt Matthieu Teeuwen, marketing director bij The Phone House, tegen Tweakers.net. "Ik heb begrepen dat ze fysiek op Schiphol staan",

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:12:
[...]

quote: artikel T.net
Dat zegt Matthieu Teeuwen, marketing director bij The Phone House, tegen Tweakers.net. "Ik heb begrepen dat ze fysiek op Schiphol staan", zegt hij over de 146 tablets. "Maar ze worden niet vrijgegeven door de douane."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 17:21
Dat zegt Matthieu Teeuwen, marketing director bij The Phone House, tegen Tweakers.net. "Ik heb begrepen dat ze fysiek op Schiphol staan", zegt hij over de 146 tablets. "Maar ze worden niet vrijgegeven door de douane."
1e alinea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel humor vond was dat ik ze gisteren nog aan de lijn had met een toezegging. Vervolgens bellen ze mij om 5 uur om een telefonische enquete in te spreken over hoe de service is en vervolgens dit....... Oh oh oh .... Daar worden we niet vrolijk van..... En dat net voor 1 april.

Hoe noemen ze dit ook alweer? ..... Ondernemershumor????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Argh, ram over heen gekeken.

Moet ik echter een punt bij stellen, dat hij het begrepen heeft wil nog niet zeggen dat het ook klopt. Daar komen we maandag wel achter na controle.

Het verandert wel inderdaad het punt van inzicht. Als het bij de douane staat, is er nog geen gerechtelijk verdict, dat is afhankelijk van de te kiezen procedures door de douane dan.

Het betekend echter niet dat de tablets niet geleverd kunnen worden. Het is een mogelijkheid, afhankelijk van de besluitvorming bij de douane en de eventuele stappen van de betrokken partijen. Dat kan dus nog wel eens een tijd gaan duren.

Wat een gedoe. Maar dan begrijp ik nog steeds niet het verhaal van dat NDA. Zou leuk geweest zijn als iemand van TPH de douane gevraagd had een foto door te sturen van het pakket. Dan konden we ten minste zien dat in ieder geval dat stuk geen broodje aap is.

Saillant, stel dat ze inderdaad pas vandaag bij de douane verwerkt werden. Hoe hadden ze dan gedacht die levering morgen overal ook te voldoen.

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Laat het lange wachten maar beginnen voor de 126 mensen. Ik ben echt serieus benieuwd wat hiervan waar is. We wachten het maandag wel af en dan zien we wel verder.

Wel raar dat we het hele verhaal via Tweakers moeten vernemen en niet zelf per mail krijgen. Weer een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Yorin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:46:

Wel raar dat we het hele verhaal via Tweakers moeten vernemen en niet zelf per mail krijgen. Weer een tegenvaller.
Eh, dat is juist logisch. Tweakers is een partij in een situatie zoals dit. Een consument individeel, zonder eigen platform is geen partij omdat hij of zij geen eigen draagvlak heeft. Tweakers wel, dus wordt er mee gesproken. Je ziet de laatste jaren wel een verschuiving hierin, denk bijvoorbeeld aan fabrikanten of winkels die alert services draaien voor notificaties van hun producten / naam / etc op weblogs e.d., maar het blijft voor het grootste gedeelte toch met de grootste aandacht voor gevestigde platforms en media kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:49:
[...]

Eh, dat is juist logisch. Tweakers is een partij in een situatie zoals dit. Een consument individeel, zonder eigen platform is geen partij omdat hij of zij geen eigen draagvlak heeft. Tweakers wel, dus wordt er mee gesproken. Je ziet de laatste jaren wel een verschuiving hierin, denk bijvoorbeeld aan fabrikanten of winkels die alert services draaien voor notificaties van hun producten / naam / etc op weblogs e.d., maar het blijft voor het grootste gedeelte toch met de grootste aandacht voor gevestigde platforms en media kanalen.
Het kan misschien logisch in het opzicht dat je aanhaalt, maar dat maakt het nog niet juist tegenover de klanten. Ik heb persoonlijk in de afgelopen 3 maanden een 5tal mails gestuurd voor informatie en ik heb nog nooit een antwoord gekregen, zelfs niet op mijn mails van bijna 3 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Oh ja... De eerste persoon in 'het' lijstje was 3 januari 23:35. Dus het kan nog net iets eerder zijn geweest dat de eersten besteld hebben. Heb alleen die datum + tijd, meer heb ik niet van het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
timofp schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:54:
[...]

Het kan misschien logisch in het opzicht dat je aanhaalt, maar dat maakt het nog niet juist tegenover de klanten. Ik heb persoonlijk in de afgelopen 3 maanden een 5tal mails gestuurd voor informatie en ik heb nog nooit een antwoord gekregen, zelfs niet op mijn mails van bijna 3 maanden geleden.
Daar ben ik het mee eens, volledig. De situatie is om heel eerlijk te zijn vrij consistent een voorbeeld van falen in communicatie. Intern, tussen TPH en de fabrikant, maar al helemaal tussen TPH en consument. Dat TPH in bepaalde aspecten een positie van afhankelijkheid heeft verandert daar niets aan.

Het resultaat is ook zichtbaar, een vrijwel totale afbreuk in vertrouwen. Wat dat aangaat mag die marketing director zich toch bepaalde vragen stellen. De hele situatie had zelfs in het scenario van verbreken overeenkomst door overmacht makkelijk juist geleid kunnen worden tot herstel van vertrouwen, zelfs tot binding tussen klant en winkel. Maar goed, de consument is geen klant tegenwoordig, enkel een nummer in een berekening die te vaak geen rekening houdt met de fundamentele vereistes van elke economische interactie: vertrouwen en communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik snap toch iets niet helemaal. TPH geeft aan dat de tablet EOL is, maar waar komt dat terug? Inderdaad de PW heeft maar 1 vermelding met voorraad, maar als deze EOL is, dan neem ik aan dat ze bij AT toch wel een nieuw model hebben ontwikkeld? Waarom geven ze die dan niet?!

En de fabriek helemaal instructies geven om 128 tablets te maken, dat is toch te gek voor woorden? Dat kost toch veel en veel meer dan bv een iPad 2 aanbieden, of een andere W7 tablet.

[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 30-03-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:04:
Ik snap toch iets niet helemaal. TPH geeft aan dat de tablet EOL is, maar waar komt dat terug? Inderdaad de PW heeft maar 1 vermelding met voorraad, maar als deze EOL is, dan neem ik aan dat ze bij AT toch wel een nieuw model hebben ontwikkeld? Waarom geven ze die dan niet?!
Het is niet noodzakelijk zo dat de fabrikant een nieuw model ontwikkeld heeft. Het kan, maar het hoeft niet. Als er bijvoorbeeld niet genoeg marktaandeel geschapen of veroverd kan worden zie je dat best vaak. ik moet zeggen, ik heb vooralsnog ook geen vermelding gezien tot op heden van EOL, maar goed dat kan ik best gemist hebben in de informatie beschikbaar van de fabrikant. Misschien dat iemand anders het wel gevonden heeft.

Het punt van ruiling met vergelijkbaar product is trouwens eigenlijk niet meer van toepassing tenzij de tablets in kwestie wel nog bij de douane vandaan komen maar er weer iets misgaat. Immers, op dit moment is er een situatie die (opnieuw, als de communicatie dit keer wel klopt) aantoonbaar een kwestie van overmacht is. En in dat geval is een verkopende partij daar niet meer toe verplicht. Er zijn wel mogelijkheden om er een procedure van te maken en vergoeding af te dwingen, los van de dan te verwachten verbreking van overeenkomst conform wet, maar dat wordt dan weer een kwestie die voor iedere klant anders is. Immers, de een kan meer "recht" kopen dan de ander, weer een ander heeft er geen zin meer in, een ander heeft geen rechtsbijstandsverzekering (of een slechte), enzovoorts.

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:08:
[...]
Het punt van ruiling met vergelijkbaar product is trouwens eigenlijk niet meer van toepassing tenzij de tablets in kwestie wel nog bij de douane vandaan komen maar er weer iets misgaat. Immers, op dit moment is er een situatie die (opnieuw, als de communicatie dit keer wel klopt) aantoonbaar een kwestie van overmacht is. En in dat geval is een verkopende partij daar niet meer toe verplicht. Er zijn wel mogelijkheden om er een procedure van te maken en vergoeding af te dwingen, los van de dan te verwachten verbreking van overeenkomst conform wet, maar dat wordt dan weer een kwestie die voor iedere klant anders is. Immers, de een kan meer "recht" kopen dan de ander, weer een ander heeft er geen zin meer in, een ander heeft geen rechtsbijstandsverzekering (of een slechte), enzovoorts.
Maar wie gaat aantonen dat het hele verhaal niet complete larie is? Een NDA met de fabrikant de "andere partij"? Waarom komt dit NU pas aan het licht? Als het product EOL is, toch gemaakt is én verstuurd is, hoe komt die andere partij dan opeens achter?? Aangezien het met het vliegtuig kwam is de lading nog geen 48 uur geleden vertrokken! Je gaat me niet vertellen dat ze al die tijd niet wisten dat ze een patentenruzie hadden.

Nee dit zaakje stinkt, behoorlijk zelf.

Daarnaast LIJKT het erop, dat de tablet gewoon hier nog te krijgen is:
http://atplaza.eu/en/shop.html

Dat is toch geen end of life? Nu weet ik niet of hun voorraad systeem klopt, maar 148 tablets bestellen gaat daar prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 30-03-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Megamind schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:14:
[...]

Maar wie gaat aantonen dat het hele verhaal niet complete larie is? Een NDA met de fabrikant de "andere partij"? Waarom komt dit NU pas aan het licht? Als het product EOL is, toch gemaakt is én verstuurd is, hoe komt die andere partij dan opeens achter?? Aangezien het met het vliegtuig kwam is de lading nog geen 48 uur geleden vertrokken! Je gaat me niet vertellen dat ze al die tijd niet wisten dat ze een patentenruzie hadden.

Nee dit zaakje stinkt, behoorlijk zelf.
Nou ja, dat is inderdaad een punt. Zonder rechtsgang is dat eigenlijk vrijwel onmogelijk om uit te pluizen, tenzij TPH of de fabrikant dingen loslaat of Tweakers er in een vervolgartikel journalistiek induikt.

Je punt van frustratie voor dat maar al te redelijke punt van communicatie kan ik goed begrijpen. Ik kom er zelf ook niet bij. Of de communicatie is structureel zo slecht dat het een wonder is dat er überhaupt iets functioneert (dit voor de driehoek TPH, fabrikant, consument) of er de kwestie van prioriteit geven aan de specifieke zaak en afhandeling is beneden de maat (dit voor dezelfde driehoek). Het kan ook een combinatie zijn. Hoe dan ook, juist door dit soort communicatie wordt de zaak als maar meer vaag. Zo vaag dat mensen afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 11:21
Virtuozzo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:08:
[...]
op dit moment is er een situatie die (opnieuw, als de communicatie dit keer wel klopt) aantoonbaar een kwestie van overmacht is. En in dat geval is een verkopende partij daar niet meer toe verplicht.
Op de toegezegde terugbetaling moeten we in de nieuwe situatie ook langer wachten of komt dat nu (ook) helemaal niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Laatst online: 01-10 14:42
Los van de 'je moet niet zo zeuren' reacties hoop ik dat het artikel op de fp zorgt voor een positieve draai aan het geheel. Dat het als een soort stok achter de deur werkt en dat ze nu eens vertellen wat er gebeurt.

Ik ben er iig helemaal klaar mee, met dit bedrijf. leveren die bende, of een alternatief en het geld terugstorten. Gewoon datgeen doen wat je hebt toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TestCees schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:30:
[...]

Op de toegezegde terugbetaling moeten we in de nieuwe situatie ook langer wachten of komt dat nu (ook) helemaal niet meer?
Geen idee van de termijn. Als de situatie inderdaad uitmondt in een zaak van overmacht kan ik best nog meer vertraging zien. Maar, ongeacht welk scenario wordt uitgevoerd, restitutie moet volgen. Als TPH inderdaad de overeenkomst eenzijdig verbreekt op basis van overmacht dan geldt daar een wettelijk vastgestelde termijn voor. Als ze dat niet doen, dan is er enkel het begrip van redelijke termijn van toepassing. Het is immers dan een keuze van TPH, onder coulance. Op welke termijn dat dan gebeurt, tja, dat is een groot vraagteken.

Ik zou me kunnen voorstellen dat TPH gewacht heeft met restitutie totdat ze de administratieve verwerking compleet had. Levering naar klanten en controle daarvan en eventuele naverwerking van foutjes of gemiste cases. Iets wat dus vertraging opgelopen heeft, behoorlijke vertraging ja maar dan zou in de loop van volgende week dat plaatsgevonden hebben. Dit is iets wat heel vaak op die manier gebeurt, meestal omdat een dergelijke situatie niet procedureel ondersteunt wordt in backoffice systemen.

Maar nu moeten ze iets anders bedenken lijkt mij. Het zou netjes zijn als de restitutie opdrachten dit weekend al verwerkt zouden worden, of in ieder geval maandag. Dan hebben mensen toch alvast iets, en dan haken ook al veel mensen af van eventuele levering of welke stappen dan ook na de douane zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Zo, dat ik dit nieuwsbericht en dit topic nu pas zie.

Ook ik heb het Tablet niet geleverd gekregen.

De aanbieding leek me ook te mooi om waar te zijn, ook omdat deze zelfde tablet op andere websites voor veel meer geld te koop stond.

Maar ik dacht, laat ik hem toch maar bestellen. Misschien krijg ik hem wel geleverd.

Later kreeg ik een mail met dat ik mijn geld terug kon krijgen of een alternatief. Eigenlijk had ik geen tablet nodig en een redelijk alternatief voor een zelfde prijs is toch niet te leveren.

Toen heb ik maar voor mijn geld terug gekozen en de bon van 20 euro.

Ergens ben ik ook wel blij. De tablet word over het algemeen niet zo best getest.
Ook heb ik er een later nog in mijn handen gahad van iemand, die ook niet echt tevreden was, en ik vond het ook niet alles. Niet snel, het touchscreen werkt niet lekker, best lomp en zwaar voor een "tablet".

Maar.... wat wil je verwachten! Voor die prijs! Vind hem die prijs niet waard. En helemaal die 500 euro niet zoals op andere websites.

Wel een beetje raar van dat alternatief trouwens ;)

Owja, en door gelijk te kiezen voor mijn geld terug en de waardebon, heeft het me een hoop stress bespaard zie ik wel in dit topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door dreambofh op 31-03-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Megamind schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:14:
[...]
Als het product EOL is, toch gemaakt is én verstuurd is, hoe komt die andere partij dan opeens achter?? Aangezien het met het vliegtuig kwam is de lading nog geen 48 uur geleden vertrokken! Je gaat me niet vertellen dat ze al die tijd niet wisten dat ze een patentenruzie hadden.
Tijdstip van vertrek of aankomst is niet relevant bij dit soort dingen. De patenthouder (als die er al is) kan ook simpelweg 3 maanden geleden al de douane ingeseind hebben dat ze moesten opletten voor pakketjes van AT vanwege dit of dat. En de douane houdt het dan wel tegen, of het nu vandaag komt of over 6 maanden.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik trouwens het verhaal ga geloven. De productiefout kan precies het inbreuk op het patent geweest zijn, waardoor die niet uitgeleverd mochten worden.
Maar hoezeer ik het verhaaltje van TPH ook geloof, het doet niets af aan het feit dat ze rapido met een oplossing mogen komen.

En qua terugbetaling, dat zal vast voor een deel door AT betaald worden, die zal niet gaan betalen (aan TPH) zolang TPH de tablets niet in ontvangst genomen heeft en TPH zal dus niets betalen aan de klanten zolang AT niet bijgedragen heeft.
Redelijke normale gang van zaken als je het hebt over vertraging van 1 maand oid, echter na 3 maanden en nu weer een onbekende vertraging. Tja, dan mag er toch iemand ergens gaan bloeden (AT of TPH) en de boel gaan voorschieten met minder garanties...

BTW : Wat is de juridische status van geld terug vorderen / vervangend product eigenlijk nu ze toegezegd hebben die dingen gratis te leveren?
Praat je dan over een vervangende tablet qua specs (waarde 550 euro oid)
Of praat je dan over een vervangende tablet qua aanschafwaarde (120 euro oid)
Of praat je dan over de huidige waarde voor de consument (0 euro)
s_broekhoven schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:18:
Owja, en door gelijk te kiezen voor mijn geld terug en de waardebon, heeft het me een hoop stress bespaard zie ik wel in dit topic :)
Stress met dit soort dingen is alleen door jezelf veroorzaakt. Als je echt een tablet nodig hebt moet je niet mee gaan doen aan looks too good to be true actie. Aan dat soort acties moet je meedoen als je het geld voor langere tijd kan missen in de hoop dat het normaal geleverd wordt.
Dit soort acties heeft nu eenmaal veelal een langere adem dan naar de winkel gaan en er eentje van de plank pakken.

[ Voor 14% gewijzigd door Gomez12 op 31-03-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

En mijn geld ligt zeker ook bij de douane!

Geen enkele belofte wordt nagekomen, ik heb het nog specifiek gevraagd wanneer het geld terug gestort zou worden toen ze telefonisch mededeelden dat ze de vorige deadline niet gingen halen. Mij werd verteld dat dat binnen twee weken, maar in ieder geval ruim voor het eind van de maand zou gebeuren. Maar nee hoor, zelfs dat kunnen ze niet bij the phone house!

Als boven water komt deze reden gewoon een leugen is dan heeft TPH heel wat uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
W1LL3M schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:40:
Na het krijgen van de mail in januari heb ik direct gevraagd of ze het bedrag terug konden storten. Dit had ik nog geen week later op mijn bankrekening.

En de bon van 20 euro kwam rond de zelfde tijd.

Netjes van The Phone House.

Op een andere website zat ik nog even te lezen. Iemand wilde geen Archos tablet, omdat dat geen Windows 7 tablet zou zijn. Dus niet gelijk. Dus hij had maar gevraagd naar een iPad 2 !!!

Wat een hebbert! op een iPad staat ook geen Windows 7 hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
De huidige waarde voor de consument is niet nul. Het product houdt zijn waarde ongeacht of een verkopende partij het gratis geeft, of met korting, enzovoorts. De toepassing van dat begrip waarde verschilt echter afhankelijk van situatie als onderdeel van een verkoop overeenkomst. Bijvoorbeeld in het geval van een garantieclaim kan een waarde veranderen afhankelijk van staat van het product maar ook bijvoorbeeld van op welke tijd tijdens de aansprakelijkheidsperiode een claim gesteld wordt.

Het is een heikel punt. De meeste verkopende partijen proberen (logisch natuurlijk) de waarde te stellen als de verkoop prijs op het tijdstip van verkoop, inclusief kortingen e.d. In dit geval zou dit dan dus de aanbiedingsprijs zijn. Het gratis leveren van het product staat hier los van, dit is immers een stuk coulance en geen onderdeel van de koopovereenkomst tussen klant en winkel.

De gebruikswaarde is echter heel andere koek. Een winkelier die zijn verplichting tot levering van een product niet kan of wil doen, maar dat na toetsing conformiteit acties en AV aan wet wel moet doen maar in de situatie belandt waarin hij een gelijkwaardig product moet leveren (ter vervanging bijvoorbeeld) moet een product leveren wat in redelijke zin gelijkwaardig is aan de eigenschappen en vermogen tot redelijk gebruik van het oorspronkelijke product.

Het probleem hier is die afgrond tussen die twee punten.

Het simpelste zou zijn, en ik vermoed dat dit ook zeer aantrekkelijk is voor TPH, ontbinding van de overeenkomst met volledige restitutie van aankoopwaarde (prijs bij verkoop). Dat is echter in tegenstrijd met de verplichtingen die voor hen gelden.

Als de tablets echter niet door de douane komen, dan is dat voor hen een geval van overmacht en is het bovenstaande scenario niet meer in tegenstrijd met de wettelijke verplichtingen, die voorzien immers in een escape precies daarvoor (overmacht).

Als de tablets wel door de douane komen, tja, dat is een vraag van wanneer dan? En heeft dat consequenties voor de kosten die TPH gekozen heeft te dragen en vormen eventuele extra kosten een mogelijk punt van onredelijke additionele omstandigheden. In dat geval mag TPH ook de overeenkomst ontbinden en gewoon geld terugstorten en dat is dat. Punt van discussie is echter wat zulke eventuele kosten zijn, maar daar heb je als klant eigenlijk gewoon geen inzicht in (en ook geen mogelijkheid tot)

Als de tablets door de douane komen zonder eventuele verdere kosten blijft nog steeds het punt van wanneer. En dat is iets waar TPH ook een keuze heeft, namelijk om de klant te contacteren of die nog steeds wil wachten of met ontbinding genoegen neemt of een alternatief voorstel. Dat is een individuele kwestie, die voor iedereen een eigen beslissing vraagt.

Maar ook dit is geen heldere situatie, immers TPH heeft toegezegd het geld terug te storten. Daar gelden redelijke termijnen voor in het geval van coulance, maar daar is in wetgeving weining jurispredentie over. Langer dan drie maanden is in ieder geval niet redelijk binnen wet. Meer dan 30 dagen is op het randje, maar zoals gezegd het hangt daar tussen en er is gewoon niet veel jurispredentie voor dit soort omstandigheden.

Als het op het punt van alternatief product aan zou komen, dan moet het geboden alternatief voldoen aan wat neer komt op evenredig mogelijk gebruik, gelijkwaardig dus in wat je er min of meer kunt doen (niet exact, maar ongeveer - een android alternatief bijvoorbeeld zou je niet hoeven te accepteren, maar kun je ook niet vragen als alternatief). Je kunt hier niet naar de waarde in Euro kijken. Dat zouden verkopende partijen wel willen, maar de wet heeft het over gebruik eerst en waarde enkel in termen van minimale waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

s_broekhoven schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:49:
Na het krijgen van de mail in januari ....
Je hebt gewoon meteen de order gecancelt, ik heb het hier over de beloofde refund waarbij de tablet ook nog geleverd zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
W1LL3M schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:40:

Geen enkele belofte wordt nagekomen, ik heb het nog specifiek gevraagd wanneer het geld terug gestort zou worden toen ze telefonisch mededeelden dat ze de vorige deadline niet gingen halen. Mij werd verteld dat dat binnen twee weken, maar in ieder geval ruim voor het eind van de maand zou gebeuren. Maar nee hoor, zelfs dat kunnen ze niet bij the phone house!

Als boven water komt deze reden gewoon een leugen is dan heeft TPH heel wat uit te leggen.
Toch jammer dat zoveel mensen gelijk iets als doelbewuste leugen gaan interpreteren.

Als AT tegen hun (toen) gezegd heeft dat de tablets + het geld binnen 2 weken en max voor het einde van de maand zouden komen, wat hadden ze dan moeten zeggen?

Ik vraag me ten zeerste af wat mensen hier nou erger gevonden hadden : De "leugens" of simpelweg 3 maanden te horen krijgen dat niemand iets durft te zeggen maar dat het waarschijnlijk (laten we geen zekerheden geven die mensen opvatten als leugens) voor 2025 wel geregeld is.

Ik denk dat TPH eerder openhartig had kunnen spreken, maar in deze situatie kan ik me voorstellen dat al hun "leugens" alle info was die ze hadden en dat ze die vanwege ervaringen in het verleden (afgelopen 3 maanden) juist het liefste niet naar buiten brachten (de slechte communicatie) omdat ze eraan opgehangen zouden kunnen worden. Echter als iemand 5x per dag belt en 20 twitter-vragen op dag stelt dan kan zoiets wel als antwoord dienen.
Alle beloftes etc van de laatste tijd zijn naar mijn idee zo ongeveer opgeeist door klanten. TPH was (imho) vanuit zichzelf terughoudend met de berichtenstroom omdat ze er niet aan opgehangen wilden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik vind het gewoon echt heel stom. Niet zozeer van TPH. Hoewel ik wel een verbeterpunt heb voor TPH: Stuur meer status updates. Al is het alleen maar een wekelijkse email met "meer info nog niet bekend, we houden u op de hoogte"

Ik vind het echt stom van degene die beslag heeft laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Trommelrem schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:59:
Ik vind het gewoon echt heel stom. Niet zozeer van TPH. Hoewel ik wel een verbeterpunt heb voor TPH: Stuur meer status updates. Al is het alleen maar een wekelijkse email met "meer info nog niet bekend, we houden u op de hoogte"

Eerder niet slim van de fabrikant om niet te communiceren naar TPH dat er een conflict is aangaande patenten en men dus rekening dient te houden met complicaties. Of niet slim van TPH om als dat gecommuniceerd is naar hen om dat niet te vermelden naar klanten toe in een bericht.

Als het tenminste klopt, dat patent conflict verhaal. Het kan, het zou zo maar prima kunnen dat de fabrikant in een conflict zat wat gerelateerd is aan die vertraging voor fabricage "fout" en dat niet correct gecommuniceerd heeft naar TPH. Of dat het wel gecommuniceerd is maar dat TPH het niet nodig vond om dit door te geven aan de klant (beste mensen, wij hebben gehoord dat .. bla bla .. dit kan vertraging opleveren, het kan ook resulteren in het niet meer kunnen leveren van de tablets .. overzicht van mogelijkheden voor klant .. etc etc.).

We weten het gewoon niet. Met name omdat er slecht gecommuniceerd is. Ongeacht door en tussen wie.

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat we te maken hebben met een klassiek scenario van vertraag & ontwijk om van de zaak af te komen. Dat kan. Gezien echter de communicatie zover, neig ik persoonlijk meer naar falen in competenties. Maar ook dat weten we niet, want (opnieuw) we hebben gewoon het inzicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Trommelrem schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 00:59:
Explain? Of is het enkel een stomme meneer/mevrouw omdat jij je speeltje nog niet hebt en nu in een hoekje zit te huilen?

Beslagleggingen etc worden niet zomaar gedaan. Daar is gerede twijfel voor nodig en niet enkel maar "een stom persoon".
Virtuozzo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:06:
[...]
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat we te maken hebben met een klassiek scenario van vertraag & ontwijk om van de zaak af te komen.
Vertraag en ontwijk wordt zo ondertussen wel een heel erg dure grap als een rechter daarachter komt.
Als iemand het voor het gerecht gooit dan mag TPH wel over de brug komen met onderbouwingen van al hun vertragingen, of de rechter gaan omkopen. Anders hebben ze (volgens mij) gerede kans op een erg hoog boetebedrag per klant.
3 Maanden liegen en bedriegen en sollen met consumenten wordt niet echt gewaardeerd door de rechterlijke macht afaik. En het zijn nou niet echt de meest vage smoesjes waarmee ze aangekomen zijn, zo ongeveer alles moet met wat moeite te controleren zijn...

[ Voor 50% gewijzigd door Gomez12 op 31-03-2012 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Virtuozzo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:06:
[...]

Als het tenminste klopt, dat patent conflict verhaal. Het kan, het zou zo maar prima kunnen dat de fabrikant in een conflict zat wat gerelateerd is aan die vertraging voor fabricage "fout" en dat niet correct gecommuniceerd heeft naar TPH. Of dat het wel gecommuniceerd is maar dat TPH het niet nodig vond om dit door te geven aan de klant (beste mensen, wij hebben gehoord dat .. bla bla .. dit kan vertraging opleveren, het kan ook resulteren in het niet meer kunnen leveren van de tablets .. overzicht van mogelijkheden voor klant .. etc etc.).
in een brief welke we enkele weken geleden kregen van TPH stond letterlijk het volgende
De leverancier heeft aangegeven geen problemen te verwachten.
Dus iemand is aan het liegen over de patenten kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
timofp schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:12:
[...]
Dus iemand is aan het liegen over de patenten kwestie
Waarom? Als er in de "productiefout" nou een overduidelijke patentenschending zat, dan zou ik als fabrikant ervan uitgaan dat ik er omheen werk (en er dus geen probleem is) en als patenthouder zou ik die zending door de douane laten tegenhouden voor onderzoek.

De douane heeft ze ook niet definitief ingepikt, ze zijn enkel tegengehouden op verdenking van ... En als AT aantoont dat er geen sprake van ... is dan gaan ze direct weer door.
AT kan best weten dat er geen sprake van ... is, ze kunnen zelfs de hele laatste serie daarop gemaakt hebben. En dus totaal niet verwachten in de problemen te komen, echter als ze dan tegengehouden worden en je opeens bewijs moet leveren, dan heb je dat veelal niet binnen 2 minuten voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Gomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:07:
[...]

Explain? Of is het enkel een stomme meneer/mevrouw omdat jij je speeltje nog niet hebt en nu in een hoekje zit te huilen?

Beslagleggingen etc worden niet zomaar gedaan. Daar is gerede twijfel voor nodig en niet enkel maar "een stom persoon".
Heh.

Even op het tweede punt. Het is nog niet echt duidelijk of de douane de levering tegenhoudt of in beslag genomen heeft. Beide termen worden gebruikt, hopelijk brengt de maandag meer duidelijkheid daar over.

Los daarvan, de douane heeft niet zozeer gerede twijfel nodig om een van beide acties te ondernemen, maar gewoon notificatie en de bijbehorende papierwinkel. Dat kan bijvoorbeeld een uitspraak van een rechtbank zijn in een land waar wij of de EU een gerelateerd handelsverdrag mee hebben, dan kan ook een notificatie zijn van een juridische procedure in dit land, er is een scala aan mogelijkheden. Daarmee gaan ze aan de slag, en na onderzoek worden handelingen bekrachtigd en de betrokken partijen geinformeerd waarna die eigen stappen kunnen ondernemen. Meestal volgt een gerechtelijke procedure, soms volgt een schikking.

Wat interessant is met dat, is dat hoe dan ook de kwestie al langer bekend is, op zijn minst bij de fabrikant. Maar ook TPH ontspringt daarbij niet de dans, aangezien zij een bestelling geplaatst hebben en dus op zijn minst er baat mee hebben om de vinger aan de pols te houden in die overeenkomst.

TPH heeft ons eerder laten weten dat de fabrikant heeft aangegeven geen problemen te verwachten. Dat betekent niet dat de fabrikant TPH niet geinformeerd heeft. Dat kan het zijn, hoeft niet. Kan ook zijn dat TPH het met de fabrikant besproken heeft en dat hun gezamenlijke conclusie was dat het goed zou zijn en dat TPH de informatie daaromtrent van de fabrikant accepteerde. Is dat liegen? Niet echt. Dat is sales, met een beetje marketing. Netjes is het in het licht van consequenties niet, dat mag duidelijk zijn, maar dat is nu eenmaal achteraf gesproken.

Het kan zijn dat een van de twee of beide een berekende gok genomen heeft, en dat slechte communicatie voor de rest gezorgd heeft. Neemt niet de consequenties weg voor de klant, die zit immers met het resultaat. Zeker, de fabrikant en TPH zitten ook met gebakken peren, maar de wet noemt dat ondernemingsrisico, en daar zijn nu eenmaal mogelijkheden en voorschriften voor om je tegen in te dekken. Dat klinkt misschien cru, maar het is wel de realiteit. Zij hebben een verantwoordelijkheid genomen, of ze nu hun werk goed of slecht gedaan hebben intern en met of tussen elkaar.

De vraag is nu wat ze nu op tafel willen leggen. Als er maandag nog niets concreets op tafel ligt, dan is dat eigenlijk een teken dat men het geen echte prioriteit geeft. Immers, als ze de connectie leggen tussen vertrouwen in merk en naam en dus bedrijf en marktwaarde en verkoop, dan is het echt niet onredelijk om van een bedrijf te verwachten dat ze ook in het weekend de koppen bij elkaar steken om de zaak uit te pluizen.
Als ze de kwestie dus prioriteit geven, dan weten we maandag ochtend meer. Als er wat blurbs komen tegen de middag, en wat geklets van marketing maandag middag of de dinsdag dan is het eigenlijk wel duidelijk dat men er misschien wel mee in de maag zit, maar het gewoon als een marge punt ziet.

Een kwestie van mentaliteit, maar wel van belang voor wat de volgende stappen zijn. Een ding is duidelijk, communicatie dient sterk verbeterd te worden. Als bedrijf kun je dit soort situaties gewoon niet hebben, ongeacht of het nu om tien klantjes gaat of tienduizend, je mag nooit een breuk van vertrouwen voor lief nemen want dat is nu eenmaal iets wat zich zelf rondspreekt. Zelfs al is de initiele schade beperkt, het gaat je hoe dan ook een smak geld kosten om te repareren. En als je besluit dat niet te doen, kost het je hoe dan ook een smak geld om nieuwe, andere klanten aan te "kopen".

Ik heb geen idee waar ze mee gaan komen, ik ben erg benieuwd. Ik denk wel dat iedereen uiteindelijk voor zichzelf dient te overwegen waar ieder individueel de grens trekt. Kan me goed voorstellen dat de een furieus is, een ander principieel, en weer een ander gewoon moe is en er vanaf wil.

Wat rechten aangaat, *paging Arnoud Engelfriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Mijn excuses, maar iemand die beslag laat leggen stom noemen enkel omdat het om iets van jou gaat, zonder de verdere redenen / gevolgen etc te kennen, tja dat schiet even in mijn verkeerde keelgat.
Even op het tweede punt. Het is nog niet echt duidelijk of de douane de levering tegenhoudt of in beslag genomen heeft. Beide termen worden gebruikt, hopelijk brengt de maandag meer duidelijkheid daar over.
Sterker nog, in wezen wordt geen van tweeen echt gezegd, er wordt enkel maar vermoedt dat...
TPH heeft ons eerder laten weten dat de fabrikant heeft aangegeven geen problemen te verwachten. Dat betekent niet dat de fabrikant TPH niet geinformeerd heeft. Dat kan het zijn, hoeft niet. Kan ook zijn dat TPH het met de fabrikant besproken heeft en dat hun gezamenlijke conclusie was dat het goed zou zijn en dat TPH de informatie daaromtrent van de fabrikant accepteerde. Is dat liegen? Niet echt. Dat is sales, met een beetje marketing. Netjes is het in het licht van consequenties niet, dat mag duidelijk zijn, maar dat is nu eenmaal achteraf gesproken.
Het probleem is dat dit puur speculeren is, voor hetzelfde geld gaat de patentenkwestie over de verpakking of over het boekje wat erbij zat (allebei simpel te vervangen onderdelen waardoor het zo goed als geen issue kan zijn)
De vraag is nu wat ze nu op tafel willen leggen. Als er maandag nog niets concreets op tafel ligt, dan is dat eigenlijk een teken dat men het geen echte prioriteit geeft. Immers, als ze de connectie leggen tussen vertrouwen in merk en naam en dus bedrijf en marktwaarde en verkoop, dan is het echt niet onredelijk om van een bedrijf te verwachten dat ze ook in het weekend de koppen bij elkaar steken om de zaak uit te pluizen.
Als ze de kwestie dus prioriteit geven, dan weten we maandag ochtend meer. Als er wat blurbs komen tegen de middag, en wat geklets van marketing maandag middag of de dinsdag dan is het eigenlijk wel duidelijk dat men er misschien wel mee in de maag zit, maar het gewoon als een marge punt ziet.
Ik gok dat een bijkomende problematiek is dat ook meetelt : Hoeveel geld mag dit geintje gaan kosten...
Snelle rekensom :
146x bon van 20 euro = 2920
146x hoesje van 30 euro = 4380
146x terugbetaling van 119 euro = 17374
Is een groffe 25.000 wat er nu aan verkoopverlies is.

Als ze niets hadden toegezegd dan geloof ik gelijk dat ze maandag zouden komen met een voorstel van 169 euro retour (a 25.000 verkoopverlies) om de hele zaak maar af te kopen. Maar nu heb je al 25000 verlies en dan moet je de mensen mogelijk ook nog eens gaan afkopen. Ik kan me voorstellen dat dat enig overleg vereist.

Je hebt als TPH toch je medewerkers die 3 maanden hier tijd in hebben gestoken, je hebt imagoschade etc. etc.
Die bodemloze put wil je niet nog veel meer geld in storten als het niet perse hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Gomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:43:
[...]

Mijn excuses, maar iemand die beslag laat leggen stom noemen enkel omdat het om iets van jou gaat, zonder de verdere redenen / gevolgen etc te kennen, tja dat schiet even in mijn verkeerde keelgat.
Hehe, is ok. Ik had dezelfde reactie.
[...]
Ik gok dat een bijkomende problematiek is dat ook meetelt : Hoeveel geld mag dit geintje gaan kosten...
Snelle rekensom :
Is een groffe 25.000 wat er nu aan verkoopverlies is.

Als ze niets hadden toegezegd dan geloof ik gelijk dat ze maandag zouden komen met een voorstel van 169 euro retour (a 25.000 verkoopverlies) om de hele zaak maar af te kopen. Maar nu heb je al 25000 verlies en dan moet je de mensen mogelijk ook nog eens gaan afkopen. Ik kan me voorstellen dat dat enig overleg vereist.

Je hebt als TPH toch je medewerkers die 3 maanden hier tijd in hebben gestoken, je hebt imagoschade etc. etc.
Die bodemloze put wil je niet nog veel meer geld in storten als het niet perse hoeft.
De rekensom kan nog gecompliceerder zijn, als TPH slim geweest is dan hebben ze voor aankoopprijs een overeenkomst gesloten met de fabrikant voor kostenreductie of participatie aangezien de fabrikant een groter aandeel naamsbekendheid krijgt (als het goed gegaan was ja).

Maar je hebt gelijk. Als het mijn bedrijf was dan zou ik nu toch echt aansturen op ontbinding op basis van redelijkheid en overmacht, met in mijn achterhoofd de kosten (geldelijk en andere). En vervolgens intern eens goed aan de slag gaan en leren welke lessen er te trekken zijn, en die om te zetten of toe te voegen aan checklists en procedures. Ik zou ook na een bepaalde termijn weer contact opnemen met de betrokken klanten en communiceren als mens, en na weer bepaalde tijd een actie op te zetten voor hen met oogmerk tot word of mouth. Ik zou in ieder geval er voor zorgen dat ik maandag ochtend de complete stand van zaken voor intern en klant in overzicht had, klaar om te communiceren, met vaste aangewezen personen om dat te behartigen. En ondertussen een stappenplan uitwerken om de zaak tot een zo redelijk mogelijk einde te brengen. Ik hoop natuurlijk dat TPH niet aanstuurt op ontbinding, ik heb immers er zelf een besteld dus ik geef toe dat ik daar een persoonlijk belang heb. Maar het is eigenlijk voor hen geen kostenberekening meer, en zelfs niet meer een kosten/baten berekening.

Kijk, verlies is inmiddels al geleden. De kosten e.d. zijn al genomen. Wat nu van belang is, staat en valt met imago en merk. En dat is voor TPH een keuze tussen de adjectieven van -kracht of -schade. Een van de twee. En die keuze bepaalt of er meer kosten komen, sommige van die kunnen positief uitwerken. Het kan echter ook heel slecht uitwerken. Welke van die twee het wordt, is eigenlijk afhankelijk van hun vermogen tot inzicht en communicatie. Vanwege wat we gezien hebben van dat laatste, heb ik met een beetje zakelijk inzicht niet al teveel vertrouwen op dit moment in dat aspect.

Maar goed, we zullen zien. Het zal eigenlijk zoals al vermeld wel duidelijk zijn met of we op maandagochtend duidelijkheid in verhaal zien (ongeacht eventuele oplossing of voorstel tot) of de gebruikelijke blurbs en marketing later op de dag of zelfs nog later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Virtuozzo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 02:02:
[...]
Maar je hebt gelijk. Als het mijn bedrijf was dan zou ik nu toch echt aansturen op ontbinding op basis van redelijkheid en overmacht, met in mijn achterhoofd de kosten (geldelijk en andere).
Het probleem is dat ik nog niet eens weet of ik tot ontbinding zou willen overgaan als het mijn bedrijf was. Voor hetzelfde geld zegt AT tegen TPH dat dit geen probleem is en enkel een formaliteit en dat de douane ze waarschijnlijk maandag weer vrijgeeft omdat AT nu al de papieren aan het faxen is.

TPH is (mits het echt een patentenkwestie betreft) een beetje het 3e wiel op een fiets. Zij mogen waarschijnlijk niets bij de douane opvragen (de reden van tegenhouden heeft niet met hun te maken) en zijn dus volledig afhankelijk van de berichtgeving van AT.
Als het verhaal van TPH klopt, wie zegt hun dan dat ze niet weer met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Maarja, aan de andere kant kost terugbetaling toch wel veel geld, als die dingen toch wel deze week vrijkomen...

Als AT weer met zoete praatjes aan komt zetten (en het verhaal van TPH klopt) dan voorzie ik een heel reeele mogelijkheid dat TPH maandag niets definitiefs zegt maar enkel wat vaagheden spuit om te zien hoezeer het woord van een AT dit keer te vertrouwen is.

TPH zal zeker niet de extra blamage willen hebben dat ze maandagochtend praten over geld terug geven en dat maandagmiddag die tablets vrij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Gomez12 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 02:24:
[...]

Het probleem is dat ik nog niet eens weet of ik tot ontbinding zou willen overgaan als het mijn bedrijf was. Voor hetzelfde geld zegt AT tegen TPH dat dit geen probleem is en enkel een formaliteit en dat de douane ze waarschijnlijk maandag weer vrijgeeft omdat AT nu al de papieren aan het faxen is.

TPH is (mits het echt een patentenkwestie betreft) een beetje het 3e wiel op een fiets. Zij mogen waarschijnlijk niets bij de douane opvragen (de reden van tegenhouden heeft niet met hun te maken) en zijn dus volledig afhankelijk van de berichtgeving van AT.
Als het verhaal van TPH klopt, wie zegt hun dan dat ze niet weer met een kluitje in het riet worden gestuurd.

Maarja, aan de andere kant kost terugbetaling toch wel veel geld, als die dingen toch wel deze week vrijkomen...

Als AT weer met zoete praatjes aan komt zetten (en het verhaal van TPH klopt) dan voorzie ik een heel reeele mogelijkheid dat TPH maandag niets definitiefs zegt maar enkel wat vaagheden spuit om te zien hoezeer het woord van een AT dit keer te vertrouwen is.

TPH zal zeker niet de extra blamage willen hebben dat ze maandagochtend praten over geld terug geven en dat maandagmiddag die tablets vrij komen.
Hangt van de tijdlijn af eigenlijk. Het eerste punt. Een beslissing daaromtrent (het eerste punt zoals je aanmerkte) is dus direct afhankelijk van het vermogen van zowel fabrikant als TPH om te communiceren :P

TPH is hier echter niet de afhankelijke partij. Zij hebben immers een verantwoordelijkheid genomen in een set overeenkomsten. Ja, als mens zien we dat ze moeten wachten op de douane zaak, zogezegd, maar dat is iets anders als het juridisch aspect.

Wat ze zouden moeten doen, is een draaiboek op stellen. Scenarios uitwerken en goede communicatie voorbereiden. Dat kost uiteindelijk minder dan telkens maar afwachten en achter de zaken aan lopen. Het is ook beter voor de relatie met de klant. En voor de relatie tussen TPH en fabrikant. Kost even moeite, maar bespaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Snelle rekensom :
Is een grove 25.000 wat er nu aan verkoopverlies is.
Dat zijn de directe kosten. Ik zou al niet gauw bij TPH kopen, maar na dit debacle al helemaal niet, ook niet voor een lokkertje.

Maar je berekent hier de verkoopwaarde. Dat is niet hetzelfde als de daadwerkelijke schade. Die bon van EUR 20,00 moet besteed worden in de winkel. Wat koop je voor EUR 20,00? Een beltegoed, levert misschien 10% op aan marge voor de winkel. Maar meestal zijn het zaken die aan de inkoopkant geen drol kosten zoals hoesjes en klein prut.

Eerder werd al gesteld dat geheugensticks veel te duur waren in vergelijking met de marktwaarde. Stel dat dat 50% marge is. Stel dat de bon wordt gebruikt om iets duurders dan EUR 20,00 te kopen, dan hebben ze wel de omzet en de marge van de te hoog geprijsde artikelen.

146x EUR 20,00 korting, in de praktijkkost het ze wellicht EUR 15,00 = EUR 2.190,00
146x hoesje van EUR 30,00 = 146x 15,00 = EUR 2.190,00
Terugbetaling EUR 119,00 + vertragingsrente over twee maanden = 146x119,78 = EUR 17.487,88
(http://www.wettelijkerente.net/renteberekening.aspx)
Totaal EUR 21.867,88

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Neem dan in je berekeningen ook de kosten van hun klantenservice mederwerkers mee? ;)

Daarnaast zijn die 146x119 euro welke ze ook al reeds ontvangen hebben in januari, dus die mag je wegstrepen tegenover elkaar. (afgezien de kosten die ze eraan gehad hebben en zullen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
freggel schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 22:33:
Los van de 'je moet niet zo zeuren' reacties hoop ik dat het artikel op de fp zorgt voor een positieve draai aan het geheel. Dat het als een soort stok achter de deur werkt en dat ze nu eens vertellen wat er gebeurt.
Het FP-artikel klinkt juist als een damage-control PR press release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:45

PeaceNlove

Deugleuter

Als die tablets voorlopig bij de douane blijven liggen lijkt het me dat TPH AT ook niet hoeft te betalen. Kunnen ze mij mooi zo'n Archos 7 opsturen, want dat is nog altijd beter dan helemaal niets. Maar ik hoop gewoon dat die dingen volgende week alsnog vrij worden gegeven en dat ze geleverd gaan worden.
Ik heb de 119 euro overigens al netjes op mijn creditcard staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
quote: de brief van TPH
De leverancier heeft aangegeven geen problemen te verwachten
Dit is wat in de brief stond.

En in de mail:
De leverancier Ambiance Technology heeft ons laten weten dat zij sinds enige tijd verwikkeld is in een patentendiscussie met een andere fabrikant.
Dan wisten ze toch wél dat er problemen te verwachten waren :?

Wie verteld hier dus niet de waarheid: Ambiance dat zegt geen problemen te verwachten terwijl ze weten dat er een patentdiscussie is, of TPH dat niet meteen alle info van Ambiance doorspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed artikel op t.net.
Dat maakt echt een hoop duidelijk.

Het bashen van TPH heeft,voor mij, verder geen nut.
Het verhaal ,deze sutuatie in het geheel,is zo absurd en raar,dat het geen leugens kunnen zijn.
Als je zoiets verzint ben je niet goed bij je hoofd,en kan je geen bedrijf runnen .

I.d.d ik was en ben teleur gesteld,maar het is niet eerlijk van mij TPH zo te beledigen terwijl ze
wel hun uiterste best hebben gedaan .
Jammer voor mij,en alvast gefeliciteerd, voor de 20 Tweakers,die wel een AT tablet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zie op de website van Ambiance 2 telefoonnummers staan, welke is de goede?

+31-73-614 56 56 (http://www.attablet.com/contact)
+31-85-784 16 57 (http://atplaza.eu/nl/contact.html)

Pagina: 1 ... 22 ... 32 Laatste

Let op:
Mocht je je tablet willen verkopen, dan is V&A het juiste kanaal hiervoor. Dergelijke reacties zullen worden verwijderd uit dit topic.

Voor technische vragen over de tablet kun je hier terecht.

Een uitleg over wanneer je de waardebon kunt ontvangen staat hier.