grwl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:34:
Na het uitkomen van de jailbreak als een zot erop gevlogen. M'n eerste jailbreak terug sinds de eerste iphone. Een heel andere handelswijze, meer een soort plugeandplay prgramma'je, i like! Maar toch zit het niet snor!
De batterij van mn 4s kan binnen 2 uur leeglopen. Foto's worden niet opgeslaan, apps openen niet of sommige icoontjes stonden gewoon wit op het homescreen, ook muziek wil soms niet starten. Dingen die ik voor die jailbreak nooit had! Alles ging vlot, snel en ik heb hem denk ik maar 1 maal moeten herstarten, omdat 1app het helemaal niet meer deed.
Ik hoor hier verhalen over bugs in Absinthe 2.0 dus nu eens 2.2 proberen en hopen dat alles beter gaat.
Ook, welke handige cydia tweaks/apps gebruiken jullie. Dat je er installous kan opzetten opzicht vind ik de JB niet waard. Ik gebruike al SBSettings, openSSH en SpringFlash. Ik zoek bvb een app om je sms te backupen en terug te zetten, zodat ik echt steeds een 'clean' iOS gebruik.
Doe je wel een volledige restore van 5.1.1 op je 4S voordat je begint? Ik hoor veel mensen over batterijproblemen, maar volgens mij komen die niet door de jailbreak. Ook mensen zonder jailbreak hebben er soms last van. Ik niet iig. De andere problemen die je omschrijft lijken me ook het gevolg van een onvolledige jailbreak of een 4S die al niet clean gerestored is.
Mijn redenen om te jailbreaken:
1. TetherMe. Omdat T-Mobile nog steeds de Hotspotfunctie blokkeert doe ik het maar zo. En ja, ik heb een abonnement waarbij dat mag, ze ondersteunen het gewoon niet. Kost wel een paar dollar.
2. Lockinfo. Dit is een geweldige (betaalde!) jailbreak app waarmee je je lockscreen zo kunt inrichten als jij het wilt. Met bv afspraken, gemiste gesprekken, notificaties, zelfs twitter. Erg gaaf.
3. Bestanden vervangen: zo vervang ik de geluiden van de videocamera door stille geluiden, zodat mijn kinderen niet meteen in de poseerstand gaan en ik rustig kan filmen hoe ze spelen. Ook je hosts file vervangen levert voordelen op: nauwelijks ads meer.
4. Activator. Ik vind het handig om met de volumeknopjes de ipod-functie te kunnen bedienen, je kunt helemaal zelf instellen hoe je het wilt.
5. Cyntact. Een (betaalde) tweak om foto's te kunnen zien in je contactenlijst. Dat vind ik leuk.
6. Multicleaner. Ook betaald, maar een fijne tweak om sneller apps te kunnen killen.
7. Installous (toch!). Hoewel ik de meeste apps inmiddels wel legaal heb (je kunt Appshopper gebruiken om op de hoogte te blijven, soms is een app 1 dag gratis) vind ik het toch handig om ze eerst te kunnen proberen. Er zitten soms echt slechte bij en dat vind ik dan wel jammer van het geld, ook al is het maar weinig.
Voor de rest zijn het wat tweaks zoals bv om de Newsstand te verbergen (gebruik ik toch niet), Gridtab voor Safari, PrivaCy etc. Redenen genoeg, maar de eerste drie zijn de belangrijkste. Zonder deze zou ik op Android overstappen.