[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:27:
[...]

Maar je moet de blobs hebben, dus je had al eerder gejbt? EN per ongeluk geupdate? Of kan je elke iPad 5.1 downgraden?
SHSH-blobs zijn op meerdere manieren te verkrijgen. TinyUmbrella is zo'n applicatie en daarvoor heb je geen jailbreak nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
De mijne was eerder al op 4.3.3 gejailbreaked en daarna had ik 5.0.1 met jailbreak. Toen kreeg ik een vastloper en moest ik updaten anders kon ik niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:41:
[...]

SHSH-blobs zijn op meerdere manieren te verkrijgen. TinyUmbrella is zo'n applicatie en daarvoor heb je geen jailbreak nodig.
kan ik dus mijn nog nooit gejbte ipad2 5.1 untethered jb-en? 5.1 is fabrieksfirmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb geloof ik iets doms gedaan met mijn tweedehands 3GS..

In iTunes heb ik een restore gedaan met de bedoeling een verse iOS 5.1.1 op de 3GS te zetten. Dat is mis gegaan omdat bleek dat er een software unlock op zat. iTunes zegt nu dat er geen sim kaart in zit (is wel zo, verschillende geprobeerd) en de 3GS zegt Geen service.

Ik ben een newbie op dit gebied maar heb me ondertussen wat ingelezen. Had ik eerder moeten doen..
Omdat de provider lock op deze 3GS al lang verlopen is heb ik in principe geen behoefte aan een software unlock en aan een jailbreak (mag ik dat zeggen in dit topic?), maar ik krijg de indruk dat dat de enige manier is om de 3GS weer aan de praat te krijgen. Er draaide iOS 5 op en er schijnt 6.16.00 als baseband op te staan.
Klopt het dat ik het toestel in DFU mode moet zetten en met redsn0w en ultrasn0w aan de gang moet? Of is er nog een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
jurk738 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:59:
Ik heb geloof ik iets doms gedaan met mijn tweedehands 3GS..

In iTunes heb ik een restore gedaan met de bedoeling een verse iOS 5.1.1 op de 3GS te zetten. Dat is mis gegaan omdat bleek dat er een software unlock op zat. iTunes zegt nu dat er geen sim kaart in zit (is wel zo, verschillende geprobeerd) en de 3GS zegt Geen service.

Ik ben een newbie op dit gebied maar heb me ondertussen wat ingelezen. Had ik eerder moeten doen..
Omdat de provider lock op deze 3GS al lang verlopen is heb ik in principe geen behoefte aan een software unlock en aan een jailbreak (mag ik dat zeggen in dit topic?), maar ik krijg de indruk dat dat de enige manier is om de 3GS weer aan de praat te krijgen. Er draaide iOS 5 op en er schijnt 6.16.00 als baseband op te staan.
Klopt het dat ik het toestel in DFU mode moet zetten en met redsn0w en ultrasn0w aan de gang moet? Of is er nog een alternatief?
Komt erop neer dat je je simunlock kwijt bent, oftewel ultrasn0w. Punt met de 3GS is, dat er twee verschillende versies van zijn; oude en nieuwe bootrom. Wil je een nieuwe jailbreak zul je eerst moeten kijken welke versie je hebt, vervolgens zul je moeten kijken naar de baseband en dan moeten jailbreaken en met ultrasn0w moeten unlocken. Waar ik zo uit mijn hoofd tegen aanloop met de 3GS, is dat je nu een baseband er op hebt staan die waarschijnlijk niet ondersteund wordt door ultrasn0w. Daardoor zul je een andere baseband moeten flashen (die van de iPad) waardoor je GPS het niet meer doet. Het fijne daarvan weet ik niet precies (nooit een 3GS gehad namelijk). Een andere vraag die ik heb, welke provider was de 3GS eigenlijk aan gelockt? Als dat AT&T was, heb je geluk en kun je een unlock aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
me_mrtn schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:25:
[...]

Komt erop neer dat je je simunlock kwijt bent, oftewel ultrasn0w. Punt met de 3GS is, dat er twee verschillende versies van zijn; oude en nieuwe bootrom. Wil je een nieuwe jailbreak zul je eerst moeten kijken welke versie je hebt, vervolgens zul je moeten kijken naar de baseband en dan moeten jailbreaken en met ultrasn0w moeten unlocken. Waar ik zo uit mijn hoofd tegen aanloop met de 3GS, is dat je nu een baseband er op hebt staan die waarschijnlijk niet ondersteund wordt door ultrasn0w. Daardoor zul je een andere baseband moeten flashen (die van de iPad) waardoor je GPS het niet meer doet. Het fijne daarvan weet ik niet precies (nooit een 3GS gehad namelijk). Een andere vraag die ik heb, welke provider was de 3GS eigenlijk aan gelockt? Als dat AT&T was, heb je geluk en kun je een unlock aanvragen.
De 3GS was gelockt aan France Bouygues. Deze lock is er inmiddels af, maar ik begrijp niet goed hoe/of ik daar nu gebruik van kan maken.
Ik weet niet zeker welke bootrom ik heb. Volgens mij is de 3GS van voor oktober 2009. Betekent dat dat ik de oude bootloader heb?
Verder is 6.16.00 die erop zit voor zover ik weet een iPad baseband.

Ik vraag me nu dus af wat ik kan/moet doen om weer een werkend toestel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
jurk738 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:11:
[...]

De 3GS was gelockt aan France Bouygues. Deze lock is er inmiddels af, maar ik begrijp niet goed hoe/of ik daar nu gebruik van kan maken.
Ik weet niet zeker welke bootrom ik heb. Volgens mij is de 3GS van voor oktober 2009. Betekent dat dat ik de oude bootloader heb?
Verder is 6.16.00 die erop zit voor zover ik weet een iPad baseband.

Ik vraag me nu dus af wat ik kan/moet doen om weer een werkend toestel te krijgen.
Als de simlock er af is, dan zou je gewoon elk kaartje er in kunnen drukken. Dat gaat namelijk via iTunes en via dat zou je bij het connecten automatisch een berichtje moeten krijgen met "Gefeliciteerd, uw iPhone is nu simlockvrij". Je zou het nog na kunnen kijken via deze website. Over het checken van welke bootrom je hebt, kijk hier na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iOS 5.1.1 Untethered Jailbreak Releasing within 2 Weeks
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En de iPod 3 en 3GS vallen buiten de kernelexploit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
me_mrtn schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:16:
[...]

Als de simlock er af is, dan zou je gewoon elk kaartje er in kunnen drukken. Dat gaat namelijk via iTunes en via dat zou je bij het connecten automatisch een berichtje moeten krijgen met "Gefeliciteerd, uw iPhone is nu simlockvrij". Je zou het nog na kunnen kijken via deze website. Over het checken van welke bootrom je hebt, kijk hier na.
Dank voor de links.
Ik heb idd een oude bootrom.
En imei.info geeft leuk aan dat mijn 3GS geen simlock heeft en is geactiveerd. Ik begrijp echter dat ik vastzit aan die 6.16.00 ipad baseband die erop staat.
Ik ga wel eens even googlen hoe ik het toestel weer aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, hoop dat het waar is, heb net geupdate naar 5.1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
jurk738 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:30:
[...]

Dank voor de links.
Ik heb idd een oude bootrom.
En imei.info geeft leuk aan dat mijn 3GS geen simlock heeft en is geactiveerd. Ik begrijp echter dat ik vastzit aan die 6.16.00 ipad baseband die erop staat.
Ik ga wel eens even googlen hoe ik het toestel weer aan de praat krijg.
Nog oude SHSH-blobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Noop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jailbreaken met de laatste versie van redsn0w, niet tegelijkertijd Cydia en de iPad-baseband installeren (dan gaat redns0w over z'n nek). Ondanks dat je op 5.1.1 zit, wel verwijzen naar de 5.1 firmware en ultrasn0w installeren lijkt mij dan zo het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:42:
[...]

Jailbreaken met de laatste versie van redsn0w, niet tegelijkertijd Cydia en de iPad-baseband installeren (dan gaat redns0w over z'n nek). Ondanks dat je op 5.1.1 zit, wel verwijzen naar de 5.1 firmware en ultrasn0w installeren lijkt mij dan zo het beste.
Ja dit had ik ondertussen ook begrepen; ben de fw aan het downloaden. Maar waarom is het dat ik de 5.1 fw ipv 5.1.1 moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
jurk738 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:53:
[...]

Ja dit had ik ondertussen ook begrepen; ben de fw aan het downloaden. Maar waarom is het dat ik de 5.1 fw ipv 5.1.1 moet nemen?
Omdat redsn0w nog niet is bijgewerkt om automatisch de 5.1.1 te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Joepie, ik heb mijn 3GS weer aan de praat. Na de JB had ik last eerst last van 'Geen service'. Maar ik heb net de baseband opnieuw geflashed en nu doet hij het prima.

@me_mrtn Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 20:46
De stilte voor de storm.. ( omdat binnenkort JB uitkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik zeg helemaal niets meer over de beschikbaarheid van de jailbreak, nadat ik die klomp moest oppeuzelen :P . In ieder geval is er wel goed nieuws voor 3GS en iPod Touch 3 bezitters, want er is desondanks eerdere berichten toch een manier gevonden om de jailbreak op deze toestellen door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
Op twitter geeft onze koning aan dat het nog een kwestie van dagen is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Er is nieuwe informatie over de jailbreak beschikbaar door middel van MuscleNerd en Xvolks. De 5.1.1-jailbreak zal worden ondersteund in Absynthe en later ook in Redsn0w. Daarnaast zal er wederom een CLI-smaakje komen. Uit een inmiddels verwijderd filmpje is af te leiden dat er waarschijnlijk eerst weer een Mac-versie van Absynthe 2.0 komt. Verwachting van release is nog onbekend, maar de verwachting is slechts een paar dagen van Pod2G zelf uit. De ATV3 zal niet worden ondersteund omdat bestaande exploits niet kunnen worden gebruikt (vernieuwde CPU immers, de S5L8942).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik mijn iPhone 4s maar vast updaten naar 5.1.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Het is nog steeds wachten hoor.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:27:
Details .... maar het zal geen weken meer zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

carpebios schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:27:
Wel graag lezen voor het reageren.

iPhone 4S and iPad 2:

if you are using one of these devices and are running on iOS 5.0.1 and managed to jailbreak it, then you might want to consider waiting until the jailbreak is actually released. This is because you do not want to risk losing your jailbreak until the release of Absinthe 2.0.

However, if you have just purchased an iPhone 4S or iPad 2 that has iOS 5.1 preinstalled, then there is no doubt you should go ahead and upgrade to iOS 5.1.1.

Geld natuurlijk ook voor degene die de blobs niet hebben van 5.0.1

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 22-05-2012 14:30 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik heb het goed gelezen. Er is nog geen jailbreakapplicatie, dus blijft het wachten op Absinthe 2.0
@Freshmaker, zoals al eerder vermeld, dagen.

[ Voor 25% gewijzigd door carpebios op 22-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:29:
[...]

Wel graag lezen voor het reageren.

However, if you have just purchased an iPhone 4S or iPad 2 that has iOS 5.1 preinstalled, then there is no doubt you should go ahead and upgrade to iOS 5.1.1.[/i]
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Leuk getimed is de release ook met Hack In The Box dit weekend in Amsterdam. Zou mij niet verbazen als deze tijdens het congres vrijgegeven zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:08
me_mrtn schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:58:
Leuk getimed is de release ook met Hack In The Box dit weekend in Amsterdam. Zou mij niet verbazen als deze tijdens het congres vrijgegeven zal worden.
Het is meerdere keren gezegd dat de 'onthulling' gebeurd tijdens het congres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:36:
Ik heb het goed gelezen. Er is nog geen jailbreakapplicatie, dus blijft het wachten op Absinthe 2.0
@Freshmaker, zoals al eerder vermeld, dagen.
Jaja ... lekker blijven mierenneuken ...
als je geen toevoeging hebt, hou dan stil
Kan er zo ziek van worden, je probeert iets mede te delen, en het MOET gewoon negatief behandeld worden

zoek het lekker zelf allemaal bij elkaar ...

Positiviteit is weer ver te zoeken op de warme computerkamertjes ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

FreshMaker schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:45:
[...]

Jaja ... lekker blijven mierenneuken ...
als je geen toevoeging hebt, hou dan stil
Kan er zo ziek van worden, je probeert iets mede te delen, en het MOET gewoon negatief behandeld worden

zoek het lekker zelf allemaal bij elkaar ...

Positiviteit is weer ver te zoeken op de warme computerkamertjes ..
wie zit er dan ook in godsnaam met dit warme lekkere weer op z'n computerkamertje 8)7 |:( :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 21:59
LOL: WIJ DUS!

ben benieuwd naar de JB, ga hem deze week even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

IJzerboot schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:10:
LOL: WIJ DUS!

ben benieuwd naar de JB, ga hem deze week even proberen!
fail! :+ Zit lekker in de tuin met mn eipad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:49
En ik maar hard werken... binnen...

Ik zit ook met spanning te wachten op de JB voor de atv2. Ik heb deze nog niet ge-jailbreaked (raar woord) via de tethered methode, aangezien de stroom er regelmatig afgaat.
Wel alvast atv-flash gekocht, aangezien ik dat wat mooier vind dan xmbc.

Kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

rinkel schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:40:
En ik maar hard werken... binnen...

Ik zit ook met spanning te wachten op de JB voor de atv2. Ik heb deze nog niet ge-jailbreaked (raar woord) via de tethered methode, aangezien de stroom er regelmatig afgaat.
Wel alvast atv-flash gekocht, aangezien ik dat wat mooier vind dan xmbc.

Kom maar op!
met de tethered methode kan je ATV2 gewoon netjes op standby hoor, werkt hier prima O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Daar zit ik dus zwaar over te twijfelen, wachten op de untethered versie of niet...
Maar als de stroom eraf is ben je m toch kwijt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
rinkel schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:32:
Daar zit ik dus zwaar over te twijfelen, wachten op de untethered versie of niet...
Maar als de stroom eraf is ben je m toch kwijt ?
Hoef je hem alleen tethered te booten.
grwl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Het is meerdere keren gezegd dat de 'onthulling' gebeurd tijdens het congres.
Nee hoor, officieel statement is:
- timing is indeterminate. Plans are for this week, but a number of factors can influence that.

[ Voor 37% gewijzigd door me_mrtn op 23-05-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:01:
[...]

Hoef je hem alleen tethered te booten.
Vaak kan je (als de nieuwe jailbreak uit is) die er gewoon overheen gooien, is ie untethered. Ligt er een beetje aan of dat dat technisch kan, maar dat staat er vast wel bij. Of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ruubster schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:03:
[...]

Vaak kan je (als de nieuwe jailbreak uit is) die er gewoon overheen gooien, is ie untethered. Ligt er een beetje aan of dat dat technisch kan, maar dat staat er vast wel bij. Of zeg ik nu iets raars?
Nee, dat klopt voor de iOS-devices, behalve de ATV2. Die kun je het beste gewoon met Seas0npass jailbreaken en die zal ongeacht wat een verse firmware er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik dit trouwens moeten doen op mijn iPhone 4s of? :F

http://absinthejailbreak....reserve-baseband-mac-win/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
Haha, ik had mazzel. iPhone 4S besteld, vooruit lopend op de aankomende jailbreak. Staat 5.0.1 er nog op :) Dus geactiveerd, gejailbreaked met Absinthe en backup erop, kein problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Morgenmiddag tijdens/na de 2e lezing van het chronic team zou de jailbreak volgens dit bericht een grote kans maken om gereleased te worden. 13:30 begint de tweede lezing dus wellicht rond 16:00. (dit is speculatie).
We told you over the weekend that the untethered jailbreak for iOS devices running iOS 5.1.1 is dropping this week. The hacker who’s been spearheading the upcoming jailbreak, pod2g of the Chronic Dev Team, confirmed that the jailbreak was nearly done and arriving in a “matter of days.”

Coincidentally, the Chronic Dev Team will be presenting at the annual Hack in the Box (HITB) conference this week in Amsterdam, The Netherlands. Since the 5.1.1. jailbreak is expected to drop this week, we’re placing bets on a release this Friday during the team’s keynote.

This is only informed speculation, but the Chronic Dev Team will likely release Absinthe 2.0 (the jailbreak tool for iOS 5.1.1) either during or after its two talks at HITB on Friday, May 25th. The conference schedule shows that Chronic Dev members Joshua Hill (@p0sixninja), Cyril (@pod2g), and Nikias Bassen (@pimskeks) will be speaking on the Corona jailbreak for iOS 5.0.1 at 11:30 A.M. CET time. That talk will likely be about the history of the jailbreak (released in December of last year for A4-based devices), so we don’t expect an announcement then.

The conference will break for lunch and then Chronic Dev will take the stage again (joined by the legendary David ‘planetbeing‘ Wang) on Friday at 1:30 P.M. CET time to talk about the Absinthe jailbreak for iOS 5.0.1. Absinthe was the flagship untethered package that jailbroke the iPhone 4S and iPad 2 for the first time. The Chronic Dev Team will likely talk about developing and deploying the original Absinthe jailbreak, and such a topic would be the perfect time to transition into Absinthe 2.0. The time of that talk will be 7:30 A.M. EST/ 4:30 A.M. PST U.S. time on Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:15:
[...]

Nee, dat klopt voor de iOS-devices, behalve de ATV2. Die kun je het beste gewoon met Seas0npass jailbreaken en die zal ongeacht wat een verse firmware er op zetten.
Oh goeiemorgen, had niet gezien dat het over de ATV2 gaat, daar weet ik niks van. Foutje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
t0mmiiiii schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:44:
Morgenmiddag tijdens/na de 2e lezing van het chronic team zou de jailbreak volgens dit bericht een grote kans maken om gereleased te worden. 13:30 begint de tweede lezing dus wellicht rond 16:00. (dit is speculatie).
[...]
HITB zelf zal ongetwijfeld wel goed zitten, maar of de tool al echt helemaal klaar is betwijfel ik. Pod2G was vannacht namelijk nog bezig om support voor de iPad3,3 toe te voegen (dat is de WiFi+4G-variant) en nu is hij nog bezig om de iPad2,4 toe te voegen (de iPad 2 met de 32nm S5L8942-chip). Ik denk dat als ze de tool willen releasen ze gelijk zoveel mogelijk devices willen ondersteunen (muv de ATV3 klaarblijkelijk, waar ik ook fout mee zat) voordat Apple er een 5.1.2 door heen jast.
Ruubster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:53:
[...]

Oh goeiemorgen, had niet gezien dat het over de ATV2 gaat, daar weet ik niks van. Foutje :+
De makkelijkste van alle A4-devices om te jailbreaken. :P

Aan de startpost even een melding toegevoegd over de aankomende jailbreak.

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 24-05-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 22:32
Jongens, ik wil mijn iPhone downgraden van 5.1 naar 5.0.1 (om Spire te installeren), maar ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar ik krijg constant error 1601. Wie helpt mij uit de brand?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ja stoer hoor.
Uit slide 37 lees ik dat op de 3GS een BB downgrade misschien mogelijk gaat worden. Of is dat wishful thinking van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Om 2:30pm onze tijd wordt de absinthe 2.0 online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bronvermelding zou fijn zijn.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Zou wel mooi zijn als die vandaag uitkomt...

Natuurlijk een mooie binnenkomer op zon conferentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Ik ben ook benieuwd in hoeverre de tweaks en programma's op cydia al werken op 5.1.1 . Bijv SBsettings en f.lux. Weet iemand dit? Zouden we nog moeten wachten tot ze bijgewerkt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Zou mooi zijn als het waar is, maar de bron heeft alleen geen bron. Hoe komen ze hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur speculatie. Al is de kans groot dat het vanmiddag daadwerkelijk gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
t0mmiiiii schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:16:
[...]

Zou mooi zijn als het waar is, maar de bron heeft alleen geen bron. Hoe komen ze hierbij?
het wordt getweet door redsn0w jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

DAN lijkt et me toch aardig legit...

http://twitter.com/#!/redsn0w_jb

verwijst naar http://twitter.com/#!/redsn0w_jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Ik wil niet te sceptisch zijn maar ik twijfel of die echt van redsn0w is. Lijkt alsof dat account wel erg nauw verbonden is met de website gdeluxe.com . Maar hopelijk klopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Het Chronic Dev Team zal om 15:30 Nederlandse tijd een aankondiging doen tijdens een persconferentie die wordt belegd op Hack in the Box. De verwachting is dat de aankondiging verband houdt met de aanstaande jailbreak van iOS 5.1.1, met name omdat afgelopen zondag al bekend werd gemaakt dat de jailbreak nog enkele dagen op zich zou laten wachten. iPhoneclub zal bij deze persconferentie aanwezig zijn en verslag doen van de aankondiging die zal worden gedaan door het Chronic Dev Team.

In de aanloop naar de persconferentie zal het Chronic Dev Team eerst nog twee presentaties geven op de conferentie. Tijdens de eerste presentatie van 11:30 tot 12:30 zullen Joshua Hill (@p0sixninja), Cyril (@pod2g) en Nikias Bassen (@pimskeks) spreken over de Corona untether voor iOS 5.0.1. Na een lunchbreak zullen de sprekers aangevuld worden door David Wang (@planetbeing) om het tussen 13:30 en 14:30 tijdens de tweede presentatie te hebben over de Absinthe jailbreak voor iOS 5.0.1, die onder andere gebruik maakt van de Corona untether.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Pure bullshit, leuk voor de pageviews. Even de persconferentie afwachten; een uniek iets trouwens, dus ben benieuwd wat daar vermeld wordt.

Die Twitter-account die daarna wordt aangehaald is ook een fake trouwens. Gewoon de Twitter-accounts van Pod2G, MuscleNerd, Xvolks en dergelijke in de gaten houden, zit je perfect. Als je wilt lachen af en toe moet je i0n1c zeker niet vergeten.

[ Voor 27% gewijzigd door me_mrtn op 25-05-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hij is uitgekomen: directe link:

https://sites.google.com/...in-2.0.zip?attredirects=1

[ Voor 54% gewijzigd door ThaStealth op 25-05-2012 14:35 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Heeft iemand een werkende link naar de mac versie?

edit:Heb m al, link klopte niet.

Nog iets, ik neem aan dat de jailbreak ook werkt zonder de wipe/backup?

[ Voor 56% gewijzigd door BioHazard op 25-05-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Hier staat er een

Helaas nog even wachten voor de atv2

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 25-05-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
BioHazard schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:35:
Heeft iemand een werkende link naar de mac versie?

edit:Heb m al, link klopte niet.

Nog iets, ik neem aan dat de jailbreak ook werkt zonder de wipe/backup?
Uit de readme:
5. Once jailbroken return to iTunes and restore your backup from earlier. To do so, right click on your device name under the 'Devices' menu in the left panel of iTunes and click 'Restore From Backup...' then select the latest backup you created before. (restoring this backup will return all the content previously on your device, i.e. apps, photos, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ThaStealth schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:39:
[...]

Uit de readme:
5. Once jailbroken return to iTunes and restore your backup from earlier. To do so, right click on your device name under the 'Devices' menu in the left panel of iTunes and click 'Restore From Backup...' then select the latest backup you created before. (restoring this backup will return all the content previously on your device, i.e. apps, photos, etc.)
Dat is geen verplicht iets, maar een mogelijkheid. Wat je kunt doen is updaten naar 5.1.1, backup draaien, jailbreaken en je bent klaar.

[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 25-05-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Iemand hem al geprobeerd? Voordat ik m'n device voorzie van 5.1.1 hoor ik toch liever van anderen dat het daadwerkelijk werkt. Lullig is namelijk dat m'n foon zonder een bepaalde jailbreak-app niet goed samenwerkt met m'n carkit en autoradio... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

me_mrtn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:39:
[...]

Dat is geen verplicht iets.
Dat dacht ik al. Ik ga nu jailbreaken zonder backup. We zien het zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
nu misschien een heel dom vraag, ik heb hem gedraaid en het programma zegt: done.
maar hoe kan ik het echt ook zien dat het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
BioHazard schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:40:
[...]

Ik ga eerst updaten naar 5.1.1, maar aangezien ik een crappy 8mbit lijn heb duurt dat nog even. :(
soheilmd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:41:
nu misschien een heel dom vraag, ik heb hem gedraaid en het programma zij done.
maar hoe kan ik het echt ook zien dat het gelukt is?
Valt iets op aan je Homescreen in de vorm van een bruin icoontje?

[ Voor 35% gewijzigd door me_mrtn op 25-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
me_mrtn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:41:
[...]

Ik ga eerst updaten naar 5.1.1, maar aangezien ik een crappy 8mbit lijn heb duurt dat nog even. :(

[...]

Valt iets op aan je Homescreen in de vorm van een bruin icoontje?
Kan ook een volledig wit icoon zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
BioHazard schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:40:
[...]

This jailbreak utilises a vulnerability in the Backup and Restore process. Therefore in order to complete the jailbreak Absinthe will perform a backup and restore of your iPad’s data. This raises a couple of important issues…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Bij deze bevestigd, de mijne is vrij *O*

[ Voor 7% gewijzigd door soheilmd op 25-05-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

ThaStealth schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:48:
[...]

This jailbreak utilises a vulnerability in the Backup and Restore process. Therefore in order to complete the jailbreak Absinthe will perform a backup and restore of your iPad’s data. This raises a couple of important issues…
Ik heb nu mn iPhone zoals ik m ken, en met Cydia. Dus eind goed, al goed. Tot nu toe dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
me_mrtn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:29:
[...]

Pure bullshit, leuk voor de pageviews. Even de persconferentie afwachten; een uniek iets trouwens, dus ben benieuwd wat daar vermeld wordt.
Nog steeds pure bullshit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
MeneerKrab schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:52:
[...]

Nog steeds pure bullshit?
Ik vertrouw nog steeds geen reet van die site. Goed kijken naar een timetable van HITB2012 en ik kan ook natte vinger werk doen. Een Twitter-account aanmaken onder de redsn0w naam (lang niet meer van toepassing met Absinthe, maar goed) en vervolgens alles linken naar die website? Een design overnemen van TheVerge? Vage random obvious titles over iOS6 en wat al niet meer? ;w

Startpost is aangevuld met een korte instructie, zal binnenkort ook de anchor goed zetten. En de CLI-versie van Racoon is uit: klik. Op een versie 5.1.1 met "cinject -Y payloads_rocky".

[ Voor 17% gewijzigd door me_mrtn op 25-05-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Maarten wordt de OP zo geupdate ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedankt allemaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik vind het echt tof nadat ik helemaal ben bijgelezen door die sheets van HITB2012 dat er gewoon weer gebruik wordt gemaakt van racoon. Jammer dat het nog even zal duren voordat de fijne details over deze jailbreak naar buiten zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Weet iemand of je het device kan bricken met deze JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Dus in principe zou ik nu mijn iPhone 4 die op 5.0.1 draait kunnen updaten, dan 5.1.1 via iTunes erop zetten, absinthe draaien en mijn back-up terug zetten? En qua cydia tweaks, zou het grootste gedeelte gewoon direct werken op 5.1.1 (meeste gebruikte is barrel en SBSettings..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ThaStealth schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:03:
Weet iemand of je het device kan bricken met deze JB?
Die mogelijkheid is haast nihil, maar natuurlijk niet 100% te garanderen. Echter, de kans is zó klein als je de instructies netjes opvolgt.
xPhantom schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:04:
Dus in principe zou ik nu mijn iPhone 4 die op 5.0.1 draait kunnen updaten, dan 5.1.1 via iTunes erop zetten, absinthe draaien en mijn back-up terug zetten? En qua cydia tweaks, zou het grootste gedeelte gewoon direct werken op 5.1.1 (meeste gebruikte is barrel en SBSettings..)
Er was al een tethered van 5.1.1 beschikbaar en daar was het gewoon te gebruiken, zoveel is er niet veranderd zoals bij een major versie veranderd.

[ Voor 46% gewijzigd door me_mrtn op 25-05-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Ik krijg een foutmelding. Heb keurig de instructies gevolgd, maar op een gegeven moment blijft hij hangen. De iPad is dan al gereboot en staat op het lockscherm. Hij blijft ongeveer vijf minuten op "Waiting for process to complete..." hangen en geeft vervolgens onderstaande meldingen. Ik heb het nu drie keer geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Weet iemand waar dit aan ligt? Het betreft een iPad 3 Wifi.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/p1uh1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Probeer hem eerst eens te restoren naar fabrieksinstellingen, dan te jailbreaken en dan een backup terugzetten.
Misschien heeft ie wat problemen met specifieke apps die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Laatst online: 14-09 20:53
Skatespeare schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:18:
Ik krijg een foutmelding. Heb keurig de instructies gevolgd, maar op een gegeven moment blijft hij hangen. De iPad is dan al gereboot en staat op het lockscherm. Hij blijft ongeveer vijf minuten op "Waiting for process to complete..." hangen en geeft vervolgens onderstaande meldingen. Ik heb het nu drie keer geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Weet iemand waar dit aan ligt? Het betreft een iPad 3 Wifi.
[afbeelding]
Ik krijg precies hetzelfde ik heb hem al een back up gedaan en daarna naar fabrieksinstellingen gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Same here met mijn iPad 3 16GB WiFi. "Hmm... something seems to have gone wrong... trying to recover" Dit na eerst een volledige wipe via de iPad zelf. 2x geprobeerd.

Windows 7 Ultimate x64
Absinthe .exe in C:\ABS\
iTunes net geïnstalleerd
iPad 3 wordt herkend door iTunes en Absinthe

[ Voor 27% gewijzigd door jelbo op 25-05-2012 15:25 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
M3lvinG schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:22:
[...]

Ik krijg precies hetzelfde ik heb hem al een back up gedaan en daarna naar fabrieksinstellingen gezet.
Ook onder Windows? Draaien jullie de tool wel met admin rechten? Andere USB-poort/kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Laatst online: 14-09 20:53
me_mrtn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:23:
[...]

Ook onder Windows? Draaien jullie de tool wel met admin rechten? Andere USB-poort/kabel geprobeerd?
Ja beide gedaan en het lijkt niet te werken.
Ipad 2 wifi+3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
ThaStealth schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:20:
Probeer hem eerst eens te restoren naar fabrieksinstellingen, dan te jailbreaken en dan een backup terugzetten.
Misschien heeft ie wat problemen met specifieke apps die je hebt?
Dat had ik ook al gedaan, dus er stonden geen apps meer op.
me_mrtn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:23:
[...]

Had nog niet geprobeerd om te runnen als admin, maar ook dit biedt geen soelaas. Een andere kabel heb ik niet tot mijn beschikking. Zit hier net als jelbo onder Win7 Ultimate x64. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:50
Skatespeare schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:30:
[...]

Dat had ik ook al gedaan, dus er stonden geen apps meer op.

[...]

Had nog niet geprobeerd om te runnen als admin, maar ook dit biedt geen soelaas. Een andere kabel heb ik niet tot mijn beschikking. Zit hier net als jelbo onder Win7 Ultimate x64. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Hier ipad 3 32 met 4 G
Hij maakt de procedure mooi af maar geen Cydia. Ben nu de iphone 4 aan het updaten naar 5.1.1.. Hoop dat die het wel doet......

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Blijven proberen, zo simpel kan het zijn. Of wachten op een update die ongetwijfeld ook wat kleine foutjes er uit zullen halen.

Ik heb verdorie nou geouwehoer met error 21 en 1600. Maar even met redsn0w aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
me_mrtn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:41:
Blijven proberen, zo simpel kan het zijn. Of wachten op een update die ongetwijfeld ook wat kleine foutjes er uit zullen halen.

Ik heb verdorie nou geouwehoer met error 21 en 1600. Maar even met redsn0w aan de gang.
Is er een RedSn0w dan? Welke versie heb je nodig voor de iPad 3 untethered te JB'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Het lijkt erop dat iedereen met 5.1.1 (9B206) hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
Skatespeare schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:46:
Het lijkt erop dat iedereen met 5.1.1 (9B206) hetzelfde probleem heeft.
Niet helemaal bij mij ging het eerste keer direkt goed en ik heb ook de 9B206
Heb de ipad 2.1 IOS5.1.1

[ Voor 4% gewijzigd door soheilmd op 25-05-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
had je dan je sim kaart er in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ThaStealth schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:45:
[...]

Is er een RedSn0w dan? Welke versie heb je nodig voor de iPad 3 untethered te JB'en?
Nee, ik zit nog op 5.0.1, maar bij het updaten ging het mis. Error 21 en daarna 1600. Moest even in Pwned DFU-modus komen zodat ik wel kon bijwerken naar 5.1.1. De iPad 3 zou met Absinthe 2.0 te jailbreaken moeten zijn op 5.1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Hmm bij mij op Win 7 Ulti x64 crashde de applicatie bij het 'sending initial jailbreak data'. Crasht in de zin van "Reageert niet".
Als ik dan de applicatie opnieuw start, geeft hij aan dat er de vorige keer iets is foutgegaan en daarna gaat hij het fixxen en kan je het weer opnieuw proberen.
Dit is nu al 3 keer achter elkaar gebeurd, ik zal het thuis even onder osx 10.7.3 proberen

Het is trouwens een iPad "3" 32GB Wifi +"4"G.

[ Voor 5% gewijzigd door 5V1NA70G op 25-05-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ging het flawless;

5.1.1 (9B206)
Windows 7 x64 Professional
Bestandje uitgepakt
Admin rights / Windows XP compatibilty (doe ik altijd :+)
(en voor 10 of 11 andere collegae hier ook op HUN laptop :*))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Sommigen lukt het door een 'alt-restore' te doen vanuit iTunes. Je hebt nodig een .ipsw bestand van iOS 5.1.1 en iTunes. Op de Restoreknop bij je iDevice in iTunes moet je klikken met Alt ingedrukt, en dan kies je de .ipsw. Ik ben dit nu aan het proberen met mijn iPad 3 WiFi.

/edit: dat heeft gewerkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door jelbo op 25-05-2012 16:05 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Pagina: 1 ... 9 ... 46 Laatste

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods