[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

wishmaster1986 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:11:
[...]

Ik mag er toch vanuit gaan als hun zeggen dat er 5.0.1 op staat dat ik dan een toestel mee krijg waar 5.0.1 opstaat? Ik heb het echt duidelijk 3x gevraagd en 3x kreeg ik een duidelijk antwoord met er staat 5.0.1 op.
Aannames... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
me_mrtn schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 07:54:
[...]

Je wil de 4.3.3 BLOBS stitchen met 5.0.1? Onmogelijk.
Nee dat stitchen werkt inderdaad niet. Maar nu gaat het over error 1600 en het feit dat ik geen upgrade van 4.3.3 naar 5.0.1 met een custom ipsw (preserve baseband) kan uitvoeren. PWNED DFU mode werkt niet.

Iemand :? Ik word echt gek van al die blokkades die apple opwerpt met die vage errors. Wordt het niet eens tijd dat iemand gewoon een tool bouwt waarmee je updates kan uitvoeren (ok makkelijk praten) ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:35
Spam schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:39:
[...]

Nee dat stitchen werkt inderdaad niet. Maar nu gaat het over error 1600 en het feit dat ik geen upgrade van 4.3.3 naar 5.0.1 met een custom ipsw (preserve baseband) kan uitvoeren. PWNED DFU mode werkt niet.

Iemand :? Ik word echt gek van al die blokkades die apple opwerpt met die vage errors. Wordt het niet eens tijd dat iemand gewoon een tool bouwt waarmee je updates kan uitvoeren (ok makkelijk praten) ?
Ik heb niet alles gelezen wat hieraan vooraf ging, maar ik heb recent een update uitgevoerd van 5.0 naar 5.0.1 met preserve baseband. Ook ik kreeg te maken met de 1600 error message van iTunes. Door in de nieuwste versie van RedSn0w mijn 5.0.1 shsh blobs te stitchen aan de custom (gemaakt met Pwnage Tool op OSX) 5.0.1 firmware, mijn iPhone in Pwned DFU te zetten d.m.v. RedSn0w en vervolgens te updaten in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
VeeGee schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:55:
[...]

Ik heb niet alles gelezen wat hieraan vooraf ging, maar ik heb recent een update uitgevoerd van 5.0 naar 5.0.1 met preserve baseband. Ook ik kreeg te maken met de 1600 error message van iTunes. Door in de nieuwste versie van RedSn0w mijn 5.0.1 shsh blobs te stitchen aan de custom (gemaakt met Pwnage Tool op OSX) 5.0.1 firmware, mijn iPhone in Pwned DFU te zetten d.m.v. RedSn0w en vervolgens te updaten in iTunes.
Dus ik zou er eerst een 5.0 ipsw op moeten zetten ? Een directe upgrade van 4.3.3 is dus niet mogelijk ? Hmm, zit misschien wat in aangezien dat stitchen iets is vanaf IOS 5...dat upgraden met preserve baseband is nieuw voor mij...

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 17-04-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Spam schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:39:
[...]

Ja, die tools zijn er al in de vormen als redsn0w, PwnageTool en TinyUmbrella. :P Maar je stitcht wel met de goede blobs? Het is altijd lastiger om te upgraden als Apple die bepaalde firmware niet meer ondersteunt sinds de A4-devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:03:
[...]

Ja, die tools zijn er al in de vormen als redsn0w, PwnageTool en TinyUmbrella. :P Maar je stitcht wel met de goede blobs? Het is altijd lastiger om te upgraden als Apple die bepaalde firmware niet meer ondersteunt sinds de A4-devices.
Ja zoals je kunt lezen in mijn (redelijk lange post) weet ik van de tools af. Wat die tools NIET doen is het uitvoeren van de upgrade en dat zou veel makkelijker zijn als dat 3rd party is dan iTunes.

Ter info : Op de iphone staat nu 4.3.3. met baseband 04.01.10. Ik zal even herhalen wat ik al heb gedaan :
  • Hosts file aangepast met TinyUmbrella
  • NO_BB custom IPSW gemaakt met RedSnow 0.9.10b6
  • iPhone 4 in Pwned DFU mode gezet met RedSnow 0.9.10b6
  • iTunes (10.6.1.0) opgestart, shift-restore gedaan en custom ipsw geselecteerd.
En dan krijg ik dus error 1600. Stitchen van een blob gaat niet omdat het toestel nog op 4.3.3 zit. Nu is de suggestie dat ik eerst naar 5.0 moet upgraden en dan pas naar 5.0.1. Pff, erg omslachtig :?

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 17-04-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:44:
[...]

Ja zoals je kunt lezen in mijn (redelijk lange post) weet ik van de tools af. Wat die tools NIET doen is het uitvoeren van de upgrade en dat zou veel makkelijker zijn als dat 3rd party is dan iTunes.

Ter info : Op de iphone staat nu 4.3.3. met baseband 04.01.10. Ik zal even herhalen wat ik al heb gedaan :
  • Hosts file aangepast met TinyUmbrella
  • NO_BB custom IPSW gemaakt met RedSnow 0.9.10b6
  • iPhone 4 in Pwned DFU mode gezet met RedSnow 0.9.10b6
  • iTunes (10.6.1.0) opgestart, shift-restore gedaan en custom ipsw geselecteerd.
En dan krijg ik dus error 1600. Stitchen van een blob gaat niet omdat het toestel nog op 4.3.3 zit. Nu is de suggestie dat ik eerst naar 5.0 moet upgraden en dan pas naar 5.0.1. Pff, erg omslachtig :?
Nou, die upgrade naar 5.0 i.p.v. 5.0.1 zou eigenlijk geen verschil moeten maken. Qua beveiliging is er niets aan veranderd namelijk. Ik zal nog eens even rondkijken, want wat je doet is goed in principe. Dit doe je op Windows of OS X trouwens? Enig verschil als je TinyUmbrella mee laat lopen tijdens het restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:49:
[...]

Nou, die upgrade naar 5.0 i.p.v. 5.0.1 zou eigenlijk geen verschil moeten maken. Qua beveiliging is er niets aan veranderd namelijk. Ik zal nog eens even rondkijken, want wat je doet is goed in principe. Dit doe je op Windows of OS X trouwens? Enig verschil als je TinyUmbrella mee laat lopen tijdens het restoren?
Ja dat dacht ik ook al van 5.0...maar goed als je lang genoeg bezig bent probeer je alles maar he ;-)

Ik doe alles met windows. En TinyUmbrella laten meelopen heb ik ook nog niet geprobeerd. Wat doet dat dan ? Heb je het dan over de TSS server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:57:
[...]

Ja dat dacht ik ook al van 5.0...maar goed als je lang genoeg bezig bent probeer je alles maar he ;-)

Ik doe alles met windows. En TinyUmbrella laten meelopen heb ik ook nog niet geprobeerd. Wat doet dat dan ? Heb je het dan over de TSS server?
Ja, de TSS Server laten lopen. Voordat je begint met restoren even aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:26:
[...]

Ja, de TSS Server laten lopen. Voordat je begint met restoren even aanzetten.
Ik snap er nu helemaal geen bal meer van.
  • Met een custom NO_BB ipsw van 5.0 krijg ik error 3194. hosts file staat op 74.208.10.249 of 74.208.105.171 (geen verschil).
  • Met een custom NO_BB ipsw van 5.0.1 krijg ik error 1600. En staat gewoon in Pwned DFU mode.
  • Als ik de TSS server aanzet (hosts wordt dan naar 127.0.0.1 gezet krijg ik error 2005.
Geen van de ipsw's zijn stitched...

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 17-04-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:20:
[...]

Ik snap er nu helemaal geen bal meer van.
  • Met een custom NO_BB ipsw van 5.0 krijg ik error 3194. hosts file staat op 74.208.10.249 of 74.208.105.171 (geen verschil).
  • Met een custom NO_BB ipsw van 5.0.1 krijg ik error 1600. En staat gewoon in Pwned DFU mode.
  • Als ik de TSS server aanzet (hosts wordt dan naar 127.0.0.1 gezet krijg ik error 2005.
Geen van de ipsw's zijn stitched...
Er staat geen gs.apple.com in je hostfile? Daar is de 3194 fout van namelijk. Start de TSS-server eens en op je iPhone (aangekoppeld) ga eens naar gs.apple.com. Krijg je een 404 van Apple dan zit het niet goed in je hostfile, krijg je een Cydia-pagina dan ben je good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:35:
[...]

Er staat geen gs.apple.com in je hostfile? Daar is de 3194 fout van namelijk. Start de TSS-server eens en op je iPhone (aangekoppeld) ga eens naar gs.apple.com. Krijg je een 404 van Apple dan zit het niet goed in je hostfile, krijg je een Cydia-pagina dan ben je good to go.
Als TSS uit staat gaat ie netjes naar Cydia (en krijg nog steeds error 1394 bij de 5.0 ipsw dus dat kan ik niet verklaren). En als TSS aan staat veranderd ie in de hosts file de gs.apple.com naar de local loopback (127.0.0.1 gs.apple.com) echter gaat nog steeds naar cydia.

En toch krijg ik error 2005 error maar ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Ik moet de SHSH eerst handmatig saven in TinyUmbrella en dan gaat ie goed reageren. Had ik al eerder gedaan maar volgens mij had ik die directory versleept |:( Ik ga het nu even proberen..

[update]
Nou dat maakt dus geen moer uit |:( Blijf error 2005 krijgen. Via browser naar gs.appel.com werkt goed. De betekenis van de 2005 error is ook supervaag. Sommige wijzen naar een andere USB poort gebruiken tot het deinstalleren van alle drivers...Error log hieronder :
04/17/2012 16:38:57.414 Received request for [iPhone4 5.0.1 (9A405)] 04/17/2012 16:38:57.632 Validating saved SHSH... 04/17/2012 16:38:57.851 RESPONSE: ?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> @ServerVersion 0.6.30-b2 04/17/2012 16:38:58.085 Wrote TSS response

[ Voor 40% gewijzigd door Spam op 17-04-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
wishmaster1986 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:11:
[...]

Ik mag er toch vanuit gaan als hun zeggen dat er 5.0.1 op staat dat ik dan een toestel mee krijg waar 5.0.1 opstaat? Ik heb het echt duidelijk 3x gevraagd en 3x kreeg ik een duidelijk antwoord met er staat 5.0.1 op.
Mijn favo uitspraak is ook hier weer van toepassing: ''Assumption is the mother of all fuckup's''.

Maar wel waardeloos dat je nu weer terugmoet. Ben benieuwd wat ze gaan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 16:12:
[...]

Als TSS uit staat gaat ie netjes naar Cydia (en krijg nog steeds error 1394 bij de 5.0 ipsw dus dat kan ik niet verklaren). En als TSS aan staat veranderd ie in de hosts file de gs.apple.com naar de local loopback (127.0.0.1 gs.apple.com) echter gaat nog steeds naar cydia.

En toch krijg ik error 2005 error maar ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Ik moet de SHSH eerst handmatig saven in TinyUmbrella en dan gaat ie goed reageren. Had ik al eerder gedaan maar volgens mij had ik die directory versleept |:( Ik ga het nu even proberen..

[update]
Nou dat maakt dus geen moer uit |:( Blijf error 2005 krijgen. Via browser naar gs.appel.com werkt goed. De betekenis van de 2005 error is ook supervaag. Sommige wijzen naar een andere USB poort gebruiken tot het deinstalleren van alle drivers...Error log hieronder :

[...]
Na eindeloos proberen toch maar een andere weg gekozen. Restore van 4.3.3 stock ipsw gedaan en deze keer een kaartje van AT&T erin gedaan om een simunlock te laten lopen. En...het werkt _/-\o_ ! Dus ze hadden hun werk bij AT&T wel degelijk gedaan maar je moet dus klaarblijkelijk een sim hebben van de betreffende provider om de initiele unlock te doen...wist ik ook niet :?

Dus toen geprobeerd om gewoon de 5.0.1 stock terug te zetten maar nog steeds de error 1600 terug (had ik wel verwacht |:( ). Nu maar even wachten dat er een untethered jailbreak is op 5.1 en dan ga ik gewoon een officiele stock restore doen. Ben nu toch niet meer afhankelijk van een NO_BB custom ipsw.

Neemt niet weg dat het hele restoren van custom ipsw's een zeer irritante en frustrerende bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:27:
[...]
Dus ze hadden hun werk bij AT&T wel degelijk gedaan maar je moet dus klaarblijkelijk een sim hebben van de betreffende provider om de initiele unlock te doen...wist ik ook niet :?
Dat klopt, of je moet het met een whitecard-SIM doen of hacktivaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Iemand enig idee of er binnenkort een iOS 5.1 untethered jailbreak komt?
Volg de jailbreakfora niet echt elke dag...

Het is wel alweer een tijdje stil...

(iPhone 4 en iPad 2 in bezig en daarvoor was de vraag deels bedoeld).

/EDIT ->

Net @ iPhoneclub.nl:

Pod2g: ‘We hebben alle exploits voor een nieuwe jailbreak’
Jailbreaker @pod2g heeft laten weten dat hij alle exploits heeft om een nieuwe jailbreak te maken. Hiermee lijkt pod2g een stuk dichter bij een mogelijke jailbreak-oplossing voor iOS 5.1 te zijn dan voorheen. Eind maart liet hij nog weten dat het nog weken kan duren totdat iOS 5.1 voor A5- en A5X-devices is gejailbreakt. @chpwn herinnert ons er aan dat dit echter niet betekent dat een jailbreak snel zal uitkomen: er zit nog een lang proces aan vast totdat de jailbreak daadwerkelijk uitgebracht kan worden.

Pod2g zei op Twitter het volgende:
@pod2g News: we have all exploits required to do a new jailbreak. I'm working on bypassing ASLR at bootup.

De term ASLR staat voor Address Space Layout Randomization. Dit zorgt ervoor dat belangrijke datagebieden niet meer op vaste posities terug zijn te vinden. Het gebruik van ASLR maakt het potentiële aanvallers een stuk moeilijker om een succesvolle aanval uit te voeren, doordat het lastig wordt gemaakt om een geheugenadres te localiseren bij een aanval die op Return Oriented Programming (ROP) is gebaseerd.

Het kan volgens chpwn maanden duren totdat deze mogelijke jailbreak wordt uitgebracht. De ontdekking van een methode betekent namelijk niet automatisch dat het einddoel is bereikt.

Een untethered jailbreak voor iOS 5 en iOS 5.0.1 is al enige tijd beschikbaar, maar iOS 5.1-gebruikers zijn beperkt tot een (semi-)tethered jailbreak. Wanneer een ontwikkelaar een werkende untethered jailbreak voor iOS 5.1 uit zal brengen is nog steeds niet duidelijk. Naast pod2g en chpwn werken ook Stefan Esser en @PhoenixDev aan een mogelijke jailbreak.

[ Voor 78% gewijzigd door Tha BasZ op 18-04-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ach, ASLR is denk ik nog maar een klein obstakel. Groter punt is hoe ze de A5rev2 en de A5X willen gaan aanpakken. Daar heb ik nog niets van gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 19:29
Thx voor de tip mbt de AT&T unlock.

Ik wist niet wat voor simlock er op mijn Iphone4 zat, maar heb gewoon gebeld met het verzoek deze te unlocken. Tot mijn verbazing gaf de medewerkster aan dat het verzoek verwerkt is :)

Kan ik eindelijk weer normaal updaten....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Laatst online: 09-09 08:20
Begint idd aardig lang te duren die JB voor 5.1 / iPad 3. Zit er met smart op te wachten, ik wil dolgraag m'n Garmin aansluiten op m'n iPad. Daarnaast zouden pijltjes op het toetsenbord ook erg welkom zijn (sorry Steve :P).

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 20-04-2012 08:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
pod2g: ASLR seems bypassed! Weird machines FTW. Time to ROP the payload.

Betekent dit dat we binnenkort een JB mogen verwachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
bartje006 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:58:
pod2g: ASLR seems bypassed! Weird machines FTW. Time to ROP the payload.

Betekent dit dat we binnenkort een JB mogen verwachten? :)
Dat betekent dat de grootste hordes zijn genomen en nu alleen nog de payload moet worden geplaatst. Dan moeten de tools nog worden gemaakt/bijgewerkt en worden getest. Zal niet meer lang duren inderdaad als alles zo op deze manier goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 19:09
Ik heb een AT&T iPhone 4 (4.3.5 met Gevey en Redsnow) en dat werkt op zich wel. Maar het is tethered en heb de jailbreak niet echt nodig. Nu heb ik AT&T gebeld en dat ging goed en heb ook de email ontvangen met unlock verificatie en instructies!

Als ik nu mijn lokale T-mobile SIM erin stop en de Jailbreak deactiveer dan krijg ik een No Sim Installed error. Ik kan dan ook geen backup en restore doen.
Als ik de jailbreak activeer dan kan ik wel backup en restore doen, maar ik ben bang dat ik met de restore weer in de volgende Apple hel kom. Of moet ik het gewoon wel doen en werkt het dan ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
daftpunk schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:49:
Ik heb een AT&T iPhone 4 (4.3.5 met Gevey en Redsnow) en dat werkt op zich wel. Maar het is tethered en heb de jailbreak niet echt nodig. Nu heb ik AT&T gebeld en dat ging goed en heb ook de email ontvangen met unlock verificatie en instructies!

Als ik nu mijn lokale T-mobile SIM erin stop en de Jailbreak deactiveer dan krijg ik een No Sim Installed error. Ik kan dan ook geen backup en restore doen.
Als ik de jailbreak activeer dan kan ik wel backup en restore doen, maar ik ben bang dat ik met de restore weer in de volgende Apple hel kom. Of moet ik het gewoon wel doen en werkt het dan ook? :)
Bij het unlocken van een iPhone via de officiële weg hoef je geen restore te doen. Simpelweg via SAMprefs/redsn0w deactiveren en aansluiten bij iTunes zou goed moeten zijn. Ik heb op meerdere fora gelezen van personen die al wel de instructies hebben gekregen, maar nog niet kunnen unlocken. Kan soms wel dagen duren nadat de mail is ontvangen. Lijkt erop dat je gewoon nog geen unlock hebt.

Over het restoren, als je naar 4.3.5 wilt en je hebt de SHSH-blobs, dan is er niets aan de hand. Als je nog de 5.0.1 blobs hebt en je wilt misschien een avontuur aangaan zoals Spam (:P), dan zou je daar ook voor kunnen kiezen. Maar de jailbreak voor 5.1 zit er ook aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een weekje of zo problemen met zowel Safari als iCab op mijn iPad 2 4.3.nogwat.
Het gaat om de website www.telegraaf.nl, die doet safari/icab crashen zodra er een paar tabs van deze site open zijn, vaak zelfs maar 1. Ook al heb ik meer dan 200MB ram beschikbaar.
Nu had ik laatst iets met een torrent proggie geinstalleerd ut cydia en weer verwijderd, maar vermoeden bestaat dat het daar mee te maken had.
Iemand nog meer problemen met deze site? Heb geen zin in een restore om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
Kan iemand mij helpen? ik heb een iPhone 4 met 5.0.1 fw.
Mijn toestel was al direct gejailbreak met redsnow (1e versie redsnow software voor 5.0.1).. maar mijn cydia crash heletijd, dus heb ik besloten mijn redsnow cydia te updaten naar de nieuwste versie en nu werkt mijn safari app niet meer :(.

weet iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kev7381 schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:28:
Mijn toestel was al direct gejailbreak met redsnow (1e versie redsnow software voor 5.0.1).. maar mijn cydia crash heletijd, dus heb ik besloten mijn redsnow cydia te updaten naar de nieuwste versie en nu werkt mijn safari app niet meer :(.

Icab mobile downloaden, is beter dan safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Kev7381 schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:28:

Opnieuw jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:33:
[...]

Icab mobile downloaden, is beter dan safari.
Zal even proberen thnx :)
Al twee keer gedaan, safari blijft crashen.
kan ik via SHSH blogs weer restoren? anders wacht ik wel tot 5.1 jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:03
Voor die jailbreak op 5.1 kan je lang wachten ben ik bang :(

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:53:
Valt mee hoor. De meest recente berichten zijn zeer hoopgevend en een JB lijkt binnenkort uit te komen. Check @Pod2g op Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Kev7381 schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:23:
[...]

Zal even proberen thnx :)

[...]

Al twee keer gedaan, safari blijft crashen.
kan ik via SHSH blogs weer restoren? anders wacht ik wel tot 5.1 jb
Dat kan. Verder geen tweaks geïnstalleerd binnen Cydia?
carpebios schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:53:
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:07:
[...]

[...]

Nee.
Nee heb geen extra tweakers geinstalleerd. Ik had alleen de jailbreak geupdate naar de nieuwe Cydia versie. Na het updaten werkt mijn safari app niet meer.

Nu maar hopen dat 5.1 Jb snel komt dan een grote restore doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:07:
[...]

[...]

Nee.
Nee ik ben niet bang?
Oke, bedankt voor het indiceren!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
carpebios schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:55:
[...]

Nee ik ben niet bang?
Oke, bedankt voor het indiceren!
De feitelijke jailbreak is klaar, ASLR is omzeilt, de exploits zijn buitgemaakt en toegepast. Nu is enkel wachten op de ROP payload en de toepassing ervan in het eindproduct. Oftewel, grootste hordes zijn genomen. Daarnaast is er in de afgelopen week ook duidelijk geworden dat i0n1c zinspeelde op dat de toekomstige jailbreak niet de enige is, maar dat de andere(n) (hoogst)waarschijnlijk niet publiekelijk wordt gemaakt vanwege het geld. Als het langer dan drie weken is, breekt mijn klomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik hoop dat je gelijk hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik denk dat we dat wel allemaal hopen...

Hoe lang is iOS 5.1 al uit?
Toch ook alweer 6+ weken or so...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Tha BasZ schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:12:
Ik denk dat we dat wel allemaal hopen...

Hoe lang is iOS 5.1 al uit?
Toch ook alweer 6+ weken or so...
Probleem is dat je nu ook met een bult meer chips zit, naast de al bestaande A8 (3GS/iPod Touch), A4 (iPhone 4/iPad/iPod Touch, ATV2), A5 (iPhone 4S, iPad 2) komt er nu dus ook nog de A5X (iPad) en de A5r2 (ATV) bij. Ze willen niet al het gevonden kruit verschieten door de A5X/A5r2 niet direct te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:32:
[...]

De feitelijke jailbreak is klaar, ASLR is omzeilt, de exploits zijn buitgemaakt en toegepast. Nu is enkel wachten op de ROP payload en de toepassing ervan in het eindproduct. Oftewel, grootste hordes zijn genomen. Daarnaast is er in de afgelopen week ook duidelijk geworden dat i0n1c zinspeelde op dat de toekomstige jailbreak niet de enige is, maar dat de andere(n) (hoogst)waarschijnlijk niet publiekelijk wordt gemaakt vanwege het geld. Als het langer dan drie weken is, breekt mijn klomp.
Helaas, nog een maand of twee misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
carpebios schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:17:
[...]

Helaas, nog een maand of twee misschien.
Wikipedia: Ironie

Klassieke truc om de verwachting niet al te hoog te houden. Ik weet de eerste JailbreakMe.com nog heel goed incl. de unlock. Aan de andere kant was er natuurlijk de 4.2.1 jailbreak wat tijden duurde. Gaat er nu om dat Pod2G weer alleen staat. Als het Dreamteam met o.a. MuscleNerd weer samenkomt, is het zo gefixed. Maar hij stelt prioriteiten bij andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En het commentaar wat soms gegeven wordt aan het adres van de dev's
Dat doe je nog niet tegen je huisdier, ik snap best dat ze het dan express terughouden om te releasen.

Alsof het een verplichting is dat ze er maar voor zorgen

Komt het, dan is het er .. zoniet dan wachten we nog even !

<offtopic, of toch wel : krijg vandaag een ipad2 met ios5.1 binnen ... dus zou wel mogen komen nu .. bij mijn eigen ipad2 kwam destijds op de dag na aankomst direct de JB uit voor 4.3.1 ... >

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 24-04-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
Pod2g gaat deze week testen of alles werkt. Kan dus heel snel gaan.

Maar als er problemen zijn kan het zo 1 - 2 maanden extra duren (hij doet het in zijn vrije tijd). Valt te lezen op zijn Twitter.

Voor mij niet heel erg, ik wacht nog steeds tot de iPad wordt geleverd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 08:32
Ik heb een probleem met het (opnieuw) jailbreaken van mijn ouders ATV2. Ik heb dit geprobeerd dmv seasonpass en het lijkt ook succesvol te zijn. Zodra ik de ATV echter aansluit op de TV staat er 'connect to iTunes'. Vervolgens herstel ik weer op fabrieksinstellingen en dan is alles weer in orde. Daarna nog maar weer geprobeerd te jailbreaken maar steeds hetzelfde resultaat. Ik draai de laatste iOS versie en heb ook de laatste seasonpass gebruikt. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 21:24
Sinds een tijdje krijg ik bij installous geen mogelijkheid tot updates, waar voorheen dit wel was. Ik heb niks aangepast. Als ik nu wil updaten dan moet ik de app zoeken en handmatig updaten. Dit is uiteraard ook geen ramp maar vroeg mij af of mensen dit ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Brm-G schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:55:
Ik heb een probleem met het (opnieuw) jailbreaken van mijn ouders ATV2. Ik heb dit geprobeerd dmv seasonpass en het lijkt ook succesvol te zijn. Zodra ik de ATV echter aansluit op de TV staat er 'connect to iTunes'. Vervolgens herstel ik weer op fabrieksinstellingen en dan is alles weer in orde. Daarna nog maar weer geprobeerd te jailbreaken maar steeds hetzelfde resultaat. Ik draai de laatste iOS versie en heb ook de laatste seasonpass gebruikt. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
laatste iOS (5.1) is nog geen untethered JB voor 8) Dus die zul je tethered moeten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:32:
Sinds een tijdje krijg ik bij installous geen mogelijkheid tot updates, waar voorheen dit wel was. Ik heb niks aangepast. Als ik nu wil updaten dan moet ik de app zoeken en handmatig updaten. Dit is uiteraard ook geen ramp maar vroeg mij af of mensen dit ook ervaren.
Kijk eens in de topicwaarschuwing. Geen praat over dat soort zaken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
freekweb schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:28:
[...]

laatste iOS (5.1) is nog geen untethered JB voor 8) Dus die zul je tethered moeten booten.
Nu we het hier toch over hebben.
Ik heb een ATV2 met 4.4.4. en de blobs gesaved.
JB destijds uitgevoerd via Seas0nPass.
Kan ik dan gewoon weer eens opnieuw de boel installeren en JB'en?

Edit:
Zo te zien wel.
Blijkbaar kun je gewoon de IPSW / iOS versie selecteren (onderaan de link).

[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 28-04-2012 13:19 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klote, per ongeluk mijn telefoon in een stomme DFU gezet en kon 'm niet meer
jailbreaken, STOND 5.0.1 op maar kon met geen mogelijkheid meer een 5.0.1
restoren zonder 'm in iTunes te restoren met 5.1. Helaas pindakaas, dan maar
wachten op een untethered 5.1 voor op mijn 4S :@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:18:
Klote, per ongeluk mijn telefoon in een stomme DFU gezet en kon 'm niet meer
jailbreaken, STOND 5.0.1 op maar kon met geen mogelijkheid meer een 5.0.1
restoren zonder 'm in iTunes te restoren met 5.1. Helaas pindakaas, dan maar
wachten op een untethered 5.1 voor op mijn 4S :@.
Hoezo "in een DFU" gezet? En hoezo zou je daar niet uit kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:53:
[...]
Semitether is er voor om te kunnen booten en je telefoon te gebruiken met basale functies met een iPhone waar je tethered mee moet booten. Eerst gewoon je telefoon uitzetten en via redsn0w weer booten. Dan in Cydia gewoon naar de Semitether en uninstallen. Mocht dat niet werken op de één of andere manier, kijk eens hier.
even een vraag over dat Semi-tether ; is dat out of the box zo of moet ik iets via Cydia installeren. Ik heb namelijk niets geinstalleerd en kan mijn Tethered 5.1 jailbreak gewoon rebooten en kan ik de gewone basale functies gebruiken. Bij een eerdere tethered jailbreak van iOS5 was dat niet het geval en moest ik redsnow gebruiken om uberhaupt op te starten. Zit dat tegenwoordig in RedSnow gebakken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:15:
[...]

even een vraag over dat Semi-tether ; is dat out of the box zo of moet ik iets via Cydia installeren. Ik heb namelijk niets geinstalleerd en kan mijn Tethered 5.1 jailbreak gewoon rebooten en kan ik de gewone basale functies gebruiken. Bij een eerdere tethered jailbreak van iOS5 was dat niet het geval en moest ik redsnow gebruiken om uberhaupt op te starten. Zit dat tegenwoordig in RedSnow gebakken :?
Je reboot je iPhone aan de PC dan? Gewoon los booten zonder een untethered (en die is er nog niet voor 5.1, tenzij je een 3GS hebt?) zou niet moeten kunnen, dan blijft ie in een loop (immers, de payload wordt niet gereleased). Moet ik even nakijken of Semitether standaard wordt meegeleverd, maar dat lijkt mij erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:26:
[...]

Probleem is dat je nu ook met een bult meer chips zit, naast de al bestaande A8 (3GS/iPod Touch), A4 (iPhone 4/iPad/iPod Touch, ATV2), A5 (iPhone 4S, iPad 2) komt er nu dus ook nog de A5X (iPad) en de A5r2 (ATV) bij. Ze willen niet al het gevonden kruit verschieten door de A5X/A5r2 niet direct te ondersteunen.
Klopt, het is er zeker niet eenvoudiger op geworden. En ik heb gelezen dat de JB-community verwacht dat in de toekomst ASLR ook op kernel-niveau zal worden toegepast (aangezien dat in de nieuwe OS X toegepast is). Dat betekent dat het nog lastiger wordt en jailbreaks nog langer op zich zullen laten wachten.

En dan blijven mensen brutaal schreeuwen waarom het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Je reboot je iPhone aan de PC dan? Gewoon los booten zonder een untethered (en die is er nog niet voor 5.1, tenzij je een 3GS hebt?) zou niet moeten kunnen, dan blijft ie in een loop (immers, de payload wordt niet gereleased). Moet ik even nakijken of Semitether standaard wordt meegeleverd, maar dat lijkt mij erg sterk.
Nee gewoon standalone een reboot uitvoeren kom ik weer netjes bij m'n unlock scherm uit. Ik kan unlocken, bellen, internetten etc. Alleen als ik 'm via redsnow tethered boot opstart kan ik de jailbreak apps starten en de apps die ik ...minder legaal heb... :P. Ik vond het ook al vreemd ... :?

ik vind die tethered jailbreak zo slecht nog niet als dat klopt...

even een extra vraag : is de nieuwe iPad ook al te jailbreaken ? Al is het tethered vind ik het (op deze manier) wel prima :P

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 03-05-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ruubster schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Klopt, het is er zeker niet eenvoudiger op geworden. En ik heb gelezen dat de JB-community verwacht dat in de toekomst ASLR ook op kernel-niveau zal worden toegepast (aangezien dat in de nieuwe OS X toegepast is). Dat betekent dat het nog lastiger wordt en jailbreaks nog langer op zich zullen laten wachten.

ASLR is op zich nog niet het grootste obstakel. Juist het punt waarop het ligt, is het gebrek aan documentatie. Hoewel Apple heeft aangegeven dat iOS op dezelfde kernel draait als OS X, is dat gedeeltelijk waar. Er zijn zoveel verschillen. Zo lopen de kernels niet gelijk, zijn er calls uitgehaald, symbols die nauwelijks te extraheren zijn. Mach-O tools lopen slechts gedeeltelijk op de kernelimage.
Spam schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Nee gewoon standalone een reboot uitvoeren kom ik weer netjes bij m'n unlock scherm uit. Ik kan unlocken, bellen, internetten etc. Alleen als ik 'm via redsnow tethered boot opstart kan ik de jailbreak apps starten en de apps die ik ...minder legaal heb... :P. Ik vond het ook al vreemd ... :?

ik vind die tethered jailbreak zo slecht nog niet als dat klopt...

even een extra vraag : is de nieuwe iPad ook al te jailbreaken ? Al is het tethered vind ik het (op deze manier) wel prima :P
Hmm, moet het nog even uitzoeken. En over je nieuwe iPad: http://jailbrea.kr/

[ Voor 27% gewijzigd door me_mrtn op 03-05-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Goed nieuws!
Pod2g heeft iOS 5.1 untethered draaien op zijn iPhone 4.
Heya! My iPhone 4 running iOS 5.1 is now untethered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil net zeggen:
Jailbreak:
Pod2g now has an untethered jailbreak running on his iPhone 4 5.1.
Goed nieuws :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruubster schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:47:
[...]

Tja, echt snel kun je het niet noemen. Het duurde bijna een half jaar voordat de iPad2 gekraakt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb sinds de 5.1 tethered jb last van de iBooks "Configuration Error" :(

Nu kan ik deze procedure uitvoeren maar dan blijkt de syncronisatie niet meer goed te werken en dat bladzijdes missen ?. Iemand hier ervaring mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

xPhantom schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:03:
Goed nieuws!
Pod2g heeft iOS 5.1 untethered draaien op zijn iPhone 4.

[...]
Nice en goed nieuws! Laat maar komen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
freekweb schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:55:
[...]

Nice en goed nieuws! Laat maar komen! _/-\o_
je zult denk ik nog even moeten wachten :p volgens mij gaf pod2g aan dat hij zijn exploits bewaard voor iOS6 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ruben1992 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:58:
[...]

je zult denk ik nog even moeten wachten :p volgens mij gaf pod2g aan dat hij zijn exploits bewaard voor iOS6 toch?
Nee hij twijfelde. Maar aangezien hij nu de JB werkende heeft gekregen, en dit openbaar heeft gemaakt, verwacht ik dat ie het ook niet bewaard voor iOS 6.0. Anders is het raar dat ie niet wacht (of hij moet heel erg dol zijn op zijn 'hobby' en al het werk voor de fun doen), want voor iOS 6.0 moet hij waarschijnlijk toch weer een deel opnieuw programmeren. Ik verwacht namelijk dat dat niet direct zal werken, vanwege code die verschilt en dus anders zal werken. Daarnaast kan Apple ook een of meerdere lekken gedicht hebben in iOS 6.0.

Damn ik wil nog steeds graag leren hoe je dit allemaal kan. Lijkt me erg interessant, exploits zoeken en dusdanig gebruiken dat je mbv programmeren een iPhone kan jailbreaken.

Edit: een aanvulling. Als ie het nu niet gaat uitbrengen, zal ie ook weer last krijgen van onnozele mensen die beginnen te schreeuwen dat ie het moet uitbrengen en mensen die hem verrot schelden en weetikwatallemaal. Daar hebben ze in het verleden al last van gehad, dus daar zijn ze nu een stuk tactischer in.

[ Voor 13% gewijzigd door Ruubster op 04-05-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ruben1992 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:58:
[...]

Ruubster schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:55:
[...]

Nee hij twijfelde. Maar aangezien hij nu de JB werkende heeft gekregen, en dit openbaar heeft gemaakt, verwacht ik dat ie het ook niet bewaard voor iOS 6.0. Anders is het raar dat ie niet wacht (of hij moet heel erg dol zijn op zijn 'hobby' en al het werk voor de fun doen), want voor iOS 6.0 moet hij waarschijnlijk toch weer een deel opnieuw programmeren. Ik verwacht namelijk dat dat niet direct zal werken, vanwege code die verschilt en dus anders zal werken. Daarnaast kan Apple ook een of meerdere lekken gedicht hebben in iOS 6.0.

Damn ik wil nog steeds graag leren hoe je dit allemaal kan. Lijkt me erg interessant, exploits zoeken en dusdanig gebruiken dat je mbv programmeren een iPhone kan jailbreaken.

Edit: een aanvulling. Als ie het nu niet gaat uitbrengen, zal ie ook weer last krijgen van onnozele mensen die beginnen te schreeuwen dat ie het moet uitbrengen en mensen die hem verrot schelden en weetikwatallemaal. Daar hebben ze in het verleden al last van gehad, dus daar zijn ze nu een stuk tactischer in.
Nee, uitslag van de poll op zijn site was dat de meeste gewoon 5.1 untethered wilden hebben. Pod2G doet er weinig op uit trouwens, Comex trapt nog wel een lolletje met haters en alleen i0n1c begint nu ineens te blèren en te haten op de rest van de community. Als je meer informatie er over wil, zou ik wel i0n1c volgen op bijvoorbeeld Twitter. Afgezien van zijn (plotselinge) morele gevoelens, heeft die man wel veel verstand van zaken. Maar het programmeren is een klein deel van de zaak, het is vooral extraheren van ongedocumenteerde code die nergens op aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een domme vraag: ik heb een pad 4.3.x en zie dat Cydia diverse blobs heeft opgeslagen, waaronder 5.1. Maar geen 5.0 en geen 5.01. Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:33
Geen jailbreak op die iOS versies gehad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:56:
Ik ben nooit verder geweest dan 5.0.1 en heb de SHSH blob van 5.1 al tussen staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:56:
Helder!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:07:
[...]

Ik ben nooit verder geweest dan 5.0.1 en heb de SHSH blob van 5.1 al tussen staan :P
Dat komt omdat jij je jailbreak al had tijdens de uitgifte van 5.0.1 en 5.1, dat had davidgilmour niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vorige week de ipad naar 5.1 gezet.
sindsdien heb ik gemerkt hoe weinig apps is via de 'test' manier gebruikte
wat ik wel mis is SBSettings en de memcleaner onder mijn homeknop :)

Ik hou van een lege 'recent apps' lijst, en een grote memorypool die leeg is/blijft

Mar verder via FAAD komt er regelmatig wat grappigs binnen om te testen, en evt t ondersteunen als het echt nuttig is
( geen nieuwe clock / wekker apps, die zijn er ook al genoeg :+ ) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
iOS-versie 5.1.1 is uit. Zoals altijd, sla de SHSH-blobs op en ga niet updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ben benieuwd in hoeverre dit problemen zal opleveren aangezien Apple nu ook al geen oudere firmware
Signed.

JB voor 5.1 op A5 devices maar geen mogelijkheid tot downgrade en restore als er iets mis gaat zonder de JB kwijt te raken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 12:44
Ik heb een vraag, maar weet niet of ik hier goed zit! Net iPhone gekocht van mede-Tweaker. Hier staat een jailbreak op, maar deze wil ik er graag af hebben. Als ik nu wil updaten via iTunes naar de nieuwste firmware krijg ik kreeg een error 3194 melding, via google vond ik dat je dan met Tinny Umbrella wat uit moet vinken. Dit heb ik gedaan en toen kreeg ik deze melding niet meer. Nu krijg ik een foutcode (11) op het moment dat de iPhone bijna aan het update begint.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Niet updaten, maar herstellen naar de nieuwste firmware. Alles gaat er dan af, inclusief JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ergens heb ik toch het gevoel dat Apple dit expres doet. Door nog snel even een software versie erbij te brengen zal Pod2G waarschijnlijk ervoor kiezen om toch tot iOS 6 te wachten. Overigens denk ik dat de WWDC dit jaar hetzelfde zal zijn als vorig jaar ; alleen iOS aankondiging maar vervolgens moeten we 3 maanden wachten voordat het daadwerkelijk met de iPhone 5 uitkomt.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:13:
Ergens heb ik toch het gevoel dat Apple dit expres doet. Door nog snel even een software versie erbij te brengen zal Pod2G waarschijnlijk ervoor kiezen om toch tot iOS 6 te wachten. Overigens denk ik dat de WWDC dit jaar hetzelfde zal zijn als vorig jaar ; alleen iOS aankondiging maar vervolgens moeten we 3 maanden wachten voordat het daadwerkelijk met de iPhone 5 uitkomt.. :|
Nee er zitten ook een paar belangrijke fixes in wat betreft de beveiliging van onder andere Safari. Dit is niet een snelle update om een potentiële jailbreak te dwarsbomen. Overigens geloof ik er ook geen hol van dat Pod2G hier mee zal zitten. i0n1c heeft al een jailbreak laten zien op z'n iPad op 5.1.1, alleen hij wil het niet releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
me_mrtn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:18:
[...]

Nee er zitten ook een paar belangrijke fixes in wat betreft de beveiliging van onder andere Safari. Dit is niet een snelle update om een potentiële jailbreak te dwarsbomen. Overigens geloof ik er ook geen hol van dat Pod2G hier mee zal zitten. i0n1c heeft al een jailbreak laten zien op z'n iPad op 5.1.1, alleen hij wil het niet releasen.
ik moet zeggen dat ik dit behoorlijk kinderachtig vindt van i0n1c. het is bewust jennen van de kiddies en dan klagen als ze daar fel op reageren. heb je een jb die niet wil releasen, prima. om dan bij een update weer zo'n screenshot te showen en "na na" te roepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
spectator schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:31:
[...]

ik moet zeggen dat ik dit behoorlijk kinderachtig vindt van i0n1c. het is bewust jennen van de kiddies en dan klagen als ze daar fel op reageren. heb je een jb die niet wil releasen, prima. om dan bij een update weer zo'n screenshot te showen en "na na" te roepen..
Ja, sinds zijn 4.3.x jailbreak is hij helemaal van het vrijgeven afgestapt omdat er alleen maar piraterij en unlocks mee werden gedaan. Onzin natuurlijk en waarom hij vindt dat unlocks illegaal zijn is mij helemaal een raadsel. Piraterij zal heus wel een deel van de jailbreakers doen (en ik ook af en toe om te kijken of het het geld waard is, dat ontken ik niet), maar om nu zo radicaal het roer om te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:11:
[...]

Ja, sinds zijn 4.3.x jailbreak is hij helemaal van het vrijgeven afgestapt omdat er alleen maar piraterij en unlocks mee werden gedaan. Onzin natuurlijk en waarom hij vindt dat unlocks illegaal zijn is mij helemaal een raadsel. Piraterij zal heus wel een deel van de jailbreakers doen (en ik ook af en toe om te kijken of het het geld waard is, dat ontken ik niet), maar om nu zo radicaal het roer om te gooien...
Beetje vreemde zin op applespot op de post dat hij een iPad 3,3 gejailbreakt zou hebben :
Net kon je op AppleSpot lezen over hoe je een iOS-apparaat met de A4-processor en iOS 5.1.1 erop untethered kan jailbreaken
Is dit een typo ?

Verder, heeft iemand al de 5.1.1. tethered gejailbreakt hier ? Zo ja, zit er weer die iBooks configuration error in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Destianto schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:02:
Niet updaten, maar herstellen naar de nieuwste firmware. Alles gaat er dan af, inclusief JB.
Herstellen gaat dus niet, dat is het probleem.... ik wil namelijk ook alles eraf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:13:
[...]

Beetje vreemde zin op applespot op de post dat hij een iPad 3,3 gejailbreakt zou hebben :

[...]

Is dit een typo ?

Verder, heeft iemand al de 5.1.1. tethered gejailbreakt hier ? Zo ja, zit er weer die iBooks configuration error in ?
Nee, je haalt dingen door elkaar. In die link die je geeft wordt er gerefereerd naar een ander artikel waarin een tethered jailbreak voor A4-devices wordt besproken. Logisch, want net als de 3GS met de oude bootrom zijn die pwned 4 life. Dat heeft verder niets met i0n1c te maken. Ik geloof overigens niet dat de sandbox van iBooks weer problemen zou geven.
bouwe272 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:24:
[...]

Herstellen gaat dus niet, dat is het probleem.... ik wil namelijk ook alles eraf hebben.
Dat gebeurt dan ook. Bij het opnieuw opzetten van de iPhone kun je kiezen of je een backup wil terugzetten. Dat wil jij dus niet en dat doe je dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
me_mrtn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:31:
[...]

Nee, je haalt dingen door elkaar. In die link die je geeft wordt er gerefereerd naar een ander artikel waarin een tethered jailbreak voor A4-devices wordt besproken. Logisch, want net als de 3GS met de oude bootrom zijn die pwned 4 life. Dat heeft verder niets met i0n1c te maken. Ik geloof overigens niet dat de sandbox van iBooks weer problemen zou geven.

[...]

Dat gebeurt dan ook. Bij het opnieuw opzetten van de iPhone kun je kiezen of je een backup wil terugzetten. Dat wil jij dus niet en dat doe je dan ook niet.
Maar dat opnieuw opzetten lukt dus niet, bij het "herstellen" maar hij begint hier geen eens aan, ik krijg gelijk de foutcode 3194 en vervolgens (11)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
bouwe272 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:54:
[...]

Maar dat opnieuw opzetten lukt dus niet, bij het "herstellen" maar hij begint hier geen eens aan, ik krijg gelijk de foutcode 3194 en vervolgens (11)!
Zet je iPhone eens in recovery mode en probeer het eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
bouwe272 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:54:
[...]

Zoals hierboven gezegd wordt, in DFU-modus zetten kan helpen. Ook kan je zelf de firmware van http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ downloaden en die erop zetten. Download de laatste versie van de iPhone die jij hebt, ga dan naar iTunes, houdt Shift ingedrukt en klik op Herstellen. Dan krijg je een explorer-schermpje en kan je de firmware selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Inmiddels gelukt op een schoon geïnstalleerde mac, ineens had iTunes nergens moeite mee:P! Bedankt iig voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Oei, slecht nieuws waarschijnlijk voor ATV3-bezitters waarschijnlijk. Pod2G is bezig met de jailbreak van 5.1 en 5.1.1. De jailbreak loopt al op een aantal apparaten waaronder de iPad 3 en de iPhone 4. Maar hij houdt een slag om de arm met de ATV3, die pist waarschijnlijk naast de pot.

https://twitter.com/#!/pod2g/status/200672547732332545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
me_mrtn schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:32:
[...]
...... Als het langer dan drie weken is, breekt mijn klomp.
Zou fijn zijn als die nou toch echt gaat komen. Is ook zonde van je klomp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
carpebios schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:50:
[...]

Zou fijn zijn als die nou toch echt gaat komen. Is ook zonde van je klomp :+
offtopic:
Shit.... heb ik weer, kom op Pod2G! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
me_mrtn schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:58:
[...]

offtopic:
Shit.... heb ik weer, kom op Pod2G! :P
Alsof pod2g jouw urge heeft meegkregen. Untethered op de ipad3 :) jammer van de atv3. Denk dat er dit jaar ook niet zal komen en vrees dat de exploits gebuikt voor deze jb in software zitten die niet in de atv image zit. Jammer, had liever de atv3 open gezien ipv mijn ipad3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
is 5.1 nou al te jailbreaken of niet? tethered of untethered maakt me niet zoveel uit.

ik kan het nog niet echt vinden zowel in dit topic als op de dev-team site.

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
robertobadjo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:36:
is 5.1 nou al te jailbreaken of niet? tethered of untethered maakt me niet zoveel uit.

Ik zal morgen de startpost ook iets updaten, maar het ligt geheel aan wat je iDevice is? Kijk anders ook op http://jailbrea.kr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
robertobadjo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:36:

Het lijkt er snel aan te komen. Zie laatste tweet van pod2g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
thx.

dit verklaard het idd al en stuk beter. ben nu maar ff me iphone 4 aan het updaten nadat ik iets gruwlijks verkeerd had gedaan met ios 5.0. dus ik kan gewoon naar 5.1 en tethered jailbreaken.

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 05:08
Paar dagen geleden een gigantische crash gehad, en MOEST uiteindelijk updaten naar 5.1.1 dus geen Jailbreak voorlopig :( ik heb nu pas door hoe erg ik SBsettings mis :( Ik hoop echt dat dat sowieso in IOS6 word geimplementeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Nilsepils schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:45:
Paar dagen geleden een gigantische crash gehad, en MOEST uiteindelijk updaten naar 5.1.1 dus geen Jailbreak voorlopig :( ik heb nu pas door hoe erg ik SBsettings mis :( Ik hoop echt dat dat sowieso in IOS6 word geimplementeerd :)
die sbsetting mag van mij ook idd gewoon standaard in ios gaan zitten. dat is 1 van de weinige redenen waarom ik hem jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
Nilsepils schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:45:
De laatste versie van MobileSubstrate geinstalleerd? Dan had je in 'safe mode' kunnen booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Redsn0w 0.9.11b1 is uit mét als nieuwe functie dat iDevices als de iPad 2, iPad 3 en iPhone 4S nu kunnen downgraden mits de SHSH-blobs er zijn. MuscleNerd geeft aan dat het wel duidelijk een beta is met nog wat kinken in de kabels, dus tenzij het niet direct hoeft, wacht dan even.

Redsn0w 0.9.11b - OS X
Redsn0w 0.9.11b - Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Daar zat ik op te wachten. Wellicht van het weekend even proberen. Ben benieuwd hoe dat signen van 5.0.1 dan werkt.

Gedetaileerde instructies.

http://www.jailbreakmatri...5-0-1-on-ipad-2-iphone-4s

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 11-05-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 05:08
bartje006 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:28:
[...]

De laatste versie van MobileSubstrate geinstalleerd? Dan had je in 'safe mode' kunnen booten.
Niet zeker, maar ja volgens mij wel, maar het is nu al te laat :( komt wel goed :) heb geen haast maar mis SB toch wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:29:
Redsn0w 0.9.11b1 is uit mét als nieuwe functie dat iDevices als de iPad 2, iPad 3 en iPhone 4S nu kunnen downgraden mits de SHSH-blobs er zijn. MuscleNerd geeft aan dat het wel duidelijk een beta is met nog wat kinken in de kabels, dus tenzij het niet direct hoeft, wacht dan even.

Redsn0w 0.9.11b - OS X
Ik heb die blobs dus alleen niet grrmmmbblll &*(^$&&*) :@.
Wordt dus gewoon wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
me_mrtn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:29:

Redsn0w 0.9.11b - OS X
Heb deze gister ook gebruikt om mijn iPad2 van 5.1 naar 5.0.1 te downgraden. Werkte als een zonnetje en daarna gelijk gejailbreaked! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ga het vanavond wel even proberen bij m'n iPod touch 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CreativeMind schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:01:
[...]

Heb deze gister ook gebruikt om mijn iPad2 van 5.1 naar 5.0.1 te downgraden. Werkte als een zonnetje en daarna gelijk gejailbreaked! :D
Maar je moet de blobs hebben, dus je had al eerder gejbt? EN per ongeluk geupdate? Of kan je elke iPad 5.1 downgraden?
Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods