[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Die fix helpt overigens niet hoor... ;)

Niet op de update van iPhoto te updaten op een 5.0.1-device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:09:
[...]

Zo goed als elke Apple-app moet 5.1 hebben. iPhoto, Pages etc etc
je hebt een DM 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, werkt perfect. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

your welcome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Xfix schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:08:
[...]

Dit ga ik vanavond proberen! bedankt voor de tip! :*)
Helaas werkt het niet, Seas0pass geeft nu opeens een Apple TV is not Eligible error. In windows en in OSX..... ik wacht nog wel even voor de nieuwste jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik wil een iPad halen de iPad 2 of "the new" iPad. Nu zit ik alleen met het volgende, als ik nu een iPad 2 of over een week de nieuwe haal, zijn deze dan te jailbreaken? Ik wil namelijk graag XBMC installeren op de iPad.

Wat ik nu begrijp is dat er voor 5.01 nog wel een untethered jailbreak is, wordt de iPad 2 geleverd met deze versie van iOs? En the new iPad wordt waarschijnlijk met 5.1 geleverd welke voorlopig nog niet te jailbreaken is (untethered),klopt dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 15-03-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Mvdbeld schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:51:
Ik wil een iPad halen de iPad 2 of "the new" iPad. Nu zit ik alleen met het volgende, als ik nu een iPad 2 of over een week de nieuwe haal, zijn deze dan te jailbreaken? Ik wil namelijk graag XBMC installeren op de iPad.

Wat ik nu begrijp is dat er voor 5.01 nog wel een untethered jailbreak is, wordt de iPad 2 geleverd met deze versie van iOs? En the new iPad wordt waarschijnlijk met 5.1 geleverd welke voorlopig nog niet te jailbreaken is (untethered),klopt dit?
Dat klopt. De iPad 2's die momenteel verkrijgbaar zijn zullen nog wel met 5.0.1 worden uitgeleverd, maar dat zal snel naar 5.1 worden bijgewerkt als het al niet is gebeurd. De nieuwe iPad draait 5.1 en deze iPad is nog niet te jailbreaken, vanwege de nieuwe processor. Er is echter wel een tethered jailbreak voor apparaten ouder dan de A5-devices. Wanneer de A5-devices zullen worden gejailbreakt, zal er in mijn optiek snel een jailbreak volgen voor de A5X, mits Apple verder niets aan de chip heeft veranderd. Het is nog steeds een A5 in de basis op 1GHz, enkel met twee extra GPU-cores.

Stefan Esser (@i0n1c) heeft exploits gevonden voor iOS 5.1 met een iPad 2. Hij heeft een drietal foto's op Twitter gezet met bewijs. Dit belooft wat. :) https://twitter.com/#!/i0n1c/status/180329102115479554

[ Voor 8% gewijzigd door me_mrtn op 15-03-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:18

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb de Iphone 4S met 5.0.1 zou ik heb gewoon jailbreaken?
Ik ben alleen een beetje bang voor het garantie aspect. ik heb het Start topic gelezen en er staat dat het niet zeker is of er sporen achterblijven van jailbreak. ik twijfel daarom, wil de garantie graag houden ;p

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als je niet weet wat je aan het doen bent, kan je er beter niet aan beginnen.

Voor de ervaren jailbreakers, wat overigens in mijn ogen best kinderwerk is, lijkt het me geen probleem.
Downgraden stelt echt niet veel voor, en er zijn tevens talloze forums en video tutorials op youtube terug te vinden.

Je kan me niet wijsmaken dat wanneer een gejailbreaked iDevice weer terug naar de orginele firmware wordt gedowngrade, dat menig gebruiker kan constateren dat hij ooit gejailbreaked is geweest.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Destianto schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:07:
Als je niet weet wat je aan het doen bent, kan je er beter niet aan beginnen.

Voor de ervaren jailbreakers, wat overigens in mijn ogen best kinderwerk is, lijkt het me geen probleem.
Downgraden stelt echt niet veel voor, en er zijn tevens talloze forums en video tutorials op youtube terug te vinden.

Je kan me niet wijsmaken dat wanneer een gejailbreaked iDevice weer terug naar de orginele firmware wordt gedowngrade, dat menig gebruiker kan constateren dat hij ooit gejailbreaked is geweest.
Weer jailbreaken en kijken of er ooit SHSH-blobs zijn opgeslagen in Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Precies, maar middels een toestel weer gewoon hersteld is naar de originele firmware en verder niet wordt gebruikt voor deze activiteit zal het geen "zichtbare" sporen achterlaten, die de garantie kunnen schaden.

Het zijn meestal de personen die er ballen verstand van hebben om vervolgens te roepen dat het beter is om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
iPhone 4S met JB.
iOS 5.1 popt nu steeds op als update. :(
Hoe krijg ik dat weg? Ik wil niet upgraden.

Edit:
Is iemand overigens opgevallen dat Graviboard 2.0.1-1 niet meer werkt?
Volgens mij na de update van afgelopen week...

Edit:
Dit kwam omdat Instagram bleef hangen bij de update.
Instagram verwijderd en Graviboard werkt weer.

[ Voor 56% gewijzigd door technorabilia op 17-03-2012 09:46 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
koksie schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:30:
[...]

edit: ik had nog een compleet nieuwe netbook in de kast liggen. Die erbij gepakt, opgestart, de standaard HP meuk doorlopen en iTunes erop gezet. Verse download vanaf de iTunes site, verse installatie. Alle firewalls en antivirus uitgezet, de hostfile bekeken en daarna de diagnostische test gedaan in iTunes:

"Secure link to iTunes Store failed", Connection to the firmware-update server was unsuccesfull, the network connection timed out.

Als dat dus echt de enige oorzaak is van het niet kunnen herstellen van de firmware, dan ligt het dus aan mijn internet thuis en zou ik dus eens ergens anders een connectie moeten proberen. to be continued...
Inmiddels is het issue verholpen, nou ja, ik heb een nieuwe iPad 2 opgestuurd gekregen van Apple. Ik heb de logfile van de updates bekeken (zowel op de windows machines als op de Mac Book waarop ik het geprobeerd heb) en daarin werd een ramod error gemeld, waardoor de update failde. Zoeken op internet leidde naar de veronderstelling dat dit een hardware issue is, tenminste, dat werd in vergelijkbare error cases in de US door Apple geconstateerd. De iPad eigenaars in die threads geloven dat niet, omdat de error steeds optrad bij een upgrade, maar Apple beweerde van wel. Omruilen was de enige optie volgens die gevallen. Ik heb Apple gebeld en inmiddels heb ik een andere iPad 2 gekregen. Iedereen iig hartelijk dank voor de tips en het meedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door koksie op 16-03-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik zit te wachten op een ATV3, om te proberen of ik mijn beide PopcornHour C200's daarmee kan vervangen (XBMC). Nu worden Apple producten altijd met de laatste nieuwe software geleverd. Zou het wijs zijn om er nu al 1 te bestellen, en in de kast te leggen tot hij jailbreakable wordt? Of gewoon niks doen, en wachten tot er een JB is voor de ATV3 en hopen dat Apple dat gat niet meteen dicht bij uitleveren nieuwe hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ge-jbte ipad 2 4.3.x
Nu wil ik upgraden naar 5.0, kan dat nkg met behoud van de JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:31:
Ik heb een ge-jbte ipad 2 4.3.x
Nu wil ik upgraden naar 5.0, kan dat nkg met behoud van de JB?
Zodra je upgrade ben je sowieso je JB kwijt, je zult je iPad dan opnieuw moeten JBen.
Nu 5.1 net uit is ben je eigenlijk net te laat, daarvoor is namelijk nog geen untethered JB voor uit. Ik zou dus even wachten als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:14:
[...]

Zodra je upgrade ben je sowieso je JB kwijt, je zult je iPad dan opnieuw moeten JBen.
Nu 5.1 net uit is ben je eigenlijk net te laat, daarvoor is namelijk nog geen untethered JB voor uit. Ik zou dus even wachten als ik jouw was.
Ok, duidelijk. Hoe kan ik overigen al mijn jb instelligen en proggiea behouden bij een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 10:38:
[...]

Ok, duidelijk. Hoe kan ik overigen al mijn jb instelligen en proggiea behouden bij een upgrade?
Door dit topic goed door te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zondag 18 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Door dit topic goed door te lezen
Ok, dank voor je antwoord. Ik ga dat nu doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ik probeer een custom 5.01 ipsw te laden via iTunes. Normaal was het genoeg om even via TinyUmbrella de 'set hosts to Cydia on exit' te zetten maar nu komt ie op met error 1600.

Ik heb RedSnow 0.9.10b4 gebruikt om de iPhone in Pwned DFU mode te zetten maar het helpt niets. Ook nog geprobeerd met iREB-r5 (doet hetzelfde geloof ik :?) maar geen van beiden werkt. Blijft opkomen met error 1600.

Wat doe ik fout ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:10:
Ik probeer een custom 5.01 ipsw te laden via iTunes. Normaal was het genoeg om even via TinyUmbrella de 'set hosts to Cydia on exit' te zetten maar nu komt ie op met error 1600.

Ik heb RedSnow 0.9.10b4 gebruikt om de iPhone in Pwned DFU mode te zetten maar het helpt niets. Ook nog geprobeerd met iREB-r5 (doet hetzelfde geloof ik :?) maar geen van beiden werkt. Blijft opkomen met error 1600.

Wat doe ik fout ?
Een redelijk veel voorkomende vraag. Dat is iets met de hostsfiles, de rest kun je wel vinden op GoT in de vorige delen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: Lamaar, ik las niet goed.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:17:
[...]

Een redelijk veel voorkomende vraag. Dat is iets met de hostsfiles, de rest kun je wel vinden op GoT in de vorige delen bijvoorbeeld.
Nee dat is error 1394. De hosts file staat goed mbv TinyUmbrella. Error 1600 is klaarblijkelijk een extra check die Apple heeft ingebouwd om te voorkomen dat je een custom ipsw laad. Heb inmiddels ook geprobeerd met redsn0w_win_0.9.10b6 maar nog steeds werkt het niet.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:10:

Wat doe ik fout ?
Geen TinyUmbrella meer gebruiken. Voor 5.01 moet je de SHSH-blobs toevoegen aan je custom-ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:25:
[...]

Geen TinyUmbrella meer gebruiken. Voor 5.01 moet je de SHSH-blobs toevoegen aan je custom-ROM.
Ah , dat is nieuw voor mij. ik ga even uitzoeken hoe dat moet dan. Ik neem aan dat ik dat dus via RedSnow moet doen via een stitch ?

Als ik overigens de 'set hosts on exit' in tiny umbrella niet zet krijg ik de bekende error 1394..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:31:
[...]

Ah , dat is nieuw voor mij. ik ga even uitzoeken hoe dat moet dan. Ik neem aan dat ik dat dus via RedSnow moet doen via een stitch ?

Als ik overigens de 'set hosts on exit' in tiny umbrella niet zet krijg ik de bekende error 1394..
Ik bedoelde eigenlijk geen TinyUmbrella-server meer gebruiken ;)

Yep, je kunt 'stitchen' met Redsn0w, of via iFaith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:35:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk geen TinyUmbrella-server meer gebruiken ;)

Yep, je kunt 'stitchen' met Redsn0w, of via iFaith.
ok, gedaan en het leek te werken :
  1. SHSH blob opgehaald
  2. Gestitched met de 5.01 stock ipsw
  3. in PWNED DFU mode gezet
  4. iTunes opgestart, shift-restore en de stitched IPSW geladen
Echter nu bleef ie hangen met een error 1 en nu blijft ie steken in de recovery mode. Via Redsnow een exit recovery gedaan maar daarvoor moest ie eerst in DFU mode en ik kreeg 'm er maar niet uit. Toen via TinyUmbrella een exit recovery gedaan maar toen bleef ie in een vreemde loop steken.

Nu ben ik wel eens een error 1 in 4.x tegengekomen maar dat was toen een hele complexe procedure...en zal wel niet gelden in 5.01. Enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:58:

[...]

Nu ben ik wel eens een error 1 in 4.x tegengekomen maar dat was toen een hele complexe procedure...en zal wel niet gelden in 5.01. Enig idee ?
Geen idee, toen m'n iPad (1) bij het jailbreaken hing, sloot ik 'm (na lang prutsen) op de PC aan, en hield de power en home knop lang ingedrukt, net zolang tot het scherm reageerde. Vervolgens hield ik alleen de home knop nog ingedrukt, en uiteindelijk kwam dan het 'connect to iTunes' scherm tevoorschijn. Daarna kon ik 'm weer in DFU-mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:32:
[...]

Geen idee, toen m'n iPad (1) bij het jailbreaken hing, sloot ik 'm (na lang prutsen) op de PC aan, en hield de power en home knop lang ingedrukt, net zolang tot het scherm reageerde. Vervolgens hield ik alleen de home knop nog ingedrukt, en uiteindelijk kwam dan het 'connect to iTunes' scherm tevoorschijn. Daarna kon ik 'm weer in DFU-mode zetten.
Na wat prutsen ben ik eruit gekomen. Via RedSn0w de exit recovery mode gebruikt, die werkt beduidend beter dan die van TinyUmbrella. Het lijkt dan dat RedSn0w de laatste stappen uitvoert die iTunes niet wilde doen. Het gekke is dat het lijkt alsof je jailbreakt (je ziet 'downloading jailbreak data etc) maar uiteindelijk staat Cydia niet op de springboard. Daarna moest ik 'm NOG een keer door de jailbreak cycle halen.

Het wordt wel steeds ingewikkelder dat jailbreaken hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

kraades schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:39:
iPhone 4S met JB.
iOS 5.1 popt nu steeds op als update. :(
Hoe krijg ik dat weg? Ik wil niet upgraden.

Edit:
Is iemand overigens opgevallen dat Graviboard 2.0.1-1 niet meer werkt?
Volgens mij na de update van afgelopen week...

Edit:
Dit kwam omdat Instagram bleef hangen bij de update.
Instagram verwijderd en Graviboard werkt weer.
Ok dan ben ik dus niet de enige...

Ik gebruik Instagram een stuk vaker dan Graviboard, dus ik wacht wel op een update van Graviboard waar het weer opgelost gaat worden.

Overigens wel raar dat het met elkaar te maken heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kennissen hebben op aanraden van mij en m'n vader een Apple TV 2 gekocht, maar vandaag las m'n vader dat het helemaal niet meer mogelijk is om hem te JBen. Vorige week zei ik nog tegen ze dat ik hem wel voor ze kon JBen, zodat ze gratis films kunnen kijken en ik voel me daar eigenlijk best wel lullig over. Ze hebben er immers wel 90 euro voor moeten betalen. Ergens anders las ik weer (bericht van vandaag) dat het wel mogelijk is, maar dan alleen tot firmware 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Tja, dan toch maar een gewoon mediacenter heh ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:43:
Tja, dan toch maar een gewoon mediacenter heh ;)
Of netjes betalen voor films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:45:
[...]

Of netjes betalen voor films
Dat is geklets. Series kun je gewoon binnenhalen en dan wil je wel ondertiteling zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syltheboy schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:37:
Kennissen hebben op aanraden van mij en m'n vader een Apple TV 2 gekocht, maar vandaag las m'n vader dat het helemaal niet meer mogelijk is om hem te JBen. Vorige week zei ik nog tegen ze dat ik hem wel voor ze kon JBen, zodat ze gratis films kunnen kijken en ik voel me daar eigenlijk best wel lullig over. Ze hebben er immers wel 90 euro voor moeten betalen. Ergens anders las ik weer (bericht van vandaag) dat het wel mogelijk is, maar dan alleen tot firmware 4.4.4.
De ATV2 zal vermoedelijk nog niet met versie 5.0 (=5.1) uitgeleverd worden, dus zolang ze 'm niet upgraden kun jij 'm waarschijnlijk nog wel jailbreaken:

smoken in "[Apple TV] Discussietopic deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nou, ik zal het gewoon proberen en we zien wel waar het schip strandt. Met die tutorial kost het me wel wat meer tijd, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:57:
[...]

Dat is geklets. Series kun je gewoon binnenhalen en dan wil je wel ondertiteling zien.
Wie heeft het over series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Mijn iphone4 deed raar, vele apps wilden niet meer opstarten, dus ik wil hem opnieuw installeren.

Dus ik heb in instellingen wis gegevens en instellingen oid gedaan, maar nu kijk ik bijna een uur tegen dat ronddraaiende wacht tekentje aan. Hoelang duurt zoiets? Ik lees ook her en der dat deze functie icm jailbreak problemen kan geven. Dan maar herstellen via DFU mode? en kan ik dan 5.0.1 erop zetten? die staat er nu ook op. Ik kon de reset niet via itunes uitvoeren omdat ik dan 5.1 geinstalleerd zou krijgen volgens de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 20:24
Okey, ik wilde dus de update van 5.01. naar 5.1 doen en terwijl de iphone zich ging voorbereiden (uitschakelen en dan wachtend op zwarte scherm met die lege voortgangbalk)..bleek dat mn vmware workstation de usb port oppakte...gevolg de iphone update mislukte.

Daarna toestel uitgedrukt, aangezet in de hoop dat ie weer zou herstarten maar niets/noppes/nada.Ook itunes vindt geen telefoon.

Vervolgens geprobeerd in DFU mode te krijgen, geen succes
Via redsnow ook geprobeerd om hem uit recovery te krijgen (of in DFU mode zetten) maar wat ik ook doe, geen teken van leven en ook RedSnow kan geen telefoon vinden... :?

Iemand nog andere tips om tel. tot leven te wekken Krijg nu beetje idee dat telefoon helemaal geen OS meer heeft ofzo, maar dat lijkt me ook sterk?

alvast bedankt!

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
iPhone 4 S 16GB, één uur uit de verpakking en nu al Jailbroken (stelt ook niets meer voor tegenwoordig). :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
yonexfreak schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:47:
Okey, ik wilde dus de update van 5.01. naar 5.1 doen en terwijl de iphone zich ging voorbereiden (uitschakelen en dan wachtend op zwarte scherm met die lege voortgangbalk)..bleek dat mn vmware workstation de usb port oppakte...gevolg de iphone update mislukte.

Daarna toestel uitgedrukt, aangezet in de hoop dat ie weer zou herstarten maar niets/noppes/nada.Ook itunes vindt geen telefoon.

Vervolgens geprobeerd in DFU mode te krijgen, geen succes
Via redsnow ook geprobeerd om hem uit recovery te krijgen (of in DFU mode zetten) maar wat ik ook doe, geen teken van leven en ook RedSnow kan geen telefoon vinden... :?

Iemand nog andere tips om tel. tot leven te wekken Krijg nu beetje idee dat telefoon helemaal geen OS meer heeft ofzo, maar dat lijkt me ook sterk?

alvast bedankt!
probeer hem met tinyumbrella te herstellen (fix recovery)

daarmee heb ik mijn iphone4 ook weer werkend gekregen (zie enkele posts naar boven).

Iemand die me kan vertellen hoe ik een gejailbreakte iphone 4 met 5.0.1 een factory reset kan geven zonder dat ik update naar 5.1? heb van alles geprobeerd, maar itunes komt steeds met nieuwe error codes (11, 1394, 1600 en nog wat andere). heb recovery en DFU mode geprobeerd, met en zonder tinyumbrella.

[ Voor 16% gewijzigd door Byte_Me op 21-03-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Byte_Me schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:43:
[...]

probeer hem met tinyumbrella te herstellen (fix recovery)

daarmee heb ik mijn iphone4 ook weer werkend gekregen (zie enkele posts naar boven).

Iemand die me kan vertellen hoe ik een gejailbreakte iphone 4 met 5.0.1 een factory reset kan geven zonder dat ik update naar 5.1? heb van alles geprobeerd, maar itunes komt steeds met nieuwe error codes (11, 1394, 1600 en nog wat andere). heb recovery en DFU mode geprobeerd, met en zonder tinyumbrella.
Probleem heb ik ook een keer gehad met mijjn iPhone 4 32GB.

Oplossing: Hosts file herstellen, iTunes opnieuw installeren (of Apple adres toevoegen in de hosts file) en met shift iOS 5.0.1 weer installeren via iTunes.

Probleem is dat TinyUmbrella je hosts file vernageld, en je voor herstel heb je een hostsfile nodig met het Apple IP erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Jumpman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:01:
[...]

Probleem heb ik ook een keer gehad met mijjn iPhone 4 32GB.

Oplossing: Hosts file herstellen, iTunes opnieuw installeren (of Apple adres toevoegen in de hosts file) en met shift iOS 5.0.1 weer installeren via iTunes.

Probleem is dat TinyUmbrella je hosts file vernageld, en je voor herstel heb je een hostsfile nodig met het Apple IP erin.
maar signed apple nog 5.0.1 dan, nu 5.1 uit is? eerste tests leiden tot error 1600, maar zal ns de normale DFU mode proberen (zit nu in PWND DFU)

[ Voor 8% gewijzigd door Byte_Me op 21-03-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Klopt, ik zit fout. Maar je hebt wel eenzelfde probleem volgens mij. Ik kon toen nog signen met iOS 5.0.1.

Jumpman in "[iOS] Jailbreaken - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:08:
[...]
maar signed apple nog 5.0.1 dan, nu 5.1 uit is? eerste tests leiden tot error 1600, maar zal ns de normale DFU mode proberen (zit nu in PWND DFU)
5.01 kun je alleen nog maar installeren via een custom-ROM, waaraan je de blobs toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:32:
[...]

5.01 kun je alleen nog maar installeren via een custom-ROM, waaraan je de blobs toevoegt.
ja, ik kwam het net tegen op google, ben het aan het proberen :P

edit: ROM gemaakt, maar het is te laat om nog te gaan updaten, dan lig ik pas om 3 uur in bed. helaas, dan morgen zonder flitspaal waarschuwingen naar erlangen rijden ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Byte_Me op 21-03-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zoals ik het begrepen heb, is het niet mogelijk om van 5.1 terug te keren naar 5.0.1 ook al heb je blobs. (4S)

Apple signed inderdaad geen oudere firmware, dus instal d.m.v herstel of DFU leiden beide tot errors, 3194 of in de 1600 reeks. Het aanpassen van de hostfile heeft daarom ook geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Destianto schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:40:
Zoals ik het begrepen heb, is het niet mogelijk om van 5.1 terug te keren naar 5.0.1 ook al heb je blobs. (4S)

Apple signed inderdaad geen oudere firmware, dus instal d.m.v herstel of DFU leiden beide tot errors, 3194 of in de 1600 reeks. Het aanpassen van de hostfile heeft daarom ook geen invloed.
nee ik wil niet terug van 5.1 naar 5.0.1, ik wil mijn 5.0.1 device een schone installatie geven ivm niet werkende apps. vanavond ga ik het nogmaals ga proberen, volgens dit stappenplan, klopt dit?
- ik heb custom firmware gemaakt, 5.0.1 ISPW met 5.0.1 SHSH blobs van mijn device
- device in PWND DFU zetten met iREB/redsn0w
- custom firmware erop zetten met itunes
- tinyumbrella niet nodig
- zorgen voor schone hosts file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Via RedSnow geprobeerd om Fix recovery te doen, maar de computer herkent totaal geen iphone meer.
Ik kom met geen mogelijkheid in DFU of de normale herstelmodus.

Ook home knop ingedrukt houden en dan koppelen aan itunes geeft 0 resultaat :(
Zal nog eens poging doen op andere computer, maar vrees met grote vrees ;)

EDIT: net geprobeerd met tinyumbrella...en zoals itunes e.d...ook die ziet geen iphone.
Dat wordt via apple maar even 30€ een replacement aanvragen denk ik...

[ Voor 20% gewijzigd door yonexfreak op 22-03-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Byte_Me schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:08:
[...]

ik wil mijn 5.0.1 device een schone installatie geven ivm niet werkende apps.

- ik heb custom firmware gemaakt, 5.0.1 ISPW met 5.0.1 SHSH blobs van mijn device
- device in PWND DFU zetten met iREB/redsn0w
- custom firmware erop zetten met itunes
- tinyumbrella niet nodig
- zorgen voor schone hosts file
Volgens mij wordt de custom firmware niet geaccepteerd, omdat Apple 5.0.1 niet langer accepteerd.
Door het aanpassen van de hostfile, wil je de server laten communiceren met Cydia i.p.v Apple maar volgens mij krijg je alsnog foutmeldingen.

Ik ben er van het weekend ook mee bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar.
Het was of 3194 of 1600, op zowel OSX als Windows 7

Ben benieuwd of het jou wel lukt, en geef ook even aan om welk device het gaat. Als het om een non A5 device gaat, is onderstaand artikel informatief.

http://jailbreakhow.net/d...pad-2-1-ipod-touch-4g-3g/

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 22-03-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Nou even half uurtje met Apple gesproken en er is nu een 48hrs replacement actie gaande. Gezien er nog hardware garantie opzit zijn de kosten 29€...dus dat is geen probleem gezien de baas deze betaald..:)

Nu wachten tot koerier langskomt...

[ Voor 6% gewijzigd door yonexfreak op 22-03-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Volgens mij wordt de custom firmware niet geaccepteerd, omdat Apple 5.0.1 niet langer accepteerd.
Door het aanpassen van de hostfile, wil je de server laten communiceren met Cydia i.p.v Apple maar volgens mij krijg je alsnog foutmeldingen.

Ik ben er van het weekend ook mee bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar.

Ben benieuwd of het jou wel lukt, en geef ook even aan om welk device het gaat. Als het om een non A5 device gaat, is onderstaand artikel informatief.

De SHSH-blobs zitten dan in die custom firmware geïntegreerd, dus dat hoeft niet meer gesigned te worden. Alleen pwned DFU is vereist. Op m'n iPad 1 lukt het iedere keer ;)

//edit: Op een A5 device gaat dat inderdaad niet maar Byte_Me schreef eerder dat-ie een iPhone 4 had, vandaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Destianto schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Het is idd non-A5, een iphone 4. En het lijkt te lukken volgens mijn stappenplan, ik zie op het moment een appeltje en een balkje dat langzaam volloopt op mn iphone, terwijl itunes loopt te updaten. Vingers gekruisd dat het goed gaat, want ik vertrek zaterdag naar spanje en zou daar ook graag tomtom op mn gsm hebben.

edit: te vroeg gejuigd, kreeg uiteindelijk error 1, met tinyumbrella uit recevery gehaald en zit nu vast een een infinite reboot loop :'(

eerst het appeltje, daarna komt er een balkje bij alsof hij wil gaan updaten, daarna komt het ronddraaiende wacht dingetje en daarna gaat het scherm uit om weer van vooraf aan te beginnen. mocht iemand nog tips hebben :)

edit2: ok, kan hem uit de loop halen en in DFU mode zetten. hele prces nog eens doorlopen dan maar. mocht niks lukken dan maar updaten naar 5.1, dat zou als laatste redmiddel toch moeten lukken lijkt me. wel balen dat ik dan geen jailbreak heb, maar de belangrijkste dingen doen het dan weer.

edit3: nu aan het updaten naar 5.1 :(

[ Voor 24% gewijzigd door Byte_Me op 22-03-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ Byte_Me -> je kan em toch ook tethered jailbreaken @ 5.1 ?

Of heb ik et nou mis ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Wel handig! Dank!

Maar ja dus inderdaad tethered jailbreak @ 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nou.. de ATV3 ligt hier in de doos. Zal de buitendoos maar eens uit pakken om te zien of Apple ook de goede doos heeft opgestuurd, maar verder denk ik dat ik hem maar laat liggen tot er een JB is, als die ooit komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Iemand enig idee of er nog niks is aan de jailbreak-front?

We wachten denk ik allemaal op goed "untethered" nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zou al blij zijn met tethered. Hoeft maar 1x te booten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja maar mocht je telefoon moeten rebooten / vastlopen / weet ik veel wat...

Dan heb ik liever een untethered versie zoals ik nu heb @ iOS 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Blijkbaar zal op korte termijn een downgrade van 5.1 naar 5.x.x ook worden gerealiseerd voor alle producten met A5 Chips. ( iPhone 4S en iPad2 )

Waarom is dit belangrijk ? Om je JB-en natuurlijk, mocht je per ongeluk hebben geupgrade of noodgedwongen.

http://www.jailbreakmatri...s-ipad2-from-5-1-to-5-0-1

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 28-03-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Yupe dat had ik inderdaad ook voorbij zien komen...

Kan goedkoop een iPad 2 overnemen met *tromgroffel* iOS 5.1 erop...
Kortom dan inderdaad terug naar 5.0.1 en dan jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Tha BasZ schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:53:
Yupe dat had ik inderdaad ook voorbij zien komen...

Kan goedkoop een iPad 2 overnemen met *tromgroffel* iOS 5.1 erop...
Kortom dan inderdaad terug naar 5.0.1 en dan jailbreaken.
Neem aan dat de betreffende informatie voor 5.0.1 wel opgeslagen moet zijn dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36
Ik heb al een tijd niets meer gehoord over een unthetered JB voor de 4s met 5.1. Maken ze wel enig vorm van vooruitgang op dit moment?

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
5.1 schijnt gekraakt te zijn, maar dit is nog niet voor het grote publiek ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Oh man ben benieuwd wanneer er nieuwe info komt. Ben zo dom geweest om mijn Ipad naar 5.1 te updaten :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik vind het ook interessant voor mijn iPad 3. Ik gebruik op dit moment mijn oude iPad 1 i.c.m. een iCade en de meeste software daarvoor heeft een jailbreak nodig. Aangezien de nieuw eiPad meer power heeft, wil ik die natuurlijk graag in de iCade gaan gebruiken. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Laatst online: 09-09 08:20
Kan ook niet wachten, wil mijn Garmin Edge heel graag aan m'n iPad3 hangen, maar dat gaat alleen lukken met een JB. Ik had verwacht dat ze veel sneller zouden komen met een JB aangezien er binnen enkele uren al 3 figuren waren die zeiden een JB klaar te hebben....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
havana schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:50:
Kan ook niet wachten, wil mijn Garmin Edge heel graag aan m'n iPad3 hangen, maar dat gaat alleen lukken met een JB. Ik had verwacht dat ze veel sneller zouden komen met een JB aangezien er binnen enkele uren al 3 figuren waren die zeiden een JB klaar te hebben....
Ja, ze hebben ook een untethered JB uitgevoerd (i0n1c bijvoorbeeld). Maar dat wil niet zeggen dat deze ook klaar is voor de markt. Daarnaast moet de JB ook zo efficiënt mogelijk zijn. Het is gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zie ze eerlijk gezegd liever ook gestructeerd (gedoseerd) verschijnen, zodat de echte fouten eruit zijn en zodat er meer mogelijkheden zijn voor toekomstige JB`s.

Ik weet nog hoe ik de eerste PSP jailbreak uitvoerde op de nacht van de release (wilde graag een all round video player i.p.v. de gecastreerde psp movs) en ik vervolgens allemaal berichten over bricks las terwijl ik `m aan het uitvoeren was (niet zo slim, maar ja..).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Tha BasZ schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:39:
@ Byte_Me -> je kan em toch ook tethered jailbreaken @ 5.1 ?

Of heb ik et nou mis ??
Nee, ik heb hem inderdaad gejailbreaked, maar kennelijk is met mijn "tethered" jailbreak iets misgegaan. Ik kan dus helemaal niet booten totdat ik hem met redsn0w tetherboot. Tot die tijd is het een brick. Als klap op de vuurpijl heeft redsn0w een internet verbinding nodig. Echt extreem vervelend als je veel op pad bent. Normaal geproken regelt mijn iphone dan mijn internet verbinding voor de laptop (vandaar dat ik graag JB), maar met een iphone die zich gedraagt als brick, kan dat dus niet. Ik ben er niet zo blij mee, had ik mijn 5.0.1 maar hersteld voordat 5.1 was uitgekomen, dan had ik nu deze ellende niet. Ben nog aan het uitzoeken of ik hem maar opnieuw moet jailbreaken, misschien dat hij dan wel untethered kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Byte_Me schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:29:
[...]

Nee, ik heb hem inderdaad gejailbreaked, maar kennelijk is met mijn "tethered" jailbreak iets misgegaan. Ik kan dus helemaal niet booten totdat ik hem met redsn0w tetherboot. Tot die tijd is het een brick. Als klap op de vuurpijl heeft redsn0w een internet verbinding nodig. Echt extreem vervelend als je veel op pad bent. Normaal geproken regelt mijn iphone dan mijn internet verbinding voor de laptop (vandaar dat ik graag JB), maar met een iphone die zich gedraagt als brick, kan dat dus niet. Ik ben er niet zo blij mee, had ik mijn 5.0.1 maar hersteld voordat 5.1 was uitgekomen, dan had ik nu deze ellende niet. Ben nog aan het uitzoeken of ik hem maar opnieuw moet jailbreaken, misschien dat hij dan wel untethered kan booten.
5.1 is niet untethered te booten, alleen tethered. En daarvoor zul je bij elke boot van je iPhone iets als redsn0w nodig hebben om te kunnen booten (inderdaad, het is een brick verder). Maar redsn0w is niet de enige tool die internet vereist, ook greenpois0n doet dat.

In anders nieuws, op mijn reactie van gisteren; Pod2G heeft zich uitgelaten over de aankomende jailbreak. Er is een userland exploit in delen en voor de A5+-devices zijn ze hard aan de slag. Maar het duurt nog weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
me_mrtn schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:21:
[...]

5.1 is niet untethered te booten, alleen tethered. En daarvoor zul je bij elke boot van je iPhone iets als redsn0w nodig hebben om te kunnen booten (inderdaad, het is een brick verder). Maar redsn0w is niet de enige tool die internet vereist, ook greenpois0n doet dat.
Oh, ik had ergens gelezen dat je gewoon untethered kon booten maar dat je dan geen JB had, dus ook geen cydia apps en zo. Maar goed, dan hoef ik dus niet opnieuw te installeren en jailbreaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Byte_Me schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:15:
[...]

Oh, ik had ergens gelezen dat je gewoon untethered kon booten maar dat je dan geen JB had, dus ook geen cydia apps en zo. Maar goed, dan hoef ik dus niet opnieuw te installeren en jailbreaken :)
Ja, dat klopt natuurlijk. Zonder jailbreak kun je gewoon normaal booten. Dan mis je Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
OK, kennelijk moest ik dus semi-tether installeren om zonder redsn0w te kunnen booten, dat stond niet in mijn handleiding. Net dus gedaan, en waarempel, ik kan gewoon booten, maar dan zonder JB. Echter heb ik nu een nog groter probleem, ik kan niet meer tetherbooten :'(
redsn0w geeft een unknown error. ben aan het uitzoeken of ik semi-tether via SSH kan verwijderen zonder mn telefoon te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Byte_Me schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:48:
OK, kennelijk moest ik dus semi-tether installeren om zonder redsn0w te kunnen booten, dat stond niet in mijn handleiding. Net dus gedaan, en waarempel, ik kan gewoon booten, maar dan zonder JB. Echter heb ik nu een nog groter probleem, ik kan niet meer tetherbooten :'(
redsn0w geeft een unknown error. ben aan het uitzoeken of ik semi-tether via SSH kan verwijderen zonder mn telefoon te slopen.
Semitether is er voor om te kunnen booten en je telefoon te gebruiken met basale functies met een iPhone waar je tethered mee moet booten. Eerst gewoon je telefoon uitzetten en via redsn0w weer booten. Dan in Cydia gewoon naar de Semitether en uninstallen. Mocht dat niet werken op de één of andere manier, kijk eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
De laatste problemen (met semi-tether) lagen gelukkig aan een gaar dockingstation op mijn werk, gok ik. thuis werkte de tetherboot wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan je niet helpen met het behouden van warez :/

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 10-04-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kan iemand me een beetje op weg helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een appleTV2 op IOS5.0 en ik wil hem jailbreaken om XBMC erop te zetten.
Welke jailbreak heb ik daar voor nodig?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:21
ToolkiT schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:01:
Kan iemand me een beetje op weg helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een appleTV2 op IOS5.0 en ik wil hem jailbreaken om XBMC erop te zetten.
Welke jailbreak heb ik daar voor nodig?
Deze: http://support.firecore.com/entries/387605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OK, bedankt. ik dacht dat Seasonpass niet met XBMC werkte, maar dat is inmiddels ook gefixed begrijp ik. Vanavond maar eens gaan prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
Nice. Mijn eerste stapjes op jailbreak-gebied en ik kijk op mijn iPad 2 en... juist. 5.1 grrrrrr.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
EvaluationCopy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:48:
Nice. Mijn eerste stapjes op jailbreak-gebied en ik kijk op mijn iPad 2 en... juist. 5.1 grrrrrr.
Probeer eens : http://www.jailbreakmatri...s-ipad2-from-5-1-to-5-0-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Had het gezien, hou het in de gaten, hopelijk komt hij snel met een oplossing.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je het artikel wat je link uberhaubt gelezen ? Er is namelijk nog helemaal niets gepubliceerd. A5 devices kunnen niet worden gedowngrade omdat Apple oudere firmware niet meer ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Top, gister avond lekker lopen tweaken en ATV2 is nu gejailbreaked :)
Alleen helaas wel tethered... maar mogelijk is dat in de toekomst nog te fixen..
Nu met XBMC gaan klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ToolkiT schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:10:
[...]

Top, gister avond lekker lopen tweaken en ATV2 is nu gejailbreaked :)
Alleen helaas wel tethered... maar mogelijk is dat in de toekomst nog te fixen..
Nu met XBMC gaan klooien..
Als je klaar bent met het instellen van XBMC, kopieer dan even via SSH je database zodat je die niet telkens hoeft in te stellen als je weer tethered moet booten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

me_mrtn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:12:
[...]

Als je klaar bent met het instellen van XBMC, kopieer dan even via SSH je database zodat je die niet telkens hoeft in te stellen als je weer tethered moet booten. ;)
Ah, die bewaard hij dus niet? bedankt voor de tip :) d:)b
je hebt niet toevallig een howto met waar die DB staat etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ToolkiT schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:25:
[...]

Ah, die bewaard hij dus niet? bedankt voor de tip :) d:)b
je hebt niet toevallig een howto met waar die DB staat etc?
Tien seconden Google-werk: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Destianto schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:40:
[...]

Heb je het artikel wat je link uberhaubt gelezen ? Er is namelijk nog helemaal niets gepubliceerd. A5 devices kunnen niet worden gedowngrade omdat Apple oudere firmware niet meer ondertekend.
Wat een kakzooi eigenlijk. Spijt van die update zeg, dat het niet eens terug te draaien is hoe stom is dat dan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterds
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
EvaluationCopy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:07: dat het niet eens terug te draaien is hoe stom is dat dan :F
Als je je SHSH blobs via Cydia hebt gesaved of zelf lokaal kan je perfect downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik ben echt een noob op jailbreak gebied, maar mijn ipad is uberhaupt nog nooit gejailbreakt, kan ik hem dan gewoon via iTunes terugdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
EvaluationCopy schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:33:
Ik ben echt een noob op jailbreak gebied, maar mijn ipad is uberhaupt nog nooit gejailbreakt, kan ik hem dan gewoon via iTunes terugdraaien?
Als de blobs niet zijn opgeslagen via (bijvoorbeeld TinyUmbrella), nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik zit weer vast met de fameuze error 1 in iTunes. Gaat om een simlocked gejailbreakte iphone op 4.3.3 die nu een Gevey Turbo kaartje gebruikt (maar deze werkt niet heel stabiel). Via AT&T zou de simlock verwijderd moeten zijn maar dit wilde ik eerst checken. Geprobeerd 4.3.3 terug te zetten naar fabrieksinstellingen en iTunes 'm laten simlock vrij maken. Dat doe ik vanwege de volgende mail :
Thank you for contacting AT&T Customer Care about unlocking your iPhone 4228. We have reviewed your request and confirmed that you are eligible to have the requested iPhone unlocked.
To complete the unlock, simply:
1. Open iTunes on your Mac or PC and verify that you have internet connectivity.
2. Connect your iPhone using the dock connector to USB cable that came with your iPhone.
3. Backup and restore your iPhone using iTunes.
For information on backup and restore, please visit http://support.apple.com/kb/HT1414.
4. After restoring, your iPhone will be unlocked.
Additional information on unlocking can be found at http://support.apple.com/kb/TS3198.
Alles goed en wel, via iTunes 10.6.0.40 (met hosts file aangepast, anders error 1394) de 4.3.3 firmware erin maar dus een error 1 aan het einde (bij stap "restoring iphone firmware", apple balkje op 2/3 vol op de iphone). Heb op 4 verschillende manieren de firmware (met en zonder SHSH stitch) erin geladen maar resultaat hetzelfde:
  1. Gewoon direct shift-restore in itunes
  2. In DFU mode en dan shift restore in itunes
  3. In recovery mode en dan shift-restore in itunes
  4. In Pwnd DFU mode en dan shift-restore in itunes
De volgende zaken al geprobeerd om 'm uit recovery te krijgen:
  1. Fix Recovery met RedSnow 0.9.10b6: blijft na 'patching files' in 'waiting for iphone 4' hangen (scherm zwart)
  2. Fix recovery met TinyUmbrella 5.10.08: blijft in een loop hangen.
  3. Set autoboot met iReb-5 : blijft in een loop hangen.
  4. gewoon jailbreaken met RedSnow : dan start ie inderdaad weer gewoon op maar dan skipt ie de check om het toestel simlockvrij te maken.
Nu kan ik 'm wel gaan upgraden naar 5.01 met een NO_BB update optie (omdat ik AT&T niet vertrouw wil ik niet dat de baseband upgrade anders werkt Gevey niet meer) maar ga ik dan niet weer tegen hetzelfde probleem aanlopen ? Het rare vind ik vooral dat de fix recovery van RedSnow blijft hangen.

Graag tips _/-\o_

[update]

Inmiddels met een oudere versie van Redsnow de exit recovery gedaan en kwam er nu wel door. Echter blijkt de procedure om simlockvrij te maken nog steeds niet te werken. Dus maar even contact opnemen met AT&T

Echter het volgende probleem : ik wil wel alvast een NO_BB upgrade van 4.3.3. naar 5.0.1 uitvoeren. Ik krijg echter de 1600 error weer en kom hier niet voorbij. PWNED DFU mode werkt niet en RedSnow wil mijn 4.3.3. SHSH blobs niet stitchen met de 5.0.1 ipsw. Iemand |:(

[ Voor 57% gewijzigd door Spam op 15-04-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ok, geen reactie hierboven. Misschien is de post te lang. Het lukt mij dus niet om van 4.3.3. -> 5.0.1 te gaan met een custom ipsw (zonder baseband). PWND DFU mode werkt niet. Ik blijf maar error 1600 houden...

Kan het aan de iTunes versie liggen ? Ik had 10.6.0.40 en geupgrade naar 10.6.1.7. In geen van beide versies werkt het. Heeft apple weer een extra struikelblok ingebouwd ?

In mijn updater log staat :
2012-04-15 18:57:40.632 [4548:1bd0]: _AMDFUModeDeviceFinalize: 01281DA8
2012-04-15 18:57:40.850 [4548:1bd0]: WinAMRestore::OnInterfaceArrival: \\?\USB#VID_05AC&PID_1227#{B8085869-FEB9-404B-8CB1-1E5C14FA8C54}\0000#ac02c540
2012-04-15 18:57:40.850 [4548:1bd0]: WinAMRestore::AddAppleDeviceToDeviceList: \\?\USB#VID_05AC&PID_1227#{B8085869-FEB9-404B-8CB1-1E5C14FA8C54}\0000#ac02c540
2012-04-15 18:57:40.882 [4548:1bd0]: WinAMRestore::AddAppleDeviceToDeviceList, old disconnected device connects again
2012-04-15 18:57:40.882 [4548:1bd0]: AppleDevice::SetNotification: CONNECT, interface type: 1, id: \\?\USB#VID_05AC&PID_1227#{B8085869-FEB9-404B-8CB1-1E5C14FA8C54}\0000#ac02c540, inst: 0x5b01c20
2012-04-15 18:57:40.882 [4548:1bd0]: WinAMRestore::ProcessDevNodesChanges: device: 0x05184f80, notify: 2, connected: 0
2012-04-15 18:57:40.882 [4548:1bd0]: WinAMRestore::ProcessDevNodesChanges: device: 0x05b01c20, notify: 1, connected: 0
2012-04-15 18:57:40.882 [4548:1bd0]: AppleDevice::NotifyConnect: Device type: 1, Interfaces total: 1, arrived: 1
2012-04-15 18:57:40.882 [4548:1bd0]: AppleDevice::NotifyConnect: DFU \\?\USB#VID_05AC&PID_1227#{B8085869-FEB9-404B-8CB1-1E5C14FA8C54}\0000#ac02c540, inst: 0x5b01c20
2012-04-15 18:57:40.913 [4548:448]: AppleDevice::GetDeviceID: failed for iBoot
2012-04-15 18:57:40.913 [4548:448]: iTunes: SCEP 2
2012-04-15 18:57:41.053 [4548:448]: iTunes: Restore error 1600
Geen idee wat het betekend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
Kom ik toch even bedrogen uit. Vandaag nieuwe 4S gekocht bij Belcompany. Vroeg ik nog van welke iOS erop staat en zeggen ze 5.0.1. Nouja thuis aangekomen en zie ik dus 5.1 staan. Morgen maar terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:53:
Ok, geen reactie hierboven. Misschien is de post te lang. Het lukt mij dus niet om van 4.3.3. -> 5.0.1 te gaan met een custom ipsw (zonder baseband). PWND DFU mode werkt niet. Ik blijf maar error 1600 houden...

Kan het aan de iTunes versie liggen ? Ik had 10.6.0.40 en geupgrade naar 10.6.1.7. In geen van beide versies werkt het. Heeft apple weer een extra struikelblok ingebouwd ?

In mijn updater log staat :

[...]

Geen idee wat het betekend :?
Je wil de 4.3.3 BLOBS stitchen met 5.0.1? Onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

wishmaster1986 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:29:
Kom ik toch even bedrogen uit. Vandaag nieuwe 4S gekocht bij Belcompany. Vroeg ik nog van welke iOS erop staat en zeggen ze 5.0.1. Nouja thuis aangekomen en zie ik dus 5.1 staan. Morgen maar terug naar de winkel.
Zoiets check je toch altijd ff in de winkel zelf lijkt mij... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45
freekweb schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:34:
[...]

Zoiets check je toch altijd ff in de winkel zelf lijkt mij... 8)7
Ik mag er toch vanuit gaan als hun zeggen dat er 5.0.1 op staat dat ik dan een toestel mee krijg waar 5.0.1 opstaat? Ik heb het echt duidelijk 3x gevraagd en 3x kreeg ik een duidelijk antwoord met er staat 5.0.1 op.
Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods