[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Enes_81 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:03:
Zodra ik mijn iPhone aansluit op mijn laptop word er direct gesynchroniseerd met iTunes. Is dat nou de backup waarmee ik de iPhone weer kan "un-jailbreaken" ?
Dat is een backup. Die je ook via iCloud kunt/kan doen. Om de jailbreak ongedaan te maken koppel je iPhone aan iTunes en klik je op Herstellen/Restore.
Kan ik nog gebruik maken van iTunes met een jailbreak?
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05

NSG

Je weet niks!

Oké bedankt, maar na de jailbreak blijven er backups gemaakt worden nietwaar? Als ik dan restore zou doen en dan herstellen naar de laatste backup hoe zit het dan met programma die uit die cydia store komen? Worden deze niet meegenomen met een backup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Enes_81 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:34:
Oké bedankt, maar na de jailbreak blijven er backups gemaakt worden nietwaar? Als ik dan restore zou doen en dan herstellen naar de laatste backup hoe zit het dan met programma die uit die cydia store komen? Worden deze niet meegenomen met een backup ?
Nee. Om Cydia tweaks te backuppen zijn er ook tal van oplossingen. De meest makkelijke daarvoor is OpenBackup. Deze synchroniseert met iCloud. Maar, als je je iPhone naar fabrieksinstellingen restored en dan een backup terugzet, heb je precies dezelfde telefoon als vóór de backup maar zonder Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05

NSG

Je weet niks!

Bedankt het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik zit hier met een probleem. 3gs van vader geupdate naar 5.0.1, opeens geen signaal meer. Blijft maar melding geven "Zoeken...". Simkaart eruit halen erin doen heeft geen effect, zoeken blijft staan. Alsof die niet meer reageert op simkaart

Nu heb ik even zitten zoeken (http://www.iphone4jailbre...and-unlock-ios-5-0-1.html) en het blijkt een structureel probleem te zijn? Iemand hier ook tegen aangelopen tijdens updaten naar IOS5?

- heb al dfu restore gedaan, heeft niet geholpen
- ultrasnow geinstalleerd enkele keren
- kan alleen activeren middels
- iphone vraagt niet om pincode als ik sim erin doe (4x 0)
- bevat nieuwe bootrom, dus de ipad baseband flashen is geen optie denk ik
- baseband is 06.15.00

edit/

als ik hem op offline mode zet, krijg ik wel opeens melding dat de simkaart erin zit en vraagt die ook om de pin. maar nog steeds geen bereik lijkt het

/edit

en opgelost. ik wist dus niet dat de vorige eigenaar er ipad baseband op had gezet (06.15.00). DTF restore gedaan met 5.0.1 en vervolgens met redsnow de ipad baseband opnieuw geflasht. En hij ontvangst is weer terug :))

[ Voor 26% gewijzigd door SYQ op 19-02-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een werkende Badge-hider voor IOS 5 in Cydia? Zodat je per app de badge kan verwijderen/verstoppen.

Heb al een aantal geprobeerd, zonder resultaat.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 07:17:
Weet iemand een werkende Badge-hider voor IOS 5 in Cydia? Zodat je per app de badge kan verwijderen/verstoppen.

Heb al een aantal geprobeerd, zonder resultaat.

Alvast bedankt!
Apple heeft daar hard aan gewerkt en dat heet Berichtgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hallo tweakers,
ik ben al een tijdje in het bezit van een iphone 4s, deze is niet gejailbreakt, maar ik vroeg me af of er een tweak is waarmee je de volgende nummers voor muziek kan selecteren, net zoals in spotify (op windows 7) gebeurt als je dubbelklikt op een nummer. Het jailbreaken zelf zal geen probleem worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
TheThomas schreef op maandag 27 februari 2012 @ 02:15:
Hallo tweakers,
ik ben al een tijdje in het bezit van een iphone 4s, deze is niet gejailbreakt, maar ik vroeg me af of er een tweak is waarmee je de volgende nummers voor muziek kan selecteren, net zoals in spotify (op windows 7) gebeurt als je dubbelklikt op een nummer. Het jailbreaken zelf zal geen probleem worden
Je bedoelt het aanmaken van playlists? Daar heb je geen jailbreak voor nodig, maar zijn er gewoon aparte muziekspelers. Eén die ik ken die dat met gemak ondersteunt is Music+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 27 februari 2012 @ 09:09:
[...]

Je bedoelt het aanmaken van playlists? Daar heb je geen jailbreak voor nodig, maar zijn er gewoon aparte muziekspelers. Eén die ik ken die dat met gemak ondersteunt is Music+.
Ik bedoel inderdaad een soort van playlists, maar dan die je voor 1 keer maakt om daarna niet meer te gebruiken, ook wil ik liever niet van een andere app gebruiken dan muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
TheThomas schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:00:
[...]

Ik bedoel inderdaad een soort van playlists, maar dan die je voor 1 keer maakt om daarna niet meer te gebruiken, ook wil ik liever niet van een andere app gebruiken dan muziek
In de iPod.app kun je ook prima playlists aanmaken. Maar wil je het voor een enkele keer gebruiken, dan heeft Apple iets veel leukers: Genius. Druk op het "Jimmy Neutron"-icoontje tijdens het afspelen van muziek in de iPod.app en gelijksoortige muziek worden gespeeld. Briljant. Maar dat is niet iets voor het jailbreaken, maar meer voor het [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:55:
[...]

Apple heeft daar hard aan gewerkt en dat heet Berichtgeving.
Dank je, maar daar zit geen optie om Badges uit te schakelen voor de Apps naar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 06:19:
[...]

Dank je, maar daar zit geen optie om Badges uit te schakelen voor de Apps naar mijn keuze.
Berichtgeving -> selecteer de app -> scroll naar onderen, Badges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komende maand zit ik per dag 6 uur in openbaar vervoer, nu wil ik mijn iphone alle kconsole tools geven om voor mijn lpi te oefenen. Ik heb installed:

Erica Utils
Aptitude
apt v0.7

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij totaal nieuw maar ik probeer me erin te verdiepen. Gisteren de Iphone 4 van mijn vriendin gejailbreakt. toen kwam het programma cydia erop te staan. Na wat verder te lezen hoe ik gebruik kon maken van gratis apps kwam ik via een aantal stappen uit bij installous 4. Dit lukte allemaal zonder problemen en ik dacht dus klus geklaard. Nu kreeg mijn vriendin vandaag te horen dat het mogelijk is om gratis apps via de appstore te downloaden. MAAR DIT IS DUS VOOR MIJ EEN RAADSEL????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Over Installous wordt hier niet gesproken, zoals in de Voorwaarden van Tweakers staat. Ik zal nog even een modje TR'n over een topicwaarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hmm, topicwaarschuwing was verdwenen :?

Maar nee, we gaan je hier niet helpen met warez en het installeren van 'gratis' apps. Daar valt Installous ook onder.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Mijn iPhone 4 werd toch wat trager na meer dan anderhalf jaar op dezelfde gegevens en flink wat jailbreak-misbruik. Vanochtend begonnen met een schone lei en het werkt weer uitstekend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
me_mrtn schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:25:
Mijn iPhone 4 werd toch wat trager na meer dan anderhalf jaar op dezelfde gegevens en flink wat jailbreak-misbruik. Vanochtend begonnen met een schone lei en het werkt weer uitstekend snel.
Dat is een bekend fenomeen, alleen na de komst van fw 5.0.1 hoef je geen halfjaar - jaar - anderhalfjaar te wachten, binnen een mum van tijd is je toestel traag (voelt echt aan als een 3G), batterij is binnen 1 dag leeg (voorheen 2/3 dagen, ja echt!) en heeft je toestel vaak de neiging om gewoon niet te willen reageren, een hard reset verhelpt ook niet wat... :( :X

//EDIT, bovenstaande gaat eigenlijk over de ervaringen met 5.0.1 en in feite niet over jailbreaken voor alle duidelijkheid :)

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 06-03-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
EN-IS schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:44:
[...]

Dat is een bekend fenomeen, alleen na de komst van fw 5.0.1 hoef je geen halfjaar - jaar - anderhalfjaar te wachten, binnen een mum van tijd is je toestel traag (voelt echt aan als een 3G), batterij is binnen 1 dag leeg (voorheen 2/3 dagen, ja echt!) en heeft je toestel vaak de neiging om gewoon niet te willen reageren, een hard reset verhelpt ook niet wat... :( :X

//EDIT, bovenstaande gaat eigenlijk over de ervaringen met 5.0.1 en in feite niet over jailbreaken voor alle duidelijkheid :)
Ik zat sinds 4.0.1 met jailbreak over jailbreak, dus dat hielp ook al niet echt mee. Maar inderdaad, met 5.0.1 is het haast onwerkbaar geworden. En langer dan een dag met m'n iPhone lukte mij sowieso al niet. Vaak liep de iPod.app vast (hard reset) en vorige week viel het signaal tijdens een rit op de Autobahn constant weg. iOS 4.3.3 vond ik eigenlijk stukken fijner, maar iCloud kan ik haast niet meer missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:12
me_mrtn schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:03:
Ik zat sinds 4.0.1 met jailbreak over jailbreak, dus dat hielp ook al niet echt mee. Maar inderdaad, met 5.0.1 is het haast onwerkbaar geworden. En langer dan een dag met m'n iPhone lukte mij sowieso al niet. Vaak liep de iPod.app vast (hard reset) en vorige week viel het signaal tijdens een rit op de Autobahn constant weg. iOS 4.3.3 vond ik eigenlijk stukken fijner, maar iCloud kan ik haast niet meer missen.
IOS 4.3.3 _/-\o_ Wat heb ik spijt dat ik ben gaan updaten :)

Dat verbaast me dan weer, je opmerking over iCloud, ik heb er stronthekel aan en ik snap de functionaliteit ook niet, enige voordeel dat ik zie is mijn kalender synchroniseren maar verder met contacten en alle andere onderdelen zie ik de meerwaarde van niet in.

Ik vind iCloud sowieso onduidelijk, en nee ik ben geen beginner met de iPhone. nadat ik had ge-update naar 5.0.1 krijg je het welkomstscherm en het gehele verhaal of je iCloud wilt gebruiken, nou laten we maar doen. Dus ik zet vervolgens mijn contacten (door middel van iTunes synchronisatie), kalender items, e-mail accounts en dergelijke op mijn toestel.

Vervolgens zie ik dat mijn contacten (staan in outlook) niet worden gesynchroniseerd met iCloud, op toestel wel aangeven. Dus iCloud contacten synchro. uitzetten en weer aanzetten zorgde ineens in verdubbeling van alle contacten, alle contacten stonden er nu dubbel in ;( Zelfde verhaal met kalender items. Daarnaast ben ik iemand die gewend is aan synchroniseren van iTunes met iPhone, en ja ik heb ook stronthekel aan iTunes (sinds mijn eerste iPhone in 2007, maar goed, Apple heeft iTunes door me strot geduwd dus nu gebruik ik het ook potverdorie :)). Wanneer ik synchroniseer met iTunes maar ook iCloud gebruik, gaat het helemaal mis.

Verder wordt ook nergens aangegeven dat je voor windows een icloud sync app van Apple dient te gebruiken, hier kwam ik ook toevallig achter.

Nu heb ik maar wat gedaan en alles lijkt prima te werken...

Op toestel aangegeven, iCloud:
- contacten ja
- kalender ja
- reminders ja

In iTunes aangegeven:
- Contacten nee
- Kalender ja

Maar goed, dit was een beetje offtopic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
EN-IS schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:11:
[...]

IOS 4.3.3 _/-\o_ Wat heb ik spijt dat ik ben gaan updaten :)

Dat verbaast me dan weer, je opmerking over iCloud, ik heb er stronthekel aan en ik snap de functionaliteit ook niet, enige voordeel dat ik zie is mijn kalender synchroniseren maar verder met contacten en alle andere onderdelen zie ik de meerwaarde van niet in.

Ik vind iCloud sowieso onduidelijk, en nee ik ben geen beginner met de iPhone. nadat ik had ge-update naar 5.0.1 krijg je het welkomstscherm en het gehele verhaal of je iCloud wilt gebruiken, nou laten we maar doen. Dus ik zet vervolgens mijn contacten (door middel van iTunes synchronisatie), kalender items, e-mail accounts en dergelijke op mijn toestel.

Vervolgens zie ik dat mijn contacten (staan in outlook) niet worden gesynchroniseerd met iCloud, op toestel wel aangeven. Dus iCloud contacten synchro. uitzetten en weer aanzetten zorgde ineens in verdubbeling van alle contacten, alle contacten stonden er nu dubbel in ;( Zelfde verhaal met kalender items. Daarnaast ben ik iemand die gewend is aan synchroniseren van iTunes met iPhone, en ja ik heb ook stronthekel aan iTunes (sinds mijn eerste iPhone in 2007, maar goed, Apple heeft iTunes door me strot geduwd dus nu gebruik ik het ook potverdorie :)). Wanneer ik synchroniseer met iTunes maar ook iCloud gebruik, gaat het helemaal mis.

Verder wordt ook nergens aangegeven dat je voor windows een icloud sync app van Apple dient te gebruiken, hier kwam ik ook toevallig achter.

Nu heb ik maar wat gedaan en alles lijkt prima te werken...

Op toestel aangegeven, iCloud:
- contacten ja
- kalender ja
- reminders ja

In iTunes aangegeven:
- Contacten nee
- Kalender ja

Maar goed, dit was een beetje offtopic O-)
Nouja, ik gebruik iCloud ook voor documenten en foto's over meerdere Mac's, een iPad, iPhone en Apple TV2. Dan werkt het echt subliem. In combinatie met Windows heb ik er geen ervaring mee, maar lijkt mij vanzelfsprekend dat er een extra applicatie voor benodigd is om iCloud-functionaliteit te gebruiken. Het zit immers niet in het OS.

Maar ik vervloekte iTunes vandaag toch wel een beetje hoor. Ik wilde een schoon iOS hebben, maar iTunes had al geniepig alle apps snel er op gezet, dus die kon ik handmatig verwijderen (apps die ik jaren niet meer heb gebruikt). Ook had ik eerst geen data via T-Mobile, maar dat kon komen omdat ik een AT&T iPhone 4 heb met simlock. Even een SMS met instellingen gepushed via Tmobile.nl en het werkte weer. Zo werkt mijn iMessages en FaceTime nog niet, maar dat is vanavond even kloten met SAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Wat me opvalt vanaf het moment dat ik mijn 4S gejailbroken heb (in het begin nog, met die CLI Jailbreak Tool) dat mijn 3G erg slecht is vanaf dat moment. Valt vaak weg, is er vaak niet. En als ik dan geen 3G heb, me 4S uitzet en daarna weer aanzet, dan werkt 3G eventjes.

Hebben mede-Tweakers hier ook last van? En nog beter, weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Hatsjoe schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:05:
Wat me opvalt vanaf het moment dat ik mijn 4S gejailbroken heb (in het begin nog, met die CLI Jailbreak Tool) dat mijn 3G erg slecht is vanaf dat moment. Valt vaak weg, is er vaak niet. En als ik dan geen 3G heb, me 4S uitzet en daarna weer aanzet, dan werkt 3G eventjes.

Hebben mede-Tweakers hier ook last van? En nog beter, weet iemand een oplossing?
In principe zou de jailbreak niets moeten doen met de baseband, maar het garandeert niets natuurlijk. Probeer eens een nieuwe jailbreak of anders misschien met je simkaart? Als je Vodafone hebt, die hebben nog wel eens een slechte serie simkaarten.

In anders nieuws: http://blog.iphone-dev.org/post/18906290309/march-mayhem Mocht je dus een jailbreak hebben en hier afhankelijk van zijn, niet naar 5.1 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
me_mrtn schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:42:
[...]

In principe zou de jailbreak niets moeten doen met de baseband, maar het garandeert niets natuurlijk. Probeer eens een nieuwe jailbreak of anders misschien met je simkaart? Als je Vodafone hebt, die hebben nog wel eens een slechte serie simkaarten.

In anders nieuws: http://blog.iphone-dev.org/post/18906290309/march-mayhem Mocht je dus een jailbreak hebben en hier afhankelijk van zijn, niet naar 5.1 gaan!
Ik heb inderdaad Vodafone, ik zal de jailbreak eens opnieuw uitvoeren om te kijken of het helpt, anders een nieuwe simkaart aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

En natuurlijk nu de grote vraag hoe lang het ongeveer gaat duren tot we een untethered jailbreak gaan krijgen voor iOS 5.1.

Ik ben vrij nieuw in jailbreaken dus heb zelf ook geen idee hoe lang het bijv. duurde toen met andere iOS-versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Ik heb een ipad2 ios 5.0.1....gejailbreaked met absinthe.
Als ik nu de ipad wil herstellen met itunes...update die dan ook gelijk naar 5.1 of niet??

Ben een beetje bang om t te proberen...want doet ie dat wel dan kan ik de jailbreak wel weer even vergeten natuurlijk.. ;w

Moet ik nu nog met tinyumbrella de shsh blobs opslaan of heeft dat toch weinig nut omdat je van 5.1 toch niet terug kan naar 5.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

tiesvts schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:58:
Ik heb een ipad2 ios 5.0.1....gejailbreaked met absinthe.
Als ik nu de ipad wil herstellen met itunes...update die dan ook gelijk naar 5.1 of niet??

Ben een beetje bang om t te proberen...want doet ie dat wel dan kan ik de jailbreak wel weer even vergeten natuurlijk.. ;w

Moet ik nu nog met tinyumbrella de shsh blobs opslaan of heeft dat toch weinig nut omdat je van 5.1 toch niet terug kan naar 5.0.1?
Apple schijnt de 5.01 firmwares nog te signen. Dit betekent dat je nog kunt herstellen naar 5.0.1. Je moet wel handmatig het 5.0.1.ipsw bestand selecteren dmv shift+click. Niet direct op herstellen drukken anders update je automatisch naar 5.1 Ik zou voor de zekerheid de blobs opslaan, maar ze kunnen op dit moment nog niet gebruikt worden om daadwerkelijk te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
SpX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:09:
[...]

Apple schijnt de 5.01 firmwares nog te signen. Dit betekent dat je nog kunt herstellen naar 5.0.1. Je moet wel handmatig het 5.0.1.ipsw bestand selecteren dmv shift+click. Niet direct op herstellen drukken anders update je automatisch naar 5.1 Ik zou voor de zekerheid de blobs opslaan, maar ze kunnen op dit moment nog niet gebruikt worden om daadwerkelijk te downgraden.
..dus als ik in itunes shift+click op herstellen zou ik 5.0.1 nog kunnen selecteren?

Sla de shsh blobs wel op...je weet nooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
ik heb een 4s met 5.01 (jailbreak), ik wil mijn 4s nu voorzien van 5.1 (moet ik eerst mijn telefoon herstellen, of kan ik gewoon updaten via mijn telefoon (zonder itunes)). De jailbreak hoef ik overigens niet meer te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Je moet het firmware bestand hier downloaden: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Dan moet je hem selecteren in iTunes (verkenner) en herstellen met de gekozen versie. Wel zsm doen anders lukt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

justjermaine schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:08:
ik heb een 4s met 5.01 (jailbreak), ik wil mijn 4s nu voorzien van 5.1 (moet ik eerst mijn telefoon herstellen, of kan ik gewoon updaten via mijn telefoon (zonder itunes)). De jailbreak hoef ik overigens niet meer te houden.
Ik zou persoonlijk toch even een backup maken via je PC en hem dan herstellen naar 5.1 Vervolgens kun je eventueel je backup terugzetten. Zo heb je een cleane versie en zullen batterij gerelateerde problemen niet zo snel optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
SpX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:09:
Je moet het firmware bestand hier downloaden: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Dan moet je hem selecteren in iTunes (verkenner) en herstellen met de gekozen versie. Wel zsm doen anders lukt het niet meer.
thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:41
Weet iemand hoe lang apple de oude firmware meestal blijft signen? En kun je tot die tijd downgraden naar 5.01?

[ Voor 13% gewijzigd door RodKimble op 08-03-2012 14:59 ]

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Tha BasZ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:13:
En natuurlijk nu de grote vraag hoe lang het ongeveer gaat duren tot we een untethered jailbreak gaan krijgen voor iOS 5.1.

Ik ben vrij nieuw in jailbreaken dus heb zelf ook geen idee hoe lang het bijv. duurde toen met andere iOS-versies...
Voor de mensen die per ongeluk naar iOS 5.1 zijn gegaan en toch een jailbreak nodig heeft. Hier is de jailbreak van iOS 5.1! How to: http://youtu.be/ZZHeugYpAJg Let op, wel tethered! ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
Wat gebeurt er nou als je een 5.0.1 JB on-the-air update naar 5.1?

Dan is de JB dus sowieso weg, maar is 'ie ook echt 'weg'? (of laat ie een hoop bestanden achter) Wat doet 'ie met apps zoals VEVO (gratis in US app store, hier niet te krijgen) die ik dankzij die JB heb kunnen installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Xeanor op 08-03-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:18
Ik begrijp dat je de iPhone 4S niet meer kunt downgraden naar iOS 5.0.1 als je eenmaal iOS 5.1 erop hebt staan ook al heb je de SHSH blobs.

Geldt dit ook voor de Apple TV 2 met iOS 4.4.4? Of kun je hier met de SHSH blobs altijd terug?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Xeanor schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:08:
Wat gebeurt er nou als je een 5.0.1 JB on-the-air update naar 5.1?

Dan is de JB dus sowieso weg, maar is 'ie ook echt 'weg'? (of laat ie een hoop bestanden achter) Wat doet 'ie met apps zoals VEVO (gratis in US app store, hier niet te krijgen) die ik dankzij die JB heb kunnen installeren?
VEVO is sowieso zonder jailbreak te krijgen, gewoon inloggen met je US Apple ID (of land veranderen, maar dat is meer gedoe) in de App Store. Overigens gok ik er op dat de bestanden gewoon blijven staan.
kraades schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:19:
Ik begrijp dat je de iPhone 4S niet meer kunt downgraden naar iOS 5.0.1 als je eenmaal iOS 5.1 erop hebt staan ook al heb je de SHSH blobs.

Geldt dit ook voor de Apple TV 2 met iOS 4.4.4? Of kun je hier met de SHSH blobs altijd terug?
Een ATV2 is een A4-device en als je de SHSH-blobs hebt, kun je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Kwam net dit filmpje tegen op MetaCafe
http://www.metacafe.com/w...e_4_4s_ipad_2_ipod_touch/

Kan je met Greenpois0n daadwerkelijk 5.1 untethered jailbreaken op de iPhone4?
Ik zie op de site van Greenpois0n staan dat het enkel voor de 4S is.
Of is dit een stomme vraag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Wootism schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:02:
Kwam net dit filmpje tegen op MetaCafe
http://www.metacafe.com/w...e_4_4s_ipad_2_ipod_touch/

Kan je met Greenpois0n daadwerkelijk 5.1 untethered jailbreaken op de iPhone4?
Ik zie op de site van Greenpois0n staan dat het enkel voor de 4S is.
Of is dit een stomme vraag? :P
Bullshit is dat filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Ok, ik ben hier dus al 3 uur mee bezig en het wil maar niet lukken.

De case:
Ik wil mijn reeds gejailbreakte iPhone4 (4.3.2.) upgraden naar 5.0.1.
Hiervoor wil ik het eerst restoren naar de originele 5.0.1. firmware om hem daarna te jailbreaken met RedSn0w.
Het restoren lukt alleen niet!!!

Ik heb naar mijn mening al alles geprobeerd, maar blijf steeds de melding krijgen:
The iPhone could not be restored. An unknown error occurred (1600)
Ik krijg deze melding tijdens de stap: "Preparing the iPhone for restore"

Ik draai de TinyUmbrella server en zorg dat al mijn hosts goed staan. Tevens zit mijn iPhone in PWnd DFU mode.
Bij het niet draaien van de TinyUmbrella server krijg ik dezelfde error maar dan met cijfer (21), (11) of : The iPhone could nog be restored. This device isn't eligible for the request build.

En nu?

[ Voor 11% gewijzigd door Wootism op 10-03-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Ik heb vandaag een Apple TV2 binnen gekregen met firmware 4.4.3. Nu wil ik deze jailbreaken (het gene waarvoor ik hem gekocht heb is XBMC of PLEX). Alleen nu krijg ik iedere keer de "This device isn't eligible for the request build." error zodra Seas0npass de IPSW wil restoren in iTunes.

Tiny Umbrella zegt dat ik "just to late" ben ofzo. Doe ik iets fout of vergeet ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:48
Xfix schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:49:
Ik heb vandaag een Apple TV2 binnen gekregen met firmware 4.4.3. Nu wil ik deze jailbreaken (het gene waarvoor ik hem gekocht heb is XBMC of PLEX). Alleen nu krijg ik iedere keer de "This device isn't eligible for the request build." error zodra Seas0npass de IPSW wil restoren in iTunes.

Tiny Umbrella zegt dat ik "just to late" ben ofzo. Doe ik iets fout of vergeet ik iets?
Je moet even kijken waar Seassonpas die aangepaste ispw neer zet op je computer, en dan iTunes met shift herstel (windows) of alt herstel (Mac) naar die ispw verwijzen.
En zorg dat je de stroomkabel er niet in de ATV hebt zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door OkeOkeOke op 10-03-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
OkeOkeOke schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Je moet even kijken waar Seassonpas die aangepaste ispw neer zet op je computer, en dan iTunes met shift herstel (windows) of alt herstel (Mac) naar die ispw verwijzen.
En zorg dat je de stroomkabel er niet in de ATV hebt zitten.
Helaas zelfde probleem.. :'( heb hem alleen via usb aangesloten.
Ik merk wel dat Seas0npass 4.4.4 erop wil zetten. Ookal heb ik eerst alt klik op 4.4.3 gedaan!

[ Voor 14% gewijzigd door mitchdc op 10-03-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Xfix schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:28:
[...]

Helaas zelfde probleem.. :'(
Misschien dit: hosts bestand localiseren op uw pc, openen met kladblok, alles wegdoen tot onder de tekst, en enkel
#74.208.10.249 gs.apple.com
er in zetten onderaan..

iTunes eerst afsluiten en daarna weer opstarten btw.

Voor de duidelijkheid: http://unlocker.ws/blog/i...-3-3-4-3-4-4-3-5-tutorial

[ Voor 24% gewijzigd door OkeOkeOke op 10-03-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Alle stappen doorlopen, maar krijg nogsteeds dezelfde melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Xfix schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:46:
Alle stappen doorlopen, maar krijg nogsteeds dezelfde melding!
PC opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Heb net gereboot, nogsteeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Xfix schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:56:
[...]

Heb net gereboot, nogsteeds niet...
Heb je de laatste Seassonpas (0.82) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
OkeOkeOke schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:01:
[...]

Heb je de laatste Seassonpas (0.82) ?
0.8.2 (441)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Nog steeds niemand die iets weet over mijn 1600 restore error?
Ben er nu al 6 uur mee bezig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Je draait geen Tiny Umbrella?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xfix schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:49:

Seas0npass heeft de onmogelijke eigenschap dat-ie de SHSH per se van Cydia wil afhalen, en die heb jij daar niet staan. Daardoor wordt Seas0npass helaas onbruikbaar terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Foutje van de maker.

// edit: Nee, het werkt blijkbaar anders.

//Edit: Als je de SHSH's wel lokaal hebt, kun je proberen deze met Redsn0w naar Cydia te uploaden, dan zou het weer moeten werken.

Maar waarschijnlijk heb jij helemaal geen SHSH's. In dat geval kan je alleen nog maar met iFaith (partial) blobs werken:

Haal dus met iFaith die blobs van je device af, en download de bijbehorende stock ROM. Probeer dan die stock ROM te jailbraken met Sn0wbreeze in iFaith-mode. Je krijgt dan een jailbroken IPSW. Zet vervolgens je device in pwned DFU-mode, en zet die IPSW erop met itunes. Hopelijk dat het op die manier werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
OkeOkeOke schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:05:
[...]

Je draait geen Tiny Umbrella?
Op dit moment niet nee, is dat nodig?

@ingcharoth: ifaith is er niet voor OSX?

[ Voor 10% gewijzigd door mitchdc op 10-03-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootism schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:04:
Nog steeds niemand die iets weet over mijn 1600 restore error?
Ben er nu al 6 uur mee bezig :'(
Jij wilt toch eerst een stock ROM erop zetten? Dan moet je je device juist niet in pwned DFU-mode zetten, maar in de gewone DFU mode (pwned DFU moet alleen als je een custopm ROM erop wilt zetten). Dan zou het moeten werken met TinyUmbrella in server-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Xfix schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:06:
[...]

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nee ik zie het nu, alleen Windows. Kun je geen VM draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:09:
[...]

Jij wilt toch eerst een stock ROM erop zetten? Dan moet je je device juist niet in pwned DFU-mode zetten, maar in de gewone DFU mode (pwned DFU moet alleen als je een custopm ROM erop wilt zetten). Dan zou het moeten werken met TinyUmbrella in server-mode.
Ook in de normale DFU-mode krijg ik een (1600) error... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:11:
[...]

Nee ik zie het nu, alleen Windows. Kun je geen VM draaien?
Met Redsnow kan dit toch ook? Of alleen met firmware die Apple nog signed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Met Redsnow kan dit toch ook? Of alleen met firmware die Apple nog signed?
Redsn0w doet helaas geen AppleTV geloof ik (het is mij tenminste niet gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootism schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:17:
[...]

Ook in de normale DFU-mode krijg ik een (1600) error... :'(
Balen. Maar misschien kan het wel werken als je een custom ROM maakt, waarin je de SHSH integreert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
iFaith registreerd mijn DFU-mode niet, in apparaat beheer staat de apple tv in DFU mode maar iFaith ziet het niet........... damn en ik dacht dat het me makkelijk af zou gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xfix schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:27:
iFaith registreerd mijn DFU-mode niet, in apparaat beheer staat de apple tv in DFU mode maar iFaith ziet het niet........... damn en ik dacht dat het me makkelijk af zou gaan :p
Klopt, er klopt niets van die aanwijzigen van iFaith voor DFU-mode ;)

Sluit je AppleTV aan met de USB kabel. Geen power kabel aansluiten.

Als het ledje begint te knipperen, druk dan op 'start' in iFaith (iReb mode), en hou vervolgens de menu en play knop 7 seconden ingedrukt. Trek je niets aan van alle aanwijzingen van iFaith :P
Na 7 seconden zou die in pwned DFU-mode moeten springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:22:
[...]

Balen. Maar misschien kan het wel werken als je een custom ROM maakt, waarin je de SHSH integreert?
Werkt geen van alle. Het lukt iTunges gewoonweg niet om firmware te restoren... Steeds maar die vervelende 1600 error... bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootism schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:37:
[...]

Werkt geen van alle. Het lukt iTunges gewoonweg niet om firmware te restoren... Steeds maar die vervelende 1600 error... bah
Oh wacht, je hebt het over 5.01, dat gaat niet meer via een (nep) SHSH server, want je hebt nu ook nog zo'n APTicket nodig, die je mede moet integreren in een custom ROM. De nieuwste versie van TinyUmbrella kon die APTicket ook opslaan, oudere versies niet, dacht ik. Wellicht heeft die blob van jou geen APTicket, dan zal het niet meer werken. Heb je wel de nieuwste versie gebruikt, dan zou ik het helaas ook niet weten.

// Edit: Je kunt die custom ROM's met iFaith, Sn0wbreeze, en Redsn0w maken (onder Win). Probeer het anders met een andere, als het met de ene niet werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
[...]

Wat ik me wel afvraag is als de 4..4.3 blobs gesaved worden en Seassonpas download straks 4.4.4, heb je daar toch niets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:06:
[...]

Wat ik me wel afvraag is als de 4..4.3 blobs gesaved worden en Seassonpas download straks 4.4.4, heb je daar toch niets aan?
Nee, maar je kunt met Seas0npass ook ROM versie 4.3 downloaden (met right-click). Het is alleen zo ontzettend stom dat-ie daarna naar SHSH-blobs op Cydia begint te zoeken, en dat je geen lokale (partial) blobs kunt aangeven. Maar misschien kun je met Redsn0w die (partial) blobs nog wel naar Cydia sturen.

// edit: Nee, dat laatste zal waarschijnlijk ook geen zin hebben in het geval van partial blobs. Seas0npass zal die dan waarschijnlijk niet herkennen. Die SHSH-check in Seas0npass had gewoon optioneel moeten zijn, dan had je zelf die partial SHSH-blobs aan de ROM kunnen toevoegen. De enige optie blijft nu waarschijnlijk 'jailbreaken' (via custom ROM) met Sn0wbreeze.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
@Xfix, heb je trouwens al eens geprobeerd als je Seassonpas opstart op create IPSW rechts te klikken en dan de firmware versie te kiezen die nu op je ATV staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:11:
@Xfix, heb je trouwens al eens geprobeerd als je Seassonpas opstart op create IPSW rechts te klikken en dan de firmware versie te kiezen die nu op je ATV staat?
Dat had ik al geprobeerd, vandaar ;)

Hij begint dan meteen met het zoeken naar blobs op Cydia, en sluit dan af met die 'This AppleTV is not eligible for this version' mededeling (wat dus niet zou hoeven, omdat je met iFaith de benodigde (partial) blobs ook kunt verkrijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Blijf het toch vreemd vinden dat dat niet kan, blobs worden toch pas opgeslagen op Cydia NA een jailbreak?
Je kunt in iTunes toch ook herstellen naar de firmware die er al op staat?
Of zit ik er nou helemaal naast?

[ Voor 34% gewijzigd door OkeOkeOke op 10-03-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:57:
[...]

Oh wacht, je hebt het over 5.01, dat gaat niet meer via een (nep) SHSH server, want je hebt nu ook nog zo'n APTicket nodig, die je mede moet integreren in een custom ROM. De nieuwste versie van TinyUmbrella kon die APTicket ook opslaan, oudere versies niet, dacht ik. Wellicht heeft die blob van jou geen APTicket, dan zal het niet meer werken. Heb je wel de nieuwste versie gebruikt, dan zou ik het helaas ook niet weten.

// Edit: Je kunt die custom ROM's met iFaith, Sn0wbreeze, en Redsn0w maken (onder Win). Probeer het anders met een andere, als het met de ene niet werkt.
Held! _/-\o_
't Is gelukt!
Ik wist niet, en heb ook nergens gelezen, dat het niet meer werkte met de SHSH-server. Heb toen een custom versie van mijn firmware gemaakt en de .shsh blobs toegevoegd, en het werkt nu als een zonnetje!

dankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkeOkeOke schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:45:
Blijf het toch vreemd vinden dat dat niet kan, blobs worden toch pas opgeslagen op Cydia NA een jailbreak?
Je kunt in iTunes toch ook herstellen naar de firmware die er al op staat?
Of zit ik er nou helemaal naast?
Alleen als je ook blobs hebt van de firmware die er al op staat (kan met ifaith voor niet A5 devices, als je te laat was voor SHSH's). Anders kun je met iTunes alleen naar de allerlaatste versie herstellen.

Ik vermoed dat Seas0npass eerst een check uitvoert op de Apple server, om te kijken of de betreffende versie gesigned kan worden. Als dat niet (meer) kan gaat-ie zoeken op Cydia, of-ie daar nog oude SHSH's kan vinden. Kan-ie dat ook niet dan stopt Seas0npass met die errormelding.

Seas0npass houdt blijkbaar geen rekening met het feit dat je met iFaith nog (partial) blobs kunt opslaan van je huidige versie, als je te laat was om de SHSH's op te slaan voor die versie. Die verplichte check op SHSH's voordat Seas0npass wil jailbreaken maakt dat programma helaas onnodig onbruikbaar in die gevallen. Beter was het als die check optioneel zou zijn, en je gewoon een (lokale) ROM kon aangeven voor de jailbreak, dan zou je met bv. Sn0wbreeze of Redsn0w die (partial) blobs weer aan die ROM kunnen toevoegen. Maar ze wilden er waarschijnlijk zoveel mogelijk een 'n00bvriendelijke' one-button-oplossing (of maximaal two-button ;) ) van maken.

//edit: Lamaar, Je kunt aan een ROM, gejailbreakt met Seas0npass, geen blobs toevoegen via iFaith, Sn0wbreeze of Redsn0w. De ROM wordt niet herkend. Seas0npass integreert die blobs zélf in z'n ROM en heeft daarom eerst de SHSH's (van Apple of Cydia) nodig. Maar het blijft jammer dat-ie geen rekening houdt met partial blobs

@Wootism: Graag gedaan, ben er zelf ook de hele dag mee aan het prutsen geweest ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
@Xfix: Heb je inmiddels een oplossing voor je "This device isn't eligible for the request build."-probleem? Ik heb precies hetzelfde! Zit ook met een ATV op 4.4.3. En ik maar denken dat als ik een ATV zou kopen waar niet de nieuwste software op zit, dat het dan wel goed zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Riccardo schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:19:
@Xfix: Heb je inmiddels een oplossing voor je "This device isn't eligible for the request build."-probleem? Ik heb precies hetzelfde! Zit ook met een ATV op 4.4.3. En ik maar denken dat als ik een ATV zou kopen waar niet de nieuwste software op zit, dat het dan wel goed zou komen...
Ik ben er gister avond niet mee verder gegaan (Zaterdag avond en mijn vriend Heineken wachtte op me) ik ga het vandaag even proberen wat hier in het topic nog gezegd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Xfix schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:47:
[...]

Ik ben er gister avond niet mee verder gegaan (Zaterdag avond en mijn vriend Heineken wachtte op me) ik ga het vandaag even proberen wat hier in het topic nog gezegd is!
Haha groot gelijk! Had er zelf gistermiddag ook al genoeg over gevloekt. Houd je me op de hoogte in het topic? Ik zal hetzelfde doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
iFaith vind mijn apple tv nogsteeds niet in dfu mode. Terwijl hij dat 100% is (bij apparaatbeheer staat het er zelfs naast).

En seas0npass (onder windows) vind hem ook niet meer |:(

Opgelost, ik had itunes niet in Bootcamp geinstalleerd, en dat is wel nodig ivm drivers ofzo :P

[ Voor 40% gewijzigd door mitchdc op 11-03-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Xfix schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:05:
iFaith vind mijn apple tv nogsteeds niet in dfu mode. Terwijl hij dat 100% is (bij apparaatbeheer staat het er zelfs naast).

En seas0npass (onder windows) vind hem ook niet meer |:(

Opgelost, ik had itunes niet in Bootcamp geinstalleerd, en dat is wel nodig ivm drivers ofzo :P
Niet best! Ik werk op de mac en ifaith is dus niet beschikbaar voor mij. En met tinyumbrella krijg ik alleen maar de melding dat ik te laat ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Ik heb een probleem.
Snowbreeze ondersteund 4.4.3 niet! Ik kan die ipsw niet downloaden via het programma en als ik hem ergens anders vandaanhaal dan is hij incorrect. (Invalid)

De blobs heb ik kunnen dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xfix schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:40:
Ik heb een probleem.
Snowbreeze ondersteund 4.4.3 niet! Ik kan die ipsw niet downloaden via het programma en als ik hem ergens anders vandaanhaal dan is hij incorrect. (Invalid)

De blobs heb ik kunnen dumpen.
Volgens onderstaande lijst schijnt 4.4.3 alleen tethered gejailbreakt te kunnen worden:

Firmware - The iPhone Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
De simlocked iPhone van mijn vader heeft nog een iOS4.2.1 versie, hoe kan ik deze naar de nieuwe iOS 5.0.1 tillen? Kan het niet zo een twee drie vinden als ik hier in het topic zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gxpower schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:50:
De simlocked iPhone van mijn vader heeft nog een iOS4.3.3 versie, hoe kan ik deze naar de nieuwe iOS 5.0.1 tillen? Kan het niet zo een twee drie vinden als ik hier in het topic zoek!
Gaat niet meer als je geen SHSH's hebt. Apple signed die versie niet meer, alleen nog 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:52:
[...]

Gaat niet meer als je geen SHSH's hebt. Apple signed die versie niet meer, alleen nog 5.1.
In Cydia zie ik bovenaan de volgende SHSH's staan;
iOS 4.2.1, 4.3-b2, 4.3-b3, 4.3.1, 4.3.3, 4.3.5, 5.0.1

Kan het dan nog wel?

Edit; het is ios4.2.1

[ Voor 3% gewijzigd door gxpower op 11-03-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gxpower schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:15:
[...]

In Cydia zie ik bovenaan de volgende SHSH's staan;
iOS 4.2.1, 4.3-b2, 4.3-b3, 4.3.1, 4.3.3, 4.3.5, 5.0.1

Kan het dan nog wel?

Edit; het is ios4.2.1
5.01 kun je alleen nog via een custom ROM installeren (op niet A5 devices), maar ik heb geen idee of je die SHSH van Cydia ook lokaal kunt opslaan (om onder Win die ROM te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:02:
[...]

5.01 kun je alleen nog via een custom ROM installeren (op niet A5 devices), maar ik heb geen idee of je die SHSH van Cydia ook lokaal kunt opslaan (om onder Win die ROM te maken).
Met iSHSHit zou je die kunnen extracten. Dat is een jailbreak tweak. En denk ook aan het feit dat die telefoon gesimlockt is, dus je zult de baseband intact moeten houden.

[ Voor 12% gewijzigd door me_mrtn op 12-03-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:44:
[...]

Volgens onderstaande lijst schijnt 4.4.3 alleen tethered gejailbreakt te kunnen worden:

Firmware - The iPhone Wiki
Opzich maakt mij dat niet uit, maar het is me nogsteeds niet gelukt..
Wat zijn de stappen voor een Tetherd jailbreak dan verschillend van een untetherd?

Edit: Moet ik eerst 4.4.4 installeren vanaf die pagina en daarna een jailbreak proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door mitchdc op 12-03-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xfix schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:29:
[...]

Opzich maakt mij dat niet uit, maar het is me nogsteeds niet gelukt..
Wat zijn de stappen voor een Tetherd jailbreak dan verschillend van een untetherd?

Edit: Moet ik eerst 4.4.4 installeren vanaf die pagina en daarna een jailbreak proberen?
Ik ben bang dat je (voorlopig) pech hebt. Versie 4.4.3 is alleen te jailbreaken met Seas0npass. Maar daar heb jij alleen partial blobs van, en dat ondersteunt Seas0npass niet. Sn0wbreeze ondersteunt wel partial blobs, maar die ondersteunt versie 4.4.3 van AppleTV weer niet. Ik vrees dat je moet wachten op een jailbreak voor 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:13:
[...]

Ik ben bang dat je (voorlopig) pech hebt. Versie 4.4.3 is alleen te jailbreaken met Seas0npass. Maar daar heb jij alleen partial blobs van, en dat ondersteunt Seas0npass niet. Sn0wbreeze ondersteunt wel partial blobs, maar die ondersteunt versie 4.4.3 van AppleTV weer niet. Ik vrees dat je moet wachten op een jailbreak voor 5.1.
Damn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:08

B2

wa' seggie?

Heb vanmiddag nog een AppleTV2 weten te krijgen, staat nog 4.4.4 op. Probeer met iFaith SHSH blobs eraf te krijgen, maar krijg telkens de 'unknown iOS detected' melding. Weet iemand hier iets op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zojuist mijn ATV2 met 4.4.3. gejailbreakd met behulp van deze link:

http://www.jailbreakapple...gning-older-versions.html

Is even wat werk, maar werkt echt helemaal!

In de handleiding wordt uitegegaan van 4.4.4 , heb je een andere firmware (zoals ik) zorg ervoor dat je de betreffende ISPW download...

Succes!

(met dank aan Misa van iPhoneclub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Ik heb op het werk een probleem.

Een medewerker heeft een iPad op 4.3.4. Helaas heeft deze nooit eerder aan iTunes gehangen.

De iPad staat vol met waardevolle informatie en is niet gejailbreakt.

Nu wil de medewerker upgraden naar iOS 5 + maar zodra de ipad aan iTunes hangt geeft iTunes aan dat de iPad hersteld moet worden als nieuwe iPad.

Ze is dus al haar gegevens kwijt.

Ik ben van mening dat dat niet hoeft, we hebben bij Gem A'dam wel een policy dat devices niet gejailbreakt mogen worden.

Maargoed, om een backup te maken mag het tijdelijk wel.

Wat ben ik van plan:

1. iPad jailbreaken.
2. met iExplorer een backup maken van haar apps en informatie.
3. iTiunes de iPad opnieuw laten instellen.
4. (hier gaat mijn vraag over) de iPad herstellen naar iOS 5 of 5.0.1
5. iPad jailbreaken op iOS 5 of 5.0.1
6. Gegevens met iExplorer terugzetten
7. iTunes laten syncen
8. iPad herstellen in iTunes en programma's terugzetten.

Dit moet toch werken ofniet?
Of kan ik een iPad niet meer naar specifiek 5.0.1 updaten omdat ios 5.1 uit is?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een iPhone 4S en heb daar een jailbrake op staan met FW 5.01. Nu 5.1 uit is kom ik tot de conclusie dat ik een aantal apps niet kan gebruiken omdat die 5.1 verlangen. Nu kan ik me herrineren dat er een tweak was die inhield dat je een soort fake upgrade hebt uitgevoerd. Kan iemand me vertellen of dit voor 5.1 mogelijk is en zo ja, welke tweak moet ik daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:42:
Hallo,

Ik heb een iPhone 4S en heb daar een jailbrake op staan met FW 5.01. Nu 5.1 uit is kom ik tot de conclusie dat ik een aantal apps niet kan gebruiken omdat die 5.1 verlangen. Nu kan ik me herrineren dat er een tweak was die inhield dat je een soort fake upgrade hebt uitgevoerd. Kan iemand me vertellen of dit voor 5.1 mogelijk is en zo ja, welke tweak moet ik daarvoor gebruiken?
Welke apps hebben we het hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:59
Ik heb daar ook last van, voorbeeld is iPhoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
FireStarter schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:59:
Ik heb op het werk een probleem.

Een medewerker heeft een iPad op 4.3.4. Helaas heeft deze nooit eerder aan iTunes gehangen.

De iPad staat vol met waardevolle informatie en is niet gejailbreakt.

Nu wil de medewerker upgraden naar iOS 5 + maar zodra de ipad aan iTunes hangt geeft iTunes aan dat de iPad hersteld moet worden als nieuwe iPad.

Ze is dus al haar gegevens kwijt.

Ik ben van mening dat dat niet hoeft, we hebben bij Gem A'dam wel een policy dat devices niet gejailbreakt mogen worden.

Maargoed, om een backup te maken mag het tijdelijk wel.

Wat ben ik van plan:

1. iPad jailbreaken.
2. met iExplorer een backup maken van haar apps en informatie.
3. iTiunes de iPad opnieuw laten instellen.
4. (hier gaat mijn vraag over) de iPad herstellen naar iOS 5 of 5.0.1
5. iPad jailbreaken op iOS 5 of 5.0.1
6. Gegevens met iExplorer terugzetten
7. iTunes laten syncen
8. iPad herstellen in iTunes en programma's terugzetten.

Dit moet toch werken ofniet?
Of kan ik een iPad niet meer naar specifiek 5.0.1 updaten omdat ios 5.1 uit is?
Die iPad moet ergens ooit aan gekoppeld zijn, welke PC dan ook. Nu weet ik dat bij mass deployment dat een tikkeltje irritant is, maar ik moet wel vermelden dat het van de IT-kant uit slecht is. Enfin, iExplorer heeft geen jailbreak nodig, dus dat scheelt alweer. Daarnaast weet ik niet om welke bestanden het gaat, maar stel dat het om pdf's, doc's, et cetera gaat, is het gewoon geen optie dit even op een Dropbox te pleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
smoken schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:20:
Zojuist mijn ATV2 met 4.4.3. gejailbreakd met behulp van deze link:

http://www.jailbreakapple...gning-older-versions.html

Is even wat werk, maar werkt echt helemaal!

In de handleiding wordt uitegegaan van 4.4.4 , heb je een andere firmware (zoals ik) zorg ervoor dat je de betreffende ISPW download...

Succes!

(met dank aan Misa van iPhoneclub)
Dit ga ik vanavond proberen! bedankt voor de tip! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freekweb schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:48:
[...]

Welke apps hebben we het hier over?
Het is een Cydia app. Die laat de iPhone denken dat je op 5.1 zit maar in het echt nog op 5.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:16:
[...]

Het is een Cydia app. Die laat de iPhone denken dat je op 5.1 zit maar in het echt nog op 5.01.
bedoelde eigenlijk meer welke apps 5.1 verlangen die je nu geinstalleerd hebt staan.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freekweb schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:06:
[...]

bedoelde eigenlijk meer welke apps 5.1 verlangen die je nu geinstalleerd hebt staan.... 8)
Zo goed als elke Apple-app moet 5.1 hebben. iPhoto, Pages etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:09:
[...]

Zo goed als elke Apple-app moet 5.1 hebben. iPhoto, Pages etc etc
Dat is nu net het punt. Jailbreakers die geen tethered willen, zijn afhankelijk van bepaalde fixes. Ik zag overigens gisteren wel een iPhoto 5.0.1-fix, maar geen idee of die werkt. Je zult je dan in ieder geval op terreinen moeten begeven die hier niet gewenst zijn, dus dat lijkt mij makkelijk op te lossen door er hier niet meer over te praten.
Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods