me_mrtn schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:03:
Ik zat sinds 4.0.1 met jailbreak over jailbreak, dus dat hielp ook al niet echt mee. Maar inderdaad, met 5.0.1 is het haast onwerkbaar geworden. En langer dan een dag met m'n iPhone lukte mij sowieso al niet. Vaak liep de iPod.app vast (hard reset) en vorige week viel het signaal tijdens een rit op de Autobahn constant weg. iOS 4.3.3 vond ik eigenlijk stukken fijner, maar iCloud kan ik haast niet meer missen.
IOS 4.3.3

Wat heb ik spijt dat ik ben gaan updaten
Dat verbaast me dan weer, je opmerking over iCloud, ik heb er stronthekel aan en ik snap de functionaliteit ook niet, enige voordeel dat ik zie is mijn kalender synchroniseren maar verder met contacten en alle andere onderdelen zie ik de meerwaarde van niet in.
Ik vind iCloud sowieso onduidelijk, en nee ik ben geen beginner met de iPhone. nadat ik had ge-update naar 5.0.1 krijg je het welkomstscherm en het gehele verhaal of je iCloud wilt gebruiken, nou laten we maar doen. Dus ik zet vervolgens mijn contacten (door middel van iTunes synchronisatie), kalender items, e-mail accounts en dergelijke op mijn toestel.
Vervolgens zie ik dat mijn contacten (staan in outlook) niet worden gesynchroniseerd met iCloud, op toestel wel aangeven. Dus iCloud contacten synchro. uitzetten en weer aanzetten zorgde ineens in verdubbeling van alle contacten, alle contacten stonden er nu dubbel in

Zelfde verhaal met kalender items. Daarnaast ben ik iemand die gewend is aan synchroniseren van iTunes met iPhone, en ja ik heb ook stronthekel aan iTunes (sinds mijn eerste iPhone in 2007, maar goed, Apple heeft iTunes door me strot geduwd dus nu gebruik ik het ook potverdorie

). Wanneer ik synchroniseer met iTunes maar ook iCloud gebruik, gaat het helemaal mis.
Verder wordt ook nergens aangegeven dat je voor windows een icloud sync app van Apple dient te gebruiken, hier kwam ik ook toevallig achter.
Nu heb ik maar wat gedaan en alles lijkt prima te werken...
Op toestel aangegeven, iCloud:
- contacten ja
- kalender ja
- reminders ja
In iTunes aangegeven:
- Contacten nee
- Kalender ja
Maar goed, dit was een beetje offtopic