Al doende leert men, al draaiende keert men.
Haters everywhere but I don’t really care
Oke thanks
Al doende leert men, al draaiende keert men.
is pangu nu helemaal schoon? of zitten er nog chinese backdoors in
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Heb m op een i6 draaien. Passcode en TouchID aan en kan gewoon rebooten.PhilipsFan schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:55:
Lukt het jullie wel dan? Ik krijg steeds problemen als ik passcode of touch-id weer aanzet.
Untetheredheysiri is mooi; zonder stroomvvorziening heysiri actief hebben. Nu alleen nog een mooie toggle op homescreen ervoor en weer een handigheidje erbij. 1 uur aan en 2% batt. gezakt. Valt nog mee op 5s.
Is er al iets om meer (Dock) iconen erbij te krijgen? Rijen van 5 wil ik graag.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hoe heb je het gedaan? Eerst jailbreak en daarna backup terug? Of gewoon jailbreak terwijl alles er gewoon op staat?matthijst schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:10:
[...]
Heb m op een i6 draaien. Passcode en TouchID aan en kan gewoon rebooten.
- Pangu --> Pangu update --> Cydia --> Cydia update (was voor versie 1.1 uitkwam).
Videopane zorgt ervoor dat je de video los kan koppelen van de app. Dus je start een video van YouTube, Safari of andere app en je kan die loskoppelen door 2x te tappen (via de instellingen kan je verder dingen aanpassen). Vervolgens zweeft de video en kan je andere dingen doen. De video window kan je verder nog resizen en transparant maken. Werkt zowel in landscape als portrait mode. Hierdoor kan je dus bijvoorbeeld een YouTube video blijven kijken terwijl je met iemand aan het chatten bent via WhatsApp.
En Controllers for All raad ik iedereen met een jailbreak aan. Je kan hiermee andere controllers gebruiken als MFi controller. Steeds meer games maken gebruik van MFi, zoals GTA SA en Modern Combat. Ik kan nu mijn Dualshock 4 controller gebruiken om games te spelen. Het werkt ook met de Dualshock 3 en Wii Pro controller en een lijst aan andere iPega controllers (te koop via dx.com) Nog alleen de Dualshock 4 mount kopen van Sony en ik ben gereed!

https://www.conrad.nl/nl/..._campaign=36780&insert=9J
[ Voor 33% gewijzigd door ASNNetworks op 01-11-2014 16:33 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ooh dat wilde niet hier.matthijst schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:30:
Jailbrak terwijl alles er al op stond
- Pangu --> Pangu update --> Cydia --> Cydia update (was voor versie 1.1 uitkwam).
Ik moest Restore > activatie scherm door klikken > Jailbreaken > Back-up terug zetten.
Hee dat is idd wel een toffe tweak, thnxASNNetworks schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:24:
Voor mensen met een iPhone 6 Plus en iPads raad ik Videopane aanHad die tweak al op de iPad vorig jaar, echter was het niet praktisch op de iPhone 5/S. Maar met het grote scherm van de 6 Plus is het echt een fijne toevoeging. Mensen op de iPhone 6 zou ik het iets minder snel aanraden gezien het kleinere scherm, maar wie weet vinden mensen het daar ook wel fijn.
Videopane zorgt ervoor dat je de video los kan koppelen van de app. Dus je start een video van YouTube, Safari of andere app en je kan die loskoppelen door 2x te tappen (via de instellingen kan je verder dingen aanpassen). Vervolgens zweeft de video en kan je andere dingen doen. De video window kan je verder nog resizen en transparant maken. Werkt zowel in landscape als portrait mode. Hierdoor kan je dus bijvoorbeeld een YouTube video blijven kijken terwijl je met iemand aan het chatten bent via WhatsApp.
[video]
[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 01-11-2014 17:32 ]
[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 01-11-2014 22:20 ]
Net de iPad Air gedaan om te kijken of ik misschien mazzel had ofzo.
Dit gedaan:
- Find my iPad uitgezet
- Reservekopie gemaakt (iCloud en iTunes voor de zekerheid) --> encryptie van reservekopie in iTunes niet aan staan
- Pangu gebruikt (v 1.1.0), gewoon doorgeklikt, geen airplane mode, geen fresh restore
- Pangu opgestart op Springboard (niks bijzonders meer, geen updates oid).
- Cydia gestart op Springboard (gaat bestandssysteem voorbereiden)
- iPad herstart
- Cydia herstart -> UIKit Tools geupdate
Find my iPad en toegangscode aangezet.
Gereboot.
Werkt gewoon
Dat staat bij mij aan. Misschien dat hij daarom bij mij steeds fout gaat en ik echt een kaal geïnstalleerde iPhone moest jailbreken.
http://www.reddit.com/r/j...times_pangu_gets_to_this/
Hmm, dat is ook nog wel eens te proberen. Ik heb de encryptie uiteraard ook aan staan. Als je dat niet doet dan verlies je alle wachtwoorden van wifi etc.matthijst schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:23:
Had het zelf sowieso niet aan staan, maar paar keer gelezen dat het uit "moest". Hier bv:
http://www.reddit.com/r/j...times_pangu_gets_to_this/
Wat ik eerst nog ga proberen, omdat ik het vermoeden heb dat dit kan bijdragen aan het probleem: mijn reservekopie in iTunes is gemaakt op IOS7 (kom van de vorige jailbreak af). Dus ik ga nu eerst m'n iPad herstellen (voor de zoveelste keer), dan de backup terugzetten, dan een nieuwe backup maken (dus onder IOS8) en dan nogmaals het hele riedeltje weer proberen.
Het heeft echt te maken met de combinatie van backup terugzetten en passcode/touchid aan zetten. Als ik de iPad vers jailbreak en daarna een passcode instel gaat het prima, het gaat alleen fout als ik eerst een backup terugzet.
Wordt vervolgd, het is nu veel te laat
Waarom restore je dan elke keer en dan jailbreak en dan weer backup? Laat gewoon alles staan en jailbreak alleen. Ik heb gewoon gejailbreakt met alles erop nog en daarna pass/findmyiphone aangezet. Nergens last van.PhilipsFan schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:51:
[...]
Hmm, dat is ook nog wel eens te proberen. Ik heb de encryptie uiteraard ook aan staan. Als je dat niet doet dan verlies je alle wachtwoorden van wifi etc.
Wat ik eerst nog ga proberen, omdat ik het vermoeden heb dat dit kan bijdragen aan het probleem: mijn reservekopie in iTunes is gemaakt op IOS7 (kom van de vorige jailbreak af). Dus ik ga nu eerst m'n iPad herstellen (voor de zoveelste keer), dan de backup terugzetten, dan een nieuwe backup maken (dus onder IOS8) en dan nogmaals het hele riedeltje weer proberen.
Het heeft echt te maken met de combinatie van backup terugzetten en passcode/touchid aan zetten. Als ik de iPad vers jailbreak en daarna een passcode instel gaat het prima, het gaat alleen fout als ik eerst een backup terugzet.
Wordt vervolgd, het is nu veel te laat
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Maar bedacht me later dat ik alleen de jailbreak onder Windows doe, verder is alleen Apple hier dus mijn Back-up enz staat onder OSX.
-Backup (met encryptie) getrokken
-Via restore iOS 8.1 geinstalleerd
-Backup teruggezet
-Pangu 1.1. gedraaid (wel in airplane mode)
-Cydia alle updates in Substrate etc. laten installeren
Voor iFunbox is Apple File Conduit 2 van Saurik nodig en Appsync Unified Beta.
[ Voor 10% gewijzigd door Narc op 02-11-2014 19:03 ]
Omdat de jailbreak dan niet werkt. Hij begint dan bij stap 2/6 allerlei data naar de iPad te pompen en vervolgens loopt de boel bij stap 4 in error. Dat gebeurt consequent, ik heb het op allerlei manieren geprobeerd. Ook rebooten van de iPad (zoals het jailbreak programma suggereert) helpt niet.ASNNetworks schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:51:
[...]
Waarom restore je dan elke keer en dan jailbreak en dan weer backup? Laat gewoon alles staan en jailbreak alleen. Ik heb gewoon gejailbreakt met alles erop nog en daarna pass/findmyiphone aangezet. Nergens last van.
Maar geef me nog even, want het lijkt erop dat ik heb uitgevonden waarom het fout gaat. Volgens mij heb ik het nu goed, maar ik moet nog een paar x rebooten om het zeker te weten.
Heb je Touch ID en Find my iPhone uitgezet en de iPad in Airplane Mode gezet voordat je het aan Pangu aansluit en jailbreakt?PhilipsFan schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:49:
[...]
Omdat de jailbreak dan niet werkt. Hij begint dan bij stap 2/6 allerlei data naar de iPad te pompen en vervolgens loopt de boel bij stap 4 in error. Dat gebeurt consequent, ik heb het op allerlei manieren geprobeerd. Ook rebooten van de iPad (zoals het jailbreak programma suggereert) helpt niet.
Maar geef me nog even, want het lijkt erop dat ik heb uitgevonden waarom het fout gaat. Volgens mij heb ik het nu goed, maar ik moet nog een paar x rebooten om het zeker te weten.
[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 02-11-2014 20:54 ]
Yes, uiteraard. Dat stond zelfs nog op het scherm. Maar het werkte allemaal niet.ASNNetworks schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:53:
[...]
Heb je Touch ID en Find my iPhone uitgezet en de iPad in Airplane Mode gezet voordat je het aan Pangu aansluit en jailbreakt?
Maar ik heb het voor elkaar. Het probleem blijkt toch de encryptie op de backup. Ik heb het nu als volgt gedaan:
Uitgangssituatie: iPad mini 2 met IOS8 vers erop en daarna backup teruggezet.
- Passcode, find my iPhone uitgezet
- in iTunes de encryptie van de backup uitgezet (hij maakt dan een nieuwe backup)
- Jailbreaken en Cydia laten initialiseren
- Passcode en find my iPhone weer aangezet
- Reboot ter controle
- in iTunes de encryptie weer aangezet (hij maakt een nieuwe backup)
Als WhatsApp het goed aanpakt hoeft er geeneens een QR tweak te komen. Dan kan je net als iMessage direct een berichtje terug sturen. Maarja, dan moet WhatsApp het ook (zal de eerste keer zijn) in een keer goed aanpakkenUntouchablezz20 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:36:
Nee, hoop dat nu met iOS 8 er een QR komt voor WhatsApp. Interactive message notification doet dit wel, maar na 3 minuten komen berichten niet meer aan.
Nee, ligt dit keer niet aan WhatsApp. De QR API, waar iMessage gebruik van maakt, is alleen voor iMessage en niet voor third party apps. Developers kunnen dit dus ook niet gebruiken. Dat is dus balen.ASNNetworks schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:46:
[...]
Als WhatsApp het goed aanpakt hoeft er geeneens een QR tweak te komen. Dan kan je net als iMessage direct een berichtje terug sturen. Maarja, dan moet WhatsApp het ook (zal de eerste keer zijn) in een keer goed aanpakken
Ah ok, ja ik zie nu dat third party interactive notifications geen keyboard mogen openen. Dus dingen zoals liken of retweeten kan wel, maar je kan niet zelf iets typen vanaf de notificatie. Dan wordt je doorgestuurd naar de app. Nja, ik zit er persoonlijk niet op te wachten eerlijk gezegd. Met vorige iOS jailbreaks maakte ik er ook geen gebruik van na een tijdje. Waarom?: ik stuur nooit één bericht. Als iemand mij iets stuurt wordt het al snel een gesprek, waardoor ik alsnog de app moet openen op alles snel te lezen en te blijven reageren. iMessage quick reply gebruik ik nu ook nooit op iOS8. Maar snap dat het voor sommigen wel erg handig kan zijn.Untouchablezz20 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:48:
[...]
Nee, ligt dit keer niet aan WhatsApp. De QR API, waar iMessage gebruik van maakt, is alleen voor iMessage en niet voor third party apps. Developers kunnen dit dus ook niet gebruiken. Dat is dus balen.
Iemand met kennis over eventuele andere tweaks die dit kunnen?
Met dictation is er zeker geen manier met spraak foutief gesproken text te verwijderen? Zo moet je dan altijd nog pielen op je keyboard en maakt dat berichten sturen handsfree niet geheel handig.
Je hebt nu BetterFiveIconDock!knakker2 schreef op maandag 03 november 2014 @ 00:54:
Five icon Dock blijft vooralsnog uit. Wil heel graag dit en ook springboard icoon rown aanpassen. Kan helaas nog niet
Iemand met kennis over eventuele andere tweaks die dit kunnen?
Met dictation is er zeker geen manier met spraak foutief gesproken text te verwijderen? Zo moet je dan altijd nog pielen op je keyboard en maakt dat berichten sturen handsfree niet geheel handig.
en waar vind ik die?? Bij mij in Cydia staat ie niet.
Bing
Batterij is wel hetzelfde gebleven, en zelfs met UntetheredSiri, zodat deze ook zonder stroomvoorziening werkt slurpt ook niet zo veel als gedacht
http://www.want.nl/de-use...tch-op-je-iphone-het-kan/
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Zie eventueel hier voor meer uitleg.
Lees nu het berichtje hieronder, thanks en bij mij 5s lijnt ie perfect uit. (veel plaats was er natuurlijk nietbing69 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:10:
[...]
en waar vind ik die?? Bij mij in Cydia staat ie niet.
Bing
Ah ja, op de iphone 6 nietbing69 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:22:
[...]
Lees nu het berichtje hieronder, thanks en bij mij 5s lijnt ie perfect uit. (veel plaats was er natuurlijk niet)
op de 5s wel, had ik wellicht er even bij moeten zeggenzTz schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:18:
five icondock werkt niet naar behoren. Lijnt niet op de juiste manier uit
iFile werkt ook, ben wel heel benieuwd naar Springtomize, ook erg handig
op Twitter komen updates overzichtelijk voorbij;
https://twitter.com/cydia_update
er is een andere five icon dock (IOS7) die wel beter is uitgelijnd...zTz schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:18:
five icondock werkt niet naar behoren. Lijnt niet op de juiste manier uit
btw eerder in dit topic had ik nog een screenshot geplaatst hoe het er nu bij jou uit ziet...(randje in "[iOS] Jailbreaken - Deel 8").
de five icon dock die wel beter is uitgelijnd heet 'Five Icon Dock (iOS7)' en die heb ik van de WeAmDev repo (http://weamdev.org/repo)
[ Voor 6% gewijzigd door randje op 03-11-2014 15:43 ]
Update op m'n eigen probleem. Het blijkt wel te werken als je alleen OpenVPN gebruikt. Ik had 2 VPN configuraties, een in OpenVPN en een in de instellingen. Die laatste heb ik gedelete en nu wil OpenVPN in ieder geval weer starten. Wordt vervolgd...PhilipsFan schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:14:
Big trouble. VPN werkt niet meer als gevolg van de jailbreak. De app OpenVPN crasht meteen bij het starten en vanuit de instellingen VPN inschakelen wil ook niet meer. Aangezien ik VPN erg veel gebruik vind ik dat toch wel heel vervelend. Meer mensen hier last van?
Zie eventueel hier voor meer uitleg.
Edit: het werkt inderdaad, ik kan nu weer vanuit OpenVPN verbinding maken. Maar als je een tweede VPN verbinding configureert in instellingen, dan gaat het fout: die nieuwe verbinding werkt dan wel, maar de OpenVPN app weer niet. Je kunt dus niet beide tegelijk gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door PhilipsFan op 03-11-2014 18:04 ]
Verwijderd
Momenteel niet. Er is een tweak op de iPad genaamd OS Experience waarmee je in feite de apps als vensters kan gebruiken. Het werkte erg goed moet ik zeggen. Deze is echter niet voor de iPhone gemaakt destijds. Misschien dat de ontwikkelaar met een update komt voor de iPhone nu de 6+ er is.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:45:
Heeft een van jullie een idee of er een tweak bestaat waarmee je op je iPhone 6+ meerdere schermen open kan hebben staan? Ongeveer hetzelfde als de Galaxy Note?
Nu ik dit lees ga ik ook ff mn iPad Air jailbreaken (was de tweak vergeten). Zal even testen of het op de iPad Air nog werkt onder iOS 8.1 voor de geïnteresseerden.
edit: OS Experience werkt helaas nog niet op iPads onder iOS 8.1 Even afwachten op een update dus.
[ Voor 17% gewijzigd door ASNNetworks op 03-11-2014 19:27 ]
Gebeurt hier niet (iPhone 6, IOS8.1, jailbreak). Hij gaat gewoon opladen. Klinkt als een kapotte extensie of tweak die nog niet geschikt is voor IOS8.1.kimiferrari schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:26:
Even een vraag. Heeft iemand van jullie die de iPhone gejailbreakt hebben ook last van dat als de iphone aangesloten wordt op voeding (computer of stopcontact) met scherm uit, dat de iphone een paar seconden niet reageert en daarna respringt? Dit probleem heb ik niet als de iphone aangesloten is op een voeding met het scherm aan
Verwijderd
ASNNetworks schreef op maandag 03 november 2014 @ 18:54:
[...]
Momenteel niet. Er is een tweak op de iPad genaamd OS Experience waarmee je in feite de apps als vensters kan gebruiken. Het werkte erg goed moet ik zeggen. Deze is echter niet voor de iPhone gemaakt destijds. Misschien dat de ontwikkelaar met een update komt voor de iPhone nu de 6+ er is.
Nu ik dit lees ga ik ook ff mn iPad Air jailbreaken (was de tweak vergeten). Zal even testen of het op de iPad Air nog werkt onder iOS 8.1 voor de geïnteresseerden.
edit: OS Experience werkt helaas nog niet op iPads onder iOS 8.1 Even afwachten op een update dus.
Ik zit nog bij 5.1.1 (met jailbreak) dus wellicht tijd eens te updaten. Of houd ik een veel tragere iPad over met de update en jailbreak er over?
Ff geduld. Ik ga het vanavond op de iPad 2 doen. Bevindingen komen hier.-DG- schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:24:
Heeft iemand PanGu al op de iPad 2 geprobeerd op iOS 8.1?
Ik zit nog bij 5.1.1 (met jailbreak) dus wellicht tijd eens te updaten. Of houd ik een veel tragere iPad over met de update en jailbreak er over?
Dus ik ga binnenkort maar eens updaten naar 8.1 voordat 8.1.1 in een keer uitkomt en ik nog op iOS 7 zit...
nvm. is al gezegd.
[ Voor 6% gewijzigd door larsiey op 04-11-2014 15:41 ]
Bedankt voor de tip. Vandaag of morgen dus maar eens upgraden.Geert1976 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:57:
iOS 8.1.1 Beta heeft PanGu gepatched! (bevestigd op het Weibo forum door 1 van de PanGu dev's)
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Hoe voorkom ik dat mijn iPhone 6 zich automatisch gaat updaten? Of hoef ik hier niet bang voor te zijn?
Zit nu op iOS 8.1 met Pangu
Hoe zorg ik dat mijn iPhone 6 stopt met zeuren dat er niet genoeg iCloud opslagplaats is om mijn iPhone te backuppen? Of beter nog: hoe zet ik die backup functie uit.
Had hem eerst op "Reservekopie op deze computer maken" staan, maar
Elke keer als ik ook maar 1 liedje wil kopieren naar mijn iPhone, werd er een complete nieuwe backup gemaakt, en dat duurde altijd 10 minuten ofzo, beetje belachelijk om 1 liedje op mijn telefoon te krijgen
Is hier een jailbreak tweak voor ofzo?
Hoe zet ik die tips uit? Krijg om de tijd een schermpje ONTDEK NIEUWE FUNCTIES IN IOS 8 blabla, zeer irritant. -> is er een tweak om dit eruit te slopen?
En wat zeg je er na er na dagje van? Met ios 7 vindt ik mijn iPad 2 al niet erg snel, dus ook twijfel nogal.PhilipsFan schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:10:
Procedure werkt ook goed op iPad2. Deze is ook nog wel bruikbaar op IOS8, al gaat het niet heel snel allemaal.
1. In de vorige jailbreak veries werd OTA update geblokkeerd, je kon dus nog alleen updaten via de computer. Ik neem aan dat het nu ook gewoon hetzelfde is.iVisionz schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:44:
Beste Tweakers, een paar vraagjes:
Hoe voorkom ik dat mijn iPhone 6 zich automatisch gaat updaten? Of hoef ik hier niet bang voor te zijn?
Zit nu op iOS 8.1 met Pangu
Hoe zorg ik dat mijn iPhone 6 stopt met zeuren dat er niet genoeg iCloud opslagplaats is om mijn iPhone te backuppen? Of beter nog: hoe zet ik die backup functie uit.
Had hem eerst op "Reservekopie op deze computer maken" staan, maar
Elke keer als ik ook maar 1 liedje wil kopieren naar mijn iPhone, werd er een complete nieuwe backup gemaakt, en dat duurde altijd 10 minuten ofzo, beetje belachelijk om 1 liedje op mijn telefoon te krijgen
Is hier een jailbreak tweak voor ofzo?
Hoe zet ik die tips uit? Krijg om de tijd een schermpje ONTDEK NIEUWE FUNCTIES IN IOS 8 blabla, zeer irritant. -> is er een tweak om dit eruit te slopen?
2. Ik denk bij Instellingen>iCloud>Opslag en reservekopie daar staat een schakelaar van iCloud-reservekopie, ik denk als je die uitzet dat je dan ook geen melding meer krijgt, of je iCloud een beetje opruimen. Ik kreeg bij het jailbreaken van mijn iPad 3 ook een melding dat mijn iPad bijna vol was terwijl er nog 20 gb vrij was...
3. Ik lees dit op reddit: You could use iFile (or Filza, SSH, terminal,...) to rename the Tips.app in the /Applications directory to something like Tips.app.bak.
You could straight delete it, but I always suggest just renaming it in case something unexpected happens.
En als je OpenSSH installeerd vergeet dat niet je wachtwoord te veranderen.
Of zie ik iets over het hoofd omdat pangu of appcake dit blokkeren?
Bing
Super bedankt voor je tips,larsiey schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:15:
[...]
1. In de vorige jailbreak veries werd OTA update geblokkeerd, je kon dus nog alleen updaten via de computer. Ik neem aan dat het nu ook gewoon hetzelfde is.
2. Ik denk bij Instellingen>iCloud>Opslag en reservekopie daar staat een schakelaar van iCloud-reservekopie, ik denk als je die uitzet dat je dan ook geen melding meer krijgt, of je iCloud een beetje opruimen. Ik kreeg bij het jailbreaken van mijn iPad 3 ook een melding dat mijn iPad bijna vol was terwijl er nog 20 gb vrij was...
3. Ik lees dit op reddit: You could use iFile (or Filza, SSH, terminal,...) to rename the Tips.app in the /Applications directory to something like Tips.app.bak.
You could straight delete it, but I always suggest just renaming it in case something unexpected happens.
En als je OpenSSH installeerd vergeet dat niet je wachtwoord te veranderen.
maar mijn jailbreak faalt al.
Krijg mijn iPhone niet gejailbreakt.
(iPhone 6 64gb iOS 8.1)
Bij Pangu blijft die hangen op "Preparing the environment 4/6"
En daarna Error - an unknown Error occured, if this problems stays for 3 times Reboot your device and try again
Nou heb t al 8 keer geprobeerd, telefoon aan / uit gezet verschillende keren.... Don't know what to do now
Ohja en Zoek Mijn iPhone is uit, passcode is uit.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Yep was ik vergeten erbij te zetten vliegtuigmodus is ook aanck2000nl schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:30:
@iVisionz: flightmode aangezet?
Had eerste keer met ota update ook dat ie hing op stap 4.
iOS 8.1 is gewoon via de telefoon (wifi) geïnstalleerd,matthijst schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:24:
iOS via iTunes geïnstalleerd of een ota update gehad tussendoor?
Had eerste keer met ota update ook dat ie hing op stap 4.
wat is een ota update precies?
Heb het nog een aantal keer geprobeerd net en ik blijf deze melding krijgen:

ik zit nu te denken om mijn iPhone te restoren,
Maar welke volgorde moet ik dan pakken:
alles terugzetten naar fabrieksinstellingen (wis iPhone?) > dan de jailbreak uitvoeren > dan de reservekopie vanuit iTunes naar mijn iPhone terugzetten
óf eerst alles terugzetten naar fabrieksinstellingen (wis iPhone?) > dan de reservekopie vanuit iTunes naar mijn iPhone terugzetten > dan de jailbreak uitvoeren
?
1. backup maken
2. restore
3. iphone daarna zo minimaal mogelijk instellen (activatie procedure)
4. jailbreaken
5. Cydia icoontje aanklikken (filesystem op orde maken)
6. backup terugzetten
Evt dfu restore: telefoon aansluiten aan pc. Telefoon uitzetten. Aan/uit en homeknop tegelijk 10 seconden indrukken en dan de powerbutton loslaten maar homebutton ingedrukt houden.
Je scherm blijft zwart en je krijgt een pop-up in iTunes.
ck2000nl schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:24:
OTA = over the air. Dat is denk ik de oorzaak dat het jailbreaken niet lukt. Het moet via iTunes zijn gedaan, de update.
1. backup maken
2. restore
3. iphone daarna zo minimaal mogelijk instellen (activatie procedure)
4. jailbreaken
5. Cydia icoontje aanklikken (filesystem op orde maken)
6. backup terugzetten
Super bedankt, het is geluktmatthijst schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:51:
Yep. Dat dus.
Evt dfu restore: telefoon aansluiten aan pc. Telefoon uitzetten. Aan/uit en homeknop tegelijk 10 seconden indrukken en dan de powerbutton loslaten maar homebutton ingedrukt houden.
Je scherm blijft zwart en je krijgt een pop-up in iTunes.
Alleen ben ik nu al mijn Whatsapp gegevens (groepschats, media in gesprekken e.d.) en ALLE foto's kwijt (zo'n 6000+ foto's) die op de iphone stonden.
Ik probeer een reservekopie terug te zetten van eergisteren, maar krijg steeds foutmeldingen.
Kan ik die reservekopie zelf "ontleden" en via iFunbox / Tongbu assistent de fotos terugplaatsen op mijn iphone?
Die foto's staan gewoon in de map waar de reservekopie staat, alleen heten ze niet .jpg. Behalve als je je backup geencrypt had, dan is er geen beginnen aan. Je kunt dan het beste de stock IOS8.1 er weer op zetten, dan de iTunes reservekopie en daarna jailbreaken. Volg de volgorde die ik eerder beschreef, dan moet het goed komen.iVisionz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:18:
Alleen ben ik nu al mijn Whatsapp gegevens (groepschats, media in gesprekken e.d.) en ALLE foto's kwijt (zo'n 6000+ foto's) die op de iphone stonden.
Ik probeer een reservekopie terug te zetten van eergisteren, maar krijg steeds foutmeldingen.
Kan ik die reservekopie zelf "ontleden" en via iFunbox / Tongbu assistent de fotos terugplaatsen op mijn iphone?
Ik heb de volgorde van matthijsst gevolgd, omdat jou methode ook een aantal foutmeldingen gaf (foutcode 2005 ~ zou iets te maken hebben met usb? Afijn andere poorten geprobeerd en andere apple kabels.. geen effect) maar de jailbreak is iig gelukt.PhilipsFan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:57:
[...]
Die foto's staan gewoon in de map waar de reservekopie staat, alleen heten ze niet .jpg. Behalve als je je backup geencrypt had, dan is er geen beginnen aan. Je kunt dan het beste de stock IOS8.1 er weer op zetten, dan de iTunes reservekopie en daarna jailbreaken. Volg de volgorde die ik eerder beschreef, dan moet het goed komen.
Verder:
Welke map is dat? in welke map staan de reservekopieën opgeslagen?Die foto's staan gewoon in de map waar de reservekopie staat,
Edit: volgensmij is m'n complete computer in de war nu,
ik zal het even uitleggen:
ik probeer dus een reservekopie terug te zetten, iTunes geeft een melding "iTunes kan geen software terugzetten op de iPhone omdat de reservekopie niet op de computer kan worden opgeslagen."
...
Waarom moet iTunes een nieuwe reservekopie maken?Ik probeer toch juist een oude terug te zetten?
Maargoed, vervolgens klik ik die melding weg en komt er rechtsonderin een scherm van windows dat de C schijf vol is.
Ik heb een SSD van 160 GB als C schijf, en iTunes wil die natuurlijk dolgraag volproppen met backups.....
Hier botst het dus, want er was nog maar 17kb (!!) vrij op m'n C schijf
Ik dus wat ruimte gemaakt, zo'n 5 gb aan troep verwijderd (oude downloads, installers e.d., jullie kennen het wel)
En daarna opnieuw geprobeerd, MET links op het scherm de verkenner aan om mijn schijfruimte in de gaten te houden.. en je raad het al... op het moment dat de foutmelding verschijnt word er plots 5 gb aan data weer op mijn C schijf erbij gepleurd, god mag weten wat het voor data is.. maar het gaat dus compleet fout!
What to do now?
Hoe kan ik uitvinden welke data er plots naar mijn C word gekopieërd?
PhilipsFan super bedankt voor je snelle hulp trouwens, erg attent
Edit2:
iTunes reageert nu helemaal nergens meer op
O gosh waar ben ik ook weer aan begonnen..

Edit 3:
Ik ben weer ergens achter gekomen, als ik nu op synchroniseren klik (niet alle nummers waren namelijk naar mijn iPhone gekopieërd.) dan komt er deze error:

ik vraag me af waar die 8,21 gb teveel vandaan komt, muziek kan het niet zijn want dat is "maar" 28 gb, de iphone is 64gb. moet makkelijk passen dus (heeft overigens altijd gepast)
Het is ook geen muziek maar "Andere", als ik naar de iphone toega zie ik dit:

Ik sta nu echt in duplo

[ Voor 16% gewijzigd door iVisionz op 06-11-2014 20:11 ]
iTunes probeert een nieuwe backup te maken. Afhankelijk van hoeveel data er op je iPad staat kan dat inderdaad meerdere GB's zijn, meer ruimte maken dus. Je backups staan in je profieldirectory onder Appdata\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup. Aangenomen dat je Windows 7 of hoger gebruikt. Je kunt ook, als je weet wat je doet, wat oudere backups weggooien of verplaatsen naar een externe schijf.iVisionz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:56:
[...]
iTunes reageert nu helemaal nergens meer opals ik de iphone insteek blijft er staan "Wachten tot de wijzigingen zijn toegepast" en dat staat er nu al zo'n 15 minuten..
O gosh waar ben ik ook weer aan begonnen..![]()
Waarom probeert iTunes een nieuwe backup te maken, als ik juist een oude backup probeer terug te zettenPhilipsFan schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:16:
[...]
iTunes probeert een nieuwe backup te maken. Afhankelijk van hoeveel data er op je iPad staat kan dat inderdaad meerdere GB's zijn, meer ruimte maken dus. Je backups staan in je profieldirectory onder Appdata\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup. Aangenomen dat je Windows 7 of hoger gebruikt. Je kunt ook, als je weet wat je doet, wat oudere backups weggooien of verplaatsen naar een externe schijf.

Verwijderd
Waarom doe je geen clear trash met tongbu, je zal zien dat het veel opruimt.iVisionz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:34:
[...]
Waarom probeert iTunes een nieuwe backup te maken, als ik juist een oude backup probeer terug te zetten
Je bent een heldVerwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:20:
[...]
Waarom doe je geen clear trash met tongbu, je zal zien dat het veel opruimt.

iTunes is nu alles terug aan het kopieëren, ik hoop dat het werkt
Bedankt, het is gelukt! Helemaal happy nu!Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:20:
Graag gedaan, ik doe dit zeker 1x per mnd...
Ik wil graag ck2000nl, matthijst, PhilipsFan en eddie-men bedanken voor de snelle hulp!
Alles is weer terug, de fotos, de muziek, alle media van WhatsApp enz. + het belangrijkste: de jailbreak!
oh wat ben ik blij dat dit forum er is, zat echt met m'n handen in t haar
Wel jammer dat Eclipse theme het nog niet doet op iOS 8 en iOS 6 icons doen het ook niet helaas, of heeft er iemand toevallig nog een tweak waardoor dit wel werkt?
Nog niet, is er een methode om dit snel te doen ipv met de verkenner ?matthijst schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:50:
Nu meteen even al je foto's gebackupt naar een harde schijf neem ik aan
Begin van de week heb ik mijn 5S bijgewerkt van ios 7 naar 8.1 om te jailbreaken (Pangu 1.2). Die is natuurlijk gelukt, maar zonder extra tweaks te hebben geïnstalleerd vanuit Cydia heeft ie problemen om te booten. Hij blijft dan hangen op het bootscherm met de Apple logo. Iemand anders dit ook ervaren? De enige oplossing om de iphone weer werkend te maken, was een DFU restore...
Ik heb de nieuwe Pangu 1.2.1 nog niet geprobeerd...
Doe het nog een keer in de volgorde die ik eerder heb gepost. Heb precies hetzelfde gehad.ck2000nl schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:31:
@iVisionz: graag gedaan!
Begin van de week heb ik mijn 5S bijgewerkt van ios 7 naar 8.1 om te jailbreaken (Pangu 1.2). Die is natuurlijk gelukt, maar zonder extra tweaks te hebben geïnstalleerd vanuit Cydia heeft ie problemen om te booten. Hij blijft dan hangen op het bootscherm met de Apple logo. Iemand anders dit ook ervaren? De enige oplossing om de iphone weer werkend te maken, was een DFU restore...
Ik heb de nieuwe Pangu 1.2.1 nog niet geprobeerd...
(kreeg em ook niet in de safe mode, met de power button + volume up ingedrukt...)
procedure: Iphone ge-update naar IOS 8.1. Vervolgens jailbreak gestart 1.2.0. Ging volgens mij goed echter na het aanzetten van de iphone verschijnt er even een apple maar verder gebeurd er niets meer.
De update is wel via Itunes gedaan.
DFU mod lukt ook niet (slaap en powerknop). Iphone 5 aangesloten aan pc met itunes gestart. Iphone geprobeerd te starten in DFU modus maar lukt maar niet om hem aan te krijgen.
Iemand suggesties hiervoor?
[ Voor 4% gewijzigd door monta op 07-11-2014 11:40 ]
monta
Scherm zwart.
Staat ie er al niet in?
Powerknop en Home knopmonta schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:37:
DFU mod lukt ook niet (slaap en powerknop).
Zie http://www.iphoned.nl/tips/iphone-dfu-modus-inschakelen/
Is er al iemand die een handige tweak/app heeft gevonden waarmee je 3G/4G kan uitzetten om 2G te forceren? Voorheen (iOS 2 tm 6) gebruikte ik hiervoor SBsettings maar die is helaas niet meer beschikbaar. Tips voor een alternatief?Michael Knight schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 04:21:
Als de JB-community een nette 2G/3G/4G-switch weet te maken, jailbreak ik alsnog.
Blijkbaar is het te moeilijk voor Apple en providers om dat gewoon goed in de instellingen te verwerken.
(En ja, er zijn veel mensen die graag op 2G zitten i.v.m. slechte ontvangst / continu pulsen tussen 3G/4G, waardoor de batterij ziekelijk snel leeggaat. 2G is dan perfect)
iPhone aansluiten op PC. Power- en homeknop tegelijk indrukken en vasthouden. Kan wel 20 seconden of langer duren. Als het goed is (soms moet je een paar keer proberen) schiet ie dan in DFU. Dit kun je herkennen aan het iTunes icoontje op het scherm van je iPhone. Als het goed is herkent iTunes 'm dan ook meteen.monta schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:37:
Iphone 5 boot niet meer na jailbreak.
procedure: Iphone ge-update naar IOS 8.1. Vervolgens jailbreak gestart 1.2.0. Ging volgens mij goed echter na het aanzetten van de iphone verschijnt er even een apple maar verder gebeurd er niets meer.
De update is wel via Itunes gedaan.
DFU mod lukt ook niet (slaap en powerknop). Iphone 5 aangesloten aan pc met itunes gestart. Iphone geprobeerd te starten in DFU modus maar lukt maar niet om hem aan te krijgen.
Iemand suggesties hiervoor?
Nu een backup terugzetten en over een paar dagen weer proberen..
monta
http://moreinfo.thebigbos...ction.php?file=eclipse2DpiVisionz schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:03:
[...]
Bedankt, het is gelukt! Helemaal happy nu!
Ik wil graag ck2000nl, matthijst, PhilipsFan en eddie-men bedanken voor de snelle hulp!
Alles is weer terug, de fotos, de muziek, alle media van WhatsApp enz. + het belangrijkste: de jailbreak!
oh wat ben ik blij dat dit forum er is, zat echt met m'n handen in t haar
Wel jammer dat Eclipse theme het nog niet doet op iOS 8 en iOS 6 icons doen het ook niet helaas, of heeft er iemand toevallig nog een tweak waardoor dit wel werkt?
Is net uit.
happy camper!
Net gekocht, doet het heel fijn, alleen is de text onder icons in app folders bij mij nu zwart op zwartGeert1976 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:21:
Eclipse had ik al op mijn 5S, maar Eclipse 2 is werkelijk waar een juweeltje op mijn iPhone 6....bijna alles tot in detail prachtig uitgewerkt!!
happy camper!
I see red pixels.
denk het laatste ja, ik heb het namelijk niet in mijn app folderswwwhizz schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:23:
[...]
Net gekocht, doet het heel fijn, alleen is de text onder icons in app folders bij mij nu zwart op zwartIemand een idee hoe ik dat op kan lossen? Misschien heb ik dat wel per ongeluk gedaan met een andere jailbreak app?
Ik heb ook Flex 2 en xcon 39 beta 7 geprobeerd, maar tevergeefs.
edit: pc opnieuw gestart, iPad opnieuw gestart, opnieuw toestemming gegeven en nu werkt t wel. iTunes voor mij nog steeds het slechtste stuk software ooit gemaakt, wat een wanboel...
edit 2: jailbreak prima gelukt op iPad Air
[ Voor 48% gewijzigd door Cartman! op 08-11-2014 21:24 ]
Kan je je openssh wachtwoord veranderen, wel even doen!Cartman! schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:53:
Wat haat ik iTunes toch zo enorm...iTunes gestart, iPad aangesloten en er gebeurt niks en kan nergens een verwijzing vinden naar m'n iPad... wat een baggerpakket
edit: pc opnieuw gestart, iPad opnieuw gestart, opnieuw toestemming gegeven en nu werkt t wel. iTunes voor mij nog steeds het slechtste stuk software ooit gemaakt, wat een wanboel...
edit 2: jailbreak prima gelukt op iPad AirEr is wel een Pangu app geinstalleerd, wat doet die?
Helaas nog geen werkende UPC Horizon app, xCon 39 beta 7 doet niet wat het deed op iOS7 helaas... ook iFunbox detecteert de iPad nog als jailed ondanks AppSync en afc2add
edit: oh, voor foto's/muziek/video boeit t niet als ie jailed ziet, werkt gewoon
[ Voor 30% gewijzigd door Cartman! op 08-11-2014 22:41 ]
https://github.com/Januzellij/OpenOther
Kan je gebruiken om met het icoon van de ene app een andere te openen.
Ik gebruik 'm op m'n iPhone om met het Apple kalender icoontje de WeekCal app te openen. Zo heb je dus wel de datum op het icoon staan
Zijn er mensen die zijn/haar iPhone 6 Plus onder iOS 8.1 hebben gejailbreakt en wat zijn de ervaringen? Merken je veel verschil in accuduur.
Heb zo'n 8 tweaks/Apps uit Cydia
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods