Life is to short to mess with it... Mijn V&A
DaanDH schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:42:
De vorige eigenaar is dus niet meer mee in contact te komen, wegens omstandigheden.
Hmmm beetje tegenstrijdig ? Immers kan je daar niet in en de persoon is niet benaderbaar ? Tevens zal je dan nog steeds de passcode eerst uit moeten zetten op het toestel zelf ( Waarvoor je dus een passcode nodig hebt ). Daarom vragen ze ook altijd bij een officiele reparatie om de passcode eraf te halen en hem te verwijderen uit de icloud als device.DaanDH schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:35:
Dus de telefoon van de eigenaar verwijderen uit zijn iCloud zal voldoende moeten zijn?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Haha, het was zo laat. Begreep het helemaal verkeerd!FreshMaker schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:23:
[...]
Je zit in een JB stukje van het forum, ik denk niet dat hij het over het OS heeft, maar eerder over de jailbreak
hi!
Was een voorbeeld, niet dat we in zijn iCloud kunnen komen, dat terzijde. De eigenaar is helaas niet meer onder ons vandaar.ShadowBumble schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:58:
[...]
[...]
Hmmm beetje tegenstrijdig ? Immers kan je daar niet in en de persoon is niet benaderbaar ? Tevens zal je dan nog steeds de passcode eerst uit moeten zetten op het toestel zelf ( Waarvoor je dus een passcode nodig hebt ). Daarom vragen ze ook altijd bij een officiele reparatie om de passcode eraf te halen en hem te verwijderen uit de icloud als device.
[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-09-2014 14:51 ]
Prullenbak it is...
dan kan je natuurlijk ook gewoon inloggen op de telefoon, kijken naar het email adres van de iCloud en een password change aanvragen. Die komt dan op je telefoon binnen, ww wijzigen en je kan dan in de find my phone inloggen.
Anders als hij dus op de passcode staat en je weet deze niet, en je weet het iCloud ww niet, kan je idd een (evt dfu) restore doen, en hopen dat find my phone niet aanstond.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Als ik meer dan 3 maanden geen actie op een account heb, krijg ik een mail.
Reageer ik niet binnen 1 of 2 maanden, krijgen vooraf aangewezen contacten een mail met instructies om de boel 'over te nemen'
hierin heb ik mijn dropboxgegevens staan ( naam / ww ) en verdere instructies om mijn accounts te benaderen ( keepass ).
Aangezien ik de backups beheer van meerdere mensen, is het wel handig dat met mijn 'wegvallen' die mensen alsnog bij hun backups / data kunnen
https://www.google.com/settings/u/0/account/inactive
[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 19-09-2014 11:12 ]
Kennen jullie een goed alternatief om muziek te syncen van pc naar een iphone (iOS 7.1.1 Pangu JB)? Ik heb ifunbox al geprobeerd, maar die sorteert tracks binnen een album op alfabet.
Syncen met iTunes werkt niet omdat zich bij het synchroniseren-deel van de apps een autorisatieprobleem voordoet. Ik zoek liever een alternatief dan dat ik het via iTunes oplos.
Thanks!
Heb je die apps dan wel gekocht?Narc schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:43:
Howdy,
Kennen jullie een goed alternatief om muziek te syncen van pc naar een iphone (iOS 7.1.1 Pangu JB)? Ik heb ifunbox al geprobeerd, maar die sorteert tracks binnen een album op alfabet.
Syncen met iTunes werkt niet omdat zich bij het synchroniseren-deel van de apps een autorisatieprobleem voordoet. Ik zoek liever een alternatief dan dat ik het via iTunes oplos.
Thanks!
Normaal zou er geen probleem zijn om muziek te synchroniseren via iTunes met een jailbreak.
Ik heb ook een jailbreak en nergens last van.
Cool. Die ga ik inderdaad proberen. Weet je toevallig of daarbij de album-volgorde in takt blijft?Cheacker schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:00:
Media Monkey?
Op de een of andere manier heb ik altijd gedoe met iTunes. Vandaar dat ik de oplossing even elders zoek. Het maken van een backup doet het nog wel en dat is het enige waar ik iTunes voor wil gebruiken.larsiey schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:04:
[...]
Heb je die apps dan wel gekocht?
Normaal zou er geen probleem zijn om muziek te synchroniseren via iTunes met een jailbreak.
Ik heb ook een jailbreak en nergens last van.
Over het wel of niet kopen van apps mogen we het hier volgens mij niet hebben

Bedankt voor de tip, maar dat lijkt me nu nog een beetje drastisch. Moet ik dan bovendien niet over naar iOS 8, zonder JB?SidewalkSuper schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:10:
Heb er ook nog nooit van gehoord. Hoe zou je dat oplopen. Misschien moet je hem eens helemaal herstellen via dfu mode.
Dacht het wel, met de tag editor worden normaal de tracknummers toegevoegd.Narc schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:38:
[...]
Cool. Die ga ik inderdaad proberen. Weet je toevallig of daarbij de album-volgorde in takt blijft?
Nu nog niet natuurlijk, 7.1.2 wordt nog steeds gesigneerd. Zal niet lang meer duren alleen.Narc schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:41:
[...]
Bedankt voor de tip, maar dat lijkt me nu nog een beetje drastisch. Moet ik dan bovendien niet over naar iOS 8, zonder JB?
Ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat je meteen veroordeeld werd tot de laatste versie.SidewalkSuper schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:32:
[...]
Nu nog niet natuurlijk, 7.1.2 wordt nog steeds gesigneerd. Zal niet lang meer duren alleen.
Mediamonkey werkt prima als alternatief! Even een kwartiertje uitzoeken en dan is het al handiger dan iTunes. Ook de album-volgorde gaat goed. Sommige "various artists" albums verschijnen nog wel gesplitst op de iphone terwijl die wel als 1 album in de mediamonkey-library staan. Dat is iets van latere zorg.
Voor nu; problem solved!
Vooralsnog nog geen reden naar 8 te gaan met al dat gedoe
Ik wou nog snel upgraden naar ios 7 met m'n ipad2.knakker2 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:15:
Door al die updates in iOS8 zal een eventuele JB nog wat langer kunnen duren , nietwaar ?
Vooralsnog nog geen reden naar 8 te gaan met al dat gedoe
Nu bleek dat ios7 niet meer gesigned werd, ipad2 stuck in recovery mode, uiteindelijk ios8 geinstalleerd.
Hopelijk komt er nu snel een JB
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik heb 5.1.1 shsh blob in mijn telefoon in cydia.
huidige firmware is 5.1.1 en jailbroken
Ik heb het via ifaith geprobeerd en redsn0w. redsnow geeft aan signing closed for ticket. en ifaith wilt em ook niet updaten. Ik wil niet zomaar doorgaan met iets wat mijn phone kan bricken omdat ik niet weet wat ik precies moet doen.
de enige reden dat ik wel upgraden is omdat veel apps ios 6 vragen
http://redd.it/2jz7nm
[ Voor 11% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-10-2014 12:54 ]
Denk niet dat ik meer ga jailbreaken. Er zitten te weinig voordelen aan voor me.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-10-2014 17:52 ]
Je kan iOS 8.1 dan wel jailbreaken, cydia werkt er nog niet op...Narc schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:57:
Sweet, rap gegaan. Gaan jullie over op 8.1 of blijven jullie nog even op 7.1.x? Er zitten volgens mij ook wel wat privacyvoordelen aan iOS8.
Dus deze versie is nog meer voor developers dan voor de gebruikers.
Ook zullen de tweaks nog moeten worden geupdate voordat ze werken op iOS 8.
Dus ik blijf nog eventjes op iOS 7.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ach hij had Cydia ook onwijs snel gefixed, zal met mobile substrate ook wel vlot gebeuren.larsiey schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:54:
Saurik moet mobile substrate nog updaten, dus veel zul je er niet aan hebben.
Klopt, maar het is wel fijn om alvast Cydia te hebben. Even wachten tot mobile substrate geüpdatet is en je kan dat direct updaten. Je moet sowieso wachten tot tweaks weer aangepast worden om (optimaal) te werken op iOS8. Maar toch is het fijn om alles al te hebben en lekker elke minuut Cydia te starten en te refreshenlarsiey schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:54:
Saurik moet mobile substrate nog updaten, dus veel zul je er niet aan hebben.
*even een VM installeren voor windows*
[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 23-10-2014 01:32 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Dit is voor mij echt een pre voor ik upgrade van 7.1.2 af
99,9% van de tweaks hebben Mobile Substrate (Cydia Substrate) nodig om te kunnen functioneren. Momenteel is Mobile Substrate nog niet geschikt voor iOS8. TSProtector draait op Mobile Substrate, dus nee deze zal niet werken.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:44:
Werken retroarch en TSProtector P al met de nieuwe jb?
Dit is voor mij echt een pre voor ik upgrade van 7.1.2 af
De jailbreak is net een dag uit voor developers, Cydia draait nog op alpha build en Mobile Substrate draait nog niet eens op iOS8. Het gaat wel even duren tot veel tweaks zullen draaien op iOS8. Als je geen geduld hebt moet je weg blijven tot Cydia publiekelijk beschikbaar wordt gesteld. Tot die tijd zal nagenoeg niks werken namelijk via jailbreak.
edit: dat was snel: Cydia Substrate geüpdatet
http://www.idownloadblog....-9-5013-to-support-ios-8/
Nog even wachten op de public jailbreak zodat iedereen eenvoudig kan jailbreaken en Cydia kan installeren.
[ Voor 28% gewijzigd door ASNNetworks op 23-10-2014 14:46 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
Ik geloof dat Pangu wacht met een nieuwe publieke update tot cydia (en substrate) geupdate zijn en dan worden ze gebundelt.
Ik wacht in ieder geval nog wel even.
Edit: substrate is zojuist geupdate
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2014 14:17 ]
Gaat me nog vooral om Push For Gmail en Slide2Kill
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb het gister maar opgegevenmatthijst schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:33:
Cool, gaat rap zo. Vanavond ook maar s een poging wagen. Gisteren hing die jailbreak, waarschijnlijk doordat ik OTA-updates had gedaan. Bende nu met iTunes gerestored, dus zou moeten lukken nu
Gaat me nog vooral om Push For Gmail en Slide2Kill
Hopen dat Apple de bende niet te snel patcht (voordat je de kans krijgt om zonder boot-loops te jailreaken)
Daarom is het verstandig om direct naar iOS 8.1 te updaten. Zodra Apple iOS 8.1.1 uitbrengt met de nodige patches, dan valt iedereen die geen 8.1 heeft buiten de boot. Je kan dan alleen nog maar restoren of updaten naar 8.1.1. Mensen die al 8.1 hebben zijn veilig zolang ze op 8.1 blijven.matthijst schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:55:
Ja, is ook zo, wilde t alleen ff werkend zien, maar die "complete" update zal wel snel komen nu.
Hopen dat Apple de bende niet te snel patcht (voordat je de kans krijgt om zonder boot-loops te jailreaken)
http://cydia.saurik.com/package/mobilesubstrate/
Hopen dat Pangu een OSX app uitbrengt met Cydia, dan ga ik het ook proberen op mijn 6+
Ze hadden laats getweet dat een Mac app in the near future zal komen. Waarom geen VM opzetten?kimiferrari schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:
Cydia substrate schijnt ook geüpdate te zijn (je moeten nog wel je iPhone respringen):
http://cydia.saurik.com/package/mobilesubstrate/
Hopen dat Pangu een OSX app uitbrengt met Cydia, dan ga ik het ook proberen op mijn 6+
Dat is precies wat ik vanavond maar eens ga doenUntouchablezz20 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:46:
[...]
Ze hadden laats getweet dat een Mac app in the near future zal komen. Waarom geen VM opzetten?
Het jammere is alleen dat ik die dusdanig weinig gebruik dat ik altijd een uur naar het update scherm moet kijken bij de volgende reboot

Ik heb hier thuis ook gewoon een windows bakje staan. Ik wacht er voornamelijk mee omdat Cydia er nog niet in gebundeld zit.Untouchablezz20 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:46:
[...]
Ze hadden laats getweet dat een Mac app in the near future zal komen. Waarom geen VM opzetten?
Lol, dat is inderdaad wel zo! Ik heb die VM ook vrij weinig draaien..Donstil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:49:
Juist voor dit soort dingen heb ik een Bootcamp partitie met Windows op de iMac.
Het jammere is alleen dat ik die dusdanig weinig gebruik dat ik altijd een uur naar het update scherm moet kijken bij de volgende reboot
[ Voor 71% gewijzigd door ViNyL op 23-10-2014 16:52 ]
Ik heb even een vraagje, ik heb meerdere pogingen gedaan mijn iPad mini retina met iOS 7.0.4 te jailbreaken met evasion, maar ik krijg elke keer de melding: failed to retrieve package from the internet. Zijn de bestanden niet meer beschikbaar? Of is er wat anders aan de hand?Alle stappen heb ik verder doorgelopen dus firewall e.d. staat ook uit. Op internet kan ik ook geen antwoord vinden op mijn vraag, dus ik hoop dat iemand hier zo lief is mij uit de brand te helpen haha
Alvast heel erg bedankt!
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Dat..Anthirian schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:26:
Ik twijfel nog of ik al meteen nu ga upgraden naar 8.1. Momenteel heb ik toch een flink aantal (kleine) tweaks geïnstalleerd staan voor een net iets fijnere gebruikerservaring, maar ik weet niet hoelang het gaat duren voor die ook compatibel zijn. Ik ga in ieder geval scherp in de gaten houden of Apple een fix gaat uitbrengen voor deze lekken, en dan toch maar upgraden voor het te laat is.
Het zijn die tweaks die het gebruik zo plezierig maken. Geen risico lopen dat een deel dan niet meer werkt. De voorkeur ligt dan geheel bij iOS 7 te behouden al is er een wens om 8 te gebruiken
Er is een update gegeven op twitter over de status van de jailbreak.
https://twitter.com/PanguTeam/status/525928270999482368
Patsen met warez is ook niet de bedoelingWe are working with @saurik to make Cydia stable asap. Also we are fixing bugs include Safari and iMessage problems. Please wait ...
[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2014 09:41 ]
Blijkbaar is het te moeilijk voor Apple en providers om dat gewoon goed in de instellingen te verwerken.
(En ja, er zijn veel mensen die graag op 2G zitten i.v.m. slechte ontvangst / continu pulsen tussen 3G/4G, waardoor de batterij ziekelijk snel leeggaat. 2G is dan perfect
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik heb inderdaad afgelopen week de duurste app ooit gekocht... Tomtom.ReTechNL schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 00:46:
*knip*
Er is een update gegeven op twitter over de status van de jailbreak.
https://twitter.com/PanguTeam/status/525928270999482368
[...]
Dus geen echte reden meer alhoewel het blijft jeuken, bv Wifi explorer is zo'n app die ik graag gebruik...
[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 27-10-2014 09:41 ]
Bing
Volgens mij bestaat eral zoiets in Cydia, schakelt 3G uit wanneer het toestel gelockt wordt. geen idee of het ook op IOS8.x werkt.Michael Knight schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 04:21:
Als de JB-community een nette 2G/3G/4G-switch weet te maken, jailbreak ik alsnog.
Blijkbaar is het te moeilijk voor Apple en providers om dat gewoon goed in de instellingen te verwerken.
(En ja, er zijn veel mensen die graag op 2G zitten i.v.m. slechte ontvangst / continu pulsen tussen 3G/4G, waardoor de batterij ziekelijk snel leeggaat. 2G is dan perfect)
Hopelijk komt appsync ook snel, zodat popcorntime weer te installeren is.
Nee, dat werkt niet als de provider via de instellingen de GPRS-toggle er uit heeft gesloopt. Met 8.1 is er de mogelijkheid om een 2G/3G/4G-toggle te gebruiken, maar daar is een update van de provider voor nodig.Wouter15 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:48:
[...]
Volgens mij bestaat eral zoiets in Cydia, schakelt 3G uit wanneer het toestel gelockt wordt. geen idee of het ook op IOS8.x werkt.
Appsync is al compatible. De naam is AppSync Unified.Wouter15 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:48:
[...]
Volgens mij bestaat eral zoiets in Cydia, schakelt 3G uit wanneer het toestel gelockt wordt. geen idee of het ook op IOS8.x werkt.
Bron: http://www.sinfuliphone.com/showthread.php?p=1220292
Tevens wordt het topic van de bron constant bijgewerkt door een active communitie die alles test.
Voor welke versie ben je gegaan. Ik ben aan het twijfelen tussen de Europa en de West-Europa.bing69 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:05:
[...]
Ik heb inderdaad afgelopen week de duurste app ooit gekocht... Tomtom.
Dus geen echte reden meer alhoewel het blijft jeuken, bv Wifi explorer is zo'n app die ik graag gebruik...
Enigste nadeel van west-europa vind ik dat er geen balkan landen bij zitten en dan vooral Slovenië en Kroatië.
Paar jaar terug ook gedaan, app wordt nog steeds gratis ge-update.
Had toen ff gewacht tot TomTom aanbieding had en dan met Kruidvat-iTuneskorting gekocht. Was je dacht ik 40 euro kwijt. Geen geld voor meest gebruikte app
Ik weet niet of CommCenter patch al werkt onder iOS8. Je kan door middel van CommCenter je eigen carier bundle installeren. Dus even een carrier plist zelf samen stellen waar je alles activeert wat jij nodig hebt (4G, HotSpot) en dus gelijk de switch toggle. Dit inladen op je iPhone en je hebt je eigen instellingen. Even googlen dus naar CommCenter patchme_mrtn schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:51:
[...]
Nee, dat werkt niet als de provider via de instellingen de GPRS-toggle er uit heeft gesloopt. Met 8.1 is er de mogelijkheid om een 2G/3G/4G-toggle te gebruiken, maar daar is een update van de provider voor nodig.
Verwijderd
Dit is exact wat ik al tijden zoek. Vodafone heeft helaas niet de mogelijheid om terug te schakelen naar 2G, waardoor ik alleen een 4G/3G switch heb. Ik ga eens kijken of de commcenter patch al beschikbaar is voor IOS8.ASNNetworks schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 01:27:
[...]
Ik weet niet of CommCenter patch al werkt onder iOS8. Je kan door middel van CommCenter je eigen carier bundle installeren. Dus even een carrier plist zelf samen stellen waar je alles activeert wat jij nodig hebt (4G, HotSpot) en dus gelijk de switch toggle. Dit inladen op je iPhone en je hebt je eigen instellingen. Even googlen dus naar CommCenter patch
Verwijderd
https://docs.zoho.com/she...ce6824400b4d4095ac3a277ac
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 09:29 ]
En het is nog helemaal maar de vraag of 8.1.1 de jailbreak uitschakelt. 7.0.4 en 7.0.6 hebben alletwee de toenmalige JB intact gelaten.Untouchablezz20 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:03:
Als 8.1.1 komt, dan zal de window om te signen van iOS 8.1 niet direct gesloten worden. Je hebt dan nog de tijd om over te gaan.
Die heb ik al geprobeerd, werkte helaas niet icm popcorntime via cydia.ReTechNL schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 00:08:
[...]
Appsync is al compatible. De naam is AppSync Unified.
Bron: http://www.sinfuliphone.com/showthread.php?p=1220292
Tevens wordt het topic van de bron constant bijgewerkt door een active communitie die alles test.
[...]
Iemand al wel gelukt om met AppSync Unified een app uit Cydia te installeren?
Ben sindskort overgestapt van Android naar Iphone, ik word helemaal gek met hele pagina's over jailbreaken die op internet staan die helemaal niets zeggen.
zoals deze pagina: http://ios8jailbreak.biz/...8-jailbreak/#.VE56PlWG-Tc
complete onzin.
AppSync is enkel bedoeld om ipa's te installeren. Voornamelijk wordt dit gebruikt op gekraakte apps van de App Store te kunnen installeren. Tevens wordt dit gebruikt om apps via Safari te kunnen installeren zoals emulators. Je hebt niks nodig om via Cydia apps te kunnen installeren, daar is namelijk de jailbreak voorWouter15 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:01:
[...]
Die heb ik al geprobeerd, werkte helaas niet icm popcorntime via cydia.
Iemand al wel gelukt om met AppSync Unified een app uit Cydia te installeren?
Ben sindskort overgestapt van Android naar Iphone, ik word helemaal gek met hele pagina's over jailbreaken die op internet staan die helemaal niets zeggen.
zoals deze pagina: http://ios8jailbreak.biz/...8-jailbreak/#.VE56PlWG-Tc
complete onzin.
Ik blijf mooi wachten tot de Pangu jailbreak goed werkt. Dat wil zeggen, Cydia apps die direct op je homescreen komen en Cydia Substrate die direct geladen wordt na een reboot en geen gebroken functies. Heb ook gelezen dat apps niet op het homescreen komen als je passcode en/of Find my iPhone weer hebt ingeschakeld. Door deze dingen uit te zetten zouden de apps weer komen na een reboot, naar het schijnt. Misschien ligt het aan mij, maar ik ga geen iPhone jailbreaken als ik daardoor geen Find my iPhone en Passcode lock kan gebruiken
Zodra er een jailbreak uit komt die functioneert zoals de afgelopen jaren (dat wil zeggen: alles werkt zoals het hoort te werken) dan ga ik weer jailbreaken. Tot die tijd blijf ik lekker op stock iOS
[ Voor 13% gewijzigd door ASNNetworks op 27-10-2014 19:05 ]
Zojuist Pangu 0.2 uitgekomen. Je kunt hem updaten via de app van Pangu, en heeft onder andere als fix dat mobile substrate blijft werkenASNNetworks schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:01:
[...]
AppSync is enkel bedoeld om ipa's te installeren. Voornamelijk wordt dit gebruikt op gekraakte apps van de App Store te kunnen installeren. Tevens wordt dit gebruikt om apps via Safari te kunnen installeren zoals emulators. Je hebt niks nodig om via Cydia apps te kunnen installeren, daar is namelijk de jailbreak voorWellicht krijg je na installatie van Popcorn Time niks op je homescreen te zien. Dit komt omdat de jailbreak NIET AF is. Hij is daarom ook alleen voor ontwikkelaars bedoeld en niet meer te downloaden via Pangu zelf. Door de iPhone een paar keer te herstarten/respringen komen Cydia geïnstalleerde apps opeens tevoorschijn. Ik heb de jailbreak er gelijk weer af gegooid. Geen zin om na elke Cydia installatie mijn iPhone te moeten herstarten. En daarna weer een respring omdat Cydia Substrate opnieuw geladen moet worden. Bovendien kon ik opeens geen foto's sturen via iMessage en werd iCloud Photo's niet bijgewerkt.
Ik blijf mooi wachten tot de Pangu jailbreak goed werkt. Dat wil zeggen, Cydia apps die op je homescreen komen en Cydia Substrate die direct geladen wordt na een reboot en geen gebroken functies.
Is dit de Pengu versie waar het 'klootjesvolk' op zit te wachten? Zonder iussues een JB erover heen met als enige nadeel dat niet alle tweaks compatible zijn?Untouchablezz20 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:03:
[...]
Zojuist Pangu 0.2 uitgekomen. Je kunt hem updaten via de app van Pangu, en heeft onder andere als fix dat mobile substrate blijft werken
Wat ik uit de changelog kan opmaken is dat versie 1.0 pas de jailbreak zal zijn waarin Cydia volledig geïntegreerd zal zijn.knakker2 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:14:
[...]
Is dit de Pengu versie waar het 'klootjesvolk' op zit te wachten? Zonder iussues een JB erover heen met als enige nadeel dat niet alle tweaks compatible zijn?
geduldig wachten dusCrazyRooster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:38:
[...]
Wat ik uit de changelog kan opmaken is dat versie 1.0 pas de jailbreak zal zijn waarin Cydia volledig geïntegreerd zal zijn.
De knoop is door en heb inmiddels Europa gekocht en direct een abbonement met live trafic afgesloten.matthijst schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 00:36:
Koop dan meteen Europa
Paar jaar terug ook gedaan, app wordt nog steeds gratis ge-update.
Had toen ff gewacht tot TomTom aanbieding had en dan met Kruidvat-iTuneskorting gekocht. Was je dacht ik 40 euro kwijt. Geen geld voor meest gebruikte app
Goede aankoop , alleen jammer van tomtom dat je niet bepaalde landen single kan instaleren, ik heb west europa en dikke spiedt dat ik niet vol europa gekocht had , toen had ik nog een appelfoon met 16gb .ReTechNL schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 01:03:
[...]
De knoop is door en heb inmiddels Europa gekocht en direct een abbonement met live trafic afgesloten.
Walking on the bright side of life
is normaal,PhilipsFan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 00:29:
Is het iemand al gelukt met de huidige Pangu8 1.0.1 en handmatig de .deb files van Cydia installeren? Ik krijg bij beide bestanden een foutmelding dat ze de ander missen
doe de debs desnoods in
var/root/media/Cydia/AutoInstall en rebooten maar (let op met de hoofdletters bij Cydia en AutoInstall).
en zelfs met deze methode kan het zijn dat je nog een aantal keer moet rebooten.
en wellicht offtopic, maar een goede tomtom W.Europa deal (incl. carkit met 30pins aansluiting):
http://www.groupon.nl/dea...bal-gmb-h-41-192/47825530
in ieder geval goedkoper dan alleen de app (€44,99) kopen
[ Voor 19% gewijzigd door randje op 28-10-2014 13:07 ]
Hij moppert inderdaad over dependencies. Welke heb jij erin gezet?randje schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:58:
[...]
is normaal,
doe de debs desnoods in
var/root/media/Cydia/AutoInstall en rebooten maar (let op met de hoofdletters bij Cydia en AutoInstall).
en zelfs met deze methode kan het zijn dat je nog een aantal keer moet rebooten.
Inderdaad offtopic, maar wel een goede deal. Hoe werkt dat als je via Groupon een app koopt, krijg je dan een code die je bij de app store kunt inwisselen?en wellicht offtopic, maar een goede tomtom W.Europa deal (incl. carkit met 30pins aansluiting):
http://www.groupon.nl/dea...bal-gmb-h-41-192/47825530
in ieder geval goedkoper dan alleen de app (€44,99) kopen
Ik neem aan dat je idd een code krijgt, anders is het onmogelijk om uit te voeren lijkt me.PhilipsFan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:14:
[...]
Inderdaad offtopic, maar wel een goede deal. Hoe werkt dat als je via Groupon een app koopt, krijg je dan een code die je bij de app store kunt inwisselen?
Zo werkt het dus iddmatthijst schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:10:
Wat is op dit moment de truc? Pangu 1 installeren? Pangu update eroverheen? Cydia installeren (evt move.sh ivm bootloop) en dan cydia updaten?
Toegangscode en vingerafdruk weer aangezet, werkt wel bij respring, maar bij rebooten schijnt t een loop te veroorzaken (reboot nauwelijks dus tot er een fix is wel te doen).
gewoon cydia-lproj_1.1.12_iphoneos-arm.deb en cydia_1.1.13_iphoneos-arm.deb in /private/var/rootPhilipsFan schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:14:
[...]
Hij moppert inderdaad over dependencies. Welke heb jij erin gezet?
[...]
Inderdaad offtopic, maar wel een goede deal. Hoe werkt dat als je via Groupon een app koopt, krijg je dan een code die je bij de app store kunt inwisselen?
met een ssh verbinding (zelf cyberduck gebruikt) via een terminal of via send command:
dpkg -i cydia-lproj_1.1.12_iphoneos-arm.deb cydia_1.1.13_iphoneos-arm.deb
of apart:
dpkg -i cydia-lproj_1.1.12_iphoneos-arm.deb
dpkg -i cydia_1.1.13_iphoneos-arm.deb
heb inmiddels al meer dan 7x gerestored enz (andere problemen gehad en veel mee gespeeld) en de resultaten van wel of niet cydia kunnen installeren variëren.
bovenstaande probeer ik in ieder geval altijd als eerst, met een of 2 reboots daarna.
mocht cydia nog steeds niet verschijnen dan
/private/var/root/Cydia/AutoInstall/[hier de 2 *.debs inzetten]
en dan rebooten, soms kost het ook een paar reboots.
mocht Cydia dan nog steeds niet tevoorschijn komen, dan weer bovenstaande proberen
(SSH -> dpkg -i [.debs])
Belangrijk is om na elke actie te rebooten en hopen dat cydia er staat
het is tot nu toe dus elke keer gelukt, soms na 1x een dpkg -i command + reboot en soms na 5x bovenstaande te herhalen.
Restore + JB proces heb ik altijd hetzelfde gelaten...
Verwijderd
Ik denk dat je nog niet (helemaal) hebt begrepen wat een JB inhoud.SidewalkSuper schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:08:
Tjezus wat een gedoe. Je gaat het apparaat wat je dag en dag uit nodig hebt toch niet zo mank maken dat je er niet meer op kan vertrouwen. Je wint er dus helemaal niks mee of is het voor jullie zo belangrijk om illegaal apps te draaien?
Er is niks wat opeens onbetrouwbaar word door het installeren van een paar (community erkende) tweaks.
Daarnaast is de huidige pangu JB nog niet wat het moet zijn, men kan het beste nog even afwachten.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 23:11 ]
Illegaal? Ik gebruik een app of drie denk ik, gewoon legaal: Barrel (geinige springboard app), Pushforgmail (push notificaties in de standaard mailapp) en OpenOther (om met het standaard Apple Calender icoontje de WeekCal app te openen). Laatste twee werken nog niet, maar vind klooien ermee altijd wel leuk (je zit nota bene op Tweakers)SidewalkSuper schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:08:
Tjezus wat een gedoe. Je gaat het apparaat wat je dag en dag uit nodig hebt toch niet zo mank maken dat je er niet meer op kan vertrouwen. Je wint er dus helemaal niks mee of is het voor jullie zo belangrijk om illegaal apps te draaien?

Nah, inmiddels is jailbreaken voor gekraakte apps achterhaald. Je hebt geen jailbreak nodig om eigen gesigneerde apps te draaien. Maar ben het er wel mee eens dat de jailbreak momenteel erg brak is. Ik heb het zelf ook weer verwijderd. Het werkt simpelweg nog niet goed, apps komen niet op je homescreen te staan en genoeg tweaks werken nog niet goed onder iOS8. Momenteel mis ik het ook niet. Heb iOS8 sinds beta 1 draaien en mis jailbreak functies niet echt. Er zijn een aantal hele handige tweaks, maar echt missen is wat anders.SidewalkSuper schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:08:
Ik wacht lekker af tot de jailbreak perfect zoals het hoort te werken. Daarna zet ik de jailbreak er weer op en kijk ik welke tweaks/apps allemaal lekker draaien en bekijk het van tijd tot tijd.
Verder moet je natuurlijk lekker zelf weten wat je doet, maar ik vind het raar.
Als je device nou niet instabiel werd ervan of als je een 2e iPhone hebt om mee te hobbyen snapte ik het nog wel, als Tweaker zijnde.
[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-10-2014 23:55 ]
Zelf gebruik ik het voor snellere UI animaties, 5 icoontjes in mijn dock, met 1 beweging (of 1 knop) alle apps op de achtergrond afsluiten en ik vind het leuk om af en toe van UI/theme(tweak) te wisselen.
Daarnaast vind ik het ook nog eens leuk om ermee te spelen....onstabiel... ik weet door trial & error en het vele testen (inc. voorgaande iPhones+JB's) in ieder geval dat ik altijd wel kan booten en wat ik in ieder geval niet moet doen. Daarnaast weet ik heel goed wat ik wel en niet installeer...
De mensen die ik ken met een onstabiele JB zijn 'toevallig' ook de mensen die bij elke leuke beschrijving binnen cydia direct op install klikken..
IMHO is een JB voor iedereen voordelig, ook voor de niet-JBers, omdat er vanuit de JB-scene altijd wel een aantal tweaks in de iOS updates worden overgenomen...
Heb five icon dock kunnen installeren, alleen is het nog niet klaar voor het scherm van een 6 (plus):

edit: om het rijtje af te sluiten voor tweaks die ik gebruik, Activator (volumeknop+ ingedrukt houden voor volgend nr. en volumeknop- ingedrukt houden voor vorig
[ Voor 8% gewijzigd door randje op 29-10-2014 02:04 ]
Morgen de genoemde tips maar eens uitproberen op m'n nog niet verkochte iPhone 5S...
Heb tot nu toe ook geen last van "instabiel gedag". Zal wel restoren als er een 1.0 versie uit is en het voor de zekerheid nog een keer overdoen
Verwijderd
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Pfff ja daar heb ik 'm nu in gekregen, met veel moeite knopjes ingedrukt houden.
Wat heb ik gedaan:
- Ipad gekocht, vers uit de winkel
- Geactiveerd
- Jailbreak uitgevoerd met Pangu8 1.1
- Cydia starten (bestandssysteem voorbereiden)
- De bekende patches geinstalleerd in Cydia
- iTunes gebruikt om backup terug te zetten
- passcode etc weer ingesteld
Enfin. Staat nu in DFU mode en iTunes is bezig om de IPSW te downloaden. Dan nog maar eens proberen...
Wat ik al eerder had geprobeerd (op een iPad mini 2 op IOS8.1) is proberen te jailbreaken met alle instellingen etc erop (dus niet eerst restoren). Dat ging verkeerd tijdens het jailbreaken. Ik kreeg dan zo'n beschadigd Pangu icoontje dat de app opende en meteen weer sloot.
update: software wordt er inmiddels op gezet, lijkt goed te gaan. Fieuw!
[ Voor 15% gewijzigd door PhilipsFan op 31-10-2014 19:38 ]
Edit: na herstel netwerkinstellingen werkt het weer.
[ Voor 11% gewijzigd door Untouchablezz20 op 31-10-2014 20:44 ]
I see red pixels.
Jups. Cydia is zo opgezet dat je in principe geen apps/tweaks kan kopen die niet werken op je apparaat, vergelijkbaar met de App Store. Dus wanneer een tweak/app niet geschikt is voor je iOS versie, dan kan je het niet aanschaffen. Ook al werkt het wel, zolang het niet officieel is ondersteund kan je het niet aanschaffen. Als je het al gekocht hebt (of gratis is) dan kan je het wel downloaden. Dus even wachten tot het de iOS8 check krijgtwwwhizz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:36:
Ik heb mijn iPad mini retina met iOS 8 net ook gejailbreakt, vroegah had ik mijn iPad 3 ook al eens gejailbreakt. Op reddit zie ik wat lijsten van Cydia tweaks die op iOS 8 zouden moeten werken, maar Cydia zegt bij mij (nog) van niet.. Doe ik iets verkeerd, of moet ikgewoon wachten tot ze officieel ondersteund wordenn? (In dit geval gaat het om Eclipse)
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods