[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 17:20

Arrogant

S.F.W.

Grudgie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:57:
Wie kan mij helpen met het Jailbreaken van iOS 7.1.1.
Het is de eerste keer voor mij.
Klik

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24
7.1.2 zojuist uitgekomen. Wie gaat er updaten en jailbreaken? Zie zelf geen toevoeging om te updaten en overnieuw te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Untouchablezz20 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:28:
7.1.2 zojuist uitgekomen. Wie gaat er updaten en jailbreaken? Zie zelf geen toevoeging om te updaten en overnieuw te jailbreaken.
ik sla hem ook over , heb wel pkgbackup maar voor mij niet erg belangrijke update 7.1.2 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02:32
Ik twijfel erover om mijn iPhone 4 te jailbreaken. Heb net geüpdatet naar 7.1.2, waarschijnlijk de laatste iOS versie voor de iPhone 4.

Is het met een jailbreak mogelijk om de zoekmachine van Safari naar DuckDuckGo te veranderen zoals in iOS 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Jailbreaken is ook gelukt. :)

Wat zijn nu echt handige tweaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 17:20

Arrogant

S.F.W.

Grudgie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:39:
Jailbreaken is ook gelukt. :)

Wat zijn nu echt handige tweaks?
Gefeliciteerd! :)
Maar wat denk je ervan om het topic eens door te lezen? Staan genoeg tweaks in.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
Donstil schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:56:
[...]

Mywi7 werkt op iOS 7.1.1.
Net zelf even getest.

Vroeger gebruikte ik mywi veel maar nu het standaard in ios7 zit eigenlijk niet meer.
Bied Mywi7 meerwaarde tov de standaard ios7 functie?
MyWi kan ook WiFi delen ipv je mobiele internet. Kan wel eens handig zijn maar ik gebruik het maar zelden.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:22
J0HAN schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:11:
[...]

MyWi kan ook WiFi delen ipv je mobiele internet. Kan wel eens handig zijn maar ik gebruik het maar zelden.
Op vakantie gebruik ik MyWi. Met meerdere mensen op 1 accountje van de hotspot. :)
MyWi op de iPad 3 krijg ik niet werkend via wifi delen op 7.1.1.
Kan het wifi netwerk dat niet vinden die ik aangemaakt heb op de iPad en dan verbinden met de iPhone...

Zal het op 7.1.2 nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-09 17:34
Deze jailbreak is toch wel op een goed moment gekomen. Moest mijn iPhone (ios 7.0.x) herstellen vanwege een bug en kon hem dus meteen weer jailbreaken (Pangu is nu ook voor de mac te downloaden). Wel wat problemen met auxo 2 gehad, maar het installeren van FlipControlCenter lost dit gelukkig op. Hopelijk doet Jellylock het ook weer snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
7.1.2 melding op mijn iphone, nu net na upgrade naar 7.1.1 en de Pengu JB

7.1.2 wordt ondersteund door Pengu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ja, Pangu ondersteunt 7.1.2. Download wel even de nieuwe versie van Pangu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Pangu 1.1 is er inderdaad gewoon in het Engels en ook voor OS X.

Vanmorgen gejailbreakt met Pangu en werkt gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Zelfs de oude pangu 1.0 werkt nog met 7.1.2 (de nieuwe pangu 1.1 heeft internettoegang nodig, wat niet werkt omdat ik achter een proxy zit terwijl pangu geen proxy setting heeft).

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 15:54
Zojuist gejailbreaked.

Tot nu toe werkt het erg lekker had alleen 1 vraagje,
Is er een app die ik zowel op mijn mac pro als p mijn iPhone5 kan installeren zodat ik hem kan benaderen als een ''soort'' itunes.
Dit om een VLC bestand makkelijker over te zetten dan via een wifi netwerk en dan uren lang te moten wachten tot er een bestand van 4 gig over is...

Alvast bedankt!
T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictogram
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Thijs2012 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 01:21:
Zojuist gejailbreaked.

Tot nu toe werkt het erg lekker had alleen 1 vraagje,
Is er een app die ik zowel op mijn mac pro als p mijn iPhone5 kan installeren zodat ik hem kan benaderen als een ''soort'' itunes.
Dit om een VLC bestand makkelijker over te zetten dan via een wifi netwerk en dan uren lang te moten wachten tot er een bestand van 4 gig over is...

Alvast bedankt!
T.
Misschien is dit wat?
http://hobbyistsoftware.com/VLCSTREAMER
http://hobbyistsoftware.com/vlcstreamer-versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
niet helemaal, het gaat mij niet om het streamen.
Ik zit per dag gemiddeld zo'n 3 uur in het openbaar vervoer en wil eigelijk een gemakkelijkere manier hebben om een film op mijn iPhone te krijgen.

Thnx
T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:33
Gaat het niet via kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Of gewoon WiFi syncing gaat toch ook best vlot??

[ Voor 6% gewijzigd door Tha BasZ op 04-07-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
MKV kun je niet via itunes uploaden, via wifi is te doen maar een bestand van 5 gig niet.

Nu heb ik nog een ander probleem, ik heb zojuist tomtom er op gezet maar na het er op zetten blijft hij zeggen dat hij gaat installeren, maar er gebeurd helemaal niks.
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:33
Volgens mij kan VLC mkv afspelen en je kan mkv bestanden op je iphone zetten via itunes als je gebruik maakt van vlc app. (Ik heb dit niet gecontorleerd omdat ik op dit moment niet thuis ben).

Tomtom is best wel groot, dus het zou wel een tijdje duren voordat het geinstalleerd is, meestal krijg je wel het icoontje te zien maar dan is het nog donker met een soort cirkel die aangeeft welke percentage al geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26

Anthirian

In Trance We Trust

Thijs2012 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:36:
Nu heb ik nog een ander probleem, ik heb zojuist tomtom er op gezet maar na het er op zetten blijft hij zeggen dat hij gaat installeren, maar er gebeurd helemaal niks.
Iemand ervaring mee?
Dat komt omdat je hem niet gekocht hebt vermoed ik. Voor piraterij is dit topic niet bedoeld, dus we kunnen je geen antwoord geven hierop.

[ Voor 9% gewijzigd door Anthirian op 05-07-2014 14:38 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 16:54
Thijs2012 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:36:
MKV kun je niet via itunes uploaden, via wifi is te doen maar een bestand van 5 gig niet.

Iemand ervaring mee?
Tuurlijk kan dat wel via iTunes. Gewoon uploaden naar de VLC app en niet naar de videobibliotheek.
Het programma wat je zoekt om je iPhone te benaderen is dan ook gewoon iTunes.

Tomtom duurt vrij lang om te installeren :)
Ah, ik lees hierboven dat je hem niet gekocht hebt. Dan kan ik je niet helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-07-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
Dan lees je niet goed ;) het ging hier om een vermoeden.

En om even een misverstand uit de wereld te halen, TomTom was gewoon gekocht...
maar bedankt allemaal, ik ga verder uitpluizen wat betreft VLC.

Thnx
T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Problemen met pkgbackup eerste keer kon ik gewoon backuppen en nu loopt deze applicatie continue vast . Waarschijnlijk met een andere applicatie maar welke van de 30 geinstalleerde! Iemand deze applicatie draaien zonder problemen op ios 7.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik heb een ander probleem, heb een iPad2 met iOS 7.1.2 met Pangu 1.1.0 ge-jailbreaked, maar nu werkt Cydia niet. Heb hem al opnieuw gedaan om te kijken of er wellicht iets fout was gegaan met de JB maar hier wordt niks van gemeld, dus hij lijkt hem gewoon goed af te ronden.

Heb de 7.1.2 update via iTunes gedaan en niet OTA, na het maken van een backup. Wel lastig, want heb er weinig aan als Cydia het niet doet haha!

[edit]
Wat er niet werkt is dat als ik nu op Cydia klik, dan komt het scherm heel even naar voren en verdwijnt dan weer, kom ik terug op SpringBoard, dit kan ik blijven doen, zonder resultaat. Hij draait dan wel soort van op de achtergrond denk ik, want als ik dan dubbelklik op de home knop dan zie ik hem daar staan, maar wel bijna een volledig wit scherm.

[ Voor 31% gewijzigd door sn0x0r op 06-07-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
sn0x0r schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:33:
Ik heb een ander probleem, heb een iPad2 met iOS 7.1.2 met Pangu 1.1.0 ge-jailbreaked, maar nu werkt Cydia niet. Heb hem al opnieuw gedaan om te kijken of er wellicht iets fout was gegaan met de JB maar hier wordt niks van gemeld, dus hij lijkt hem gewoon goed af te ronden.

Heb de 7.1.2 update via iTunes gedaan en niet OTA, na het maken van een backup. Wel lastig, want heb er weinig aan als Cydia het niet doet haha!

[edit]
Wat er niet werkt is dat als ik nu op Cydia klik, dan komt het scherm heel even naar voren en verdwijnt dan weer, kom ik terug op SpringBoard, dit kan ik blijven doen, zonder resultaat. Hij draait dan wel soort van op de achtergrond denk ik, want als ik dan dubbelklik op de home knop dan zie ik hem daar staan, maar wel bijna een volledig wit scherm.
Heb je al een restore via recovery mode in itunes geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Laatst online: 21:57
Neen, nog niet, helaas ben ik dit weekend ook niet bij mijn schoonouders en heb ik de desbetreffende iPad ook niet voor handen, maar deed het eigenlijk omdat ik van plan was mijn eigen iPad ook hiermee te jailbreaken, maar gezien dit resultaat wacht ik toch nog maar even!

Aankomend weekend ga ik het opnieuw proberen en dan eerst een restore doen zoals aangegeven.

Ik realiseer mij zojuist terwijl ik de iPhone van me vriendin zit bij te werken dat ik dat wel heb gedaan in iTunes. Hij ging namelijk eerst de 7.1.2 update downloaden en vervolgens restoren nadat hij tweemaal vraagt of ik een backup wil maken, enz. enz. en vervolgens moest ik dat ding ook opnieuw instellen als een nieuwe iPad. Dus ja, dat is wel het geval geweest.

[ Voor 33% gewijzigd door sn0x0r op 07-07-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Hm, zoals je het omschrijft weet ik niet zeker of je echt in de recovery mode zat. Je kan ook de DFU mode nog proberen. Maar als het niet jouw iPad is kan je nog afvragen of het de moeite is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vóór het jailbreaken maakt de jailbreak programma een kopie van je iOS versie for safekeep? Of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:06:
Vóór het jailbreaken maakt de jailbreak programma een kopie van je iOS versie for safekeep? Of hoe moet ik dit zien?
Zelf even een back-up maken van je gegevens met iTunes. Als de jailbreak iOS om zeep helpt kan je deze weer herstellen met iTunes en kan deze meteen weer je gegevens terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag dat itunes een kopie maakt van mijn iOS 5.1.1. Maar dit doet hij blijkbaar niet. Alleen mijn persoonlijke data wordt een kope van gemaakt.

Dus wanneer de jailbreak mijn iOS om zeep zou helpen. Hoe gaat itunes dit herstellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 14:02
Sinds een paar weken heb ik een ipad air met ios 7.1.2. Nu heb ik op mijn pc een aantal mappen met diverse bestanden. Sinds deze 2 weken ben ik al aan het googelen, om een oplossing te vinden om de mappen vanaf mijn windows pc naar de ipad te kopieren. losse bestanden kopieren is geen probleem, maar een hele map wil me niet lukken. Met itunes wil dit niet. nu heb ik de app usb disk geinstalleerd, maar daarmee kan ook niet in een keer een map naar de ipad gekopierd worden. Dropbox is geen optie, omdat de totale data ongeveer 11 gb is.
Als het dan niet wil zoals het moet, dan moet het maar zodat het wil. Als ik het apparaat jailbreak, is er dan een mogelijkheid om met de pc, hele mappen naar de ipad te kopieren en bijvoorbeeld met documents te openen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Er is toch ook wel een optie om het gewoon via dropbox te doen? Je kunt wel gratis of bijna gratis aan 11GB komen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:41:
Ik wil graag dat itunes een kopie maakt van mijn iOS 5.1.1. Maar dit doet hij blijkbaar niet. Alleen mijn persoonlijke data wordt een kope van gemaakt.

Dus wanneer de jailbreak mijn iOS om zeep zou helpen. Hoe gaat itunes dit herstellen?
Wordt lastig vrees is. Itunes kopieert niet je huidige iOS. Als er iets misgaat en je moet herstellen dwingt iTunes je naar de laatste versie te upgraden. Waarom wil je 5.1.1 behouden?

Let op de Pangu tool is alleen voor iOS 7. Voor iOS 5 moet je een andere tool gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:41:

Niet. iTunes maakt alleen een kopie van je instellingen, apps en gegevens (foto's etc). Je iOS wordt altijd geupdate naar de nieuwste versie. Dit ligt niet aan iTunes, maar aan Apple: Voor elke installatie van iOS is een SHSH blob nodig en die worden alleen door Apple afgegeven voor de nieuwste versie. Als je probeert om een oudere versie te installeren dan klapt dat met een foutmelding.
Aloysxda schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:01:
Als het dan niet wil zoals het moet, dan moet het maar zodat het wil. Als ik het apparaat jailbreak, is er dan een mogelijkheid om met de pc, hele mappen naar de ipad te kopieren en bijvoorbeeld met documents te openen ?
Ja dat kan als je de package OpenSSH installeert, je kunt dan met bv winscp inloggen op de iPad en het bestandssysteem manipuleren. Wel ff je root password aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 14-09 14:02
PhilipsFan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:50:
[...]

[...]

Ja dat kan als je de package OpenSSH installeert, je kunt dan met bv winscp inloggen op de iPad en het bestandssysteem manipuleren. Wel ff je root password aanpassen!
Op youtube staat dit filmpje over het gebruik van openssh: YouTube: How to Use OpenSSH
Hiermee kun je dus in alle mappen komen van de ipad. Wil dit alleen als je ipad jailbroken is ?

[ Voor 26% gewijzigd door Aloysxda op 15-07-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Iemand een werkende tweak voor backuppen van je applicaties van de appstore en cydia tweaks/apps ?

Pkgbackup werkt hier niet ios 7.1.2
Iemand ervaring met openbackup of een andere applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Aloysxda schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Op youtube staat dit filmpje over het gebruik van openssh: YouTube: How to Use OpenSSH
Hiermee kun je dus in alle mappen komen van de ipad. Wil dit alleen als je ipad jailbroken is ?
Yep

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
martijn24 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 20:22:
Iemand een werkende tweak voor backuppen van je applicaties van de appstore en cydia tweaks/apps ?

Pkgbackup werkt hier niet ios 7.1.2
Iemand ervaring met openbackup of een andere applicatie?
Ik gebruik geen "tool" maar deze guide

Gisteren een restore gedaan en naar 7.1.2 geupgrade, succesvol de tweaks weer terug. (behalve de settings van activator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een hele mooie tweak gevonden: Background Manager (wel kopen, cracked versie crasht).
Apps naar keuze blijven idle in het geheugen, maar worden niet afgesloten, ik werd strontziek van apps die steeds opnieuw moesten opstarten na even naar een andere app te gaan, dit gebeurt niet meer, tenzij er geheugen vrijgemaakt moet worden, ook kan je ze in de background draaiende houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Manke op 25-07-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Manke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:43:
Ik heb een hele mooie tweak gevonden: Background Manager (wel kopen, cracked versie crasht).
Apps naar keuze blijven idle in het geheugen, maar worden niet afgesloten, ik werd strontziek van apps die steeds opnieuw moesten opstarten na even naar een andere app te gaan, dit gebeurt niet meer, tenzij er geheugen vrijgemaakt moet worden, ook kan je ze in de background draaiende houden.
Gebruik je dat toevallig met couria en whatsapp? Daar wordt de connectie ook verbroken waardoor quick reply dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:39:
[...]

Gebruik je dat toevallig met couria en whatsapp? Daar wordt de connectie ook verbroken waardoor quick reply dan niet werkt.
Je kan whatsapp geladen houden, maar het blijft idle in het geheugen, dus ik neem aan de dat verbinding verbroken wordt, je voorkomt wel dat whatsapp helemaal opnieuw moet opstarten omdat ios het suspended heeft. Je kan het ook op forced zetten, dan blijft het in de achtergrond draaien alsof het op de voorgrond draait, dus blijft de verbinding in stand (hoewel ik dit niet uitgeprobeerd heb).

Met couria zal het ook zo werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 25-07-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
  • Laatst online: 12-08-2024
Hallo, Ik heb een ipad 4 ios 7.06 met Evasion jailbreak. Is het aan te raden om te upgraden naar 7.1.2 en dan met Pangu een jailbreak uit te voeren?

gr. Spectron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ja, nu de mogelijkheid het toelaat zou ik upgraden. iOS 7.1.2 is ook een stuk sneller op een iPad 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Dank je voor je reactie Untouchablezz20, Als er verder geen problemen zijn op het gebied van bv. mobiele data, wifi, bluetooth, dan ga ik het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Nee, geen problemen. Alles werkt zoals het hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Nogmaals thnx Untouchablezz20, Ik ga het proberen, je hoort nog van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectron
Jailbreak werkt, geen problemen ondervonden tot nu toe. Dank je voor de info Untouchablezz20 ;)

spectron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers, ik heb een iPad air. Eigenlijk durf ik m niet zo goed te jailbreaken, maar bovenaan las ik geen mogelijkheid tot het jailbreaken van mij iPad, hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:30:
Beste tweakers, ik heb een iPad air. Eigenlijk durf ik m niet zo goed te jailbreaken, maar bovenaan las ik geen mogelijkheid tot het jailbreaken van mij iPad, hoe zit dat?
Kan eigenlijk vrij weinig mis gaan.
Met pangu kan je je iPad Air met 7.1.2 erop jailbreaken.
http://en.pangu.io/

Hier is nog wel een tutorial: http://www.idownloadblog....2-untethered-using-pangu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
spectron schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:11:
Jailbreak werkt, geen problemen ondervonden tot nu toe. Dank je voor de info Untouchablezz20 ;)

spectron
Ik heb hetzelfde, 7.0.4 / Evasi0n
Heb echter wel de ipad vol staan met JB apps/Tweaks.

iPad 4 updaten naar 7.1.2., en dan direct erna Pengu erover heen?
Tweaks zijn dan foetsie lijkt mij, hoe zit het met alle spellen/apps? Deze wil ik dan wel graaag behouden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

knakker2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:53:
Tweaks zijn dan foetsie lijkt mij, hoe zit het met alle spellen/apps? Deze wil ik dan wel graaag behouden!!
Je tweaks zullen opnieuw geinstalleerd dienen te worden je spellen en apps zullen gewoon via de app store weer geinstalled kunnen worden ( ergens voel ik me heel naief van binnen :+ )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik heb een klein probleem met mijn ipad om te jailbreaken met pangu. Alles gaat goed op de pc ipad reboot datum op 2 juni etc. Maar ik kan maar geen cydia app vinden ook als ik de search button gebruik. Iemand anders al 1x zoiets meegemaakt ? Dat de jailbreak zelf goed gaat maar cydia komt er maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:35:
Beste mensen ik heb een klein probleem met mijn ipad om te jailbreaken met pangu. Alles gaat goed op de pc ipad reboot datum op 2 juni etc. Maar ik kan maar geen cydia app vinden ook als ik de search button gebruik. Iemand anders al 1x zoiets meegemaakt ? Dat de jailbreak zelf goed gaat maar cydia komt er maar niet op.
Heb het ook wel eens meegemaakt, gewoon nog een keer jailbreaken.
Wil ook nog wel helpen om het automatisch slot even uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Ik lees op het web dat er waarschijnlijk deze maand nog iOS 7.1.3 aan zit te komen. Denken jullie dat Apple daarin de gaten gaat dichten van de Pangu JB?

Zou het wel beter vinden om de laatste versie van iOS 7 te draaien en daar voorlopig even op te blijven. Maar iOS 8 is ook al om de hoek dus er zit maar een kleine window tussen die releases. Te kort om de JB aan te passen en als 8 er eenmaal is kunnen we niet meer over op 7.1.3.

[ Voor 11% gewijzigd door Narc op 07-08-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colin.
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-12-2024
Narc schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:08:
Ik lees op het web dat er waarschijnlijk deze maand nog iOS 7.1.3 aan zit te komen. Denken jullie dat Apple daarin de gaten gaat dichten van de Pangu JB?

Zou het wel beter vinden om de laatste versie van iOS 7 te draaien en daar voorlopig even op te blijven. Maar iOS 8 is ook al om de hoek dus er zit maar een kleine window tussen die releases. Te kort om de JB aan te passen en als 8 er eenmaal is kunnen we niet meer over op 7.1.3.
Ik verwacht dat ze daarmee wachten tot iOS 8, dat hebben ze in het verleden ook gedan geloof ik bij iOS5/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Pangu 1.2 is uit. Lees alleen her en der dat afc2 geïnstalleerd wordt. Waar is afc2 goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:25:
Pangu 1.2 is uit. Lees alleen her en der dat afc2 geïnstalleerd wordt. Waar is afc2 goed voor?
AFC stands for "Apple File Conduit" (or at least so says the iPhone wiki :/), and is how computer applications such as iTunes and iPhoto can read and write files from your device over USB.

AFC is "jailed" and only allows access to "media" (such as photos, music, and data for apps from the App Store).

This package creates a new service, "AFC2", with full filesystem access.

If you use a USB device management tool, it might need AFC2 to fully work.

However, please understand that AFC2 is considered by many to be a security hole: you might not want to provide full USB filesystem access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
larsiey schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:20:
[...]

AFC stands for "Apple File Conduit" (or at least so says the iPhone wiki :/), and is how computer applications such as iTunes and iPhoto can read and write files from your device over USB.

AFC is "jailed" and only allows access to "media" (such as photos, music, and data for apps from the App Store).

This package creates a new service, "AFC2", with full filesystem access.

If you use a USB device management tool, it might need AFC2 to fully work.

However, please understand that AFC2 is considered by many to be a security hole: you might not want to provide full USB filesystem access.
Gebruik het liefste alleen openssh. Eens kijken hoe we dit kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Untouchablezz20 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:46:
[...]

Gebruik het liefste alleen openssh. Eens kijken hoe we dit kunnen verwijderen.
Ik had gelezen dat je een vinkje uit kan zetten in versie 1.2 en dat hij dat dan niet installeerd.

Ook is er een package in cydia genaamt "afc2subtract" die afc2 dan verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Mijn gejailbraked iPad is in de vakantie kapot gevallen. :(. Nu wil ik een nieuwe gaan halen maar wat is de beste keus op dit moment? En zijn die nu in de winkel liggen nog te jailbraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
Je beste keus is afhankelijk van je budget.

Alle iDevices worden nu uitgeleverd met iOS7, maar die kun je met Pangu jailbreaken. In ieder geval tot en met 7.1.2, maar dat is ook de meest recente versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Waarschijnlijk komt er eind van dit jaar ook nog een nieuwe iPad uit. Hier zit dan iOS 8 op die je niet direct kan jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
Thx voor de info , iPad gewoon of air? Budget maakt nie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Ik zou voor de air gaan en als je nog even geduld heb dan zou ik voor de ipad air 2 gaan >:)
mrcosmo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:51:
Thx voor de info , iPad gewoon of air? Budget maakt nie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik heb een iphone 4 met iOS 6.1 met jailbreak. Ik wil hem herstellen naar fabrieksinstellingen en updaten, hoe doe je dit? Ik heb het geprobeerd door hem aan itunes te hangen en daar op restore te klikken, maar krijg error. Daarna heb ik hetzelfde gedaan in DFU mode, ook error. What to do? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Byte_Me schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:58:
Ik heb een iphone 4 met iOS 6.1 met jailbreak. Ik wil hem herstellen naar fabrieksinstellingen en updaten, hoe doe je dit? Ik heb het geprobeerd door hem aan itunes te hangen en daar op restore te klikken, maar krijg error. Daarna heb ik hetzelfde gedaan in DFU mode, ook error. What to do? :o
Je moet de firmware versie die je wilt hebben hier vandaan downloaden: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Daarna moet je je iPhone aan iTunes hangen en dan met de Shift knop ingedrukt op herstellen klikken.
Nu krijg je een nieuw schermpje te voorschijn en kan je de firmware versie aanklikken en ga je naar fabrieksinstellingen en wordt de iPhone geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
larsiey schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:50:
[...]

Je moet de firmware versie die je wilt hebben hier vandaan downloaden: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Daarna moet je je iPhone aan iTunes hangen en dan met de Shift knop ingedrukt op herstellen klikken.
Nu krijg je een nieuw schermpje te voorschijn en kan je de firmware versie aanklikken en ga je naar fabrieksinstellingen en wordt de iPhone geupdate.
Het was al gelukt met het verwijderen van de apple input in het hosts bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Byte_Me schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:24:
[...]

Het was al gelukt met het verwijderen van de apple input in het hosts bestand
Apple is het updaten zo stringent aan het maken dat het steeds gebruikers-onvriendelijker wordt. Ook als je niet aan JB-en doet. Ik verwacht eigenlijk al niet anders dan een foutmelding bij het updaten van iOS. Laatste keer moest ik de windows-firewall uitzetten, maar voordat je daar weer achter bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nog nooit zulke problemen gehad met updaten. Ook nog nooit aan de firewall hoeven zitten ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Narc schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:05:
[...]

Apple is het updaten zo stringent aan het maken dat het steeds gebruikers-onvriendelijker wordt. Ook als je niet aan JB-en doet. Ik verwacht eigenlijk al niet anders dan een foutmelding bij het updaten van iOS. Laatste keer moest ik de windows-firewall uitzetten, maar voordat je daar weer achter bent.
Die updates werken echt al jaren op exact dezelfde manier. Alleen over-the-air updates zijn erbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:42:
[...]

Die updates werken echt al jaren op exact dezelfde manier. Alleen over-the-air updates zijn erbij gekomen.
Zou aan mijn configuratie kunnen liggen dat ik foutmeldingen krijg. Maar het is niet helemaal waar dat updaten al jaren hetzelfde werkt. Het is bv. niet meer mogelijk om via iTunes te downgraden via ipsw-bestanden. Ook het aanpassen van host files heeft geen effect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Zijn er hier mensen die weten hoe je de icloud activatie na een restore kan omzeilen? Heb 2 iPhones gekocht die dit hebben.

Het kan met r0bf0rdsn0w, maar daar moet je slim voor zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Manke op 16-08-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Manke schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:20:
Zijn er hier mensen die weten hoe je de icloud activatie na een restore kan omzeilen? Heb 2 iPhones gekocht die dit hebben.

Dat is niet mogelijk, misschien de volgende keer eerst testen als de iPhone het doet voordat je er een koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Manke schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:20:

Terug naar de eigenaar, die kan de activation lock er vanaf halen: iCloud: Activation Lock. We gaan je hier voor de rest niet helpen met het omzeilen van een beveiliging. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 16-08-2014 18:39 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Het kan wel met deze software, ih8snow heeft het online gegooid maar hij heeft de zip beveiligd met een encryptiecode die moeilijk te achterhalen is:
http://r0bf0rdsn0w.ih8sn0w.com/

edit:
^ ok

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 16-08-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
R0bf0rdsn0w is een geintje. Je kan het niet oplossen zonder keys van Apple te hebben.

Die kun je alleen hebben met een bootrom exploit of door bij Apple te werken. De enige die het gelukt is is dan ook een medewerker van Apple die aan iOS werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-08-2014 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik denk dat het echt is, en dit ih8sn0w z'n manier is om apple op de hoogte te stellen, aangezien hij en apple alleen capabel zijn het te ontcifjeren.
het is toevallig wel op 1 april online gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Manke op 17-08-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat is ook het geintje wat ik bedoel. Ik geloof ook dat het echt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Het zal wel mogelijk zijn om dit te omzeilen maar hij zal het nooit voor het grote publiek beschikbaar maken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Bestaat er ook iets (dmv jailbreak) waardoor ik op afstand het scherm van iPad aan/uit kan zetten?

Bijv. kleine webserver die op de iPad draait, en dat ik dan http://<ip_adres_iPad>?screen=off kan sturen naar de iPad.

Achtergrond:
Heb hier een iPad 1 aan de muur voor domotica. Nu wil ik graag het scherm op afstand aan en uit kunnen zetten e.d. (zodat hij niet 24/7 aan staat, maar om 0:00 uit bijv.) Schakelen zou ik dan willen doen door cronjob op m'n NAS een request naar iPad te sturen bijv... (En later nog uitbreiden met aanwezigheidsdetectie door device list van router te scannen op mobiele telefoon aanwezigheid)

Beetje zoals Tasker voor Android is zeg maar.

Edit: Al bedenk ik me net wel dat WiFi volgens mij uit gaat als het scherm uitgaat. Dan zou ik hem dus niet meer op afstand aan kunnen zetten.... Why Apple.... :O Al is helderheid op 0% misschien ook goed...

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2014 22:34 ]

• larsiey
ThinkPadd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:23:
Bestaat er ook iets (dmv jailbreak) waardoor ik op afstand het scherm van iPad aan/uit kan zetten?

Bijv. kleine webserver die op de iPad draait, en dat ik dan http://<ip_adres_iPad>?screen=off kan sturen naar de iPad.

Achtergrond:
Heb hier een iPad 1 aan de muur voor domotica. Nu wil ik graag het scherm op afstand aan en uit kunnen zetten e.d. (zodat hij niet 24/7 aan staat, maar om 0:00 uit bijv.) Schakelen zou ik dan willen doen door cronjob op m'n NAS een request naar iPad te sturen bijv... (En later nog uitbreiden met aanwezigheidsdetectie door device list van router te scannen op mobiele telefoon aanwezigheid)

Beetje zoals Tasker voor Android is zeg maar.

Edit: Al bedenk ik me net wel dat WiFi volgens mij uit gaat als het scherm uitgaat. Dan zou ik hem dus niet meer op afstand aan kunnen zetten.... Why Apple.... :O Al is helderheid op 0% misschien ook goed...
Om het scherm uit te zetten vanaf afstand is geen tweak voor zover ik weet.

Het probleem met de wifi kan gemakkelijk opgelost worden d.m.v. een tweak die de wifi gewoon aan laat staan als de iPad vergrendeld is.
Deze tweak heet Insomnia.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39
Cool, thanks, dat is iig al één puntje.

Scherm uit/brightness 0% hoeft niet perse kant en klaar iets te zijn hoor. Maar het is al tijden geleden dat ik voor het laatst een iOS device heb gejailbreakt, dus ik ben niet (meer) zo op de hoogte van alle jailbreak gimmicks. Zoals gezegd is iets als Tasker misschien ook al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 02:48
Goedenavond mede Tweakers,

Ik heb een app die ik niet kan verwijderen. De naam van de app staat er niet onder en als ik er op druk staat er wachten. Er staat wel een kruisje bij als ik de app wil verwijderen maar als ik er op druk blijft de app alsnog staan. Home&Uit-Aanknop wil ook niet werken.

Mijn vraag aan jullie is hoe ik die app kan verwijderen.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door AkkelDeFakkel op 27-08-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
Heeft iemand ervaring met apps die de processes die lopen kan checken? Ik heb een 4S waarvan de batterij snel opgaat (verlies 20-30% per nacht), terwijl ik er net een nieuwe batterij in heb gedaan en de iPhone heb gerestored naar new. Ook nog geen mail ingesteld.
Mijn idee was om hem nu te Jailbreaken en dan apps te zoeken die kunnen achterhalen welke processen veel cpu gebruiken. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Dat kan via mobile terminal en de commando top. Die checkt dan naar lopende processen. Check anders even deze link; http://www.reddit.com/r/j...the_top_terminal_command/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
Thanks, heb het werkend gekregen. Maar de JB versie die ik had vond ik vrij instabiel, en uiteindelijk is het me ook gelukt dezelfde informatie via Xcode te krijgen.

Zie trouwens weinig gekke cpu activiteit, maar wel een Usage tijd die bijna gelijk is aan m'n Standby tijd (9 vs 10 uur). Niet echt gezond. En dat nog wel nadat ik vanmiddag een restore heb gedaan...?

• knakker2
Zal er voor 8 snel iets gaan komen of wordt er gewachte op 8.x ?

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
knakker2 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 03:08:
Zal er voor 8 snel iets gaan komen of wordt er gewachte op 8.x ?
Wat bedoel je precies? Je kan nu updaten naar iOS 8. Er zal heus wel een 8.x versie komen, maar niemand weet wanneer? :P

hi!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 19:02
Ik denk dat hij de Jailbreak bedoeld voor iOS 8 :)

• FreshMaker
  • Niet online
RWK__ schreef op donderdag 18 september 2014 @ 03:21:
[...]

Wat bedoel je precies? Je kan nu updaten naar iOS 8. Er zal heus wel een 8.x versie komen, maar niemand weet wanneer? :P
Je zit in een JB stukje van het forum, ik denk niet dat hij het over het OS heeft, maar eerder over de jailbreak ;)

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Ik heb hier een gelocked device met 7.1.2. De vorige eigenaar heeft de telefoon niet terug gezet naar fabrieksinstelklingen, maar heb zijn iCloud account nodig om de telefoon te kunnen untlocken.

Kan een jailbreak hierbij helpen?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:15
nee ik zou de vorige eigenaar even contacten of hij desnoods tijdelijk zn password wil resetten zodat jij er even in kan, of even bij hem langsgaan om hem het te laten doen

• DaanDH
Nja, hij staat nu nog op passcode, maar heb al eerder meegemaakt dat als ik hem restore via itunes, de nieuwste update wordt geïnstalleerd en dus wordt gelocked.
De vorige eigenaar is dus niet meer mee in contact te komen, wegens omstandigheden.

Nog enige manier om de telefoon te kunnen gebruiken? Of kunnen we hem net zo goed weggooien?

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DaanDH schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:42:
Nja, hij staat nu nog op passcode, maar heb al eerder meegemaakt dat als ik hem restore via itunes, de nieuwste update wordt geïnstalleerd en dus wordt gelocked.
De vorige eigenaar is dus niet meer mee in contact te komen, wegens omstandigheden.

Nog enige manier om de telefoon te kunnen gebruiken? Of kunnen we hem net zo goed weggooien?
Voor zover ik weet is vanaf IOS 7 het niet meer mogelijk te restoren of iets dergelijks zonder de icloud gegevens. Dus als je niet meer in contact kan komen met de vorige eigenaar dan ben ik bang dat het vrijsnel gaat ophouden.

Dit was overigens ook de hele bedoeling van de feature om iDevices waarvan de passcode niet bekend zijn useless te maken ( lees anti-diefstal maatregelen ).

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• DaanDH
Hmm balen!
Downgrade is ook niet mogelijk lees ik overal?

• SidewalkSuper
Je hebt geen opties om activation lock te omzeilen.
Wachtwoord van degene waar je van hebt gekocht achterhalen of hem vragen het wachtwoord in te typen is de enige keuze.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

SidewalkSuper schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:47:
Je hebt geen opties om activation lock te omzeilen.
Wachtwoord van degene waar je van hebt gekocht achterhalen of hem vragen het wachtwoord in te typen is de enige keuze.
Als de persoon waarvan hij is geweest de iphone verwijderd uit "find my phone" is je probleem ook opgelost, dan zal hij niet meer om zijn ww vragen. Als jij dan zelf daarna find my phone activeert dan vraagt hij in t vervolg om jouw ww.
je hoeft dus niet fysiek zijn/haar wachtwoord te hebben.

Dit is gedaan om te voorkomen dat bv gestolen telefoons weer worden hergebruikt.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• DaanDH
Dus de telefoon van de eigenaar verwijderen uit zijn iCloud zal voldoende moeten zijn?
Pagina: 1 ... 30 ... 46 Laatste

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods