Ik denk het niet, maar ben benieuwd of het hen ook gaat lukken op mijn manier
.
[ Voor 99% gewijzigd door Bla op 22-09-2014 20:38 ]
Zou gaan om een userland exploit via een app. Ik heb in elk geval nog nooit van de DreamJB gehoord.Bla schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:41:
Heeft er iemand al over Dream JB gehoord?
[...]
Hij zou vandaag (voor 8PM EST) een video uploaden om te laten zien dat zijn jailbreak echt werkt.
Edit:
Oftewel, het zou vergelijkbaar moeten zijn met Spirit. Ik wacht wel af. Overigens zou je rekening mee moeten houden met het tijdsverschil in de VS en hier.Is this a one-click jailbreak installer?
Update: To further clarify this point, preparation of the phone for the jailbreak involves a Webkit exploit. This however will not jailbreak your phone by itself. After preparation, the included application will continue the jailbreak process.
Partially. This jailbreak is unique in the sense that it differs a bit from the other jailbreak solutions in the past. There will be a one-click phase of the jailbreak you will have to do, but there is preparation needed to prepare the phone for the jailbreak beforehand. Nonetheless, it is still very easy to do, and full instructions will be provided.
As this is a userland exploit, it will be patched quickly by Apple in future iOS versions.
[ Voor 55% gewijzigd door me_mrtn op 12-12-2012 15:54 ]
Dit stond er 22 minuten geleden op, dus nog even geduld. Ben benieuwd of je op het filmpje goed kan zien hoe de jailbreak werkt. Overigens de dev team waarschuwt dat het een virus kan zijn. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit van dream JB gehoord. Maar we zullen het zometeen zien.Dream Jailbreak @DreamJailbreak
Just about to leave work now. Video upload will begin as soon as I'm home. Commute time is about an hour and a bit, so be patient please!
De eerste video moet hier verschijnen: YouTube: Dream Jailbreak Proof Video - 1 of 2
Guy's...serious??

[ Voor 15% gewijzigd door KL643 op 13-12-2012 00:12 ]
Oh ik ben sceptisch, maar dit wordt grondig aangepakt. Een userland exploit is niet zo bijzonder en Safari is niet waterdicht (zie Spirit). Het betreft geen bootrom namelijk. Ook al is de Twitter-feed niet zo oud, het is allemaal erg duidelijk net zoals z'n website. Hij/zij claimt nergens een releasedatum, maar enkel nu een video met bewijs.
Edit: en de video is online, even kijken.
Edit: de video ziet er an sich niet zo bijzonder uit als in dat het echt bewijs zou zijn. Wat gebeurt er met de PC? Is het een simulator app? Die autolock? De datum. Frappant is wel dat de persoon op Twitter een foto plaatst van de app, inclusief de verandering die in het filmpje wordt genoemd. https://twitter.com/DreamJailbreak/status/279001593783918594
[ Voor 29% gewijzigd door me_mrtn op 13-12-2012 00:24 ]
Ziet er anders wel professioneel uit maar dat betekend natuurlijk niet dat het echt is. Ben benieuwd naar video 2.
en later..@Chpwn tweette:
@DreamJailbreak Nice try, but aren’t you supposed to make the fake at least somewhat believable? It’s more fun when it’s not so obvious.
En daar heeft ie toch echt een punt.. (Chpwn is, voor die het niet weten, verantwoordelijk voor jailbrea.kr en ik geloof dat hij ook related is aan chronic dev team die weer verantwoordelijk zijn voor absinthe, al weet ik dat niet zeker.. in ieder geval iemand die aan de jailbreaks werkt.)@Chpwn tweette:
@DreamJailbreak (A tip: iOS boots to the lock screen, not the home screen. You only get that animation by exiting an app made to fake it.)
Jup, gewoon een applicatie. De exacte overgang en stiltemomenten als bij redsn0w (verbose).xPhantom schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:29:
[...]
en later..
[...]
En daar heeft ie toch echt een punt.. (Chpwn is, voor die het niet weten, verantwoordelijk voor jailbrea.kr en ik geloof dat hij ook related is aan chronic dev team die weer verantwoordelijk zijn voor absinthe, al weet ik dat niet zeker.. in ieder geval iemand die aan de jailbreaks werkt.)
Nu wordt het spannend!Dream Jailbreak @DreamJailbreak
Dream Jailbreak public release in 45 minutes. ONLY at http://www.dreamjb.com
LOL
DreamJB was intended as a social experiment. In the matter of a mere week, over 20,000 people followed @DreamJailbreak on twitter.
This website had over 300,000 unique viewers. People believed in a "jailbreak" that originally provided no proof at all.
Imagine what could have happened should this have gone for sale?
The provided proof tonight was intended as a final boost to the viewers before this message was released.
Let this be a lesson to the public. PLEASE be careful when it comes to jailbreak solutions that are advertised outside of the prominent and accepted dev teams. Do some research and follow them on Twitter now.
Dismiss any claims made by anybody, unless it has been confirmed from the dev team members.
Should a real jailbreak ever surface, they'll be the first to give it the OK.
This experiment is exactly as it was named. Simply just a dream.
Cheers.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
.
[ Voor 100% gewijzigd door Bla op 22-09-2014 20:38 ]
Weet niet zeker of dit in dit topic hoort, maar daar kom ik vanzelf achter 
Is er een manier om een backup te maken van mijn iphone 4, met al mijn kleine tweaks? Ik heb zelf een paar debian packages geinstalleerd, ik heb zitten klooien in het filesystem, bij de themes, en nog wat van die dingen. Wat gebeurt er als je het hele file system backupped, mbv bv i-funbox, en dit na een restore terugzet?
Is er een manier om een backup te maken van mijn iphone 4, met al mijn kleine tweaks? Ik heb zelf een paar debian packages geinstalleerd, ik heb zitten klooien in het filesystem, bij de themes, en nog wat van die dingen. Wat gebeurt er als je het hele file system backupped, mbv bv i-funbox, en dit na een restore terugzet?
ssh naar je iphone en backup makenByte_Me schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:45:
Weet niet zeker of dit in dit topic hoort, maar daar kom ik vanzelf achter
Verwijderd
Ik wilde laatst de jailbreak van mijn iPhone 4 (met iOs 5.0.1) halen (wil hem verkopen zonder jailbreak). Maar ik kreeg hem er niet af. Ik heb hem geprobeerd te upgraden naar 6.0.1, maar dat lukte niet. Ook een Factory reset lukte niet. En dezelfde firmware lukte ook niet. Iemand een idee wat ik het beste kan doen.
Restoren met 6.0.1 of 5.0.1 terwijl je rekening houdt met de SHSH-blobs.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:31:
Ik wilde laatst de jailbreak van mijn iPhone 4 (met iOs 5.0.1) halen (wil hem verkopen zonder jailbreak). Maar ik kreeg hem er niet af. Ik heb hem geprobeerd te upgraden naar 6.0.1, maar dat lukte niet. Ook een Factory reset lukte niet. En dezelfde firmware lukte ook niet. Iemand een idee wat ik het beste kan doen.
Na enkele avonden spitten op Google, Tweakers en dit topic, toch maar een post (hulpvraag).
Ik had (heb) een iPad 1 64GB 3G. Na aanschaf van een 3, heb ik mijn 1 verkocht op internet. Tijdens de verkoop mijn account gewist en de iPad gewiste toestand meegegeven. Diezelfde avond brengt de enigzins ongure man de iPad terug; er kan geen account worden geregistreerd. Hij stond erop zijn geld terug te krijgen, ik zit sindsdien met een niet-werkende iPad 1. Het lukt mij niet een account te registreren of aan te maken. Recovery in iTunes in DFU mode geeft ook geen verbetering.
Nu valt mij het volgende op: de foutmelding maakt zowel op de iPad, als in iTunes melding van een iPhone (i.p.v. iPad) die niet herkend wordt. Dit lijkt mij niet-pluis, maar is dat ook zo?
Kan het zijn dat deze meneer een iPhone jailbreak heeft losgelaten op mijn iPad en dat-ie daarom niet meer werkt? En zo ja; kan dat hersteld worden?
Ik heb nooit problemen met deze iPad gehad. Ik wist af van het bestaan van jailbreaken, maar heb dat zelf nooit gedaan. Zodoende heb ik ook niet eerder SHSH back-ups gemaakt van deze iPad. Intussen heb ik de afgelopen dagen ontdekt dat dit ook handig kan zijn wanneer je niet jailbreakt, dus dat heb ik maar even gedaan voor de 1, de 3 en mijn iPhone.
Maar hoe krijg ik nu mijn lieve 1 weer aan de praat? Ik kan zo slecht geloven dat het nu afgelopen is.
Ik had (heb) een iPad 1 64GB 3G. Na aanschaf van een 3, heb ik mijn 1 verkocht op internet. Tijdens de verkoop mijn account gewist en de iPad gewiste toestand meegegeven. Diezelfde avond brengt de enigzins ongure man de iPad terug; er kan geen account worden geregistreerd. Hij stond erop zijn geld terug te krijgen, ik zit sindsdien met een niet-werkende iPad 1. Het lukt mij niet een account te registreren of aan te maken. Recovery in iTunes in DFU mode geeft ook geen verbetering.
Nu valt mij het volgende op: de foutmelding maakt zowel op de iPad, als in iTunes melding van een iPhone (i.p.v. iPad) die niet herkend wordt. Dit lijkt mij niet-pluis, maar is dat ook zo?
Kan het zijn dat deze meneer een iPhone jailbreak heeft losgelaten op mijn iPad en dat-ie daarom niet meer werkt? En zo ja; kan dat hersteld worden?
Ik heb nooit problemen met deze iPad gehad. Ik wist af van het bestaan van jailbreaken, maar heb dat zelf nooit gedaan. Zodoende heb ik ook niet eerder SHSH back-ups gemaakt van deze iPad. Intussen heb ik de afgelopen dagen ontdekt dat dit ook handig kan zijn wanneer je niet jailbreakt, dus dat heb ik maar even gedaan voor de 1, de 3 en mijn iPhone.
Maar hoe krijg ik nu mijn lieve 1 weer aan de praat? Ik kan zo slecht geloven dat het nu afgelopen is.
[ Voor 3% gewijzigd door Anand op 15-12-2012 23:09 ]
Andere firmware dan voor de iPad mét iTune is onmogelijk, daar zitten checks in. Voor zover ik weet zijn er ook geen andere basebands of wat dan ook te flashen voor een iPad (andersom wel, iPad -> iPhone 3GS). Wat is de foutmelding dan precies? Wil de iPad ook totaal niet meer booten of wat?Anand schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:52:
Na enkele avonden spitten op Google, Tweakers en dit topic, toch maar een post (hulpvraag).
Ben je niet opgelicht?Anand schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:52:
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
wat een hufter, je kan niemand vertrouwen tegenwoordigAnand schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 22:52:
probeer het anders te jailbreaken, tethered, untethered, maakt niet uit, kijken of het werkt.
Ik denk als je de ipad in DFU mode zet, en vervolgens de originele ipad iOS terug zet, het opgelost is.
DFU mode:
YouTube: How to put the iPad In/Out Recovery Mode
Apple iOS firmware:
http://www.iphonemania.nl/download-ios-firmware/
DFU mode:
YouTube: How to put the iPad In/Out Recovery Mode
Apple iOS firmware:
http://www.iphonemania.nl/download-ios-firmware/
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Wow Tweakers, dank dank dank voor het meedenken!
@me_mrtn:
Andere firmware dan voor iPad onmogelijk? De enige reden waarom ik me dit afvroeg, was omdat de iPad (en iTunes) melding maken van een iPhone die niet herkend wordt. Is het dan de 3G module die ervoor zorgt dat er gesproken wordt van iPhone in plaats van iPad?
Updaten met iTunes levert hetzelfde resultaat. De iPad boot. Daarna kies ik een taal. Daarna kies ik een land. Daarna kies ik mijn wifiverbinding. Daarna krijg ik de foutmelding dat de iPhone niet wordt herkend door de Apple-server en dat ik contact op moet nemen met Apple. In iTunes verschijnt bij aansluiten dezelfde melding: "Er is een probleem met uw iPhone. Neem contact op met Apple".
Dus booten: ja, maar nee.
@fynrd1: ik zie dat deze iPadbehuizing die van mij is. Wellicht heeft de man mijn binnenwerk vervangen met zijn niet-werkende binnenwerk. Dat kan ik niet uitsluiten. De iPad vertoont geen nieuwe sporen van openen (ik heb ooit de LCD moeten vervangen). Maar ik gaf een iPad mee die softwarematig nooit problemen heeft vertoond en kreeg vervolgens een iPad terug die niet meer wordt herkend door Apple. Oplichting zit er dik in hier.
Ik baal ervan dat ik bij de verkoop het serienummer van het moederbord niet even met de koper bevestigd heb.
@ Manke: goeie tips, als mijn huidige probeersel geen resultaat levert ga ik dat proberen. Nu vraag ik mij wel af (niet eens het verschil tussen tethered of untethered kennende - of ook maar de betekenis): kan ik jailbreaken zonder een bestaande account op de iPad? Want het hele probleem is dus dat ik van Apple geen account mag registreren omdat mijn iPhone niet wordt herkend.
@Hokkie: de software herstellen in DFU modus hielp niet. Na rebooten verscheen dezelfde foutmelding.
---
Wat ik nu wil proberen is het volgende:
Ik heb met tinyumbrella een SHSH backup gemaakt voor iOS 5.1.1.
Ik probeer nu via iTunes, met de Cydia server omleiding in tinyumbrella aan, iOS 5.1.1 te installeren met de nep-check via Cydia. Ik hoop dat dit zal werken. Enige punt is dat ik nu weer allerlei vreemde foutmeldingen in iTunes krijg.
Zoals gezegd: ik ben onervaren met jailbreaken. As er toevalligerwijs een tweaker in de buurt van Rotterdam / Utrecht / Hilversum is die mij wil helpen, ben ik bereid tot een findersfee.
En bedankt voor het meedenken tot dusver!
Oh en nog iets: is het abnormaal dat tijdens registreren Apple plotseling denkt dat mijn iPad een iPhone is? (3G module?)
@me_mrtn:
Andere firmware dan voor iPad onmogelijk? De enige reden waarom ik me dit afvroeg, was omdat de iPad (en iTunes) melding maken van een iPhone die niet herkend wordt. Is het dan de 3G module die ervoor zorgt dat er gesproken wordt van iPhone in plaats van iPad?
Updaten met iTunes levert hetzelfde resultaat. De iPad boot. Daarna kies ik een taal. Daarna kies ik een land. Daarna kies ik mijn wifiverbinding. Daarna krijg ik de foutmelding dat de iPhone niet wordt herkend door de Apple-server en dat ik contact op moet nemen met Apple. In iTunes verschijnt bij aansluiten dezelfde melding: "Er is een probleem met uw iPhone. Neem contact op met Apple".
Dus booten: ja, maar nee.
@fynrd1: ik zie dat deze iPadbehuizing die van mij is. Wellicht heeft de man mijn binnenwerk vervangen met zijn niet-werkende binnenwerk. Dat kan ik niet uitsluiten. De iPad vertoont geen nieuwe sporen van openen (ik heb ooit de LCD moeten vervangen). Maar ik gaf een iPad mee die softwarematig nooit problemen heeft vertoond en kreeg vervolgens een iPad terug die niet meer wordt herkend door Apple. Oplichting zit er dik in hier.
Ik baal ervan dat ik bij de verkoop het serienummer van het moederbord niet even met de koper bevestigd heb.
@ Manke: goeie tips, als mijn huidige probeersel geen resultaat levert ga ik dat proberen. Nu vraag ik mij wel af (niet eens het verschil tussen tethered of untethered kennende - of ook maar de betekenis): kan ik jailbreaken zonder een bestaande account op de iPad? Want het hele probleem is dus dat ik van Apple geen account mag registreren omdat mijn iPhone niet wordt herkend.
@Hokkie: de software herstellen in DFU modus hielp niet. Na rebooten verscheen dezelfde foutmelding.
---
Wat ik nu wil proberen is het volgende:
Ik heb met tinyumbrella een SHSH backup gemaakt voor iOS 5.1.1.
Ik probeer nu via iTunes, met de Cydia server omleiding in tinyumbrella aan, iOS 5.1.1 te installeren met de nep-check via Cydia. Ik hoop dat dit zal werken. Enige punt is dat ik nu weer allerlei vreemde foutmeldingen in iTunes krijg.
Zoals gezegd: ik ben onervaren met jailbreaken. As er toevalligerwijs een tweaker in de buurt van Rotterdam / Utrecht / Hilversum is die mij wil helpen, ben ik bereid tot een findersfee.
En bedankt voor het meedenken tot dusver!
Oh en nog iets: is het abnormaal dat tijdens registreren Apple plotseling denkt dat mijn iPad een iPhone is? (3G module?)
[ Voor 20% gewijzigd door Anand op 18-12-2012 01:06 ]
Ik schreef dit eerder, misschien heeft het een positief effect op je ipad:
probeer sn0wbreeze
die verandert de firmware image, zet je telefoon in pwnd DFU en daarna moet je de aangepaste image uploaden met itunes door shift+upgrade firmware-knop te doen.
sn0wbreeze vroeg mij niet eens om de blobs die ik niet had voor de versie die ik wou installeren, was in mijn geval een iphone 3gs.
misschien is het je baseband/(3g) modem firmware? verkeerde versie oid
check het eens in about/over ergens in settings/instellingen
probeer sn0wbreeze
die verandert de firmware image, zet je telefoon in pwnd DFU en daarna moet je de aangepaste image uploaden met itunes door shift+upgrade firmware-knop te doen.
sn0wbreeze vroeg mij niet eens om de blobs die ik niet had voor de versie die ik wou installeren, was in mijn geval een iphone 3gs.
[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 18-12-2012 01:04 ]
Dank voor de tip, aangezien ik in iTunes met en zonder tinyumbrella niet verder kom zal ik jouw adviezen volgen.Manke schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:01:
Ik schreef dit eerder, misschien heeft het een positief effect op je ipad:
probeer sn0wbreeze
Wie weet is dat basebandverhaal hier de oplossing. Ik blijf het vreemd vinden dat iTunes en iOS de term iPhone gebruiken.
Later meer & bedankt.
Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd hem te jailbreaken met linera1n. Zie hier namelijk iemand met exact hetzelfde verhaal:Anand schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:09:
[...]
Dank voor de tip, aangezien ik in iTunes met en zonder tinyumbrella niet verder kom zal ik jouw adviezen volgen.
Wie weet is dat basebandverhaal hier de oplossing. Ik blijf het vreemd vinden dat iTunes en iOS de term iPhone gebruiken.
Later meer & bedankt.
http://www.ipadforums.net...a1n-patch-needs-help.html
De oplossing die ik hier lees is om door middel van tinyumbrella hem uit recovery te kicken (waar die niet in lijkt te zitten?) waardoor die weer hersteld kon worden met iTunes
CISSP! Drop your encryption keys!
Hee wow bedankt. Ik zie eindelijk een ervaring waarbij de iPad als iPhone wordt herkend. Het lijkt er dus op dat er iets softwarematig is misgegaan. Dat geeft hoop.laurens0619 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 08:18:
[...]
Waarschijnlijk heeft hij geprobeerd hem te jailbreaken met linera1n. Zie hier namelijk iemand met exact hetzelfde verhaal:
http://www.ipadforums.net...a1n-patch-needs-help.html
De oplossing die ik hier lees is om door middel van tinyumbrella hem uit recovery te kicken (waar die niet in lijkt te zitten?) waardoor die weer hersteld kon worden met iTunes
In deze link is er dus een jailbreak losgelaten op een iPad 2, die helemaal niet voor iPad 2 (A5-chip) bedoeld was. Wie weet is er dan een A5-jailbreak op mijn iPad losgelaten?
De oplossing aldaar was updaten van iTunes en met tinyumbrella uit recovery te kicken, waarna via de reguliere weg de iPad 2 in iTunes hersteld kon worden.
Nu heb ik die stappen volgens mij allemaal al gezet. Zelfs met de juiste *.ipsw-file via shift+herstellen.
Wat ik nog kan proberen is al die stappen nog eens in OSX te doen. Ik lees links en rechts dat dat nog verschil kan maken.
Wat je ook nog zou kunnen doen is hem opnieuw met limra1n of redsnow te jailbreaken. Wel oppassen wat je doet
Zonet redsn0w geïnstalleerd en gebruikt. Niets moeilijks aan. Alles loopt fijn, ananas installeert zich vrijwel vanzelf.laurens0619 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:10:
Wat je ook nog zou kunnen doen is hem opnieuw met limra1n of redsnow te jailbreaken. Wel oppassen wat je doet
Maar na rebooten houd ik hetzelfde probleem. De iPad laat zich niet activeren, met de melding: uw iPhone wordt niet herkend.
Probeer eens een andere computer met iTunes? Misschien is daar iets in corrupt geraaktAnand schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:51:
[...]
Zonet redsn0w geïnstalleerd en gebruikt. Niets moeilijks aan. Alles loopt fijn, ananas installeert zich vrijwel vanzelf.
Maar na rebooten houd ik hetzelfde probleem. De iPad laat zich niet activeren, met de melding: uw iPhone wordt niet herkend.
Dan bracht die man het niet terug 
je kan altijd installous gebruiken en apps installeren verkregen op een andere manier dan de appstore
je kan altijd installous gebruiken en apps installeren verkregen op een andere manier dan de appstore
Dat heeft geen zin. Je hebt dan geen push certificaten en dan is je iPad weinig meer dan een draagbare webbrowser geworden.Manke schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:01:
Dan bracht die man het niet terug
Het lijkt me heel sterk dat die gast het binnenwerk heeft vervangen, maar als dat zo is, dan kun je dat controleren met TinyUmbrella. Die slaat namelijk op voor welke ECID's er SHSH's zijn opgeslagen. Probeer dat eens.
Maar waarschijnlijk heeft ie softwarematig iets lopen verneuken, al zou ik niet weten wat. Dit probleem ken ik helemaal niet. Misschien gewoon es doen alsof je neus bloedt en de support van Apple bellen? Jij bent namelijk te goeder trouw en voor jou heb je gewoon een legale iPad die niet geregistreerd wil worden.
Ziet ie wel WLAN netwerken? Zou natuurlijk ook kunnen dat je netwerkmodule kapot is.
of hij probeerde een baseband downgrade en heeft er per ongeluk een iphone baseband op gezet?
[ Voor 41% gewijzigd door Manke op 20-12-2012 20:22 ]
Dat kan je toch zo controleren?Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:34:
Misschien omgewisseld met een als gestolen geregistreerde iPad?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dat kan helemaal niet. Apple blocked geen devices. Daar beginnen ze niet aan.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:34:
Misschien omgewisseld met een als gestolen geregistreerde iPad?
Update / oplossing:
Ik heb gisteren gebeld met Applecare.
Het serienummer van het moederbord en het imeinummer zijn niet geregistreerd op dezelfde naam. Het serienummer staat op mijn naam, het imeinummer niet. Is het imeinummer gekoppeld aan de 3G-module? Applecare zegt van niet (lees verder).
Afgelopen nacht kwam ik slecht in slaap, en het zat me dwars dat de geregistreerde namen voor serie- en imeinummer niet overeenkomen. En rond 2:30 (met snurkende vriendin naast me) had ik het. Ik herkende de naam die geregistreerd stond bij het imeinummer. Na controle in mijn e-mailarchief viel alles op z'n plek.
Voor ik verder ga, even een paar mededelingen:
1) ik schaam mij diep.
2) vooral omdat ik hier op het forum een onschuldige (ongure) man van oplichting heb verdacht.
3) en daarnaast omdat het volgende mij pas zes dagen later te binnen schoot als mogelijk oorzaak.
Oh man, wat voel ik me naar en opgelucht tegelijk.
Ik heb deze iPad tweedehands gekocht. De behuizing vertoonde gebruikssporen, ik heb later viavia een defecte iPad 3G met krasloze behuizing overgenomen. Toen heb ik mijn moederbord overgezet. Enkel moederbord, dus zonder 3G-module.
De iPad werkte verder prima, zelfs updaten naar iOS 5.1.1 gaf geen problemen. Maar kennelijk wel toen ik bij verkoop mijn account heb gewist. De beste man kon geen account registreren, omdat de 3G-module niet bij het moederbord hoorde.
Gelukkig had ik de oude 3G-module nog en heb ik die zojuist ingebouwd. De iPad werkt weer,
Manmanman.
Ondanks een mengsel van schaamte en opluchting, voel ik toch de verplichting om hier uitleg te geven. Ik heb ook zonet de koper teruggebeld. Ik heb hem uitgelegd dat ik vorige week geen feestje vierde toen ik de iPad terugnam en het geld teruggaf. Maar intussen weet ik wat er aan de hand is, en heb ik hem niets te verwijten. De meneer reageerde opgelucht. Hij voelde zich ook heel onprettig in de situatie.
Wat heb ik geleerd?
- Dat het gemakkelijker is een ander de schuld te geven, in plaats van na te denken over mijn rol in het geheel (wist ik al).
- Dat ik hier op GoT geweldige input kan verwachten (wist ik al).
- Dat de iPad als iPhone wordt herkend wanneer de 3G-module niet overeenkomt met het moederbord.
- Maar enkel indien je een nieuwe account probeert te registreren (dus niet voor een bestaande account).
- Dat Applecare (en Applestore en iCenter) hiervan niets weten.
- Dat ik karmamatig nog iets te verwachten heb in het leven. Slik.
Case closed, dank voor het meedenken.
(Here come the flames)
Ik heb gisteren gebeld met Applecare.
Het serienummer van het moederbord en het imeinummer zijn niet geregistreerd op dezelfde naam. Het serienummer staat op mijn naam, het imeinummer niet. Is het imeinummer gekoppeld aan de 3G-module? Applecare zegt van niet (lees verder).
Afgelopen nacht kwam ik slecht in slaap, en het zat me dwars dat de geregistreerde namen voor serie- en imeinummer niet overeenkomen. En rond 2:30 (met snurkende vriendin naast me) had ik het. Ik herkende de naam die geregistreerd stond bij het imeinummer. Na controle in mijn e-mailarchief viel alles op z'n plek.
Voor ik verder ga, even een paar mededelingen:
1) ik schaam mij diep.
2) vooral omdat ik hier op het forum een onschuldige (ongure) man van oplichting heb verdacht.
3) en daarnaast omdat het volgende mij pas zes dagen later te binnen schoot als mogelijk oorzaak.
Oh man, wat voel ik me naar en opgelucht tegelijk.
Ik heb deze iPad tweedehands gekocht. De behuizing vertoonde gebruikssporen, ik heb later viavia een defecte iPad 3G met krasloze behuizing overgenomen. Toen heb ik mijn moederbord overgezet. Enkel moederbord, dus zonder 3G-module.
De iPad werkte verder prima, zelfs updaten naar iOS 5.1.1 gaf geen problemen. Maar kennelijk wel toen ik bij verkoop mijn account heb gewist. De beste man kon geen account registreren, omdat de 3G-module niet bij het moederbord hoorde.
Gelukkig had ik de oude 3G-module nog en heb ik die zojuist ingebouwd. De iPad werkt weer,
Manmanman.
Ondanks een mengsel van schaamte en opluchting, voel ik toch de verplichting om hier uitleg te geven. Ik heb ook zonet de koper teruggebeld. Ik heb hem uitgelegd dat ik vorige week geen feestje vierde toen ik de iPad terugnam en het geld teruggaf. Maar intussen weet ik wat er aan de hand is, en heb ik hem niets te verwijten. De meneer reageerde opgelucht. Hij voelde zich ook heel onprettig in de situatie.
Wat heb ik geleerd?
- Dat het gemakkelijker is een ander de schuld te geven, in plaats van na te denken over mijn rol in het geheel (wist ik al).
- Dat ik hier op GoT geweldige input kan verwachten (wist ik al).
- Dat de iPad als iPhone wordt herkend wanneer de 3G-module niet overeenkomt met het moederbord.
- Maar enkel indien je een nieuwe account probeert te registreren (dus niet voor een bestaande account).
- Dat Applecare (en Applestore en iCenter) hiervan niets weten.
- Dat ik karmamatig nog iets te verwachten heb in het leven. Slik.
(Here come the flames)
Nou ja, zo erg is het toch ook weer niet? Dit is ook wel een heel merkwaardige situatie. Ik heb toch al heel wat iPads en iPhones gerestored, gejailbreakt en gerecovered en zowat alle problemen wel een keer gezien, maar deze kende ik nog niet.Anand schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:53:
Update / oplossing:
(Here come the flames)
Maar het is wel de reden dat ik niet zo happig ben op zowel kopen als verkopen van dit soort apparaten via Marktplaats. Jij had geen kwade opzet, maar dat kan net zo makkelijk wel het geval zijn. Dat een iPad het bij de verkoper het prima doet, maar dat je thuis tegen een raar probleem aanloopt omdat de verkoper er iets raars mee heeft uitgehaald.
Zo heb ik hier nog een iPhone4 liggen die ik eigenlijk niet wil verkopen omdat de home-button soms slecht reageert. Bij normaal gebruik heb je er helemaal geen last van, een enkele keer registreert ie een indruk niet en moet je wat harder drukken, maar de iPhone is daarom in mijn ogen niet 100%. Nu kan ik dat er bijzetten in de advertentie, maar dan raak je 'm niet tegen een normaal bedrag kwijt. Hij ligt hier nu stof te happen, misschien kan ik een familielid of kennis er nog eens blij mee maken.
Tja was bijna te verwachten, de foutmelding was te vaag. Vind het alleen jammer dat deze belangrijke details in je originele vraagstelling achterwege zijn gelaten. Maar fijn dat hij weer werkt
Snap ik.laurens0619 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 09:07:
Tja was bijna te verwachten, de foutmelding was te vaag. Vind het alleen jammer dat deze belangrijke details in je originele vraagstelling achterwege zijn gelaten. Maar fijn dat hij weer werkt
Had ik mij herinnerd dat ik die 3G-module ooit verwisseld had (eigenlijk het moederbord, maar vanuit het iOS-perspectief gaat het om een verwisseling van de 3G-module), had ik niet om hulp hoeven vragen.
Had ik de iPad niet eens in die toestand verkocht

[ Voor 24% gewijzigd door Anand op 22-12-2012 10:52 ]
Nee, juist niet !
Alle lof en eer voor jou.
Ik loop al enige jaren ( bijna decennia ) mee in de forum / helpdeskwereld en weet dat oplossingen bijna nooit terugkomen.
Een probleem wordt gedumpt ( al dan niet na eigen onderzoek en proberen )
Er word hulp geboden ( wederom, al dan niet het gewenste resultaat )
De hulpbehoevende voert het uit, en 99% van de gevallen zie je hem nooit meer terug, geen bedankje, geen bevestiging
in dit geval is het netjes volgens het boekje, dat JIJ in eerste instantie zelf het probleem veroorzaakt zou hebben, is niet het issue, er is nu wel documentatie over een storing, en het verloop.
De oorzaak, de oplossing beiden zijn nu terug te vinden, en kunnen gebruikt worden om het opnieuw in te zetten.
Je had ook weg kunnen blijven, de schaamte wegduwen, en niets meer laten weten, DAN had je karmashizzle gehad, niet te filmen ...
Het was erg leuk om te volgen idd!
.
Dat de 3g modules en de logicboards gekoppeld zijn dat had ik je ook kunnen vertellen, maar dat de ipad dan als iPhone wordt herkend dat wist ik niet. Ook weer wat geleerd.
Mooi dat je het op hebt kunnen lossen! En thx voor de terugkoppeling.
Dat de 3g modules en de logicboards gekoppeld zijn dat had ik je ook kunnen vertellen, maar dat de ipad dan als iPhone wordt herkend dat wist ik niet. Ook weer wat geleerd.
Mooi dat je het op hebt kunnen lossen! En thx voor de terugkoppeling.
Ik denk dat je karmamatig enkel goede dingen staat te wachten. Legio anderen zouden het niet zo netjes hebben uitgelegd en met de billen bloot zijn gegaan als jij.- Dat ik karmamatig nog iets te verwachten heb in het leven. Slik.
Fouten maakt iedereen, maar oprecht een fout toegeven en publiekelijk ook nog is een buiging waard.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
dan neem ik mijn (negatieve) opmerking terugAnand schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 10:41:
[...]
Snap ik.
Had ik mij herinnerd dat ik die 3G-module ooit verwisseld had (eigenlijk het moederbord, maar vanuit het iOS-perspectief gaat het om een verwisseling van de 3G-module), had ik niet om hulp hoeven vragen.
Had ik de iPad niet eens in die toestand verkocht
MAar inderdaad net als de rest. Vermakelijk en prachtige symptoom dat hij hem als iPhone ziet
Is er ondertussen al een ETA van een untethered iOS6 jailbreak?
2012 zal het wss niet meer worden vrees ik
[ Voor 28% gewijzigd door SanderH_ op 23-12-2012 13:58 ]
Er is niets te ETA'n.SanderH_ schreef op zondag 23 december 2012 @ 13:58:
Is er ondertussen al een ETA van een untethered iOS6 jailbreak?
Even een vraag over 4s 5.1.1 jailbreak
Dit heb ik tot aan gisteren met gemak kunnen gebruiken. 10 maanden zonder problemen.
Is net mn batterij op en na het opladen en de telefoon te hebben aangezet is die jailbreak weg; alle settings doen het niet meer, SBsettings weg, Springtomize weg, alle labels onder de icoontjes terug, met andere woorden: de jailbreak doet het niet meer. Cydia is nog wel aanwezig en doet het verder ook gewoon. in Packages zie ik ook niet meer mijn gedownloade tweaks
Hoe komt dit?
Na wat gelezen te hebben ben ik gestuit op het reinstalleren van Mobilesubstrate, wat dus niet werkt. Verder helpt rebooten niets en heb ik geen idee wat ik anders nog zou kunnen doen. Restore werkt niet daar ik dan iOS 6 verplicht ben om te gebruiken en wil graag 5.1 behouden.
Iemand advies ?
edit.
Flink geklooit vandaag en het lukt me niet een oplossing te vinden
het beste resultaat is dat ik 5 icons dock heb kunnen installeren maar deze was dan ook weer weg na een reboot.
Het enige wat ik nog niet gedaan heb is Cydia nogmaals installeren (abisinthe 2), en het restoren kan ook niet (ivm iOS 6)
Als niemand een oplossing weet moet ik wachten op een 6.1 jailbreak release vrees ik
Dit heb ik tot aan gisteren met gemak kunnen gebruiken. 10 maanden zonder problemen.
Is net mn batterij op en na het opladen en de telefoon te hebben aangezet is die jailbreak weg; alle settings doen het niet meer, SBsettings weg, Springtomize weg, alle labels onder de icoontjes terug, met andere woorden: de jailbreak doet het niet meer. Cydia is nog wel aanwezig en doet het verder ook gewoon. in Packages zie ik ook niet meer mijn gedownloade tweaks
Hoe komt dit?
Na wat gelezen te hebben ben ik gestuit op het reinstalleren van Mobilesubstrate, wat dus niet werkt. Verder helpt rebooten niets en heb ik geen idee wat ik anders nog zou kunnen doen. Restore werkt niet daar ik dan iOS 6 verplicht ben om te gebruiken en wil graag 5.1 behouden.
Iemand advies ?
edit.
Flink geklooit vandaag en het lukt me niet een oplossing te vinden
Het enige wat ik nog niet gedaan heb is Cydia nogmaals installeren (abisinthe 2), en het restoren kan ook niet (ivm iOS 6)
Als niemand een oplossing weet moet ik wachten op een 6.1 jailbreak release vrees ik
[ Voor 23% gewijzigd door knakker2 op 26-12-2012 21:24 ]
Verwijderd
Vraagje: ik heb shsh blobs en zit op iOS 4.1 met een iPhone 4. Ik moet nu upgraden naar 5.1.1 om mijn jailbreakmogelijkheden te behouden.
Weet iemand hoe ik dit doe? Ik snap het niet helemaal
Weet iemand hoe ik dit doe? Ik snap het niet helemaal
@ Draytek
Heb je binnen Cydia de blobs voor 5.1.1? of 5.0.1?
Met de nieuwste redsn0w kun je de firmware installeren. (raad ik echt aan)
In 1 keer 5.0.1 geïnstalleerd voor mijn ooms iPhone 4.
Ging in 1 keer goed zonder foutmeldingen.
Zie bijvoorbeeld deze link voor een guide.
http://forum.gsmhosting.c...redsn0w-0-9-15b1-1551473/
Heb je binnen Cydia de blobs voor 5.1.1? of 5.0.1?
Met de nieuwste redsn0w kun je de firmware installeren. (raad ik echt aan)
In 1 keer 5.0.1 geïnstalleerd voor mijn ooms iPhone 4.
Ging in 1 keer goed zonder foutmeldingen.
Zie bijvoorbeeld deze link voor een guide.
http://forum.gsmhosting.c...redsn0w-0-9-15b1-1551473/
[ Voor 26% gewijzigd door forzabesiktas op 27-12-2012 11:24 ]
tikfouten? tjah..m..
fatihbatur, zojuist zonder geblob en ssh zojuist mijn 4s 5.1.1 met een abisinthe jb (wat niet meer werkte
) kunnen restoren met die link. Dank daarvoor
Hi knakker, probeer de huidige redsn0w
is een all in one tool
tikfouten? tjah..m..
Wat er bij jou is gebeurd is gewoon een of andere random clusterfuck in de jailbreak, maar wat met een nieuwe poging tot jailbreaken of restore prima te verhelpen is.knakker2 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:24:
fatihbatur, zojuist zonder geblob en ssh zojuist mijn 4s 5.1.1 met een abisinthe jb (wat niet meer werkte) kunnen restoren met die link. Dank daarvoor
Restore via de normale weg zou me naar iOS 6 brengen, iets wat ik niet wil tot untethered beschikbaar is. Restoren naar 5.1.1. heeft me onwijs geholpen, telefoon weer vol met een redsnow jb
verder, wat de oorzaak is geweest, blij dat het opgelost is...
Nu op zoek naar wat themes.
Zo'n restore bedoel ik dan ook.knakker2 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:33:
Restore via de normale weg zou me naar iOS 6 brengen, iets wat ik niet wil tot untethered beschikbaar is. Restoren naar 5.1.1. heeft me onwijs geholpen, telefoon weer vol met een redsnow jbverder, wat de oorzaak is geweest, blij dat het opgelost is...
Fijn dat het gelukt is!knakker2 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:33:
Restore via de normale weg zou me naar iOS 6 brengen, iets wat ik niet wil tot untethered beschikbaar is. Restoren naar 5.1.1. heeft me onwijs geholpen, telefoon weer vol met een redsnow jbverder, wat de oorzaak is geweest, blij dat het opgelost is...
tikfouten? tjah..m..
Vraagje. Ik heb een ipad2 met ios6.0 erop. Graag zou ik terug willen naar 5.1.1 de blobs van 5.1 en 5.1.1 heb ik. Via redsnow zou het moeten kunnen maar dan zou ik ook de blobs moeten hebben van 4.3 kan het ook op een andere manier?
Via TinyUmbrella terug naar iOS 5.1.1 en dan jailbreaken zou ik zeggen.andreict schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:49:
Vraagje. Ik heb een ipad2 met ios6.0 erop. Graag zou ik terug willen naar 5.1.1 de blobs van 5.1 en 5.1.1 heb ik. Via redsnow zou het moeten kunnen maar dan zou ik ook de blobs moeten hebben van 4.3 kan het ook op een andere manier?
Tinyumbrella en dan via itunes terug? Dan krijg ik allerlei foutmeldingen foutcode 11 en 21 en 3144Robberto schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:03:
[...]
Via TinyUmbrella terug naar iOS 5.1.1 en dan jailbreaken zou ik zeggen.
geen blobs?andreict schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:27:
[...]
Tinyumbrella en dan via itunes terug? Dan krijg ik allerlei foutmeldingen foutcode 11 en 21 en 3144
probeer snowbreeze en dan na de pwnd dfu stap een itunes restore
Je hebt de SHSH-blobs wel in je bezit? Dat is via TinyUmbrella zo na te kijken en vertel eens waar je stapsgewijs deze fouten tegen komt en wat je er al aan hebt gedaan om ze mogelijk op te lossen.andreict schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:27:
[...]
Tinyumbrella en dan via itunes terug? Dan krijg ik allerlei foutmeldingen foutcode 11 en 21 en 3144
Snowbreeze is alleen voor iphone en ipod toch?Manke schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:12:
[...]
geen blobs?
probeer snowbreeze en dan na de pwnd dfu stap een itunes restore
Daar kan ik iig niet de ipsw openen van een ipad
Ik start tinyumbrella.... die ziet dan ook mijn ipad2 en geeft aan..blobs found voor 5.1.1 en 5.1me_mrtn schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:33:
[...]
Je hebt de SHSH-blobs wel in je bezit? Dat is via TinyUmbrella zo na te kijken en vertel eens waar je stapsgewijs deze fouten tegen komt en wat je er al aan hebt gedaan om ze mogelijk op te lossen.
Dan start ik de umbrella server en dan start ik itunes
IK klik in itunes mijn ipad aan en dan met shift herstellen en klik de 5.1.1 restore ipsw aan en dan resulteerd dat in een error 11
Nou, op zich heb je TinyUmbrella niet eens nodig. Start Redsn0w en dan bij Even More op Restore. Selecteer eerst je 5.1.1 firmware, dan de 4.3.x firmware (daar werden geen APTickets gebruikt namelijk) en uiteindelijk selecteer je de SHSH-blobs, lokaal of remote. Vervolgens gaat Redsn0w aan de gang met de hele bende inclusief restoren.andreict schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:51:
[...]
Ik start tinyumbrella.... die ziet dan ook mijn ipad2 en geeft aan..blobs found voor 5.1.1 en 5.1
Dan start ik de umbrella server en dan start ik itunes
IK klik in itunes mijn ipad aan en dan met shift herstellen en klik de 5.1.1 restore ipsw aan en dan resulteerd dat in een error 11
Ja maar ik heb geen 4.3 blobs saved...dus...... Of kan dat op een andere manier?me_mrtn schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:00:
[...]
Nou, op zich heb je TinyUmbrella niet eens nodig. Start Redsn0w en dan bij Even More op Restore. Selecteer eerst je 5.1.1 firmware, dan de 4.3.x firmware (daar werden geen APTickets gebruikt namelijk) en uiteindelijk selecteer je de SHSH-blobs, lokaal of remote. Vervolgens gaat Redsn0w aan de gang met de hele bende inclusief restoren.
Nee, want via iOS4 wordt de manier van het checken omzeilt.andreict schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:59:
[...]
Ja maar ik heb geen 4.3 blobs saved...dus...... Of kan dat op een andere manier?
Hmmm jammer dus dan... Dacht dat je de oplossing voor me had , had namelijk in mijn erbij vermeld welke blobs ik wel heb.me_mrtn schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:02:
[...]
Nee, want via iOS4 wordt de manier van het checken omzeilt.
Hopen op een jb ios6 en dan zou het wel gaan denk ik
Hoe kom je aan blobs, sorry voor de vraag maar ik heb dat nog nooit gedaan.
Ik zou zeggen: zoek zelf eerst eensmirelia schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:46:
Ik heb deze post maar verwijderd om problemen te voorkomen.
[ Voor 81% gewijzigd door sn0w13 op 30-12-2012 17:31 ]
Idem als hierboven
[ Voor 76% gewijzigd door sjansen op 30-12-2012 18:45 ]
Kijk eens even in de topicwarning boven het postveld. Geen Installous geleuter in dit topic. Ik ga straks bezig om de TS bij te werken.
tinyumbrellamirelia schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:46:
zie idd dat ipad2 niet ondersteund wordtandreict schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:43:
[...]
Snowbreeze is alleen voor iphone en ipod toch?
Daar kan ik iig niet de ipsw openen van een ipad
[ Voor 16% gewijzigd door Manke op 30-12-2012 22:43 ]
heeft het nu eigenlijk nog zin om te wachten op een jailbreak vor ios 6 aangezien Hackolous de boel heeft gestaakt. zit zelf nog te twijfelen om voor die 2 progjes niet te upgraden naar ios 6
ter info... nieuws: Hackolous staakt ontwikkeling van Installous en AppSync
ter info... nieuws: Hackolous staakt ontwikkeling van Installous en AppSync
kwam ik ook ineens achter toen ik installous opstartte
appcake kan ook installeren, maar is crashgevoelig
appcake kan ook installeren, maar is crashgevoelig
Ik herhaal het nog maar eens, dit topic hoeft niet dicht, maar dan moet er niet gepraat worden over Installous, Appcake, of andere pirate stores. Dat is namelijk tegen de regels. Er zijn zat redenen om te jailbreaken met allerlei leuke tweaks, maar ook voor oudere apparaten. Het is alleen jammer dat piraterij er altijd bij komt kijken.
me_mrtn schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:22:
Kijk eens even in de topicwarning boven het postveld. Geen Installous geleuter in dit topic. Ik ga straks bezig om de TS bij te werken.
het is niet mijn bedoeling om de 2 beroemde stores te bespreken maar gewoon het jailbreaken in het algemeen. heeft het nog zin om het te doen of om te wachten voor die paar tweaks.
Ik zit zelf al een poos op de 5.1.1 jailbreak. Zijn er al mensen die een jailbreak op de os6 serie hebben? Is het waard of beter op de 5serie blijven?
ligt eraan welke telefoon. sommigen zeggen '6 is beter', anderen zeggen '6 is slechter en 5.1.1 was de beste', vind 5.1.1 haperig op een 3gs - zelfde verhaal wat ze daarover zeggen op een 3gs (ene zegt 6 is veel sneller dan 5.1.1, en anderen het tegenovergestelde)AlphaWierie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:42:
Ik zit zelf al een poos op de 5.1.1 jailbreak. Zijn er al mensen die een jailbreak op de os6 serie hebben? Is het waard of beter op de 5serie blijven?
op welke staat 5.1.1 bij jou?
voor zover ik weet is 6 jb alleen unthethered op een 3gs met old bootrom.
[ Voor 32% gewijzigd door Manke op 04-01-2013 18:04 ]
Ik heb iPhone 3GS, met iOS 6.0.1 en het werkt veel beter dan iOS 5 op 3GS, qua snelheid merk je niet veel.Manke schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:00:
[...]
ligt eraan welke telefoon. sommigen zeggen '6 is beter', anderen zeggen '6 is slechter en 5.1.1 was de beste', vind 5.1.1 haperig op een 3gs - zelfde verhaal wat ze daarover zeggen op een 3gs (ene zegt 6 is veel sneller dan 5.1.1, en anderen het tegenovergestelde)
op welke staat 5.1.1 bij jou?
voor zover ik weet is 6 jb alleen unthethered op een 3gs met old bootrom.
Was iOS 6 niet al te jailbreaken op de iPhone 4?Manke schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:02:
Net een iphone4 gekocht (erg mooi beeld, leuk dat retina), staat ios 6 op, hopen dat de JB er snel aan komt
Ja maar ThetherdJimijames75 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:30:
[...]
Was iOS 6 niet al te jailbreaken op de iPhone 4?
je hebt echt gelijk wat kabels betreftme_mrtn schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 22:26:
Ik herhaal het nog maar eens, dit topic hoeft niet dicht, maar dan moet er niet gepraat worden over Installous, Appcake, of andere pirate stores. Dat is namelijk tegen de regels. Er zijn zat redenen om te jailbreaken met allerlei leuke tweaks, maar ook voor oudere apparaten. Het is alleen jammer dat piraterij er altijd bij komt kijken.
[...]
met m'n 3rd party 2m kabel werd er een unknown device gezien in windows, kort 3rd party kabeltje deed het wel goed (pas na uren lopen stoeien met drivers probeerde ik dat lol).
shielding en/of impedantie dus, vermoed ik, dat zei je al.
Hoe krijg je een iphone weer jailbroken nadat je de telefoon reset als ie tethered JB is?
edit:
dfu + JB programma dus
en als je geen pc bij de hand hebt en de telefoon moet gereset worden??
edit:
dfu + JB programma dus
[ Voor 52% gewijzigd door Manke op 05-01-2013 19:53 ]
Naar huis wandelenManke schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:36:
Hoe krijg je een iphone weer jailbroken nadat je de telefoon reset als ie tethered JB is?
edit:
dfu + JB programma dus
je zal maar ergens ver weg met de auto zijn en aangewezen zijn op je iphone navigatie haha
paar keer verdwaald omdat mn telefoon compleet vastliep in een tunnel en een keer op de weg, hoorde ineens niks meer ... (nokia e71)
ik hoorde van iemand anders dat ie wel boot, maar dan zonder cydia + apps/tweaks
Probleem:
Mijn oude 3GS (oude bootrom) zat op 5.1.1, was geailbreaked en een beetje onstabiel.
Ik wou hem herstellen naar een verse 5.1.1 (zoals ik met mijn 4S gedaan heb), maar hij blijft in recovery zitten en komt er op geen mogelijkheid meer uit.
iTunes 11 geeft fout 9006, oudere 10.1 iTunes geeft fout 21, niks helpt.
Ik heb fixrecovery geprobeerd, recovery herstel met Redsn0w, niks helpt.
iemand?
Mijn oude 3GS (oude bootrom) zat op 5.1.1, was geailbreaked en een beetje onstabiel.
Ik wou hem herstellen naar een verse 5.1.1 (zoals ik met mijn 4S gedaan heb), maar hij blijft in recovery zitten en komt er op geen mogelijkheid meer uit.
iemand?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Lees paar pagina's terug, duidelijke handleiding gegeven door mijTijgert schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:58:
Probleem:
iemand?

tikfouten? tjah..m..
Nieuwe ontwikkelingen in Jailbreak land!
Schijnbaar er al een Untethered jailbreak voor 6.0.1, 6.0.2 en 6.1. Ze geven deze alleen niet uit nu, omdat ze bang zijn dat Apple nog snel wat beveiligingen gaat inbouwen voor 6.1.
http://www.jailbreaknatio...eak-for-iphone-5-achieved
Nog even wachten dus?
Schijnbaar er al een Untethered jailbreak voor 6.0.1, 6.0.2 en 6.1. Ze geven deze alleen niet uit nu, omdat ze bang zijn dat Apple nog snel wat beveiligingen gaat inbouwen voor 6.1.
Nog even wachten dus?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
nee, niet random, bij mij lukte het toch ook wat hij deed?me_mrtn schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:18:
[...]
Wat er bij jou is gebeurd is gewoon een of andere random clusterfuck in de jailbreak, maar wat met een nieuwe poging tot jailbreaken of restore prima te verhelpen is.
Blijft push werken als de telefoon jailbroken is?
Op mn at&t locked 3gs JB werkt het niet, maar ik weet pas sinds vandaag wat het is, omdat het wel werkt op een nieuwe telefoon, wat een uitvinding trouwens.
Op mn at&t locked 3gs JB werkt het niet, maar ik weet pas sinds vandaag wat het is, omdat het wel werkt op een nieuwe telefoon, wat een uitvinding trouwens.
Ze verwachten dat een deel van het proces onklaar wordt gemaakt met 6.1, wat overigens niet onoverkomelijk zou zijn. Maar waarom ze wachten is dat ze anders niets meer achter de hand willen hebben. Dat is een vereiste voor het uitkomen van een jailbreak. En zolang er mensen zijn die een jailbreak willen, zal er altijd een jailbreak uit blijven komen.Kuhr89 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:45:
Nieuwe ontwikkelingen in Jailbreak land!
Nog even wachten dus?
Lezen, ik had het over waarom zijn Cydia verkloot was. En probeer eens niet zoveel te dubbelposten.Manke schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:39:
[...]
nee, niet random, bij mij lukte het toch ook wat hij deed?
Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.
Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods