[iOS] Jailbreaken - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:33:
Mijn iPhone 4S is sinds 3 weken jailbroken en moet zeggen dat de batterij toch wel aanzienlijk sneller leeg gaat! Ik ben gisteren gaan slapen om 23u, heb alle apps uitgezet zodat er niets op de achtergrond draait, geen mobiele data/bluetooth/wifi met 98% batterij. 's ochtends om 7 opgestaan met 90% batterij :|
Onzin, er is echt geen enkele manier waarop je device meer stroom gaat verbruiken als gevolg van de jailbreak. Wellicht heb je bepaalde packages geinstalleerd die wel stroom verbruiken, maar als je alleen maar gejailbreakt hebt en verder niks, dan kan dit echt niet.

Overigens @dannydeko: je brickt je iPad nooit door een mislukte jailbreak. Bij Absinthe krijg je een foutmelding of hij blijft hangen, na een reboot werkt je iPad gewoon weer. In uiterste nood kun je _altijd_ vanuit DFU mode weer de stock firmware erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
PhilipsFan schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:05:
[...]

Onzin, er is echt geen enkele manier waarop je device meer stroom gaat verbruiken als gevolg van de jailbreak. Wellicht heb je bepaalde packages geinstalleerd die wel stroom verbruiken, maar als je alleen maar gejailbreakt hebt en verder niks, dan kan dit echt niet.

Overigens @dannydeko: je brickt je iPad nooit door een mislukte jailbreak. Bij Absinthe krijg je een foutmelding of hij blijft hangen, na een reboot werkt je iPad gewoon weer. In uiterste nood kun je _altijd_ vanuit DFU mode weer de stock firmware erop zetten.
Hoezo onzin? Er wordt altijd gewaarschuwd bij jailbreaks dat je telefoon instabieler kan worden en meer stroom kan verbruiken als je m jailbreaked. De jailbreaks tegenwoordig zijn gelukkig een stuk stabieler.

Maar daarnaast vind ik 8% op een nacht wel meevallen. Je hebt de apps die je kan uitzetten, uitgezet, maar er blijven altijd apps en services op de achtergrond aan. Hoeveel procent loopt ie leeg zonder jailbreak? Dan kan je het goed vergelijken.

Het uitzetten van bluetooth bespaart op de 4S voor zover ik weet weinig stroom trouwens, die nieuwe chip slurpt bijna niks qua stroom ;) Misschien de service om het aan te sturen, maar ik weet niet of die ook uitgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

PhilipsFan schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:05:
[...]

Dat ligt gewoon aan een versleten batterij!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ruubster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 09:57:
[...]

Hoezo onzin? Er wordt altijd gewaarschuwd bij jailbreaks dat je telefoon instabieler kan worden en meer stroom kan verbruiken als je m jailbreaked. De jailbreaks tegenwoordig zijn gelukkig een stuk stabieler.
Niet de jailbreak zelf, maar de tweaks en (niet door Apple goedgekeurde) apps kunnen deze problemen veroorzaken. Als je alleen jailbreakt en Cydia installeert en verder niks, dan gaat je batterij heus niet sneller leeg.

Waar ik problemen mee had zijn tweaks als Winterboard etc. Deze zorgen soms voor crashes. Sindsdien probeer ik zo weinig mogelijk uit Cydia te installeren. Eigenlijk is Lockinfo mijn enige echte reden om nog te jailbreaken, omdat Apple het ondanks het nieuwe notification center nog steeds niet goed voor elkaar heeft om je afspraken fatsoenlijk weer te geven op je lockscreen.

Okee, Cyntact is leuk, Activator en Multicleaner zijn handig. En Tetherme heb ik nodig omdat T-Mobile het nog steeds verdomt om die Personal Hotspot vrij te geven. Er zijn dus nog redenen genoeg om te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

psy

PhilipsFan schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:56:
[...]

Niet de jailbreak zelf, maar de tweaks en (niet door Apple goedgekeurde) apps kunnen deze problemen veroorzaken. Als je alleen jailbreakt en Cydia installeert en verder niks, dan gaat je batterij heus niet sneller leeg.

Waar ik problemen mee had zijn tweaks als Winterboard etc. Deze zorgen soms voor crashes. Sindsdien probeer ik zo weinig mogelijk uit Cydia te installeren. Eigenlijk is Lockinfo mijn enige echte reden om nog te jailbreaken, omdat Apple het ondanks het nieuwe notification center nog steeds niet goed voor elkaar heeft om je afspraken fatsoenlijk weer te geven op je lockscreen.

Okee, Cyntact is leuk, Activator en Multicleaner zijn handig. En Tetherme heb ik nodig omdat T-Mobile het nog steeds verdomt om die Personal Hotspot vrij te geven. Er zijn dus nog redenen genoeg om te jailbreaken.
Ik heb ook alleen gejailbreakt voor Theterme. Ook hier totaal geen problemen of een kortere batterijduur.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
PhilipsFan schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:56:
[...]

De tegenwoordige jailbreaks niet nee, die code is beter geschreven. Maar in de tijd van firmware 3.x waren er toch wat problemen (niet veel). Want bij jailbreaken wordt code toegevoegd en gewijzigd, en deze code bleek niet altijd netjes te werken. Daardoor zorgde de code voor een kortere accuduur.
De enige manier waarop tegenwoordig een jailbreak nog kan zorgen dat de accu sneller leegloopt, is als de jailbreak fout is gegaan of andere code vecht met de jailbreak-code. En dat is inderdaad erg zeldzaam, maar nog steeds mogelijk.

Edit: en wat je zegt, de tweaks zijn soms wel erg energievretend.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruubster op 10-08-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
zojuist mijn iphone gejailbreakt. echt 0 verstand van maar heb het toch in zoon 15 minuten voor elkaar gekregen.
(Absinthe)
Nu met de cydia en instalous store kan ik weer verder puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Weet iemand wat de prognose is qua iphone 5 jailbreak? Ik heb een beetje zitten googlen, maar kom er niet echt uit. Ik meen me te herinneren dat er enkele exploits waren die op de boekenplank zijn blijven liggen, om voor de iphone 5 te kunnen gebruiken, maar ik kan me vergissen.

kan namelijk op mijn werk een iphone 5 krijgen, maar dan moet ik de iphone 4 inleveren, en ik weet niet zeker of ik goed zonder jailbreak kan, ik hou wel van al die cydia apps die je iphone stukken handiger maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Geheel onbekend omdat niemand nu nog weet wat er qua bootrom in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
De iPhone 5 is nog niet eens aangekondigd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 08:18

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ook al is het voor 99% zekerheid te zeggen, dat soort slechte journalistiek helpt niet mee. Het had gewoon tussen aanhalingstekens moeten staan of iets in de trant van "Apple houdt evenement op 12 september". Zolang er nog geen iPhone's zijn uitgeleverd met uiteindelijke hard- en software is er gewoon nog niets over het jailbreaken te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
OK, ik was een beetje voorbarig. Zal nog even geduld hebben, niet mijn sterkste eigenschap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een iphone 4 met software versie 4.2.1 die ik niet kan updaten. Ik had er een tethered jailbreak op zitten. Ik heb Cydia verwijderd, maar ik moet nog steeds rebooten mbv een pc, heel irritant. Blijkbaar is daarmee de jailbreak dus nog niet verwijderd, hoe krijg ik em er helemaal af?

Ik heb itunes op mijn pc al geupdate naar de nieuwste versie, maar iedere keer krijg ik dezelfde '3194' error als ik mijn iphone probeer te updaten. Hetzelfde gebeurt als ik een restore probeer.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Kijk eens in je hostfile en zoek eens in dit topic of op Google naar iets van "iTunes hostfile restore". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 13:54

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 19:10:
Hey, ik heb een iphone 4 met software versie 4.2.1 die ik niet kan updaten. Ik had er een tethered jailbreak op zitten. Ik heb Cydia verwijderd, maar ik moet nog steeds rebooten mbv een pc, heel irritant. Blijkbaar is daarmee de jailbreak dus nog niet verwijderd, hoe krijg ik em er helemaal af?

Ik heb itunes op mijn pc al geupdate naar de nieuwste versie, maar iedere keer krijg ik dezelfde '3194' error als ik mijn iphone probeer te updaten. Hetzelfde gebeurt als ik een restore probeer.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
of laat google het voor je doen;

http://osxdaily.com/2010/12/06/error-3194-fix-for-itunes/

suc6 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Thanks voor de replies. Die tip van de host file had ik idd via google al gevonden en geprobeerd. Ik heb het voor de zekerheid nog een keer geprobeerd te doen, maar het is weer niet gelukt. Ik krijg iedere keer dezelfde 3194 error.

Ik kan wel gewoon mijn telefoon gebruiken, maar het is een beetje irritant dat het updaten van de software niet lukt. Hebben jullie misschien nog andere ideeën om het toch op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:50

fynrd1

Fooled by Randomness

Byte_Me schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:39:
Weet iemand wat de prognose is qua iphone 5 jailbreak? Ik heb een beetje zitten googlen, maar kom er niet echt uit. Ik meen me te herinneren dat er enkele exploits waren die op de boekenplank zijn blijven liggen, om voor de iphone 5 te kunnen gebruiken, maar ik kan me vergissen.

kan namelijk op mijn werk een iphone 5 krijgen, maar dan moet ik de iphone 4 inleveren, en ik weet niet zeker of ik goed zonder jailbreak kan, ik hou wel van al die cydia apps die je iphone stukken handiger maken :D
Je kan ook mijn Iphone 4 inleveren en mij dan die Iphone 5 geven :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Als je oude Bigfoot Netwerkdrivers hebt ligt daar je probleem. Bij lostte een windows commando het ook op ( winsck /nogwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, ik weet niet wat dat zijn, maar ik heb inderdaad een oude pc. Zou je misschien kunnen uitleggen wat voor commando ik moet gebruiken, en waar?

Verwijderd

Iemand anders misshien nog tips? Ik heb gezocht op google, ik heb nog een reset geprobeerd op een andere pc, niks werkt.

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Weet iemand hoe je een iPhone met baseband 04.11.08 unlocked? Heb zelf al verschillende methodes geprobeerd o.a. http://maypalo.com/2012/04/22/iphone-4-baseband-4-11-08-has-been-unlocked-unlock-iphone-4-now-guide/ maar dit werkt helaas niet. :X

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Is er al een JB voor iOS 6 eigenlijk? Volgens mij voor de GM al wel dacht ik...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Currently the jailbreak is tethered and supports the iPhone 4, iPhone 3GS and the iPod Touch 4G

http://www.jailbreakmatri...for-iphone-and-ipod-touch

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 20-09-2012 10:17 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:01

NSG

Je weet niks!

Damian schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:09:
Is er al een JB voor iOS 6 eigenlijk? Volgens mij voor de GM al wel dacht ik...
Jup maar, A4 based iPhone 4, iPhone 3GS and iPod touch 4th-gen only

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Al ervaringen hier met de ios6 jailbreak? Normaal werkt cydia niet stabiel of werken veel JB Apps niet goed. Bij ios5 werd er een lijst bijgehouden van welke Apps wel en niet werkten...

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• me_mrtn
Heeft te maken met het feit dat MobileSubstrate nog niet geheel compatible is met iOS6.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik wil graag even een confirmatie, als ik tinyumbrella gebruik voor mijn shshblobs (ios 5.1.1) kan ik dan ten alle tijden terugkeren naar deze versie?

• me_mrtn
fynrd1 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 21:10:
Ik wil graag even een confirmatie, als ik tinyumbrella gebruik voor mijn shshblobs (ios 5.1.1) kan ik dan ten alle tijden terugkeren naar deze versie?
Ligt aan je iDevice.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Iphone4 en ipad2.1 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
iPhone wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Spam schreef op donderdag 20 september 2012 @ 20:02:
Al ervaringen hier met de ios6 jailbreak? Normaal werkt cydia niet stabiel of werken veel JB Apps niet goed. Bij ios5 werd er een lijst bijgehouden van welke Apps wel en niet werkten...
Zojuist gejailbreakt. Cydia lijkt geïnstalleerd (icoontje verschijnt) maar kan niet opgestart worden. Tot zover dus nog niet echt zinvol.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ma9ma schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 08:42:
[...]

Zojuist gejailbreakt. Cydia lijkt geïnstalleerd (icoontje verschijnt) maar kan niet opgestart worden. Tot zover dus nog niet echt zinvol.
Hmm, ok. Dan wordt het duidelijk even wachten. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de nieuwe features van iOS6 (navigatie, nieuwe maps, betere accuduur, do not disturb etc)...

geduld is een schone zaak :P

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:18

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• me_mrtn
Tethered, untethered, speciale build van Cydia. Zoveel onduidelijkheden nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Laatst online: 09-09 08:20
Als Apple de Google Maps app niet toelaat in de App Store dan zal de JB wel eens ongekend populair kunnen worden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 14:01

NSG

Je weet niks!

havana schreef op zondag 23 september 2012 @ 08:31:
Als Apple de Google Maps app niet toelaat in de App Store dan zal de JB wel eens ongekend populair kunnen worden.
Ja zou best kunnen, ik zie bijvoorbeeld dat Installous een update heeft voor de losse YouTube app, terwijl de App Store zelf geen update kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
havana schreef op zondag 23 september 2012 @ 08:31:
Voor de non-Tweaker kleeft er altijd nog zo'n raar garantie-verhaal aan. Gaat niet gebeuren ook dat Apple dat zou blokkeren.
Enes_81 schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:21:
[...]

Ja zou best kunnen, ik zie bijvoorbeeld dat Installous een update heeft voor de losse YouTube app, terwijl de App Store zelf geen update kan vinden?
Google heeft vaker van die minieme updates die via de App Store niet binnenkomen. Zie bijvoorbeeld de Google app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik heb even een vraagje. Een vriend van me heeft een iPhone 4 gekocht waar achteraf is gebleken dat ie gejailbreakt is. Er staat nu iOs 5.1.1 op, en baseband 4.12.01.

Als we een sim kaart in de iphone doen, blijft hij op 'No Service' staan. Ook met een sim-kaart die al eerder in een iPhone 4 werkte. Na wat zoeken blijkt dat hij misschien wel een simlock heeft. Het is een MC318LL iPhone, dus waarschijnlijk van AT&T geweest (aan de LL te zien, klopt dit?).

Klopt het dat de verklaring voor 'No Service' een simlock is? Verder krijg ik geen meldingen, ook niet dat de sim-kaart niet wordt geaccepteerd. Ik kan gewoon de pincode invoeren.

Tevens, als je de iPhone reset en erased, blijft hij hangen op het 'loading' tekentje. Als je hem restart door Menu + Power in te drukken start hij wél weer op, alleen is hij dan niet ge-erased.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
maarud schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:45:
Ik heb even een vraagje. Een vriend van me heeft een iPhone 4 gekocht waar achteraf is gebleken dat ie gejailbreakt is. Er staat nu iOs 5.1.1 op, en baseband 4.12.01.

Als we een sim kaart in de iphone doen, blijft hij op 'No Service' staan. Ook met een sim-kaart die al eerder in een iPhone 4 werkte. Na wat zoeken blijkt dat hij misschien wel een simlock heeft. Het is een MC318LL iPhone, dus waarschijnlijk van AT&T geweest (aan de LL te zien, klopt dit?).

Klopt het dat de verklaring voor 'No Service' een simlock is? Verder krijg ik geen meldingen, ook niet dat de sim-kaart niet wordt geaccepteerd. Ik kan gewoon de pincode invoeren.

Tevens, als je de iPhone reset en erased, blijft hij hangen op het 'loading' tekentje. Als je hem restart door Menu + Power in te drukken start hij wél weer op, alleen is hij dan niet ge-erased.

Weet iemand wat hier aan de hand is?
Van de No Service melding klopt als er een simlock op zit. Wat je kunt doen om te wissen, kun je beter iTunes gebruiken. Dat is meestal sneller. Over het unlocken van 04.12.01, je kunt het unlocken dmv een jailbreak (zie ik nu op internet?) of je kunt contact opnemen met AT&T voor een request voor een unlock. Informatie over je telefoon kun je bij imei.info ook inwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hoe moet dat dan via jailbreak? Hij is gejailbreakt.. maar ik dacht dat 4.12.01 niet te unlocken was?

Zou via eBay voor 6 dollar dat unlocken ook werken? Of moet het via AT&T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ga zon ding niet betaald unlocken, kan je prima zelf. Is 9 van de 10 keer een scam, of ze gebruiken toosl die je zelf ook prima kan gebruiken....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ja, maar lukt dat voor iOS 5.1.1 en baseband 4.12.01 ook wel? Ik kan daar niets over vinden namelijk... en bij AT&T officieel lukt volgens mij ook niet want ik ben geen customer en heb ook geen factuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
maarud schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:01:
Hoe moet dat dan via jailbreak? Hij is gejailbreakt.. maar ik dacht dat 4.12.01 niet te unlocken was?

Zou via eBay voor 6 dollar dat unlocken ook werken? Of moet het via AT&T?
Hoe weet je dan dat hij gejailbreakt is? :) Gewoon bij AT&T eerst proberen, zeggen dat je de telefoon hebt overgekocht en geen factuur hebt. Probeer het eens, je zit op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
me_mrtn schreef op zondag 23 september 2012 @ 19:53:
[...]

Hoe weet je dan dat hij gejailbreakt is? :) Gewoon bij AT&T eerst proberen, zeggen dat je de telefoon hebt overgekocht en geen factuur hebt. Probeer het eens, je zit op Tweakers.
Ga ik doen ;)
Cydia zit er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
maarud schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:01:
[...]

Ga ik doen ;)
Cydia zit er op :)
Ah, ik heb niet goed gekeken over het unlocken van 04.12.01. Dat kan gewoon niet, alleen 01.59.00 is te unlocken bij een iPhone 4. Dat was een tijdelijke glitch in het systeem bij Apple. Je zult of contact op moeten nemen met AT&T, ding verpatsen of (waar ik zelf van gruwel) Gevey gebruiken. Dat laatste zit op het randje van illegaliteit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Zo'n factory unlock op internet, zou dat ook voldoende zijn?

edit: is gelukt, werkt super

[ Voor 97% gewijzigd door maarud op 29-09-2012 16:50 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

hebben jullie ervaring met de volgende site? http://www.jailbreakios6.org/
zij claimen iOS 6 te kunnen jailbreaken! wat ik hier boven lees is dat echter nog niet mogelijk op bijv een 4s..

ben benieuwd wat jullie denken!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• me_mrtn
spartacusNLD schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 16:19:
hebben jullie ervaring met de volgende site? http://www.jailbreakios6.org/
zij claimen iOS 6 te kunnen jailbreaken! wat ik hier boven lees is dat echter nog niet mogelijk op bijv een 4s..

ben benieuwd wat jullie denken!
http://jailbrea.kr/

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• me_mrtn
Uiteraard.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Geen idee hoe het zit met bovenstaande site, maar een commerciële jailbreak (waar de echte JB jongens dus niets mee te maken willen hebben) is niet nieuw....

eerder dit jaar:...
http://www.idownloadblog....ilbreak-vulndisco-mobile/

en ook al kan/kon dat bedrijf de JB op ios6 waarmaken, dan nog is het niet aan te raden om het te doen.
Alleen al omdat vrijwel alle JB tweaks eerst nog getest en afgestemd moeten worden op IOS6. En dit proces volgt meestal pas na de release van de normale jailbreaktools.

een andere reden om het niet te doen is dat je het uitbuiten van exploits in de hand wekt

• me_mrtn
randje schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 17:39:
Geen idee hoe het zit met bovenstaande site, maar een commerciële jailbreak (waar de echte JB jongens dus niets mee te maken willen hebben) is niet nieuw....

eerder dit jaar:...
http://www.idownloadblog....ilbreak-vulndisco-mobile/

en ook al kan/kon dat bedrijf de JB op ios6 waarmaken, dan nog is het niet aan te raden om het te doen.
Alleen al omdat vrijwel alle JB tweaks eerst nog getest en afgestemd moeten worden op IOS6. En dit proces volgt meestal pas na de release van de normale jailbreaktools.

een andere reden om het niet te doen is dat je het uitbuiten van exploits in de hand wekt
Dat zijn meestal discutabele bedrijven die gewoon winst proberen te maken aan de hand van publiekelijk beschikbare jailbreaks of eigen zero day exploits, maar die zijn voor een leek echt niet te betalen. En dat zal ook niet en public op een website staan. Zo'n Franse-Irakees zit er geloof ik ook dik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Topic is een beetje dood, juist nu het zo verschrikkelijk spannend is voor eigenaren van een gejailbreakte iPad3 of iPhone 4S. Volgens dit artikel is het met de nieuwste versie van Redsnow mogelijk om IOS 5.x te restoren op een van deze apparaten als deze versie daar al op draait, zelfs nu Apple versie 5.x niet meer signeert. Uiteraard moet je wel de corresponderende blobs hebben en mag je IOS niet via OTA op je device zijn geland.

Nu de grote vraag: heeft iemand dit al eens geprobeerd?

En belangrijker: heeft iemand dit al eens geprobeerd met een iPhone4S/iPad3 die weliswaar nog op 5.x draait maar zodanig vernaggeld is dat ie niet meer opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Is er een cydia aplpicatie waarmee je kan voorkomen dat apps je iOS versie checken? Of is dit daadwerkleijk met elkaar verbonden en geoptimaliseerd per versie? Ik wil graag carmageddon installeren. Deze vereist wel iOS 5.1 of hoger. Helaas zit ik nog op 5.0.1 en wil ook niet upgraden naar 6.01 vanwege mijn jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:12:
Is er een cydia aplpicatie waarmee je kan voorkomen dat apps je iOS versie checken? Of is dit daadwerkleijk met elkaar verbonden en geoptimaliseerd per versie? Ik wil graag carmageddon installeren. Deze vereist wel iOS 5.1 of hoger. Helaas zit ik nog op 5.0.1 en wil ook niet upgraden naar 6.01 vanwege mijn jailbreak.
Deze checkt op toegang naar het systeem
mistervis007 in "Ziggo blokkeert Live TV kijken op Ipad met Jailbreak"

misschien dat dat helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 15:37
Thnx, ga even de app checken die er wordt aangeraden. Ik heb wel gelezen dat je je iOS info kan aanpassen. Ik ben alleen bang dat dit het probleem niet gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
STIMPPYYY schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:12:
Helaas zal het grotendeels liggen aan de verschillen in de API. Overigens zou je het kunnen proberen door een aantal bestanden aan te passen naar 5.0.1, maar hoe dat moet is hier niet bespreekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
me_mrtn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:37:
[...]

Helaas zal het grotendeels liggen aan de verschillen in de API. Overigens zou je het kunnen proberen door een aantal bestanden aan te passen naar 5.0.1, maar hoe dat moet is hier niet bespreekbaar.
Probeer TSProtector P. Werkt prima.

Ff een andere vraag hier ; ik probeerde laatst de iPod Touch (4th gen) van mn dochter te jailbreaken maar de laatste versie van RedSnow zegt dat de iOS6 IPSW van ipod touch niet supported is. Terwijl verscheidene guides op het internet zeggen van wel. Iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Spam schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:29:
[...]

Probeer TSProtector P. Werkt prima.

Ff een andere vraag hier ; ik probeerde laatst de iPod Touch (4th gen) van mn dochter te jailbreaken maar de laatste versie van RedSnow zegt dat de iOS6 IPSW van ipod touch niet supported is. Terwijl verscheidene guides op het internet zeggen van wel. Iemand :?
iOS6 is nog niet echt voor de eindgebruiker jailbreakable. De 4G heeft wel een A4, dus kan tethered worden gejailbreakt. Ik geloof dat er wel enkele guides zijn zodat Cydia er ook op draait, maar hoe dat loopt geen enkel idee. Het Dev Team wil nu nog geen exploits weggooien voor apparaten als de 3GS Old Bootrom en de A4, want dan lopen de A5- en A6-apparaten alle lol mis. Wil je wel de tethered jailbreak, moet je even kijken op dit adres.

[ Voor 8% gewijzigd door me_mrtn op 23-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:10
Is er wat bekend over dat iOS 6.0.1 "veilig" is voor een eventuele jailbreak? Heb niks kunnen vinden op twitter van de bekende jailbreakers.
MuscleNerd ‏@MuscleNerd
Save your 6.0 blobs with redsn0w's SHSH->New button (connect device 1st). Also I recommend staying at 6.0 *if* that's where you are now

[ Voor 39% gewijzigd door Untouchablezz20 op 01-11-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Untouchablezz20 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:37:
Is er wat bekend over dat iOS 6.0.1 "veilig" is voor een eventuele jailbreak? Heb niks kunnen vinden op twitter van de bekende jailbreakers.
Eén bekende, gebruikte exploits is gedicht. Een ander die tijdens de HITB is bekend gemaakt is ook gedicht.

[ Voor 10% gewijzigd door me_mrtn op 01-11-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
psy schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:13:
[...]

Ik heb ook alleen gejailbreakt voor Theterme. Ook hier totaal geen problemen of een kortere batterijduur.
Volgens mij heb je sinds iOS6 tetherme niet meer nodig, omdat het nu altijd ondersteund wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb een 4s met 5.1.1. (en de nodige SHSH blobs) die ik wil re-restoren naar 5.1.1. (systeem loopt vaak vast en dus wil ik even verversen).

Ik heb echter liever een vastlopende 5.1.1. dan die gare 6.0.1 dus wil ik wel zeker weten dat wat ik wil wel kan.

De laatste RedSn0w staat toe dit te doen, maar als ik de firmware wil 'stitchen' zegt hij dat het niet gaat. Ik weet dus niet hoe en of ik 5.1.1. er opnieuw op kan zetten...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Tijgert schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 22:32:
Ik heb een 4s met 5.1.1. (en de nodige SHSH blobs) die ik wil re-restoren naar 5.1.1. (systeem loopt vaak vast en dus wil ik even verversen).

Ik heb echter liever een vastlopende 5.1.1. dan die gare 6.0.1 dus wil ik wel zeker weten dat wat ik wil wel kan.

De laatste RedSn0w staat toe dit te doen, maar als ik de firmware wil 'stitchen' zegt hij dat het niet gaat. Ik weet dus niet hoe en of ik 5.1.1. er opnieuw op kan zetten...
Wat je wilt kan in theorie, ALS je toestel via iTunes is voorzien van de huidige 5.1.1 (dus niet via OTA). Hou ook in je achterhoofd dat je wel de baseband van 6.0 krijgt, maar dat is alleen een probleem als je afhankelijk bent van een unlock. Ben wel heel benieuwd of het lukt, dus laat dat s.v.p. nog even weten na afloop!

Wat ik ervan begrijp is dat Redsn0w de hele procedure voor je uitvoert, inclusief het restoren. Als het stitchen niet goed gaat heb je waarschijnlijk niet de goede blobs gebruikt of niet de goede ipsw-file voor je toestel. Controleer dat nog 10x en probeer het nog eens.

Hier staat wat achtergrondinformatie
Hier nog veel meer achtergrondinformatie
En hier staat een guide die weliswaar over 5.0.1 gaat maar dat zou precies hetzelfde moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik wil mijn iphone 4 met IOS 6.0.1. terugzetten naar 6.0.0. Ik heb de ipsw file, via itunes krijg ik error 3194. Dus maar eens redsnow geprobeerd. Dan moet ik eerst de SHS blobs opslaan. Daarvoor moet je iphone in DFU mode staan. Ik volg exact de aanwijzigingen in redsnow, maar hij komt steeds in pwned dfu mode volgens redsnow. Het scherm is zwart, dus er is een dfu mode, alleen de verkeerde. Ik zie niet wat ik fout doe. Heb internet ook al afgestruind naar hoe je hem in dfu mode krijgt, alles geprobeert maar het lijkt maar niet te lukken.
Wie heeft de gouden tip?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

SHS blobs sla je op voordat je update. Tenminste ik begrijp uit jou tekst dat je dit niet hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

fynrd1 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:27:
SHS blobs sla je op voordat je update. Tenminste ik begrijp uit jou tekst dat je dit niet hebt gedaan?
Nee, want ik heb altijd een originele iphone gehad. Na veel zoeken blijkt dat shsh blobs vanaf 6.0.0 niet meer op te slaan zijn, dus zit ik blijkbaar vast met 6.0.1.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Semi complex vraagje.
Ik heb hier van mijn vriendin liggen:
Een 3GS t mobile Duitsland simlock (ouder dan 2 jaar)
Met de iPad baseband (6.15? Of hoeveel was dat) unlocked.

Nu moet die over naar 6.01 maar de vraag is wat is de veiligste optie.
Via de site van t mobile Duitsland de sim unlock gedaan maar nog niks bevestigd gezien of die unlocked is geworden. (2x uitgevoerd)
Wanneer ik hem update naar 6.01 kunnen er dus 2 dingen gebeuren: of ik krijg de melding unlocked en er is niks aan de hand, of ik krijg een simlock en dan ben ik de Sjaak ;)

Wat is een veilige oplossing of zie ik een tussenstap over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:12:
Semi complex vraagje.
Ik heb hier van mijn vriendin liggen:
Een 3GS t mobile Duitsland simlock (ouder dan 2 jaar)
Met de iPad baseband (6.15? Of hoeveel was dat) unlocked.

Nu moet die over naar 6.01 maar de vraag is wat is de veiligste optie.
Via de site van t mobile Duitsland de sim unlock gedaan maar nog niks bevestigd gezien of die unlocked is geworden. (2x uitgevoerd)
Wanneer ik hem update naar 6.01 kunnen er dus 2 dingen gebeuren: of ik krijg de melding unlocked en er is niks aan de hand, of ik krijg een simlock en dan ben ik de Sjaak ;)

Wat is een veilige oplossing of zie ik een tussenstap over het hoofd?
niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat je wilt kan in theorie, ALS je toestel via iTunes is voorzien van de huidige 5.1.1 (dus niet via OTA). Hou ook in je achterhoofd dat je wel de baseband van 6.0 krijgt, maar dat is alleen een probleem als je afhankelijk bent van een unlock. Ben wel heel benieuwd of het lukt, dus laat dat s.v.p. nog even weten na afloop!
Mijn telefoon was een klassiek geüpdate 5.1.1. en ik was niet van een unlock afhankelijk.
Het is me dus gelukt! Van een oude gammele 5.1.1. weer naar een lekkere verse 5.1.1. en om z'n dooie dood niet dat ik daar vanaf ga... voorlopig.

Let wel: na de restore is hij dus vers, zonder jailbreak, die moet je er dan weer overheen zetten.
Ik heb daar Absynth voor gebruikt want dat werkte beter, wel met een lege foon, niet eerst je backup terug zetten anders faalt hij (bij mij dan. Duurt uren en dan loopt hij vast, zonde tijd).
Wat ik ervan begrijp is dat Redsn0w de hele procedure voor je uitvoert, inclusief het restoren. Als het stitchen niet goed gaat heb je waarschijnlijk niet de goede blobs gebruikt of niet de goede ipsw-file voor je toestel. Controleer dat nog 10x en probeer het nog eens.
Redsn0w bleef weigeren mijn IPSW te stitchen, maar als je hem flashed zonder het stitchen maar direct je blobs aanwijst dan doet hij het ook. Scheelt enkel een paar keer klikken en je moet je blobs bewaren.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• PhilipsFan
Tijgert schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:09:
[...]

Mijn telefoon was een klassiek geüpdate 5.1.1. en ik was niet van een unlock afhankelijk.
Het is me dus gelukt!
Super! Het werkt dus. Bedankt voor het melden!
Redsn0w bleef weigeren mijn IPSW te stitchen, maar als je hem flashed zonder het stitchen maar direct je blobs aanwijst dan doet hij het ook. Scheelt enkel een paar keer klikken en je moet je blobs bewaren.
Zou je iets gedetailleerder willen beschrijven hoe je het gedaan hebt? Wel met Redsn0w (welke versie), maar niet eerst stitchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ios 6 of 5.1.1 op een 3gs? staat sinds een dag 5.1.1 op, maar kan het beter?
heb een old bootrom, dus 6 kan untethered.
JB moet ivm ultrasn0w (tel komt uit de VS)

[ Voor 15% gewijzigd door Manke op 16-11-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Tijgert schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:09:
Hier liep ik dus ook tegenaan. Als ik via Extras > SHSH blobs > Stitch > IPSW: het betreffende bestand aanwees, kreeg is de melding: "Stitching for this IPSW isn't currently available".
Maar als ik het goed begrijp doe je de restore van de IPSW dus rechtstreeks met Redsn0w, en dus via Extras > Even More > Restore > IPSW?
M.a.w. het is dus niet mogelijk een custom IPSW aan te maken welke je dan via iTunes kunt restoren, maar het is wel mogelijk rechtstreeks met redsn0w o.b.v. de standaard IPSW en bijhorende blobs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Mijn iPhone 4S met 5.1.1 heeft kuren. Push berichten doen het niet altijd en hij loopt soms vast. Ik wil kijken of een herinstallatie werkt. Ik wil echter niet naar 6.0 (dus 5.1.1 behouden) en als het even kan ook mijn jailbreak en backup bewaren (opgeslagen in iCloud). Als ik nu herstel ga ik dan terug naar 5.1.1 of wil Apple me dan naar 6.0 sturen en is dit tegen te houden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Als je nu hersteld dan gaat die naar 6.0.1. Heb je je blobs opgeslagen van 5.1.1 want dan zou je kunnen herstellen naar 5.1.1 en dan overnieuw jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
En hoe controleer en doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Blobs moet je hebben opgeslagen met het programma Tinyumbrella. Als je dat niet hebt gedaan, dan kan je ook niet terug naar 5.1.1. Wat je kan proberen is bij instellingen--> stel opnieuw in en dan bovenste optie. Hierdoor blijft 5.1.1 op jouw iPhone. Deze optie zorgt er soms wel voor dat de iPhone in de recovery mode blijft hangen waardoor je misschien alsnog naar 6.0.1 moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Untouchablezz20 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:46:
Blobs moet je hebben opgeslagen met het programma Tinyumbrella. Als je dat niet hebt gedaan, dan kan je ook niet terug naar 5.1.1.
Jawel hoor, als je toestel eerder ook al gejailbreakt was kun je je 5.1.1 blobs gewoon van Cydia halen.

• PhilipsFan
hemiparo schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:19:
Mijn iPhone 4S met 5.1.1 heeft kuren. Push berichten doen het niet altijd en hij loopt soms vast. Ik wil kijken of een herinstallatie werkt. Ik wil echter niet naar 6.0 (dus 5.1.1 behouden) en als het even kan ook mijn jailbreak en backup bewaren (opgeslagen in iCloud). Als ik nu herstel ga ik dan terug naar 5.1.1 of wil Apple me dan naar 6.0 sturen en is dit tegen te houden...?
Je moet Redsn0w gebruiken. Als je gewoon in iTunes herstelt, dan kom je op 6.0.1 en er is op dit moment geen enkele manier om een 4S terug te halen naar 5.1.1, zelfs als je de blobs hebt.

De nieuwste Redsn0w heeft echter de mogelijkheid om een 4S of iPad 2 of 3 te restoren naar 5.1.1 als deze versie er ook al op stond. Er zijn twee voorwaarden: IOS 5.1.1 moet op je iPhone zijn geinstalleerd door iTunes (dus niet OTA geupdate) en je eindigt met de nieuwste versie van de baseband, dus als je afhankelijk bent van een sim-unlock dan moet je dit niet doen. Ik heb dit een aantal posts geleden ook uitgelegd, blader anders ff een stukje naar boven.

Redsn0w kan de hele procedure zelf uitvoeren, het enige dat je nodig bent is het IPSW-bestand van 5.1.1 en je 5.1.1 blobs. Redsn0w kan deze van Cydia plukken of je lokaal opgeslagen blobs gebruiken, als je deze hebt.

Als het gelukt is, wil je dan nog even hier komen melden hoe je het gedaan hebt? Wat ik beschrijf heb ik van websites, ik heb het nog niet zelf uitgevoerd maar ik hoor graag ervaringen uit de eerste hand voor het geval mijn 4S of iPad nog eens raar gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Ben mn iphone verloren :'(

Vervanger gekregen van het werk, iphone 4, 5.0.1
Net gejailbreakt, kan ik hem nu upgraden naar 5.1.1, zonder blobs, met pwnagetool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Byte_Me schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:47:
Ben mn iphone verloren :'(

Vervanger gekregen van het werk, iphone 4, 5.0.1
Net gejailbreakt, kan ik hem nu upgraden naar 5.1.1, zonder blobs, met pwnagetool?
Nee, want 5.1.1 wordt niet meer gesigned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
me_mrtn schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:49:
[...]

Nee, want 5.1.1 wordt niet meer gesigned.
dus mn enige keuzes zijn bij 5.0.1 blijven, of naar 6.0.1 upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Byte_Me schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:53:
[...]

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Byte_Me schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 18:53:
[...]

probeer sn0wbreeze
die verandert de firmware image, zet je telefoon in pwnd DFU en daarna moet je de aangepaste image uploaden met itunes door shift+upgrade firmware-knop te doen

[ Voor 27% gewijzigd door Manke op 03-12-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Manke schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:15:
[...]

probeer sn0wbreeze
die verandert de firmware image, zet je telefoon in pwnd DFU en daarna moet je de aangepaste image uploaden met itunes door shift+upgrade firmware-knop te doen
Je let niet op. Hij heeft geen SHSH-blobs, dus dan kun je het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:19:
[...]

Je let niet op. Hij heeft geen SHSH-blobs, dus dan kun je het vergeten.
hoeft ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Volgens mij kan sn0wbreeze baseband behouden en de SAM-unlockmethode, maar voor de rest niets. Verlicht mij eens dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
me_mrtn schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:49:
[...]

Volgens mij kan sn0wbreeze baseband behouden en de SAM-unlockmethode, maar voor de rest niets. Verlicht mij eens dan?
Ik heb geen idee, maar bij mij werkte het zonder 5.1.1 blobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
andere mensen zeiden ook tegen mij dat het niet kan, 4.1 -> 5.1.1 zonder blobs, maar probeerde het toch en het ging zonder problemen.
enige probleem was de tel in DFU mode zetten met halve powerknop

[ Voor 33% gewijzigd door Manke op 03-12-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Manke schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:56:
andere mensen zeiden ook tegen mij dat het niet kan, 4.1 -> 5.1.1 zonder blobs, maar probeerde het toch en het ging zonder problemen.
enige probleem was de tel in DFU mode zetten met halve powerknop
Toevallig gedaan in de tijd dat 5.1.1 nog gesigned werd door Apple? Direct nadat de volgende firmware is vrijgegeven is 5.1.1 nog niet gesloten qua SHSH-blobs hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
me_mrtn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:54:
[...]

Toevallig gedaan in de tijd dat 5.1.1 nog gesigned werd door Apple? Direct nadat de volgende firmware is vrijgegeven is 5.1.1 nog niet gesloten qua SHSH-blobs hé.
Of: is het toestel ooit eerder gejailbreakt (geweest) en heeft sn0wbreeze de blobs stiekum van Cydia geplukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Paar weken geleden gedaan, de shsh blobs van 5.1.1 had ik niet, wel veel andere van cydia kunnen afplukken. (4.1 4.2.1 4.3.5 5.0.1 5.1 6.0.1)
4.1 Jailbroken stond erop.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 04-12-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Laatst online: 04-09 21:45
Goedemorgen,

Ik heb even een kort vraagje. Ik ben zelf niet zo'n expert op het gebied van Jailbreaken. Ik heb op dit moment een ge-jailbreakte iPhone 4 met iOS 5.0.1. Nu loop ik dus steeds vaker tegen het probleem dat ik ook gewoon de legitieme apps in de AppStore niet kan downloaden omdat deze minimaal iOS 5.1 vereisen.

Nu is het misschien ook wel tijd om m'n iOS een keer helemaal te updaten, maar ik ben bang dat ik straks al m'n Cydia-apps en jailbreak-materiaal kwijt ben etc.

Kan iemand mij wellicht een advies geven over wat te doen? En als ik de update functie binnen m'n iPhone gebruik, gaat deze dan direct naar de allernieuwste iOS (en kan die dan gejailbreakt worden?). Ik hoop daarnaast dat het gewoon een untethered jailbreak kan zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door EricNL op 06-12-2012 06:54 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
EricNL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 06:52:
Goedemorgen,

Ik heb even een kort vraagje. Ik ben zelf niet zo'n expert op het gebied van Jailbreaken. Ik heb op dit moment een ge-jailbreakte iPhone 4 met iOS 5.0.1. Nu loop ik dus steeds vaker tegen het probleem dat ik ook gewoon de legitieme apps in de AppStore niet kan downloaden omdat deze minimaal iOS 5.1 vereisen.

Nu is het misschien ook wel tijd om m'n iOS een keer helemaal te updaten, maar ik ben bang dat ik straks al m'n Cydia-apps en jailbreak-materiaal kwijt ben etc.

Kan iemand mij wellicht een advies geven over wat te doen? En als ik de update functie binnen m'n iPhone gebruik, gaat deze dan direct naar de allernieuwste iOS (en kan die dan gejailbreakt worden?). Ik hoop daarnaast dat het gewoon een untethered jailbreak kan zijn...
Als je de SHSH-blobs hebt, zou je naar 5.1.1 kunnen gaan, met behoud van je apps. Daarvoor zijn een aantal backup applicaties in Cydia voor te krijgen. Handleidingen daarover staan op YouTube of in dit/vorig topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
EricNL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 06:52:
Goedemorgen,

zonder blobs kan je ook naar 5.1.1
6.0.1 is er nog niet untethered en schijnt bagger te zijn, zelf niet mee gewerkt
voor cydia is er een appsync voor itunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Manke schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:53:
[...]

zonder blobs kan je ook naar 5.1.1
6.0.1 is er nog niet untethered en schijnt bagger te zijn, zelf niet mee gewerkt
voor cydia is er een appsync voor itunes
Leuk dat jij toevallig (waar ik overigens erg aan twijfel, maar goed) een ervaring met 5.1.1 die nog te jailbreaken was, maar dat kan normaal gesproken niet. iOS6 werkt verder prima overigens, is voor de 4 wel tethered te jailbreaken (immers jailbroken for life zijn alle A4-devices), maar er is geen handige Cydia installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:56:
[...]

Leuk dat jij toevallig (waar ik overigens erg aan twijfel, maar goed) een ervaring met 5.1.1 die nog te jailbreaken was, maar dat kan normaal gesproken niet. iOS6 werkt verder prima overigens, is voor de 4 wel tethered te jailbreaken (immers jailbroken for life zijn alle A4-devices), maar er is geen handige Cydia installatie.
ik snap het ook niet lol, volgens mij heb je alleen blobs nodig als je wilt downgraden.
kan wel een screenshot plaatsen van info voor ios versie en van cydia voor de beschikbare blobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
hoe werkt 6.0.1 eigenlijk op de 3gs?
5.1.1 is nogal haperig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Manke schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:03:
[...]

ik snap het ook niet lol, volgens mij heb je alleen blobs nodig als je wilt downgraden.
kan wel een screenshot plaatsen van info voor ios versie en van cydia voor de beschikbare blobs
Je zult net geluk hebben gehad met de timewindow van Apple's servers lijkt mij. Overigens werkt iOS6 prima op een 3GS, het is stukken beter dan 5, maar wel iets trager.
Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iOS] Applicaties via Cydia - deel 2, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods