Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarom Crasht Windows zo vaak? > extreem gebruik

Pagina: 1
Acties:

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De afgelopen jaren vloog Windows er echt om de 2-6 maanden af .. je start je pc op en denkt GVD! Niet alweer!! en ja hoor windows boot niet meer en vaak is het niet meer te fixen, terwijl de harde schijf het nog gewoon doet...

Is dit een probleem wat voorkomt bij intensief gebruik van de schijf? Of is het gewoon dikke pech???
Heb sinds een maand een SSD dus ik hoop dat het nu niet meer gebeurd werd er helemaal gek van! Steeds ALLES opnieuw installeren incl Windows!

Niet dat ik belangrijke data kwijt ben ofso want ik backup alles altijd.

Altijd gezeik mee gehad van windows XP tot Windows 7. Met wel 4 verschillende merken

[ Voor 12% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:39 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:48
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het ligt aan hoe je je pc gebruikt en wat je allemaal installeert. Ik heb hier namelijk nooit last van.

• A87
  • Niet online
Moet wel zeggen dat er dan vaak bad sectors op de schijf zitten.... het maakt ook niet uit of ik nou P4 draai of Quad core i5 .. en ik heb een virusscanner !

[ Voor 40% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:40 ]

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
bad sectors = schijf stuk

• KnoxNL
Precies, ik ging hier niet vanuit omdat je zei dat de schijf niet kapot was. Maar met ^

• A87
  • Niet online
Achteraf kan ik dat wel fixen met een repair tool.. alleen windows red je er niet mee.
Niet altijd bad sectors hoor!! SOms gewoon poef windows weg!

[ Voor 27% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:41 ]

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:15
Als je bad sectors heb kan het óf gewoonweg vette pech zijn, maar het kan ook komen door de manier hoe je met het ding omgaat. Als je met het ding loopt te gooien terwijl 'ie aan staan kan dat natuurlijk niet goed zijn...

• KnoxNL
Die schijf is aan het overlijden. Voor zover ik weet fix je bad sectors niet maar schakel je ze uit met chkdsk.

• A87
  • Niet online
Het gaat om intern.. Ik heb die schijven nut rouwens allemaal als Backup schijven.. en het draait gewoon prima :S!!

Huidige opstelling :Sata 0 is mijn SDD (windows) en verder nog 3 mechanische krengen .. maar op deze manier heb ik er geen problemen mee wtf :+ Ik snap niet waarom de schijven het gewoon doen als ik er geen windows op draai als schijf 1

64 GB SSD (windows)
Seagate Barracude 1.5TB (fun drive)
Samsung Spinpoint F1 700GB (backup
Samsung Spinpoint F1 1000GB (backup van de backups :P)

Met chckdisk ook geen errors ofso!

maar als ik 1 van die mechanishce schijven inzet voor een windows installatie (c:) dan vliegt windows er zo weer af :+ :+ (ik geef het 3 maandjes ofso lol)

Ik vind het maar vaag aangezien er geen errors op zitten en ze nog niet uit elkaar gespat zijn.....

Mechanisch is het voor mij gewoon niet 8)7

[ Voor 170% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:47 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 11:28
Schijf dumpen, niet over nadenken.

Vroegah toen je nog keiharde knaken neertelde voor een paar gig, toen wilde je de bad sectors uitschakelen.

Ok, andere schijf kost nu wat meer dan een half jaar terug, maar alsnog, jouw tijd kun je ook beter besteden :)

• A87
  • Niet online
ja heb daarom een SSD....... :P..maar vroeg me af of het normaal was dat er zo veel gezeik is met mechanische schijven

[ Voor 58% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:48 ]

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 11:33
Misschien is er een programma die altijd je windows installatie verstoord.

Ik heb namelijk af en toe hetzelfde voor als wat jij hebt, meestal door een of ander programma die knoeit met zaken dat het niet zou moeten doen.

• A87
  • Niet online
Wie weet :S:S.. ik installeer ook helemaal niet veel ofso!!! Alleen als die 1.5 TB dan als C schijf gaat zit ie ook zo vol... met filmpjes oid/ zelfde geldt voor die andere schijven ik pleur er wel HEEEEEEEEEEEEEEEEl veel op iig

IK DOE niet aan register tweaks oid!! of andere tweaks

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:49 ]

Verwijderd

Heb sinds Win7 uit is 1x gereinstalled en dat was omdat ik nieuwe GPU kocht. Verder nooit problemen zoals jij beschrijft. Mijn PC downloadt bijna 24/7 en wordt dus veelvuldig gebruikt. Misschien dat het toch aan jezelf ligt :)

• A87
  • Niet online
misterdoom schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:48:
Misschien is er een programma die altijd je windows installatie verstoord.

Ik heb namelijk af en toe hetzelfde voor als wat jij hebt, meestal door een of ander programma die knoeit met zaken dat het niet zou moeten doen.
Welk programma :/
Mja ik heb er gewoon nooit veel op staan alleen veel games .. maar geen windows tweaks of dat soort spul (boosters)

Ik heb nu Battlefield 3 en fruityloops en thats it.. als het nu weer gebeurd.. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 31-12-2011 18:53 ]

• KaWaReZ
acronis backup software, complete image van je schijf maken, hoef je niet meer zo te reinstallen ;)

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Gebruik je altijd je Admin-account, of werk je normaal als user met beperkte rechten?

Persoonlijk heb ik nooit problemen met Windows, zeker niet sinds Vista x64. Wel doe ik eens in de zoveel tijd een schone install, ivm andere hardware of omdat ik me gewoon verveel. :P

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:22

3DDude

I void warranty's

je moet ook niet overal op klikken en alles installeren?
En af en toe is niet tegen de behuizing schoppen (die deuk in je behuizing wordt ook steeds groter daardoor) helpt ook wel wat.

Verder stofvrij maken en kijken hoe warm de mechanische schijven worden kan ook nog wel is wat uitmaken.

Be nice, You Assholes :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Juist, goede koeling voor je schijven is eigenlijk belangrijker dan goede koeling voor je CPU/GPU (lichtelijk overdreven maar toch). Als je CPU uitvikt, koop je een nieuwe, maar heb je data nog, als je HDD crasht ben je alles kwijt. Backups doen ook wonderen, maar toch ...

Verder kan het ook zijn dat je systeem gewoon niet 100% stabiel is. B.v. een OC met net een te lage Vcore of Chipset/NB voltage kan ook tot crashes en dataloss leiden. Of een el cheapo (Sweex, etc.) voeding kan ook schade veroorzaken ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:24
Lias schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:49:
Wie weet :S:S.. ik installeer ook helemaal niet veel ofso!!! Alleen als die 1.5 TB dan als C schijf gaat zit ie ook zo vol... met filmpjes oid/ zelfde geldt voor die andere schijven ik pleur er wel HEEEEEEEEEEEEEEEEl veel op iig

IK DOE niet aan register tweaks oid!! of andere tweaks
je bedoelt ofZo...?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Gezien je verhaal en uitleg; Het zelfde probleem ongeacht welke PC, of drives, of versie windows...

Kan ik maar 1 conclusie maken... Want er is maar 1 factor die constant lijkt te zijn en dat is de GEBRUIKER...

Vat het ook niet persoonlijk op, maar gewoon als een kritische blik op de zaken...

Dus leer veilig omgaan/surfen met je PC... Wees meer alert op rare downloads en of rare websites. Gebruik een goede Virus scanner en Anti Mallware oplossing.
Gebruik misschien eens een andere Virus scanner dan dat je normaal gebruikt...

Want het lijkt erop dat je gewoon keer op keer genaaid wordt door virussen of andere mallware...
Kans is dat je al foute software ergens op de drives heb staan en dat die manifesteert iedere keer zodra je weer een nieuwe Windows erop hebt staan...

[ Voor 80% gewijzigd door Swordlord op 01-01-2012 18:45 ]

• KaWaReZ
volgens mij min of meer aangegeven dat dezelfde schijf wordt gebruikt?

In zijn defense, heb een kennis/klant bij wie CONSTANT spul kapot gaat. Het gaat werkend en getest hier weg en bij hem gaat het kapot. schijven, moederborden, geheugen, schermen... alles....

langs een trambaan wonen (ivm aarding van de tram) kan ook negatieve invloed uitoefenen op je componenten... ik noem maar even iets (om het gecompliceerder te maken).

Nu gebruikt de ts al een maand of twee een ssd.... al problemen gehad?

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

meh...
double post failure?

[ Voor 99% gewijzigd door Swordlord op 01-01-2012 20:14 ]

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Wat is er mis met een objectieve en kritische blik op de situatie te hebben?
KaWaReZ schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:28:
volgens mij min of meer aangegeven dat dezelfde schijf wordt gebruikt?
Altijd gezeik mee gehad van windows XP tot Windows 7. Met wel 4 verschillende merken
Hierbij neem ik aan 4 verschillende merken HDD's...
KaWaReZ schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:28:
langs een trambaan wonen (ivm aarding van de tram) kan ook negatieve invloed uitoefenen op je componenten... ik noem maar even iets (om het gecompliceerder te maken).
Er zijn geen defecte producten of hardware fouten, alleen windows installaties die corrupt raken.
Dit probleem komt voor ongeacht op welke HDD windows was geinstalleerd..
Dan zouden dus al zijn hardschijven dezelfde problemen moeten vertonen ELKE 3 maanden en zou hij dus constant alles aan data verliezen...

Gezien dit allemaal;

Heb ik nog een interessante vraag voor de TS:
Doen alle partities op je HDD dan raar ookwel is je hele HDD corrupt dan? of alleen de partitie waar op dat moment je Windows installatie op staat?

[ Voor 48% gewijzigd door Swordlord op 01-01-2012 20:13 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 14:17

Perkouw

Moderator General Chat
Lias schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:37:
De afgelopen jaren vloog Windows er echt om de 2-6 maanden af .. je start je pc op en denkt GVD! Niet alweer!! en ja hoor windows boot niet meer en vaak is het niet meer te fixen, terwijl de harde schijf het nog gewoon doet...

Is dit een probleem wat voorkomt bij intensief gebruik van de schijf? Of is het gewoon dikke pech???
Heb sinds een maand een SSD dus ik hoop dat het nu niet meer gebeurd werd er helemaal gek van! Steeds ALLES opnieuw installeren incl Windows!

Niet dat ik belangrijke data kwijt ben ofso want ik backup alles altijd.

Ik kan ook me ook alleen maar bedenken dat je of verkeerd met je pc omgaat en/of dat je gewoon pech hebt. Het is namelijk niet normaal dat je Windows er zomaar af vliegt of je nu intensief gebruik maakt van je schijf of juist niet dat moet niet uitmaken. Zorg dat je een legale Windows hebt of dat je een originele iso hebt. Verder opletten met wat je installeert en wat je aan aanpassingen maakt.

Toch ben ik benieuwd wat je precies bedoeld met het eraf vliegen van Windows, krijg je na een ''x'' tijd een bepaalde error of bluescreens of iets heel anders? Misschien dat we dan kunnen proberen de oorzaak te herleiden van je probleem. ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10

Shunt

Boe

Toevallig een OC draaien?
hoewel er een er normaal gesproken een PCI Mhz lock is om problemen als dit te voorkomen kan het zijn dat er toch hier en daar wat bitjes omvallen. Ook vind een Windows installatie het niet leuk als hij tijdens het schrijven in Windows registry's of andere belangrijke elementen reboot of crashed. Vroega en nu toevallig met mijn vorige plank had ik hier ook problemen mee zo ernstig zelfs dat al mijn films die ik tijdens die OC over heb gezet van interne schijf naar externe corrupt zijn geraakt. En ook hier iedere 2 3 maanden een nieuwe installatie nodig vanwege vage Windows problematiek. Ik heb nu alles gewoon lekker stock draaien en alles is weer zoals het hoort.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Swordlord schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:26:
Gezien je verhaal en uitleg; Het zelfde probleem ongeacht welke PC, of drives, of versie windows...

Kan ik maar 1 conclusie maken... Want er is maar 1 factor die constant lijkt te zijn en dat is de GEBRUIKER...
+1

Niet om meteen maar te vingerwijzen naar de "experimenten" van de topicstarter maar
GTX 580 lightning diepgang
GTX560 TI crashes
GTX 560 TI HAWK Aangepaste bios naar1.21V
GTX 480 SLI stock / geen cpu overclock + CM S M Pro 1000w

Voornamelijk misvattingen en/of aanpassingen op allerlei niveaus van de hardware en bijbehorende wazige problemen zoals CPU's die zonder enige aanwijzing 75+ graden gaan lopen stampen.

Doet wat mij betreft een balletje rollen dat de PC/PC's van topicstarter niet voldoende gekoeld worden, mogelijk niet geheel competent in elkaar zijn gezet of niet aan geaarde stopcontacten hangen of over het algemeen een bak met drivers aan boord hebben die wel een crash of 2 kunnen veroorzaken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het gehele topic gelezen te hebben en tevens wat post history doorgenomen te hebben, lijkt het mij niet aan de hardeschijfen te liggen. Zeker niet dat omdat het probleem tenminste om vier verschillende hardeschijfen gaat van vier verschillende merken.

TS geeft aan niet aan software tweaking te doen, maar ik kom wel verschillende topic's tegen met betrekking tot overclocken. Mijn vermoeden is dan ook dat het meer hiermee te maken heeft. Mogelijk dat er voedingen worden gebruikt van mindere kwaliteit? Daarnaast zou het kunnen dat er geen gebruik wordt gemaakt van geaarde wandcontactdosen?

Dit topic hoort in iedergeval hier niet thuis, want ik kan mij niet voorstellen dat de hardeschijfen hier de hoofdoorzaak zijn. Een slechte voeding of een systeem welke te ver buiten de sepc's wordt gebruikt kan data- en hardware falen opleveren. Ik denk dat dit topic meer op zijn plaats is in CSL.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1