Toon posts:

GTX 480 SLI stock / geen cpu overclock + CM S M Pro 1000w

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hallo,
net een week 2e GTX 480 binnen. alles getest op beiden kaarten individueel zonder overclocks... 0 fouten in OCCT + furmark extreme modes, elke benchmark vlekkeloos. Met overclocks werkt elke kaart individueel ook gewoon perfect zelfs tot 850mhz.

Tijdens het gamen elke keer weer code 116 in Metro en Crysis.... (in SLI) clock ik de videokaarten over komt het probleem nog sneller (reboot en dan code 116 ). .. ik heb forums doorgespit en google... schijnt dus dat de voeding het niet trekt!!! Wel raar wat Nvidia heeft de voeding in de lijst opgenomen bij aanbevolen voor GTX480 OF 580 in SLI. (website Nvidia)...
kaarten behalen tijdens Crysis en Metro 99%

Dus probleem lijkt mij de voeding... maarben er niet zeker van :S.. wat zou het kunnen zijn windows is ook schoon.

En het zijn de GTX 480 Twinfrozr 2 en de KFA Anarchy (3slots koeler) temps max 65/70 graden
Moederbord van DFI de TK serie met SLI support 2x8.

Iemand suggesties? de voeding is 80A op 12v.. dus in theorie kan de voeding het niet aan 8)7

[Voor 23% gewijzigd door A87 op 03-06-2011 02:13]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
Begin eerst maar eens te vertellen welke voeding je hebt. ;)
Daarnaast zouden overige specs ook wel handig zijn...

[Voor 35% gewijzigd door ChojinZ op 03-06-2011 02:15]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ChojinZ schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 02:14:
Begin eerst maar eens te vertellen welke voeding je hebt. ;)
Daarnaast zouden overige specs ook wel handig zijn...
Ik gok deze. ;)

pricewatch: Cooler Master Silent Pro M1000

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
Zie ik wat over het hoofd of ben jij helderziend? O-)

luv your avater btw ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0Henk 'm!
Staat in onderwerp vd post... en ik zei 80a over 12volt..
Maar is idd die Cooler Master,... als dat ding als niet genoeg is :S WTF... wat zou het kunnen zijn... ben nu 24 en in de jaren 90 pielde ik al met hardware maar dit gaat diep :P

[Voor 145% gewijzigd door A87 op 03-06-2011 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 11:07
Waar lees jij dat een 580 meer dan 40 ampere nodig heeft? Op de site staat 42 maar dat is met je hele systeem included dacht ik. Ik kan me niet voorstellen dat een single rail 1000W niet genoeg is.

Edit: kijk even op slizone van nvidia daar staat de CMSM PRO 1000w gewoon bij supported voedingen voor 580 SLI.

Antwoord genoeg dat het zou moeten werken, maar als het niet werkt is mischien je voeding niet helemaal goed?

Edit2: ow je hebt het over de 480 nouja moet ongeveer het zelfde voor gelden, kijk ook weer op slizone :)

[Voor 47% gewijzigd door Jasper 99 op 03-06-2011 13:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!
I did ;).... maar het duidt op een power :S

Acties:
  • 0Henk 'm!
:F sli

[Voor 97% gewijzigd door A87 op 03-06-2011 13:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper 99
Trouwens ik had vorige keer met 560ti sli precies hetzelfde gezeik ook gewoon hard crashes etc terwijl me voeding genoeg was. maarja ik ga wel 580 sli proberen. Als ik dan het zelfde gezeik krijg fiets ik naar Nvidia toe en maak ik ze kapot.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dude!! die 560 zuipt ook veel stroom !!!
Als ik jouw was zou ik geen 580's halen die 560 ti hawk pakt ook wel 250 watts bij me buurjongen

[Voor 55% gewijzigd door A87 op 03-06-2011 13:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper 99
Ja maar ik had 750W dat moest makkelijk kunnen er stond op de site minimaal 650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou deze vraag hier nog een keer stellen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
Het lijkt me inderdaad dat deze voeding gewoon net niet voldoende is. Overigens heb je je cpu nog niet genoemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
12v is 12v.... cpu doesnt matter.. dat heeft er 0% mee te maken ook incijfers amperages over 12v worden niet echt beinvloedt door cpu... zeker niet een i5 op stock.

Op die site van Nvidia staat wel meer lulkoek :).. maar een tekort aan A lijkt me een logische berenderering.. :(.
genoeg getest nu voeding kan het gewoon niet aan :F .. zet hem wel op vraag en aanbod.
Ik ga geen 1200w 100A voeding halern van 300 euro oid... dat word mij te gek
V&A aangeboden: GTX 480 Twinfrozr 2

[Voor 134% gewijzigd door A87 op 03-06-2011 14:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-05 23:50

Xenomorphh

Soep met Ballen

Lias schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:16:
12v is 12v.... cpu doesnt matter.. dat heeft er 0% mee te maken ook incijfers amperages over 12v worden niet echt beinvloedt door cpu... zeker niet een i5 op stock.
80 A = 80A als jou CPU al 10-15A trekt blijft er 65A over voor je videokaarten.. Het aantal volt heb hier niks mee te maken.

En overigens zet je in je add dat de kaart 80 graden wordt en hier spreek je over 65-70?

[Voor 11% gewijzigd door Xenomorphh op 03-06-2011 14:43]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja heeft er wel iets mee te maken, de cpu haalt zijn stroom ook uit de 12V rail (niet uit de 5V of 3.3V).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 16:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gianni Rombios schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:43:
Ja heeft er wel iets mee te maken, de cpu haalt zijn stroom ook uit de 12V rail (niet uit de 5V of 3.3V).
Aangezien het een single rail voeding betreft maakt het hier idd uit.

Maar het moet dan best een dikke CPU zijn plus de rest van hardware die zuipt als een 1000W specced voeding het niet zou trekken :X
Maargoed, testje: probeer de load eens lager te maken.
Onderclock je GTX480's en underclock (en als je kunt ook: undervolt) je CPU. Koppel alle onnodige USB meuk los en trek eventuele misbare kaarten uit je systeem. Test nog eens. Nog steeds voedingsproblemen?
Dan zou ik een andere voeding gaan proberen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Had ik al getest.. cpu overklokken geeft precies dezelfde storing op de 12v die naar videokaarten leidt dus cpu heeft er echt niets mee te maken of ie nou op 3.8 ghz staat of 2.8 probleem is 100% hetzelfde... na dezelfde timing
:X

onderklokken werkt niet omdat de videokaart dan niet stabiel is qua ondervolt incl underclocks = errors in OCCT

[Voor 24% gewijzigd door A87 op 03-06-2011 14:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Xenomorphh schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:41:
[...]

80 A = 80A als jou CPU al 10-15A trekt blijft er 65A over voor je videokaarten.. Het aantal volt heb hier niks mee te maken.

En overigens zet je in je add dat de kaart 80 graden wordt en hier spreek je over 65-70?
overclockt 80 ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper 99
Nogmaals het lijkt mij sterk dat de voeding het is, 1000W moet ruim voldoende zijn alleen als er iets mis is met de voeding kan het zo zijn dat het niet genoeg is. en volgens mij was alles boven de 76A goed genoeg op een single rail voeding voor in ieder geval SLI.

Mischien is het wel je SLI bridge?

Naja ik moet wel zeggen dat ik bij mij ook gewoon me 2de 560ti heb verkocht ik had het ook opgegeven, maar de dude aan wie ik hem verkocht kon wel gewoon SLI op een 650W voeding terwijl ik het niet kon op mijn 750W er was dus meer aan de hand.

Eventueel nog een bios update doen.

Driver sweeper en clean install.
Hm na uren kutten toch nog verder gekomen...

120mm fan extra in kast geplaatst die tegen bepaalde moederbord onderdelen blaast.... ook in de buurt van de videokaarten .. + sli bridge verplaatst en een PCI-E kabel van de voeding verplaatst (modulair)

en ik heb de PCI6x van beide videokaarten met elkaar verwisseld!
Resultaat 90 min Metro 2033 op 8xAA en FULL HD enso :).. nog geen crashes.

En 30 min OCCT op 13 fps per seconde zo heftig ingesteld!!! gpu loads dik 100 en zelfs met beide videokaarten op 800 mhz en max voltage draait alles weer goed atm... hoop dat het zo blijft WAT VAAG ALLEMAAL :S:S:S:S

ik denk toch dat het moederbord die extra 120 mm fan nodig had.... maar ik heb al 8 120mm fans in de pc lol!! :+

*!!! southbridge zit tussen de 2 GTX 480's in wellicht werd deze te warm* !!
maar die werd max 60 graden :?

denk toch dat een sli connector kapot was van een van de kaarten.. dit blijven toch de moeilijkste problemen om op te lossen |:(

[Voor 49% gewijzigd door A87 op 04-06-2011 22:00]

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Nou fijn dat het elk geval is opgelost :)
(*kuch* overwinning voor ati/amd fanboys)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee