Beter dan blackberry 8800, iphone 3G en Sony xperia play. Ik ben er zeer positief over.Rafnold schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:04:
Hoe is de wifi-bereik bij de 7 inch? Je hoeft toch niet naast je router te zitten, hoop ik.
Os monitor draait zonder problemen op de laatste momo9 rom (die van 14-3). Mirror staat hier boven ergens. Om te browsen kun je Google Chrome Beta gebruiken, maar de stock browser doet het in deze rom ook vrij vlot.urk_forever schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:55:
Werkt os monitor bij jullie op ics? Op onze tablet crasht het meteen bij opstarten. Het browsen blijft zeer traag als GMail of Maps op de achtergrond draait, als ik die kill reageert de tablet meteen soepel.
Het ene moment heeft hij een goede wifi ontvangst in een kamer en de dag erna ontvang ik daar maar 1 streepje of zelfs niets, het is om gek van te worden.
Wat is de beste oplossing? Proberen een custom ROM te draaien of terug naar de winkel en ruilen?
Controleer eens: Instellingen > Ontwikkelaarsinstellingen (of zoiets) > USB Foutopsporing uitschakelen.robkds schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:38:
Zo, ik heb vandaag ook de Pro3 gehaald. Op de doos staat ICS4 en dat staat er dan ook al op. Alles werkt, alleen USB host mode niet.
Het modelnummer is QW TB-1207 met Android-versie 4.0.3. De kernelversie is 3.0.8+
Ik heb enkele USB-sticks geprobeerd en een USB harddisk, maar er gebeurt helemaal niets, geen lampjes op de USB-stick of harddisk, helemaal niets... moet ik nog ergens host-mode inschakelen? Zo ja, waar dan?
Verwijderd
Ergens op dit forum las ik dat de ARM8 beter is dan de Allwinner10 van 1,5Ghz
http://www.buyincoins.com...ct_info&products_id=11225
[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-04-2012 17:34 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Nu ben ik benieuwd of die van Bart Smit beter zijn...
Helaas, dat maakt geen enkel verschil. Zijn er uberhaupt mensen die de ICS4 versie hebben waar usb host-mode wel werkt?lordsnow schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:45:
[...]
Controleer eens: Instellingen > Ontwikkelaarsinstellingen (of zoiets) > USB Foutopsporing uitschakelen.
Goed man!
Bizar genoeg werkt op mijn kruidvat tablet met peters rom (zo goed als gelijk aan z'n qware rom, zelfs het mooie qware bootscreen) usb host gewoon. Muis/toetsenbord/usb-lan/externe schijf gaat allemaal prima.robkds schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:00:
[...]
Helaas, dat maakt geen enkel verschil. Zijn er uberhaupt mensen die de ICS4 versie hebben waar usb host-mode wel werkt?

en het effect

Sommige spellen houden de toolbar

Zou aardig zijn om dit in de custom rom op te nemen
Ja hoor. Hier werkt de Qware met ICS icm 16GB OCZ Rally2 prima. Ook een 1TB Toshiba Externe HD werkt goed. Muis of keyboard niet geprobeerd.robkds schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:00:
[...]
Helaas, dat maakt geen enkel verschil. Zijn er uberhaupt mensen die de ICS4 versie hebben waar usb host-mode wel werkt?
Waarom wissel je hem niet gewoon in?
Ik heb een beetje deze thread gevolgd en heb weinig voorbij zien komen over bluetooth dongle mogelijkheden. Zelf heb ik een trust bluetooth 3.0 dongle geprobeerd en een sweex bluetooth 2.1 dongle aan te sluiten (te koop bij de mediamarkt). Beide werken niet. Als ik de dmesg uitlees ziet het ernaar uit dat de tablet niet over de nodige drivers beschikt.
Het lijkt mij ideaal om bluetooth toe te voegen aan het apparaat, en ik vroeg me af of iemand dit misschien voor elkaar heeft gekregen? (ik heb zelf Peters rom, of een andere rom nog niet uitgeprobeerd)
Keyboard werkt prima.robkds schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:00:
[...]
Ik denk dat ik hem morgen ga ruilen. Misschien reageert Qware nog tijdig op mijn mail maar anders zit er weinig anders op. Misschien is er wel verschil tussen de verschillende versies.TinyTimmy schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:56:
[...]
Ja hoor. Hier werkt de Qware met ICS icm 16GB OCZ Rally2 prima. Ook een 1TB Toshiba Externe HD werkt goed. Muis of keyboard niet geprobeerd.
Waarom wissel je hem niet gewoon in?
Bij de mijne staat op de doos dat er ICS op zit, en bij de informatie in ICS zelf staat dat het een 1207 model tablet is. Sommigen op tweakers hebben een 1007 tablet, al dan niet voorzien van Peter's ROM of de inmiddels beschikbare Qware ICS ROM van 3 maart 2012.
Nog één vraagje: gebruik je Peter's ROM of gewoon de standaard Qware uit de winkel (dan heb je dus ook het nieuwste model tablet, versie 1207 ipv 1007).
Goed man!
Ik gebruik een 1207 met de standaard rom die er op mee kwam en keyboard doet het prima.robkds schreef op maandag 02 april 2012 @ 06:35:
[...]
Nog één vraagje: gebruik je Peter's ROM of gewoon de standaard Qware uit de winkel (dan heb je dus ook het nieuwste model tablet, versie 1207 ipv 1007).
Patch downloaden (link hier boven), CMW of scriptversie. Uitpakken met winrar en via CMW of vanaf de pc installeren. Er zit een duidelijke instructie bij.Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:26:
Dwag hoe heb je deze er op gekregen als ik vragen mag?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik wil voor mijn vriendin's verjaardag een goedkope tablet scoren. Nu hoeft deze tablet niet veel te kunnen, behalve internet en vooral Farmville.
Trekt deze tablet dat?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik gebruik zo'n tab veel voor internetten en daarin schiet deze toch tekort.
Ik ben ook 'verwend' met een iPad en ben ook daar weer naar terug gegaan.
Voor z'n prijs is dit een prima tablet.
Je kan er alles mee en zelfs filmpjes afspelen gaat out of the box prima.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Die locatiefix, zit die " ingebakken " bij dat google play script, of is het een standalone optie?dwag schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:12:
Voor de liefhebbers:
Hier is een locatiefix te vinden voor maps en een patch om de toolbar te verbergen. Werkt prima. Ik heb de laatste momo9 rom eerst geflashed, dan wat ruimte gemaakt door de map pre-installed apps leeg te maken. Dan de Googleplay script er over heen. Ik krijg een foutmelding toen hij alle system apps wilde vervangen. Daarop de Novo7 CWM geinstalleerd. Rebooten in recovery en de meest recente gapps van Goo Inside me en de fullscreen patch vanaf de sdcard geinstalleerd. Dan rebooten en bij de systeeminstellingen de optie Smart screen mode in de Weergave kiezen. Spellen en videoweergave zijn nu fullscreen. Zelfs Fruit Ninja doet het nu zonder te crashen.
Ik heb namelijk een prima werkende google play, en heb geen zin om dat anders te hebben dan dat het nu is.
Heb de Pro3 7 inch met ICS voor m'n dochter van 8. Probeerde laatst via SBS 6 gemist "Drukte in de dierentuin" terug te zien. Dit lukte op zich wel, maar het haperde als een gek. Iemand een idee om het soepel af te kunnen spelen? Youtube-filmpjes geven geen problemen.
Verwijderd
Ik dacht slim te zijn doordat ik vóór ik die script ging installeren via CWM een backup te maken van mijn werkende systeem, zodat ik evt. dat systeem kon terugzetten.
Nu heb ik die backup teruggezet maar krijg ik bij alle apps die er nog niet standaard op stonden "app is niet geinstalleerd" te zien...
Hoe, wat, waarmee los ik dit op?
--edit---
Naar het schijnt zijn al mijn apps die op de "externe" sd stonden verloren gegaan doordat CWM die partitie niet backupt.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 15:48 ]
Mijn werkwijze: met livesuite de momo9 rom van 14-3 installeren. Opstarten, aan de usb hangen. Googleplay script vanuit een CMD venster op de pc runnen. Het script gaf een foutmelding toen hij de meest recente system apps wilde installeren: te weinig ruimte in de rom. Ik heb het script aangepast, zodat hij die stap overslaat. Ik haal de meest recente apps van Goo Inside Me http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120317-signed.zip. Zet die dan op de externe sd card. De CWM installeren en rebooten in recovery. Dan een system wipe en de zip van de sdcard installeren. Zo ook met de full screen patch. Rebooten, superuser installeren, updaten en busybox in system/bin. En klaar is Klara.
http://qware.info/android4upgrade/index.html
Verwijderd
Het ziet er niet uit op ICS maar als je onderstaand script toevoegt werkt het prima:
echo -n boot-recovery | busybox dd of=/dev/block/nandf count=1 conv=sync; sync; reboot
Je kan deze opdracht ook in een CWM.sh bestand plakken en dan kopieren naar de /mnt/sdcard/GScript folder zodat je hem kan importeren
Verwijderd
Welke versie van CWM installeer jij, en op welke manier?dwag schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:25:
Locatiefix zit in de Google Play script. Daarnaast een paar aanpassingen in de map permissions om alle apps in de market toegankelijk te maken.
Mijn werkwijze: met livesuite de momo9 rom van 14-3 installeren. Opstarten, aan de usb hangen. Googleplay script vanuit een CMD venster op de pc runnen. Het script gaf een foutmelding toen hij de meest recente system apps wilde installeren: te weinig ruimte in de rom. Ik heb het script aangepast, zodat hij die stap overslaat. Ik haal de meest recente apps van Goo Inside Me http://goo.im/gapps/gapps-ics-20120317-signed.zip. Zet die dan op de externe sd card. De CWM installeren en rebooten in recovery. Dan een system wipe en de zip van de sdcard installeren. Zo ook met de full screen patch. Rebooten, superuser installeren, updaten en busybox in system/bin. En klaar is Klara.
Verwijderd
Lukt wel, echter krijg ik iedere keer weer " system ui is gestopt "
Verwijderd
b.v.d
Verwijderd
A: nietVerwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:32:
Vandaag beschermplasticje voor over beeldscherm gekocht bij intertoys weet iemand hoe ik dit er goed op krijg zonder bubbels?
b.v.d
B: als het al lukt, de gevoeligheid van de aanraakbewegingen gaan dusdanig omlaag dat het niet fijn werkt.
Ik heb het script aangepast, zodat hij die stap overslaat. Alternatief is denk ik eerst ruimte in de rom maken door onnodige preinstalled apps weg te halen, Adobe reader en aldiko bijv. De methode om de gapps vanuit CWM te installeren bevalt me toch beter, ook omdat ik die apexlauncher er niet op wil hebben.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:14:
Hmm.. met verschillende roms aan het spelen geweest om die google play patch te installeren.
Lukt wel, echter krijg ik iedere keer weer " system ui is gestopt "
[ Voor 28% gewijzigd door dwag op 02-04-2012 16:57 ]
Verwijderd
Ik heb het script ook aangepast ( dat hij niet alle pre installed apks gaat installeren )
daarna een paar pre installed apk's van de tablet gegooid ( browser, youtube ) om ruimte te maken voor de paar .jar files die het script wil installeren.
Dat gaat prima, maar na het opstarten krijg ik om de zoveel tijd " system ui is gestopt "
Kan je mij een linkje geven naar de aangepaste batch? die wél zou moeten werken?
Verwijderd
s3=
set system_x=/system/etc/permissions
call gapp s3 com.google.android.maps.xml
call gapp s3 android.hardware.location.xml
call gapp s3 android.hardware.location.gps.xml
call gapp s3 com.android.location.provider.xml
call gapp s3 com.google.android.media.effects.xml
call gapp s3 com.google.widevine.software.drm.xml
call gapp s3 features.xml
call gapp s3 tablet_core_hardware.xml
set system_x=
s4=
set system_x=/system/app
call gapp s4 ApexLauncher.apk
call gapp s4 Calendar.apk
call gapp s4 CalendarProvider.apk
call gapp s4 ChromeBookmarksSyncAdapter.apk
call gapp s4 Contacts.apk
call gapp s4 ContactsProvider.apk
call gapp s4 GoogleCurrents.apk
call gapp s4 Gmail.apk
call gapp s4 GoogleBackupTransport.apk
call gapp s4 GoogleCalendarSyncAdapter.apk
call gapp s4 GoogleContactsSyncAdapter.apk
call gapp s4 GoogleFeedback.apk
call gapp s4 GoogleLoginService.apk
call gapp s4 GoogleMaps.apk
call gapp s4 GooglePartnerSetup.apk
call gapp s4 GoogleQuickSearchBox.apk
call gapp s4 GoogleServicesFramework.apk
call gapp s4 MarketUpdater.apk
call gapp s4 MediaUploader.apk
call gapp s4 Music.apk
call gapp s4 NetworkLocation.apk
call gapp s4 PackageInstaller.apk
call gapp s4 Street.apk
call gapp s4 Talk.apk
call gapp s4 Vending.apk
call gapp s4 VoiceSearch.apk
set system_x=
Verwijderd
Echter kreeg ik ook dan de melding "system ui is gestopt" ?
óók op een clean install.
óók op andere roms.
óók als ik eerst nog die gapps installeer.
je moét trouwens wel een paar dingen verwijderen uit /system, óók als je s4 niet laat installeren.
dingen uit s3 hebben ook ruimte nodig, en als je niks verwijdert, weigert hij die te installeren.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 18:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik ken meer mensen met skype op pc, netbookjes, ipad, enz. Die ga ik niet verzoeken over te stappen op tango. Dus ik wil (en heb) een werkende skype op de pro3.
Jammer dat je perse een oude versi moet installeren, maar ja.
cls
adb remount
echo -------------------------------------------------------------------------
echo -------------INSTALLING GOOGLE PLAY. SIT BACK AND PRAY! LOL--------------
echo -------------------------------------------------------------------------
set system_x=/system/framework
call gapp s1 framework-res.apk
call gapp s1 com.google.android.maps.jar
call gapp s1 com.google.android.media.effects.jar
call gapp s1 com.google.widevine.software.drm.jar
set system_x=
set system_x=/system/lib
call gapp s2 libflint_engine_jni_api.so
call gapp s2 libgcomm_jni.so
call gapp s2 libpicowrapper.so
call gapp s2 libspeexwrapper.so
call gapp s2 libfrsdk.so
call gapp s2 libvideochat_jni.so
call gapp s2 libvideochat_stabilize.so
call gapp s2 libvoicesearch.so
set system_x=
set system_x=/system/etc/permissions
call gapp s3 com.google.android.maps.xml
call gapp s3 android.hardware.location.xml
call gapp s3 android.hardware.location.gps.xml
call gapp s3 com.android.location.provider.xml
call gapp s3 com.google.android.media.effects.xml
call gapp s3 com.google.widevine.software.drm.xml
call gapp s3 features.xml
call gapp s3 tablet_core_hardware.xml
set system_x=
echo _
echo INSTALLATION COMPLETED!
echo PRESS ANY KEY TO REBOOT. UNPLUG USB CABLE AND STOP PRAYING! LOL.
echo _
pause
adb reboot
Als dit niet werkt, weet ik het ook niet, ben ook maar een beetje aan het pielen. Tijd voor de echte romkok om een mooie custom rom te bakken. Peter! Kom er maar in!
Verwijderd
En dan éérst die preinstall map weer leegmaken neem ik aan?
Anders zeurt ie weer dat er geen plek is.
Nog steeds geen enkel teken van leven te bekennen bij TNTTijd voor de echte romkok om een mooie custom rom te bakken. Peter! Kom er maar in!
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Naar de instellingen gaan en dan de linkerkolom "voorbij" helemaal boven of beneden scrollen.
Normaal hoor je dan een blauwe waas aan de boven/onderkant te zien, ik heb nu na dat script ook een vierkant wat meebeweegt met die blauwe waas.?
---edit---
en ondanks alles blijf ik regelmatig "sytem-ui gestopt" zien.
Óok als ik alleen de framework-res.apk uit "S1" met adb naar /system/framework/ push krijg ik telkens die melding. ( op een clean rom )
Nu is het leuk geweest, dan maar géén locatiebepaling...
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 20:11 ]
Verwijderd
Hoi Peter,Petervanakelyen schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:15:
[...]
Nog steeds geen enkel teken van leven te bekennen bij TNT
Heeft hij het verzonden met "track and trace" zodat zichtbaar is dat hij ook echt
Bedankt voor het vertrouwen...Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:36:
[...]
Hoi Peter,
Heeft hij het verzonden met "track and trace" zodat zichtbaar is dat hij ook echtis verzonden ?
Kreeg geen t&t omdat het een verzending naar het buitenland (België) is. Blijkbaar verkeerde verzendmethode gekozen, maar voordat ik het doorhad dat er geen T&T bijzat had ik al afgerekend. Geen idee hoe lang het normaal duurt van NL naar BE, maar hij zal snel komen.
[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 02-04-2012 22:36 ]
PSN: Shiver23
Inderdaad blauwe waas, geen vierkant. Geen idee, waar het bij jou fout gaat. Momo rom van 14-3 bevalt mij prima. Als je adb devices doet zie je 1 device?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:21:
Dwag, zou jij eens het volgende willen doen?
Naar de instellingen gaan en dan de linkerkolom "voorbij" helemaal boven of beneden scrollen.
Normaal hoor je dan een blauwe waas aan de boven/onderkant te zien, ik heb nu na dat script ook een vierkant wat meebeweegt met die blauwe waas.
Verwijderd
Ik ben nu zover dat ik die momo rom kan installeren, de patch kan runnen ( de aangepaste ) zodat ik geen " system-ui" meldingen krijg, CWM krijg ik geinstalleerd ( nogmaals dank ) echter als ik dan de laatste gapps installeer blijft de tablet in bootloop... aargh..
wél ben ik vergeten een "system wipe" te doen zoals jij beschrijft.
Ik neem aan dat je een "factory restore/reset" bedoelt zoals die in CWM aangegeven wordt?
Ook heb ik ( jij waarschijnlijk ook ) bij settings/language een paar chinese opties staan.
Maar dat hindert verder niet zo veel.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 22:04 ]
Verwijderd
Zie mijn vorige post, 2 vliegen in 1 klap..dwag schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:05:
In CWM wipe data/factory reset gedaan voordat je de gapps zip installeert?
nee dus
En voordat ik wéér de mist in ga, moet ik vóór ik die statusbar meuk installeer óók een wipe doen?
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 22:07 ]
Verwijderd
Een goede build.prop is hier een paar pagina's terug door peter gepost, die kan je gewoon pushen.
Ik heb modelversie 1207 met de standaard ROM (werkt voor mij prima). Over een paar weken wellicht als er een uber ROM wordt uitgebracht overweeg ik hem te updatenrobkds schreef op maandag 02 april 2012 @ 06:35:
[...]
Ik denk dat ik hem morgen ga ruilen. Misschien reageert Qware nog tijdig op mijn mail maar anders zit er weinig anders op. Misschien is er wel verschil tussen de verschillende versies.
Bij de mijne staat op de doos dat er ICS op zit, en bij de informatie in ICS zelf staat dat het een 1207 model tablet is. Sommigen op tweakers hebben een 1007 tablet, al dan niet voorzien van Peter's ROM of de inmiddels beschikbare Qware ICS ROM van 3 maart 2012.
Voor mij is het in feite ook de tweede tablet. In de winkel bleek bij de eerste de autorotate functie niet te werken. Volgens mij is de QC niet echt om over naar huis te schrijven (wat wil je....).
Je kunt ook je geld terug vragen en hem bij Kruidvat halen trouwens, is ie nog 10 euro goedkoper. De 10 inch versie zelfs 60 euro.
BTW: Als je een goed werkend exemplaar hebt dan heb je ook wat
[ Voor 9% gewijzigd door TinyTimmy op 02-04-2012 22:59 ]
Een vriend van mij heeft ook de Qware Pro3 tablet met ICS. We hebben even getest en mijn usb host-kabeltje is kapot (met zijn kabeltje werkte alles wel). Ik ga straks even het kabeltje omruilen bij Intertoys.TinyTimmy schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:53:
[...]
Ik heb modelversie 1207 met de standaard ROM (werkt voor mij prima). Over een paar weken wellicht als er een uber ROM wordt uitgebracht overweeg ik hem te updaten.
Voor mij is het in feite ook de tweede tablet. In de winkel bleek bij de eerste de autorotate functie niet te werken. Volgens mij is de QC niet echt om over naar huis te schrijven (wat wil je....).
Je kunt ook je geld terug vragen en hem bij Kruidvat halen trouwens, is ie nog 10 euro goedkoper. De 10 inch versie zelfs 60 euro.
BTW: Als je een goed werkend exemplaar hebt dan heb je ook wat, want zojuist bleef de kat op volle vaart achter de USB kabel hangen. Gevolg: tablet de halve woonkamer door.....maar alles werkt nog gelukkig. Helaas wel het zwarte plastic bekrast.
Om nu de hele tablet om te ruilen en mijn geluk bij het Kruidvat te gaan beproeven vind ik wat ver gaan, dan moet ik hem weer opnieuw inrichten.
Goed man!
Als je daar een product wilt aanklikken staat er ook Qware pro 3 10'' 4.0
Zou dit betekenen dat de update voor de 10'' bijna komt?
http://qware.info/support/index.html
De eerste had een heel raar scherm, leek wel mat glas. En liep heel vaak vast. Ik kreeg een nieuwe van de winkelier want geld terug mogen ze niet doen.....
Nu heb ik mijn tweede tablet met 2 hotpixels, ding is nog steeds traag, laggy. Apps lopen vaak vast etc
Zo nu en dan valt ie gewoon uit alsof de accu leeg is...
Ben nu aan het mailen met Intertoys want ik wil er vanaf en mijn geld terug alleen heb last van een typische servicedesk struisvogel...... aka kop in het zand
Verwijderd
En daarbij, de Intertoys heeft ( naar mijn mening ) een 10 maal betere returnpolicy dan de kruidvat.robkds schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 06:57:
[...]
Om nu de hele tablet om te ruilen en mijn geluk bij het Kruidvat te gaan beproeven vind ik wat ver gaan, dan moet ik hem weer opnieuw inrichten.
Ik kan het weten, aldaar ik 5 tablets heb versleten voordat ik een goede had.
Bij Intertoys is het " no questions asked "
Zelfs verschillende tablets naast elkaar leggen om ze uit te proberen qua helderheid en dode pixels was geen probleem.
Dat zie ik ze bij de kruidvat nog niet doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 09:08 ]
Verder prima dingetje hoor, maar voor 139,99 had ik wel een 10" gekocht...
Misschien toch maar kopen en hopen dat ik deze 7" voor 50 euro kan verkopen
Verwijderd
Als je teruggaat naar Intertoys en zegt " hij valt telkens uit "
krijg je gewoon netjes je geld terug.
Niet netjes om te doen, dat dan weer niet.
Daarbij, ik betaal liever een paar tientjes meer voor de zeer goede klantenservice van Intertoys.
Ik zag dat de Blackberry Playbook ook weer in prijs is gedaald. 189,99 euro. Ook niet verkeerd. Heeft dual core, 1GB geheugen, 16GB storage. Het ding heeft inmiddels 2.x versie OS die super schijnt te werken echter Blackberry app store is drama en android apps kunnen soms werken. Voor internet,e-mail denk ik wel een super ding.slommer schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:23:
als je lang genoeg wacht word de huidige transformer prime enzo ook rond de 100 euro
Ik twijfel om de Qware Pro3 7inch terug te brengen maar lees dat geld terug lastig wordt (heb m nu al iets van 1,5 maand). Hij is bij mij soms vanuit opstarten zoooo traag. En dan ga ik daarna vrij vaak meteen cache en app geheugen legen maar is wel treurig dat dat lijkt te moeten en dan nog blijft ie vaak traag. In het begin leek ie sneller. Intern nog ruim genoeg ruimte over dus dat kan het volgens mij niet zijn.
Verwijderd
Tenminste, als ik naar bijvoorbeeld tunein radio zoek op play, vind hij hem niet.
Dus als iemand toevallig de build.prop voor mij uit de laatste rom van Peter heeft?
Zijn dropbox doet het niet.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 12:26 ]
Opera en Dolphin is ook niet stabiel.
Dat is voor mij echt het enige kritiekpunt. Dit moet toch simpel op te lossen zijn?
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Verwijderd
#
# ADDITIONAL_SCRIPT_PROPERTIES
#
debug.sf.hw=1
pm.sleep_mode=1
video.accelerate.hw=1
ro.kernel.android.checkjni=0
ro.media.enc.jpeg.quality=100
ro.ril.disable.power.collapse=0
windowsmgr.max_events_per_sec=240
ro.media.dec.jpeg.memcap=8000000
ro.media.enc.hprof.vid.bps=800000
#
# BRAVIA_ENGINE_SERVICE
#
ro.service.swiqi.supported=true
persist.service.swiqi.enable=1
Ik heb het idee dat het probleem de snelheid van de interne opslag is. Net als dat wanneer je een app installeert dat de hele tablet onderhand blijft hangen en niet reageert terwijl je aan het installeren bent. Ik vermoed (maar das puur een theorie hoor!) dat websites met veel elementen die geladen wordt veel kleine read/write acties op de lokale opslag veroorzaakt vanwege caching waardoor de tablet slecht reageert. Vergelijk het met de eerste SSD's waarbij je systeem soms ook kon blijven hangen voor een paar seconden als je de SSD stevig aan de tand voelde.jpg97 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:09:
Klopt, dolphin HD browser is iets stabieler maar nog altijd (te) traag naar mijn mening...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Verwijderd
echter krijg ik het niet voor elkaar.
Als iemand een bruikbare build.prop voor mij heeft ( Samsung galaxy s2 fingerprint. eventueel 4.03 ) waar ik wél tunein radio/facebook/angrybirds kan vinden in de market, hoor ik het graag.
p.s.
De build.prop uit de laatste rom van peter heb ik ook al geprobeerd, die doet het helaas ook niet op de nieuwe rom.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 15:14 ]
xsive schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:06:
Ik ben het nogal zat dat de standaard browser op de pro3 7 inch gewoon zo stinkend traag is.
Opera en Dolphin is ook niet stabiel.
Dat is voor mij echt het enige kritiekpunt. Dit moet toch simpel op te lossen zijn?
@bolletjebas, scheelt dit echt voor de browser in ics???? alles werkt eigenlijk prima alleen het starten van de browser en openen van pagina's is nu wat triest.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:22:
Er zijn een paar aanpassingen in de build.prop die daarbij helpen.
#
# ADDITIONAL_SCRIPT_PROPERTIES
#
debug.sf.hw=1
pm.sleep_mode=1
video.accelerate.hw=1
ro.kernel.android.checkjni=0
ro.media.enc.jpeg.quality=100
ro.ril.disable.power.collapse=0
windowsmgr.max_events_per_sec=240
ro.media.dec.jpeg.memcap=8000000
ro.media.enc.hprof.vid.bps=800000
#
# BRAVIA_ENGINE_SERVICE
#
ro.service.swiqi.supported=true
persist.service.swiqi.enable=1
Verwijderd
Het heeft even geduurd maar het is ook een redelijk getweakt exemplaar ( voor de eerder genoemde momo rom )
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
| # begin build properties # autogenerated by buildinfo.sh #ro.build.id=IML74K ro.build.version.incremental=20120225 ro.build.version.sdk=15 ro.build.version.codename=REL ro.build.version.release=4.0.3 Bolletjebas mod ro.build.date=Sat Feb 25 18:14:21 CST 2012 ro.build.date.utc=1330164861 ro.build.type=eng ro.build.user=inet_dada ro.build.host=InetSoftware #ro.product.model=M701C #ro.product.brand=iNet #ro.product.name=crane_evb #ro.product.device=crane-evb ro.product.board=crane ro.product.cpu.abi=armeabi-v7a ro.product.cpu.abi2=armeabi ro.product.manufacturer=Motorola ro.wifi.channels= ro.board.platform=exDroid # ro.build.product is obsolete; use ro.product.device ro.build.product=crane-evb # Do not try to parse ro.build.description or .fingerprint ro.build.description=crane_evb-eng 4.0.3 IML74K 20120225 release-keys ro.build.fingerprint=iNet/crane_evb/crane-evb:4.0.3/IML74K/20120225:eng/release-keys ro.build.characteristics=tablet # end build properties # # ADDITIONAL_BUILD_PROPERTIES # ro.com.android.dateformat=MM-dd-yyyy ro.config.ringtone=Ring_Synth_04.ogg ro.config.notification_sound=pixiedust.ogg ro.config.alarm_alert=Alarm_Classic.ogg ro.kernel.android.checkjni=0 wifi.interface=wlan0 debug.egl.hw=1 ro.display.switch=1 ro.opengles.version=131072 persist.sys.strictmode.visual=0 persist.sys.strictmode.disable=1 hwui.render_dirty_regions=false persist.sys.usb.config=mass_storage,adb ro.product.firmware=0.9 persist.sys.language=en persist.sys.country=US ro.sf.lcd_density=120 #ro.build.display.id=97F1-D1-H2-H01-N412.20120225 ro.config.3ginformation.path=/system/etc/3ginfo.gz ro.setupwizard.mode=DISABLED net.bt.name=Android dalvik.vm.stack-trace-file=/data/anr/traces.txt ################################ADDITIONAL MODS########################### ##SAUSAGE custom settings FOR Allwinner tablets w/ICS--3/2012 ro.modversion=SausageMod V4.080.2 #LCD DENSITY DEFAULT 120 --other settings have drawbacks with this device #ro.sf.lcd_density=120 #persist.sys.strictmode.visual=0 #debug.egl.hw=1 gsm.version.baseband=V2.0 ############################################################################## persist.sys.timezone=America/Chicago ro.ril.wake_lock_timeout=0 dalvik.vm.heapstartsize=5m dalvik.vm.heapsize=48m ##Market ro.product.name=trygon ro.product.device=stingray ro.build.id=HRI39 ro.product.model=Xoom ro.product.brand=verizon ro.build.display.id=HRI39 ro.build.tags=release-keys cdma.home.operator.numeric=310260 cdma.home.operator.alpha=T-Mobile ro.com.google.clientidbase=android-google ##additions #gsm.operator.alpha=T-Mobile #gsm.operator.iso-country=us #gsm.operator.numeric=310260 #gsm.sim.operator.alpha=T-Mobile #gsm.sim.operator.iso-country=us #gsm.sim.operator.numeric=310260 ##Increase overall touch responsiveness debug.performance.tuning=1 video.accelerate.hw=1 #view.touch_slop=8 ##To speed up booting turns off boot animations. OVERALL SPEED AND SMOOTHNESS #debug.sf.nobootanimation=1 #ro.kernel.android.bootanim=0 windowsmgr.max_events_per_sec=150 wifi.supplicant_scan_interval=360 ro.com.android.wifi-watchlist=GoogleGuest ro.carrier=wifi-only ##data tuning for network and location--mostly for WIFI only device ro.com.google.locationfeatures=1 ro.com.google.networklocation=1 ro.com.android.dataroaming=false ##zelf toegevoegde tweaks windowsmgr.max_events_per_sec=150 ro.media.enc.jpeg.quality=100 ro.media.dec.jpeg.memcap=8000000 ro.media.enc.hprof.vid.bps=800000 ##view touch slop hekje weghalen van touch slop hierboven indien onderstaande tweak verwijdert/geannuleerd wordt view.touch_slop=2 net.tcp.buffersize.default=4096,87380,256960,4096,16384,256960 net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,16384,256960 net.tcp.buffersize.umts=4096,87380,256960,4096,16384,256960 net.tcp.buffersize.gprs=4096,87380,256960,4096,16384,256960 net.tcp.buffersize.edge=4096,87380,256960,4096,16384,256960 media.stagefright.enable-meta=true media.stagefright.enable-scan=true media.stagefright.enable-http=true media.stagefright.enable-record=false ro.service.swiqi.supported=true persist.service.swiqi.enable=1 ro.HOME_APP_ADJ=1 ##power saves--- hekje weghalen indien tweak gewenst is #ro.ril.disable.power.collapse=1 #pm.sleep_mode=1 #txpower=40 ##txpower kan ook 20 of 60 80 100 zijn 20 is powersave 100 is full power |
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 13:12 ]
Verwijderd
Even samengevat zorgt het script voor:
- Meer apps in Play Store (Android Market)
- Correcte schrijfrechten op de externe sd-kaart
- Google apps, ES File explorer, Terminal emulator en Flash Player worden geïnstalleerd
(de laatste drie kan je achteraf weer verwijderen als je dit wil)
- Fullscreen/Smart screen modus
(Geen crashende system ui:))
- Een aantal build.prop tweaks
- ALLES WORDT GEWIST, NET ALS EEN FACTORY RESET.
In plaats van een custom rom (~300MB) heb ik er een script van gemaakt (~50MB).
Om dit te gebruiken raad ik een verse install van de officiële Qware rom aan, wel even in de instellingen USB-debugging/USB-foutopsporing aanzetten.
Dan gewoon script.bat openen en geduld hebben, de eerste keer opstarten kan even duren.
(Als het goed is zit er een werkende adb+drivers bij de zip)
Als je de tekst hierboven gelezen hebt kan je het script hier downloaden:
Klik
Verwijderd
omdat de sausagemod niet alles doet wat dat google script doet, en andersom.dwag schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:50:
Ik zie dat je stukjes van de Sausagemod build.prop gebruikt. Waarom dan niet gewoon de Sausagemod geïnstalleerd? Dan heb je alle permissions ook gelijk goed.
tenminste, daar leek het op.
( geen locatiefix in de sausagemod, geen aangepaste build.prop in het script )
ik heb eerst de sausagemod gedaan, en toen ( een deel van ) dat script.
kan geen kwaad om het elkaar aan te laten vullen lijkt me?
correct me if i am wrong, ik hoorde jou iig iets zeggen over dat dat script de build.prop onaangepast laat.
ik had al geprobeerd om een build.prop te pushen ná dat script, maar op de een of andere manier wilde de market nie meewerken. óok niet na het force closen van de market n het wipen van framework data + reboot.
Ook heb ik zelf nog tweaks toegepast in de build.prop
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 20:41 ]
Ziet er fraai uit!Sh4d0w schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:04:
Ik heb net even de inmiddels bekende tweaks bij elkaar gezet in 1 script.
Klik
[ Voor 3% gewijzigd door dwag op 03-04-2012 22:10 ]
Verwijderd
volgens mij heb ik het nu ongeveer hetzelfde als wat shadow gemaakt heeft. :-)dwag schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:03:
Ik heb gemerkt dat de Sausagemod meer apps in de market beschikbaar maakt, zoals Tune In Radio. Een combi van de build.prop en de permissions xml's van Sausagemod, aangevuld met de locatiefix van Google Play èn de fullscreen patch is voor mij de beste mod. Volgens mij heeft Sh4d0w zoiets gebrouwen. Zo maar eens even kijken.
idd benieuwd naar locatiefix en toepasbaarheid op roms
Ik ben nu bezig om de fix aan te passen aan onze rom.
Verder zorgt de locatiefix ervoor dat de tweak rom specifiek wordt dus nu zal de tweak waarschijnlijk ook bij andere roms werken maar de volgende versie niet meer.
Op zijn vroegst morgen zal ik een nieuwe versie uploaden.
Verwijderd
Dus eigenlijk ben ik een beetje aan het pionieren?Sh4d0w schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:33:
De locatiefix zit er nog niet bij, die zorgt er juist voor dat de system ui crasht.
Ik ben nu bezig om de fix aan te passen aan onze rom.
Verder zorgt de locatiefix ervoor dat de tweak rom specifiek wordt dus nu zal de tweak waarschijnlijk ook bij andere roms werken maar de volgende versie niet meer.
Aldaar ik baseband 1.0, android 4.0.3, locatiefix, open google market én switchable build.props heb ( allwinner mod )
Oja, én geen system-ui die godnondeju iedere 2 minuten crashed
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 22:56 ]
http://www.kruidvat.nl/do...nt/s2/2012-14-tablet.aspx
Kan er niet heel veel info over vinden.
edit: Haha, zie dat er een paar pagina's terug al over is gesproken
[ Voor 28% gewijzigd door FlyEragon op 03-04-2012 23:53 ]
Verwijderd
Handig programmaatje om je dpi, build type en button mapping " on the fly " te veranderen.
Let wel, de wijzigingen aan de build.prop zijn niet heel " diep "
I.a.w. je moet al een " open " market hebben, als je bijvoorbeeld vóór dat je wijzigingen aanbrengt, facebook niet kan vinden, gaat dat daarna ook niet lukken.
Alleen handig als je "uw apparaat is niet compatibel" te zien krijgt.
Google Play: Allwinner Mod
--edit--
Ik ga nu nogmaals de tablet flashen zoals ik dat eerder heb gedaan, alleen zal ik nu precies bijhouden wat ik allemaal doe. dan kan ik dat later hier posten.
Nu maar hopen dat ik het nog weet/het weer werkt
--edit---
bijna klaar
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 10:23 ]
ik heb zojuist een pro 3 met sd gekocht.
maar mijn sd kaart blijft er niet inzitten. die veert terug.
ik heb hem andersom geprobeerd maar dan krijg ik hem niet een helemaal in.
bedankt
Verwijderd
Had ik ook een beetje last van, maar als het goed moet je hem net even iets verder indrukken dan hoor je of voel je een klik en blijft ie zittenGambal schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:51:
hallo.
ik heb zojuist een pro 3 met sd gekocht.
maar mijn sd kaart blijft er niet inzitten. die veert terug.
ik heb hem andersom geprobeerd maar dan krijg ik hem niet een helemaal in.
bedankt
Nu het echte werk...
Hallo, Ik heb niet zoveel ervaring met android rommen of hacken of rooten of flashen...
enige ervaring die heb is toen ik mijn samsung gio custom rom heb geflashed en de simlock ervan verwijdert heb en dat was heel pittig.
Mijn vraag: hoe moet ik beginnen om alles uit mijn pro3 te halen wat er in zit.
welke stappen moet ik volgen,wat moet ik lezen , wat moet ik juist vermijden etc.
ik heb de ICS 4.0 die is redelijk nieuw, betekent dat dat mijn mogelijkheden beperkt zijn?
alvast hartstikke bedankt
Maandag bij InterToys een zwarte gekocht, deze beviel zo goed dat ik dinsdag nog een witte heb bij gehaald. Beide waren al voorzien van ICS.
Ervaring tot nu toe is erg positief, leuk gadget voor dat geld!
Eentje (de zwarte) heeft last van 1 hot pixel. En inderdaad het is een beetje pielen met de mircorSD kaartjes
Verwijderd
Ik ga er trouwens wél van uit dat je beschikt over livesuite en ADB.
Voor de rest, lees de meegeleverde instructies en het wijst zichzelf!
Voor de duidelijkheid, hiermee flash je dus de MOMO9C-4.0-97F1-D1-H2-H01-N413.20120314 rom, heb je een werkende locatie, én heb je toegang tot "alle" apps op de market!
Succes!
http://dl.dropbox.com/u/63737309/Tablet.rar
P.S.
Als je klaar bent met flashen, kan je evt. je build.prop vervangen door degene die hieronder staat.
dat is de build.prop die ik een paar berichten terug laat zien.
Snellere wifi, betere beeldkwaliteit, vloeiender systeem etc.
http://dl.dropbox.com/u/63737309/build.prop
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 13:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()