• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Beste tweakers,

Ik wil binnenkort mijn computer gaan upgraden en zou al het advies wat ik kan krijgen op prijs stellen.

Mijn huidige set-up:

Processor: AMD Athlon II X2 250 (2x 3000 MHz) Dual Core
Processor Koeler: Standaard Processor Koeler
Moederbord: Asus M4A78LT-M LE (http://www.asus.com/Mothe...AM3/M4A78LTM_LE/#overview)
Geheugen[RAM]: 2GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)
Hardeschijf: 500GB 7200 RPM SATA
Videokaart: ATI HD5670 (1024 MB GDDR5)
Drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: Cooler Master Stille voeding 400Watt (http://www.coolermaster.nl/product.php?product_id=3765)
Behuizing: Thermaltake V3 Black Edition
Besturingssysteem: Windows 7 32 bit (wordt 64 bit)

Wat ik op het oog heb:

Processor: pricewatch: AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition
Ik zag dat mijn moederbord tot 95W ondersteund qua CPU. Ik neem aan dat ik hier dan ook gelimiteerd aan ben. Is dit een goede keuze?
Geheugen: Hier zou ik graag advies over willen.

De volgorde waarin ik wil gaan upgraden is: CPU(100-120 euro) > RAM(30-40 euro) > Voeding > Videokaart

Mijn computer wordt voornamelijk gebruikt voor games.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en anders zou ik op aanvraag meer informatie kunnen geven.

Bvd,

Footstepz

Verwijderd

CPU keuze is goed, en blijf idd bij 95w.

Je RAM snelheid is ok , maar je hebt er meer nodig.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/545/284488;271292

Wat GPU denk je aan ivm je voeding keuze? En wat resolutie game je op?

• Footstepz
Ik game momenteel op 1680x1050 maar ga nadat ik alles heb vervangen voor een nieuwe monitor die uiteraad 1920x1080 ondersteund.

Qua GPU zou ik wanneer deze uit zijn een 77xx of een 78xx willen aanschaffen. En daar mijn voeding ook op willen baseren.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die Coolermaster zal het maar net trekken (heb zelf geen al te beste ervaring met hun voedingen).

Het is altijd de moeite om es in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 te informeren.

Mijn setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 174,-€ 174,-
1Antec Super Lanboy (ATX, Geen PSU, Zilver)€ 0,-€ 0,-
1Sennheiser HD 202 II (Zwart)€ 23,-€ 23,-
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 36,-€ 36,-
1Logitech Ultrax Media Desktop (BE)€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H€ 0,-€ 0,-
1Antec TruePower Trio 550€ 0,-€ 0,-
1AMD Phenom II X4 980 Black Edition€ 149,80€ 149,80
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 225,01€ 225,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,81

Voeding is recyclage, moest het een nieuwe geworden zijn was het waarschijnlijk een degelijke 450 Watter geworden - overklokken is niet de bedoeling (misschien wel de shaders van m'n 6950 es unlocken binnekort >:)).

[ Voor 91% gewijzigd door Borromini op 25-12-2011 03:02 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Footstepz
Ik denk dat er een klein misverstandje is. Mijn setup is mijn computer die ik al gebruik en die ik wil upgraden. Met deze voeding schiet ik inderdaad niets op vandaar dat ik hem wil vervangen. Ook bewust geen prijzen bij de PSU en GPU gezet omdat daar inderdaad andere informatieve topics voor zijn :)

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:59
Volgens mij wil je upgraden vanaf een redelijk basissysteem naar een gamesysteem. Daarvoor bestaan ook redelijk actieve soort BBG topics. Ik denk dat je je vraag wel kwijt kunt in het UG Aanschaf Gamesysteem. ;)

Verwijderd

Als je full HD en hoge I/Q in een game wil, dan zou ik voor een hd 7950 gaan.

Alvast wat HD 7970 benchies.

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7970/

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Footstepz schreef op zondag 25 december 2011 @ 03:30:
Ik denk dat er een klein misverstandje is. Mijn setup is mijn computer die ik al gebruik en die ik wil upgraden. Met deze voeding schiet ik inderdaad niets op vandaar dat ik hem wil vervangen. Ook bewust geen prijzen bij de PSU en GPU gezet omdat daar inderdaad andere informatieve topics voor zijn :)
Mijn lijstje was vooral ter illustratie wat je met een degelijke voeding kan trekken.

Met DDR3 zit je goed - je kan een sloot RAM inslaan voor weinig geld. Dus dat is geen probleem. Ik weet niet of dat turbo-model zo'n goed idee is, ik zou de neiging hebben om voor een CPU met een hogere basisklok te gaan. Uiteindelijk klokken ze allebei naar 800 MHz terug als ze niks te doen hebben, maar met de turbo heb je maar één of twee cores die hoger klokken dan de 3 GHz, mocht je de snelheid nodig hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 25-12-2011 04:24 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Footstepz
Bedankt voor je uitleg ik zat te zoeken naar het verschil tussen de normale en een turbo versie. Ik heb inderdaad liever een CPU waar de cores op gelijke snelheden lopen ik ben uitgekomen bij deze, pricewatch: AMD Phenom II X4 840 Boxed

ik ga dat bbg topic ook even doornemen voor als ik handige informatie tegen kom, bedankt voor de link!

Verwijderd

MHz is niet alles hoor, die eerste CPU is sneller, je hebt geen 6MB L3 cache op die 840.

Het is synthetisch maar toch:

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De meeste modellen van de 9xx serie zouden die daarentegen wel moeten hebben.

Hier vind je een overzichtje.

Pagina: 1