Macbook Air voor € 400,- ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.971 views

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Beste medetweakers,

Een vriendin van me kan voor €400 een MacBook Air uit oktober kopen van iemand. Nu zegt diegene secretaris te zijn van een stichting voor onderwijsbelangen in Nederland. Hij komt ook gewoon uit Nederland (nouja, Friesland) en reageert netjes op z'n mail. Maar €400 vind ik wel erg weinig voor zo'n laptop! Hij heeft namelijk ook al biedingen gehad van €500+, maar ze mag 'm kopen voor €400 omdat ze student is.

- Stichting heeft geen website;
- Googlen op de stichting levert alleen wat magere gegevens van hem op;
- Laptop is door een student gebruikt voor een project, maar is na 2 maanden overbodig (zegt 'ie);
- Stichting is in oktober opgericht.

Voor vrijdag heeft ze nu een afspraak staan en ik ga mee, en niet weg totdat de laptop tevoorschijn is gekomen en ook 100% werkt. Locatie is lobby van een hotel dus dat is verder wel ok denk ik.

Hij vraagt alleen of ze €1,- als koopovereenkomst wil overmaken naar de rekening van de stichting. Is dat nu gevaarlijk of kan ze dit gerust doen? En wat vinden jullie van de deal en de randzaken?

--- Overigens vreemd. Het betreffende model (11,6", 60GB en 1,4Ghz) is in juli 2011 vervangen door een basismodel van 1,6Ghz en 64GB. Dat terwijl de laptop in oktober van 2011 is gekocht. ---

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 13-12-2011 21:43 ]

If it aint fixed, it's broken.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
1 euro als koopovereenkomst?

If something seems too good to be true..

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

Deem

Ontcijfer mij!

Kan niet goed zijn. Walk away en laat het rusten.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-01 16:03

Naboo

#WINNING!! DUH!

Heb je de stichting al gezocht op de site van de KVK?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
die 1 euro snap ik niet helemaal, zou dat ook niet doen.

maar inderdaad, gewoon ernaar toe gaan, laptop goed nakijken, afrekenen en weg. :)

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Naboo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:42:
Bestaat wel, klopt ook met het adres dat hij opgeeft.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:25

PauseBreak

derp!

Naboo schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:42:
Dit is inderdaad een goed begin. Daarnaast is het misschien handig om eens in het Frysk te Googlen naar die stichting. Sommige Friezen willen wel eens alleen maar in het Frysk dingen doen namelijk :P

Ik zou er in ieder geval van afzien, want zó hard schrijft zo'n ding ook niet af en de rest van het verhaal maakt het er niet bepaald betrouwbaarder op imo.

Nee, merp!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

shameete schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:42:
die 1 euro snap ik niet helemaal, zou dat ook niet doen.
Op die manier heb je het rekening nummer en de exacte naam wat bij dat nummer hoort.
Bij bloemisten en dergelijke kan je gewoon via een eenmalige machtiging telefonisch een bosje stengels bij iemand laten bezorgen.

Daarom ook nooit je pin bonnetjes laten slingeren bij de automaat.

Alle proemn in n drek

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16
1 euro klinkt als, ik wil je bankrekening nr.

Freelance Drupal Developer

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:24
400 euro voor een MBA. Wat denk je zelf. Dan ook nog met de heisa er omheen, zo lastig is het dan niet te bedenken lijkt me.

[ Voor 51% gewijzigd door ZpAz op 13-12-2011 21:47 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
FAD schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:45:
1 euro klinkt als, ik wil je bankrekening nr.
Precies, maar wat kunnen ze daar verder mee?

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:37
Klinkt meer als 1 euro verdiend :) Als nog 1000 mensen dit doen heb je toch weer 1000 euro :P Dat bankrekeningnummer kunnen ze vrij weinig mee lijkt mij zo.

Geloof er geen snars van dat je werkelijk een MBA voor 400 krijgt. Stichting filantropia heet het zeker :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rene op 13-12-2011 21:48 ]

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:26
Niet doen!
Zoiezo, een afspraak in een lobby van een hotel, wat denkt je zelf!!

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Als dit niet de user is, is het geen zuivere koffie :)

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:49:
Als dit niet de user is, is het geen zuivere koffie :)
Als mod ken jij de waarde van de [serieus]-tag?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Koopovereenkomst met een aanbetaling van 1 euro waardoor je hem ongezien hebt gekocht en moet betalen.

Iperf

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bakkert schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:23:
[..]

Hij vraagt alleen of ze €1,- als koopovereenkomst wil overmaken naar de rekening van de stichting. Is dat nu gevaarlijk of kan ze dit gerust doen? En wat vinden jullie van de deal en de randzaken?

[..]
Als ie op die manier 10.000 mensen weet te overtuigen, is dat heel snel verdient in een korte tijd. Zelf overgeboekte bedragen zijn namelijk niet terug te halen.

Stichtingen worden vaker misbruikt voor dit soort gedoe. Men belt een stichting op met het verhaal dat men geld wil overboeken, maar eerst 2 kleine bedragen wil storten om te kijken of dat goed gaat.

Men heeft namelijk op dat moment al de tenaamstelling en het rekeningnummer, vervolgens koppelen ze een PayPal account aan die rekening, welk ter verificatie voor een automatische machtiging 2 betalingen te doen.

Er wordt dan per mail gevraagd of de 2 betalingen binnen zijn, en zo ja welke bedragen dat zijn. Daarmee verificeer je de automatische incasso machtiging.

Nu krijgt die stichting dus 1 euro, en misschien wel van 10.000 mensen in 1 week tijd. Vervolgens wordt die rekening weer totaal leeg besteld via paypal betalingen.

Ik zou die stichting opzoeken, en bellen om te vragen of ze niet 2 kleine betalingen hebben binnen gekregen met een totaal van 25 cent, want anders zijn ze straks helemaal blut.

Ey!! Macarena \o/

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006

PauseBreak

derp!

Bierkameel schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:45:
[...]

Op die manier heb je het rekening nummer en de exacte naam wat bij dat nummer hoort.
Bij bloemisten en dergelijke kan je gewoon via een eenmalige machtiging telefonisch een bosje stengels bij iemand laten bezorgen.

Ah ja, dit is ook wel even iets om te onthouden. Als je er toch mee door wilt gaan, gewoon antwoorden dat een koopovereenkomst ook gesloten kan worden zónder geld over te maken en dat hij die €400,- wel contant krijgt als de MBA blijkt te functioneren enzo.

Nee, merp!

Verwijderd

Bakkert schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:50:
[...]

Als mod ken jij de waarde van de [serieus]-tag?
Ik ben geen mod, en dit is de huiskamer. Als dit serieus is, heeft het prima plek elders. De huiskamer is niet een of ander dumphol omdat we zo vastgeroest zijn dat we de weg naar de rest van het forum vergeten zijn :)

Anyway...

Er is geen enkele reden te bedenken waarom een €1 boeking nodig is voor een koopovereenkomst. Wél is het andersom zo dat incasso's zonder controle vooraf mogelijk worden als er al eerdere betalingen zijn ontvangen. Met andere woorden, je verzamelt tig sukkels die een 'verificatieboeking' doen, en plundert de rekeningen.

Vraag ze voor de grap eens wat de reden is voor de €1 boeking. Waarschijnlijk is de reactie dat als je moeilijk doet ze het wel aan een ander verkopen: proberen in te spelen op je koopjeslust.

Het gaat om de €1 verificatieboeking, en bij dat hotel gaan ze nooit opdagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 21:57 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
3 maanden tijd 60% afschrijving, bij een stichting? Yeah right...

Sowieso dat hotellobby dat vind ik ook al een redelijke aanwijzing. Voor een mba van 400 rijd ik wel even naar Friesland hoor... Dat kan dus gewoon bij hem op het stichtingskantoor.

Hotellobby is echt zoiets van : Geef mij nu maar het geld dan haal ik hem zo uit de auto of hier zit hij in, in deze goedverpakte doos geef mij nu maar het geld want ik heb haast of tja, hij is nu leeg qua accu maar als je stroom eropzet dan doet hij het echt wel hoor.

Hotelrestaurant oid heel misschien, maar lobby dat is echt een opzet om niet te lang te blijven. Het wekt de indruk dat hij er slaapt, maar eigenlijk doet hij dat niet. Oftewel niemand heeft zijn gegevens...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 23:36

leuk_he

1. Controleer de kabel!

fish schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:51:
Koopovereenkomst met een aanbetaling van 1 euro waardoor je hem ongezien hebt gekocht en moet betalen.
Lijkt inderdaad wel een vreemd drukmiddel te zijn. Ook de afspraak in een (anonieme) lobby, dat maakt dat hij niet meer te achterhalen is. Ook het model dat niet precies klopt met het tijdstip (volgens ts) is raar.

Te veel rode vlaggen als je het mij vraagt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Waarom niet gewoon de 1 euro overmaken als je de laptop overhandigt? Kan je direct mooi testen of het internet erop werkt :P

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
Hoorde trouwens laatst ook via via een gerucht dat er een partij MBAs gejat zijn

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Ter info, het hotel ligt midden in Groningen. Hij is er vanwege een afspraak (zegt ie).

Anyway... ik heb d'r afgeraden om 't te doen.
peugeot206gt schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:58:
offtopic:

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:54:
[...]

Ik ben geen mod, en dit is de huiskamer. Als dit serieus is, heeft het prima plek elders. De huiskamer is niet een of ander dumphol omdat we de weg naar de rest van het forum vergeten zijn :)

[/quote]

Wat een gelul. Er staat toch duidelijk een serieus Tag, dacht dat in ieder geval crewleden aan het zich door tweakers bepaalde beleid houden. Waarom zou er hier geen serieus mogen staan? Ik weet zeker als ik nu alle serieus topics in de huiskamer vol ga spammen met domme opmerkingen ik morgen gegarandeerd een zooi PMs te pakken heb en wellicht een ban...
En dat dus.

[ Voor 83% gewijzigd door Tjebakka op 13-12-2011 22:00 ]

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:37
knip

nevermind....

[ Voor 101% gewijzigd door Rene op 13-12-2011 22:06 ]

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Gomez12
leuk_he schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:55:
[...]
Ook het model dat niet precies klopt met het tijdstip (volgens ts) is raar.
Dit is wmb dan weer geen directe rode vlag, het past binnen het verhaal.

Een secretaris die overbodige spullen verkoopt zal vast niet de specs bij de hand hebben en zeker als dat ding net 3 maanden geleden gekocht is zal die gewoon van inet de specs halen. Enige rode vlag is dat hij de specs van inet afhaalt dat hij ook de huidige prijs ziet en een beetje secretaris gaat geen 60% korting geven na 3 maanden.
Bakkert schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:58:
Ter info, het hotel ligt midden in Groningen. Hij is er vanwege een afspraak (zegt ie).
Doe eens geinig en bel het hotel eens op en vraag of meneer die en die er dan en dan slaapt? Ik kan wel gokken wat het antwoord van het hotel is en ook wat het antwoord van de secretaris wordt als je hem ernaar vraagt (ja, ik slaap er niet ik heb een vergadering met iemand die er slaapt)
offtopic:
...
Wat een gelul. Er staat toch duidelijk een serieus Tag, dacht dat in ieder geval crewleden aan het zich door tweakers bepaalde beleid houden. Waarom zou er hier geen serieus mogen staan? Ik weet zeker als ik nu alle serieus topics in de huiskamer vol ga spammen met domme opmerkingen ik morgen gegarandeerd een zooi PMs te pakken heb en wellicht een ban... Ongeacht of het topic hier nu thuis hoort of niet, maar dat bepalen de mods denk ik wel. [/small]
offtopic:
Wat stel je voor? Dat alle nick-kleurtjes veranderen per fora? Zolang een mod geen mod in dit fora is dan is hij gewoon een user en kan hij net zo goed als jij PM's ontvangen van de hier "regerende" mods. Ban is ietwat onpraktisch, maar in theorie best mogelijk als hij eerst voor zijn wangedragingen hier mod-af wordt gemaakt.

[ Voor 57% gewijzigd door Gomez12 op 13-12-2011 22:05 ]

Verwijderd

offtopic:

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:54:
[...]

Ik ben geen mod, en dit is de huiskamer. Als dit serieus is, heeft het prima plek elders. De huiskamer is niet een of ander dumphol omdat we de weg naar de rest van het forum vergeten zijn :)

[/quote]

Wat een gelul. Er staat toch duidelijk een serieus Tag, dacht dat in ieder geval crewleden aan het zich door tweakers bepaalde beleid houden. Waarom zou er hier geen serieus mogen staan? Ik weet zeker als ik nu alle serieus topics in de huiskamer vol ga spammen met domme opmerkingen ik morgen gegarandeerd een zooi PMs te pakken heb en wellicht een ban...
*snip*

Rest my case; dit is gewoon geen HK-topic. Daarnaast was ik intussen gewoon lekker mijn zinnige bijdrage aan het tikken: en zowaar die ene die uitlegt hoe dit soort scams werkelijk werken - mister 1000x 1 euro cashen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 22:05 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-01 20:13
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:02:
[...]

[afbeelding]

Rest my case; dit is gewoon geen HK-topic. Daarnaast was ik intussen gewoon lekker mijn zinnige bijdrage aan het tikken: en zowaar die ene die uitlegt hoe dit soort scams werkelijk werken - mister 1000x 1 euro cashen :+
The site says: TEL (Tweakers Editor Login).

Je probeert een plaatje te posten dat achter een .htpasswd-file staat.. Nu krijgt iedereen in dit topic een user/pass-popup. Niet echt handig hè ;)

Verwijderd

HyperioN schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:04:
[...]

The site says: TEL (Tweakers Editor Login).

Je post een plaatje te posten dat achter een .htpasswd-file staat.. Nu krijgt iedereen in dit topic een user/pass-popup. Niet echt handig hè ;)
Fixed :D Sinds wanneer zijn statsgraphs niet meer public :+
Anyway, doet er niets aan af :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Heeft die meneer de aankoopbon nog?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Gomez12
0rbit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:05:
Aankoopbon zegt niets, ik kan je ook zo ongeveer van elk bedrijf waar ik een bonnetje van heb een aankoopbon mailen met daarop alle artikelen die je maar wilt.

Beetje handig MS-Painten en je hebt een aankoopbon.

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
0rbit schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:05:
Hij zegt dat de MBA online is besteld. Factuur was aanwezig, maar gek genoeg alleen online dus die zou hij uitprinten.

-> Bestelling bij Apple krijg je altijd een factuur in de doos weet ik uit ervaring.

Tenzij de MBA bij een tweedehandssite is gekocht oid.

• 0rbit
Als hij dus beweert dat het ding nieuw is en hij geen bon in zijn doos had en jouw informatie met betrekking hiertoe klopt. Dan klopt er iets dus niet :+

Verwijderd

Als ze al overgeboekt heeft, laat er de rekening even goed iedere dag checken. Incasso's kan je storneren maar dan moet je er wel op tijd bij zijn :)

Verder: Zelfs al zou die gast op komen dagen, is het geen normale gang van zaken. Zit je met een gestolen laptop, wordt je daar een loer gedraaid, of wat. Get out while you can!

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
ter info: hij zegt nergens dat de laptop nieuw is, enkel dat deze in oktober is aangeschaft.
> Beste PERSOON,
> Je kunt het overmaken. Als je van te voren 1 euro overmaakt dan weten we ieder geval dat je daadwerkelijk tot een overeenkomst komt met ons.
> Het restant kun je dan overmaken nadat je de laptop in je bezit hebt.
> Het rekeningnummer van STICHTINGBLABLA is 507XXXX met vermelding van laptop mac 11.1 dan hebben we dit ook weer rond.
> Met groet,
> PERSOONS NAAM

[ Voor 68% gewijzigd door Tjebakka op 13-12-2011 22:12 ]

• 0rbit
Okee, dan lijkt me dat een puntje waarover je nog even kunt doorvragen :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bakkert schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:07:
[...]

Hij zegt dat de MBA online is besteld. Factuur was aanwezig, maar gek genoeg alleen online dus die zou hij uitprinten.

-> Bestelling bij Apple krijg je altijd een factuur in de doos weet ik uit ervaring.

iPad van ons had geen factuur in de doos. Alleen online. Besteld bij apple.nl

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Bakkert schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:10:
ter info: hij zegt nergens dat de laptop nieuw is, enkel dat deze in oktober is aangeschaft.
Kassabon?
Mja beetje simpel ;)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Bakkert schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:58:

Anyway... ik heb d'r afgeraden om 't te doen.
[...]

En dat dus.
Ah okay, ongeveer 10 mensen zeggen (terecht) omdraaien en weglopen. Maar das nog niet voldoende begrijp ik ik.

Nou hier komt ie dan:

Gewoon doen joh zoals je zelf al zegt zo'n hotel lobby is hartstikke okay.

Veel plezier met je laptop, post een pic als je hem hebt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Flagg schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:11:
[...]

Ah okay, ongeveer 10 mensen zeggen (terecht) omdraaien en weglopen. Maar das nog niet voldoende begrijp ik ik.

Nou hier komt ie dan:

Gewoon doen joh zoals je zelf al zegt zo'n hotel lobby is hartstikke okay.

Veel plezier met je laptop, post een pic als je hem hebt.
Kun je een beetje lezen of hoe zit dat..

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Check zijn rekeningnummer eens op mijnpolitie.nl: https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
Had ik ook moeten doen voordat ik opgelicht werd maar wist niet dat het kon :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Gomez12
> Beste PERSOON,
> Je kunt het overmaken. Als je van te voren 1 euro overmaakt dan weten we ieder geval dat je daadwerkelijk tot een overeenkomst komt met ons.
> Het restant kun je dan overmaken nadat je de laptop in je bezit hebt.
> Het rekeningnummer van STICHTINGBLABLA is 507XXXX met vermelding van laptop mac 11.1 dan hebben we dit ook weer rond.
> Met groet,
> PERSOONS NAAM
Kijk, secretaris die dat ding achterovergedrukt heeft oid kan ik nog ergens inkomen. Maar uit naam van een stichting afhandelingen verrichten in een hotellobby?

Ik zou gewoon voor de grap die stichting eens bellen. Ik ken geen stichting waar de secretaris de telefoon opneemt...

@arjant : Rekeningnr check is nooit verkeerd, maar ik gok dat daar niets uit gaat komen. Het zal vast een legitiem rekeningnr zijn van een legitieme stichting die eenmalig misbruikt wordt.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waarom worden dit soort kansloze topics eigenlijk nog geopend? Je start dit topic omdat je al aan sommige zaken twijfelt. Gaat er dan geen belletje rinkelen dat dit niet zuiver is? Heb je echt die bevestiging nodig van een forum? Ik zou zeggen, kopen die handel en hopen dat je terecht genaait wordt! Met een beetje gezond verstand had je aan kunnen voelen dat je hier geen topic voor had hoeven openen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

" Het restant kun je dan overmaken nadat je de laptop in je bezit hebt. "

.... zegt voldoende lijkt mij

39

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Erazzzer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:21:
Waarom worden dit soort kansloze topics eigenlijk nog geopend? Je start dit topic omdat je al aan sommige zaken twijfelt. Gaat er dan geen belletje rinkelen dat dit niet zuiver is? Heb je echt die bevestiging nodig van een forum? Ik zou zeggen, kopen die handel en hopen dat je terecht genaait wordt! Met een beetje gezond verstand had je aan kunnen voelen dat je hier geen topic voor had hoeven openen.
Dus het is tegenwoordig al not done om iets voor te leggen bij anderen? Lekker ben jij. |:(
Als ik het zeker had geweten had ik dit topic nooit geopend. Maar goed, hou jij je er gewoon lekker buiten.

*knip* Hou het netjes svp

[ Voor 15% gewijzigd door SmartDoDo op 14-12-2011 13:09 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Om nog even wat extra licht te schijnen op m'n vorige post hoe een stichting misbruikt kan worden, was tijdje terug op TV bij Opgelicht van de Tros: http://www.opgelicht.nl/uitzending/2011/paypal-goede-doelen/

Ey!! Macarena \o/

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door SmartDoDo op 14-12-2011 13:09 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Gomez12
Vraagje over TS eigenlijk : Waar komt het vandaan dat er ook 500+ geboden is?

Als het een MP/EBay advertentie was dan lijkt het me niet dat de secretaris ieder willekeurig verhaal gelooft (anders had hij het makkelijk voor 5000+ euro naar nigeria kunnen sturen waarschijnlijk), dus dan ga je voor de beste prijs als verkoper (tenminste zolang je geen koopovereenkomst hebt) lijkt mij.

Komt die 500+ ook enkel vanuit de verkoper vandaan (standaard oplichterstruc zie mij eens aardig zijn), of heb je dat ergens zelfstandig kunnen checken (waardoor het weer zeer onwaarschijnlijk wordt)

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:16
Lijkt me vrij duidelijk:
-1 euro overmaken is verdacht
-ontmoeten in de lobby van een hotel is een klassieke oplichtings locatie
-een product verkopen tegen een veels te lage prijs.
-opgegeven informatie is vreemd/ontbrekend.

Zou mooi deze meneer blokkeren in je mail en verder zoeken naar een zuivere verkoper ipv dit duistere gedoe.

Als je voor een dubbeltje op de 1e rang wilt zitten zou je er heen kunnen gaan maar dan moet je achteraf niet gaan piepen als het wel fout gegaan is...

if (!coffee) {
Work = false; }

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-01 19:32
Bakkert schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:07:
[...]

Nee dat is geen factuur, maar een leveringsbon. Na aankoop via Apple Online wordt per e-mail een pdf factuur toegestuurd, geloof zowel een Nederlandse als Engelse (Iers dacht ik, omdat daar Apple Europe gevestigd is) factuur.

Het is trouwens onmogelijk om in oktober via Apple Online nog aan een vorige generatie MBA te zijn gekomen. Via een APR had je destijds nog wel kans (restvoorraad), maar Apple Online leverde vanaf juli (tegelijkertijd met de release van OS X Lion destijds) direct de nieuwe MBA's uit.

• Gomez12
jelle. schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 23:05:
[...]
Het is trouwens onmogelijk om in oktober via Apple Online nog aan een vorige generatie MBA te zijn gekomen. Via een APR had je destijds nog wel kans (restvoorraad), maar Apple Online leverde vanaf juli (tegelijkertijd met de release van OS X Lion destijds) direct de nieuwe MBA's uit.
Dat is ook het mooie van info bewust niet vertellen. Zoals TS later al zegt, het apparaat is in oktober gekocht. Het hoeft niet in oktober nieuw aangeschaft te zijn.

Dat hele ding hoeft nog niet eens bij Apple besteld te zijn, als het ding in oktober bij MP gekocht is dan voldoet het nog steeds perfect aan de beschrijving van de verkoper.

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:22

Pater

Terry Tate

If something looks too good to be true, then it usually is...

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie niet zo goed in wat het probleem is met het overmaken van die ene euro? Het is onzin dat een incasso pas mogelijk zou zijn na een verificatieboeking, het is geen enkel probleem om een machtiging af te geven aan een bedrijf waar je nog nooit eerder geld naar hebt overgemaakt. Mocht dit al wel zo zijn dan kan je die incasso simpelweg storneren, hiervoor heb je 56 dagen de tijd, als er grote bedragen afgeschreven worden dan heb je dat binnen die periode echt wel door lijkt mij.

De scam met PayPal zie ik ook niet echt gebeuren, je moet dan alsnog zelf de overgemaakte bedragen door gaan geven en als je een beetje snugger bent dan geef je die bedragen sowieso niet door aan een vreemde en zie je ook dat het hier om controlebedragen van PayPal gaat.

Met het wel of niet sluiten van een koopovereenkomst heeft een dergelijke overboeking al helemaal niets te maken. Alleen uit nieuwsgierigheid zou ik hier al mee doorgaan, hoe je via je bankrekening opgelicht kan worden is mij een raadsel, ik zou echt benieuwd zijn wat het addertje onder het gras is want het lijkt inderdaad wel te mooi om waar te zijn.

Is ze op jouw advies al afgehaakt of gaat ze het alsnog doorzetten?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je haalt nu 2 dingen door elkaar, omdat je niet alles posts hebt gelezen. Lees mijn posts in dit topic, en dan zal je zien dat het even anders is dan dat jij denkt dat het is ;)

Ey!! Macarena \o/

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dick schreef op woensdag 14 december 2011 @ 02:47:
Ik zie niet zo goed in wat het probleem is met het overmaken van die ene euro? Het is onzin dat een incasso pas mogelijk zou zijn na een verificatieboeking, het is geen enkel probleem om een machtiging af te geven aan een bedrijf waar je nog nooit eerder geld naar hebt overgemaakt. Mocht dit al wel zo zijn dan kan je die incasso simpelweg storneren, hiervoor heb je 56 dagen de tijd, als er grote bedragen afgeschreven worden dan heb je dat binnen die periode echt wel door lijkt mij.

De scam met PayPal zie ik ook niet echt gebeuren, je moet dan alsnog zelf de overgemaakte bedragen door gaan geven en als je een beetje snugger bent dan geef je die bedragen sowieso niet door aan een vreemde en zie je ook dat het hier om controlebedragen van PayPal gaat.

Met het wel of niet sluiten van een koopovereenkomst heeft een dergelijke overboeking al helemaal niets te maken. Alleen uit nieuwsgierigheid zou ik hier al mee doorgaan, hoe je via je bankrekening opgelicht kan worden is mij een raadsel, ik zou echt benieuwd zijn wat het addertje onder het gras is want het lijkt inderdaad wel te mooi om waar te zijn.

Is ze op jouw advies al afgehaakt of gaat ze het alsnog doorzetten?
Met jou..... 100.000 anderen, alleen de overboeking van die éne € per bank/giro is niet terug te halen nadat blijkt dat 't om een SCAM gaat.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Dick
  • Niet online
RaZ schreef op woensdag 14 december 2011 @ 03:05:
Je haalt nu 2 dingen door elkaar, omdat je niet alles posts hebt gelezen. Lees mijn posts in dit topic, en dan zal je zien dat het even anders is dan dat jij denkt dat het is ;)
Ik heb wel degelijk alles gelezen. Wat is er precies anders dan ik denk dat het is? Jouw idee is dat het om een scam gaat waarbij de 'verkoper' van duizenden mensen € 1 wil ontvangen? Een beetje vergezocht want dat kost per euro natuurlijk veel te veel tijd maar wat dan nog? Je hebt in dat geval € 1 te verliezen of een MBA te winnen, als de persoon aan de andere kant blij wordt van mijn euro dan wens ik hem daar veel plezier mee.
wimmel_1 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 03:06:
[...]

Met jou..... 100.000 anderen, alleen de overboeking van die éne € per bank/giro is niet terug te halen nadat blijkt dat 't om een SCAM gaat.
En waarom zou je in hemelsnaam moeite gaan doen om € 1 terug te halen? Dat geef je toch ook wel eens aan een zwerver? Ik heb ook niet echt het idee dat Bakkert of de vriendin van hem waar het om gaat zich druk maakt om die ene euro. Als de verkoper niet op komt dagen, tjah, dat is dan jammer maar het kost je hoogstens een uurtje van je tijd.

Hoeveel tijd denk je trouwens dat het de verkoper kost om contact te onderhouden met al zijn 100.000 kopers? Ik denk dat hij dan nog beter gewoon aan het werk kan gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Dick op 14-12-2011 03:16 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dick schreef op woensdag 14 december 2011 @ 03:13:
[...]

Ik heb wel degelijk alles gelezen. Wat is er precies anders dan ik denk dat het is? Jouw idee is dat het om een scam gaat waarbij de 'verkoper' van duizenden mensen € 1 wil ontvangen? Een beetje vergezocht want dat kost per euro natuurlijk veel te veel tijd maar wat dan nog? Je hebt in dat geval € 1 te verliezen of een MBA te winnen, als de persoon aan de andere kant blij wordt van mijn euro dan wens ik hem daar veel plezier mee.

[...]

En waarom zou je in hemelsnaam moeite gaan doen om € 1 terug te halen? Hoeveel tijd denk je dat het de verkoper kost om contact te onderhouden met al zijn 100.000 kopers? Ik denk dat hij dan nog beter gewoon aan het werk kan gaan.
Mooie tijd om te gaan slapen ... Sweet Dreams :W

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wie zegt dat het maar 1 persoon is? Wellicht hangt er een heel netwerk achter.

Ik had een tijdje geleden 3 knaapjes aan de deur. Ze gingen een sponserloop doen voor gehandicapten jongeren dat ze konden gaan voetballen. Erg nobel.

Je kon kiezen voor per rondje, of een totaalbedrag. Dat gehannes met rekenen van rondje, geen gezeik, vul die lijst in: Naam, adres, handtekening (en de lijsten die ze al hadden stonden al redelijk vol met namen die totaalbedragen hadden ingevuld). En ik schrijf er 10 euro op.

Dus ik geef het terug, en krijg de medeling: Dan moet u gelijk betalen. Sorry? Geen geld opzak ga eerst maar lopen. Kunnen we dan morgen terugkomen? Ja, maar dan krijg je niks, wat die sponsor loop is pas over 4 dagen. Laat maar zien wat je gelopen hebt, dan krijg je pas geld.

Nu al een paar weken verder, en ze hebben nog dat tientje niet opgehaald.

Denk dat ze bij elkaar toch redelijk veel geld bij elkaar hebben weten te snoepen met mensen die wel direct geld hebben gegeven, want op het internet was helemaal niets over een sponsorloop te vinden.

Vele kleintjes maken een hele grote hoor. Als ik van elke Nederlander een dubbeltje weet af te troggelen, is dat bij elkaar toch €1.600.000,-

Ey!! Macarena \o/

• Dick
  • Niet online
En hoeveel tijd en geld ben jij kwijt om dat dubbeltje van elke Nederlander af te troggelen? Een heel stuk meer dan het je op zal leveren. En een heel netwerk om van duizenden personen 1 euro af te troggelen? Kom op zeg, daar geloof je toch niet zelf in? Alleen in dit geval zijn er blijkbaar al meerdere mails over en weer gestuurd en zijn vragen beantwoord, dat kost simpelweg teveel tijd voor € 1. En dan nog, in het geval dat achteraf blijkt dat het ze wel om die ene euro te doen is geweest? Whoopty Doo, je mist wel een hele euro.

Jouw voorbeeld over de sponsorloop is deels vergelijkbaar, maar je geeft zelf al aan door € 10 te hebben willen doneren dat de bedragen daar flink wat hoger waren en daarbij ging het daar om een groepje kinderen. 3 knaapjes die de hele dag langs deuren hebben geleurd om wat geld bij elkaar te krijgen, wat zullen ze aan het einde van de dag hebben ontvangen? € 50? € 150? Met 3 mensen...
wimmel_1 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 03:17:
[...]

Mooie tijd om te gaan slapen ... Sweet Dreams :W
Pardon me?

[ Voor 35% gewijzigd door Dick op 14-12-2011 03:32 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

No Pardon.

Als ik een "fake" advertentie ergens neer zet waarin ik de bezoekers vraag één € te storten als zijnde garantie/voorwaarde zodat ze de mogelijkheid krijgen een optie te nemen op een aankoop.....

Ik heb hier wel wat leuke spullen staan ter waarde van € ... , maar als je mij nou één € overmaakt dan ben JIJ spekkoper.... Rekeningnummer voor die éne €; 1234.56.789 ;)

• Dick
  • Niet online
In dat geval plaats jij enkel één berichtje in de hoop daarna van hoop mensen een euro te ontvangen, hier gaat het echter om iemand die actief antwoord op e-mail en een afspraak heeft gemaakt met de vriendin van Bakkert. Hoe verklaar jij zoveel werk/tijd voor € 1?

Bakkert, is de naam van die vriendin van jou toevallig Nica?

[ Voor 12% gewijzigd door Dick op 14-12-2011 03:50 ]

• DefLite
  • Laatst online: 18-01 21:02

DefLite

Why so serious?

Waarom zou die kerel(verkoper) ooit zoveel moeite doen om van Bakkert 1 euro te krijgen? Hij heeft toch 1 of meerdere mails beantwoord?

Ik weet niet wat jou uurloon is maar ik hoop toch echt meer dan 12 euro/per uur(5 minuten werk voor 1 euro lijkt het nu te zijn).

@Bakkert
Ik zou gewoon lekker die 1 euro overmaken en naar die lobby gaan, komt die niet opdagen(wat me stug lijkt) doe je aangifte.
Komt die wel opdagen koop je die MBA.

[ Voor 29% gewijzigd door DefLite op 14-12-2011 03:50 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat Bakkert1 misschien niet de enige is die er op reageerd?

Maar nogmaals: Sweat Dreams,

• DefLite
  • Laatst online: 18-01 21:02

DefLite

Why so serious?

Hoe meer mensen waarop jij reageert hoe meer tijd je dat kost en minder je p/u verdient. Het is compleet niet logisch om voor 1 euro überhaupt een mail terug te sturen.

• Dick
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 03:54:
Omdat Bakkert1 misschien niet de enige is die er op reageerdt?

Maar nogmaals: Sweat Dreams,.
Nogmaals: Denk je niet dat het veel te veel werk is om dit voor slechts € 1 te doen? Ik snap prima dat als je het bij 1000 mensen doet je € 1000 verdient hebt, maar per transactie heb je een stuk of 5 a 6 mailtjes te versturen? 5000 - 6000 mails versturen voor € 1000... right.

Misschien moet je er inderdaad maar eens een nachtje over gaan slapen en dan er nog eens over nadenken, nu zit je volgens mij een beetje met je hoofd in de wolken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 14-12-2011 04:08 ]

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bierkameel schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:45:
[...]

daar staat niet het gehele rekeningnummer op, een gedeelte is sterretjes.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zeg gestolen spullen, dus heling en strafbaar.
Sowieso die Euro niet overmaken en nergens voor tekenen.

[ Voor 37% gewijzigd door Henk007 op 14-12-2011 07:28 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 13:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Een stichting moet ieder dubbeltje omdraaien en die zouden dus wel gek zijn om
A een Macbook Air aan te schaffen
B dit ding na 2 maanden ver onder de marktprijs te verkopen
C vage constructies gebruiken om van dat ding af te komen

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Voor de 'Jaa, het is maar 1 f*/cking euro' mensen; Ik zou zeggen 'Doen!' en laat ons meegenieten. In het minst erge geval ben je 1 euro kwijt, maar de kans is groot dat je veel meer ellende op je nek krijgt.

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
De discussie hier is precies datgene dat het zo twijfelachtig maakt.

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
http://link.marktplaats.nl/511493566
Dit zal hem wel zijn?

1 week actief.. Maar biedt wel nog andere dingen aan waaronder lego paarden :)

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Alles is op een rijtje gezet en het ruikt allemaal naar scam. Ikzelf zou allang de communicatie hebben verbroken en verder gaan zoeken. Maarja, ik ben dan ook wel wat gewend qua (ver-)kopen op het internet. Bij mij is de naïviteit er allang uit. Jullie moeten het kennelijk nog leren.
Mocht je toch verder gaan laat ons dan aub weten wat er gebeurt is, want dat is toch wel een leuk verhaal om te lezen. Ik verwacht in het gunstigste geval dat jullie een euro overmaken, naar de lobby gaan, daar een uur wachten, niemand komt opdagen, jullie naar huis gaan, die gast mailen en nooit meer wat horen. Maar eigenlijk denk ik niet dat jllie er zo makkelijk vanaf zllen komen. Hij zal waarschijnlijk meer geld proberen af te troggelen en uiteindelijk zeggen dat de lobby meeting niet door kan gaan en of hij het kan vzenden.
Jammer voor jullie dat jullie het zo moeten leren, maar hopelijk heb je uiteindelijk niet te veel schade geleden, maar wel een wijze les geleerd.
Heb je trouwens een telefoonnummer?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Uit een andere advertentie:

"Gezocht Mac fan die voor een schappelijke prijs een of meerdere laptops wil overnemen.
Betreft o.a Mac Book Pro 15.2, 2.4ghz, 4 Gb, Macbook Air 11inch 1.4
Met daarnaast heel veel kabeltjes, etc.
Bijvoorkeur aan een partij.
Interesse stuur even een berichtje
Gaan als stichting over naar ander systeem zodoende afstoting van materiaal."

Vooral die laatste zin klopt niet met wat hij eerst zegt.

@ Póg mo Thóin: er is nog niks toegezegd, nog niets betaald of wat dan ook.
Geen telefoonnummer overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Tjebakka op 14-12-2011 09:30 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:13
Heb je geen rekening die je weinig of niet gebruikt?
Ik zou gewoon die euro overmaken vanaf een rekeningnummer die je bijna niet gebruikt en waar dus ook niets of weinig te plunderen valt.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Lekker 401 euro betalen in de hotel lobby :) Hij zoekt 't maar uit met z'n 1 euro. (IMHO)

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Ik heb die verkoper maar eens een mailtje gestuurd of ik de Macbook op kan halen voor 450 euro, kijken hoe 'ie reageert :)

• Jaapie
  • Laatst online: 11:04
Singular1ty schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:37:
Ik heb die verkoper maar eens een mailtje gestuurd of ik de Macbook op kan halen voor 450 euro, kijken hoe 'ie reageert :)
Moet je wel eerst 1 euro overmaken, dan kan het ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Gezien de biedingen op dit item, de andere advertenties en de 1 week actief, kan dit bijna niet goed gaan. Hij verkoopt ook nog zo'n 60 Trojan Horses. ;)

Link: http://link.marktplaats.nl/511493566

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Palm schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:39:
[...]

Moet je wel eerst 1 euro overmaken, dan kan het ;)
Ja, daar ben ik dus benieuwd naar :) Als 'ie zonder meer akkoord gaat en me hetzelfde verhaal verkoopt als wat de TS vertelt, weten we met z'n allen wel van de vork en de steel denk ik.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Ophalen of anders niet zou ik zeggen :)

This space is occupied

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Singular1ty schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:37:
Benieuwd of ie bereid is te verkopen! Hang gewoon een slap lulverhaal op dat je student bent ofzo :+

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Bakkert schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:41:
[...]

Benieuwd of ie bereid is te verkopen! Hang gewoon een slap lulverhaal op dat je student bent ofzo :+
Dude, er is geen laptop! Dit is een scam. Mail hem maar van een ander emailadres en een andere naam. Dan krijg je hetzelfde.

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:44:
[...]

Dude, er is geen laptop! Dit is een scam. Mail hem maar van een ander emailadres en een andere naam. Dan krijg je hetzelfde.
Dude, je begrijpt het niet. Singular1ty mailt die gast nu toch al?

Als hij de laptop wil verkopen voor €450 is het inderdaad een lulverhaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 14-12-2011 11:47 ]

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Bakkert schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:46:
[...]

Dude, je begrijpt het niet. Singular1ty mailt die gast nu toch al?

Als hij de laptop wil verkopen voor €450 is het inderdaad een lulverhaal.
Ik begrijp het juist heel goed. Ik heb honderden nep advertenties gezien. Het feit dat jij hier nog over twijfelt is zorgwekkend. In deze topic zegt 99% dat het een scam is, maar omdat 1% dat niet ziet ga jij twijfelen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik deze aanpak nog nooit gezien heb (overmaken van 1€) dus ik ben wel blij dat je de topic hebt aangemaakt. Verder zou ik jullie willen adviseren gewoon verder te zoeken en je tijd niet niet meer aan te verdoen(tenzij je de man gewoon aan het lijntje wilt houden dan moet je vooral doorgaan). Had je zijn nummer trouwens?

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:51:
[...]

Ik begrijp het juist heel goed. Ik heb honderden nep advertenties gezien. Het feit dat jij hier nog over twijfelt is zorgwekkend. In deze topic zegt 99% dat het een scam is, maar omdat 1% dat niet ziet ga jij twijfelen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik deze aanpak nog nooit gezien heb (overmaken van 1€) dus ik ben wel blij dat je de topic hebt aangemaakt. Verder zou ik jullie willen adviseren gewoon verder te zoeken en je tijd niet niet meer aan te verdoen(tenzij je de man gewoon aan het lijntje wilt houden dan moet je vooral doorgaan). Had je zijn nummer trouwens?
Waar ik dit topic mee ben gestart is de vraag of het kwaad kan die €1,- over te maken. Dat ontgaat veel mensen hier volgensmij. Telefoonnummer is er niet.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Bakkert schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:53:
[...]

Waar ik dit topic mee ben gestart is de vraag of het kwaad kan die €1,- over te maken. Dat ontgaat veel mensen hier volgensmij. Telefoonnummer is er niet.
Dat was niet duidelijk voor mij en vele anderen. Punt is: waarom zou je die ene euro overmaken als je niet een laptop er aan overhoudt? Waarom zou je überhaupt een euro overmaken als je hem nog gaat zien? Hij wil geld voor zijn stichting? Maar toch verkoopt hij de laptop aan jou voor 300/400€ onder de marktconforme prijs (mocht het een oktober '11 model zijn welke volgens de specificaties niet zo lijkt te zijn). Allemaal alarmbellen en toch twijfelen.

Mocht het je echt in dit topic gaan over het waarom van die 1€ dan had je dat duidelijker moeten vermelden in de TS, want dan hadden we een hoop nutteloze posts kunnen voorkomen. Anyway, ik heb die knakker ook gemaild, maar hij zal wel 100en mails hebben ontvangen.

Edit:
Ah, ik weet al wat er gebeurt! Jij maakt die euro over, hij zegt de laptop toch niet te kunnen verkopen en voor die euro doe jij ook geen moeite meer. Als hij dit bij 100 mensen doet hij toch 100€ en een lage kans gepakt te worden voor fraude. Doet me denken aan dat (waarschijnlijk verzonnen) verhaal van de sexshop en de cheques. Iemand doet een bestelling bij een sexshop voor een video of iets dergelijks en betaalt. Een week later zegt de sexshop dat ze niet meer kunnen leveren en sturen een cheque terug met daarop 50$ van Superhorny BIG Cocklovers cumfest. Moet je maar raden hoeveel mensen dan nog teruggaan naar de bank om het te cashen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Póg mo Thóin op 14-12-2011 12:10 ]

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ik zou zeggen, scam de scammer! Stuur hem een vals bankafschrift dat je 1 euro een dag voor het in ontvangst nemen van de laptop naar hem om hem ervan te overtuigen dat de deal door kan gaan. >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Deem op 14-12-2011 12:05 ]

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

LieveNiels

On Fire

Denk eens andersom, wat kan hij met een betaling van 1 euro namens jou? Kan hij zeggen dat het een aanbetaling is geweest en jou dwingen tot koop? Kan hij zeggen dat je lid bent geworden van zijn stichting en maandelijks 100 euro gaat betalen?

De reden waarom niemand daar meer over meedenkt, is omdat je iets duurs voor half geld kunt krijgen en je gaat afspreken met iemand op een plek waar niet te traceren valt waar hij daadwerkelijk woont. Wie gaat dan bevestigen dat hij van die stichting is of überhaupt uit Franeker komt? Dat is geen zuivere koffie. Zo was er hier in ons dorp (200 inwoners) ineens iemand die Macbooks en andere Apple apparaten ging verkopen omdat hij in de schulden zat. Afspreken moest helaas op het station van Leeuwarden. :D

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik ben in Leeuwarden, ik wil mee! :D :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Ik zou die ene euro niet overmaken. Hij (verkoper) ziet dit als een soort koopovereenkomst heeft hij aangegeven, maar ik zou geen overeenkomst aangaan wanneer je het product niet hebt gezien. Die ene euro overmaken, zal je op zich geen bult aan vallen, maar ik betwijfel of je überhaupt de kans zal krijgen de resterende 399 bij te leggen voor de laptop.

De verhalen zijn inderdaad vaag en zeer twijfelachtig, maar met wat goodwill binnen het acceptabele:
Afspreken in een hotellobby roept vragen op, maar hoeft niets te betekenen. Bellen naar zo'n hotel heeft totaal geen zin, want zelfs als hij daar een afspraak heeft, wil dat niet zeggen dat desbetreffende afspraak op zijn naam staat. (Denk lunch waarbij de ander gereserveerd heeft.)
Die ene euro overmaken is verdacht, maar niet direct scamwaardig (althans, zo lijkt het). Bij hoeveel webshops moet je wel niet vooruit betalen? Die man wil misschien gewoon zekerheid dat jij ook bent wie je zegt te zijn en een soort vertrouwen dat je daadwerkelijk op komt dagen.
Een Macbook ver beneden waarde verkopen, terwijl hij boden heeft van over de € 500. Misschien reageren andere bieders niet meer? Je weet hoe dat gaat bij marktplaats..

Daarentegen:
Afspreken in een hotellobby is wel lekker anoniem en zorgt ervoor dat jullie (beiden) geen adres hoeven prijs te geven waar hij later misschien op afgerekend kan worden.
Vele euro's maken een groot bedrag, dus die ene euro kan op een grote berg gaan met andere goedgelovige kopers. Yay voor oplichting. (Overigens zou het nooit kunnen komen tot een andere overeenkomst; daar is niet voor getekend, is geen bewijs van, enz.)
Een relatief nieuwe MacBook Air voor € 400, door een stichting, amper een paar maand gebruikt, lekker anoniem via marktplaats verkocht.. Daar komen de twijfels....

Ik zou sowieso terug mailen dat je geen euro overmaakt, omdat je dan (volgens verkopers eigen woorden) een koopovereenkomst bent aangegaan. Dan kunnen er allerlei apen uit mouwen kruipen en je wil echt geen (enkele) overeenkomst aangaan zonder de lettertjes te lezen of, in dit geval, het product gezien te hebben. Laat hem eerst maar eens met een fatsoenlijke bon en laptop komen.

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Begrijp me niet verkeerd: ik had de deal allang afgeblazen hoor ;). Echter, ik ben niet degene die een laptop wil kopen. Maar het is toch interessant om te weten:

- wat je met 1 euro overmaken kan;
- wat jullie vinden;
- of dit een bekende scam is (volgens mij niet);
- etc.

Ik kan ook de politie bellen en voorstellen of ze mee gaan bij het maken van de deal :P (ain't gonna happen, maar zou wel een mooie situatie zijn als het inderdaad een scam betreft.)

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Bakkert schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:43:
Begrijp me niet verkeerd: ik had de deal allang afgeblazen hoor ;). Echter, ik ben niet degene die een laptop wil kopen. Maar het is toch interessant om te weten:

- wat je met 1 euro overmaken kan;
- wat jullie vinden;
- of dit een bekende scam is (volgens mij niet);
- etc.

Ik kan ook de politie bellen en voorstellen of ze mee gaan bij het maken van de deal :P (ain't gonna happen, maar zou wel een mooie situatie zijn als het inderdaad een scam betreft.)
Stel marktplaats op de hoogte en laat het lekker zitten. Politie doet niets en gaat ook niet mee naar een eventuele ontmoeting(en maar goed ook want dan zit je daar voor lul).

• RedHat
  • Laatst online: 19-01 20:40
Ik vind de discussie over het wel of niet de deal moeten maken minder interessant dan wat een oplichter in godsnaam met een euro moet?

Hier ben ik althans erg benieuwd naar.

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:47:
[...]

Stel marktplaats op de hoogte en laat het lekker zitten. Politie doet niets en gaat ook niet mee naar een eventuele ontmoeting(en maar goed ook want dan zit je daar voor lul).
Waarom herhaal jij alles wat ik zeg, maar dan net even iets anders. Ik zeg toch dat dat niet gaat gebeuren? :?
RedHat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:47:
Ik vind de discussie over het wel of niet de deal moeten maken minder interessant dan wat een oplichter in godsnaam met een euro moet?

Ik ook!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
RedHat schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:47:

Dit:
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:02:
Jij maakt die euro over, hij zegt de laptop toch niet te kunnen verkopen en voor die euro doe jij ook geen moeite meer. Als hij dit bij 100 mensen doet hij toch 100€ en een lage kans gepakt te worden voor fraude. Doet me denken aan dat (waarschijnlijk verzonnen) verhaal van de sexshop en de cheques. Iemand doet een bestelling bij een sexshop voor een video of iets dergelijks en betaalt. Een week later zegt de sexshop dat ze niet meer kunnen leveren en sturen een cheque terug met daarop 50$ van Superhorny BIG Cocklovers cumfest. Moet je maar raden hoeveel mensen dan nog teruggaan naar de bank om het te cashen ;)
Bakkert schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:52:
[...]

Waarom herhaal jij alles wat ik zeg, maar dan net even iets anders. Ik zeg toch dat dat niet gaat gebeuren? :?

[...]

Ik ook!
Sorry dude, ik ben het met je eens :D my bad! Anyway wanneer post je weer iets in het fixie-topic?

[ Voor 14% gewijzigd door Póg mo Thóin op 14-12-2011 12:54 ]

• Tjebakka
  • Nu online

Tjebakka

Topicstarter
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:52:
[...]

Dit:

Sorry dude, ik ben het met je eens :D my bad! Anyway wanneer post je weer iets in het fixie-topic?
Haha, np :P Ik ga snel weer iets posten daar ok! Ik ben 'm momenteel aan het bestickeren :9

Anyway: ze gaat het niet doen _/-\o_ Wel geinig, ze gaf als reden dat het wellicht betrouwbaar zou zijn op:

Hij gunt het mij omdat het €400 is, terwijl hij biedingen van €500+ heeft gekregen. :'( :+

[ Voor 18% gewijzigd door Tjebakka op 14-12-2011 12:57 ]

• Gomez12
Póg mo Thóin schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:02:
[...]
Edit:
Ah, ik weet al wat er gebeurt! Jij maakt die euro over, hij zegt de laptop toch niet te kunnen verkopen en voor die euro doe jij ook geen moeite meer. Als hij dit bij 100 mensen doet hij toch 100€ en een lage kans gepakt te worden voor fraude.
Tja, laat ik zo zeggen. Extreem slecht uurloon heb je dan. Voor die 100 euro heb je 100 boze mensen en je bent er een tijdlang mee bezig geweest.

Was het een simpele send-and-forget dan had het gekund, maar het hele antwoorden en reageren etc dat zorgt voor een giga-slecht uurloon.

• FastBunny
  • Laatst online: 12:31

FastBunny

Give it the Works !

Heb eens iets op tv gezien dat men bij zon afspraak in een hotel wel de echte laptop eerst laat zien, dan in een tas doet. Vervolgens loopt er iemand langs die bv vraagt of je iets wil drinken of iets dergelijks. Iemand loopt snel voorbij, verwisselt de tas en loopt weg. Verkoper loopt naar wc en is hierna spoorloos verdwenen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• RedHat
  • Laatst online: 19-01 20:40
FastBunny schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:03:
Heb eens iets op tv gezien dat men bij zon afspraak in een hotel wel de echte laptop eerst laat zien, dan in een tas doet. Vervolgens loopt er iemand langs die bv vraagt of je iets wil drinken of iets dergelijks. Iemand loopt snel voorbij, verwisselt de tas en loopt weg. Verkoper loopt naar wc en is hierna spoorloos verdwenen :)
Dat verklaart iig de euro :D

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> SF
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.