Audio opnemen van internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429539

Topicstarter
Beste tweakers,

Ooit weleens van Radio Bergeijk gehoord? http://www.vpro.nl/programma/radiobergeijk/ (was ooit een radio feuilleton op radio 1 en erg grappig)

Wat wil het geval, alle afleveringen staan online http://www.vpro.nl/programma/radiobergeijk/afleveringen/ ) en die wil ik graag opnemen maar dat werkt niet!

Als ik een aflevering afspeel dan opent de de standaard player van de pagina zelf. Ik probeer met een andere player te openen: lukt niet.

Daarop probeer ik met WM recorder 14 en met Audacity 1.3 beta het programma op te nemen terwijl ik t afspeel maar dat lukt ook niet. Zit nu een beetje met mijn handen in mijn haar doe dit voor elkaar te krijgen dus als iemand tips heeft graag

en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Je kan het op een andere manier via Audacity proberen.
Ga in Audacity naar bewerken>voorkeuren>opnemen.
Stel hier je opname-apparaat in op "Stereo-mix".
Met Stereo-mix kan je praktisch het geluid opnemen dat de computer naar de luidsprekeruitgang stuurt (dus ook het geluid dat de mediaplayer op de webpagina produceert). Je zou dan een radio-opname op de website af kunnen laten spelen. Dit geluid kan je dan "via" stereo-mix door Audacity laten op nemen.

Het kan zijn (de optie staat meestal uit) dat je de optie Stereo-mix nog moet inschakelen, dit doe je via de audio-instellingen van windows. Onder Windows 7 kom je hier door met de rechtermuisknop op het luidsprekertje in de taakbalk te klikken.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 21:22

GeekK

Rag Mama Rag

Met HiDownload kan het (net geprobeerd). Ook met andere progs natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door GeekK op 15-12-2011 12:17 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Anoniem: 429539

Topicstarter
Een kleine update:

@Bartjezz, ik heb jouw stream recorder gedownload maar op de een of andere manier krijg ik het programma niet geopend.

@Daam, ik heb je tips opgevolgd maar het is nog niet gelukt, wellicht dat die stereomix optie moet inschakelen alleen ik heb nog windows xp, welke knop is het daar? Ik heb bij de tabbladen gekeken maar ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Als ik een aflevering afspeel in de standaard player van de pagina zelf en ik vraag de paginasource op, dan zie ik daarin de volgende url die door de player wordt gebruikt: http://cgi.omroep.nl/cgi-...Bergeijk 2007 06 okt 2007. Deze url zou je met mplayer moeten kunnen afspelen of dumpen.

Downloaden van bovenstaande url met cURL levert een mms-url op:
XML:
1
2
3
4
5
<ASX version = "3.0">
<ENTRY>
<Ref href = "mms://blaster.omroep.nl/public/ug-od/media1/03/media/vpro/36966882/windowsmedia.asf?wmt=4eeb0c93&wmhash=56c66fec"/>
</ENTRY>
</ASX>

Het is dus een mms- (windows mulitimedia)stream die je (in elk geval in Linux) kunt downloaden met mimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Anoniem: 429539 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:46:
@Daam, ik heb je tips opgevolgd maar het is nog niet gelukt, wellicht dat die stereomix optie moet inschakelen alleen ik heb nog windows xp, welke knop is het daar? Ik heb bij de tabbladen gekeken maar ik heb geen idee.
Als "Stereo-mix" niet tussen de invoerapparaten staat is het vrij waarschijnlijk dat deze uit staat. Als ik mij goed herinner kan je voor XP het volgende doen: dubbel klik op het luidsprekericoon in de taakbalk > in het Volume-control scherm klik je op "Opties" > in het scherm dat je nu ziet kan je instellingen verandere voor opnemen en afspelen > "klik op "Opnemen" > nu zou je "Stereo-mix" aan moeten kunnen vinken.
Afhankelijk van je geluidskaart kan het ook nog zijn dat je geen Stereo-mix hebt...

[ Voor 7% gewijzigd door Daam op 17-12-2011 01:25 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Pagina: 1