Ik lach me stuk...
Het verschil tussen revisies kan van alles zijn. Meestal zijn er in totaal twee of drie hardware revisies van een
UltraSharp scherm, daarnaast zijn er nog wat firmware-updates. Deze twee samen zijn om de bugs uit het A00 (eerste retailversie) te halen. Overigens gaat dat ook niet altijd zonder problemen. Er zijn bijvoorbeeld wel eens schermen geweest waarbij A00 een bepaald probleem had, dat werd vervolgens opgelost in A01, maar dan kwam er weer een ander nieuw probleem bij (dat soms nog erger was ook).
Verder worden de revisienummers ook gebruikt voor verschillende locaties en kleine updates in het fabricageproces (die geen verschillen in het eindproduct met zich meebrengen). Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de A05 van een bepaalde monitor alleen uit Tsjechië komt en een A07 alleen uit China. Verder zouden er misschien nog verschillen kunnen zitten in onderdelen die geen invloed hebben op de prestaties van het beeldscherm, zoals de USB-hub en de kaartlezer.
De meeste leveranciers, en vooral Dell zelf, maakt geen onderscheid tussen de verschillende revisies. Uiteindelijk willen ze gewoon alle exemplaren kwijt raken en willen ze voorkomen dat consumenten gaan proberen een specifieke revisie te krijgen. Dat is overigens ook de reden waarom de changelogs van de revisies niet openbaar gemaakt worden. Ik heb zelf vrij goede contacten met Dell en heb ook een NDA getekend en zelfs ik kan niet aan die informatie komen.
Eigenlijk de enige methode om echt wijzigingen te ontdekken tussen verschillende revisies is simpelweg zo'n beetje alles wat je kan testen ook testen aan een groot aantal exemplaren van de revisies die je met elkaar wil vergelijken.