Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

• Wimmel
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:15

Wimmel

Hello

The Eagle schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:58:
@Wimmel wat was je kwijt voor het laten spuiten van die speakers? Heb hier vier vloerstaanders staan die van mij best wit ipv zwart zouden mogen zijn. Maar moet qua prijs wel afkunnen irt aanschafprijs en afschrijving :)
@The Eagle 150 euro voor 2 speakers inclusief schuren, gronden, plamuren etc. De speakers waren afgewerkt met houtfineer en zijn nu volledig glad. Meer info kun je vinden in mijn blogpostings over dit onderwerp.
deel 1
deel 2
Case schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:10:
Erg mooi kastje, waar heb je die gehaald? Die zie ik ook wel in mijn woonkamer staan :)
@Case Het meubel komt bij home24.nl vandaan. Hij was 2 jaar terug echter wel een stukje goedkoper.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Thanks, da's alleszins te overzien, iig voor de fronts en rears. Center moet ik dan maar even over nadenken, sub ook (staat nu toch al ingebouwd in kastje cq achter doek, dus die zie je niet. Maar een indicatie van ca 300 euro...da's een nette prijs, beter dan wrappen denk ik.

Alleen jammer dat ik bij Den Bosch woon en zij bij Schagen zitten. Maar er zal ook vast wel hier in de buurt iets dergelijks zitten.
* The Eagle zoeken gaat :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wimmel
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:15

Wimmel

Hello

Ik ben voordat ik bij deze heren uitkwam eens rond gaan bellen en bijna alle spuiterijen die ik benaderde hanteerden een vierkante meterprijs van rond de 60 euro. Wanneer je mijn speakers uitvouwt zijn ze net iets groter dan 1 m2. Aangezien Schagen bij mij om de hoek is ben ik voor hen gegaan.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 06-07 14:53

Pixeltje

Woo-woohoo!

lonehitman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Haha oke. Dan zou je een wit meubelpanneel aan de zijkant kunnen plaatsen? Zoiets heb ik ook gedaan:
Of het blad wat bovenop ligt aan de zijkanten ook door laten lopen.

(gaten in de muur zijn later afgewerkt, daar hing het vorige meubel aan)

[Voor 51% gewijzigd door Pixeltje op 07-08-2018 07:14]

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:31
@maartend
Je zou iets van een rooster kunnen maken aan de zijkant. Dan kan warme lucht eventueel nog weg.

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:41

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Afgelopen weekend dan eindelijk mijn LG Oled scherm aan de muur gehangen.

Nu zie ik dat mijn vrij nieuwe audiomeubel van 2.20m breed toch licht is doorgezakt, met name aan de achterkant.
Er zit in het middel geen extra poot / steun.

Nu wil ik in het middel aan de achterkant een poot monteren.
Het makkelijkste lijkt mij zo'n poot die je tussen de onderkant van het meubel en de vloer 'vastklemt'.
Eentje die je bijvoorbeeld door middel van draaien kan laten uitzetten waardoor deze goed klem komt te zitten en het meubel iets omhoog drukt.

Ik heb geen idee wat ik voor zoektermen moet gebruiken.
Heeft iemand hier ervaringen met een dergelijke steun? Ik zoek deze omdat er aan de onderkant van het meubel niet echt plek is om iets vast te schroeven. Onderaan zitten namelijk 4 lades.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

robhof

Lembongan view

Nyarlathotep schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:04:
Afgelopen weekend dan eindelijk mijn LG Oled scherm aan de muur gehangen.

Nu zie ik dat mijn vrij nieuwe audiomeubel van 2.20m breed toch licht is doorgezakt, met name aan de achterkant.
Er zit in het middel geen extra poot / steun.

Nu wil ik in het middel aan de achterkant een poot monteren.
Het makkelijkste lijkt mij zo'n poot die je tussen de onderkant van het meubel en de vloer 'vastklemt'.
Eentje die je bijvoorbeeld door middel van draaien kan laten uitzetten waardoor deze goed klem komt te zitten en het meubel iets omhoog drukt.

Ik heb geen idee wat ik voor zoektermen moet gebruiken.
Heeft iemand hier ervaringen met een dergelijke steun? Ik zoek deze omdat er aan de onderkant van het meubel niet echt plek is om iets vast te schroeven. Onderaan zitten namelijk 4 lades.
Geen idee of dit qua maat past, maar deze zit onder mijn meubel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50293604/

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

robhof schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:08:
[...]

Geen idee of dit qua maat past, maar deze zit onder mijn meubel: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50293604/
Dat is wel ongeveer wat ik zoek, maar is denk ik niet hoog genoeg. Ik zal thuis eens meten.

Edit: Stelpoten! Dat is de zoekterm. Nu zal ik vast wel iets vinden :)

[Voor 9% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-08-2018 15:44]

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Pixeltje schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 06:56:
[...]
(gaten in de muur zijn later afgewerkt, daar hing het vorige meubel aan)
Erg netjes !
Die kast doet me denken aan deze van Pastoe :

http://www.gevondenopmarktplaats.nl/2016/11/30/pastoe-dressoir-l-serie/

Ik wil ook tzt kasten gaan maken, hoe groot is de afstand tussen de onderkant van de kast en de vloer bij jouw ?

[Voor 26% gewijzigd door Ome Ernst op 15-08-2018 13:15]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ome Ernst schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Erg netjes !
Die kast doet me denken aan deze van Pastoe :

[afbeelding]

Ik wil ook tzt kasten gaan maken, hoe groot is de afstand tussen de onderkant van de kast en de vloer bij jouw ?
Uit mijn hoofd zeg ik even cm of 10..

• N1v3K
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-07 09:39
Ik weet zo uit mijn hoofd de regels niet hiervoor, maar mag ik een TV meubel hier aanbieden? Of verwijzen naar een Marktplaats advertentie? Vast niet he... :+

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

@N1v3K Er is een forumdeel voor advertenties in categorieën die niet in V&A passen.
Dat zou de juiste plaats zijn volgens mij.
Vraag & Aanbod overig

• N1v3K
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-07 09:39
M a r c o schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:31:
@N1v3K Er is een forumdeel voor advertenties in categorieën die niet in V&A passen.
Dat zou de juiste plaats zijn volgens mij.
Vraag & Aanbod overig
Ah. Die had ik nog niet gevonden. Thx!

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:20
Net een nieuw meubel voor mijn mancave "gebouwd".
Tis te zeggen een aantal pallisade stenen en keukentablet (3 cm) van de Gamma stapelen.
Staat stevig ... en klaar ben je voor < 100 euro.
Ledstrip heb ik er ook op gemonteerd achteraan ... nu nog oplossing vinden om de kabels een beetje beter te ordenen.

https://imgur.com/gallery/glKwUxG

[Voor 13% gewijzigd door wiemelen op 22-08-2018 18:04]

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:30

MazeWing

passionate & cynical

Tsja... Over smaak valt niet te twisten zeggen ze altijd.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• deltre
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-06 13:06
Glenfiddich schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:53:
Van 't weekend ons nieuwe meubel (naar ons ontwerp op maat gemaakt; eikenhouten platen met daartussen zwart MDF) in elkaar gezet.

Het is nog niet helemaal af; de L en R luidspreker komen nog achter luidsprekerdoek. We moeten nog even bedenken hoe we dat mooi kunnen maken.
Mooi Meubel. Het is een tijdje geleden dat je dit meubel poste. Zoals vele scrol ik door de pagina's heen uit interesse en om hier en daar inspiratie op te doen.
Ik vroeg me af hoe de speakers nu klinken in het kastje nu je ze een tijd zo hebt staan?
En de panelen links- en rechts naast de center is dat doek?
Heb je inmiddels ook het doek aan de zijkanten voor de speakers?

Vind de ruimte achter de Marantz en Center ook slim, koeling is bij mijn huidig meubel ver te zoeken, dit is een mooie oplossing.

Mijn vrouw zou ze ook graag verwerkt willen zien in de kast maar ik ben bang dat me dat veel geluidskwaliteit gaat kosten. Nu staan ze bij mij namelijk op stands, op oorhoogte. Ga wel spelen met dit idee. :)

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06-07 17:27

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

deltre schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

Mooi Meubel. Het is een tijdje geleden dat je dit meubel poste. Zoals vele scrol ik door de pagina's heen uit interesse en om hier en daar inspiratie op te doen.
Ik vroeg me af hoe de speakers nu klinken in het kastje nu je ze een tijd zo hebt staan?
En de panelen links- en rechts naast de center is dat doek?
Heb je inmiddels ook het doek aan de zijkanten voor de speakers?

Vind de ruimte achter de Marantz en Center ook slim, koeling is bij mijn huidig meubel ver te zoeken, dit is een mooie oplossing.

Mijn vrouw zou ze ook graag verwerkt willen zien in de kast maar ik ben bang dat me dat veel geluidskwaliteit gaat kosten. Nu staan ze bij mij namelijk op stands, op oorhoogte. Ga wel spelen met dit idee. :)
Ik heb niet het idee dat het echt anders klinkt dan voorheen. Nu hebben deze luidsprekers ook geen basreflexpoort oid aan de achterkant, ik zou me kunnen voorstellen dat als dat wel zo was, het geluid daardoor beïnvloed zou kunnen worden als je hem ineens in een kast zet.

Het doek voor de luidsprekers moet nog; we hebben het al wel in huis maar moeten de framepjes ervoor nog laten maken (moet even goed netjes zodat de ronding van boven- en onderblad er in terugkomt).

Er zit geen doek naast de center, die panelen zijn gewoon kastdeurtjes (zwart MDF).

Mooi fout is niet lelijk

• Wicked-Game
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 06-07 09:04
Is er hier iemand die zijn meubel heeft gebaseerd op de metod bovenkasten, en dan metname de 60x60 variant? Voor het nieuw op te bouwen meubel zal ik ivm alle apparatuur wegwerken wel naar een 60x60 moeten.

Zelfs zat ik te denken aan:
3x https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99926426/

Met daarop een keukenblad.

Onder het meubel zal ik van en latten een framemaken met ongeveer 1cm dikte. Frame zal nodig zijn ivm gewicht apparatuur. De eindversterker weegt doodleuk al 45 kg.

Middelste deurtje gaat verzaagd worden en bekleed worden met speakerdoek ivm center speaker.

Idee zal ongeveer er zo uit moeten komen te zien:

https://uwkastopmaat.nl/w...-1044-met-speakerdoek.jpg

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-07 08:14
Wicked-Game schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:44:
Is er hier iemand die zijn meubel heeft gebaseerd op de metod bovenkasten, en dan metname de 60x60 variant? Voor het nieuw op te bouwen meubel zal ik ivm alle apparatuur wegwerken wel naar een 60x60 moeten.

Zelfs zat ik te denken aan:
3x https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S99926426/

Met daarop een keukenblad.

Onder het meubel zal ik van en latten een framemaken met ongeveer 1cm dikte. Frame zal nodig zijn ivm gewicht apparatuur. De eindversterker weegt doodleuk al 45 kg.

Middelste deurtje gaat verzaagd worden en bekleed worden met speakerdoek ivm center speaker.

Idee zal ongeveer er zo uit moeten komen te zien:

https://uwkastopmaat.nl/w...-1044-met-speakerdoek.jpg
Meerdere mensen hebben, waaronder ik, hiervoor de Besta gebruikt door deze aan elkaar te schroeven en ‘koud’ tegen de muur te monteren.
Google eens op Besta hack, hier vindt je vast wel meerdere ideeën :).
Verder denk ik dat latten van 10mm niet veel brengen tegen het doorbuigen. Wil je hem op de grond of zwevend aan de muur plaatsen?

Schiet me te binnen dat @The Eagle speaker doek heeft gebruikt in zijn meubel.
Gevonden :Y :
The Eagle schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:15:
[...]

Paar weken later en het resultaat mag er zijn :)

Voor:
[afbeelding]

Na:
[afbeelding]

De plint aan de onderkant laten we nog even zitten. Alleen de audio moet ik nog wegwerken. Alles behalve de receiver (das nog even een twijfelgeval ivm bediening en diepte) gaat het meubel in. Heel stuk strakker iig.

Kosten: 3 deurtjes van een tientje, een kastje van 25 euro, 1,80 euro (incl thuisbezorgen :D ) voor wat extra Ikea scharnieren, en 18 euro voor het luidsprekerdoek. Pootjes had ik nog en de rest is huisvlijt :Y)
Voor ca 75 euro klaar dus :)

Edit: zie nu pas dat de reclame op TV wel erg treffend is voor de foto's :D

[Voor 27% gewijzigd door Vitamine op 23-08-2018 16:19]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Wicked-Game
Vitamine schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:14:
[...]

Meerdere mensen hebben, waaronder ik, hiervoor de Besta gebruikt door deze aan elkaar te schroeven en ‘koud’ tegen de muur te monteren.
Google eens op Besta hack, hier vindt je vast wel meerdere ideeën :).
Verder denk ik dat latten van 10mm niet veel brengen tegen het doorbuigen. Wil je hem op de grond of zwevend aan de muur plaatsen?

Schiet me te binnen dat @The Eagle speaker doek heeft gebruikt in zijn meubel.
Gevonden :Y :

[...]
Probleem met de besta serie is de diepte.

Eindversterker is 47cm diep. En volgens mij is de besta lijn 40cm diep.

De latten zal een frame worden (soort ladder). Dit zou afdoende moeten zijn. Hij komt op de grond, geen zweven meubel.

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-07 08:14
Wicked-Game schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

De latten zal een frame worden (soort ladder). Dit zou afdoende moeten zijn. Hij komt op de grond, geen zweven meubel.
Correct, alleen qua opzet/bouw is het gelijk met de besta :).

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• lonehitman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:02
[...]

Als je er toch een blad op legt. Dan maak je die breder dan de kastjes en laat je de achterkant van de betreffende kastjes open.

• The Eagle

The Eagle

[...]

Zal zelf ook even reageren. Bij mij past het ook net niet qua diepte. Heb er gewoon de achterkanten uit gelaten. Want zeg nou zelf: of je nou een kast aan de voor of achterkant open hebt, dat maakt niet uit. Alleen de deurtjes aan de voorkant (en het speakerdoek ;) ) maken het gewoon strak af.
Wil dr nog altijd een blad op. Zag laatst bij Ikea dat ze een Expedit hadden voorzien van een bovenblad van gewoon blank gelakt triplex. Zag er prima uit :) dan maak ik het blad ook meteen wat dieper dan het meubel. Maar das ook omdat nu de sub er ca 20cm achteruit steekt :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wicked-Game
The Eagle schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:24:
[...]

Zal zelf ook even reageren. Bij mij past het ook net niet qua diepte. Heb er gewoon de achterkanten uit gelaten. Want zeg nou zelf: of je nou een kast aan de voor of achterkant open hebt, dat maakt niet uit. Alleen de deurtjes aan de voorkant (en het speakerdoek ;) ) maken het gewoon strak af.
Wil dr nog altijd een blad op. Zag laatst bij Ikea dat ze een Expedit hadden voorzien van een bovenblad van gewoon blank gelakt triplex. Zag er prima uit :) dan maak ik het blad ook meteen wat dieper dan het meubel. Maar das ook omdat nu de sub er ca 20cm achteruit steekt :+
Achterkant openlaten kan natuurlijk. Maar met een 47cm diepe eindversterker en dan nog de bekabeling er aan vast komt het nogal een eind van de muur. Dan zou ik de zijkanten en de bovenkant langer moeten maken met een plaat.

Weet niet of dat dan echt beter zal zijn dan gebruik te gaan maken van de Metod. Al kwam ik bij Ikea nog een alternatief tegen welke nieuw is. Dat is namelijk de Platsa lijn. Welke het volgende basiselement heeft:

https://www.ikea.com/nl/n...ducts/90330949/#/10330972

En die hebben een maat van 60x55x60.

Hoe heb jij overigens het speakerdoek vast gemaakt?

• The Eagle

The Eagle

Tacker / nietmachine. Is het makkelijkste qua spannen. Nietjes zitten uiteraard aan de achterkant van het geraamte. Dat geraamte is overigens gewoon een deurtje waar ik de decoupeerzaag in gezet heb. Rand van 5 a 6 cm rondom is voldoende om genoeg stevigheid te houden en toch nog genoeg open ruimte ook. En je moet wel, want je zit met de potscharnieren ;)
Verdere tip wat dat aan gaat:
Deurtje van Ikea is spaanplaat. Betekent wat scherpere randen. Schuur die even voor je gaat monteren, anders haal je je doek open.

Edit: zat naar die Platsa te kijken, maar die is tov de besta flink aan de prijs zeg :X Daarnaast ook ff rekening houden dat er bij die 57 cm diepte ook nog kabels achter je meubel moeten lopen. Dan moet je dus gaten boren in de tussenwandjes. Als je toch een gekleurd plad wilt, is dat bovenop en aan de zijkanten denk ik mooier qua afwerking. Wil ik hier ook nog steeds namelijk ;)

[Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2018 22:06]

• CyPh
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-07 22:13
Na 2 jaar geleden van steigerhout een eigen meubel te maken, heb ik dit jaar (helaas wegens omstandigheden verplicht een nieuwe meubel moeten regelen) maar een Ikea oplossing in elkaar gezet, BESTA-serie. Best tevreden over eigenlijk (ondanks dat ik liever mijn vorige meubel zou houden, maar een nieuwe opzetten had ik geen zin/tijd voor op dit moment).
De deurtjes van de onderste rij moeten nog iets afgesteld worden dus negeer dat even 8)7 , maar twijfel nog of ik de tv kast vastschroef aan de rechterkast. Het is wel makkelijk als de tv kast nog van de muur af kan.

Nieuwe Audiomeubel

[Voor 16% gewijzigd door CyPh op 15-10-2018 10:43]

Uw advertentie hier? | Xbox One X: CyPhjuh NL | WoW: CyPh - Human Prot Pally @Doomhammer

• D-e-n
Mijn meubel staat al een aantal jaren in de topic start. Na zeven jaar heb ik nu eindelijk de juiste pootjes gevonden. Mooie zwarte hairpin poten! Is wel het vermelden waard denk ik :)

https://tweakers.net/ext/f/RPQeihP53BH4RW3Ds2MVsTM1/thumb.jpg

De originele post over het meubel:
D-e-n in "Het grote Audiomeubel topic!"

[Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 19-10-2018 22:33]

• edwin.
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 17-02 18:51
Massief eiken. In elkaar gezet bij gebrek aan juist aanbod in de "gerenomeerde " meubelzaken. Ik kon nergens mijn Monitor Audio Centerspeaker kwijt. Onbegrijpelijk dat de meubelmakerij zo blijft hangen in de standaard jaren 90 vorig millenium lay out.

[Voor 34% gewijzigd door edwin. op 20-10-2018 14:52. Reden: url werkte niet]

Werp jezelf in je eigen gevangenis voordat anderen jou in de hunne gooien; Salvador Dali

• TFZ61
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:42
D-e-n schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:17:
Mijn meubel staat al een aantal jaren in de topic start. Na zeven jaar heb ik nu eindelijk de juiste pootjes gevonden. Mooie zwarte hairpin poten! Is wel het vermelden waard denk ik :)

[Afbeelding]

De originele post over het meubel:
D-e-n in "Het grote Audiomeubel topic!"
Mooi audiomeubel! Jammer dat de foto's het niet meer doen van je originele post. Binnen nu en 1,5 jaar een nieuwe tv (65 inch) zo'n meubel zou bij mij ook wel mooi staan, maar dan wat breder. Zit ook te kijken naar ikea hacks. Ik heb nog geduld :)

• The Eagle

The Eagle

@edwin. je url is nog steeds dood, ik kom bij een niet bestaande foto in mijn eigen fotoalbum uit.
Hint: Klik in je album op het plaatje en er onder staan de url's die je kunt copy/pasten ;)

• D-e-n
TFZ61 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:42:
[...]

Mooi audiomeubel! Jammer dat de foto's het niet meer doen van je originele post. Binnen nu en 1,5 jaar een nieuwe tv (65 inch) zo'n meubel zou bij mij ook wel mooi staan, maar dan wat breder. Zit ook te kijken naar ikea hacks. Ik heb nog geduld :)
Tnx. Ik heb de foto's nog wel :) Zo zouden ze wel zichtbaar moeten zijn:

https://www.dropbox.com/s/lsvuwfupat2t16u/kastb.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/2vldshiue6264y4/tvkasta.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/65ysrqls3no91j2/tvkast1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/gy7q1ec6hsjr0d2/tvkast2.jpg?dl=0

Als je het meubel breder maakt zou je wel aan de ondersteuning in het midden moeten denken. Aan de achterzijde zit er nog een extra poot in het midden maar de voorzijde zou bij een breder model ook wel ondersteuning kunnen gebruiken, wellicht met een verstevigde onderplaat ofzo.

Die IKEA hacks zijn ook vaak erg mooi inderdaad. Met wat Besta kastjes en wat mooie houten platen kun je ook veel.

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn work in progress, even een luie foto vanaf de bank:

Nu staat het meubel niet netjes in het midden. Het staat wat vreemd met de platenspeler... Ik ben nog aan het uitvogelen wat ik daarmee aan moet. Schuiven, kijken, luisteren...
Ook moet er nog een extra stelpoot midden onder het meubel. Het lukt mij echter nog steeds niet om iets geschikts te vinden. Het moet er 1 zijn die je in hoogte kan verstellen; ik moet het meubel ongeveer een halve centimeter omhoog duwen. Hoe komt dit? Mijn tv heeft namelijk vóórdat ik deze aan de muur hing even op het meubel gestaan...

Wat zien we:

Deels custom meubel van 4uDesigned. Ik moest die grote centerspeaker kwijt kunnen.
LG OLED 65C7V
Denon AVR-2313 receiver (wordt straks vervangen door de nieuwe X2500h)
Klipsch RC-62 centerspeaker
Klipsch RF-62 zuilen
Intel NUC HTPC is passief gekoelde behuizing
LG UP970 4K speler
Technics SL1210 MKII
Musical Fidelity V-LPS2 + V-PSU2 (achter de 4K speler)

• ndjong
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:09:
Mijn work in progress, even een luie foto vanaf de bank:

[Afbeelding: Audiomeubel]

Nu staat het meubel niet netjes in het midden. Het staat wat vreemd met de platenspeler... Ik ben nog aan het uitvogelen wat ik daarmee aan moet. Schuiven, kijken, luisteren...
Ook moet er nog een extra stelpoot midden onder het meubel. Het lukt mij echter nog steeds niet om iets geschikts te vinden. Het moet er 1 zijn die je in hoogte kan verstellen; ik moet het meubel ongeveer een halve centimeter omhoog duwen. Hoe komt dit? Mijn tv heeft namelijk vóórdat ik deze aan de muur hing even op het meubel gestaan...

Wat zien we:

Deels custom meubel van 4uDesigned. Ik moest die grote centerspeaker kwijt kunnen.
LG OLED 65C7V
Denon AVR-2313 receiver (wordt straks vervangen door de nieuwe X2500h)
Klipsch RC-62 centerspeaker
Klipsch RF-62 zuilen
Intel NUC HTPC is passief gekoelde behuizing
LG UP970 4K speler
Technics SL1210 MKII
Musical Fidelity V-LPS2 + V-PSU2 (achter de 4K speler)
Ik ben er niet helemaal zeker van, maar misschien is dit wel de oplossing qua steunpoot voor je tv meubel 😀
Ikea Besta Steunpoot

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Oh hier, in een miljard vormen..
https://www.meubelpootjes...XwhV3USUIMnRoCIskQAvD_BwE

Heb ik zelf ook een ‘opdraai’ pootje vandaan gehaald.

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 06-07 15:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• TRD07
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:31
Zijn er hier nog Tweakers die een alternatief hebben gevonden voor meubelen zoals tv-kast.nl deze aanbiedt? Dat betekent betaalbaar, modern, zwevend en in verschillende kleuren en maten te koop? Voor mij levert tv-kast.nl net niet genoeg maatwerk, maar wellicht dat anderen hier wel een mooi alternatief hebben gevonden. Ikea Besta is voorlopig nog geen optie.

(mocht deze post hier op de verkeerde plaats staan dan graag verplaatsen)

• The Eagle

The Eagle

Besta is geen optie want :?

Die tvkast site biedt wel heel veel aan...zwevens alleen al zijn er 90 opties :X
Dus noem eens een paar voorbeelden waar je een alternatief voor wilt dan :)

En naturlijk leven die geen maatwerk. Die leveren standaardkasten. Wil je echt maatwerk, ga je naar en meubelmaker (die meestal niet of nauwelijks duurder is).

En verder zou je eens bij https://www.zen-lifestyle.nl/ kunnen kijken.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:20

Ethirty

Who...me?

Voor veel mensen is de diepte van de Besta een probleem. Zeker als je hem zwevend wil ophangen.
Staand kan je met een extra bovenblad nog wel een paar centimeter winnen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Powerray2
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:32
Ik ben aan het zien bij Pickawood, kan je volledig op maat laten maken met alle toeters en bellen...
Alleen vraag ik me af of en wanneer ze soms acties doen...
Black Friday ???
TRD07 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:32:
Zijn er hier nog Tweakers die een alternatief hebben gevonden voor meubelen zoals tv-kast.nl deze aanbiedt? Dat betekent betaalbaar, modern, zwevend en in verschillende kleuren en maten te koop? Voor mij levert tv-kast.nl net niet genoeg maatwerk, maar wellicht dat anderen hier wel een mooi alternatief hebben gevonden. Ikea Besta is voorlopig nog geen optie.

• despijker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-05 18:04
TRD07 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:32:

Betaalbaar is natuurlijk subjectief, zoek maar kijk eens bij https://www.castorinterieur.nl/audio-tv-meubels
Online al veel maatwerk mogelijk. Maar telefionisch gaan ze nog verder wat maatvoering betreft.

[Voor 6% gewijzigd door despijker op 10-11-2018 09:29]

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Work in progress:

Idee schaamteloos gejat van @rjvisje :P. Maar dan symetrisch (2x 60cm kastjes, 50cm middenstuk), 50cm diep en met het 2,8cm dikke massief eiken werk/aanrechtblad van Ikea.

Ik heb er vandaag nog een haaklat achter gemonteerd en er een hardboard achterpaneel tegenaan gespijkerd. Ben benieuwd. Hij gaat ook een Ikeahack vervangen (een lack boekenkast, waarvan ik de leggers op 1/3 en 2/3 heb vastgezet, zodat er 3 bruikbare compartimenten met open achterkant onstonden)

Edit:
van IKEA:
2x Metod bovenkastjes van 60x40x38 (BxHxD)
2x Veddinge ladefrontjes
2x Uitrusta scharnieren (ondersteboven zodat hij naar beneden openklapt)
2x Hammarp eiken werkblad (zijkanten, bovenkant, legplankjes middenen de ophang haaklat)

En van de lokale bouwmarkt:
1x een 120x60 18mm wit meubelpaneel
1x een 244x122 hardboard plank (voor sterkte en het afsluiten van de achterkant)
Een hoop schroeven

[Voor 31% gewijzigd door JvS op 15-11-2018 16:16]

• Jamesz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:42
JvS schreef op woensdag 14 november 2018 @ 19:29:
Work in progress:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Idee schaamteloos gejat van @rjvisje :P. Maar dan symetrisch (2x 60cm kastjes, 50cm middenstuk), 50cm diep en met het 2,8cm dikke massief eiken werk/aanrechtblad van Ikea.

Ik heb er vandaag nog een haaklat achter gemonteerd en er een hardboard achterpaneel tegenaan gespijkerd. Ben benieuwd. Hij gaat ook een Ikeahack vervangen (een lack boekenkast, waarvan ik de leggers op 1/3 en 2/3 heb vastgezet, zodat er 3 bruikbare compartimenten met open achterkant onstonden)
Verdorie... Dat is een mooi kastje geworden!
Bestaan de witte blokken ook uit aangepaste Ikea elementen?

Ben er al achter; twee Besta elementen met deurtjes... :)

[Voor 3% gewijzigd door Jamesz op 15-11-2018 11:17]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jamesz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:59:
[...]

Verdorie... Dat is een mooi kastje geworden!
Bestaan de witte blokken ook uit aangepaste Ikea elementen?

Ben er al achter; twee Besta elementen met deurtjes... :)
Thanks.

Het is dit lijstje trouwens:

Van IKEA:
2x Metod bovenkastjes van 60x40x38 (BxHxD)
2x Veddinge ladefrontjes
2x Uitrusta scharnieren (ondersteboven zodat hij naar beneden openklapt)
2x Hammarp eiken werkblad (zijkanten, bovenkant, legplankjes middenen de ophang haaklat)

En van de lokale bouwmarkt:
1x een 120x60 18mm wit meubelpaneel
1x een 244x122 hardboard plank (voor sterkte en het afsluiten van de achterkant)
Een hoop schroeven

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Uit de foto kan ik het niet goed opmaken, maar waar gebruik je het extra 120x60 paneel voor?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Jamesz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:42
Ethirty schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:53:
Uit de foto kan ik het niet goed opmaken, maar waar gebruik je het extra 120x60 paneel voor?
Ik denk als verlenging / vervanging van het bestaande bodempaneel van de Besta elementen ivm diepte van de apparatuur?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ethirty schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:53:
Ja daar heb ik twee planken van 48cm diep van gemaakt voor de binnenkant. Je ziet ze op de foto van de achterkant uit de kastjes steken.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oh dat is eigenlijk wel slim ja. Ik was in mijn onoplettendheid even vergeten dat de bovenkastjes niet 60 diep zijn.

#team_UTC+1

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zich had het niet gehoeven. De achterste pootjes van mijn diepste einversterker zouden nog binnen de originele 38cm gevallen zijn.

• helloitsme
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:27
zie er goed uit!

Zou je nog een foto kunnen plaatsen van de achterkant inclusief de ophang plank? (hoe je 'm aan de muur bevestigd)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

helloitsme schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:41:
[...]

zie er goed uit!

Zou je nog een foto kunnen plaatsen van de achterkant inclusief de ophang plank? (hoe je 'm aan de muur bevestigd)
Hij hangt nog niet en de achtekant heb ik niet mooi gemaakt, dus niet het mooiste pronkstuk, maar hier zie je het:

Dit is het deel dat ik aan de muur bevestig:

In het meubel zit het andere deel van de schuin doorgzaagde plank:

En de achterkant ziet er zo uit:

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:15

loewie1984

music addict! pizza monster!!

aaah yess ze french cleat.

Zo hou ik mijn meubel van 60kg met 60kg aan LP's aan de muur :)

[Voor 30% gewijzigd door loewie1984 op 16-11-2018 09:30]

discogs

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-07 16:40
loewie1984 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:29:
aaah yess ze french cleat.

Zo hou ik mijn meubel van 60kg met 60kg aan LP's aan de muur :)
Ziet er wel heel gaaf uit. Waar lopen alle kabels dan langs als die zo strak tegen de muur zit?

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:15

loewie1984

music addict! pizza monster!!

G.Scholtens schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:50:
[...]

Ziet er wel heel gaaf uit. Waar lopen alle kabels dan langs als die zo strak tegen de muur zit?
Ik heb een meubel van 45cm diep. Lp's zijn echter maar 31 cm diep, dus heb ik op die stukken een plank/schot geplaatst, waardoor er achter de 2 LP vakken een holle wand ontstaat. Daar lopen de kabels van de verlichting en de platenspeler naar het middenstuk richting de versterker. Achter deze ophanging zit tevens 2 keer een french cleat.

Daarnaast bij het betrekken van de woning heb ik een TV goot in de muur laten frezen. Deze is 140cm hoog bij 20cm breed bij 6 cm diep. Beetje overkill maar ok. Van daar uit lopen de luidspreker kabels naar wandcontactdozen naast de stopcontacten. Van daar uit komt de speakerkabel door een blindplaat met een gaatje erdoor heen en zijn ze aangesloten op de speakers :)

discogs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

G.Scholtens schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:50:
[...]

Die zitten in het meubel. En naar de speakers komen ze er gewoon uit. Er zit aan de achterkant een gat, ten hoogte van waar kabels uit mn valse muurtje komen. En de speakers komen uit kiertjes onderin (er zit geen gesloten onderkant op) en naar de centerspeaker gaat het door een gaatje in het blad. Zie hier:

En het is af:

Was wel best een puist werk (afgelopen week elke dag aan gewerkt), maar het resultaat mag er wezen. Het meubel hangt trouwens waterpas, de vloer loopt naar de keuken enorm af (goed voelbaar met lopen zegmaar)

Dit is de before overigens. Het doel was om de woonkamer wat lichter te krijgen:

Before ook andere TV, een eindversterker minder en weet ik wat, Dat zal ik wel in het HT topic posten :).

[Voor 9% gewijzigd door JvS op 16-11-2018 19:10]

• harmpie21
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-07 15:03
JvS schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:08:
[...]

Die zitten in het meubel. En naar de speakers komen ze er gewoon uit. Er zit aan de achterkant een gat, ten hoogte van waar kabels uit mn valse muurtje komen. En de speakers komen uit kiertjes onderin (er zit geen gesloten onderkant op) en naar de centerspeaker gaat het door een gaatje in het blad. Zie hier:

[Afbeelding]

En het is af:

[Afbeelding]

Was wel best een puist werk (afgelopen week elke dag aan gewerkt), maar het resultaat mag er wezen. Het meubel hangt trouwens waterpas, de vloer loopt naar de keuken enorm af (goed voelbaar met lopen zegmaar)

Dit is de before overigens. Het doel was om de woonkamer wat lichter te krijgen:
[Afbeelding]

Before ook andere TV, een eindversterker minder en weet ik wat, Dat zal ik wel in het HT topic posten :).
Nice!! Om jaloers op te worden!

Heb alleen een vraagje, hoe heb je die valse muur gemaakt? Dit zou voor ons ook een mooie oplossing zijn voor het kabel management.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie die french cleat aan het tv-meubel hebben bevestigd. Ik wil zelf ook zo'n systeem gaan maken maar zit te puzzelen hoe ik er voor zorg dat het meubel niet van de plank afbreekt.

Ach joh, werken is ook niet alles

• helloitsme
the-body schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:49:
Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie die french cleat aan het tv-meubel hebben bevestigd. Ik wil zelf ook zo'n systeem gaan maken maar zit te puzzelen hoe ik er voor zorg dat het meubel niet van de plank afbreekt.
Aanvullend op deze vraag ben ik benieuwd met wat voor schroeven+pluggen jullie de french cleat aan de muur bevestigen

alvast bedankt!

• Anoniem: 639074
  • Registratie: december 2014
  • Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 05:04]

• helloitsme
Bhagavad schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 07:34:
[...]

Als je die vraag stelt, is een zelfbouw meubel dan misschien niet een stap te ver?? ;)

Wat voor bevestigingsmateriaal je moet gebruiken is afhankelijk van de samenstelling van de muur.
Voor harde steen, of beton kun je bijv. gewone spaanplaatschroeven nemen van 6mm dikte.
Een 6mm schroef is lekker stevig en de wat forsere kop houdt de strook hout stevig genoeg vast.
Een dunnere schroef zou ik voor dit doel liever niet kiezen.

Zorg dat de schroeven minstens 50-60mm langer zijn dan de houten strook dik is, dus zeg schroeven van 6x70-80mm lengte en kies daar een passende Fischer plug bij.

Tijdens het aandraaien van de schroef merk je vanzelf of dat te zwaar, te licht, of precies goed gaat. :P
Als de muur van de erg zachte, twijfelachtige, of poreuze soort is, dan kun je eventueel uitwijken naar chemische ankers, eventueel icm een zeefhuls.
Mijn ervaring met klussen is nog wat beperkt, maar ik vind het wel leuk om te leren. Nu is het bij veel klus zaken niet zo erg als het 100% goed is,
(Vaak kan je het wel weer herstellen), maar ik zou het wel fijn vinden als het meubel aan de muur blijft hangen :)

• Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 05:04]

• The Eagle

The Eagle

Meubel naar beneden is vervelender. Dat kost je een nieuw meubel oid. Apparatuur stuk betekent verzekeringswerk en nieuwe shizzle uitzoeken. Ik zie het probleem niet :9

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

the-body schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:49:
Het sterke deel van mijn meubel is het bovenblad (daar hangt alles feitelijk aan). Ik heb de haak daarom over de hele breedte tegen het bovenblad bevestigd met houtlijm (bij het klemmen beschadigt het scherpe deel een beetje, maar dat is niet zo erg) en ik heb er 4 blokjes van 3x3x10cm achter gezet, die in zowel het blad als in de haaklat vastgeschroefd.

Het meubel hangt trekt met name verticaal aan de lat, dus dat komt wel goed. Maar het meubel zal ook geneigd zijn wat naar voren te willen kantelen. Die krachten houdt-ie wel met de lijm en de schroeven:

harmpie21 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:39:
[...]

Nice!! Om jaloers op te worden!

Heb alleen een vraagje, hoe heb je die valse muur gemaakt? Dit zou voor ons ook een mooie oplossing zijn voor het kabel management.
Thanks!
Die wand is heel simpel. Gewoon 2 5x7cm latten parallel tegen de muur schroeven met spijkerpluggen en een paar balken dwars (op tactische hoogtes zodat je er spul aan kunt hangen). Daar een dunne plaat die 30cm breder is tegenaanschroeven. Aan de zijkanten van die plaat een 2x2cm latje, zodat het wat body lijkt te hebben. Plaat bekleden met behang en muurverf erop.

• Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 21-09-2019 05:05]

• Jordyz
  • Laatst online: 06-07 08:20
JGWL schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:14:
Hierbij deel ik het resultaat van mijn zoektocht naar een mooi meubel om mijn Technics SL3210 platenspeler en Cambridge Audio versterker in onder te brengen. Criteria waren als volgt: hoge WAF (de meeste professionele hifi meubels stralen helaas te veel "hifi" uit), ruimte voor ten minste 3 apparaten, robuust.

Na lang zoeken vond ik dit mooie meubel (Kast Manchester 3, voor 230 euro gekocht bij home24.nl):
[Afbeelding]

De specs zijn als volgt:
• Materiaal: Geborsteld en gelakt massief acaciahout, gecoat metaal

• Afmetingen: 60x35x100 (LxBxH) cm

• 3 planken met 36 cm tussen de planken

• Pootjes afstelbaar om platenspeler mooi level te krijgen

• Max. draagkracht 15 kg (onduidelijk of dit per plank is of in totaal)

Foto's huidige setup:
[Afbeelding: hifi meubel]

[Afbeelding: hifi8]

Ik ben erg tevreden met de kwaliteit en het uiterlijk van dit meubel. Wel wiebelt de kast lichtjes als ik er tegenaan duw. Wellicht is dat op te lossen door een extra dikke eindversterker op de onderste plank te plaatsen >:). Ook moeten de kabels nog netjes via de pootjes worden weggewerkt.
Misschien is het al een tijdje geleden maar dit vind ik ook een heel mooi meubel!
Waar heb je deze gekocht? Ik ben zelf mijn tv meubel op de slaapkamer aan het vernieuwen en dit is leuk om er langs te hebben!

• The Eagle

The Eagle

Bhagavad schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 16:51:
[...]

Had jij niet een vervangbaar Besta meubel?? :+
Besta klopt ja. Vervangbaar weet ik niet, geen idee of Ikea alles nog voert. Maar vallen doet dat ding ook niet want die staat op pootjes :+
Mijn eigen meubel repareer ik wel weer, maar de apparatuur is voor een deel lastig te vervangen en voor het bedrag dat de verzekering dan mogelijk gaat uitkeren koop ik geen vervanging. :N :'(
Nee, ik zou eerder een traantje wegpinken vanwege de verkreukelde elektronica die voor mij persoonlijke waarde heeft, maar waar de verzekeraar maling aan heeft. ;)
Als ik nu mijn receiver stuk heb, heb ik een streamer over. AVR2311 is een van de laatste series zonder streaming, spotify etc, dus ik heb een losse DNP720. Dus als dat kapot zou stuiteren ga ik naar 1 ipv 2 apparaten. En moet de rest ook nieuw want ander design :+

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jordyz schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:23:
[...]

Misschien is het al een tijdje geleden maar dit vind ik ook een heel mooi meubel!
Waar heb je deze gekocht? Ik ben zelf mijn tv meubel op de slaapkamer aan het vernieuwen en dit is leuk om er langs te hebben!
Dat staat toch gewoon in zijn bericht?

#team_UTC+1

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:23

timovd

Voorsprong door techniek

@JvS wat is de reden dat je L en R fronts hebt omgedraaid?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• Jordyz
  • Laatst online: 06-07 08:20
Ethirty schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:11:
[...]

Dat staat toch gewoon in zijn bericht?
Oooh, helemaal erover heen gelezen!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

timovd schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:57:
@JvS wat is de reden dat je L en R fronts hebt omgedraaid?
Oh de bedrading zat nog in de speakers vast en was te kort. Ik heb het inmiddels gefixt en L en R staan weer hoe ze normaal waren. Het maakt voor het sublaag iets uit mogelijk (is vrij precies ingesteld met multisub optimizer, geen zin om dat weer opnieuw te doen).

• Niet online
The Eagle schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:41:
[...]
Besta klopt ja. Vervangbaar weet ik niet, geen idee of Ikea alles nog voert. Maar vallen doet dat ding ook niet want die staat op pootjes :+
Heb zelf maar wieltjes onder het meubel gezet en dat blijkt reuze handig. ;)
Als ik nu mijn receiver stuk heb, heb ik een streamer over. AVR2311 is een van de laatste series zonder streaming, spotify etc, dus ik heb een losse DNP720. Dus als dat kapot zou stuiteren ga ik naar 1 ipv 2 apparaten. En moet de rest ook nieuw want ander design :+
Beide zijn redelijk eenvoudig te vervangen, of te updaten, de DNP720 heb ik trouwens ook staan.
Het is eerder de intussen vintage hardware die de elektrostaten aanstuurt die lastig te vervangen zal zijn zonder diep in de buidel te moeten tasten. :P

Nu staat die laatste hardware in een apart en gelast 'design'meubel dat ook verrijdbaar is en dat frame/meubel is hufterproof geconstrueerd, dat zie ik zelfs niet kwaadschiks instorten. :+

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:31

PcDealer

HP ftw \o/

The Eagle schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:07:
Apparatuur stuk betekent verzekeringswerk en nieuwe shizzle uitzoeken. Ik zie het probleem niet :9
Vervangingswaarde is niet per se nieuwwaarde.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Dirtbiter
  • Laatst online: 06-07 14:09
helloitsme schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:49:
[...]

Aanvullend op deze vraag ben ik benieuwd met wat voor schroeven+pluggen jullie de french cleat aan de muur bevestigen

alvast bedankt!
Bhagavad schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 07:34:
[...]

Als je die vraag stelt, is een zelfbouw meubel dan misschien niet een stap te ver?? ;)
Dit is een vraag waar ik ook nog over na moet gaan denken wanneer mijn nieuwe meubel binnen komt.
Zo'n meubel inclusief de spullen erin weegt nogal wat.

Ik dacht de french cleat gewoon vast te zetten met slagpluggen/constructiepluggen in de kalkzandsteen/cellenbeton 100mm wanden.
Maar het is nogal lastig om goed terug te vinden welke grootte je dan moet hebben, en welke draagkracht je per plug mag verwachten, in de richting haaks op de plug/schroef.

• Niet online
-

[Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:10]

• Dirtbiter
Om een voorbeeld te nemen, een Fischer DuoPower 8x40 plug:
https://content.ugfischer...f_%23snl_%23aip_%23v1.pdf

Lees ik het dan goed dat met een schroef van 6mm die minimaal 50mm het materiaal in gaat, ik 90kg per plug/schroef combinatie mag belasten (0,90 kN in Solid sand-lime brick)?

Als ik in diezelfde tabel naar 'Aerated concrete ≥ PB4, PP4 (G4)' kijk, wat volgens mij gasbeton (Ytong) is, dan houd ik nog maar 30kg per plug over. Dat scheelt nogal!

Ik vind het zelf altijd lastig om verschil te maken tussen kalkzandsteen/gasbeton/gipsblokken, zeker nadat er gestukadoord is.
Maar met een plug of 4, 5 moet ik altijd het meubel wel aan de muur kunnen houden, ook in het slechtste geval.

• Niet online
-

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 07:11]

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ik ben op zoek naar een staande zwanehals led lamp in 't zwart, op batterijen of accu voor bij mijn platenspeler.

Waar vind ik zoiets?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Dirtbiter
SannrHerr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:56:
Ik ben op zoek naar een staande zwanehals led lamp in 't zwart, op batterijen of accu voor bij mijn platenspeler.

Waar vind ik zoiets?
via Google? (2 minuten)

https://www.fritz-events....lampje-op-batterijen.html
https://www.fritz-events....lampje-op-batterijen.html

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

dankjewel :$

edit: mmmh, zijn niet echt staand...

[Voor 8% gewijzigd door SannrHerr op 22-11-2018 12:46]

• Dirtbiter
SannrHerr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:44:
[...]

dankjewel :$

[Afbeelding]

edit: mmmh, zijn niet echt staand...
Deze heeft ook een tafelstandaard beschikbaar volgens de shop:
https://www.batterijlicht...aflex-leeslamp-zwart.html

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Omdat ik mij ergerde aan mijn kleine minimeubeltje ben ik zelf begonnen met het maken van een meubel. Ik wilde mijn subwoofer, receiver, dvd speler (lekker retro :P ), PS3 en mediaspeler er in kwijt kunnen. Ook moest het breed en diep genoeg zijn én wilde ik mijn kabels een beetje kunnen managen.

Nadat ik overwogen had om een Ikea kast te kannibaliseren heb ik er maar van afgezien. Daarom zelf maar wat op papier gezet en gekeken welke materialen ik nodig had. Vervolgens bij mijn ouders begonnen met het maken en daarna bij mezelf thuis geschilderd en in elkaar gezet.

Wat heb ik gebruikt?
- Hardboard voor de zijkanten en bovenkant
- Planken/panelen voor de draagplanken
- Timmerhout (geen idee hoe dat heet) voor de dragers
- Verf, grijs, mat. Wilde geen zwart en ook geen wit
- Spijkers en schroeven
- Speakerdoek
- Scharnieren
- Magneetsnappers

Totale kosten?
Ik heb werkelijk geen idee meer :P

Op dit moment is het min of meer af. Waar ik tegenaanliep is dat ik blijkbaar de hoogte van de deurtjes niet heb gemeten. Nu wordt de subwoofer voor een klein deel "bedekt". Ook had ik het idee om aan de achterkant een soort "klep" te maken die open kon als alles aanging. Dit zodat er airflow zou ontstaan. Daar heb ik vanaf gezien, aan de achterkant is genoeg ruimte en het is ook open. Misschien dat ik nog wel een hoekprofiel bovenin maak tegen het stof.

Maargoed, plaatjes:

Indeling, van beneden naar boven:
- Ruimte voor subwoofer
- Kabelbak
- Receiver
- DVD speler
- PS3
- Mediaspeler en externe hdd's
- Eventueel mijn PS4, of ruimte om de afstandsbedieningen in kwijt te kunnen
- De planken zijn 50cm breed en 50cm diep. Genoeg om moderne apparatuur in kwijt te kunnen en er is genoeg "ademruimte".

De planken binnenin laat ik zo, heb geen zin om speciaal daarvoor witte verf te kopen :P Elke plank heeft linksachter een gat voor de kabels. De onderste plank wordt de kabelbak waar alle kabels/stekkerdozen/switch komen. Daar maak ik nog een frame of afdekplank voor. Op die manier blijven ze uit het zicht en van de grond.
Het plankje rechts is mijn drankplank en kan ik uitklappen om drinken en de afstandsbediening op te leggen.

Ik ben geen timmerman en kan eigenlijk helemaal niet klussen. Anders had ik die meetfouten ook niet gemaakt :+ Gelukkig hulp van mijn vader :) En daarnaast is het ook gewoon leuk om mee bezig te zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 07-03-2019 11:54]

• basjuhh
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:21
Laatste tijd te kijken naar een audiomeubel welke zou passen binnen mijn erker en niet de ramen zou blokkeren. redelijke uidaging gezien het meubel dan niet hoger dan +/- 50/55 cm mag zijn inclusief tv (als er niet gekeken wordt).

Zoektochtje kwam ik uit bij dit: http://www.lcdtvlift.eu/tv_lift.html

Helaas is de prijs een heel stuk minder (+/- 5000/6000,-)

Kent iemand dit systeem en weet iemand eventueel ook alternatieve?

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:51:
Het plankje rechts is mijn drankplank en kan ik uitklappen om drinken en de afstandsbediening op te leggen.
Dat is natuurlijk waar het hele project echt om ging! :P

• Fireshade
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
basjuhh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:11:
Laatste tijd te kijken naar een audiomeubel welke zou passen binnen mijn erker en niet de ramen zou blokkeren. redelijke uidaging gezien het meubel dan niet hoger dan +/- 50/55 cm mag zijn inclusief tv (als er niet gekeken wordt).

Zoektochtje kwam ik uit bij dit: http://www.lcdtvlift.eu/tv_lift.html

Helaas is de prijs een heel stuk minder (+/- 5000/6000,-)

Dus voor dat bedrag krijg je alleen dat meubel?
Misschien even wachten op de LG R9.
reviews: LG 65" R9 oled: het begin van de oprolbare oledrevolutie
Heb je ook een nieuwe tv en soundbar voor het geld.

• basjuhh
Inderdaad enkel het meubel :P

Hier btw een mooiere pagina waar je het een en ander kan zien van de werking: https://www.flatscreenliftsystem.nl/
Fireshade schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:16:
[...]

Dus voor dat bedrag krijg je alleen dat meubel?
Misschien even wachten op de LG R9.
reviews: LG 65" R9 oled: het begin van de oprolbare oledrevolutie
Heb je ook een nieuwe tv en soundbar voor het geld.

[Voor 10% gewijzigd door basjuhh op 07-03-2019 12:21. Reden: URL toegevoegd]

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Fireshade schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Dat is natuurlijk waar het hele project echt om ging! :P
Film kijken + glas goede whiskey = genieten 8)

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 00:45

T-MOB

Echte chocomel eerst!

basjuhh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:11:
De hamvraag is denk ik hoog hoog je TV is. Als je de TV niet hoeft te kantelen kan het systeem een stuk simpeler en dus goedkoper. Hier zijn bijvoorbeeld liften van een paar honderd euro te koop. Met 55cm hoogte zit je aan een 42" TV ongeveer. Voordeel van lateraal stijgen en dalen is ook dat je de kastruimte voor / bij de tv kunt blijven gebruiken. En voor de bekabeling lijkt het me ook beter.

Falling isn't flying \ Floating isn't infinite

• basjuhh
Gaat nu om een 55"en wil al rekening houden met 65" voor de toekomst.
T-MOB schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:44:
[...]

De hamvraag is denk ik hoog hoog je TV is. Als je de TV niet hoeft te kantelen kan het systeem een stuk simpeler en dus goedkoper. Hier zijn bijvoorbeeld liften van een paar honderd euro te koop. Met 55cm hoogte zit je aan een 42" TV ongeveer. Voordeel van lateraal stijgen en dalen is ook dat je de kastruimte voor / bij de tv kunt blijven gebruiken. En voor de bekabeling lijkt het me ook beter.

Acties:
  • +24Henk 'm!

• rschriemer
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-06 19:15
Bij mij geen kwestie van niks op maat kunnen vinden maar werk in een werkplaats met alle machines en materialen tot mijn beschikking dus waarom niet zelf iets maken :)

Het wordt een wit meubel met een eiken ombouw (mdf met eiken fineer) van 240 breed, 50 hoog en 50 diep met een terugliggende achterwand om kabels ed weg te werken.

http://s219.photobucket.c...iorsi/library/tv%20meubel

Eerst maar eens bepalen of het 50 of 60 cm hoog moest worden.
50 dus.

Onderdeeltjes zagen

Stukje in elkaar

Even kijken hoe het eiken staat

Deurtjes passen en afstellen

Verstek klaar om gelijmd te worden

Verstek gelijmd

Deurtjes in grondverf gespoten

Grote gat is om makkelijk de achterkant van de reciever aan te sluiten zonder dat hij er helemaal uit moet aan de voorkant.
Kleine doorvoer onder is voor kabels van ziggo box.
Kleine doorvoer rechts is voor kabels van ps4

Zelfde maar dan vanaf de voorkant

Eiken zijdeglans afgelakt

Maandag deurtjes in wit zijdeglans spuiten en hopelijk volgende week zaterdag alles aangesloten :)

• Turtlespeed
  • Laatst online: 21:21
Ik heb sinds 2 weken dit meubel; erg blij mee.

https://tweakers.net/ext/f/jMImdQJ5jUU1rk2Vq0t0Vu33/full.jpg

[Voor 54% gewijzigd door FeaR op 30-03-2019 19:16. Reden: Zie de rode banner om de foto]

• rickysedai
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 07:02
@rschriemer , kan het zijn dat je foto’s het niet meer doen? Ik zie alleen roze vlakken namelijk. Ben inmiddels toch wel nieuwsgierig!

@Turtlespeed , welk meubel heb je het over? ;)

[Voor 16% gewijzigd door rickysedai op 30-03-2019 18:44]

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

• rschriemer
rickysedai schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:39:
@rschriemer , kan het zijn dat je foto’s het niet meer doen? Ik zie alleen roze vlakken namelijk. Ben inmiddels toch wel nieuwsgierig!

@Turtlespeed , welk meubel heb je het over? ;)
Had deze week wel wat problemen met uploaden bij Photobucket. Lukte gisteren pas. Misschien dat daar problemen zijn? Ik zie ze zelf wel gewoon staan. Ik zie zelf btw ook bij heel veel foto’s roze vlakken tijdens teruglezen van dit topic.

Anders zo ff :)

http://s219.photobucket.c...iorsi/library/tv%20meubel

@Turtlespeed ziet er strak uit! Hou wel van een open vak midden. Versterker mag gezien worden vind ik altijd :)

[Voor 6% gewijzigd door rschriemer op 30-03-2019 19:44]

• Mielemuis
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 19:04
rschriemer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:49:
Bij mij geen kwestie van niks op maat kunnen vinden maar werk in een werkplaats met alle machines en materialen tot mijn beschikking dus waarom niet zelf iets maken :)
Maak je deze ook op bestelling?
Zet mij dan maar op de lijst :)
Ziet er echt goed uit! _/-\o_

Acties:
  • +4Henk 'm!

• rschriemer
Mielemuis schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:32:
[...]

Maak je deze ook op bestelling?
Zet mij dan maar op de lijst :)
Ziet er echt goed uit! _/-\o_
Dankjewel :)
Helaas vind de baas het goed als je iets voor jezelf maakt in je eigen tijd maar bestellingen is weer een ander verhaal ivm tijd en ruimte ;)

• wally21
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 04:44

wally21

psn: Wally224

Waar heb je deze vandaan? ziet er tof uit 8)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Turtlespeed
wally21 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:22:
[...]

Waar heb je deze vandaan? ziet er tof uit 8)
Ik heb deze op maat laten maken bij Artyx.
Het meubel is 230 x 57,5 hoog x 60 cm diep; had ik nodig voor mijn versterker.
(www.artyx.nl)

[Voor 18% gewijzigd door Turtlespeed op 31-03-2019 23:11]

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Turtlespeed schreef op zondag 31 maart 2019 @ 23:07:
[...]

Ik heb deze op maat laten maken bij Artyx.
Het meubel is 230 x 57,5 hoog x 60 cm diep; had ik nodig voor mijn versterker.
(www.artyx.nl)
Heel mooi! Net als je TV! is dat een 60" kuro? :9~

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Heel fraai!
Ik kan altijd zo jaloers worden op mensen die zo handig zijn en dat soort dingen zelf kunnen fabriceren d:)b

Ik heb wat dat betreft ook nog wel wat ideeën, maar ik ga eerst het Besta meubel maar weer eens aan de muur freubelen en zie over een paar maanden (als de benedenverdieping aangepakt wordt) wel weer verder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turtlespeed
Póg mo Thóin schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:32:
[...]

Heel mooi! Net als je TV! is dat een 60" kuro? :9~
Dank je :)

Het is een 50", maar staat op de nominatie vervangen te worden voor een 65" OLED.
(of heel misschien een 77").

[Voor 4% gewijzigd door Turtlespeed op 01-04-2019 11:22]

• icecreamfarmer
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:56
rschriemer schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:49:

Het wordt een wit meubel met een eiken ombouw (mdf met eiken fineer) van 240 breed, 50 hoog en 50 diep met een terugliggende achterwand om kabels ed weg te werken.

[Afbeelding]

Eerst maar eens bepalen of het 50 of 60 cm hoog moest worden.
50 dus.

[Afbeelding]

Onderdeeltjes zagen

[Afbeelding]

Stukje in elkaar

[Afbeelding]

Even kijken hoe het eiken staat

[Afbeelding]

Deurtjes passen en afstellen

[Afbeelding]

Verstek klaar om gelijmd te worden

[Afbeelding]

Verstek gelijmd

[Afbeelding]

Deurtjes in grondverf gespoten

[Afbeelding]

Grote gat is om makkelijk de achterkant van de reciever aan te sluiten zonder dat hij er helemaal uit moet aan de voorkant.
Kleine doorvoer onder is voor kabels van ziggo box.
Kleine doorvoer rechts is voor kabels van ps4

[Afbeelding]

Zelfde maar dan vanaf de voorkant

[Afbeelding]

Eiken zijdeglans afgelakt

[Afbeelding]

Maandag deurtjes in wit zijdeglans spuiten en hopelijk volgende week zaterdag alles aangesloten :)
Foto's werken niet?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +5Henk 'm!

• rschriemer
Klopt, geen idee hoe het komt.. :S
Ik zie ze zelf wel gewoon in Mn photobucket

Heb de link naar het photobucket album ff toegevoegd aan Mn post

Daar staat btw ook de eind resultaat foto nu in 8)

[Voor 31% gewijzigd door rschriemer op 06-04-2019 17:01]

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True