Omdat ik mij ergerde aan mijn kleine minimeubeltje ben ik zelf begonnen met het maken van een meubel. Ik wilde mijn subwoofer, receiver, dvd speler (lekker retro

), PS3 en mediaspeler er in kwijt kunnen. Ook moest het breed en diep genoeg zijn én wilde ik mijn kabels een beetje kunnen managen.
Nadat ik overwogen had om een Ikea kast te kannibaliseren heb ik er maar van afgezien. Daarom zelf maar wat op papier gezet en gekeken welke materialen ik nodig had. Vervolgens bij mijn ouders begonnen met het maken en daarna bij mezelf thuis geschilderd en in elkaar gezet.
Wat heb ik gebruikt?
- Hardboard voor de zijkanten en bovenkant
- Planken/panelen voor de draagplanken
- Timmerhout (geen idee hoe dat heet) voor de dragers
- Verf, grijs, mat. Wilde geen zwart en ook geen wit
- Spijkers en schroeven
- Speakerdoek
- Scharnieren
- Magneetsnappers
Totale kosten?
Ik heb werkelijk geen idee meer
Op dit moment is het min of meer af. Waar ik tegenaanliep is dat ik blijkbaar de hoogte van de deurtjes niet heb gemeten. Nu wordt de subwoofer voor een klein deel "bedekt". Ook had ik het idee om aan de achterkant een soort "klep" te maken die open kon als alles aanging. Dit zodat er airflow zou ontstaan. Daar heb ik vanaf gezien, aan de achterkant is genoeg ruimte en het is ook open. Misschien dat ik nog wel een hoekprofiel bovenin maak tegen het stof.
Maargoed, plaatjes:
Indeling, van beneden naar boven:
- Ruimte voor subwoofer
- Kabelbak
- Receiver
- DVD speler
- PS3
- Mediaspeler en externe hdd's
- Eventueel mijn PS4, of ruimte om de afstandsbedieningen in kwijt te kunnen
- De planken zijn 50cm breed en 50cm diep. Genoeg om moderne apparatuur in kwijt te kunnen en er is genoeg "ademruimte".
De planken binnenin laat ik zo, heb geen zin om speciaal daarvoor witte verf te kopen

Elke plank heeft linksachter een gat voor de kabels. De onderste plank wordt de kabelbak waar alle kabels/stekkerdozen/switch komen. Daar maak ik nog een frame of afdekplank voor. Op die manier blijven ze uit het zicht en van de grond.
Het plankje rechts is mijn drankplank en kan ik uitklappen om drinken en de afstandsbediening op te leggen.
Ik ben geen timmerman en kan eigenlijk helemaal niet klussen. Anders had ik die meetfouten ook niet gemaakt

Gelukkig hulp van mijn vader

En daarnaast is het ook gewoon leuk om mee bezig te zijn.
[
Voor 5% gewijzigd door
Vrijdag op 07-03-2019 11:54
]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!