Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420553
Deze ROM, Android 4.0.3.

Dus in de volgende versie zal het SD-kaartprobleem opgelost zijn.
Deze ROM werkt helaas niet goed met de TomTec...
- WiFi werkt niet
- Schermrotatie werkt verkeerd
- Werkt alleen met muis.

Ik zet jgelauffs ROM terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Mastermind schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:45:
Deze ROM, Android 4.0.3.

- WiFi werkt niet
- Werkt alleen met muis.

Ah ok, wel mooi om te zien dat het sd-kaartprobleem opgelost zal zijn!
Kan niet wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Catsefrats schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:22:
[...]

LOL... Zo'n idee had ik al. Maar bij het woord Perforator denk ik in eerste instantie aan zo'n kantoording om gaatje mee in papier te maken.

[afbeelding]

Dit ding, dat jij gebruikt, heet officieel een revolver-tang. :)

Hmmmm maar ff bij mun schoonpapa vragen of ie zo'n ding in zun rommelbakkies heeft liggen.

Dat HEMA-ding is idd perfect: ook de stand-up-functie is superpraktisch... en dat voor slechts 15 euries.
grappig genoeg heb ik een perforator gebruikt. het gevloek trok aandacht van collega's :)

ik heb alleen de camera gaten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439475

Ben me vandaag ook maar eentje gaan halen in de Bart Smit

Al de hele avond op bezig geweest en moet zeggen dat het best vlot werkt
Aangezien het mijn eerste android toestel is eerst wat zien tot hoeverre ik met deze versie de instellingen naar mijn zin kan zetten alvoor ik ga flashen maar dat zal er toch nog wel aankomen :p
In ieder geval bedankt voor de info over de pdf's deze gaan inderdaad prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor mensen die een extra adapter wilden:

http://shop.tom-tec.nl/pr...3fd75da374859be7e62c41741

Volgens mij lijkt deze er wel op en is niet te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Ik heb de TomTec Ultimate 10 sinds vorige week in bezit.
Deze was al voorzien van ICS ( Android 4.01 ) en ik moet zeggen dat het me alles meevalt.
Ik wist door dit topic al van de issues die nog opgelost moeten worden, zoals het werken met apps vanaf de SD kaart enz.
Maar voorlopig draait hij hier lekker.
Wat me wel opvalt is dat lopende processen niet zomaar gestopt kunnen worden ( met bijv. taakbeheer )
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe ICS waarbij de SD kaart wel gebruikt kan worden om apps naar toe te schrijven.
Heb bij " Light in the Box" een hoesje besteld met blu tooth toetsenbord, moet eerdaags binnenkomen uit Verwegistan.

Ik heb een technische vraag omtrent deze tablet:
Heeft iemand van jullie de tablet al eens open gemaakt, in de zin van " uit elkaar gehaald " ?
Zo ja: Is dit te doen zonder het touch screen los te halen. of zitten er schroefjes onder de zijkanten van de glasplaat ?
De reden waarom ik dit vraag is de volgende:
Een vriend van me heeft een tablet uit Hong Kong gehaald, mooi ding, die kon hij zo met een dunne schroevendraaier openklikken aan de zijkant.
Intern in de tablet bleek een micro sd kaarjte te zitten waarop het besturingsysteem geinstalleerd staat.
Zijn tablet had oorspronkelijk 1 gb intern geheugen. Dat wilde dus zeggen " 1 gb micro SD kaart waarop android 2.3 staat". En toen de truuk....
Hij heeft een 16 gb Micro SD kaart gepakt, de originele 1 gb hiernaartoe gecloned, de partities in orde gemaakt.... en ziedaar.... een tablet met 16 gb intern geheugen !!!!!!! Werkt perfect !

Ik wil dit ook gaan doen met mijn TomTec, ik heb een 32 gb microSD klasse 10 liggen, dus dat moet een hele vooruitgang worden. Maar ik wil mijn tablet niet slopen dus netjes openmaken zodat hij ook weer netjes in elkaar kan. Iemand ervaring met het openmaken ?

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Had ik inderdaad even naar moeten kijken toen mijn glasplaat nog loszat.
Maar je kunt de glasplaat zo losmaken, zit amper vast, Dan kun je het IPS scherm eruithalen en de eventuele interne SD-kaart van 4GB vervangen door een 32GB exemplaar idd (wel een class 4 of hoger gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@Mastermind: h'm klinkt alsof hij vrij eenvoudig te demonteren is... Ik neem aan dat de glasplaat ook weer vastegplakt moet worden ? iets van glaslijm gebruiken of zo ? of heeft iemand hier ook een tip voor ?
mocht ik aan de gang gaan dan maak ik wel even een kleine rapportage met foto's etc. die ik hier kan plaatsen, want er zullen wellicht meer mensen zijn die hier interesse in hebben.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Mastermind schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:45:
Deze ROM, Android 4.0.3.

- WiFi werkt niet
- Werkt alleen met muis.

Ik denk dat die ook beter geschkt is voor de Archos Arnova 9 G2, misschien kan iemand testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
p.s.: Dit is de hoes die ik besteld heb voor mijn TomTec Ultimate 10
http://www.miniinthebox.c...roid-tablets_p200917.html
Zal ook wel een gaatje moeten maken voor de camera, maar ach, als dat alles is...

[ Voor 19% gewijzigd door Olakius op 08-01-2012 12:23 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
Wat ik nou niet snap:
heel veel mensen kopen een tablet, want "dat is zo lekker makkelijk hanteerbaar op de bank".

Waarom kopen jullie dan een hoesje met een toetsenbord en muis?

Dan kun je toch eigenlijk net zo goed een netbook van 10 inch kopen?

Ik vind het voordeel van een tablet -as it is- juist, dat ik idd gewoon lekker makkelijk op de bank met dat ding kan internetten, filmpje kijken, boekje lezen etc. . Moet ik ff snel iets pakken, dan heb ik geen gesleur en gekloot met kabels en andere troep. Door er weer allerlei dingen (muis etc.) aan te gaan hangen, verlies je volgens mij steeds meer van de voordelen, die een tabletPC bieden: compactheid zonder zijwindzuigerreflexiecorrectieaanhangsel-accessoires.

Een tablet is in mijn ogen niet echt een "productief" apparaat. Als ik een brief o.i.d. moet schrijven, dan doe ik dat gewoon op mun PC of laptop, omdat dat gewoon stukken makkelijker (lees: sneller) werkt.

Ik zie dus het nut niet in van een etui met USB keyboard en muis.....

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:56

Shuriken

Life is all about priorities

Mastermind schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:49:
Had ik inderdaad even naar moeten kijken toen mijn glasplaat nog loszat.
Maar je kunt de glasplaat zo losmaken, zit amper vast, Dan kun je het IPS scherm eruithalen en de eventuele interne SD-kaart van 4GB vervangen door een 32GB exemplaar idd (wel een class 4 of hoger gebruiken).
Het interne geheugen zal niet in de vorm van een SD kaart zijn. Maar een tweetal NAND memory chips. Net zoals in de 8 inch versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.nonaak.nl/data/storage/attachments/2fc100dfcce02d5787b4efc8352019c0.JPG

Niet echt user replaceable zeg maar ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Shuriken op 08-01-2012 13:32 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
@Catsefrats: Tja, ieder zijn ding. Ik heb ook geen toetsenbord, maar zou het wel handig vinden.

Maar naast de meeste dingen die jij doet zit ik op de bank ook vaak een andere machine over te nemen waar ik de downloads/e-mail afhandel etc. En dat gaat best goed met 2X, zelfs hun muisimplementatie is erg fijn, maar in een aantal van die gevallen mis ik toch wel een fysiek toetsenbord of muis.

Ander voorbeeld waar ik een muis nodig heb is als ik bijv. op GoT in een thread zit met spoilers (zie hieronder). Maar misschien snap ik Android gewoon niet helemaal, ik heb iig geen idee hoe ik dat kan selecteren met mijn vingers.

En als laatste voorbeeld is het typen van deze reply. Ik doe het nu op een desktop, op de tomtec zou het zeker 3x zo lang duren.

spoiler:
Hallo

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 08-01-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:06
Olakius schreef op zondag 08 januari 2012 @ 11:57:
@Mastermind: h'm klinkt alsof hij vrij eenvoudig te demonteren is... Ik neem aan dat de glasplaat ook weer vastegplakt moet worden ? iets van glaslijm gebruiken of zo ? of heeft iemand hier ook een tip voor ?
mocht ik aan de gang gaan dan maak ik wel even een kleine rapportage met foto's etc. die ik hier kan plaatsen, want er zullen wellicht meer mensen zijn die hier interesse in hebben.
Ik ben zeker geïnteresseerd. Niet alleen voor 't geheugen, maar ook voor het beter bevestigen van de glasplaat. De mijne laat op 2 hoeken iets los en zal er binnenkort geheel afdonderen denk ik. ;w Heb nog niet het lef gehad de plaat los te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:26
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:46:
[...]

wat is dan de snelheid van de connectie als ik vragen mag ik haal max 72 mbps
Wat ik niet begrijp is de download snelheid.
Met de app traffic monitor haal ik een download snelheid van gem. 400kbps.
Upload ligt tussen 4 en 5 Mbps.
ping: 14 ms

Op mijn Galaxy s2, haal ik 1500 kbps/9500 kbps

De wifi analyzer geeft goede waarden.

Iemand enig idee?

draai de jgelauff rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437274

Ik heb geen flash op mijn Xiron 4.0.1, heb van alles geprobeerd. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-06 17:28
Anoniem: 437274 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:30:
Ik heb geen flash op mijn Xiron 4.0.1, heb van alles geprobeerd. Kan iemand hier iets meer over vertellen?
sattertje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:16:
[...]

Had het zelfde, meerdere browsers geprobeerd, werken allen niet met flash onder ics.
De stock versie met stock browser werkt wel met flash
Flash op ICS werkt dus nog niet...

[ Voor 3% gewijzigd door BastienVH op 08-01-2012 14:41 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438636

tomtec ultimate 10 voorzien van ics 4.0.1 dit ging gelukkig zonder problemen, maar aangezien een aantal zaken nog niet werkt wil ik terug naar stock rom en nu komt het probleem... als ikk de tomtec opstart met de esc ingedrukt kont hij met het andoidscherm met een ! er in als ik nu de usb kabel aansluit ziet windows de tomtec als unknown device FULL ik kan geen USB driver installeren voor dit device en kan zodoende niet via RKAndroidTool terug flashen.
Wel kna ik de update.img terug plaatsen op de sc-card doch deze wordt om de een of andere reden niet uitgevoerd, krijg na een reboot wel de melding om de update.img te verwijderen... doch tablet blijft in ICS 4.0.1

Is er nog een andere mogelijkheid om terug te gaan naar stock rom of jgelauff rom versie 2.0?????

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 438636 op 08-01-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Laatst online: 06:12
Anoniem: 438636 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:34:
tomtec ultimate 10 voorzien van ics 4.0.1 dit ging gelukkig zonder problemen, maar aangezien een aantal zaken nog niet werkt wil ik terug naar stock rom en nu komt het probleem... als ikk de tomtec opstart met de esc ingedrukt kont hij met het andoidscherm met een ! er in als ik nu de usb kabel aansluit ziet windows de tomtec als unknown device FULL ik kan geen USB driver installeren voor dit device en kan zodoende niet via RKAndroidTool terug flashen.
Wel kna ik de update.img terug plaatsen op de sc-card doch deze wordt om de een of andere reden niet uitgevoerd, krijg na een reboot wel de melding om de update.img te verwijderen... doch tablet blijft in ICS 4.0.1

Is er nog een andere mogelijkheid om terug te gaan naar stock rom of jgelauff rom versie 2.0?????
Je moet de tablet niet opstarten met esc ingedrukt, maar je tablet dat uit is met esc ingedrukt aan de usb kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:26
sattertje schreef op zondag 08 januari 2012 @ 14:30:
[...]

Wat ik niet begrijp is de download snelheid.
Met de app traffic monitor haal ik een download snelheid van gem. 400kbps.
Upload ligt tussen 4 en 5 Mbps.
ping: 14 ms

Op mijn Galaxy s2, haal ik 1500 kbps/9500 kbps

De wifi analyzer geeft goede waarden.

Iemand enig idee?

draai de jgelauff rom
Lag aan de app.
Met andere apps geeft hij veel hogere snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-04 20:55
We verwachten hier eigen inzet, en daarnaast is dit topic hier niet voor bedoeld.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 08-01-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 08-01-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
Oke bedankt, en met bellen bedoel je om te vragen of deze in een filiaal te vinden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
yonathan schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:11:
[...]

Oke bedankt, en met bellen bedoel je om te vragen of deze in een filiaal te vinden is ?
dan kun je je vraag stellen, je kan ook je interesse tonen op de website van bart smit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249253

Hoi Jgelauff,

Allereerst bedankt, werkt lekker vlot.
heb jij de custom roms gemaakt? - ik heb wat problemen in de Market, als ik zoek op b.v. RTL Gemist
dan kan ik niet op RTL gemist drukken, hij blijft laden,
is het mogelijk als je nieuwere versie van Market er op zet (Hopelijk lost dat de problemen op)

Ik hoor graag, dankje.

Gr. Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 249253 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:46:
Hoi Jgelauff,

Allereerst bedankt, werkt lekker vlot.
heb jij de custom roms gemaakt? - ik heb wat problemen in de Market, als ik zoek op b.v. RTL Gemist
dan kan ik niet op RTL gemist drukken, hij blijft laden,
is het mogelijk als je nieuwere versie van Market er op zet (Hopelijk lost dat de problemen op)

Ik hoor graag, dankje.

Gr. Marco
de market doet vaker raar, als je alleen op rtl zoekt kun je het zo installeren. Ik ben nog bezig met de nieuwe market. constateer alleen dat rtl gemist het sowieso niet doet.

[ Voor 4% gewijzigd door jgelauff op 08-01-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonathan
jgelauff schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:21:
[...]

dan kun je je vraag stellen, je kan ook je interesse tonen op de website van bart smit.
Ik heb hem al eerder "gereserveerd" op de site als je dat bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433491

Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb sinds deze week een Xiron 10 inch van de blokker.
Is deze hetzelfde als de tomtec ? En kan ik deze ook met deze upgraden naar 4.0 ?
En standaard kon ik de market niet vinden.
Maar nu kan ik hem ook niet installeren omdat hij foutmelding geeft.
Kan iemand mij hierbij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278840

Welkom
Ik zou eerst zeggen, begin bij het begin en lees deze eerst rustig door, dan zul je al antwoorden vinden op je vragen. Wat je dan nog begrijpt kun je altijd kwijt, zo komen we vooruit en kijken we niet alleen terug!
succes!
Anoniem: 433491 schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:37:
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb sinds deze week een Xiron 10 inch van de blokker.
Is deze hetzelfde als de tomtec ? En kan ik deze ook met deze upgraden naar 4.0 ?
En standaard kon ik de market niet vinden.
Maar nu kan ik hem ook niet installeren omdat hij foutmelding geeft.
Kan iemand mij hierbij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

jgelauff schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:52:
[...]

de market doet vaker raar, als je alleen op rtl zoekt kun je het zo installeren. Ik ben nog bezig met de nieuwe market. constateer alleen dat rtl gemist het sowieso niet doet.
Eergister had ik via Aptoide de Market geupdate, dat resulteerde bij mij in een crashende Market App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 10:22
Na het lezen van dit topic ben ik vandaag nog naar de Blokker gerend om daar de Xiron op te halen :P
16:45 dus snel dat ding mee sleuren en weer naar huis..
Kom ik thuis aan, zit er stof onder de glasplaat :( en 2 dode pixels :(
Ook constateerde ik dat er geen afdekfolie overheen zat, morgen dus maar even terug!
In de winkel dat ding maar testen voor ik weer voor jan*** naar huis ga.

Had eerder de Yarvik 410 TAB, 149,- met resistief scherm..
Moet zeggen, dit is wel een verademing voor die paar tientjes meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Hm, wellicht ren ik de Blokker ook nog even binnen morgen... Klinkt allemaal erg intressant en erg value-for-money!

Of nog iemand die hem 2ehands wegdoet... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122782

Ik heb er hier een (Tomtec Ultimate10 Tablet van Bartsmit) die direct weg mag. Is alleen gebruikt om 4.0 te installeren en is nog als nieuw (geen dode pixels)! incl bon van 20 december. Ik ben morgen (10 jan) tot 15.00 uur thuis (Uden) om hem af te halen (word niet verstuurd). Mail me even op beukhof1 (at) gmail (dot) com

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 122782 op 09-01-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Ik ben op zoek naar een hoes voor deze tablet.
Kennen jullie nog leuke alternatieve naast de Hema hoes en de 123bestdeal variant?

Ik zat naar dit te kijken maar ik vraag me af of het wel zou passen? Weten jullie misschien waar eventueel op moet letten?
http://www.lightinthebox....ad-2--zwart-_p176390.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:01

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij gaat een ipad 2 hoes nooit passen

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
ik heb bij de Heme net de ipad hoes opgehaald, een mooie zilvberen, past precies bij de inrichting van mijn huis :)

Meteen naar de blokker gegaan, aparaat omgeruild, deden ze niet moeilijk over.
Nu ben ik m naar 4 aant flashen, kijken of dat wat is :)

----------
inmiddels is het flashen gelukt :)
Android 4.0, nu lekker surfen door de market :)

[ Voor 16% gewijzigd door Aherin op 09-01-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Royz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:50:
Volgens mij gaat een ipad 2 hoes nooit passen
Oh ja dat klopt iPad 2 is dunner dan de originele iPad.

Zou de Tomtec wel in een iPad 1 case passen aangezien die wat dikker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
soeskip schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:03:
[...]

ik heb de mijne in een ipad 1 case zitten, moest alleen even ergens een stukje verknippen voor de stroomvoorziening, en voor de webcam e.d, maar dat zijn zaken die ik toch niet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Anoniem: 122782 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 00:53:
Ik heb er hier een (Tomtec Ultimate10 Tablet van Bartsmit) die direct weg mag. Is alleen gebruikt om 4.0 te installeren en is nog als nieuw (geen dode pixels)! incl bon van 20 december. Ik ben morgen (10 jan) tot 15.00 uur thuis (Uden) om hem af te halen (word niet verstuurd). Mail me even op beukhof1 (at) gmail (dot) com
Uden is mij wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Shuriken schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:31:
[...]

Het interne geheugen zal niet in de vorm van een SD kaart zijn. Maar een tweetal NAND memory chips. Net zoals in de 8 inch versie:

[afbeelding]

Niet echt user replaceable zeg maar ;) .
Bedankt voor je informatie en foto's ! Ik ga er idd ook vanuit dat de 10inch min of meer hetzelfde is als de 8inch, dus dat er geen interne SD inzit. Daardoor dus ook niet te upgraden zoals ik eerder beschreef...
Nou ja, dan laat ik hem maar dicht ( wel zo veilig ) hahaha
En wacht ik rustig af op 4.03 waarbij de SD kaart w.s. weer gebruikt kan worden om apps naar toe te schrijven. Dan gaat de 32gb gewoon in het sd slot en is het ook klaar.

Ben heel benieuwd wanneer de nieuwe rom klaar is, ik moet me toch ook maar eens meer gaan verdiepen in het zelf aanpassen van de roms, lijkt me nuttig ( en leuk )

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
soeskip schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Zoals je hier al hebt kunnen lezen, zijn er meerdere mensen hiero (including me) die gewoon een IPad1 hoes gebruiken. Ik heb alleen aan de zijkant wat extra openingen moeten knippen om alle aansluitingen (USB, HDMI, voeding etc) toegankelijk te maken. Voorste webcam heb ik een uitsparing voor gemaakt, achterkant laat ik mooi zoals ie is. De camera's zijn sowieso niet echte topkwaliteit, dus zal ik ze ook (bijna) niet gebruiken. HEMA levert een stevige hoes, die je ook nog in een upright positie kunt zetten...en dat voor 15 euries.

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122782

Dat is jammer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249253

jgelauff schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:52:
[...]

Hey,

ik heb APK van Market 3.3 van iemand gekregen en erop gezet, na installatie lijkt alles goed maar na reboot, krijg ik een crash.

Als ik hem herinstalleer, gaat het weer een keer goed, vervolgens weer fout.
Ook als ik op RTL Gemist icoon druk "Application not found"

Lijkt erop dat ie helemaal in de war is. Ik zal de ROM weer terugzetten van jou, wachten tot jij de Market in orde hebt.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162607

Weet er nog iemand een Hema waar ze de ipad hoes nog wel hebben?
Kan er geen vinden hier in de buurt. Iedere keer zeggen ze dat ik hem online moet bestellen maar kan hem daar nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
Anoniem: 162607 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:44:
Kan er geen vinden hier in de buurt. Iedere keer zeggen ze dat ik hem online moet bestellen maar kan hem daar nergens vinden.
Bij ons hadden ze 'm ook niet meer. Gewoon bij de klantenservice vragen of ze een ander filiaal willen bellen en 'm daar ff "achter"laten leggen...

Heb een grijze ZONDER STIPPEN :)

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 19:54
Anoniem: 162607 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:44:
Ik heb hem verleden week in Leidschendam gehaald in Leidsenhage ze hadden er nog genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis079
  • Laatst online: 17-02 20:28
Hema Lelystad heeft die zilveren met witte stippen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik had ook een hema hoes maar de boven en onderkant drukken toch iets omhoog hoor. Of ben ik perfectionistisch?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Afgelopen weekend flink met mijn Xiron zitten spelen. Hij is nog voorzien van de originele firmware.

Moet wel zeggen dat hij tegenvalt qua stabiliteit. Tot tweemaal wilde hij gewoon helemaal niet meer aan nadat hij een tijdje in standby had gestaan. Ook de browser crashte regelmatig, zelfs op een simpele squirrelmail webmail pagina :(

Verder ben ik erg blij met de tablet (en mijn lelijke grijs met witte stippen hemahoes :D), maar die stabiliteit is toch wel een issue, met name van de browser.

Robo Defence en Angry Birds werken verer prima, maar dat was niet het primaire doel ;))

Wellicht dat ICS uitkomst bied qua stabiliteit, maar hoop dat er een versie komt die de bekende issues oplost, anders... heeft iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door EMP op 10-01-2012 13:04 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
EMP schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:02:
Afgelopen weekend flink met mijn Xiron zitten spelen. Hij is nog voorzien van de originele firmware.

Moet wel zeggen dat hij tegenvalt qua stabiliteit. Tot tweemaal wilde hij gewoon helemaal niet meer aan nadat hij een tijdje in standby had gestaan. Ook de browser crashte regelmatig, zelfs op een simpele squirrelmail webmail pagina :(

Verder ben ik erg blij met de tablet (en mijn lelijke grijs met witte stippen hemahoes :D), maar die stabiliteit is toch wel een issue, met name van de browser.

Robo Defence en Angry Birds werken verer prima, maar dat was niet het primaire doel ;))

Wellicht dat ICS uitkomst bied qua stabiliteit, maar hoop dat er een versie komt die de bekende issues oplost, anders... heeft iemand een idee?
Ik draai op mijn Tomtec de ICS beta en is tot nu toe 1x spontaan herstart, maar heeft geen last van de zogenaamde sleep of death(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Laatst online: 07-04 16:06
Dat niet opstarten van standby lag bij mij aan mijn SD kaart.
Klikte mijn sd kaart eruit en dan klikt ik op de aan knop en dan reageerde die wel.
Nu heb ik een andere sd kaart en heb er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

EMP schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:02:

Op ICS is de browser veel stabieler echter is het lastiger multitasken. Op dit moment ben ik heel tevreden dankzij Opera Mobile en de custom ROM van jgelauff. Bij de settings van Opera Mini heb ik wel ingezet dat hij zich als Desktop ipv Tablet moet gedragen ivm voorschotelen mobiele websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162607

Catsefrats schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Bij ons hadden ze 'm ook niet meer. Gewoon bij de klantenservice vragen of ze een ander filiaal willen bellen en 'm daar ff "achter"laten leggen...

Heb een grijze ZONDER STIPPEN :)
Ik heb de Hema een mail gestuurd met de vraag of ze hem nog ergens hebben.
Het liefst zwart zonder stippen enzo.

Zijn er geen andere winkels die deze hoesjes verkopen? Kan niets vinden wat er zo uit ziet zonder toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:27:
Op dit moment ben ik heel tevreden dankzij Opera Mobile en de custom ROM van jgelauff. Bij de settings van Opera Mini heb ik wel ingezet dat hij zich als Desktop ipv Tablet moet gedragen ivm voorschotelen mobiele websites.
Dan ga ik dat binnenkort eens proberen :) Thx!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
;w Hallo allemaal

ik volg dit tropic al van het beging en heb een xiron van de blokker en ben er tevreden mee,
heb de gelijk custom rom jgtwapt7526v200 erop gezet en alles werkt goed.
kan ondertussen ook met een losse bluetooth gps er mee navigeren

nu heb ik nog twee vragen ;

1. ik wil nu nog dat ik een een diashow laten draaien van de foto's die op mijn popcorn c-200 alleen heb nog geen app kunnen vinden die dat kan weet iemand een oplossing

2. heb er huawei e180 dongel in de usb poort van de tablet zitten met een vodofone data abonnement en wil ook op deze manier kunnen internetten
de tablet geeft aan dat de dongel geregristeerd is in het netwerk van vodafone maar hoe moet een ik een verbinding maken met netwerk zodat ik kan internetten.

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Laatst online: 07-04 16:06
GoT is geen Marktplaats.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 10-01-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker-frank
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07-2023
Beste allen,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een Huawei 3G mini Pcie (hopelijk op de plaats van een WIFI mini Pcie te plaatsen in de tablet en wat is de kans om deze werkend te krijgen? Iemand enig idee, waar moet ik rekening mee houden? Heeft iemand de tablet fysiek uit elkaar gehaald? Zijn er foto's van?

Groet,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jwsmid schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:56:
1. ik wil nu nog dat ik een een diashow laten draaien van de foto's die op mijn popcorn c-200 alleen heb nog geen app kunnen vinden die dat kan weet iemand een oplossing

2. heb er huawei e180 dongel in de usb poort van de tablet zitten met een vodofone data abonnement en wil ook op deze manier kunnen internetten
de tablet geeft aan dat de dongel geregristeerd is in het netwerk van vodafone maar hoe moet een ik een verbinding maken met netwerk zodat ik kan internetten.

jwsmid
met de eerste vraag kan ik je niet helpen helaas,

de tweede vraag:
3g wordt geactiveerd als wifi uit staat?
wordt er een apn aangemaakt? anders moet je eerst een apn aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Het lukt mij niet een backup te maken. Ik heb mijn Xiron nu op ICS draaien en wil (net als op mijn HTC'tje) af en toe van rom kunnen wisselen. Een nandroid backup optie als 4EXT of ROM Manager is niet beschikbaar neem ik aan. Daarom heb ik vanuit de OT DEZE instructies gevolgd. Maar de laatste stap lukt niet. Ik heb root en zie na het SU commando ook op de tablet dat Superuser de toegang meldt. 'k Heb het idee dat het iets simpels is, maar ik zie het niet. Iemand? Verder vraag ik mij af wat die backup zou bevatten. Is het een complete ROM-backup? Zo niet, dan heeft het voor mijn doeleinden sowieso weinig nut denk ik.
C:\Users\Ikke\Downloads\Tablet\Backup And Restore\Backup>adb devices
List of devices attached
0123456789ABCDEF device

C:\Users\Ikke\Downloads\Tablet\Backup And Restore\Backup>adb push rkdump /data/
2713 KB/s (63916 bytes in 0.023s)

C:\Users\Ikke\Downloads\Tablet\Backup And Restore\Backup>adb shell
root@android:/ # cat /proc/mtd
cat /proc/mtd
dev: size erasesize name
mtd0: 00400000 00004000 "misc"
mtd1: 00800000 00004000 "kernel"
mtd2: 01000000 00004000 "boot"
mtd3: 01000000 00004000 "recovery"
mtd4: 10000000 00004000 "backup"
mtd5: 07400000 00004000 "cache"
mtd6: 20000000 00004000 "userdata"
mtd7: 00400000 00004000 "kpanic"
mtd8: 10000000 00004000 "system"
mtd9: a3400000 00004000 "user"
root@android:/ # /data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/update.img
/data/rkdump /dev/block/mtdblock4 /sdcard/update.img
unknown image (00 00 00 00)
1|root@android:/ #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Hakkie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:19:
Het lukt mij niet een backup te maken. Ik heb mijn Xiron nu op ICS draaien en wil (net als op mijn HTC'tje) af en toe van rom kunnen wisselen. Een nandroid backup optie als 4EXT of ROM Manager is niet beschikbaar neem ik aan. Daarom heb ik vanuit de OT DEZE instructies gevolgd. Maar de laatste stap lukt niet. Ik heb root en zie na het SU commando ook op de tablet dat Superuser de toegang meldt. 'k Heb het idee dat het iets simpels is, maar ik zie het niet. Iemand? Verder vraag ik mij af wat die backup zou bevatten. Is het een complete ROM-backup? Zo niet, dan heeft het voor mijn doeleinden sowieso weinig nut denk ik.

[...]
Ik denk dat er geen update.img in de backup mtd block aanwezig is bij deze BETA rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
jgelauff schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:27:
[...]Ik denk dat er geen update.img in de backup mtd block aanwezig is bij deze BETA rom.
Kijk, dat zal die simpele verklaring zijn. ;) Betekent dit dat je dan op geen enkele manier een (liefst nandroid) backup kunt maken? Zou mooi zijn geweest als het in de flash tools was ingebakken. Helaas... Heb wel een Titanium backup van alle apps+data, dat scheelt natuurlijk ook al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Vandaag mijn hoesje met toetsenbord binnen gekregen...
http://www.miniinthebox.c...roid-tablets_p200917.html
Voor degene die ook een hoesje zoeken even een paar opmerkingen:
Dit is een 10" hoesje, dus... te groot voor de tomtec ultimate 10 ( die is 9.7 inch )
de haakjes aan de rechterzijkant en de twee aan de onderkant heb ik plat gebogen ( zijn van metaal ) , zodat de tablet een beetje kan zakken, want vreemd genoeg stak hij aan de bovenkant uit.
Nu zit hij mooi op hoogte. Het rechterhaakje kun je ook zo laten, maar ik heb het plat gemaakt omdat de aansluiting van het toetsenbordje er dan gemakkelijker in kan. De tablet zit nu onder het linker haakje vast, en ik heb op de achterkant van de tablet 2 banen klitteband geplakt, en op de hoes twee banen velours ( spelling ? ) zodat hij met klitteband aan de hoes vast zit, zit mooi en stevig vast.
Ik was onder de indruk van het toetsenbordje, werkt lekker soepel en snel. Ik dacht dat het blu-tooth zou zijn, maar hij heeft een USB stekker. Deze gewoon aan de zijkant van de tablet ingeplugd en werkt als een zonnetje.
Het is een klein beetje knutselen, maar je hebt er een stevige hoes voor terug, met toetsenbord ( voor degene die dat handig vinden hahahaa ) en je kunt het ' scherm ' gedeelte rechtop zetten dmv een uitklapbaar voetje op de hoes.

[ Voor 5% gewijzigd door Olakius op 11-01-2012 20:30 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Hakkie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:19:

[...]
Je zou het kunnen proberen met deze programma's: CloneZilla

http://sourceforge.net/pr....11-23-amd64.iso/download

of anders Partec Magic
http://sourceforge.net/projects/partedmagic/

beide zijn op cd te branden, daarna de pc opstarten vanaf cd.
wel even op je tablet bij USB Foutopsoring ( Instellingen, instellingen voor ontwikkelaars ) het vinkje aan zetten, anders ziet parted magic je root niet.

Succes

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
Hallo jgelauff

Ik heb de huawei e180 dongel in de usb poort en de wifi staat uit en de apn is aangemaakt en de instellingen zijn goed maar kan geen verbinding maken met het vodafone netwerk de tablet ziet met de dongel wel de verschillende netwerken kan ook kiezen tussen gprs (led groen) en de 3g (hsdpa) (led blauw) van vodafone.
de dongel wordt wel regegristeerd in het netwerk van vodafone.
De dongel werkt wel in de laptop daar moet ik verbinding maken met *99# maar dat kan ik nergens vinden in de tablet instellingen

wat doe ik fout

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jwsmid schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:37:
Hallo jgelauff

Ik heb de huawei e180 dongel in de usb poort en de wifi staat uit en de apn is aangemaakt en de instellingen zijn goed maar kan geen verbinding maken met het vodafone netwerk de tablet ziet met de dongel wel de verschillende netwerken kan ook kiezen tussen gprs (led groen) en de 3g (hsdpa) (led blauw) van vodafone.
de dongel wordt wel regegristeerd in het netwerk van vodafone.
De dongel werkt wel in de laptop daar moet ik verbinding maken met *99# maar dat kan ik nergens vinden in de tablet instellingen

wat doe ik fout

jwsmid
Ik ben ook even aan het zoeken voor je maar heb je al eens *99# gebeld met de phone app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Olakius schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:29:
Vandaag mijn hoesje met toetsenbord binnen gekregen...
Deze is speciaal voor een 9,7" tablet en kost maar 13 euro, incl. verzendkosten:
http://www.everbuying.com/product113039.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 20:16
Heeft iemand iets gedaan met deze download die online gekomen is bij http://www.newsmy.com/DownloadCenter.aspx

20120106K97 optimized music player issue (Note 5 December 2011 can only brush the machine factory)

Het duurt dagen om te downloaden dus vraag mij af of het de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Nouja schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:18:
Heeft iemand iets gedaan met deze download die online gekomen is bij http://www.newsmy.com/DownloadCenter.aspx

20120106K97 optimized music player issue (Note 5 December 2011 can only brush the machine factory)

Het duurt dagen om te downloaden dus vraag mij af of het de moeite is.
ja heb ik al gedraaid , niet de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
h'm die hoes van Mastermind is dan handiger dan degene die ik nu heb.. nou ja, het werkt en dat is al iets...

Ik heb even een vraag van heel andere orde, hoop dat het niet te veel off-topic is.

Ik heb mijn TomTec Ultimate 10 met een mini hdmi -> hdmi aangesloten op mijn lcd televisie.
Heb prachtig beeld , en kan gewoon op de tablet de touch screen gebruiken.
Maar op de tablet zelf heb ik geen beeld , dat is alleen op de televisie zichtbaar op dat moment.
Dus... moet ik met het gebruik van de touch screen een beetje gokken waar de apps ong. zitten op de tablet.
en dat is niet echt makkelijk.
dus ik vroeg me af of er niet een soort " Cursor " bestaat die met je vinger mee beweegd over het scherm, net als de cursor in windows zeg maar. Dan zie ik in ieder geval op de tv waar mijn vinger is op de tablet.
Misschien is er een app voor ?? heb al een beetje gezocht in market / blackmarkt maar nog niet gevonden.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
Hallo jgelauff

Ook met phone app *99# gebeld werkt ook niet.
heb onder tussen gsm signal monitor app op de tablet gezet en geeft een mooi signaal weer.
dus de app ziet de dongel wel.

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenH
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 13:46
Olakius schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:43:
dus ik vroeg me af of er niet een soort " Cursor " bestaat die met je vinger mee beweegd over het scherm, net als de cursor in windows zeg maar. Dan zie ik in ieder geval op de tv waar mijn vinger is op de tablet.
Misschien is er een app voor ?? heb al een beetje gezocht in market / blackmarkt maar nog niet gevonden.
Misschien het simpelste om dan een draadloze muis aan te sluiten, dan krijg je een muiscursor, en kan je vanop afstand nog bedienen ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Die bestaat wel, als ik mijn vinger op het tablet zet krijg ik ook feedback in de vorm van een rondje op het tablet. Staat onder toegankelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 22:34
Olakius schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:43:
h'm die hoes van Mastermind is dan handiger dan degene die ik nu heb.. nou ja, het werkt en dat is al iets...

Ik heb even een vraag van heel andere orde, hoop dat het niet te veel off-topic is.

Ik heb mijn TomTec Ultimate 10 met een mini hdmi -> hdmi aangesloten op mijn lcd televisie.
Heb prachtig beeld , en kan gewoon op de tablet de touch screen gebruiken.
Maar op de tablet zelf heb ik geen beeld , dat is alleen op de televisie zichtbaar op dat moment.
Dus... moet ik met het gebruik van de touch screen een beetje gokken waar de apps ong. zitten op de tablet.
en dat is niet echt makkelijk.
Ik krijg geen beeld op de TV. Heb jij een andere rom ?
Als je een muis aansluit krijg je gewoon een cursor !

edit : // oei, muis verhaal was al geantwoord.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Ja ik heb het inderdaad gemerkt, muis aangesloten en je krijgt een cursor ! Handig !
Geen beeld heeft w.s. te maken met de resolutie.... Niet alle televisies herkennen de resolutie van de tablet..
Ik weet niet of je de resolutie van de tablet in kunt stellen ( heb het niet kunnen vinden althans )
Ik had het met mijn xbox ook, hdmi geen beeld, toen in de xbox de instellingen veranderd en wel beeld.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
jwsmid schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 23:11:
Hallo jgelauff

Ook met phone app *99# gebeld werkt ook niet.
heb onder tussen gsm signal monitor app op de tablet gezet en geeft een mooi signaal weer.
dus de app ziet de dongel wel.

jwsmid
even bij Instellingen > Meer > Mobiele netwerken en dan even zoeken naar het juiste netwerk, dan zou de tablet alle goede instellingen moeten gebruiken en zou je gewoon moeten kunnen internetten via 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
Hallo YONAh

Het zoeken naar juiste netwerk heb ik algedaan heb ook de juiste instellingen vodafone erin gezet apn toegang en wachtwoord, de dongel wordt ook in het netwerk van vodafone geregristeerd, alleen in de browser krijg ik de melding dat er geen verbinding is met het internet..

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
staat er niks over op de vodafone website?
Heb je de blox wel aangezet? volgens mij heb je die nodig bij vodafone?

=================================================
Hoe stel ik mijn Samsung Galaxy Tab in voor internet?

Koop je je Samsung Galaxy Tab online of in een Vodafone winkel, dan is de tablet al voorzien van de juiste instellingen.
Wil je de instellingen handmatig invoeren of wijzigen, dan kan dit via het menu:

Ga naar "Instellingen" -> "Draadloos en netwerk" -> "Mobiele netwerk" -> "Namen toegangspunten"
APN: Vul hier het toegangspunt tot ons datanetwerk in.
Heb je een Mobiel Breedband abonnement, vul dan de APN office.vodafone.nl in als toegangspunt.
Heb je een Mobiel Breedband+Bel+Sms abonnement, dan maak je gebruik van de APN live.vodafone.com.
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Dit vond ik op de website, ik ga er vanuit dat je dit al geprobeerd hebt?
Heb je al contact gekocht met de klantenservice?

[ Voor 78% gewijzigd door Aherin op 12-01-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jwsmid schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:13:
Hallo YONAh

Het zoeken naar juiste netwerk heb ik algedaan heb ook de juiste instellingen vodafone erin gezet apn toegang en wachtwoord, de dongel wordt ook in het netwerk van vodafone geregristeerd, alleen in de browser krijg ik de melding dat er geen verbinding is met het internet..

jwsmid
even voor alle zekerheid heb je het vinkje bij gegevenstoegang aan ook aangevinkt staan?

ik kom toch wat verhalen op internet tegen over je *99# maar ben er nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
Hallo jgelauff

ik kwam dit op youtube tegen "http://www.youtube.com/watch?v=_ytB2pegOuI" bij deze app moet je ook *99# invullen.
Ik heb deze app nog niet kunnen vinden.
ik denk echt het probleem bij het inbellen zit omdat wij nergens het nummer *99# kunnen invoeren en met de phone app werkt het niet.
ik weet niet hoe het bij de Android 4.0 zit kun je daar wel het nummer ergens invullen?

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
jgelauff schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:46:
[...]

even voor alle zekerheid heb je het vinkje bij gegevenstoegang aan ook aangevinkt staan?

ik kom toch wat verhalen op internet tegen over je *99# maar ben er nog niet uit
Ik weet dat je, onder linux, vaak een mobiele verbinding aan moet maken en dit dan in moet voeren om met je modem cq dongel te verbinden.. maar bij tablets ben ik het nog niet tegen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
voor de inbel zaken van een 3g dongle kan dit topic http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991342
volgens mij een oplossing bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438774

Hallo Ook ik heb problemen met de dongel. Ik heb een andere tablet gehaald van Blokker, op mijn 8 inch xiron werkt die gewoon, en zie ik ook div.providers.dan kies ik prepaid internet van kpn, en dan werkt die gewoon, en wordt de apn automatisch neergezet. Bij de 10 inch van blokker zie ik geen providers, en kan ook de apn niet handmatig instellen. iemand een Idee? heb ook al contact gehad, met xiron, en wordt dan gezet dat je de pincode van je simkaart weg moet halen, ook dat werkt niet, terwijl ik op de acht inch tablet wel 3 g internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
hmz eerlijk gezegt weet ik het dan ook niet verder :( zelg gebruik ik mijn telefoon (ook android) als hotspot, scheeld een hoop gezeur..

wat ik aan mijn tab merk is dt mijn toetsenbord soms naar het chinees verspringt, iemand anders hetzelfde euvel? verder werkt het fantastisch.. beter dan een ipad hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Yonah schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:34:
hmz eerlijk gezegt weet ik het dan ook niet verder :( zelg gebruik ik mijn telefoon (ook android) als hotspot, scheeld een hoop gezeur..

wat ik aan mijn tab merk is dt mijn toetsenbord soms naar het chinees verspringt, iemand anders hetzelfde euvel? verder werkt het fantastisch.. beter dan een ipad hahaha
Ik heb daar geen last van, heb je ook draaien op de ICS beta?
Misschien kan je proberen de toetsenbord taal en indelingen ff opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Voor iedereen die niet wil bellen met zijn tablet is dit wellicht een optie, het verwijderen van de "phone services"
Volgens de schrijver van het artikel geeft dit duidelijk meer werktijd op de accu ( accu is minder snel leeg doordat deze services niet meedraaien ) , en bovendien schijnt de tablet sneller op te starten en af te sluiten. Dat laatste lijkt mij niet zo heel boeiend, maar een langere werktijd met de accu is altijd meegenomen.

Dit vereist ( zoals de website omschrijft ) een geroote tablet, en is geheel op eigen risico.
Ik ben alleen ff doorgeef luik, mocht je het proberen en het gaat mis... kom niet bij mij hahaha

dit is de link waar duidelijke uitleg te vinden is:

http://reviews.cnet.com/8...roid-tablet-battery-life/

p,s, Menu en setting zijn te zien door ( zoals bij wel meer programma's op de tablet ) onderin het scherm op de drie boven elkaar staande stipjes te klikken....
en nog een tip: wordt ook in het artikel al gezegd maar je moet superuser aanzetten om in de map data files te kunnen zien, anders zie je een lege map.

[ Voor 41% gewijzigd door Olakius op 13-01-2012 14:18 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:06:
Voor iedereen die niet wil bellen met zijn tablet is dit wellicht een optie, het verwijderen van de "phone services"
Volgens de schrijver van het artikel geeft dit duidelijk meer werktijd op de accu ( accu is minder snel leeg doordat deze services niet meedraaien ) , en bovendien schijnt de tablet sneller op te starten en af te sluiten. Dat laatste lijkt mij niet zo heel boeiend, maar een langere werktijd met de accu is altijd meegenomen.

Dit vereist ( zoals de website omschrijft ) een geroote tablet, en is geheel op eigen risico.
Ik ben alleen ff doorgeef luik, mocht je het proberen en het gaat mis... kom niet bij mij hahaha

dit is de link waar duidelijke uitleg te vinden is:

http://reviews.cnet.com/8...roid-tablet-battery-life/

p,s, Menu en setting zijn te zien door ( zoals bij wel meer programma's op de tablet ) onderin het scherm op de drie boven elkaar staande stipjes te klikken....
en nog een tip: wordt ook in het artikel al gezegd maar je moet superuser aanzetten om in de map data files te kunnen zien, anders zie je een lege map.
en heb je het zelf uigevoerd? en wat zijn je ervaringen? had je problemen met je batterijduur dat je dit bent gaan opzoeken? welke rom draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Net zelf geprobeerd en het is heel eenvoudig te doen. Omdat ik het 10 minuten geleden gedaan heb merk ik nog geen verschil in de accu. Wel heb ik even opnieuw opgestart, en dat lijkt inderdaad ( heb het niet met een stopwatch bijgehouden hoor haha ) iets sneller te gaan.

Ik draai de volgende rom: Android 4.01
Kernel versie 3.08+ yyz@fae#20
build nr. rk29sdk-eng 4.0.1 ITL41D eng.rppt.20111214.171521 test-keys

( op een TomTec Ultimate 10 )
;)

p.s. Ik heb deze rom er niet zelf opgezet ( heb mijn tablet 2e hands met deze rom er al op ) dus ik weet niet precies wie de ontwikkelaar is van de ROM

[ Voor 37% gewijzigd door Olakius op 13-01-2012 14:33 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:29:
Net zelf geprobeerd en het is heel eenvoudig te doen. Omdat ik het 10 minuten geleden gedaan heb merk ik nog geen verschil in de accu. Wel heb ik even opnieuw opgestart, en dat lijkt inderdaad ( heb het niet met een stopwatch bijgehouden hoor haha ) iets sneller te gaan.

Ik draai de volgende rom: Android 4.01
Kernel versie 3.08+ yyz@fae#20
build nr. rk29sdk-eng 4.0.1 ITL41D eng.rppt.20111214.171521 test-keys

( op een TomTec Ultimate 10 )
;)

p.s. Ik heb deze rom er niet zelf opgezet ( heb mijn tablet 2e hands met deze rom er al op ) dus ik weet niet precies wie de ontwikkelaar is van de ROM
dit trukje is bedoelt om stroom te besparen niet om je tablet sneller te laten werken.
en je draait de beta rom van newsmy en die is verre van geoptimaliseerd ook wat betreft stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Aha, soort leer ik ook weer wat bij, bedankt voor de uitleg jgelauff !
Dat het bedoeld is voor stroom besparing schreef ik ook, het sneller werken heeft alleen betrekking op het sneller opstarten en afsluiten ( althans dat is de bewering van de schrijver van het artikel )
Weet ik ook meteen dat ik jouw beta rom draai. Heb je inmiddels een nieuwere rom dan ?
Is de ROM op pagina 1 van dit topic bijv. nieuwer ? Want dan stap ik daarop over ! ( sorry, moet nog een beetje inkomen in al die verschillende roms etc. ) :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Olakius op 13-01-2012 16:03 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
nee helaas je draait dus juist geen rom van mij, maar eentje van de chinese fabrikant van het tablet.
een echte versie van 4.0 is er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440489

Onderwerp: opnieuw installeren van originele Androit 2.3.1 Rom

Ik heb op de laaste dag van het jaar een tablet aangeschaft bij Blokker. Na ooit een Flytouch 3 in China te hebben gekocht is dit een verademing. Ik heb er een tijdje mee gespeeld maar wil toch 4.0 proberen.

Daar ik nieuw ben in dit Forum en geen ervaring heb met RKAndroit, etc., heb ik eerst gewacht of mensen met meer ervaring, het geheel werkend krijgen. In het Forum lijkt het een 'eitje'.

Voordat ik 4.0 wilde installeren leek het me verstandig om de orginele Rom een keer te instaleren.
Op mijn onlangs aangeschafte Windows 7 systeem kan ik wel de drivers instaleren maar het draaien van RKAndroid ging minder. Ik kreeg wel verbinding met het Tablet maar Erase IDM lukte niet.

Ik ben overgestapt op mijn oude XP systeem en daar lukte het wel met erase IDB.
rechts komt te staan:
INFO:start to erase IDB
INFO:Start to lower format
INFO:doing lower format , Total(2048),Current(2048)
INFO:Lower format ok
INFO:Erasing IDB ok

HELAAS HEB IK NU GROTE PROBLEMEN.

Als ik nu op RUN druk dan krijg ik de melding: Stop running, no found setting
Ik heb een afbeelding van het scherm maar weet niet hoe ik dat hierin krijg (via een http link, moet ik nog uitzoeken).

Ik kan nog wel steeds verbinding krijgen met mijn Tablet (via Esc indrukken, USB insteken, krijg ik verbinding in RKAndroit) dus wellicht moet er ergens iets geïnstalleerd worden.

Wie kan helpen?
groet Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 440489 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:35:
Onderwerp: opnieuw installeren van originele Androit 2.3.1 Rom
...
HELAAS HEB IK NU GROTE PROBLEMEN.

Als ik nu op RUN druk dan krijg ik de melding: Stop running, no found setting
Ik heb een afbeelding van het scherm maar weet niet hoe ik dat hierin krijg (via een http link, moet ik nog uitzoeken).

Ik kan nog wel steeds verbinding krijgen met mijn Tablet (via Esc indrukken, USB insteken, krijg ik verbinding in RKAndroit) dus wellicht moet er ergens iets geïnstalleerd worden.

Wie kan helpen?
groet Cor
oke je tablet is nu leeg en je moet er weer wat op flashen maar het klinkt een beetje of dat de juiste img files niet klaar staat in de juiste directory,
heb je de zip uitgepakt? en de structuur in tact gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440489

jgelauff schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:51:
[...]

oke je tablet is nu leeg en je moet er weer wat op flashen maar het klinkt een beetje of dat de juiste img files niet klaar staat in de juiste directory,
heb je de zip uitgepakt? en de structuur in tact gelaten?
IBedankt voor de snelle reaktie!!! Ik heb er nog eens goed naar gekeken en de RKAndroit had ik uit een andere directory opgestart dan tomtec123 (stom, stom, stom). IK heb het opnieuw geprobeerd (vanuit de subdirectory van tomtec123) en nu loopt het wel.

Er treedt nu wel een andere foutmelding op. Na het downloaded krijg ik:
INFO:start to check en dan krijg ik
ERROR:download data in het rood
ERROR:Run failed in het rood

Wel is het zo dat het tablet nu weer opstart als het originele systeem. Ik weet nog niet wat er mis is gegaan maar ga het tablet gewoon weer gebruiken en kijk of er vreemde dingen gebeuren.

groet Cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 440489 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:28:
[...]

IBedankt voor de snelle reaktie!!! Ik heb er nog eens goed naar gekeken en de RKAndroit had ik uit een andere directory opgestart dan tomtec123 (stom, stom, stom). IK heb het opnieuw geprobeerd (vanuit de subdirectory van tomtec123) en nu loopt het wel.

Er treedt nu wel een andere foutmelding op. Na het downloaded krijg ik:
INFO:start to check en dan krijg ik
ERROR:download data in het rood
ERROR:Run failed in het rood

Wel is het zo dat het tablet nu weer opstart als het originele systeem. Ik weet nog niet wat er mis is gegaan maar ga het tablet gewoon weer gebruiken en kijk of er vreemde dingen gebeuren.

groet Cor
die fail kom ik vaker tegen, na het opstarten komt het tablet in recovery mode en hersteld alle partities en doet het daarna weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:30:
nee helaas je draait dus juist geen rom van mij, maar eentje van de chinese fabrikant van het tablet.
een echte versie van 4.0 is er nog niet
Het is me bekend dat er alleen nog maar beta en custom roms zijn voor 4.0 maar ik kan w.s. beter jouw rom draaien ? en staat de download link er van dan op de eerste pagina van dit topic ?

hahaha begin te twijfelen, dus maar ff vragen voor de zekerheid.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:39:
[...]

Het is me bekend dat er alleen nog maar beta en custom roms zijn voor 4.0 maar ik kan w.s. beter jouw rom draaien ? en staat de download link er van dan op de eerste pagina van dit topic ?

hahaha begin te twijfelen, dus maar ff vragen voor de zekerheid.
mijn roms staan in de topic start en daarbij staan ook de aanpassingen t.o.v. van de originele roms.
let wel dit zijn android 2.3.1 roms en dus niet 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
@jgelauf: thx voor de uitleg !

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Hoi heb zojuist me case binnen gekregen voor de tomtec!

[afbeelding]

[afbeelding]

Zit als gegoten!

[ Voor 11% gewijzigd door soeskip op 14-01-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Kennis van me mailde me dat hij heeft geprobeerd een Xirion 8" tablet te flashen naar Android 4
Nu zijn volgens hem de NAND chips helemaal leeg, waardoor hij niet meer een besturingsysteem er op kan zetten. Hij vroeg me of jullie op het forum tips hebben, dus bij deze.....

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 11:40:
Kennis van me mailde me dat hij heeft geprobeerd een Xirion 8" tablet te flashen naar Android 4
Nu zijn volgens hem de NAND chips helemaal leeg, waardoor hij niet meer een besturingsysteem er op kan zetten. Hij vroeg me of jullie op het forum tips hebben, dus bij deze.....
kan die zich beter zelf melden in het 8 inch topic
Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste