Ok, update is gedaan en loopt prima. Wat kan je precies met de LCD screen density doen?jgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:57:
[...]
ja dat moet, omdat er een switch van tomtec naar xiron wordt deze niet herkend als update
de scherm resolutie aanpassenDroidd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:10:
[...]
Ok, update is gedaan en loopt prima. Wat kan je precies met de LCD screen density doen?
Simpel! Zijn er ook tweaks om de b.v. touch aan te passen/calibreren of andere nuttige tweaks die helaas niet zijn verwerkt in de TOMTEC of Xirion Tablets?
Ik heb er een aantal toegepast in de build.prop kijk maar eens staat in system,Droidd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:17:
[...]
Simpel! Zijn er ook tweaks om de b.v. touch aan te passen/calibreren of andere nuttige tweaks die helaas niet zijn verwerkt in de TOMTEC of Xirion Tablets?
onderaan staan mijn wijzigingen.
touch is bv al verbeterd
Ik heb dit topic gelezen en ook het topic 'bij de buren', maar ik vraag me toch nog af hoe de TomTec zich verhoudt tegenover de Xiron, want blijkbaar is het toch niet helemaal hetzelfde. Tomtec is meer Newsmy K97 en de Xiron meer H700? Zijn er meer verschillen dan wat ik hierboven vermeld?
nu haal je een aantal dingen elkaar.ztrezz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:21:
Ik heb dit topic gelezen en ook het topic 'bij de buren', maar ik vraag me toch nog af hoe de TomTec zich verhoudt tegenover de Xiron, want blijkbaar is het toch niet helemaal hetzelfde. Tomtec is meer Newsmy K97 en de Xiron meer H700? Zijn er meer verschillen dan wat ik hierboven vermeld?
de buren zijn begonnen met een topic over de 8 inch versie die zowel als tomtec als xiron is verkocht
wij praten over de 10 inch versie die ook als tomtec en xiron is verkocht.
de 8 inch versie een variant op de newsmy P9 evenals de H700
de 10 inch versie is een variant op newsmy K97
de 10 inch van tomtec en xiron zijn hetzelfde hardwarematig, hebben zelf beide apt7526 als type nummer,
allen de xiron heeft kernel en software stack die later zijn gebuild.
[ Voor 10% gewijzigd door jgelauff op 30-12-2011 14:26 ]
OK, duidelijker, maar blijkbaar is er toch verschil, want het blijkt wel dat rom's uitwisselbaar zijn (althans ik lees dat een aantal tomtecs nu voorzien zijn van de xiron rom, wat een betere (weergave) van de wifi geeft. En vandaar mijn vraag welke verschillen er (nog meer) zijn.jgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:24:
[...]
nu haal je een aantal dingen elkaar.
de buren zijn begonnen met een topic over de 8 inch versie die zowel als tomtec als xiron is verkocht
wij praten over de 10 inch versie die ook als tomtec en xiron is verkocht.
de 8 inch versie een variant op de newsmy P9 evenals de H700
de 10 inch versie is een variant op newsmy K97
de 10 inch van tomtec en xiron zijn hetzelfde hardwarematig, hebben zelf beide apt7526 als type nummer,
allen de xiron heeft kernel en software stack die later zijn gebuild.
(Eigenlijk vraag ik wat ik beter kan kopen de Tomtec of de Xiron ;-) ook vanuit oogpunt van updates. Want BartSmit (of tomtec) zal een ICS uitgeven in januari, van xiron heb ik daar niets over gelezen)
De 10" tablet van de buren is hetzelfde als de TomTec. Het gaat dus om het OS dat je erop draait.
De Xiron kernel is volgens mij beter dan die van TomTec. Daarom heeft jglauff, een van onze experts, een custom ROM gemaakt die het beste van beide ROMs combineert, en bovendien een aantal tweaks heeft uitgevoerd daaraan om de interface sneller te laten voelen.
De Xiron kernel is volgens mij beter dan die van TomTec. Daarom heeft jglauff, een van onze experts, een custom ROM gemaakt die het beste van beide ROMs combineert, en bovendien een aantal tweaks heeft uitgevoerd daaraan om de interface sneller te laten voelen.
xiron en tomtec komen gewoon van KMB-europe vandaan die waarschijnljk per container in china een oem versie kopen van een bepaald model en dat hier verkopen.ztrezz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:32:
[...]
OK, duidelijker, maar blijkbaar is er toch verschil, want het blijkt wel dat rom's uitwisselbaar zijn (althans ik lees dat een aantal tomtecs nu voorzien zijn van de xiron rom, wat een betere (weergave) van de wifi geeft. En vandaar mijn vraag welke verschillen er (nog meer) zijn.
(Eigenlijk vraag ik wat ik beter kan kopen de Tomtec of de Xiron ;-) ook vanuit oogpunt van updates. Want BartSmit (of tomtec) zal een ICS uitgeven in januari, van xiron heb ik daar niets over gelezen)
Tomtec heeft in een eerder bericht aangegeven geen update in de planning te hebben staan.ztrezz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:32:
[...]
OK, duidelijker, maar blijkbaar is er toch verschil, want het blijkt wel dat rom's uitwisselbaar zijn (althans ik lees dat een aantal tomtecs nu voorzien zijn van de xiron rom, wat een betere (weergave) van de wifi geeft. En vandaar mijn vraag welke verschillen er (nog meer) zijn.
Misschien een stukje miscommunicatie van hun SD, maar ik zou er niet te veel hoop op vestigen.
OK, nu helemaal duidelijk, hardware is hetzelfde, OS is (iets) anders bij uitlevering en we moeten van de community meer verwachten dan van Tomtec/BartSmit zelf als het om ICS gaat. Is de versie ICS die hiervoor gebruikt wordt afkomstig van Magic Cube u9gt2 (cect shop), want dan zie ik het ook wel zonnig in (niets ten nadele van de hier aanwezige expertise)jgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:35:
[...]
xiron en tomtec komen gewoon van KMB-europe vandaan die waarschijnljk per container in china een oem versie kopen van een bepaald model en dat hier verkopen.
de huidige beta versie van ics komt van de fabrikant van het tablet newsmy, en zij beloven in het chinees dat er binnenkort een definitieve versie is.ztrezz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:47:
[...]
OK, nu helemaal duidelijk, hardware is hetzelfde, OS is (iets) anders bij uitlevering en we moeten van de community meer verwachten dan van Tomtec/BartSmit zelf als het om ICS gaat. Is de versie ICS die hiervoor gebruikt wordt afkomstig van Magic Cube u9gt2 (cect shop), want dan zie ik het ook wel zonnig in (niets ten nadele van de hier aanwezige expertise)
Helemaal mooi. Vragen zijn beantwoord, is kijken of de winkels nog een tablet hebben.jgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:49:
[...]
de huidige beta versie van ics komt van de fabrikant van het tablet newsmy, en zij beloven in het chinees dat er binnenkort een definitieve versie is.
Heel graag, benieuwd!Vis079 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:29:
Er stond mij iets bij over het verbinden met een SMB dat dit wordt gedaan zoals dit op een mac moet als je op een microsoft netwerk wilt verbinden.
Zal even moeten snuffelen of ik er een handleiding voor kan vinden.
astro file browser heeft een smb extentie kijk maar eens in de market
Geinstalleerd, thuis weer even testen of ik via SMB ook video's kan afspelenjgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:02:
[...]
astro file browser heeft een smb extentie kijk maar eens in de market
Anoniem: 437787
Werkt bij mij gewoon... Maar draai wel onder ICS (met de agenda fix van pagina 17).wcduck schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:39:
[...]
Wanneer ik dit programma installeer en oproep krijg ik een error te zien "Wifi analyzer is terminated unexpectedly". Werkt het bij jou wel gewoon?
Op mijn mobiele telefoon met Android 2.2 doet hij 't ook gewoon.
Gisteren mijn tablet binnen gekregen en direct geupdate naar ICS. Er zijn wel een aantal dingetjes die (nog) niet werken, misschien heeft iemand tips?
- Flash heb ik geinstalleerd, maar dat werkt nog niet goed. De Kongegate Arcade start de spellen niet op, en als ik de Flash settings probeer, dan krijg ik een lege tab in de browser.
- QR Droid kan de camera niet gebruiken. Ook een andere QR-scanner kon de camera niet gebruiken.
- Het icoon dat rechts onderin verschijnt als een applicatie is gezoomed, levert een pop-up in het Chinees op, ook al heb ik de taal op Nederlands gezet.
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan? Of moet ik wachten op een officiele ICS-ROM?
- Flash heb ik geinstalleerd, maar dat werkt nog niet goed. De Kongegate Arcade start de spellen niet op, en als ik de Flash settings probeer, dan krijg ik een lege tab in de browser.
- QR Droid kan de camera niet gebruiken. Ook een andere QR-scanner kon de camera niet gebruiken.
- Het icoon dat rechts onderin verschijnt als een applicatie is gezoomed, levert een pop-up in het Chinees op, ook al heb ik de taal op Nederlands gezet.
Weet iemand wat ik verkeerd heb gedaan? Of moet ik wachten op een officiele ICS-ROM?
Hoe is de snelheid verder van de ICS rom? Zit er veel lag in of merk je amper lag in normaal gebruik?
Ik vind ICS lekker vlot werken: scrollen in de browser gaat behoorlijk smooth, en ook de schermwisselingen gaan soepel en vlot.JelleNL schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:48:
Hoe is de snelheid verder van de ICS rom? Zit er veel lag in of merk je amper lag in normaal gebruik?
Gebruik je de standaard browser?fub schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:46:
Ik gebruik op 2.3 bijv Firefox dat zoiezo geen flash ondersteund, hoewel de standaard browser dit wel doet.
Op mijn tablet met 2.3 heeft hij ook last van FC, en m'n telefoon met MIUI doet het wel.Anoniem: 437787 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:20:
[...]
Werkt bij mij gewoon... Maar draai wel onder ICS (met de agenda fix van pagina 17).
Op mijn mobiele telefoon met Android 2.2 doet hij 't ook gewoon.
Zal dus aan de versie op tablet liggen...
Ja, ik gebruik de standaard browser -- degene die bij de ICS update zat.BastienVH schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:44:
Gebruik je de standaard browser?
Ik gebruik op 2.3 bijv Firefox dat zoiezo geen flash ondersteund, hoewel de standaard browser dit wel doet.
hmm, bij het upgraden naar de nieuwe custon firmware blijf ik maar het xircon scherm zien ( 40 min )
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
[ Voor 35% gewijzigd door Vis079 op 30-12-2011 19:20 ]
Paperclip erin en opstarten.Vis079 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:19:
hmm, bij het upgraden naar de nieuwe custon firmware blijf ik maar het xircon scherm zien ( 40 min )
Iemand een suggestie?
Anders eerst erase idb zonder sd card erin.
Dan opnieuw probeen te flashen met rkdevicemanager
Ik heb er geen SD card in, kan hem wel steeds flasen en hij zet er ook een grote file op.
Bij het opstarten zie ik 1x het android uitpakken logo, maar geen gele tekst erbij dat hij wat doet.
Vervolgens reboot hij en krijg ik het logo tot in het einde der tijd
Mit momenteel weer in de opgestarte stock rom
Bij het opstarten zie ik 1x het android uitpakken logo, maar geen gele tekst erbij dat hij wat doet.
Vervolgens reboot hij en krijg ik het logo tot in het einde der tijd
Mit momenteel weer in de opgestarte stock rom
Heb je al eens erase idb met de andere tool gedaan?
Met de stock rom mag ik de erase doen, ben nu aan eht updaten naar je 1e custom rom ^^ die gaat goed.jgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:42:
Heb je al eens erase idb met de andere tool gedaan?
Moet ik de 2e custom rom ook op een sd plaatsen en dan met de tool ook het image laden en flashen ?
Nee die moet met rkdevicemanager
[ Voor 3% gewijzigd door jgelauff op 30-12-2011 19:45 ]
Ik zag dat flink wordt gedownload die RKDeviceManagejgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:45:
Nee die moet met rkdevicemanager
En nog meer de originele Xiron 10 inch ROM
[ Voor 10% gewijzigd door rtunru op 30-12-2011 19:51 ]
Alles opnieuw gedownload en nu loopt hij als een zonnetje ^^
ik snap er geen fuck van, ik ben nu 2 keer bij de hema geweest en beide ipad 2 hoezen waren te klein
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Toch ff een vraagje over de bouwkwaliteit/verschillen tussen de 10 inch tomtec en Xiron:
Ik las in dit draadje een flink aantal posts mbt loskomende glasplaten en/of stofjes onder de glasplaat.
Iemand ervaringen met de 10 inch Xiron versie?
Eeehhh heb me dus net een Tomtec bij BS gehaald en daar zitten dus 2 heel irritante stofjes onder het scherm.
Ik kan zó weer terug naar BS (loopafstand), mun geld terugvragen en de Xiron bij Blokker gaan halen, maar biedt de Xiron t.o.v. de Tomtec voordelen? Of kent deze ook het glasplaat/stofjes/pixel-probleem?
Oooh en hoe kan ik het tablet terugzetten naar factory-settings, zodat ie weer helemaal standaard af-fabriek staat ingesteld?
Ik las in dit draadje een flink aantal posts mbt loskomende glasplaten en/of stofjes onder de glasplaat.
Eeehhh heb me dus net een Tomtec bij BS gehaald en daar zitten dus 2 heel irritante stofjes onder het scherm.
Ik kan zó weer terug naar BS (loopafstand), mun geld terugvragen en de Xiron bij Blokker gaan halen, maar biedt de Xiron t.o.v. de Tomtec voordelen? Of kent deze ook het glasplaat/stofjes/pixel-probleem?
Oooh en hoe kan ik het tablet terugzetten naar factory-settings, zodat ie weer helemaal standaard af-fabriek staat ingesteld?
It's more fun to compute
je laatste vraag kan met ja beantwoordenCatsefrats schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:15:
Toch ff een vraagje over de bouwkwaliteit/verschillen tussen de 10 inch tomtec en Xiron:
Moet je ff bij de buren vragen, wij hebben hier geen "Xiron".Catsefrats schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:15:
Edit:
Net de nieuwe ROM van jgelauff geinstalleerd, WiFi bereik is nu weer 100%
[ Voor 9% gewijzigd door Mastermind op 30-12-2011 20:36 ]
Lol... ik was er zelf als vanuit gegaan, dat dat inderdaad kan, maar.... hoe dan?jgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:25:
[...]
je laatste vraag kan met ja beantwoorden
It's more fun to compute
Met een rom van een xiron of een backup die je zelf maakt zie ook de topic startCatsefrats schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:33:
[...]
Lol... ik was er zelf als vanuit gegaan, dat dat inderdaad kan, maar.... hoe dan?
Ik heb de xiron 10. En kan je melden dat ook deze die problemen heeft. De tablets zijn identiek aan elkaar enkel de namen zijn anders. En iets in de software. En moet ook melden heb net de tomtec 8 inc in men handen gehad en die loopt 2x smoother dan de 10 inc.Catsefrats schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:15:
Ok, dan maar ff iets uitgebreider:
Ik heb me vlak voor 18.00 uur een TT 10 inch ultimate bij BS gehaald.
Heb hier een paar apps op gezet via de market (en dus o.a. mijn googleaccount gegevens op ingevuld).
Ik heb dus geen andere ROM etc. geflashed, heb nog gewoon de "out-of-the-box" ROMsoftware.
Wat ik dus wil weten is, hoe ik het apparaat ZO kan resetten, dat al mijn tot nu toe geïnstalleerde apps weer verwijderd zijn en alle instellingen weer op de stand staan zoals ie uit de doos kwam. Gewoon een factory-reset dus (terug naar fabrieksinstellingen).
Ik wil 'm nl. óf ruilen voor een stofvrije versie of mun geld terug, maar ik wil het apparaat weer in de "0"-stand terugbrengen/inleveren.
Heb hier een paar apps op gezet via de market (en dus o.a. mijn googleaccount gegevens op ingevuld).
Ik heb dus geen andere ROM etc. geflashed, heb nog gewoon de "out-of-the-box" ROMsoftware.
Wat ik dus wil weten is, hoe ik het apparaat ZO kan resetten, dat al mijn tot nu toe geïnstalleerde apps weer verwijderd zijn en alle instellingen weer op de stand staan zoals ie uit de doos kwam. Gewoon een factory-reset dus (terug naar fabrieksinstellingen).
Ik wil 'm nl. óf ruilen voor een stofvrije versie of mun geld terug, maar ik wil het apparaat weer in de "0"-stand terugbrengen/inleveren.
It's more fun to compute
Onder privacy in je settings menu staat fabriekinstelling probeer die maar eens
Als je naar instellingen gaan (kan ook opties zijn) dan ga je naar privacy en daarin kan je terug naar fabrieksinstellingen. SuccesCatsefrats schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:52:
Ok, dan maar ff iets uitgebreider:
Woeps topic gaat sneller dan gedacht 
Thx 2 jgelayff, heb nu een ipad 1 hoes besteld. Zag idd dat de ipad 2 zelfs 5 mm dunner is. logisch dat het dan niet past
Thx 2 jgelayff, heb nu een ipad 1 hoes besteld. Zag idd dat de ipad 2 zelfs 5 mm dunner is. logisch dat het dan niet past
[ Voor 81% gewijzigd door Royz op 30-12-2011 21:01 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Kijk eens naar de neopreen iPad hoes die ze bij Dixons verkopen. Ik heb er een en ben er blij mee. Past ook precies. Maar altijd even vragen of je 'm mag passen voorkomt terug naar de winkel moeten.Royz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:06:
[...]
ik snap er geen fuck van, ik ben nu 2 keer bij de hema geweest en beide ipad 2 hoezen waren te klein. ik ben echt wanhopig op zoek nu, heeft iemand een link voor online of specifieke informatie waar ik naar moet kijken bij het nemen van een hoes?
Anoniem: 162607
Hoi, Ik heb vorige week ook een TomTec aangeschaft en gelijk over gegaan naar 4.0
Ik heb alleen 1 klein probleempje.
Hij ziet mijn usb stick niet meer. Tot de 2gb ging het goed maar daarna geeft die aan usb unmounted.
Hebben meer mensen dit?
Heb het in FAT32 geprobeerd en met NTFS.
Ik kan 2.3 niet vergelijken met de 4.0 versie maar ben het volgende tegen gekomen.
Met het browsen laad hij soms moeilijk en na een aantal tabs open te hebben staan sluit die zonder reden de browser.
Hierna kan ik gewoon verder en werkt het allemaal weer.
Helaas werken er veel apps nog niet op 4.0 maar dat gaat nog wel veranderen neem ik aan.
Misschien toch maar een custom 2.3 versie proberen, tot er een officiele 4.0 uit is. (als die er gaat komen)
Zijn er nog meer mapjes voor deze tablet. (Geen sleeves.) Bij de Hema kan ik de ipad case niet vinden en google krijg ik alleen mapjes met keyboard.
Gr.
Ik heb alleen 1 klein probleempje.
Hij ziet mijn usb stick niet meer. Tot de 2gb ging het goed maar daarna geeft die aan usb unmounted.
Hebben meer mensen dit?
Heb het in FAT32 geprobeerd en met NTFS.
Ik kan 2.3 niet vergelijken met de 4.0 versie maar ben het volgende tegen gekomen.
Met het browsen laad hij soms moeilijk en na een aantal tabs open te hebben staan sluit die zonder reden de browser.
Hierna kan ik gewoon verder en werkt het allemaal weer.
Helaas werken er veel apps nog niet op 4.0 maar dat gaat nog wel veranderen neem ik aan.
Misschien toch maar een custom 2.3 versie proberen, tot er een officiele 4.0 uit is. (als die er gaat komen)
Zijn er nog meer mapjes voor deze tablet. (Geen sleeves.) Bij de Hema kan ik de ipad case niet vinden en google krijg ik alleen mapjes met keyboard.
Gr.
Had het zelfde, meerdere browsers geprobeerd, werken allen niet met flash onder ics.ttt8 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:52:
Iemand flashplayer op de tom tec 10 met ICS (4.0) aan de praat gekregen?
Krijg hem niet werkende...
De stock versie met stock browser werkt wel met flash
Je refereert aan een ics optie. Die optie is er helaas niet
Ow oke, naja dat is jammer.sattertje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:16:
[...]
Had het zelfde, meerdere browsers geprobeerd, werken allen niet met flash onder ics.
De stock versie met stock browser werkt wel met flash
Omdat voor de ITV KPN App moet je 3.0 of daarboven hebben..
Er is geen Honeycomb rom he voor de Tom Tec?
Is er al iemand bezig met een update van de rom 4.01?
Hallo,
Ik heb sinds twee weken de TomTec, en tot nu toe erg tevreden.
Vandaag heb ik een micro SD kaartje gekocht van 8 GB, en nu valt mij op dat, zodra ik die in het apparaat stop, de interne SD kaart niet meer op het oude mount-point (/sdcard) benaderd kan worden. Die is nu voor de externe kaart. Gevolg is dat bijvoorbeeld de boeken in Aldiko niet meer te benaderen zijn.
Is dat normaal, en zo nee, hoe kan ik dat veranderen?
Over het interne geheugen begrijp ik dat de 4GB die op de doos staat, wat optimistisch is weergegeven, maar, zo denk ik, verdeeld wordt over 1 GB werkgeheugen, 1 GB intern opslaggeheugen, en 2 GB die intern als SD kaart aangegeven wordt (en die dus blijkbaar wegvalt, of lijkt weg te vallen als een externe kaart geplaatst wordt). Klopt mijn gedachte? Zo nee, kan iemand dit nader uitleggen (ben geen absolute non-techneut, maar weet hier gewoon te weinig van af). Alvast bedankt.
Vandaag heb ik een micro SD kaartje gekocht van 8 GB, en nu valt mij op dat, zodra ik die in het apparaat stop, de interne SD kaart niet meer op het oude mount-point (/sdcard) benaderd kan worden. Die is nu voor de externe kaart. Gevolg is dat bijvoorbeeld de boeken in Aldiko niet meer te benaderen zijn.
Over het interne geheugen begrijp ik dat de 4GB die op de doos staat, wat optimistisch is weergegeven, maar, zo denk ik, verdeeld wordt over 1 GB werkgeheugen, 1 GB intern opslaggeheugen, en 2 GB die intern als SD kaart aangegeven wordt (en die dus blijkbaar wegvalt, of lijkt weg te vallen als een externe kaart geplaatst wordt). Klopt mijn gedachte? Zo nee, kan iemand dit nader uitleggen (ben geen absolute non-techneut, maar weet hier gewoon te weinig van af). Alvast bedankt.
Kunnen we het Xiron topic en dit topic niet gewoon mergen? De custom ICS van Xiron van jgelauff moet ik in dat topic opzoeken begrijp ik toch? Ik wil ook 100% wifi
Kijk eens in de topic start op pagina 1. Voor 10 inch xiron en tomtec mag je hier zijn voor 8 inch bij de burenRoyz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:11:
Kunnen we het Xiron topic en dit topic niet gewoon mergen? De custom ICS van Xiron van jgelauff moet ik in dat topic opzoeken begrijp ik toch? Ik wil ook 100% wifi
In het WIFI settings scherm rechts bovenin het balkje klikken waarmee je in de advanced settings komt. Daar kan je het vinkje bij 'avoid poor connections uitzetten, zodat slechte verbindingen niet automatisch verbroken worden. Dat scheelt al enigszins...sattertje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:18:
Heb de ROM van jgelauff geinstalleerd.
Alles werkt goed.
Echter internet valt soms weg, hoewel hij wel rond de 3 groene streepjes blijft aangeven.
Waar kan ik bij Wifi ergens instellen dat hij bij slechte verbinding gewoon moet blijven werken?
[EDIT] excuseer, dit is een ICS optie, had niet gelezen dat je de ROM van jgelauff hebt geinstalleerd...
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 437787 op 31-12-2011 00:20 ]
Is dat een nieuwe? Ik heb het twee weken geleden gedaan met de ICS uit de TS maar als ik Mastermind zo hoor dan is deze beterjgelauff schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:15:
[...]
Kijk eens in de topic start op pagina 1.
Sorry had even over je ics heen gelezen, er is nog geen custom ics rom. Wel een nieuwe custom 2.3 met xiron kernel.Royz schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:20:
[...]
Is dat een nieuwe? Ik heb het twee weken geleden gedaan met de ICS uit de TS maar als ik Mastermind zo hoor dan is deze beter
Je kan proberen je wifi slaapbeleid aan te passen, of te kijken of ander kanaal beter werktsattertje schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:18:
Heb de ROM van jgelauff geinstalleerd.
Alles werkt goed.
Echter internet valt soms weg, hoewel hij wel rond de 3 groene streepjes blijft aangeven.
Waar kan ik bij Wifi ergens instellen dat hij bij slechte verbinding gewoon moet blijven werken?
Is er niet iemand hier die de huidige ICS kan verbeteren?
O.A. flashplayer, USB Mass storage, sdkaart en Ram probleem?
Would be greatly appreciated!
.
[ Voor 100% gewijzigd door Darkangle op 31-12-2011 02:54 ]
Duidelijk. Dank!jgelauff schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:22:
[...]
Sorry had even over je ics heen gelezen, er is nog geen custom ics rom. Wel een nieuwe custom 2.3 met xiron kernel.
wifi analyzer werkt bij mij niet..... (xron versie)Anoniem: 437787 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:33:
[...]
Download even de 'Wifi Analyzer' app uit google market. Daarmee krijg je een goed inzicht in de werkelijke kwaliteit van je verbinding.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Dacht nu net ff android 4.01 er op te zetten maar op een of andere manier wil het niet.
die linux logo blijft langer dan 1 minuut in beeld. heb het nu al 2x geprobeerd nu is hij overleden denk!?
Of werkt het niet voor de Xiron?
die linux logo blijft langer dan 1 minuut in beeld. heb het nu al 2x geprobeerd nu is hij overleden denk!?
Iemand een idee hoe je de standaard "Ultimate 10 USB Device" drivers uninstalled? Hij wordt standaard door XP/7 zo herkend en krijg met geen mogelijkheid de meegeleverde driver geinstalleerd, vervolgens zegt de RKAndroidTool dat er geen RKAndroid rock usb device gedetecteerd is en kan ik niks doen...
Probeer de Wi-Fi Analytics Tool eens. Wifi analyzer werkt bij mij ook niet..... (xron tomtec versie)driel24 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:10:
[...]
wifi analyzer werkt bij mij niet..... (xron versie)
Òpgelost, heb nu de versie van jgelauff er op staan en die werkt perfect.
dit is normaal gedrag van de rk29 chipsetech.wel schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:03:
Hallo,
zie ook deze uitleg http://www.slatedroid.com/topic/23656-memory-card-question/
aldiko benaderd dus blijkbaar op pathname, misschien je boeken verplaatsten naar externe sdcard.
je interne sd-card is te benaderen op /flash
Ik wil graag van ICS naar de 2.3.1 custom rom.
Als ik het dus goed begrepen heb moet je dus:
1. Met RKAndroidTool.exe een EraseIDB
2. Dan met Rkdevicemanager.exe een restore Of Upgrade doen????
Eerste stap hoefde ik niet te doen. En je moet inderdaad die rkdevicemanager opstarten, dan kan je met een knopje de nieuwe rom selecteren en dan een upgrade uitvoeren. Dat werkte bij mij ten minste goed!hwijers schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:24:
Ik wil graag van ICS naar de 2.3.1 custom rom.
Probeer de reset knop ( pin ) in te drukken, samen met esc.Gorterp schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:38:
Dacht nu net ff android 4.01 er op te zetten maar op een of andere manier wil het niet.
Hierdoor mag je weer flashen.
-Geen usb tussenstuken e.d.
-Geen voeding aansluiten, dus laad hem eerst goed op.
-Controleren of je echt de juiste driver hebt gekozen voor de usb.
-eerst een keer erase
Zou moeten lukken nu, linux kan even blijven staan, soms even geduld hebben
Bij mij ging hij niet lekker, ik heb een restore toen gedaan, dan erase'd hij eerst.fub schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:29:
[...]
Eerste stap hoefde ik niet te doen. En je moet inderdaad die rkdevicemanager opstarten, dan kan je met een knopje de nieuwe rom selecteren en dan een upgrade uitvoeren. Dat werkte bij mij ten minste goed!
Let op: bij deze upgrade zie je niet de gle tekst zoals bij de eerste custom rom, dus even geduld hebben.
Anoniem: 249253
Als ik Xiron stock rom heb , (een orginele xiron 10 inch)
kan ik dan deze update draaien?
2.3 Custom roms
datum: 30-12-2011
versie: jgtwapt7526v200
dmv. update.img renamen op de root of niet?
2.3 Custom roms
je kan deze rom gebruikenAnoniem: 249253 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 15:10:
Als ik Xiron stock rom heb , (een orginele xiron 10 inch)
2.3 Custom roms
en of het renamen werkt moet je even proberen, als het niet lukt gaat er niets mis,
met rkdevicemanage ben je zeker van je zaak en lukt het zeker
Allemaal een mooi tweaker jaar en de beste wensen
Heb nu net de xiron van blokker geupgrade SUPER ICS
Scrollen werkt nu beter als met 2.3
Type dit nu met de tablet
Heb nu net de xiron van blokker geupgrade SUPER ICS
Scrollen werkt nu beter als met 2.3
Type dit nu met de tablet
Iemand fruit ninja aan de praat gekregen op 4.01?
Weet iemand waarom flash player het niet doet, 11.1 zou geschikt moeten zijn voor 4.0 toch?
Alle beste wensen!
Weet iemand waarom flash player het niet doet, 11.1 zou geschikt moeten zijn voor 4.0 toch?
Alle beste wensen!
[ Voor 7% gewijzigd door ttt8 op 01-01-2012 15:43 ]
Ik heb hetzelfde probleem, en ben daardoor terug gegaan naar de 2.3 custom ROM. Dan werkt flash en fruit ninja wel, maar het gaat allemaal niet zo smooth...ttt8 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:43:
Iemand fruit ninja aan de praat gekregen op 4.01?
Zou dit het probleem zijn?
http://www.excelleres.nl/...flash-ondersteuning.html/
Als ik het zo lees moet je dus 4.0.3 hebben voor ondersteuning.
Zal deze worden gepoort?
http://www.excelleres.nl/...flash-ondersteuning.html/
Als ik het zo lees moet je dus 4.0.3 hebben voor ondersteuning.
Zal deze worden gepoort?
Ik heb een probleempje met de Market-app in de custom ROM van 30-12. Als ik zoek naar een applicatie (bijvoorbeeld de Kongregate Arcade), dan krijg ik direct 4 applicaties te zien, maar de Market zegt dat er 8 matches zijn. Die blijft hij proberen te laden, en tot die tijd kan ik geen app kiezen. Dat blijft dan dus hangen, met als gevolg dat ik de app niet kan installeren.
Ik heb wel uitgevonden dat ik via de Android Market website de applicaties op afstand op het tablet kan laten installeren, dus het is geen groot probleem, maar wel een schoonheidsfoutje. (En via die route kan ik ook apps installeren die niet in de Market verschijnen, zoals de Twitter client. Heb je Aptoide ook niet meer nodig!)
Ik heb wel uitgevonden dat ik via de Android Market website de applicaties op afstand op het tablet kan laten installeren, dus het is geen groot probleem, maar wel een schoonheidsfoutje. (En via die route kan ik ook apps installeren die niet in de Market verschijnen, zoals de Twitter client. Heb je Aptoide ook niet meer nodig!)
De chinese fabrikant...ttt8 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:32:
Is er niet iemand hier die de huidige ICS kan verbeteren?
Ja zover was ik al...
Ik keek net op wat chinese sites en zag wel iets staan over Newspad K97 4.0.2 maar goed voor de rest is mijn chinees niet zo goed... haha
In het topic bij de buren staat een link naar een 4.0.3 rom (staat tenminste dat het 4.0.3 is), ik weet natuurlijk niet of die geschikt is, maar misschien dat iemand met verstand er eens naar kan kijken?
EDIT: Laat maar, is dezelfde versie als we hier al hadden.
EDIT: Laat maar, is dezelfde versie als we hier al hadden.
[ Voor 22% gewijzigd door Philos31 op 01-01-2012 19:28 ]
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Weet iemand waarom ik geen spellen zoals fruit ninja kan spelen, komt dat door ICS (4.0) of kan dat zoiezo niet met deze tab?
[ Voor 29% gewijzigd door ttt8 op 01-01-2012 21:22 ]
Bij mij werkte sommige spellen wel op 2.3 en niet op ICS (4.0) en andersom.ttt8 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:20:
Weet iemand waarom ik geen spellen zoals fruit ninja kan spelen, komt dat door ICS (4.0) of kan dat zoiezo niet met deze tab?
Bijvoorbeeld GTA 3 krijg ik niet aan de praat op 2.3 maar wel op 4.0
Waarom de games die het op 2.3 wel doen niet meer werken op 4 heeft temaken met het feit dat het de BETA versie van ICS nog is gok ik.
Niet omdat wij geen GPU hebben, zoals NEWPAD K97 (vivante 800)?BasDV13 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:41:
[...]
Bij mij werkte sommige spellen wel op 2.3 en niet op ICS (4.0) en andersom.
Waarom de games die het op 2.3 wel doen niet meer werken op 4 heeft temaken met het feit dat het de BETA versie van ICS nog is gok ik.
Ik heb wel een gpu hoor de gc 800 van vivantettt8 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:42:
[...]
Niet omdat wij geen GPU hebben, zoals NEWPAD K97 (vivante 800)?
Ja die zit er toch gewoon in?jgelauff schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:04:
[...]
Ik heb wel een gpu hoor de gc 800 van vivante
Puur uit nieuwsgierigheid hoe check ik softwarematig of die erin zit?
Ik heb de Tomtec Ultimate 10 van Bartsmit.
Pak bv antutu en kijk bij hardware infoBasDV13 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:17:
[...]
Ja die zit er toch gewoon in?
Puur uit nieuwsgierigheid hoe check ik softwarematig of die erin zit?
Ik heb de Tomtec Ultimate 10 van Bartsmit.
Excuus dat wist ik niet! Ik nam namelijk aan van niet, slechte gewoonte aannamesjgelauff schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:04:
[...]
Ik heb wel een gpu hoor de gc 800 van vivante
Welke GTA 3 is dat dan Adreno versie?BasDV13 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:41:
[...]
Bij mij werkte sommige spellen wel op 2.3 en niet op ICS (4.0) en andersom.
Heb je de market al eens gestopt en cache gegevens gewist?fub schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:35:
Ik heb een probleempje met de Market-app in de custom ROM van 30-12. Als ik zoek naar een applicatie (bijvoorbeeld de Kongregate Arcade), dan krijg ik direct 4 applicaties te zien, maar de Market zegt dat er 8 matches zijn. Die blijft hij proberen te laden, en tot die tijd kan ik geen app kiezen. Dat blijft dan dus hangen, met als gevolg dat ik de app niet kan installeren.
.
[ Voor 99% gewijzigd door jgelauff op 02-01-2012 07:42 ]
Een kleine off-topic:
Weet iemand hoe je zonder software een screencaputer kan doen?
Met mijn andoid is het "lock + Home" maar eht is mij op de tomtec nog niet gelukt.
Weet iemand de combinatie ? of wordt het dan toch een app?
Weet iemand hoe je zonder software een screencaputer kan doen?
Met mijn andoid is het "lock + Home" maar eht is mij op de tomtec nog niet gelukt.
Weet iemand de combinatie ? of wordt het dan toch een app?
Ik heb 2 vraagjes:
1.
In de huidige ICS beta hebben we 500 mb beschikbaar voor apps, kan ik de resterende ruimte (3,5 gb?) gebruiken voor media opslag? Zo ja.. hoe sla ik daar media op?
2.
Ik heb een 2 GB stick geformateerd in FAT, maar dit wordt niet herkend op de tablet.. altans niet dat ik kan zien/vinden. Klopt dit of doe ik iets verkeerds?
1.
In de huidige ICS beta hebben we 500 mb beschikbaar voor apps, kan ik de resterende ruimte (3,5 gb?) gebruiken voor media opslag? Zo ja.. hoe sla ik daar media op?
2.
Ik heb een 2 GB stick geformateerd in FAT, maar dit wordt niet herkend op de tablet.. altans niet dat ik kan zien/vinden. Klopt dit of doe ik iets verkeerds?
Werkt bij iemand Need for Speed Shift of GTA 3 op het tablet met android 2.3?
Gta 3 werkt wel, loopt niet erg soepel. kan ook aan mij liggen, tab lijkt wat trager.BasDV13 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:33:
Werkt bij iemand Need for Speed Shift of GTA 3 op het tablet met android 2.3?
atutu geeft maar 728 mb ram aan en 391 mb vrij, klopt dat?
nog geen custom rom van 4.0 beschikbaar he?
[ Voor 6% gewijzigd door ttt8 op 02-01-2012 14:25 ]
1. nee.... het besturings systeem staat op op deze 4gb.soeskip schreef op maandag 02 januari 2012 @ 13:16:
Ik heb 2 vraagjes:
1.
2.
2. fat32 is het toverwoord.
edit //
oh wacht.... je hebt er ics op staan. misschien is dat het probleem ?
[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 02-01-2012 15:18 ]
Harde schijf opnieuw geformatteerd naar fat32 .... en jahoor ! Hij werkt.driel24 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:24:
Het rooten is gelukt met de automatische root app uit de startpost.
Maar drive mount wil nog steeds niet.
In de market staat hij niet. Als ik hem met google zoek wil hij hem niet installeren
omdat de tablet niet compatible is.....
Iemand nog opties voor NTFS ?
Iemand al wifi analyzer aan de praat ?
Vraagje(s):
't Valt mij op, dat de Market nog de oude versie is. Op mijn Galaxy S II en een oudere APAD IMX 515 werd deze gewoon ge-update naar de nieuwste versie.
Zo niet op de TomTec. How come?
Heb Google Maps en Earth geinstalleerd en daarbij ook Streetview. Echter zie ik nergens een icoontje van streetview staan en in Maps/Earth kan ik ook geen streetview zien/activeren. Zie ik iets over t hoofd?
Heb dit tablet sinds afgelopen zaterdag en ben er super tevreden mee. Heb um wél al 2x omgeruild: 1e keer omdat er een paar stofjes onder de glasplaat zaten (heeeel irritant, contstant de neiging om ze weg te poetsen).
2e Tablet had bij thuiskomst een zwarte vlek van 5 x 5 cm in het midden van het scherm.
Toen de jongen bij BS de bijgeleverde screen/transportprotector er opnieuw overheen plakte, was deze vlek ineens weer verdwenen...very weird.
Ik ga liever (nog) niet experimenteren met de ICS of gemodde 2.3 ROM... wacht liever op de official release.
Maar uiteraard breng ik wel ff elke dag een bezoekje aan dit draadje om jullie vorderingen/ontwikkelingen in de gaten te houden. Keep up the good work!
't Valt mij op, dat de Market nog de oude versie is. Op mijn Galaxy S II en een oudere APAD IMX 515 werd deze gewoon ge-update naar de nieuwste versie.
Heb Google Maps en Earth geinstalleerd en daarbij ook Streetview. Echter zie ik nergens een icoontje van streetview staan en in Maps/Earth kan ik ook geen streetview zien/activeren. Zie ik iets over t hoofd?
Heb dit tablet sinds afgelopen zaterdag en ben er super tevreden mee. Heb um wél al 2x omgeruild: 1e keer omdat er een paar stofjes onder de glasplaat zaten (heeeel irritant, contstant de neiging om ze weg te poetsen).
2e Tablet had bij thuiskomst een zwarte vlek van 5 x 5 cm in het midden van het scherm.
Toen de jongen bij BS de bijgeleverde screen/transportprotector er opnieuw overheen plakte, was deze vlek ineens weer verdwenen...very weird.
Ik ga liever (nog) niet experimenteren met de ICS of gemodde 2.3 ROM... wacht liever op de official release.
Maar uiteraard breng ik wel ff elke dag een bezoekje aan dit draadje om jullie vorderingen/ontwikkelingen in de gaten te houden. Keep up the good work!
It's more fun to compute
1 de marketupdater van deze android versie bevat een bug waardoor de market iedere crashed, bij de tomtec en xiron roms is de marketupdater.apk uitgeschakeld, maar wees blij de nieuwe market is traag .Catsefrats schreef op maandag 02 januari 2012 @ 16:35:
Vraagje(s):
2. streetview in maps onder android gebruik je als volgt, zoom in op een straat, raak de kaart iets langer aan, dan verschijnt een ballon met adres laden en later het adres, tik dit aan, een nieuw scherm verschijnt en als er beelden zijn zit rechtsboven in de knop streetview.