ik zou vooral gamen, emaillen, surfen muziek luisteren en af en toe mijn pc overnemen om downloads te controleren of dergelijkettt8 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:34:
[...]
Ik vind die venus pad er leuk uit zien echter als ik er op google na zoek dan lees ik meerderemalen dat honeycomb een beta versie hierop is. En een winkel die met beta's verkoopt vind ik beetje vreemd, toch vind ik hem wel vet.
Of de specs durf ik weinig te zeggen, denk dat ie iets beter is, maar legt er ook aan wat je er mee wilt.
Iemand hetzelfde probleem/oplossing?sattertje schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:02:
Bij androidgemist krijg ik bij het afspelen van een aflevering de keuze tussen de standaard videoplayer en androidgemist.
Ik zit op ics en heb ook mx videoplayer en mvideoplayer geinstaleerd.
Hoe krijg ik een grotere keuze?
Heb t geprobeerd met de standaard browser en dolphin.
Met opera kan ik de aflevreing alleen downloaden en komt ie niet met de optie afspelen.
De standaard videoplayer doet t niet icm adroidgemist en de androidgemist player geeft zeer slecht beeld.
Iemand een oplossing?
Zie dit net:NVT schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:50:
[...]
ik zou vooral gamen, emaillen, surfen muziek luisteren en af en toe mijn pc overnemen om downloads te controleren of dergelijke
http://www.slatedroid.com...t-performance-comparison/
Kijk zelf maar...
Nvidia scoort wel beter...
[ Voor 57% gewijzigd door ttt8 op 27-12-2011 21:37 ]
Iemand?ttt8 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:16:
[...]
Ja heb ook gebeld over dat er eerst wel werd geadverteerd met bluetooth maar dit niet werkte met 2.3.
Zegt die griet ja dan moet ik een technisch iemand hebben, ff wachten en na 5min zeg ze ik laat u zo terug bellen (22dec) heb nu (27dec) nog niks gehoord....
(TOM TEC 10 ultimate)
Iemand anders ook last met opladen dat adapter niet goed connect? is dit de adapter of de connector in de tablet zelf? (kan er niet iets gefixt worden zodat er met usb kan worden opgeladen, is dit softwarematisch mogelijk?)
Mijn scherm zit ook niet overal even goed vast iemand dit met een soort lijm opgelost of terug brengen?
Dan met ics al iets gevonden om hdd met ntfs te koppelen? of sd met exfat? (zonder root)
Kan iemand mij vertellen hoe ik vredesnaam mij tablet op mijn workgroup krijg zodat ik films kan kijken??
Weet iemand of dit zou passen?
http://www.chinavasion.co...d-case-for-ipad-2--black/
Is dus voor ipad, maar deze is het zelfde formaat las ik, neem aan dat alleen de ene kant wat dikker is bij de tom tec.
Voor degene wie het intresseerd ik heb een griffin beacon besteld en krijg morgen glasvezel, ik ga beide ITV KPN en Dijit proberen en zal proberen een foto of filmpje te maken.
En dan vooral dan films via netwerk kijken en case van ipad zou die passen?
Ik zat vanmiddag in het blokker krantje te kijken en zo ben ik op deze threat gekomen. Nu zit ik er over na te denken om deze tablet te kopen, zeker omdat er al android 4.0 op kan (en dit zo te lezen al goed werkt/weinig bugs?)
Maar nou is mijn vraag, is er behalve de 4.0 rom van de fabrikant een beetje een costum rom community actief rondom deze tablet? Kan het namelijk niet echt vinden op internet.
Met oog op toekomstige ondersteuning vind ik dit wel belangrijk om te weten.
Alvast bedankt.
Maar nou is mijn vraag, is er behalve de 4.0 rom van de fabrikant een beetje een costum rom community actief rondom deze tablet? Kan het namelijk niet echt vinden op internet.
Alvast bedankt.
Anoniem: 430594
Android 4.0 is nog beta voor deze tablet, er kunnen dus ook nog foutjes in zittenJelleNL schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:49:
Ik zat vanmiddag in het blokker krantje te kijken en zo ben ik op deze threat gekomen. Nu zit ik er over na te denken om deze tablet te kopen, zeker omdat er al android 4.0 op kan (en dit zo te lezen al goed werkt/weinig bugs?)
Alvast bedankt.
En de fabrikant heeft de 4.0 rom uit dit topic niet geleverd, dus eigenlijk is het gewoon een custom rom. Ik denk dat hier wel een paar custom roms voor gemaakt gaan worden, maar niet zo veel als de bekendere tablets/telefoons.
De beta ICS 4.0.1 ROM heeft -heel vervelend- een stuk van het DDR3 geheugen als een ge-emuleerde SD-card aangemaakt van 512MB o.i.d. Dat is dan ook de enige plek waar hij apps kan installeren. Op de interne NAND-flash (waar nog 2GB van over is) lukt dit niet en al helemaal niet op de externe SD kaart die je erin doet.
Hoop dat ze dit snel fixen.
Heeft er iemand al een autolader geprobeerd ?
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Vergeet niet dat je tablet niet op Windows draait. Je kan toegang krijgen tot gegevens op je netwerk met apps zoals ES File Explorer. Je verbindt met een 'server' (de computer waar je toegang tot wil) via smb en kan dan inloggen op de desbetreffende machine. Net zoals je onder OSX kan doen.ttt8 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:16:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoe ik vredesnaam mij tablet op mijn workgroup krijg zodat ik films kan kijken??
Daarnaast zijn er ook DLNA-mediaspelers beschikbaar voor Android. Hoe je zoiets opzet tussen je tablet en je computer, kan je hier lezen.
Zie net dat de Wopad M12 en de Cube U9GT2 ook op bijna identieke manier zijn
te upgraden naar ICS. De tablets hebben ook de rockchip rk 2918.
*weg* aankoopvragen horen hier niet.
te upgraden naar ICS. De tablets hebben ook de rockchip rk 2918.
*weg* aankoopvragen horen hier niet.
[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 28-12-2011 00:53 ]
bedankt, ja tegra scoort veel beterttt8 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:30:
[...]
Zie dit net:
http://www.slatedroid.com...t-performance-comparison/
Kijk zelf maar...
Nvidia scoort wel beter...
[7] Nvidia Tegra II - 2 x A9 @ 1 GHz
*Notice the really great 2D & 3D scores which only the PowerVR 540 (found in Samsung S5P CPUs) can almost match. This CPU+GPU scores very well in all areas since very powerful hardware.
Toshiba Folio 100 (Tegra 2)
http://www.arctablet...io-100-tablets/
Linpack: 36.09
Quadrant: 2762
CPU: 5858, Mem: 2541, I/O: 4217, 2D: 210, 3D: 986
Neocore: 55.9 FPS
[5] Rockchip 2918 + Vivante GC800
*Very good 3D but weaker 2D Quadrant scores in almost all benches below except for the Arnova 10G2 which has good 2D #. This could point to a driver (firmware) issue rather than badly designed 2D GPU? Could affect fast action, higher res display or high detail 2D type games. Also, Linpack (FPU) scores are tad low but Quadrant CPU scores were great. ie, different CPU tests in these benches gave different CPU/FPU scores.
nu maar een tablet zoeken/ kiezen met tegra dual core cpu
alk ik zou kiezen dan is de venus pad mijn eerste keus , maar weet niet of Android 4.0 geschikt is op deze tablets, Ik zal nog even verder uitzoeken en wachten tot volgend jaar
1.Venus Pad
2.SmartQ Ten2
3.Wiipad N97
4. hannspree
Heeft iemand ook problemen met zijn accelerometer.
Bij spellen als Atilt 3d bijv. beweegt het balletje naar boven als ik het scherm naar rechts beweeg, gaat het balletje naar links, als ik het scherm naar onder doe, gaat het balletje naar rechts, enz....
Het zelfde gebeurd bij race spellen.
Ik zit op de ICS Beta rom, ligt het daaraan of kan ik ergens een instelling wijzigen?
Bij spellen als Atilt 3d bijv. beweegt het balletje naar boven als ik het scherm naar rechts beweeg, gaat het balletje naar links, als ik het scherm naar onder doe, gaat het balletje naar rechts, enz....
Ik zit op de ICS Beta rom, ligt het daaraan of kan ik ergens een instelling wijzigen?
Onlangs deze tablet gekregen, ben zeer tevreden over de tablet en draai op de 4.0.1. zoals besproken in de topic. ( via de chinese.zip, ik bleef maar het linux logo houden )
Wel wou ik een autolader en een car-holder hebben en besloot tomtec aan te schrijven.
Ik kreeg een onverwacht antwoord:
Geachte Heer/Mevrouw
Voor deze tablet is op dit moment geen autolader/carholder beschikbaar,
mocht deze beschikbaar worden dan kunt u deze terugvinden bij de
winkel waar de tablet is aangeschaft.
Er zijn op dit moment geen plannen om Android 4.0 als
update aan te bieden, wij adviseren u hiervoor onze
website helpdesk.tom-tec.eu in de gaten te houden.
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
Jammer ><
Tevens bij de xenos verkopen ze een autohouder en hoes voor de ipad 1.. maar deze passen niet..
Mocht iemand weten welke car-holder en autolader werken dan lees ik het graag
Wel wou ik een autolader en een car-holder hebben en besloot tomtec aan te schrijven.
Ik kreeg een onverwacht antwoord:
Geachte Heer/Mevrouw
Voor deze tablet is op dit moment geen autolader/carholder beschikbaar,
mocht deze beschikbaar worden dan kunt u deze terugvinden bij de
winkel waar de tablet is aangeschaft.
Er zijn op dit moment geen plannen om Android 4.0 als
update aan te bieden, wij adviseren u hiervoor onze
website helpdesk.tom-tec.eu in de gaten te houden.
Met vriendelijke groet,
Tom-Tec Helpdesk
Jammer ><
Tevens bij de xenos verkopen ze een autohouder en hoes voor de ipad 1.. maar deze passen niet..
Mocht iemand weten welke car-holder en autolader werken dan lees ik het graag
Bedankt, staan inderdaad wat car-holders en hoezen, helaas nog geen auto adapter.Anoniem: 437458 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:14:
kijk een s deze side http://www.123bestdeal.com/![]()
onder Tom Tec
Misschien aan een 12V > 220V adapter kijken, wel wat bulky maar het gaat om het resultaat ^^
Anoniem: 437458
...............staan inderdaad wat car-holders en hoezen.....................
let wel op - als die 10 inch in het zicht is (klein ist die niet) dan heb je kans op een boete
let wel op - als die 10 inch in het zicht is (klein ist die niet) dan heb je kans op een boete
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 437458 op 28-12-2011 09:30 ]
Anoniem: 437787
Voor een mooie sleeve of casing hoef je niet zover te zoeken hoor... Heb gisteren gewoon bij Dixons een neopreen iPad sleeve gehaald waar de Tomtec perfect in past! (en het voordeel van naar een dergelijke winkel lopen is dat je 'm ter plaatse even kan passen)Anoniem: 437458 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 09:14:
kijk een s deze side ...onder Tom Tec
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 437787 op 28-12-2011 10:31 ]
Anoniem: 438085
Hallo,
Ik heb hem ook. Echter zie ik dat het NAND Flash geheugen geen 4Gb is, maar 1,94.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of kijk ik naar het verkeerde.
Graag een reactie
Ik heb hem ook. Echter zie ik dat het NAND Flash geheugen geen 4Gb is, maar 1,94.
Graag een reactie
4gb is het totaal waarvan 2 voor android en 2 als opslagAnoniem: 438085 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:37:
Hallo,
Graag een reactie
Anoniem: 438085
Dank, er is dus niets mis? Anders ga ik ruilen.jgelauff schreef op woensdag 28 december 2011 @ 10:59:
[...]
4gb is het totaal waarvan 2 voor android en 2 als opslag
Ik heb een aangepaste rom gemaakt van de 2.3.1 tomtec versie.
De upload is nog bezig
de verbeteringen:
Rom is niet geroot
De upload is nog bezig
de verbeteringen:
- Zeam launcher ipv de standaard launcher
- Bluetooth opties in het menu en dus bruikbaar!
- Google applicaties direct zichtbaar
- Phone app is beschikbaar, dus je kunt je contacten bereiken en editten
- tweaks:
- wifi zoekt minder vaak naar connecties is daardoor stabieler geworden
- Battery safe tweaks
- scrollen gaat iets smoother in browser
- geheugen wijzigingen voor de VM
Rom is niet geroot
Iemand ook dit probleem of is ligt het aan mijn Tomtecje?sattertje schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:33:
Heeft iemand ook problemen met zijn accelerometer.
In het mid816 topic wordt deze vermeld http://www.allekabels.nl/...VERSELE-AUTO-ADAPTER.html
Misschien wel een goede optie....
Misschien wel een goede optie....
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Niet kicken binnen 24 uur please.sattertje schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:18:
Iemand ook dit probleem of is ligt het aan mijn Tomtecje?
Nickname does not reflect reality
Hier: http://www.multiupload.com/7EKD794D81 te downloaden en ik zal ook de TS bijwerken.jgelauff schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:14:
Ik heb een aangepaste rom gemaakt van de 2.3.1 tomtec versie.
De upload is nog bezig
de verbeteringen:Het betreft een update.img dus gewoon vanuit de root van je sd card installeren zonder tools.
- Zeam launcher ipv de standaard launcher
- Bluetooth opties in het menu en dus bruikbaar!
- Google applicaties direct zichtbaar
- Phone app is beschikbaar, dus je kunt je contacten bereiken en editten
- tweaks:
- wifi zoekt minder vaak naar connecties is daardoor stabieler geworden
- Battery safe tweaks
- scrollen gaat iets smoother in browser
- geheugen wijzigingen voor de VM
Rom is niet geroot
bestand hernoemen naar update.img en op je sd card plaatsen in de root
Anoniem: 63072
Er is niets mis, je hoeft niet te ruilen.Anoniem: 438085 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:01:
[...]
Dank, er is dus niets mis? Anders ga ik ruilen.
dus in de root van de sd card zetten - hernoemen en herstarten . het is een update (231mb) ?? maar mijn oude instellingen blijven - is dit correctjgelauff schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:42:
[...]
Hier: http://www.multiupload.com/7EKD794D81 te downloaden en ik zal ook de TS bijwerken.
bestand hernoemen naar update.img en op je sd card plaatsen in de root
nee je instellingen blijven niet allemaal, je sd kaart blijft bestaan maar je apps e.d. zijn weg, het is een complete update van je system.Anoniem: 437458 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:49:
[...]
dus in de root van de sd card zetten - hernoemen en herstarten . het is een update (231mb) ?? maar mijn oude instellingen blijven - is dit correct
eindelijk tijd voor een update.
de rom versie heb ik me in vergist het was inderdaad dezelfde.
over de wifi problemen zoals eerder aangegeven; mijn vrouw was lief genoeg om even langs de winkel te gaan.
ze heeft er meerdere bekeken en afgekeurd op gebruikelijke defecten (zoals hier beschreven) en vond een degelijke.
wat een verschil !
wifi 100% in het hele huis, en de batterij gaat uren langer mee.
ik ben momenteel ziek in bed, maar kan toch nog een een beetje klooien zo
aan iedereen met zeer slecht wifi bereik op meerdere hotspots: gelijk omruilen, volgens tom tec is dit ook een van de euvels. misschien leuk voor de ts, een lijstje van dingen om even na te gaan bij aanschaf.
ik heb dit dus op mijn tomtec getikt
nu maar even de keyboard setings nalopen, het voelt wat sluggish.
over de wifi problemen zoals eerder aangegeven; mijn vrouw was lief genoeg om even langs de winkel te gaan.
ze heeft er meerdere bekeken en afgekeurd op gebruikelijke defecten (zoals hier beschreven) en vond een degelijke.
wat een verschil !
aan iedereen met zeer slecht wifi bereik op meerdere hotspots: gelijk omruilen, volgens tom tec is dit ook een van de euvels. misschien leuk voor de ts, een lijstje van dingen om even na te gaan bij aanschaf.
ik heb dit dus op mijn tomtec getikt
Beterschap. Blij te horen dat je een goed exemplaar hebt.Darkangle schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:52:
eindelijk tijd voor een update.
wat een verschil !
ik heb dit dus op mijn tomtec getiktnu maar even de keyboard setings nalopen, het voelt wat sluggish.
En + punten voor je vrouw dat ze er kritisch naar heeft gekeken en niet gelijk met een andere terugkwam.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
ze is een grotere geek dan dat ik benSc0rPi0N schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:54:
[...]
Beterschap. Blij te horen dat je een goed exemplaar hebt.
En + punten voor je vrouw dat ze er kritisch naar heeft gekeken en niet gelijk met een andere terugkwam.
alles een beetje gesetled. kan iemand me een pointer geven naar betrouwbare sites die apps reviewen? ik ben noh nieuw in Android dus ik hebgeen flauw benul van must haves. bv alleen al een goede movie player die hardware decoding + subs aankan
[ Voor 0% gewijzigd door Darkangle op 28-12-2011 16:57 . Reden: betrouwbare sites :), google is een ding, ervaring is beter ]
help
heb nu een webstick huawei e160 simlockvrij en krijg het nog niet op gang wifi - staat uit
heb nu een webstick huawei e160 simlockvrij en krijg het nog niet op gang wifi - staat uit
wat krijg je niet op gang?Anoniem: 437458 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:10:
help
versie android?
welke provider is de simkaart?
heb je een apn aangemaakt?
zonder username en password moet het werken bij de kpnAnoniem: 437458 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:07:
de dongle in de tomtec
versie 2.3.1
kpn
fastinter
kpn kpn
en het is fastinternet als apn
Een uur geleden bij de blokker de xiron 10 gekocht. 2 dode pixels, erg jammer mja morgen maar terug en omwisselen.
Of moet ik toch maar voor de 8 inc gaan!?
Gr
Gr
heb je de dode pixels al proberen te repareren?Gorterp schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:27:
Een uur geleden bij de blokker de xiron 10 gekocht. 2 dode pixels, erg jammer mja morgen maar terug en omwisselen.
Gr
Ik weet niet ze hem daar wel voor ruilen.
of je de 8 inch moeten moet je zelf weten lijkt me, is wel beduidend kleiner en minder fancy,
maar ook hier in dit huishouden en is best een leuk ding
Kan je dat zelf repareren dan? Moet ik ff google'n
in de market zijn er dead pixel fixersGorterp schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:37:
Kan je dat zelf repareren dan? Moet ik ff google'n
Helaas werkt niet. Heb nu een tijdje die dead pixel fixer aan gezet, en ze zijn goed kapoet. Als ze nou aan de zijkant zaten zou ik zeggen jammer. Maar ze ziten precies in het midden waar je vaak naar kijk. Ga morgen gewoon proberen bij blokker. Het is toch 200 euro.
Bedankt jgelauff
Bedankt jgelauff
De 2.3.1 Custom-ROM van jgelauff werkt erg goed. Ik denk dat ik deze er maar permanent op hou. 
BlueTooth werkt, apps kunnen eenvoudig naar de SD-card verplaatst worden, scrollen gaat iets vloeiender, de touch reageert iets beter, de WiFi heeft goede ontvangst. Wifi geeft 2 van de 4 streepjes, de Xiron ROM gaf 5/5.
Aantal kolommen en aantal rijen kan ingesteld worden, Google apps zijn meteen zichtbaar.
Quadrant Standard benchmark: 1895.
Toppie!
BlueTooth werkt, apps kunnen eenvoudig naar de SD-card verplaatst worden, scrollen gaat iets vloeiender, de touch reageert iets beter, de WiFi heeft goede ontvangst. Wifi geeft 2 van de 4 streepjes, de Xiron ROM gaf 5/5.
Aantal kolommen en aantal rijen kan ingesteld worden, Google apps zijn meteen zichtbaar.
Toppie!
[ Voor 13% gewijzigd door Mastermind op 28-12-2011 20:49 ]
dat is die 2.3.1 custom die in de startpost staat of niet ?
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Ik denk dat Mastermind die bedoelt inderdaad
Wow!
wie woont er in de buurt van de Bollenstreek?
wie woont er in de buurt van de Bollenstreek?
Kan iemand voor mij de standaard Xiron rom posten? Ik heb de tablet van een vriend geflashed naar 4.0.1 en hij loopt de heletijd vast. Ook met de standaard tomtec rom heb ik dit probleem. Als ik de xiron rom heb kan ik die flashen en de tablet terug brengen en weer inwisselen voor een nieuwe.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37383830Charlieevs schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:32:
Kan iemand voor mij de standaard Xiron rom posten? Ik heb de tablet van een vriend geflashed naar 4.0.1 en hij loopt de heletijd vast. Ook met de standaard tomtec rom heb ik dit probleem. Als ik de xiron rom heb kan ik die flashen en de tablet terug brengen en weer inwisselen voor een nieuwe.
Alvast bedankt!
Dankjewel! Heb er blijkbaar overheen gelezen.
Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra
ik heb evt een gemixde versie met de xiron kernel (en bootlogo) voor je beschikbaar over een uurtje,Mastermind schreef op woensdag 28 december 2011 @ 20:39:
De 2.3.1 Custom-ROM van jgelauff werkt erg goed. Ik denk dat ik deze er maar permanent op hou.
Toppie!
want dat is het enige verschil dat er is tussen de roms, bij mij is er geen verschil in wifi tussen xiron en tomtec, het blijft 72mbps en uitstekend in de huiskamer 4 tot 5 streepjes
Iemand een silcone case kunnen vinden voor de tom tec ultimate 10?
En/of een screen protector? zou die van de ipad goed passen, denk t wel, jammer van dat gaatje van de i-knop.
En/of een screen protector? zou die van de ipad goed passen, denk t wel, jammer van dat gaatje van de i-knop.
Hoi jglauff, bedankt voor je custom rom, wacht ook even op degene met de xiron kernel
Hoe moet ik van ics naar je custom roms, via de RKtool?
van ics naar 2.3.1 custom kan het beste met rkdevicemanagersattertje schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:19:
Hoi jglauf, bedankt voor je custom rom, wacht ook even op degene met de xerox kernel
http://www.megaupload.com/?d=C8GJCJ2Y
hierbij een gemixed custom rom xiron boot en kernel en custom tomtec system image.
als test versie http://www.megaupload.com/?d=0D6T3W2I
mocht deze betere wifi resultaten geven dan hoor ik het graag.
let je krijgt dus een xiron bootimage en een tomtec bootanimation.
als test versie http://www.megaupload.com/?d=0D6T3W2I
mocht deze betere wifi resultaten geven dan hoor ik het graag.
let je krijgt dus een xiron bootimage en een tomtec bootanimation.
Custom bootimage en ani maken met GotXirTom
zat ik ook al aan te denkenDaBuzzzzz schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:44:
Custom bootimage en ani maken met GotXirTom
ga morgen terug naar BS - krijg het mobile netwerk met de e160 niet op gang- - hoe moet van de custom 2.3.1. naar de stock downgraden
procedure volgen zoals vermeld in de TSAnoniem: 437458 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:07:
ga morgen terug naar BS - krijg het mobile netwerk met de e160 niet op gang- - hoe moet van de custom 2.3.1. naar de stock downgraden
Ik heb geen ruk tijd alleen. Kom net uit een escalatie en ben pas vanaf 0800 aan het werk. Morgen de kleine de hele dag dus mijn bijdrage beperkt zich tot losse flodders, googlen in expertmode.
Als je nu googled op de K97 dan zie je heel veel leuke hits sinds dit draadje loopt.
Een paar pagina's terug claimde iemand dat TomTec de berichten voor een ICS release in januari tegensprak, weten we daar al meer van? Bart Smit riep wel over Twitter dat het zo is maar die gaan hem niet zelf uitbrengen.
nee je kan niet met usb opladenttt8 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:24:
Weet iemand of er een mogelijk is om met USB op te laten met de Tom Tec ultimate 10?
Bedankt voor de Custom-ROM met Xiron kernel. Ik installeer hem nog niet omdat je misschien het bootlogo nog gaat vervangen (ik zit ook op m'n werk nu). Het liefst heb ik gewoon zo'n bootlogo met het woord "android" zoals ICS 4.0 had.
Nog wat wensen:
- Misschien kun je hem alvast rooten (gingerbreak 1.2)?
- LCD density instelbaar (of de default waarde, ik vond alles vrij klein nu).
- De backgrounds van de TomTec ROM ook meenemen (zitten erg mooie tussen)
Als je dat zou doen ben ik je zeer erkentelijk!
Heeft iemand trouwens nog naar de binnenkant van het apparaat gekeken of de NAND-flash in dit apparaat toevallig geen micro-SD kaartje is? (sommige tablets hebben dat).
[ Voor 11% gewijzigd door Mastermind op 29-12-2011 08:50 ]
Sinds gister heb ik de Xiron versie en ik ben niet naar ICS overgegaan, eerst even testen
. Tot nu toe merk ik dat mijn browser vast loopt als ik op GoT ben en meerdere tabs probeer te openen of naar bijvoorbeeld www.dealextreme.com toe ga. Ook rebooten toont hetzelfde probleem. Wat zou hier aan de hand zijn?
zozo wat een wensenMastermind schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:48:
[...]
Bedankt voor de Custom-ROM met Xiron kernel. Ik installeer hem nog niet omdat je misschien het bootlogo nog gaat vervangen (ik zit ook op m'n werk nu). Het liefst heb ik gewoon zo'n bootlogo met het woord "android" zoals ICS 4.0 had.
Nog wat wensen:
- Misschien kun je hem alvast rooten (gingerbreak 1.2)?
- LCD density instelbaar (of de default waarde, ik vond alles vrij klein nu).
- De backgrounds van de TomTec ROM ook meenemen (zitten erg mooie tussen)
Als je dat zou doen ben ik je zeer erkentelijk!
Heeft iemand trouwens nog naar de binnenkant van het apparaat gekeken of de NAND-flash in dit apparaat toevallig geen micro-SD kaartje is? (sommige tablets hebben dat).
maar zou het toch op prijs stellen als iemand eerst even test of dit veel verschil maakt met wifi, dan weet ik of ik verder moet gaan zoeken en de kernel moet gaan uitpakken opzoek naar verschillen of dat ik verder kan werken aan 1 universele rom in 2 smaken of misschien 1 met een ander bootlogo
Yup, veel wensen
Ik weet dat de Xiron ROM volledig bereik gaf aan de keukentafel, en aan diezelfde keukentafel op dezelfde plek, geeft de TomTec ROM maar de helft bereik. Ik heb dit nog niet getest met uw nieuwe Custom-Xiron ROM, maar ik verwacht hetzelfde effect.

Ik weet dat de Xiron ROM volledig bereik gaf aan de keukentafel, en aan diezelfde keukentafel op dezelfde plek, geeft de TomTec ROM maar de helft bereik. Ik heb dit nog niet getest met uw nieuwe Custom-Xiron ROM, maar ik verwacht hetzelfde effect.
Heeft niemand last van een nietwerkende dongel - ik vindt geen netwerk en de klantenservice belt niet terug -
heb het met E160 en ZTE MF 190 van de kpn probeert maar niets, ik wordt hier ziek van. De dongel wordt ook herkend, als ik geen simcard erin heb, zegt die dat de simcard niet aanwezig is. En als ik de pincode op activ zet vraagt die naar de pincode. Dus herkend worden die dongels wel. Het bereik thuis via router is perfect vindt die meeten. Op de laptop werken beide ook wel. beide dongels zijn simlock en pincodevrij.
Zou die niet sowieso alle beschikbare netwerke moeten vinden , deze ook laten zien zoals bij een gsm.
Krijg hier altijd een foutmelding: Fout bij het zoeken van een netwerk".
heb het met E160 en ZTE MF 190 van de kpn probeert maar niets, ik wordt hier ziek van. De dongel wordt ook herkend, als ik geen simcard erin heb, zegt die dat de simcard niet aanwezig is. En als ik de pincode op activ zet vraagt die naar de pincode. Dus herkend worden die dongels wel. Het bereik thuis via router is perfect vindt die meeten. Op de laptop werken beide ook wel. beide dongels zijn simlock en pincodevrij.
Zou die niet sowieso alle beschikbare netwerke moeten vinden , deze ook laten zien zoals bij een gsm.
Krijg hier altijd een foutmelding: Fout bij het zoeken van een netwerk".
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 437458 op 29-12-2011 11:44 ]
Ik heb een nieuwe gekregen. Deze heeft geen dode pixels. Alleen lijkt het wel dat 1 hoekje een beetje los zit. Daar kan ik opzich mee leven. Nu eens kijken hoe hij werkt.Gorterp schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:27:
Gr
Totdat je scherm helemaal los zit. Lees de reacties van overige gebruikers, het is geen onbekend probleem dat het glas gewoon los komt te zitten. Gewoon ruilen
Die van mij heb ik geruild vanwege dode pixel en stof. Maar ook omdat m'n tablet na 1 minuut niet meer werkt, nadat ik ISC erop heb gezet.
Die van mij heb ik geruild vanwege dode pixel en stof. Maar ook omdat m'n tablet na 1 minuut niet meer werkt, nadat ik ISC erop heb gezet.
Niet ruilen! Als je geen dode pixels hebt en de randen lichten niet op, dan heb je gewoon een goed scherm. De meesten hebben namelijk dode pixels. Schermpje gewoon loshalen, plastic-lijm ertussen doen of dun dubbelzijdig plakband (tapijtband) en je hebt een erg goede tablet!
Ben druk bezig met versie 2 van de custom rom voor de 2.3 versie, heeft iemand de test versie met Xiron kernel nog geprobeerd?
RUILEN
-ik wou ook ruilen omdat ik mijn dongel niet installeert krijg - krijg van de filiaalleidster te horen dat er helemaal geen dongel op werkt. Het was een verkooptrukje van Tomtec om zo van die tablets af te komen.
Die tablet werkt perfect zonder dongel dus is die voor BS in orde en geen redene om te ruilen. Ik zeg en jullie weten dat en verkopen ze verder - dat ruikt naar bedroeg - oplichting. Dus jullie ruilen niet - nee zegt de leidster - het is een zaak voor Tom Tec en niet voor ons - ik heb TomTec gebelt en zij zeggen dat er wel een dongel op werkt - dus in afwachting dat mij de techn. dienst van TomTec belt.
- niet te geloven - een zaak voor radar.
gr. Hans - als foutjes vind mag je ze houden.
-ik wou ook ruilen omdat ik mijn dongel niet installeert krijg - krijg van de filiaalleidster te horen dat er helemaal geen dongel op werkt. Het was een verkooptrukje van Tomtec om zo van die tablets af te komen.
Die tablet werkt perfect zonder dongel dus is die voor BS in orde en geen redene om te ruilen. Ik zeg en jullie weten dat en verkopen ze verder - dat ruikt naar bedroeg - oplichting. Dus jullie ruilen niet - nee zegt de leidster - het is een zaak voor Tom Tec en niet voor ons - ik heb TomTec gebelt en zij zeggen dat er wel een dongel op werkt - dus in afwachting dat mij de techn. dienst van TomTec belt.
Heb m op dit moment op mijn tomtec tablet. Werkt goed.wifi werkt ook goed. Mijn problemen die ik had bij ics zjjn weg.jgelauff schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:41:
Ben druk bezig met versie 2 van de custom rom voor de 2.3 versie, heeft iemand de test versie met Xiron kernel nog geprobeerd?
Ik heb volgens mij ook weer iets lomps gedaan ik heb net ICS proberen te installeren op mijn tomtec maar nu heb ik dus dat vervelende tux logo linksboven in beeld.
Het enige wat ik anders heb gedaan dan in de tutorial stond is dat ik de Vista driver heb geinstalleerd ipv de Win7 driver. Zou dit een probleem kunnen geven? Zo ja, hoe krijg ik die driver er weer af?
Ik heb ondertussen al gereset en die pinguin blijft in beeld.
edit: ik heb de driver er af gegooid en de win 7 driver opnieuw geinstalleerd. Vervolgens weer Erase IDb gedaan en daarna RUN, uiteindelijk de melding RUN OK en toch komt die pinguin weer terug, wat doe ik fout?
Het enige wat ik anders heb gedaan dan in de tutorial stond is dat ik de Vista driver heb geinstalleerd ipv de Win7 driver. Zou dit een probleem kunnen geven? Zo ja, hoe krijg ik die driver er weer af?
edit: ik heb de driver er af gegooid en de win 7 driver opnieuw geinstalleerd. Vervolgens weer Erase IDb gedaan en daarna RUN, uiteindelijk de melding RUN OK en toch komt die pinguin weer terug, wat doe ik fout?
[ Voor 20% gewijzigd door 3star op 29-12-2011 23:04 ]
zie ook de ts, even resetten met een paperclip en evt nog een keer proberen en de pinquin komt altijd bij ics is namelijk bootlogo alleen moet hij vanzelf weg gaan3star schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:39:
Ik heb volgens mij ook weer iets lomps gedaan ik heb net ICS proberen te installeren op mijn tomtec maar nu heb ik dus dat vervelende tux logo linksboven in beeld.
Hoe is het mogelijk na een zesde keer flashen start hij in eens wel op. Het enige wat ik de laatste keer anders heb gedaan is dat ik de netstroom er af heb gehaaldjgelauff schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:13:
[...]
zie ook de ts, even resetten met een paperclip en evt nog een keer proberen en de pinquin komt altijd bij ics is namelijk bootlogo alleen moet hij vanzelf weg gaan
Kan in die kernel van ICS niet ook de 1.2 Ghz worden unlocked? Of krijg je dan kernel panics?
De mijne viel uit elkaar en bij hoge uitzondering kreeg ik mijn geld terug (daarvoor moest wel eerst gebeld worden met het hoofdkantoor)Anoniem: 437458 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:40:
RUILEN![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Was mijn eerste gaan halen in BS in Antwerpen.Sc0rPi0N schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:31:
[...]
De mijne viel uit elkaar en bij hoge uitzondering kreeg ik mijn geld terug (daarvoor moest wel eerst gebeld worden met het hoofdkantoor)
Thuis pas het scherm nagekeken en zat helemaal los.
Toen ik de volgende dag terugging, heb ik samen met iemand van de winkel 3 andere tablets bekeken en de schermen daarvan zaten ook allemaal los.
Dan hebben ze me de keuze gegeven: een kleinere tablet of geld terug. Ze moesten niet bellen om na te vragen, deden ze zonder probleem. Het was hun eigen voorstel.
Heb dan maar mijn geld teruggevraagd en ben meteen naar de BS in Kapellen gereden waar ik mijn huidige heb opgepikt.
Geen dead pixels en een muurvast scherm!
Voor zij die op zoek zijn naar een case: ik ben de mijne ook in Hema gaan halen (zie page 17), maar had eerst een case voor een iPad 2 mee, dewelke uiteraard te klein was.
Eerst even goed kijken op de verpakking dus, voor je hem meeneemt.
Welke is dan wel goed?BastienVH schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:38:
[...]
Voor zij die op zoek zijn naar een case: ik ben de mijne ook in Hema gaan halen (zie page 17), maar had eerst een case voor een iPad 2 mee, dewelke uiteraard te klein was.
Eerst even goed kijken op de verpakking dus, voor je hem meeneemt.
Misschien in de eerste post een soort van troubleshoot op te nemen?
Bij linux logo wat langer dan X sec blijft hangen probeer:
-De reset pin in te drukken en te herstarten.
-De reset pin in te drukken en de "esc" knop indrukken om opnieuw te mogen flashen.
-De vaste spanning eraf te halen ( met volle accu!).
-Driver voor USB controleren.
-Andere zip proberen ( chinese vs. vertaalde )
Bij linux logo wat langer dan X sec blijft hangen probeer:
-De reset pin in te drukken en te herstarten.
-De reset pin in te drukken en de "esc" knop indrukken om opnieuw te mogen flashen.
-De vaste spanning eraf te halen ( met volle accu!).
-Driver voor USB controleren.
-Andere zip proberen ( chinese vs. vertaalde )
Oei, dat ben ik er vergeten bij te zetten... het was al laat...
je moet die voor de eerste iPad kopen.
op de verpakking is dit het enige verschil:
"Ipad case" tov "Ipad 2 case"
het is makkelijk je te vergissen.
Ik heb 'm ook gehaald, geen dooie pixels en een goed vastzittende scherm!
Wanneer ik 'm probeer te flashen (rkandroidtool opgestart als admin) krijg ik na:
INFO: Writing data to flash, Size (265127)K, Written(69615)K
Dit:
ERROR:Download file failed
ERROR:Run failed
Wat doe ik, of wat gaat er mis?
Wanneer ik 'm probeer te flashen (rkandroidtool opgestart als admin) krijg ik na:
INFO: Writing data to flash, Size (265127)K, Written(69615)K
Dit:
ERROR:Download file failed
ERROR:Run failed
Wat doe ik, of wat gaat er mis?
Mogelijk een kleine fout bij het downloaden of uitpakken gehad.
Probeer de files opnieuw te downloaden en na uitpakken even naar een andere map te kopieren.
Dan inderdaad als admin uitvoeren ( redelijk volle accu, geen stroomkabel en geen sd in de tablet )
Probeer de originele kabel van de tablet en vermijd usb hubjes.
Wel eerst de "clear" ( erase ) button gebruikt?
Probeer de files opnieuw te downloaden en na uitpakken even naar een andere map te kopieren.
Dan inderdaad als admin uitvoeren ( redelijk volle accu, geen stroomkabel en geen sd in de tablet )
Thanks! Heb de stroomkabel eraf gehaald en had een verlengstuk aan de usb kabel gehangen.Vis079 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 09:38:
Mogelijk een kleine fout bij het downloaden of uitpakken gehad.
Ik zit nu op ICS, helemaal top! :-)
Veel plezier op ICS ^^
Deels is het mijn verwachting dat de stroomkabel bij het upgraden het probleem veroorzaakt.
Ik probeerde bij mijn laatste poging ( die tevens werkte ) geen stroom en de chinese zip.
Deels is het mijn verwachting dat de stroomkabel bij het upgraden het probleem veroorzaakt.
Ik probeerde bij mijn laatste poging ( die tevens werkte ) geen stroom en de chinese zip.
Met deze twee apps en ICS op mn Xirion ben ik erg tevreden. Thanks.Anoniem: 428335 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:41:
De nieuwste Facebook app kan hier gedownload worden: http://forum.xda-develope...entid=818149&d=1323990678
En YouTube: http://www.multiupload.com/AHBTUMVX0R
Heb alleen 1 probleem en dat is dat mn dochter van 3,5 hem nu heeft ingepikt en hem niet meer wil terug geven.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Nee ik wacht even op jouw nieuwe ROM. Het bereik met de TomTec ROM is gewoon een stuk slechter dan de Xiron ROM.jgelauff schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:41:
Is het bereik niet een puur visueel iets?
Ik heb zelf inderdaad een erg laag bereik ( 1 a 2 blokjes ) maar eigenlijk altijd...
Verder heb ik bij 1 blokje wel gewoon een snelle verbinding, waar mijn telefoon meer aangeeft maar gevoelsmatig dezelfde snelheid.
In mijn beleving heb ik ook redelijk snel 1 blokje, maar ook redelijk ver van de router af nogsteeds 1 blokje ><
Deed mij denken aan de iphone 4 problematiek, waar ik het gevoel had dat ze enkel het visueel hadden aangepakt ( 1 onzichtbaar blokje erbij en tada, redelijk bereik op de meter
)
Ik heb zelf inderdaad een erg laag bereik ( 1 a 2 blokjes ) maar eigenlijk altijd...
Verder heb ik bij 1 blokje wel gewoon een snelle verbinding, waar mijn telefoon meer aangeeft maar gevoelsmatig dezelfde snelheid.
In mijn beleving heb ik ook redelijk snel 1 blokje, maar ook redelijk ver van de router af nogsteeds 1 blokje ><
Deed mij denken aan de iphone 4 problematiek, waar ik het gevoel had dat ze enkel het visueel hadden aangepakt ( 1 onzichtbaar blokje erbij en tada, redelijk bereik op de meter
de upload is gestart voor jgtwapt7526v200.img
die is dus versie 2 van de 2.3 versie, gebaseerd op xiron kernel en bootimage met xiron bootanimatie (moet nog een leuke maken, of iemand moet wat bijdragen)
verbeteringen t.o.v. versie 1:
die is dus versie 2 van de 2.3 versie, gebaseerd op xiron kernel en bootimage met xiron bootanimatie (moet nog een leuke maken, of iemand moet wat bijdragen)
- xiron kernel (geeft bij sommige betere wifi ontvangst
- Rooted
- LCD resoluting is meegeleverd om density te wijzigen.
- APK's zijn zo veel als mogelijk bijgewerkt dus minder update direct in de market
- (streetview en superuser zijn te updaten)
- es file manager en es taskmanager zijn toegevoegd
- nog een aantal tweaks toegepast
- Wallpapers uit xiron/tomtec rom zijn toegevoegd in system/media/Wallpapers ( voor gebruik even kopieren naar sdcard en dan via gallery instellen als achtergrond).
Anoniem: 437787
Download even de 'Wifi Analyzer' app uit google market. Daarmee krijg je een goed inzicht in de werkelijke kwaliteit van je verbinding.Vis079 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:04:
Is het bereik niet een puur visueel iets?
Deed mij denken aan de iphone 4 problematiek, waar ik het gevoel had dat ze enkel het visueel hadden aangepakt ( 1 onzichtbaar blokje erbij en tada, redelijk bereik op de meter)
Zie de TS voor de download linkjgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:05:
- Rooted
- APK's zijn zo veel als mogelijk bijgewerkt dus minder update direct in de market
- Wallpapers uit xiron/tomtec rom zijn toegevoegd in system/media/Wallpapers ( voor gebruik even kopieren naar sdcard en dan via gallery instellen als achtergrond).
Super !!
Zit nu op ICS maar ga deze vanavond erop zetten!
Kan niet wachten, iemadn een app om de tijd vandaag sneller te laten gaan ><
Zit nu op ICS maar ga deze vanavond erop zetten!
Kan niet wachten, iemadn een app om de tijd vandaag sneller te laten gaan ><
Wanneer ik dit programma installeer en oproep krijg ik een error te zien "Wifi analyzer is terminated unexpectedly". Werkt het bij jou wel gewoon?Anoniem: 437787 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:33:
[...]
Download even de 'Wifi Analyzer' app uit google market. Daarmee krijg je een goed inzicht in de werkelijke kwaliteit van je verbinding.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Op ICS doet hij het bij mij, leuke tool om het een en ander na te kijken inderdaad.wcduck schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:39:
[...]
Wanneer ik dit programma installeer en oproep krijg ik een error te zien "Wifi analyzer is terminated unexpectedly". Werkt het bij jou wel gewoon?
moet hem nog even thuis loslaten op de telefoon en de tablet om een duidelijk beeld te krijgen
Hoop ik ook !!Mastermind schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:17:
De beta ICS 4.0.1 ROM heeft -heel vervelend- een stuk van het DDR3 geheugen als een ge-emuleerde SD-card aangemaakt van 512MB o.i.d. Dat is dan ook de enige plek waar hij apps kan installeren. Op de interne NAND-flash (waar nog 2GB van over is) lukt dit niet en al helemaal niet op de externe SD kaart die je erin doet.
De blokker Xiron Ultimate 10 naar 4.0 geflashed met hulp van forum
De meeste tips en tricks gebruikt die ik hier kon vinden en ben heel blij met het resultaat.
Alleen.... die verdraaide 500Mb om Apps te installeren , Die is erg snel gevuld en krijg de melding geen geheugen bij installeren van Apps
Ben een Android Noob en vind het erg leuk om er wat mee te rommelen, maar hoop dat de experts snel een manier vinden om die 500Mb wat op te rekken !!
[ Voor 45% gewijzigd door wombats op 30-12-2011 13:14 ]
Gisteravond heb ik ICS op mijn Xiron tablet geinstalleerd en ik ben heel erg blij, de tablet reageerd veel beter als met 2.3, zeker met de browser die bij mij vaak crashte. Ook heb ik een paar zaken getest:
USB Keyboard & Muis werken
720P en 1080P MKV vanaf USB lopen vloeiend!
Met behulp van Aptoid gewoon Facebook & Twitter geinstalleerd
Plex werkt super, zelfs via Internet
Hier een tevreden gebruiker dus!
Wel heb ik nog 2 dingen die ik niet weet, misschien kan iemand helpen:
1. Hoe unmount ik een USB drive? In settings->storage kan ik alleen de SD kaart unmounten
2. Hoe verbind ik met een SMB share?
USB Keyboard & Muis werken
720P en 1080P MKV vanaf USB lopen vloeiend!
Met behulp van Aptoid gewoon Facebook & Twitter geinstalleerd
Plex werkt super, zelfs via Internet
Hier een tevreden gebruiker dus!
Wel heb ik nog 2 dingen die ik niet weet, misschien kan iemand helpen:
1. Hoe unmount ik een USB drive? In settings->storage kan ik alleen de SD kaart unmounten
2. Hoe verbind ik met een SMB share?
Er stond mij iets bij over het verbinden met een SMB dat dit wordt gedaan zoals dit op een mac moet als je op een microsoft netwerk wilt verbinden.
Zal even moeten snuffelen of ik er een handleiding voor kan vinden.
Zal even moeten snuffelen of ik er een handleiding voor kan vinden.
Geweldig! bedankt voor al je support! Kan het net als je vorige versie als een update geinstalleerd worden, of moet het echt zoals je beschreef met Rkdevicemanager ?jgelauff schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:05:
- Rooted
ja dat moet, omdat er een switch van tomtec naar xiron wordt deze niet herkend als updateDroidd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:50:
[...]
Geweldig! bedankt voor al je support! Kan het net als je vorige versie als een update geinstalleerd worden, of moet het echt zoals je beschreef met Rkdevicemanager ?