Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb hem.

Ben op een ding na prima tevreden:

De WiFi doet het niet echt denderend.

Ik heb een Sitecom 3N, waarbij we vol bereik hebben met onze devices (iphones e.d.) in het hele huis (zelfs buiten het huis in het bushokje bijna 100 meter verderop werkt dat nog). Echter, de TomTech heeft net wel/meestal niet bereik in de huiskamer...

Ben ik iets vergeten?
Ik draai btw op stock 2.3.2 (zat er op), heb hem net bij de eplazza opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437458

heeft iemand al een internetstick werkend gekrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

Check de TS

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-05 12:04
Heeft iemand ook dat Google Maps je locatie niet pakt op Android 4?
Kan ook zijn dat hij het bij andere apps niet doet. In de instellingen alles aangezet bij locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65850

Trouwens iemand al een custom rom aan het brouwen voor tomtec en\of xiron 10"?
En heeft iemand toevallig nog de orginele Xiron firmware geback-uped? Voor het geval dat ik eens terug zou willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

[b]Darkangle schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:19:[/b
Ben op een ding na prima tevreden:

De WiFi doet het niet echt denderend.

Ik heb een Sitecom 3N, waarbij we vol bereik hebben met onze devices (iphones e.d.) in het hele huis (zelfs buiten het huis in het bushokje bijna 100 meter verderop werkt dat nog). Echter, de TomTech heeft net wel/meestal niet bereik in de huiskamer...

Ben ik iets vergeten?
Het bereik van de ingebouwde wifi-antennes is inderdaad niet schitterend. Ik zit recht tegenover mijn router op ongeveer 3m afstand en toch geeft de tablet slechts 2 van de 3 ontvangststreepjes (N-only netwerk).

Ook mijn glasplaat zit niet muurvast. In de rechter bovenhoek (rechts van de esc-knop) zit er 1mm speling op, hoorbaar als je in die regio klikt. Maar ik denk niet dat ze snel gaat lossen.
Edit: Ook onderaan begint het glas te lossen. Toevallig op de plaatsen waar mijn tablet wat warmte afgeeft. :(

[ Voor 7% gewijzigd door R_M op 24-12-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haste
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 22:17
In de rechterbovenhoek heeft de mijne ook. Ik denk dat het bij 95% van de tablets het geval is.
Wel jammer..

Wat betreft het bereik met wifi dat is hier ook slecht. Wat ik nu doe is de verbinding van mijn laptop delen via Virtual Router Manager. Daar verbind ik dan de tablet mee en de verbinding is dan heel snel. Maar ja.. niet ideaal, want je laptop moet ook aanstaan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren ook even de 4.01 geprobeerd maar ik denk dat ik ook terugga naar stock.
Gisteren een mw3 background geladen en alle apps stonden zowat over elkaar. Niet echt handig. En bij de meestel apps zegt hij dat hij niet compatible is met deze tablet (bijv. twitter app)

Wifi in de kamer (2 /3 meter afstand tot de router) is ook niet denderend met maar 1 / 2 streepjes.

Ach het is een leuk ding voor 200 euro en ben er blij mee.

Verder zoals eerder gemeld zit bij mij de glasplaat rechtboven bij de esc knop (dat hoekje) ook los. Gisteren drukte is daar wat harder op en dat zorgde ervoor dat hij nu wat dieper ligt en niet meer omhoog staat.
Misschien een poging waard door anderen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261369

Vreemd dat zoveel mensen last hebben van de wifi?

Ik heb zelf een goedkope TP-Link router van ongeveer 55 euro wel met N en 3 antennes maar het bereik van de tablet is niet anders dan mijn android telefoons, ik kom er prima mee tot boven en mijn router hangt in de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Laatst online: 22-06 18:21
Anoniem: 261369 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:43:
Vreemd dat zoveel mensen last hebben van de wifi?

Ik heb zelf een goedkope TP-Link router van ongeveer 55 euro wel met N en 3 antennes maar het bereik van de tablet is niet anders dan mijn android telefoons, ik kom er prima mee tot boven en mijn router hangt in de kelder.
wat is dan de snelheid van de connectie als ik vragen mag ik haal max 72 mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:46:
[...]

wat is dan de snelheid van de connectie als ik vragen mag ik haal max 72 mbps
Ik heb alleen bereik als ik minder dan 6 meter van mijn router sta, is dit een driver probleempje, of moet ik hem omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Darkangle schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:48:
[...]

Ik heb alleen bereik als ik minder dan 6 meter van mijn router sta, is dit een driver probleempje, of moet ik hem omruilen?
Dit zou zo maar eens "normaal" kunnen zijn voor dit tablet gezien de verhalen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemaarde
  • Laatst online: 22-06 22:05
[b]ZeRo4u schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:38En heeft iemand toevallig nog de orginele Xiron firmware geback-uped? Voor het geval dat ik eens terug zou willen ;)
Helaas ben ik mijn backup (de update.img zoals in TS wordt beschreven) ook kwijt. Zou iemand deze van zijn Xiron willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu 65 MBPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
je haalt dus ook de 150mbps niet, de 8 inch versie van de buren haalt 150mbps weet ik uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Bloemaarde schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:02:
[...]

Helaas ben ik mijn backup (de update.img zoals in TS wordt beschreven) ook kwijt. Zou iemand deze van zijn Xiron willen delen?
moet je bij de buren op het 8 inch forum vragen zij hebben er een. En als je hem hebt dan mag je hem hier ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemaarde
  • Laatst online: 22-06 22:05
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:04:
[...]

moet je bij de buren op het 8 inch forum vragen zij hebben er een. En als je hem hebt dan mag je hem hier ook delen.
Heeft de 8 inch dezelde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Bloemaarde schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:06:
[...]

Heeft de 8 inch dezelde firmware?
nee daar zit iemand met een 10 inch, en ze zijn daar een beetje fanatiek van en met xiron dus ze zijn daar ook roms aan het bakken die geroot zijn voor de 10 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:07:
[...]

nee daar zit iemand met een 10 inch, en ze zijn daar een beetje fanatiek van en met xiron dus ze zijn daar ook roms aan het bakken die geroot zijn voor de 10 inch
heb de vraag bij de buren uitgezet voor jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:15:
[...]

heb de vraag bij de buren uitgezet voor jullie
met dank aan rtunru
hierbij de link naar de stock update.img van xiron 10 inch

ik quote"
Hier is de URL:

http://www.megaupload.com/?d=I3GZXNJE

Wel eerst hernoemen naar update.img en installeren vanaf root van SD of tablet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 10:47
})
Meteen ff proberen op mijn Tomtec!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:03:
[...]

met dank aan rtunru

ik quote"
Hier is de URL:

Als jouw tablet eerder is geflashed met de ICS beta, heb je RKDeviceManage nodig om deze ROM te flashen.
Hier is de URL:
http://www.megaupload.com/?d=C8GJCJ2Y

Heb je vragen, dan mag je die stellen op het 8 inch Xiron forum omdat ik meestal daar bezig ben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door rtunru op 24-12-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Nou, de Xiron ROM draait op mijn TomTec, en een paar dingen vallen mij op t.o.v. de stock TomTec ROM:
- WiFi bereik is nu 100%
- Speech-to Text (het microfoonsymbooltje) staat nu bij het toetsenbord, de market en andere plaatsen
- Scrollen gaat niet vloeiender dan de TomTec helaas. Deze gaat dus alleen vloeiender bij ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 00:56

RobTweaks

Captain Hindsight

Ok, ook ik ben overstag gegaan en heb hier een 10" Tomtec tablet liggen. Geen dode pixels, geen loshangend glas, kortom zeer tevreden tot nu toe! Ik twijfel alleen heel erg of ik hem nu al ga updaten naar ICS, of wacht op de (eerder aangekondigde) officiële versie.

Heeft iemand misschien de voor- en nadelen al op een rijtje gezet?

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaroe1905
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 18:39
Mastermind schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:47:
Nou, de Xiron ROM draait op mijn TomTec, en een paar dingen vallen mij op t.o.v. de stock TomTec ROM:
- WiFi bereik is nu 100%
- Speech-to Text (het microfoonsymbooltje) staat nu bij het toetsenbord, de market en andere plaatsen
- Scrollen gaat niet vloeiender dan de TomTec helaas. Deze gaat dus alleen vloeiender bij ICS.
Het gedeelte van de Wifi is wel interessant, want hij werkt hier wel, maar bereik is maar matig.

[ Voor 69% gewijzigd door Imaroe1905 op 24-12-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ja de WiFi was bij mij met zowel de TomTec stock ROM als ICS maar matig, maar bij Xiron wel 100%.
Xiron boot-logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.semjase.nl/tomtec10/xiron1.jpg

WiFi 100%:
Afbeeldingslocatie: http://www.semjase.nl/tomtec10/xiron2.jpg

Microfoon-symbool bij toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.semjase.nl/tomtec10/xiron4.jpg
robtaal schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:49:
Ok, ook ik ben overstag gegaan en heb hier een 10" Tomtec tablet liggen. Geen dode pixels, geen loshangend glas, kortom zeer tevreden tot nu toe! Ik twijfel alleen heel erg of ik hem nu al ga updaten naar ICS, of wacht op de (eerder aangekondigde) officiële versie.

Heeft iemand misschien de voor- en nadelen al op een rijtje gezet?
Voordelen:
- Scrollen gaat veel vloeiender in Opera Mobile
- Graphics zijn sneller
- Voice-to-text overal in geintegreerd
- BlueTooth kun je nu enablen in de settings
- Je kunt hem rooten
- Je kunt Android 4 apps draaien
- Gelikte Android 4.0 uiterlijk

Nadelen:
- Een aantal applicaties in de Market worden niet getoond omdat deze nog niet getest zijn voor Android 4.
- Externe SD kun je niet meer gebruiken om apps op te installeren. Alleen maar voor data als films dus....
- Google Agenda werkt niet
- CPU draait op 1008MHz ipv 1200MHz

[ Voor 64% gewijzigd door Mastermind op 24-12-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Darkangle schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:19:

Vandaag opgehaald bij BS.
Ik draai ook de stock ROM, maar de mijne is 2.3.1. :?

Verder gelukkig geen dode pixels.

Wat me wel ook opvalt is de slechte wifi ontvangst.
Zit nog geen 2 meter van AP maar icoon geeft niet volledig sterkte aan (m'n android phone wel die er naast ligt).

En ik moet steeds iets rommelen aan de stroomplug (tablet kant) anders laadt ie niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 00:16
Mastermind schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:02:

Nadelen:
Heb er gisteren ook 1 gehaald voor bank-hang-internet en simpele zaken.
Ik constateer inderdaad ook dat CPU maar tot 1008 gaat.
3 staps van 400-800-1000 is hier iets aan te doen met een kernel aanpassing?

Ik praat uit N900 ervaring waarbij dat destijds gewoon kon, don't shoot the ignorant ;)

Of zit dit bij Android niet zo in elkaar, OC tools komen ook niet boven de 1008 uit.
Hooguit aanpassen van governor settings maar die heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 00:56

RobTweaks

Captain Hindsight

[...]

Voordelen:
- Scrollen gaat veel vloeiender in Opera Mobile
- Graphics zijn sneller
- Voice-to-text overal in geintegreerd
- BlueTooth kun je nu enablen in de settings
- Je kunt hem rooten
- Je kunt Android 4 apps draaien
- Gelikte Android 4.0 uiterlijk

Nadelen:
- Een aantal applicaties in de Market worden niet getoond omdat deze nog niet getest zijn voor Android 4.
- Externe SD kun je niet meer gebruiken om apps op te installeren. Alleen maar voor data als films dus....
Hartelijk dank _/-\o_ , ik denk dat het mij al met al wel waard is om te flashen. Aangenomen dat ik de officiële release van Android 4 in januari ook gewoon weer kan flashen. Hopelijk zijn de kleine bugjes tegen die tijd opgelost!

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 428335

[...]

Nadelen:
De agenda werkt dus wel als je 'CalendarGoogle.apk' van http://code.google.com/p/...me=gapps-ics-20111128.zip installeert. Zie eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Darkangle schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:19:

2.3.2?
interessant!, zou je eens een rom backup willeb maken (zie op) en willen uploaden naar megaupload.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de orginele Xiron rom :).
Nu een de benchmarks vergelijken op deze blokker tablet met de default tomtec \ xiron rom en de 4.0 ICS.
Maar benchmarks zeggen niet alles, vloeiend door applicaties browsen etc is toch een gevoels kwestie met android.

Wat is momenteel de status van de RK2918 A9 kitchen? Zou graag willen beginnen met bakken van roms voor deze tab.

In iedergeval al top werk zover alle roms voorhanden, nu allen nog adequaat uitlezen en aanpassen.

Edit:
OneclickRoot voor de orginele Gingerbread roms mbv: GingerBreak-v1.20
Getest met de Xiron backup en werkt perfect na een wat lange automatisch procedure.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 65850 op 25-12-2011 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Anoniem: 65850 schreef op zondag 25 december 2011 @ 02:51:
Bedankt voor de orginele Xiron rom :).
Nu een de benchmarks vergelijken op deze blokker tablet met de default tomtec \ xiron rom en de 4.0 ICS.
Maar benchmarks zeggen niet alles, vloeiend door applicaties browsen etc is toch een gevoels kwestie met android.
Quadrant Standard benchmark result met de Xiron ROM: 1845.
Als ik me het goed kan herinneren was die met de TomTec ROM 1560 o.i.d. (kan iemand dit verifieren?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mastermind schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:22:
[...]

Quadrant Standard benchmark result met de Xiron ROM: 1845.
Als ik me het goed kan herinneren was die met de TomTec ROM 1560 o.i.d. (kan iemand dit verifieren?).
Xiron: 1826
Tomtec: 1584

Moet hierbij wel aangeven dat tijdens de tomtec rom er heleboel meuk op stond en geen taskkiller :p
Dit is trouwens opeen originele Xiron tablet (Zou geen verschil mogen maken maar ik zeg het er maar bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik heb gisteren de overstap gemaakt van de stock rom naar de ICS rom en net zoals vele hier zeggen: wat een verademing!

Maar wat mij wel nog steeds opvalt is dat toch alles niet altijd even snel gaat, alles werkt eigenlijk best wel traag zeker in vergelijking met ICS op mijn SGS2 is het een heel verschil. Vooral als je wat open hebt staan merk je al dat het trager gaat.

Browsen gaat nog steeds het beste in Opera dat is ook het meest vloeiende.

Grappig om te zien dat nu Google body werkt! minimaal Android 3.0 wel wat traag maar het werkt wel.

Jammer dat games als XEN pinball niet werken :( deze game is speciaal gemaakt voor de tablet.

Verder is mij nog iets meteen opgevallen aan ICS: de eerste keer dat ik hem moest laden toen hij nog op de stock rom draaide toen had ik de tablet helemaal uitgezet en gewoon opgeladen tot het lampje uit was. Nu wilde ik dat vannacht weer doen en vanochtend was het lampje ook uit maar tot mijn stomme verbazing stond er na het aanzetten: 1% accu. Nu ben ik hem op aan het laden terwijl hij aanstaat en nu zie ik hem wel gewoon optellen en laden: Gaat wel erg snel! in 30 min al 25%

Verder blijf ik het jammer vinden dat er nog zo weinig apps geoptimaliseerd zijn voor android tablets in tegenstelling tot de ipad.

Natuurlijk mag je niet veel verwachten van deze tablet maar misschien is het een leuk voorproefje naar een betere tablet of toch maar een apple ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
jgelauff schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:03:
[...]

met dank aan rtunru

ik quote"
Hier is de URL:

Normaal open ik de update.img vanaf het recovery menu maar op dit tablet lukt power button + volume down niet. Zou iemand kunnen vertellen hoe je de update.img flasht? Ik ben nu weer op de stock tomtec rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BasDV13 schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:11:
[...]

Normaal open ik de update.img vanaf het recovery menu maar op dit tablet lukt power button + volume down niet. Zou iemand kunnen vertellen hoe je de update.img flasht? Ik ben nu weer op de stock tomtec rom.
met RkdeviceManager zie de toevoeging van rtunru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ben wat aan het experimenteren met de system.img van de 2.3 versie heb er nu een met bluetooth settings in het menu, wat nieuwere apk's vanuit de xiron rom en het werkt.

Quadrant Standard benchmark score van 1974

nu nog kijken hoe de market zichtbaar blijft want moet telkens een snelkoppeling aanmaken google apps verdwijnen en menu optie verdwenen, we zoeken verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
jgelauff schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:24:
ben wat aan het experimenteren met de system.img van de 2.3 versie heb er nu een met bluetooth settings in het menu, wat nieuwere apk's vanuit de xiron rom en het werkt.

Quadrant Standard benchmark score van 1974

nu nog kijken hoe de market zichtbaar blijft want moet telkens een snelkoppeling aanmaken google apps verdwijnen en menu optie verdwenen, we zoeken verder
Op de xiron8 moet je in instellingen/toepassingen bij google application een vinkje zetten om de market zichtbaar te maken

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
catr schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:47:
[...]

Op de xiron8 moet je in instellingen/toepassingen bij google application een vinkje zetten om de market zichtbaar te maken
zie mijn bericht optie om vinkje te zetten is er nu niet zit namelijk niet in de newsmy k97 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 10-06 19:54
Heb deze tablet zojuist voor kerst gehad en ben nieuw in tablet wereld ben wel androis gewend
heb een vraagje ik kan de market nergens vinden bij me applicaties
Weten jullie waar dat nu hoort te staan

Vind het een mooie tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
Heb de volgende benchmark resultaten behaald op m'n tomtec 10 ultimate met Quadrant Standard benchmark.
Alle apps gekilled en memory boost gedaan voor de benchmark.

Tomtec stock rom: 1780
Xirion rom: 1651
ICS: 1184

Ik snap niet waarom sommige hogere resultaten behalen bij de xirion rom.
Toen ik wind up knight speelde op ICS zag alles er erg scherp uit, bij xirion is dat een heel stuk minder. Bij xirion gaat het wel erg vloeiend, dit gebeurde niet op ICS. Ik denk dat dit met de scherpte van de frames te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:34
Bij androidgemist krijg ik bij het afspelen van een aflevering de keuze tussen de standaard videoplayer en androidgemist.
Ik zit op ics en heb ook mx videoplayer en mvideoplayer geinstaleerd.
Hoe krijg ik een grotere keuze?

Heb t geprobeerd met de standaard browser en dolphin.
Met opera kan ik de afleveing alleen downloaden en komt ie niet met de optie afspelen.

De standaard videoplayer doet t niet icm adroidgemist en de androidgemist player geeft zeer slecht beeld.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ik wacht even op de officiele ICS denk ik. Geen apps op de SD kaart is toch wel een flinke handicap met maar 4GB geheugen in de tablet zelf.

Grote kans dat als dit in de finale ICS ook niet kan ik gewoon bij 2.3 blijf. Browsen met opera mini loopt op stock al een stuk soepeler dan de standaard versie. En ik heb voor alle tasks waar ik apps voor nodig heb een alternatief gezocht dat op SD kan worden gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis079
  • Laatst online: 17-02 20:28
Hmm, zojuist een tomtec 10 gekregen, dus direct naar 4.0

Netjes de guide gevolgt. maar blijf helaas continue de linux pinguin in het scherm krijgen ><
Kan de reset indrukken, ESC toest en dan de kabel en dan kan ik weer flashen, enkel blijft hij mij begroeten met het linux logo...

Any tips?
Geen foutmeldingen in de software, geen hub of iets dergelijks ertussen.

Fijne kerst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 21:29
Zijn er meer mensen die hun tablet hebben omgeruild nadat de tablet vastliep bij flashen van 4.0? Eigenlijk heb je toch geen garantie meer als je er zelf mee kloot?

[ Voor 196% gewijzigd door Cabo op 25-12-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437787

Anoniem: 428335 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 22:07:
[...]

De agenda werkt dus wel als je 'CalendarGoogle.apk' van http://code.google.com/p/...me=gapps-ics-20111128.zip installeert. Zie eerdere post.
Confirmed: dit werkt inderdaad. De file CalendarGoogle.apk staat in de system\app folder van bovenstaande zip file. Na installatie vroeg hij bij mij om mijn tablet toegang te geven tot mijn Google calendars (heb meerdere accounts) en nu zijn mijn agenda's zichtbaar in Jorte (dat is de agenda app die ik gebruik, de normale meegeleverde calendar app zal het ook wel doen nu).

N.B. hierna heb je twee calendar's. Dat is een beetje onhandig dus je kan de meegeleverde, standaard Calendar applicatie beter uitzetten. Dat gaat via Settings->Apps, waar je onder Downloaded de nieuwe Calendar app kan vinden. Noteer het versienummer dat bovenin staat. Dan ga je naar All en zoek je daar beide Calendar apps, selecteert de andere (lettend op het versienummer) en vervolgens op de Disable knop drukken. Daarna is er nog maar één Calendar zichtbaar bij het applicatieoverzicht (home screen, rechts bovenin).

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 437787 op 26-12-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430594

Vis079 schreef op zondag 25 december 2011 @ 18:05:
Hmm, zojuist een tomtec 10 gekregen, dus direct naar 4.0

Netjes de guide gevolgt. maar blijf helaas continue de linux pinguin in het scherm krijgen ><
Kan de reset indrukken, ESC toest en dan de kabel en dan kan ik weer flashen, enkel blijft hij mij begroeten met het linux logo...

Any tips?
Geen foutmeldingen in de software, geen hub of iets dergelijks ertussen.

Fijne kerst!
Had ik ook, nog een keer geflasht, met de Chinese .zip, en het werkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 22:34
Iemand al een externe schijf aangesloten ?
De mijne wil niet, waarschijnlijk vanwege ntfs. Zal wel fat32 moeten zijn.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Laatst online: 20-05 03:18
driel24 schreef op zondag 25 december 2011 @ 23:12:
Iemand al een externe schijf aangesloten ?
De mijne wil niet, waarschijnlijk vanwege ntfs. Zal wel fat32 moeten zijn.
Als je geroot bent kan je de app drive mount gebruiken, deze is te vinden in de market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
in het andere topic las ik iets over bootanimation.zip maar deze bestaat niet op mijn ics 4.0.1 rom
hij zou in system/media moeten staan

zou ik gewoon een custom van xda kunnen pakken?

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis079
  • Laatst online: 17-02 20:28
Anoniem: 430594 schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:23:
[...]

Had ik ook, nog een keer geflasht, met de Chinese .zip, en het werkte ;)
Na 2x met de chinese rom te flashen is het gelukt!
Nu nog een autolader en een mount halen ^^

Ik hoorde dat ipad assosoires hiervoor passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
mitch187 schreef op maandag 26 december 2011 @ 00:02:
[...]

Als je geroot bent kan je de app drive mount gebruiken, deze is te vinden in de market
Als ik nu in de market drive mount zoek, is deze onvindbaar.
Is deze ineens wel vindbaar na rooten ?

Rooten..... Ik kan het file bar.rar uit de start post niet downloaden vanwege virus alarm :?

[ Voor 13% gewijzigd door driel24 op 26-12-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Toch verdenk ik deze ervan ook dezelfde te zijn http://www.cect-shop.com/...9GT2-97-Zoll_p1598_x2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Laatst online: 07:34
Heb een probleem met androidgemist.nl (zit op ics)

Als ik een serie wil kijken komt hij met de video player opties: androidgemist en de standaard videoplayer.
De standaard videoplayer speelt t niet af, kwaliteit van androidgemist is slecht
Echter ik heb ook mx video player en mvideoplayer geinstalleerd.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om ook de andere players als optie te krijgen?

Tevens werkt flash bij mij niet, met zowel de stock browser, opera en Dolphin.
Heb wel adobe flash player 11 geinstalleerd.
Enig idee?

[ Voor 15% gewijzigd door sattertje op 26-12-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 00:16
driel24 schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:59:
[...]

Als ik nu in de market drive mount zoek, is deze onvindbaar.
Is deze ineens wel vindbaar na rooten ?

Rooten..... Ik kan het file bar.rar uit de start post niet downloaden vanwege virus alarm :?
Had ik hier ook met MS essentials.
Komt omdat er gebruik wordt gemaakt van een exploit.
ff uitzetten dan komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Double-X-L schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:33:
[...]

Had ik hier ook met MS essentials.
Komt omdat er gebruik wordt gemaakt van een exploit.
ff uitzetten dan komt het goed.
Ik werk met esset.
Zelfs als je die uitzet blijft hij de exploit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

sattertje schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:53:
Tevens werkt flash bij mij niet, met zowel de stock browser, opera en Dolphin.
Heb wel adobe flash player 11 geinstalleerd.
Enig idee?
Hier ook last van. Ik kan op Facebook ed. Wel spellen openen, maar echt vloeiend is het niet.
Website met streaming video (www.bleachget.com) kan ik wel openen, maar filmpjes afspelen werkt niet.
Ik heb opera en Firefox geïnstalleerd, maar dezen willen site ook niet draaien.
Hebben meer mensen hier last van? Ik draai gewoon origineel uit doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaroe1905
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 18:39
Armageddon_2k schreef op maandag 26 december 2011 @ 18:46:
[...]

Hier ook last van. Ik kan op Facebook ed. Wel spellen openen, maar echt vloeiend is het niet.
Website met streaming video (www.bleachget.com) kan ik wel openen, maar filmpjes afspelen werkt niet.
Ik heb opera en Firefox geïnstalleerd, maar dezen willen site ook niet draaien.
Hebben meer mensen hier last van? Ik draai gewoon origineel uit doos..
Ik heb geen facebook dus dat kan ik niet voor je testen.

Ben naar www.bleachget.com gegaan en speel atm Bleach episode 353 ( directvid) af. Werkt gewoon goed en ook smooth.

Geen idee of dit nog nuttige info is maar:
Mijn adobe flash instelling op de tablet zijn: Lokale opslag: altijd en netwerken met peer ondersteuning inschakelen

Gebruik dus de Tomtec stock rom met Opera mobile.

edit:

Waar ik atm wel last van heb is zijn de video's op www.xepisodes.com. Ze werken wel, maar niet helemaal smooth, alsof ze elke keer een frame skippen.

[ Voor 17% gewijzigd door Imaroe1905 op 27-12-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430594

Net geprobeert om de Xiron rom te flashen. Tablet wou weer niet booten, Linux logo bleef op het scherm staan.

Ik heb system.img veranderd in de .img van Xiron, is dit voldoende, of moet ik meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dit is uitgevoerd?:

7. Ga weer naar het RKAndroidTool schermpje en klik op de knop "Erase IDB". <- Let op! als je deze stap vergeet start je tablet niet meer op tijdens of na het flashen!

Snap trouwens niet geheel de bedoeling.
Als je van ICS terug wilt naat Xiron 2.3.1 dan Flash volgens de procedure eerst de tomtec 2.3.1 en hierna gebruik je rkdevicemanagr om de backup terug te plaatsen van de Xiron.
Dit denk ik ivm de data / cache partities die net anders zijn. Correct me if im wrong.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 65850 op 27-12-2011 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Het rooten is gelukt met de automatische root app uit de startpost.
Maar drive mount wil nog steeds niet.
In de market staat hij niet. Als ik hem met google zoek wil hij hem niet installeren
omdat de tablet niet compatible is.....

Iemand nog opties voor NTFS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
driel24 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:24:
In de market staat hij niet. Als ik hem met google zoek wil hij hem niet installeren
omdat de tablet niet compatible is.....

Iemand nog opties voor NTFS ?
Misschien is het een optie de ProductID en dergelijke te wijzigen in de imagefiles naar een bekende vergelijkbare tablet. En dan opnieuw te flashen.
Of misschien is het met ROM Toolbox mogelijk dit direct te wijzigen. Ben nu aan het werk, zal thuis eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net even contact gehad met de helpdesk van Tomtec over dat losse scherm (bij mij kan ik hem indrukken / omhooghalen bij de ESC knop) en er werd mij vertelt dat dit niet hoort!

Advies is om terug te gaan naar de winkel en daar je tab om te ruilen voor een goed exemplaar (ivm stof ed)
Ik heb zelf de winkel gebeld en gevraagd of zij alvast dit na willen kijken zodat ik het niet weer heb.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Nog even een vraagje. Ik heb de TS en nog een paar posts door gelezen, en daar staat dat de poort HDMI is, echter mijn standaard HDMI kabel is hier te groot voor, en er zat geen verloop plugje ofzo bij.

Onwetendheid of iets onverwachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
Darkangle schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:58:
Nog even een vraagje. Ik heb de TS en nog een paar posts door gelezen, en daar staat dat de poort HDMI is, echter mijn standaard HDMI kabel is hier te groot voor, en er zat geen verloop plugje ofzo bij.

Onwetendheid of iets onverwachts?
Het is een mini HDMI poort. Een omzetplugje heb je voor een paar euro.
Maar nog steeds irritant dat het niet een gewone HDMI poort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Dat dacht ik dus al, maar bij de andere tablets staat netjes verwoord dat het een mini HDMI is >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Darkangle schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:24:
Dat dacht ik dus al, maar bij de andere tablets staat netjes verwoord dat het een mini HDMI is >.<
staat gewoon in de TS bij de specs vanuit china (I/O Ports mini USB, USB Host, mini HDMI, TFcard slot, Headphone Jack) en tomtec zegt HMDI output en niets over de connector.
dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik heb bij pandawill een hdmi<>mini hdmi kabel gekocht (+- 3,50).
Maar ik krijg geen beeld. Niet op hdmi1 en 2 op mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Anoniem: 65850 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 04:06:
En dit is uitgevoerd?:

7. Ga weer naar het RKAndroidTool schermpje en klik op de knop "Erase IDB". <- Let op! als je deze stap vergeet start je tablet niet meer op tijdens of na het flashen!

Snap trouwens niet geheel de bedoeling.
Als je van ICS terug wilt naat Xiron 2.3.1 dan Flash volgens de procedure eerst de tomtec 2.3.1 en hierna gebruik je rkdevicemanagr om de backup terug te plaatsen van de Xiron.
Dit denk ik ivm de data / cache partities die net anders zijn. Correct me if im wrong.
Hoeft niet via Tomtec, RKDeviceManage rulez >:)

EDIT: gebruik wel mijn ROM !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
Iemand enige idee van welke website de ICS rom vandaan komt die in de TS staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BasDV13 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:07:
Iemand enige idee van welke website de ICS rom vandaan komt die in de TS staat?
van de newsmy website fabrikant van het tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Zijn er ondertussen al wat meer ervaringen met mensen die zowat hun router in moeten kruipen om wifi bereik te krijgen?

Het is op het moment te slecht om mee te kunnen internetten op de bank voor mij, 0 berijk op globaal 7 meter afstand van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Op ICS nog geen problemen ondervonden. daarvoor (v2.x.x) heb ik wel wifi gebruikt maar dat was 2meter van de router vandaan. haha

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
Ik gebruik de tablet (ICS) in de slaapkamer, 1 of 2 blokjes bereik. Twee muren tussen in, 5 meter afstand van router.

In de woonkamer vol bereik, 2 meter van router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik zal de dump eens maken zoals hogerop in dit topic verzocht, en dan de Xiron image erop zetten, eens kijken of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben weer naar stock geswitched - dus nu weer 2.3 maar heb met het bereik geen problemen -trouwens onder ICS ook niet - heb een linksys wrt 610N - ik zou ook makelijk bij de buren kunnen inchecken als ik de wpa had. |:(
Heb een ander probleem - als ik via usb (cardreader met SD card) een filmpje wil kijken wat ik met mijn ixus 115 hd heb opgenomen, dan heb ik geen geluid :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437958

Werkt het installeren van android 4 ook op een
Xiron (Blokker) 8 inch model atp7483?
Het ding draait nu een rk29_gingerbread_v1.28 kernel.
Ik vermoed dat dit compatible is, maar hoe weet ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Anoniem: 437958 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:31:
Werkt het installeren van android 4 ook op een
Xiron (Blokker) 8 inch model atp7483?
Het ding draait nu een rk29_gingerbread_v1.28 kernel.
Ik vermoed dat dit compatible is, maar hoe weet ik dit?
Even hier kijken dan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Inmiddels heb ik de mijne (omdat ik het binnenwerk eruit kon duwen via de zijkant) ingeruild en daarvan een Pro3 gekocht.

Was verkeerd of te voorzichting gelijmd waardoor ea niet goed vast zat.

[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 27-12-2011 13:40 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roandl
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik heb de mijne ook weer terug geflashed naar de stock rom. Bij bepaalde apps wat het beeldscherm in ICS niet optimaal. Verkeerde uitlijning waardoor teksten door elkaar heen liepen. Nu ik weer terug ben bij 2.3 moet ik zeggen dat deze beter loopt dan ICS. NU dus maar wachten op de officiele update naar ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Roandl schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:58:
Ik heb de mijne ook weer terug geflashed naar de stock rom. Bij bepaalde apps wat het beeldscherm in ICS niet optimaal. Verkeerde uitlijning waardoor teksten door elkaar heen liepen. Nu ik weer terug ben bij 2.3 moet ik zeggen dat deze beter loopt dan ICS. NU dus maar wachten op de officiele update naar ICS :)
Dat verkeerde uitlijning had ik ook. Alsof het scherm een stukje verschoven was. De onderste deel van de tekstlabels werd niet goed weergegeven. Bij een Live achtergrond ging het helemaal fout want dan kreeg ik scherm over scherm.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437787

Darkangle schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:33:
Zijn er ondertussen al wat meer ervaringen met mensen die zowat hun router in moeten kruipen om wifi bereik te krijgen?

Het is op het moment te slecht om mee te kunnen internetten op de bank voor mij, 0 berijk op globaal 7 meter afstand van de router.
Heb je de optie 'drop on poor connection' of zoiets uitgezet in de WIFI settings? Die zit een beetje verstopt: je gaat eerst naar het settings scherm met de lijst van beschikbare netwerken; bovenin rechts zit een klein verticaal balkje waar je bij de advanced settings kan; daar het drop on poor connection vinkje uitzetten.

Als je de drop on poor connection uit hebt staan dan wordt niet steeds de verbinding verbroken als het netwerksignaal (eventjes) zwak is. Verder kan je kijken of je niet beter een ander kanaal kan kiezen op je wireless station (want als er meerdere stations vlakbij elkaar op hetzelfde kanaal zitten dan kan dat elkaar nogal in de weg zitten).

Ik internet hier op de bank, ca. 15 meter van de router met vier muren ertussen...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 437787 op 27-12-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Anoniem: 437787 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:14:
[...]

Heb je de optie 'drop on poor connection' of zoiets uitgezet in de WIFI settings? Die zit een beetje verstopt: je gaat eerst naar het settings scherm met de lijst van beschikbare netwerken; bovenin rechts zit een klein verticaal balkje waar je bij de advanced settings kan; daar het drop on poor connection vinkje uitzetten.

Als je de drop on poor connection uit hebt staan dan wordt niet steeds de verbinding verbroken als het netwerksignaal (eventjes) zwak is. Verder kan je kijken of je niet beter een ander kanaal kan kiezen op je wireless station (want als er meerdere stations vlakbij elkaar op hetzelfde kanaal zitten dan kan dat elkaar nogal in de weg zitten).
Ik heb een sitecom 300N, ik kan op 100 meter afstand in het bushokje nog wifi gebruiken op mijn telefoon :). Geen enkel device in huis heeft een probleem met de router, ranged van een paar laptops tot the nintendo's, phones en handhelds. Alles heeft nagenoeg 100% binnenshuis.

Des al niet te min zal ik eens op een ander kanaal testen.

Als ik de pad op 1 meter afstand hou van de router, dan krijg ik net aan 3 balkjes, ik test vannavond wel even met een ander kanaal, en morgen wel even met de Xiron rom (had gelezen dat dit problemen met wifi zou verhelpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Zou je voor je dat doet nog even een ROM-image willen maken van jouw Android 2.3.2(!) ROM die je erop hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Mastermind schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:20:
Zou je voor je dat doet nog even een ROM-image willen maken van jouw Android 2.3.2 ROM die je erop hebt zitten?
Yep, ik moet de hele reutel toch nog uitzoeken (heb nog 0 ervaringen met android, en weet ook nog niet goed waar ik alles moet halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu eindelijk een handleiding voor de Tom-Tec Ultimate 10 (ATP7526) gevonden

http://helpdesk.tom-tec.e...ser%20Manual%20Tomtec.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Anoniem: 437458 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:49:
Heb nu eindelijk een handleiding voor de Tom-Tec Ultimate 10 (ATP7526) gevonden

http://helpdesk.tom-tec.e...ser%20Manual%20Tomtec.pdf
die staat ook op het apparaat zag ik.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik sta momenteel in de wacht van tom tec support (ik zit toch op werk, ik dacht "laten we even kijken of ze dit vaker hebben gehoord").

Ik lig in een deuk. "al onze medewerkers zijn in gesprek, engels, duits (verspreking) dan word de hoorn aan een man over gegeven, die spreekt wat frans in, en dan hoor je in de achtergrond "nou, dat was wel goed" en ga je weer naar wacht muziekje.

Werd na een korte tijd netjes geholpen en de dame wist me te vertellen dat het de wifi ontvanger in het apparaat was, en ik gewoon vol bereik moest verwachten.
Ze verzocht me om even naar de winkel terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
jgelauff schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:26:
[...]

van de newsmy website fabrikant van het tablet
Hmm, kan het topic niet vinden op de chinese site (http://www.newsmy.com/Products/K97_Prointro.html).
Ik dacht ik kijk even of er al een nieuwe versie is van ICS met wat bugfixes.

Heeft iemand de link naar het goede topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BasDV13 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:57:
[...]

Hmm, kan het topic niet vinden op de chinese site (http://www.newsmy.com/Products/K97_Prointro.html).
Ik dacht ik kijk even of er al een nieuwe versie is van ICS met wat bugfixes.

Heeft iemand de link naar het goede topic?
nee de nieuwe is er nog niet, ik hou het dagelijks in de gaten, je kan gewoon bij downloads kijken, moet je even de chinese site in het engels laten weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249253

Kanik mijn Xiron 10" inch upgraden ook met deze firmware?

Nog belangrijker misschien, kan ik ook terug? naar de stock rom, ik heb er een backup van al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 249253 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:45:
Kanik mijn Xiron 10" inch upgraden ook met deze firmware?

Nog belangrijker misschien, kan ik ook terug? naar de stock rom, ik heb er een backup van al..
ja dat kan beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Laatst online: 08:38
Ik krijg hem met geen mogelijkheid naar 4.0, telkens als ik geflashed heb krijg ik die pinguin in beeld.

Vervolgens druk ik reset in en vervolgens de power knop en verschijnt weer de pinguin.
Ik heb dit met zowel de aangepaste als de chinese firmware.
Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

EDIT: En ineens verspringt het beeld na nog een nieuwe flash, wazig verhaal...

[ Voor 12% gewijzigd door Wimploo op 27-12-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Wimploo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:57:
Ik krijg hem met geen mogelijkheid naar 4.0, telkens als ik geflashed heb krijg ik die pinguin in beeld.

Vervolgens druk ik reset in en vervolgens de power knop en verschijnt weer de pinguin.

ben je niet te ongeduldig? het duurt best wel even voor de tablet echt door start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Wimploo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:57:

Voer de procedure nog eens uit door met een naald de reset-knop achterop in te drukken, maar:
- Haal je SD-kaart er eens uit voor je de procedure uitvoert.
- Probeer het eens zonder netstroom
- Gebruik de bijgeleverde USB-kabel, en doe deze dus ook in de mini-USB poort van de tablet.
- Heb je wel de x86 driver geinstalleerd?
- Vergeet niet "Erase IDB" te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mastermind op 27-12-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Darkangle schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:18:
Ik sta momenteel in de wacht van tom tec support (ik zit toch op werk, ik dacht "laten we even kijken of ze dit vaker hebben gehoord").

Ik lig in een deuk. "al onze medewerkers zijn in gesprek, engels, duits (verspreking) dan word de hoorn aan een man over gegeven, die spreekt wat frans in, en dan hoor je in de achtergrond "nou, dat was wel goed" en ga je weer naar wacht muziekje.

Werd na een korte tijd netjes geholpen en de dame wist me te vertellen dat het de wifi ontvanger in het apparaat was, en ik gewoon vol bereik moest verwachten.
Vandaag ook gebeld en precies hetzelfde als jou. Ze verspreekt zich bij het Duits, geeft de telefoon duidelijk hoorbaar over aan haar mannelijke collega die de Franse vertaling inspreekt om vervolgens weer gerommel te horen dat hij de telefoon teruggeeft aan haar. Waarop zij zegt: Nou prima (oid) en dat hoor je dan 3 keer achter elkaar ofzo. :+ Was wrs te duur om het opnieuw in te spreken :D

Mij werd ook aangeraden om terug te gaan. Nu heb ik een ander merk en die heeft weer last van dode pixels :(

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Hallo allemaal,

Ik denk ook om deze tablet te kopen maar heb nog aantal vragen/twijfels.

1. welke processor is beter Cortex A8 1.2 GHz of NVIDIA Tegra2 T250 // Dual Core ARM Cortex A9
2. is de GPU voldoende om vloeiend tablet games te kunnen spelen?
3. hoelang gaat de batterij mee en wat voor soort batterij is het?
4. zou Tomtec betere keuze zijn dan Hannspree pad of Venus Pad Android (http://www.cect-shop.com)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Laatst online: 07-04 16:06
Darkangle schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:18:

Ja heb ook gebeld over dat er eerst wel werd geadverteerd met bluetooth maar dit niet werkte met 2.3.
Zegt die griet ja dan moet ik een technisch iemand hebben, ff wachten en na 5min zeg ze ik laat u zo terug bellen (22dec) heb nu (27dec) nog niks gehoord....

(TOM TEC 10 ultimate)
Iemand anders ook last met opladen dat adapter niet goed connect? is dit de adapter of de connector in de tablet zelf? (kan er niet iets gefixt worden zodat er met usb kan worden opgeladen, is dit softwarematisch mogelijk?)

Mijn scherm zit ook niet overal even goed vast iemand dit met een soort lijm opgelost of terug brengen?

Dan met ics al iets gevonden om hdd met ntfs te koppelen? of sd met exfat? (zonder root)

Kan iemand mij vertellen hoe ik vredesnaam mij tablet op mijn workgroup krijg zodat ik films kan kijken??

Weet iemand of dit zou passen?
http://www.chinavasion.co...d-case-for-ipad-2--black/
Is dus voor ipad, maar deze is het zelfde formaat las ik, neem aan dat alleen de ene kant wat dikker is bij de tom tec.

Voor degene wie het intresseerd ik heb een griffin beacon besteld en krijg morgen glasvezel, ik ga beide ITV KPN en Dijit proberen en zal proberen een foto of filmpje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttt8
  • Laatst online: 07-04 16:06
NVT schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Ik denk ook om deze tablet te kopen maar heb nog aantal vragen/twijfels.

1. welke processor is beter Cortex A8 1.2 GHz of NVIDIA Tegra2 T250 // Dual Core ARM Cortex A9
2. is de GPU voldoende om vloeiend tablet games te kunnen spelen?
3. hoelang gaat de batterij mee en wat voor soort batterij is het?
4. zou Tomtec betere keuze zijn dan Hannspree pad of Venus Pad Android (http://www.cect-shop.com)

Alvast bedankt.
Ik vind die venus pad er leuk uit zien echter als ik er op google na zoek dan lees ik meerderemalen dat honeycomb een beta versie hierop is. En een winkel die met beta's verkoopt vind ik beetje vreemd, toch vind ik hem wel vet.
Of de specs durf ik weinig te zeggen, denk dat ie iets beter is, maar legt er ook aan wat je er mee wilt.
Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste