Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 06:54:
@longu, I will have a look for you when I get back from work.
I just found out, that Camera is not working as well ;-( (when I try to launch the app it displays the error: "Unfortunately, Gallery has stopped."). Here is a link to my original 4.0 (ICS) ROM file - maybe it will be usefull: ftp://download.ctab.pl/CTAB-2.3-4.0.zip

Thank you in advance.
Regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
@ rev104, Ik heb nog 1 super irritante bug en dat is het niet waker worden van de wifi na deep sleep. Gebeurd niet constant, maar vaak genoeg om vervelend te zijn.
Als ik die er uit heb vind ik hem goed genoeg om hem te uploaden. ik heb gelukkig nu al weekeinde dus kan ik er zo eens lekker even tegen aan gaan.

@longu, oke i will have a look at your rom and merge it with the v6
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marouane007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-02-2022
WoDo1 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:33:
Zo het is weer weekeinde dus tijd voor wat actie, Sorry voor de gene die op mij zaten te wachten, maar ik zat even met mijn kop in een Raspberry Pi (erg mooi apparaat). Maar dat dus off topic, wil je daar wat over weten neem maar contact met mij op.
Even terug lezen, Er is nog steeds wat gedoe met de ATP7659 en productie-nummer 256, 271 of 273 ivm de playstore en dan een lekkere chrome die crasht. Hmmm das niet zo mooi. Mijn model 2011 draait nu op jelly bean 4.2.2 dus zal zo even een andere tablet van mij de chrome laten updaten, Maar eigenlijk ik wil dit weekeinde even over naar 4.2.2 voor alle versie tablets. Dus ik hoop niet dat er iemand emotionele gehecht is aan de jelly bean 4.1 anders moet die gene het maar laten weten.Anders ga ik zo aan de update van 4.2.2 beginnen.
mvg
WoDo1
He Wodo1,

Ik heb ook een 2011 model (A), maar ik zie door de bomen de juiste roms niet meer hoe ik kom ik aan de laatste ROM. Dus 4.2.2 dacht ik zo, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Marouane007, dat zou dan de 4.1 uit de TS ( linkje) gewoon worden, heb dit weekeinde wel wat kunnen doen, maar er gaat gewoon simpel weg veel tijd inzitten om de rom steeds aan te passen en te flashen vandaar dat de 4.2 nog niet wil.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch echt een batterijprobleem. Hoe haal ik die eruit zodat ik op zoek kan naar een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Het rooten van Android 4.0.3 op de Ultimate 10 atp 7526 wil maar niet lukken..
Iemand tips?
grt Rico

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:13:En met de fix voor Angry Birds van afgelpen week kunnen we deze ook weer spelen.
Where can I find the fix? No Angry Birds are working on my tablet ;-( I tried Rio, Seasons, Star Wars, Space an d regular.
Regards.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swento
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03-2024
Hallo iedereen,

Ik probeer mijn tomtec ultimate 10 met android 4.03 te rooten.
Wanneer ik de stappen doe en ik wil de su pushen, krijg ik de melding dat hij het device niet vind.
Ik zie in mijn apparaatbeheer dat hij mijn tablet als onbekend ziet, dus geen drivers?
Hoe moet ik dit oplossen?

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swento
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03-2024
hoi iedereen,

het is me al gelukt om mijn tablet te rooten via het upgraden naar android 4.1.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas na iets meer dan een jaar lol tablet onder garantie weggebracht. Ac laadpunt zit los, batterij is dood en stof achter glasplaat. Lijkt erop dat dit forum ook een beetje aan het sterven is. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:36:
Lijkt erop dat dit forum ook een beetje aan het sterven is. ;w
Tja aan alles komt een einde... Ach wie weet is over 3 dagen dit forum weer springlevend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uit-knop is gebroken, het is waar triest, sommigen die hebben een aantal ideeën hoe ik het kan oplossen zodat ik kan leven in tableten krijgen zonder sd kaart trekken elke keer moet worden ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:06:
Mijn uit-knop is gebroken, het is waar triest, sommigen die hebben een aantal ideeën hoe ik het kan oplossen zodat ik kan leven in tableten krijgen zonder sd kaart trekken elke keer moet worden ingeschakeld.
Google translate ? ;)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Musicmasters, laat je hem nu nog repareren of heb je je geld terug gekregen na een jaar?

@derderdedu, kijk hier eens naar, Toen hebben wij hier met de knopjes zitten spelen zodat te tablet niet ontwaakt als je hem in een hoes doet. Volgens mij zou je het zelfde moeten kunnen doen met de power knop, linkje

@driel24 idd wat er brakke tekst van derderdedu. Ik ben benieuwd wat voor grammatica er nu bij hem uit komt.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wodo. Valt gewoon nog onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Hey Wodo wil het nog een beetje lukken met de 4.2.2? Als ik moet testen hoor ik het wel :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WoDo1,

Hier nog een bereidwillige tester :*) _/-\o_ ;)

Groet Crowlertoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Wokschotel & Crowlertoo dat word dan toch pas echt morgen , heb het nu nog even druk met wat anders. Ik was even opnieuw begonnen want de wifi problemen werden alleen maar erger. Nu loopt ie aardig stabiel op model v2011. Heb alleen ook nog even bonje met wordfreud ben mijn games kwijt en dat kan natuurlijk niet als dat bij die van mijn vriendin (ATP7659 )gebeurd sloopt ze mij want dat is me al een keer overkomen.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1,

We wachten rustig af... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1 Thanks, but it did not work for me, maybe it did it wrong, :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android 4.2.2 rom wil ik ook wel testen als het kan.. :)
Maar wat zijn de verbeteringen in de android 4.1.1 V6?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal,

kleine vraagje (aangezien ik op andere forums niets kan vinden)
Is er enige ervaring met een tom tec dual 8 custom rom? iemand?

groeten

dsamr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi DSAMR ,
Volgens mij zijn er nog geen custom roms beschikbaar voor de tom tec dual 8..
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:43:
hey allemaal,

kleine vraagje (aangezien ik op andere forums niets kan vinden)
Is er enige ervaring met een tom tec dual 8 custom rom? iemand?

groeten

dsamr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Vorige week eindelijk vrij gehad en de bon kunnen vinden van mijn niet meer opladende tomtec. Naar de BS gebracht en die wisten te vertellen dat als ik niet mijn tablet binnen exact 4 weken weer terug heb, ik een Cresta krijg ter vervanging. dual core met 2048 resolutie. Ik bid dat Tomtec zijn RMA nog steeds niet op orde heeft :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 20:23
Goed om te weten. Ik heb mijn tablet alweer voor de 4de keer opgestuurd.
Scherm al eens vervangen en nog steeds geen dragging mogelijk na sleep.
Als het nu weer niet opgelost is wordt het voor mij ook een retourtje BS.
Ben er wel klaar mee.

Ik heb nog nooit iets van RMA (digitest) terug gekregen binnen 4 weken.
Dus wat dat betreft zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

En nog wat nieuws te melden mbt de nieuwe versie?

We wachten in spanning af...

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:28:
Goed om te weten. Ik heb mijn tablet alweer voor de 4de keer opgestuurd.
Scherm al eens vervangen en nog steeds geen dragging mogelijk na sleep.
Als het nu weer niet opgelost is wordt het voor mij ook een retourtje BS.
Ben er wel klaar mee.

Ik heb nog nooit iets van RMA (digitest) terug gekregen binnen 4 weken.
Dus wat dat betreft zit je wel goed.
@Nouja

Nogal Vreemd ik kreeg mijn tablet (Met niet werkend scherm) Binnen 3 weken alweer terug.. O-)
Maar mijne is toen ook omgeruild.. Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Ik krijg net een telefoontje van Bart Smit. Tablet is terug uit reparatie. 2 weken en 1 dag. o.0

Dat moet een record zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens is er ook een manier om Subway Surfers te spelen zonder hakkelingen, rare/vreemde personages etc.. Want een kennis die heeft de Tom Tec Excellent 7 die slechter schijnt te zijn maar daar loopt het spel Perfect op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik wordon moet installeren als ik het download opent het heel eventjes en dan wordt het scherm zwart en vervolgens zie ik weer mijn buro blad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rev104

Eerst even Adobe Air installeren, daarna werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabletje al 3 weken in reparatie. Mis hem toch wel ondanks dat ik nog een laptop heb. We wachten geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, het is officieel. Tabletje is dood :'( en komt niet terug. Netjes mijn geld terug gehad van de lokale Blokker. Toch meer dan een jaar gratis lol van gehad. Ga jullie goed allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:42:
@rev104

Eerst even Adobe Air installeren, daarna werkt het wel.
Heb ik gedaan, adobeflashplayer 11 heb ik ook maar blijft hetzelfde wordon start op beeld draait wordt zwart en vervolgens weer niets! Misschien omdat het HD is?
Zou wel fijn vinden ala iemand mij verder kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Weet iemand een manier om de status bar van android zeg maar hetzelfde te krijgen als bij android 4.2 (Zie deze afbeelding: http://cdn.arstechnica.ne...012/11/n10-10-inch-UI.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Laatst online: 14-07 20:23
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:45:
[...]
@Nouja

Nogal Vreemd ik kreeg mijn tablet (Met niet werkend scherm) Binnen 3 weken alweer terug.. O-)
Maar mijne is toen ook omgeruild.. Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft
Kom ik net terug van vakantie, staat UPS voor de deur met een 7526 rev 2 vervangend tablet, refurbished.
Nu heb ik 4.0 tablet met werkend touchscreen en twee werkende speakertjes en dit binnen 2 weken.
Nog even proefdraaien voor ik een gat in de lucht spring en overstap maak naar v6.
4.2.2 zit nog in de pijplijn begrijp ik.

@WoDo1 Dus jij bent ook verslaafd aan xbmc? Ik draai openelec op een arctic, ook leuke hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rico515

Probeer eens een andere launcher.

Ik heb momenteel Nova Launcher er op staan en die ziet er volgens mij visueel eruit zoals jij ook schetst via de link. maar zo heb je er een een heleboel verschillende Launchers het is meer net diegene die je bevalt.

Groet Rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:56:
@rico515

Probeer eens een andere launcher.

Ik heb momenteel Nova Launcher er op staan en die ziet er volgens mij visueel eruit zoals jij ook schetst via de link. maar zo heb je er een een heleboel verschillende Launchers het is meer net diegene die je bevalt.

Groet Rampar25
Nova Launcher werkt heel fijn, thnx voor de tip :D
Alleen nog een manier om Subway Surfers werkend te krijgen zonder problemen. :|

Groet Rico515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat het topic (een beetje) dood is...
Zou wel jammer zijn ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rico515
Heb dat idee ook (een beetje)/

Hoop dat WoDo1 nog met die nieuwe versie komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ook, heb veel aan dit topic gehad _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19

KooolaNL

Hurry up noob microwave

Mischien een slightly offtopic vraag,

in een verlaten hoek hiero heb ik een Tomtec Ultimate10 gevonden
echter vind ik de lader niet meer en heeft er van alles bovenop gestaan waardoor de lcd een vlek heeft (en denk gebroken is) kan het niet echt zien omdat ik hem dus niet meer aan kan zetten :9

heeft iemand een idee waar ik eventueel aan spare parts kan komen ?
e.g lader/touchscreen/lcd

bvd

hier kon u advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolinx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 11:25
Ik dacht eigenlijk dat de 4.2 nog in de pijp zat. Zou mooi zijn...

Had begrepen dat de default browser in 4.2 Chrome is. Aangezien Chrome (alleen bij mij?) niet echt draait op 4.1 zou dit bij 4.2 een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Coolinx ik gebruik daarvoor Opera Mini en dat werkt perfect.
Gratis te downloaden uit de Play Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolinx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 11:25
Mja, de bijgeleverde android browser werkt ook primahoor, voor wat betreft het webbrowsen. Ik mis alleen de chrome cross platform synchronisatie functionaliteiten. Chrome draait zelfs prima op mijn oude iphone 3gs uit 2009 dus moet op deze tablet toch ook kunnen zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytrinity
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 16:16
Voor de mensen die graag Angry Birds spelen en deze spellen niet meer werken: http://www.mytrinity.nl
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mytrinity Thnx voor de link werkt echt :D Eindelijk weer angrybirds spelen op mijn tablet

@Coolinx Tussen Android en iOS zit heel veel verschil.. Dus dat valt niet met elkaar te vergelijken.. :X

@KoolaNL Bij de tomtec helpdesk kan je apparte onderdelen aanvragen zoals lader maar wel tegen betaling, andere onderdelen weet ik niet zeker. Dat is gewoon even navragen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan geen angry birds seasons downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is gelukt moest het de andere dag doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mytrinity

Namens de 2 kids bedankt. Ze hebben hier lang om gezeurd. Ik ben de tablet wel weer kwijt aan de kinderen.

Groeten Rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03

Xaphod

Inara profiel

@wodo1 bedankt, ik had vanaf het begin al problemen met opladen.
Sinds een week deed hij het helemaal niet meer, ik heb hem dus ook voorzichtig opengebroken en het contactje gesoldeerd, ik heb hem ook weer netjes dicht gekregen en hij doet het nu weer prima.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-06-2023
Nou, ik heb m gefixed.

Er zitten in de rand dus wat drukpunten die de case bij elkaar houdt.
Wanneer je met een hard plastic spateltje er doorheen glij dan voel je op bepaalde punten meer weerstand. Hier wat wrikken en je hoort een klik en zo ga je heel de tablet rond.
Let op dat je niet te diep gaat want er zitten wat draden. Ook niet te wild als hij los zit de case opentrekken want je speakers zitten aan de "achterkant" en anders moet je die draadjes dus ook weer vast zetten.

In mijn geval was het soldeerpunt van de voeding gebroken doordat er met de adapter erin iets wat te enhousiast door mijn zoontje aan getrokken werd. Even de sooldeerbout ertegen en voila hij laadt weer op als voorheen.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben nieuw hier en bezit een ATP7683.
op 27 mei is er een nieuwe update voor de ATP7659, Jellybean 4.1 verschenen.
te vinden op de site van tomtec via online helpdesk komt u bij productsupport en ziet u bij de firmware voor de ultimate 10 de upgrade staan.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
moge allemaal, zo ik heb weer even tijd om wat aan de tablet te gaan sleutelen. Dus eens kijken hoever we dit weekeind kunnen komen.

@Ouan, thanks zou eens tijd worden dat Tomtec die update klaar heeft. we gaan eens kijken wat ze er van gemaakt hebben,So far so good ziet er grappig uit. Wij vonken de Linux bak maar eens even op, en gaan ff rond kijken hoe ze dat in elkaar hebben geknutseld.

Xaphod, mooi dat ie het doet.

mvg WoDo1

[ Voor 19% gewijzigd door WoDo1 op 01-06-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
WoDo1 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 07:39:
moge allemaal, zo ik heb weer even tijd om wat aan de tablet te gaan sleutelen. Dus eens kijken hoever we dit weekeind kunnen komen.

@Ouan, thanks zou eens tijd worden dat Tomtec die update klaar heeft. we gaan eens kijken wat ze er van gemaakt hebben,So far so good ziet er grappig uit. Wij vonken de Linux bak maar eens even op, en gaan ff rond kijken hoe ze dat in elkaar hebben geknutseld.

Xaphod, mooi dat ie het doet.

mvg WoDo1
Welcome back WoDo! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1 graag gedaan. Op mijn ATP7683 loopt de 4.1 van Tomtec bij regelmaat vast of vliegt eruit bij alle apps met internetverbindingen. dat zou te maken hebben met de (andere) wifi driver in de ATP7683 volgens Tomtec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Negakinu , hi kerel .Werkt jou Tomtec Ultimate 10tje ook nog steeds? had wel verwacht dat jij onder tussen op de dual 10 zou zitten. Moet zeggen dat ik ook nog steeds het meeste op mijn model 2011 werk. Nooit gedacht dat ik nog eens een emotionele binding met een tablet zou hebben. Maar ben toch wel erg gehecht aan mijn trouwe Ultimate 10 tabletje.

@Ouan. Ik sta even met verbazing te kijken ik zie net dat ze de oude SDK hebben gebruikt.
ro.rksdk.version=RK29xx_ANDROID4.1.1-SDK_V1.00_20120806
Dus Tomtec komt in mei 2013 met een update met de software van Augustus 2012, hmm das even lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1 thanks, ik had er ook niet echt veel van verwacht. ze moesten blijkbaar toch iets snel samenstellen omdat ze het beloofd hadden(op de verpakking) van een upgrade naar 4.1 te maken... ik heb via tomtec helpdesk doorgegeven wat de problemen zijn met de ATP7683 en de JB 4.1 upgrade en ik weet niet of ze er wel iets zullen mee doen. wat me opvalt is dat bij deze upgrade van tomtec geen nandfix gemaakt wordt? of zit die in de rom gebakken? welke van jouw roms kan ik dan wel flashen? met nandfix?
alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1hallo wodo ben blij dat je er weer ben.
Ik gebruik ook nog steeds de 2011 versie.Ik had een tijdje geleden nog een pm gestuurd,maar je reageerde niet meer.Weet je dat in de laatste versie, video opname niet werkt.kan wel foto's maken.
graag een reactie van je.

groetjes kakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2014
Hoi WoDo1,
Ik ben blij dat je weer onder ons bent. Ik hoop dat je nog een oplossing kan vinden voor het niet werken van whattsapp op ons 2011 tablet.Hoe dan ook welcome back.
Jobor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ kakie , yip had het ook al op gemerkt, denk dat ik de oplossing ook al heb weet alleen nog niet of ik eerst een 4.1 versie 7 zal maken of even mijn hersenen aan het werk zet en een 4.2 in elkaar zal zetten. Ik ben nu aan het test draaien van 4.2 op een atp7659_153 versie. Maar het lijkt nog nergens op, heb beeld, rotatie,wifi (stabiel ook nog) maar apps lopen niet echt lekker.

@jobor , ik gebruik Whattsapp nog steeds niet zelf, maar zal kijken wat ik voor je kan doen.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1

Mooi man, weer back!
Super, wacht met spanning op de 4.2 versie voor een ATP7659 (273)!

We wachten rustig ( maar inspanning! ;-) ) af

Gr CrowlerToo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WoDo1 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 07:43:
@Negakinu , hi kerel .Werkt jou Tomtec Ultimate 10tje ook nog steeds? had wel verwacht dat jij onder tussen op de dual 10 zou zitten. Moet zeggen dat ik ook nog steeds het meeste op mijn model 2011 werk. Nooit gedacht dat ik nog eens een emotionele binding met een tablet zou hebben. Maar ben toch wel erg gehecht aan mijn trouwe Ultimate 10 tabletje.
Ja de TomTec doet het nog perfect. Hij draait nog steeds erg lekker voor zo'n oude chipset. Mijn vriendin gebruikt hem nu voornamelijk. Hij is erg stabiel! Veel stabieler dan mijn Allwinner chipset tablet iig.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo even ook maar weer eens even rond gekeken hoe ver ze op andere forums zijn met de RK2918, en moet zeggen"dat gaat de goede kant op", Crew tablet en OMA hebben de Hardware decodering aan de praat, er zijn meerder 4.22 AOSP rom's in aanbouw (Morka , Xteam), een uber Clockwork recovery 6.20. en legende Christian Troy heeft de draad ook weer opgepakt. Gaat dus helemaal goed komen met de Ultimate 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WoDo1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:34:
Zo even ook maar weer eens even rond gekeken hoe ver ze op andere forums zijn met de RK2918, en moet zeggen"dat gaat de goede kant op", Crew tablet en OMA hebben de Hardware decodering aan de praat, er zijn meerder 4.22 AOSP rom's in aanbouw (Morka , Xteam), een uber Clockwork recovery 6.20. en legende Christian Troy heeft de draad ook weer opgepakt. Gaat dus helemaal goed komen met de Ultimate 10.
Nice! Fijn om te horen dat hij nog niet end of life is. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn tablet is niet meer, nu heb ik nog een Hema iPad 1 hoesje die ik netjes heb aangepast voor deze tablet, zou dat tweedehands nog waarde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb toch even de 4.1 versie van TomTec geprobeerd op mijn ATP7659_152. Ook al zou deze voor de 8GB versie zijn.
Tot nu toe geen problemen met de tablet. Wifi blijft tot nu toe goed in de lucht. Ook terwijl bij Wifi behouden in slaapstand de optie staat op "Nooit".
O.a. Angry Birds Rio werkt alleen ook hierop niet. De versies van @mytrinity werken wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Remco41 op 04-06-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Remco41 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:34:
Ik heb toch even de 4.1 versie van TomTec geprobeerd op mijn ATP7659_152. Ook al zou deze voor de 8GB versie zijn.
Tot nu toe geen problemen met de tablet. Wifi blijft tot nu toe goed in de lucht. Ook terwijl bij Wifi behouden in slaapstand de optie staat op "Nooit".
O.a. Angry Birds Rio werkt alleen ook hierop niet. De versies van @mytrinity werken wel.
Hoe is het batterij beheer in hun nieuwe? In de oudere versies van Tomtec was die dramatisch (Tomtec 4.01 vs mijn eigen 4.1 ook geent op de chinese release, getweaked, haalde ik 6-7 uur video, met tomtec net aan 4).

Ik heb een andere terug gekregen toen ik de mijne aanbood voor reparatie, en daar staat weer 4.0.3 op. Helaas geen bluetooth meer :s

Ik zit nog een beetje in dubio wat te doen. Wodo's build zou mij veel tijd schelen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@Darkangle Ik zal het batterij beheer eens testen. Overigens is de versie 4.1 van TomTec alleen voor tablets zonder bluetooth. Vooral type 2012 en later. Wodo's build heeft volgens mij ook een versie inclusief bluetooth, maar dan moet de tablet natuurlijk ook een bluetoothmodule hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco41 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:34:
@Darkangle Ik zal het batterij beheer eens testen. Overigens is de versie 4.1 van TomTec alleen voor tablets zonder bluetooth. Vooral type 2012 en later. Wodo's build heeft volgens mij ook een versie inclusief bluetooth, maar dan moet de tablet natuurlijk ook een bluetoothmodule hebben.
Alleen de 2011 modellen hebben bluetooth (meestal de atp7526 zonder serial number)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Darkangle , zoals je mag verwachten is de batterijbeheer nu ook weer brak van de laatste tomtec rom, De brightness staat weer standaard hoog en er word van alles en nog wat opgestart, waaronder de facebook app en die is erg druk met de wifi bezig, dus dat slurpt wat batterij op.

@Rico515, goede morgen ,zie dat het nog vroeg was 03;39 toen je reageerde maar ik gok er toch maar op dat je bluetooth bedoeld. Kan gebeuren zo vroeg in de ochtend.

@Remco41 , Het klopt dat er eigenlijk alleen in de eerste lichting Ultimate 10 (model 2011 en géén productie nummer) een wifi chip zit die ook bluetooth ondersteund. Maar nu komt de grap als je tablet naar de tomtec reparatie service is geweest. Dan is het onmogelijk om te zeggen welke hardware er precies in zit zonder de tablet te openen. Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat ze alles door elkaar heen gebruiken. Gelukkig kan je praktisch ongestraft roms uitproberen.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn ATP7683 loopt de Tomtec 4.1 continu vast en Tomtec beweert dat er hardwarematigmisschien iets kapot is en zou ik hem best opsturen voor reparatie of een hardware aanpassing...ATP7683 blijkt een samenraapsel te zijn van alle vorige modellen?? In ieder geval weten ze blijkbaar bij Tomtec niet meer wat erin steekt...uit noodzaak dan maar de custom JB 4.1 rev c erop geplaatst en die loopt als een trein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1 Ja ik bedoelde bluetooth.. Ik heb het ook gelijk maar even aangepast naar bluetooth. Komt nogal vreemd over dat ik ineens over wifi begin..

Trouwens is het ook mogelijk om de status balk van Android 4.1 aan de bovenkant van het scherm te krijgen netzoals bij de nexus 10 te zien is..

grt Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV065
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Prachtig, blijkbaar ben ik niet de enige die geduldig wacht op een nieuwe update voor 'ons' Ultimate 10'tje!

Ik zag hier eerder al iemand in dit topic melding maken van een vertraging bij het typen met het toetsenbord: de tekst leek namelijk een vijftal seconden achter te komen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2012 (geen bluetooth) versie, maar ook nog geen oplossing voor gevonden. Naast de vertraging bij het typen merk ik ook een duidelijke vertraging bij het gebruik van de browser. Hij lijkt er relatief lang over te doen om - na het klikken op de adresbalk - de veel bezochte pagina's in te laden, idem bij het ingeven van een URL waarbij hij probeert suggesties te doen.
Ik heb de standaard browser, Chrome, Firefox & Dolphin geprobeerd maar nergens lijkt surfen echt vlot te werken.

De twee problemen lijken gerelateerd en niet (direct) veroorzaakt door een software probleem, aangezien ik hetzelfde probleem heb bij verschillende browsers. Ik heb de resource monitor aangezet maar zie de tablet niet in het rood gaan bij het uitvoeren van deze acties.

Ergens moet er een bottleneck zitten (softwarematig) of ik heb een defect toestel.

Indien iemand een mogelijke oplossing weet of een betere debug methode kent om de rootcause te achterhalen, many thanks for sharing. Anders zit er niets anders op dan een volledig herinstallatie of wachten op een nieuwe ROM.

WoDo1: eeuwig respect voor al je werk hier, super blij dat je hier terug opduikt ! Ik verwacht een Paypal donatie mogelijkheid ingebakken in je volgende ROM !

[ Voor 6% gewijzigd door RV065 op 10-06-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben ook nog heel benieuwd naar een nieuwe versie voor mijn ATP7659 152. v6 werkt prima, maar elk stukje snelheidswinst is weer meegenomen.

Op v6 kan ik de nieuwste Chrome nog steeds niet draaien, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@Darkangle Ik had ongeveer 5 uur video op een opgeladen accu. De wifi is bij mij erg stabiel. Maakt direct verbinding als ik de tablet uit slaapstand haal. Ik merk wel dat de webbrowser vrij traag reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Thanks, dan vrees ik dat ik weer een nieuwe build moet gaan maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:56:

Op v6 kan ik de nieuwste Chrome nog steeds niet draaien, hebben meer mensen hier last van?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Ja, ook bij mij draait Chrome niet en dat is in de firmware 4.1 van TomTec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRamBo90
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:16
Wokschotel schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:56:
Ik ben ook nog heel benieuwd naar een nieuwe versie voor mijn ATP7659 152. v6 werkt prima, maar elk stukje snelheidswinst is weer meegenomen.

Geen Chrome inderdaad, hij start wel op maar daar houdt het ook mee op. Loopt een rare zwarte driehoek door het witte scherm en dat is het zo'n beetje. Erg jammer wat is toch mijn favoriete browser, was echt blij dat hij in de vorige versie gewoon werkte en zit er over te denken terug te gaan puur vanwege Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Zit er geen goede debug functionaliteit in Chrome waardoor we kunnen achterhalen waar het probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Wokschotel, had Chrome ook even geïnstalleerd om te zien waar jullie het over hebben, Ik ben een firefox junkie dus ik had chrome niet eens op mijn tablet. Het euvel zit hem in de GPU instellingen, alleen voor dat ik daar in kom is ie al vast gelopen, erg brak. chrome://flags en chrome://settings kom ik niet in dus start ie niet op. Ik ga even op een ander apparaat de chrome terug schroeven in GPU gebruik en dan even de apk overzetten naar rk29xx settings en kijken of ie dan wel door start. Zodat je in de config van chrome kan komen.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Laatst online: 24-03 20:45
Je kunt de updates van Chrome verwijderen en de oude versie blijven gebruiken. Dit kan via instellingen->apps aangezien Chrome een systemapp is. Dit heb ik gedaan aangezien ik de sync erg handig vind en zo Chrome toch kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Welke versie gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het probleem van chrome waarom er zwart scherm is.

Grt Rico515

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom terug WoDo1!

Ik heb ATP7526 model v2011 met versie 6 van WoDo1 geen problemen. Loopt nog steeds als een zonnetje. Ook chrome doet het gewoon.

Groet Rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Rico515, De nieuwe versie zou naast alles verbeteringen, Ook beter met oude GPU's moet kunnen omgaan, maar helaas niet met de Rk29xx

@ rampar25 is dat dan de nieuwst versie van chrome? bij loopt ie nog steeds vast op mijn v2011

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WoDo1

De versie die er nu op staat is 18.0.1025469

groet Rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Weet er iemand een manier/aangepast apk om subway surfers (zonder problemen) te kunnen spelen op de tom tec ultimate 10 (v2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Laatst online: 24-03 20:45
Mijn werkende versie van Chrome is 18.0.1025123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Chrome terug zetten naar de fabrieksinstellingen werkte voor mij ook met de 4.1 firmware van TomTec zelf.
Deze doet het dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben ook een enthousiaste tomtec ultimate 10 gebruiker..
Aangezien de flash module van de rk29 niet tedoden is heb ik destijd met
wodo roms geexperimenteerd op basis van jb..
Ik heb op mijn atp7683 dan ook de rev c draaien draait goed..

Ik heb ergens op een andere topic hier op tweakers (ik kan hem alleen niet meer vinden omdat mijn favorieten zijn gewist heleaas:( iemand een link? Dank u.. die met de roms dus..) gelezen dat de broncode van deze tablets niet beschikbaar warenen de helpdesk ook niet echt mee werkte..

Nou de aanhouder wint... >:) :P :9 _/-\o_ :9~ :z :*)

Mijn mail verkeer...

Support (A) (KMB International)
27-Jun 12:12 (CEST)

Dank u wel.

We zullen de source code toesturen zodra we die ontvangen hebben. Dat kan wel enige dagen duren.

Met vriendelijke groet,
KMB Support

Goedemorgen,

Zoals u vroeg heb ik een foto gemaakt van het bonnetje en bij gevoegd als bijlage.

U kunt de sourcecode opsturen naar:

Alvast bedankt voor alle genomen moeite,
Met vriendelijke groet,

D. de Vries

Op 26 jun. 2013 09:42 schreef "Support (A)" <notifications-support@kmb.zendesk.com> het volgende:
▼ Tekst uit oorspronkelijk bericht verbergen

26-Jun 09:42 (CEST)

Zou u mij een kopie van uw kassabon kunnen sturen, alsmede uw volledige naam- en adresgegevens, zodat we de source na ontvangst aan u kunnen toesturen?

Met vriendelijke groet,
KMB Support

25-Jun 17:58 (CEST)

De kernel source is niet bij ons bekend. We zullen bij de fabrikant van de oorspronkelijke firmware informeren of deze (nog) beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,
KMB Support

John Doe Denix
25-Jun 17:02 (CEST)

Het betreft om een ultimate10 ATP7683
SERIENR: 1207378KMB0448

Dus nogmaals ik zou graag de KERNEL source-code (source's) willen hebben..
De Android source heb ik reeds van alle versies

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,

de Vries
Op 25 jun. 2013 16:15 schreef "Support (A)" <
notifications-support@kmb.zendesk.com> het volgende:

25-Jun 16:15 (CEST)

Om welk model tablet gaat het? Heeft u voor mij een model- en serienummer, alsmede de versie van Android waar uw tablet op draait?

Met vriendelijke groet,
KMB Support

John Doe Denix
25-Jun 15:44 (CEST)

Dan zou ik willen vragen hoe ik hier wel aan kan komen?
Aangezien ik heb betaald voor een product waarvan deze gewoon vrij
toegangkelijk zou moeten zijn.

Met vriendelijke groet,

de Vries
Op 25 jun. 2013 15:19 schreef "Support (A)" <

25-Jun 15:19 (CEST)

Wij hebben geen source code voorhanden.

Met vriendelijke groet,
KMB Support

John Doe Denix
25-Jun 15:12 (CEST)

Beste heer/ mevrouw,

De kernel source van deze device is alleen bij tomtec bekend..
De Android source vanaf de alleerste versie heb ik in mijn bezit..
Nogmaals het gaat met nadruk om de kernel source..
Ik wacht nogmaals geduldig op uw antwoord..

Met vriendelijke groet,

de Vries
Op 25 jun. 2013 15:01 schreef "Support (A)" <

25-Jun 15:01 (CEST)

De source code van Android kan u via Google vinden. Wij hebben geen andere source code voorhanden.

Met vriendelijke groet,
KMB Support

John Doe Denix
20-Jun 16:13 (CEST)

Goedemiddag,

Ik heb een vraag met betrekking tot het vinden van de source code van de Tomtec Ultimate 10 tablet.
Ik heb de website afgespeurd en een google search gedaan op de website maar tervergeefs.
Aangezien de tablet op Google's Android draait. Zou deze vrij toegangkelijk moeten zijn.
Ik zou graag willen weten waar ik deze source code zou kunnen vinden.
Ik verneem graag spoedig een reactie,
Met vriendelijke groet,

D. de Vries

Dus zoals het er nu naar uit ziet kunnen we straks en overclocken en swap support en alle nieuwe optimisations en tweaks vor de arm a9

Ik houd jullie op de hoogte..

Keep up de good work wodo.. :-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 17:02 . Reden: bevestigingsmail gehad van helpdesk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29
Weet iemand welke oplader er bij de Tomtec zit? Hoeveel millimeter dit is? Wil er een bij bestellen via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33st schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:28:
Weet iemand welke oplader er bij de Tomtec zit? Hoeveel millimeter dit is? Wil er een bij bestellen via Ebay.
9V 1.5A 3.5*1.7MM (900150TAB3517)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft het over de ATP7526 model v2011 met versie 6 van WoDo1.
Als ik op de eerste pagina de downloadlink aanklik voor dit model krijg ik de rev 5.
Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:42:
Iedereen heeft het over de ATP7526 model v2011 met versie 6 van WoDo1.
Als ik op de eerste pagina de downloadlink aanklik voor dit model krijg ik de rev 5.
Heb ik iets gemist?
@patman70 hier is de download link naar rev6 voor de atp7526 zonder serienummer (2011)
Download link

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 17:49 . Reden: Kleine aanpassing in tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:46:
[...]

@patman70 hier is de download link naar rev6 voor de atp7526 zonder serienummer (2011)
Download link
Dank je. Ik had m inmiddels gevonden. Wellicht kan ie op pagina 1 worden opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels rev 6 op mn 2011 model draaien maar heb nog 1 vraag:
Ik heb een externe SD kaart van 32Gb in de tablet zitten.
Als ik kijk naar opslagruimte zie ik:
0.98 GB aan interne opslag.
29,7GB aan NAND Flash
1,94 GB SD-Kaart

Installatie van apps gebeurt op de interne opslag maar die zit natuurlijk zo vol.
Hoe kan ik hiervoor de externe SD kaart van 32GB (Nu NAND Flash) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:03:
[...]

Dank je. Ik had m inmiddels gevonden. Wellicht kan ie op pagina 1 worden opgenomen?
@patman70 moet je even aan WoDo1 vragen die is namelijk de beheerder van dit topic.
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:07:
Heb inmiddels rev 6 op mn 2011 model draaien maar heb nog 1 vraag:
Ik heb een externe SD kaart van 32Gb in de tablet zitten.
Als ik kijk naar opslagruimte zie ik:
0.98 GB aan interne opslag.
29,7GB aan NAND Flash
1,94 GB SD-Kaart

Installatie van apps gebeurt op de interne opslag maar die zit natuurlijk zo vol.
Hoe kan ik hiervoor de externe SD kaart van 32GB (Nu NAND Flash) gebruiken?
@patman70 Heb je de nandfix al uitgevoerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:38:
[...]

@patman70 moet je even aan WoDo1 vragen die is namelijk de beheerder van dit topic.

[...]

@patman70 Heb je de nandfix al uitgevoerd?
Ik heb Oma JB v1.2 Format NAND.zip uitgevoerd.
Pagina: 1 ... 46 ... 48 Laatste