• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Hoppa! schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:17:
Ik heb hier de Tomtec 10 ultimate ATP7659 variant. Nog nooit geroot of custom geïnstalleerd, helemaal origineel. Sinds een paar dagen blijft het kreng blijft tijdens hangen in het 'TOM TEC boot scherm'.

Als ik hem met de esc-toets ingedrukt opstart dan komt hij niet goed in de recoverymode. Ik krijg het android-poppetje te zien met de rode driehoek op zijn buik, maar vervolgens blijft hij op dat scherm hangen. Als ik vervolges wacht dan boot hij weer opnieuw en blijft hij dus weer hangen in het bootscherm. Ideeën zijn erg welkom!

Ik heb ook geen flauw idee welke drivers ik in vredesnaam nodig heb. Elke driver die ik probeer schijnt niet geschikt te zijn voor mijn device....
Ik kom in recovery mode door eerst de tablet aan te schakelen zo : "AAN/UIT - knop" + "ESC-knop" tegelijk indrukken ZOLANG tot je bij de android robot komt met buik open. Dan "AAN/UIT - knop ingedrukt houden en dan VOLUME PLUS - knop erbij (dus eerst niet tegelijk maar dan wel, als je me snapt)

Zo heb ik ook een factory reset gedaan.

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
Ben bezig met een backup....
Bij mijn telefoon gebruik ik altijd titanium.
Maar als ik de externe SD wil gebruiken in TitaniumBackup
staat er "deze map is niet schrijfbaar". Ook bij een USB stick krijg ik deze melding...
Iemand tips ?

[ Voor 5% gewijzigd door driel24 op 14-02-2013 15:28 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
Voor mensen met een ATP7659 KMB 152 of KMB 153 is het een mooi weekeind test draaien van jelly bean v6 kan beginnen. Flashen op de gebruikelijke manier zoals beschreven in de TS op pagina 1.
linkje hier
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Heel mooi! Wat zijn de grootste veranderingen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
grootste winst zit hem in de stabiliteit en de snelheid. hij loopt op de ATP7659 nog beter dan op de v2011 geen idee waarom. Maar hij is echt rap verbaasde mijzelf er mee

Voor de mensen met een ATP7526KMB 058 en KMB 151 ook wel bekend als de b varriant hier is de download van versie 6 voor dit model (linkje)
Flashen zo als uitgelegd in de TS
mvg
WoDo1

[ Voor 42% gewijzigd door WoDo1 op 15-02-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
@WoDo1 Geweldig dat de versies speelklaar zijn. Dat gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Zo op het eerste gezicht lijkt het inderdaad veel sneller en vloeiender te lopen dan voorheen op mijn ATP7659 KMB 152. Goed werk @WoDo1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Wanneer heb je die ook voor de atp7659 1205256
Ik zit vol ongeduld te wachten.
Goed werk wodo1

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ kakie , De upload loopt ETA 30 minuten en andere met een ATP7659 KMB 256 KMB 271 KMB 273
hier is het linkje voor de v6 (linkje)

zal het morgen even allemaal netje op een rijtje zetten daar heb ik voor vanavond geen zin meer in. Zodat het duidelijk is welke tablets er allemaal op versie 6 van jellyben zitten
mvg
WoDo1

[ Voor 90% gewijzigd door WoDo1 op 15-02-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1
Thanks ga 'm dl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
hmmm. Even lof voor de Blokker...... Teruggegaan met stekker probleem en kreeg zo mijn geld terug.
Goede service.

Ga nu met het geld waarschijnlijk een Galaxy tab kopen
VAnTurenhout in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"

Dus tot ziens enne bedankt voor het goede werk hier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1,

ATP7659 KMB 256 geinstalleerd, tot zover een paar probleempjes, voornamelijk in de Play Store.

Een paar apps, waaronder Dropbox, Music player for Pad/Phone en Telfort TV Online werken niet meer/ worden niet meer ondersteund. De rotatie werkt, WiFi is prima, camera werkt naar behoren, geen problemen met Superuser. Density Changer werkt ook prima. En met de fix voor Angry Birds van afgelpen week kunnen we deze ook weer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Driel24, mooi dat het zo vlot is gegaan en jij je geld terug hebt

@ Gamefreak61, Yep angry brids blijft wel grappig, Wel minder van de playstore, want dropbox doet het bij mij gewoon op alle tablets. Dus weet ik even niet waarom ie nu bij jou niet wil werken. Zal wel weer een pittig debug weekeindje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
driel24 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 07:23:
hmmm. Even lof voor de Blokker...... Teruggegaan met stekker probleem en kreeg zo mijn geld terug.
Goede service.

Ga nu met het geld waarschijnlijk een Galaxy tab kopen
VAnTurenhout in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"

Dus tot ziens enne bedankt voor het goede werk hier !
sorry maar 317 euro voor de galaxy tab 2 is gewoon duur.

Ik heb zelf de acer a700 voor 350 euro gekocht (refurbished toen was het 399 euro) op amazon.fr (nu nieuw voor 372 euro)
Dit is een steengoede tablet met tegra 3 processor (quadcore) en mooi full hd scherm 1920x1200 pixels.

en voor 357 nieuwprijs (niet refurbished) en verzendkosten gratis heb je de a510 http://www.amazon.fr/Acer...NMA/ref=pd_cp_computers_0

Dit is dezelfde als de a700 maar in 1280*800 resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Cowboy_Henk , Klein maar zeer vriendelijk en dringend verzoek om dit soort aankoop adviezen via een PM naar de gebruiker te sturen. Het is hier al een jungle genoeg om alleen alle model nummers en roms van de Ultimate 10 uit elkaar te houden. Laat staan dat we het hier ook nog eens over aankoop adviezen over andere tablets gaan hebben. Anders word het hier helemaal een zooitje en dan is er in dit topic geen door komen meer aan.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:31:
[...]

sorry maar 317 euro voor de galaxy tab 2 is gewoon duur.

Ik heb zelf de acer a700 voor 350 euro gekocht (refurbished toen was het 399 euro) op amazon.fr (nu nieuw voor 372 euro)
Dit is een steengoede tablet met tegra 3 processor (quadcore) en mooi full hd scherm 1920x1200 pixels.

en voor 357 nieuwprijs (niet refurbished) en verzendkosten gratis heb je de a510 http://www.amazon.fr/Acer...NMA/ref=pd_cp_computers_0

Dit is dezelfde als de a700 maar in 1280*800 resolutie.
Hij kost nu geen 317.... 50euro cashback bij Samsung en 15% korting met de AH bonnen = 222 euro !!!!

@WoDo : zie nu je post pas... sorry. Maar moest dit even kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 16-02-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Driel24 en Cowboy_henk , geeft niets mannen zijn net kinderen alleen het speelgoed word duurder. Dus ik snap jullie enthousiasme

Zo weer On topic zal even een overzichtje in elkaar zetten van de v6 downloads

ATP 7526 geen KMB
ATP 7526 KMB 058 of KMB 151
ATP 7526 KMB 152 is het zelfde als de ATP7659 KMB256

ATP 7659 KMB 152 of KMB 153
ATP 7659 KMB 256 of KMB 271 of KMB 273

[ Voor 74% gewijzigd door WoDo1 op 16-02-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1,

Applicaties werken wel, maar zijn niet te downloaden via de Play Store.

Als .apk gewoon te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook gelijk maar er opgezet (271 hier) apps installen gaat prima hier. werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1,

Installatie verliep zoals verwacht probleemloos voor deze ATP 7659 #273.
Lekker vlot en soepel loopt deze zeg! Hulde maar weer!

Alles doet het, één ding die ik niet goed kan vatten...
Ik wil af van die PIEP advertenties.
Heb Rom Toolbox geinstalleerd staan en met deze tool is het ook mogelijk om de meeste Ads te blokken.
Echter wanneer ik dat wil door laten voeren dan komt de foutmelding dat er geen ruimte meer is op het systeem.

Met Root Explorer gekeken en deze geeft inderdaad aan dat er op de bewuste plek geen ruimte meer is.

"336,43MB used, 0K free, r/w"

Heb jij een idee?

Alvast bedankt voor de reactie.
Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ok ik snap er niets van hoor. Ik heb een tomtec ultimate 10 7659 met nr 152

Ik krijg hem zelfs niet geroot!! Er klopt niets meer van de OP tutorial, de links voor alles te downloaden werken niet meer. Ik heb geen adb, ik heb geen SU.exe want die download links koppen van geen kanten meer.

Ik ben nog altijd bezig met die tutorial voor je tablet te rooten "Tutorial voor het Rooten van je Tomtec Ultimate10 Android 4.01 tablet
(Door Mastermind)"

Ik heb adb dan maar gedownload van http://www.mediafire.com/?k3bsy7beprh11m1 maar die bevat geen SU.exe en ik heb die drivers gebruikt om de tablet via usb te laten herkennen op pc. Dat gaat wel.

En als ik adb push su /data/local gebeurt er niks precies, geen transfer.

Pffft ....

Ik ben geen leek op rooten en zo hoor. Ik heb mijn gsm en mijn acer a700 geroot maar hier is gewoon geen deftige tutorial met aangepaste links enzo. frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Crowelrtoo, zal even kijken. Dacht dat ik er nog ruimte in had gelaten. Heb dus blijkbaar iets niet goed overgenomen. Hmm. komt even achter minecraft vandaan gekropen en gaat maar eens op onderzoek uit. even kijken of we dat kunnen fixen.

@Cowboy_henk , kom op man een ATP7659 KMB 152 dat moet lukken geef niet op, en dit zou je wat moeten helpen (linkje) en dan gewoon zo als in de TS of zo als jij zegt de OP. Dan moet het lukken
mvg
Wodo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Cowboy_Henk schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:52:

Pffft ....

Ik ben geen leek op rooten en zo hoor. Ik heb mijn gsm en mijn acer a700 geroot maar hier is gewoon geen deftige tutorial met aangepaste links enzo. frustrerend.
Het is anders iedereen gelukt hier. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
mja sorry ik heb hier blijven proberen maar het lukt niet.

Ik krijg de drivers zelfs niet geinstalleerd. Ik gebruik de drivers van dit pakket (ultimate 10 adb kit) Olakius in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"

Ok ik zet foutsopsporing aan in de tablet. Ik verbind de tablet met de computer via usb. Windows herkent de tablet wel als "Ultimate 10 android 4.0" , dit krijg ik als popup. ik krijg de melding "wizard nieuwe hardware". Ik kies de driverlocatie zelf en ik geef dus de locatie van die ultimate 10 adb kit. Ik krijg van windows de melding dat de hardware niet kan geinstalleerd worden, de benodigde software is niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Waarom flash je niet gewoon via RKbatchtool een geroote ROM? Nu ben je de stock rom, die toch al über kak is, aan het proberen te rooten. Ik zou het gewoon lekker laten liggen en het jezelf makkelijk maken.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
ow...? Moet je de tablet niet eerst rooten voor je er een cfw opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nee. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ok Ok... maar ik kan dat allemaal niet doen als de pc de juiste drivers niet kan installeren nietwaar?

RKbatchtool heeft ook nodig dat de tablet goed is geinstalleerd op de pc

Ik krijg de driver gewoon niet geinstalleerd. Ik krijg altijd deze foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8062/ultimate10.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy_Henk op 17-02-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Cowboy_henk ,denk dat je wat fout doet. De tablet helemaal uit zetten, dan de esc knop ingedrukt houden en dan de mini usb kabel er in. De tablet zou dan rk29 device moeten aangeven. als je dan de driver die bij de tool zitten gebruikt zou het goed moeten zijn. heeft dus niets met de adb driver te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ok ik DENK dat de computer driver geinstalleerd is... Ik heb dus de drivers en instructies gevolgd van de tomtec helpdesk site. Er staat idd RK29 nu
Rockchip batchtool herkent een connected device.

Maar wat nu??

Ik heb dus die firmware van wodo1 gedownload... Wat zijn de volgende stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Cowboy_henk quote"Wat zijn de volgende stappen?"

dat staat toch vrij duidelijk in de TS dus give it a try

Flashen is pretty straight forward
1:Tablet uit zetten
2:nand fix.zip bestand op je sd kaart zetten
( ingepakt laten en op je fysieke sd kaart zetten , deze heb je later nodig)
3:esc knopje ingedrukt houden en de usb kabel er instekken
4:driver installeren (als dat al niet gedaan is, zit bij het download pakket)
5:rkandroidtool opstarten als administrator
als je in beeld hebt rkloader found is het goed
6:dan op EraseIDB even wachten
7:dan op Run en weer even wachten.
Tablet start na een succes volle flash opnieuw op in recovery
( Usb kabel mag er al uit bij het opnieuw opstarten)
8: in recovery kies install zip from sd card
met de volume knop kan je op en neer, Met de on-off knop selecteer je
9 voer nand fix. zip uit
10 reboot en klaar

als het goed is ben je bij stap 5
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Hmmm dan moet ik nog rkandroidtool downloaden.

En dan moet ik eerst Oma JB v1.2 Format NAND.zip op de sd card zetten? ALleen dat?? En wat met die img files??

Ik vind het gewoon raar want dat is maar 793 kb...

Zucht ik ben het gewoon gewend om met cyanogenmod10 te werken. En sorry dat ik zoveel vragen stel maar dit is de tablet van mijn broer.

En tis verwarrend gewoon. De ene zegt flashen met rkbatchtool en de andere met rkandroidtool.

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy_Henk op 17-02-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ja, je zet die Oma JB v1.2 Format NAND.zip op een SD-kaart. Ja, je hebt RKandroidtool nodig. Die zit al in de zip-file waarvan wodo de linkjes heeft gepost. Daar zit dus alles in wat je nodig hebt, niet met andere IMG-files gaan klooien aub. Als je dan RKandroid-tool opstart hoef je alleen maar EraseIDB en dan RUN te draaien, alle paden en verwijzingen naar de noodzakelijke img-files staan al goed ingesteld. En vergeet niet die SD-kaart in de tablet te stoppen voor alle duidelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Wokschotel op 17-02-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
dank je wokschotel. Duidelijk gezegd, ik snap het nu. Ik was gewoon volledig in de war met de drivers. Ik dacht dat je drivers moest installeren met de tablet aan. maar je moet dus die esc + reset procedure doen en daar drivers installeren.

en dankzij jullie uitleg en verduidelijking van wokschotel ging het. Allemaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

En, hoe doet ie het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Fine fine :) Ziet er mooi uit. Ik zie in de instellingen dat er ook een screenshotfunctie is. Hoe doe je dit?

En ik kan dit nu niet testen omdat ik geen mini hdmi kabel heb maar als je de de tablet via hdmi aan de tv hangt, gaat de tablet scherm dan uit?

Op mijn acer a700 (hier ook hdmi maar met micro hdmi, niet mini) gaat het scherm niet uit zodat je nog kunt bedienen. Maar wel vervelend als je een film afspeelt, dan mag het scherm wel uitgaan. En ondertitels vertoont die ook niet. De tomtec ultimate 10 wel?

Of bestaat er een hdmi app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Cowboy_henk mooi dat het gelukt is. En neen, zover ik weet schakelt de lcd altijd uit als je de HDMI uitgang gebruikt.

@Negakinu, ik wou je natuurlijk niet voor de voeten posten, sorry als dat misschien wel zo over kwam.

@Wokschotel, thanks weer een Ultimate 10 gebruiker blij

onder tussen een vaag system.img verschijnsel als ik hem de eerst keer mount is keurig de gewenste grootte maar als ik hem dan de twee de keer mount is ie weer het oude format. Vaag want de bestands-grootte is wel het juiste aantal mb.
mvg
WoDo1

[ Voor 28% gewijzigd door WoDo1 op 18-02-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WoDo1 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:08:
@Cowboy_henk mooi dat het gelukt is. En neen, zover ik weet schakelt de lcd altijd uit als je de HDMI uitgang gebruikt.

@Negakinu, ik wou je natuurlijk niet voor de voeten posten, sorry als dat misschien wel zo over kwam.
Oh geen probleem! :) _/-\o_

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn tablet loop vast en ik kan hem niet meer uitzetten kan iemand mij helpen? Ik heb ook geen garantie meer!!

Gr. L.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:04:
Hallo,

Mijn tablet loop vast en ik kan hem niet meer uitzetten kan iemand mij helpen? Ik heb ook geen garantie meer!!
Reset-knop aan de achterkant met een paperclip ofzo induwen werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Reset-knop aan de achterkant met een paperclip ofzo induwen werkt ook niet?
Nee het werkt ook nıet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel hij doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wodo,
is er al een versie voor de 7659 ZONDER serienummer ?
grtz,

Pief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey er zijn verschillende versies maar wat is KMB voor afkorting 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:36:
hey er zijn verschillende versies maar wat is KMB voor afkorting 8)7
Misschien het forum eens lezen. Is een deel van het serienummer.
Boven aan de pagina is de mogelijkheid voor "Zoek in het Forum". Zou toch makkelijk zijn voor mensen als men dat eens gebruikte. Dat zou veel vragen in het Forum schelen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@tpifke, Die kan ik vanavond wel even doen, als het goed is heb ik daar alles voor,dat had iemand al voor mij gepost. Was volgens mij bij de rom van reda dat alles daar op werkte. moet het alleen nog even bij elkaar zoeken dan.

@rev104 dat is idd een onderdeel van het serie nummer wat eventjes is gebruikt bij de ATP 7526 2de generatie en de ATP 7659 2de generatie. de 1ste generatie had geen product code of serie nummer op de achterkant van de tablet en bij de 3de en opvolgende generatie is alleen gebruik gemaakt van een nummer zonder de KMB toevoeging. Het is voor mij alleen maar om de modellen uit elkaar te houden en er nog een beetje duidelijkheid in te houden anders zou het een zooitje worden met rev a b of c dan nog de atp's en dan nog een productie nummers. nu is het tablet serie ( ATPnummer) dan het serienummer (KMB) en dan de rom aanduiding. (v6).

@remco41, mee eens zou een hoop pagina's schelen, maar hellaas is de zoek functie ook niet alles. Heb daar zelf ook nog wel eens ruzie mee. dat ik zeker weet dat het er in staat maar dan komt ie niet mee met de zoek opdracht.

@een ieder
Wat betreft handleidingen om te rooten en zo, daar ben ik er een groot voorstander van om daar eens wat aan te gaan doen. Ik heb daar alleen geen tijd voor, Het maken en testen van de rom's neemt al redelijk wat tijd in beslag. Ik wil best mee helpen want alle bestanden die daar voor nodig zijn heb ik .
Je zou toch in een weekeind een aller aardigste handleiding in elkaar kunnen knippen en plakken want de meeste info staat hier al in het forum. dus als iemand nog een weekeindje tijd heeft om dus samen de handleiding in elkaar te zetten laat het maar weten.

mvg.
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2014
Hoi,

Weet iemand of met v6 , nu ook whattsapp het nu wel doet?
Anders wacht ik graag op een versie van Wodo die wel Whattsapp ondersteunt.

Graag reactie

Groet jobor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@jobor ,Neen die doet het nog niet. Ben er wel al achter hoe het wel gaat werken, maar daar ben ik nog wel even mee bezig. en zoals je merkt heb ik het nog al druk.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2014
WoDo1,

Thanks voor je snelle reactie.

Ik weet hoe druk je het hebt en alle respect voor je goede werk waar we allemaal heel veel plezier van beleven.Zonder jouw zaten we nog allemaal bij het eerste gekochte tablet( ik eind 2011).
Ik hoor het graag van je als dat is gefixt( Whattsapp).Ik ga dan nu niet de v6 op mijn ultimate van eind 2011 zetten( 7526).

vr groet
jobor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 19:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Geweldig werk WoDo1! Vanavond eens even testen!

Als de Whatsapp ook weer werkt zou top zijn! Dan kan ik wat tablets in de familie gaan updaten die alleen Whatsapp via de tablet draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Jobor , Thanks voor de eer maar we doen het hier met ze alle, thanks to mastermind, sparcky,jgelauff, redah en alle andere mede forum gebruikers zijn we zo ver gekomen. Hebben we niet aan Tomtec of Xiron te danken, althans ik zit nu nog steed te wachten op die beloofde update van 4.1 waar mee ze het 8gb model verkopen. Maar even goed bedankt, altijd leuk als mensen blij zijn met de tijd die ik er in steek.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
  • Laatst online: 21-05 10:14
Mijn stekkertje van de voeding heeft het begeven... Iemand een idee waar je zo een stekkertje kan vinden (de plug die in de tablet moet). En is er ergens een guide liefst met foto's hoe je de tablet kan opendoen? Zodat ik intern de powerplug ook kan vastzetten zoals wodo1 gedaan heeft?

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Ik heb de V6 op mn Tomtec draaien en ik moet zeggen dat hij idd verbazend vlot werkt! Het lijkt erop dat de stroom ook verbazend vlot op gaat, maar dat kan omdat ik hem natuurlijk intensief gebruikt heb na de installatie.

De tablet zelf bied meer dan voldoende opslagruimte, dus ik besloot eens de NAND fix uit de openingspost te draaien voor mensen zonder SD kaart. Dit ging goed, maar toch klopt de memory mapping ergens niet meer. De SD kaart die ik erin heb zitten mapped naar external_sd ipv sdcard. Hierdoor kun je bijvoorbeeld in de browser niet eens meer iets downloaden, omdat hij vind dat er een sdcard mount moet zijn. Ook Google Earth klopt eruit om die reden. Zelfs de background veranderen mag niet, omdat hij klaagt dat hij geen SD kaart vindt. Ondanks dat ik wel een SD kaart er voor de zekerheid in heb zitten dus.

Ik heb zelf even gekeken in het /system/set/void (oid bestand), welke ook in die NAND fix zip zit en daar de mount namen van sdcard en external_sd omgedraaid. Nu kan ik iig weer downloaden en mount hij mn sdkaart ook echter naar /mnt/sdcard, maar ik blijf toch een sdkaart nodig hebben. Met de Tomtec rom kan ik ook zonder sdkaart downloaden.

Enig idee welke fix ik nodig heb om het echt SDkaart onafhankelijk te laten werken en toch te kunnen downloaden/mail attachments kunnen opslaan/nieuwe backgrounds kiezen etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ RtBravo , ik flash even een tabletje opnieuw en kijk even , hoor je zo van me

Hmm, ik even mijn ATP7256 KMB058 gebruikt voor deze test. Zou niets uit mogen maken want alle roms zijn in dit op zicht het zelfde.
1 Rom geflasht
Erease IDb
run
2 Oma JB v1.2 Format NAND.zip uit gevoerd via de recovery
die formatteert de data en cache naar ext4
3 Setup van android uitgevoerd of te wel gewoon opgestart
4 Tablet opnieuw gestart in recovery (esc knopje ingedrukt houden dan power-knopje)
5 Oma_intSD_to_NAND_fix.zip uit gevoerd vanaf de fysieke SD kaart.
die kopieert de vlod.sftab
6 SD kaart verwijderd en tablet opnieuw gestart

En dan werkt toch alles naar behoren dus ik weet even niet waarom het niet bij jou werkt. Maar voor de installatie van de rom heb je dus echt even een sd kaart nodig. Die adviseer ik ook te gebruiken een micro sd kost echte niet de jackpot, Ik gebruik nu die van de aldi 16Gb class6 en die werkt goed.

[ Voor 84% gewijzigd door WoDo1 op 20-02-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Hmm, ik heb de stappen iets anders uitgevoerd. Ik had al de V5 versie draaiend en de Oma JB v1.2 Format NAND.zip fix erop gedaan. Ik ging ervanuit dat ik voor de V6 dat niet nogmaals hoefde te doen en heb dus alleen de Oma_intSD_to_NAND_fix.zip na restart uitgevoerd. Ik denk dat daar het probleem zit dan :) Vanavond weer eens testen! Bedankt voor de check iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo

RTBravo

Met de flow die je omschreef werkt t wel! Tot op zekere hoogte, Google Earth klapt er nog steeds uit bij opstarten en vanuit Chrome files downloaden werkt nog niet. Als ik de standaard browser gebruik doet ie t wel. Is dit een bekend probleem?

• WoDo1
@RTBravo ,Ik zou het eigelijk niet eens zeker weten, Ik gebruik altijd een micro sd kaart. Google Earth klapt er al tijden uit bij het opstarten dus dat wist ik. Maar hoe of wat met de opslag heb ik dus nooit uitvoerig getest. Ik ga mij er voor nu niet al te druk over maken mijn prioriteiten lijstje is al goed gevult.
Prio 1 v6 voor de ATP7659 geen KMB, dan ook nog die voor de ATP7683 (8gb opslag model)
Prio 2 USB DAC (Heb ik gezien incombinatie met een autoradio das Uber cool , wil ik dus ook)
Prio 3 3G Dongels
Prio 4 overgang naar 4.2 of CW10
Prio 5 diverse apk's ( zoals whatsapp en earth, angry birds doet het inmiddels)
Je ziet het, ik ben nog wel even druk met het een en ander. Heb zo even géén idee hoeveel mensen er zonder sd kaart werken maar volgens mij niet zo heel erg veel. Beste advies van mijn kant uit is dus simpel gezegt schaf een sd kaartje aan scheelt een hoop gedoe.
mvg
WoDo1

• ArnoJeroen
  • Laatst online: 15-07 22:16
@WoDo1 :
Ik maak al tijdje gebruik van jouw roms, en ben er erg blij mee.
Maar ik ben het type dat wil weten wàt ie doet als ie iets doet, en doe niet zomaar iets omdat een ander dat zo zegt.
Dus, voor mijn duidelijkheid, als ik het goed begrijp, dan wordt "Oma JB v1.2 Format NAND.zip" gebruikt om van je externe SD-kaart een "interne sd-kaart" te maken (en dus van je interne "kaart" een externe kaart. En wordt "Oma_intSD_to_NAND_fix.zip" gebruikt om dit weer ongedaan te maken?
Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

• WoDo1
@ArnoJeroen, Neen zo werkt het niet, maar je snapt het bijna, Oma JB v.1.2 Format Nand, formatteert de data en cache naar ext4. Moet je ook echt even los zien. Wat jij bedoelt word dus geregeld in de vlod.sftab uit de map etc.
Standaard zit in de rom de gene die er voor zorgt dat de externe micro sd kaart word aangezien als interne nand opslag.
Met Oma_intSD_to_NAND_fix.zip vervang je dus dat bestand met een andere vlod.sftab in de map etc van je tablet. Nu is dat bestandje vlod.sftab niet zo heel spannend kan je gewoon met je kladblok open. Kan een heel hi tech verhaal er over houden hoe dat exact werkt maar daar word het dan niet duidelijker op.Als je dat wil weten doen we dat dan wel even via de PM
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi WoDo1,

tijdje terug gemeld dat ik geen hosts file kon laten maken/aanpassen door een app om de advertenties te kunnen blokken. Melding die ik kreeg was dat er geen vrije ruimte aanwezig was.
Heb jij tussen alle bedrijven door hier al naar kunnen kijken en misschien zelfs al een oplossing voor gevonden?
Zag je lijstje met Prio´s maar daar stondie niet tussen ;-)

Hoor graag van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Crowlertoo, Ik hoop vandaag een update naar v6.1 af te hebben. Heb weer een aantal puntjes gevonden die toch echt wel even de moeite waard zijn om die aan te passen. Ben nog even aan het kijken of dat via een recovery kan zodat je niet opnieuw hoeft te flashen.

Ander goed nieuws is dat de Usb audio werkt, ben nu de laatste dingen aan de systemUI aan het veranderen. Keurig bij de instellingen de keuze tussen speakers of usb geluid. Nu nog even opruimen, dan nog 1 keer na lopen en we kunnen testen.
Gezien het weer zal het toch lekker binnen debuggen worden, brr ben wel klaar met die sneeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,
Gister de tablet van me neefje proberen te updaten naar android 4.1 rom.
Maar dit ging fout. Ieddre keer stopt de rkandroid tool ermee als ij bijna klaar is en komt er Run failed testaan.
Ik heb de versie voor de 271 gedownload maar het wil niet lukken.
Hij heeft te atp 7569
En het grijze nummer is: 1204271
Wat heb ik fout gedaan?

Grt Rico515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Rico515, je hebt niks fout gedaan. Gewoon de pech dat je een hardnekkig tabletje hebt, Ik doen dan altijd alles even los koppelen en met een paperclip de tablet resetten ,Dan de tablet een paar keer flashen, 1 keer Erease IDb een paar keer Run en let dan op dat de loader niet steeds op de zelfde sector stopt. en ook al staat er dan failed gewoon met een paperclip de reset knop indrukken En dan de tablet aanzetten met de esc knop ingedrukt om zeker in recovery te komen.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1 De tablet doet het weer..
Trouwens nog 1 vraagje: Hoort het zo dat je SD Card als nand flash geheugen wordt gezien?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:06:
@Crowlertoo, Ik hoop vandaag een update naar v6.1 af te hebben. Heb weer een aantal puntjes gevonden die toch echt wel even de moeite waard zijn om die aan te passen. Ben nog even aan het kijken of dat via een recovery kan zodat je niet opnieuw hoeft te flashen.

Ander goed nieuws is dat de Usb audio werkt, ben nu de laatste dingen aan de systemUI aan het veranderen. Keurig bij de instellingen de keuze tussen speakers of usb geluid. Nu nog even opruimen, dan nog 1 keer na lopen en we kunnen testen.
Gezien het weer zal het toch lekker binnen debuggen worden, brr ben wel klaar met die sneeuw
@ WoDo1
Ik wacht rustig af.
Ben benieuwd wat je allemaal hebt aangepast _/-\o_

Heb daarnet trouwens nog wat raars gezien...
Van de ene op de andere dag meldt Google Play dat de smurfen niet geschikt zijn voor dit apparaat.
Hetzelfde geldt overigens voor Google Earth, Ziggo TV en SuperUser.
Iemand een idee?

Mvrgr

Crowlertoo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledige markt krijg je met de gapps uit deze link:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1906546

Kies voor de versie 4.1.2.
Verwijder wel eerst de eventuele updates van Google Play.
Installeren via CWM

Gamefreak61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:19:

Installeren via CWM

Gamefreak61
Dit heb ik nu gedaan maar als ik nu Google Play opstart geeft ie aan:
Fout bij ophalen van informatie van de server (RH-01)

EDIT: Ik zie het denkik al, ik heb de 4.2.1 gekozen ipv 4.1.2
Ik zal zo nog even kijken of ie het nu wel goed doet
EDIT2: Helaas, nog steeds dezelfde fout

:'(

[ Voor 13% gewijzigd door -WarAx- op 26-02-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-WarAx-,

Mijn manier van installeren:

Installeer versie 6.
Reboot
Installeer de nandfix.
Reboot
Helemaal op laten starten, maar niks installeren.
Reboot.
Start op in CWM.
Installeer de gedownloade Gapps 4.1.2.
Reboot
Hierna had ik de volledige markt, inclusief alle Gameloft spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-06-2023
@Wodo1, (of @androidfreakie als het jouw al gelukt is)

hoe heb jij die tablet geopend?
Ik heb nl ook last ervan dat mijn zoontje iets te hard met de kabel erin aan de tablet heeft getrokken en ik heb geen garantie meer, en hij is leeg....

Ben niet bang om even een soldeerverbinding te maken zodat hij weer vast zit..ben alleen bang dat ik de glas plaat breek of het plastic... heb je een kleine walkthrough???

[ Voor 5% gewijzigd door bit3m3 op 01-03-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@bit3m3 , ik zal even kijken wat ik voor je kan betekenen, Die vraag komt mij nu iets te vaak terug dus een handleiding met wat foto's is denk ik het handigst.
mvg WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:19:

Installeren via CWM

Gamefreak61
@ Gamefreak61

Wat bedoel je met "Verwijder wel eerst even de updates van Google Play"?
Ik heb de 4.1.2. versie van GAPPS geïnstalleerd, krijg geen foutmelding bij starten van Google play maar kan nog niet de genoemde apps installeren( Google Earth Smurf's village, ziggo TV). Melding vanuit Google Play "uw apparaat is niet geschikt voor deze versie" :'( 8)7 :?

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -WarAx-
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:50:
@-WarAx-,

Mijn manier van installeren:

Installeer versie 6.
Reboot
Installeer de nandfix.
Reboot
Helemaal op laten starten, maar niks installeren.
Reboot.
Start op in CWM.
Installeer de gedownloade Gapps 4.1.2.
Reboot
Hierna had ik de volledige markt, inclusief alle Gameloft spellen.
Ik heb precies gedaan zoals je zei, Als ik nu echter mijn tablet opstart zegt die dat Google Play niet geinstalleerd is. Enig idee? |:(

EDIT: Moet ik als ik versie 6 installeer wel eerst mijn aanmelden bij google (gmail etc.) en dan pas via CWM Gapps 4.1.2 installeren?
Ik zie denkik al de fout, ik heb v5 gebruikt ipc v6. Ik dacht dat de laatste versie al op de TS stond maar dat was dus niet zo.
We gaan het weer opnieuw proberen :)
Final Edit: Hij werkt :D _/-\o_ , de playstore heeft een smiley gekregen :)
Ik probeer bijvoorbeeld de eredivisie live app maar daar zegt hij dat hij nog steeds niet compatibel is, iemand enig idee? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door -WarAx- op 02-03-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crowlertoo,

Als versie 6 geinstalleerd is, is de Play Store ook geupdate. Je hebt dan ook de Google Play Service erbij gekregen. Deze verwijderen, rebooten via CWM en dan de Gapps 4.1.2 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gamefreak61

Ik had al een tijdje v 6 geïnstalleerd staan.
Ik denk dat dat de oorzaak is dat het niet wilde lukken.
Ik heb Google Play store Services verwijderd en ook Google Play.
In CWM gereboot.
Gapps geïnstalleerd, En de Play Store heeft een Smiley.
So far so good echter,.... helaas blijven de meldingen hetzelfde "Uw apparaat is niet geschikt voor deze versie".
Net zoals bij -WarAx-

Vraagje:
Kan jij wel de Google Earth App of Ziggo TV installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crowlertoo,

Heb het net nog eens helemaal opnieuw gedaan, en kan inderdaad Google Earth installeren, maar die werkt niet, klapt er na een paar seconden uit.

Ziggo TV werkt niet omdat ik geen Ziggo heb.

Maar de Telfort Online TV installeert wel, maar beeld blijft ook zwart.

Zit nu wat te prutsen mat de build.prop, hij ziet hem nu als een Samsung GT-P7500.

Heb toch het idee dat het aan onze verschillende versies van de TomTec of Xiron ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gamefreak61
Denk het ook.
Ik heb een TomTec ATP7659 eindcijfer 273.

@WoDo1
misschien iets om in de op handen zijnde aanpassing van v6 mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Laatst online: 24-03 20:45
FYI.
Bij mij doet Chrome het niet meer nadat ik deze geupdate had middels Google Play. Ik zie alleen een wit scherm met een zwarte scherpe driehoek eruit. Aan de recensies te zien bij Google Play hebben hier meer mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crowlertoo

Google Earth werkt prima, alleen niet de laatste update. Die draait zelfs niet op de Google Nexus,
Er schijnen nogal een paar problemen te zijn. Eerdere versies werken dus wel. Heb versie 7.0.0.7386
erop gezet, en die werkt prima.

En dan de Ziggo App. Deze werkt alleen op versie Android 4.0.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV065
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Zou er iemand een mirror kunnen opzetten ? Ik probeer Firmware B te downloaden van http://www.mediafire.com/?uakwa63avz3pp33 maar dat lijkt niet (meer) te lukken.

Nog mensen last van ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:56:
@Crowlertoo

Google Earth werkt prima, alleen niet de laatste update. Die draait zelfs niet op de Google Nexus,
Er schijnen nogal een paar problemen te zijn. Eerdere versies werken dus wel. Heb versie 7.0.0.7386
erop gezet, en die werkt prima.

En dan de Ziggo App. Deze werkt alleen op versie Android 4.0.
@Gamefreak61

Bedankt voor de info.
Wat wel gek is is dat ZiggoTV op de vorige versie van WoDo1 het wel deed (rev5) en dat is toch ook een JellyBean versie. Rara politiepet :P
Weet jij misschien een manier om een oudere versie van een App te bemachtigen?
Vr gr Crowlertoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crowlertoo,

Probeer deze link even voor Ziggo TV:

http://www.androidworld.n...72-ziggo-tv-met-root.html

Is speciaal voor geroote tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RV065,

De link werkt nog prima, heb hem zo binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Heb het idee dat ik het antwoord makkelijk zou moeten kunnen vinden, maar om een of andere reden vind ik het niet, dus leg ik het jullie voor:

Is er een methode om een Tomtec Ultimate10 tablet volledig te resetten om deze weer bruikbaar te krijgen als niemand het toegangspassword weet en de tablet ook geen connectie met internet wil maken?

Mijn excuses als ik het antwoord steeds gemist heb.

Voor wie het boeit: de concrete situatie is dat ik een Tomtec Ultimate10 aan mijn schoonmoeder heb gegeven om zo foto's en filmpjes van haar kleindochter te sturen en zij die op haar tablet kan bekijken. Ze weet helemaal niets van IT maar een speciaal voor haar ingerichte tablet was haar aan te leren. Het werkte maanden prima totdat ze haar tablet meenam naar een feestje om trots foto's te laten zien (zo zijn oma's) en toen heeft een of andere dronken grapjas een password ingesteld om op de tablet te kunnen komen. Niemand weet het password, ook die dronken mafketel niet, en op een of andere manier heeft hij ook gezorgd dat de internet connectie het niet meer doet terwijl ik ingesteld had dat de tablet direct verbinding maakt met zowel mijn schoonma's wifi netwerk als die van mijzelf als die tablet bij mij is. Buiten welkome tips hoe weg te komen met moord op die dronken grapjas, ben ik vooral op zoek naar een handigheid die tablet weer bruikbaar te krijgen. Gehele herinstallatie van alles app of truuks via eerste een upgrade en dan een downgrade (of andersom) maakt me allemaal niet uit. Als het maar werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door arsimo op 06-03-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@arsimo,

CowboyHenk plaatste op 14 februari 2013:

Ik kom in recovery mode door eerst de tablet aan te schakelen zo : "AAN/UIT - knop" + "ESC-knop" tegelijk indrukken ZOLANG tot je bij de android robot komt met buik open. Dan "AAN/UIT - knop ingedrukt houden en dan VOLUME PLUS - knop erbij (dus eerst niet tegelijk maar dan wel, als je me snapt)

Zo heb ik ook een factory reset gedaan.

Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Thanx @Gamefreak61. Dit ga ik eens vanavond proberen!

Edit: gelukt! Nogmaals dank.

[ Voor 23% gewijzigd door arsimo op 06-03-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gamefreak61

bedankt voor de link naar de ZiggoTV Apk
Geïnstalleerd en hij werkt. Helemaal top :-)

Nu wachten op de update van Wodo1...
Eens zien welke verbeteringen hij nu weer heeft weten te bewerkstelligen.
Zo langzamerhand hebben we een lekker vlot werkende Tablet dankzij onder anderen zijn inspanningen.

Gr Crowlertoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Laatst online: 13:03

Xaphod

Inara profiel

RogierE schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:45:
FYI.
Bij mij doet Chrome het niet meer nadat ik deze geupdate had middels Google Play. Ik zie alleen een wit scherm met een zwarte scherpe driehoek eruit. Aan de recensies te zien bij Google Play hebben hier meer mensen last van.
Bij mij het zelfde probleem, maar weer wachten op de volgende update dan.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo het is weer weekeinde dus tijd voor wat actie, Sorry voor de gene die op mij zaten te wachten, maar ik zat even met mijn kop in een Raspberry Pi (erg mooi apparaat). Maar dat dus off topic, wil je daar wat over weten neem maar contact met mij op.
Even terug lezen, Er is nog steeds wat gedoe met de ATP7659 en productie-nummer 256, 271 of 273 ivm de playstore en dan een lekkere chrome die crasht. Hmmm das niet zo mooi. Mijn model 2011 draait nu op jelly bean 4.2.2 dus zal zo even een andere tablet van mij de chrome laten updaten, Maar eigenlijk ik wil dit weekeinde even over naar 4.2.2 voor alle versie tablets. Dus ik hoop niet dat er iemand emotionele gehecht is aan de jelly bean 4.1 anders moet die gene het maar laten weten.Anders ga ik zo aan de update van 4.2.2 beginnen.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi WoDo1,

ik zou zeggen ga ervoor!
Wie weet snapt 4.2.2 beter wat mijn 273 ATP 7659 is qua de App store... ;) ;)

Wacht wel op je bericht wanneer e.e.a. klaar is.
Succes met het ombouwen van de 4.2.2 versie naar onze TomTec.

Gr Crowlertoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@WoDo1 Ik kan niet wachten. Zie graag de nieuwe rom tegemoet.
Raspberry Pi is inderdaad een leuk apparaat. Heb ik ook als mediaplayer met XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Laatst online: 15-07 22:16
WoDo1 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:33:
....Mijn model 2011 draait nu op jelly bean 4.2.2 dus zal zo even een andere tablet van mij de chrome laten updaten, Maar eigenlijk ik wil dit weekeinde even over naar 4.2.2 voor alle versie tablets....
:P Ik kan niet wachten!! :9

[ Voor 46% gewijzigd door ArnoJeroen op 09-03-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai op 4.1.1. Laatste tijd duurt het erg lang tot batterij op 100% staat en gaat hij sneller leeg. Einde accu en zo ja waar kan ik die krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello, it's me again - non-Dutch speaking person from Poland with "strange" version of the tablet ;-)

My tablet is called CTAB, but has exactly the same specification as in the first post - it's just a version for our local market I guess. I have totally different serial number format, so I didn't know which version of ROM to use. I tried all of them ;-)

Unfortunately not all features work in my tablet ;-(. In one version the rotation doesn't work and in another rotation works, but wifi doesn't (it displays: "Turning on Wi-fi...";-(

@WoDo1, would you be so kind to prepare special version for me? With wifi drivers from "rev a v6.zip" and with rotation from "ATP7659KMB256_271_273_v6.zip". Thank you in advance!
Best regards.
P.S.
Or you can tell me how can I do it by myself - I do have some IT (and linux) skills ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ longu , I am just fixing the last problems with 4.2.2 to release my new rom, but this one you can fix your self. You don't want to mess with the wifi, it's in the kernel, so make rev a v6 your base rom. Now obvious you need to download both off them and mount them, now let's make 2 folders, one rev_a and one named kmb256_v6, Then mount from both downloads the system.img to the appropriate folder. like this
mount -o loop ./system.img reva_6
&
mount -o loop ./system.img kmb256_v6

Now you need to copy the sensor driver from the kmb256_v6 to the reva_v6and thats easy, just take some thing like midnight commander and replace the sensor.rk29board.so and the sensor.goldfish file files from the lib/hw folder form the kmb256_v6 to the reva_v6.
all done in Linux of course
or just be lazy and download this file (link), i did this while i was typing this message. just did it for you
follow the instructions from the topic start how to flash the rom,don't forget to run the nandfix.zip from the recovery
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:27:
@ longu , I am just fixing the last problems with 4.2.2 to release my new rom, but this one you can fix your self. You don't want to mess with the wifi, it's in the kernel, so make rev a v6 your base rom. Now obvious you need to download both off them and mount them, now let's make 2 folders, one rev_a and one named kmb256_v6, Then mount from both downloads the system.img to the appropriate folder. like this
mount -o loop ./system.img reva_6
&
mount -o loop ./system.img kmb256_v6

Now you need to copy the sensor driver from the kmb256_v6 to the reva_v6and thats easy, just take some thing like midnight commander and replace the sensor.rk29board.so and the sensor.goldfish file files from the lib/hw folder form the kmb256_v6 to the reva_v6.
all done in Linux of course
or just be lazy and download this file (link), i did this while i was typing this message. just did it for you
follow the instructions from the topic start how to flash the rom,don't forget to run the nandfix.zip from the recovery
mvg
WoDo1
Thanks a lot! You are too awesome man!
Regards.
P.S.
Does the 4.2.2 have multi user features already?

EDIT:
I just flashed the attached ROM but unfortunately the auto rotation is not working ;-(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@longu, I will have a look for you when I get back from work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyonity
  • Laatst online: 10-05 20:56
Ik heb de rev c android 4.1 voor de tablet ATP7659 van WoDo1 geprobeerd op mijn ATP7683 en ik heb tot nu toe nog geen problemen, scherm rotatie en wifi werken, het touchscreen werkt perfect (beter dan stock rom) zijn er nog punten waarop ik anders moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ psyonity, Das cool ,dat is toch een 8gb opslag model? Heeft ie nog een productienummer op de achterkant staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 06:54:
@longu, I will have a look for you when I get back from work.
Great! I appreciate that!
Regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4.2 ROM komt die dit weekend? :)
Pagina: 1 ... 45 ... 48 Laatste