Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ArnoJeroen

heb je ook al geprobeerd om het stekkertje er wat heen en weer te halen??? Als het lichtje dan gaat branden niet meer aankomen en laten liggen, dan laait ie wel weerop. In het verleden ook problemen mee gehad, heb nu een adapter met een soort haak stekker , die werkt beter en opladen gaat nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:28:
@ArnoJeroen

heb je ook al geprobeerd om het stekkertje er wat heen en weer te halen??? Als het lichtje dan gaat branden niet meer aankomen en laten liggen, dan laait ie wel weerop. In het verleden ook problemen mee gehad, heb nu een adapter met een soort haak stekker , die werkt beter en opladen gaat nu goed.
Ja, gisteren van alles geprobeerd, maar dat lichtje wilde niet branden.
Vanmiddag nogmaals zitten pielen (nadat ik zeker wist dat de adapter oke was) en ineens doet ie het weer wel.

Ik heb nu de 4.0.3-4 van jgelauf er op staan, maar wil voor alle zekerheid de "originele update" 4.0.3. van Xiron er op zetten, want mocht het euvel zich dan weer voordoen, dan kan ik hem onder garantie laten repareren/omruilen.
Wat zijn de grootste verschillen/nadelen tussen de officiële Xiron 4.0.3 rom en die van jgelauf? Ik heb de 2011-versie met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjnh
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 06:09
Hallo Ray71,

Eind vorig jaar hebben we de Dual 10 gekocht voor onze dochter (zie mijn review) en de eerste viel na 4 uur helaas uit. Bart Smit deed niet moeilijk en een paar dagen later (ivm feestdagen) heb ik gewoon een nieuwe opgehaald. Die doet het tot nu toe uitstekend. De resolutie die ik terug krijg van Android is overigen 1024x768 en ik vind het scherm helemaal niet tegen vallen. Alleen de kijkhoek is niet al te best. Met z'n tweetjes naast elkaar een spelletje Angry Birds spelen lukt maar net. Hij is echt een stuk vlotter dan de single core versie dus vandaar dat we deze gekozen hebben.

Wat ik wel heb is dat het scherm soms niet meer op touch reageert. Even uitzetten en weer aanzetten en je kunt gewoon weer verder. Dit hadden we ook met de eerste (die na 4 uur kapot ging) dus dit lijkt echt een software manco. Wat wel opvalt is dat het minder wordt naarmate je er een tijdje mee werkt.

Hij is van m'n dochter en die kijkt er veel filmpjes op en doet natuurlijk de nodige spelletjes. Zelf gebruik ik hem om te internetten, films te kijken en mijn werkplek boven over te nemen. Dat gaat op zich prima. Hij is wel wat zwaar zodat je hem niet al te lang in je hand kan houden. Mijn vrouw heeft er een iPad hoes van 5 euro's voor gekocht, zodat je hem wat schuin op je schoot kan zetten, en daar past hij prima in.

De play store staat er bij mij gewoon op en hij werkt prima.

Bij TomTec is een update beschikbaar. Wellicht dat die je verder kan helpen met je problemen. Om de update te installeren moet de tablet wel helemaal leeg.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr.
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
@ jjnh , zit je hier wel goed ? volgen mij moet je op het dual 10 forum zitten.

@kakie als je alleen je nand opslag wil gebruiken in plaats van een sd kaartje zal je toch echt de vlod.fstab moeten aanpassen. Zie de TS net aangepast.

@rampar25 idem als aan kakie
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Ik heb de Xiron 2011 versie (met Bluetooth). Ik had de jgelauff-rom 4.0.3-4 4 er op staan en die werkte prima (ook bluetooth). Ik heb hem nu geflasht met de 4.0.3 rom (de A-versie) van de site van Xiron zelf (ik wil de tablet laten repareren wegens slechte opladeraansluiting), en er doen zich 2 vreemde zaken voor. De bluetooth doet het niet meer, èn het opstartscherm is van TomTec (kan dat achtergebleven zijn van de rom van jgelauff?) in plaats van Xiron. Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
Eigenlijk zou ik hem terug willen flashen naar de stockrom 2.3, maar die kan ik nergens vinden. Heeft iemand die toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoJeroen schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:26:
Ik heb de Xiron 2011 versie (met Bluetooth). Ik had de jgelauff-rom 4.0.3-4 4 er op staan en die werkte prima (ook bluetooth). Ik heb hem nu geflasht met de 4.0.3 rom (de A-versie) van de site van Xiron zelf (ik wil de tablet laten repareren wegens slechte opladeraansluiting), en er doen zich 2 vreemde zaken voor. De bluetooth doet het niet meer, èn het opstartscherm is van TomTec (kan dat achtergebleven zijn van de rom van jgelauff?) in plaats van Xiron. Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken?
Eigenlijk zou ik hem terug willen flashen naar de stockrom 2.3, maar die kan ik nergens vinden. Heeft iemand die toevallig?
Ik heb de stockrom 2.3 nog. Zal morgen hem ff uploaden naar mijn google drive. Slecht opladen kan ook aan je adapter liggen. Ik had zelfde en sinds nieuwe van de Blokker opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:44:
[...]
Ik heb de stockrom 2.3 nog. Zal morgen hem ff uploaden naar mijn google drive. Slecht opladen kan ook aan je adapter liggen. Ik had zelfde en sinds nieuwe van de Blokker opgelost.
Is dat de stockrom van de 2011 versie van de Xiron? Daar zou je me echt blij mee maken.
De adapter is goed, die is doorgemeten en geeft genoeg power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 20:23
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:00:
@Nouja,

Ik gebruik al tijden de app ES Task Manager, te downloaden via Google Play.

Hierin kun je alle automatisch opstartende apps mee uitschakelen. Bij mij draaien er 3 programma's op
de achtergrond. Draai de ROM rev5 van Wodo1 met andere kernel en andere bootanimatie.

Geen haperingen, gewoon lekker vlot werkend.
@Gamefreak61 jij hebt Rev5ev draaien waarvan je kernel en bootani vervangen hebt?
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ook mijn Xiron tablet begint extra kuren te vertonen. Naast de voedingsconnector perikelen waar vrijwel iedereen last van blijkt te hebben, zijn nu ook een aantal rijen pixels uitgevallen. Uiteraard is de tablet nu een jaar en een week oud. Ik weet dat in dit topic al veel gepraat is over de duur van de garantie. Een echte conclusie is hier niet uitgekomen. Wat is las is dat de Blokker een jaar garantie gaf, en Bart Smit 2 jaar. Klopt dit? Ik heb hem bij de Blokker aangeschaft.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nouja,

Ik heb de kernel uit de ATP7659mkb_152_153_v5 gebruikt in de versie Rev C, voor de ATP7659 mkb256.
De bootanimatie kun je vervangen door de oude te hernoemen in /system/media naar bijvoorbeeld
bootanimation.old. De nieuwe die je wilt gebruiken, kopieer je hierheen en dan opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Gamefreak61 , en alles werkt naar behoren. cool. Dan is het wel heel gemakkelijk om voor de atp7659 mkb 256 een v5 in elkaar te zetten.

@ een ieder. weet iemand een rom voor de atp7659 zonder mkb nummer waarbij alles werkt, ik ben opzoek naar de sensor bestanden om een v5 versie te maken.

m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Moet die beslist Jelly Bean zijn, of kun je ook nog iets met ICS.
Ik heb nog steeds de ROM van Redah op mijn harde schijf staan.
Alles werkt in deze ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Gameffreak61 , die is ook goed. kan die ook gelijk in het archief. dus als jij die voor mij hebt graag.

ben bezig met de TS (Topic Start), tips en verbeteringen zijn altijd welkom. ik ben zo woordblind als het maar kan en spellings controle is ook niet alles.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1,

Ben hem aan het uploaden op 4shared, als hij klaar is zet ik de link online.
Of wil je hem op een andere manier?

Hier de link van de Redah-ROM:
http://www.4shared.com/ra...custom-4-0-3-b-redah.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Gamefreak61 , is goed zo hoor, ben hem al aan het binnen halen.thanks
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Laatst online: 24-03 20:45
ArnoJeroen schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:26:
Volgens mij is er nooit een officiële stock rom geweest waarin bluetooth zonder een extra app werkte. De 2011 versies hadden wel de bluetooth hardware maar er was geen mogelijk om het met de stock rom aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoJeroen schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:47:
[...]

Is dat de stockrom van de 2011 versie van de Xiron? Daar zou je me echt blij mee maken.
De adapter is goed, die is doorgemeten en geeft genoeg power.
Als het goed is kan je de stockrom hier vinden. https://docs.google.com/f...Rn5BiQXFvR2pGZ1hMMGc/edit

Laat even weten of hij werkt want ik heb hem zelf nog nooit gebruikt.

Wat ik bedoel met de adapter, kan ook in het pinnetje zitten dat die niet goed pakt. Dat had ik en heb nu een haakse adapterpin en die werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:52:
[...]
Als het goed is kan je de stockrom hier vinden. https://docs.google.com/f...Rn5BiQXFvR2pGZ1hMMGc/edit

Het is gelukt. Maar inderdaad hier dus ook geen Bluetooth optie. Maar wel het Xiron opstartscherm.
Daarna weer de update naar 4.0 van de Xiron-site geflashed, en wat denk je, in die rom zit dus gewoon een TomTec opstartscherm....vreemd.
Van het weekend maar eens aan het rommelen met de JellyBean rom (eerst ff een sd-kaartje scoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo het is weer weekeind , De TS (Topic start op pagina1) is wat bijgewerkt dus tijd voor wat actie. Ik ben nu zelf aan het test draaien op de nieuwe jelly bean v6. Zitten weer een hoop verbeteringen in. Een nog betere accu duur, loopt nog een slag soepeler. Diverse Google apps geupdate naar 4.2. Nu is mijn vraag; Zijn er nog wensen? Ik heb al extra ruimte in de system.img overgelaten, dus mocht je daar iets zelf willen installeren dan kan dat.Welke bootanimatie?, mijn voorkeur gaat uit naar die van de nexus.Welke apps of juist welke niet? Of te wel suggesties zijn welkom. Ik ga dit weekeind in ieder geval voor de nu bekende tablets alles recht trekken zodat ze allemaal op de v6 variant lopen.
m v g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1,

Kijk eens naar Google Gears als bootanimatie. Heel rustig en toch maar 32 kb groot.
Heb een stuk of 10 verschillende tablets, allemaal met Google Gears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
WoDo1 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:59:
Zo het is weer weekeind , De TS (Topic start op pagina1) is wat bijgewerkt dus tijd voor wat actie. Ik ben nu zelf aan het test draaien op de nieuwe jelly bean v6. Zitten weer een hoop verbeteringen in. Een nog betere accu duur, loopt nog een slag soepeler. Diverse Google apps geupdate naar 4.2. Nu is mijn vraag; Zijn er nog wensen? Ik heb al extra ruimte in de system.img overgelaten, dus mocht je daar iets zelf willen installeren dan kan dat.Welke bootanimatie?, mijn voorkeur gaat uit naar die van de nexus.Welke apps of juist welke niet? Of te wel suggesties zijn welkom. Ik ga dit weekeind in ieder geval voor de nu bekende tablets alles recht trekken zodat ze allemaal op de v6 variant lopen.
m v g
WoDo1
Dan wacht ik even met versie 5.
Ik heb nog wel een vraag. Als ik het goed begrepen heb, wordt met deze rom de externe sd-card als interne sd-card gezien en worden daar dus de apps op geïnstalleerd?
Wordt die externe sd-card dan leeg gemaakt of geformateerd, of blijven gewoon alle bestanden die er al op staan gewoon behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:16:
@WoDo1,

Kijk eens naar Google Gears als bootanimatie. Heel rustig en toch maar 32 kb groot.
gears zien er goed uit idd :P

weet iemand btw hoe die widgets van asus heten met weer clock en agenda in een ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
Nu is mijn vraag; Zijn er nog wensen? I
USB audio out! :D DAC support zou echt geweldig zijn!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
@WoDo1 ideeen rom: goede task killer en een app die voorkomt dat je alles opnieuw moet installeren na flashen.

hoe is gfx performance bij iedereen? ik dacht dat jb hw gfx support heeft maar zie dat het nog hevig schokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
wcduck schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:31:
Ook mijn Xiron tablet begint extra kuren te vertonen. Naast de voedingsconnector perikelen waar vrijwel iedereen last van blijkt te hebben, zijn nu ook een aantal rijen pixels uitgevallen. Uiteraard is de tablet nu een jaar en een week oud. Ik weet dat in dit topic al veel gepraat is over de duur van de garantie. Een echte conclusie is hier niet uitgekomen. Wat is las is dat de Blokker een jaar garantie gaf, en Bart Smit 2 jaar. Klopt dit? Ik heb hem bij de Blokker aangeschaft.
gewoon een rma call indienen via tom tec site. krijg je verzend ticket, opsturen die handel, kost je niks. gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:16:
@WoDo1,

ah ok, en de kernel heb je ook als bestand vervangen?

ik wil graag experimenterenn. keyboars input is bij mij nog steeds drama. heb al veel tasks uitgezet ook uit d startup. geen verbetering. aantal taken uitgezet met es task man uit startup maar die blijven terugkomen.

weet iemand een app om cpu gebruik in % on top boven in toont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Nouja , dat staat toch gewoon bij instellingen/opties voor ontwikkelaars/cpu gebruik weergeven
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
@WoDo1 wat mij betreft mogen die volume buttons eruit. die raak ik nogal eens aan als ik de spacebar gebruikt.

kan ik die zelf uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
WoDo1 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:28:
@ Nouja , dat staat toch gewoon bij instellingen/opties voor ontwikkelaars/cpu gebruik weergeven
mvg
WoDo1
klopt, maar ik begreep de getallen niet goed. nu heb ik micro cpu monitor draaien, die laat met een dun streepje boven in hoek zien hoe zwaar cpu belast wordt. die zit behoorlijk bij de max nu ik dit zit te typen.

wat performance betreft ben ik erachter dat als de tablet een dag ofzo uitgestaan heeft, dat ie dan slecht reageert. ook al schiet ik vrijwel alle tasks af. dat duurt dan 20 minuten en dan loopt ie weer soepel, heel bizar. misschien is het os zelf ergens druk mee? dit moeten toch meer mensen hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1
kan ziggo tv niet meer kijken, volgens ziggo alleen t/m android 4.0,kan wel diagnostics draaien, maar als ik dan wil kijken zegt die kan alleen met originele besturing, heb jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Te snel met het vorige, moet temp unroot uitvinken
hoe staat het met de tomtec atp 7659 120256 heb je daar al een update voor?

vgr kakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie , druk bezig, hoop straks te kunnen beginnen met uploaden van de v6

@nouja volume knoppen zitten in de SystemUI.apk, die kan je zo omwisselen voor eentje zonder volume knopen er in. Zal ook even kijken voor je.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Is die rev 6 dan ook geschikt voor de7659?????of aleen voor de 2011 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie dat is wel de bedoeling , zo als ik als eerder aan gaf voor meerdere variante. Ben nu nog even aan het test draaien op een ATP7659 MKB153. Test alleen net mijn upload snelheid en die is hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

je weet de spanning goed op te bouwen

zou wel fijn zijn v6 op een 7659 1204271
we houden geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 21:01
/Wodo1
Heb je misschien nog nieuws over de atp7683?
Sorry als ik blijf zeuren, maar ik vond jelly bean zooo aangenaam werken op mijn vorige tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
denk dat de coax van UPC bevroren is want mijn eerste upload loopt nog steeds en met een snelheid van 10kb. dat gaat hem dus niet worden. eerst even werken en dan kijk ik vanavond even wat er nu fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1 kan je Whatsapp ook weer werkend krijgen op je nieuwe rom zoals op de laatste rom van jgelauff?

Het is geen must maar ik als dan toch wat mag vezoeken.....

groet Rampar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Misschien een ander kanaaltje proberen. Ik had thuis ook problemen met wifi, ander kanaal gezocht, en hij werkt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
yeah weer up and running, Upload van de v6 voor de ATP7526 model 2011 loopt e.t.a 18 minuten.

Oke v6 voor de ATP7526 model 2011 hier ter download (linkje), Flashen zal als in de TS wordt uitgelegd.

Zo de volgende is voor de ATP7659 MKB152 -153, Daarna de ATP7659 MKB 256, 271 en 273, en dan nog de ATP7526 MKb 058 en 151, en ook nog de ATP7526 MKB 152.

@Negakinu, module is bijna af dan nog de Settings.apk om heen en weer tussen speakers en usb te schakelen. En hopelijk dan de kernel patchen. Dus er is goede hoop maar dat kost nog wel wat denk werk, mooie is als we het af hebben is het ook meteen voor alle toekomstige roms werkend.

@Rampar, ik heb geen idee hoe ze dat nou gedaan hebben, ik dacht altijd dat Whatsapp met Imei werkte om de gebruiker te herkennen maar blijkbaar kan dat dus ook anders.

@BastienHV, ja zeker. Even wat zelf correctie de 0x800000 mtdparts=rk29xxnand regel in het parameter bestand heeft er niets mee te doen, mijn formule die ik gebruikte klopt wel maar die waarde van 800000 is gewoon goed. Ik moet het toch gewoon in de misc.img zoeken en dat ben ik dus doen hoop snel de eerste test te kunnen uitvoeren.

mvg
WoDo1

[ Voor 18% gewijzigd door WoDo1 op 23-01-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
....Nu is mijn vraag; Zijn er nog wensen? Ik heb al extra ruimte in de system.img overgelaten, dus mocht je daar iets zelf willen installeren dan kan dat.Welke bootanimatie?, mijn voorkeur gaat uit naar die van de nexus.Welke apps of juist welke niet? Of te wel suggesties zijn welkom. Ik ga dit weekeind in ieder geval voor de nu bekende tablets alles recht trekken zodat ze allemaal op de v6 variant lopen.
m v g
WoDo1
Eerder in dit draadje heb je iets geschreven over een FM-radio die ingebouwd zou zitten in de wifi/bluetooth chip. Heb je daar nog iets mee kunnen doen? Zoon zou laaiend enthousiast zijn als dat zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ArnoJeroen , das een goeie , niet meer aan gedacht , die werkte op 4.0.3 zal eens kijken of die op 4.1 wil werken. Ik heb die bestanden nog. Voornaamste probleem was dat ie de zender niet wou onthouden en tja het klinkt als een veredelde wekker radio.Verwacht geen gettoblaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WoDo1 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:58:
yeah weer up and running, Upload van de v6 voor de ATP7526 model 2011 loopt e.t.a 18 minuten.

@Negakinu, module is bijna af dan nog de SystemUI.apk om heen en weer tussen speakers en usb te schakelen. En hopelijk dan de kernel patchen. Dus er is goede hoop maar dat kost nog wel wat denk werk, mooie is als we het af hebben is het ook meteen voor alle toekomstige roms werkend.
Als dit ooit gaat werken gaan heel wat audiofiele Android gebruikers heel blij zijn! :D Alvast bedankt voor je waanzinnig goede werk!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal,

mijn ultimate10 wordt niet juist herkend op mijn win7 64bit
als ik op de tablet "usb foutopsporing" aanzet en hem dan verbind met mijn win7 pc, wordt hij herkend als "ultimate10 andoroid 4", met de melding dat de drivers niet correct geinstalleerd zijn.
als ik "adb devices" gebruik, zie ik "no devices connected"
probeer ik in device manager te zeggen dat hij de drivers uit de ts moet gebruiken, dan krijg ik de melding dat er geen driver voor mijn device gevonden is.
kan er iemand mij aub in de juiste richting wijzen ?
ik krijg er grijze haren van...
thx,
Pief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ tpikfe , kijk even in de TS onder mijn jelly bean roms daar staan en de drivers en een bat file om je adb omgeving te checken. lijkt mij toch vrij bullet proof hoef je geen grijse haren van te krijgen.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wodo,

dat is net het probleem, als ik adb devices intyp om de lijst met geconnecteerde devices weer te geven, zegt hij no devices connected.
als ik windows probeer wijs te maken dat hij de drivers moet gebruiken die jij daar post, zegt hij dat die niet geschikt zijn voor mijn device. ik heb een ATP7659 zonder serienummer.
ik wilde dus met je batfile mijn tablet rooten, maar de batfile blijft hangen op installing superuser.apk of zoiets...
om het helemaal te gek te maken : ik heb dit op een vers geinstalleerde win xp 32 bit ook getest en hier geeft hij net hetzelfde probleem.
grtz,
Pief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ tpifke, bij Windows apparaatbeer is het gewoon eerst ik zelf wil op mijn pc kijken , daarna ik wil zelf kiezen , dan bladeren naar de map met de usb drivers en he presto.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Laatst online: 13-09 21:01
@ tpifke, het kan ook zijn dat je je tablet in Media-apparaat modus moet zetten ipv mass storage-modus.
Dit doe je bij de instellingen van geheugenbeheer.

Ik kon de ADB-drivers niet installeren als hij in MS-modus stond, enkel in media-storage.
Weet niet of het helpt, maar dat was mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo,
dat is net waar hij zegt dat de drivers niet geschikt zijn voor mijn device

@bastien
dat zal ik eens proberen

grtz,

Pief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een gebruiksvriendelijke back-up en restore app die ook je saves meeneemt?

Ook eentje die alles in een keer restored ( installeert) zonder iedere keer per app moet bevestigen.

Rampar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Het dongel gebeuren heb je in deze versie er weer uitgedaan??? Zie de dongel app niet meer erin staan.
Heb nu de versie Rev6 geinstalleerd ben nu aan het kijken hoe deze werkt. Je gaat wel als een speer he met al die Roms, Ik hoop dat deze weer wat beter werkt, en dat de batterij ook langer meegaat.

In Superuser kan ik niet de binary updaten, bij de vorige versie kon ik op die su binary klikken en deed ie hem updaten. klopt dat? Is die al bij gewerkt?

grtz kakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie , yip superuser is up to date dus kan je die niet updaten.
mvg.
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:46
v6 doet t prima bij mij. Dank!! Alleen geen usb-drivers in de zip. Moest v5 downloaden en daar uit halen.

Twakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Twak, zal ze er even bij doen. Had ik even niet opgelet, ik heb die nooit nodig, bij mij is alles al geïnstalleerd . Thanks
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:46
Kwam nog een klein probleempje tegen:

De toetsen MENU en ESC (BACK) aan de zijkant zorgen er voor dat de tablet ontwaakt. Da's lastig als je 'm in een hoesje hebt.

Vond hier een oplossing daarvoor. De keysfile voor de tablet is /system/usr/keylayout/rk29-keypad.kl.
Weghalen van WAKE_DROPPED achter de regels met MENU en BACK lossen het probleem op.

Twakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hm, sinds maandag laad de tablet niet meer op.

Even een paar andere adapters geprobeert (had nog een paar instelbare liggen) en geen groen licht (bad pun).

Ik neem aan dat dit weer een RMA'tje word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo het is al weer weekeind voor mij dus lekker met de Ultimate 10 verder, ben nog 1 error aan het verhelpen voor de ATP7659. Direct na het flashen crasht exchange wel zo hard dat de hele tablet even vast loopt. Het duurt dan een minuutje en dan gaat ie weer. En dat kan natuurlijk niet, dus eerst even fixen.

@Nouja , loopt je tablet nu een beetje?

@ Kakie , Ja die usb.apk heb ik er even uit gehaald en ben ik nu aan het omzetten naar Nederlandse APN's.
Hij is goed uit elkaar te halen met de apk multi tool. Dus dat is niet zo heel hi-tech en volgens mij zijn we dan good to go en zou die dongel moeten werken.

@BastienHV, bijna klaar om te uploaden en dan kan je testen.Heb even rond gekeken en volgens mij heb ik nu de juiste configuratie.

@tpifke, is het nog gelukt met de ADB drivers of ben je nu echt aan een just for men® shampootje toe

@twak, das een handige. Ik had ook last van die knopjes als ik hem in mijn neopreen hoes deed. Altijd leuk als mensen tips hebben.

@Darkangle, das niet zo mooi, Is er hier dan niet een techneut die een mooi model aansluiten weet en waar je die dan kan verkrijgen. Zal de kop toch niet mogen kosten zo'n stekker en bus voor 9 volt . De tablet laat zich goed openen en er is ruimte genoeg om te solderen.Dus het zou een optie zijn, Gelukkig heb je dus blijkbaar nog garantie dus terug sturen kan natuurlijk ook.

Zo we gaan de Linux bak maar weer eens opvonken en weer vrolijk verder. Hoop dit weekeind toch een vink bakkie werk te kunnen verzetten.
m.v.g
WoDo1

[ Voor 13% gewijzigd door WoDo1 op 24-01-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
WoDo1 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:12:

@Darkangle, das niet zo mooi, Is er hier dan niet een techneut die een mooi model aansluiten weet en waar je die dan kan verkrijgen. Zal de kop toch niet mogen kosten zo'n stekker en bus voor 9 volt . De tablet laat zich goed openen en er is ruimte genoeg om te solderen.Dus het zou een optie zijn, Gelukkig heb je dus blijkbaar nog garantie dus terug sturen kan natuurlijk ook.
Europese garantie van 2 jaar :).

Ik ben ook aan het rond kijken voor een "echte" tablet. Ook al is dit een heel leuk tablet, en heb ik er meer dan een jaar elke dag lekker gebruik van gemaakt, wil ik nu iets dat stock gewoon al lekker loopt, niet kraakt als ik het op pak ( ;) ) en ook wat makkelijker oplaad (was eigenlijklaatste half jaar al gezeur, collega heeft exact hetzelfde) en vooral wat meer prik in de accu heeft.

Een Infinity 64gb met dock kan ik via werk krijgen, dus zodra ik deze tablet terug heb gaat de laatste build van Wodo1 er op, en daarna word de tablet + voeding "een" met de keuken muur (inbouwen voor de vrouw, altijd handig voor muziek + recepten en een beetje internetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bastien THX dit was de oplossing !!!
nu heb ik de shampo's van wodo niet meer nodig :-)

nu krijg ik helaas wel volgende melding :
stop zetten van de oude adb server gewoon uit veiligheids overweging
"------------------------------------------------------------------ "
Start de adb server op van uit WoDo1/adb
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
Superuser apk instaleren
3825 KB/s (1500495 bytes in 0.383s)
pkg: /data/local/tmp/Superuser.apk
Failure [INSTALL_FAILED_ALREADY_EXISTS]
Su overzetten naar het systeem
3957 KB/s (85096 bytes in 0.021s)
we mounting het system even
su: exec failed for mount -o rw,remount /system Error:No such file or directory
de hele zooi even goed zetten en de tablet rebooten
su: exec failed for cd /system/xbin; mv su osu; cat /data/local/su > su; chmod 6755 su; ls -l *su; s
ync; reboot Error:No such file or directory
"-------------------------------------------------------------------"

als ik tablet connecteer als "mass storage" dan blijft hij hangen op "superuser apk installeren"

misschien toch nog schampootje tegen mijn grijze haren ??

grtz,

Pief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@tpifke, wat gebeurt er als je het handmatige probeert zoals beschreven in TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
@WoDo1: nog steeds een raadsel waarom ik na deep sleep alle toetsen 2x moet intikken. Minuten later gaat het wel goed. vrijwel alle tasks uitgezet. het lijkt wel of typen beter gaat als ik minder hard druk. maar goed, ook dan geen long-press mogelijk. WOW! net kapte alle touch response. moest naar sleep en terug, dan werkt het wee, alsnog zonder long-press.

ik wil v6 wel proberen. iemand tipss hoe apps snel terug zetten? alles naar sd kaartje?
heb titanbackup, kan dat daarmee? sorry als al gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roandl
  • Laatst online: 16-05-2024
Waar kan ik de nand fix.zip vinden?

Flashen is pretty straight forward
1:Tablet uit zetten
2:nand fix.zip bestand op je sd kaart zetten
( ingepakt laten en op je fysieke sd kaart zetten , deze heb je later nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wodo,
heel gek, manueel rooten volgens de TS lukt me, nu loopt je scriptje ook zonder errors ...
begrijpen wie kan ...
als ik met optie 2 een backup van de mtd partitie maak, is dit dan voldoende ?
dwz, als ik hem om zeep help door een rom te testen, kan ik dan deze terugzetten en heb ik dan terug mijn systeem zoals het nu is ??
ik had ergens een tutorial gevonden om dit met rom manager te doen, maar blijkbaar lukt dat niet omdat de ultimate geen ondersteund device is...
ik wil zeker zijn dat ik mijn systeem terug in een werkende staat kan brengen alvorens ik begin te experimenteren. aangezien ik dus een 7659 ZONDER serienummer heb, kan ik niet terugvallen op bestaande stock roms...

grtz,
pief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRamBo90
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:16
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment Android JB 4.1.1 en hoewel deze lekker draait zou ik graag 4.2 draaien nu mijn vriendin de tablet inpikt om mee naar school te nemen en van die geweldige spelletjes te spelen. Meerdere gebruikers accounts zouden voor mij een hele verademing zijn zodat alles gescheiden is. Werk nu met een eigen begin scherm voor haar maar apps als FB moeten constant gelogd worden.

Is hier al iemand mee bezig of heb ik iets over het hoofd gezien en is deze er al?

Edit: Ik heb de Xiron ATP7526

[ Voor 3% gewijzigd door BRamBo90 op 30-01-2013 11:36 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Er is een app die dat uitstekend voor je op kan lossen, moet je tablet wel geroot zijn !

Google Play: SwitchMe Multiple Accounts

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
v6 draait. draaide net na install soepel, daarna begon de 'pret' weer. alles stuk voor stuk afgesloten, geen verschil. lukt niet om te draggen, typen gaat met 2 char/sec, vaak toetsen 2x aanraken.
Nu al minuten lang.

Weet iemand hoe ik in terminal helper bovenste van 'top' kan zien? ik wil actieve processen vergelijken tussen de slomo en normale performance.

edit: oh top -m dus. vreemd er draait vrijwel niks...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
PID PR CPU% S  #THR     VSS     RSS PCY UID      Name
13097  0   8% S    14 480040K  39660K  fg u0_a72   jackpal.androidterm
   77  0   5% S    12 181108K   6656K  fg system   /system/bin/surfaceflinger
  555  0   3% S    85 712168K  65468K  fg system   system_server
13807  0   1% R     1   1072K    480K  fg u0_a72   top
13386  0   0% S     1      0K      0K     root     kworker/0:2
   80  0   0% S     6  96444K   7072K  fg media    /system/bin/mediaserver
12312  0   0% S     1      0K      0K     root     kworker/0:1
13193  0   0% S     1   2724K   1432K     wifi     /system/bin/wpa_supplicant
   11  0   0% S     1      0K      0K     root     kblockd
   12  0   0% S     1      0K      0K     root     khubd

is het mogelijk om een terminal op pc via usb te draaien met info van tablet? gaat vast via adb?

ok, heb Android SDK. Heb nu adb draaien, maar een 'adb devices' geeft geen devices.
code:
1
2
3
4
$ adb devices
List of devices attached

- ik gebruik een macbook
- ik heb de tablet via USB kabel aangesloten (met en zonder 'esc')
- heb usb debugging aan staan

iemand ideeën? heeft iemand het onder windows aan de praat en hoe?
ik zie de tablet trouwens ook niet als storage device aangemeld worden.

[ Voor 72% gewijzigd door Nouja op 03-02-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Is dit dezelfde OMA die hier in v6 gebruikt wordt?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1903745

Heeft iemand adb aan de praat gekregen onder Windows 8?
adb devices geeft lege lijst.
driver was initieel 'Ultimate' met een uitroepteken erbij en melding dat het niet werkte.
daarna de Android Adb Interface driver geinstalleerd. Dit geeft geen foutmelding, maar
lijkt ook niet beter te werken.

Qtadb lijkt niet onder Mac mountain lion te werken.
Onder Windows 8 geeft ie ook geen connectie.

Met USBDeview zie ik wel een 'Ultimate 10 USB Device'. Daar staat echter een
paars lampje voor ipv een groen lampje. 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Nouja op 04-02-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke dongel er werkt op deze Tablet met versie rev6?

werken de dongels die genoemd worden in de TS nog met deze versie

groet Rampar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Kan iemand mij vertellen hoe ik adb aan de praat kan krijgen?

Ik gebruik nu Windows XP. Tablet via USB connect geeft een 'ultimate' device met een uitroepteken(!).
'adb devices' geeft lege lijst.
Ik heb de Google USB drivers geprobeerd, maar kan de ultimate driver hier niet mee vervangen.

Wat die ik fout? In TS zie ik kwestie van aansluiten en gas erop. Maar dit werkt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
Nouja schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:47:
Kan iemand mij vertellen hoe ik adb aan de praat kan krijgen?
Zoek in dit forum eens op ADB. Geeft een paar pagina's met resultaten. Als hier de oplossing niet tussen zit, dan zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo we zijn er"weer , duurt even maar goed. Even off topic. lokale kabel boer hier is echt een ramp. mooiste verklaring de ik heb gekregen was "de flexibele kabel breuk dat kwam door de kou dan verschuift de breuk". WTF das echt knap van coax kabel als dat kan.

Zo weer on topic

@Nouja, nee de v5 en v6 rom zijn gepoort vanaf de Xteam rom. Er zitten nog wel wat dingen in die ik van uit de oma rom gebruik zoals de vlod.stab en nog een paar andere dingen . Wat betrefd de ADB was je er bijna adb diver zonder uitroep teken dan is ie goed en had je allleen nog maar de adb_usb.ini hoeven aan te passen. simpel weg er 0x2207 in zetten is genoeg. Ben even kwijt op wat voor apparaat jij nu werkt Windows 7 , 8 een macbook of weer een xp machine. Ik draai al weer een tijdje op Window7 64bits dat werkt uber stabiel. Dus gelieve wat duidelijkheid dat is wat handiger tips geven.

@Rampar, dit is het overzicht van de newsmy die zouden het moeten doen. Het lijstje is alleen wat de gedateerd .linkje Je loopt nu alleen nog tegen het apn instellen aan. Daar ben ik nog even mee bezig, De Italianen van Xteam doen dat via een apk (de Italiaanse providers ) ik wil dat in de systeem interface hebben.Dan kan je hem gewoon zelf invullen.

Zo ga nu even wat roms voorbereiden om te uploaden eens kijken of alles werkt.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
WoDo1 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:46:
Zo we zijn er"weer , duurt even maar goed. Even off topic. lokale kabel boer hier is echt een ramp. mooiste verklaring de ik heb gekregen was "de flexibele kabel breuk dat kwam door de kou dan verschuift de breuk". WTF das echt knap van coax kabel als dat kan.
OT: Yep, dat is inderdaad een probleem (en waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
[b][message=39715886,noline]Wat betrefd de ADB was je er bijna adb diver zonder uitroep teken dan is ie goed en had je allleen nog maar de adb_usb.ini hoeven aan te passen. simpel weg er 0x2207 in zetten is genoeg. Ben even kwijt op wat voor apparaat jij nu werkt Windows 7 , 8 een macbook of weer een xp machine. Ik draai al weer een tijdje op Window7 64bits dat werkt uber stabiel. Dus gelieve wat duidelijkheid dat is wat handiger tips geven.
  • Ik heb de drivers gebruikt uit de 'ultimate 10 ADB kit'. Nu heb ik een driver die wel werkt.
  • Dan heb ik ook nog de WoDo1.zip uitgepakt en de adb hiervan gedraaid, die heeft 0x2207 in de ini
  • Nu zou ik verwachten dat ik met 'adb devices' de ultimate te zien krijg, maar helaas.
Ik pruts nog even verder. Tips welkom. Ben het forum ook aan het doorbladeren.
Bedankt voor de tips @Remco41 en @WoDo1.

Oh, en ik draai Windows XP SP3 image in VirtualBox draaiend op OS-X.

Ik heb 'debugging over USB' aan staan en MTP mode.
Heb ook QtADB geprobeerd, met adb_usb.ini toegevoegd. Maar helaas.

Kan ik die 0x2207 ergens controleren in de driver properties ofzo? Misschien wordt er
ergens een adres translation gedaan omdat het via virtualbox werkt.

later: toch maar weer naar Windows 8, niet virtueel. Drivers geinstalleerd (na uitzetten driver sign check)
dat is gelukt. Ultimate 10 ADB driver zichtbaar. Echter, 'adb devices' nog steeds lege lijst.

[ Voor 22% gewijzigd door Nouja op 06-02-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Nouja , in je Windows zou je adb_usb.ini moeten kunnen vinden gewoon bij zoeken even in typen en die dan met kladblok openen.

[ Voor 3% gewijzigd door WoDo1 op 06-02-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ok, voor de MAC gebruikers onder ons.

Zet de adb_usb.ini in ~\.android\
zorg ervoor dat de 0x2207 NIET door lege regels gevolgd wordt.
(doe je dit wel, krijg je een ACK foutmelding bij starten server)

code:
1
2
3
4
5
6
$> adb kill-server
$> adb devices
List of devices attached 
0123456789ABCDEF    device

Zo, gelukt. Potje voetbal kijken dan maar.

Op de MAC is het niet stabiel.
'adb logcat' kapt na 1 regel. Dan geeft 'adb devices' ook niks meer, tot ik opnieuw USB verbind.
'adb shell' hetzelfde, knalt er ook uit na 1 regel. Iemand dit gedrag gezien?

Nu onder Windows 8 werkt het wel prima gelukkig.

Ik heb nog steeds het probleem dat tablet denkt dat ik mijn vinger van het scherm haal (goed te zien als je cirkeltjes wilt tekenen met 'pointer location' aan) nadat tablet uit sleep komt.
Hoe langer in sleep geweest, hoe langer het duurt voor ie klaar is met 'stotteren'.
Ik las ergens dat het met I2C connectie te maken zou kunnen hebben. Die heeft moeite om goed in de pas te lopen na sleep. Maar dan zouden meer mensen dit probleem moeten hebben.
Ik heb een .so file gepushed naar /system/ui/hw, het lijkt nu sneller verholpen, maar niet zeker.

We zoeken verder...

[ Voor 48% gewijzigd door Nouja op 06-02-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Kan iemand mij vertellen of zelfde versie van deze file
code:
1
-rw-r--r-- root     root         5464 2012-08-30 05:35 lights.rk29board.so

er in de /system/lib/hw te vinden is?
Hier de hele lijst (die tenderloin heb ik uit een google.code issue page, maar of dat iets doet...)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
-rw-r--r-- root     root        63008 2012-08-30 05:35 audio.a2dp.default.so
-rw-r--r-- root     root         5528 2012-08-30 05:35 audio.primary.default.so
-rw-r--r-- root     root        50784 2008-08-01 14:00 audio.primary.rk29board.s
o
-rw-r--r-- root     root        71232 2012-08-30 05:35 audio_policy.default.so
-rw-r--r-- root     root        71236 2008-08-01 14:00 audio_policy.rk29board.so

-rw-r--r-- root     root        79464 2012-09-03 09:34 camera.goldfish.so
-rw-r--r-- root     root       100416 2012-09-03 09:34 camera.rk29board.so
-rw-r--r-- root     root        17780 2012-09-03 09:34 copybit.rk29board.so
-rw-r--r-- root     root         9612 2012-08-30 05:35 gps.goldfish.so
-rw-r--r-- root     root         9892 2012-08-30 05:35 gralloc.default.so
-rw-r--r-- root     root        13992 2012-08-30 05:36 gralloc.rk29board.so
-rw-r--r-- root     root        30124 2012-08-30 05:36 hwcomposer.rk29board.so
-rw-r--r-- root     root         9576 2012-08-30 05:35 keystore.default.so
-rw-r--r-- root     root         5464 2012-08-30 05:35 lights.goldfish.so
-rw-r--r-- root     root         5464 2012-08-30 05:35 lights.rk29board.so
-rw-r--r-- root     root         9708 2013-02-06 21:26 lights.tenderloin.so
-rw-r--r-- root     root         5468 2012-08-30 05:35 local_time.default.so
-rw-r--r-- root     root         5420 2008-08-01 14:00 power.default.so
-rw-r--r-- root     root         9572 2012-08-30 05:35 sensors.goldfish.so
-rw-r--r-- root     root        18716 2012-09-24 16:35 sensors.rk29board.so

Hier zie ik iets in logcat dat opvalt:
code:
1
2
3
4
5
E/Lights  (  537): write_int failed to open sys/class/leds/rk29_key_led/brightness
E/Lights  (  537): write_int failed to open sys/class/leds/battery_led/brightness
W/PowerUI (  871): unknown intent: Intent { act=android.intent.action.ACTION_POWER_CONNECTED flg=0x8000010 }
E/Lights  (  537): write_int failed to open sys/class/leds/rk29_key_led/brightness

ook uit logcat, bovenin, normaal?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
W/PackageManager(  537): Library not found: /system/framework/com.android.future.usb.accessory.jar

W/PackageManager(  537): Library not found: /system/framework/com.android.nfc_extras.jar

W/PackageManager(  537): Library not found: /system/framework/android.rockchip.update.jar

W/PackageManager(  537): Library not found: /system/framework/android.rockchip.tvout.jar

W/PackageManager(  537): Library not found: /system/framework/android.rockchip.subTitle.jar

W/PackageManager(  537): Library not found: /system/framework/android.rockchip.manager.jar

W/PackageManager(  537): Library not found: /system/framework/android.rockchip.hdmi.jar

Ook wel interessant:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
D/EventHub(  537): No input device configuration file found for device 'Goodix Capacitive TouchScreen'.

I/EventHub(  537): New device: id=1, fd=105, path='/dev/input/event1', name='Goodix Capacitive TouchScreen', classes=0x14, configuration='', keyLayout='', keyCharacterMap='', builtinKeyboard=false, usingSuspendBlockIoctl=false, usingClockIoctl=false

D/EventHub(  537): No input device configuration file found for device 'rk29-keypad'.

I/EventHub(  537): New device: id=2, fd=106, path='/dev/input/event0', name='rk29-keypad', classes=0x1, configuration='', keyLayout='/system/usr/keylayout/rk29-keypad.kl', keyCharacterMap='/system/usr/keychars/Generic.kcm', builtinKeyboard=true, usingSuspendBlockIoctl=false, usingClockIoctl=false

D/EventHub(  537): No input device configuration file found for device 'gsensor'.

I/InputReader(  537): Device added: id=-1, name='Virtual', sources=0x00000301

I/InputReader(  537): Device added: id=0, name='rk29-keypad', sources=0x00000101

I/InputReader(  537):   Touch device 'Goodix Capacitive TouchScreen' could not query the properties of its associated display 0.  The device will be inoperable until the display size becomes available.

I/InputReader(  537): Device added: id=1, name='Goodix Capacitive TouchScreen', sources=0x00001002

E/Trace   (  537): error opening trace file: No such file or directory (2)

[ Voor 42% gewijzigd door Nouja op 06-02-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NouJa

Ik zou zeggen: retour winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik heb hier de Tomtec 10 ultimate ATP7659 variant. Nog nooit geroot of custom geïnstalleerd, helemaal origineel. Sinds een paar dagen blijft het kreng blijft tijdens hangen in het 'TOM TEC boot scherm'.

Als ik hem met de esc-toets ingedrukt opstart dan komt hij niet goed in de recoverymode. Ik krijg het android-poppetje te zien met de rode driehoek op zijn buik, maar vervolgens blijft hij op dat scherm hangen. Als ik vervolges wacht dan boot hij weer opnieuw en blijft hij dus weer hangen in het bootscherm. Ideeën zijn erg welkom!

Ik heb ook geen flauw idee welke drivers ik in vredesnaam nodig heb. Elke driver die ik probeer schijnt niet geschikt te zijn voor mijn device....

[ Voor 12% gewijzigd door Hoppa! op 09-02-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoppa!,

Niet opstarten met Esc-toets, maar ingedrukt houden en dan usb kabel aansluiten.

Gebruik dit linkje voor de software:

http://www.mediafire.com/?i374n2aah9i6m07

Voor meer informatie hoe te installeren, kijk op pagina 1 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:03:
@Hoppa!,

Niet opstarten met Esc-toets, maar ingedrukt houden en dan usb kabel aansluiten.

Gebruik dit linkje voor de software:

http://www.mediafire.com/?i374n2aah9i6m07

Voor meer informatie hoe te installeren, kijk op pagina 1 van dit topic.
Met Esc-toets ingedrukt en dan USB-kabel erin kom ik in hetzelfde scherm. Android op zijn rug met die rode driehoek met uitroepteken. Maar ook dan krijg ik geen verbinding met de batchtool omdat de drivers niet goed zijn, ook de drivers uit het bestand in je link zijn niet ok.

Ik neem aan dat het toch ook met dit device mogelijk is om gewoon in het Android recoveryscherm te komen, waar je de fabrieksinstellingen terug kunt zetten?

Edit: wacht, nu lijkt er iets anders te gebeuren. Scherm blijft uit, maar computer herkent een r29 device. Ik volg nu de stappen met de batchtool, maar er komt geen groen vakje, kennelijk toch iets niet goed met de drivers??

Ook met de RKtool geeft ie aan dat de devicetest failed.

FF voor de zekerheid, ik sluit hem toch op mijn pc aan via de UBS-mini poort hè? Niet de host..?

[ Voor 28% gewijzigd door Hoppa! op 09-02-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoppa,

RKtool starten als administrator, en inderdaad via usb-mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Toch geen groene schermpjes. Probleem wel opgelost. Tablet opgestart met esc ingedrukt. Vervolgens via toetsencombinatie volume + en power in Android recovery menu gekomen. Fabrieksinstellingen teruggezet en hij doet het weer.

Toch bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gebeurd niks meer, tijd voor een andere tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:56:
Hier gebeurd niks meer, tijd voor een andere tablet
Je zou ook kunnen concluderen dat als er geen activiteit in het forum is, iedereen zonder problemen zijn tablet gebruikt. ;) Die van mij loopt prima op CM10 en doet zijn werk als de internet tablet van mijn vriendin.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Negakinu, Welke CM10 gebruik jij dan? bij mij is de rotatie tot op heden niet goed geweest.

@Gamefreak, tot op heden is elke upload die ik doe corrupt, dus dat schiet dan niet op om die te downloaden. Kan onder tussen wel Angry birds spelen die werkt. Dus vandaar is het wat stil hier van mijn kant uit.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WoDo1 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:51:
@ Negakinu, Welke CM10 gebruik jij dan? bij mij is de rotatie tot op heden niet goed geweest.

@Gamefreak, tot op heden is elke upload die ik doe corrupt, dus dat schiet dan niet op om die te downloaden. Kan onder tussen wel Angry birds spelen die werkt. Dus vandaar is het wat stil hier van mijn kant uit.

mvg
WoDo1
Ik kijk thuis even voor je. Ben nu op mijn werk en weet niet precies welke ik nu draai. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
  • Laatst online: 21-05 10:14
WoDo1 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:51:

mvg
WoDo1
Op welke versie dan? Bij mij werkt dit niet....
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ AdroidFreakie, er zwerft op internet een shader fix die voor de Vivante CG800 is als je die in de angry brids.apk plakt en even opnieuw de apk signed. Dan doet ie het op alle rom's. Ik heb nu de star wars en rio versie gedaan en die werken nu. Nu de andere varianten nog even. (linkje naar shader)

@Negakinu, had je toevallig nog even gekeken welke versie bij jou werkt? , Ik zou super graag over willen naar CW10.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:52:
[...]

Wat ik bedoel met de adapter, kan ook in het pinnetje zitten dat die niet goed pakt. Dat had ik en heb nu een haakse adapterpin en die werkt goed.
Bedankt ! de mijne moet ook naar de garantie......
Laadt bijna niet meer op. Alleen na een half uur frutsen met het pinnetje.

Hoe gaat blokker hiermee om ? De tablet is volgens mij niet meer leverbaar... :(

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WoDo1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:45:

@Negakinu, had je toevallig nog even gekeken welke versie bij jou werkt? , Ik zou super graag over willen naar CW10.

mvg
WoDo1
My bad! Ik haalde mijn tablets door elkaar. Ik draai CM10 op mijn Allwinner A10 Kruidvat tablet. Niet op mijn Rockchip Kruidvat tablet. Ik heb nu twee van die 9,7" dingen in huis en ze zijn als twee druppels water. Op de Tomtec draai ik jouw laatste Jelly Bean rom. Draait perfect trouwens, ik heb geen problemen met rotate of wifi.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Driel, Dat had ik van de week ook met mijn eigen model v2011. Omdat ik meerdere tablets heb was het vrij makkelijk om de lader uit te sluiten, die is gewoon goed. Dus heb ik de tablet maar eens nader bekeken en wat bleek. Het is wel de meest knullige stroom verbinding die ik in lange tijden heb gezien. onder en laagje van lijm zit een uber dunne slodering. De oplossing was das ook vrij simpel. Eerst de lijm verwijdert toen een druppeltje soldeer op de aansluiting en gaan met die tablet. Dus heren van de Tomtec RMA service een reparatie van appeltje eitje, zo te doen. Dus kunnen jullie een hoop gebruikers blij gaan maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/conv/6951562b308039eb1be80c0ec4162c0ad86e57d6ae15bc8de0ccd798c48d6c796g.jpg

@Negakinu, ken gebeuren is menselijk. Gaat nooit lang duren eer we op 4.2 of CW10 zitten. Gaat hard, zo om ons heen op internet. Er lijkt toch een aller aardigste rk2918 community te zijn onder tussen.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
WoDo1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:49:
@ Driel, Dat had ik van de week ook met mijn eigen model v2011. Omdat ik meerdere tablets heb was het vrij makkelijk om de lader uit te sluiten, die is gewoon goed. Dus heb ik de tablet maar eens nader bekeken en wat bleek. Het is wel de meest knullige stroom verbinding die ik in lange tijden heb gezien. onder en laagje van lijm zit een uber dunne slodering. De oplossing was das ook vrij simpel. Eerst de lijm verwijdert toen een druppeltje soldeer op de aansluiting en gaan met die tablet. Dus heren van de Tomtec RMA service dus een reparatie van appeltje eitje, zo te doen dus kunnen jullie een hoop gebruikers blij gaan maken.

mvg
WoDo1
Ziet er simpel uit..... Maar ik heb geen precisie soldeer zooi.
Ben toch bang dat ik toch moet terug brengen. Balen want je moet toch echt de oude rom
erop zetten voordat je naar de winkel gaat. Er staat wel erg veel prive zooi in verstopt.
(wachtwoorden etc etc)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Driel24, die van mij is ook niet echt precies ,gewoon een honky tonky van de gamma. Als ie maar goed warm is, daar gaan de meeste de mist mee in en dan word het een gevalletje bak en braad en word de verbinding er niet mooier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
@wodo hoe krijg je hem zo mooi open? want dan fix ik dat ook. het open prullen houdt me echter tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@androidFreakie en een ieder, dat word dan even off topic maar goed anders krijg ik die vraag wel erg vaak waarschijnlijk.
1 download 7zip linkje als je die nog niet hebt en installeer die
2 download de APK Multi tool van XDA linkje en installeer de mappen door op setup. bat te klikken en dan optie 3 te kiesen, even goed opletten op foutmeldingen bij het makken van de mappen.

Je opent dan de apk met 7zip ( niet uitpakken alleen openen) dan sleep je de map assets die je gedownload hebt in je geopend archief, dan vraagt ie of je wil overschrijven of samen voegen gewoon ja zegen. dan gewoon sluiten.
Dan kopieer je die apk naar de map place-apk-here-for-signing van de APK muli tool en start script.bat en kiest voor optie 18. als je geen fout meldingen krijg is het goed en is je apk klaar voor gebruik.Kind kan de was doen.
Tot zo ver de mini cursus "hoe edit ik een apk bestand in windows"
mvg
WoDo1

[ Voor 3% gewijzigd door WoDo1 op 13-02-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
@wodo1 lol ik bedoelde de case om de voeding vast te solderen maar thx voor de apk guide :-D ik heb schrik dat als ik de case "openbreek" dat hij barst anders had ik die connector lang vastgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Hallo ik wilde de OP volgen voor het rooten van de Tomtec Ultimate 10 7659

Maar de links in de tutorial werken niet

1. Als je Android Debugging Bridge nog niet hebt, download dan ADB:
http://www.multiupload.com/4QN2BD89D0
mirror: http://www.megaupload.com/?d=K2517DNS
Unrar deze naar bijv. c:\adb
2. Download http://www.semjase.nl/tomtec10/superuser.zip

Kunnen die links aangepast worden aub? Thx! Ik weet niet of de rest van de links nog werken....

En ik heb ergens gelezen dat v5 van jelly bean voor nog de sensorbestanden mist. Wat houdt dit dan in? Werkt de gyroscope dan niet bvb? Hmm zou vervelend zijn want dan wacht ik wel. Het is nl de tablet van mijn broer en die zou het niet appreciëren. Alles zou moeten werken.

Verwijderd

@Comboy_Henk,

Superuser kun je hier downloaden: http://hosted.androidsu.com/superuser/
Ik zou de 3.2 versie nemen.

Voor ADB,deze werkt prima. Op link klikken, daarna rechtsbovenin klikken op Skip Ad,
daarna volgt download

Rev. C voor de ATP7659 werkt prima, inclusief rotatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 11:55 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Hmmm als ik de eerste link neem voor adb, dan doe ik inderdaad skip ad. Dan moet ik nog een paar seconden wachten en dan zou ik optimum installer moeten downloaden (setup.exe) Ok dit is een download manager en dat wou ik niet maar goed ik heb het dan toch geinstalleerd. Mijn virusscanner deteceert meteen verschillende virussen....

De tweede link (mirror) werkt niet, gesloten wegens FBI

Dus... het gaat niet.

EDIT: ok OP eens goed gelezen, dit nog gevonden voor adb drivers. Zit ook precies Superuser in http://www.mediafire.com/?k3bsy7beprh11m1

En @gamefreak61

Ik kan toch niet REV C downloaden? Ik heb een andere productienr namelijk met 152 achteraan.

Geval 4) Als u tablet ATP7659 en productie-nummer 152 of 153 heeft, download dan
Firmware ATP7659 Klik hier om Firmware ATP7659 downloaden

Geval 5) Als u tablet ATP7659 en productie-nummer 256, 271 of 273 heeft, download dan
Firmware C Klik hier om Firmware C downloaden

[ Voor 40% gewijzigd door Cowboy_Henk op 14-02-2013 12:50 ]

Verwijderd

@Cowboy_Henk,

Heb zelf de ATP7659 256, de 152-153 versie werkt bij mij ook, behalve dan de rotatie.

Andersom zal het niet werken, ben ik bang.
Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste