Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbouwkast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-07 18:09
@Gamefreak

Ahhh idd dat was em. Super, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 21:01
@Wodo1

Ik heb nu ook de ATP7683-versie van deze tablet.
Deze heeft geen bluetooth, maar wel 8 GB internal SD.
Is er iets wat ik kan doen om je meer info te geven over deze tablet zodat je hier ook een ROM voor kan bakken?

Gr
Bastien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
Mogge een ieder, tijd voor wat antwoorden zie ik,

@ Androidfreakie , klopt dat sommige games het niet doen, maar dat is meer een rockchip rk2918 euvel en niet tomtec of jelly bean. Er zijn meerdere rom builder mee bezig omdat te fixxen. Heb zelf eens met 3d chainfire zitten spelen maar dat gaf te veel lag in mijn spelletje.

@ Krypt, klopt hij bakt helemaal niks van vectors, bij mij crasht ie gelijk al bij het opstarten.

@ BastienVH, als jij hem zou willen rooten en dan een back up wil draaien van de orginele rom. Dan zouden we nancy74 ook weer blij maken. En dan maak ik wel rom voor de ATP7683, mocht je daar hulp bij nodig mogen hebben geef dan maar een seintje help ik je wel even.

@Nancy74 ,Ik zou zo niet weten welke wifi en rotatie driver er in de atp7683 zitten, dus kan ik je ook niet zo maar vertelen welke firmware je nodig zou hebben. Ik ben wel benieuw welke versie je dan van de tomtec helpdesk kon uitproberen, als die werkt op de atp7683 heb ik zo een rom in elkaar gezet. Anders zou je even op BastienVH moeten wachten of het hem lukt om een backup te maken van de rom.

voor de rest loopt nog het projectje usb audio, ben tegen een zeer vriendelijk iemand aangelopen die dit al voor een andere tablet heeft gemaakt en die helpt me nu een handje dus daar word aan gewerkt
m.v.g
WoDo1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
@Wodo1: Ik wil mijn tablet zeker rooten en een back up draaien, maar daarbij zal ik wel hulp nodig hebben.
In de eerste post staat wel een guide (door Mastermind) maar de bestanden die erbij horen, zijn niet meer online.
ADB heb ik wel, maar de superuser niet.
Is dat een goede guide om te volgen?
Kan jij me het andere benodigde bestand bezorgen?

Als ik het deze namiddag heb, zou ik de tablet dan al kunnen rooten en de back up draaien.
Ik kijk al uit naar je ROM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ BastienVH, Mooi als je adb het al doet is het een appeltje eitje. Dan heb je hier de superuser files (linkje).Gewoon uitpakken, de bestanden staan in de map system en volgens handleiding uit de TS werken dan moet het goed komen. Het liefst wel eerst naar fabrieks instellingen terug zetten anders ben ik uren aan het opruimen. Je kan natuurlijk eerst rooten, back-up maken, dan terug naar fabrieks instellingen dan weer rooten en weer back up maken. Dat klinkt veel, maar valt wel mee zo spannend is het allemaal niet.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Bedankt voor de link.
Als de tablet geroot is, hoe kan ik dan de back-up maken? Dat staat niet in de handleiding uit de TS.
Ik zal het doen zoals je voorstelt, dan kan ik nog een back up maken van m'n eigen spul.
Hoe zet ik nadien die back-up weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Ha die vraag had ik zien aan komen, dus heb ik even een pdf-je in elkaar gezet. het is een kladje dus er staan heus nog wel spel fouten in maar kijk maar even of je er uitkomt.
linkje
en dan gaat het mij om de kernel.img en de system.img dan kan ik verder.
m.g.v
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Fantastisch, nog een laatste vraagje: als ik de handleiding van mastermind volg, zou ik een su.exe moeten hebben, maar dat heb ik niet.
In de system\bin zit wel een file met de naam su.
Voldoet deze of moet ik hem ergens anders zoeken?
4. Kopieer de SU.exe en kopieer deze naar de map waarin ADB.exe staat (standaard in /backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
yep de su die in bin staat is de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
@Wodo1, heb je alle images nodig? Of enkel de kernel zoals in je pdf?
Hoe kan ik nu de backup restoren naar mijn tablet als ik klaar ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Ik heb alleen de kernel en system nodig, maar als je ook de boot, misc, en recovery wil mee nemen. Die zou je nodig hebben om een stock rom in elkaar te zetten. En terug flashen doe je met de rkandroid tools eerst de rom en daarna de data partitie terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Ik heb alleen de kernel en system nodig, maar als je ook de boot, misc, en recovery wil mee nemen. Die zou je nodig hebben om een stock rom in elkaar te zetten
Komt in orde.
En terug flashen doe je met de rkandroid tools eerst de rom en daarna de data partitie terug zetten
Wat bedoel je hiermee? Wat wil je zeggen met rom en datapartitie terugzetten?
ik heb RKAndroidTool open staan.
Dit zijn de dingen die ik in het programma kan kiezen:
misc, kernel, boot, recovery, system, backup
Laat ik loader en parameter staan op wat ze nu staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
gebruik de misc, kernel,boot,system en recovery ( dus niet de backup) loader heb je ook niet nodig en parameter kan je zo laten staan. dan eerst installeren en als de tablet klaar is via de adb de userdata.img terug zetten door middel van adb push

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Ik heb de image files verkregen.
Ik zal ze vanavond/morgenvoormiddag pas kunnen uploaden (zit nu via gsm op internet en ben dus beperkt).

Ik ben bij het binnenhalen van mijn niet-fabrieksherstelde image files, de system.img vergeten.

Kan ik via adb push de userdata.img (de niet-fabrieksherstelde versie) sturen naar mijn fabrieksherstelde tablet zonder problemen?
Of doe ik dat beter niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
yep dat zou moet kunnen, adb push userdata.img /sdcard en dan adb shell, cat /sdcard/userdata.img > dev/mtd/mtd6
en dan even geduld want dat duur wel even. even nog reboot en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 20:23
Ervaringen met v5?
Lijkt mij een stuk minder responsive. Alsof de cpu het te druk heeft.
Text input stug en gfx updates traag.
Na instelling naar max 2 background processes en 2D via opengl, gaat het stukken beter. Toeval?
Ik zal een vorige versie flashen ter vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Nouja, over welke model tablet heb jij het de atp7526 (v2011) of de 7659, neem net even een kijkje bij mijn v2011 en die was echt helemaal niet aan het doen, behalve dan braaf te wachten op input van mij

[ Voor 46% gewijzigd door WoDo1 op 23-12-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
@Wodo1

Hier de link naar de files van mijn tomtec: http://db.tt/MGB7Z3Un

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ BastienVH, thanks gaan we even mee aan slag. Zou niet zo al te lang duren, gezien het geweldige weer buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
WoDo1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 09:03:
@ Nouja, over welke model tablet heb jij het de atp7526 (v2011) of de 7659, neem net even een kijkje bij mijn v2011 en die was echt helemaal niet aan het doen, behalve dan braaf te wachten op input van mij
2011 versie. Reaageert nauwelijks op keyboard. Zal andere rom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ja die eerste rom werkt stukken beter op mijn tablet. Rev1, zeg maar.
Nu wel goed responsive.

Misschien moet ik rev5 nog eens flashen. Vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1
Ik heb een Tomtec Ultimate 10 (ATP7659) met serienummer 1204153
welke versie van het firmware moet ik hebben?
En hoe gaat het flashen precies in z'n werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Nouja, das idd vreemd he hier op de v2011 nergens last van.Die gebruik ik ook het meeste dus dan zou ik dat toch ook wel gemerkt moeten hebben. Maar goed kan natuurlijk altijd, ik weet alleen dan even niet waar in ik dat dan ik zou moeten zoeken, hebben ander hier ook last van ?

@ Bluesky dat zou dan de ATP7659 mkb 152/153 v5 zijn , linkje

Flashen is pretty straight forward
1:Tablet uit zetten
2:nand fix.zip bestand op je sd kaart zetten
( ingepakt laten en op je fysieke sd kaart zetten , deze heb je later nodig)
3:esc knopje ingedrukt houden en de usb kabel er instekken
4:driver installeren (als dat al niet gedaan is, zit bij het download pakket)
5:rkandroidtool opstarten als administrator
als je in beeld hebt rkloader found is het goed
6:dan op EraseIDB even wachten
7:dan op Run en weer even wachten.
Tablet start na een succes volle flash opnieuw op in recovery
( Usb kabel mag er al uit bij het opnieuw opstarten)
8: in recovery kies install zip from sd card
met de volume knop kan je op en neer, Met de on-off knop selecteer je
9 voer nand fix. zip uit
10 reboot en klaar

m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dus eerst even een SD kaartje kopen.

Bedankt voor de uitleg
WoDo1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:55:
@ Bluesky dat zou dan de ATP7659 mkb 152/153 v5 zijn , linkje

Flashen is pretty straight forward
1:Tablet uit zetten
2:nand fix.zip bestand op je sd kaart zetten
( ingepakt laten en op je fysieke sd kaart zetten , deze heb je later nodig)
3:esc knopje ingedrukt houden en de usb kabel er instekken
4:driver installeren (als dat al niet gedaan is, zit bij het download pakket)
5:rkandroidtool opstarten als administrator
als je in beeld hebt rkloader found is het goed
6:dan op EraseIDB even wachten
7:dan op Run en weer even wachten.
Tablet start na een succes volle flash opnieuw op in recovery
( Usb kabel mag er al uit bij het opnieuw opstarten)
8: in recovery kies install zip from sd card
met de volume knop kan je op en neer, Met de on-off knop selecteer je
9 voer nand fix. zip uit
10 reboot en klaar

m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:18
@WoDO,
dank je wel voor de kunsten!!
Ik heb mijn moeders Ultimate10 geflashed met jouw instructies en de files die je 14 november had gepost. Alles werkt behalve die Google map update.
Klasse.
B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1

Moet ik de "Oma JB v1.2 Format NAND.zip" bestand hernoemen naar "nand fix.zip"?
want ik vind verder geen "nand fix.zip"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Bluesky64 nee hoor dat hoeft niet, die bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Je bedoeld toch zeker de 1.1 OMA NAND zip zeker?

Ik zie geen v1.2 in de rev5 download. Even checken voor de zekerheid. Nog steeds dezelfde OMA zip als bij de eerste rev, klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ho ho ho. Vals alarm. Rev5 werkt prima op mijn '11.
'Erase idb' deed de truk. Werd getriggered door je instructies WoDo1.
Ik zie nu wel mijn scherm flikkeren nu en dan. Whoops.
Goed, even door testen. Typen goed super in ieder geval.

Oh dat flikkeren was alleen als ik in de stock browser dit bericht typte.
Doet het verder prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Nouja op 23-12-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droidd
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 10:43
@ WoDo1 Ik heb rev5 draaiend en werkt allemaal super. Top! Nu heb ik AdWay geinstalleerd en die geeft een foutmelding "not enough space on the partition" Een oplossing zou zijn om de system size van .img te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1. Ik heb de rev5 op de 2011 versie draaien en deze werkt prima.
Ik heb echter niet stap '6:dan op EraseIDB even wachten' uitgevoerd. Zoals gezegd werkt ie echter prima. Heeft het nog nut om toch nog opnieuw te flashen incl. een stap 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, en het werkt perfect. Thanks!! _/-\o_
WoDo1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:15:
@Bluesky64 nee hoor dat hoeft niet, die bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Bij mij is het weer redelijk drama. Reageert schokkerig. Typen veel twee keer drukken.
Vreemd. Misschien is het een app die ik steeds installeer. Hoe kom ik hier achter?
Kort na flashen werkt ie goed en dan opeens niet meer. Nu gaat het typen weer even vlot. En dan later is het weer mis. Heb net een nieuw touchscreen, maar dit had ik voorheen ook al.

Hm, nu heb ik enkele apps afgeschoten en lijkt het weer vlot te gaan.
Als ie zo druk is, lukt het me niet om icons te draggen. Als ik dat probeer bv om iets van desktop te verwijderen, dan gaat ie gelijk app openen ipv draggen. Iemand anders last van?

[ Voor 26% gewijzigd door Nouja op 24-12-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Hm... hij lijkt beter te werken zonder sd card...
Ik gebruik nu een 4GB class 4 van Kingston.
heefter iemand ervaringen met een class 10? bv sandisk ultra mobile 16GB class 10?
Kan ik willekeurige class sd card gebruiken zolang het maar sdhc is? Of ga ik het verschil niet merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Mogge allemaal , Een prettige kerst dagen gewenst van mij , dat er nog vele rom's mogen komen.

@Driodd, moet niet zo'n probleem zijn om de system.img te vergroten. als ik snel ruimte nodig heb in een rom sneuvelt altijd als eerste de boot-animation(staat in system/media/) . zal adway zelf ook even installeren.

@patman70, nee als ie het goed doet hoef je natuurlijk niet opnieuw te flashen.(don't fix what isn't broken) Moet even terug zoeken wat die IDB nou ook weer precies doet anders geef ik straks nog een verkeerde uitleg. en dat kunnen we niet hebben he.

@Bluesky64, mooi dat het gelukt is.

@Nouja, klinkt in ieder geval niet best, voor dat we over software gaan beginnen even het standaard riedeltje. 1: scherm is goed schoon en plastic bescherm folie is verwijderd. 2: touch-screen ligt goed in de tablet, tablet diagonaal vast pakken en heel lichtje druk op de hoeken uit oefenen. dan zie je elke imperfectie gelijk.(je geeft aan net een nieuwe te hebben, dus dat zal je wel al gecontroleerd hebben).
wat natuurlijk kan is dat ie over je sd kaartje valt, misschien een idee om je nand weer sd 1 te maken en je sd kaartje sd2. doe je via de recovery met dit (linkje)
Ik gebruik diverse merken micro sd kaartje door elkaar heen van oude tot nieuwe class 10 kaartjes geloof niet meer in merk kaartjes, heb van alle fabrikanten onder tussen wel een slechte gehad

m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
Ook prettige feestdagen allemaal. :9~

@ WoDo1 Ik heb met typen vaak dezelfde ervaring als @Nouja. De tekst is wel getypt, maar wordt vaak pas een tel later weergegeven. Daardoor druk je regelmatig een letter dubbel. Verder reageert de tablet aardig snel. Wifi is bij mij in ieder geval stabiel en schakelt snel in als de tablet uit slaapstand wordt gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Remco41 op 25-12-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droidd
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 10:43
WoDo1 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:15:

@Driodd, moet niet zo'n probleem zijn om de system.img te vergroten. als ik snel ruimte nodig heb in een rom sneuvelt altijd als eerste de boot-animation(staat in system/media/) . zal adway zelf ook even installeren.
Iedereen fijne dagen!

@WoDo1 Het maakt niet uit als ik de boot-animation delete, adway blijft dezelfde meding geven. Er is ook de mogelijkheid om de files ergens anders op te slaan maar dit lukt helaas ook niet. Misschien heb jij meer geluk hierin. :)

Bedankt nog voor al je geweldige support hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake Fake
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09-2021
Is mijn accu/batterij defect? Hoelang doe jij ermee?

Afgelopen week de TomTec Ultimate 10 (ATP7659) online besteld bij BS. Ze maken inderdaad waar wat ze zeggen, want de tablet werd de volgende dag al afgeleverd. Mijn complimenten hiervoor!
Uitgepakt en de handleiding doorgebladerd. Hierin staat aangegeven dat de tablet enkele keren volledig moet worden op- en ontladen voordat hij zijn ideale gebruiksduur bereikt... Dat heb ik dus getracht, maar...
Waarschijnlijk is mijn accu/batterij kapot, want hij is wel ERG SNEL leeg... Opgeladen naar 100% loopt hij in zo'n 32 minuten terug naar 60%. Dat is dus meer als 1% per minuut. Vervolgens floept hij uit. Niets van een melding, maar gewoon klik... uit. Krijg hem hierna ook niet meer aan met de uit/aan knop. Moet dan eerst de adapter er weer aanhangen, waarna hij wel weer gewoon opstart en begint met opladen. Is dan weer gewoon te gebruiken, maar zodra ik de adapter eruit haal (dus bij zo'n 60% capaciteit) doet hij het een minuutje of twee, waarna weer klik...uit. Volledig ontladen lukt dus ook niet.

Daarom hier de vraag: Hoe lang doe jij met een volledig opgeladen TomTec Ultimate 10 (ATP7659)???
De capaciteit van deze tablet is volgens mij 8000 Mah. Wordt niet echt duidelijk weergegeven. Je mag toch wel verwachten dat je bij normaal gebruik (wat lezen, internetten, muziek luisteren en een Youtube filmpje kijken) er toch wel een dag mee moet kunnen werken?

Graag reactie van een paar mensen, zodat je een goed gemiddelde kan berekenen. Ik las dat WoDo1 er ongeveer 1 dag mee doet. Hij zegt van zijn eigen tablet "het is een redelijke 4000 mah of een hele slechte 8000 mah". Dus laat wat van jullie horen! Thanx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi Jake Fake,
hier exact hetzelfde probleem. Meestal redde hij de 1,5 uur niet. Dit was ook voor mij een enorme teleurstelling (naast het feit dat de voedingsconnector nooit goed heeft aangesloten). Mijn oplossing om zo 1,5 DAG met de tablet te kunnen werken:
- helderheid op vrijwel minimaal zetten
- JuiceDefender installeren
Ik begin nu trouwens voor het eerst te merken dat de tablet traag is. Ik speel af en toe Airport City, en daarbij schokt allesen reageert de tablet pas ma 1 sec op aanraking.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
@WoDo1 bedankt voor de suggesties. Had scherm al gecontroleerd inderdaad. Meteen folie verwijderd en goed schoongemaakt nadat ik 'm terug had van reparatie. Nu net weer uit slaap gehaald en reageert weer bagger. Sd eruit, zelfde. Herstart geen verschil. Nu typt ie wel weer vlot. Kan geen iconen slepen op desktop. Dan opent ie ze. Nu delphin browser, scrollen schokt en meestal wordt zoom gedaan omdat tablet denkt dat ik klik ipv scroll. Heb ook met een speciale touch pen geprobeerd om mijn vingers uit te sluiten. Zelfde.
Ik denk nu aan vervangen launcher. Iets anders kan ik niet bedenken.
Is het mogelijk te zien waar ie zo druk mee is? Heb verder geen apps draaien.
Nu dat ie lekker typt werkt het draggen op desktop ook weer goed en scrollen zonder zoom lukt ook.
Lijkt of ie na wake up erg druk is minuten lang. Misschien auto update eens uitzetten.. andere ideeen?

[ Voor 34% gewijzigd door Nouja op 26-12-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
Tussen al het debuggen ook nog even wat positief commentaar: WoDo1, ik draai nu al een tijd je laatste 2011 ROM en alles verloopt vlekkeloos. Hij is nog steeds lekker vloeiend en vertoont geen rare kuren. Ik ben er super blij mee. :) Bedankt en alvast een fijne nieuwjaar. :)

too old, too cold

• WoDo1
@ Negakinu , Thanks altijd goed om te horen dat er mens blij zijn met hun tablet. Zo lang ik er nog steeds veel plezier in heb kan ik best wat commentaar hebben. Het is geen verplichting om de roms die ik in elkaar knip, plak en edit te gebruiken. Je kan natuurlijk altijd als Ultimate 10 gebruiker wachten op uiterst snelle service en top ondersteuning van de TomTec helpdesk ( ja dat is vrij cynische bedoeld, service komt volgens mij niet in hun vocabulaire voor ). Jij in ieder geval ook een goed en veilig uiteinde van 2012 gewenst en we spreken elkaar volgend jaar vast wel weer. 8)

@ Nouja , na een deep sleep eens meteen de terminal aan zetten en dan het dmesg commondo geven kan je even terug lezen wat ie allemaal gedaan heeft, wel als root anders mag dat niet( su). Of via de adb de logcat gebruiken kom je ook een heel eind mee. Ik ga ook eens op onderzoek uit waar door het zou kunnen komen.

@Remco41, idem als aan Nouja we gaan op onderzoek uit.

@Eboellie, mooi dan is moeders ook weer blij. ( ken jou moeder dan welis waar niet, maar +1 voor haar omdat ze achter een tablet zit. ;)

m.v.g
WoDo1

Verwijderd

@ WoDo ik werd door tomtec verwezen naar deze: Android 4.0 update voor de Tom-Tec Ultimate 10 Android 2.3 (ATP7526) tablet ik moest voor firmware a kiezen. dit heb ik gedaan maar hij geeft aan dat ik al de nieuwste versie had...grr..hebben jullie al inmiddels een nieuwe firmware, ik las dat jullie er al druk mee bezig waren. zo ja waar staat hij? ik hoop dat ik hem snel weer aan de praat krijg...mijn dochter wordt nu wel heel verdrietig...en ikke ook... :( alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2014
Goede morgen,

Ik heb de 7526 eind 2011 zonder serienummer.
welke versie(laatste) moet ik hebben de rev a v3 of de rev av5?

vr groet jobor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Mijn xiron (atp7526) dc9 volt ingang heeft een slechte verbinding (soldering) kan iemand mij vertellen hoe ik de tablet makelijk kan openen

vr groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jwsmid schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:03:
Mijn xiron (atp7526) dc9 volt ingang heeft een slechte verbinding (soldering) kan iemand mij vertellen hoe ik de tablet makelijk kan openen

vr groet
Probleem had ik ook. Nieuwe adapter gekregen van Blokker, opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend eindelijk tijd om Jellybean op mijn Xiron te zetten. Klasse Rom, ken hem niet meer terug. Tablet is nu fors sneller. Tnkx Wodo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wcduck schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:35:
Hoi Jake Fake,
hier exact hetzelfde probleem. Meestal redde hij de 1,5 uur niet. Dit was ook voor mij een enorme teleurstelling (naast het feit dat de voedingsconnector nooit goed heeft aangesloten). Mijn oplossing om zo 1,5 DAG met de tablet te kunnen werken:
- helderheid op vrijwel minimaal zetten
- JuiceDefender installeren
Ik begin nu trouwens voor het eerst te merken dat de tablet traag is. Ik speel af en toe Airport City, en daarbij schokt allesen reageert de tablet pas ma 1 sec op aanraking.
Die van mij met gemak 2 dagen en dan wordt hij echt intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Nancy74, Neen die heb ik nog niet af.Hoop die van het weekeind even af te kunnen maken. Je zou de bestand van BastienVH (linkje) kunnen gebruiken met de rkandroid tool en de tablet terug naar stock rom zetten. Dan ben je wel je data kwijt maar kan je de tablet tenminste wel weer gebruiken.Als je er niet uitkomt stuur dan maar een pm dan type ik je er even door heen.

@ Jobor, de revA v5 (linkje) is de laatste, sommige gebruikers melden wat bugs. Ik vind hem stabiel genoeg voor dagelijks gebruik en sleutel er nog aan dus word alleen maar beter.

@jwsmid. De tablet bestaat uit twee schalen, precies in het midden zit ie vast geklikt. Je kan met een scherp voorwerp (mesje, fijne schroevendraaier) die twee los maken . ik zou aan de onderkant beginnen dan zie je het snel genoeg.

@musicmaster , WoW 2 dagen , dat doe je goed. Ik heb er 4 en de dagelijks cyclus is s'morgens van de lader s'avonds voor het slapen aan de lader. soms iets eerder .zeker als ik een potje great big war game heb gespeeld.

m.v.g

WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
WoDo1 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:57:
@ Nouja , na een deep sleep eens meteen de terminal aan zetten en dan het dmesg commondo geven kan je even terug lezen wat ie allemaal gedaan heeft, wel als root anders mag dat niet( su). Of via de adb de logcat gebruiken kom je ook een heel eind mee. Ik ga ook eens op onderzoek uit waar door het zou kunnen komen.
Klinkt goed, ik zoek graag mee, maaruh, waar zit die terminal? Is dat een app op de pad? of via USB?
En via de adb de logcat gebruiken, hoe werkt dat?

Kun je iets meer details geven, dat scheelt mij een hoop uitzoek werk, dan ga ik hiermee verder onderzoek doen.

Laatste update problemen: nu lijkt het wel of de touch niet goed gecalibreerd is. Ik touch aan de rechterkant voor het message pane en in plaats daarvan wordt de tweede knop van links (ga naar desktop) ingedrukt...!?

[ Voor 13% gewijzigd door Nouja op 29-12-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Nouja, en met een stock rom werkt wel alles 100%?, Uber vaag nog niet eerder een calibratie probleem gehad vandaar. En ja een terminal kan je gewoon in de app store downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2014
WoDo1,

Ik heb rev A versie 5 ginstallerd en hij doet het heel erg goed.

Op 1 ding na.: bij de app WhattsApp geeft hij aan dat tablets momenteel niet worden ondersteunt.
Hij installert hem wel. maar bij openen geeft hij dan deze melding.(tablets momenteel niet worden ondersteunt)
Heb jij enig idee want bij de vorige versie van jeglauff deed ie het prima en dat was ook voor een tablet.

Heel erg veel repect voor je goede werk en de tijd die je erin steekt.
De beste wensen voor 2013

jobor

jobor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
WoDo1 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:39:
@ Nouja, en met een stock rom werkt wel alles 100%?, Uber vaag nog niet eerder een calibratie probleem gehad vandaar. En ja een terminal kan je gewoon in de app store downloaden.
Stock rom zal ik ook eens proberen.
Dmesg dump gemaakt, geen idee wat niet in de haak is.
Ik merk dat ie nu weer vlotter is. Dump opnieuw gemaakt.
Zal ik de dump naar je toesturen? (Hoe?)

Adb logcat maakt een verbinding en blijft dan wachten. Zie niks gebeuren, ook niet na sleep/wakeup.
Mis ik iets? Sorry, nooit eerder gebruikt.

Calibratie probleem niet meer aanwezig overigens. Zal wel een glitch geweest zijn...

Als ie het eenmaal goed doet, blijft ie dat ook doen na een korte tijd geslapen te hebben.
Zal idd wel iets vanuit die deep sleep zijn. Hoelang duurt het voordat ie in deep sleep komt?
Kan ik dat zelf ook meteen activeren?
Nee wacht, nu weer een sleep cycle gedaan en nu is het weer mis. Mega weird dit.

[ Voor 23% gewijzigd door Nouja op 29-12-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ok, nu terug naar de stock 4.0 die ik van Tom-Tec website geplukt heb.
Die lijkt deze problemen niet te hebben. Tablet lijkt prima te reageren.
Ik zal later nog meer uitgebreide testen doen. Kijken of het goed blijft.
Deze rom is helaas niet geroot, kan geen vergelijkende dmesg dump maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , _/-\o_

Zojuist de '' ATP7659 mkb152_153_v5 '' Image geflashed op een Tom-Tec ATP7659 zonder serienummer ..

Werkt perfect ! Alleen werkt de scherm rotatie niet is er hier nog een mogelijkheid voor om dit te fixen ..?
Of heb ik een verkeerde image geflashed ..?

Wat mij opviel is dat de interne opslag maar 2 GB is , Klopt dit wel .. ik dacht dat deze tablets wel minimaal 4 GB intern hadden..? :? >:)

En hoe staat het er voor met android 4.2.1 voor de tom-tec tablets..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Stockrom 4.0 is bij nader inzien ook wel wisselvallig. Hoe kan ik deze rooten?
Dan kan ik daar ook een dmesg dump van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Nouja schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:29:
Stockrom 4.0 is bij nader inzien ook wel wisselvallig. Hoe kan ik deze rooten?
Dan kan ik daar ook een dmesg dump van maken.
Dat staat allemaal haarfijn uitgelegd in de eerste post in dit topic.
De downloads krijg je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,
nu het volgende, ik heb al een tijdje de Tom TecUltimate 10 met 4.0.3 versie.
Het apparaat werd vanaf het begin niet door mijn PC herkend, dit was op te lossen door de firmware te downloaden van de tomtec site. (zal dan wel alle data kwijt zijn...)

Heb ik gedaan , echter mijn pc herkend het nog steeds niet, heb gesnuffeld in deze topic maar kan er niet wijs uit worden. Wat vreemd is , dat de PC de tablet na het updaten wel herkend en later niet meer! (?)
Heb onderstaand proces herhaald , zonder succes..
Wie o wie wil mij helpen aub. :)

Wat ik heb gedaan.
1) Firmware gedownload tablet productienummer 152 (Tomtec site)
2) bestand "update.img" op sd kaartje gezet
3) SD kaart in tablet
4) Tablet naar fabrieks instellingen
5) gekoppeld aan PC --> herkend de tablet! :)
6) Tablet afgekoppeld en externe schijf gekoppeld --> PC herkend ext.schijf niet
7) Andere usb poort gebruikt voor externe schijf --> PC herkend ext.schijf nu wel.
8) Tablet gekoppeld --> PC herkend tablet niet (meer)

Groet Aug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Aug76 , nu zit ik toch die handleiding van de tomtec site te lezen en daar staat toch echt dat je de RKbatch tool moet gebruiken. Hoezo zet je hem dan op je sd kaart?. Dat snap ik niet helemaal.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

Heeft iemand de stockrom voor mij van de ATP7659 Ultimate10?

Ik heb er hier 1 voor me liggen van mij oom die niet meer werkte. Ik wordt er langzamerhand gek van, ik heb al verschillende roms geprobeerd dmv RKbatch, maar dan werkt rotatie weer niet, dan wifi niet etc...

Het liefst heb ik gewoon de stockrom. Op de achterkant staat Xiron ATP7659 Ultimate 10 1205256 ..

volgens mij staat hij in de startpost,
Download StockRom Tom-tec 2012 versie: http://www.mediafire.com/?4a44g65nvn9d61l

Maar dan zegt rkbatch "firmware loaded failed"....

/edit
Heb nu deze versie geinstalleerd:
dan heb je de keus uit 2 versies

Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB ruimte voor data zoals foto's muziek: 4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?df5t1nzu6opx3in
Meeste werkt, behalve rotatie ....

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 31-12-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ FreakNl en wat als je van deze post eens geval 5 doet (linkje) en flashen volgens hier (linkje).

aan een ieder, De Beste wensen voor 2013 en een gelukkig nieuwjaar.

m.v.g
WoDo1

[ Voor 11% gewijzigd door WoDo1 op 01-01-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

WoDo1,

Allereest ook de beste wensen!

En je hebt je eerste goede daad voor 2013 al gedaan! Je instructie werkte! Waarschijnlijk stond deze info al in het topic, maar ik zag door de bomen het bos niet meer :)

Zal wel iets anders zijn dan dat mijn oom en tante gewend waren, maargoed, dan moeten ze maar een iPad kopen ;) Ik vind het prima zo :)

Thank you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-06-2023
Oke net na de garatie wil hij dus niet meer opladen...
Ik denk dat mijn zoontje net iets te hard eraan getrokken heeft terwijl de adapter er nog inzat.

Oplader van collega doet ook niets dus het zit m in de tablet.
Ik gok dat de aansluiting van binnen los zit.

Heeft iemand dit ook gehad en hoe heb je het gefixt?
of hoe krijg ik het zelf uit elkaar zonder de glasplaat te breken?? Op de foto's op pagina 1 lijkt het wel of de achterkant eraf is ipv de glasplaat.. vind het niet erg om zelf wat te solderen. Of is er iemand in de buurt van Zoetermeer die dit wil doen? (voor een schappelijke prijs watn die tablet is zelf ook niet zo duur)

thx

Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
bit3m3 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:00:
Oke net na de garatie wil hij dus niet meer opladen...
Ik denk dat mijn zoontje net iets te hard eraan getrokken heeft terwijl de adapter er nog inzat.

Oplader van collega doet ook niets dus het zit m in de tablet.
Ik gok dat de aansluiting van binnen los zit.

Heeft iemand dit ook gehad en hoe heb je het gefixt?
of hoe krijg ik het zelf uit elkaar zonder de glasplaat te breken?? Op de foto's op pagina 1 lijkt het wel of de achterkant eraf is ipv de glasplaat.. vind het niet erg om zelf wat te solderen. Of is er iemand in de buurt van Zoetermeer die dit wil doen? (voor een schappelijke prijs watn die tablet is zelf ook niet zo duur)

thx

Jerry
Garantie is toch twee jaar ???

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
driel24 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:22:
[...]

Garantie is toch twee jaar ???
Nouja..in het boekje van Tom Tec staat 1 jaar.
en ik heb zelf de software veranderd met een rom van hier...(vervalt volgens mij toch ook de garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
bit3m3 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:24:
[...]

Nouja..in het boekje van Tom Tec staat 1 jaar.
en ik heb zelf de software veranderd met een rom van hier...(vervalt volgens mij toch ook de garantie?)
Ok.... Wij hebben een xiron van de blokker. Dacht dat het twee jaar was.
In het boekje staat bijna niets. Alleen het volgende "als uw produkt binnen garantie valt kunt u bellen met : "

Wat de rom betreft... je kunt toch de originele rom terug plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ik zou zeggen, maak gewoon een RMA call aan via de website van Xiron (neem aan dat dat daar kan, ik heb zelf een Tom-Tec).
Niet geschoten is altijd mis.

Europees is het volgens mij 2 jaar fabrieks garantie. Zal vast ergens online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Even een vraag aan iedereen. Als je je tablet opstart of uit slaap haalt, heb je dan dat ie nauwelijks reageert op touch? Tot na een paar minuten, dan reageert ie weer normaal.
Meer mensen dit?
Een goede test is om de tablet uit slaap te halen, ontgrendelen en dan meteen proberen een icoon te verslepen op de desktop. Lukt dit? Of wordt de app geopend?

Probeer een tekst te typen kort na wakker worden tablet. Lukt dit?

Een andere goede test is om in developer settings de cursor zichtbaar te maken. Je ziet dan lijntjes getekend waar je touched, totdat je niet meer touched, dan begint ie opnieuw te tekenen.
Probeer ik zo te tekenen binnen een paar minuten na wakker worden, tekent ie steeds opnieuw zonder dat ik mijn vingers van het scherm haal. Hij zou dus door moeten tekenen. Na een paar minuten doet ie het wel goed.

Meer mensen deze ervaring? Heb ik met custom en stock roms. Ik zal 2.3 stock ook nog eens proberen. Weet niet of het daar ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben maar een dom blondje en wat ik hier allemaal lees lijkt voor mij een vreemde taal maar ik doe toch maar een poging,
Heb een probleem met mn vrij nieuwe Tomtec ultimate 10 4.0.
Het icoontje van het geluid en meldingen staat uitgeschakeld en ik krijg het met geen mogelijkheid aan.Heb de handleing van Tomtec gedownload maar hier staat niets over in.
Heeft iemand een idee zodat ik weer geluid krijg op mn tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ongelofelijk... heb geflashed naar stock 2.3. Daarna naar rev 5 met een nieuw SD kaartje er in.
Nu een sandisk ultra 30MB/sec. Nu draait ie als een tierelier. Kan meteen na boot of wakeup iconen slepen.
Had hiervoor een kingston class 4 sd.
Ik zag in de logs dat een of andere sd clock steeds verzet werd. Dus dacht ik aan vervangen sd kaartje. Zal de logs nog eens checken of het clock issue nu weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:27:
Beste mensen,

Ik ben maar een dom blondje en wat ik hier allemaal lees lijkt voor mij een vreemde taal maar ik doe toch maar een poging,
Het icoontje van het geluid en meldingen staat uitgeschakeld en ik krijg het met geen mogelijkheid aan.Heb de handleing van Tomtec gedownload maar hier staat niets over in.
Welke versie heb je van de tablet; dat staat op de achterkant. En welke Android-versie; ik vermoed de standaard 4.0 versie?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
driel24 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:33:
[...]

Ok.... Wij hebben een xiron van de blokker. Dacht dat het twee jaar was.
In het boekje staat bijna niets. Alleen het volgende "als uw produkt binnen garantie valt kunt u bellen met : "

Wat de rom betreft... je kunt toch de originele rom terug plaatsen ?
haha ja dat zou kunnen, ware het niet dat hij dus niet meer aangaat omdat de batterij leeg is en ja...opladen lukt dus niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:27:
Beste mensen,

Je kan dit bij de instellingen en daar bij volume "Stille modus" weer uitzetten en dan evt met de knopjes aan de zijkant het volume weer harder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
bit3m3 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:32:
[...]

haha ja dat zou kunnen, ware het niet dat hij dus niet meer aangaat omdat de batterij leeg is en ja...opladen lukt dus niet meer :)
oh ja...... lekker slim van mij.
Maar is ook niet zo leuk om hem in te leveren ALS je garantie zou hebben.
Al je wachtwoorden/mails staan in het apparaat.

[ Voor 45% gewijzigd door driel24 op 04-01-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Ter ontspanning tussen het leren over kernels en parameters heb ik maar even een bat file voor windows gemaakt. je kan er mee je tablet rooten, bugreport en logcat maken. en de adb omgeving checken. Er zijn nog 3 beperkingen,
1: ADB aanzetten op de tablet , vinkje zetten bij instellingen/opties voor ontwikkelaars/usb foutopsporing
2: de Map WoDo1 moet op C:\ staan heeft met ADB te maken, krijg anders het bestand niet naar de juiste plaats.
3 je hebt een sd kaart nodig voor de mtd backup. Ben nog aan het kijken of dit anders kan. Je kan dus altijd even in de bat kijken(open met kladblok,Notepad++) welk commando gebruikt word.
Hebben mensen nog tips of andere commando die hier bij kan stuur dan even een PM. thanks
Download linkje
getest op een windows 7 64bits
m.v.g
WoDo1

[ Voor 7% gewijzigd door WoDo1 op 05-01-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Mijn hema hoesje is inmiddels helemaal versleten......
Heeft er iemand nog een goede tip voor een nieuwe houder/hoesje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:59:
Mijn hema hoesje is inmiddels helemaal versleten......
Heeft er iemand nog een goede tip voor een nieuwe houder/hoesje ?
Ik heb deze reeds 1,5 jaar. Niet kapot te krijgen en ideaal omdat je de tablet niet hoeft vast te houden. Je kan hem in 3 standen op je schoot of tafel zetten. Mischien kan je hem elders nog goedkoper krijgen.

http://www.hardwarewebwin...r-ipad-inch-p-915627.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Voor de gene die op jelly bean v5 werken ( op de v2011 en de ATp7659 MKB152-153 dus) , ik denk dat ik de grootse bug gevonden heb . De tablet vind dus blijkbaar 2048kb read a head niet goed ongeacht wat voor sd kaart er in zit. De tablet zou dit makkelijk aan moet kunnen maar toch bakt ie er niks van. De maximale waarde die ik kan toe passen is 1024kb alles hoger en de tablet begint lichtjes te haperen. Dit read-ahead word via een init.d script gedaan die staat in etc/init.d Het scriptje heet 02nand.sh. Er staan drie regels in waar nu nog waarde van 2048kb word geëchood als je die dus even veranderd naar 1024 ben je van die haperingen af.

@ jerome2013 ik heb de sensor bestanden niet. Als jij die hebt dan kan ik voor de atp7659 zonder mkb ook een jelly bean in elkaar zetten.Of als je weet uit welke andere rom ze wel werken. Dan is dat ook voldoende dan kan ik ze daar namelijk uit halen. Ik zou het zo nu even niet weten welke daar voor nodig zouden zijn.

m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
Hoi Wodo1,

Is er al zicht op verbetering voor de situatie van de ATP7683-gebruikers?
Als ik nog van behulp kan zijn, laat het me dan maar weten.
Het zou erg leuk zijun, mochten we ook Jelly Bean op onze Tom-tec kunnen laten draaien.

Ik weet niet of het te verhelpen is, maar ik geef het je ter info mee.
Ik heb je batch-bestand gebruikt en het werkt prima.
Als ik met RKAndroidTool de bestanden die ik net als backup van mijn tablet heb gehaald wil restoren, wil de tablet het interne geheugen niet meer herkennen en moet dit geformatteerd worden.
Ook als ik eerdere backups gebruik, kom ik dit tegen.
Valt hier iets aan te doen?

Ik ben ook niet in staat de data uit mijn userdata.img terug te plaatsen, ook niet na formatteren van de interne sd, waardoor die backup voor niets is geweest.
Ik gebruik hiervoor de commands die je me een paar pagina's geleden vertelde ( cat /sdcard/userdata.img > dev/mtd/mtd6)
ADB geeft geen error, het verloopt zoals ik vermoed dat het moet verlopen, maar na reboot is er niets veranderd. Mijn achtergrond is nog steeds de standaard achtergrond en apps en data zijn niet restored.
Doe ik iets fout?

[ Voor 9% gewijzigd door BastienVH op 09-01-2013 01:44 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@BastienVH , zal even voor je kijken , meen toch dat het in userdata werd opgeslagen.
en Oh ja helemaal voor niets is het zeker niet geweest dankzij jou doet de tablet van Nancy74 het weer.

mvg
WoDo1

[ Voor 36% gewijzigd door WoDo1 op 09-01-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:24:
Voor de gene die op jelly bean v5 werken ( op de v2011 en de ATp7659 MKB152-153 dus) , ik denk dat ik de grootse bug gevonden heb . De tablet vind dus blijkbaar 2048kb read a head niet goed ongeacht wat voor sd kaart er in zit. De tablet zou dit makkelijk aan moet kunnen maar toch bakt ie er niks van. De maximale waarde die ik kan toe passen is 1024kb alles hoger en de tablet begint lichtjes te haperen. Dit read-ahead word via een init.d script gedaan die staat in etc/init.d Het scriptje heet 02nand.sh. Er staan drie regels in waar nu nog waarde van 2048kb word geëchood als je die dus even veranderd naar 1024 ben je van die haperingen af.

m.v.g
WoDo1
Hoe pas ik dit aan. Als ik het bestand open als txt dan kan ik het aanpassen maar krijg ik een foutmelding bij opslaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand een oplossing voor de angry birds die niet meer draait op jelly bean maar wel op de 4.0 stock rom? Is het enige wat de kids missen.... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ben compleet nieuw op deze site, althans wat betreft reacties.
Heb echter dit topic nagenoeg volledig gevolgd en wil mijn Xiron wel flashen. ( is een Xiron 7659 met productie nummer 1205256)
Lees echter dat whatsapp niet zou werken. En dit kan ik echt niet missen omdat mijn dochter voor een jaar naar Australie is vertrokken en de communicatie met haar verloopt via whatsapp op mijn tablet.
Dus dit kan ik niet missen
Als dit wel mogelijk is wil ik wel een poging wagen
Kan iemand mij bevestigen of dit wel mogelijk

groetjes

matcl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:38:
[...]

Hoe pas ik dit aan. Als ik het bestand open als txt dan kan ik het aanpassen maar krijg ik een foutmelding bij opslaan...?
Met root browser lukte het mij ook niet. Met es file manager wel. Wel eerst in de setting alle opties aanzetten voor root explorer. Dan kom je terug op de sd card, dan button 'folder up' gebruiken. Ik heb de es note editor gebruikt om file aan te passen. Saven ging meteen goed.

Na een reboot werkt de tablet veel beter vanaf start. Geen haperingen meer. Al ben ik dat nu voor het eerst aan het testen. Maar typen gaat snel en zonder schokken.
Ik kon ook meteen iconen draggen, geen valse clicks meer. Eerste resultaten zijn zeer bemoedigend!

@WoDo1 goed gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Het is alsof ik een nieuwe tablet heb. Hij draait zeer soepel!
Wat een verschil! Heb wel de launcher zo nu en dan zien crashen. Die houdt de snelheid niet bij?
Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

WoDo1 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:24:
Oh, daar ben ik wel heel benieuwd naar. Ik ga het thuis meteen proberen, want die haperingen waren mijn enige irritatiepuntje voor een verder perfecte rom.

Ga je nog een nieuwe rom maken waar deze instelling al in verwerkt is?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo het is weer weekeind, tijd voor wat antwoorden.

@ BastienVH, Ja zeker is er uitzicht hi tech verhaal maar let op. Volgens mij wel logisch. In het parameter bestand staat nu "0x800000 mtdparts=rk29xxnand" dat zijn dus 800000 sectors in hex, das 8388608 in decimalen van 512 bytes is, geeft ons 8388608 maal 512bytes is 4294967296 bytes dat weer delen door 1024 is 4194304 kilobytes en nog een keer delen door 1024 is 4096 megabyts en nog een keer delen door 1024 is 4 gigabyte.Maar in jou model ultimate 10 zit 8 gigabyte, dus doen we het om gekeerd. 8 maal 1024 is 8192 megabyte en dat weer maal 1024 is 8388608 kilobyte en dan de laatste maal keer 1024 is 8589934592 bytes in decimalen.Nu werkt onze loader met hex en dat zou dus 200000000 in hex zijn.volg je het nog ?? de juiste parameter configuratie zou dus moeten zijn 0x200000000 mtdparts=rk29xxnand.Vandaar dat ie niet wou herstarten |:(

@Patman70,is het nu gelukt ? je hebt idd schrijf rechten nodig om op te kunnen slaan. En nee angry birds werkt nog niet, Heb wel goed hoop dat in de nieuw 4.2 ze het wel gaan doen, en gaat dat volgens mij niet zo heel lang meer duren

@ Wokschotel, Ja zeker altijd met nieuwe roms bezig erg leuke hobby, maar eerst eens die TS dit weekeind, blijf mens de weg naar downloads wijzen, geen ramp. Maar dat kan makkelijker ook al zie ik er tegen op om die bij te werken. Wat een lap tekst zeg phff

@ Nouja, bij mij is de launcher ook wel eens vast gelopen, maar na een reset kon ik niet meer achter halen waarom ie nou was gecrasht.Fout in de apk of in jelly bean

@matcl, Nee alleen in de versie van jgelauf werkt whatsapp, dus als je daar afhankelijk van bent zou ik nu nog even niet up-graden naar jelly bean.

m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
@Wodo1,

Bedankt voor je denkwerk, maar we zijn er toch nog niet.
Ik begrijp wat je allemaal zegt en heb de aanpassing gemaakt in het parameter-bestand en hem nog eens geflashed maar hij wil nog steeds niet booten.
RKAndroidTool herkent hem nog steeds nog steeds, dus dat is geen goed nieuws.
Als hij wel zou booten, zou hij niet herkend mogen worden.

EDIT: ik heb mijn eigen backup weer geflasht, maar had de parameter-file niet aangepast en kwam dan in een boot-loop terecht.
Gelukkig werkte het resetten via het pinnetje vanachter.
Er zit dus iets niet in de haak met de aangepaste parameter.

[ Voor 25% gewijzigd door BastienVH op 12-01-2013 00:25 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@BastienVH, is goed. \we denken nog even verder, ik geef niet zo heel snel op. Ben nu toch ook wel heel erg benieuwd wat er nog toch zo anders is in de 8gig versie van de Ulitmate 10
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2022
Iemand die weet of deze tablet beetje deftig is?
http://www.bartsmit.com/t...ec_Jelly_Bean_4.1_tablet+

Is gewoon om af en toe spelletje ( geen intensief 3D games) op te spelen en mails te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Nouja schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:33:
Het is alsof ik een nieuwe tablet heb. Hij draait zeer soepel!
Wat een verschil! Heb wel de launcher zo nu en dan zien crashen. Die houdt de snelheid niet bij?
Ik hou het in de gaten.
Iets te enthousiast. Ben nu weer terug naar alles dubbel typen... zucht. Scrollen = zoomen. Correctie cursor besturen onmogelijk. Meer mensen? Dit is incl. 1024 'fix'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Ok, ik ben weer iets wijzer in mijn zoektocht naar een tablet zonder stotteren.
Oorzaak lijk te zijn dat er gewoon teveel apps draaien op de achtergrond.
Ik ben eens via settings - apps voor alle apps 'force stop' gaan doen en 'disable notifications'.
Tenslotte ook nog veel apps naar sd verhuisd.
Nu werkt de tablet weer heerlijk soepel.
Dit verklaart ook waarom de tablet steeds meer ging schokken bij langer gebruik na installatie. Ik installeerde steeds meer.

De vraag is nu: hoe voorkom je dat apps blijven lopen ook al heb je ze 'weg geveegd' via de UI.
Er is een setting voor max aantal achtergrond processen. Maar ik zoek een elegantere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nouja,

Ik gebruik al tijden de app ES Task Manager, te downloaden via Google Play.

Hierin kun je alle automatisch opstartende apps mee uitschakelen. Bij mij draaien er 3 programma's op
de achtergrond. Draai de ROM rev5 van Wodo1 met andere kernel en andere bootanimatie.

Geen haperingen, gewoon lekker vlot werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:00:
@Nouja,

Ik gebruik al tijden de app ES Task Manager, te downloaden via Google Play.

Hierin kun je alle automatisch opstartende apps mee uitschakelen. Bij mij draaien er 3 programma's op
de achtergrond. Draai de ROM rev5 van Wodo1 met andere kernel en andere bootanimatie.

Geen haperingen, gewoon lekker vlot werkend.
Es task manager heb ik ook in gebruik. Jij hebt maar 3 items bij startup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@matcl, Nee alleen in de versie van jgelauf werkt whatsapp, dus als je daar afhankelijk van bent zou ik nu nog even niet up-graden naar jelly bean.

welke rom precies moet ik hiervoor hebben ik heb de atp7659 met nr 1204271 gezien whatsapp niet meer werkt op mijn iphone 3g moet ik even een vervanger hebben voor whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je je tomtec ook kan upgraden (rev5) naar de laatste versie van WoDo1 zonder ext sd kaart om het oma nad bestand op te zetten? en als je hem dan nodig hebt moet ie na de update erin blijven zitten of heb je de ext sd kaart puur nodig om te installeren

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rampar

je kan het tijdelijk op een 1gb kaartje zetten, en als alles geinstalleerd is heb je dat kaartje niet meer nodig, maar het is toch makkelijk om er een extern kaartje erin te zetten, makkelijk voor muziek, foto's enz.enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henk09

kan je whatsapp helemaal niet installeren?? als je het kaartje in je tel. doet, krijg je op een ogenblik een sms bericht, met een code die kan je dan in whatsapp op je tablet invoeren. en als het goed is moet het dan weer werken. ik heb whatsapp inmiddels van mijn tablet afgehaald, maar in het verleden werkte het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
Wil ik eindelijk revA v5 van WoDo 1 op mijn tablet gaan zetten, laadt de tablet niet meer op.
De adapter doorgemeten en deze werkt nog, met andere woorden, tablet kaduuk....grrrrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:06:
@henk09

kan je whatsapp helemaal niet installeren?? als je het kaartje in je tel. doet, krijg je op een ogenblik een sms bericht, met een code die kan je dan in whatsapp op je tablet invoeren. en als het goed is moet het dan weer werken. ik heb whatsapp inmiddels van mijn tablet afgehaald, maar in het verleden werkte het gewoon.
had ik ook al bedacht kan whatsapp wel installeren echter geen mogelijkheid om code intevoeren krijg gelijk melding nb tablets worden niet ondersteund. :|
Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste