@Gamefreak
Ahhh idd dat was em. Super, thx
Ahhh idd dat was em. Super, thx
4. Kopieer de SU.exe en kopieer deze naar de map waarin ADB.exe staat (standaard in /backup).
Komt in orde.Ik heb alleen de kernel en system nodig, maar als je ook de boot, misc, en recovery wil mee nemen. Die zou je nodig hebben om een stock rom in elkaar te zetten
Wat bedoel je hiermee? Wat wil je zeggen met rom en datapartitie terugzetten?En terug flashen doe je met de rkandroid tools eerst de rom en daarna de data partitie terug zetten
[ Voor 46% gewijzigd door WoDo1 op 23-12-2012 09:27 ]
2011 versie. Reaageert nauwelijks op keyboard. Zal andere rom proberen.WoDo1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 09:03:
@ Nouja, over welke model tablet heb jij het de atp7526 (v2011) of de 7659, neem net even een kijkje bij mijn v2011 en die was echt helemaal niet aan het doen, behalve dan braaf te wachten op input van mij
Verwijderd
Verwijderd
WoDo1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:55:
@ Bluesky dat zou dan de ATP7659 mkb 152/153 v5 zijn , linkje
Flashen is pretty straight forward
1:Tablet uit zetten
2:nand fix.zip bestand op je sd kaart zetten
( ingepakt laten en op je fysieke sd kaart zetten , deze heb je later nodig)
3:esc knopje ingedrukt houden en de usb kabel er instekken
4:driver installeren (als dat al niet gedaan is, zit bij het download pakket)
5:rkandroidtool opstarten als administrator
als je in beeld hebt rkloader found is het goed
6:dan op EraseIDB even wachten
7:dan op Run en weer even wachten.
Tablet start na een succes volle flash opnieuw op in recovery
( Usb kabel mag er al uit bij het opnieuw opstarten)
8: in recovery kies install zip from sd card
met de volume knop kan je op en neer, Met de on-off knop selecteer je
9 voer nand fix. zip uit
10 reboot en klaar
m.v.g
WoDo1
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Nouja op 23-12-2012 22:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
WoDo1 schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:15:
@Bluesky64 nee hoor dat hoeft niet, die bedoel ik.
[ Voor 26% gewijzigd door Nouja op 24-12-2012 21:35 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Remco41 op 25-12-2012 12:19 ]
Iedereen fijne dagen!WoDo1 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:15:
@Driodd, moet niet zo'n probleem zijn om de system.img te vergroten. als ik snel ruimte nodig heb in een rom sneuvelt altijd als eerste de boot-animation(staat in system/media/) . zal adway zelf ook even installeren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
[ Voor 34% gewijzigd door Nouja op 26-12-2012 21:29 ]
too old, too cold
Verwijderd
Verwijderd
Probleem had ik ook. Nieuwe adapter gekregen van Blokker, opgelost.jwsmid schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:03:
Mijn xiron (atp7526) dc9 volt ingang heeft een slechte verbinding (soldering) kan iemand mij vertellen hoe ik de tablet makelijk kan openen
vr groet
Verwijderd
Verwijderd
Die van mij met gemak 2 dagen en dan wordt hij echt intensief gebruikt.wcduck schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:35:
Hoi Jake Fake,
hier exact hetzelfde probleem. Meestal redde hij de 1,5 uur niet. Dit was ook voor mij een enorme teleurstelling (naast het feit dat de voedingsconnector nooit goed heeft aangesloten). Mijn oplossing om zo 1,5 DAG met de tablet te kunnen werken:
- helderheid op vrijwel minimaal zetten
- JuiceDefender installeren
Ik begin nu trouwens voor het eerst te merken dat de tablet traag is. Ik speel af en toe Airport City, en daarbij schokt allesen reageert de tablet pas ma 1 sec op aanraking.
Klinkt goed, ik zoek graag mee, maaruh, waar zit die terminal? Is dat een app op de pad? of via USB?WoDo1 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 11:57:
@ Nouja , na een deep sleep eens meteen de terminal aan zetten en dan het dmesg commondo geven kan je even terug lezen wat ie allemaal gedaan heeft, wel als root anders mag dat niet( su). Of via de adb de logcat gebruiken kom je ook een heel eind mee. Ik ga ook eens op onderzoek uit waar door het zou kunnen komen.
[ Voor 13% gewijzigd door Nouja op 29-12-2012 09:51 ]
Stock rom zal ik ook eens proberen.WoDo1 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 10:39:
@ Nouja, en met een stock rom werkt wel alles 100%?, Uber vaag nog niet eerder een calibratie probleem gehad vandaar. En ja een terminal kan je gewoon in de app store downloaden.
[ Voor 23% gewijzigd door Nouja op 29-12-2012 16:49 ]
Verwijderd
Dat staat allemaal haarfijn uitgelegd in de eerste post in dit topic.Nouja schreef op zondag 30 december 2012 @ 00:29:
Stockrom 4.0 is bij nader inzien ook wel wisselvallig. Hoe kan ik deze rooten?
Dan kan ik daar ook een dmesg dump van maken.
Verwijderd
Meeste werkt, behalve rotatie ....dan heb je de keus uit 2 versies
Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB ruimte voor data zoals foto's muziek: 4.0.3-3-isd http://www.mediafire.com/?df5t1nzu6opx3in
[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 31-12-2012 14:53 ]
Garantie is toch twee jaar ???bit3m3 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:00:
Oke net na de garatie wil hij dus niet meer opladen...
Ik denk dat mijn zoontje net iets te hard eraan getrokken heeft terwijl de adapter er nog inzat.
Oplader van collega doet ook niets dus het zit m in de tablet.
Ik gok dat de aansluiting van binnen los zit.
Heeft iemand dit ook gehad en hoe heb je het gefixt?
of hoe krijg ik het zelf uit elkaar zonder de glasplaat te breken?? Op de foto's op pagina 1 lijkt het wel of de achterkant eraf is ipv de glasplaat.. vind het niet erg om zelf wat te solderen. Of is er iemand in de buurt van Zoetermeer die dit wil doen? (voor een schappelijke prijs watn die tablet is zelf ook niet zo duur)
thx
Jerry
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Nouja..in het boekje van Tom Tec staat 1 jaar.
Ok.... Wij hebben een xiron van de blokker. Dacht dat het twee jaar was.bit3m3 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:24:
[...]
Nouja..in het boekje van Tom Tec staat 1 jaar.
en ik heb zelf de software veranderd met een rom van hier...(vervalt volgens mij toch ook de garantie?)
Verwijderd
Welke versie heb je van de tablet; dat staat op de achterkant. En welke Android-versie; ik vermoed de standaard 4.0 versie?Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:27:
Beste mensen,
Ik ben maar een dom blondje en wat ik hier allemaal lees lijkt voor mij een vreemde taal maar ik doe toch maar een poging,
Heb een probleem met mn vrij nieuwe Tomtec ultimate 10 4.0.
Het icoontje van het geluid en meldingen staat uitgeschakeld en ik krijg het met geen mogelijkheid aan.Heb de handleing van Tomtec gedownload maar hier staat niets over in.
Heeft iemand een idee zodat ik weer geluid krijg op mn tablet ?
De islam kan uw vrijheid schaden
haha ja dat zou kunnen, ware het niet dat hij dus niet meer aangaat omdat de batterij leeg is en ja...opladen lukt dus niet meerdriel24 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:33:
[...]
Ok.... Wij hebben een xiron van de blokker. Dacht dat het twee jaar was.
In het boekje staat bijna niets. Alleen het volgende "als uw produkt binnen garantie valt kunt u bellen met : "
Wat de rom betreft... je kunt toch de originele rom terug plaatsen ?
Je kan dit bij de instellingen en daar bij volume "Stille modus" weer uitzetten en dan evt met de knopjes aan de zijkant het volume weer harder zetten.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:27:
Beste mensen,
Ik ben maar een dom blondje en wat ik hier allemaal lees lijkt voor mij een vreemde taal maar ik doe toch maar een poging,
Heb een probleem met mn vrij nieuwe Tomtec ultimate 10 4.0.
Het icoontje van het geluid en meldingen staat uitgeschakeld en ik krijg het met geen mogelijkheid aan.Heb de handleing van Tomtec gedownload maar hier staat niets over in.
Heeft iemand een idee zodat ik weer geluid krijg op mn tablet ?
oh ja...... lekker slim van mij.bit3m3 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:32:
[...]
haha ja dat zou kunnen, ware het niet dat hij dus niet meer aangaat omdat de batterij leeg is en ja...opladen lukt dus niet meer
[ Voor 45% gewijzigd door driel24 op 04-01-2013 09:38 ]
[ Voor 7% gewijzigd door WoDo1 op 05-01-2013 10:50 ]
Verwijderd
Ik heb deze reeds 1,5 jaar. Niet kapot te krijgen en ideaal omdat je de tablet niet hoeft vast te houden. Je kan hem in 3 standen op je schoot of tafel zetten. Mischien kan je hem elders nog goedkoper krijgen.driel24 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:59:
Mijn hema hoesje is inmiddels helemaal versleten......
Heeft er iemand nog een goede tip voor een nieuwe houder/hoesje ?
[ Voor 9% gewijzigd door BastienVH op 09-01-2013 01:44 . Reden: verduidelijking ]
[ Voor 36% gewijzigd door WoDo1 op 09-01-2013 12:55 ]
Verwijderd
Hoe pas ik dit aan. Als ik het bestand open als txt dan kan ik het aanpassen maar krijg ik een foutmelding bij opslaan...?WoDo1 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:24:
Voor de gene die op jelly bean v5 werken ( op de v2011 en de ATp7659 MKB152-153 dus) , ik denk dat ik de grootse bug gevonden heb . De tablet vind dus blijkbaar 2048kb read a head niet goed ongeacht wat voor sd kaart er in zit. De tablet zou dit makkelijk aan moet kunnen maar toch bakt ie er niks van. De maximale waarde die ik kan toe passen is 1024kb alles hoger en de tablet begint lichtjes te haperen. Dit read-ahead word via een init.d script gedaan die staat in etc/init.d Het scriptje heet 02nand.sh. Er staan drie regels in waar nu nog waarde van 2048kb word geëchood als je die dus even veranderd naar 1024 ben je van die haperingen af.
m.v.g
WoDo1
Verwijderd
Met root browser lukte het mij ook niet. Met es file manager wel. Wel eerst in de setting alle opties aanzetten voor root explorer. Dan kom je terug op de sd card, dan button 'folder up' gebruiken. Ik heb de es note editor gebruikt om file aan te passen. Saven ging meteen goed.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:38:
[...]
Hoe pas ik dit aan. Als ik het bestand open als txt dan kan ik het aanpassen maar krijg ik een foutmelding bij opslaan...?
Oh, daar ben ik wel heel benieuwd naar. Ik ga het thuis meteen proberen, want die haperingen waren mijn enige irritatiepuntje voor een verder perfecte rom.WoDo1 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:24:
Voor de gene die op jelly bean v5 werken ( op de v2011 en de ATp7659 MKB152-153 dus) , ik denk dat ik de grootse bug gevonden heb . De tablet vind dus blijkbaar 2048kb read a head niet goed ongeacht wat voor sd kaart er in zit. De tablet zou dit makkelijk aan moet kunnen maar toch bakt ie er niks van. De maximale waarde die ik kan toe passen is 1024kb alles hoger en de tablet begint lichtjes te haperen. Dit read-ahead word via een init.d script gedaan die staat in etc/init.d Het scriptje heet 02nand.sh. Er staan drie regels in waar nu nog waarde van 2048kb word geëchood als je die dus even veranderd naar 1024 ben je van die haperingen af.
De islam kan uw vrijheid schaden
[ Voor 25% gewijzigd door BastienVH op 12-01-2013 00:25 . Reden: Extra info ]
Iets te enthousiast. Ben nu weer terug naar alles dubbel typen... zucht. Scrollen = zoomen. Correctie cursor besturen onmogelijk. Meer mensen? Dit is incl. 1024 'fix'.Nouja schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:33:
Het is alsof ik een nieuwe tablet heb. Hij draait zeer soepel!
Wat een verschil! Heb wel de launcher zo nu en dan zien crashen. Die houdt de snelheid niet bij?
Ik hou het in de gaten.
Verwijderd
Es task manager heb ik ook in gebruik. Jij hebt maar 3 items bij startup?Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:00:
@Nouja,
Ik gebruik al tijden de app ES Task Manager, te downloaden via Google Play.
Hierin kun je alle automatisch opstartende apps mee uitschakelen. Bij mij draaien er 3 programma's op
de achtergrond. Draai de ROM rev5 van Wodo1 met andere kernel en andere bootanimatie.
Geen haperingen, gewoon lekker vlot werkend.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 22:55 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
had ik ook al bedacht kan whatsapp wel installeren echter geen mogelijkheid om code intevoeren krijg gelijk melding nb tablets worden niet ondersteund.Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:06:
@henk09
kan je whatsapp helemaal niet installeren?? als je het kaartje in je tel. doet, krijg je op een ogenblik een sms bericht, met een code die kan je dan in whatsapp op je tablet invoeren. en als het goed is moet het dan weer werken. ik heb whatsapp inmiddels van mijn tablet afgehaald, maar in het verleden werkte het gewoon.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq