Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
@marchens Je hebt een 2012 model. Ik heb hetzelfde model.

Ik wil vanavond ook wel eens testen wat Google Maps bij mij doet en heb je een paar voorbeeldwebsites waar je problemen mee hebt. Dan wil ik wel eens kijken of ik dezelfde problemen ervaar en/of een oplossing heb. In principe wordt flash namelijk niet meer ondersteund in JellyBean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Laatst online: 24-03 20:45
@DSAMR

Misschien is het handig om even in het 8" forum aan te geven welke bestanden je nu hebt gebruikt zodat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen (tweakers.net is halen en brengen).

[ Voor 10% gewijzigd door RogierE op 27-11-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ RogierE

Ga ik zeker doen...

gr,

D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
Yo was even werken,moet ook gebeuren.
@ Marchens op vraag 1 volgens mij moet je dan een browser gebruiken die flash player altijd aan heeft.(moet even zoeken naar wat voorbeelden). op vraag 2 met een root explorer maps uit /system/app gooien en dan opnieuw installeren zou moeten werken(let op je root schrijf rechten anders mag je hem niet weg gooien).
en op vraag 3 een handleiding voor jelly bean in het Nederlands hmmm, zou het niet weten heb net even gekeken en bijna alles is engels dus daar kan ik je zo even nu niet verder bij helpen
en op vraag 4 Remco41 had het goed ,ik werk zelf met het model ATP7526 met bluetooth (model 2011)
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@Marchens Dit zou moeten werken voor een FlashPlayer

http://www.zdnet.nl/help/...ug-op-android-jelly-bean/

Hier kun je de flashplayer van Adobe downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Remco,
dikke merci! Flash werkt weer in de standaard browser... in Chrome niet, maar dat is niet zo erg

@Wodo1

Helaas had ik maps weg gedaan met een soort root-uninstall programma... in de map /system/app vind ik nergens nog iets terug van maps...

Ik had nog enkele manuele (iets oudere) maps-apk's manueel dan in de /system/app gezet om van daaruit die apk's proberen op te starten maar telkens zegt die: "er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket"... dus dat werkt ook niet

In play (op de pc) staat dat maps wel "geïnstalleerd" is. Play, volgens de tablet benaderd, zegt dan weer "installeren"...

help... wat nu,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ marchens, hmm hij zou toch com.google.android.apps.maps.apk moeten heten in de system/app map??
ik denk ook nog even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WoDo1

tja, in die map niets te vinden...

als ik met je meegeleverde (in je jelly) file manager (root-modus) zoek op "maps" op het niveau van de system-map dan krijg ik enkele bestanden die precies nog gelinkt zijn aan maps:

1) /system/framework/com.google.android.maps.jar
2) /system/etc/permissions/com.google.android.xml

Wat ze betekenen weet ik uiteraard niet... ik durf er ook niet aan te komen...
Mss kan het je op weg helpen met je denktocht voor me?

Waarvoor ik je enorm dankbaar ben!

In andere maps heb ik de "zoektocht" op files, te maken met maps, niet gedaan...

• Remco41
WoDo1 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:46:
@ marchens, hmm hij zou toch com.google.android.apps.maps.apk moeten heten in de system/app map??
ik denk ook nog even na.
Deze apk weggooien helpt bij mij ook niet.
De installatie blijft problemen houden met een digitale ondertekening.
Ik had wel even een kopie gemaakt van com.google.android.apps.maps.apk en deze weer terug gezet. Dan werkt in ieder geval Maps versie 6.12.

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
nog iemand in de buurt van emmen belang bij dit model? bart smit 2012. Android 4.0, alles werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door tjaeuhm op 29-11-2012 13:37 ]

• WoDo1
@ Remco41 en marchens , thanks ben al even aan het kijken naar een oplossing . Heb er nu al een paar geprobeerd maar tot nu toe nog geen succes. Ik puzzel dus nog naar even verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

de tomtec van mijn dochter wil niet meer opstarten. Hij komt niet verder dan een heel donkerblauw scherm.
Oplader werkt wel, althans het lampje op tablet brand. MIjn PC herkent hem ook niet als ik hem via USB aansluit.
Het is de ATP7659 Ultimate 10 serienummer 1204271.

Weet iemand raad??

Marcelus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Heb je de reset geprobeerd? Dit is dat kleine gaatje aan de achterkant van de tablet. Even met een paperclip of zo indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
mogge allemaal, nieuw weekeind , nieuwe roms zullen we maar zeggen. Heb een hoop informatie in gewonnen deze week. Eens kijken of we dat kunnen omzetten in wat moois. heb ook even een 3g dongle geleend want een goed werkende 3g-rom bouwen lukt me niet zo maar.Eens kijken of het nu wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resetten helpt niet! Overigens via USB zie ik hem nu wel op mijn PC. Ik heb nog een kwart aan beschikbare ruimte. Ik kom niet verder dan ATP7659-Interal-Storage. Verder in de mappen kom ik niet. :?
RogierE schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:02:
Heb je de reset geprobeerd? Dit is dat kleine gaatje aan de achterkant van de tablet. Even met een paperclip of zo indrukken.
Hallo allemaal,

de tomtec van mijn dochter wil niet meer opstarten. Hij komt niet verder dan een heel donkerblauw scherm.
Oplader werkt wel, althans het lampje op tablet brand. MIjn PC herkent hem ook niet als ik hem via USB aansluit.
Het is de ATP7659 Ultimate 10 serienummer 1204271.

Weet iemand raad??

Marcelus

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2012 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu herkent de PC wel alle mappen. Is het misschien mogelijk om hem te rebooten via de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje:
De Jelly Bean versie die nu bruikbaar is, welke kernel wordt hiervoor gebruikt?
Is dit de 3.0.8+ kernel of een andere (waar de source wel van beschikbaar is?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ mrroland is de 3.0.8 versie uit diverse rom's i.v.m wifi helaas geen source beschikbaar.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@marcellusvanden
Via ADB kun je rebooten. Maar volgens mij kun je hem beter opnieuw flashen. Misschien eerst met een stock rom en als dat werkt met een custom rom.

[ Voor 88% gewijzigd door RogierE op 01-12-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashen? Hoe gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Even zoeken in het forum, daar staat wel ergens hoe je moet flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Ik heb een poosje met een ander tablet, ipad, gespeeld maar ga toch weer verder met deze een ATP 7526 xirion. Wat is voor dit toestel nu de beste rom en waar kan ik die downloaden of kan ik beter even wachten tot WoDo1 met een verbeterde versie uitkomt?
Ps mijn vrouw heeft de ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ rev104 , hoop vanavond de nieuwe te kunnen uploaden voor de ATP7526 rev A (xirion is de zelfde). Heb nu 3 dagen test gedraaid en het ziet er allemaal goed uit, zitten nog 2 fout meldingen in die ik er uit wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wodo1, Bedankt voor jou custom jellybean versie(rev c), heb hem gisteren geinstalleerd op mijn tomtect ATP 7659 met product nummer 273.

Alles functioneerd goed, Batterij gaat langer mee dan voorheen en hij is stukken sneller dan voorheen.

Super goedwerk :)

Groet,

Androboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:03:
@ rev104 , hoop vanavond de nieuwe te kunnen uploaden voor de ATP7526 rev A (xirion is de zelfde). Heb nu 3 dagen test gedraaid en het ziet er allemaal goed uit, zitten nog 2 fout meldingen in die ik er uit wil hebben.
Ben heel erg benieuwd naar je nieuwe creatie ;+]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo een nieuwe versie voor de ATP 7526 Rev A, andere recovery, geen touch!! Deze bedien je met de volume op en neer knop en selecteren doe je met de aan/uit knop. Na flashen eerst nand fix .zip vanaf je externe sd kaart draaien.
Linkje naar download
m.v.g
WoDo1 8)

[ Voor 21% gewijzigd door WoDo1 op 05-12-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
  • Laatst online: 04-11-2024
@WoDo1 we gaan het installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1, heb tot nu toe alle versies op mijn ATP 7526 gezet en deze keer niet op reacties gewacht.
Deze nieuwe draait alweer, ben benieuwd. WiFi werkt al, rotatie werkt, VET! Bedankt voor je harde werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Ik probeer die nieuwe rev-a te downloaden, maar krijg steeds de melding na het downloaden, dat er een fout in het archief bestand zit. Kan dit kloppen??? Ook is die maar 241mb, terwijl de eerste rev3 330 mb was.

Had je ook nog naar het dongel gebeuren gekeken?? en eventueel in de nieuwe rev-5 verwerkt???

groetjes en bedankt voor het vele werk. graag een reactie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

! J:\Download\nieuwe Downloads\rev a v5.zip: Het archief is onherstelbaar
! J:\Download\nieuwe Downloads\rev a v5.zip: CRC niet correct. Het bestand rockdev\Image\system.img is beschadigd

misschien een fout in het uploaden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie , Ik ga even kijken. niet anders dan anders gedaan. hmm ik kan niks aan ontdekken, gewoon in 4 minuten gedownload en uitgepakt zonder fouten. Meer mensen hier last van?

En ja hier zit 3g dongle ondersteuning in, maar die werkt niet zo maar daar zal je nog wat trucs voor moeten uithalen, komt omdat dit een hybride port is van de rom van Oma en de rom van het Italiaanse X team en dan nog mijn eigen inbreng. Staan nu dus ook enkel Italiaanse apn instellingen in.Stuur maar en pm als je rev 5 gedownload krijgt en geinstalleerd hebt. Want denk dat er voor de dongle ook nog het één en ander aangpast moet worden. Maar dat is per merk dongle specifiek.Het zou meer geluk dan wijsheid zijn als ie het in 1 keer doet

m.v.g
WoDo1

[ Voor 111% gewijzigd door WoDo1 op 05-12-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Even de download getest, maar ook hier geen problemen met downloaden en uitpakken.
Het ZIP-bestand is inderdaad ongeveer 230 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Wodo en anderen...

Op een even vreemde manier als ik google maps niet meer kon installeren (vanuit play... is het me afgelopen maandag wel gelukt! Jeuj... Gewoon nog eens geprobeerd en het lukte

MAAR...

Wat zegt volgende boodschap jullie: => " Onbekende foutcode tijdens installatie van app: -24 "

Situatie:

- Sinds de jelly van Wodo ben ik ijverig al mijn app's van voordien terug aan het binnen halen vanuit play en black mart...
- Stelselmatig verhuis ik die naar de SD-kaart met de app van ZDnet (omdat het app geheugen van de tab niet voldoende geheugen heeft)

"Plots" merk ik dat veel (quasi alles) van die naar de SD-kaart verhuisde apps niet meer werken. Bij het aanklikken van het blijvend app-icoontje (op het scherm) krijg ik de boodschap "App is niet gëinstalleerd"

In google play staan die apps dan terug in de modus "gratis". Klik ik dan (in play) op de apps om ze (helaas) opnieuw te installeren dan krijg ik die melding " Onbekende foutcode tijdens installatie van app: -24 "
Ook bij tweakers.net-app

4 vragen dus:

Ik heb nog steeds verbinding met mijn SD-kaart (wordt herkend bij instellingen en ook vlot bereikbaar naar mijn gewone bestanden.

1) Wat is er gebeurd met al mijn app's die ik heb verhuisd naar mijn SD-kaart en nu zijn verdwenen?
2) Hoe kon dit gebeuren (zonder iets "gecleaned" te hebben) en hoe kan ik dit vermijden?
3) Wat betekent die foutmelding?
4) Wat moet ik nu doen?

Fan van de Jelly en Wodo maar ziet tegen de (op)nieuwe install op...

Thx

Marc

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Marchens , zal eens kijken of we dat kunnen reproduceren, we gaan eens wat apps maar de sd kaart verhuizen, een kant en klaar antwoord op je vragen heb ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier geen problemen met de download of het uitpakken

Ik ga zodra flashen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Ik kan de usb drivers niet instaleren. Ik heb Vista opnieuw geinstalleerd, niet zo lang geleden,En als ik nu in flash mode wil gaan krijg ik steeds onbekend stuurprogramma, kan rkdevice niet installeren, is niet geautoriseerd door de maker. Heb jij nog een suggestie????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
werd er net op geattendeerd dat het parameter bestand in de verkeerde map staat . Dat is inmiddels hersteld en alles klopt nu.Het parameter bestand staat nu in rock/dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allen,

ff vraagje, misschien meer mensen die hier last van hebben.

De tablet laadt niet meer op, alleen als ik hem klem zet tussen iets zwaars en "de muur" Alleen dit houdt niet eeuwig natuurlijk. Ik heb begrepen dat er volgens tomtec geen oplaad functie aan de usb zit...
Maar is er niet een software tweak ofzo?

gr,

dsamr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1, Je heb je weer overtroffen. Het werkt en ziet er weer strak uit! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Groeten Rampar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:29:
hey allen,

ff vraagje, misschien meer mensen die hier last van hebben.

De tablet laadt niet meer op, alleen als ik hem klem zet tussen iets zwaars en "de muur" Alleen dit houdt niet eeuwig natuurlijk.
Ik heb dit ook met de versie van mijn dochtertje. Overigens de tablet op een dik boek leggen en iets relatief lichts (de beugel van een koptelefoon terwijl de oorschelpen op hetzelfde oppervlak als het dikke boek liggen bijvoorbeeld) op de voedingsstekker is in mijn case voldoende. Echt klemdrukken is zeker niet nodig.Het is wel vervelend en enigszins verontrustend voor de lange termijn inderdaad..
Ik heb begrepen dat er volgens tomtec geen oplaad functie aan de usb zit...
Maar is er niet een software tweak ofzo?
Ben bang van niet - de voedingsaansluiting en dus adapter houden 9V aan, USB-voeding werkt op 5V zoals bekend en het lijkt me onwaarschijnlijk dat er een speciaal verborgen voedingscircuit in tablet zit die softwarematig valt te activeren.

[ Voor 5% gewijzigd door arsimo op 05-12-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Inmiddels gelukt met flashen, drivers op mijn laptop geinstalleerd windows 7, op mijn pc kreeg ik steeds foutmelding, kon de usb drivers niet installeren.

werkt volgens mij na behoren, alleen nova launcher kan ik niet bijwerken, googleplaystore zegt dat het pakket wat er op zit geen geautoriseerd pakket is, verwijder dit, en probeer het opnieuw.Heb jij ook die melding gehad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo 1

wat bedoel je met stuur maar een PM??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ kakie , check je pirvate message ook wel berichten ( even naar boven scrollen derde icoontje van rechts boven aan de pagina)
@ DSAMR , jij hebt toch een Ultimate 8 ? denk niet dat je die zo maar kan vergelijken met een Ultimate 10, zal een heel eind in de zelfde richting komen omdat ze van de zelfde fabrikant zijn maar toch blijft het tricky.

[ Voor 4% gewijzigd door WoDo1 op 06-12-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@Wodo1 Zogauw je een versie hebt voor de 2012 versie, dan wil ik hem met alle plezier testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wodo1

Ik zie dat je de beschikbaarheid in de market ook hebt weten te verhogen. d:)b

Niet alles draait zoals het moet( met name de gameloft apps |:( ) maar het ziet er zeer goed uit. Heb je zelf de build aangepast. Of heb je deze ergens anders vandaan?

groet Rampar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Rampar , kijk even in je build.prop naar de ro.build.tags of deze nog op test-keys staat moet je hem even veranderen naar ro.build.tags=release-keys. Heb net even wonder zoo geprobeerd en dat werkt gewoon. En zoals ik al eerder schreef is het een port van Oma,Xteam en ook nog mijn eigen in breng om hem het beste te laten aansluiten op de ultimate 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Kan het zijn dat in deze versie rev-5 een bug zit??.Kan google maps en nova launcher niet updaten,krijg dan de melding dat de handtekening van het certificaat niet overeen komt. Moet die andere verwijderen en overnieuw proberen. Maar system apps kan je toch niet zo maar verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie , ik kijk net even en ik kan ze gewoon uit de play store downloaden en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ kakie,

ik denk dat ik hetzelfde updateprobleem had (met google maps). Toen alles weg gesmeten maar kon niet zomaar opnieuw maps installeren... heb dat hier ook gemeld... Afgelopen zatedag toevallig en onverklaarbaar toch maps opnieuw kunnen installeren vanuit play...

@ Wodo,

Toevallig al een antwoord vernomen op mijn -24 foutcode? Ik kan echt van geen kanten mijn apps opnieuw installeren vanuit play. Niet via de pc en niet via de tab

Ondertussen zegt google => http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1992241

Zeg het je iets?

merci

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@marchens, nee nog geen tijd voor gehad zal ik zo even doen.was de versie voor de ATP7659/152 en 153 in elkaar aan het zetten, ben nu aan het test draaien kan ik hen zo uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Versie 2011 draait hier als een tierelier. *O*
Bedankt WoDo1 voor al je inzet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb ook net de Rev.B op mijn ATP7526 - 2012**151KMB****** geslingerd.

Ideale upgrade pack trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-12-2012
Hallo allemaal,

Voor mijn kinderen, en een beetje voor mezelf :) , heb ik 2 Tom-tec tablets aangeschaft.

Een Ultimate 10, en een Dual 10.
Nu heb ik een paar vraagjes, ik heb al gezocht maar misschien dat iemand van jullie mij kan helpen.

De Ultimate 10 ( APT7683):

Op zich ben ik best wel tevreden over deze tablet. Op de doos staat dat deze te upgraden is naar Android versie 4.1. Hiervoor moet ik op de site van hun kijken. ( helpdesk.tom-tec.eu ).
Hier is helaas niks te vinden over een update naar 4.1 :? Weet iemand hoe ik dit alsnog kan doen?

De Dual 10 ( Dual 10-BT16)

Aangezien deze een paar tientjes duurder was, dacht ik dat deze op zijn minst gelijkwaardig moet zijn met de Ultimate 10. Dus niet... :'(
Het scherm valt mij persoonlijk best wel tegen.
Via de App Android system info, zag ik dat deze maar een resolutie heeft van 768x976 ????
Dit is hetzelfde als bij de Ultimate 10, maar het scherm is stukken waziger op de Dual 10... :?
Tevens kom ik op de site van Tom-Tec dit apparaat helemaal niet tegen...
De Play Store app stond er helemaal niet op, ook Maps e.d. niet.
Ook staan vele apps niet in de store vermeld, als ik deze handmatig wil installeren
Ook blijft het scherm regelmatig, om de paar minuten, hangen.
Dan moet ik hem in standby mode zetten, om hem weer te laten functioneren.
Dit is uiteraard niet prettig werken.
Uiteraard heb ik het apparaat al gereset, maar dit heeft niet mogen baten.

Weet iemand misschien of dit normaal is, en of dit eventueel op te lossen is??

Alvast mijn hartelijke dank!! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ray71 op 16-12-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Zoals ik eerder vermelde heb ik ook de Jelly Bean op mijn 7526 rev.b staan. Ik krijg echter wel een foutmelding met Ziggo - TV kijken, nl:

"Voor een goede werking van de App, en om de rechten van de contentpartijen te waarborgen, kunnen TV-programma's alleen bekeken worden op apparaten die voorzien zijn van het originele, ongewijzigde besturingssysteem. Kijk bij Veelgestelde vragen voor meer informatie"

Is hier een oplossing voor met de Jelly Bean ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@asdj werkt dan , superuser, dan het i-tje en dan temp unroot bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
ZiggoTV is voor mij met deze release weer compatable :)
Met het vorige image had ik dezelfde problemen, temporary unroot werkte ook niet

[ Voor 42% gewijzigd door jaapblizard op 10-12-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
WoDo1 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 08:48:
@marchens, nee nog geen tijd voor gehad zal ik zo even doen.was de versie voor de ATP7659/152 en 153 in elkaar aan het zetten, ben nu aan het test draaien kan ik hen zo uploaden.
Als de versie voor ATP7659/152 klaar is, wil ik hem graag proberen.
Alvast bedankt weer voor al het mooie werk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik was gisteren blij verrast toen mijn 2011 TomTec met WoDo1's laatste rom mijn Stoner Acoustics UD100 USB DAC opeens herkende in de OTG Manager. Helaas kwam er geen geluid uit en bleef de interne speaker gewoon werken. USB audio-out moet toch een mogelijkheid zijn? Ik zou hem zo graag gebruiken als jukebox, aangesloten aan mijn HiFi systeem. Zou hij wel werken met een USB DAC met eigen voeding?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Remco41 , je mag wel even mee testen al je dat wil, hij draait stabiel en vlot maar heb er nog te weinig mee gewerkt om er goed oordeel over te hebben en er zeker van te zijn of ie geschikt is om te download aan te bieden.

@Negakinu , wat ik er van begrijp is dat een kernel verhaal usb audio, je zou die aan moeten kunnen zetten als je een custom kernel kan bouwen, heb mij voor genomen daar aankomend weekeind eens goed voor te gaan zitten. Zou nu toch eigenlijk wel eens tijd worden dat we dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
WoDo1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:46:

@Negakinu , wat ik er van begrijp is dat een kernel verhaal usb audio, je zou die aan moeten kunnen zetten als je een custom kernel kan bouwen, heb mij voor genomen daar aankomend weekeind eens goed voor te gaan zitten. Zou nu toch eigenlijk wel eens tijd worden dat we dat kunnen.
Dude, als jij usb audio voor elkaar krijgt krijg je van mij een kerstcadeautje. O-)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@Wodo1 Daar wil ik zeker wel aan meedoen. Er moet toch getest worden en ik kan me voorstellen dat je niet ieder type tablet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wodo,
laat je zoektocht maar... Ik heb een oplossing gevonden... eerst alle restbestanden van die verdwenen apps verwijderen uit de map data/data en dan lukt het herinstalleren wel terug. Wel met wat geduld...

Nogmaals een dikke merci met al je overige ontwikkelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ marchens, mooi dat dan ook al weer is opgelost. ga ik lekker verder met versie 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

versie 5 ? van wat? Van Jelly? Voor nog een ultimate model?

Tip:

Stel als je nog verbeteringen kan maken aan de verschillende jelly-versies voor de verschillende ultimate - tabs... Kun je die dan zo maken dat het een update is en geen volledige nieuwe installatie? Dus dat reeds alle gedownloade apps en instellingen behouden kunnen blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRamBo90
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:16
Hallo iedereen,

Jeetje... Ik ben hier een hele tijd (lees maanden) niet meer geweest er van uit gaande dat 4.0.3 (meen ik..) de laatste update zou zijn voor deze tablet.

Nu lees ik hier ineens van alles over Jelly Bean en nieuwe tablet varianten (met Dual Core etc.) en ik zie hierdoor door de bomen het bos niet meer, zelfs niet met de zoek functie en de TS lijkt niet aangepast te zijn helaas. Heb nu genoeg tijd verdaan met het zoeken of Android JellyBean op mijn tablet draait en welke download ik nodig heb terwijl jullie mij waarschijnlijk zonder veel moeite kunnen helpen. Ik kan ook alles door gaan lezen maar dat zijn een 'aantal' pagina's...

Mijn tablet:
De Xiron (2011 Blokker met Android 2.3) ATP 7526 met op de doos de sticker: 201112889KMB111202937 heeft die de mogelijkheid tot JellyBean en zo ja welke download is dit? Ik kom ontzettend veel linkjes tegen maar echt wijs word ik hier niet uit. Als JellyBean er niet op draait wat is dan de laatste versie voor deze tablet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ BramBo90 , de laatse versie voor die van jou is de rev A v5 das dus jelly bean 4.1

bij deze het linkje

m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRamBo90
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:16
@ WoDo1 ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal

Ik heb nu een maand ongeveer mijn Ultimate 10 (versie ATP7683) en ben er tot nu toe zeer tevreden van.
Ik zou echter graag het toestel wat upgraden (oa. die JellyBeans die beloofd wordt op de doos, maar ik nergens vind en evt ook wat overclocken als dat niet te slecht is voor de tablet)

Welk bestand moet ik hiervoor gebruiken en wat doe ik er juist mee?
Een link naar de juiste guide ofzo zo al super zijn! :)

Thx
Yentl

Verwijderd

Begrijp ik goed dat "tethering" dit is:

1 toestel (bv mijn gsm met 3G-verbinding) "aansluiten" op de tablet zodat de tablet mee gebruik kan maken van de 3G?

Zo ja, is dit dan mogelijk met onze ultimates?

Marc

• Remco41
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:53:
Begrijp ik goed dat "tethering" dit is:

1 toestel (bv mijn gsm met 3G-verbinding) "aansluiten" op de tablet zodat de tablet mee gebruik kan maken van de 3G?

Zo ja, is dit dan mogelijk met onze ultimates?

Marc
Je zult van je telefoon een hotspot moeten maken. Tethering is dan dat je telefoon een Wifi-Accesspoint wordt. Je kunt je tablet aanmelden bij dat Accesspoint en hebt dan verbinding met internet via je telefoon door een wifi-verbinding met de telefoon.
Alleen niet iedere telefoon staat dit toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Mogge allemaal, voor de mensen die een ATP7659 mkb 152 of 153 hebben, is de versie 5 van jelly bean nu ook beschikbaar. Op naar het volgende model ultimate 10.

Zal dit weekeinde ook eens voor de TS gaan zitten, maar daar zal ik wel wat hulp bij kunnen gebruiken,wat een lap tekst zeg en hoe pas ik nu mijn verhaal daar weer eens netjes tussen in, phff dat word wat.

Download link voor ATP7659 mkb 152/153

mvg
WoDo1

[ Voor 28% gewijzigd door WoDo1 op 14-12-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Ik ben bij dat " onze" Tomtec toch lekker up-to-date blijft door de inspanning van jgelauf en nu WoDo1. (en die ik vergeten ben)
Bedankt allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

WoDo1 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:42:
Mogge allemaal, voor de mensen die een ATP7659 mkb 152 of 153 hebben, is de versie 5 van jelly bean nu ook beschikbaar. Op naar het volgende model ultimate 10.

Zal dit weekeinde ook eens voor de TS gaan zitten, maar daar zal ik wel wat hulp bij kunnen gebruiken,wat een lap tekst zeg en hoe pas ik nu mijn verhaal daar weer eens netjes tussen in, phff dat word wat.

Download link voor ATP7659 mkb 152/153
Thanks, wat zijn de grootste veranderingen tov de vorige versie?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Wodo,

Wat lees ik? Versie 5 van je jelly. ?
Tja ik heb de ATP 7659 Ultimate 10 met "code" 1203152
Eind november heb ik je vorige (eerste ?) jelly-versie erop gezet... en het was me een groot werkje om alles weer terug te installeren... ook had ik updateproblemen met google maps...

1) Wat zijn de grote veranderingen dan tov van je vorige versie
2) ben ik al mijn "werk" (apps op de tab en SD-kaart dan kwijt?
3) Ben ik al mijn instellingen dan kwijt ? (agenda, mail, accounts, vormgeving,...)

Blij dat je zo naarstig werkt maar telkens opnieuw backuppen en installeren is me wat te veel werk...

Kan het niet als een soort update?

Hoe moet ik dit net binnengehaalde bestand dan laten werken?

Groetjes en thx

Marc

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Wokschotel en marchens grootse wijziging is dat deze port van Xteam rom afkomt en die is net wat fijner dan die van Oma, de recovery is van 5 naar 6 gegaan. voor de rest is ie weer wat sneller en loopt nog soepeler
dan de vorige rom

@ marchens , ik denk niet dat je zomaar een back-up draaid zonder tussen komst van een extern programma ( zoals titanium backup of zo), de layout van de parities bijft het zelfde in het parameter bestand dus ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd wat er zo gebeuren als je de complete data mtd na een flash zou terug zetten, ik doe dat met de terminal of via de adb shell, eerst even su, dan cat /proc/mtd en dan de mtd die ik wil, in dit geval de userdata dus zou het cat /dev/mtd/mtd6 > /sdcard/userdata.img worden en dan wel even dat bestand veilig stellen, het zal niet de eerste keer zijn dat ik hem overschrijf met flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wodo...

pfwew... wat een uitleg... kun je dat even in iets menselijkere taal zeggen aub? dikke merci

Na de backup, hoe installeer ik die 5de versie van je jelly aub?

Merci

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rev a v5 draaien op de Xiron en ik moet zeggen 'het draait echt super !!!!'. Beste ROM so far!
Sinds gisteren heb ik echter een probleem. Om elk scherm / icoontje / optie komt een venster/lijntje te staan en ik moet nu overal op 'dubbelklikken' voordat de tablet iets doet. Erg irritant. Scrollen door de instellingen is ook vrijwel onmogelijk..... De kinderen weten natuurlijk niet hoe het komt en ik inmiddels ook niet meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ patman70, al eens een harde reset gedaan , is dat gaatje aan de achterkant even met een paperclip ofzo in drukken. En zo als je het nu beschrijft zo ik niet eens weten waar ik dat in zou moeten zoeken.
kan je nog bij de terminal en daar dmesg invoeren wat zeg ie dan ?

@marchens is goed he, zal er even een duidelijkere uitleg van geven, snap dat niet iedereen zo met android om gaat zo als ik.

[ Voor 19% gewijzigd door WoDo1 op 17-12-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1, Harde reset al geprobeerd zonder resultaat. Na opstarten is ook meteen het hele scherm geselecteerd (kaderlijntje eromheen) en kan ik ook niet naar links of rechts naar 1 van de andere 6 startschermen. Zal vanavond even de terminal proberen..... Dit zal vast wel lukken.
Het instellingenscherm echter is maar beperkt toegankelijk. Alleen de onderdelen die meteen getoond worden (in het scherm passen) zijn beschikbaar. Naar beneden scrollen lukt me niet.....
Laatste redmiddel is het opnieuw flashen van de rom....
Nog goede tips (met verwijzing aub) hoe ik voortaan een backup kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:53:
@WoDo1, Harde reset al geprobeerd zonder resultaat. Na opstarten is ook meteen het hele scherm geselecteerd (kaderlijntje eromheen) en kan ik ook niet naar links of rechts naar 1 van de andere 6 startschermen. Zal vanavond even de terminal proberen..... Dit zal vast wel lukken.
Het instellingenscherm echter is maar beperkt toegankelijk. Alleen de onderdelen die meteen getoond worden (in het scherm passen) zijn beschikbaar. Naar beneden scrollen lukt me niet.....
Laatste redmiddel is het opnieuw flashen van de rom....
Nog goede tips (met verwijzing aub) hoe ik voortaan een backup kan maken?
Klinkt eerder alsof het hele touchscreen continue aanraking registreert. Heb je al eens geprobeerd het scherm goed schoon te maken en, als dat niet werkt, de tablet in twee handen te houden en lichtjes te buigen? Niet zo hard buigen dat hij breekt natuurlijk. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dat ga ik proberen. Daar lijkt het inderdaad wel op. Als ik echter een app aantik dan komt er alleen een kadertje om dat icoontje. Dan moet ik nogmaals 2x tikken om de app te starten.
Het zou echter mooi zijn als het zo eenvoudig is... Bedankt voor de tip ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste WoDo1,

Even een kleine vraag voor de 8 inch Xiron/Tomtec. Draai nu de Oma JB, maar wil altijd iets nieuws proberen;). Is het mogelijk die versie 5 daar ook op te draaien, of is dat te makkelijk gedacht.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ MasterGvk , Weet niet hoe handig je met linux bent , er is niet zo heel voor nodig om hem werkend te maken, ik kom alleen een beetje krap in mijn tijd te zitten en heb zelf nog niet zo heel goed gekeken wat er in die ultimate 8 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WoDo1, Helaas ben ik daar niet zo handig in. Maar ik houd het in de gaten. Wie weet komt het nog eens. Overigens is het zelfs de excellent 8.

In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste probleem waar ik tegenaan loop is dat de informatie om met eigen mods te beginnen erg versplinterd is en moeilijk te vinden.

Ben je al eens tegen een goede guide aangelopen om te beginnen met mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Omega, Nee, ben ik niet en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn dochter heeft van haar verjaardagscenten de ultimate 10 (ATP7683) gekocht en nu heeft mijn zoontje de patternlock te vaak verkeerd gedaan, waardoor hij geblokkeerd is en wordt gevraagd om de email met wachtwoord in te vullen. mijn dochter weet de email en de wachtwoord niet...contact gehad met tomtec en die heeft uitgelegd dat ik via hun site een firmware moet instaleren. ik heb het precies gedaan zoals het be schreven was, maar hij geeft aan dat hij al de nieuwste versie heeft. nu las ik dat er wel al een versie was van 4.1 heeft iemand een linkje of zo of heeft iemand andere tips waardoor haar tablet wel gaat werken? ben er al weken mee bezig en ze is echt heel droevig.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@nancy74

Helpt het resetten niet door een pinnetje achter in de resetopening te steken.
Wellicht kun je dan proberen de tablet in recovery op te starten.
Zet de tablet uit en start deze daarna weer op door eerst de ESC-knop in te drukken en ingedrukt te houden.
Je zou dan in een recovery menu moeten komen, waarna je de ESC-knop kunt loslaten. Hier kun je doorheen door met de volume-knoppen omhoog en omlaag te gaan. Selecteren doe je met de Power-knop. Daar zou je dan de fabrieksinstellingen terug moeten kunnen zetten. Als dit niet helpt, dan heb je waarschijnlijk wel een probleempje. Zover ik kan zien is er voor jullie tablet nog geen mogelijkheid om firmware te downloaden van de TomTec-site. Deze zullen zij je dan moeten toesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Remco 41

met pinnetje heb ik het al geprobeerd...dat lukte ook niet...
ik heb de esc-knop ingedrukt en zag de android poppetje liggen met gevarendriehoek op zijn buik...niet veelbelovend...al met al wordt ik er gek van..is er nou niks wat helpt???
kan je ook niet via sd kaartje wat doen? wie wil mij helpen A.U.B???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de helderheid weer terug te zetten nadat deze geheel op nul is gezet? Doordat het scherm niet meer te zien is kan ik niet in het betreffende menu komen. Reset geprobeerd, tomtec start opnieuw op, maar helderheid blijft weg.

• Remco41
@nancy74, Heb je bij de vraag van het emailadres en het wachtwoord al eens het Gmail/Google-account ingevuld met het wachtwoord. Of is dit niet bekend. Hiermee zou je het ook moeten kunnen unlocken.

• jaapblizard
@nancy74:
Ik maak niet op uit je verhaal welke ROM er op staat, een van dit topic of de standaard software die er op stond?

Verwijderd

@Remco41
ik heb alle mogelijke email geprobeerd, ook gmail. van alle mails de wachtwoord veranderd zodat ik zeker wist dat ik de juiste email met de juiste wachtwoord invul. alles mocht niet baten. je wil niet weten wat ik geprobeerd heb om hem aan de praat te krijgen...

@jaapblizard
De standaard software staat erop, ik kreeg de melding dat dat de laatste update was (4.03 of zo???)

• AndroidFreakie
  • Laatst online: 21-05 10:14
hey ik heb de laatste jellybean draaien. De meeste apps draaien vlot, enkel angry birds (alle versies) starten op geven even een zwart scherm en sluiten dan weer af. Is nog iemand dat tegen gekomen? ligt dat jelly? of is er iets mis met de tomtec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@nancy74 Dan kan ik je waarschijnlijk ook niet verder helpen. Volgens mij zou jouw type op dezelfde firmware moeten kunnen draaien als de ATP 7526. Dan kun je de firmware hier downloaden.
http://www.tom-tec.eu/pag...0-android-2.3-atp7526.php
Ik weet niet of je weet of je Bluetooth had op de tablet, maar dan zou je versie a nodig hebben, anders zal het waarschijnlijk versie b zijn. Het enige andere wat ik zou kunnen verzinnen is de tablet naar TomTec te moeten sturen, maar dan zul je waarschijnlijk moeten betalen voor de service. Of er moet iemand anders nog iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Remco41 die firmware had ik idd gedownload, maar gaf aan dat ik al de nieuwste versie had...helaas. heeft iemand nog suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
@nancy74: Het is volgens mij geen hardwareprobleem, maar authorisatie/toegang.
Je kan de complete ROM van WoDo1 installeren, hier wordt je tablet veel sneller en functioneler van.
Op pagina 1 van deze topic staat hoe dat moet, let op er zijn 3 versies de 2011 hebben geen serie nummer de andere 2 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Even vraagje; Als jullie Google Earth draaien, ziet de aarde er bij jullie dan ook uit als een speldenkussen of is de gpu van mijn tablet gewoon gaar?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbouwkast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-07 18:09
@Wodo Ik volg het topic al een hele tijd, maar ben gestopt toen jgelauff aangaf niet verder te gaan met de ontwikkeling. Ik ben ook blijven steken bij de 4.0.3-4 van jgelauff. Nu probeer ik A versie 5 op mijn ATP7526 te zetten, alleen helaas zonder succes.

Ik heb het bestand uitgepakt, start RKtool op. geeft ook netjes aan dat hij mijn tab heeft gevonden. Maar als ik op run klik geeft hij een foutmelding 'test device failed'. Enig idee wat ik daar aan kan doen, of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Inbouwkast op 21-12-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@inbouwkast,

RKtool starten als administrator, daarna lukt het wel.
Pagina: 1 ... 42 ... 48 Laatste