Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:59:
[...]

Ik heb Oma JB v1.2 Format NAND.zip uitgevoerd.
@Patman70 de externe sd kaart wordt gezien als de ingebouwde sd kaart. Al je data van apps etc.. wordt opgeslagen op je externe sd kaart. Klein voorbeeld: Je kopieërt een app naar de sd kaart wordt deze naar je externe sd kaart gekopieërt en niet naar de ingebouwde Sd kaart. Indien je screenshots op je externe sd kaart wilt plaatsen verander je de optie: Select Storage (o.i.d) naar Nand Dit kun je vinden onder het tablad Screenshot setting.

grt Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
@ Rico515 & patman70 , Ik zal de topic start aanpassen na dit weekeind.
ben even een badkamertje aan het bouwen dus heb nog even geen tijd. Kan dan ook gelijk beginnen met testen van de 4.2.2 met een aroma installer, 1 pakketje downloaden en dan even een keurig installatie menu door lopen op de tablet.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:39:
ben even een badkamertje aan het bouwen dus heb nog even geen tijd. Kan dan ook gelijk beginnen met testen van de 4.2.2 met een aroma installer, 1 pakketje downloaden en dan even een keurig installatie menu door lopen op de tablet.
mvg
WoDo1
@WoDo1 komt er bij de custom 4.2.2 rom ook: multi-user support?
En ook alle andere uiterlijke kenmerken (Statusbalk boven in scherm, etc..) aangezien ik persoonlijk het uiterlijk van Android 4.2 netter vindt (Statusbalk boven in het scherm, de launcher etc)

Grt Rico

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:39:
mvg
WoDo1
Top!!! Mooi dat je dit allemaal doet voor iedereen. Zo blijft ons tabletje mooi bij de tijd en draait ie als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:20:
[...]

@Patman70 de externe sd kaart wordt gezien als de ingebouwde sd kaart. Al je data van apps etc.. wordt opgeslagen op je externe sd kaart. Klein voorbeeld: Je kopieërt een app naar de sd kaart wordt deze naar je externe sd kaart gekopieërt en niet naar de ingebouwde Sd kaart. Indien je screenshots op je externe sd kaart wilt plaatsen verander je de optie: Select Storage (o.i.d) naar Nand Dit kun je vinden onder het tablad Screenshot setting.

grt Rico
Ik kan de NAND disk (het externe kaartje) niet als standaard opslag voor apps gebruiken? Dus zonder extra handelingen worden apps vanuit Google Play rechtstreeks hier geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de v6 rom op de 2011 editite werkte Chrome inderdaad niet. De APK van Chrome versie18.0.1025123 werkt echter prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:07:
[...]

Ik kan de NAND disk (het externe kaartje) niet als standaard opslag voor apps gebruiken? Dus zonder extra handelingen worden apps vanuit Google Play rechtstreeks hier geïnstalleerd?
De enige oplossing om apps die je installeert vanuit Google Play rechtstreeks naar je SD-Kaart te installeren is Link2SD. Verder is het niet mogelijk om zonder extra apps dit voor elkaar te krijgen.

Grt Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
Wellicht een beetje offtopic maar ik vraag het toch maar. Wellicht dat Wodo of iemand dit weet.

Waarom moet een nieuwe Android versie ook een nieuwe kernel hebben?

Ik kan me voorstellen dat je een nieuwe kernel wilt ivm eventuele tweaks maar dit is toch niet noodzakelijk?

De linux kernel is toch de laag tussen de hardware en Android. Dus als je hardware niet is gewijzigd kun je toch met dezelfde kernel een nieuwe Android versie draaien. Of zie ik dit wat te simpel?

[ Voor 16% gewijzigd door RogierE op 09-07-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@RogierE, Je hoeft niet een nieuwe kernel te hebben voor elke nieuwe Android rom, simpel voorbeeld is de 4.1 rom die draait op de 3.0.8 kernel die uit de 4.0.3 komt. Het is inderdaad een samen spel tussen kernel en android . Hoe nieuwer de kernel, des te meer functionaliteit en stabiliteit er bij komt. En die zou je dan weer met Android moeten kunnen benutten, beide dienen op elkaar afgestemd te worden om je apparaat goed en soepel te laten werken. Je gaat bijvoorbeeld geen gps in kernel compileren zodat Android denkt dat er een gps in zit, als de gebruiker die dan aan zouden zetten crasht de tablet onherroepelijk.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen wat de de grootste geheugen kaart is die ons tabletje pakt. Ik weet dat volgens de specs er max maar 32 gig aan micro sd in kan maar waarom eigenlijk. Waarom geen 64 gig microsd. Wat zijn de risico's/gevolgen als je een kaart met hogere capiciteit er in stopt?

Misschien weet er iemand uit ervaring wat er wel in kan en wat niet

Groet Rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rampar25 Dat je SD kaart waarschijnlijk niet gelezen kan worden door de tablet.

@WoDo1 Is de Android 4.2 Rom al klaar om te testen?

Grt Rico515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:49
Mijn sandisk 64 GB kaartje werkt idd niet, sterker nog, als ik die er in duw, dan vernaggelt die het filesysteem op het kaartje, en moet ik hem op een andere device weer opnieuw formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:19
Mijn dochter heeft haar ATP7695 U10 laten vallen op een hoek en nu zit er een grote barst in het scherm. Het scherm geeft geen enkele respons meer op de aan/uit schakelaar of op de reset knop. Als ik de oplader aansluit, dan gaat het laad-lampje nog wel aan.
Aangezien ik hem als afgeschreven beschouw, heb ik hem toch nog even open gemaakt. Voor zover ik nu zelf kan zien, is alleen de glasplaat kapot en daarmee mischien ook wel wat van het touch gedeelte op die plaat.
Ik vraag me nu af of het te verwachten is met die kapotte plaat, of het hele ding het dan niet meer doet? Is het nog realistisch dat ik probeer om zo'n nieuwe plaat te krijgen? Of denken jullie dat er wel meer kapot zal zijn? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marouane007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-02-2022
Heeft er iemand al een USB lader voor de Tomtec tablet kunnen vinden die werkt, ik ga binnenkort op vakantie zou handig zijn als hij dan via USB/autolader kan aansluiten. Z'n converter vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen een Tomtec Ultimate 10 ATP7683 erbij, welke naa een grondige reparatiebeurt weer draait als een zonnetje. Had er eerst Rev C voor ATP7659 erop draaien, maar heb er vandaag V6 van de ATP7659MKB256_271_273 erop gezet.Na de installatie de nandfix 1.2 gedraaid, daarna de IntSD to Nand fix. Draait hierop beter dan op de ATP7659. Dus voor mensen die de ATP7683 hebben, een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:23:
Heb sinds een paar dagen een Tomtec Ultimate 10 ATP7683 erbij, welke naa een grondige reparatiebeurt weer draait als een zonnetje. Had er eerst Rev C voor ATP7659 erop draaien, maar heb er vandaag V6 van de ATP7659MKB256_271_273 erop gezet.Na de installatie de nandfix 1.2 gedraaid, daarna de IntSD to Nand fix. Draait hierop beter dan op de ATP7659. Dus voor mensen die de ATP7683 hebben, een echte aanrader.
Wat doet de IntSD to Nand fix nou eigenlijk? Moet je die nu wel of niet uitvoeren na de OMA 1.2 fix als je met6 een extra SD kaartje wilt werken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marouane007 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:03:
Heeft er iemand al een USB lader voor de Tomtec tablet kunnen vinden die werkt, ik ga binnenkort op vakantie zou handig zijn als hij dan via USB/autolader kan aansluiten. Z'n converter vind ik niks.
Laden via de USB gaat niet lukken volgens mij maar een autolader heb ik gevonden:
http://www.onlinekabelsho...PiN4uG4s7gCFQgQ3godxHIAIw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@patman70,

Bij de Nand Fix 1.2 wordt de externe SD-Kaart ingesteld als Interne SD-Kaart. Met de IntSD to Nand fix draai je dit weer om. Intern wordt weer Nand, extern wordt weer extern_sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@henk99,

Er staat op marktplaats een scherm van een Ultimate 10 te koop voor € 20,00.
Is het proberen waard. Aansluitingen zijn hetzelfde.

Hier het linkje:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de accus voor de tablet vervangbaar zijn.
Zoja of deze ook ergens te bestellen zijn?
Edit: Probleem is inmiddels opgelost door battery stats te wipen. Accus gaan weer lekker lang mee. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik kan sommige dingen niet doen op mijn tablet geen bluetooth en bv. geen wordon, versie ATP7526, en wil er dus een nieuwe rom opzetten.
Klopt het dat dit rev6 is? (of is het misschien verstandiger om te wachten op de aroma uitvoering van WoDo1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:16:
hallo
ik kan sommige dingen niet doen op mijn tablet geen bluetooth en bv. geen wordon, versie ATP7526, en wil er dus een nieuwe rom opzetten.
Klopt het dat dit rev6 is? (of is het misschien verstandiger om te wachten op de aroma uitvoering van WoDo1)
ik heb geprobeerd rev6 te installeren en zie in mijn instellingen bij tablet staan:
android versie 4.1.1
buildnr omaJB v1.2

is dit zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
ik heb geprobeerd rev6 te installeren en zie in mijn instellingen bij tablet staan:
android versie 4.1.1
buildnr omaJB v1.2

is dit zo goed?
noop zou moeten staan Android 4.1 v by WoDo1
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey wodo1 wat ging er dan fout?
Heb je een advies/link wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Omdat ik sinds kort een iPad heb mag die van mij weg, zie V&A aangeboden: Tom Tec 10 Ultimate

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monesj
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Hallo,

Ik heb zojuist de orginele 4.0 rom van Xirion geflashed. Maar ik heb nog steeds het TomTec boot logo hoe krijg ik dit weer ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zou iemand de StockRom Xiron kunnen uploaden? Deze is niet meer bereikbaar vanaf de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Alstu: http://db.tt/n3MhvP8t

Voor alle zekerheid de driver ook maar even: http://db.tt/H0zHHTnc

[ Voor 55% gewijzigd door Krypt op 27-08-2013 09:47 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij stopt candy crush na het starten op mijn 7526 151 met rev6 firmware van wodo hebben nog meer mensen dit ?

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:50
Ik heb de xiron ultimate 10 die niets meer doet. iemand die hier meer van weet? Hard reset al geprobeerd zonder succes. Adapter is goed

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
siebo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:02:
Ik heb de xiron ultimate 10 die niets meer doet. iemand die hier meer van weet? Hard reset al geprobeerd zonder succes. Adapter is goed
Gaat het groene lampje nog aan als je de opladen aansluit op de tablet?

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:50
er brand wel een wit lampje. is dit indicatie dat de adapter ingeplugd is of dat de accu laad?
de adapter word totaal niet warm. dat kan betekenen dan ie niet oplaad of dat de accu vol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siebo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:20:
er brand wel een wit lampje. is dit indicatie dat de adapter ingeplugd is of dat de accu laad?
de adapter word totaal niet warm. dat kan betekenen dan ie niet oplaad of dat de accu vol zit?
heb je de tablet uit of aan? hij moet aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Hey, wie kan er helpen? Ik heb hier een ATP7659 liggen die ik zojuist heb geprobeerd te upgraden naar de 4.1 rom van de Tomtec site, met de tool die ook van die site komt... Nu heeft de tool netjes Upgrade Success gezegd, maar de tablet komt niet meer voorbij het Tomtec splash screen.
Enig idee hoe ik deze tablet weer aan de praat ga krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
SetsunaKaede schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:02:
Hey, wie kan er helpen? Ik heb hier een ATP7659 liggen die ik zojuist heb geprobeerd te upgraden naar de 4.1 rom van de Tomtec site, met de tool die ook van die site komt... Nu heeft de tool netjes Upgrade Success gezegd, maar de tablet komt niet meer voorbij het Tomtec splash screen.
Enig idee hoe ik deze tablet weer aan de praat ga krijgen?
Even je USB eruit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Helaas, die is er al 3 uur uit nu... En de stroom ook, maar hij staat nog altijd op het splash screen.

[ Voor 47% gewijzigd door SetsunaKaede op 13-09-2013 23:59 ]

• contrast
  • Niet online
Probeer anders even een reset (knopje aan de achterkant, met een naald oid.) Of anders de upgrade nogmaals uitvoeren.

• SetsunaKaede

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Thanks Contrast! Ik had al een aantal dingen geprobeerd, maar na je laatste post heb ik nog eens beter opgelet bij het aanzetten met de ESC-knop ingedrukt en nu kreeg ik inderdaad netjes verbinding met de computer. Op die manier heb ik de stock rom er weer op gefietst en dat ging goed. Nu toch nog maar een keertje 4.1 proberen, dat wil ik toch er op hebben, en als dat niet werkt de stock weer terug. Ik heb nu de truc te pakken in ieder geval.
Super bedankt dus! :)

[edit] ook een tweede poging tot het installeren van de Tomtec 4.1 firmware is hopeloos mislukt... Toch de stock rom maar weer terug dan :( Maar dan doet hij het tenminste wél weer, kunnen de kinderen weer Nijntje kijken en Angry Birds spelen :)

[ Voor 21% gewijzigd door SetsunaKaede op 14-09-2013 01:49 ]

• contrast
  • Niet online
Mooi dat het gelukt is om hem weer aan de praat te krijgen.

Raar dat je de 4.1 firmware er niet op krijgt. Heb je al de officiële 4.0 stock ROM geprobeerd erop te krijgen?

edit: bekijk dit linkje eens. (gaat wel over de ATP7526, maar ik weet niet in hoeverre deze verschilt met de ATP7659)

[ Voor 42% gewijzigd door contrast op 14-09-2013 11:40 ]

• SetsunaKaede

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Ik heb nu de stock rom idd weer draaien, dit berichtje is vanaf de tablet gepost. Ik heb ook nog geen idee waarom de 4.1 rom niet wil werken, ik had gehoopt dat die rom wat probleempjes zou oplossen. Ik hoop dat KMB daar nog een antwoord op gaat geven maar ik vrees dat ik daar niets meer op ga horen... Voorlopig doet de tablet het in ieder geval weer, en er gaat waarschijnlijk over een tijdje een memopad 7 HD komen, als die er eenmaal is ga ik misschien nog een van WoDo's roms proberen:-)

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Ik krijg hier zojuist een xiron in handen gekregen...
Scherm reageert niet meer.
Met de knoppen esc+aan-uit via recovery een
Factory reset gedaan.
Het lijkt of alleen de rechteronderhoek werkt, want de
Klok + settings komen steeds omhoog.
Iemand nog tips ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• contrast
  • Niet online
driel24 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:44:
Ik krijg hier zojuist een xiron in handen gekregen...
Scherm reageert niet meer.
Met de knoppen esc+aan-uit via recovery een
Factory reset gedaan.
Het lijkt of alleen de rechteronderhoek werkt, want de
Klok + settings komen steeds omhoog.
Iemand nog tips ?
Twee weken terug exact de zelfde problemen gehad. Teruggebracht naar de winkel en mijn geld teruggekregen. Ben inmiddels in het bezit van de nieuwe Nexus 7 :)

Verwijderd

Het is al even stil m.b.t. nieuwe ontwikkelingen. Is er nog iemand bezig met Android 4.2 of 4.3 of is de 4.1 versie van Wodo _/-\o_ waarschijnlijk de laatste versie die we zullen krijgen? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check deze site http://crewrktablets.arctablet.com/?p=1873.

Het team is druk bezig met de ontwikkeling van android 4.2.2 en 4.3 op o.a. rk2918( tomtec chipset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Allemaal,
Ik heb momenteel de Android 4.2.2 Rom van crewRKtablets draaien op mijn TomTec Ultimate 10.
Zoals beloofd heb ik de juiste kernels bij de rom gezet.
De Rom is getest op een TomTec Ultimate 10 atp 7526 en is hierbij als werkend geconstateerd.

Download Links:

- TomTec Ultimate 10 Atp 7526 zonder productienummer.
- TomTec Ultimate 10 Atp 7526 en productienummer 058 of 151.
- TomTec Ultimate 10 Atp 7526 en productienummer 152
- TomTec Ultimate 10 Atp 7659 en productienummer 152 of 153 (Kernel bevat fouten.. Wordt aan gewerkt)
- TomTec Ultimate 10 Atp 7659 en productienummer 256, 271 of 273

- Nand Fix (Ook belangrijk)

Hoe te flashen:

1:Tablet uit zetten
2:nand fix.zip bestand op je sd kaart zetten
( ingepakt laten en op je fysieke sd kaart zetten , deze heb je later nodig)
3:esc knopje ingedrukt houden en de usb kabel er instekken
4:driver installeren (als dat al niet gedaan is, zit bij het download pakket)
5:rkandroidtool opstarten als administrator
als je in beeld hebt rkloader found is het goed
6:dan op EraseIDB even wachten
7:dan op Run en weer even wachten.
Tablet start na een succes volle flash opnieuw op in recovery
( Usb kabel mag er al uit bij het opnieuw opstarten)
8: in recovery kies install zip from sd card
met de volume knop kan je op en neer, Met de on-off knop selecteer je
9 voer nand fix. zip uit
10 reboot en klaar

Bekende Problemen/Bugs/Overig

- [Bug] Pictogrammen, en tekst in statusbalk staat niet netjes in het midden (qua hoogte)
- [Probleem] Na de eerste keer opstarten 1 minuut wachten anders is je tablet heel traag.
- [Overig] Launcher scrolt niet soepel
- [Bug] Multiuser werkt niet helemaal goed..

Handige Apps,

- Android 4.2.2 Default launcher - (De normale android 4.2.2 Launcher. (Betere prestaties))
- Titanium Backup Pro - (Staat toe om standaard apps te verwijderen en backups te maken van apps)

Veel Succes.. (Let op: Flashen is op eigen risico)
Indien je vragen/problemen/opmerkingen hebt hoor ik het graag

M.v.g Rico

[ Voor 230% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Thanks Rico! Hoe is de performance? Geen bugs?

too old, too cold

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:59:
Thanks Rico! Hoe is de performance? Geen bugs?
Hi Negakinu,
De performance is wel redelijk. Je merkt bij YouTube filmpjes kleine vertragingen,hakkelingen en het typen gaat ook niet al te fijn. Maar Angry birds spelen gat wel weer zonder slag of stoot (werkende versie van mytrinity.nl)
Ik weet niet of het aan mijn model (atp7526) ligt maar als je Android 4.1 v6 van wodo1 hebt draaien of hebf gedraaid dan merk je wel grote verschillen.

Over bugs gesproken:
- Bij de statusbalk bovenin staat de tekst en de icons iets te laag en niet netjes in het midden (qua hoogte)
- En bij enkele apps loopt je tablet vast.
- en Multiuser werkt niet helemaal goed.. (Bij het aanmaken van een gebruiker herstart je tablet)

Edit: Downloads zijn beschikbaar. ;) (zie mijn vorige post)

Als je de Rom hebt raad ik je sterk aan om te updaten naar de nieuwe versie van de ROM.. (Klik Hier)
Grt Rico,

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te gek dat er weer iets gebeurt hier!
Heb de ROM op mijn ATP 7526 zonder serienummer gezet en het lijkt lekker te draaien.
Gebruik de Nova Launcher en merk weinig van vertraging.
EN lijk eindelijk een normaal batterij verbruik te hebben!
Bedankt Rico 515 :) Ben benieuwd wat je vanmiddag nog gaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: Updates tijdelijk terug getrokken wegens fouten bij het installeren,

Grt Rico,

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rico515

Ik gebruik de ATP7683 met de rom van de ATP7659 met nummer 256 met 4.1.
Werkt tot nu toe prima, maar deze update geeft na ongeveer 20 seconden een MD5 mismatch.
Is hier nog wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier op een 7526 v151 ook een md5 error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gamefreak61
Hier is een werkende download
Deze installatie gaat via de Computer.
De installatie gaat hetzelfde als de ROMS van WoDo.. Vergeet de nandfix niet!

@Henk009
Hetzelfde geld wat hierboven staat beschreven.
Deze rom voor jou model downloaden. En dan flashen m.b.v de Computer.

Excuses voor het probleem

Veel Succes,
Grt Rico,

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:13
kan pokerstars niet installeren
geeft aan installatie mislukt,controleer of het externe geheugen beschikbaar is en genoeg vrije ruimte heeft
heb een 8 gig micro sd kaart met 6 gig vrije ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klajo schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:34:
kan pokerstars niet installeren
geeft aan installatie mislukt,controleer of het externe geheugen beschikbaar is en genoeg vrije ruimte heeft
heb een 8 gig micro sd kaart met 6 gig vrije ruimte
Vreemd,

Probeer eerst even of een restart van je tab nut heeft.
Lukt het daarna nog steeds niet installeer dan de ROM overnieuw.
Wil het daarna nog steeds niet lukken stuur mij dan even een Pb.

Grt Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rico515,

Deze versie had ik al geprobeerd. Werkt prima, totdat je WLAN aanzet, de tab bevriest en start niet weer op.
Heb deze al meerdere keren geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde.

Op de 4.1 versie draait hij super. Mijn tablet is een 7683 met het nummer 1207377KMB0875.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:41:
@Rico515,

Deze versie had ik al geprobeerd. Werkt prima, totdat je WLAN aanzet, de tab bevriest en start niet weer op.
Heb deze al meerdere keren geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde.

Op de 4.1 versie draait hij super.
Oké dan ga ik ven kijken waar het probleem zit.
Ik denk eerlijk gezegd in de kernel.

Grt Rico515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Rico515 ,nice work man! Na een bliksem in slag waren mijn bestanden FUBAR en heb nog geen tijd gehad om opnieuw te beginnen. Zal ff een tablet opladen en kijken wat je er van gemaakt hebt. Top kerel.
mvg
WoDo1

LOL de enige tablet die ik nog vrij heb om te flashen is er één met product nummer 153.hmm |:(

[ Voor 15% gewijzigd door WoDo1 op 30-09-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:09:
@Rico515 ,nice work man! Na een bliksem in slag waren mijn bestanden FUBAR en heb nog geen tijd gehad om opnieuw te beginnen. Zal ff een tablet opladen en kijken wat je er van gemaakt hebt. Top kerel.
mvg
WoDo1

LOL de enige tablet die ik nog vrij heb om te flashen is er één met product nummer 153.hmm |:(
@wodo1 ik zal morgen even de installatie voor de tablets met prod nummer 153 online zetten..
Alleen is de kernel nog in testfase..

Wat misschien ook leuk om te weten is is dat de angry birds versies uit de playstore wel werken :D

Grt Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 21:01
@Gamefreak61

Dus de update werkt niet op jouw ATP7683?
Ik heb ook dat model en hoopte op een update...

@iedereen

Toen ik vanavond terug thuis kwam na het werk, merkte ik dat het scherm van mn tablet aanrakingen registreerde die er niet waren.
Nu heb ik voordien nooit dat probleem gehad (toch niet met deze tablet), maar het is plots komen opzetten.
Heeft iemand enig idee hoe dit is kunnen komen opzetten en misschien nog belangrijker, wat ik kan doen om het te verhelpen?

Ik heb in het ontwikkelaarsmenu aanrakingregistratie op het scherm aangezet en zie dat sommige swipebewegingen worden onderbroken en dat er aanrakingen worden geregistreerd terwijl ik niet aan de tablet zit.

Zucht... Ik gebruik deze tablet dagelijks in de klas (ben leerkracht), dus ik kan hem eigenlijk niet missen.
Ik hoop dat één van jullie een goed idee heeft.
Hij ligt momenteel aan de lader om er morgen verder mee aan de slag te gaan.

Alvast bedankt!

PS: Heb mijn vraag ook gesteld op de helpdesk van Tomtec maar denk dat ik hier meer/sneller/betere info ga krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
BastienVH schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:53:
@Gamefreak61

Dus de update werkt niet op jouw ATP7683?
Ik heb ook dat model en hoopte op een update...

@iedereen

Toen ik vanavond terug thuis kwam na het werk, merkte ik dat het scherm van mn tablet aanrakingen registreerde die er niet waren.
Nu heb ik voordien nooit dat probleem gehad (toch niet met deze tablet), maar het is plots komen opzetten.
Heeft iemand enig idee hoe dit is kunnen komen opzetten en misschien nog belangrijker, wat ik kan doen om het te verhelpen?

Ik heb in het ontwikkelaarsmenu aanrakingregistratie op het scherm aangezet en zie dat sommige swipebewegingen worden onderbroken en dat er aanrakingen worden geregistreerd terwijl ik niet aan de tablet zit.

Zucht... Ik gebruik deze tablet dagelijks in de klas (ben leerkracht), dus ik kan hem eigenlijk niet missen.
Ik hoop dat één van jullie een goed idee heeft.
Hij ligt momenteel aan de lader om er morgen verder mee aan de slag te gaan.

Alvast bedankt!

PS: Heb mijn vraag ook gesteld op de helpdesk van Tomtec maar denk dat ik hier meer/sneller/betere info ga krijgen ;)
Ik heb dit ook van tijd tot tijd.

Een koude reboot verhelpt het voor mij voor een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 21:01
@Darkangle: bedoel je met koude reboot de resetknop?
Dat heeft voorlopig nog niet tot positief resultaat geleid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iedereen er is een werkende update op komst die als het goed is veel problemen zal oplossen.. Ik hoop deze Rom voor dit weekend af te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Rico515

Ik heb,

Klopt het dat de bluetooth niet werk met deze ROM

Kan iemand dit checken?

groet Rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rampar25,

Ik heb dezelfde TomTec en bij mij blijkt de bluetooth ook niet te werken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rico515

Mijn TomTec Ultimate 10 ATP7659 met productienummer 273.
Is geïnstalleerd met - TomTec Ultimate 10 Atp 7659 en productienummer 256, 271 of 273

Na installatie werken wifi en de rotatie detectie niet.
- wifi bij aanschakelen bevriest de tablet.
- rotatie staat aan maar funcitioneerd niet.

Na onderzoek heb ik vanuit de 4.1 stock rom deze fix gemaakt

Na de fix werkt wifi perfect :) en de rotatie werkt ook alleen 90 graden achterwaarts :? .
Kun jij dit te fixen. _/-\o_

Groet Androboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:22:
@Rico515

Mijn TomTec Ultimate 10 ATP7659 met productienummer 273.
Is geïnstalleerd met - TomTec Ultimate 10 Atp 7659 en productienummer 256, 271 of 273

Na installatie werken wifi en de rotatie detectie niet.
- wifi bij aanschakelen bevriest de tablet.
- rotatie staat aan maar funcitioneerd niet.

Na onderzoek heb ik vanuit de 4.1 stock rom deze fix gemaakt

Na de fix werkt wifi perfect :) en de rotatie werkt ook alleen 90 graden achterwaarts :? .
Kun jij dit te fixen. _/-\o_

Groet Androboy
Hi Androboy,
Ik zal deze fix meenemen voor de volgende versies van de ROM.

Grt Rico515,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Rico 515

Ik heb de versie 7526 zonder serienr. is nog van 2011. Ik heb de Wodo1 android rom 4.1.6 erop staan, die versie die ik moet hebben, is dan zonder serie nr. maar begrijp ik het goed, dat er nog fouten inzitten??? Die ik er nu op heb staan werkt nog steeds goed, maar als er in die van jou verbeteringen inzitten dan kan ik dus deze erop zetten???

groetjes kakie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:21:
Hallo Rico 515

Ik heb de versie 7526 zonder serienr. is nog van 2011. Ik heb de Wodo1 android rom 4.1.6 erop staan, die versie die ik moet hebben, is dan zonder serie nr. maar begrijp ik het goed, dat er nog fouten inzitten??? Die ik er nu op heb staan werkt nog steeds goed, maar als er in die van jou verbeteringen inzitten dan kan ik dus deze erop zetten???

groetjes kakie :)
@kakie
Inprinciepe kan het dan wel..
Ik heb de ROM bijna af. Nu alleen de puntjes op de i en dan is de ROM klaar.

Grt Rico515,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
heb net die CM10.1 rom even werkbaar gemaakt op mijn ATP7659 /153 en hij is best rap, ziet er goed uit.
Een paar kleine schoonheids-foutjes her en der maar die zijn er zo uit. Nu eerst mijn games terug zetten, eens kijken of dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:52:
heb net die CM10.1 rom even werkbaar gemaakt op mijn ATP7659 /153 en hij is best rap, ziet er goed uit.
Een paar kleine schoonheids-foutjes her en der maar die zijn er zo uit. Nu eerst mijn games terug zetten, eens kijken of dat goed gaat.
@Wodo1
Bij mij werken sommige games niet al te goed.

Ik moest alleen overnieuw beginnen met de update omdat ik iets te fanatiek ben geweest met het ruimen qua bestanden op mijn PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Rico515, hmm dat ken ik iets te enthousiast opruimen. Was de rom ook al aan het leeg halen. Zou niet weten wat ik met bijna 10 mb aan ring-tonen moet. Build.prop was ook niet echt af, het blijft te slotte een CyanogenMod dus daar kan je best wel wat mee.En ik denk dat er iets serieus mis is met de framework want hij gaat nog al eens de mist in op het bureaublad en met de touch input op het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Hi Androboy,
Ik zal deze fix meenemen voor de volgende versies van de ROM.

Grt Rico515,
Rico515,

Ik heb in samenwerking met de Crewrktablet ontwikkelaars (http://crewrktablets.arctablet.com/) , het rotatie probleem gefixt, rotatie werkt nu fantastisch ;)

Hierbij mijn fix ( deze fixt wifi en rotatie) voor de TomTec Ultimate 10 ATP7659 met productienummer 273.

Groet,
Androboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@androboy

Heb hier een ATP7683 en die werkt nu ook perfect met de fix.
wifi en rotatie zijn nu in orde en heb verder nog geen rare dingen gehad heb wel het idee dat het geheel iets trager is dan de versie van WoDo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@androboy,

Ook mijn ATP7683 werkt nu prima met 4.2.2, Na het grondig opschonen loopt alles heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rico515/WoDo1

Kan een van jullie naar de TomTec Ultimate 10 Atp 7526 zonder productienummer kijken en zorgen dat de bluetooth het doet op deze nieuwe ROM?

Mijn dank is weer groots

Rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@rampar25, zal je toch echt even moeten wachten. Ik ben even een andere weg ingeslagen.
Heb even de CM10.1_4.2.2 de JB4.2.2 SDK2 en de AOSP 4.2.2 naast elkaar gelegd en ben toen tot de conclusie gekomen dat ik de JB4.2.2 SDK2 multi_windows het allerfijnste vond. En ik moet zeggen tot nu toe gaat die ook echt het snelste en stabielst.
Nu heb ik er een lekker weekeindje tweaken er op zitten dus voor de ATP7659 /152 en de /153 is ie zo goed als af. Maar nu komt het, ik spel ook nog wel eens het spelletje Landleven aan zee, grappig spel waren het niet dat je dat spelletje niet zo maar kan verhuizen. Dus kan ik mijn ATP7526 model 2011 met bluetooth nog niet flashen tot dat mijn boerderij uit mijn spelletje verhuist is door de developer.
Dus als je een versie van Jelly Bean 4.2.2 SDK 2.0 Multi-window voor de ATP7526 (model 2011) wil, dan kan dat wel. Die wil ik wel voor je maken, heb die immers later zelf ook nodig. Maar dan zou je zelf moeten testen of alles het doet.Als je een Cyanogenmod 10.1 wil zou je dat even aan Rico515 moeten vragen
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1

Het testen moet geen probleem zijn. Er zijn denk ik genoeg mensen die een snelle en stabiele ROM van jouw voor je willen testen. Inclusief ik zelf

Groet
rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
@WoDo1: Ik heb nog een 2011 tablet die een beetje ligt te verstoffen. Als je die wilt lenen om te testen. Wil m wel terug na verloop van tijd.

Opsturen is me echter te riskant en te prijzig. Kun je een DM sturen met waar je woont? Als het een beetje in de buurt is dan kan ik die wel droppen (hoewel ik denk dat je geen limburger bent)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
@WoDo1: Als er inderdaad meegetest moet worden met een ROM voor ATP7659/152 dan doe ik dat graag

Remco41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ krypt check je PM , En voor de andere nieuwsgierige onder ons. Ik woon onder de rivieren in de stad waar ze vier dagen per jaar een ontiegelijk eind lopen.

@Remco41 voor de ATP7659 / 152 en ATP7659 / 153 heb ik hem dus al af. Zal even kijken waar ik hem naar toe upload. Zag dat mijn mediafire account verlopen was dus even een nieuw plekje zoeken. Vorige rom's hebben een goed paar terrabyte aan data verkeer gegenereerd dus een thuis servertje is geen optie.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@WoDo1 Een Google-account geeft je recht op 15 GB opslag op Google Drive. Ik denk dat je die hebt i.v.m. met Android, maar is dat ook een optie?

Groeten, Remco41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@WoDo1.
Ik ben geinteresseerd in de JB 4.2.2 multiwindow rom en wil hem wel testen. Echter heb ik hier volgende week pas tijd voor. Dus als je ergens van het weekend tijd hebt om zo'n rom te maken zou dat geweldig zijn.

Ik heb een ATP7526 zonder serie nummer met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1

Zo ik zie dat we al veel geinteresseerde mensen hebben om te testen en zelfs een aanbod voor een test tablet voor je zodat je je spel kan blijven spelen.

Ben zeer benieuwd wat je van gaat bakken _/-\o_ en we wachten geduldig af

groet rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Mooi dat er wat animo is, Maar jongens (en dames) verliezen we Rico515 niet een beetje uit het oog. Die is nog druk bezig met een cyanogenmod 10.1 en daar ben ik persoonlijk ook wel benieuwd naar. Het is zo ie zo goed als er meerderen keuze van rom's zijn. Puur en alleen al om het feit dat smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders zag alles er het zelfde uit in de wereld.

Volgens mij heb ik een plekje gevonden waar ik de rom's naar kan uploaden gaan we vanmiddag eens testen of dat allemaal goed werkt.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Ik ben ook zeker benieuwd naar de ROM's van Rico515, maar hij gaf in eerste instantie aan dat juist zijn ROM's nog instabiel waren voor de ATP7659 / 152. Als dat gelukt is ga ik die ook zeker eens proberen.

d:)b Thumbs up voor al het goede werk van iedereen. d:)b

Remco41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1

ik heb nog steeds de eerste versie zonder nummer en wil best heel graag de JB 4.2.2 multiwindow rom testen en heb daar alletijd voor dus als je nog iemand zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien stiekum niet een vraag die hier hoort.
Maar met een nieuwe rom welke backup setting moet ikdan hebben met titanium backup voor al mijn apps en instellingwn hier van zoals whatsapp ssh client internet usernams en passwords ?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 17:28 . Reden: jaja soms reageerd de tomtec maar raar :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iedereen sorry voor de afgelopen paar daagjes inactiviteit..
Ik heb het in het dagelijks leven nogal erg druk en kan dus niet echt veel werken aan aanpassingen aan de custom ROM.
Ik probeer in de tussentijd wel zoveel mogelijk tweakers bij te houden.

Grt Rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Remco41 , altijd goed als mensen vrolijk worden van een nieuw pakketje software. Ik vind mijn tablet onder tussen zijn geld meer dan waard. Heb er nog dagelijks plezier van.

@Rev104 is goed kerel, zit nog even te typen maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik de vrijdag avond wel halen, dus heb je wat te doen van het weekeind.

@henk009 niet dat ik je negeer , maar ik weet gewoon simpel weg het antwoord niet.

@Rico515. Ik ken dat, Er gaat stiekem toch best wel wat tijd in zitten. Maar moet zeggen vind het ook wel heel erg leuk en verslavend op zijn tijd.

mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1. ik ga er ook helemaal niet vanuit dat ik genegeerd wordt :-)
het is alleen blijkbaar een moeilijke vraag dat ik dit maar gewoon zelf ga experimenteren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 13:35 . Reden: niet te snel typen met ons tabletje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1
Hi,

Komt er ook nog een nieuwe versie voor de ATP7659 (273)?
Draai nu met jouw vorige versie op deze tablet, maar die blijft volhouden dat bv Google earth niet wil werken op deze versie.

alvast bedankt voor je reactie,
Mv gr
Crowlertoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ henk009 , is goed succes.

@Crowlertoo, Het is wel de bedoeling om de rom op alle varianten uit te rollen , zeker omdat Earth het hier wel op doet en jij die graag wil hebben en ik denk met jou nog wel meer mensen

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/a81d/slvxcc4s6x6qa4w5g.jpg
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@WoDo1

Doet Chrome het toevallig ook met jouw nieuwe rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ RogierE , Hij start wel maar loopt regelmatig vast en hij is tegenover de default browser wel erg sloom. maar ik heb gisteren een aangepaste versie gekregen die wel stabiel zou zijn maar die heb ik nog niet getest.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/fd8f/whk8umjrwbkjney4g.jpg
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1

Top man!
Wacht rustig af.

greetz Crowlertoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Zo lekker dan, zit al drie dagen non stop te debuggen om een battery drain uit 4.2.2 rom te krijgen , blijk dat te gebeuren in de settings.apk. Terwijl de batterij statistieken aangeven dat de wifi en gsm constant aanstaat en ik kon het toch maar niet vinden( zocht in de framework.jar die regelt normaal de gsm) . Dus nog 1 bug te gaan en we are good to go,Nu word bij de Email nog de mail zelf verkeerd weergegeven. Voor de rest loopt de 4.2 rom als een rakket.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@WoDo1 Dat klinkt goed. Ik ben erg benieuwd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco41 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:47:
@WoDo1 Dat klinkt goed. Ik ben erg benieuwd. :*)
+1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier kwam maar mijn tablet begint rare kuren te krijgen. hij opent allemaal dingen vanzelf en reageert als je hem gewoon vast hebt ook op de zijkant alsof je dingen opent 8)7 .

Nu wilde ik hem terug flashen naar de stock rom van xirion maar de link is verlopen. uit het begin topic.
Wie o wie heeft hem toevallig nog staan en is bereid deze te uploaden?
Alvast bedankt.

Het gaat om de tablet uit 2011 volgens mij is dat de eerste versie.

ps. Leuk om te zien dat de updates gewoon door blijven gaan :)

Of kan ik eventueel de stockrom van tomtec downloaden en dan de officiële xiron 4.0 update uitvoeren?
Zodat ik hem nog binnen de garantie kan terug brengen.

groetjes martin

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 19:24 ]

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste