Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kakie

Ik ben een trouwe volger van dit topic en gebruik een TomTec Ultimet 10 van 2011. Ik had hetzelfde probleem met de ziggo app. Via veel zoeken vond ik een tip over het gebruik van de app SuperUser te vinden in de play-store. Reden de tablet zou meer moeten "toestaan" om de app van ziggo te draaien. Na installatie, onder de mogelijkheid I boven in het scherm een vinkje gezet bij de box temp unroot. En vraag me niet waarom, ben absoluut geen techneut, maar het werkt nu wel. Ziggo app live op tablet met rom van jgelauff 4.0.3.

Wie weet kun je er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@j55

Allereerst bedankt voor de tip. Maar Superuser zit toch al in die tablet als je hem geupdated heb van Jgelauff???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij aan de werkende download link helpen voor custom rom 4.0.3 (of recentere) van Redah voor de Tomtec Ultimate 10 (atp7659) alle download links van hem werken niet of de betreffende download is al verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kakie,

Ik heb SuperUser gehaald van de PlayStore, mischien was dat danwel niet nodig geweest en SuperUser daarna gecontroleerd op een update. Die was er en is ook geinstalleerd. Ik weet er te weinig van of je deze app ook "aan" moet zetten of dat hij op de achtergrond aut. mee loopt. Na het aanvinken van temp unroot liep de ziggo app zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@J55

Hardstikke bedankt voor de tip. Ik heb Superuser eraf gegooid, en opnieuw geinstalleerd, vinkje bij temp box gezet en nu doet ie het. :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kakie

Mooi dat het gelukt is!! Veel kijkplezier gewenst met de ziggo app !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Als je deze rom over die van jgelauff installeer,en je doet erase idb,ben je dan ook de clockwork mod kwijt, of kan je die er weer opzetten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb de laatste ROM van Wodo (voor de 2012 ATP7659) geprobeerd. Flashen ging goed, maar hij blijft hangen bij het opstarten op de gekleurde X. Hij wordt ook vrij warm, dus ik denk dat er iets niet helemaal lekker is.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
@ Wokschotel, denk dat ik het gevonden heb, wel een beetje vaag. Want bij de vorige ging alles goed behalve de wifi.Dus waarom ie bij jou niet wil opstarten is niet echt logisch.maar goed vandaar dat ik hem laat testen voor ik hem ter download aanbied.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Hallo, Ik heb jelly Bean op mijn 2011 tablet geinstalleerd, en in de recovery mode kan ik niet die nadfix installeren, ik kan wel scrollen en naar update van sd kaart gaan, maar ik kan met de toetsen onderin als ik op bevestigen druk, gebeurt er niets. kan ook scrollen met de vol -.+ en met de andere toetsen. hoe krijg ik dan die nadfix geinstalleerd?????

groetjes kakie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Die CWMR touch werkt niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, Ik heb het gevonden, je moet de power toets indrukken. alle knoppen geprobeerd, en toen de powerknop, en verdomd, hij installeerde de nadfix.

ga m testen morgen, bedankt voor die rom..

mvgr.kakie :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Kakie, ik bedien CWMR altijd met de volume toetsen en de power knop, is denk ik macht der gewoonte, nooit bij stil gestaan hoe dat die touch functie werkt.mooi dat het gelukt is.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Moet nog eens kijken hoe de tablet zich aanmeld bij de store; sommige applicaties zijn ineens niet meer compatible (zoals twitter/tweetdeck).
Tevens heb ik gemerkt dat locatie schatting op basis van WiFi niet werkt. Tablet geeft telkens aan dat de locatie service tijdelijk niet beschikbaar is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 12:00
Negakinu schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:04:
[...]

Ja, dat is het zipbestand met het woord "OMA" in de bestandsnaam. Van tevoren naar je externe SD kopiëren en dan vanuit recovery flashen voordat je je tablet reboot na de eerste flash via RKAndroidtool.
Is er nog ergens een gedetailleerde beschrijving van de stappen die je moet doen (eerste flash via rkandroidtool, vanuit recovery flash)? Ik kan wel wat dingen proberen, maar weet niet goed waar ik mee bezig ben en dikke kans dat het dan fout gaat. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Weet iemand hoe je de behuizing van het tablet open maakt? Ik wil kijken of ik de ac connector kan fixen. Het is me via de hardware gids gelukt het touchscreen los te maken maar nu moet het lcd panel nog los om bij de printplaat te komen of moet je de behuizing juist aan de achterzijde openen om hier bij te komen?

EDIT: het is al gelukt! ik heb de achterkand los weten te krijgen door een scherp voorwerpje tussen de randjes te drukken en het vervolgens rondom het tablet bewogen.

[ Voor 21% gewijzigd door LLEEDD op 12-10-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

WoDo1 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:22:
@ Wokschotel, denk dat ik het gevonden heb, wel een beetje vaag. Want bij de vorige ging alles goed behalve de wifi.Dus waarom ie bij jou niet wil opstarten is niet echt logisch.maar goed vandaar dat ik hem laat testen voor ik hem ter download aanbied.
mvg
WoDo1
Ik ben benieuwd. Als je weer een nieuwe versie ter beschikking wil ik hem graag testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ krypt, de meeste jelly bean custom roms gebruiken de samsung build id voor de play store, is een build.prop tweak. Ik heb deze nog niet getest, kan ik van het weekeind wel even doen want ik mis toch ook wel een aantal programma's

@LLEEDD, let wel even goed op bovenste knopjes als je de achterplaat er terug op klikt die willen nog wel eens net iets te hoog zitten en dan lijkt of ze vast zitten, even op nieuw open is dan het beste want de behuizing is nog al een zwak punt daar.

@Bjerry, ik wil je er wel even door heen typen, maar dan wel via de pm, want anders vullen we de pagina's op het forum wel heel erg snel met veel korte berichtjes heen en weer en dat leest niet zo prettig voor de anderen hier
m.v.g
WoDo1

[ Voor 52% gewijzigd door WoDo1 op 12-10-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
WoDo1 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:59:

@Bjerry, ik wil je er wel even door heen typen, maar dan wel via de pm, want anders vullen we de pagina's op het forum wel heel erg snel met veel korte berichtjes heen en weer en dat leest niet zo prettig voor de anderen hier
m.v.g
WoDo1
OK, prima, heb gezocht op de forum faq maar pm functionaliteit niet kunnen vinden en ook nog nooit gebruikt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Bjerry , zet even een vinkje bij. MyTNet,Voorkeuren, forum, privacy, Direct messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
WoDo1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:55:
@Bjerry , zet even een vinkje bij. MyTNet,Voorkeuren, forum, privacy, Direct messages.
Gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Voor de mensen met een v2011 model, begin maar te lachen want er is een nieuwe versie.Met bluetooth, verbeterde playstore, en nog wat updates. Alle eer gaat nog steeds naar OMA op XDA, liften we mooi op mee.
linkje
!!!! Upload loopt nog E.T.A 20 minuten !!!, ging wat mis bij mediafire.

flashen via rkandroid tool, en na eerste opstart de nand fix.zip uitvoeren vanaf je SD kaart ( daar moet je hem dus even naar toe kopiëren voor je flasht)

@wokschotel die hoop ik straks nog af te hebben, wat een gepuzzel met bestandjes zeg,maar goed er is hoop.

[ Voor 14% gewijzigd door WoDo1 op 13-10-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

WoDo1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:22:
Voor de mens met een v2011 model, begin maar te lachen want er is een nieuwe versie.Met bluetooth, verbeterde playstore, en nog wat updates. Alle eer gaat nog steeds naar OMA op XDA, liften we mooi op mee.
linkje
!!!! Upload loopt nog E.T.A 15 minuten !!!

flashen via rkandroid tool, en na eerste opstart de nand fix.zip uitvoeren vanaf je SD kaart ( daar moet je hem dus even naar toe kopiëren voor je flasht)
Lieve Wodo, ook al iets voor de 2012 klaar? :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
WoDo1 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:22:
Voor de mensen met een v2011 model, begin maar te lachen want er is een nieuwe versie.Met bluetooth, verbeterde playstore, en nog wat updates. Alle eer gaat nog steeds naar OMA op XDA, liften we mooi op mee.
linkje
!!!! Upload loopt nog E.T.A 15 minuten !!!

Hahaha te gek! Je vorige ROM staat er net op en nu alweer een nieuwe! :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Het Linkje *O* *O* http://www.mediafire.com/?k23qkdkejicx2g3 voor model 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
Ik heb deze versie inmiddels geflashed op mijn xiron atp7526 ultimate 10 en daarna de Oma zip file geinstalleerd vanaf externe sd. Ik had vooraf geen idee hoe dat moest , maar na de 1e flash komt hij vanzelf met (blijkbaar) bijgeleverde CWMR Touch en dat wijst zich min of meer vanzelf. De tablet start op dus het zal wel goed gegaan zijn! Nu maar eens wat apps terugzetten van titanium backup en testen.

Bedankt Wodo1! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we met deze versie nu ook usb opladen?

groet

rampar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@rampar25 , Neen dat zal niet gaan, Er is fysiek geen power verbinding tussen de usb poort en de accu's in de tablet. USB is 5 volt en de tablet voeding is 9 volt, dus daar zou dan ook nog het één en ander aan sturingen en diodes voor nodig zijn.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 2011 versie en hij staat er op. Hij loopt lekker.

bedankt WoDo1

Ik ga even verder klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg whatApp niet meer aan. hij ondersteund mijn tablet niet meer terwijl dat ie dat eerst wel deed?

Is dit makkelijk te omzeilen daar het aan of uitzetten van bepaalde settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Draait lekker deze. Bleutooth werkt. Alleen nog steeds geen tel.verbinding met mijn dongel. Ga zo door met ontwikkelen, blij dat er weer leven in het forum is. Ik heb ook nog een 2012 versie, ik denk dat ik die misschien ook ga rooten. :) :)

@rampar
Meestal kan je sommige apps gewoon installeren,als je het nog op je sd-kaart heb staan.Sommige apk's heb ik in dropbox staan,en die installeer ik dan vanaf daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie, thanks. Ik heb ontdekt dat de bluetooth toch nog af en toe lastig doet, na een herstart van de tablet werkt alles zo als het hoort.doet mij een beetje denken aan de eerst uitgave van ICS newsmy die had dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kakie

Ik kan whatsap wel instaleren alleen als ik whatsapp op start om te "Valideren" geeft Whatsapp de melding:
" we kunnen je apparaat niet meer identificeren. schakel je telefoon uit, verwijder de batterij, schakel je telefoon weer in en probeer het opnieuw. NB: Tablet worden momenteel niet ondersteund

Met de laatste rom van Jgelauff kon ik wel Whatsappen.

Zijn de settings van deze nieuwe rom zoveel anders dan die van Jgelauff. Volgens mij zag whatsapp de rom van Jgelauff als een 3g tablet en deze niet kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Even een domme vraag maar ik heb in rockandroid erase ibd gedaan moet ik nu elk leeg hokkje aan vinken en de bestanden aan wijzen in rockandroid tool waar ze staan of hoef ik maar een mappje aan te wijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
ik denk dat ik het niet goed doe, ik start rockandroid tool en doe dan de erase maar als ik dan op run druk krijg ik dat hij niets vind. Hoe pak ik de bestanden uit hier naar toe uit zo dat hij ze vind iemand een tip ik heb de tablet zo vaak met het andere rockbatch tool geflashd maar dit begrijpik niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ricardo70, De .img bestanden staan in de map rockdev/Image.Maar die zou die uit zich zelf moeten vinden.En de rkandroid tools is iets anders als de rkbatchtool zijn twee verschillende flash tools, je hebt de rkandroid tool voor deze nodig.altijd als administrator uitvoeren ander ziet ie de tablet niet.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hoi WoDo1 ik zie dat hij hem heeft gevonden found boot loader en de erase ging ook goed alleen vind hij de bestanden niet moet ik die naar een bepaalde map extracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ricardo70 , wat ik zei. die zouden in rockdev/Image moeten staan. als je in de tool op het knopje moet de puntjes drukt, kan je ze handmatige selecteren.probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
ik zie al wat ik fout deed maar nu heb ik run gedaan en blijft hij staan in run ok start test device test device ok ,start dowload file, flash start to dowload ,file to flash start to check dowload data dowload file ok, elapsed 32ms run oke en nu doet hij verder niets meer weet jij wat ik nu fout doe WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Oke het is gelukt maar nu kan ik in de recovery niet mijn sd card vinden waar de patch in zit ik denk dat hij niet in de goede map zat wat kan ik nu nog doen om het als nog te fixen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
tablet even uitzetten,nand fix op sd kaart zetten, tablet opstarten met esc ingedrukt dan kom je opnieuw in de recovery. fix uitvoeren en herstarten maar.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Bedankt WoDo1 voor je hulp.
Ik had al heel vaak een firmware img geflashd met rockbatch maar dit ging net even iets anders echt een goed forum hier, thanx mvg ricardo70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1

kan je met jouw expertise iets zinnigs zeggen waarom whatsapp niet werkt met de laatste rom van jouw?

groet rampar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@rampar, ben eerst nog even bezig met een versie voor de atp7659 dan worden er hier heel wat mensen blij, daarna als ik nog tijd over heb kijk ik wel even naar whatsapp.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Net met gtalk gebeld naar mijn zoon op de tablet. Kwartier gebeld zonder hapering of weg vallende video. Kan dus melden dat video chat erg goed werkt met deze rom.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rampar25

Heb je ook al eens geprobeerd je simkaart in de gewone mobiele telefoon te doen, dan krijg je verbinding en een smsje, daar staat een code die moet je in whatsapp invullen, en als het goed is werkt whatsupp dan weer. Ik heb whatsupp er maar afgehaald, omdat ik steeds een rom er nieuw opzet. en aangezien mijn dongel in deze tablet niet werkt, doe ik wel whatsupp met mijn mobiele telefoon.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ kaki naar mijn weten kan er geen simkaart in de tomtec?

en je kan alleen een code invullen als whatsapp de tablet herkend als 3G tablet en dat doet ie sinds de laatste update niet meer!

groet rampar25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

De apk adfree,werkt niet,zegt dat deze tablet niet geroot is. Rootchecker basic zegt ook dat ik geen rootacces heb

Enig idee?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie,Nee even geen idee ,hier is ie gewoon geroot.wat krijg je dan als je op superuser klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo 1

kan het wezen dat toen ik m voor de 2e keer flashte, dat ik geen idb erase heb gedaan??? Dacht dat het niet nodig was na de 2 e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo 1

Ik denk dat ik het gevonden heb, als ik in Superuser bij temp root een vinkje zet dan heb ik geen rootacces meer. Maar moet ik dan wel su bin updaten??? En als ik dit vinkje niet zet, werkt mijn ziggo tvapp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wodo1

Volume+ crasht steeds kan deze app niet uppdaten. Playmusic werkte oook niet,maar nadat ik hem opniuw geinstalleerd had wel. Denk dat er hier en daar nog wat bugs inzitten, misschien heb je hier iets aan. Ik heb ook het idee dat de accu langer meegaat?

Ga zo door met die roms, en men is heel blij op dit forum
Groetjes @kakie

_/-\o_ l _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ kakie, thanks maar alle eer gaat toch echt naar OMA, ik heb hier slechts lichte modificatie op hoeven toe te passen. Ben er onder tussen wel zo handig in geworden dat ik de hele rom nog eens onder handen gaan nemen.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Kan je misschien mij dan ook even vertellen hoe dat zit met Superuser temp unroot??? Kan ik die daarna weer uitvinken en heb ik dan weer rootacces??? Want dan doet Ziggo tvapp het weer. En moet ik Su bin updaten?????

Ik heb m al 3x opnieuw geinstalleerd, en elke keer als ik dat vinkje neerzet ben ik rootacces kwijt.

groetjes b.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
Ik heb een probleem met de vpn client vpncilla, had ik ook al met 4.0.3 en had de hoop dat dit opgelost zou zijn in 4.1
Ik gebruik vpncilla en die heeft tun.ko nodig:
VpnCilla runs only if the TUN driver (tun.ko) is included in the firmware (this is needed by the Android 4 VPN infrastructure but not from VpnCilla itself). UNFORTUNATELY NOT ALL DEVICE MANUFACTURER YET HAS INCLUDED IT!! Check with "VpnCilla (Trial)" if you are unsure.
Ik krijg nu inderdaad de error: tun device unavailable.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Jongens het lijkt me niet de bedoeling dat deze thread verandert in een "Bel helpdesk WoDo1 voor al uw noob vragen!". Die jongen heeft denk ik wel wat beters te doen. Doe het anders even via PM als je echt op de rand van de afgrond staat. ;)

Om Terry Pratchett te citeren:
"The use of more than 3 question- and/or exclamation marks is the first sign of absolute insanity."

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
thanks Negakinu, ben nu ook lekker even op vakantie in het caribisch gebied.Dus komt er voorloopig even geen nieuwe rom van mij.Heb ik mooi even de tijd om mijn eigen tablet er flink van langs te geven.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Helaas is het scherm van een tomtec 10 ultimate overleden. Weet iemand waar ik eventueel aan dit scherm kan komen? (ik heb het over het glaspaneel met touch interface, dus NIET het zichtbare scherm)

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

WoDo1 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:51:
thanks Negakinu, ben nu ook lekker even op vakantie in het caribisch gebied.Dus komt er voorloopig even geen nieuwe rom van mij.Heb ik mooi even de tijd om mijn eigen tablet er flink van langs te geven.
m.v.g
WoDo1
Geniet ervan! Ik was vorig jaar in Punta Cana, zou willen dat ik er nu weer zat :P Als je terug bent mag je naar JB voor de 2012 versies kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, is dit een goede tablet om films te bekijken, muziek luisteren, eBook lezen, documenten schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ipad van de zaak gekregen en wil mijn tomtec ( met JB van Wodo1)verkopen is hier ook zo een site waar je dit kan doen want hier zitten de kenners,of wordt het gewoon marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:13
linkje werkt niet meer :(
zou dat gefixt kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:14:
Ik heb een ipad van de zaak gekregen en wil mijn tomtec ( met JB van Wodo1)verkopen is hier ook zo een site waar je dit kan doen want hier zitten de kenners,of wordt het gewoon marktplaats
http://tweakers.net/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@klajo, zou niet weten wat er mis is ,want bij mij download gewoon, zelf over de 2G verbinding hier. ook mediafire geeft geen fout melding of wat dan ook, hebben meer mensen hier last van?
m.v.
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11-2024
WoDo1 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 23:20:
@klajo, zou niet weten wat er mis is ,want bij mij download gewoon, zelf over de 2G verbinding hier. ook mediafire geeft geen fout melding of wat dan ook, hebben meer mensen hier last van?
m.v.
WoDo1
Nee hoor. link downloadt prima. Ik heb hem ook even getest, maar voor mijn versie C tablet werkt de wifi toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:13
oke ik heb het probleem gevonden
ik klikte in internet explorer op de link
en toen kreeg ik de melding "oeps de link lijkt niet te werken"
toen heb ik tweakers geopend in chrome en toen lukte het downloaden wel
was mijn fout
kan ik mijn tablet weer updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
@Wodo1 wil je medeauteur worden? kom hier nauwelijks meer en je bent goed bezig verneem ik :) Stelt je in staat de startposts aan te passen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@DaBuzzzzz, Is goed hoor dat vind ik ook wel leuk om te doen. heb erg veel plezier met deze tablet dus blijf voorlopig nog wel even doorgaan. laten we zeggen dat mijn insteek is jelly bean for all. Dus ook voor de andere uitvoeringen van de Ultimate 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Done! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@DaBuzzzz thanks
Gaat de goede kant op met jelly bean , mijn tablet gaat lekker vlot , warmte probleem bij het opladen en tegelijk gebruiken heb ik ook al opgelost. De build.prop tweaks die ook echt iets doen toegepast. Nu nog even een mogelijk om te uploaden vinden dan de rest er ook nog van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Woohooo Wodo1! :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik heb de tablet van mijn broer geleend maar hij was de patroon voor te unlocken vergeten te zeggen. Ik had hem gebeld en hij kon het niet goed uitleggen. Na teveel pogingen te doen vraagt de tablet voor een google login en paswoord. Mijn broer was zijn paswoord vergeten dus we hadden een pasword recovery gedaan.

Ok we hebben dus een nieuw paswoord maar de tablet is niet met wifi verbonden!!!! Wat moeten we nu doen? Kan ik me alsnog verbinden met het internet? In de tablet staat natuurlijk nog het oude paswoord opgeslagen.

Ah en nog iets, ik heb in de bart smit gezien dat er op de doos een sticker plakt van android 4.1; kunnen we die al downloaden?

[ Voor 10% gewijzigd door Cowboy_Henk op 21-10-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Cowboy Henk, je kan de wifi via de ADB aanzetten, even googlen op turn on wifi by ADB. Denk niet dat het hier de aangewezen plek is om uit te leggen hoe je de security van een tablet sloopt , laten we zeggen dat het te doen is weet ik uit eigen ervaring.
m.v.
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds laatste update Dolphin Browser is browser zoooooo traag. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Msschien een domme vraag is er hier nog iemand bezig om android op de tablet zo goed mogelijk te laten werken of is het hier de nieuwe google voor al uw app vragen?

@Musicmaster 1 blik in de play store en het antwoord op je vraag staat daar, dus ik ga dat hier niet herhalen.

Wel apart dat mensen een google Android tablet kunnen bedienen maar blijkbaar nog nooit van www.google.nl hebben gehoord of begrijpen dat het een zoekmachine is. Je kan daar dus dingen mee opzoeken op het internet en dat is best wel groot dat internet . ik zou zeggen geef het eens een poging dan gaat er een werld voor je open.

Zo nu weer naar de orde van de dag. Jelly bean voor de b en c varianten praktisch af. Uploaden(loopt al e.t.a morgen avond) en nog even test draaien. daarna met de aroma installer aan de gang om alles in 1 pakket te maken. De lite versie is ook al bijna klaar die ben ik nu zelf nog aan het uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Tja bedankt dat je me geholpen hebt. Ik heb ook al gegoogled voor mijn vragen maar soms kan je door het bos van google de bomen niet meer zien en dan helpen fora zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
WoDo1; heb je tips voor me om wat dieper in de ROM materie te duiken? Welke tools je gebruikt om ROMs te genereren ed? Wil er ook eens wat meer tijd in steken maar weet zo niet waar ik moet beginnen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:48:
Msschien een domme vraag is er hier nog iemand bezig om android op de tablet zo goed mogelijk te laten werken of is het hier de nieuwe google voor al uw app vragen?

@Musicmaster 1 blik in de play store en het antwoord op je vraag staat daar, dus ik ga dat hier niet herhalen.

Wel apart dat mensen een google Android tablet kunnen bedienen maar blijkbaar nog nooit van www.google.nl hebben gehoord of begrijpen dat het een zoekmachine is. Je kan daar dus dingen mee opzoeken op het internet en dat is best wel groot dat internet . ik zou zeggen geef het eens een poging dan gaat er een werld voor je open.

Zo nu weer naar de orde van de dag. Jelly bean voor de b en c varianten praktisch af. Uploaden(loopt al e.t.a morgen avond) en nog even test draaien. daarna met de aroma installer aan de gang om alles in 1 pakket te maken. De lite versie is ook al bijna klaar die ben ik nu zelf nog aan het uit proberen.
Bedankt voor dit sarcastische antwoord. Ja, ik heb in de playstore gekeken ( enige negatieve opmerkingen is van mij) en ik kan heel goed googlen. Dus dacht dat dit wellicht aan onze tablet lag. Bedankt voor de medewerking. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ krypt, Ik persoonlijk vind de RK29 modding tutorial by wackym een erg fijne gids. daar staan zowel de handmatige commando's voor linux in als wat scripts. Even uitgeprint en je hebt een handig naslagwerk.
mijn linux draaid in een virtuele machine op mijn pc, welke linux je gebruikt is een persoonlijke keuze meeste gaat toch via de command line , mijn keuze is opensuse geworden omdat ik de nieuwste ubuntu niet zo fijn vond werken in combinate met mijn netwerk.

@musicmasters, graag gedaan. sarcasme zit niet van natuure in mij maar werd lijp van al die app vragen.Zal ik je dan toch nog een zetje in de juiste richting geven want volgens google is de beta meer geschikt voor jelly bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hm, voorheen had ik de 4.0.1 (chinese officiele) en daar zat een fijne ereader in.

Ik probeer hem nu terug te vinden voor 4.1, maar ben de naam vergeten en alles wat er een beetje op lijkt is het net niet :).

Weet iemand toevallig welke er in die rom zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Darkangle, dat was volgens mij die van rockchip zelf. Die is genaamd RKEbookreader, ik krijg hem nu wel geinstalleerd maar dan stopt ie gelijk weer.

[ Voor 51% gewijzigd door WoDo1 op 24-10-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Thanks Wodo1, ik ga eens sleutelen. Tot dusverre is de Jellybean lekker rap (draai er nu een weekje of anderhalf op) en het gene wat het meeste opvalt is hoe veel efficienter de tablet is met energie.

Ik zit per dag makkelijk 3-4 uur in het OV, en gebruik hem tijdens reizen voor series en films. Tegenwoordig kom ik thuis met 50% accu, waar voorheen hij of net op was of net de 3% waarschuwing voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb zojuist een Ultimate 10 gehaald.De 8gb versie welke al Android 4 heeft,

Wat zijn nou de voordelen van een Custom rom en welke kan ik het beste nemen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ darkangle , je hebt de booksprovider.apk ook nodig voor die ebook reader, maar die kan ik zo even niet vinden.
Ik was ook bezig om de opstart en achtergrond proccesen tot een minimun te brengen , blijkbaar had ome google het zelfde idee voor de 4.2 die er zo aan komt. Voorbeeld van de grootste bagger app is facebook ,ook al stel je in dat die geen content hoeft op te halen, dan doet ie dat toch op een gegeven moment.Ook al staat de wifi uit en dat slurpt de batterij lekker leeg.Daar gaat android zometeen dus korte mette mee maken, want het ligt meer en deel aan brakke apps dan aan android dat de accu duur beperkt is.

@Seninha, welke staat er dan nu op 4.0 of 4.1?. De meeste custom roms zijn geroot en apps verwijderd waar je meestal toch niets mee doet en juist weer een paar handige toegevoegt. ik denk dat voor jou model nog geen custom rom is.

[ Voor 15% gewijzigd door WoDo1 op 24-10-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Het gaat om model ATP7683 met versie 4.0.3.
Zie net dat er geen Android market op zit!

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Darkangle

Ik gebruik vanaf het begin dat ik deze tablet heb, bijna een jaar. Aldiko ebook reader, die werkt erg goed. In die van Jgelauff zat bookprovider en die kapte er steeds mee, die had ik toen uitgeschakeld en kreeg toen geen meldingen meer dat booksprovider was gestopt. Moonreader is ook wel een aardige. Ook ik heb het idee dat de accu langer meegaat. Ik heb nog een 2012 versie tablet van mijn vrouw, die is niet geroot maar zit standaard facebook en twitter op die is sneller leeg. Ik wacht nog even op Wodo1 tot dat die een rom voor deze versie vrijgeeft en dan denk ik dat ik die dan ook gaat rooten.

@ Wodo 1

Ik had het met je erover dat ik ziggo tv app niet kon laten werken. Inmiddels gevonden waarom ik steeds geen root meer had. Als je een vinkje zet in Su bij temp root, dan werkt die ziggo app gewoon, daarna weer uitvinken en je hebt weer root. Ik ben niet zo'n ster in het gebied van Android, maar af en toe wat proberen en hier op het forum vragen stellen, kom je al een heel eind. Ik zit met smart te wachten tot je de rom voor de Tomtec/Xiron 2012 hebt gebakken.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige kans dat op basis van de 2011 versie een Jellybean versie voor de 2012 tablet gemaakt kan worden?

edit: Of een goede guide voor een complete android mod n00b waarmee ik een introductie krijg hoe dit te maken. Heb wel redelijk wat linux ervaring op de desktop en ben niet te beroerd om mijn eigen kernels te bakken ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
mooi dat er weer developer intresse is hier. Had ik net een mooi stekkie gevonden om te uploaden komen er 6 cruise ships binnen met gemiddeld 5000 man er op, gelijk het hele internet hier ingestort, anders had ik de b en c variant van de ATP7526 er al op staan .Maar ja uploaden met 100bytes per seconde is echt niet leuk als je 200mb moet doen.
Begin ook een beetje het overzicht kwijt te raken door al die model nummers van dit ding. Correct me if i'm wrong maar er is dus een
ATP7526 A,B en C dan een ATP7659 (volgens mij ook nog een ATP7659-B, maar dat weet ik niet helemaal zeker)en dan nu ook nog een ATP7683 en ze heten allemaal Ultimate 10 das lekker handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik wil me er zeker in gaan verdiepen. Nadeel is dat ik ook de 1e versie heb.
Zou het niet handig zijn om een overzichtje met wijzigingen ergens neer te zetten? Hierin kunnen we dan verwerken wat de wijzigingen zijn tov. de 1e versie (aanpassingen aan de wlan module, rotation settings etc.)
Wellicht is zou het dan mogelijk zijn om in de installer (evt. Aroma) te selecteren welk device je hebt om zoedoende de wijzigingen door te voeren. Of gaat dat niet weken vanwege verschillende kernels.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2014
WoDo1,

Ik heb de Ultimate 10, versie ATP7526 eind 2011.( je vroeg om bevestiging) Dus je bent niet wrong.
Trouwens hulde voor al je goede werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1,

Hi ik heb de Ultimate 10 versie ATP7569 met een custom rom van jgelauff alleen daar werkt de rotation niet.... Enig idee wanneer we van jou de rom kunnen verwachten voor dit model....
Maar geniet eerst nog maar van je vakantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WODO1

Ik wil je niet gek maken maar ik weet uit betrouwbare bron dat TOMTEC ook nog gerefubishede Ultimates terug heeft gebracht op de markt in nieuwe jasjes. bv harware van Model a in en jasje van ATP7683

Om het allemaal maar ingewikkeld te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@rampar25 das dan idd ook leuk,verklaard dan ook meteen waarom de helpdesk te beroerd is om een touchscreen op te sturen.Die hebben ze zelf nodig.

Weet iemand dan een goed systeem info tooltje.Bij de meeste kom je alleen de cpu en gpu info tegen maar niet de rest van de sensors. En die info hebben we juist nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bezet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06-2021
@WoDo1 Misschien heb je hier iets aan? http://tinyurl.com/cdtyveh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ bezet , thanks dat is het beter werk. gaan we even mee aan de slag. even bedenken hoe we dat in een logisch en overzicht schema zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrydejager
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
[foutieve typenummer aangepast]

Ik heb een export gedaan op mijn "TomTec ATP7526" met de bovengenoemde tool "Andriod System Info 1.24.1", zie ASI output TomTec ATP7526 Ultimate10

Zelf kan ik wel testen met nieuwe firmwares al ben ik (nog) niet bekend met het aanpassen van bestaande firmwares, al wil ik dit wel leren. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door berrydejager op 29-10-2012 10:00 . Reden: foutieve typenummer aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ asdj, Ik mag toch hopen dat je een type foutje met de bestandsnaam hebt gemaakt als er nu ook nog een atp 7536 is ga ik gillen, Ander vraagje heb jij een a, b of c versie, denk dat je een a variant heb gezien die info.kan je zien als er een product nummer op je tabelt staat

Wat ik niet mee krijg met dit tooltje is welke wifi er nu in zit, al kan ik op mijn klompen aan voelen dat er dus een samsung zit bij de a versie en bij de rest een realtek volgens de init.rc in de boot .img
De atp7526 heb ik goed in beeld , het gaat meer om de ander modellen. Ben al bezig om een matrix model te maken zodat duidelijk word wat er nou waar in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
Kun je deze informatie niet uit de kernel configuratie halen?
Middels:
adb pull /proc/config.gz ~/android/sources/kernel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ RogierE ,thanks gaan we proberen. is daar soms ook een terminal command voor of via busy box ofzo?, mijn usb kabel is brak en weigerd af en toe dienst.

[ Voor 20% gewijzigd door WoDo1 op 26-10-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bezet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06-2021
Hier een dump van de ATP7659 #1204271 (Firmware C)
Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste