Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
LLEEDD schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Die van mij laad ook niet meer op... :(
Had de Blokker gemaild en ze hebben me wel een nieuw type oplader opgestuurd maar helaas helpt dat ook niet. Ik denk dat het aan de aansluiting ligt of anders aan de batterij.. Misschien maar mee terug (heb alleen geen bon meer...) of hem anders open maken om te zien of ik zelf de aansluiting kan repareren of er een andere batterij in kan zetten.
Bij mij hetzelfde, had een Xiron 10" 2.3 en reeds 2 opladers verder...
Nu bleek de aansluiting op de TAB brak te zijn, ben terug gegaan naar het filiaal van Blokker Alexandrium en heb een nieuwe TAB meegekregen ennnnnn, gelijk versie 4.0 ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Heb iets waar ik echt niet uitkom...
Heb ivm een brakke aansluiting op een Xiron 10" 2.3 nu van Blokker een nieuwe Xiron 4.0 meegekregen maar de app playstore doet het niet...

Indien ik rechtsboven in het scherm op dat applicatie tekentje (6 vierkantjes) druk zie ik de apps staan, daar staat geen playstore tussen.
Indien ik via instellingen/apps/gedownload kijk staat Google playstore er wel tussen maar als ik daar op druk kan de app niet verplaatsen naar bijvoorbeeld mijn bureaublad en ook de app niet openen, alleen bijvoorbeeld stoppen, updates verwijderen, gegevens wissen enz..
Heb al van alles geprobeerd maar t lukt niet...
Hoe krijg ik playstore als app op mn bureaublad?

[ Voor 4% gewijzigd door evdv op 24-08-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:25
Je moet de instellingen een optie “Google apps in Launcher” (oid) kunnen vinden, even een vinkje plaatsen en dan zou het moeten werken. Of je installeert een van de geroote roms, daar werkt de Play Store meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
hcQd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:55:
Je moet de instellingen een optie “Google apps in Launcher” (oid) kunnen vinden, even een vinkje plaatsen en dan zou het moeten werken. Of je installeert een van de geroote roms, daar werkt de Play Store meteen.
Deze optie kan ik niet vinden helaas, zie nu ook dat de app "maps" ook niet zichtbaar is maar wel bij gedownloade apps staat, gek word ik ervan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mijn oplossing om de Play Store op je bureaublad te krijgen;

1. Download de nieuwe Play Store app via de volgende link: http://no.nl/HITF
2. Installeer het vervolgens.
3. Accepteer de voorwaarden en voilà!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
contrast schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:06:
Mijn oplossing om de Play Store op je bureaublad te krijgen;

1. Download de nieuwe Play Store app via de volgende link: http://no.nl/HITF
2. Installeer het vervolgens.
3. Accepteer de voorwaarden en voilà!
De link heeft volgens mij niets met Play Store te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

evdv schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:19:
[...]
Deze optie kan ik niet vinden helaas, zie nu ook dat de app "maps" ook niet zichtbaar is maar wel bij gedownloade apps staat, gek word ik ervan....
Settings -> Developer options -> en dan helemaal rechts onderaan: Google application [vinkje aan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
evdv schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:31:
[...]

De link heeft volgens mij niets met Play Store te maken...
Dat is de Play store app, heb het gisteren zelf nog geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Ik heb de Xiron ultimate van de Blokker, en dan versie van dit jaar, dus die zonder bluetooth helaas. ICS was standaard aanwezig. Nu was ik wat aan het prutsen met diverse bluetooth USB dongles, maar dat werkt helaas niet. Nu verwacht ik dat dat komt door het ontbreken van drivers/modules in/van de kernel.

Omdat de ultimate van vorig jaar wel bluetooth on board heeft, zat ik te denken om de ICS rom van die TomTec op mijn Xiron te zetten. Zou dat kunnen, of kunnen jullie nu al aangeven dat dat grote problemen gaat geven?
Is er altijd een manier om weer terug te keren naar de huidige ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
evdv schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:16:
[...]

Bij mij hetzelfde, had een Xiron 10" 2.3 en reeds 2 opladers verder...
Nu bleek de aansluiting op de TAB brak te zijn, ben terug gegaan naar het filiaal van Blokker Alexandrium en heb een nieuwe TAB meegekregen ennnnnn, gelijk versie 4.0 ICS :)
Misschien moet ik ook maar met mijn tablet terug naar de winkel echter heb ik de bon niet meer... En vrees dat ik zonder bon weinig aanspraak op garantie heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LLEEDD schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:13:
[...]

Misschien moet ik ook maar met mijn tablet terug naar de winkel echter heb ik de bon niet meer... En vrees dat ik zonder bon weinig aanspraak op garantie heb...
Je kan het proberen met een kopy van je pintransactie. Meestal voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:21:
Ik heb de Xiron ultimate van de Blokker, en dan versie van dit jaar, dus die zonder bluetooth helaas. ICS was standaard aanwezig. Nu was ik wat aan het prutsen met diverse bluetooth USB dongles, maar dat werkt helaas niet. Nu verwacht ik dat dat komt door het ontbreken van drivers/modules in/van de kernel.

Omdat de ultimate van vorig jaar wel bluetooth on board heeft, zat ik te denken om de ICS rom van die TomTec op mijn Xiron te zetten. Zou dat kunnen, of kunnen jullie nu al aangeven dat dat grote problemen gaat geven?
Is er altijd een manier om weer terug te keren naar de huidige ROM?
Is geen probleem. Draai al 8 maanden op Tomtec rom op mijn Xiron. Hetzelfde apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
WoC schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:38:
[...]
Settings -> Developer options -> en dan helemaal rechts onderaan: Google application [vinkje aan]
Gevonden! mijn dank is groot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ni
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08-2024

0ni

Balen man! Ik heb hem opgestuurd en ongerepareerd terug gekregen omdat er een custom rom op zit...
En omdat hij leeg is en dus het oplaad probleem heeft is hij nu officieel overleden...
LLEEDD schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Die van mij laad ook niet meer op... :(
Had de Blokker gemaild en ze hebben me wel een nieuw type oplader opgestuurd maar helaas helpt dat ook niet. Ik denk dat het aan de aansluiting ligt of anders aan de batterij.. Misschien maar mee terug (heb alleen geen bon meer...) of hem anders open maken om te zien of ik zelf de aansluiting kan repareren of er een andere batterij in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
0ni schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:11:
Balen man! Ik heb hem opgestuurd en ongerepareerd terug gekregen omdat er een custom rom op zit...
En omdat hij leeg is en dus het oplaad probleem heeft is hij nu officieel overleden...

[...]
Wat bizar dat ze een hardware probleem niet willen oplossen aangezien er andere software op staat... Hoe weten ze eigenlijk dat er een andere rom opstaat als hij niet meer oplaad?
Een andere gebruiker was er gewoon mee naar de winkel gegaan en kreeg toen een nieuwe mee misschien een idee?!
Aangezien ik er ook een custos rom op heb staan plus dat ik geen bon heb zie ik het wat somber in...
Zou het heel moeilijk zijn om het oplaad probleem zelf te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hier even mij verhaal kwijt over TomTec Support.
Ik had 1 van de eerste series waarvan het scherm los kwam.
2 maanden geleden mocht ik mijn tablet op sturen naar TomTec. Dus dat deed ik. 3 weken later kreeg ik hem helaas gerepareerd retour met nog steeds stof onder het scherm en het scherm zat nog los. Er zat een briefje bij dat ze mijn probleem niet konden vinden.
Ik heb direct gebeld met de support desk. De mevrouw aan de telefoon ging er voor zorgen dat iemand van de technische dienst mij terug gaat bellen. 3 dagen later kreeg ik een mail dat ik hem terug mocht sturen onder een antwoord nummer en dat ze de zo snel mogelijk gaan repareren. Na een ander halve week geen respons dus heb ze een mail gestuurd, dezelfde dag kreeg ik een mail dat hij niet meer te repareren is en dat ik een nieuwe krijg. Helaas waren de nieuwe pas over 2 weken weer te leveren.
Dit was 2 weken terug en kreeg vandaag via de post een nieuwe TomTec van ze. :) vanavond als er tijd is ff de tablet testen, maar ik neem aan dat alles werkt.

Wou dit even kwijt :)

Verwijderd

Is there any way to enable USB charging? I can't find any car charger in Poland ;-(
Regards.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu helaas na 9 maanden gebruik ook een oplaadprobleem met mijn Xiron. Contact gehad via mail met Xiron Helpdesk en krijg na overmaken € 11,95 een nieuwe oplader wat hopelijk de oplossing is. Wat alleen niet netjes is dat men mij eerst de € 11,95 laat overmaken en dan per mail laat weten dat de adapter niet op voorraad is. Weet dus niet wanneer ik hem krijg, pfffff. Gelukkig zit er nog enige juice in mijn batterij dus mocht dit niet de oplossing zijn kan ik al mijn persoonlijke gegevens deleten alvorens hij wordt omgeruild bij de Blokker.
Volgende keer toch maar een bekender merk tablet kopen zodat spareparts makkelijker te krijgen zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:11:
Ik heb nu helaas na 9 maanden gebruik ook een oplaadprobleem met mijn Xiron. Contact gehad via mail met Xiron Helpdesk en krijg na overmaken € 11,95 een nieuwe oplader wat hopelijk de oplossing is. Wat alleen niet netjes is dat men mij eerst de € 11,95 laat overmaken en dan per mail laat weten dat de adapter niet op voorraad is. Weet dus niet wanneer ik hem krijg, pfffff. Gelukkig zit er nog enige juice in mijn batterij dus mocht dit niet de oplossing zijn kan ik al mijn persoonlijke gegevens deleten alvorens hij wordt omgeruild bij de Blokker.
Volgende keer toch maar een bekender merk tablet kopen zodat spareparts makkelijker te krijgen zijn. :'(
Meestal ligt het niet aan de oplader maar aan de AC connecter in de behuizing.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand de stock rom van de Xiron ATP 7659 ?
Of een custom rom waarbij het draaien van het scherm wél werkt?
Heb alle 2012 rom geprobeerd van de TS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:52:
[...]

Meestal ligt het niet aan de oplader maar aan de AC connecter in de behuizing.
Hoop van niet. Zo ja, wat kan ik hier aan doen ?

Overigens is de service van Xiron dramatisch. Heb nu een paar mails gestuurd, telefonisch verzocht mij te bellen omdat ik wil weten wanneer de adapter komt. Er wordt gewoonweg doodleuk niet meer gereageerd. In een woord WAARDELOOS ! Ik koop echt nooit meer een lowbudget tablet. Volgende keer gewoon een ASUS of zo.
Rommel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:17:
[...]

Hoop van niet. Zo ja, wat kan ik hier aan doen ?
Je zou de behuizing open kunnen maken om de connector te controleren. Er zijn heel veel mensen met deze klacht en als ze de tablet dan terugsturen onder garantie krijgen ze weer een nieuwe met hetzelfde probleem. De AC connector is gewoon de zwakke plek van dit ding. Ik zelf blijf er gewoon vanaf op het moment dat hij oplaad en gebruik hem alleen op batterij. Na even priegelen brandt het lampje en laadt hij op. Het is inderdaad erg jammer, het zou een leuke tablet zijn als hij iets beter gebouwd was. Ik ben nu naar de Pipo M1 aan het kijken. Ook een 9,7" tablet maar met een stuk betere kwaliteit.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff snel naar de Blokker gereden. Hadden nog een oplader liggen. Een met een haakse aansluiting. Deze klikt veel beter vast en gelukkig hij laadt op. Mag hem lenen totdat ik mijn nieuwe binnen heb. Pluim voor Blokker, zo kan het dus ook!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Heeft iemand al eens deze rom geprobeerd? Of is het verspilde moeite?
http://www.slatedroid.com/topic/37048-rom-cyanogenmod-10/

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:38

Xaphod

Inara profiel

het lijkt me dat deze voor een Allwinner A10 bedoeld is en niet voor een Rockchip.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

• Negakinu
Andere chipset. Tevens zijn er voor onze tablet geen nieuwere ROMs beschikbaar dan degene die in dit topic staan. Helaas. :)

too old, too cold

Verwijderd

@soeskip

Dit is voor de allwinner A10 processor, gaat niet werken op RK2918.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk kan hier iemand me helpen.

Ik heb best een lang verhaal wat het probleem nou eigenlijk is maar de uiteindelijke vragen zijn kort en simpel dus ik zal iedereen de rest besparen ;-)

> Ik zoek een non-rooted Stockrom voor de 2012 versie - ATP7659 - nr 1204271
Als dat al bestaat :-S

> En ik zou heel graag zelf een image willen maken, de handleiding uit onderstaande link wil maar niet lukken. De drivers werken om de een of andere rede niet. Zijn er nog ergens andere die wel werken?

http://www.androidtablets.net/forum/rockchip-rk2818-tablets/14065-tutorial-how-backup-restore-fs.html

Ik heb inmiddels flink hoofdpijn van het hele gebeuren dus als iemand me de goede kant op wil helpen zou ik enorm dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

De originele drivers kun je hier weghalen: http://portal.tom-tec.eu/...timate-10-android-23.aspx (en dan kiezen voor de batch-tool).
Daar zitten 32 en 64 bit drivers in, je moet wel de juiste kiezen.

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
In de openingspost staat een link naar de stock-rom van de ATP7659 onder het kopje "Terug flashen naar StockROM".

Verwijderd

Dank voor jullie antwoord helaas nog geen succes.

Voor wat betreft de drivers, die van de link zijn voor de android 2.3 bedoelt en deze tablet kwam pre-installed met 4.0.3 verder begin ik bang te worden dat ik misschien sowieso iets fout heb gedaan bij het installeren van drivers. In mijn pogingen verschillende drivers te proberen heb ik op een gegeven moment in het stuurprogramma tabje bij de eigenschappen van het apparaat op verwijderen geklik. Sinds dien installeert hij eigenlijk geen enkel driver meer. Krijg steeds de melding dat er geen stuurprogramma's voor het apparaat gevonden kunnen worden. Is er misschien een manier om ze er manual in te zetten?

De StockROM uit de opening post had ik al eens geprobeerd, bij deze versie roteert het scherm niet. Is daar misschien gewoon iets dat ik over het hoofd zie of is die ROM gewoon niet compatible met mijn device. Ik zal hem nog eens proberen.

Iig geval alvast bedank voor de snelle reacties hoop er met jullie hulp uiteindelijk wel uit te komen.

• RogierE
Mbt het roteren van het scherm, daar zijn al eerdere post over geweest maar dan icm de een custom rom. Volgens mij zijn er 3 variaties (zie hier) van het tablet in omloop, aan het versie nummer kun je zien welke je moet hebben maar er waren ook tablets zonder een versienummer. Ik zat even terug te zoeken en misschien moet je even de post van keultje lezen en de reactie van redah hierop.

Mbt de drivers: Ik neem even aan dat je de tablet probeert te starten in de update modus om te kunnen flashen?
Dus de volgende handelingen uitvoert: "tablet uit ->tablet gevoed met netspanning -> USB kabel in PC -> Esc knop op de tablet indrukken en houden -> USB kabel in tablet".
Zie je in de "device manager" van Windows wel het apparaat? Kijk bij "other/unknown devices" of bij "RK29 device"
-> zo ja, klik rechts op het apparaat en selecteer "update driver software". De rest spreekt voor zich (hoop ik).
-> zo nee, volgens de handleiding van TomTec moet je "Keep the ESC button on your tablet pressed and at the same time push a pointed object into the Reset opening". Even goed op letten wat de reset opening is, dus niet in de microfoon prikken.

Laat maar weten of het lukt of dat je nog andere problemen tegen komt.

Verwijderd

Het versie nummer van mijn device komt in geen van drie gevallen overeen deze is namelijk: 1204271, Misschien inmiddels dus een 4e versie in omloop??. Dat zal ongetwijfeld zijn waarom ik ook zo veel problemen ervaar. In het hele forum nog maar een post gevonden met hetzelfde nummer.
(trouwens even voor de duidelijkheid dat men niet denkt dat ik te lui ben zelf het forum door te spitten veel van de oplossingen en links in dit forum heb ik reeds uitgeprobeerd, niet dat ik de verwijzingen niet waardeer het is inmiddels zo'n een enorme bult aan info geworden waar ik ongetwijfeld nog lang niet alles van gezien heb).

Het Flashen is overigens geen probleem en ook de driver daarvan werkt uitstekend herkend het apparaat gewoon als "RK29 device" (ik had trouwens begrepen dat flashen juist beter zonder voeding kan omdat met soms voor problemen zorgt, maar goed dat terzijde).

Het driver probleem dat ik beschrijf ervaar ik als ik zelf een image probeer te maken, lang verhaal waarom dat nodig is. Maar het probleem is dus dat ik geen verbinding krijg met ADB. Maar in de link van de reactie van redah beschrijft hij hier ook iets over dus ik ga weer even proberen of ik verder kom.

thnx alvast and keep you poster

Het wil nog altijd niet lukken :'(
Dit hele android gebeuren is dan ook wel nieuw voor me maar had gehoopt er toch redelijk uit te komen zelf.

Wat ik dus probeer te doen is een image te maken van mijn tablet zoals hij nu is. Ik heb in totaal 30 stuks en wil niet bij allemaal afzonderlijk de instellingen en apps moeten doen. Ik volg deze handleiding Link Redelijk straight forward,... maar blijf dus op de device herkenning hangen. De eerste keer dat ik het deed ging het tot en met "adb push rkdump /data/" goed en bij "adb shell" vond hij geen device. Na gepiel met drivers vind hij zelfs bij die eerste stap niets meer.

De oplossing zoals Redah (en andere voor hem) hem geeft over het toevoegen van 0x2207 in de adb_usb.ini snap ik eerlijk gezegd niet kan namelijk het hele bestand niet vinden. Wat zie ik over het hoofd jongens??
Sla ik iets over? ik heb namelijk geen google drivers en deze map "<sdk>\extras\google\usb_driver\" is er bij mij ook niet? Ongetwijfeld doe ik van alles fout maar ik snap gewoon niet waar ik de fout maak.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2012 13:23 . Reden: Update ]

• RogierE
De handleiding die je volgt is voor tablets met Rockchip 2818, de Tomtec ultimate heeft een Rockchip RK2918... Het idee zal wel hetzelfde zijn maar de drivers kunnen wel eens anders zijn. Heb je daar de adb versie ook vandaan? Zo ja, installeer dan eens de Android SDK. Dan kom je het bestand adb_usb.ini ook wel tegen en kun je het aanpassen. Wel even de andere adb versie verwijderen of je path aanpassen.

Je hebt toch wel op je tablet "USB foutopsporing" aanstaan?

Ik kom inderdaad maar in een andere post tegen met je serienummer. 1204271, wel meerdere 1205273, maar dat zal weer een nieuwere zijn dan de jouwe. Zijn al je 30 tablets van het zelfde versie nummer?

Wat was het resultaat dan van "adb push rkdump /data/"?

In de handleiding ontbreekt eigenlijk de controle slag of de drivers goed geïnstalleerd zijn. Dit kan door "adb devices" te typen. Als resultaat krijg je dan een lijst (met 1 device) als de drivers goed geïnstalleerd zijn.

Laat maar horen of het lukt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Even een stom vraagje. Ik ben een tablet van een collega aan het updaten (apt 7659 ultimate 10), of beter gezegd, daar wil ik aan beginnen.

Er stond ergens in dit topic dat Jgeluaff's 4.0.3-4 daar het beste voor is (is dit zo?) echter, de download ontbreekt op pagina 1.

Mis ik iets of was dit een laatste beta van hem die nooit helemaal functioneel is achter gelaten, en moet ik dus de 3 versie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
Darkangle schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:51:
Even een stom vraagje. Ik ben een tablet van een collega aan het updaten (apt 7659 ultimate 10), of beter gezegd, daar wil ik aan beginnen.

Er stond ergens in dit topic dat Jgeluaff's 4.0.3-4 daar het beste voor is (is dit zo?) echter, de download ontbreekt op pagina 1.

Mis ik iets of was dit een laatste beta van hem die nooit helemaal functioneel is achter gelaten, en moet ik dus de 3 versie hebben?
Volgens mij zijn de versies van jgelauff voor de oudere versies en heeft alleen Redah een werkende versie voor het type 7659 geplaatst eind april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Welke niet in de TS staat :(

Ok, jammer dan, dan moet hij het maar lekker met de stockrom doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Darkangle schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:43:
Welke niet in de TS staat :(

Ok, jammer dan, dan moet hij het maar lekker met de stockrom doen :(
Van jgelauff zag ik:

voor de ATP7526 versie 2012 en de ATP7659:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
http://www.mediafire.com/?hxaa5geq6delshk
versie met 1GB app space extra sdcard als internal sdcard /sdcard en 1,64GB als external_SD
http://www.mediafire.com/?a84alh3itvhagit

enkele tips:

na installatie zet dan de volgende opties uit:
settings --> datagebruik --> mobiele gegevens
settings --> opties voor ontwikkelaars --> GPU-rendering afdwingen
settings --> over tablet --> aanvullende systeemupdates --> Auto check update

De versie van Redah staat er volgens mij niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 18:21
Ik heb sinds paar dagen een Xiron Ultimate 10. Type ATP7659 (1205256)
Versie 2012 met 4.0 er al op.
Heb al sinds 1e dag ROM geinstalleerd:
Van jgelauff ATP7659:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD

Dit meteen gedaan omdat in standaard rom geen Contacpersonen en Agenda in zaten!!
Contacten wel te synchroniseren maar geen mogelijkheid om deze te openen.
Tevens geen Agenda. Erg vreemd.

Roteren werkt niet in de rom van jgelauff, maar is niet zo'n probleem.
Wat wel lastig is een probleem met Wifi, als ik Wifi zo instel dat ie uitgaat wanneer scherm uitgaat en device in 'sleep'mode, en de tablet zet ik weer aan na bijv 6uur, dan start Wifi verbinding niet meer op.
Kan Wifi niet uit/aan schakelen, doet ie ook niet meer.
Moet de tablet dan uit/aan zetten en dan doet ie het weer.
Nu zo ingesteld dat Wifi altijd aan blijft staan, dan geen probleem.

Wat ik me afvraag is heeft iemand daar ook last van (gehad) ?
Of zou dit een probleem in tablet kunnen zijn.
Wat ook kan dat in laatste type een andere wifi driver moet zitten, doe maar een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
janegsm schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:55:
Ik heb sinds paar dagen een Xiron Ultimate 10. Type ATP7659 (1205256)
Versie 2012 met 4.0 er al op.
Heb al sinds 1e dag ROM geinstalleerd:
Van jgelauff ATP7659:

Dit meteen gedaan omdat in standaard rom geen Contacpersonen en Agenda in zaten!!
Contacten wel te synchroniseren maar geen mogelijkheid om deze te openen.
Tevens geen Agenda. Erg vreemd.

Roteren werkt niet in de rom van jgelauff, maar is niet zo'n probleem.
Roteren en Wifi werken bij mij wel prima in de Jgelauf ROM. Heb je wel de goede geïnstalleerd? Niet kunnen roteren is een teken dat je de verkeerde hebt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janegsm
Ik heb de Jgelauf ROM 4.0.3-4 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn tablet geugrade met de officiele rom maar wil het weer terug naar fabrieksinstellinen zetten maar dan wordt er om een code gevraagd ? Ik heb volgens mij nooit een code ingevoerd. Is hierbeen oplossing voor

• Remco41
janegsm schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:10:
Ik heb de Jgelauf ROM 4.0.3-4 geinstalleerd.
Wifi in sleepmode zou ook moeten werken.
Het uitschakelen van wifi als deze niet meer werkt duurt een minuut of 5.Je moet dus even geduld hebben. Daarna werkt het weer.
Het kan zijn dat de ROM's niet helemaal goed werken op de laatste serienummers. Het zou kunnen zijn dat de hardware iets verschilt.

• janegsm
Remco41 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:54:
[...]
Wifi in sleepmode zou ook moeten werken.
Het uitschakelen van wifi als deze niet meer werkt duurt een minuut of 5.Je moet dus even geduld hebben. Daarna werkt het weer.
Het kan zijn dat de ROM's niet helemaal goed werken op de laatste serienummers. Het zou kunnen zijn dat de hardware iets verschilt.
Ik heb nu Wifi ingesteld dat ie aanblijft. Uiteraard hoger accu verbruik onderweg, zal wel vaker scannen naar routers. Zal us de scan tijd kan aanpassen maybe scheelt dat.

Ik zal nog eens verder testen met die Wifi. Kijken of ie idd weer opkomt naar x tijd.
Laatste nieuwe model is niet altijd een voordeel, zit soms idd andere hardware in.

• janegsm
Deze tablet, Xiron Ultimate 10. Type ATP7659 (1205256)
heeft maybe toch wat andere hardware inzitten ofzo.
Krijg onder xp en ook onder win7 geen juiste usb drivers gevonden voor deze tablet.
Met geen van de verschillende gevonden rockusb drivers krijg ik ADB connectie met het device.
Wel werkend als master storage.
Als ik dit uitzet en vinkie aan bij USB foutopsporing, lukt het me niet om te connecten.
Meerdere opties uitgeprobeerd om in recovery mode te komen, maar mocht ook niet baten.

Hopelijk kan iemand me helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door janegsm op 26-09-2012 21:31 ]

• Remco41
janegsm schreef op woensdag 26 september 2012 @ 21:30:
Deze tablet, Xiron Ultimate 10. Type ATP7659 (1205256)
heeft maybe toch wat andere hardware inzitten ofzo.
Krijg onder xp en ook onder win7 geen juiste usb drivers gevonden voor deze tablet.
Met geen van de verschillende gevonden rockusb drivers krijg ik ADB connectie met het device.
Wel werkend als master storage.
Als ik dit uitzet en vinkie aan bij USB foutopsporing, lukt het me niet om te connecten.
Meerdere opties uitgeprobeerd om in recovery mode te komen, maar mocht ook niet baten.

Hopelijk kan iemand me helpen.
Werkt het met de drivers van de Batchtool van de site van Xiron. Deze bevat Rockchip USB Drivers.

https://helpdesk.xiron.eu...oid.aspx?KBSearchID=14906

• janegsm
Remco41 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 07:50:
[...]

Werkt het met de drivers van de Batchtool van de site van Xiron. Deze bevat Rockchip USB Drivers.

https://helpdesk.xiron.eu...oid.aspx?KBSearchID=14906
Ik heb nu oa RKDeviceManage aan de praat. Tablet Opgestart met 'Esc' en power-toets.
Hierbij werd de driver juist overgenomen door Windows.
Alleen als het device normaal gestart is, ziet windows het als een ander device ( 'Ultimate' ) en als ik dan 'RK29' driver kies wordt deze geladen maar werkt niet goed.
Onder Windows 7 x64 en Windows xp geprobeerd.

Maar ik zie dat in de Rockchip Batch Tool 1.4.zip op de Xiron-site nog andere drivers zitten voor windows dan die ik in de Rockchip_Batch_Tool_v1.4.zip die ik al had, heb zitten.
Vanavond eens proberen.

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:56
In de winkel en ook op de webshop zag ik dat er een 8 GB model bij is gekomen en dat de prijs van het 4 GB model verlaagd is:

Tomtec Ultimate 10 8GB Android 4 Tablet: € 169,99

Tomtec Ultimate 10 4GB Android 4 Tablet: € 159,99

Bovendien zat er een sticker op de dozen:

ANDROID 4.1 JELLYBEAN
Binnenkort beschikbaar voor deze tablet
Voor instructies: helpdesk.tom-tec.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janegsm schreef op woensdag 26 september 2012 @ 13:11:
[...]

Ik heb nu Wifi ingesteld dat ie aanblijft. Uiteraard hoger accu verbruik onderweg, zal wel vaker scannen naar routers. Zal us de scan tijd kan aanpassen maybe scheelt dat.

Ik zal nog eens verder testen met die Wifi. Kijken of ie idd weer opkomt naar x tijd.
Laatste nieuwe model is niet altijd een voordeel, zit soms idd andere hardware in.
Tip, download Wifi-fixer uit Playstore. Mijn wifi ging wel aan maar snelheid zakte vaak. Ik heb nu na opstarten gewoon volle bak. Wellicht lost het jouw probleem ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
jack2 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:46:
In de winkel en ook op de webshop zag ik dat er een 8 GB model bij is gekomen en dat de prijs van het 4 GB model verlaagd is:

Tomtec Ultimate 10 8GB Android 4 Tablet: € 169,99

Tomtec Ultimate 10 4GB Android 4 Tablet: € 159,99

Bovendien zat er een sticker op de dozen:

ANDROID 4.1 JELLYBEAN
Binnenkort beschikbaar voor deze tablet
Voor instructies: helpdesk.tom-tec.eu
Dat zou wel mooi zijn als dit ook op de huidige 4GB versies zal draaien, Jellybean is echt een verademing qua performance op de meestel toestellen/tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:17
ik heb al een jelly bean rom gevonden voor een rk2918 tablet alleen zelf geen tijd om er op korte termijn een rom voor dit tablet mee te bakken. Misschien iemand anders eens zin om ons hier te verblijden met een leuke rom.

http://www.yuandaocn.com/...pe+Function%5D&mov=1&i=-1
kies voor de N12豪华版-4.1.1-20120904-ALL-正式版固件

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
ik was ook al met deze bezig, had deze rom gevonden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1903745
start op, maar zit nu nog met de scherm rotatie te vechten. maar begint tenminste ergens op te lijken.
Yes Yes Yes ,jelly bean op mijn Ultimate 10 v2011. So far so good cpu op 1,2 GHZ , rotatie werkt ( sensor bestanden verwisseld), netwerk online. d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door WoDo1 op 01-10-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:17
WoDo1 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 16:46:
ik was ook al met deze bezig, had deze rom gevonden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1903745
start op, maar zit nu nog met de scherm rotatie te vechten. maar begint tenminste ergens op te lijken.
Yes Yes Yes ,jelly bean op mijn Ultimate 10 v2011. So far so good cpu op 1,2 GHZ , rotatie werkt ( sensor bestanden verwisseld), netwerk online. d:)b
mooi resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
yep alleen het flashen naar de tablet was een ramp, zeker 5 keer moeten weg schrijven en toen kwam ie pas door de check heen.geen idee waarom. Maar goed, de aanhouder wint. moet zeggen loopt vlot, maar ga nu toch eerst even de Duitse taal er uit slopen want word er gek van.

nog even de puntjes op de i zetten en dan kan ik morgen een jelly bean voor de Ultimate 10 model 2011 uploaden. loopt echt snel. heb al diverse tweaks in de buid.prop gezet en dat valt niet tegen. alleen nog de bluetooth aan de praat krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door WoDo1 op 01-10-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
Keep up the good work _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Nou daar is ie dan ;) , alle eer gaat naar OMA op XDA. Ik heb alleen wat hoeven te knippen en plakken.
LET OP deze is alleen voor het model 2011, das de gene met bluetooth ( al hoe wel dat ie het nog niet doet)
na flashen start de tablet op in recovery dan moet je even de nand fix.zip draaien ( dus op de sd kaart zetten!) en dan klaar. anders ziet ie het Nand geheugen niet. Eerste keer opstarten duur wel even( ongeveer 3 a 4 minuten, voelt alleen als veel langer) en als de tablet dan beeld geeft duurt het ook nog even vandaar dat ie de eerste keer wat sloom aan voelt, je merkt snel genoeg of alles op de achtergrond klaar is. Er zullen best nog wel andere dingen behalve de bluetooth het niet doen. Fix deze dan en geef dat dan ook even aan mij door of geef je probleem door en dan kijk ik of ik het kan fixen. Dit is pas de eerste versie dus er zal heus nog wel het een en ander aan mankeren

bij deze het linkje
http://www.mediafire.com/?l5yb00ml8b4dv3w
m.v.g
WoDo1 B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Top en bedankt! Vanavond flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Hydro13,

Ik had net hetzelfde probleem en heb een oplossing gevonden door de Android SDK USB drivers te wijzigen: Verwijderd in "Tomtec Excellent 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999

Wokschotel

Op 6 wielen

WoDo1 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:53:
Nou daar is ie dan ;) , alle eer gaat naar OMA op XDA. Ik heb alleen wat hoeven te knippen en plakken.
LET OP deze is alleen voor het model 2011, das de gene met bluetooth ( al hoe wel dat ie het nog niet doet)
na flashen start de tablet op in recovery dan moet je even de nand fix.zip draaien ( dus op de sd kaart zetten!) en dan klaar. anders ziet ie het Nand geheugen niet. Eerste keer opstarten duur wel even en als de tablet dan beeld geeft duurt het ook nog even vandaar dat ie de eerste keer wat sloom aan voelt, je merkt snel genoeg of alles op de achtergrond klaar is. Er zullen best nog wel andere dingen behalve de bluetooth het niet doen. Fix deze dan en geef dat dan ook even aan mij door of geef je probleem door en dan kijk ik of ik het kan fixen. Dit is pas de eerste versie dus er zal heus nog wel het een en ander aan mankeren

bij deze het linkje
http://www.mediafire.com/?l5yb00ml8b4dv3w
m.v.g
WoDo1 B-)
Goed werk. Je bent helemaal een held als je de 2012 versie ook voor elkaar krijgt. Ik wil wel voor proefkonijn spelen :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
WoDo1, tablet draait heerlijk soepel. Geweldig werk! _/-\o_ Hoop dat je bluetooth nog draaiend krijgt. Mij hoor je niet klagen hoor. Nu al uiterst tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Wokschotel , dan zou ik even moeten weten welke bestanden ik zou moeten verwisselen, dan is dat geen probleem. weet zo ff niet wat er allemaal anders was behalve netwerk.drivers. dus als iemand dat weet ?. als je nog een kopie hebt van je oude kernel.img en die naar mij mailt is het helemaal geen probleem.zal zelf ook nog even rond kijken. Die moeten hier ook nog ergens op het forum staan staan.

@Hakkie, das mooi. Ben al druk met de bluetooth bezig omdat ik die nog al vaak zelf gebruik.

ik heb er één voor de ATP7659 af en geupload maar die moet nog getest worden(netwerk verbinding, erg belangrijk dus) dus als er iemand zich geroepen voelt stuur dan even een pm naar mij
mvg
WoDo1

[ Voor 25% gewijzigd door WoDo1 op 02-10-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Nice! Heb 'm ook geflasht en werkt inderdaad lekker.
Ik vermoed echter dat ie wel maar op 1Ghz draait; diverse tools geven wel aan dat ie op 1,2Ghz loopt, maar als je naar de time-in-state stats kijkt zie je enkel 1008Mhz erbij staan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@krypt , dat was mij nog niet opgevallen, ben nog even aan het vechten met de bluetooth. wij gaan eens op onderzoek uit hoe hard ie nou loopt. thanks voor de info, alle andere tips en tricks om deze rom goed af te bouwen zijn natuurlijk van harte welkom.
mvg
WoDo1

[ Voor 20% gewijzigd door WoDo1 op 04-10-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Wel een ding wat echt top werkt: de Wi-Fi module werkt top, ook na deep sleep wordt ie perfect wakker en verbind zonder problemen met mijn router.
Bij de ICS builds ging dat vaak fout. Hij kan nu dus fijn in deep sleep vallen.waardoor hij langer met de accu kan doen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Krypt, Das dan ook wel weer humor, stond op het punt die er uit te slopen i.v.m de bluetooth die niet aan wil. Of anders gooit ie de wifi er uit. Deze is volgens mij van oorsprong van de Moage u9gt2, de hele build van de rom is van hun zo als het er nu naar uit ziet. OMA op XDA heeft deze volgens mijn als port gebruikt en ik op mijn beurt weer die van hem. Wat de treft die CPU snelheid word ik een beetje gek, alles lijkt er op dat ie idd op 1008 Mhz draait toch is ie een stuk sneller in een hoop dingen dan een tablet met ICS er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Hoi WoDo1 mooi werk! Ik wil je Rom uitproberen, heb je het met de RKBatchtool geflashed of met een andere methode?

Edit:

Sorry ik zie het al, beetje te vroeg gepost.. hij is nu aan het updaten..!

[ Voor 27% gewijzigd door soeskip op 04-10-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Laatst online: 10-09 19:00

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Ik wil wel de 2012 versie voor je testen! Waar staat ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@RTBravo check je PM
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dan heb ik toch liever een werkende Wi-Fi met sleep functionaliteit. Bluetooth zal vast toch brak zijn, met zoals in ICS. Bluetooth streaming audio bleef vaak hangen of hij "streamde" wel maar er kwam geen geluid, of de complete Bluetooth stack crashte waarbij hij ook Wi-Fi mee de afgrond in trok (zelfde chip). Heb diverse modules gebruikt, maar heb het nooit goed aan de praat gekregen.

Hij lijkt inderdaad sneller te reageren. Ook bij spellen die onder ICS nog wel eens haperde op 1,2GHz lopen nu een stuk soepeler (where is my water wilde wel vaker een hapering geven bij veel water). Op ICS had ik de 3D driver van chainfire draaien om de textures en kleuren diepte aan te passen zodat het soepeler draaide, bij deze rom is het niet nodig. Video driver blijkt dus beter te werken hoewel ik soms wel een glitch te zien krijg.

[ Voor 36% gewijzigd door Krypt op 04-10-2012 21:58 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze topic verscheidene keren bekeken en gelezen ... ik heb de vraag al gezien maar er is geen antwoord opgekomen
dus hierbij nog is de vraag
ik zou graag mijn tomtec ATP7659 serienummer:xx721 willen rooten ,
de superuser file in het begin van deze topic krijg ik ni gdled en een andere rom flashen wil ik niet . wel heb ik root functie nodig voor het tweaken.

dus waar kan ik de SU zip file dlen ?

Mischien niet dezelfde vraag als hiervoor is gesteld maar komt wel op hetzelfde neer ongeveer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@lazlo666, omdat je het zo aardig vraagt hebt ik hem even opnieuw geupload.
linkje
http://www.mediafire.com/?t5ys81fp82i1vkq
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Nou Wodo1, Rom geflashed en werkt goed! Heb het gevoel dat er nieuw leven in mijn tablet geblazen is :-).
En nu even aan de tand voelen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ soeskip, ik ben even nieuwsgierig welke versie je nu hebt een v2011 of een v2012
m.v.g
Wodo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
WoDo1 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:57:
@ soeskip, ik ben even nieuwsgierig welke versie je nu hebt een v2011 of een v2012
m.v.g
Wodo1
Ik bezit de 2011 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ soeskip, thanks ben ik toch nog steeds benieuwd wie dan die v2012 had nu gedownload,want de moet nog getest worden, maar is toch al 10 keer gedownload.

@Krypt , Samsung heeft dat model chip toch goed aan de praat gekregen. Nu zitten zij midden in de uitrol van jelly bean naar diverse toestelen.Dus gaan maar eens bij hun kijken. streaming gebruik ik niet via bluetooth,maar wel bestanden versturen.Ik zou deze functie dus toch erg graag terug hebben.

Het gaat de goede kant op met de 2de versie van jelly bean. hoop onnodige bestanden al verwijdert, wat apps toe gevoegt en verwijdert. Zit zo ie zo in dubio of ik ook niet een versie in elkaar zal zetten met alle phone onder delen eruit gesloopt ik bel toch niet met mijn tablet.gaan er van het weekeind eens goed voor zittten. Dus als iemand nog wensen of tips heeft,laat het mij weten.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
WoDo1 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:57:
@ soeskip, thanks ben ik toch nog steeds benieuwd wie dan die v2012 had nu gedownload,want de moet nog getest worden, maar is toch al 10 keer gedownload.
Ik heb de 2012 versie met serienummer eindigend op 152. Dat is niet de laatste versie 2012, maar wel zonder bluetooth. Ik zal de ROM vanavond eens aan het testen gaan en zien of alles werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
WoDo1 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:57:

@Krypt , Samsung heeft dat model chip toch goed aan de praat gekregen. Nu zitten zij midden in de uitrol van jelly bean naar diverse toestelen.Dus gaan maar eens bij hun kijken. streaming gebruik ik niet via bluetooth,maar wel bestanden versturen.Ik zou deze functie dus toch erg graag terug hebben.

Het gaat de goede kant op met de 2de versie van jelly bean. hoop onnodige bestanden al verwijdert, wat apps toe gevoegt en verwijdert. Zit zo ie zo in dubio of ik ook niet een versie in elkaar zal zetten met alle phone onder delen eruit gesloopt ik bel toch niet met mijn tablet.gaan er van het weekeind eens goed voor zittten. Dus als iemand nog wensen of tips heeft,laat het mij weten.
mvg
WoDo1
Top dat je hier aan het werk mee bent, er komt weer leven hier :-)!
Wat betreft de Tel onderdelen.. ik zou zeggen haal ze eruit. Persoonlijk gebruik ik ze ook niet, maar ik spreek dan voor mezelf.

Wat misschien ook een idee is een kale rom uit te brengen zo minimaal mogelijk met de vrijheid zelf te kiezen wat er nog op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Remco41 , denk niet dat gaat werken, zal kijken of ik vanavond die in elkaar kan zetten.Ik heb alleen van de testers van de v2012 nog geen bericht gehad of die nu goed werkt anders had ik die link ook al vrij gegeven, dat is geen optie zolang ik niet weet of de wifi het doet.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
@WoDo1 , Top. Dan wacht ik daar even op en zal dan daarmee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zou het mogelijk zijn om de Aroma installer te gebruiken zodat je zelf kunt bepalen welke apks je wel en niet wilt hebben? Misschien kun je dan ook een optie maken om te kiezen tussen de verschillende versies van de tablet:
2011: Bluetooth installeren, rotationsettings voor de 2011 etc. etc.
2012: Bluetooth niet installeren, rotationsettings voor de 2012 etc. etc.

Dan kun je daar ook de phone onderdelen in kwijt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ Krypt .zodra alle drie de variante draaien zijn is het idd de moeite waard om met Aroma aan de slag te gaan.
Dit weekend is maar een goed werkende voor de v2012 in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

We wachten in spanning af, bedankt voor de moeite die je neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey WoDo1(+oma) fantastisch werk hoor, werkt voor mij uitstekend die nieuwe rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
Thanks rev104, Ik ben ook zeer blij met jelly bean, Ik vind zo ie zo Android een geweldig iets om mee te werken en nog goed voor mijn linux kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo

Ik heb de 2011 van xiron, 5226(is inmiddels de5259 geworden,ik heb de rom van jglauff er op staan 403_4 kan ik die van jouw dan er overheen zetten? Moet ik dat dan op dezelfde manier doen? Upgraden of restore? Of kan je dat doen met de clockwork mod.
Wel fijn dat er weer leven in wordt geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@kakie , Ja dat zou moeten kunnen. De kernel is uit die rom. Upgrade doe je met de RKAndroid tool, Uitvoeren als administrator, eerst EraseIDB en dan Run, vergeet niet de nandfix.zip op je sd kaart te zetten, na het flashen start de tablet op in recovery dan gelijk de fix installeren. installatie duurt ongeveer 4 minuten.
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Mijn 2011 Kruidvat TomTec geflashed met Jellybean en so far so good! Lekker soepel en ik kan voor het eerst boeken vanaf mijn External_SD importeren in Aldiko. Voorheen, in ICS, moesten deze op het geheugen van de tablet staan. Goed werk!! Bedankt!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Zit die nandfix in die rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:00:
@wodo1

Zit die nandfix in die rom?
Ja, dat is het zipbestand met het woord "OMA" in de bestandsnaam. Van tevoren naar je externe SD kopiëren en dan vanuit recovery flashen voordat je je tablet reboot na de eerste flash via RKAndroidtool.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@woDo1

Ik heb een 16gb ex-sdkaart,moet je die eruit laten als je upgrade?En moet je denandfix op de interne sd kaart zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoDo1

Ik heb de ziggo tvapp geinstaleerd volgens ziggo kan je tv kijken op je tablet,mits je nog de os versie 2.0 tot 4.0 heb.Binnenkort ook voor os 4.1 en hoger.Nu stopt de app steeds als je een tvprogr. Aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Negakinu schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:46:
Mijn 2011 Kruidvat TomTec geflashed met WoDo1's Jellybean en so far so good! Lekker soepel en ik kan voor het eerst boeken vanaf mijn External_SD importeren in Aldiko. Voorheen, in ICS, moesten deze op het geheugen van de tablet staan. Goed werk!! Bedankt!
De camera doet het bij mij niet. "No external storage available." terwijl er toch een SD kaart in zit die door andere apps wel wordt herkend. Iemand anders een oplossing gevonden?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@negakinu

Er overheen gelezen ik zal dan wel tijdelijk een andere 2 gb-externe erin doen met die nandfix.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ kakie, ik heb geen ziggo dus zou het niet weten. Zal kijken of ik er iets over kan vinden.
@Negakinu,, Denk dat ik dat in de volgende heb opgelost , want bij mij doet ie het gewoon. Ging volgens mij om de JBcameragallery.apk
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Google talk en Skype schijnen te werken, zowel audio only als met video en geluid. Bij de ICS build viel direct het geluid weg als je video aan zette.
Morgen nog eens wat meer testen.nu even snel getest en het werkte.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wodo1

Is het ook mogelijk dat je in deze rom de tel. kan gebruiken???ik heb een dongel van ZTE HSupa usb stick, MF180 tot nu toe niet gelukt om hem aan de praat te krijgen in de origene rom van Xiron, en nu ook niet met de Rom van Jgelauff 403-4. Op mijn laptop werkt die wel als ik die erin stop. Maar de tablets verdomme het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hee Wodo, is er al een rom voor de 7659? Je mag mijn tablet wel lenen om te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Allereerst bedankt voor het toch nog weer mogelijk maken van een upgrade, leuk! Heb alleen nog een vraagje waar iemand hier misschien een oplossing voor weet. Ik heb het idee dat (met name kleine) tekst rafeliger wordt weergegeven dan toen ik er ICS nog op had staan.

Is het een kwestie van een eenvoudige instelling of kan ik er niks aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@Kakie , dat zou ik niet weten. de host controller is uitgebreider( mijn usb hub doet het zo waar is een keer).Maar heb geen idee of die dongel het ook doet. Het word gewoon uit proberen voor het antwoord vrees ik.

@wokschotel bijna klaar, liep gisteren tegen het probleem aan dat de flashtool mijn tablet niet zag, Eerst mezelf vervloekt, toen de tablet, toen de software, bleek het een bekend Windows euvel te zijn, kabel in een ander usb poortje gedaan en we konden weer. Maar dat grapje heeft me wel een halve dag gekost (stom van mij, had het eerder bij Windows moeten zoeken)

@jappas, Dat vind ik ook, lijkt soms of er een grijze letter onder de echte letter staat.Was al aan het kijken hoe je dit kan verbeteren.
m.v.g
WoDo1
Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste