Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen?

Ik heb de volgende melding op m'n tomtec gekregen.

Een android poppetje op zijn rug waar zijn buik open gaat en vervolgens komt er een waarschuwingbordje uit met een uitroepteken. ( ik probeer een foto ervan te uploaden maar dat lukt niet). Vervolgens sluit de tomtec zich af en start opnieuw op. Ik heb deze melding al twee keer gekregen.

Kan ik het beste alles weer opnieuw installeren naar de laatste rom van jgelauff of is dit iets harware matigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:46:
Wie kan me helpen?

Ik heb de volgende melding op m'n tomtec gekregen.

Een android poppetje op zijn rug waar zijn buik open gaat en vervolgens komt er een waarschuwingbordje uit met een uitroepteken. ( ik probeer een foto ervan te uploaden maar dat lukt niet). Vervolgens sluit de tomtec zich af en start opnieuw op. Ik heb deze melding al twee keer gekregen.

Kan ik het beste alles weer opnieuw installeren naar de laatste rom van jgelauff of is dit iets harware matigs.
Lijkt op iets software matigs, heb je al je tablet gereset dmv het "gaatje" achterop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoe kan ik eigenlijk zien op welke snelheid mijn tablet draait? Het voelt nog een beetje laggy aan allemaal, ondanks de jgelauff rom.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien welke firmware wordt gebruikt in de rom van jgelauff 4.0.3-4?
Is dat de firmware van TomTec zelf?

Ik ben benieuwd hoe oud deze firmware is: het schijnt dat TomTec niet zo zijn
best doet om verbeterde firmwares te maken. En er zijn ook firmware's van Newsmy K97, Xiron.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
Zo na even wat zeer succes volle neven projectjes, weer verder met de tablet zeker als we aan de vooravond staan van de uitrol van Android 4.1 jelly Bean .Net al even rond gekeken in China maar iedereen staat daar nog in de start blokken. Hoop maar dat het net zo lekker snel gaat als met Ice Cream Sandwich. laat maar komen die roms.

@ Wokschotel kijk eens naar Antutu of system info in de playstore kom je een heel eind mee op weg

@Sunmatje volgens mij is het de firmware van Tomtec en dan even flink wat verbeterd, hou me even te goeden, maar volgens mij was dat ergens in april, tot op heden geen andere release gezien.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Balen zeg, lever ik net mijn Xiron tablet in bij de Blokker ivm een defect touchscreen, duur het 4-6 weken voor ik iets moet horen. In ieder geval heb ik aangegeven dat ik het apparaat niet meer terughoef maar liever mijn geld terug zie. Als dat laatste gebeurt bestel ik een Google Nexus 7, daar word ik volgens mij een stuk gelukkiger van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat jelly bean uit is dus versie 4.01. Misschien ook iets voor dit forum bv jglauff of een andere topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44
Jelly bean is 4.1, van 4.01 t/m 4.03 zijn al versies voor deze laptop :) Maar waar zag je dat die al uit is :? Dat is volgens mij namelijk niet zo. En dan moet er ook nog een versie gecompileerd worden met de specifieke drivers van de hardware die in onze tablets zitten, dus het duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelly bean is op xda developers bij nexus s, ik heb de trial versie geprobeerd maar geen geluid dus weer naar mijn backup. En zal voor het tablet best wel even gaan duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb Jelly Bean op mijn Galaxy Nexus gezet, en het is een grote verbetering.
Alles heel vloeiend. (Mijn Galaxy is een Samsung branding, en heb vanaf de aankoop in April nog geen update gehad, dus heb ik de phone unlocked en geroot)
Zit dus met smart te wachten op een release voor de Tomtec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoDo1 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:19:

@Sunmatje volgens mij is het de firmware van Tomtec en dan even flink wat verbeterd, hou me even te goeden, maar volgens mij was dat ergens in april, tot op heden geen andere release gezien.
m.v.g
WoDo1
Op de TomTec site zie ik dat ze in mei mogelijk een nieuwe firmware hebben ge-realesed:
https://helpdesk.tom-tec....timate-10-android-23.aspx

Ben benieuwd of jgelauff wat meer info kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:09
Weet iemand of ik dmv een cardreader foto's van mijn camera naar de tablet zou kunnen kopiëren? Dat lijkt me handig voor op vakantie. Rechtstreeks vanaf de camera heb ik getest met de standaard file explorer en dat werkt niet.
Ik heb een Ultimate 10 met Android 4 (voorgeïnstalleerd/stock ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

se77en schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:10:
Weet iemand of ik dmv een cardreader foto's van mijn camera naar de tablet zou kunnen kopiëren? Dat lijkt me handig voor op vakantie. Rechtstreeks vanaf de camera heb ik getest met de standaard file explorer en dat werkt niet.
is geen probleem hoor alleen een beetje afhankelijk van je vrije geheugen en dan werkt het uitstekend via de "galerij "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:14:
[...]

is geen probleem hoor alleen een beetje afhankelijk van je vrije geheugen en dan werkt het uitstekend via de "galerij "
Ik gebruik meerdere filemanagers, maar total commander is het handigst (even in de preferences 2 kolommen selecteren)

ALs je een internnetverbinding hebt werkt Dropbox goed, deze synchroniseert automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:14:
[...]

Hi, welk merk card reader heb je? De verkopers van mycom denken dat hun card reader niet gaat werken omdat er windows/mac drivers voor nodig zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

se77en schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:55:
[...]

Hi, welk merk card reader heb je? De verkopers van mycom denken dat hun card reader niet gaat werken omdat er windows/mac drivers voor nodig zouden zijn.
Dat is onzin, die dingen werken direct zonder driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

se77en schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:10:
Met mijn USB connected cardreader geen probleem (aan de USB host poort koppelen). Ik fotografeer in RAW en met de uitstekende RawPal Gallery app kan ik de foto bestanden meteen bekijken (zonder ze eerst naar JPEG te moeten converteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Sinds een maand of twee heb ik ook deze tablet (versie 2012, met Android 4.0 reeds geïnstalleerd).

Nu had ik graag geprobeerd om hier een ANT+ USB stick (van Garmin) op aan te sluiten, en deze te gebruiken om bvb data van mijn Garmin Forerunner 310XT (hartslagmeter met GPS) over te zetten.

Normaal werkt deze stick dus enkel op een PC (of Mac), maar onlangs kwam ik wel toevallig op deze link uit: http://www.thisisant.com/...hone-and-tablet-platforms

Dus een tablet die USB Host ondesteuning biedt, en die Android 3.1 of hoger draait, zou in theorie een ANT+ USB-stick moeten kunnen herkennen, indien de juiste app geïnstalleerd is. Die app zou deze moeten zijn.

Jammer genoeg is die niet te installeren op de Tomtec Ultimate. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Waarschijnlijk staat de Tomtec niet gekend als 'USB Host'-capable. Of is deze functie echt maar in beperkte mate ondersteund op deze tablet? Is dit bvb ook de reden dat een Bluetooth USB-stick niet ondersteund wordt (ik ben niet goed thuis in die dingen)?

Er bestaat een app die die een diagnose kan doen van je 'USB Host'-functie, maar die brengt me niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

dvraemdo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:26:
Sinds een maand of twee heb ik ook deze tablet (versie 2012, met Android 4.0 reeds geïnstalleerd).

Nu had ik graag geprobeerd om hier een ANT+ USB stick (van Garmin) op aan te sluiten, en deze te gebruiken om bvb data van mijn Garmin Forerunner 310XT (hartslagmeter met GPS) over te zetten.

Normaal werkt deze stick dus enkel op een PC (of Mac), maar onlangs kwam ik wel toevallig op deze link uit: http://www.thisisant.com/...hone-and-tablet-platforms

Dus een tablet die USB Host ondesteuning biedt, en die Android 3.1 of hoger draait, zou in theorie een ANT+ USB-stick moeten kunnen herkennen, indien de juiste app geïnstalleerd is. Die app zou deze moeten zijn.

Jammer genoeg is die niet te installeren op de Tomtec Ultimate. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Waarschijnlijk staat de Tomtec niet gekend als 'USB Host'-capable. Of is deze functie echt maar in beperkte mate ondersteund op deze tablet? Is dit bvb ook de reden dat een Bluetooth USB-stick niet ondersteund wordt (ik ben niet goed thuis in die dingen)?

Er bestaat een app die die een diagnose kan doen van je 'USB Host'-functie, maar die brengt me niet veel verder.
Ik denk dat het probleem niet aan de host functionaliteit ligt. Als je een USB stick (usbstorage) plaatst, werkt die wel.

Echter als jij een bluetooth stick of een ander usb apparaat in de poort stopt, moet er wel een driver zijn in de kernel die je apparaat herkent. Dat kan je dan nog verder uitsplitsen in een geschikte en een compatible driver. Als de kernel geen driver voor bluetooth bevat gaat het niet werken. Of wellicht heeft de kernel dat wel, echter herkent hij de VID (Vendor ID) en PID (Product ID) niet, of is het niet compatible met je specifieke hardware.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Shuriken schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:23:
[...]

Ik denk dat het probleem niet aan de host functionaliteit ligt. Als je een USB stick (usbstorage) plaatst, werkt die wel.

Echter als jij een bluetooth stick of een ander usb apparaat in de poort stopt, moet er wel een driver zijn in de kernel die je apparaat herkent. Dat kan je dan nog verder uitsplitsen in een geschikte en een compatible driver. Als de kernel geen driver voor bluetooth bevat gaat het niet werken. Of wellicht heeft de kernel dat wel, echter herkent hij de VID (Vendor ID) en PID (Product ID) niet, of is het niet compatible met je specifieke hardware.
Ok, bedankt voor de info. Ik had vermoeden dat ik niet te veel hoop ging moeten koesteren dat het ging werken. Toch lijkt het in theorie best mogelijk te zijn, op deze link wordt uitgelegd wat er nodig is: http://www.iforpowell.com/cms/index.php?page=usb-ant-stick

Ik had graag dus die 'ANT USB Service' willen installeren, maar 'Google Play' staat het me niet toe, m'n TomTec wordt dus niet als compatibel aanzien... :'(
Misschien dat er dus idd toch nog iets ontbreekt in de kernel, ik weet het niet (maar ik ken er dus ook totaal niks van).

De resultaten van de 'USB Host Diagnostics' zijn trouwens hier te vinden: http://usbhost.chainfire.eu/
Als je in de tabel zoekt op Ultimate10, dan kom je dus bij 'onze' TomTec uit. Onder 'Verdict' zie je dan wel in dat er 'Yes' staat onder 'OS Support', maar 'No', onder '3rd party apps'. Misschien dat het dus aan het laatste ligt waar om ik die 'ANT USB Service' niet kan installeren?

Blijkbaar zijn er trouwens maar weinig merken/toestellen die wel 'Yes' scoren op dit laatste punt ('3rd party apps').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henricusital
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-07-2012
Ik heb een tomtec ultimate10 android 4.0 gekocht en hem, met de originele kabel, op mijn Windows 7 computer aangesloten. Ook heb ik Rockchip_Batch_Tool_v1.4 op de computer gezet.
In apparatenbeheer zie ik, onder overige apparaten, de tomtec staan maar als ik het stuurprogramma wil installeren (handmatig verwijzend naar de 32bits\win7 map van Rockchip_Batch_Tool_v1.4) blijf ik de melding krijgen dat er geen stuurprogramma's voor het apparaat zijn gevonden.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen (heb ook Android SDK tools op de computer gezet maar dat heeft ook niet geholpen. Als ik ADB Devices opvraag blijft de lijst leeg)
Ik kan wel files van en naar de tablet sturen en staat hij wel geïnstalleerd onder schrijfstations (ook de sd kaart)

Ik heb de tablet in USB-foutopsporing staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Sinds enkele dagen een ultimate 10" in bezit en helemaal nieuw met Android. Het is een Atp7659 en blijkbaar zonder bluetooth. Dit is in ieder geval bevestigd door tomtec. Al vreemd dat ze aan downgraden doen, krijg ik ook nog te horen/lezen dat een bluetooth dongle niet zal werken. Ik weet zo goed als niets van Android, maar dat kan ik niet geloven. Verder heb ik Avast geinstalleerd en die vraagt om een rootuser anders heeft de firewall geen zin. Tomtec is niet bereid hier advies te geven. Misschien iemand tips? Het productie nr is 1204271. Bvd, groet, Huub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henricusital
Hallo Huub,
Ik ben geen expert maar ben tegen de app "SUPERUSER"aan gelopen die root toegang moet geven (kun je downloaden van Google play). Hoe het werkt weet ik niet want ik heb me er verder nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Als je een van de custom roms hier in deze thread er op zet, dan is ie al sowieso geroot en staat superuser ook al meteen erop.

Als je dat niet wilt moet je de topic start (of via google) even goed doorlezen hoe je hem moet rooten.

[ Voor 29% gewijzigd door sewer op 11-07-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulbb
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09-2021
henricusital schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:21:
Ik heb een tomtec ultimate10 android 4.0 gekocht en hem, met de originele kabel, op mijn Windows 7 computer aangesloten. Ook heb ik Rockchip_Batch_Tool_v1.4 op de computer gezet.
In apparatenbeheer zie ik, onder overige apparaten, de tomtec staan maar als ik het stuurprogramma wil installeren (handmatig verwijzend naar de 32bits\win7 map van Rockchip_Batch_Tool_v1.4) blijf ik de melding krijgen dat er geen stuurprogramma's voor het apparaat zijn gevonden.

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen (heb ook Android SDK tools op de computer gezet maar dat heeft ook niet geholpen. Als ik ADB Devices opvraag blijft de lijst leeg)
Ik kan wel files van en naar de tablet sturen en staat hij wel geïnstalleerd onder schrijfstations (ook de sd kaart)

Ik heb de tablet in USB-foutopsporing staan
Als je files kunt oversturen dan heb je de tablet normaal aangesloten op je pc.
De batch tool is voor het flashen van je tablet. Daarvoor moet de tablet eerst helemaal uit.
Dan met ESC ingedrukt aansluiten op de pc, zoals beschreven staat in de Topic Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henricusital
paulbb schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:09:
[...]

Als je files kunt oversturen dan heb je de tablet normaal aangesloten op je pc.
De batch tool is voor het flashen van je tablet. Daarvoor moet de tablet eerst helemaal uit.
Dan met ESC ingedrukt aansluiten op de pc, zoals beschreven staat in de Topic Start.
Dank je, heb het nog maar eens geprobeerd en nu lijkt het er op dat het gelukt is

[ Voor 53% gewijzigd door henricusital op 12-07-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henricusital
Ik heb de custom rom van jgelauff geinstaleed en het draaien van het scherm staat ingeschakeld maar helaas draait het scherm niet. Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
Humm...ik zie de aankondiging van de lizard rom niet meer op dutchtabs...ik zat hier eigenlijk op te wachten...dan toch maar eens 4.0.4 er op gaan zetten ipv 4.0.3v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ze wachten waarschijnlijk op Jelly Bean.

Als het er op lijkt dat jgelauff en consorten niet meer custom ROM's maken, zal ik mijn JB release "as is" delen (is voor de Newsmy K97).

Genoeg slimme mensen hier om guides e.d. te schrijven, daar heb ik weinig tijd voor nog zin in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02

Xaphod

Inara profiel

Heb jij dan al een Jelly bean rom voor deze tablet?
Ik ben benieuwd.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Xaphod schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:05:
Heb jij dan al een Jelly bean rom voor deze tablet?
Ik ben benieuwd.
Nog niets wat ik als functioneel zou omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Even een vraagje? Ik lees al ruim 2 weken over het rooten van Android 4.0 ICS.
Mijn vraag... Hoe kan ik mijn tablet van tomtec excellent 8 ATP 7658 geroot krijgen?
Ik lees veel over de ultimate 10 maar zie nergen iets van excellent 8...
Wie wil en kan mij hiermee helpen?

alvast bedankt

groeten

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:25
Je moet ook Het xiron 8 RK2918 blokker/bart smit android 2.3 Topic hebben voor geroote ROMs voor de 8" uitvoering. Wel opletten dat je de juiste image pakt anders werkt het aanraakscherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Volgens mij zijn deze tablets standaard geroot.
Controleren kan je het met bv gotroot Google Play: Got Root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geroot is het niet dat heb ik al geprobeerd maar wat hcqd zei ga ik even proberen enig idee welk image ik moet hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Kijke even in de startpagina van dit topic.
De mods werken de pagina bij met de laatste stabiele versie. Er zijn meerdere versies, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg die drivers niet geïnstalleerd, wat doe ik fout? Als de tablet uit staat doet hij helemaal niets, en detecteerd de pc ook niets, als ik hem aan heb staan dan doet hij het wel maar kunnen er geen drivers gevonden worden laatstaan die van rockusb die ik dan handmatig wil installeren. Please help somebody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P ondertussen is het gelukt !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:09
Als je in je post nu ook aan zou kunnen geven wat je gedaan hebt om het werkend te krijgen, hebben andere lezers daar misschien ook nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de Tomtec site geraadpleegd, daar hebben ze een handleiding voor het aansluiten van je tablet naar pc. en dat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik een geroote tablet, alles deed het prima, nu heb ik dat ding gisteravond uitgezet en vanochtend aangezet blijft hij alleen maar op het bootlogo staan, alsof hij continu aan het booten is, oftewel hij start niet meer op :? Iemand een idee? heb ik iets fout gedaan? Ik hoop op snelle reacties, want ik wil vanavond nog wel even met mijn tabletje spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Probeer eens een harde reset, het kleine gaatje naast de uitknop. Je moet duidelijk een klikje voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee heb ik ook al geprobeerd, en tevergeefs hij doet dan gewoon het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01-2023
Volgens mij zit de Reset knop aan de achterzijde. Het gaatje naast de Uitknop is de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapblizard
Inderdaad, stom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet bij de tom tec excell. 8 daar zit naast de power knop (links) mic. en (rechts) reset. hmm ik blijf nog steeds opstart probleem houden. iemand nog ideeen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik denk dat ik toch echt een groot probleem heb. Ik had terug zitten denken en het laatste wat ik gedaan had was een nieuwe Font installeren, en daarna rebooten. Je zou denken opnieuw flashen... dus ook niet omdat je wel de tablet in usb foutopsporing moet zetten wat dus niet kan...

HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:32:
niet bij de tom tec excell. 8 daar zit naast de power knop (links) mic. en (rechts) reset. hmm ik blijf nog steeds opstart probleem houden. iemand nog ideeen???
Ja maar dit topic gaat over de Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent. Dus resetknop aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maakt verder niet uit! ik wil alleen weten wie me kan helpen... is zoiets als een vastlopende boot loader bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Volgens mij kun je met de RKAndroidTool afzonderlijke images flashen, dus bijvoorbeeld alleen de boot.img. Maar zoals eerder gezegd, je moet in het topic Het xiron 8 RK2918 blokker/bart smit android 2.3 zijn voor verdere hulp en ook voor de images.

Met deze tool hoeft je ook geen "usb foutopsporing" aan te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door RogierE op 26-07-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 20:24
Even een vraagje. Dit tablet is voor mijn dochter die er vooral spelletjes op doet en dat werkt ook goed.
Nu wil ik graag de juf jannie leren lezen app installeren maar helaas is hij op haar tablet niet te vinden.
Google Play: Juf Jannie-Letters leren lezen

Ik draai de 4.0.1-2 firmware. Weet iemand een mogelijkheid om deze app wel te kopen en te installeren?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Philos31
Ik heb hetzelfde met het tablet en met mijn telefoon. Ik heb hier al eens over gemaild met de makers en de app is volgens hun voor Android 4.0.3. Zij waren zich niet bewust van eventuele aanvullende eisen die onze tablet niet heeft.

Wat je misschien kan doen is de build.properties tweaken zodat de fingerprint overeen komt met de fingerprint van iemand die een recensie gegeven heeft. Die persoon heeft hem namelijk wel kunnen downloaden aangezien je anders geen recensie mag geven.

[ Voor 1% gewijzigd door RogierE op 26-07-2012 23:00 . Reden: Wat taalfouten eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogierE ik dank je vriendelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Na deze post heb ik niemand weer wat horen vertellen over een mogelijkheid tot het opladen van de tablet in de auto. Is er al iemand die hiervoor een mogelijkheid heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Wat was er mis met dit antwoord?
Volgens mij heeft de tablet 9 volt nodig, dat kan met bovengenoemde adapter. Ik weet even niet wat de netstroom adapter aan ampères levert. Maar mocht de auto-adapter minder leveren dan duurt volgens mij het opladen alleen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:09
De adapter die bij mijn tablet zit geeft 9V/2.5A. Proberen op te laden met eentje die maar 800mA kan leveren zou dus wel eens niet kunnen lukken omdat de adapter door de knieën gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Je hebt gelijk, Jeronimo. Het ampèrage van de adapter mag meer zijn dan van het apparaat wat geladen wordt, maar niet minder anders is je adapter binnen no time kapot. Het apparaat bepaald wat die nodig heeft. Het voltage moet wel gelijk zijn.

@G33st, je kunt deze eens mailen. Ze beweren bijna iedere adapter te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een TOMTEC ultimate10 tablet (ATP7659), maar ik heb sinds kort een nieuwe modem gekregen en de tablet wil niet connecten met deze nieuwe modem.

Ik heb geen problemen met mijn laptop of met mijn android telefoon. Ik heb al verschillende instellingen van de nieuwe modem gewijzigd, maar zonder echt resultaat. Soms wil de tablet wel connecten met de modem, maar dan nog krijg ik geen internet connectie.

Hier onder zijn mijn instellingen van mijn modem:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10590955/Schermafbeelding.png

Kan iemand mij helpen dit probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Lijkt me niet handig dat je je WPA code niet geblurt hebt.

Verder zie ik n max aantal wifi apparaten staan; heb je er meer dan 6? Zal dat anders even ophogen.
Verder kan je even van de basis opbouwen. Security eraf, alleen g netwerk en op kanaal 1.
Kijken of ie dan connect;ga ook even dichter bij de router zitten.

Daarna ga je de security erop gooien, eerst wep dan wpa/wpa2. Dan eventueel b netwerk erbij. Ander kanaal. Etc.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:20:
Lijkt me niet handig dat je je WPA code niet geblurt hebt.

Verder zie ik n max aantal wifi apparaten staan; heb je er meer dan 6? Zal dat anders even ophogen.
Verder kan je even van de basis opbouwen. Security eraf, alleen g netwerk en op kanaal 1.
Kijken of ie dan connect;ga ook even dichter bij de router zitten.

Daarna ga je de security erop gooien, eerst wep dan wpa/wpa2. Dan eventueel b netwerk erbij. Ander kanaal. Etc.
Ik heb voor de zekerheid maar ff de WPA code weggehaald.

Zelfs zonder security wil de tablet niet connecten met de modem. Ik heb de tablet ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dit was ook zonder resultaat. Tablet geeft alleen maar aan dat hij de SSID heeft opgeslagen, het is niet te zien of hij probeert te connecten.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10590955/Schermafbeelding2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Beschikt iemand nog over de Stock rom van de Xiron? Link die vermeld staat in de TS werkt niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door contrast op 30-07-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het met jgelauff ???

Ik kom hier af en toe nog eens kijken voor nieuwigheden maar merk elke keer op dat hij hier niet meer zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is er volgens mij meegestopt. Heeft site Dutchtabs volgens mij opgezet. Topic is een beetje aan het doodbloeden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
contrast schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:02:
Beschikt iemand nog over de Stock rom van de Xiron? Link die vermeld staat in de TS werkt niet meer.
Die heb ik volgens mij nog ergens liggen. Zal eens zoeken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn Xiron ligt ongebruikt aan de kant, omdat sinds kort het touchscreen niet meer reageert. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger213
bartbh schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:50:
Mijn Xiron ligt ongebruikt aan de kant, omdat sinds kort het touchscreen niet meer reageert. Meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Hetzelfde gehad met mijn Xiron was pas 2 weken oud. Omgeruild bij de Blokker. Was wel alle gegevens kwijt. Waren ook niet te verwijderen. Ook mogelijk ter reparatie aan bieden onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

bartbh schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:50:
Alleen in het unlock screen problemen. Met een pincode of zo'n slide to unlock code, in dat scherm heeft hij na een tijdje in standby gestaan te hebben altijd problemen: hij pakt een letter dubbel of helemaal niet, en bij zo'n pattern houdt hij het al getekende patroon niet vast. Het duurt soms een halve minuut voordat hij alle puntjes daadwerkelijk pakt. Daarna heb ik voor de rest geen problemen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WoC

Probeer het programma No Lock eens uit de Play Store. Alleen bij aanzetten van de tablet een keer unlocken,
daarna heb je hier geen last meer van. En het is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02

Xaphod

Inara profiel

Hallo.

Ik heb een Xiron 10" (van de Blokker)
Ik heb de custom rom 4.03-3 van jgelauff en die werkt over het algemeen prima.
Ik heb alleen problemen met Google Chrome, die is bij mij niet vooruit te branden, terwijl die toch sneller zou moeten zijn dan de standaard browser.
Ik heb hem vooral geïnstalleerd vanwege de synchronisatie tussen de tablet en de pc versie van chrome.
Gelukkig synchroniseert de standaard browser ook met Chrome op mijn pc.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Krypt schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:13:
[...]

Die heb ik volgens mij nog ergens liggen. Zal eens zoeken.
Heb je toevallig nog tijd gehad om te kijken of je de Stock rom nog hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
nog geen tijd gehad, zal vanavond kijken. laptop is nu weer bij me thuis.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

contrast schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:46:
[...]
Heb je toevallig nog tijd gehad om te kijken of je de Stock rom nog hebt?
Ook hier behoefte aan de Stock ROM. Die van de laatste Xiron die de Blokker had, dus met Android 4 pre-installed. Zoek jij die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
WoC schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:09:
[...]
Ook hier behoefte aan de Stock ROM. Die van de laatste Xiron die de Blokker had, dus met Android 4 pre-installed. Zoek jij die ook?
Nee, ik zoek de Stock ROM van de eerdere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Zijn voor jullie de problemen met het opladen ook bekent? Ik heb eergisteren de 3e terug gebracht die weigerde op te laten. Komt bij de BS vandaan en netjes geld terug gehad, maar vond het toch een beste zwakte.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het opladen is echt een drama. Ik moet steeds nieuwe methoden verzinnen om de connector te laten werken. Ik denk dat ik hem binnenkort ook maar ga ruilen. Jij geeft echter aan dat dit met meerdere modellen zo is?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb nog geen problemen ondervonden met het opladen. Werkt nog goed.
Zal overigens vanavond echt eens op zoek gaan naar de stock rom van de Xiron (non-ics)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de stockrom van Xiron met android 2.3. Hoe kan ik die met jullie delen? Skydrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:15:
Ik heb de stockrom van Xiron met android 2.3. Hoe kan ik die met jullie delen? Skydrive?
Top! Wat voor jou het fijnst werkt. Dropbox of een andere filesharing dienst zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hij is bij mij nu aan het uploaden...alleen duurt het een beetje lang; zijn ook verdomde grote roms :)
Hier de link alvast: https://dl.dropbox.com/u/...e%2010/Xir10orgupdate.img

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Krypt schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:22:
Hij is bij mij nu aan het uploaden...alleen duurt het een beetje lang; zijn ook verdomde grote roms :)
Bedankt! _/-\o_
Laat je ons ook even weten als het uploaden voltooid is? Scheelt om de 5 minuten refreshen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hij is klaar met uploaden..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Thanks, ben hem aan het binnenhalen.

edit: Inmiddels deze stock ROM erop gezet, tot zo ver werkt alles prima. Nogmaals bedankt! :)

[ Voor 21% gewijzigd door contrast op 07-08-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:19:
[...]

tun.ko lijkt te werken. (heb hem ook gedeeld met de tun.ko installer zodat deze nu ook via hun installer te vinden is) openvpn verbinding opzetten, inloggen en verbinden werkt nu , krijg ook netjes de juiste ip adressen, maar binnen 1 minuut slaat de tablet vervolgens vast en geeft een spontane reboot.

aantal malen geprobeerd met hetzelfde resulaaat. Zodra er verbinding is gemaakt, loopt de tablet vast.
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden, ik heb hetzelfde probleem, bij gebruik van vpncilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:22:
Dan sla ik even over met uploaden als jullie hiermee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 12:00
Voor de Xiron eigenaars, heeft iemand de officiele 4.0 al geprobeerd?
Ik ben benieuwd of vpn daar wel op werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door BJerry op 08-08-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

BJerry schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:53:
Voor de Xiron eigenaars, heeft iemand de officiele 4.0 al geprobeerd?
Ik ben benieuwd of vpn daar wel op werkt.
Ik heb een versie waarop 4.0.3 al voorgeïnstalleerd was. Daar werkt een PPTP VPN gewoon op (andere typen VPN nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu toch ook maar opzoek naar een goedkope Tablet.
Is het aanschaffen van de Xiron tablet 10 inch van de blokker nog zinvol?
Of zijn er nog tips voor goede alternatieven?
Het is wel een vereiste dat ik de KPN TV app kan draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Xaphod schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:40:
Hallo.

Ik heb een Xiron 10" (van de Blokker)
Ik heb de custom rom 4.03-3 van jgelauff en die werkt over het algemeen prima.
Ik heb alleen problemen met Google Chrome, die is bij mij niet vooruit te branden, terwijl die toch sneller zou moeten zijn dan de standaard browser.
Ik heb hem vooral geïnstalleerd vanwege de synchronisatie tussen de tablet en de pc versie van chrome.
Gelukkig synchroniseert de standaard browser ook met Chrome op mijn pc.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Chrome leunt erg op de GPU; en daar is deze tablet niet echt sterk in. Dat is waarschijnlijk de reden dat ie op deze tablet niet echt jofel draait.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:32:
Ik ben nu toch ook maar opzoek naar een goedkope Tablet.
Is het aanschaffen van de Xiron tablet 10 inch van de blokker nog zinvol?
Of zijn er nog tips voor goede alternatieven?
Het is wel een vereiste dat ik de KPN TV app kan draaien!
Persoonlijk zou ik deze niet meer kopen en even wachten op de introductie van de Nexus 7 in nederland. Is wel een stuk kleiner natuurlijk, maar qua prestaties een heel stuk beter. En dat voor, bijna, dezelfde prijs.

[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 09-08-2012 12:55 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys!
I'm sorry in advance for using English, but I don't speak Dutch. I found this great thread on some other forum and I'm using google translate to trying to understand what are you writing here ;-) So far I few pages of the thread and as far as I understood it (google translate isn't perfect ;-(, I couldn't find answers to my concerns.

I have a CTAB (it's a version sold in Poland). I read on other forum, that it's just another name for Tom-Tec and Xiron Ultimate 10 (ATP7526) or Newsmy k97. I compared the specification and it looks exactly the same... except one small detail: in my tablet there is 16 GB external storage (in fact there is 1 GB internal storage for data + 16 GB external storage + SD cart slot (empty right now). So now the first question arrises: will the custom ROMs from first post work in my case? If yes, then I have additional questions:

1. I saw people were writing about 4.0.3-4 ROM (in the first post I can see only 4.0.3-3). Is it the latest ROM - jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"? Why isn't it linked on first thread? Are there any known issues with the ROM?

2. Which version of the custom ROM (ICS) should I choose? I can read something like that:

Need an extra sdcard in your tablet? (Heb je een extra sdcard in je tablet?)

then you have the choice of 3 versions

and

you have no extra sd card in your tablet? (heb je geen extra sd card in je tablet?)

then you have the choice of 2 versions

What are the exact differences between all the 5 (together) version? I'm sorry, but google translator is not precise about them and I don't understand it ;-(. Could someone please explain it to me?

3. I assume the latest version (4.0.3-4) is also preROOTed?

4. I saw the Custom ROM is in Dutch, but are there other languages installed as well (Polish or English)?

5. Is the CWM (recovery) included in the custom roms? I saw in some another post this: jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" - may I install it without any problems on my device?

5. Do you know any other Custom ROMs for the tablet? Do you know any other threads/forums about the tablets (preferrably in English)? Support in Poland is very poor so far ;-(

6. Is there any way to root the device (without installing the custom ROM)? I have currently stock 4.0.3 installed.

May I ask anyone to write step by step instructions how I can install the Custom ROM (ICS 4.0.3-4) and CWM in English? I don't want to rely on google translate as I'm afraid to brick my new, shiny tablet ;-(

Thank you in advance for all replies.
Regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0ni
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08-2024

0ni

wcduck schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:52:
Het opladen is echt een drama. Ik moet steeds nieuwe methoden verzinnen om de connector te laten werken. Ik denk dat ik hem binnenkort ook maar ga ruilen. Jij geeft echter aan dat dit met meerdere modellen zo is?
Heb je nog een methode die ik kan proberen? Die van mij laad niet meer op nl..
Tablet geeft geen witte led meer, hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:46:

Thank you in advance for all replies.
Regards.
Hey! Those sure are a lot of questions. I don't think anyone in here will be able to answer all of them. This thread is slowly dying since Jgelauff left.

To answer some of your questions: I flashed the ROM in the first post using Windows. Works great. I never flashed Recovery since this tablet won't get any more ROM updates anyway. I only flash recovery on devices with a lot of community support. The ROM in the first post works really well for me, it's rooted from the get-go and I don't need to upgrade because, well, everything just works. :)

Based on your description, just use RKbatchtool to flash this ROM. That's the one you need for your 1gb internal/16gb external/room for SDcard. Download the RK29 drivers here and install them on your pc/laptop. Use RKbatchtool according to the tutorials or use Google Translate on the instructions in the first post. I tried Translate on it and it works really well if you translate to English. Easy steps! :)

I can't help you with Recovery though. Maybe someone else can chime in. Also, keep on the look out for the Lizard ROM. It's a universal Rockchip ROM that will work on our tablet and should be released soon. This will probably have English instructions as well. Check out this site: https://sites.google.com/site/dutchtabs/

Good luck!

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 14-08-2012 13:17 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:46:
May I ask anyone to write step by step instructions how I can install the Custom ROM (ICS 4.0.3-4) and CWM in English? I don't want to rely on google translate as I'm afraid to brick my new, shiny tablet ;-(
First of all, it's hard to brick the tablet completely. I also have had the situation that it hanged at the start screen, but when you just push a paperclip at the reset-hole for half a minute, after that I could always re-flash my tablet again from my PC.

Be aware that there are 2 versions of the tomtec tablet (we call it the 2011 model and 2012 model), so jgelauff made versions for both models. No idea which you should take, but the flashing procedure just takes a moment, so you can just try one out. If you have the wrong one, some things won't work (if I remember correctly the auto rotate function)

I don't use my tablet that much, so don't know all answers out of my head, but just try to help:
1. I think he just forgot to update the topic start, at my tablet it works just fine (also in combination with the clockwork mod). So I don't know any issues.

2. Well, even in dutch I didn't understand what he meant :P
If I'm correct, there are 3 kinds of memory: space for apps, internal sd-card (/mnt/storage)
and external sd-card (/mnt/storage/sdcard)
In think those 5 versions are something like
- version 1: 2 GB for apps, external sd will be mounted under /mnt/storage
- version 2: 2 GB for apps, external sd will be mounted under /mnt/storage/sdcard
- version 3: 576 MB for apps, external sd will be mounted under /mnt/storage/sdcard
- version 4: 576 MB for apps, other space will be mounted under /mnt/storage
- version 5: 1.6 GB for apps, other space will be mounted under /mnt/storage

I think I use the 1st version from 4.0.3-4 (version with 1GB app space and 1,6 GB internal storage, extra sdcard is external_SD). In most applications it really doesn't matter much how it's mounted, but in some apps I have a hard time getting to to /mnt/storage/sdcard. But in my opinion it doesn't matter much.

3. Yes

4. Yes, at least English. But there are a lot of languages in it, so presumably also Polish

5. No, not installed in one of the roms, but you can install it from that post you were referring to, but it only works on 4.0.3-4 (so don't use ones in the topic start if you want the clockwork mod). I will translate the post for you
clockworkmod with touch menu for the 4.0.3-4 roms

http://dl.dropbox.com/u/77151040/recovupdate.7z

Installation assumes that the right drivers are already installed at your PC.
!!Don't use this at the roms of user redah, because it uses an other parameter file and it will brick your tablet!!

Unzip the .7z-file
start rkandroidtool
turn off tablet (hold down the button, and choose for a complete turn off)
press and hold the esc-button on tablet, while connecting it to the pc with the usb-cable
in rkandroidtool, you should see 'Found RKandroid'
don't change anything, just press run (<-- I think I did a clear first)
if it's ok, it will automatically boot
disconnect usb, and wait till tablet boots

Now go to play store
Install rom manager

Choose flash clockworkmod recovery
confirm phone model kies ultimate10
Choose yes
Choose clockworkmod 3+
5 (for the second time :P). No, unfortunately

6. Yes, with adb. It's in the start post, under 'Tutorial voor het Rooten van je Tomtec Ultimate10 Android 4.01 tablet'

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 14-08-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu, sewer thank you very much for your help!

How can I check if I have 2011 or 2012 version? I have totally different serial number (much shorter).
So if I install the wrong version it won't brick my device? If I notice that the rotation doesn't work I can simply try the other version?

I think, I'll just install when I get back home the latest ROM (4.0.3-4) located in this post: jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"

About the tips located at the bottom: should I turn them ON or OFF? ;-)

Best regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
I'm pretty sure they weren't bricked, but those people with the 'second generation' tomtecs just had some problems with some functionality. I can't remember anyone bricking it completely, but sometimes you have to wait a day before your pc recognizes it again (probably after the battery is completely depleted).

But I guess you can't know which version you have. With tomtecs the 2011 have bluetooth built in, and the 2012 don't. So maybe you can use that information to 'guess' what version you have.

Those tips:
after installation turn off the following options:
settings --> data usage --> mobile (statistics??)
settings --> options for developers --> force GPU-rendering
settings --> (information about) tablet --> additional system updates --> Auto check update
I'm pretty sure I'm running http://www.mediafire.com/?s5fp58re3e3ojch right now at home (the first link from that post), but I already knew I had the 2011 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Bluetooth tip is very useful ;] I remember there is an option to turn the BT on in the settings, but I haven't tried it yet (I don't know if it finds any devices). I'll try it later.

Thanks again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:12:
The Bluetooth tip is very useful ;] I remember there is an option to turn the BT on in the settings, but I haven't tried it yet (I don't know if it finds any devices). I'll try it later.

Thanks again.
Well if you can enable/disable BT it means you have the 2011 version. I guessed as much in my previous post so you can use the files I linked. Looks like your problem is solved. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 14-08-2012 14:22 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:22:
[...]

I guessed as much in my previous post so you can use the files I linked. Looks like your problem is solved. :)
Yeah, but you linked me a 4.0.3-3 version, while I prefer to install the latest one (4.0.3-4), but with all the info you two gave me I think I can handle it.

Thank you once again for your help.
Regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:13:
...
Also, keep on the look out for the Lizard ROM. It's a universal Rockchip ROM that will work on our tablet and should be released soon. This will probably have English instructions as well. Check out this site: https://sites.google.com/site/dutchtabs/
Die Lizard ROM komt volgens mij niet meer hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm fighting with my device for couple of hours already. I installed almost all the Custom ROMs (4.0.3-4, both 2011 and 2012 versions, different memory configuration, the same with 4.0.3-3 - both 2011 and 2012). Unfortunately the rotation doesn't work for me at all ;-(. Maybe the accelometer chip is different in my case. Here is the link to my original (stock) 4.0.3 ROM: ftp://download.ctab.pl/CTAB-2.3-4.0.zip. Is it possible to extract the driver?

The reason I decided to change the ROM was the root access. I need it (switchme, backup, firewall, and pppwidget). I tried to perform the root operation described in first post, but adb doesn't recognise my device: error: device not found
Any idea how to solve it?
Regards.

EDIT:

Windows didn't recognise my device, so I added:
; Plug Impact (RK29)
%SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\Vid_2207&Pid_0000&MI_01
%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\Vid_2207&Pid_0000&Rev_0222&MI_01

android-sdk\extras\google\usb_driver\android_winusb.inf and updated the missing driver in Device Manager. The driver installed sucessfully, but adb still not working ;-(
Regards.
P.S.
USB debbuging turned on.

EDIT2:
I managed to connect via adb! All I did was to create a file: C:\Users\%username%\.android\adb_usb.ini with the following content: 0x2207 and it's working ;]
Let me start rooting the device ;D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 00:17 ]

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
0ni schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

Heb je nog een methode die ik kan proberen? Die van mij laad niet meer op nl..
Tablet geeft geen witte led meer, hellup!
Die van mij laad ook niet meer op... :(
Had de Blokker gemaild en ze hebben me wel een nieuw type oplader opgestuurd maar helaas helpt dat ook niet. Ik denk dat het aan de aansluiting ligt of anders aan de batterij.. Misschien maar mee terug (heb alleen geen bon meer...) of hem anders open maken om te zien of ik zelf de aansluiting kan repareren of er een andere batterij in kan zetten.
Pagina: 1 ... 37 ... 48 Laatste