Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Baeldaeg

Ik was te voorbarig, nogmaals geprobeerd, en hij importeerd gewoon van Usb en Sdkaart.

Ben je erg in thuis met Adb?? zo ja weet jij dan hoe ik permissie krijg om flash_image en cwrecovery op een andere tablet kan krijgen. Ik heb nog een Viewpad 7 geroot en ik heb al de pagina's door gelopen van het andere Forum, vanalles geprobeerd, maar krijg steeds de melding no suchs directory of bestand, is read only??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:36:
@ Baeldaeg

Ik was te voorbarig, nogmaals geprobeerd, en hij importeerd gewoon van Usb en Sdkaart.

Ben je erg in thuis met Adb?? zo ja weet jij dan hoe ik permissie krijg om flash_image en cwrecovery op een andere tablet kan krijgen. Ik heb nog een Viewpad 7 geroot en ik heb al de pagina's door gelopen van het andere Forum, vanalles geprobeerd, maar krijg steeds de melding no suchs directory of bestand, is read only??
Helaas, ben ik totaal niet in thuis...

Misschien heb je hier wat aan: http://www.techofweb.com/...ing-firmware-viewpad.html - lijkt me een 'garantie tot aan de deur' verhaal maar dat is bij al die procedures het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@redah

Ik heb net een andere xiron tablet geruild van de 8 inch naar de 10 inch, achterop staat het nummer1205256 kan ik dan ook een van jouw roms flashen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:35:
@jgelauf

Doe je dan nog wel die backup-apps restore updaten?? Je zou proberen om het woensdag j.l te uplouden. Had iets te maken met de write and read naar ext.Sdcard. Ben wel blij met je rom .
veel succes met Dutchtabs.
Je kan ook de fix - waarnaar jgelauff verwijst in een eerdere reactie (edit platform.xml located in /system/etc/permissions/ using ADB or Root Explorer) - handmatig uitvoeren. Dat heb ik gedaan en het lijkt te werken.

(zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38267139 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

heb de 2012 versie met standaard ICS en snr "1204153". Na het doornemen van alle paginas is het mij niet duidelijk of ik de ROM's van Jgelauff al dan niet kan gebruiken of enkel de ROM van Redah. :N
Geldt de link naar "Download Stockrom Tom-tec pre-installed ICS versie ATP7659" op pagina 1 ook voor dit serienummer? :?

mvg,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik weet niet of er iemand is die heel fijn kan solderen maar bij ownta.com kun je de 2gb hynix flash memmory chips los kopen voor 19 Dollar icl verzend zoek maar op de naam hyundai, op de side de s900 is de zelfde tablet volgens dutchtabs, het zou wel een coole mod zijn meer geheugen er in solderen. mijn newsmy 8inch heeft 8gb en doet het ook gewoon op jgelauff z,n rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:58

Xaphod

Inara profiel

Hallo lui.

Ik kan beamen dat bovenstaande fix werkt.
Ik wil ook toevoegen dat de tablet (Xiron 10" in mijn geval) prima samen werkt met de Icade: http://www.iononline.nl/products/gaming-drumkits/icade.html
Ik heb de Icade gewonnen met een prijsvraag in Linux magazine.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb naar de fix gekeken, maar volgens mij staat het in mijn tablet hetzelfde als de fix, of zie ik het verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod

Xaphod

Inara profiel

Een alinea lager bij WRITE_MEDIA_STORAGE staat hetzelfde (<group gid="media_rw" />)
Maar dit moet ook toegevoegd worden aan: WRITE_EXTERNAL_STORAGE, anders krijgt een programma als MAME4droid geen schrijftoegang tot de sdkaart.
Dat is tenminste mijn ervaring, nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44
Bij mij lijkt de clockworkmod niet te werken, heb het 2011 model met de 4.0.3-3-isd versie van JGelauff (de 2e rom dus). Die rom werkt prima, maar als ik vervolgens de clockworkmod installeer (via deze post), dan lijkt het installeren ervan wel goed te gaan, maar bij het opstarten daarna krijg ik dat logo met die wereldbol en twee handen, maar daar lijkt het op te hangen (er beweegt niets en 5 minuten later staat hij er nog steeds op).

Niet dat het heel belangrijk is, maar meld het toch maar even. Voor de rest veel thanks voor alle moeite die je erin gestoken hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:
Bij mij lijkt de clockworkmod niet te werken, heb het 2011 model met de 4.0.3-3-isd versie van JGelauff (de 2e rom dus). Die rom werkt prima, maar als ik vervolgens de clockworkmod installeer (via deze post), dan lijkt het installeren ervan wel goed te gaan, maar bij het opstarten daarna krijg ik dat logo met die wereldbol en twee handen, maar daar lijkt het op te hangen (er beweegt niets en 5 minuten later staat hij er nog steeds op).
Ik heb de ROM 4.0.3-4 versie met 1,64GB interne sdcard in gebruik, dat is essentie dezelfde als die jij gebruikt (enige verschil is de grootte van de 'interne' sdcard). Ik heb ook het 2011 model van de tablet.

De clockmodmod installatie ging bij mij zonder problemen.

Update: gebruik je de 4.0.3-4 ROM of de 4.0.3-3? Meen ergens gelezen te hebben dat je de 4.0.3-4 moet gebruiken i.c.m. clockworkmod.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-06-2023
Hi, ik wil atp75264.0.3V3 erop zetten maar vind iets onduidelijk.
Er staat in rktool druk rechtsboven op de knop "..." maar staan er een paar...welke knop is vooor de updat.img?? Thnx

Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:17
sewer schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:08:

Niet dat het heel belangrijk is, maar meld het toch maar even. Voor de rest veel thanks voor alle moeite die je erin gestoken hebt :)
De clockworkmod die ik hier beschikbaar heb gesteld voor mijn roms is alleen voor de 4.0.3-4 versie!
de 4.0.3-3 kent een andere parameterfile niet gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
bit3m3 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:04:
Hi, ik wil atp75264.0.3V3 erop zetten maar vind iets onduidelijk.
Er staat in rktool druk rechtsboven op de knop "..." maar staan er een paar...welke knop is vooor de updat.img?? Thnx

Jerry
waarom zou je de 4.0.3-3 versie willen flashen als 4.0.3-4 beschikbaar is en zo te lezen zit je in de verkeerde tool. rkbatchtool moet je gebruiken en niet de rkandroidtool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:07:
[...]

Je kan ook de fix - waarnaar jgelauff verwijst in een eerdere reactie (edit platform.xml located in /system/etc/permissions/ using ADB or Root Explorer) - handmatig uitvoeren. Dat heb ik gedaan en het lijkt te werken.

(zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38267139 )
inderdaad, fix is makkelijk zelf aan te brengen. Ik zal de 4.0.3-4 niet meer fixen, ik kom eerdaags met lizardrom en die zal ik voorzien van updates indien noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:39:
Hallo,

heb de 2012 versie met standaard ICS en snr "1204153". Na het doornemen van alle paginas is het mij niet duidelijk of ik de ROM's van Jgelauff al dan niet kan gebruiken of enkel de ROM van Redah. :N
Geldt de link naar "Download Stockrom Tom-tec pre-installed ICS versie ATP7659" op pagina 1 ook voor dit serienummer? :?

mvg,

Peter
de proof is in the pudding, tomtec heeft 3 versie ics uitgebracht dus er werkt er altijd wel een die kan dienen als stockrom. En je kunt altijd een backup maken van je rom maar, hoe lang heb je het tablet al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik probeerde vandaag de volgende ROM te downloaden, deze is echter niet meer beschikbaar. Zou iemand deze opnieuw willen uploaden? Het gaat om de volgende versie:
jgtwapt7526v200
datum: 30-12-2011
versie: jgtwapt7526v200
download: http://www.multiupload.com/I0294O3000
In de nieuwe 4.0 ROM is het namelijk niet mogelijk om tijdens Skype zowel de webcam als de microfoon te gebruiken. Heeft iemand hier ook last van?

[ Voor 20% gewijzigd door contrast op 02-06-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44
jgelauff schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:30:
De clockworkmod die ik hier beschikbaar heb gesteld voor mijn roms is alleen voor de 4.0.3-4 versie!
de 4.0.3-3 kent een andere parameterfile niet gebruiken dus.
Ah thanks, zie nu ook dat dat in je post over de clockwork mod staat, dat is mijn straf om er te snel over heen te lezen en aan te nemen dat die laatste versie wel in de TS zou staan :P

Maar die lizardrom klinkt ook wel goed, heeft die nog bepaalde voordelen (of nadelen) t.o.v. 4.0.3-4, behalve dat die universeler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bit3m3
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-06-2023
Omdat ik dacht dat de 4 alleen met clockwork kon...
en die wil ik nog even beter doornemen hoe dat werkt (al heb ik het al draaien op mijn HTC HD2)

Wel bedankt voor het wijzen op de tool, ik had idd de verkeerde 8)7

ik kan de link van versie 4 niet vinden.....staat ie in deze post??

thx
jgelauff schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:33:
[...]

waarom zou je de 4.0.3-3 versie willen flashen als 4.0.3-4 beschikbaar is en zo te lezen zit je in de verkeerde tool. rkbatchtool moet je gebruiken en niet de rkandroidtool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
bit3m3 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:34:
Omdat ik dacht dat de 4 alleen met clockwork kon...
en die wil ik nog even beter doornemen hoe dat werkt (al heb ik het al draaien op mijn HTC HD2)

Wel bedankt voor het wijzen op de tool, ik had idd de verkeerde 8)7

ik kan de link van versie 4 niet vinden.....staat ie in deze post??

thx

[...]
jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring om het tablet als additionele monitor te gebruiken onder Windows? Programma's als ScreenSlider kan ik niet eens installeren.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xaphod

ik probeer die regel toe te voegen, maar als ik hem dan saved, en tablet weer op start,is het weer hetzelfde, Ik edit het met ghost commander, moet ik soms een ander programma gebruiken, om het te schrijven???Ik heb wel root acces aangevinkt, en mount root ook aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
heb sinds kort ook de xiron ultimate 10 en hij bevalt prima! Heb enige echte probleempje is dat de oplader een beetje brak werk, je moet even pielen voordat hij oplaad en het tablet daarna niet meer aanraken..
Heb ook even mijn tablet via hdmi aan mijn tv gehangen en heb een bluetooth keyboard en draadloze muis aangesloten waardoor het nu echt net een computer is. Keyboard en muis werkten meteen al blijven soms de toetsen van mijn keyboard een beetje hangen maar misschien zit ik ook wel wat te ver weg.

Het beeld via hdmi valt wat tegen....... Het lijkt erop dat de colordepth te laag ingesteld staat, je ziet duidelijk dat sommige kleuren worden opgebouwd door meerdere andere kleuren. Heeft iemand een idee of je de colordepth kan verhogen? Ik heb mijn tablet geupgrade naar 4.03 v3.

Ik heb ook een probleem met spottify. De app geeft een foutmelding als ik muzieek wil afspelen. Heb daarna de betaversie van de nieuwe app gedownload maar daar lukt het ook niet om muziek mee af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xaphod

Inmiddels toch gelukt, heb maneger explorer gedownload van de blackmarket, en kon toen wel write permission krijgen, regel toegevoegd, en het werkt nu, aps_backup_restore staan nu op mijn externe SDcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod

Xaphod

Inara profiel

Mooi.

Ik gebruik X-plore als file manager, gewoon uit de market, waarbij root access is ingesteld als "Superuser+mount writable"
Handig programma; gratis en een dual pane scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LLEEDD schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:59:
heb sinds kort ook de xiron ultimate 10 en hij bevalt prima! Heb enige echte probleempje is dat de oplader een beetje brak werk, je moet even pielen voordat hij oplaad en het tablet daarna niet meer aanraken..
Dat heb ik met mijn tablet ook (Bart Smit 2011) en het is ontzettend irritant. Al van alles geprobeerd maar de stekker gaat er niet verder in en daarmee houdt het een beetje op.

Als er iemand een oplossing hiervoor heeft dan hoor ik die graag! Heb overwogen om de tablet open te schroeven maar met zoiets heb ik weinig ervaring. En het is ook wel handig als je dan weet wat te doen om het probleem op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:26:
[...]

Dat heb ik met mijn tablet ook (Bart Smit 2011) en het is ontzettend irritant. Al van alles geprobeerd maar de stekker gaat er niet verder in en daarmee houdt het een beetje op.

Als er iemand een oplossing hiervoor heeft dan hoor ik die graag! Heb overwogen om de tablet open te schroeven maar met zoiets heb ik weinig ervaring. En het is ook wel handig als je dan weet wat te doen om het probleem op te lossen...
Heb op het forum gelezen dat als je de stekker er niet helemaal in steekt maar een beetje half het iets beter moet werken. Doe dit zelf ook maar echt ideaal is het niet... Krijg ook de neiging om de tablet open te maken en te kijken of ik iets kan vervangen of fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de melding gekregen op mijn Tomtec of ik een update wilde instaleren en dan bedoel ik niet een melding van de appstore. Heeft iemand eerder deze melding gekregen? En van wie komt deze Update?

sorry er staat versie 4.0.3-4 versie op mijn tablet van jgelauff. Geinstalleerd volgens instructies van jgelauff

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Iemand zijn tab al eens gebruikt als mediaplayer om 3D films via de tab op een 3D tv af te laten spelen? Wil het morgen eens uitproberen (de film is een mkv bestand), maar misschien dat er mensen ervaring hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door Fikkie007 op 04-06-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 17:37:
[...]

de proof is in the pudding, tomtec heeft 3 versie ics uitgebracht dus er werkt er altijd wel een die kan dienen als stockrom. En je kunt altijd een backup maken van je rom maar, hoe lang heb je het tablet al?
Hallo Jgelauff, heb de tablet sinds 18/05.
Zal ie werken met jouw Lizardrom? :Y

mvg,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 2e xiron ics 4.0 aangeschaft. En ze hebben wat geleerd van de klachten over het opladen, er zit nu een haakse stekker aan met draadhouder, waardoor die stabieler in de tablet gaat, en beter oplaadt, ik gebruik deze ook voor mijn xiron 2011 tablet, en het opladen gaat veel beter.misschien een tip om bij tom-tec eventueel zo'n lader te bestellen, ik neem aan dat dat dezelfde zijn als bij Xiron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hallo krakie heeft de xiron bleutooth de 4.0 die je nu hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Laatst online: 14-07 20:23
Even een vraag over de roms diie hier aangeboden worden.
Ik zie er twee bij de 4.0.3-4 versie. Een waar externe sd kaart als app geheugen gebruikt wordt en de ander waarbij sd kaart als externe opslag gebruikt wordt.

Nu wil ik voorkomen dat ik telkens na upgrade alles opnieuw moet installeren.
Ik ben geneigd om de eerst genoemde te kiezen, dus externe sd card als 1.6GB intern geheugen.
Dat is dan wel zonde van de overige GBs op dat kaartje. Of mis ik iets?

Excuses als deze vraag al vaak beantwoord is, wilde niet door de berg posts graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:18:
Even een vraag over de roms diie hier aangeboden worden.
Ik zie er twee bij de 4.0.3-4 versie. Een waar externe sd kaart als app geheugen gebruikt wordt en de ander waarbij sd kaart als externe opslag gebruikt wordt.

Nu wil ik voorkomen dat ik telkens na upgrade alles opnieuw moet installeren.
Ik ben geneigd om de eerst genoemde te kiezen, dus externe sd card als 1.6GB intern geheugen.
Dat is dan wel zonde van de overige GBs op dat kaartje. Of mis ik iets?

Excuses als deze vraag al vaak beantwoord is, wilde niet door de berg posts graven.
Je leest het verkeerd: op het mount point voor de externe sdcard (/mnt/external_sd) wordt 1,6GB geheugen als 'interne' sdcard gemount. De externe sdcard wordt bij die ROM op het mount point waar anders de 'interne' sdcard zou zitten gemount (/mnt/sdcard en /sdcard).

De sdcard staat volgens mij los van het opnieuw moeten installeren van apps na een upgrade.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey:D
Wat is het verschil tussen ICS custom rom and ICS Officiel rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ricardo70
weet niet zeker, kan wel bluetooth aanvinken, maar denk dat je dan een bluetoothstick erin moet doen, Ik gebruik geen bluetooth stick, die ik heb werkt niet, waarom gebruik je niet dropbox, kan je alles inzetten, en naar je telefoon of tablet kopieeren, als je dropbox gaat gebruiken, vermeld dan dat je dit heb van hanskakebeen@ziggo.nl dan krijg ik en jij extra mb.Ik heb nu 3 gb extra opslagruimte van dropbox, hier zet ik dingen in die ik naar mijn tablet wil zetten, hoef ik niet steeds de tablet aan mijn pc te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-08 13:04
Hoe ga ik het nu voor elkaar krijgen om bestanden groter dan 4gb (FAT32) op mijn tablet af te kunnen spelen?

Ik vind nergens een goed antwoord.

Moet ik formatteren naar NTFS?
Ziet de tablet dan de SD kaart nog wel?

Ik heb de 4.0.3-3 JJGELAUFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carlo Adan schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:29:
Hoe ga ik het nu voor elkaar krijgen om bestanden groter dan 4gb (FAT32) op mijn tablet af te kunnen spelen?

Ik vind nergens een goed antwoord.

Moet ik formatteren naar NTFS?
Ziet de tablet dan de SD kaart nog wel?

Ik heb de 4.0.3-3 JJGELAUFF
De Lizardrom waar jgelauff mee bezig is (https://sites.google.com/site/dutchtabs/) gaat het ext4 bestandssysteem ondersteunen geloof ik. Daarmee kan je bestanden groter dan 4GB gebruiken. Hoe je onder Windows het handigst ext4 kan benaderen weet ik niet. Linux live CD gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Hoi Carlo je kunt op market de app drive mount van dwane hoyd downloaden, daar mee kun je wel ntfs geformateerde kaartjes lezen dus grotere bestanden dan 4 lezen.
En nog bedankt Krakie dat betekend dat de xiron nog wel bleutooht heeft want in de tom-tec kun je hem niet aan vinken krijg je ook het bleutooth teken rechts beneden in beeld ik heb ook de 2011 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ricardo 70

Bluetooth krijg ik rechts beneden, maar als ik er een bluetooth stick in usb stop(merk MSI) krijg ik m niet aan de praat, mijn telefoon vind wel newsmy tablet, maar kan niets verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Als je telefoon hem ziet dan heb je bleutooth intern ,en hoef je geen stick te gebruiken ik heb het 2011 model xiron en met jegelauff zijn rom kan ik gewoon bestanden ontvangen. je kunt ook een app er voor proberen die zijn er genoeg om bestanden te delen gr Ricardo70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:39:
Hallo,
Heb het geprobeerd met de V4.03.4-rom van Jgelauff en het werkt perfect op mijn 2012 tablet met standaard ICS en snr "1204153". .
Hartelijk dank Jgelauff! _/-\o_

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Van een collega heb ik hier een nieuwe Xiron 7659 1205256, daar hebik Jgelauff's 4.0.3-4 opgezet maar rotatie werkt niet, is daar al een fix voor (kon hem zelf niet vinden). Of doet de Redah rom het wel? Anders moet ik stock rom gaan rooten enzo, daar wordt ik niet heel blij van.

Merci!

Oh-oh, de stock rom van de TS roteert ook niet, en natuurlijk geen backup gemaakt. Help? Heeft iemand de Xiron stock rom?

[ Voor 17% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 07-06-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

is het mogelijk om "ClockworkMod" te installeren via de app "Rom Manager" op de TomTec tablet? :?
Heb er Jgelauff's custom rom op staan. Stel dat ik het op die manier probeer, is er dan kans om de tablet te "bricken"? :'(

ps: ik weet dat Jgelauff het mogelijk heeft gemaakt. Wil gewoon weten of het op bovenstaande wijze ook gaat en zo neen, waarom niet.

mvg,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
Dit werkt alleen als Rom Manager de tablet herkent en als Jgelauff de custom recovery aan "koush" beschikbaar heeft gesteld zodat deze hem kan opnemen in Rom Manager.

Als Rom Manager de tablet niet kent zal deze geen recovery willen installeren en kun je hem dus ook niet bricken (lijkt me).

Hier kun je de recoveries vinden die Rom Manager kent. Ik zie geen Newsmy of TomTec hier tussen dus ik ga ervan uit dat Rom Manager de Tomtec niet kent en dus ook geen recovery kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogierE schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:10:
Dit werkt alleen als Rom Manager de tablet herkent en als Jgelauff de custom recovery aan "koush" beschikbaar heeft gesteld zodat deze hem kan opnemen in Rom Manager.

Als Rom Manager de tablet niet kent zal deze geen recovery willen installeren en kun je hem dus ook niet bricken (lijkt me).

Hier kun je de recoveries vinden die Rom Manager kent. Ik zie geen Newsmy of TomTec hier tussen dus ik ga ervan uit dat Rom Manager de Tomtec niet kent en dus ook geen recovery kan installeren.
Hallo Rogier,

heb eerst de "recovery.img" van Jgelauff geïnstalleerd waarna, via "Rom Manager", de Clockwordmod.

Groeten,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Rom Manager is een app van ClockWorkMod net als "cwm recovery". Volgens mij heb je niets aan Rom Manager afgezien van de back/restore functionaliteit of zie ik dit verkeerd?

De backup/restore functionaliteit heb je trouwens ook door te booten in recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogierE schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:08:
Rom Manager is een app van ClockWorkMod net als "cwm recovery". Volgens mij heb je niets aan Rom Manager afgezien van de back/restore functionaliteit of zie ik dit verkeerd?

De backup/restore functionaliteit heb je trouwens ook door te booten in recovery mode.
Hallo Rogier,

heb de stappen gevolgd van Jgelauff om CWM te installeren. Ben helemaal geen expert in Androïd.Misschien vindt je de volgende uitleg wel interessant op de site van Jgelauff: "https://sites.google.com/site/dutchtabs/clockworkmod-for-rk2918".

mvg,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik bedoelde met back/restore wel de functionaliteit van CWM niet de standaard functionaliteit van de stock rom. Die functionaliteit is absoluut handig.

Ik heb de uitleg al eerder gezien en deels gebruikt om een custom recovery voor mijn telefoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Misschien kunnen jullie mij wat inzicht geven in de verschillende versies van deze tablet.
Vandaag kocht ik bij de Blokker de 9,7" Xiron tablet met Android 4. Op de doos staat aan de zijkant:
APT7526 Ultimate 10 - 4.0 - 4GB

Op de onderkant van de tablet staat echter:
APT7659 Ultimate 10

Ik heb met de verkoper in de winkel de doos ter plekke opengemaakt om te kijken of de tablet er echt inzat, waarbij hij met een mesje het plakband zegel verbrak op de doos. Tevens zat het plasticje nog perfect om de tablet en zaten de accesoires ook nog in originele verpakking. Ik kan me dus niet voorstellen dat het ding al eerder is opengeweest of is omgewisseld.

Herkennen meer mensen dit verschil? En wat heb ik nu eigenlijk in mijn handen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Dat is het zelfde type als de eerste tom-tec met ics kijk maar op pagina 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:56
WoC, heeft jouw Xiron tablet van de Blokker ook Bluetooth aan boord?

Je zou dan een Bluetooth menu moeten zien bij Instellingen. En als je het activeert zou je telefoon de tablet moeten zien en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Ik heb zojuist de 403-4 versie geïnstalleerd maar ondervind nog steeds problemen met Skype. Het geluid valt weg zodra ik de video aan probeer te zetten. Zijn er mensen die dit probleem ook ondervinden of na kunnen bootsen? Dus de mic stopt ermee zodra de video aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype werkt alleen afzonderlijk, of video, of geluid niet beide, heeft te maken met de verbinding. Dit is al eerder besproken, ligt niet aan het tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Skype is een bekend probleem;reeds gemeld in dit topic. Ik heb het ook.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

ricardo70 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:24:
Dat is het zelfde type als de eerste tom-tec met ics kijk maar op pagina 1
Je bedoelt die bovenaan in de tabel staat?
23-3-2012Verkoop van de TomTec met pre-installed ICS is gestart onder typenummer ATP7659

Dat komt overeen met het nummer op de tablet.
Ik word aan het twijfelen gebracht omdat er op de doos iets anders staat als op de tablet.
Mocht ik nu een custom ROM willen installeren, welke moet ik dan hebben? De tablet komt al met Android 4 namelijk. In de start post staat een stukje over "TomTec versie 2012 upgraden", maar daar staat mijn doos-nummer 7526 en niet mijn tablet-nummer 7659.
jack2 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:50:
WoC, heeft jouw Xiron tablet van de Blokker ook Bluetooth aan boord?

Je zou dan een Bluetooth menu moeten zien bij Instellingen. En als je het activeert zou je telefoon de tablet moeten zien en omgekeerd.
Nee helaas, in het instellingen menu zie ik geen bluetooth menu. Ik heb ook 2 bluetooth-enable widgets geprobeerd, maar die deden ook niks. Zou de chip echt ontbreken, of is dit een software issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:17:
Skype werkt alleen afzonderlijk, of video, of geluid niet beide, heeft te maken met de verbinding. Dit is al eerder besproken, ligt niet aan het tablet.
Ik bekijk dit topic redelijk vaak, maar heb de berichten hierover blijkbaar over het hoofd gezien. Bedankt voor de bevestiging. Zal wel een issue zijn in combinatie met Android 4.0, want in de 2.3 versie werkte het wel naar behoren.

[ Voor 11% gewijzigd door contrast op 09-06-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Dan moet je even naar het gegraverde nr kijken achter op je tablet onder het type nummer geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
LLEEDD schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:50:
[...]

Heb op het forum gelezen dat als je de stekker er niet helemaal in steekt maar een beetje half het iets beter moet werken. Doe dit zelf ook maar echt ideaal is het niet... Krijg ook de neiging om de tablet open te maken en te kijken of ik iets kan vervangen of fixen.
Werkt 'as designed' volgens mij. :+ Heb m'n 2e Xiron (omgeruild) en met beide heb ik dit verschijnsel. Maakt niet uit of ik de stekker helemaal aandruk of niet. Bij het laden leg ik altijd een pen of stift onder het geribbelde deel van de connector, waardoor het deel in de tablet omlaag gedrukt wordt. Dan laadt hij goed op. 8)7 Zonder pen/stift is het een loterij of hij de hele laadcyclus haalt. Heb de indruk dat het een contactprobleem is op het moederbord, maar hiermee prutsen durf ik ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:47
Hakkie schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:42:
[...]
Werkt 'as designed' volgens mij. :+ Heb m'n 2e Xiron (omgeruild) en met beide heb ik dit verschijnsel. Maakt niet uit of ik de stekker helemaal aandruk of niet. Bij het laden leg ik altijd een pen of stift onder het geribbelde deel van de connector, waardoor het deel in de tablet omlaag gedrukt wordt. Dan laadt hij goed op. 8)7 Zonder pen/stift is het een loterij of hij de hele laadcyclus haalt. Heb de indruk dat het een contactprobleem is op het moederbord, maar hiermee prutsen durf ik ook niet aan.
Wij zijn ook aan onze tweede bezig vanwege laad probleem. Wij hebben nu de regel: als hij laadt, niet mee spelen :-)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

ricardo70 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 08:17:
Dan moet je even naar het gegraverde nr kijken achter op je tablet onder het type nummer geloof ik.
Op de doos zit geen sticker met iets als
2011xxxxxKMBxxxxxxxxx is de eerste versie
2012xxxxxKMBxxxxxxxxx is de 2de generatie
. Alleen meegedrukt op de zijkant staat ATP7526.

Onder de melding "ATP7659 Ultimate 10" op de tablet is alleen een 7-cijferig productienummer opgenomen dat begint met 12xxxxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:31:
[...]
Oh-oh, de stock rom van de TS roteert ook niet, en natuurlijk geen backup gemaakt. Help? Heeft iemand de Xiron stock rom?
Ik heb hetzelfde device hier liggen (xiron ATP7659 Ultimate 10 - 1205256), misschien kan ik wat voor je betekenen. Als jij me kunt uitleggen (of kunt wijzen naar documentatie) hoe ik een backup maak waar jij wat aan hebt. En waarmee ik niet direct mijn toestel root oid: dit is mijn eerste android device, waar ik zeker mee ga lopen pielen, maar nu nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:56
Hakkie en driel24: is dit niet hetzelfde geval als ik al eerder constateerde? (Zoek maar in dit topic op "oplaadproblemen").

Namelijk, wanneer de tablet uitstaat kun je hem wel opladen maar de "batterijmeter" gaat niet omhoog. Dan kan het gebeuren dat de accu volledig is opgeladen maar de meter zegt van niet. Wanneer je daarna door blijft laden dan gaat het witte lampje onregelmatig branden, vooral als je aan de connector rommelt.

Mijn workaround voor dit probleem: de tablet altijd aan houden tijdens het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

WoC schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:19:
[...]
Ik heb hetzelfde device hier liggen (xiron ATP7659 Ultimate 10 - 1205256), misschien kan ik wat voor je betekenen. Als jij me kunt uitleggen (of kunt wijzen naar documentatie) hoe ik een backup maak waar jij wat aan hebt. En waarmee ik niet direct mijn toestel root oid: dit is mijn eerste android device, waar ik zeker mee ga lopen pielen, maar nu nog niet...
Top! Met de RKBatchtool kan zo'n backup gemaakt worden. Die vindt je hier http://www.mediafire.com/?4q7y1k3941l72l8

Als je deze hebt gestart kun je de tablet met aansluiten; je zet de tablet uit, als deze uit is houdt je ESC ingedrukt en steek je de USB kabel erin. Er wordt nieuwe hardware gevonden, de drivers zitten in de download. Als de tablet goed wordt herkend wordt blokje 1 groen. Met de Save knop kun je de firmware opslaan.

Hiermee kun je inderdaad niets slopen, de tool is van de fabrikant.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasDV13
  • Laatst online: 27-05 12:04
Ik heb zojuist de laatste custom ROM van Jgelauff erop gezet met Clockwordmod, het werkt perfect!
Nu wilde ik mijn tablet via HDMI aan m´n tv koppelen, dat ging ook prima en ik kreeg vloeiend fullhd beeld.

Maar op het tablet zie ik niks dus moet ik zonder dat ik beeld zie via het touchscreen een beetje gokken waar ik moet drukken. Is er een manier om dit beeld te dupliceren op het tablet? Ging dit via het HDMI menu die er niet meer is? Waarom is dat menu verdwenen eigenlijk :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:36:
Top! Met de RKBatchtool kan zo'n backup gemaakt worden. [...]
Ok, ik ga er vanavond (hmm, voetbal...) of morgen even mee bezig en laat van me horen.

BTW, ik heb nu natuurlijk wat data en persoonlijke instellingen erop staan. Moet ik eerst een factoryreset doen, of is die firmware enkel de ROM zonder settings?

[ Voor 24% gewijzigd door WoC op 09-06-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

WoC schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 18:02:
[...]
Ok, ik ga er vanavond (hmm, voetbal...) of morgen even mee bezig en laat van me horen.

BTW, ik heb nu natuurlijk wat data en persoonlijke instellingen erop staan. Moet ik eerst een factoryreset doen, of is die firmware enkel de ROM zonder settings?
Het is een backup van de ROM die je maakt, daar zit geen persoonlijke data in. Super tof dat je dit wil doen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Ok, daar gaat ie dan...
Met de RKBatchtool kan zo'n backup gemaakt worden [...]
Als je deze hebt gestart kun je de tablet met aansluiten; je zet de tablet uit, als deze uit is houdt je ESC ingedrukt en steek je de USB kabel erin. Er wordt nieuwe hardware gevonden, de drivers zitten in de download. Als de tablet goed wordt herkend wordt blokje 1 groen.
Done en werkt. In de Windows Device manager heb ik een 'RK29 device'. In de RKBatchtool zie ik een 'connected device' (nummer 1 is groen met daaronder het label 8-6). Ik heb Win7x64 en heb ook de x64 drivers gebruikt.
Met de Save knop kun je de firmware opslaan.
Ik zie de save knop. Ik kan er op drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets... Ik kan ook nergens een path oid opgeven, het knopje rechtsboven is namelijk voor het openen van een image.

Ik heb zowel de versie uit jouw link gebruikt, als de versie van de Tom-Tec website.

Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
jack2 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:53:
Hakkie en driel24: is dit niet hetzelfde geval als ik al eerder constateerde? (Zoek maar in dit topic op "oplaadproblemen").

Namelijk, wanneer de tablet uitstaat kun je hem wel opladen maar de "batterijmeter" gaat niet omhoog. Dan kan het gebeuren dat de accu volledig is opgeladen maar de meter zegt van niet. Wanneer je daarna door blijft laden dan gaat het witte lampje onregelmatig branden, vooral als je aan de connector rommelt.

Mijn workaround voor dit probleem: de tablet altijd aan houden tijdens het opladen.
Nee, dat is niet hetzelfde. Bijv. ook als de tablet dreigt zich uit te schakelen vanwege te lege accu, heb ik dit verschijnsel. Dus met tablet aan, gewoon beeld, bijna lege accu, stekker erin: niets. Geen ledje en ook geen laadindicatie binnen ICS. Beetje freubelen met de stekker en het laden begint. Doe ik dat niet, dan laadt hij in 99 van de 100 gevallen ook niet. En dat freubelen is bij mij dus niet nodig als ik iets onder het geribbelde deel van de stekker leg. Ach, ben er aan gewend ondertussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

WoC schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:33:
Ok, daar gaat ie dan...

[...]
Done en werkt. In de Windows Device manager heb ik een 'RK29 device'. In de RKBatchtool zie ik een 'connected device' (nummer 1 is groen met daaronder het label 8-6). Ik heb Win7x64 en heb ook de x64 drivers gebruikt.

[...]
Ik zie de save knop. Ik kan er op drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets... Ik kan ook nergens een path oid opgeven, het knopje rechtsboven is namelijk voor het openen van een image.

Ik heb zowel de versie uit jouw link gebruikt, als de versie van de Tom-Tec website.

Hoe nu verder?
Hmm, lees net in de TS dat je Root nodig hebt om een ROM backup te maken. Het ziet er ook best arbeidsintensief uit. Hier staat hoe dat moet maar volgens mij wilde je liever niet rooten toch?

http://www.androidtablets...ow-backup-restore-fs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

LoCuTuS2000 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 07:31:
[...]
Hmm, lees net in de TS dat je Root nodig hebt om een ROM backup te maken. Het ziet er ook best arbeidsintensief uit. Hier staat hoe dat moet maar volgens mij wilde je liever niet rooten toch?
Ik had inderdaad ook al even verder gekeken en was dit tegengekomen...

Ik heb het ding nu 2 dagen in huis en het is m'n eerste Android device (ja ik weet het, nu pas, en eigenlijk wilde/ga ik hem aan m'n vriendin geven, die heeft op dit moment ook echt baat bij een tablet). Ik vind het leuk om met computers, randapparatuur en gadgets te 'prutsen', dus rooten zal ik hem waarschijnlijk wel een keer. In dit "leer en ontdekproces" verdiep ik me doorgaans in wat er dan precies gebeurt, wat ik doe en waarom ik dat doe. Ik houd er niet van om als een n00b aan het werk te gaan met alle risico's van dien (ook al gaat het maar om een relatief goedkope tablet). Ik ben dus aan de ene kant gebruikservaring aan het opdoen met het voor mij nieuwe OS Android en aan de andere kant me aan het inlezen/verdiepen in de geavanceerde mogelijkheden en tweaks (ik blader dit topic voor een groot deel door, lees andere sites en artikelen etc).

Als je snel die ROM nodig hebt, dan kan ik dat op deze manier niet op korte termijn beloven. Mocht ik zover zijn, dan meld ik me hier zeker weer. Afhankelijk van de drukte (werk en privé) kan dat zomaar volgende week zijn, maar het kan ook best nog een maand duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik lees op de volgende site helpdesk.xiron.eu het volgende:

https://helpdesk.xiron.eu...-ultimate-10-android.aspx

Is dit de officiële 4.0 update voor de ATP7526, of ook een custom ROM? Ik heb hier nog niets over gelezen in het topic, alleen dat 2.3 de laatste officiele ROM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Grappig, als je gewoon via https://helpdesk.xiron.eu door de KB probeert te gaan vindt hij niks, blijkbaar wel als je een direct link hebt. Hoe kom je daar eigenlijk aan?

In de quickstart van de Xiron ultimate 10 staat een link naar de manual: http://helpdesk.xiron.eu/android4-nl Deze link komt uit op de tom-tec website met, wie had het verwacht, exact dezelfde lay-out en opzet. Ook daar is het bericht van de update te vinden.

Ik heb zelf net een Xiron ultimate 10 gekocht, waarop ICS al geïnstalleerd is. Ik ga er dan ook vanuit dat die link een officiële update is, er zit zelfs een handleiding bij.

Mijn typenummer onderop is overigens ATP7659. Wat is jouw typenummer eigenlijk en heb jij wel of geen bluetooth?

[ Voor 8% gewijzigd door WoC op 10-06-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ultimate 10 nu inmiddels 2 weken, hij werkt goed, maar heb wel een probleem met diverse sites.
Zodra ik een site open met javascript heb ik een cpuload van 100% (inclusief deze site)
Dit geld bij elke browser die ik probeer. Na het uitschakelen van javascript is dit verdwenen.
Heeft iemand anders dit ook? Is hier een oplossing voor?

Edit: het lijkt er op dat het voornamelijk sites zijn met "social share" buttons zoals facebook.
Er is een bugreport bekend bij facebook mbt de like knop.
Ik heb voor Got de social sharing functie uitgezet en spontaan is het probleem weg.
Echter niet elke site biednhet aan om social sharing te disabelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2012 21:01 . Reden: fix typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
BasDV13 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:17:
Ik heb zojuist de laatste custom ROM van Jgelauff erop gezet met Clockwordmod, het werkt perfect!
Nu wilde ik mijn tablet via HDMI aan m´n tv koppelen, dat ging ook prima en ik kreeg vloeiend fullhd beeld.

Maar op het tablet zie ik niks dus moet ik zonder dat ik beeld zie via het touchscreen een beetje gokken waar ik moet drukken. Is er een manier om dit beeld te dupliceren op het tablet? Ging dit via het HDMI menu die er niet meer is? Waarom is dat menu verdwenen eigenlijk :)?
Het verdwijnen van het scherm bij aansluiting van HDMI is standaard. Staat volgens mij ook in de handleiding. Je kunt dan de tablet het beste bedienen met een muis. De muiscursor zie je namelijk wel op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Heb voor een prikie deze ipad case gekocht op ebay voor mijn xiron tablet.
http://www.ebay.com/itm/w...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:3160
Hij past net al heb ik natuurlijk wel wat extra gaatjes moeten maken voor de knopjes en aansluitingen. Vraag me nu alleen af of ik wat extra gaatjes moet maken voor de koeling aangezien mijn tablet wel wat warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat versie 4.0.3-4 versie op mijn tablet van jgelauff. Geinstalleerd volgens instructies van jgelauff.

Nu krijg ik een melding van Apex Launcher dat er een update beschikbaar is, kan ik deze zonder problemen updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:17:
Er staat versie 4.0.3-4 versie op mijn tablet van jgelauff. Geinstalleerd volgens instructies van jgelauff.

Nu krijg ik een melding van Apex Launcher dat er een update beschikbaar is, kan ik deze zonder problemen updaten?
Ja, deze kun je zonder problemen updaten. Alleen de eerste keer als je de home knop indrukt even aanvinken dat Apex de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Ik ben benieuwd of lizardrom al beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zowel de standaard ics rom als de custom rom geprobeerd?
Ik zit nu te twijfelen over de custom rom en ik vraag me af wat de verschillen zijn.
Ik ben vooral benieuwd naar:
- Browsen (100% cpu load met javascript?)
- USB mode (Hub enabled?)
- En natuurlijk alles wat zich onderscheid van de standaard rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Laatst online: 07:35
Dag iedereen,

Een vraagje: ik kreeg gisteren van Tom-Tec mijn tablet toegestuurd.
Het is een ATP7526 met Android 4.0 pre-installed.
Ik was verbaasd van het serienummer en vroeg me af of er in deze een Bluetooth-chip zat.
In de instellingen stond er nergens Bluetooth, maar ik downloadde een Bluetooth-app en waarempel: het werkt!

Hebben andere mensen hebben in 2012 ook een ATP7526 met 4.0 en bluetooth gekregen?
Welke versie van jgelauff's custom rom installeer ik dan? Die voor de ATP7526-2011?

Alvast bedankt!

P.S.: In de TS staat nergens een vermelding van jgelauff's ics 4.0.3-4.
Is er iemand die de TS up to date kan brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megazip
  • Laatst online: 04-08-2023
jack2 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:53:

Mijn workarournd is:
Je kunt de tablet uitzetten, vervolgens opladen, nadat het witte lampje uit is en dus is opgeladen de tablet weer aan zetten en nu pas de oplader afkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als absolute leek even een vraagje.
Bij Blokker een Xiron ATP7659 Ultimate 10 gekocht, nr 1205256.
Op de doos staat: opslagruimte 4GB; bij instellingen op de tablet zie ik: totale ruimte 1,64GB.
Heb ik een oud model in een nieuwe doos gekocht? Hoe zit dit?
Graag een antwoord dat door de absolute leek begrijpbaar is.
Overigens lijkt ook de accu minimale capaciteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Er staat in dit topic al uitgelegd hoe het zit met de interne opslag van de tablet. De chip die erin zit is 4GB, maar wordt gebruikt voor verschillende partities; recovery,system,data,internal. Elk deel snoept ruimte op.
jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"

Het is dus een beetje hetzelfde als klagen over je windows systeem die bijvoorbeeld een 160 GB schijf heeft maar dat er maar 120GB vrij is;dit terwijl je os en programma's natuurlijk ook ruimte innemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Krypt op 19-06-2012 23:49 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HI, Sorry als mijn Nederlands is slecht. Ik moest Google Translator te gebruiken om me zo ver. Ik heb hard gewerkt om dit uit te zoeken. Ik heb een Newsmy k97 tablet. Ik vond uw site. Het lijkt erop dat de Tom Tec 10 en k97 zijn hetzelfde. Ik had problemen met de HDMI werken. Het zou niet aansluiten op een LCD TV. Ik haak draden en scherm op tablet knippert. Er gebeurt niets op tv. Ik heb eigenlijk hebt geladen verschillende roms op het tablet. In het begin van de Google Apps werkten niet. Uiteindelijk heb ik met behulp van de itrash rom op te bouwen. Ik kan nog steeds niet krijgen om te sluiten op tv. Ook heeft Skype en Netflix niet correct werken ook niet. Heeft iemand enig idee? Gebruik een roms dat alles werkt? Ik zou graag alle hulp iemand zou kunnen bieden. Ik heb Newsmy contact een paar keer, maar natuurlijk heb ik nooit een echte reactie. Ik zou veronderstellen, want het zou heel goed hier gebeuren, de taal een barrière is. bedankt James

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Is het mogelijk een externe harde schijf aan te sluiten? Moet je hiervoor iets speciaals doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 04:02:
HI, Sorry als mijn Nederlands is slecht. Ik moest Google Translator te gebruiken om me zo ver. Ik heb hard gewerkt om dit uit te zoeken. Ik heb een Newsmy k97 tablet. Ik vond uw site. Het lijkt erop dat de Tom Tec 10 en k97 zijn hetzelfde. Ik had problemen met de HDMI werken. Het zou niet aansluiten op een LCD TV. Ik haak draden en scherm op tablet knippert. Er gebeurt niets op tv. Ik heb eigenlijk hebt geladen verschillende roms op het tablet. In het begin van de Google Apps werkten niet. Uiteindelijk heb ik met behulp van de itrash rom op te bouwen. Ik kan nog steeds niet krijgen om te sluiten op tv. Ook heeft Skype en Netflix niet correct werken ook niet. Heeft iemand enig idee? Gebruik een roms dat alles werkt? Ik zou graag alle hulp iemand zou kunnen bieden. Ik heb Newsmy contact een paar keer, maar natuurlijk heb ik nooit een echte reactie. Ik zou veronderstellen, want het zou heel goed hier gebeuren, de taal een barrière is. bedankt James
Which ROMs did you try? Did you try flashing your N97 with the custom ROM built by one of this thread's members? If not, the link to the ROM is in the OP. Let me know if you have trouble finding it.

EDIT: Just to add, I am using the latest ROM from this thread and have no trouble at all with either HDMI out or Skype. I don't know about Netflix, that's an American service we have a hard time hacking overhere. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 21-06-2012 08:53 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, is het mogelijk om een printer aan te sluiten? Als ik mijn printer aansluit krijg ik een meldig dat er iets corrupt is en of ik wil formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Cowboy_Henk schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 07:11:
Is het mogelijk een externe harde schijf aan te sluiten? Moet je hiervoor iets speciaals doen?
Als je de rom van jgelauff neemt en daarna drivemount kun je ntfs benaderen !
Op de stock rom werkte drivemount niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Hoe zou het gaan met lizardrom. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Ik heb nu nog de "standaard" plastic beschermlaag op mijn scherm zitten. Bij nieuwe telefoons laat ik dit ding zitten als een screenprotector. Ik vroeg me af of dat hier ook zinvol is, of dat ik hem er beter af kan halen?

Hij functioneert met dat plastic erop naar mijn idee prima (tis ook pas mijn eerste tablet). Alleen merk ik bij het uit standby halen, en dan eigenlijk alleen als hij een paar uur niet gebruikt is, dat het scherm minder respons geeft. Ik gebruik bijvoorbeeld een pincode om te unlocken. Als ik een cijfer aantik, dan zet hij soms niks op het scherm en soms 3 tegelijk.
Ook bij de patern-slide-to-unlock is dit merkbaar. Ik krijg een simpel U vormpje al niet getekend, omdat de eerste punten al weer wegvallen. Als ik er echter weer even mee gewerkt heb, en hij schiet kort in standby, is er niks aan de hand, dan gaat het unlocken in 1x goed.

Als ik hem even niet gebruik, schuif ik hem meestal in een (strak) neopreen hoesje. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? Dat er iets statisch wordt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoC schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:03:
Ik heb nu nog de "standaard" plastic beschermlaag op mijn scherm zitten. Bij nieuwe telefoons laat ik dit ding zitten als een screenprotector. Ik vroeg me af of dat hier ook zinvol is, of dat ik hem er beter af kan halen?

Hij functioneert met dat plastic erop naar mijn idee prima (tis ook pas mijn eerste tablet). Alleen merk ik bij het uit standby halen, en dan eigenlijk alleen als hij een paar uur niet gebruikt is, dat het scherm minder respons geeft. Ik gebruik bijvoorbeeld een pincode om te unlocken. Als ik een cijfer aantik, dan zet hij soms niks op het scherm en soms 3 tegelijk.
Ook bij de patern-slide-to-unlock is dit merkbaar. Ik krijg een simpel U vormpje al niet getekend, omdat de eerste punten al weer wegvallen. Als ik er echter weer even mee gewerkt heb, en hij schiet kort in standby, is er niks aan de hand, dan gaat het unlocken in 1x goed.

Als ik hem even niet gebruik, schuif ik hem meestal in een (strak) neopreen hoesje. Zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? Dat er iets statisch wordt ofzo?
Folie eraf halen reageert het scherm veel beter. Waar heb je die folie voor nodig of stop je de tablet in je broekzak? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
driel24 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:39:
[...]

Als je de rom van jgelauff neemt en daarna drivemount kun je ntfs benaderen !
Op de stock rom werkte drivemount niet
En als je de harde schijf via FAT32 formatteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn tablet heb ik nu sinds december en al enige weken draai ik de 4.0.3.-4 Rom, Volgens mij heb ik het hele topic wel gelezen en heb ik nu iets wat ik nog niet ben tegengekomen. Mijn scherm reageert niet meer. Unlocken lijkt nog wel te lukken via de home/esc/menu knop, als ik de powerknop ingedrukt houdt vraagt hij om uit te schakelen maar zover krijg ik hem dus niet.

Iemand ideeen? Standaard tweaks zijn uitgevoerd (booksprovider en mediaprovider staan ook uit).

Edit: Gek genoeg werkt een muis wel. Wazig.

Edit2: Touchscreen zal wel stuk zijn, nieuwe ROM heeft hetzelfde probleem. De Stock ROM ook. Breng hem wel terug naar de Blokker. Momenteel overweeg ik mijn geld terug te vragen en een tweedehands EEE Pad te kopen. Ben heel enthousiast over de tablet en Android 4 maar mis echt performance van de CPU/GPU.

[ Voor 27% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 24-06-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:04:
[...]

En als je de harde schijf via FAT32 formatteert?
Werkte wel, maar met nadelen.
Mijn externe schijf is een media player. Dan werkt die weer niet.
Grote bestanden werken niet bij fat32
En bij de stock rom gaf de usb poort niet genoeg stroom
Bij de nieuwe rom was opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Ah, de reset button :+

[ Voor 89% gewijzigd door Royz op 24-06-2012 14:06 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo is het mogelijk om met xiron stock rom 2.3 een screenshot te maken .Heb al gezocht in dit topic maar daar staat dat het wel met ics kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-08 13:04
Lijkt wel of de Gamma nu ook weer een kloon gaat leveren.

Lijkt heel erg op de TomTec en de Xiron

http://www.gamma.com/asso...biedingen/difrnce_tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 08:19:
Mijn tablet heb ik nu sinds december en al enige weken draai ik de 4.0.3.-4 Rom, Volgens mij heb ik het hele topic wel gelezen en heb ik nu iets wat ik nog niet ben tegengekomen. Mijn scherm reageert niet meer. Unlocken lijkt nog wel te lukken via de home/esc/menu knop, als ik de powerknop ingedrukt houdt vraagt hij om uit te schakelen maar zover krijg ik hem dus niet.

Iemand ideeen? Standaard tweaks zijn uitgevoerd (booksprovider en mediaprovider staan ook uit).

Edit: Gek genoeg werkt een muis wel. Wazig.

Edit2: Touchscreen zal wel stuk zijn, nieuwe ROM heeft hetzelfde probleem. De Stock ROM ook. Breng hem wel terug naar de Blokker. Momenteel overweeg ik mijn geld terug te vragen en een tweedehands EEE Pad te kopen. Ben heel enthousiast over de tablet en Android 4 maar mis echt performance van de CPU/GPU.
Ik heb precies hetzelfde: soms reageert het scherm niet meer. Na een willekeurig tijd dat de touch het niet meer doet werkt ie op gegeven moment weer wel...
Is het probleem hardware matig, of kan een proces zo veel CPU eten dat de touch tijdelijk wordt uitgeschakeld?
Heb overigens ook de 4.0.3.-4 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde: soms reageert het scherm niet meer. Na een willekeurig tijd dat de touch het niet meer doet werkt ie op gegeven moment weer wel...
Is het probleem hardware matig, of kan een proces zo veel CPU eten dat de touch tijdelijk wordt uitgeschakeld?
Heb overigens ook de 4.0.3.-4 rom.
Met de muis kon ik de CPU load informatie aanzetten en deze was normaal. Heb nog allemaal processen gekilled maar dit mocht niet baten.
Pagina: 1 ... 36 ... 48 Laatste