http://dl.dropbox.com/u/77151040/recovupdate.7z
Installatie gaat ervan uit datop de computers al de juiste drivers zijn geinstalleerd.
!!niet voor gebruik op de roms van redah deze gebruiken een andere parameter file en je tablet zal bricken!!
pak 7zip file uit.
start rkandroidtool
zet tablet uit
cd esc ingedrukt aansluiten op pc
onderin de rkandroidtool verschijnt Found RKandroid
verander helemaal niets in de tool en druk alleen op run.
indien de run ok is zal tablet rebooten
koppel de usb af van je tablet en laat tablet opstarten.
Ga naar de market/play store
Installeer rom manager
kies flash clockworkmod recovery
confirm phone model kies ultimate10
kies yes
kies clockworkmod 3+
ok
sluit rommanager eerst een keer af en start daarna weer op
je kunt vanaf nu een backup maken via rommanager maar je kan ook kiezen voor reboot into recovery.
Om handmatig te rebooten naar recovery zet je tablet uit, druk esc in en daarna de power button indrukken.
bediening gaat met de virtualkeys onderaan het scherm (touchmethode) of met volume + en -, back toets of powertoets als enter (standaard clockworkmod)
Verwijderd
Hij loopt als een trein :-)jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:59:
clockworkmod with touch menu voor de 4.0.3-4 rom' s
...
Ga om te beginnen een backup maken (want die heb ik voor mijn telefoon als eens nodig gehad en was blij dat ik er een had).
Thanks voor de clockworkmod update!"
Update: de backup loopt een hele tijd maar rapporteert dan: "Error while making a backup image of /data!"
Ik heb de 4.0.3-4 ROM met de externe sd gemount op external_sd in gebruik. De backup zal naar /sdcard gaan? Misschien is daar te weinig ruimte? (hij rapporteert 821 MB vrije ruimte bij start v.d. backup). Of is het iets anders?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 13:29 ]
[ Voor 11% gewijzigd door jgelauff op 15-05-2012 13:37 ]
Verwijderd
Weird want interne sdcard had achteraf 0% vrij en daar stond ook de backup. Moet nu weg, ik ga straks nog eens goed kijken hoe e.e.a. is gemount. Maar weet vrijwel zeker dat externe 32GB sdcard op /mnt/external_sd zit en dat daar de clockworkmod backup *niet* naar toe is gegaan (heb 'm immers net van interne sd nabootsing op /mnt/sdcard weggegooid).jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:35:
onder clockworkmod recovery is /sdcard je externe sdcard ongeacht welke 4.0.3-4 variant je draait, en hij gaat standaard naar /sdcard, voor je interne sdcard moet je backuppen naar internal sd kiezen.
Verwijderd
als je 7zip uitpakt en je behoudt de directorystructuur van de zip file krijg je een directory recovupdate met een aantal subdirectories en een executable, die moet je opstarten. uitpakken op een windows machine op een plek die jij wil.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:31:
als je die cwm gaat installeren wat doe je met het uitgepakte zipfile en waar in/op moet je die uitpakken?
Verwijderd
bedankt
Verwijderd
Heb e.e.a. nagekeken:jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:35:
onder clockworkmod recovery is /sdcard je externe sdcard ongeacht welke 4.0.3-4 variant je draait, en hij gaat standaard naar /sdcard, voor je interne sdcard moet je backuppen naar internal sd kiezen.
- als je rom manager start vanuit Android en je start vanuit het menu een backup dan komt hij op de 1,64GB /sdcard terecht (de 'nagebootste' sdcard);
- als je boot into recovery doet i.p.v. een backup in het rom manager menu dan boot hij in recovery; daar kan je naar mounts gaan en /sdcard mounten; dan wordt inderdaad de *externe* sdcard op /sdcard gemount; nadat dat is gedaan kan je een backup starten (nog steeds in clockwordmod recovery) en dan gaat hij naar de *externe* sdcard.
N.B.: dit verhaal geldt dus voor de 4.0.3-4 ROM van jgelauff (die binnen Android 1,64GB als /sdcard - en /mnt/sdcard - beschikbaar stelt en de *externe* sdcard op /mnt/external_sd zet). In het clockworkmod recovery menu is de *externe* sdcard dus gemount op /sdcard - even opletten daarmee).
Ik ben er blij mee: een totaalbackup op mijn externe sdcard, precies wat ik zocht!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 16:34 ]
dan dacht ik al, mijn tablet hangt even aan de noodzakelijke stroomvoeding dus kon even niet zelf testen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:31:
[...]
Heb e.e.a. nagekeken:
- als je rom manager start vanuit Android en je start vanuit het menu een backup dan komt hij op de 1,64GB /sdcard terecht (de 'nagebootste' sdcard);
........
geniet er van
Verwijderd
Dank je, dat gaat zo zeker lukken.jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:33:
[...]
dan dacht ik al, mijn tablet hangt even aan de noodzakelijke stroomvoeding dus kon even niet zelf testen.
geniet er van
Even doordenken doet mij wel vermoeden dat de /sdcard mount onder Android (de 1,64GB partitie) waarschijnlijk niet door clockwordmod zal worden meegenomen in de backup (?) Want in het clockworkmod recovery menu is die partitie niet zomaar vanzelf bekend (denk ik...).
Zal voor de zekerheid mijn /sdcard met de file manager handmatig kopiëren naar mijn externe sdcard. Kan ik 'm altijd handmatig terugzetten.
Bij mij werkt het niet.jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:59:
clockworkmod with touch menu voor de 4.0.3-4 rom' s
http://dl.dropbox.com/u/77151040/recovupdate.7z
Installatie gaat ervan uit datop de computers al de juiste drivers zijn geinstalleerd.
!!niet voor gebruik op de roms van redah deze gebruiken een andere parameter file en je tablet zal bricken!!
pak 7zip file uit.
start rkandroidtool
zet tablet uit
cd esc ingedrukt aansluiten op pc
onderin de rkandroidtool verschijnt Found RKandroid
verander helemaal niets in de tool en druk alleen op run.
indien de run ok is zal tablet rebooten
koppel de usb af van je tablet en laat tablet opstarten.
Onderin staat Found RKAndroid Loader Rock Usb
Bij Run komt de melding:
INFO: Start to test device
ERROR: Test device failed
ERROR: Run failed
Zou dit aan mijn serienummer kunnen liggen.
Het serienummer eindigt op 152.
Als administrator geen probleem.
Bedankt voor de tip
Verwijderd
waar vinden jullie het serienummer ?
achterop mijn tablet (die ik gisteren bij bart smit kocht) staat er alleen maar 7659 als nummer.
onder settings vind ik serial number : unknown ...
hoe weet ik nu welke versie ik heb ?
grtz,
tpifke
Als het goed is staat er in het lichtgrijs nog een nummer onder 7659.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:32:
hoi,
waar vinden jullie het serienummer ?
achterop mijn tablet (die ik gisteren bij bart smit kocht) staat er alleen maar 7659 als nummer.
onder settings vind ik serial number : unknown ...
hoe weet ik nu welke versie ik heb ?
grtz,
tpifke
Verwijderd
zoals je op onderstaande fotos kan zien :
geen nummers ...
weet dus echt niet goed welke versie van rom ik moet nemen.
bestaat er een mogelijkheid om de rom die er nu opstaat eerst te "dumpen" of te backuppen, zodat ik hem kan terugzetten als het fout gaat ? (ik heb al gezien dat er hier ook links naar de standaard roms gepost zijn, maar aangezien ik dus niet zeker ben van mijn versie weet ik ook niet welke versie ik moet nemen ...)
thx alvast,
tpifke
[ Voor 95% gewijzigd door contrast op 16-05-2012 08:55 ]
Kijk eens op doos zit daar een sticker met een kmb nummer en streepjescode op?Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:35:
helaas,
zoals je op onderstaande fotos kan zien :
geen nummers ...
[afbeelding]
[afbeelding]
weet dus echt niet goed welke versie van rom ik moet nemen.
bestaat er een mogelijkheid om de rom die er nu opstaat eerst te "dumpen" of te backuppen, zodat ik hem kan terugzetten als het fout gaat ? (ik heb al gezien dat er hier ook links naar de standaard roms gepost zijn, maar aangezien ik dus niet zeker ben van mijn versie weet ik ook niet welke versie ik moet nemen ...)
thx alvast,
tpifke
Je kan te tablet rooten en de backup partitie dumpen, zie ook de topic start.
Misschien dat iemand je daar door heen kan begeleiden, mij lukt dat vandaag niet.
Verwijderd
thx alvast voor de moeite
ik check even of ik aan dat rooten/dumpen aan uit geraak
Verwijderd
absoluut !!!jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:43:
Ik zit er over te denken een losse recovery.img met clockworkmod en touch menu te maken voor de 4.0.3-4 roms die te flashen zal zijn met rkandroidtool, dit zal de update's verder vergemakkelijken is daar interesse voor?
http://www.blokker.nl/web...egoryId=&productId=115440
179 euro ben benieuwd welke hardware versie dit nu is.
heet ie dan niet toevallig nog gewoon market? wat de oude naam was.DRidder schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:46:
Ik heb de Tomtec Excellent 8 Android 4.0 gekocht (android 4.03 overigens). Tot mijn grote teleurstelling kan ik de Google Play app niet vinden, ik dacht dat deze standaard er in zat? Hoe verkrijg ik hier wel toegang toe? Iemand die het weet?
Er overheen gelezen dat het over een andere tablet ging, maar je antwoord staat hier onder geloof ik.
m.v.g
WoDo1
[ Voor 11% gewijzigd door WoDo1 op 17-05-2012 18:34 ]
Hoi je zit hier in het 10 inch topic, er is ook een 8 inch topic: Het xiron 8 RK2918 blokker/bart smit android 2.3 Topic maar het antwoord op je vraag: er is een setting in de settings om de google apps (onder apps boven in het scherm) zichtbaar te maken. (staat in je handleiding overigens).DRidder schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:46:
Ik heb de Tomtec Excellent 8 Android 4.0 gekocht (android 4.03 overigens). Tot mijn grote teleurstelling kan ik de Google Play app niet vinden, ik dacht dat deze standaard er in zat? Hoe verkrijg ik hier wel toegang toe? Iemand die het weet?
in het 8 inch topic zijn ook 4.0.4 custom roms beschikbaar van birdienl en van mijn hand die die probleem niet kennen en beter werken dan de stockrom.
Verwijderd
Daarnaast, vanuit een complete power off moet je de power knop langer indrukken, maar dat wist je vast al wel aangezien je hem vanuit de winkel ook zelf aangezet hebt.
Gisteren d'r op gezet en werkt top. Tegen de tweakers regels injgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:59:
clockworkmod with touch menu voor de 4.0.3-4 rom' s [etc. etc. ...]
poosje druk egweest met andere dingen, vandaag de tablet weer onder het stof vandaan gehaald.
Viel me op dat deze wat "stroperiger" aanvoelde in gebruik dan eerder.. mischien vanwege de vele updates?
op de een of andere manier wil de tablet niet meer in landscape mode
mensen die dit ook hebben (gehad) ?
maar even de laatste rom van jgelauff installeren, kijken of die het beter doet..
Eigenlijk wil ik gewoon de standaard facebook app uit de play store kunnen halen
[ Voor 34% gewijzigd door Aherin op 18-05-2012 19:35 ]
Verwijderd
Meteen mee terug gaan, je hebt recht op een goed werkend apparaat !Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:35:
@Frits Ypeij, naald in het reset gaatje gedrukt en geprobeerd aan te zetten, nul resultaat. Aan-uit knop zeker 1 minuut ingedrukt, nul resultaat. Het is me wel opgevallen dat het indicator lampje bij het opladen erg zwak brandt, als ik een beetje "wiebel" dan zijn er momenten dat ie veel feller brandt. Het lukt me helaas niet om dat feller branden moment vast te zetten.
Andronymus
Een laatste oplossing kan zijn dat je de DC plug verder in het apparaat moet duwen, hij moet echt klikken. Daar kwam ik ook pas na een aantal keer moeilijk laden achterVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:35:
@Frits Ypeij, naald in het reset gaatje gedrukt en geprobeerd aan te zetten, nul resultaat. Aan-uit knop zeker 1 minuut ingedrukt, nul resultaat. Het is me wel opgevallen dat het indicator lampje bij het opladen erg zwak brandt, als ik een beetje "wiebel" dan zijn er momenten dat ie veel feller brandt. Het lukt me helaas niet om dat feller branden moment vast te zetten.

Verwijderd
Sinds ik op mijn tablet BooksProvider en Mediaopslag onder Auto start van ROM Toolbox PRO (JRummy) heb uitgezet (disabled) is het stroperige van mijn tablet helemaal verdwenen :-)Yonah schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:37:
nu maar even de Firmware van redah aant flashen, gewoon omdat het kan
poosje druk egweest met andere dingen, vandaag de tablet weer onder het stof vandaan gehaald.
Viel me op dat deze wat "stroperiger" aanvoelde in gebruik dan eerder.. mischien vanwege de vele updates?
Ook het accuverbruik is veel beter.
Ik heb wel een grote externe sdcard erin (32GB) met veel mediabestanden. Bij een kleinere sdcard of bij minder media bestanden is het verschil misschien minder groot.
Verwijderd
[...]
Sinds ik op mijn tablet BooksProvider en Mediaopslag onder Auto start van ROM Toolbox PRO (JRummy) heb uitgezet (disabled) is het stroperige van mijn tablet helemaal verdwenen :-)
Ook het accuverbruik is veel beter.
+1 heb hetzelfde gedaan en het werkt
[ Voor 6% gewijzigd door ricardo70 op 21-05-2012 09:24 ]
Verwijderd
ik heb een screenshot voor je gemaakt zie:ricardo70 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 07:55:
Weet je wat echt raar is de origineele rom van tom-tec als ik die flash dan heb ik ntfs support in ICS, met de apk drive mount voor model 2011 en bij die custom roms van jgelauff krijg ik dat niet voor elkaar. Ik vind ntfs support toch wel fijn bij een tablet pc iemand ,een tip hoe ik dit dan toch voor elkaar krijg met de custom roms ,ik gebruik deze tablet als media player en heb al mijn films in mkv net te groot voor fat geformateerd 4GB is zo beperkt ik hoor graag van jullie mede tweakers.
https://docs.google.com/open?id=0B9nK6f9mtdWPN0RTU2QtemRxckk
op mijn 4.0.3-4 lukt het dus prima met drivemount zowel ntfs sdcard als ntfs externe hd te mounten.
door de instellingen zo te zetten dat de backup directory op de external_sd komt kan het wel echter ben ik volgens mij tegen een rechten probleem op de external_sd mount aangelopen en zal hier eens induiken.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:05:
Is er iemand die mij kan vertellen, hoe ik App Backup&Restore op mijn externe SDkaart krijg, het wordt steeds op mijn interne sd gezet, maar dat wil ik niet.
niet nu wordt van de week.
screenshot aanpassingen:
https://docs.google.com/open?id=0B9nK6f9mtdWPX2VSNGhaUWpLQkk
Verwijderd
Dat heb ik ook gemerkt (rechten): de external_sd wordt soms als read-only gezien.jgelauff schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:30:
[...]
door de instellingen zo te zetten dat de backup directory op de external_sd komt kan het wel echter ben ik volgens mij tegen een rechten probleem op de external_sd mount aangelopen en zal hier eens induiken.
niet nu wordt van de week.
Verwijderd
ik wil je niet achter de veren zitten, maar heb je ondertussen je linux systeem al terug op orde gekregen ?
Dit heeft niets met clockworkmod revovery te maken. Ik gebruik gewoon de 4.0.3-4 met interne sdcard als /sdcard.ricardo70 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:08:
Hoi jgelauff welke van de twee roms die jij hebt gemaakt gebruik jij nu , of is dit die nieuwe clock work rom van jouw mijn tablet is de xiron model 2011 als dit die clock work is, hoe flash ik deze dan, die ander van jouw gaan heel gemakkelijk. Dat clock work mod gaat net iets anders ,bedankt voor de screen shot.
jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"
Ook ben ik bezig om te testen of rom updater iets kan beteken dit soort update.zip's te distribueren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1467182Krypt schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:03:
Waar lag het aan als ik vragen mag? Ben ik wel benieuwd naar en ook hoe je t gevonden hebt.
Hoi,Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:23:
redah,
ik wil je niet achter de veren zitten, maar heb je ondertussen je linux systeem al terug op orde gekregen ?
Dat heb ik inderdaad, alleen gaat het testen verdomd lastig nu ik zelf geen tablet meer heb. Ik heb wel aanbiedingen gekregen van mensen die willen helpen testen, maar eigenlijk zoek ik iemand die wat meer tijd heeft (ofwel: op 1 avondje een stuk of 5 ROMs flashen)
Nu snap ik het want de rom van Tom-Tec is niet geroot dus de app deed helemaal niets ,met drive mount staat hij niet tussen het standaard geheugen bij instelingen maar moet je hem zoeken met es file explore.

Verwijderd
Die van Rockusb werken niet.
Ik dacht dat even uit en aan zetten genoeg zou zijn, maar dat blijkt niet het geval. Na een reboot mist de menubalk nog steeds.
Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik het kan herstellen?
Verwijderd
Ook geprobeerd om keyboard in USB host en muis (via verloopstekker) in mini USB slot (en ondersom) maar via mini USB slot werkt het ook niet.
Zitten keyboard en muis elkaar in de weg (zelfde adres oid), op een gewone pc werkt dit namelijk altijd wel.
Het zou prachtig zijn als op de tablet zowel keyboard als muis gelijktijdig gebruikt kan worden, hiermee is het met een aantal apps een mini laptop.
Hoop dat iemand een oplossing weet.
Verwijderd
ondertussen alles gedaan volgens je heldere uitleg... maar TOMTEC verschijnt nog steeds als opstartbeeld.jgelauff schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:08:
[...]
even terug lezen hij is al beschikbaar, de parameterfile bevat nu ook de logo.nologo optie
Hoe krijg ik dat weg aub?
thx
Ik gebruik zelf het Logitech Wireless Touch Keyboard K400.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:51:
Ik heb sinds half mei 2012 een Tomtec Ultimate 10" (Android 4) en hierop kan ik via USB host een keyboard aansluiten OF een muis aansluiten echter niet gelijktijdig. Eerst geprobeerd met een USB hub en hierop de keyboard en de muis, werkt niet. Ook als keyboard OF muis via USB hub is aangesloten werkt het niet.
Ook geprobeerd om keyboard in USB host en muis (via verloopstekker) in mini USB slot (en ondersom) maar via mini USB slot werkt het ook niet.
Zitten keyboard en muis elkaar in de weg (zelfde adres oid), op een gewone pc werkt dit namelijk altijd wel.
Het zou prachtig zijn als op de tablet zowel keyboard als muis gelijktijdig gebruikt kan worden, hiermee is het met een aantal apps een mini laptop.
Hoop dat iemand een oplossing weet.
Werkt voor mij prima. Toetsenbord gebruik ik voor meer apparaten. O.a. de TV met SmartTV
jgelauff in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:26:
[...]
ondertussen alles gedaan volgens je heldere uitleg... maar TOMTEC verschijnt nog steeds als opstartbeeld.
Hoe krijg ik dat weg aub?
thx
lekker duidelijk weer:Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:36:
Waar vind ik de usb drivers voor mijn TomTec 10 met Android 4.0?
Die van Rockusb werken niet.
welke windows versie? 32/64 bit?
wat is niet werken? krijg je foutmelding?
wat heb je zelf al geprobeerd om het "probleem"op te lossen?
rockusb zijn universele usb drivers voor rockchip gebaseerde apparaten dus moeten werken?
hoe heb je tablet aangesloten zodat hij om usb drivers gaat vragen?
heb je evt aangemaakt device in windows al eens weggegooid?
waar heb je de rockusd drivers vandaan?
heb je de apps al eens verwijderd om te kijken of dat het probleem oplost?henk99 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:20:
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik had een 3-tal apps geinstalleerd en gisteren misste ik na het spelen van een spel opeens de onderste menu balk (met het back en home icoon). Ook was er opeens geen verbinding meer met internet (draadloos).
Ik dacht dat even uit en aan zetten genoeg zou zijn, maar dat blijkt niet het geval. Na een reboot mist de menubalk nog steeds.
Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik het kan herstellen?
Verwijderd
Windows 7, 64 bit.jgelauff schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:02:
[...]
lekker duidelijk weer:
welke windows versie? 32/64 bit?
wat is niet werken? krijg je foutmelding?
wat heb je zelf al geprobeerd om het "probleem"op te lossen?
rockusb zijn universele usb drivers voor rockchip gebaseerde apparaten dus moeten werken?
hoe heb je tablet aangesloten zodat hij om usb drivers gaat vragen?
heb je evt aangemaakt device in windows al eens weggegooid?
waar heb je de rockusd drivers vandaan?
Niet werken, betekent dat het stuurprogramma niet compatibel is met de hardware. Die melding krijg ik.
Hoe los ik het op? Door de juiste drivers te vinden. Maar die kan ik dus nergens vinden.
Rockusb werkt dus niet. Aangezien ik die heb geprobeerd.
In de TS staat "als alles is goed gegaan dan heb je nu een RK29 Device".
Dat heb ik dus niet.
Als ik mijn tablet aansluit (hij staat dan aan) met USB, dan ziet mijn laptop een apparaat met de naam "Ultimate 10", maar vervolgens kan hij het stuurprogramma niet vinden.
Als ik de tablet uitzet, verbind met usb, en dan de esc-toets ingedrukt hou, dan ziet mijn laptop ineens een "Unknown device". Maar ook dan werkt de driver van Rockusb niet.
Die driver heb ik uit de TS, daar staat een downloadlink naar http://www.mediafire.com/?879d163dmp686zu
Genoeg info om me te helpen?
m.v.g
WoDo1
Verwijderd
Ik heb het nog een keer geprobeerd:
1) Installatie ongedaan maken via Apparaatbeheer
2) Tablet uitzetten
3) Esc toets indrukken en
4) Tablet met usb verbinden naar laptop
5) Apparaatbeheer geeft onbekend apparaat
6) Stuurprogramma bijwerken (\Rockusb\amd64\win7)
7) De melding komt dat het stuurprogramma niet bijgewerkt hoeft te worden? Maar toont nu wél "RK29 Device"
9) Maar nu staat er in Apparaatbeheer "Ultimate10-Android4.0"
10) Stuurprogramma bijwerken (\Rockusb\amd64\win7)
11) Melding: "Uw Ultimate10-Android4.0 kan niet worden geïnstalleerd"
Ik snap er niks meer van.
Wie helpt?
wat wil je bereiken met tablet aanzetten? zodra je rk29 device dus hebt (en de usb drivers zijn dan geinstalleerd en je tablet is in flash modus, beeld is dan nog steeds zwart er andere software op flashen).Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:06:
Even een update.
Ik heb het nog een keer geprobeerd:
1) Installatie ongedaan maken via Apparaatbeheer
2) Tablet uitzetten
3) Esc toets indrukken en
4) Tablet met usb verbinden naar laptop
5) Apparaatbeheer geeft onbekend apparaat
6) Stuurprogramma bijwerken (\Rockusb\amd64\win7)
7) De melding komt dat het stuurprogramma niet bijgewerkt hoeft te worden? Maar toont nu wél "RK29 Device"
Tablet aanzetten
9) Maar nu staat er in Apparaatbeheer "Ultimate10-Android4.0"
10) Stuurprogramma bijwerken (\Rockusb\amd64\win7)
11) Melding: "Uw Ultimate10-Android4.0 kan niet worden geïnstalleerd"
Ik snap er niks meer van.
Wie helpt?
wil je tablet op usb aansluiten om bestanden uit te wisselen heb je helemaal geen drivers nodig.
Verwijderd
Ik ben een Android developer, en ik wil USB debugging kunnen gebruiken.
Die modus heb ik aangezet op m'n tablet, maar zolang de driver niet geïnstalleerd is, kan ik met mijn ontwikkelsoftware (Eclipse) niet mijn tablet vinden.
Zo kan ik dus niet debuggen.
volgens mij moet je daar adb goed voor instellen en heb je daat niet de usb drivers voor nodig.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:58:
Ik zal even uitleggen wat ik wil.
Ik ben een Android developer, en ik wil USB debugging kunnen gebruiken.
Die modus heb ik aangezet op m'n tablet, maar zolang de driver niet geïnstalleerd is, kan ik met mijn ontwikkelsoftware (Eclipse) niet mijn tablet vinden.
Zo kan ik dus niet debuggen.
Verwijderd
Die drivers kloppen dus. En ook is adb correct geïnstalleerd.
Ik kan er dus niks anders van maken dan dat ik geen TomTec tablet drivers heb.
Overigens kan ik ook met Windows Verkenner niet mijn tablet benaderen.
weet je ik ga niet met je in discussie jij bent de android ontwikkelaar maar zoek in het maar eens in je adb installatie.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:08:
Even voor de duidelijkheid: met mijn 2 android telefoons kan ik gewoon prima debuggen.
Die drivers kloppen dus. En ook is adb correct geïnstalleerd.
Ik kan er dus niks anders van maken dan dat ik geen TomTec tablet drivers heb.
Overigens kan ik ook met Windows Verkenner niet mijn tablet benaderen.
je zal toch het tablet moeten toevoegen in adb_usb.ini voordat het gaat werken zoals jij wil.
Verwijderd
Ik geloof dat er dus een bericht was dat antwoorden gaf op volgende vragen:
- Laadt de tablet ook nog op als die uitgeschakeld staat? Mij lijkt van niet
=> Indien wel, was er dan een truucje om het batterijniveau terug op werkelijke waarde te krijgen?
- Moest je nu de stekker helemaal doorduwen, in de tablet, tot het klikt of niet helemaal erin?
Verwijderd
kun je me nog eens de link geven van je eigen gemaakte webpagina's over de tablet?
thx
Marc
Verwijderd
kan iemand me even op weg helpen aub ?
het rooten is me ondertussen gelukt, nu zou ik graag een backup van mijn standaard rom nemen, zodat ik wat kan experimenteren met custom roms.
kan iemand me een stap voor stap uitleg geven (of linkje ernaar) ?
als ik deze backup maak, kan ik dan steeds mijn tablet ermee herstellen, ook als hij bv in een boot loop blijft hangen ? (dus zonder dat ik een werkende android versie erop heb staan ?)
nogmaals thx
Verwijderd
Vragen:
- Wat bedoel je met "touch menu" ?
- Kan er ergens een leken-uitleg worden geschreven voor de mogelijkheden van rom manager en de effecten hiervan op je tablet? Kan ik bv mijn tablet zo nog wat versnellen? Hoe dan?
- Is rom toolbox een aanvulling op rom manager ?
Dankjewel
Marc
Hier is de link: https://sites.google.com/site/dutchtabs/homeVerwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:24:
Jgelauff,
kun je me nog eens de link geven van je eigen gemaakte webpagina's over de tablet?
thx
Marc
Kijk maar eens op de eerste pagina in de TS onder de kop "Archief". Daar staan de links.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:36:
hoi Allemaal,
kan iemand me even op weg helpen aub ?
het rooten is me ondertussen gelukt, nu zou ik graag een backup van mijn standaard rom nemen, zodat ik wat kan experimenteren met custom roms.
kan iemand me een stap voor stap uitleg geven (of linkje ernaar) ?
als ik deze backup maak, kan ik dan steeds mijn tablet ermee herstellen, ook als hij bv in een boot loop blijft hangen ? (dus zonder dat ik een werkende android versie erop heb staan ?)
nogmaals thx
[ Voor 5% gewijzigd door Remco41 op 23-05-2012 12:33 ]
Verwijderd
Wie kan mij vertellen hoe ik daadwerkelijk de USB debugging modus voor Eclipse kan gebruiken?
Ik heb inmiddels via esc-toets en Rockusb drivers de "RK29 Device" zichtbaar in mijn apparaatbeheer.
Maar wanneer ik vervolgens de tablet aanzet, krijg ik in apparaatbeheer een ander apparaat te zien: "Ultimate10-Android4.0" met een geel uitroepteken en de melding "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)".
Ik kan dan ook niet de drivers van Rockusb gebruiken.
Ik las ergens in deze thread iets over het bestand "adb_usb.ini".
Daarin moest ik een code van het apparaat plakken.
Dat heb ik inmiddels gedaan.
Nu is de inhoud van dat bestand:
# ANDROID 3RD PARTY USB VENDOR ID LIST -- DO NOT EDIT.
# USE 'android update adb' TO GENERATE.
# 1 USB VENDOR ID PER LINE.
0x2207
Adb werkt.
Ik heb hierna de computer voor de zekerheid opnieuw opgestart, en ook de adb server handmatig opnieuw gestart. Uiteraard staat de usb debugging modus aan onder de instellingen van mijn tablet.
Mijn 2 android telefoons worden in Eclipse wél herkend door DDMS, zodat ik mijn Android app kan debuggen op deze 2 toestellen.
Mijn TomTec wordt dus niet herkend.
Ik heb ongetwijfeld iets over het hoofd gezien.
Hoe krijg ik de USB debugging modus werkend?
Waar vind ik de drivers voor "Ultimate10-Android4.0"?
misschien heb je hier wat aan, staat gewoon hier in het topic en kun je dus zelf ook vinden als je zoekt!Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:37:
Ok laatste poging.
Wie kan mij vertellen hoe ik daadwerkelijk de USB debugging modus voor Eclipse kan gebruiken?
Ik heb inmiddels via esc-toets en Rockusb drivers de "RK29 Device" zichtbaar in mijn apparaatbeheer.
Maar wanneer ik vervolgens de tablet aanzet, krijg ik in apparaatbeheer een ander apparaat te zien: "Ultimate10-Android4.0" met een geel uitroepteken en de melding "De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)".
Ik kan dan ook niet de drivers van Rockusb gebruiken.
Ik las ergens in deze thread iets over het bestand "adb_usb.ini".
Daarin moest ik een code van het apparaat plakken.
Dat heb ik inmiddels gedaan.
Nu is de inhoud van dat bestand:
# ANDROID 3RD PARTY USB VENDOR ID LIST -- DO NOT EDIT.
# USE 'android update adb' TO GENERATE.
# 1 USB VENDOR ID PER LINE.
0x2207
Adb werkt.
Ik heb hierna de computer voor de zekerheid opnieuw opgestart, en ook de adb server handmatig opnieuw gestart. Uiteraard staat de usb debugging modus aan onder de instellingen van mijn tablet.
Mijn 2 android telefoons worden in Eclipse wél herkend door DDMS, zodat ik mijn Android app kan debuggen op deze 2 toestellen.
Mijn TomTec wordt dus niet herkend.
Ik heb ongetwijfeld iets over het hoofd gezien.
Hoe krijg ik de USB debugging modus werkend?
Waar vind ik de drivers voor "Ultimate10-Android4.0"?
Maar, ik kom met geen mogelijkheid via ADB in de tablet als hij opgestart is. Ten eerste heb ik geen drivers, en dit heb ik geprobeerd op te lossen door vid_2207&pid_0006&rev_0222 toe te voegen aan de Google ADB drivers. Het apparaat wordt dan prima herkend door Windows, maar ADB DEVICES geeft geen lijst aan en ADB SHELL doet uiteraard helemaal niets.
jij hebt precies het omgekeerde oftewel je hebt vid_2207&pid_0006&rev_0222 niet toegevoegd aan de google adb drivers
en wil je aub niet gaan vetten/schreeuwen!
1 tablet gewoon aan
2 instellingen\optie voor ontwikkelaars vinkje bij usb-foutopsporing aan??
je zou dan android device bij windows systeem moeten hebben en géén ultimate 10, denk dat als je adb instellen in de zoekbalk typt, dat je dan ook al genoeg info krijgt, heb zelf al diverse mensen met de adb geholpen en tot nu toe altijd werkend gekregen, soms door handmatig de adb ini aan te passen maar dat is in dit forum ook al tot in de treuren beschreven. als je er echt niet uit komt stuur dan even een PM, help ik je even verder.1 ding is zeker eclipse heeft echt helemaal niets met de rockchip drivers van doen, das totaal wat anders.
m.v.g
WoDo1
marc zoals je al had kunnen lezen in een antwoord op een eerder door gestelde vraag is dit dus de optie voor de kernel logo die zie je nu dus niet meer, maar die wordt gevold door de initlogo.rle uit de boot.img en die zie je nu dus nog wel.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:31:
[...]
Wat bedoel je dan met
"even terug lezen hij is al beschikbaar, de parameterfile bevat nu ook de logo.nologo optie" ?
Merci
Marc
Gevonden in het topic: Olakius in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0"
Dus met een beetje zoeken had je het toch al snel zelf kunnen fixen
[ Voor 32% gewijzigd door Krypt op 23-05-2012 17:33 ]
Ook namens mij : Graag gedaan hahaha ben blij dat mensen plezier hebben aan dit forum en dat we elkaar kunnen helpen.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:40:
@Krypt: Bedankt! Eindelijk werkt het!
Andronymus
Verwijderd
=> Liefst iemand die ook de 7659-versie heeft
Overmorgen krijg in m'n 10inch ultimate 4.0 binnen en was meteen op zoek gegaan naar custom roms... Nu vind ik op deze pagina vrij veel informatie, maar we zitten hier al een pagina 140 en dat maakt het, mijns inziens, toch echt wel wat onduidelijk... Vooral de info over de custom-roms zelf en de locaties/changelogs is even zoeken...
Daarom zou ik graag een Wiki opzetten, waarbij jgelauff en redah zelf info op kunnen zetten qua nieuwe versies en dergelijke. Ik wil gerust gratis hosten (modernhost.be) en de Wiki opzetten zodat jullie er enkel wat info op moeten zetten.
Ik zou een pagina oprichten voor redah en jgelauff, en dan een pagina met de download links per versie en per tablet. Een laatste pagina zou info bevatten over de verschillende (flash)-tools.
Is hier animo voor? Wil hiermee de community een beetje helpen door gecentraliseerde info te bieden (en het forum vooral te laten voor support?)
[ Voor 0% gewijzigd door vincentjanv op 27-05-2012 11:45 . Reden: *pagina nummer ]
Ik wou net de vraag hier gaan stellen wie er editor wil worden van de topicstart, Ik ga namelijk zelf verder met mijn site dutchtabs waar waarschijnljk deze week de lizardrom wordt uitgebracht een universele rom voor alle pipo ds970 en ds803 varianten die wereldwijd worden verkocht en ga dus minder tijd hier besteden.
Kortom ik heb dus geen interesse in je wiki aanbod.
Nu nog zien of redah zin heeft hierin.
jgelauff schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:28:
@vincentjanv en anderen.
Ik wou net de vraag hier gaan stellen wie er editor wil worden van de topicstart, Ik ga namelijk zelf verder met mijn site dutchtabs waar waarschijnljk deze week de lizardrom wordt uitgebracht een universele rom voor alle pipo ds970 en ds803 varianten die wereldwijd worden verkocht en ga dus minder tijd hier besteden.
Kortom ik heb dus geen interesse in je wiki aanbod.
Verwijderd
Doe je dan nog wel die backup-apps restore updaten?? Je zou proberen om het woensdag j.l te uplouden. Had iets te maken met de write and read naar ext.Sdcard. Ben wel blij met je rom .
veel succes met Dutchtabs.
Verwijderd
Ik heb nog wel een vraagje, Mijn Ebooks staan op mijn Ex.Sdcard, als ik die dan wil importeren naar Aldiko, of andere Bookreader, importeert die niet, wel als ik het naar mijn interne Sdkaart kopieer en dan importeer met Aldiko. dan werkt het wel, Alleen op den duur staat je Interne 1,64 gb wel vol, terwijl je ext.SD kaart ruimte genoeg heeft.
Kun je niet een symbolic link maken van de interne sd-kaart naar je externe sd-kaart waar je ebooks staan en het dan importeren?Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 18:40:
@jgelauff.
Ik heb nog wel een vraagje, Mijn Ebooks staan op mijn Ex.Sdcard, als ik die dan wil importeren naar Aldiko, of andere Bookreader, importeert die niet, wel als ik het naar mijn interne Sdkaart kopieer en dan importeer met Aldiko. dan werkt het wel, Alleen op den duur staat je Interne 1,64 gb wel vol, terwijl je ext.SD kaart ruimte genoeg heeft.
Het is natuurlijk wel een work-around...maar toch.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben een leek op android gebied, het gekke is op mijn 8 inch tablet werkt het wel gewoon alleen niet op 10 inch, en wat een symbolic link is !!!!!!!!!!!!! Geen Idee??
Heeft iemand hier al ervaringen mee gehad?
Een symbolic link is een soort snelkoppeling. Google is your friend, maar misschien is dit een stap te ver. Als het op je 8 inch wel werkt en op je 10 inch niet, is er iets anders aan de hand. Kun je onderstaande vragen beantwoorden?
De 8 inch is ook een Tomtec is? Beide met Android 4? Beide met de stock rom of een Jlauff versie? Zelfde Aldiko versie? Welk filesystem op de sd-kaartjes? Komt er nog een foutmelding?
[ Voor 7% gewijzigd door RogierE op 29-05-2012 08:24 ]
Verwijderd
Dat zou best een hardware probleem kunnen zijn. Mijn notebook had recent zoiets en dat was de hardware. Proberen 'm in te ruilen of ter reparatie aan te bieden?burgler45 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:16:
ik heb recent een tomtec ultimate aangeschaft en af en toe bevriest hij volledig. Enkel door hem in slaapstand te zetten krijg ik hem terug aan de praat. Ik heb het volledige topic doorgelezen maar kan niets concreets vinden.
Heeft iemand hier al ervaringen mee gehad?