Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf een probleem houden met mijn sdcard. Bij opstarten foutmelding. Nu paar keer geformateerd met pc in fat32, daarna geen foutmelding maar kan kaart dan niet benaderen en daarna bij opstarten weer foutmelding. Heb de laatste versie van Jgelauff erop staan met externe Sdcard. Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Formatteer de kaart eens met je tablet. Misschien dat dat scheelt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gedaan, werkt ook niet. Zal de Rom eens opnieuw installeren. Last resort :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 23:17
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:33:
Ook gedaan, werkt ook niet. Zal de Rom eens opnieuw installeren. Last resort :'(
download de rom opnieuw en installeer met de restore option dan ben je er zeker van dat partities worden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10-2024
@ jeglauff als ik vanaf de 403-3 isd 1gb naar de 404 beta ga krijg ik een mass storage fout melding.loopt vast op het nand gedeelte, Die is ook niet te koppelen of wat dan ook, hier komt volgens mij ook de bookprovider melding van daan( althans bij mij dan).Nu beginnen ook diverse apps uit de play store te zeuren over geen opslag en starten niet meer op. Is ie te maken zoals de 403-3-isd 1gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
WoDo1 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:39:
@ jeglauff als ik vanaf de 403-3 isd 1gb naar de 404 beta ga krijg ik een mass storage fout melding.loopt vast op het nand gedeelte, Die is ook niet te koppelen of wat dan ook, hier komt volgens mij ook de bookprovider melding van daan( althans bij mij dan).Nu beginnen ook diverse apps uit de play store te zeuren over geen opslag en starten niet meer op. Is ie te maken zoals de 403-3-isd 1gb?
om naar 4.0.4 beta up te daten moet je de restore optie gebruiken en het interne geheugen daarna formateren door de op foutmelding te klikken, dan doet 4.0.4 beta het prima is mijn ervaring. Ik be nog bezig de 4.0.4 beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
thanks gaan we dat eens doen.restore had ik ook gebruikt, maar niet geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redah :

about the ROM you made all looks fine but i have the impression of Battery consumption seems a bit higher than original ROM
means i reach faster 100 to 90 % without doing smth particular in a short time ( less than 10 minutes)

is it because smth is overclock or some setup i shoud do ?
or i missing maybe some explanation of what change :)

maybe its just an impression but i woud be glad to know about your feedback ;p

thx a lot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
After a romupdate the baterystatus is flushed, so it takes a couple of charges before the system knows how the device is discharging. Also, after a rom update, a lot is going on on your system such as optimization of dalvik, installing new updates of apps etc. So it's quite usual that devices is consuming a bit more juice.

All android devices "suffer" from this "issue". It's better to let the system settle a couple of days and re/discharge cycles before jugding the in- or decrease of batteryusage.

(Edit) 10% within 10 mins is indeed a bit much however.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt thks

Alright indeed i didnt know about the flush of the battery process before

no problem il will take this in count ( i also notice the full charge is now 99 and not reaching full 100%) but i will give back the tablet to my girl friend ;-) and waiting couple of day see how its running next week and see whats going on with it ^-^

Thks for the info and the reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de rom met cwr van Redah geinstalleerd maar nu werkt de auto rotation niet meer, hoe kan ik dit weer goed krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:12:
Ik heb de rom met cwr van Redah geinstalleerd maar nu werkt de auto rotation niet meer, hoe kan ik dit weer goed krijgen?
Ik heb de 2011 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
tja dat was al even bekend zo werken mijn custom roms ook nog niet op de allerlaatse 2012 versies.
er zijn verschillen in de hardware die een andere system.img tot gevolg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:12:
Ik poep vanavond of morgenochtend nieuwe versies uit waar de auto-rotation wel werkt en nog wat kleine fixjes her en der heeft. Bluetooth voor de allereerste 2011 modellen heb ik nog steeds niet, helaas... Lijkt toch iets ingewikkelder te zijn dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:56
In dit topic zijn oplaadproblemen al eerder aan bod gekomen. Recapitulerend:

- De batterijmeter gaat alleen omhoog wanneer de tablet aan staat tijdens het opladen.
- Staat de tablet uit tijdens het opladen, dan blijft de batterijmeter dezelfde waarde houden (maar de accu laadt wel op). Met name wanneer de batterijmeter in het rood staat kan dit vervelend zijn.
- Wanneer de tablet volledig is opgeladen, gaat het witte LED-lampje uit. Maar als je de tablet hebt opgeladen terwijl hij uit stond en je zet hem weer aan, laat hij de oude waarde van de batterijmeter zien. De accu is dan volledig opgeladen maar je kunt hem dan rustig verder laden zodat ook de meter 100% aangeeft. Maar let op: het witte LED-lampje lijkt dan onregelmatig te branden tijdens het laden, vooral als je aan de stekker rommelt.
- Je moet de stekker van de oplader niet in zijn geheel de tablet in drukken. De stekker maakt namelijk ook contact wanneer je hem lichtjes aandrukt. Wel is het zo dat dan het metaal van de stekker ongeveer 1 mm uitsteekt. Dit kan geen kwaad, zolang er maar geen metalen voorwerpen tussen komen.
- Je kunt niet via USB opladen (geen van beide poorten).

Resterende vragen:

- Is dit probleem specifiek voor de Tomtec/Xiron?
- Of zit dit probleem in Android?
- Hebben custom roms hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
@jack2
je ligt nu een aantal individuele constateringen uit het topic op en noemt het dan een probleem?

Ik begrijp dat jij dus een laadprobleem hebt? Misschien is het handiger dit probleem te omschrijven en te vermelden wat je er aangedaan hebt om het op te lossen, dat is meer de tweakers way zou ik zo zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ jack2,
Denk dat je het probleem iets beter moet uitzoeken om dat het nu 2 kanten op kan.
1: misalignment battery increments is een bekend probleem van Android, Hier door heeft de release van ICS zelf vertraging opgelopen. Er zijn diverse reden voor dit probleem zoals opladen terwijl je een spelletje aan het doen bent, kan genoeg zijn om android van slag te brengen. Het mooie wel is je hoeft er niets aan te doen met 1 dag loopt alles weer goed. behalve als je zelf de verkeerde toepast. De tom-tec gebruikt increments van 1 als je dus een launcher of software met increments van 5 of 10 laad gaat ie dus heel raar doen.
2: slechte opladers en brakke connectors, en dat is toch wel een typische gevalletje Made in China.
Bij mij zit er 1 tussen die onder een hoek van 45 graden staat, Hij doet het nog wel, maar echt lekker zit ie niet. De kwaliteit daarvan had wel iets beter mogen zijn.

- Is dit probleem specifiek voor de Tomtec/Xiron?
Als je op de oplader zelf doelt, ja dus

- Of zit dit probleem in Android?
Als je op een raar oplaad gedrag doelt, ja dus. Maar word wel met elke release beter. Er word door Google
en diverse andere fabrikanten ( HTC,Samsung ) heel hard aan gewerkt. Moet zegge dat het de goed kant op gaat het is praktisch niet meer voor gekomen bij mij.

- Hebben custom roms hetzelfde probleem?
Deze vraag kan je nu zelf beantwoorden als het goed is
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:23:
[...]

Ik poep vanavond of morgenochtend nieuwe versies uit waar de auto-rotation wel werkt en nog wat kleine fixjes her en der heeft. Bluetooth voor de allereerste 2011 modellen heb ik nog steeds niet, helaas... Lijkt toch iets ingewikkelder te zijn dan gedacht.
Dat zou mooi zijn werkt de agenda van google? Of heb ik iets niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah rom versie geplaatst van donderdag 03 mei 2012 22:38

Voor de Tom-Tec '2012' / ATP7659 versie die geleverd wordt met Android 4.0 (te herkennen aan serienummers eindigend op 273, en nu (1e week van mei 2012) verkocht wordt bij de Bart Smit)

net deze versie erop gezet, screen rotatie werkt, echter nu Google agenda niet, en mis ook contacts icoon.
als je Google stuff niet nodig hebt of gebruikt, dan is het een prima versie, ik zoek een combi van de roms van redah voor de screenrotation en rom van jgelauff voor de werkende google apps

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
WoDo1 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:39:
Die is ook niet te koppelen of wat dan ook, hier komt volgens mij ook de bookprovider melding van daan( althans bij mij dan).
Ik heb geprobeerd op advies van jgelauff de booksprovider te verwijderen met de rom toolbox maar dit is me niet gelukt.

Vervolgens heb ik de booksprovider.apk uit de 4.0.1 versie van jgelauff opnieuw geinstalleerd en sindsdien heb ik geen melding meer "booksprovider is gestopt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Je kunt ook simpelweg de booksprovider 'disablen'. Ga naar instellingen > apps > zoek de gewenste app uit > klik op disable. Heb het op deze manier gedaan, geen last meer van die vervelende popup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:28:
Je kunt ook simpelweg de booksprovider 'disablen'. Ga naar instellingen > apps > zoek de gewenste app uit > klik op disable. Heb het op deze manier gedaan, geen last meer van die vervelende popup. :)
Héé werkt dat nu wel? Heb het in het verleden voor een oudere ROM geprobeerd en toen gingen er dingen mis. Ga het meteen proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Ik zie nergens die disable functie. Trouwens zie ik geen enkele android systeem app. Of kijk ik ergens helemaal verkeerd?

@baeldaeg
Is dit bij jou wel gelukt?

Nu ik geherstart heb zie ik ook geen booksprovider meer, deze zag ik eerst onder gedownload...vaag maar geen booksprovider melding meer :)

[ Voor 7% gewijzigd door RogierE op 07-05-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
RogierE schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:10:
Ik zie nergens die disable functie. Trouwens zie ik geen enkele android systeem app. Of kijk ik ergens helemaal verkeerd?

@baeldaeg

Nu ik geherstart heb zie ik ook geen booksprovider meer, deze zag ik eerst onder gedownload...vaag maar geen booksprovider melding meer :)
Bij mij stond Booksprovider bij Apps onder tabblad Alles.
Uitgeschakeld en geen melding meer.
Na uitschakelen staat het niet meer in de lijst.

Edit
Toch wel. Het programma staat onderaan in de lijst met de melding 'Uitgeschakeld'.

[ Voor 11% gewijzigd door Remco41 op 07-05-2012 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
De disable functie zie je alleen bij de apps die je niet kunt verwijderen. Het komt inderdaad onderdaan de lijst te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RogierE schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:10:

@baeldaeg
Ja, maar pas nadat ik door de kop bovenin naar links te slepen het tabblad 'Alles' in beeld kreeg. Daar staat hij wel bij (Booksprovider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:25:
[...]

Ja, maar pas nadat ik door de kop bovenin naar links te slepen het tabblad 'Alles' in beeld kreeg. Daar staat hij wel bij (Booksprovider).
Aha, ook gevonden nu...Dat "Alles" tabblad zat goed verstopt. Hier op staat de Booksprovider (versie 4.10). Ik hem nu ook uitschakelen maar er is geen noodzaak meer aangezien de melding niet meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vraag al een keer gesteld maar misschien hebben jullie geen tijd gehad om deze te beantwoorden

@ jgelauff / redah

Ten eerste veel lof vor het werk wat jullie verzetten!!

Maar wat is nu het wezenlijke verschil tussen jullie twee ROMS?

Is er een "beter" dan de ander?

Of komt er uiteindelijk met de kennis/ROM die jullie samen hebben 1 Ultimate ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:21:
Ik heb de vraag al een keer gesteld maar misschien hebben jullie geen tijd gehad om deze te beantwoorden

@ jgelauff / redah

Ten eerste veel lof vor het werk wat jullie verzetten!!

Maar wat is nu het wezenlijke verschil tussen jullie twee ROMS?

Is er een "beter" dan de ander?

Of komt er uiteindelijk met de kennis/ROM die jullie samen hebben 1 Ultimate ROM
Wil je nu dat ze beiden zeggen dat hun eigen ROM de beste is? Probeer ze uit zou ik zeggen, het zijn er maar twee.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Negakinu schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:08:
[...]

Wil je nu dat ze beiden zeggen dat hun eigen ROM de beste is? Probeer ze uit zou ik zeggen, het zijn er maar twee.
+1 voor dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, daar gaat het mij niet om! Maar misschien dat jgelauff / redah de verschillen tussen hun ROMS kunnen vertellen zodat de keuze tussen de ROMS makkelijker is.

Niet iedereen hier is een expert zoals jullie twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ik denk dat de gebruikers beter de ervaringsverschillen kunnen aangeven tussen de 2 roms voor zover mogelijk want op dit moment heb je niet veel keus heb je een 2011 en eerste 2012 tablet kun je mijn roms gebruiken. Heb je de allerlaatste 2012 versie dan kun je die van redah gebruiken. Dit door hardware verschillen in de sensors.

Misschien dat er op korte termijn een volledig dekking van beide roms komt maar dat is lastig als je niet alle hardware in je bezit hebt en kost veel tijd. Ik onderhoud nu al 4 verschillende roms voor de ultimate 10 en ben ook bezig voor de excellent 8 met de 2de versie van mijn rom.

Het grootste verschil zit in de toewijzing van de partities. ( 1 data gebied (redah) of gescheiden apps en sdcard partitie (jgelauff)). Al is dit voor beide roms vice versa aan te passen op verzoek.
+ redah heeft al clockworkmod meegeleverd en ik nog niet in de 4.0.3 versie (wel in mijn 4.0.4 beta).

De market, calendar en gallery zijn nog niet gefixed in de rom van redah maar wie weet doet hij dat nog wel, ik kan niet namens redah spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je jgelauff voor het duidelijke en heldere antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,ik wil terug naar de stock van xiron zit nu op 4.0.3 maar als ik hem nu aansluit kan die de drivers niet vinden hij wil de driver niet installeren niet in apparaat beheer als onbekend en dan stuur progamma bijwerken
en ik kan de driver ook niet gewoon installeren wat doe ik nu niet goed .Heb al eerder dit probleem gehad met mijn galaxy nadat ik een ssd schijf had geplaatst maar dat heb ik toen via een dualboot toen nog kunnen oplossen nu weet ik het niet weet iemand een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Welke drivers gebruik je, en welk os heb je op je pc staan?
En hoe start je de tablet op?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is net gelukt op een andere pc zoals ik hier boven al schreef had ik al eerder met de galaxy ook al dat ik de driver niet kon installeren.Maar de reden dat ik terug wilde was dat ik met skype wel beeld maar geen geluid had ,maar nu bedenk ik me net dat 2.3.1 je ook niet met beeld kan skypen .Aldus ga ik straks maar weer naar
ics terug even kijken welke er voor mij goed is alvast bedank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2014
Hallo,

Is het mogelijk om een Usb wireless G lan wifi adapter +antenne aan te sluiten op de tablet?
Dit ivm met mijn vakantie en internet wel beschikbaar is,maar alleen in het restaurant en niet op de kamer, maar deze heeft schijnbaar een bereik van 1000 meter.Als het niet kan welke andere optie heb ik nog meer? vr groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdraad
  • Laatst online: 15-07-2024
jgelauff schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:22:
De market, calendar en gallery zijn nog niet gefixed in de rom van redah maar wie weet doet hij dat nog wel, ik kan niet namens redah spreken.
Ik heb de rom van Redah op de tab van mijn vriendin gezet, calendar en gallery gebruikt ze (nog) niet en over de market heb ik geen klachten gehoord. Wat zou daar mis mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+ redah heeft al clockworkmod meegeleverd en ik nog niet in de 4.0.3 versie (wel in mijn 4.0.4 beta).

[/quote]

ik heb bij de rom van redah de kalender, de galerij en de google play wel werkend misschien omdat ik de google apps opnieuw heb geflashed via cwr

waar kan ik de 4.04 beta vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:53:
ik heb bij de rom van redah de kalender, de galerij en de google play wel werkend misschien omdat ik de google apps opnieuw heb geflashed via cwr

waar kan ik de 4.04 beta vinden
Ik heb eerlijk gezegd geen problemen op mijn tablet gehad met zowel kalender, galerij of google play.

...Wat zou er precies mis zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
redah schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:28:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen problemen op mijn tablet gehad met zowel kalender, galerij of google play.

calendar synct niet met je google account calendersyncadapter mist in de distributie
gallery synct niet met je google account
google play laat niet alle applicaties zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
jgelauff schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:30:
[...]

calendar synct niet met je google account calendersyncadapter mist in de distributie
gallery synct niet met je google account
google play laat niet alle applicaties zien
Kan dit niet worden opgelost door de laatste Gapps opnieuw te flashen en de build.prop aan te passen naar bijvoorbeeld manufacturer=HTC enzo?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Jgelauff ik gebruik nu 2 van jouw geweldige roms een op mijn 8 inch xiron en een op mijn 10inch xiron ,voor de 10inch de rom voor model 2011 met sd card . Op de 8 inch heb ik drive mount draaien van dwayn hoy met deze app kun ntfs geformateerd mounten,dit werkt perfect op mijn 8inch maar werkt niet op mijn 10 inch.
Waar zou dit aan kunnen liggen gewoon in het verschil van de 8 inch rom of geheel iets anders bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Laatst online: 02-03-2015
Negakinu schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:48:
[...]
Kan dit niet worden opgelost door de laatste Gapps opnieuw te flashen en de build.prop aan te passen naar bijvoorbeeld manufacturer=HTC enzo?
Volgens mij is de betreffende ROM gebaseerd op de 4.0.4 update van TomTec voor 8 inch (weet ik niet zeker), maar daarin zit in het android framework een referentie naar een chinese telefoon provider. Die moet verwijderd worden, want die wordt o.a. door de market gebruikt om te bepalen welke apps wel of niet te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:28:
[...]

Het is een beetje een geval van "wat niet weet, wat niet deert". Je ziet een aantal applicaties niet die je normaal wel zou zien. Maar dat zie je natuurlijk alleen wanneer je een applicatie die je van bv. telefoon kent probeert te laden op je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
OK... Heb nieuwe ROMs klaar voor alle 3 de platforms...

Is er iemand met een 2011 of 'oud 2012' model die wil testen? :) DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:43:

Ik heb een 2012 model met s/n eindigend op 273 en beschikbaar voor test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello : ) Im back just to give some impression of some game tested on the Tablet 2012 Tomtec 10 inch model with end serial 273

*******************************************************************************************************
- actually im quite surprise how 3D Game run not so bad at all :)

Shadowgun ( not so smoothly but ok for a real 3D shooters result is fine)
Samurai 2 vengeance ( works quite good 2D/3D)
a really good game Legendary heroes 3D ( works really fine)
GUNBROS ( workz slow on menu but ok in game )
Im quite surprise of simulation game like Skies of glory works fine ( just some texture water bug o sky bug but ok)

About 2D im quite more disaponted becauze some lags or freez for RPG games like
ADVENA or Exitium but still enjoyable

for the rest "all tower defence game " like FANTASY DEFENCE .. works satisfy good

Cut the rop and all angry bird , Plant vs zombie works perfect of course ;)

Still testing other games i just notify most of "Gameloft games arnot working be carfull" like
LETS GOLF 3 / TIGER WOOD PGA TOUR / Dungeon hunter seems failed to launch too :(

i ll keep you posted :)

Redah im up too to test if need ;p your new ROM for my model : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15

Een 2011 staat te trappelen voor een rom upgrade :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha ik wil ook wel testen hoor ik heb een 2011 versie" ATP7526 Ultimate 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Erg veel reacties via DM, dus daarom maar een publieke beta-test! Het tablet van mijn vrouw is inmiddels verkocht, dus het is lastiger voor mijzelf om te testen en ben dus afhankelijker van jullie :)

Wijzigingen:
  • Werkende schermrotatie in '2011' en 'oude 2012' modellen (denk ik)
  • Apps bijgewerkt naar laatste versies
  • Meer apps in de Play Store (ik weet niet of ze er nu allemaal zijn, het zijn er in ieder geval meer)
  • Werkende Calendar & Gallery Sync
  • Ad-free hosts file
Bluetooth (voor het 2011 model) werkt denk ik nog niet. Misschien ook wel, maar volgens mij niet. Ik kan helaas ook niet testen of de sync apps werken omdat ik, zoals gezegd, zelf geen tablet meer heb. In theorie zou het echter moeten werken. Graag hoor ik of het zo is :)

Download links:
Voor de Tom-Tec '2011' / ATP7526 versie (mét bluetooth) die geleverd werd met Android 2.3
(vorige versie)

Voor de Tom-Tec '2012' / ATP7526 versie die geleverd werd met Android 2.3 of Android 4.0 (te herkennen aan serienummers eindigend op 058, 151 of 152)
(vorige versie)

Voor de Tom-Tec '2012' / ATP7659 versie die geleverd wordt met Android 4.0 (te herkennen aan serienummers eindigend op 273, en nu (1e week van mei 2012) verkocht wordt bij de Bart Smit)
(vorige versie)

En nu?
Graag hoor ik jullie reacties. Werkt de ROM goed genoeg, dan is dit de laatste update die in .img formaat wordt aangeleverd en zullen volgende ROMs in ClockWork update.zip's uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je deze Ron flashen via recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:12:
Kan je deze Ron flashen via recovery
Nee, als blijkt dat deze ROMs werken (of in ieder geval goed genoeg) breng ik update.zip's uit die via CWRecovery geflashed kunnen worden. Ik wil nu eventuele fouten met CWRecovery uitsluiten. Wil je je data bewaren, dan moet je dus of met CWRecovery een backup van je data partitie op een extern MicroSD kaartje maken, of wachten tot anderen voor je getest hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Op de 2011 versie (Xiron ATP7526) werkt schermrotatie nu inderdaad wel, echter wifi niet. Zodra ik wifi inschakel, is deze bezig met "Wi-FI inschakelen", dan verder gebeurd er niks en staat wifi weer uit.

Dus daar gaat toch nog niets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:09:
Erg veel reacties via DM, dus daarom maar een publieke beta-test! Het tablet van mijn vrouw is inmiddels verkocht, dus het is lastiger voor mijzelf om te testen en ben dus afhankelijker van jullie :)

Voor de Tom-Tec '2012' / ATP7659 versie die geleverd wordt met Android 4.0[/url] (te herkennen aan serienummers eindigend op 273, en nu (1e week van mei 2012) verkocht wordt bij de Bart Smit)
Uitkomst test van mij, heb de ATP7659 eindigend op 273

Geluid werkt niet
Microfoon werkt niet
Wifi werkt, had met oude rom dat na een lange tijd standby de tab geen verbinding meer kan maken, alleen een reboot zorgde ervoor dat er weer verbinding kan worden gemaakt.
(dit wegens tijd gebrek niet kunnen testen)
Screenrotation werkt
Google kalender werkt
Google Play werkt
Camera voor en achter werken
Toetsen op apparaat zoals esc, mainmenu werken
Main applicaties zoals camera, e-book werken etc etc
Apparaat werkt soepel, lijkt zelfs iets beter te presteren
Energie verbruik lijkt iets te zijn toegenomen (nog verder te testen)
maar begon met 56% en kleine 25 min verder op 53%
Laat wel correct zien als er een lader word aangesloten dat hij oplaad en accu grafiek werkt.
Ram is na cleanopstart 140 van de 516
interne opslag is totaal 2,7 gb
USB koppeling naar pc werkt probleemloos
in de app overzicht zijn wel twee iconen te vinden voor de galerij
waarvan de ene kleinere index van je fotos laten zien als de andere??
Voor geïnstalleerde angry birds werkt niet (not a must for me)

Als geluid werkt dan is het een hele goeie versie die de standaard TomTec rom overtreft
Als ik weer moet testen met een andere rom, geef maar een gil :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jgelauff en Redah,

voor de zoveelste keer... Respect voor al jullie moeite.
Ik vraag me af waar het eens gaat eindigen :)

Ik wacht eigenlijk braaf op de 4.0.4 van Jgelauff... met dat befaamde ClockWork zodat ik niet meer mijn tablet met (beeldscherm)instellingen moet wissen maar enkel updaten, als ik het goed heb begrepen

Btw ik heb dus een 7659 versie met een een nummer dat eindigt op 152 en niet op 273, zoals de meesten hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:18:
[...]

Wijzigen weet ik niet, niet laten zien wel. Dat is eenvoudig te doen door in de parameter file op de CMDLINE: de optie
code:
1
logo.nologo
toe te voegen. Het Kernel logo wordt dan niet getoond, wat er op neer komt dat je bij opstarten een paar tellen zwart beeld hebt, waarna je initlogo.rle uit de boot.gz verschijnt.
en waar, hoe en met welke apk kan ik die parameterfile/ CMDLINE vinden aub, op de tablet

dikke merci alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdiebnl
  • Laatst online: 02-03-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:27:
[...]
en waar, hoe en met welke apk kan ik die parameterfile/ CMDLINE vinden aub, op de tablet

dikke merci alvast!
Op de tablet zul je die zo niet vinden, daar zit ie ergens in een stukje geheugen, ik bedoel de parameter file zoals die in de ROM (update.img) zit. Je kunt trouwens dit bestand flashen zonder een geheel nieuwe ROM te flashen. Dus als je de geinstalleerde ROM uitpakt op je PC, en daar de parameter file uit haalt en aanpast, kun je met RKAndroidTool alleen dit bestand opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 07:31:
Uitkomst test van mij, heb de ATP7659 eindigend op 273

Geluid werkt niet
Microfoon werkt niet
in de app overzicht zijn wel twee iconen te vinden voor de galerij
Voor geïnstalleerde angry birds werkt niet (not a must for me)
Geluid werkt niet in de C-variant? Daar heb ik nu net het minste qua hardware-settings in zitten rommelen... grmbl. Check check doublecheck: In de vorige versie deed het geluid het wel voor je toch?

Back to the kitchen it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Is het mogelijk om een Usb wireless G lan wifi adapter +antenne aan te sluiten op de tablet?
Dit ivm met mijn vakantie en internet wel beschikbaar is,maar alleen in het restaurant en niet op de kamer, maar deze heeft schijnbaar een bereik van 1000 meter.Als het niet kan welke andere optie heb ik nog meer? vr groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Daar zijn al behoorlijk wat vragen over gekomen in dit topic. Het kan wel,maar is erg veel werk. Verdiep je maar eens in crosscompilen van drivers naar een module die met insmod te laden is. Dan moet je nog uitzoeken hoe je android zover krijgt om niet de interne module te gebruiken maar de dongle.

Ik denk dat je sneller bent met een wireless repeater of omgebouwde router.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rom voor versie 2011 van Redah;
installeren en opstarten foutloos
geen wifi
geen geluid
autorotatie werkt
galerij 2 keer en werkt
sync, email, kalender en agende niet kunnen testen, geen internet verbinding
toetsenbord werkt goed geen naijlende letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Ik denk dat ik weet waar het aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:07:
Ik denk dat ik weet waar het aan ligt...
dat is fijn, gaan we het gewoon weer testen toch ;+) het wordt steeds beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redah schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:06:
[...]

Geluid werkt niet in de C-variant? Daar heb ik nu net het minste qua hardware-settings in zitten rommelen... grmbl. Check check doublecheck: In de vorige versie deed het geluid het wel voor je toch?

Back to the kitchen it is :)
Klopt, bij de vorige werkte geluid wel.. Zal vanavond nog keer de rom erover knallen (wie weet is er iets mis gegaan) bij geen succes zet ik dan dan de werkende variant erover als geluid dan toch weer werkt, dan is het toch de C-variant.. Ben heel blij dat jullie zo actief hierin zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aanvulling test van mij, heb de ATP7659 eindigend op 273

Geluid werkt echt niet, heb oude rom 4-0-3-b-redah terug gezet en geluid werkte weer.
heb vervolgens 4-0-3-c-redah via upgrade eroverheen gezet en vervolgens geen geluid.

wel ander goed nieuws, wifi maakte na dagje op standby gelegen te hebben weer verbinding met c versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Thanks voor alle input :)

Ik heb de nieuwste builds even offline gehaald, waarschijnlijk morgen nieuwe ROMs. Had het vandaag willen doen, maar een van de Ubuntu updates heeft m'n linux-pc door de war geknikkerd en dat heb ik nu net pas gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net deze aanbieding: http://www.eplaza.com/tomtec-excellent-8-android-4-0, maar ik kan nergens vinden hoeveel ram deze heeft; is dat 1gb net als de 10-inch versie? Of heeft deze 512mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat zal deze wel zijn die in dit topic wordt besproken: Het xiron 8 RK2918 blokker/bart smit android 2.3 Topic

Dus waarschijnlijk 512MB RAM

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Nee die heeft ook 1gb volgens mij, maar inderdaad ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
even in de categorie coole apps, dankzij de buren van xda werkt google flipboard op de tablet ,erg vet.
linkje
http://www.mediafire.com/?327pp86rs7u2ieu
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:41:
Ik zag net deze aanbieding: http://www.eplaza.com/tomtec-excellent-8-android-4-0, maar ik kan nergens vinden hoeveel ram deze heeft; is dat 1gb net als de 10-inch versie? Of heeft deze 512mb?
De 8 inch Android 2.3 heeft 512 Mb.
De 8 inch Android 4.0 heeft 1 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik ben er niet zo in thuis.. maar kan iemand me uitleggen waarom ik een rom moet installeren als ik vorige week een tomtec 10 inch met ics gekocht heb? Daar zit alles toch al op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
https://www.dropbox.com/s...ww/jgtwcwmtouchrk2918.jpg
heb cwm met touch menu werkend gekregen op ultimate 10

[ Voor 21% gewijzigd door jgelauff op 12-05-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
jgelauff schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:20:
[afbeelding]
heb cwm met touch menu werkend gekregen op ultimate 10
dat klinkt goed , ligt het aan mij of werkt het linkje niet ?
mvg
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
WoDo1 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:28:
[...]

dat klinkt goed , ligt het aan mij of werkt het linkje niet ?
mvg
WoDo1
lag niet aan jou.. dan maar even zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@ jeglauff, dat is nog net wat mooier dan de oude. Dit maakt de cwm voor de tablet echt helemaal af, ik wist niet eens dat er een touch versie was. kende cwm alleen van de telefoons( heb een HTC met cwm). Begint zo wel een heel net rom pakket voor de tablet te worden.En updaten zal voor velen een stuk gemakkelijker worden, hulde aan jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnPieters
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zit er zeer over te denken om de 10" TomTec op te gaan halen. Maar zou graag eerst willen weten of deze ook op te laden is via de usb kabel of alleen via de net-adapter. Ik ben veel onder weg en heb overal wel usb kabels liggen en heb geen zin om de adapter steeds mee te moeten "slepen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@MartijnPieters, Nee je kan de tablet niet via usb opladen. De lader is wel vrij universeel 100-240 volt en 50-60Hz dus een verloop zou in de meeste delen van de wereld volstaan om de tablet op te laden.
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Martijn, helaas is de tablet alleen op te laden via de adapter.

Edit: te laat.
Misschien kan je overwegen om een extra adapter te bestellen bij Tomtec (voor 7,50 inclusief verzending geloof ik)

[ Voor 51% gewijzigd door Grote Schurk op 13-05-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnPieters
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08-2024
WoDo1 bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:56
Wie is het volgende probleem ook tegengekomen? De letters onder de pictogrammen op de beginpagina zien er vaag uit. En op het overzicht van de geïnstalleerde apps zijn zij zelfs helemaal verdwenen.

Dit gebeurt mij regelmatig, met name na het spelen van spelletjes. Een reboot verhelpt het tijdelijke ongemak.

Zou dit een algemene bug in Android 4.0 zijn, of een probleem specifiek voor de Tomtec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steekvlam
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb deze tablet aan me moeder gegeven voor moederdag.
Dat ding werkt echt perfect! Zit erover na te denken om hem zelf ook te halen.

Ik merkte wel dat af en toe de wifi verbinding weg was, iemand anders ook last van?

Mijn externe HDD werkte er ook perfect op, tablet met 1TB :+ .

Heeft iemand ook ervaring met het koppelen van een Nikon D90 camera en deze tablet?
Me pa zal dit een handige feature vinden.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Steekvlam schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:51:
Ik heb deze tablet aan me moeder gegeven voor moederdag.
Dat ding werkt echt perfect! Zit erover na te denken om hem zelf ook te halen.

Ik merkte wel dat af en toe de wifi verbinding weg was, iemand anders ook last van?

Mijn externe HDD werkte er ook perfect op, tablet met 1TB :+ .

Heeft iemand ook ervaring met het koppelen van een Nikon D90 camera en deze tablet?
Me pa zal dit een handige feature vinden.

Greetz
Digitale camera's komen gewoon als usb_storage beschikbaar, maar je camera moet dan wel mass_storage ondersteunen. mijn pentax dslr doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steekvlam
Snelle reactie!

Ik lees net dat Nikon de D90 geen mass_storage heeft gegeven, dat is erg jammer.
Dan maar proberen met USB SD-card Reader.

Heeft iemand ook last dat af en toe de wifi verbinding weg is? Of ligt dat gewoon aan me router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Steekvlam schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:32:
Snelle reactie!

Ik lees net dat Nikon de D90 geen mass_storage heeft gegeven, dat is erg jammer.
Dan maar proberen met USB SD-card Reader.

Heeft iemand ook last dat af en toe de wifi verbinding weg is? Of ligt dat gewoon aan me router?
je hebt het wel geprobeerd met de nikon?

wifi is misschien wel het zwakste stukje van dit tablet, al lees ik over andere tablets niet veel betere verhalen. Ik heb zelf qos uitgezet op mijn router en sindsdien is het beter, ook zijn er mensen terug gegaan naar de winkel omdat wifi slecht was, en een custom rom doet ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoDo1
@jack2, op welke software en welke launcher draai je. Zoals je het nu beschrijft klinkt het als een launcher fout.te veel icoontjes per kolom of rij en dan gaan de labels er als eerste aan.

@steekvlam , wifi is een bekend euvel , wat voor mij wel hielp was een wifi analyser op de tablet installeren en eens rond gekeken hoe druk het hier in de lucht was. En wat bleek halve straat hangt vol met upc routers op kanaal 11 dus ben lekker verhuisd van kanaal en dat scheelde al een stuk.
Ook na dat ik de zoveelste tablet op had gemaakt kwam ik er wel achter dat sommige antennes iets gebogen waren , Na wat nader onderzoek moest deze echter kaars recht zijn volgens de informatie van de fabrikant. Antenne recht gebogen en dat scheelde nog eens wat vermogen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/conv/a10aff82d6b2bd954463b01b6b5c8c4aa975f37c19bf3c3554b9d9cb2ca1715c4g.jpg

en zoals jgelauff al aan gaf een custom rom verhoogt de stabliliteit van de wifi ook nog eens aanzienlijk
m.v.g
WoDo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steekvlam
Dank je wel, ik zal kijken of ik er een custom rom op ga zetten.

Door wie worden deze roms gemaakt eigenlijk?
Ben altijd benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst bedankt voor alle moeite die gedaan wordt om ons eindgebruikers nog meer uit onze tab te laten halen!

@redah zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen om een Rom met dezelfde indeling als die van gelauf? Dus Rom apart, aparte internal partitie en dan de sd kaart als standaard en external sd. Ik heb nu de interne en reguliere sd kaart samen staan, ik zou het waarderen! Fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdiebnl schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:48:
[...]

Op de tablet zul je die zo niet vinden, daar zit ie ergens in een stukje geheugen, ik bedoel de parameter file zoals die in de ROM (update.img) zit. Je kunt trouwens dit bestand flashen zonder een geheel nieuwe ROM te flashen. Dus als je de geinstalleerde ROM uitpakt op je PC, en daar de parameter file uit haalt en aanpast, kun je met RKAndroidTool alleen dit bestand opnieuw flashen.
En dan is het me nog niet duidelijk welke "bestand" ik op m'n pc ervoor moet openen om daarin aan te passen en opnieuw te flashen (zonder alles op mijn tablet te wissen)

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:20:
Allereerst bedankt voor alle moeite die gedaan wordt om ons eindgebruikers nog meer uit onze tab te laten halen!

@redah zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen om een Rom met dezelfde indeling als die van gelauf? Dus Rom apart, aparte internal partitie en dan de sd kaart als standaard en external sd. Ik heb nu de interne en reguliere sd kaart samen staan, ik zou het waarderen! Fijne dag
Euh, dat *is* dan toch de ROM van jgelauff? Of één die hij binnenkort zal gaan uitbrengen (zoals hij zelf vermeldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker komt in week 23 met een Xiron met Android 4; prijs € 199.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jgelauff,

Stom vraagje mss... valt er nog zoveel te verbeteren aan ICS? Zit je nog niet aan de grenzen van de mogelijkheden in combinatie met de tomtec-tablet?

Ik merk dat ik precies me vaker en vaker de vraag stel... hoe ver kan het nog gaan met wat ik in mijn handen heb...

Uiteraard ben ik je ontzettend dankbaar voor al je werk hoor!

Sprak je idd niet ergens van een 4.0.4-versie of zoiets (met die clockwork-dinges waarbij je je tablet niet meer zal wissen wanneer je die upgrade)

Merci

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:11:
Jgelauff,

Stom vraagje mss... valt er nog zoveel te verbeteren aan ICS? Zit je nog niet aan de grenzen van de mogelijkheden in combinatie met de tomtec-tablet?

Ik merk dat ik precies me vaker en vaker de vraag stel... hoe ver kan het nog gaan met wat ik in mijn handen heb...

Uiteraard ben ik je ontzettend dankbaar voor al je werk hoor!

Sprak je idd niet ergens van een 4.0.4-versie of zoiets (met die clockwork-dinges waarbij je je tablet niet meer zal wissen wanneer je die upgrade)

Merci

Marc
Android word iedere dag verbeterd dus waarom zouden we niet proberen daarin mee te gaan.
inderdaad er is al een 4.0.4 beta (kun je in dit topic vinden) maar daar ben ikzelf nog niet te tevreden over.
Voor de 8 inch versie van de tomtec/xiron (zie Het xiron 8 RK2918 blokker/bart smit android 2.3 Topic) heb ik nu een goede 4.0.4 rom met clockworkmod en nu al enige ervaring met de update.zip's dus ik ga de komende tijd eens kijken hoe we dit verder in elkaar zetten voor de 10inch versies.
En het is clockworkmod recovery en is een google search waard om eens te kijken wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Ik zit er over te denken een losse recovery.img met clockworkmod en touch menu te maken voor de 4.0.3-4 roms die te flashen zal zijn met rkandroidtool, dit zal de update's verder vergemakkelijken is daar interesse voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobor
jgelauff.
zeker is daar intresse voor.
ik zit altijd te kijken of je weer een nieuwe update uitbrengt.
Ik ben daar erg blij mee als ik zie hoe dat mijn ultimate 10 ATP 7526 zo verbeterd. is altijd fijn om weer mee te werken.
Ik kijk ook altijd of ik je naam weer zie staan.

diep respect hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:43:
Ik zit er over te denken een losse recovery.img met clockworkmod en touch menu te maken voor de 4.0.3-4 roms die te flashen zal zijn met rkandroidtool, dit zal de update's verder vergemakkelijken is daar interesse voor?
Zekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
tjaeuhm schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:58:
Ik ben er niet zo in thuis.. maar kan iemand me uitleggen waarom ik een rom moet installeren als ik vorige week een tomtec 10 inch met ics gekocht heb? Daar zit alles toch al op?
Niemand zegt dat je iets moet doen, maar als je het beste uit je tablet wil halen dan zou ik het zeker overwegen.
je krijgt dan meer snelheid, betere batterijduur, werkende google apps, meer apps in the market/playstore mogelijkheid om backups te maken en nog veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgelauff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:43:Ik zit er over te denken een losse recovery.img met clockworkmod en touch menu te maken voor de 4.0.3-4 roms die te flashen zal zijn met rkandroidtool, dit zal de update's verder vergemakkelijken is daar interesse voor?
Jazeker! Bij mijn smartphone met Clockwordmod 7.1 werkt dat (recovery) nl. perfect! Voor de tablet dus zeker welkom!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ben aan het testen en de clockworkmod voor de 4.0.3-4 rom komt er vandaag nog aan..
Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste