Als die er niet in zit is hij ook niet nodig (zit geïntegreerd in de boot.img/recovery.img). Als dat rksp er per se eentje nodig heeft kun je gewoon een leeg bestand aanmaken.jaapdraad schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:04:
Alleen de kernel.img ontbreekt. Waar haal ik die vandaan?
Sorry, heb in mijn Dropbox map zitten rommelenRemco41 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:21:
@redah
Je link naar de custom rom lijkt niet meer te werken.
Ik krijg een Page Not Found in Dropbox.
Kun je de link nogmaals plaatsen of misschien via een ander programma uploaden.
Thanks
https://www.dropbox.com/s...-custom-4-0-3-a-redah.rar
Ja, nu werkt het weerredah schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:20:
[...]
Sorry, heb in mijn Dropbox map zitten rommelenNieuwe link (post is ook bijgewerkt) :
https://www.dropbox.com/s...-custom-4-0-3-a-redah.rar
Verwijderd
Pfew, aan welke snelheid zijn jullie hier aan het ontwikkelen? Respect hoor!jgelauff schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:57:
zoals beloofd
Beta 4.0.4-1
Let op: Nog niet alles werkt!
geen bluetooth
rotatie sensor nog niet helemaal werkend
wel:
ext4 file system
clockworkmod recovery image (is gebouwd voor smartpad 810c maar werkt dus ook op de tomtec)
voor de allerlaatste versie tablet met voor geinstalleerde ICS moet ik nog wat uitzoek werk doen.
voor de 2011 versie
https://www.dropbox.com/s...vz7z/update404-11-beta.7z
voor de 2012 versie
https://www.dropbox.com/s...zknq/update404-12-beta.7z
@Jgelauff,
wil dat nu zeggen dat je vanaf deze 404-1 versie voortaan de tablet kunt "updaten" zonder dat alles (bestanden, instellingen en vormgeving) wordt gewist?
Met eerdere persoonlijke argumentatie wacht ik dan graag op je volgende versie waarbij je de "nog niet helemaal zeker werkende" zaken stabiel werkend hebt gekregen
merci
Marc
PS: Als ik mag wensen?
- graag een volgende versie waarbij een micro bluetoothstickje van sitecom (2.1-versie) (uit de mediamarkt) op kunt laten draaien... Ik bezit "helaas" de 2012/7atp7659 versie
- graag zonder tomtec opstartbeeld
Ik heb deze tablet voor mijn kids gekocht en heb er de afgelopen dagen wat apps voor ze opgezet en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Ik had initieel wat netwerk issues maar die lagen aan mijn wifi router.
Nu heb ik nog één ding dat ik niet goed voor elkaar krijg omdat ik misschien niet de juiste apps gebruik. Ik heb thuis een NAS en hierop staan ook een berg kinderfilms in allerlei formaten (DVD, mkv, iso). Deze speel ik normaal via een dune mediaspeler af op mijn tv.
Ik wilde nu proberen of de films ook op de tablet afgespeeld kunnen worden (via wifi dus). Ik heb BS player op de tablet gezet en met veel gepruts kreeg ik eindelijk mijn NAS in beeld (Synology DS_409+). Het afspelen was echter bagger. Alleen maar schokkend beeld. Het ging om een mkv, maar bij een avi had ik hetzelfde.
Is dit gewoon iets wat simpelweg niet lekker werkt of heb ik iets belangrijks vergeten op de tablet, of op de NAS?
Ik heb nog 2 weken de tijd om het op te lossen voor ze jarig is, dus alle hulp is welkom
Nu heb ik nog één ding dat ik niet goed voor elkaar krijg omdat ik misschien niet de juiste apps gebruik. Ik heb thuis een NAS en hierop staan ook een berg kinderfilms in allerlei formaten (DVD, mkv, iso). Deze speel ik normaal via een dune mediaspeler af op mijn tv.
Ik wilde nu proberen of de films ook op de tablet afgespeeld kunnen worden (via wifi dus). Ik heb BS player op de tablet gezet en met veel gepruts kreeg ik eindelijk mijn NAS in beeld (Synology DS_409+). Het afspelen was echter bagger. Alleen maar schokkend beeld. Het ging om een mkv, maar bij een avi had ik hetzelfde.
Is dit gewoon iets wat simpelweg niet lekker werkt of heb ik iets belangrijks vergeten op de tablet, of op de NAS?
Ik heb nog 2 weken de tijd om het op te lossen voor ze jarig is, dus alle hulp is welkom
Ik heb geen problemen mkv's af te spelen 720p en 1080p, nou heb ik het niet getest via Wifi. Spelen de filmpjes wel gewoon af als je het direct vanaf de tablet afspeelt?henk99 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:58:
Ik heb deze tablet voor mijn kids gekocht en heb er de afgelopen dagen wat apps voor ze opgezet en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben. Ik had initieel wat netwerk issues maar die lagen aan mijn wifi router.
Ik weet niet hoe snel je draadloos netwerk is, maar normaal gesproken wordt maar een fractie van de normale doorvoersnelheid gehaald via wifi. Daar waar je 54 Mb/s verwacht houd ik via wifi vaak maar 4 Mb/s over. Dat is voor mkv zeker te weinig en kan zelfs voor AVI al lastig zijn.henk99 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:58:
Misschien kun je het testen door het bestand te kopiëren naar je tablet via wifi. Als de tijd die hiervoor nodig is langer is dan de speelduur dan zal het bestand zeker niet zonder schokken afspelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Remco41 op 03-05-2012 10:29 ]
Verwijderd
Bij het internetten vind ik dat pagina's niet echt snel laden. Standaard browser is echt traag, Dolphin acceptabel maar toch. Ligt niet aan mijn router daar op laptop dit probleem niet aanwezig is. Ervaren meer mensen dit en ligt dit dus aan de tablet?
Dat heb ik nog niet getest eigenlijk. Maar hoe zet je een 1080p film op de tablet? Het kaartje is maar 4GB toch? Of heb kun je die op de SD zetten die er extra in kan?soeskip schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:23:
[...]
Ik heb geen problemen mkv's af te spelen 720p en 1080p, nou heb ik het niet getest via Wifi. Spelen de filmpjes wel gewoon af als je het direct vanaf de tablet afspeelt?
Ik gebruik Opera Mini en die laadt eigenlijk snel genoeg voor een mobiele browser. Het is natuurlijk niet zo snel als Chrome op mijn pc/laptop maar zeker acceptabel. Sneller dan mijn ZTE Blade telefoon iig.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:59:
Bij het internetten vind ik dat pagina's niet echt snel laden. Standaard browser is echt traag, Dolphin acceptabel maar toch. Ligt niet aan mijn router daar op laptop dit probleem niet aanwezig is. Ervaren meer mensen dit en ligt dit dus aan de tablet?
too old, too cold
Allereerst hulde aan jgelauff voor al het werk dat je nog steeds verzet !
Verder heb ik versie 4.0.4 van jgelauff geprobeerd, maar zoals al gemeld werkt hier o.a. screen rotation niet mee. Dus ben ik maar terug gegaan naar 4.0.3-4, en deze draait als een trein !
Verder heb ik versie 4.0.4 van jgelauff geprobeerd, maar zoals al gemeld werkt hier o.a. screen rotation niet mee. Dus ben ik maar terug gegaan naar 4.0.3-4, en deze draait als een trein !
Deze is het? http://www.bartsmit.com/t...ate-10-android-4-0-tablet Ik vraag het omdat ik het woord excellent niet terug zie op de BS site.
Overweeg om er vanmiddag 1 te halen.
Bij deze staat "Excellent" er wel bij, maar dat is nog de versie met Android 2.3 én hij is 10 euro duurder.tjaeuhm schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:44:
Deze is het? http://www.bartsmit.com/t...ate-10-android-4-0-tablet Ik vraag het omdat ik het woord excellent niet terug zie op de BS site.
Die uit jouw link is perfect.
Veel plezier ermee!
Dat is de goede tablet, leuk dingetje voor dat geld, en met een custom ROM al helemaaltjaeuhm schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:44:
Hey, Redah, ik wilde je ROM eens even proberen, heb een ATP7659
de eerste keer na de flash startte de tablet keurig op, maar WIFI wilde niet aan
toen bleef de tablet ' hangen ', deedt niets meer..... dus reset gedaan.
Daarna startte hij niet meer op en bleef hangen in de bootanim
Nu dus ff terug naar een ROM van Jgelauff....
In ieder geval bedankt voor je inzet !
de eerste keer na de flash startte de tablet keurig op, maar WIFI wilde niet aan
Andronymus
Hoi Olakius,Olakius schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:00:
Hey, Redah, ik wilde je ROM eens even proberen, heb een ATP7659
Als een ROM van Jgelauff goed werkt, dan heb je niet de allerlaatste tablet zoals die nu bij Bart Smit verkocht worden (te herkennen aan het serienummer '1205273' op de achterkant), en werkt mijn ROM helaas ook niet goed, die werkt momenteel alleen op echt de allernieuwste tablets.
Ik ben nu aan het uitzoeken welke verschillen er precies tussen de tablets zitten zodat mijn ROM ook op de '2011' en 'oude 2012' modellen gaat werken. Ik zal mijn post ook nog iets verduidelijken.
[ Voor 5% gewijzigd door redah op 03-05-2012 14:13 ]
Aha !! daar zit het hem dus in..... ik ben te snel geweest, ik heb wel een ATP 7659 maar serienummer 1203152 ( op de doos zit een sticker " Android 4.0 Neueste Version "redah schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:11:
[...]
Hoi Olakius,
Als een ROM van Jgelauff goed werkt, dan heb je niet de allerlaatste tablet zoals die nu bij Bart Smit verkocht worden (te herkennen aan het serienummer '1205273' op de achterkant), en werkt mijn ROM helaas ook niet goed, die werkt momenteel alleen op echt de allernieuwste tablets.
Ik ben nu aan het uitzoeken welke verschillen er precies tussen de tablets zitten zodat mijn ROM ook op de '2011' en 'oude 2012' modellen gaat werken. Ik zal mijn post ook nog iets verduidelijken.
Ik wacht geduldig af ! je Rom heeft dus wel een paar minuutjes gedraaid hoor op mijn tablet, maar WIFI wilde echt niet aan, en daar liep hij op vast.... na reset wilde hij helemaal niet meer starten. Zit dus w.s. iets in de wifi driver dat anders is bij ' mijn ' tablet.
Succes met je ROM !!!
Andronymus
Ik heb hetzelfde serienummer als jij, Olakius, en bij mij werkt de ROM wel redelijk.Olakius schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:20:
[...]
Aha !! daar zit het hem dus in..... ik ben te snel geweest, ik heb wel een ATP 7659 maar serienummer 1203152 ( op de doos zit een sticker " Android 4.0 Neueste Version "
Ik wacht geduldig af ! je Rom heeft dus wel een paar minuutjes gedraaid hoor op mijn tablet, maar WIFI wilde echt niet aan, en daar liep hij op vast.... na reset wilde hij helemaal niet meer starten. Zit dus w.s. iets in de wifi driver dat anders is bij ' mijn ' tablet.
Succes met je ROM !!!
Ik heb wifi en alles lijkt te werken.
Alleen het scherm wil niet altijd even vlot reageren.
Het scherm wil ook niet automatisch draaien. Deze blijft in Landscape staan bij mij.
Ik ga toch ook nog eens terug naar mijn vorige ROM.
oke, zou best kunnen dat wifi bij mij ook aan de praat te krijgen is hoor, maar omdat hij vast liep op het moment dat ik wifi aan gezet had en daarna niet meer uit de bootanim kwam kon ik dat verder niet testen.Remco41 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:29:
[...]
Ik heb hetzelfde serienummer als jij, Olakius, en bij mij werkt de ROM wel redelijk.
Ik heb wifi en alles lijkt te werken.
Alleen het scherm wil niet altijd even vlot reageren.
Het scherm wil ook niet automatisch draaien. Deze blijft in Landscape staan bij mij.
Ik ga toch ook nog eens terug naar mijn vorige ROM.
Gaat dus w.s. maar om kleine verschillen...
Automatisch draaien deedt hij bij mij weer WEL !!! hahahaa bijzondere ervaring dit !
Andronymus
Ik zal me eens verdiepen in dat rksp. Het is een Perl script, het moet toch mogelijk zijn om dat zodanig aan te passen dat hij kernel.img overslaat al er dat niet is.hcQd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:57:
[...]
Als die er niet in zit is hij ook niet nodig (zit geïntegreerd in de boot.img/recovery.img). Als dat rksp er per se eentje nodig heeft kun je gewoon een leeg bestand aanmaken.
Ik zie dat het echt puur een andere kernel is. Ik draai over een uurtje ongeveer dus ook versies van mijn ROM voor '2011' en 'oude 2012' modellen in elkaar, en door te kijken naar de CWM van jgelauff, mét werkende ClockWork Recovery (ik zat 1 mtd te laag bij iedere partitie...)Olakius schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:07:
oke, zou best kunnen dat wifi bij mij ook aan de praat te krijgen is hoor, maar omdat hij vast liep op het moment dat ik wifi aan gezet had en daarna niet meer uit de bootanim kwam kon ik dat verder niet testen.
Gaat dus w.s. maar om kleine verschillen...
Automatisch draaien deedt hij bij mij weer WEL !!! hahahaa bijzondere ervaring dit !
Keep up the good work zou ik zeggen !!!redah schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:54:
[...]
Ik zie dat het echt puur een andere kernel is. Ik draai over een uurtje ongeveer dus ook versies van mijn ROM voor '2011' en 'oude 2012' modellen in elkaar, en door te kijken naar de CWM van jgelauff, mét werkende ClockWork Recovery (ik zat 1 mtd te laag bij iedere partitie...)
erg gaaf dat mensen zoals jij en jgelauff zich zo inzetten !
Andronymus
Bedankt voor de hulp zover, ik heb vanmiddag op Windhoos de Xiron custom rom teruggezet.
Na het werk de tablet teruggebracht naar de Blokker en daarna linea recta naar de Bart Smit voor een nieuwe Tomtec.
Vanavond met rksp onder Ubuntu de 4.0.3-4 van jgelauff geflashed. Ik heb hetzelfde probleem als Keultje, schermrotatie werkt niet. D.w.z. Als ik de tablet in landscape opstart, schakelt hij éénmalig over naar portrait en is dan niet meer terug te bewegen.
Ga zometeeen de rom van redah proberen.
Iedereen bedankt voor de tips.
Na het werk de tablet teruggebracht naar de Blokker en daarna linea recta naar de Bart Smit voor een nieuwe Tomtec.
Vanavond met rksp onder Ubuntu de 4.0.3-4 van jgelauff geflashed. Ik heb hetzelfde probleem als Keultje, schermrotatie werkt niet. D.w.z. Als ik de tablet in landscape opstart, schakelt hij éénmalig over naar portrait en is dan niet meer terug te bewegen.
Wacht 5 minuutjesjaapdraad schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:34:
Bedankt voor de hulp zover, ik heb vanmiddag op Windhoos de Xiron custom rom teruggezet.
Zal wel moeten, je dropbox is leeg LOL!
Okee, zoals beloofd, een nieuw setje ROMs:
Deze ROMs bevatten dezelfde functies als beschreven in deze post, met als extra ClockWorkRecovery en in theorie compatibiliteit met alle tot nu toe uitgebrachte Tom-Tec versies.
Download links:
Zie deze post
Ik hoop dat deze werken maar kan niet alle varianten testen natuurlijk... Alleen van de allernieuwste 2012 variant weet ik zeker dat hij goed werkt
Dus laat me even weten of het werkt of niet!
Deze ROMs bevatten dezelfde functies als beschreven in deze post, met als extra ClockWorkRecovery en in theorie compatibiliteit met alle tot nu toe uitgebrachte Tom-Tec versies.
- Zet je tablet uit, houd vervolgens de ESC knop ingedrukt en koppel hem aan je PC
- Gebruik de Rockchip Batch Tool om deze ROM te installeren
- Selecteer voor de zekerheid 'Restore' in plaats van 'Upgrade', je device krijgt dan een low-level-format en dan kan er niets qua partities mis gaan
- Bij de eerste reboot wordt ClockWorkRecovery gestart. Selecteer de optie 'wipe data/factory reset' door met de volumeknoppen omhoog/omlaag te gaan; met de power knop selecteer je de optie
- Kies vervolgens de optie 'reboot device now'
Download links:
Zie deze post
Ik hoop dat deze werken maar kan niet alle varianten testen natuurlijk... Alleen van de allernieuwste 2012 variant weet ik zeker dat hij goed werkt

[ Voor 35% gewijzigd door redah op 10-05-2012 23:39 ]
Ennn hij is binnen. Ga er zometeen mee aan de slag
...
Ik heb ḿ geflashed en handelingen in clockWorkMod utgevoerd.
Hij lijkt nu te hangen op het android poppetje.
...
[ Voor 54% gewijzigd door jaapdraad op 03-05-2012 23:00 ]
opera wil bij mij niet werken op ics, heb je instellimgen aangepast?Negakinu schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:43:
[...]
Ik gebruik Opera Mini en die laadt eigenlijk snel genoeg voor een mobiele browser. Het is natuurlijk niet zo snel als Chrome op mijn pc/laptop maar zeker acceptabel. Sneller dan mijn ZTE Blade telefoon iig.
Vreemd, de onderste link zou sowieso op jouw tablet moeten werken, die heb ik zelf kunnen flashen... Hangt hij op het dansende poppetje of echt de allereerste (het 'kiekeboe' poppetje) ?jaapdraad schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:45:
Ennn hij is binnen. Ga er zometeen mee aan de slag
...
Op het kiekeboe poppetje.
Mooie beeldspraak
[...]
Ik heb inmiddels geprobeerd om de rom van jgelauff 4.0.3-4, nogmaals te installeren en ook de stockrom, maar ik kom niet meer verder dan de kiekeboe of dansende android poppetjes.
Ik ga morgen m'n geluk nog maar eens op Windows beproeven.
Ik hoop dat m'n reset knopje niet lam wordt.
Mooie beeldspraak
[...]
Ik heb inmiddels geprobeerd om de rom van jgelauff 4.0.3-4, nogmaals te installeren en ook de stockrom, maar ik kom niet meer verder dan de kiekeboe of dansende android poppetjes.
Ik ga morgen m'n geluk nog maar eens op Windows beproeven.
Ik hoop dat m'n reset knopje niet lam wordt.
[ Voor 82% gewijzigd door jaapdraad op 03-05-2012 23:52 ]
Ik denk eigenlijk dat Linux flashing het probleem is... Je hebt echt die "Restore" knop nodig in de Rockchip Batch tool, om mijn ROM te flashen ivm aangepaste partities, en ook om nu weer de originele Tom-Tec ROM te kunnen flashen.jaapdraad schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:26:
Op het kiekeboe poppetje.
Mooie beeldspraak
[...]
Ik ga morgen mń geluk nog maar eens op Windows beproeven.
Ik heb uit voorzorg de links even offline gehaald en test het morgen nog een keer zelf. Ik flash echter alleen maar in Windows, dus als het daar gewoon in werkt komen de links weer online.
Ik heb inmiddels zelf mijn 2012 tablet nogmaals geflashed met de originele Tom-Tec firmware en daarna met de versie van mijn firmware voor mijn tablet. En het werkt eigenlijk perfect 
Ik heb de 'Restore' functie gebruikt, iets wat eigenlijk altijd aangeraden wordt als je naar een 'andere' ROM over stapt. De 'Upgrade' functie is bedoeld voor upgrades van je huidige ROM. Ik weet eerlijk gezegd niet of de Linux flashtools ook deze optie hebben...
Van de andere kant, aangezien CWRecovery in mijn nieuwe ROMs zit hoef je in het vervolg nooit meer te flashen maar kun je upgraden via een .zip bestandje op je SD-kaart!

Mijn download links zijn dus weer online!
Ik heb de 'Restore' functie gebruikt, iets wat eigenlijk altijd aangeraden wordt als je naar een 'andere' ROM over stapt. De 'Upgrade' functie is bedoeld voor upgrades van je huidige ROM. Ik weet eerlijk gezegd niet of de Linux flashtools ook deze optie hebben...
Van de andere kant, aangezien CWRecovery in mijn nieuwe ROMs zit hoef je in het vervolg nooit meer te flashen maar kun je upgraden via een .zip bestandje op je SD-kaart!

Mijn download links zijn dus weer online!
[ Voor 20% gewijzigd door redah op 04-05-2012 08:31 ]
Ik zat er zelf aan te denken dat het mischien komt omdat ik heb geflashed met de sd card erin.
Of dat het te maken heeft met het feit dat ik een samsung sd-card heb. Meen daarover iets te hebben gelezen in dit topic.
Anyway, ik heb vandaag weer een "window" of opportunity.
Of dat het te maken heeft met het feit dat ik een samsung sd-card heb. Meen daarover iets te hebben gelezen in dit topic.
Rkflashtool schrijft altijd de in de rom ingebakken misc.img, opties voor de recovery (in dit geval --wipe_all) moeten daar dan al in staan maar dat is bij redah's versie niet het geval. Je zou voor het flashen even deze image aan kunnen passen, iets als:
zou moeten volstaan.
code:
1
| printf -- '--wipe_all' | dd bs=1 of=misc.img seek=16457 conv=notrunc |
zou moeten volstaan.
Zou kunnen, al heb ik zelf ook continu een (PQi) SD-kaartje erin zitten. Tijdens het testen van de CWRecovery ben ik dit soort 'brick' ook tegen gekomen en na een middag het internet te hebben afgespeurd heb ik dus geleerd wat het verschil is tussen de 'Upgrade' en 'Restore' functies. Nieuwe soort ROM? Dan een 'Restore' doen. Nieuwe versie van je huidige ROM? Dan een 'Upgrade'.jaapdraad schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:00:
Ik zat er zelf aan te denken dat het mischien komt omdat ik heb geflashed met de sd card erin.
Deze aangepaste misc.img is een vereiste voor CWRecovery! Ook de CWRecovery van jgelauff en de orginele Italiaanse CWRecovery hebben dit, de --wipe_all functie moet er juist niet in zitten!hcQd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:02:
Rkflashtool schrijft altijd de in de rom ingebakken misc.img, opties voor de recovery (in dit geval --wipe_all) moeten daar dan al in staan maar dat is bij redah's versie niet het geval. Je zou voor het flashen even deze image aan kunnen passen, iets als:
code:
1 printf -- '--wipe_all' | dd bs=1 of=misc.img seek=16457 conv=notrunc
zou moeten volstaan.
Ik laat er ook altijd mijn SD-card in zitten en deze is ook van Samsung. (32GB).jaapdraad schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:00:
Het flashen gaat alleen altijd probleemloos, maar gebeurd wel via windows
Heb hem gekocht.. custom ics en loopt als een trein.. heerlijk.redah schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:55:
[...]
Dat is de goede tablet, leuk dingetje voor dat geld, en met een custom ROM al helemaal
Valt me echt reuze mee voor dat geld.. Hoesje dr bij voor een tientje.. maar er lag ook nog een hoes met daarin ook een toetsenbord voor 24 euro.
Ach ja.. ben er blij mee.. gebruik hem vooral voor internet op de bank.. en wat rss tools.
Welke Custom ICS heb je geïnstalleerd?tjaeuhm schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:33:
Heb hem gekocht.. custom ics en loopt als een trein.. heerlijk.
Valt me echt reuze mee voor dat geld.. Hoesje dr bij voor een tientje.. maar er lag ook nog een hoes met daarin ook een toetsenbord voor 24 euro.
Ach ja.. ben er blij mee.. gebruik hem vooral voor internet op de bank.. en wat rss tools.
Toetsenbord hebben wij ook naar zitten kijken (de tablet is voor mijn vrouw) maar je kunt de tablet dan niet met het hoesje naar achter geklapt op je schoot houden, dan duw je tegen het toetsenbord aan. Ben nog altijd op zoek naar een goed hoesje en een matte screenprotector met de juiste maat.
Hoi Redah
Hij staat er op.
Ik haat het als als iets onder Windows wel lukt en onder Linux niet.
@hcQd, jgelauff:
Dit moet met rkflashtool toch ook kunnen? jgelauff is ook een Linux gebruiker. Hij zal z'n eigen rom toch ook flashen.
Hij staat er op.
Ik haat het als als iets onder Windows wel lukt en onder Linux niet.
@hcQd, jgelauff:
Dit moet met rkflashtool toch ook kunnen? jgelauff is ook een Linux gebruiker. Hij zal z'n eigen rom toch ook flashen.
typo van me.. er stond al ics opredah schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:38:
[...]
Welke Custom ICS heb je geïnstalleerd?
Toetsenbord hebben wij ook naar zitten kijken (de tablet is voor mijn vrouw) maar je kunt de tablet dan niet met het hoesje naar achter geklapt op je schoot houden, dan duw je tegen het toetsenbord aan. Ben nog altijd op zoek naar een goed hoesje en een matte screenprotector met de juiste maat.
hmm ok dat hoesje is dus geen optie.. ik heb dus dat elastische ding gekocht wat op surfpak stof lijkt
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, ik gebruik enkel de Rockchip Batch Tool.jobor schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:59:
Hoi redah,
Werkt ie dan ook via de RkDeviceManage van WoDo1?
Uitproberen? ;-)jobor schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:59:
Hoi redah,
Werkt ie dan ook via de RkDeviceManage van WoDo1?
Graag,want ik ben maar verder een leek en de gewone RK rockchip werkt bij mij niet wat ik krijg geen groen vlakje ,wat ik ook probeer met ieder van hier
Ik ga vanmiddag even de rom van Redah proberen op mijn 2011 versie met de Tool van WoDo.jobor schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:08:
[...]
Graag,want ik ben maar verder een leek en de gewone RK rockchip werkt bij mij niet wat ik krijg geen groen vlakje ,wat ik ook probeer met ieder van hier
DM me even dan kijk ik of ik je nog kan helpen.jobor schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:08:
[...]
Als je tijd (en zin) hebt zou ik je eigenlijk ook even willen vragen om het eerst met de Rockchip Batch Tool en de 'Restore' optie te doen. Mocht de ROM het dan niet doen, dan weten we in ieder geval zeker dat het niet aan de manier van flashen ligt zoals bij jaapdraad het geval was.soeskip schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:11:
Ik ga vanmiddag even de rom van Redah proberen op mijn 2011 versie met de Tool van WoDo.
Als hij dan goed werkt kun je natuurlijk de WoDo tool proberen, dan weten we dat ook meteen
soeskip: , Ik ga vanmiddag even de rom van Redah proberen op mijn 2011 versie met de Tool van WoDo.
Thanks jobor
Thanks jobor
[quote]redah schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:17:
[...]
DM me even dan kijk ik of ik je nog kan helpen.
sorry voor de misschien wat domme( op dit gebied) vraag. Wat is DM me even?
[...]
DM me even dan kijk ik of ik je nog kan helpen.
Als het goed is heb je nu een geel balkje boven in je beeld staanjobor schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:20:
[quote]redah schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:17:
waar in mijn beeld? bij bookmarks? naast mijn naam? en dat blauwe? wat zegt dat ik op dit topic ben of ergens helemaal bovenin? of bedoel je edit? sorry
Zo, backups zijn weer gemaakt. Dan kan ik de rom van redah eens testen.
Kun je trouwens via recovery uitlezen om wat voor hardware het gaat? Dan zou de update.zip een script kunnen krijgen welke kan kijken welke kernel nodig is. Dan heb je geen verschillende roms nodig voor de verschillende devices.
Dan zou het ook handig zijn als je met rkbatch tool alleen de recovery kunt flashen wasrbij ie direct boot in recovery zodat er direct een update.zip geladen kan worden.
Kun je trouwens via recovery uitlezen om wat voor hardware het gaat? Dan zou de update.zip een script kunnen krijgen welke kan kijken welke kernel nodig is. Dan heb je geen verschillende roms nodig voor de verschillende devices.
Dan zou het ook handig zijn als je met rkbatch tool alleen de recovery kunt flashen wasrbij ie direct boot in recovery zodat er direct een update.zip geladen kan worden.
Dit zit standaard nog niet in de Recovery, maar is op zich wel een goed plan. Ik heb wel de juiste default.prop in de recovery zitten die aangeeft dat het om een Tom-Tec Ultimate10 gaat, maar juist omdat Tom-Tec alle tablets qua software lijkt te hebben samengetrokken, is het standaard niet te doen.Krypt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:24:
Zo, backups zijn weer gemaakt. Dan kan ik de rom van redah eens testen.
Het is op zich wel een optie, ik zou makkelijk iets kunnen toevoegen aan de CWRecovery die via een assert uit de update.zip op te vragen is, maar van de andere kant: Worden er aangepaste kernels gemaakt voor de Tom-Tec's? Met overclock mogelijkheden bijvoorbeeld? Zo niet, dan zou ik bij iedere kernel wissel (en dus andere Android versie, want in principe hoeft de kernel niet bijgewerkt te worden als je bij dezelfde Android build blijft) sowieso mijn device helemaal willen resetten...
@Redah; Helemaal top dat Clockwork werkt. Heb de 'a' versie op mijn Xiron gezet om even te testen. Echter merk ik wel wat probleempjes 
Ik merk dat de waardes van de accelerometer 1000x te klein zijn
Vandaar dat de autorotation niet werkt.
Verder is het bluetooth menu niet beschikbaar. Wat overigens wel goed werkt is Titanium Backup; deze geeft nu aan dat \external_sd schrijfbaar is. Dat had ik bij de vorige ROM niet.
Ik ga er eens verder mee spelen. Nog even over de vorige post; zat meer te denken aan de verschillende tussen de devices. Zoals wifi/bluetooth drivers, accelerometer drivers etc. zodat je niet 3 roms hoeft uit te geven, maar gewoon 1. Bij de G1 wordt dat volgens mij ook gebruikt; of het zou ook in de kernel zelf kunnen zitten (maar daar heb je de sources weer voor nodig)
Ik merk dat de waardes van de accelerometer 1000x te klein zijn
Verder is het bluetooth menu niet beschikbaar. Wat overigens wel goed werkt is Titanium Backup; deze geeft nu aan dat \external_sd schrijfbaar is. Dat had ik bij de vorige ROM niet.
Ik ga er eens verder mee spelen. Nog even over de vorige post; zat meer te denken aan de verschillende tussen de devices. Zoals wifi/bluetooth drivers, accelerometer drivers etc. zodat je niet 3 roms hoeft uit te geven, maar gewoon 1. Bij de G1 wordt dat volgens mij ook gebruikt; of het zou ook in de kernel zelf kunnen zitten (maar daar heb je de sources weer voor nodig)
[ Voor 27% gewijzigd door Krypt op 04-05-2012 12:46 ]
Bedankt voor het uitgebreide verslag, hier heb ik iets aanKrypt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:43:
@Redah; Helemaal top dat Clockwork werkt. Heb de 'a' versie op mijn Xiron gezet om even te testen. Echter merk ik wel wat probleempjes
Ik merk dat de waardes van de accelerometer 1000x te klein zijnVandaar dat de autorotation niet werkt.
Het stomme is namelijk (ik heb het er gisteren met jgelauff ook nog even over gehad) dat drivers etc. tussen de verschillende officiële firmwares tegenwoordig hetzelfde is, er zou dus niet voor ieder model een nieuwe ROM hoeven te worden gemaakt, op de kernel na.
...Tenzij [url="http://http://files.tom-tec.eu/Firmwares/Ult10/FWA/update.zip"]de officiële 'A' firmware van Tom-Tec[/url] niet helemaal correct is, dan zou het een boel verklaren. Werkt de officiële 'A' firmware wel helemaal naar behoren, dan heb ik ook wel een idee waar het nog in zou kunnen zitten maar als je het even zou willen testen zou dat mij een boel werk schelen omdat ik dan niet de verkeerde dingen ga zitten uitzoeken
lekker druk hier vandaag, ik ben ook druk dus weinig hier maar zie een aantal dingen:
@allen als een rom werkt met rkbatchtool werkt die ook met rkdevicemanager
@redah bluetooth zit standaard niet in een rom die tomtec aanbiedt, ze hebben de tablets verkocht zonder bluetooth
@jaapdraad zal mijn linux flashomgeving weer eens aanslingeren, het heeft altijd gewerkt, alleen ben ik een paar roms geleden overgestapt op flashen op windows omdat je hier op tweakers zeker moet weten of dat wel of niet werkt helaas.
@allen als een rom werkt met rkbatchtool werkt die ook met rkdevicemanager
@redah bluetooth zit standaard niet in een rom die tomtec aanbiedt, ze hebben de tablets verkocht zonder bluetooth
@jaapdraad zal mijn linux flashomgeving weer eens aanslingeren, het heeft altijd gewerkt, alleen ben ik een paar roms geleden overgestapt op flashen op windows omdat je hier op tweakers zeker moet weten of dat wel of niet werkt helaas.
Verwijderd
Bleh, ik raak steeds mijn wi-fi verbinding kwijt en krijg hem dan alleen nog werkend door wifi uit en weer aan te zetten 
Ik heb al aangezet dat wifi altijd verbonden moet blijven, maar dat is het probleem niet. Het gebeurd namelijk ook tijdens het browsen. Ik draai nu 4.0.3-3 versie voor 2012 model, wi-fi was met 2.3 ook al niet super maar daar bouwde de verbinden nog automatisch op nadat die verbroken werd.
Ik heb al aangezet dat wifi altijd verbonden moet blijven, maar dat is het probleem niet. Het gebeurd namelijk ook tijdens het browsen. Ik draai nu 4.0.3-3 versie voor 2012 model, wi-fi was met 2.3 ook al niet super maar daar bouwde de verbinden nog automatisch op nadat die verbroken werd.
[quote]jgelauff schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:23:
lekker druk hier vandaag, ik ben ook druk dus weinig hier maar zie een aantal dingen:
@allen als een rom werkt met rkbatchtool werkt die ook met rkdevicemanage.
Thanks voor het antwoord
@allen als een rom werkt met rkbatchtool werkt die ook met rkdevicemanage.
Thanks voor het antwoord
[ Voor 5% gewijzigd door jobor op 04-05-2012 13:37 ]
Kijk, dat verklaart in ieder geval al 1 punt. Gelukkig is BT op zich wel makkelijk toe te voegen. Ik ben vooral benieuwd naar de schermrotatie-verschillen die er zijn tussen A/B en C...jgelauff schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:23:
Ook de 4.0.3-3 voor de 2012 uitvoering van jgelauff (uit de TS) geeft problemen met schermrotatie op de nieuwe *237 tablets (in elk geval op die van mij).redah schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:48:
[...]
Kijk, dat verklaart in ieder geval al 1 punt. Gelukkig is BT op zich wel makkelijk toe te voegen. Ik ben vooral benieuwd naar de schermrotatie-verschillen die er zijn tussen A/B en C...
Ik kan vanmiddag nog wel e.e.a testen, maar daarna moet ik de tablet weer inlevern bij het vrouwtje
Jij hebt een nieuw 2012 tablet, en die heb ik zelf ook... Dus de ROMs die ik daarvoor maak weet ik zeker van dat alles werkt, ik ben vooral op zoek naar mensen met 'n 2011 tablet om wat te testenjaapdraad schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:55:
Ook de 4.0.3-3 voor de 2012 uitvoering van jgelauff (uit de TS) geeft problemen met schermrotatie op de nieuwe *237 tablets (in elk geval op die van mij).
Ik kan vanmiddag nog wel e.e.a testen, maar daarna moet ik de tablet weer inlevern bij het vrouwtje
gevonden in ieder geval heb ik nu 4.0.4 goed roteren ; de libs in de /system/lib/hw zijn toch anders.
@ redah, ik ben in het bezit van meerdere 2011 versie tablets, is dus niet zo'n probleem om even een rom te testen. Zal straks eens jou rom flashen ziet er erg goed uit.
@ jgelauff , Top man ben altijd zeer te spreken over jou rom's dus deze zal ook wel weer top worden.
Ik heb de FM radio aan de praat gekregen, loopt nog niet helemaal soepel. Maar kan FM zenders zoeken en heb geluid dus het begint ergens op te lijken.
@ jgelauff , Top man ben altijd zeer te spreken over jou rom's dus deze zal ook wel weer top worden.
Ik heb de FM radio aan de praat gekregen, loopt nog niet helemaal soepel. Maar kan FM zenders zoeken en heb geluid dus het begint ergens op te lijken.
jij bent dus ook lekker bezig ;-) fm radio alleen voor de bluetooth tablets denk ik?WoDo1 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:31:
@ redah, ik ben in het bezit van meerdere 2011 versie tablets, is dus niet zo'n probleem om even een rom te testen. Zal straks eens jou rom flashen ziet er erg goed uit.
Verwijderd
@ jgelauff / redah
Ten eerste veel lof vor het werk wat jullie verzetten!!
Maar wat is nu het wezenlijke verschil tussen jullie twee ROMS?
Is er een "beter" dan de ander?
Of komt er uiteindelijk met de kennis/ROM die jullie samen hebben 1 Ultimate ROM
Ten eerste veel lof vor het werk wat jullie verzetten!!
Maar wat is nu het wezenlijke verschil tussen jullie twee ROMS?
Is er een "beter" dan de ander?
Of komt er uiteindelijk met de kennis/ROM die jullie samen hebben 1 Ultimate ROM
Whaha. FM Radio op de tablet.. dat zou wel helemaal lachen zijn. Vraag me wel af of het goed gaat werken aangezien die chip waarschijnlijk geen antenne aangesloten heeft, want bij telefoons moet je daar je headset voor insteken zodat deze als entenne werkt.
@Redah; Is het nog nodig dat ik de originele flash aangezien jgelauff het over de drivers had.
Denk dat het overigens wel handig is om, als mensen last hebben dat autorotation niet werkt, om even de output van de sensors door te geven als de tablet plat op tafel ligt. Met daarbij het type van de tablet (kan je dat trouwens alleen op de doos zien?). Dan kan er een tabelletje gemaakt worden welk hw welke drivers nodig heeft.
@Redah; Is het nog nodig dat ik de originele flash aangezien jgelauff het over de drivers had.
Denk dat het overigens wel handig is om, als mensen last hebben dat autorotation niet werkt, om even de output van de sensors door te geven als de tablet plat op tafel ligt. Met daarbij het type van de tablet (kan je dat trouwens alleen op de doos zien?). Dan kan er een tabelletje gemaakt worden welk hw welke drivers nodig heeft.
Verdorie, waarom laat meld me dat niet zien? WinDiff geeft inderdaad ook enkele aan die anders zijn... Zo blijf ik switchen tussen Windows en Linuxjgelauff schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:23:
gevonden in ieder geval heb ik nu 4.0.4 goed roteren ; de libs in de /system/lib/hw zijn toch anders.
[ Voor 6% gewijzigd door redah op 04-05-2012 15:41 ]
Verwijderd
Ik kan geen films of YouTube kijken en krijg steeds een soort dobbelsteen in beeld. Ik heb wel Adobe flash 11 geïnstalleerd.
Doe ik iets fout?
Doe ik iets fout?
Verwijderd
Zooo ben een paar dagen niet wezen kijken en kijk wat een activiteit.. chapeau jgelauff en redah!!
Wijzigen weet ik niet, niet laten zien wel. Dat is eenvoudig te doen door in de parameter file op de CMDLINE: de optieVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:19:
Vraagje... (ik heb je ze indertijd al eens gesteld).
=> Bestaat er een vlotte makkelijke manier om ook het beeld bij de opstart ("het tomtec-logo", wanneer je de tablet aanzet) aan te passen/wissen?
code:
toe te voegen. Het Kernel logo wordt dan niet getoond, wat er op neer komt dat je bij opstarten een paar tellen zwart beeld hebt, waarna je initlogo.rle uit de boot.gz verschijnt.
1
| logo.nologo |
@ jeglauf, yip FM zit bij de wifi/bluetooth IC in, Ik kwam er achter dat de SWB B23 en goede kloon van de echte Samsung SWB B23 is en die hebben op hun beurt alles maar even van de Broadcom BCM4329 gejat geleend.Heb dus ook gewoon alle FM apk bestanden van Samsung geleend zit nu nog in de framework te rommel ivm zenders onthouden en dan zou je niet zelf eerst de bluetooth aan hoeven te zetten om de radio te kunnen gebruiken.
ik heb ooit spirit fm zover gekregen zenders te gaan zoeken, maar helaas geen geluid en toen de hoop opgegeven. Maar ik wacht het af hoe ver je komt en voeg het graag toe aan een rom.WoDo1 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:02:
@ jeglauf, yip FM zit bij de wifi/bluetooth IC in, Ik kwam er achter dat de SWB B23 en goede kloon van de echte Samsung SWB B23 is en die hebben op hun beurt alles maar even van de Broadcom BCM4329 gejat geleend.Heb dus ook gewoon alle FM apk bestanden van Samsung geleend zit nu nog in de framework te rommel ivm zenders onthouden en dan zou je niet zelf eerst de bluetooth aan hoeven te zetten om de radio te kunnen gebruiken.
Verwijderd
@jgelauff Ik heb de oude versie van 2011, en sinds ik hem geflashd met Atp 7526 403-4 -1 gb heb ik de indruk dat alles nu goed werkt. Hoef hem niet steeds meer op te starten als die wel eens vastloopt, ( moest heb dan resetten via het gaatje met een naald)Ik heb mijn sd kaart opnieuw geformateerd. Het enige wat ik wel nog steeds krijg is dat bookprovider niet reageert en vraagt dan of ik die dan wil afsluiten. Maar top dat je dat zo snel allemaal voor mekaar krijgt. En de roms volgen elkaar maar in snel tempo op.
Ik heb zojuist ook je rom geïnstalleerd op een Xiron 2011, en heb inderdaad dezelfde problemen als Krypt. Bluetooth niet in de instellingen en autorotation werkt inderdaad niet.redah schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:03:
[...]
Bedankt voor het uitgebreide verslag, hier heb ik iets aanAls jij tijd hebt, zou je dan [url="http://http://files.tom-tec.eu/Firmwares/Ult10/FWA/update.zip"]de officiële 'A' firmware van Tom-Tec[/url] willen installeren? Ik ben heel erg benieuwd of op jouw 2011 tablet daar wel alles werkt en (bluetooth) zichtbaar is.
Het stomme is namelijk (ik heb het er gisteren met jgelauff ook nog even over gehad) dat drivers etc. tussen de verschillende officiële firmwares tegenwoordig hetzelfde is, er zou dus niet voor ieder model een nieuwe ROM hoeven te worden gemaakt, op de kernel na.
...Tenzij [url="http://http://files.tom-tec.eu/Firmwares/Ult10/FWA/update.zip"]de officiële 'A' firmware van Tom-Tec[/url] niet helemaal correct is, dan zou het een boel verklaren. Werkt de officiële 'A' firmware wel helemaal naar behoren, dan heb ik ook wel een idee waar het nog in zou kunnen zitten maar als je het even zou willen testen zou dat mij een boel werk schelen omdat ik dan niet de verkeerde dingen ga zitten uitzoeken
De officiële TomTec versie zal ik nu eens gaan proberen op de Xiron.
Met de TomTec versie op de '11 Xiron werkt autorotation wel, bluetooth dus nog niet.
[ Voor 3% gewijzigd door bartbh op 04-05-2012 22:34 ]
Vannacht stopte de lader er mee.. (nieuwe tomtec met standaard ics). Gelukkig had ik de tomtec er net niet meer aan hangen. Paf! zei ie.. alsof er een kortsluiting was. Niets mis met mn contactdoos..
Zo maar even een lader omruilen bij de BS.
Meer mensen dit probleem gehad? Wel heel jammer dat hij niet laadt via de usb.
Zo maar even een lader omruilen bij de BS.
Meer mensen dit probleem gehad? Wel heel jammer dat hij niet laadt via de usb.
Verwijderd
hallo
sorry my Dutch speaking is too bad so i try to do my best in english
i read a lot of informations on this forum
i have a tablet Tomtec excellent 10 4GB
like many of us i think i get trouble to make the External SD card become "primary" means anytime i try to install Apk it always run on Internal SD never run on TF external card
what i try is to install an img from one of you ( the files was tomtec-c-custom-4-0-3-b-redah.rar)
But the result is that its delete the "internal SD memory) and still when i try to install apk on the "NEW external SD like if it was internal) its not working
please i know its a bit confuse but if somone coud explain me what is the best solution to have a real storage and how to make this External slot usefull to increase memory and install all application i want on it and not be limited by poor internal memory
Thanks a lot
sorry my Dutch speaking is too bad so i try to do my best in english
i read a lot of informations on this forum
like many of us i think i get trouble to make the External SD card become "primary" means anytime i try to install Apk it always run on Internal SD never run on TF external card
what i try is to install an img from one of you ( the files was tomtec-c-custom-4-0-3-b-redah.rar)
But the result is that its delete the "internal SD memory) and still when i try to install apk on the "NEW external SD like if it was internal) its not working
please i know its a bit confuse but if somone coud explain me what is the best solution to have a real storage and how to make this External slot usefull to increase memory and install all application i want on it and not be limited by poor internal memory
Thanks a lot
mooi dat het allemaal werkt, als je de ebook reader niet gebruikt kun je ook de bookprovider verwijderen met bv de rom toolbox.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:44:
@jgelauff Ik heb de oude versie van 2011, en sinds ik hem geflashd met Atp 7526 403-4 -1 gb heb ik de indruk dat alles nu goed werkt. Hoef hem niet steeds meer op te starten als die wel eens vastloopt, ( moest heb dan resetten via het gaatje met een naald)Ik heb mijn sd kaart opnieuw geformateerd. Het enige wat ik wel nog steeds krijg is dat bookprovider niet reageert en vraagt dan of ik die dan wil afsluiten. Maar top dat je dat zo snel allemaal voor mekaar krijgt. En de roms volgen elkaar maar in snel tempo op.
Do you want to swap de internal sd with external sd? So your external TF card become your primary sdcard on /sdcard? Which version of the tomtec excellent do you own? atp.... and the productioncode (=number on the back of the tablet)?Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 15:10:
hallo
Verwijderd
jgelauff
first thks for the reply .
ref are :
ATP7659 Ultimate 10 4Go
serial : 1205273
Os is : ICS
Yea in fact i dunno if i was really clear but i can give you one exemple :
if i try to install some games that ask me several place ( more than 1GO for street fighter ^^) /
they always answer that more space is needed because they always wanna install on the internal memory
even if my external SD storage looks like a normal SD storage with the "img update" i did from my last message.
So what i woud like is to find a solution to exploit all this free space and manna use the free space of my external SD to install game and Appz on it and avoid always the tablet to make installation on the internal storage.
first thks for the reply .
ref are :
ATP7659 Ultimate 10 4Go
serial : 1205273
Os is : ICS
Yea in fact i dunno if i was really clear but i can give you one exemple :
if i try to install some games that ask me several place ( more than 1GO for street fighter ^^) /
they always answer that more space is needed because they always wanna install on the internal memory
even if my external SD storage looks like a normal SD storage with the "img update" i did from my last message.
So what i woud like is to find a solution to exploit all this free space and manna use the free space of my external SD to install game and Appz on it and avoid always the tablet to make installation on the internal storage.
Verwijderd
and sorry for spamming 2 message but
So your external TF card become your primary sdcard on /sdcard?
Yes exactly ^-^ sound like that :-)
more infos :
Model
ultimate 10 - android 4.0
Version android 4.0.3
Core : 3.0.8+
but like i said i shoud maybe start to reset hardware default setting and follow your instructions
So your external TF card become your primary sdcard on /sdcard?
Yes exactly ^-^ sound like that :-)
more infos :
Model
ultimate 10 - android 4.0
Version android 4.0.3
Core : 3.0.8+
but like i said i shoud maybe start to reset hardware default setting and follow your instructions
I don't think you can swap the internal en external sdcard mount point easily on redah's custom rom, but maybe redah can confirm that or help you?
on your stock rom you can, if your tablet is rooted switch the mountpoints in /etc/vold.fstab.
My custom roms come in 2 versions one with /sdcard internal and 1 with /sdacrd external but i haven't an version for your tablet yet because there are hardware differences.
on your stock rom you can, if your tablet is rooted switch the mountpoints in /etc/vold.fstab.
My custom roms come in 2 versions one with /sdcard internal and 1 with /sdacrd external but i haven't an version for your tablet yet because there are hardware differences.
Verwijderd
ok so i will try to investigate further about root settings if its possible to do or not 
anyway Thx for your time and answer in Us
It is possible, but it would require you to modify the boot.img as well. That's not an easy thing to do...Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 18:36:
ok so i will try to investigate further about root settings if its possible to do or not
[ Voor 86% gewijzigd door redah op 05-05-2012 19:34 ]
*zucht*
Mijn vrouw vind het lezen op de Tom-Tec toch niet zo heel fijn, en de Bart Smit winkel geeft aan geen geld te kunnen terug geven (dat is dus de laatste keer dat ik iets niet via Internet koop (hoe draait de detailhandel zichzelf de nek om?)...).
Mocht er iemand hier geïnteresseerd zijn in een 1 week oude tablet + lederen hoesje met toetsenbord, dan hoor ik het graag
Zou wel betekenen dat ik dus ook geen ROMs meer kan testen mocht 'ie verkocht worden
Mijn vrouw vind het lezen op de Tom-Tec toch niet zo heel fijn, en de Bart Smit winkel geeft aan geen geld te kunnen terug geven (dat is dus de laatste keer dat ik iets niet via Internet koop (hoe draait de detailhandel zichzelf de nek om?)...).
Mocht er iemand hier geïnteresseerd zijn in een 1 week oude tablet + lederen hoesje met toetsenbord, dan hoor ik het graag
Zou wel betekenen dat ik dus ook geen ROMs meer kan testen mocht 'ie verkocht worden
LOL, dan hou je um toch lekker voor jezelf? Volgende week moederdag... geef je haar een cadeaubon voor een ZELF te kiezen tablet, die wél aan haar leeswensen voldoet.redah schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:35:
*zucht*
Tadaaaaa... probleem opgelost en de mensen op dit forum blij & gelukkig omdat jij dan nog steeds in het bezit bent van een BS tablet voor het testen van je ROMS.
It's more fun to compute
Ik heb zelf al een Acer A510 (mét custom ROM uiteraard), dus ik ben voorzien qua tabletCatsefrats schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:47:
LOL, dan hou je um toch lekker voor jezelf? Volgende week moederdag... geef je haar een cadeaubon voor een ZELF te kiezen tablet, die wél aan haar leeswensen voldoet.
Tadaaaaa... probleem opgelost en de mensen op dit forum blij & gelukkig omdat jij dan nog steeds in het bezit bent van een BS tablet voor het testen van je ROMS.
Hééél gevaarlijk wat ik nu ga voorstellen: geef je haar die Acer, hou je zelf de Tomtec...redah schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:48:
[...]
Ik heb zelf al een Acer A510 (mét custom ROM uiteraard), dus ik ben voorzien qua tablet
It's more fun to compute
Verwijderd
hi back
just a little question what is the best way to roll back from files "tomtec-c-custom-4-0-3-b-redah.rar"
to the original factory rooms provide when you buy it ? is it possible to compare ?
thanks a lot
just a little question what is the best way to roll back from files "tomtec-c-custom-4-0-3-b-redah.rar"
to the original factory rooms provide when you buy it ? is it possible to compare ?
thanks a lot
You can restore your stock ROM with this file.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:19:
hi back![]()
thanks a lot
I'm very curious about your Street Fighter problem, because this problem should exist on other tablets with unified storage (many tablets have this) as well and I'd like to see how others have fixed it.
Verwijderd
Yes ok thx i will try to restore now ( if i put this file direct on my external SD card shoud be fine ? )
for more explenation your version room update ( download on dropbox) was works fine for me( by the way i simply copy it on the external SD then he recognize the firmeware he made all the jobs detecting a new version then reboot then update alone. was simple.
The only trouble i notice ( or maybe it normal but ) before the update i had
_ internal storage ( + or - 1 GO)
_SD storage ( + or - 1 GO ) this storage is internal too
_ and my external TF ( 16 GO)
but after the update i dont know why he removed the SD storage internal and so i was just with 1 GO left for all this mean i was less storage that the original version ...
About Street fighter 4 i download the game to test it but indeed this game ask several space more to download when apk is install ( around 1.32 go ) and like my internal memory and my internal SD was pretty full of other shits
i coudnt force install the app or even move it ( with software like App-2-SD that seems not recognize external SD or titanium back up who when you say Export To SD dont do anything.)
More curious some game ( texas holden pocker 200 mb to download ) ask if you wanna install Internal memory or SD but even if i select SD this will install on Internal memory ...
for more explenation your version room update ( download on dropbox) was works fine for me( by the way i simply copy it on the external SD then he recognize the firmeware he made all the jobs detecting a new version then reboot then update alone. was simple.
but after the update i dont know why he removed the SD storage internal and so i was just with 1 GO left for all this mean i was less storage that the original version ...
About Street fighter 4 i download the game to test it but indeed this game ask several space more to download when apk is install ( around 1.32 go ) and like my internal memory and my internal SD was pretty full of other shits
More curious some game ( texas holden pocker 200 mb to download ) ask if you wanna install Internal memory or SD but even if i select SD this will install on Internal memory ...
Okay, the way you updated was wrong. If you install my ROM properly, you should have 2.91GB internal storage, not 1GB. That also explains why you get errors, your system still thinks there is a internal SD card but it's not used properly.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:58:
Yes ok thx i will try to restore now ( if i put this file direct on my external SD card shoud be fine ? )
About Street fighter 4 i download the game to test it but indeed this game ask several space more to download when apk is install ( around 1.32 go ) and like my internal memory and my internal SD was pretty full of other shitsi coudnt force install the app or even move it ( with software like App-2-SD that seems not recognize external SD or titanium back up who when you say Export To SD dont do anything.)
If you want to install my ROM properly, use Rockchip Batch Tool for Windows.
If you need help using Rockchip Batch Tool, let me know and I'll explain it to you
Verwijderd
Damn
i was just reading about this now ... ( was to fast to do this update)
Ofcourse im Ok to test your rom with a good proper install
i download the soft but to recognize the device is there special trick to do exept plug usb cable ?
i download the soft but to recognize the device is there special trick to do exept plug usb cable ?
Yes. Turn off your device, then hold the ESC button and plug in your device. Let go of the ESC button and a little green block should appear in Rockchip Batch Tool. Then, select the update.img and use the 'Restore' button to flash the firmware. Your tablet will not show anything during the flashing.Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:18:
Damni was just reading about this now ... ( was to fast to do this update)
When the flash is done, your device will reboot into ClockWorkRecovery. Select 'wipe data/factory reset', then select 'reboot' and enjoy the ROM
Verwijderd
ok many thx for taking the time to explain
now i get how to make the update correctly .
i just see that when i boot like this my laptop detect a new device USB and asking for drivers arghh!! so still not visible on the soft rockchip but now that you told me how to proceed i will make several test tonight to make this right ;p
i just see that when i boot like this my laptop detect a new device USB and asking for drivers arghh!! so still not visible on the soft rockchip but now that you told me how to proceed i will make several test tonight to make this right ;p
Here are the drivers you needVerwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:38:
ok many thx for taking the time to explainnow i get how to make the update correctly .
Verwijderd
Dude
it seems to work actually making the restore with the soft
really thx for your time and translation :-)
i will check after to make a clean install of your room ^^
sorry for all post again but really did a great job here !!!
really thx for your time and translation :-)
i will check after to make a clean install of your room ^^
sorry for all post again but really did a great job here !!!
Verwijderd
Ok great your ROM is operational
i will reinstall data / SD slot is fine recognize
all is clear
Veel bedankt voor alles
( if you need french translation of how to do this let me know ^^)
by the way you shoud provide a custom loading screen at booting android logo with your release name ;-D
Cheers have good night Redah
Veel bedankt voor alles
by the way you shoud provide a custom loading screen at booting android logo with your release name ;-D
Cheers have good night Redah
Verwijderd
Iemand geïnteresseerd in een Xiron 10 inch ultimate .Ik heb een Ipad 2 gekocht dus deze is over.