Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31014

Ik heb ook die "No external storage available" error gehad.
Bij mij lag het eraan dat ik de upgrade gedaan had met de sdcard er nog in.
Nieuwe upgrade gedaan, met de sdcard eruit, en het werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 31014 op 26-04-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445196

jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:29:
de 403-4 is te downloaden.

kernel met 1,2 ghz
nieuwe bootloader
apex launcher of default launcher
contacts app geupdate
tweaks voor snelheid

voor de ATP7526 versie 2011:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
http://www.mediafire.com/?s5fp58re3e3ojch
versie met 1GB app space extra sdcard als internal sdcard /sdcard en 1,64GB als external_SD
http://www.mediafire.com/?q1o4nn3vav8nion

voor de ATP7526 versie 2012 en de ATP7659:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
http://www.mediafire.com/?hxaa5geq6delshk
versie met 1GB app space extra sdcard als internal sdcard /sdcard en 1,64GB als external_SD
http://www.mediafire.com/?a84alh3itvhagit

enkele tips:

na installatie zet dan de volgende opties uit:
settings --> datagebruik --> mobiele gegevens
settings --> opties voor ontwikkelaars --> GPU-rendering afdwingen
settings --> over tablet --> aanvullende systeemupdates --> Auto check update
toon volledige bericht
Sorry voor de stomme vraag... ik heb de juiste img binnen gehaald maar wat moet ik ermee nu doen? Als ik erop klik dan stelt mijn pc voor om dit op dvd/cd te branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03-2021
Anoniem: 445196 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:57:
[...]

Sorry voor de stomme vraag... ik heb de juiste img binnen gehaald maar wat moet ik ermee nu doen? Als ik erop klik dan stelt mijn pc voor om dit op dvd/cd te branden...
Ga eens naar pagina 1 van dit forum, en lees daar hoe je kunt upgraden naar ics....
Staat duidelijk omschreven.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234167

wifi gaat niet meer aan op xiron help
Nog keer geflasht en werkt nu wel.

Alleen het terugzetten van data en apps wil niet echt lukken met titaniumbackup iemand een ideei

gelukt thanks

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 234167 op 26-04-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sorry, helaas is deze stuk!

Dus, wat is er mis? Hoe? Wat? Waar? Wat heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278840

Update: het is gelukt!! geen idee waar het aan lag. Ik vermoed dat de gedownloade image toch nog verrot was. Na het uithalen van de sd card en vervolgens opnieuw upgraden met de nieuwe image (die op de byte gelijk was de vorige kopie) ging het ineens wel ! de aanhouder wint !! Kop op voor degene die problemen ondervinden; uiteindelijk win je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Tomtec heeft aangepaste firmware beschikbaar gesteld voor de verschillende ultimate 10 tablets om te upgraden naar ICS. Het draadloos internet werkt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marouane007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-02-2022
wat is het vershil tussen de internalsd en de external sd ... ik kan volgens mij niet op mijn external sd mijn 8 GB programma's zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marouane007 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:54:
wat is het vershil tussen de internalsd en de external sd ... ik kan volgens mij niet op mijn external sd mijn 8 GB programma's zetten
de eerste versie kiezen die moet werken .Bij wel tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NVDS schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:18:
Tomtec heeft aangepaste firmware beschikbaar gesteld voor de verschillende ultimate 10 tablets om te upgraden naar ICS. Het draadloos internet werkt terug.
Volgens mij zijn ze er al weer af ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
@lopac: Hier is de directe link naar de nieuw geüploade firmware voor de verscheidene ultimate 10 uitgaves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Wow, wat is dit topic gegroeid! mooi om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 21:21
Heb de 3 verschillende firmware updates van tomtec vannacht binnen gehaald en vanochtend even bekeken.
allemaal 4.0.3 images waarvan alleen de variant C net is aangemaaakt de variant A hadden ze al beschikbaar gesteld is dus voor model 2011 de variant B is dezelfde die wij hier ook van de 2012 model met preinstalled ICS hebben weten af te halen. Bij de variant C weet ik zo niet de verschillende te achterhalen met variant B, wifi chip is het zelfde. Maar heb wel de kernel.img al weten te extraheren dus als er hier iemand komt met dat model dan is evt 4.0.3-4 beschikbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Even een vraag moet ik nou nog steeds die erase doen voor ik kan upgraden naar ics ik draai de stock rom op mijn xiron 10 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastienVH
  • Laatst online: 20-04 17:44
jgelauff schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:31:
Bij de variant C weet ik zo niet de verschillende te achterhalen met variant B, wifi chip is het zelfde. Maar heb wel de kernel.img al weten te extraheren dus als er hier iemand komt met dat model dan is evt 4.0.3-4 beschikbaar te krijgen.
De tablet die ik 2 weken terug ter vervanging heb gekregen is zo'n model.
Er staat standaard ICS op en het serienummer eindigt op 152.

Deze versie is dus ook in omloop.

Is er iets dat ik kan doen om je te helpen deze versie van de hardware verder te identificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ricardo70 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:46:
Even een vraag moet ik nou nog steeds die erase doen voor ik kan upgraden naar ics ik draai de stock rom op mijn xiron 10 inch.
erase kan nooit kwaad bij een firmware upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
BastienVH schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:47:
[...]

De tablet die ik 2 weken terug ter vervanging heb gekregen is zo'n model.
Er staat standaard ICS op en het serienummer eindigt op 152.

Deze versie is dus ook in omloop.

Is er iets dat ik kan doen om je te helpen deze versie van de hardware verder te identificeren?
dank voor het aanbod, ik zou zo 123 niet weten hoe tenzij je een hardware lijstje weet te maken van de componenten in je tablet. Trail en error installeren van de verkeerde versie is ook een mogelijkheid maar dat ga ik je niet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456601

Ik heb de 7659 met preinstalled ICS 4.0, met productienummer 1203152. Daar heb ik sinds eergisteren de 403-4 van glauff op draaien, en hij werkt geweldig! Sync problemen met agenda en picasa zijn opgelost. Als een zonnetje! Dank glauff!!

Nu TomTec voor mijn productienummer een afwijkende update versie C heeft uitgebracht vraag ik me even af wat er nog verbeterd zou kunnen worden door bijvoorbeeld het gebruik van de kernel in die versie.

Ik heb trouwens wel 2 kleine issues met de standaard videospeler. Als ik vanauit gallery een film bekijk, blijft er onderin een deel van de previewbalk zichtbaar van de gallery (snel knipperend). Bij mijn weten deed de preinstalled ICS 4.0 dat niet.

En bij Uitzendinggemist kan ik niet vooruitspoelen met beide video-spelers. Mijn eerdere Yarvik TAB460 met update ICS 4.0 van Point of View kon dat wel. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndroidFreakie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-01 23:54
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen stockrom en die van jgelauff? Tot gisteren draaide ik 4.0.3 ik heb dan even 4.0.3.4 gedraaid maar in de store ontbraken nog steeds apps:-( dan heb ik de stockrom er op gezet maar daar zitten die gewoon in de image. in de stockrom werkt bluetooth niet tenzij met app. ik vroeg me gewoon af zijn er nog verschillen? want vanavond gaat de 4.0.3.4 er wss terug op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olakius schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:16:
[...]

Ga eens naar pagina 1 van dit forum, en lees daar hoe je kunt upgraden naar ics....
Staat duidelijk omschreven.
Sorry,

maar op pagina 1 vind ik echt geen heldere uitleg (over de 4.0.3-4 installatie). Het is me heel vlot gelukt om steeds de vorige 4.0.3 1-2-3 versies te installeren... dat waren dan ook doorgaans zipbestandjes... maar met dit bestand " atp76594034-1gb.img " weet ik echt geen blijf...

Momenteel staat er nog steeds de TOMTEC 4.0 versie op

help?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 445196 op 27-04-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Anoniem: 445196 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:28:
[...]

Sorry,

maar op pagina 1 vind ik echt geen heldere uitleg (over de 4.0.3-4 installatie). Het is me heel vlot gelukt om steeds de vorige 4.0.3 1-2-3 versies te installeren... dat waren dan ook doorgaans zipbestandjes... maar met dit bestand " atp76594034-1gb.img " weet ik echt geen blijf...

Momenteel staat er nog steeds de TOMTEC 4.0 versie op

help?
Zorg er voor dat de accu van je tablet vol is
RKBatchtool gebruiken, als administrator openen (!), tablet uitzetten, voeding kabel uit de tablet (!) , ESC op de tablet (niet op de comp. ) ingedrukt houden, USB kabel er in. Nu kun je esc loslaten. er gaat een groen vakje aan in RKBatchtool. Zo niet, dan mis je drivers. Bij het verkrijgen van een groen vakje kies je bovenin RKBatchtool de .img file, kies update ... even wachten, laat het programma en de tablet hun werk doen. De tablet zal opnieuw opstarten en als alles goed gegaan is heb je de nieuwe img als rom.
succes !

[ Voor 3% gewijzigd door Olakius op 28-04-2012 11:56 ]

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 15:18
Ik heb net mijn Xiron atp7526 geupgrade mbv de beschreven tutorial, is na wat gekloot met xp drivers goed gegaan (ik heb dit op een win xp desktop gedaan).
Mijn Xiron (of gewezen Xiron) geeft nu bij instellingen:
modelnummer: Newpad-K07
Android Versie: 4.03

De upgrade procedure naar de laatste versie is mij niet helemaal duidelijk.
Ik heb atp75264034-1gb.img gedownload.
Waar moet ik wat nu wijzigen in de rkandroid tool om met deze image te upgraden?
Moet ik erase IDB doen, welke vinkjes moeten aan/af? Bij welk vinkje moet ik wijzen naar deze nieuwe image? Welke knop moet ik dan vervolgens indrukken om daadwerkelijk te flashen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Zie het bericht boven je

[ Voor 14% gewijzigd door jgelauff op 27-04-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 15:18
Ik zie het bericht boven mijn bericht idd, en heb alles klaar staan, maar ik blijf met mijn vragen zitten:
Waar moet ik wat nu wijzigen in de rkandroid tool om met deze image te upgraden?
Moet ik erase IDB doen, welke vinkjes moeten aan/af? Bij welk vinkje moet ik wijzen naar deze nieuwe image? Welke knop moet ik dan vervolgens indrukken om daadwerkelijk te flashen?
Ik wil liever niets verkeerd doen!
Op de XP desktop wordt overigens niets groen of zo, ik krijg wel onderin: found rkandroid loader rock usb als ik mijn tablet aan de pc hang met (esc ingedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Ik zie fout, je moet flashen met rkbatchtool

[ Voor 3% gewijzigd door jgelauff op 27-04-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Dit snap ik echt niet ik heb de 8 inch blokker tablet geflashd met jgelauff zijn rom en ook mijn 10 inch tablet. Op beide tablets heb ik het appje Drive mount van dwayn hoy geinstaleerd en op de 8 inch kan ik nu wel NTFS geformateerd lezen en schrijven en meer dan 10gb mkv films afspelen .En op de 10 inch zegt hij sdcard beschadigd opnieuw formateren, en doet de app niets met mijn card ik dacht dat de hardware het zelfde was op de 1gb ram na, mischien toch een hele andere ICS op de 8 inch vreemd wel jammer.
Ik zie wel dat hij zegt intern geheugen beschadigd dat kan ik ook niet zien moet geformateerd maar dat werkt niet hoe krijg ik mijn interne geheugen weer terug ?

[ Voor 13% gewijzigd door ricardo70 op 27-04-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
Ik bergijp er niets van hij blijft zegen dat mijn interne op slag geformateerd moet worden wat kan ik nu nog doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Olakius schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:45:
[...]

RKandroid tools gebruiken, als administrator openen (!), tablet uitzetten, voeding kabel uit de tablet (!) , ESC op de tablet niet op de comp. ) ingedrukt houden, USB kabel er in. Nu kun je esc loslaten. er gaat een groen vakje aan in RK Androidtools. Zo niet, dan mis je drivers. Bij groene vakje kies je bovenin android tools de .img file, kies update ... even wachten, laat het programma en de tablet hun werk doen. De tablet zal opnieuw opstarten en als alles goed gegaan is heb je de nieuwe img als rom.
succes !
Kan het zijn dat het befaamde groene vakje NIET in RK Androidtools zit maar wel in rockchip batch tool ?
Ik denk dat ik nog een halfuur naar dat groene vakje heb zitten zoeken in de androidtools en bij toeval het ontdekte in de rockchip batch tool...

enfin de upgrade is bezig.... spannend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
Dat klopt, zie het bericht van jgelauff om 18.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Anoniem: 445196 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:12:
[...]

Kan het zijn dat het befaamde groene vakje NIET in RK Androidtools zit maar wel in rockchip batch tool ?
Ik denk dat ik nog een halfuur naar dat groene vakje heb zitten zoeken in de androidtools en bij toeval het ontdekte in de rockchip batch tool...

enfin de upgrade is bezig.... spannend !
Klopt,sorry, was even te snel aan het typen.... is bij deze aangepast !

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NieKra
  • Laatst online: 30-10-2024
Na het updaten van mijn TomTec tablet versie 2011 met de atp75264034-1gb versie blijft Titanium Backup zeggen dat mijn external_sd niet schrijfbaar is. Ook als ik een usb stick gebruik kan ik daar niet naartoe schrijven. Kan nu alleen een backup naar internal memory maken. Kan deze wel handmatig naar mijn sd card kopiëren.

Onder de 4.0.3-3 versie had ik dit probleem niet. Ligt dit aan de Titanium Backup app of staat er bij mij iets verkeerd?

Heb de update zowel met als zonder sd card erin gedaan, dit maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456119

Even een vraagje, ik heb laatst mijn tablet (tomtec ulti. 10) geupdate naar de 4.03 van tomtec zelf. Maar aangezien tomtec alle updates van de site gehaald heeft vraag ik me af waarom? Wel heb ik gemerkt dat hij nu niet meer aangeeft 7526 maar een ander type, terwijl ik toch echt de 7526 heb.

En wat is het verschil met de upload van hier? Kan ik de update van hier, de 4.0.3.4 ook op mijn tab zetten en wat zou er dan veranderen.

Gelukkig werkt alles wel goed.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456701

Betreft: TomTec Ultimate10 Android 4.0.3 - Kernel 3.0.8

Probleem met skype, video werkt verzenden en ontvangen, de audio wordt door de andere skyper niet ontvangen.

Heeft iemand dit probleem ook of weet misschien de oplossing?

Bedankt!

Hier heb ik ook last van is er al bekend of hier een oplossing voor is
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
4.0.3-4 draait prima hier op mn Xiron. Dank jglauf.
Alleen crasht Market tijdens het opstarten. ik krijg de melding "market is gestopt". Heb gelezen over het legen van de cache, maar waar delete ik die als ik niet in de market kan? Heb geprobeerd om te verwijderen en upgraden met een apk, maar helaas. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456732

Hoi,

ik heb in de folder van de bart smit een tomtec tablet zien staan.
Android 4.0 versie 3, cortex A8 processor, 10inch, 1Gb werkgeheugen.

Ik ben een beetje nieuw hierin, maar is dit wat? Ik ken Tomtec niet zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 456732 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:57:
Hoi,

ik heb in de folder van de bart smit een tomtec tablet zien staan.
Android 4.0 versie 3, cortex A8 processor, 10inch, 1Gb werkgeheugen.

Ik ben een beetje nieuw hierin, maar is dit wat? Ik ken Tomtec niet zo.....
Dit is het ervaringen topic met de 10 inch tomtec/xiron tablet, je kunt hier dus lezen of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja zoiets had ik al begrepen......daarom had ik ook gehoopt op een snel antwoord ipv eerst 126 pagina's te bekijken. Want daar staat een heleboel tussen waar ik nog niet heel veel van kan volgen.
Vandaar dus mij vraag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
RogValk schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:22:
4.0.3-4 draait prima hier op mn Xiron. Dank jglauf.
Alleen crasht Market tijdens het opstarten. ik krijg de melding "market is gestopt". Heb gelezen over het legen van de cache, maar waar delete ik die als ik niet in de market kan? Heb geprobeerd om te verwijderen en upgraden met een apk, maar helaas. Iemand tips?
instellingen --> apps --> alles --> select market en kies voor cache wissen probeer het dan nog maals
indien het niet werkt
instellingen --> apps --> alles --> select market en kies voor gegevens wissen
instellingen --> apps --> alles --> select google services framework en kies voor gegevens wissen
tablet rebooten
market opstarten en 30 minuten afblijven, zodat de market kan updaten naar play store.
vermoedelijk heb je dat proces onderbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 456732 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:34:
Ja zoiets had ik al begrepen......daarom had ik ook gehoopt op een snel antwoord ipv eerst 126 pagina's te bekijken. Want daar staat een heleboel tussen waar ik nog niet heel veel van kan volgen.
Vandaar dus mij vraag......
ja maar dit is niet het aankoop topic.
Je koopt geen ipad maar een budgettablet met goede prijs/kwaliteit verhouding als je mijn mening vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
ricardo70 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:45:
Dit snap ik echt niet ik heb de 8 inch blokker tablet geflashd met jgelauff zijn rom en ook mijn 10 inch tablet. Op beide tablets heb ik het appje Drive mount van dwayn hoy geinstaleerd en op de 8 inch kan ik nu wel NTFS geformateerd lezen en schrijven en meer dan 10gb mkv films afspelen .En op de 10 inch zegt hij sdcard beschadigd opnieuw formateren, en doet de app niets met mijn card ik dacht dat de hardware het zelfde was op de 1gb ram na, mischien toch een hele andere ICS op de 8 inch vreemd wel jammer.
Ik zie wel dat hij zegt intern geheugen beschadigd dat kan ik ook niet zien moet geformateerd maar dat werkt niet hoe krijg ik mijn interne geheugen weer terug ?
iedere build voor ieder tablet is uniek, en het is maar net welke vinkjes zijn aangezet bij de kernel build en welke configuratie is gebruikt voor het tablet, dus niet zo gek dat de 10 inch en 8 inch echt verschillen.
en ik denk dat je toch echt je sdcard zal moeten formateren. Je hebt denk ik gekozen voor de SD card versie?
die maakt je sd card internal geheugen en als die beschadigd is heb je geen interne geheugen,
je kan de andere versie flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jgelauff schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:39:
[...]

ja maar dit is niet het aankoop topic.
Je koopt geen ipad maar een budgettablet met goede prijs/kwaliteit verhouding als je mijn mening vraagt.
Aha, op die fiets.....aankoop-topic en ervaring-topic....excuus daarvoor en bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 456732 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:45:
[...]

Aha, op die fiets.....aankoop-topic en ervaring-topic....excuus daarvoor en bedankt voor je antwoord
er is niet echt een aankoop-topic maar je moet meer je eigen menig vormen bedoel ik te zeggen,
126 pagina's actieve mensen zegt genoeg denk ik, en op een ipad kun je ook dead pixels erbij kopen.
dus nogmaals 189 euro is die meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 456119 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:57:
Even een vraagje, ik heb laatst mijn tablet (tomtec ulti. 10) geupdate naar de 4.03 van tomtec zelf. Maar aangezien tomtec alle updates van de site gehaald heeft vraag ik me af waarom? Wel heb ik gemerkt dat hij nu niet meer aangeeft 7526 maar een ander type, terwijl ik toch echt de 7526 heb.

En wat is het verschil met de upload van hier? Kan ik de update van hier, de 4.0.3.4 ook op mijn tab zetten en wat zou er dan veranderen.

Gelukkig werkt alles wel goed.

Alvast bedankt.
zowel de updates van tomtec als de roms hier maken van je tablet een ATP7659 (zit in de kernel ingebakken).
Verschillen zijn:
4.0.3-4 afkomstig van mij is geroot, getweaked, geeft meer apps in de playstore, heeft een werkende sync op de calendar, gallery en heeft apex launcher als optie. Je kan de update van hier installeren op je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
AndroidFreakie schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:48:
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen stockrom en die van jgelauff? Tot gisteren draaide ik 4.0.3 ik heb dan even 4.0.3.4 gedraaid maar in de store ontbraken nog steeds apps:-( dan heb ik de stockrom er op gezet maar daar zitten die gewoon in de image. in de stockrom werkt bluetooth niet tenzij met app. ik vroeg me gewoon af zijn er nog verschillen? want vanavond gaat de 4.0.3.4 er wss terug op
ik kan alle apps uit de play store installeren die tomtec meeleverd dus ik weet even niet welke je dan bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogValk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
jgelauff schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:35:
[...]

instellingen --> apps --> alles --> select market en kies voor cache wissen probeer het dan nog maals
indien het niet werkt
instellingen --> apps --> alles --> select market en kies voor gegevens wissen
instellingen --> apps --> alles --> select google services framework en kies voor gegevens wissen
tablet rebooten
market opstarten en 30 minuten afblijven, zodat de market kan updaten naar play store.
vermoedelijk heb je dat proces onderbroken
Hartelijk dank! Is gelukt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445740

jgelauff, vraagje.Ik heb nu jouw laatste rom draaien(4.0.3-4)én naar tevredenheid,bedankt voor al je werk _/-\o_
Maar als ik een benchmark test doe(quadrant standard) en ik vergelijk de gingerbread versie 2.3.1 met ICS 4.0.3-4,dan haal ik met gingerbread een score rond 1900 en met ICS rond de 1550.
Is Gingerbread nu sneller dan ICS of vergelijk ik nu appels met peren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 445740 schreef op zondag 29 april 2012 @ 00:29:
jgelauff, vraagje.Ik heb nu jouw laatste rom draaien(4.0.3-4)én naar tevredenheid,bedankt voor al je werk _/-\o_
Maar als ik een benchmark test doe(quadrant standard) en ik vergelijk de gingerbread versie 2.3.1 met ICS 4.0.3-4,dan haal ik met gingerbread een score rond 1900 en met ICS rond de 1550.
Is Gingerbread nu sneller dan ICS of vergelijk ik nu appels met peren?
Zoek maar eens terug want we zijn er dan al heel wat op vooruit gegaan sinds de eerste ICS build. Maar inderdaad ICS geeft lagere waardes met quadrant en antutu. ICS stelt dan ook zwaardere eisen aan memory en cpu en graphics dus gek is dat niet. Gevoelsmatig zijn we met 4.0.3-4 weer aardig op gingerbread niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313934

Kan iemand mij helpen:
Ik heb een powerpoint file, pps , en kan deze niet afspelen zoals in Windows maar zie alleen de foto's en geen geluid. Hoe krijg ik wel een dia show met geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456781

Probleem na flash met atp76594034-igb-sd van jgelauff

Ik heb de 7659 met preinstalled ICS 4.0, met productienummer 1205273
de rom van tom tec zelf werkte o.a android update niet, google kalender, dus een andere rom erop!
en na het flashen van de rom met bovengenoemde werkt alleen het draaien van het scherm
nu niet. iemand oplossing hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 13:41
Vanmiddag een TomTec 10" Ultimate opgepikt bij de Bart Smit.

Ik heb al heel wat Android devices inclusief tablets aangesloten, maar bij deze tablet gaat er toch iets mis: De drivers voor de "Rockchip Batch Tool" werken prima.

Maar, ik kom met geen mogelijkheid via ADB in de tablet als hij opgestart is. Ten eerste heb ik geen drivers, en dit heb ik geprobeerd op te lossen door vid_2207&pid_0006&rev_0222 toe te voegen aan de Google ADB drivers. Het apparaat wordt dan prima herkend door Windows, maar ADB DEVICES geeft geen lijst aan en ADB SHELL doet uiteraard helemaal niets.

Uiteraard heb ik enable debugging etc. aangezet op de tablet zelf.

Het gaat hier om het ATP7659 tablet (de nieuwe variant)... Hoe krijg ik hier een ADB verbinding mee?

*edit* Opgelost, voor mensen die het ook willen weten: Ga op zoek naar adb_usb.ini in de .android map welke in je 'home' map staat. Voeg de regel 0x2207 toe en reboot je PC.

[ Voor 10% gewijzigd door redah op 29-04-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
redah schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:21:
Vanmiddag een TomTec 10" Ultimate opgepikt bij de Bart Smit.

Ik heb al heel wat Android devices inclusief tablets aangesloten, maar bij deze tablet gaat er toch iets mis: De drivers voor de "Rockchip Batch Tool" werken prima.

Maar, ik kom met geen mogelijkheid via ADB in de tablet als hij opgestart is. Ten eerste heb ik geen drivers, en dit heb ik geprobeerd op te lossen door vid_2207&pid_0006&rev_0222 toe te voegen aan de Google ADB drivers. Het apparaat wordt dan prima herkend door Windows, maar ADB DEVICES geeft geen lijst aan en ADB SHELL doet uiteraard helemaal niets.

Uiteraard heb ik enable debugging etc. aangezet op de tablet zelf.

Het gaat hier om het ATP7659 tablet (de nieuwe variant)... Hoe krijg ik hier een ADB verbinding mee?

*edit* Opgelost, voor mensen die het ook willen weten: Ga op zoek naar adb_usb.ini in de .android map welke in je 'home' map staat. Voeg de regel 0x2207 toe en reboot je PC.
toon volledige bericht
nou kan ik natuurlijk gaan zeggen dat deze oplossing al meerdere malen op dit forum staat..... maar ach, dat doe ik maar niet. fijn dat hij het nu doet in ieder geval en welkom op het forum

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Olakius schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:00:
nou kan ik natuurlijk gaan zeggen dat deze oplossing al meerdere malen op dit forum staat..... maar ach, dat doe ik maar niet. fijn dat hij het nu doet in ieder geval en welkom op het forum
Helaas is de zoekfunctie van Tweakers al jaren verre van optimaal... In vergelijking met een forum als XDA waar je veel sneller iets terug vindt :)

Maar goed, nu staat het er nog een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 456781 schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:41:
Probleem na flash met atp76594034-igb-sd van jgelauff

Ik heb de 7659 met preinstalled ICS 4.0, met productienummer 1205273
de rom van tom tec zelf werkte o.a android update niet, google kalender, dus een andere rom erop!
en na het flashen van de rom met bovengenoemde werkt alleen het draaien van het scherm
nu niet. iemand oplossing hiervoor??
controleer of
instellingen -->weergave --> Scherm autom. draaien
aan staat.
zo ja,
zou je dan het goed gedeelte van je productienummer willen doorgeven laatste 3 cijfers voor KMB.
als dat 152 is dan hebben we namelijk misschien toch een verschil te pakken en zal ik de 4.0.3-4 ook met de kernel van die rom uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
redah schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:04:
[...]

Helaas is de zoekfunctie van Tweakers al jaren verre van optimaal... In vergelijking met een forum als XDA waar je veel sneller iets terug vindt :)

Maar goed, nu staat het er nog een keer ;)
En zo is het maar net ! haha

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456601

@ glauff

Een paar posts geleden heb ik gemeld dat ik inderdaad een 7659 heb met productienummer 1203152 en preinstalled 4.0.3. Hij werkt nu op jouw 403-4, en dat gaat heel goed, maar met wat kleine issues. Zouden die opgelost worden met een nieuwe versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 456601 op 29-04-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 456601 schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:00:
@ glauff

Een paar posts geleden heb ik gemeld dat ik inderdaad een 7659 heb met productienummer 1203152 en preinstalled 4.0.3. Hij werkt nu op jouw 403-4, en dat gaat heel goed, maar met wat kleine issues. Zouden die opgelost worden met een nieuwe versie?
je doelt op je video probleempjes? ik denk niet dat dat door kernel wordt opgelost. Denk eerder aan een library of een codecc file, zal nog eens wat vergelijkingen doen tussen roms.

of heb je not andere kleine issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Probleem. Na de laatste update meld de tablet iedere keer na opstarten dat de Externe Sdcard is beschadigd. Na ontkoppelen en daarna weer koppelen functioneert die gewoon. Waar kan dit aanliggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
445033 schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:02:
Probleem. Na de laatste update meld de tablet iedere keer na opstarten dat de Externe Sdcard is beschadigd. Na ontkoppelen en daarna weer koppelen functioneert die gewoon. Waar kan dit aanliggen?
snelheid van het mounten misschien, heb je de sdcard al eens geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 15:47

Nox

Noxiuz

Pfff hier is de tweede tablet ook al mol.
Eerste gaf artifacts en de tweede gaat niet meer aan. Bekende problemen?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438774

met welk programma kan ik het best het external sd kaart formateren??? Ik heb al lopen zoeken in dit topic maar kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Heeft er iemand een nieuwe Tom-Tec Ultimate A10 van de Bart Smit (die deze week in het foldertje staat) met ICS 4.03 pre-installed die nog geen Custom ROM erop heeft gezet?

Zo ja, kun je mij even PM'en? :)

Niet meer nodig!

[ Voor 5% gewijzigd door redah op 30-04-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jaja ik speel op dit moment op android 4.0.4 met een werkende clockworkmod recovery,
ik denk dat er deze week een 4.0.4-1Beta aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jgelauff schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:26:
[...]

controleer of
instellingen -->weergave --> Scherm autom. draaien
aan staat.
zo ja,
zou je dan het goed gedeelte van je productienummer willen doorgeven laatste 3 cijfers voor KMB.
als dat 152 is dan hebben we namelijk misschien toch een verschil te pakken en zal ik de 4.0.3-4 ook met de kernel van die rom uitbrengen.
Helaas geen KMB nummer te vinden, op apparaat niet en ook niet op de doos, hij is afgelopen zaterdag aangekocht:bevat
cortex a8 chip, 2 camera's, 1gb ddr3 mem en 4gb storage mem, hdmi output of iemand moet de gouden tip hebben waar KMB nummer te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
misschien kun je eens proberen om firmware variant C van Tom-tec te downloaden en flashen en kijken of je rotatie dan weer werkt. http://files.tom-tec.eu/Firmwares/Ult10/FWC/update.zip
weten we gelijk waar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:18:
misschien kun je eens proberen om firmware variant C van Tom-tec te downloaden en flashen en kijken of je rotatie dan weer werkt. http://files.tom-tec.eu/Firmwares/Ult10/FWC/update.zip
Toevallig PM ik je net, dit is inderdaad de firmware waarmee de nieuwe tablets geleverd worden. De 'stock firmware' in de TopicStart is dan ook niet te gebruiken om de nieuwe tablets mee terug naar stock te brengen, dat moet met deze Firmware "C" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Het is me gelukt om een custom ROM te maken die het interne geheugen van de TomTec deelt tussen je applicaties en de interne sdkaart:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dSPNs.png
(ja ik weet het, had hier nog even geen root)

Zoals je ziet zijn de geheugengroottes van 'intern' en 'sd-kaart' even groot... Zo hoef je dus niet meer te kiezen hoe groot je je partities wil hebben bij een custom rom en heb je veel meer vrijheid!

Ik moet nog flink wat doen aan de ROM, dus het duurt nog even voordat 'ie uit komt :)

[ Voor 9% gewijzigd door redah op 30-04-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Klinkt goed redah !
Ik zag dat de tomtec tablets nu ook bij gamestore e-plaza te koop zijn. ( is ook van bart smit volgens mij )
Zelfde prijzen als bij b.s.

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:18:
ja het roteren van scherm werkt nu wel, valt me nu trouwens op dat het ram 1 gb is, en dat de interne opslag ook maar een capaciteit heeft van 1,64 dat zou volgens de doos 4gb moeten zijn. Levert tom tec een rom af die geen goede partities heeft?? (net zoals applicaties die nu niet goed werken :'( )

Ik ga weer terug naar tweak rom en neem het niet roteren van scherm voor lief en wacht dan met smart op een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:27:
Klinkt goed redah !
Ik zag dat de tomtec tablets nu ook bij gamestore e-plaza te koop zijn. ( is ook van bart smit volgens mij )
Zelfde prijzen als bij b.s.
kijk in de TS, alle versies van die tablet zijn altijd al te koop geweest bij e-plaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Anoniem: 456781 schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:15:
[...]

ja het roteren van scherm werkt nu wel, valt me nu trouwens op dat het ram 1 gb is, en dat de interne opslag ook maar een capaciteit heeft van 1,64 dat zou volgens de doos 4gb moeten zijn. Levert tom tec een rom af die geen goede partities heeft?? (net zoals applicaties die nu niet goed werken :'( )

Ik ga weer terug naar tweak rom en neem het niet roteren van scherm voor lief en wacht dan met smart op een update
er is al een paar keer hier uitgelegd dat je de 4gb moet verdelen in system 500mb , 1gb apps 1,64 data en de rest voor boot, kernel en misc totaal 4gb, zal het ook eens vermelden in de TopicStart.
begrijp dat er behoefte is aan de 4.0.3-4 met aangepaste kernel voor de nieuwste modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:25:
[...]

er is al een paar keer hier uitgelegd dat je de 4gb moet verdelen in system 500mb , 1gb apps 1,64 data en de rest voor boot, kernel en misc totaal 4gb, zal het ook eens vermelden in de TopicStart.
begrijp dat er behoefte is aan de 4.0.3-4 met aangepaste kernel voor de nieuwste modellen?
die is er zeker! denk dat er meer gegadigden bij zullen komen want stock rom heeft zijn "foutjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:20:
[...]

kijk in de TS, alle versies van die tablet zijn altijd al te koop geweest bij e-plaza
Auw... oke,, zie het nu ook hahaha kreeg toevallig een foldertje in de bus van e-plaza, vandaar....
lol

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jglauf, cwr, zou heel wel erg mooi zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313934 schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:48:
Jglauf, cwr, zou heel wel erg mooi zijn :o
Ik bedoelde dus jgelauf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
En nog vergeet je een letter 8)7

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

soeskip schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:22:
[...]

En nog vergeet je een letter 8)7

O-)
Ja, :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:43:
jaja ik speel op dit moment op android 4.0.4 met een werkende clockworkmod recovery,
ik denk dat er deze week een 4.0.4-1Beta aankomt.
Maak me gek !!! Hoe kom je aan een werkende clockworkmod recovery ? Ik zoek die al een tijdje voor deze tablet.... Heb hem op mijn smartphone en het werkt erg handig. Ik ben benieuwd !!!

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:58
Ik denk dat hij 'm zelf gecompileerd heeft adhv een correcte boot image.

Ik wilde me er aan toe zetten om me erin te verdiepen, maar jgelauff was toch voor. Voor de geinteresseerde hier een link naar wat info: http://www.koushikdutta.c...work-recovery-to-new.html

@Jgelauff; Als de recovery goed werkt is het misschien ook leuk om 'm aan te melden bij koush om 'm als officiele recovery op te nemen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
nee ik heb hem nog niet eens hoeven compileren (al wil dat wel gaan doen, gewoon omdat ik het leuk vind om uit te zoeken). Op een forum over een rk2918 tablet uit italie (smartpad 810c), is deze gepubliceerd, gevonden via een duits forum waar ze werken aan ics roms voor de odys look ook een rk2918 en vanaf morgen in een eerste beta rom ook voor tomtec. Rom die ik morgen publiceer is ter lering en de vermaak en niet voor dagelijks gebruik, maar laat ics 4.0.4 zien i.c.m. clockworkmod zonder werkende bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
jgelauff schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:23:
nee ik heb hem nog niet eens hoeven compileren (al wil dat wel gaan doen, gewoon omdat ik het leuk vind om uit te zoeken). Op een forum over een rk2918 tablet uit italie (smartpad 810c), is deze gepubliceerd, gevonden via een duits forum waar ze werken aan ics roms voor de odys look ook een rk2918 en vanaf morgen in een eerste beta rom ook voor tomtec. Rom die ik morgen publiceer is ter lering en de vermaak en niet voor dagelijks gebruik, maar laat ics 4.0.4 zien i.c.m. clockworkmod zonder werkende bluetooth
Klinkt goed, ga hem zeker uitproberen ! Kun je evt. Een link naar dat duitse forum geven, lijkt me leuk om eens rond te neuzen daar......

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdraad
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik wil morgen met m'n Xiron tablet terug naar de blokker (heb het helemaal gehad met de slechte input voor de oplader) en wil de Stock ROM terug zetten. Ik heb echter geen Windows machine thuis.
Is er een linux alternatief voor RKBatchtool?
Ik heb nu rkflashtool gebouwd, maar ik weet niet wat ik voor parameters mee moet geven voor offset en size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
jaapdraad schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:16:
Ik wil morgen met m'n Xiron tablet terug naar de blokker (heb het helemaal gehad met de slechte input voor de oplader) en wil de Stock ROM terug zetten. Ik heb echter geen Windows machine thuis.
Is er een linux alternatief voor RKBatchtool?
Ik heb nu rkflashtool gebouwd, maar ik weet niet wat ik voor parameters mee moet geven voor offset en size.
http://www.arctablet.com/...Update_tablet_using_Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437787

Anoniem: 438774 schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:30:
met welk programma kan ik het best het external sd kaart formateren??? Ik heb al lopen zoeken in dit topic maar kan het niet vinden
Dat kan de tablet toch gewoon zelf? Als je onder de Android ICS Settings naar Opslag gaat dan staan daar opties om je sdcard te koppelen, ontkoppelen en formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo hier terug.

Nog enkele vraagjes van deze androidleek:

=>Wat is het voordeel van die "clockworkmod recovery" ? Kan het in mensentaal uitgelegd worden
Ik ben net mijn nieuwe 2012-tablet (7659) terug aan het installeren, na de ics-versie 403-4 van jgelauff..
Is het waard te wachten op de 404 ?

=> Kan bij een volgende update iets gemaakt worden dat:
- een externe usb-bluetooth-stick ingestoken kan worden, herkend en werkend?
(werkend: bv aan en uitzetbaar met de zichtbare schuifknop voor bluetooth bij de instellingen)
- evenals zo'n internetkabel naar usb
- andere gprs-dongles dan die zeer vreemde huawei's of zoiets

Iemand een tip voor een gratis apk waarmee ik de mail en kalender van mijn werk kan binnen krijgen?
=> Roadsync heb ik gratis op mijn gsm (sony Xperia) maar moet ervoor betalen voor de tablet.
=> Liefst iets dat niet via de google agenda moet gaan

Dikke dankjewel!

En voor de zoveelste keer => hulde aan jgelauff

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Een andere recovery heeft als voordeel dat je rom updates via de recovery kunt uitvoeren ipv. de rkbatchtool. Je hebt dus geen pc nodig om te flashen. rkbatchtool wiped de complete NAND chip en dus ook al je apps en instellingen. Met een flash via recovery kun je zelf bepalen of je 'm wilt wipen, maar er bestaat ook de mogelijkheid om gewoon te updaten zonder dat je al je apps opnieuw hoeft te downloaden en te installeren. Daarbij heb je ook nog backup en restore opties in de recovery zitten; je kunt dus gemakkelijker terug naar een vorige ROM.

Voor dongles, bluetooth sticks en netwerk usb devices heb je allemaal drivers nodig. Deze drivers moeten dus opgenomen worden in de ROM. Het is dus onbegonnen werk om alle drivers in de ROM te plaatsen (verzamelen, testen, maar ook de groote en ruimte voor de ROM).

Roadsync zit inderdaad gratis bij Sony telefoons en is niet gratis beschikbaar op Android. Maar de standaard mail app heeft ondersteuning voor Exchage. Je kunt proberen of die werkt. Kans bestaat dat ie niet werkt omdat die mail app niet alle security policies van Exchange ondersteund. Zelf gebruik ik Enhanced Email; maar dat is een betaalde app.

[ Voor 31% gewijzigd door Krypt op 02-05-2012 12:57 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Krypt,

bedankt voor de heldere uitleg!

maar er bestaat ook de mogelijkheid om gewoon te updaten zonder dat je al je apps opnieuw hoeft te downloaden en te installeren.

=> Wel, naar die versie ben ik echt benieuwd... Ik ben nogal "structuur" aanhangend en, naast alle app's terug zetten is het ook in mapjes plaatsen enz... (i know... beetje freaky). En ik heb geen zin om dat telkens opnieuw te doen. Daarom mijn vraag dat volgende geweldige ics-updates van jgelauff die clockworkmod recovery (of iets gelijksoortig) kan inhouden.

Voor dongles, bluetooth sticks en netwerk usb devices heb je allemaal drivers nodig. Deze drivers moeten dus opgenomen worden in de ROM. Het is dus onbegonnen werk om alle drivers in de ROM te plaatsen (verzamelen, testen, maar ook de groote en ruimte voor de ROM).

=> Bestaat er ergens een webpagina met heldere uitleg en de nodige tools (drivers) hoe ik dat kan doen? (Uiteraard na wat verdiepingswerk)

Maar de standaard mail app heeft ondersteuning voor Exchage. Je kunt proberen of die werkt. Kans bestaat dat ie niet werkt omdat die mail app niet alle security policies van Exchange ondersteund

=> Ik heb me al suf gezocht naar een degelijke agenda en mail-apk dat exchange gebruikt, zonder ervoor te moeten betalen. En alle reeds geteste agenda's zijn idd een trial of zijn maar deels bruikbaar, tenzij je de "pro" aankoopt. Ondanks de negatieve kritiek op roadsync ben ik op mijn xperia er wel best tevreden over. Maar het principe van aankoop houdt me tegen

Merci

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jgelauff,

nogmaals een onzettende merci voor je ferm werk!

Vraagje... (ik heb je ze indertijd al eens gesteld).
=> Bestaat er een vlotte makkelijke manier om ook het beeld bij de opstart ("het tomtec-logo", wanneer je de tablet aanzet) aan te passen/wissen?

Het verdere opstartbeeld heb ik al kunnen wijzigen zodat nu mooi neutraal "android" verschijnt.

Ik ben al blij dat dat ellendige newsmy-logo (met die twee handen en een wereldbol) er niet meer is...

Merci

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olakius
Anoniem: 445196 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:19:
@ Jgelauff,

nogmaals een onzettende merci voor je ferm werk!

Vraagje... (ik heb je ze indertijd al eens gesteld).
=> Bestaat er een vlotte makkelijke manier om ook het beeld bij de opstart ("het tomtec-logo", wanneer je de tablet aanzet) aan te passen/wissen?

Het verdere opstartbeeld heb ik al kunnen wijzigen zodat nu mooi neutraal "android" verschijnt.

Ik ben al blij dat dat ellendige newsmy-logo (met die twee handen en een wereldbol) er niet meer is...

Merci

Marc
Probeer deze app eens:
Google Play: Boot Animation Changer Pro

" Boot Animation Changer " werkt handig en snel

Andronymus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
Olakius schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 21:29:
[...]

Probeer deze app eens:
Google Play: Boot Animation Changer Pro

" Boot Animation Changer " werkt handig en snel
hij bedoelt de bootlogo en die zit in de kernel en in de boot.img en zijn niet voor een androidleek simpel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
Het heeft even geduurd... Maar bij deze een alternatieve Custom ROM voor de TomTec Ultimate10 !

Wat is er anders?
  • Deze ROM is gebaseerd op TomTec software van 14 april 2012, Android ICS 4.0.3
  • Alle applicaties die standaard in de ROM zaten zijn bijgewerkt naar de laatst beschikbare versie
  • 'init.d' ondersteuning, waardoor je scripts (te plaatsen in /etc/init.d) kunt laten uitvoeren bij iedere reboot
  • Standaard geroot met de laatste su en busybox versies
  • EXT4 bestandssysteem in plaats van de standaard geleverde EXT3
  • Diverse snelheidstweaks en optimalisaties
  • Géén irritante gekleurde randjes om icoontjes!
  • Google applicaties standaard zichtbaar
  • Méér systeemruimte: De systeempartitie is nu 391MB (was: 343MB) met 52MB vrije ruimte voor root-apps
  • 'Universele opslag': Deze ROM zorgt ervoor dat de TomTec al het flashgeheugen gebruikt voor zowel je foto's, muziek, apps maar ook je systeeminstellingen. Je hoeft dus niet te kiezen hoe groot je je partities wil, Android ziet gewoon 1 grote interne opslag. Dit doen alle 'dure' tablets ook, en is een stuk handiger!
  • Méér 'universele opslag': De beschikbare ruimte is vergroot naar 2,91GB (was: 2,79GB) met 2,75GB vrij.
  • ClockWorkMod-ready: Ik heb ClockWorkMod draaiend gekregen, maar het doet nog een beetje 'raar'. Het zit dan ook niet in deze ROM, maar zodra ik ClockWorkMod stabiel heb zal ik een nieuwe ROM uitbrengen en kun je in theorie gewoon upgraden en dan de format van de data en cache partities overslaan: Je instellingen, apps en foto's blijven dan behouden.
LET OP LET OP LET OP
Deze ROM is momenteel alléén voor de allernieuwste TomTec's (ATP7659 met standaard ICS 4.0.3), te herkennen aan serienummer 1205273 op de achterkant, en dus niet voor serienummer 1203152! Ik weet niet genoeg over de oude tablets. In theorie zou alleen een andere kernel voldoende moeten zijn, maar daar kan jgelauff me misschien even over adviseren ;)

LET OP LET OP LET OP
Deze ROM wist alles wat op je tablet staat! Flashen doe je zoals gebruikelijk met alle andere ROMs (zie het begin van dit topic).

LET OP LET OP LET OP
Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor als je je tablet brickt :+

Screenshots (klik om te vergroten):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QdkBBs.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tamDSs.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8TYbFs.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IGg1xs.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C6Wpfs.png

Download link: Zie deze post

Als er iets is... Hoor ik het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door redah op 03-05-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Redah,

Nobel werk!

Mag ik jou en Jgelauff vragen wat het verschil is tussen jullie versies? In mensentaal?

de leek ;)

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdraad
Hoi Jgelauff,

Ik ben bezig geweest met rksp. Maar nu is m'n tablet 'gebrickt'
Waar haal ik de 5 img files voor de Xiron stock rom vandaan? En kan ik de parameters.txt gewoon overnemen van http://www.arctablet.com/...Update_tablet_using_Linux ?

Ik denk dat ik nu mijn tablet leeg geflashed heb. Dit is de terminal output:
[verwijderd]

[ Voor 80% gewijzigd door jaapdraad op 03-05-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:28
De parameter en images zal je uit de rom moeten halen. Er zijn verscheidene tools voor te vinden, zelf gebruik ik https://github.com/jhonxie/rk2918_tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
LET OP LET OP LET OP
Deze ROM is momenteel alléén voor de allernieuwste TomTec's (ATP7659 met standaard ICS 4.0.3). Ik weet niet genoeg over de oude tablets. In theorie zou alleen een andere kernel voldoende moeten zijn, maar daar kan jgelauff me misschien even over adviseren ;)

LET OP LET OP LET OP
Deze ROM wist alles wat op je tablet staat! Flashen doe je zoals gebruikelijk met alle andere ROMs (zie het begin van dit topic).

LET OP LET OP LET OP
Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor als je je tablet brickt :+

Screenshots (klik om te vergroten):

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Download link: https://www.dropbox.com/s...-custom-4-0-3-a-redah.rar

Als er iets is... Hoor ik het graag :)
toon volledige bericht
Thanks voor het werk Redah.

_/-\o_ Dit gaan we morgen eens proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdraad
hcQd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:48:
De parameter en images zal je uit de rom moeten halen. Er zijn verscheidene tools voor te vinden, zelf gebruik ik https://github.com/jhonxie/rk2918_tools
Bedankt hcQd en jgelauff, ik ben weer een stapje verder.
Ik heb de stockrom Xir10orgupdate.img opengepeuterd en inderdaad een aantal img files en een paramter.txt gevonden.
Alleen de kernel.img ontbreekt. Waar haal ik die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb je wel een boot.img? Die wordt bij verschillende telefoons gebruikt als de kernel.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapdraad
Ik heb wel een boot.img. Maar het flashscript (rksp) vraagt ook om een kernel.img

Dit komt uit de stockrom:

$ ls -R1
.:
Image
package-file
parameter
recover-script
RK29xxLoader(L)_V2.08.bin
update-script

./Image:
boot.img
misc.img
parameters
parameters.txt
recovery.img
system.img

Ik ga nu naar mń werk. Daar heb ik een Windows PC. zal het daar nog eens proberen met RKbatchtool.
Maar het zou toch handig zijn als ik dit thuis op mń Ubuntu laptopje kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco41
  • Laatst online: 21-11-2024
@redah

Je link naar de custom rom lijkt niet meer te werken.
Ik krijg een Page Not Found in Dropbox.
Kun je de link nogmaals plaatsen of misschien via een ander programma uploaden.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgelauff
zoals beloofd
Beta 4.0.4-1

Let op: Nog niet alles werkt!
geen bluetooth
rotatie sensor nog niet helemaal werkend
wel:
ext4 file system
clockworkmod recovery image (is gebouwd voor smartpad 810c maar werkt dus ook op de tomtec)
recovery bereik je door met esc ingedrukt het tablet op te starten.
voor de allerlaatste versie tablet met voor geinstalleerde ICS moet ik nog wat uitzoek werk doen.

voor de 2011 versie
https://www.dropbox.com/s...vz7z/update404-11-beta.7z
voor de 2012 versie
https://www.dropbox.com/s...zknq/update404-12-beta.7z

[ Voor 6% gewijzigd door jgelauff op 03-05-2012 10:39 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 48 Laatste