Ik heb toch nog wat vragen. 1 hoe kan het dat sommige aplicaties soms niet werken, en dan moet wachten of de aplicatie stoppen. Ik moet dan de tablet weer opstarten en dan werken die aplicaties weer. Met de oude rom van xiron of tomtec, deed Sygic navigatie het wel. Op mijn 8 inch xiron werkt mijn KPn Dongel wel, de besturing van de 8 inch en de 10 inch zijn toch hetzelfde???
Kan verschillende redenen hebben dat een app niet of niet goed werkt. Je ziet in de market bijv.apps met updates voor bepaalde specifieke toestellen. Kan zijn dat bepaalde apps niet goed compatible zijn voor de tablet.
Zoals google earth gaat goed fout; vectoren worden verkeerd gerenderd en de landgrenzen vliegen de ruimte in. App en de gpu werken dus niet echt goed samen (of er zitten fouten in de gpu afhandeling)
Sygic heeft trouwens bij mij op elke rom gewerkt. Weet dus niet wat er bij jou mis gaat.
Verschillende tablets zijn trouwens niet met elkaar te vergelijken! Het komt uit china en daar kan op de ene dag iets op deze manier gedaan worden, de andere keer weer op een andere. Grote kans dat er bij de ene we'll de drivers heeft, maar de andere niet.
Zoals google earth gaat goed fout; vectoren worden verkeerd gerenderd en de landgrenzen vliegen de ruimte in. App en de gpu werken dus niet echt goed samen (of er zitten fouten in de gpu afhandeling)
Sygic heeft trouwens bij mij op elke rom gewerkt. Weet dus niet wat er bij jou mis gaat.
Verschillende tablets zijn trouwens niet met elkaar te vergelijken! Het komt uit china en daar kan op de ene dag iets op deze manier gedaan worden, de andere keer weer op een andere. Grote kans dat er bij de ene we'll de drivers heeft, maar de andere niet.
Heb de 2011 en 2012 versies nu zover dat er nog maar 1 system.img is, kernel.img vervangen is dus voldoende om beide versies aan de praat te krijgen. Moet nog een aangepaste boot.img gaan maken voor de sdcard omlegging en dan update.img's maken maar ga nu slapen. 5 uur gaat de wekker namelijk. morgenavond laat of woensdagmiddag rond ik het af en dan is versie 4.0.3-4 gereed.
@jgelauff, Das geweldig, we wachten geduldig af. Daar kunnen ze bij tom-tec nog wat van leren. Ben ook erg benieuwd wat voor uitleg hun gaan geven over de verschillende type tablets. Wel erg sneu voor de mensen die nu de verkeerde rom op hun tablet heb geflashd. Ik blijf in ieder geval lekker bij die van jou want die doen het tot op heden gewoon goed.
m..v.g
WoDo1
m..v.g
WoDo1
Hoi jgelauff, inderdaad goed nieuws! Heb nog wel even een vraag, waar heb je de kernel.img's dan vandaan? De kernel bevat toch ook de drivers, dus die zouden m.i. verschillend moeten zijn voor de 2 verschillende versies, en de kernel bepaalt normaliter ook de cpu speed?
Verwijderd
Jgelauff is de 2012-versie dan ook bedoeld voor mijn ATP7659 ?jgelauff schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:35:
Heb de 2011 en 2012 versies nu zover dat er nog maar 1 system.img is, kernel.img vervangen is dus voldoende om beide versies aan de praat te krijgen. Moet nog een aangepaste boot.img gaan maken voor de sdcard omlegging en dan update.img's maken maar ga nu slapen. 5 uur gaat de wekker namelijk. morgenavond laat of woensdagmiddag rond ik het af en dan is versie 4.0.3-4 gereed.
Merci voor al je paardenkrachten !
Marc
Verwijderd
Ondertussen WIFI probleem opgelost, denk ik... De draadloze router was als zo'n 10 jaar oud en nog iets van 54 mbps. Net een nieuwe Belkin-router gekocht en gaat een pakje sneller (tot 300 mbps)
Wel vreemde wifi-sterkte-verschillen, op zelfde afstand (7m) van de router:
- ontvangst op laptop: 144 Mbps
- ontvangst op tablet: schommelend tussen 52 en 72 Mbps
- Ontvangst op gsm (Sony E Xperia X8): 54 MBps
Vraag aan de gemeenschap: Is dat ontvangstverschil normaal? Of moet ik de tablet vergelijken met de gsmprestaties?
Wel vreemde wifi-sterkte-verschillen, op zelfde afstand (7m) van de router:
- ontvangst op laptop: 144 Mbps
- ontvangst op tablet: schommelend tussen 52 en 72 Mbps
- Ontvangst op gsm (Sony E Xperia X8): 54 MBps
Vraag aan de gemeenschap: Is dat ontvangstverschil normaal? Of moet ik de tablet vergelijken met de gsmprestaties?
Verwijderd
@ jgelauff
Is het mogelijk om een nieuwe installatie te maken met de nieuwe custom rom die er aan komt maar toch je apps behoudt. mijn kindren zijn in bepaalde spelletjes al ver gevorderd en willen de opgeslagen spellen niet kwijt! Weet jij een manier?
En nog maals veel loof voor het creeen van de nieuwe rom
Is het mogelijk om een nieuwe installatie te maken met de nieuwe custom rom die er aan komt maar toch je apps behoudt. mijn kindren zijn in bepaalde spelletjes al ver gevorderd en willen de opgeslagen spellen niet kwijt! Weet jij een manier?
En nog maals veel loof voor het creeen van de nieuwe rom
Gewoon Titanium Backup oid gebruiken en een backup maken naar je SDCard. Na de flash gooi je zo alle apps weer terug.
De recovery die op deze tablet staat is niet zo uitgebreid en dat heb je zo wel nodig.
Andere optie is om met rkdump bepaalde partities te backuppen en die handmatig terug te zetten. Maar ik blijf gewoon bij Titanium (ben overigens zelf wel vergeten om de target aan te passen naar de sdcard; en ben dus alsnog mijn backups kwijt
)
De recovery die op deze tablet staat is niet zo uitgebreid en dat heb je zo wel nodig.
Andere optie is om met rkdump bepaalde partities te backuppen en die handmatig terug te zetten. Maar ik blijf gewoon bij Titanium (ben overigens zelf wel vergeten om de target aan te passen naar de sdcard; en ben dus alsnog mijn backups kwijt

Verwijderd
Maak je dan alleen een back-up van je apps? Zitten in die back up ook de opgeslagen spellen?
Ligt aan het spel/applicatie. Sommige apps slaan de data op in de appdata, en andere op de sdcard/internal storage. Als je een backup maakt (APP+Data) van alle apps, en een kopie maakt van je internal storage dan denk ik dat je alles wel te pakken hebt.
Ik krijg dat kleine stukje er niet uit. De tablet heb ik 1 maand gebruikt, en daarna niet meer. Wie 'm wil hebben voor 80 euro omgeving rotterdam/schiedam kom ik 'm wel brengen... De standaard screenprotector staat er nog op... Je moet 'm alleen wel wipenCabo schreef op zondag 22 april 2012 @ 03:28:
Mijn adaper is dus defect en er wordt een nieuwe opgestuurd. De uiteinde is blijven hangen in m'n tablet. Alleen ik weet niet hoe ik het eruit moet halen, zie foto.
[afbeelding]
Damn; dat is wel erg jammer. Heb je 'm al open gehaald? Geen mogelijkheid om m van binnenuit eruit te duwen?
Hallo mensen,
Ik volg dit toppic al een tijdje en is erg leuk om te lezen dar er zoveel tweakers mee bezig zijn!
nu heb ik zelf net een TOMTEC 7 (ATF3657) met android 4.0.3 gekocht bij de bartje hier in belgie..
en zoek me suf hoe dit ding te rooten, kan er niks over vinden puur omdat het TYPE (atf3657) nergens ook nog maar genoemd word (behalve dan bij tomtec zelf)..
ook debug usb drivers zijn niet te vinden, en das ook lastig omdat ik de tomtec graag als test device in eclipse wil gebruiken.. dit kan nu niet omdat het apperaat niet herkend word..
bij devices in windows staat onder other devices:
A777
heb gebrpobeerd hier de rockchip drivers op te laden maar dat wil niet..
ook de android Google USB drivers willen niet instaleren omdat het apperaat (A777) niet herkend word.
goed wie kan me iets verder helpen?
Ik volg dit toppic al een tijdje en is erg leuk om te lezen dar er zoveel tweakers mee bezig zijn!
nu heb ik zelf net een TOMTEC 7 (ATF3657) met android 4.0.3 gekocht bij de bartje hier in belgie..
en zoek me suf hoe dit ding te rooten, kan er niks over vinden puur omdat het TYPE (atf3657) nergens ook nog maar genoemd word (behalve dan bij tomtec zelf)..
ook debug usb drivers zijn niet te vinden, en das ook lastig omdat ik de tomtec graag als test device in eclipse wil gebruiken.. dit kan nu niet omdat het apperaat niet herkend word..
bij devices in windows staat onder other devices:
A777
heb gebrpobeerd hier de rockchip drivers op te laden maar dat wil niet..
ook de android Google USB drivers willen niet instaleren omdat het apperaat (A777) niet herkend word.
goed wie kan me iets verder helpen?
Dacht vandaag mijn tablet opnieuw te flashen met 4.0.3-3, maar kan beter wachten op de nieuwe versie.
Dan draai ik ook ineens full speed....
Dan draai ik ook ineens full speed....
@ hydro13, ik wil je best even verder helpen, maar deze conversatie gaat dan toch echt wel ergens anders plaats vinden omdat het hier over de TomTec ook wel Xiron Ultimate 10 gaat, Dus tenzij je jou tablet 3 maten weet op te rekken naar een 10 moeten we dit probleem even ergens anders op het forum gaan regelen.We hebben hier al hoofdpijn genoeg van de verschillende modellen Ultimate 10 en de verwarring die dit met zich mee brengt.
m.v.g
WoDo1
m.v.g
WoDo1
[ Voor 5% gewijzigd door WoDo1 op 24-04-2012 20:02 ]
Er was een known issue met de booksprovider in versie 4.0.3-3 (zie bericht ). Volgens dit bericht zou deze melding na een reboot niet meer voorkomen maar iedere keer dat ik mijn tablet aanzet krijg ik deze melding 2 keer.
Het is storend maar weegt absoluut niet op tegen de voordelen van de custom rom (dank
hiervoor jgelauff). Zijn er meerdere mensen met dit euvel?
@jgelauff, is dit misschien opgelost in versie 4.0.3-4?
Het is storend maar weegt absoluut niet op tegen de voordelen van de custom rom (dank
een kleine update en antwoord op een aantal vragen.
morgen komen de images beschikbaar
1 voor de 2011 versie
1 voor de 2012 en voor atp7659
je tablet wordt dan een atp7659
er komt geen andere update mogelijkheid dan de hele rom te vervangen. (tablet wissen)
clockworkmod recovery is nog niet beschikbaar voor dit tablet, is hier al een paar keer aangegeven, mensen die er nu nog steeds om vragen; misschien een leuke uitdaging ook je steentje bij te dragen door er eens mee aan de slag te gaan.
kernel.img's zijn uit de boot.img gehaald.
wifi lijkt beter te functioneren met de 4.0.3-4 versie.
ebook (booksprovider) error ben ik nog niet tegen gekomen op de 4.0.3-4
sdcard omwisseling heb ik nu 2 oplossingen voor gevonden, 1 via boot.img en 1 via omhangen van de mounts op system.img niveau. morgen eens even kijken welke manier beter is.
morgen komen de images beschikbaar
1 voor de 2011 versie
1 voor de 2012 en voor atp7659
je tablet wordt dan een atp7659
er komt geen andere update mogelijkheid dan de hele rom te vervangen. (tablet wissen)
clockworkmod recovery is nog niet beschikbaar voor dit tablet, is hier al een paar keer aangegeven, mensen die er nu nog steeds om vragen; misschien een leuke uitdaging ook je steentje bij te dragen door er eens mee aan de slag te gaan.
kernel.img's zijn uit de boot.img gehaald.
wifi lijkt beter te functioneren met de 4.0.3-4 versie.
ebook (booksprovider) error ben ik nog niet tegen gekomen op de 4.0.3-4
sdcard omwisseling heb ik nu 2 oplossingen voor gevonden, 1 via boot.img en 1 via omhangen van de mounts op system.img niveau. morgen eens even kijken welke manier beter is.
Goed bezig jgelauff, ik wacht met spanning op de nieuwe images. Goed nieuws ook dat wifi het beter lijkt te doen met de nieuwe versie, want die loopt bij mij nu nog regelmatig te prutsen (hoewel de altijd-aan-tip wel verbetering heeft gebracht).
hallo jgelauff .ik heb de 8 inch xiron newsmy P9 ,en die draaid echt super op jouw rom wat een verschil bedankt daar voor, die kon ik flashen met de rockchip tool zonder dat ik hem eerst hoefde te wissen gewoon update img sellecteren en toen even later stond 4.0 ics er op.
Kan dat nu ook met mijn 10 inch xiron of moet ik bij deze toch eerst een erase doen voor ik kan upgraden met jouw rom ,ik draai nu nog op de 2.3 stock rom alvast bedankt Mvg Ricardo70.
Kan dat nu ook met mijn 10 inch xiron of moet ik bij deze toch eerst een erase doen voor ik kan upgraden met jouw rom ,ik draai nu nog op de 2.3 stock rom alvast bedankt Mvg Ricardo70.
[ Voor 6% gewijzigd door ricardo70 op 25-04-2012 08:43 ]
Binnenkort nieuwe verkiezingen, ik zeg jgelauff for president !!!

Andronymus
Verwijderd
Die heb ik met de 4.0.3-3 ook steeds. Is niet heel erg maar beetje jammer...RogierE schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:33:
Er was een known issue met de booksprovider in versie 4.0.3-3 (zie bericht ). Volgens dit bericht zou deze melding na een reboot niet meer voorkomen maar iedere keer dat ik mijn tablet aanzet krijg ik deze melding 2 keer.
Het is storend maar weegt absoluut niet op tegen de voordelen van de custom rom (dankhiervoor jgelauff). Zijn er meerdere mensen met dit euvel?
N.B. met een van de eerdere 4.0.3. versies had ik 'm geloof ik niet. Meen dat het een versie was die een 'standaard' mount point voor de sdcard had (zoals /sdcard ?). Heeft het crashen van het Booksprovider proces mogelijk te maken met het mount point?
zo de eerste uploads zijn gestart voor de 403-4
jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:16:
too old, too cold
ben net klaar met back-uppen van mijn tablets, kan geen beter timing bedenken.jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:16:
m.v.g
WoDo1
[ Voor 11% gewijzigd door WoDo1 op 25-04-2012 15:51 ]
Het wordt niet meer voor het avondeten denk ik, het koper in de grond hier in de achterhoek is echt roodgloeiend van de uploads denk ik, snel is anders helaas. 1 van de nadelen om in het buitengebied te wonen.
Hi jgelauff, ontzettend bedankt voor je moeite, en als de uploads vanavond klaar zijn zal ik mijn tablet eens gaan upgraden
Kwaliteit heeft tijd nodig zegt men altijd.. dus dat wachten heeft zeker wel zin 
Zal, indien het nodig is, wat mirrors maken als ik vanavond wat ruimte heb.
Zal, indien het nodig is, wat mirrors maken als ik vanavond wat ruimte heb.
de 403-4 is te downloaden.
kernel met 1,2 ghz
nieuwe bootloader
apex launcher of default launcher
contacts app geupdate
tweaks voor snelheid
voor de ATP7526 versie 2011:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
http://www.mediafire.com/?s5fp58re3e3ojch
versie met 1GB app space extra sdcard als internal sdcard /sdcard en 1,64GB als external_SD
http://www.mediafire.com/?q1o4nn3vav8nion
voor de ATP7526 versie 2012 en de ATP7659:
versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
http://www.mediafire.com/?hxaa5geq6delshk
versie met 1GB app space extra sdcard als internal sdcard /sdcard en 1,64GB als external_SD
http://www.mediafire.com/?a84alh3itvhagit
enkele tips:
na installatie zet dan de volgende opties uit:
settings --> datagebruik --> mobiele gegevens
settings --> opties voor ontwikkelaars --> GPU-rendering afdwingen
settings --> over tablet --> aanvullende systeemupdates --> Auto check update
kernel met 1,2 ghz
nieuwe bootloader
apex launcher of default launcher
contacts app geupdate
tweaks voor snelheid
voor de ATP7526 versie 2011:
http://www.mediafire.com/?s5fp58re3e3ojch
http://www.mediafire.com/?q1o4nn3vav8nion
enkele tips:
na installatie zet dan de volgende opties uit:
settings --> datagebruik --> mobiele gegevens
settings --> opties voor ontwikkelaars --> GPU-rendering afdwingen
settings --> over tablet --> aanvullende systeemupdates --> Auto check update
Verwijderd
yesssssssssssssss, first !!! haha, we gaan weer ROM-melen ! ben aan het downen.
Eerst mijn rapport afmaken voor mijn werk en dan is dit een goede motivator om het extraquicksnel af te maken dan aan de slag te gaan!!
Eerst mijn rapport afmaken voor mijn werk en dan is dit een goede motivator om het extraquicksnel af te maken dan aan de slag te gaan!!
@ Jeglauff Thanks, dan gaan we die maar eens downloaden en op de tablet zetten. 
Kijk das nog eens downloaden 1mb per/sec dus in 7 minuten binnen.
Kijk das nog eens downloaden 1mb per/sec dus in 7 minuten binnen.
[ Voor 29% gewijzigd door WoDo1 op 25-04-2012 19:41 ]
Verwijderd
Voor alle duidelijkheid, de gehele img gebruiken om met de rkbatchtool te upgraden?? ik heb net nagekeken hiervoor maar dat is alles??
img file gewoon gebruiken met rkbatchtool inderdaadVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:43:
Voor alle duidelijkheid, de gehele img gebruiken om met de rkbatchtool te upgraden?? ik heb net nagekeken hiervoor maar dat is alles??
Ben hem nu aan het downloaden. Dat wordt tweaken vanavond.jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:30:
Het wordt niet meer voor het avondeten denk ik, het koper in de grond hier in de achterhoek is echt roodgloeiend van de uploads denk ik, snel is anders helaas. 1 van de nadelen om in het buitengebied te wonen.
too old, too cold
Yes up and running, ziet er erg goed uit. super bedankt jgelauff, loopt erg vlot tot nu toe.
Verwijderd
yep ik heb hem er al op staan, ga zo de rest weer terugzetten
hardstikke bedankt jgelauff, we zijn blij met je
hardstikke bedankt jgelauff, we zijn blij met je
Heldjgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:29:
de 403-4 is te downloaden.
dan kan je alleen de eerste versie gebruiken.Frank Martin schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:36:
[...]
HeldEen ding snap ik nog niet: welke versie moet ik hebben? Ik heb (nog) geen sd-card in mijn ATP7659 en heb een aantal apps gewoon standaard geinstalleerd.
Yeah, hij is aan het flashen!!!
Nog een tip voor mensen die problemen hebben om hun tablet zichtbaar te krijgen in rkbatchtool, ik had zojuist dat probleem dus toen mijn tablet op een usb3 port aangesloten was. Nu op een usb2 port ziet ie hem perfect...
Nog een tip voor mensen die problemen hebben om hun tablet zichtbaar te krijgen in rkbatchtool, ik had zojuist dat probleem dus toen mijn tablet op een usb3 port aangesloten was. Nu op een usb2 port ziet ie hem perfect...
Ga dat zeker zo proberen op usb2, wie weet. en anders het tooltje van WoDo1 weer prberen ,want dat ging ook goed.
@ jobor , De rkdevice manager werkt goed, die heb ik net zelf ook gebruikt.Was die namelijk ook even naar het Nederlands aan het vertalen. Vind dat zelf één van de fijnste namelijk.
Verwijderd
krijg nog steeds de melding booksprovider sluiten, en ik denk dat ik de verkeerde versie heb gedownload, hij ziet mijn externe sdkrt niet in explorer (explorer loopt vast) en kan geen foto's laden in gallerij, klopt dit jeglauff,dus even maar de andere versie installeren
Ook op usb2 ziet hij hem niet.
Dus van @WoDo1 het tooltje . en die doet het dus helemaal perfect. Thankx nogmaals @WoDo1. Als hij in het nederlands is, wil ik hem ook wel hebben als dat kan, altijd makkelijker ,he.
Dus van @WoDo1 het tooltje . en die doet het dus helemaal perfect. Thankx nogmaals @WoDo1. Als hij in het nederlands is, wil ik hem ook wel hebben als dat kan, altijd makkelijker ,he.
net even mijn ander tablet geupgrade met de rkdevice manager en dan doet ie er net iets meer dan 3 minuten over, Cool
. En nu ook nog in het Nederlands.
te downloaden hier
http://www.mediafire.com/?4lm67ntfinmsyoc
Ik heb ook nog een vraag hoe kan ik nou het beste de boot.img te lijf gaan?. Heeft iemand anders dan een linkje naar wat info voor mij?. Heb zowel Windows als linux draaien dus dat maakt mij niet zo veel uit naar welk OS er word verwezen.
mvg
WoDo1
te downloaden hier
http://www.mediafire.com/?4lm67ntfinmsyoc
Ik heb ook nog een vraag hoe kan ik nou het beste de boot.img te lijf gaan?. Heeft iemand anders dan een linkje naar wat info voor mij?. Heb zowel Windows als linux draaien dus dat maakt mij niet zo veel uit naar welk OS er word verwezen.
mvg
WoDo1
Verwijderd
Luitjes,
Ik heb hetzelfde probleem als marchens.
Zodra ik WiFi aan wilt zetten gaat hij naar het netwerk zoeken en stopt dan weer om in de beginstand terug te keren. Heb de laatste versie van JPgelauff net gedownload.
Gr. Niels
Zodra ik WiFi aan wilt zetten gaat hij naar het netwerk zoeken en stopt dan weer om in de beginstand terug te keren. Heb de laatste versie van JPgelauff net gedownload.
Gr. Niels
klinkt als of je de verkeerde versie hebt. zou de andere eens proberen.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:14:
Luitjes,
Gr. Niels
mvg
WoDo1
dan heb je de verkeerde versieVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:14:
Luitjes,
Gr. Niels
Ten eetste: staande ovatie voor jgelauff! De betrokkenheid van hem is legendarisch..
Mijn vraag is of nog iemand het volgend probleem had waargenomen: de tomtec atp7659 laadt niet op in uitgeschakelde toestand. In standby laadt de batterij keurig netjes op maar als ik de tab uitzet en daarna op de voeding heb gehangen dan komt er geen % meer bij!
is dit een bekende glitch of heb ik dan weer een speciaaltje gehaald?(ik volg dit topic sinds week of 3 en tot nu toe niets vergelijkbaars gezien..)
Mijn vraag is of nog iemand het volgend probleem had waargenomen: de tomtec atp7659 laadt niet op in uitgeschakelde toestand. In standby laadt de batterij keurig netjes op maar als ik de tab uitzet en daarna op de voeding heb gehangen dan komt er geen % meer bij!
Hmm hier maakte de adapter een knal geluid en toen kon ik niet meer opladen. tablet is nog geen maand oud
, wel originele rom erop nog. Kan ik voor de2e keer terug naar de BS
...

If it aint broke, fix it till it is!
dit is al eerder voorbij gekomen tentijde van de eerst 4.0 update ff zoekenandrenaline83 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:22:
Ten eetste: staande ovatie voor jgelauff! De betrokkenheid van hem is legendarisch..
Mijn vraag is of nog iemand het volgend probleem had waargenomen: de tomtec atp7659 laadt niet op in uitgeschakelde toestand. In standby laadt de batterij keurig netjes op maar als ik de tab uitzet en daarna op de voeding heb gehangen dan komt er geen % meer bij!is dit een bekende glitch of heb ik dan weer een speciaaltje gehaald?(ik volg dit topic sinds week of 3 en tot nu toe niets vergelijkbaars gezien..)
Jgelauff, ik draai op jouw FW v4.0.3-3jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:30:
[...]
dit is al eerder voorbij gekomen tentijde van de eerst 4.0 update ff zoeken
Het probleem was uit de doos-FW en na de upgrade gebleven..
Verwijderd
Nah, getsiederrie, heb ik weer ! upgraden met rkbatchtool ging als de bekende speer maar nu blijft die gewoon na de eerste keer booten hangen op de scherm Tomtec......that is it! geen beweging meer in te krijgen, resetknop ingedrukt; dan gaat die uit. Aan-knop indrukken, even wachten en dan blijft die weer keurig hangen op dat scherm....
IK heb de goeie versie voor de TT 2011 en de versie voor de externe sdcard......
Iemand een tip ??
IK heb de goeie versie voor de TT 2011 en de versie voor de externe sdcard......
Iemand een tip ??
probeer eens een restore ipv een upgrade in rkbachtoolVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:37:
Nah, getsiederrie, heb ik weer ! upgraden met rkbatchtool ging als de bekende speer maar nu blijft die gewoon na de eerste keer booten hangen op de scherm Tomtec......that is it! geen beweging meer in te krijgen, resetknop ingedrukt; dan gaat die uit. Aan-knop indrukken, even wachten en dan blijft die weer keurig hangen op dat scherm....
Iemand een tip ??
terug gelezen er zijn meer mensen met dit probleem sinds android 4 op het tablet staat.andrenaline83 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:37:
[...]
Jgelauff, ik draai op jouw FW v4.0.3-3
Het probleem was uit de doos-FW en na de upgrade gebleven..
als je het vervelend vind kun je altijd even tomtec contacten lijkt me.
Het was niet persoonlijk bedoeld als kritiek op jouw FW, meer een observatie van een voor de rest perfecte low cost tab. Geen zin in tomtec ServiceD., op dit forum zijn er toch 10x meer kenners van deze tab. Bedankt voor de info!jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:42:
[...]
terug gelezen er zijn meer mensen met dit probleem sinds android 4 op het tablet staat.
als je het vervelend vind kun je altijd even tomtec contacten lijkt me.
Verwijderd
Nou, ik blijf maar zwaaien naar het vriendelijke zwaaiende robotje met TomTec er mooi boven maar daar blijft het toch echt bij....Ben er nu wel even klaar mee, morgen weer vroeg eraf, naar Utrecht langs Hoevelaken dus is dat weer een drama !.....Morgen maar weer verder kijken hoe ik dat oplos.....
greetz.
greetz.
je moet wel even geduld hebben het tomtec mannetje blijft best wel lang staan de eerste bootVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:49:
Nou, ik blijf maar zwaaien naar het vriendelijke zwaaiende robotje met TomTec er mooi boven maar daar blijft het toch echt bij....Ben er nu wel even klaar mee, morgen weer vroeg eraf, naar Utrecht langs Hoevelaken dus is dat weer een drama !.....Morgen maar weer verder kijken hoe ik dat oplos.....
greetz.
nandrenaline83 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:49:
[...]
Het was niet persoonlijk bedoeld als kritiek op jouw FW, meer een observatie van een voor de rest perfecte low cost tab. Geen zin in tomtec ServiceD., op dit forum zijn er toch 10x meer kenners van deze tab. Bedankt voor de info!
ik had het ook niet persoonlijk opgevat, geef alleen aan dat je niet alleen bent.
Grrrrrr.......
Ik ben super blij met je jgelauff, maar zo makkelijk als het met de 2012 ging, zo lastig is het nu met de ATP7659.
Ik heb de Device 29 drivers erop staan, met de ESC knop van de tablet ingedrukt ziet de PC ook wel dat er zo een device aanwezig is, maar start ik dan de RKBATCHTOOL op, dan krijg ik geen groen vakje te zien.
Hi jis aangesloten op een USB 2.0 poort, en ik heb ook al de versie van Wodo gebprobeerd..
Wat kan ik nog meer doen?
Ik heb lang gewacht op de custom ROM van jgelauff, want de standaard 4.0 ROM van TomTec is niks.
Ik ben super blij met je jgelauff, maar zo makkelijk als het met de 2012 ging, zo lastig is het nu met de ATP7659.
Ik heb de Device 29 drivers erop staan, met de ESC knop van de tablet ingedrukt ziet de PC ook wel dat er zo een device aanwezig is, maar start ik dan de RKBATCHTOOL op, dan krijg ik geen groen vakje te zien.
Hi jis aangesloten op een USB 2.0 poort, en ik heb ook al de versie van Wodo gebprobeerd..
Ik heb lang gewacht op de custom ROM van jgelauff, want de standaard 4.0 ROM van TomTec is niks.
probeer eens:Carlo Adan schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:16:
Grrrrrr.......
usb kabel in pc
start als administrator de rkbatchtool op,
dan evt de tablet uitzetten
esc indrukken op het tablet en dan de usb kabel er insteken.
pas bij groen vlakje esc loslaten
Jow...jgelauff!!!!
4.0.3-4 draait hier als een tiet!!!!
Update/grade ging als een speer. Ik kreeg alleen wel weer de melding van dat bookding gestopt.
Oh ja en als ik een app installeer krijg ik de melding dat er geen ruimte meer op het scherm is (ik werk niet met de apex launcher). Na ong. 10 sec verdwijnt de melding weer en staat de app-icoon alsnog op 1 vd 5 startschermen.
Morgen alle apps maar weer ff vers installeren.
Good snurk to you all
Ooooh bijna vergeten: HARTSTIKKE BEDANKT VOOR WEDEROM EEN PERFECTE ROM!
4.0.3-4 draait hier als een tiet!!!!
Update/grade ging als een speer. Ik kreeg alleen wel weer de melding van dat bookding gestopt.
Oh ja en als ik een app installeer krijg ik de melding dat er geen ruimte meer op het scherm is (ik werk niet met de apex launcher). Na ong. 10 sec verdwijnt de melding weer en staat de app-icoon alsnog op 1 vd 5 startschermen.
Morgen alle apps maar weer ff vers installeren.
Good snurk to you all
Ooooh bijna vergeten: HARTSTIKKE BEDANKT VOOR WEDEROM EEN PERFECTE ROM!
[ Voor 8% gewijzigd door Catsefrats op 25-04-2012 23:46 ]
It's more fun to compute
Oh dit is lastig, ik heb de 2012 zonder stock ICS ROM zelfs meerdere keren gedaan (collega's hebben hem ook gekocht).jgelauff schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:22:
[...]
probeer eens:
usb kabel in pc (DONE)
start als administrator de rkbatchtool op, (DONE versie 1.4)
dan evt de tablet uitzetten (DONE)
esc indrukken op het tablet en dan de usb kabel er insteken. (DONE)
pas bij groen vlakje esc loslaten (KOMT NIET, heb na 5 minuten losgelaten)
Waarom werkt het nu dan ineens niet meer?
Toch PC opnieuw gestart en maar weer aan de gang gegaan met de RK Devicemanger van Wodo1.
Nu wordt hij wel herkent, moet je wel wat langer de ESC inhouden, want er gaan geen vlakjes verkleuren o.i.d.
Nu...................afwachten................
[ Voor 17% gewijzigd door Carlo Adan op 26-04-2012 00:00 ]
Iets vergelijkbaars gehad op mijn 8". Bleek het fs op de SD beschadigd te zijn geraakt waardoor hij ergens bleef hangen voor het mounten van /system. Kaartje eruit en hij startte weer op als vanouds.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:37:
Nah, getsiederrie, heb ik weer ! upgraden met rkbatchtool ging als de bekende speer maar nu blijft die gewoon na de eerste keer booten hangen op de scherm Tomtec......that is it!
Yes.....Na 5 minuten flashen, start ik de TT net op, en ja hoor RK Devicemanger heeft het goed gedaan!
Dus misschien in de TS een aanpassing doen, dat het per tablet kan verschillen?
Dus misschien in de TS een aanpassing doen, dat het per tablet kan verschillen?
Geweldig jgelauff.
Ga hem downloaden en morgen proberen op mijn ATP7659.
Hulde
Ga hem downloaden en morgen proberen op mijn ATP7659.
Verwijderd
jglauff
ik heb nu de andere versie geflasht, maar ik kan niet bij mijn externe sdkaart komen, in instellingen ziet die hem wel als een 16gb kaart maar kan er niet op komen met file explorer. heb je suggesties voor me???
ik heb nu de andere versie geflasht, maar ik kan niet bij mijn externe sdkaart komen, in instellingen ziet die hem wel als een 16gb kaart maar kan er niet op komen met file explorer. heb je suggesties voor me???
Tip voor mensen die moeite hebben met Rockchip Batch Tool: sluit je tablet rechtstreeks aan de USB poort in je PC, niet via USB hubs / verlengers etc. Het werkt stabieler.
jullie hoeven niet alles aan mij te richten hoor.
@kakie gezien je problemen zou ik je sdcard eens formateren.
@catsefrats dat van de meldingen kun je uitzetten in de market om geen desktop widgets aan te maken.
@kakie gezien je problemen zou ik je sdcard eens formateren.
@catsefrats dat van de meldingen kun je uitzetten in de market om geen desktop widgets aan te maken.
Jgelauff, het is jou weer gelukt! Net de nieuste release geflashed en hij draait als ee tierelier, bedankt!
Hey allemaal,
Ik heb zojuist volgende rom geinstalleerd: (ik bezit over de 2011 ATP7526 versie)
>> voor de ATP7526 versie 2011:
>> versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
>> http://www.mediafire.com/?s5fp58re3e3ojch
Flashen ging zonder problemen, maar wanneer ik op Gallery klik krijg ik de melding "No external storage available"
Ik heb er een 8 GB SD kaartje inzitten, heb de tablet herstart maar krijg nog steeds hetzelfde als ik op Galerij klik.
Iemand een idee waar dit aan ligt?
Ik heb zojuist volgende rom geinstalleerd: (ik bezit over de 2011 ATP7526 versie)
>> voor de ATP7526 versie 2011:
>> versie met 1GB app space en 1,6 4GB internal storage, extra sdcard is external_SD
>> http://www.mediafire.com/?s5fp58re3e3ojch
Flashen ging zonder problemen, maar wanneer ik op Gallery klik krijg ik de melding "No external storage available"
Ik heb er een 8 GB SD kaartje inzitten, heb de tablet herstart maar krijg nog steeds hetzelfde als ik op Galerij klik.
Iemand een idee waar dit aan ligt?
misschien zijn de partities toch niet helemaal goed gegaan met flashen, kom je van een versie met 2Gb apps space af? zou je eens willen herflashen maar dan met de optie restore ipv upgrade.
wat geeft de opslagruimte info bij settings?
Ik kom idd van een 2 GB versie af. Bij opslagruimte wordt de interne opslag sd-kaart wel gezien 7,39 GB.jgelauff schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:31:
misschien zijn de partities toch niet helemaal goed gegaan met flashen, kom je van een versie met 2Gb apps space af? zou je eens willen herflashen maar dan met de optie restore ipv upgrade.
Ik ga de tablet eerst opnieuw flashen dmv restore, update volgt.
---------
Update:
Opnieuw geflashed dmv restore maar ik krijg nog steeds dezelfde melding bij tikken van Galerij.
SD-kaart gewist, ontkoppeld en gekoppeld maar de melding blijft aanhouden.
Via de tablet explorer kan ik wel naar de sdcard toe, staat verder alleen 1 bestand in "LOST.DIR" zou goed moeten zijn toch?
[ Voor 23% gewijzigd door soeskip op 26-04-2012 10:00 ]
Ik heb de 2012-versie van bij Bart Smit en draai nog de originele firmware. Wanneer ik probeer mijn sd-kaart via Es file explorer te bereiken, kan ik enkel lezen en niet schrijven, terwijl dit bij de reeds geïnstalleerde Explorer wel probleemloos werkt. Verder kan ik vanuit zowat alle applicaties mijn sd-kaart niet bereiken. Heel vervelend om bijvoorbeeld ebooks dan allemaal op het (beperkte) interne geheugen te moeten plaatsen.
Nog mensen met dit probleem?
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Tab rooten helpt..Thierryziezo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:07:
Ik heb de 2012-versie van bij Bart Smit en draai nog de originele firmware. Wanneer ik probeer mijn sd-kaart via Es file explorer te bereiken, kan ik enkel lezen en niet schrijven, terwijl dit bij de reeds geïnstalleerde Explorer wel probleemloos werkt. Verder kan ik vanuit zowat alle applicaties mijn sd-kaart niet bereiken. Heel vervelend om bijvoorbeeld ebooks dan allemaal op het (beperkte) interne geheugen te moeten plaatsen.
Ik heb wat trailers en plaatjes op de sdcard gezet en quickpic geinstalleerd.
Via Quickpic werkt het wel allemaal, maar met de standaard Galerij niet daar blijft de melding zich aanhouden.
Andere programmás zoals MX player geven ook aan, cannot mount SD card
Via Quickpic werkt het wel allemaal, maar met de standaard Galerij niet daar blijft de melding zich aanhouden.
Andere programmás zoals MX player geven ook aan, cannot mount SD card
[ Voor 16% gewijzigd door soeskip op 26-04-2012 10:54 . Reden: update ]
Ik heb op 1 van mijn tablets ook het mnt sdcard probleem, in root explorer blijft ie maar zeggen dat er niks gemount is wat ik ook doe. heeft iemand al een oplossing?, heb ook al de restore gebruikt maar dat het ook géén effect.
[ Voor 15% gewijzigd door WoDo1 op 26-04-2012 10:49 ]
Wat is het effect van sdcard eruit en erin?
En van terug naar fabrieksinstellingen?
SDcard eruit en erin gedaan en terug naar fabrieksinstellingen.jgelauff schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:11:
Probleem blijft zich voordoen, wat wel vreemd is is dat ik wel op de sdcard kan browsen dmv de stock explorer. Dus het wordt min of meer wel herkend.
Ik ga deze img even proberen kijken wat dat opleverd: atp75264034-igb-sd
1: Wat is het effect van sdcard eruit en erin? Geenjgelauff schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:11:
2: En van terug naar fabrieksinstellingen? Geen
ander versie gebruikt en krijg daar bij ook steeds de melding beschadigde sd kaart.
Verwijderd
Na installatie van 4.0.3-4 de sdcard eruit en er weer in heb ik idd ook moeten doen om 'm weer gemount te krijgen. (Dat kan ik me ook voorstellen, nadat je een upgrade hebt gedaan.)jgelauff schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:11:
De nieuwe 4.0.3-4 ROM draait als een trein en met een gedeelte van het interne geheugen als interne sdcard gemount is mijn tablet ook een stuk sneller geworden (want ik heb een relatief trage externe sdcard).
Zijn jullie bekend met Vulkano? Dit is een apparaat wat je tussen je tv en TV-ontvanger aansluit, en via Wifi verbinding maakt. Op deze wijze kan het tv beeld gestreamed worden van de ontvanger naar het internet, en is te ontvangen via een applicatie op pc, mac, android of IOS device. Tevens kan er d.m.v. een IR-zender gezapt worden
Vergelijkbare apparaten zijn bijvoorbeeld de Slingbox.
Dit apparaat heb ik al een tijd werken en werkt prima i.c.m. andere apparaten, maar de app geeft problemen in combinatie met de Tomtec tablet. Ik kan de app starten, en inloggen op mijn Vulkano, maar zodra hij beeld wil gaan weergeven krijg ik de melding 'Vulkano gestopt'. Dit probleem doet zich alleen voor op de Tomtec tablet. Op mijn Samsung Galaxy S2 doet hij het wel goed (ook android 4.0.3). Heb het probleem gehad met de originele Tomtec firmware, en de 403-3 en 403-4 versies van jgelauff. Iemand enig idee of tips die ik kan proberen?
Niet dat het veel zegt, maar andere 'video apps' zoals uitzending gemist doen het wel...
Dit apparaat heb ik al een tijd werken en werkt prima i.c.m. andere apparaten, maar de app geeft problemen in combinatie met de Tomtec tablet. Ik kan de app starten, en inloggen op mijn Vulkano, maar zodra hij beeld wil gaan weergeven krijg ik de melding 'Vulkano gestopt'. Dit probleem doet zich alleen voor op de Tomtec tablet. Op mijn Samsung Galaxy S2 doet hij het wel goed (ook android 4.0.3). Heb het probleem gehad met de originele Tomtec firmware, en de 403-3 en 403-4 versies van jgelauff. Iemand enig idee of tips die ik kan proberen?
Niet dat het veel zegt, maar andere 'video apps' zoals uitzending gemist doen het wel...
Met atp75264034-igb-sd werkt het prima zonder fouten, maar dat zal wel komen omdat d sdcard als interne opslag wordt gebruikt ipv extern(?)
Als apps crashen dan is een logcat en anr logging handig om te hebben. Daar kan je soms uithalen wat er fout gaat.
mensen met sdcard problemen probeer deze app eens hij heet
Drive Mount Thanks to Dwayne Hoy
dan kun je ook weer ntfs geformateerd lezen.
Drive Mount Thanks to Dwayne Hoy
dan kun je ook weer ntfs geformateerd lezen.
Ik heb de Xiron 10 inch van Blokker met de orginele Android 2.3.1 erop.
Voordat ik ga upgraden eerst maar even wat over Android lezen en met de tablet spelen, ben een complete newbie.
Nu heb ik een externe sd kaart gekocht en daar heb ik problemen mee.
Het gaat over /mnt/storage/sdcard, die overschrijft/conflicteert blijkbaar met de mount van de interne sd kaart, met hele vreemde gevolgen. Het probleem wordt hier ook beschreven.
Ben ik de eerste die dit probleem heeft met de Xiron en hoe zou ik dit op kunnen lossen, anders dan te upgraden, zoals in dit forum beschreven is?
Voordat ik ga upgraden eerst maar even wat over Android lezen en met de tablet spelen, ben een complete newbie.
Nu heb ik een externe sd kaart gekocht en daar heb ik problemen mee.
Het gaat over /mnt/storage/sdcard, die overschrijft/conflicteert blijkbaar met de mount van de interne sd kaart, met hele vreemde gevolgen. Het probleem wordt hier ook beschreven.
Ben ik de eerste die dit probleem heeft met de Xiron en hoe zou ik dit op kunnen lossen, anders dan te upgraden, zoals in dit forum beschreven is?
Verwijderd
Ook ik heb de 75264033-igb-sd nu erop gezet. Kan nu ook op de sd kaart komen. Zo te zien werkt alles een stuk beter, alleen heb je weleens een app die crasht, als je dan opnieuw opstart werkt die wel weer. Alleen soms moet je je tablet resetten via het pinnetje, want hij wil dan met geen mogelijkheid uit Zijn er meer mensen met dit probleem
heb wat heen er weer zitten flashen en fabrieks-instellingen terug gezet en spontaan doet de sd het weer. Heb even geen idee waarom Het enige wat mij op viel is dat er nu pas bij het recovery scherm ook de gebruikelijke tekst stond in plaats van alleen maar het android logo.
Heeft 1 van jullie al eens (met succes) getweaked met de VM heap size?
Verwijderd
Met de atp75264034-1gb.img ook (zoals gezegd moet je misschien even de externe sdcard eruit halen en weer terug plaatsen).soeskip schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:47:
Met atp75264034-igb-sd werkt het prima zonder fouten, maar dat zal wel komen omdat d sdcard als interne opslag wordt gebruikt ipv extern(?)
Ja; heb er wat mee lopen spelen. Vind het ansich raar dat ie default op 256m staat. Heb 'm omgezet naar 48m (wilde daarmee beginnen met testen), en toen startte die niet meer. Bleef loopen en de audioservice bleef crashen.soeskip schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:34:
Heeft 1 van jullie al eens (met succes) getweaked met de VM heap size?
Toch maar de backup van de build.prop terug gezet.
[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 26-04-2012 13:52 ]
Ik heb ook verschillende waardes geprobeerd maar bij elke waarde tot nu toe dan 256m boot de tablet niet meer. Wel jammerKrypt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:52:
[...]
Ja; heb er wat mee lopen spelen. Vind het ansich raar dat ie default op 256m staat. Heb 'm omgezet naar 48m (wilde daarmee beginnen met testen), en toen startte die niet meer. Bleef loopen en de audioservice bleef crashen.
Toch maar de backup van de build.prop terug gezet.
Goldfingers,Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:49:
greetz.
Misschien een spuit 11 opmerking, misschien de oplossing:
Je bent toch niet aan het upgraden met de adapter er in hoop ik?
mvg,
NTFS geformatteerd?soeskip schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:31:
[...]
SDcard eruit en erin gedaan en terug naar fabrieksinstellingen.
Probleem blijft zich voordoen, wat wel vreemd is is dat ik wel op de sdcard kan browsen dmv de stock explorer. Dus het wordt min of meer wel herkend.
Ik ga deze img even proberen kijken wat dat opleverd: atp75264034-igb-sd
Even op FAT proberen?
Verwijderd
Ik doe nooit een upgrade met de (stroom)adapter er in als je dat soms bedoelt.....maar anniehoe, senks voor het meedenken....