mooi dan zal ik van het weekend aan de 4.0.3-4 versie's verder gaan werken.WoDo1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:10:
@jgelauff, yip die draait op 1200mhz zit net in de systeem info eerst maar even rooten
das goed nieuws, rooten een was appeltje eitjejgelauff schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:12:
[...]
mooi dan zal ik van het weekend aan de 4.0.3-4 versie's verder gaan werken.
lekker ik heb de bluetooth aan de praat gekregen die stond op disabeld in de init.rc nog even de apkjtes over kopiëren en we hebben verbinding met mijn htc incredible s via bluetooth. geweldig!!
gelukt alles werkt weer. bluetooth werkt als van ouds op 2011 versie
[ Voor 36% gewijzigd door WoDo1 op 20-04-2012 05:54 ]
Nadat ik bij mij ook de nieuwe tomtec-firmware heb geinstalleerd, wil de wifi niet meer aan. Met de rom van jgelauff werkte die wel goed.. zeer apart, heb toch echt de ATP7526...
Nog even voor de zekerheid via rkbatchtool een restore gedaan ipv een upgrade, maar ook dan geen wifi. Hij wil gewoon niet aan switchen, hij zoekt dan naar netwerken en schiet dan weer terug naar 'wifi uit'. Net alsof de kernel de verkeerde driver heeft geladen ofzo en de wifi er niet mee kan aanspreken, want precies hetzelfde gedrag had ik als ik bluetooth aan wilde zetten (wat mijn versie dus ook niet heeft).
Reboot eens? Doet je Bluetooth het dan nog?WoDo1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:15:
[...]
das goed nieuws, rooten een was appeltje eitje
lekker ik heb de bluetooth aan de praat gekregen die stond op disabeld in de init.rc nog even de apkjtes over kopiëren en we hebben verbinding met mijn htc incredible s via bluetooth. geweldig!!
gelukt alles werkt weer. bluetooth werkt als van ouds op 2011 versie
Verwijderd
Ja ook na een reboot doet de bluetooth het nog steeds, beter!!jgelauff schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:07:
[...]
Reboot eens? Doet je Bluetooth het dan nog?
PS zit op mijn werk moest even een nieuwe login maken, vandaar WoDo1b, ben natuurlijk gewoon WoDo1
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 08:12 ]
Ik zal de update ook even op mijn ATP7536 zetten, eens zien wat er gebeurd....
Andronymus
Heeft niemand last van de door mij genoemde wifi problemen? Neem aan dat jullie allemaal de 2011 versie (met bluetooth) hebben?
Verwijderd
Officiele ICS van TomTec is voor 2011 versie.
Niet voor 2012 versie, want de Wifi doet het niet meer na de upgrade van mn 2012 versie
Niet voor 2012 versie, want de Wifi doet het niet meer na de upgrade van mn 2012 versie
Verwijderd
Hallo
Voor alle duidelijheid... Is de atp 7659 met voorgeïnstalleerde ICS 4.0 nu dezelfde als de 2012 versie?
jgelauff... maak je voor deze atp 7659 dan ook een 4.0.3-4 - versie aub?
dankjewel
Marc
Voor alle duidelijheid... Is de atp 7659 met voorgeïnstalleerde ICS 4.0 nu dezelfde als de 2012 versie?
jgelauff... maak je voor deze atp 7659 dan ook een 4.0.3-4 - versie aub?
dankjewel
Marc
Verwijderd
het is ook de zelfde build als de vorige 2012 versie alleen de kernel is anders. De 2012 draait op een 3.0.8+ @ubuntu en de 2011 draait op een 3.0.8+ fae. je zou de kernel.img kunnen om wissellen alleen schiet je als 2012 gebruiker daar volgens mij niets mee op. Wat dan is ie gelijk aan de vorige rom. Nu ben ik geen android einstein maar hadden ze hier bij google dan niet de wlan0 en wlan1 voor wifi bedacht. Dan kan je als fabrikant er meerdere wifi drivers in kwijt en start wlan0 niet op dan zou automatische wlan1 opstarten( althans als ik de sdk van android mag geloven). De wpa_supplicant.conf is ook helemaal het zelfde en heb ook geen verschil in de wlan.ko kunnen ontdekken. We gaan de android lectuur er nog maar eens op naslaan want ik wil nu eigenlijk wel eens weten hoe het zit.
Een beetje off-topic maar voor iedereen die het leuk vind :
Ik heb UBUNTU LINUX draaien in Android !!!!
( op mijn TomTec Ultimate 10 , 2012 versie )
Je hoeft niet je tablet te flashen of iets dergelijks, Android blijft gewoon zoals het is ,
Ubuntu runt on top of it zeg maar....
Ook proberen ???
Kijk DEZE instructie, download links staan in de beschrijving onder de video !!!
Ik heb UBUNTU LINUX draaien in Android !!!!
( op mijn TomTec Ultimate 10 , 2012 versie )
Je hoeft niet je tablet te flashen of iets dergelijks, Android blijft gewoon zoals het is ,
Ubuntu runt on top of it zeg maar....
Ook proberen ???
Kijk DEZE instructie, download links staan in de beschrijving onder de video !!!
[ Voor 10% gewijzigd door Olakius op 20-04-2012 12:45 ]
Andronymus
Verwijderd
Wat is de meerwaarde van ubuntu linux in android?
sorry, ben een leek wat linux enz betreft
Geen meerwaarde ,was gewoon even aan het kijken of het kan ... en jawel ... het kan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:06:
Wat is de meerwaarde van ubuntu linux in android?
Denk ook niet dat ik hem zelf zo ga gebruiken hoor, maar best geinig om te zien.
Andronymus
Kan het zijn dat er geen tilt/rotation sensor opzit of dat je die nog moet activeren? Ik heb een spelletje gedownload waar je een toren moet maken en dat je dan moet tilten om een bepaald doel met die toren te raken. Maar dit gaat niet, je zou dit moeten calibreren enzo maar hij doet niets.
ALs ik niet in een app zit dan gaat de tablet perfect naar landscape/portrait mode maar tilt/rotatie gaat dus niet in dez app
ALs ik niet in een app zit dan gaat de tablet perfect naar landscape/portrait mode maar tilt/rotatie gaat dus niet in dez app
H'm... het zou aan de app zelf kunnen liggen. Probeer anders eens een ander spelletje waarbij je tablet moet tilten om te bewegen, bijv CHAOS die werkt op mijn tomtec erg goed ( is een heli - shooter )Cowboy_Henk schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:20:
Kan het zijn dat er geen tilt/rotation sensor opzit of dat je die nog moet activeren? Ik heb een spelletje gedownload waar je een toren moet maken en dat je dan moet tilten om een bepaald doel met die toren te raken. Maar dit gaat niet, je zou dit moeten calibreren enzo maar hij doet niets.
Of Hungry Shark ( spelletje waarbij je met een haai moet zwemmen en eten.... ) of of of.. er zijn er best veel, gewoon even proberen.
[ Voor 8% gewijzigd door Olakius op 20-04-2012 14:35 ]
Andronymus
Ik wilde even de sensors testen nav. Post hierboven. Dus heb een sensor test programma gedownload en gestart. Sinsdien tilt de tablet het scherm dus niet meer. Apps 'zien' de tablet wel draaien (camera draait de icoontjes gewoon mee) maar schermorientatie draait niet meet. Ook na opnieuw aanzetten of rebooten doet ie het niet.
Heb net de tablet opnieuw geinstalleerd omdat ditzelde euvel af en toe voorkwam. Heeft na de reset goed gewerkt totdat ik de sensortest app gedraaid heb. Heb niet zo'n zin om m weer opnieuw te installeren zonder er achter te komen waar het aan ligt.
Weet nog van mijn g1 dat er een optie in de recovery aanwezig was om de sensor te resetten. Deze verwijderde een bestand maar ik kan dit nergens meer vinden. Vraag is natuurlijk ook of het werkt op andriod 4.
Heb net de tablet opnieuw geinstalleerd omdat ditzelde euvel af en toe voorkwam. Heeft na de reset goed gewerkt totdat ik de sensortest app gedraaid heb. Heb niet zo'n zin om m weer opnieuw te installeren zonder er achter te komen waar het aan ligt.
Weet nog van mijn g1 dat er een optie in de recovery aanwezig was om de sensor te resetten. Deze verwijderde een bestand maar ik kan dit nergens meer vinden. Vraag is natuurlijk ook of het werkt op andriod 4.
Heb iets gevonden, misschien heb je er wat aan...Krypt schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:
Ik wilde even de sensors testen nav. Post hierboven. Dus heb een sensor test programma gedownload en gestart. Sinsdien tilt de tablet het scherm dus niet meer. Apps 'zien' de tablet wel draaien (camera draait de icoontjes gewoon mee) maar schermorientatie draait niet meet. Ook na opnieuw aanzetten of rebooten doet ie het niet.
http://forum.ppcgeeks.com...-keeps-resetting-0-a.html
Andronymus
Bedankt, maar dat gaat over een windows mobile apparaat.
Had zelf al wat gevonden : \data\misc\akmd^ verwijderen. Maar die bestaat niet. Reset en restore met titanium doet ie het ook niet meer. Nog maar een reset doen dan maar.
Had zelf al wat gevonden : \data\misc\akmd^ verwijderen. Maar die bestaat niet. Reset en restore met titanium doet ie het ook niet meer. Nog maar een reset doen dan maar.
Aankondiging:
Ik zal een deel van mijn kennis over dit tablet ook gaan delen op: sites.google.com/site/dutchtabs/
Let op: site is nog echt in aanbouw
Ik zal een deel van mijn kennis over dit tablet ook gaan delen op: sites.google.com/site/dutchtabs/
Opbouw ziet er al netjes uit , ik ga je zeker volgen op die site !jgelauff schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:27:
Aankondiging:
Andronymus
Bedoel je niet de 4.0.4 versie?jgelauff schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:12:
[...]
mooi dan zal ik van het weekend aan de 4.0.3-4 versie's verder gaan werken.
Thanks voor de info, Cool dat dat nu duidelijk is waar ze vandaan komen , zat ik er dus naast.jgelauff schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:27:
Aankondiging:
m.v.g
WoDo1
Verwijderd
jgelauff schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 07:07:
[...]
Reboot eens? Doet je Bluetooth het dan nog?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 10:34 ]
Verwijderd
Kun je die versie van jou online zetten met die werkende bleutoothVerwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:09:
[...]
Ja ook na een reboot doet de bluetooth het nog steeds, beter!!
PS zit op mijn werk moest even een nieuwe login maken, vandaar WoDo1b, ben natuurlijk gewoon WoDo1
Geachte,
Ik ben nu al een tijd lang bezig( enkele weken?) bezig mij ultimate 10 ATP7526 versie 4.0.3-3 07-03-2012
flashen met behulp van rkbatchtool.helaas blijft het groene vakje niet te zien. Ik heb het forum al enkele malen doorgelezen en kan niet vinden wat ik fout doe.Mijn pc herkent deRK29Device. De drivers zijn geinstalleert.Maar helaas geen groen vakje ,wat ik ook doe. Wat doe ik toch verkeerd???
Kan iemand mij helpen?
Ik ben nu al een tijd lang bezig( enkele weken?) bezig mij ultimate 10 ATP7526 versie 4.0.3-3 07-03-2012
flashen met behulp van rkbatchtool.helaas blijft het groene vakje niet te zien. Ik heb het forum al enkele malen doorgelezen en kan niet vinden wat ik fout doe.Mijn pc herkent deRK29Device. De drivers zijn geinstalleert.Maar helaas geen groen vakje ,wat ik ook doe. Wat doe ik toch verkeerd???
Kan iemand mij helpen?
@ lopac42 dat wil ik wel doen maar hij is nog niet helemaal stabiel, zo is in de default launcher steeds het Google play icoontje weg andere launchers hebben hier juist weer geen last van, En wat ik heb gedaan is de bluetooth apk en de settings apks ( beide) en system apk uit de vorige rom is de system/app map geplakt. daarna de init.rc gewijzigd en toen die ie het al, niet echt hi-tech. Ben op mijn ander tablet nog even een back up aan het draaien als ie daar klaar kan even kijken of ik de img bestande er goed van afkrijg.Zou geen probleem moeten zijn,Ik heb in de tussen tijd even de apk's voor je geupload linkje onderaan kan je al vast verder.
m.v.g
WoDo1
http://www.mediafire.com/?9o5n6cfhuhec2e6
m.v.g
WoDo1
even een gokje, doe je tablet helemaal uit (echt power of) dan drukje eerst het esc knopje in ( das dan de meeste rechtse ) en dan pas de mini usb kabel er in ( wel de gene die mee geleverd is i.v.m met de Ferriet kern). Dan zou het toch goed moeten zijn.jobor schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:06:
Geachte,
Kan iemand mij helpen?
@jobor: Het scherm van je tablet moet wel uitgeschakeld zijn. Houdt de esc toets ingedrukt en druk tegelijkertijd met een puntig voorwerp (naald, punaise) de reset toets in. Na een tijdje zal het scherm van je tabblet uitgaan, normaal zal nu het tabblad in het groen weergegeven worden in de batchtool.
@ NVDS werkt gewoon de power knop niet dan of zo ?? even ingedrukt houden 3sec of zo en dan Afsluiten. bij mij gaat de tablet dan ook echt helemaal uit.
Helaas dit ook al enkele keren geprobeert en nu weer op jullie advies. Het werkt niet en het vakje blijft grijs. De aansluiting is goed, drivers erop en pc herkent hem.
als je zeker weet dat met het niet aan de driver ligt, dan zou overblijven dat de batch tool geen admin rechten heeft om de usb bus aan te spreken, maar ga er toch wel van uit dat je dat wel doet en dat je de tool als admin uitvoert
@WoDo1b en jobor
Enkel de escape toets ingedrukt te houden, lukt bij mij niet om te upgraden. Ik ben in het bezit van de 2012 versie.
Probeer eens de Rockchip Batch tool, die je kan hier kan downloaden. Je moet dit programma, wel als administrator uitvoeren.
Zo heb ik mijn tablet geüpdatet: Stroomadaptor aangesloten, usb kabel verbonden met computer. Hierna heb ik de esc toets en tegelijkertijd de reset toets met een puntig voorwerp ingedrukt. Hierna vroeg Windows om drivers te installeren. Hierbij heb ik wel zelf Apparaatbeheer naar de driver map moeten sturen. Deze bevindt zich in de map drivers wanneer je Rockchip Batch Tool 1.4 uitpakt en dan apparaatbeheer doorverwijst naar de drivers map, Rockusb. Toen ik dit deed, dan verscheen mijn tablet wel in het groen. Hierna kon ik de rom image flashen.
Enkel de escape toets ingedrukt te houden, lukt bij mij niet om te upgraden. Ik ben in het bezit van de 2012 versie.
Probeer eens de Rockchip Batch tool, die je kan hier kan downloaden. Je moet dit programma, wel als administrator uitvoeren.
Zo heb ik mijn tablet geüpdatet: Stroomadaptor aangesloten, usb kabel verbonden met computer. Hierna heb ik de esc toets en tegelijkertijd de reset toets met een puntig voorwerp ingedrukt. Hierna vroeg Windows om drivers te installeren. Hierbij heb ik wel zelf Apparaatbeheer naar de driver map moeten sturen. Deze bevindt zich in de map drivers wanneer je Rockchip Batch Tool 1.4 uitpakt en dan apparaatbeheer doorverwijst naar de drivers map, Rockusb. Toen ik dit deed, dan verscheen mijn tablet wel in het groen. Hierna kon ik de rom image flashen.
@wodo1WoDo1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:07:
@ lopac42 dat wil ik wel doen maar hij is nog niet helemaal stabiel, zo is in de default launcher steeds het Google play icoontje weg andere launchers hebben hier juist weer geen last van, En wat ik heb gedaan is de bluetooth apk en de settings apks ( beide) en system apk uit de vorige rom is de system/app map geplakt. daarna de init.rc gewijzigd en toen die ie het al, niet echt hi-tech. Ben op mijn ander tablet nog even een back up aan het draaien als ie daar klaar kan even kijken of ik de img bestande er goed van afkrijg.Zou geen probleem moeten zijn,Ik heb in de tussen tijd even de apk's voor je geupload linkje onderaan kan je al vast verder.
m.v.g
WoDo1
volgens mij hoef je helemaal niets in de init.rc te wijzigen, overigens is de init.rc onderdeel van de boot.img en wordt bij iedere reboot overschreven. Het "probleem" van de bluetooth is volgens mij gewoon het ontbreken van de bluetooth apk en zonder bluetooth compileren van de settings.apk e.d.
@lopac42 ik kom dit weekend of er vlak na met de 4.0.3-4 en deze bevat dan de nieuwe kernel op 1.2Ghz en heeft geen last van de standaard bugs, zoals calendar,gallery, google apps die niet blijven staan e.d.
@ jgelauff thanks die conclusie had ik ook. dat die steeds werd over schreven.daarom had ik de apk's in de post hier boven geupload
[ Voor 3% gewijzigd door WoDo1 op 21-04-2012 12:23 ]
Wellicht overbodig, maar toch.jobor schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:20:
Helaas dit ook al enkele keren geprobeert en nu weer op jullie advies. Het werkt niet en het vakje blijft grijs. De aansluiting is goed, drivers erop en pc herkent hem.
Je moet de ESC-toets van de tablet ingedrukt houden, en niet de ECS-toets van je pc/laptop.
Ik heb alle adviezen meermaals geprobeert en zelfs stuurprogrammas verwijdert en opnieuw geinstaleert.Daarna het apparaat verwijdert en opnieuw laten instaleren en toch krijg ik geen groen vakje en kan niet flashen.Ik open ook telkens in adm rechten maar toch????Weet het gewoon niet meer en hoop maar dat er andere methode komt bij de volgende opdate van jeglauff.
Er komt geen andere methode, dus je zal echt de RKbatchtool aan de praat moeten krijgen.jobor schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:44:
Ik heb alle adviezen meermaals geprobeert en zelfs stuurprogrammas verwijdert en opnieuw geinstaleert.Daarna het apparaat verwijdert en opnieuw laten instaleren en toch krijg ik geen groen vakje en kan niet flashen.Ik open ook telkens in adm rechten maar toch????Weet het gewoon niet meer en hoop maar dat er andere methode komt bij de volgende opdate van jeglauff.
tomtec heeft een handleiding:
https://docs.google.com/v...cl8%2520%26%2520Ult10.pdf
Verwijderd
jgelauff: ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe versie op 1.2Ghz,
is het misschien mogelijk om met ClockWorkRecovery te werken, dat zou heel mooi zijn en kan je heel eenvoudig flasheble zip files installeren.
is het misschien mogelijk om met ClockWorkRecovery te werken, dat zou heel mooi zijn en kan je heel eenvoudig flasheble zip files installeren.
je zegt wel :"je zal echt wel de RKbatchtool aan de praat moeten krijgen". zie de handleiding van tomtec. Maar ook dat doe ik al tig keer en toch geen groen vakje.
Weet het ook niet meer helaas.
Weet het ook niet meer helaas.
@ jobor ,
Heb je met andere tool uit de TS zoals de Rkandroid tool dan wel verbinding die update uit mekaar halen is niet zo heel moeilijk. Zo wel heel apart zijn. Ik zou anders toch zeggen dat het een driver issue is of je krijgt de tablet gewoon niet in flash modus op de juiste manier.
deze gebruik ik, drivers staan in de map unified driver zowel voor x86 als x64, je weet het maar nooit.
http://www.mediafire.com/?t6us834cplc2yup
mvg
WoDo1
Heb je met andere tool uit de TS zoals de Rkandroid tool dan wel verbinding die update uit mekaar halen is niet zo heel moeilijk. Zo wel heel apart zijn. Ik zou anders toch zeggen dat het een driver issue is of je krijgt de tablet gewoon niet in flash modus op de juiste manier.
deze gebruik ik, drivers staan in de map unified driver zowel voor x86 als x64, je weet het maar nooit.
mvg
WoDo1
[ Voor 8% gewijzigd door WoDo1 op 21-04-2012 13:31 ]
Heel erg bedankt voor jullie geduld,maar helaas.
Maandag ga ik maar eens contact zoeken met tom tec helpdesk of zij me kunnen helpen met de upgrade service. Kost wel geld maarja moet toch wat.
vr groet
Maandag ga ik maar eens contact zoeken met tom tec helpdesk of zij me kunnen helpen met de upgrade service. Kost wel geld maarja moet toch wat.
vr groet
welke windows versie gebruik je dan, heb ook gelezen dat sommige mensen juist de amd drivers moesten gebruiken op wintel 64.jobor schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:50:
Heel erg bedankt voor jullie geduld,maar helaas.
vr groet
als de tablet uitzet en dan met esc ingedrukt houdend aanzetten, krijg je dan android met een uitroepteken?
Verwijderd
waar woont je Jobor. anders kom je bij mij langs in zwollywood en hangen we hem bij mij aan de bak....kunnen we zien of dat wel lukt.
Ik gebruik windows 7 en als ik hem aanzet met esc ingedrukt dan verschijnt er een anroid met uitroepteken inderdaad.
ik woon in vlissingen ,dus is nogal ver naar Zwolle ,maar wel bedankt voor je aanbod
ik woon in vlissingen ,dus is nogal ver naar Zwolle ,maar wel bedankt voor je aanbod
Dit!Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:13:
too old, too cold
Verwijderd
jgelauff,
kan het zijn dat je (op pagina 113, onderaan) melding maakt van "android 4.0.4 in in combinatie met de laatste kernel met cpu op 1,2 ghz"
=> Is dat dan versie 4.0.3-4 waarover je hier spreekt?
=> Maak je ook een versie voor de tab 7659 ?
Zo straf dat ik op je creaties wacht om pas echt met mijn nieuw verkregen tab te gaan werken.
Ondertussen WIFI probleem opgelost, denk ik... De draadloze router was als zo'n 10 jaar oud en nog iets van 54 mbps. Net een nieuwe Belkin-router gekocht en gaat een pakje sneller (tot 300 mbps)
Wel vreemde wifi-sterkte-verschillen, op zelfde afstand (7m) van de router:
- ontvangst op laptop: 144 Mbps
- ontvangst op tablet: schommelend tussen 52 en 72 Mbps
- Ontvangst op gsm (Sony E Xperia X8): 54 MBps
Is dat ontvangstverschil normaal? Of moet ik de tablet vergelijken met de gsmprestaties?
kan het zijn dat je (op pagina 113, onderaan) melding maakt van "android 4.0.4 in in combinatie met de laatste kernel met cpu op 1,2 ghz"
=> Is dat dan versie 4.0.3-4 waarover je hier spreekt?
=> Maak je ook een versie voor de tab 7659 ?
Zo straf dat ik op je creaties wacht om pas echt met mijn nieuw verkregen tab te gaan werken.
Ondertussen WIFI probleem opgelost, denk ik... De draadloze router was als zo'n 10 jaar oud en nog iets van 54 mbps. Net een nieuwe Belkin-router gekocht en gaat een pakje sneller (tot 300 mbps)
Wel vreemde wifi-sterkte-verschillen, op zelfde afstand (7m) van de router:
- ontvangst op laptop: 144 Mbps
- ontvangst op tablet: schommelend tussen 52 en 72 Mbps
- Ontvangst op gsm (Sony E Xperia X8): 54 MBps
Is dat ontvangstverschil normaal? Of moet ik de tablet vergelijken met de gsmprestaties?
voor een ieder
4.0.4 draait nog verre van stabiel en compleet dus die ga ik nog niet releasen als het wel zover is wordt dat de 4.0.4-1 release.
4.0.3-4 is de vierde generatie van de 4.0.3 roms en die komt er dus binnenkort aan.
met in ieder geval:
apex launcher zal zijn toegevoegd
kernel met 1.2 ghz
aanpassing van enkele tweaks
Er komen 2 roms beide in 2 uitvoeringen:
1 voor de ATP7526 model 2011 (met bluetooth)
1 voor ATP7526 model 2012 en de ATP7659
Er komt 1 uitvoering met externe sdcard als /sdcard en 1 of 2 gb voor apps (volgens mij is 1gb ook ruim voldoen als je toch "alles" kunt verplaatsen)
en een uitvoering met 1gb voor apps en 1,6gb internal flash als sdcard voor mensen zonder extra externe sdcard.
4.0.4 draait nog verre van stabiel en compleet dus die ga ik nog niet releasen als het wel zover is wordt dat de 4.0.4-1 release.
4.0.3-4 is de vierde generatie van de 4.0.3 roms en die komt er dus binnenkort aan.
met in ieder geval:
kernel met 1.2 ghz
Er komt 1 uitvoering met externe sdcard als /sdcard en 1 of 2 gb voor apps (volgens mij is 1gb ook ruim voldoen als je toch "alles" kunt verplaatsen)
en een uitvoering met 1gb voor apps en 1,6gb internal flash als sdcard voor mensen zonder extra externe sdcard.
Verwijderd
Mooie mix, voor ieder een goeie keuze lijkt me! ik heb besloten daar op te wachten ipv een brakke stockrom die toch niet voldoet ! klasse !
@Jegelauff: Misschien klinkt het heel onlogisch, maar ik zou graag een versie hebben met minstens 2 gb internal flash, Ik wil jouw versie eventueel wel zelf aanpassen om dat te bereiken, maar heb geen idee waar ik dat moet aanpassen. ( ik heb namelijk 2 tomtec tablets nu en ik wil op 1 daarvan ubunutu draaien ipv android. Maar om dat te bereiken heb ik om te beginnen 2gb internal flash nodig omdat de ubuntu installatie dat is... )
Kun je me op weg helpen waar ik dat zou kunnen veranderen ?
Andronymus
WoDo1, Ik draai op 64 bits, windows 7 en de pc zegt: Eigenschappen van Newpad-K97 en dit apparaat werkt correct.Stuurprogrammaversie:6.1.7600.16385.Ik krijg toch echt een uitroepteken en weet ook niet wat dat betekend.
Helaas weet ik niet hoe ik de voorbeelden van mijn PC jouw moet laten zien op dit forum.Ik ben maar een leek op dit gebied.
Fijn dat je me wil helpen. Ik krijg veel waarschuwingen dat mijn apparaat niet compatible is met de playstore. Dus kan ik een aantal apps niet gebruiken.Kon eerder wel in de 2.3 versie. Maar toch bijzonder tevreden tot nu toe na allerlei flashes.
vr gr
Helaas weet ik niet hoe ik de voorbeelden van mijn PC jouw moet laten zien op dit forum.Ik ben maar een leek op dit gebied.
Fijn dat je me wil helpen. Ik krijg veel waarschuwingen dat mijn apparaat niet compatible is met de playstore. Dus kan ik een aantal apps niet gebruiken.Kon eerder wel in de 2.3 versie. Maar toch bijzonder tevreden tot nu toe na allerlei flashes.
vr gr
driver installeren en dan komt het goedjobor schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:52:
Bij Configscherm--- Hardware en geluiden---- Apparaten en printers staat er: Onderaan Onbekend(1) en dan RK29 Device . Eigenschappen van RK Device .Dit apparaat werkt correct. Stuurprogramma versie: 1.0 0 0 Fuzhou Rockchip. datum 26-11-2010.
mvg
WoDo1
handmatig zeggen ik wil op mijn pc zoeken en dan ik wil kiezen en dan als maar bladeren kiezenjobor schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:03:
Als ik op bijwerken klik dan komt er:De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geinstalleerd. Er is geen betere of nieuwere stuurprogramma voor het app gevonden.RK29 Device
als je deze hebt
staan ze in de map
unifield driver/ amd64/win7
inderdaad is het heel onlogisch; want wat jij wil is juist een kleinere apps space zodat er meer ruimte vrij blijft, maar echt interessant is dat niet want als je een grotere sdcard gebruikt op basis van de rom met je externe sdcard als /sdcard dan ben je al.Olakius schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:11:
@Jegelauff: Misschien klinkt het heel onlogisch, maar ik zou graag een versie hebben met minstens 2 gb internal flash, Ik wil jouw versie eventueel wel zelf aanpassen om dat te bereiken, maar heb geen idee waar ik dat moet aanpassen. ( ik heb namelijk 2 tomtec tablets nu en ik wil op 1 daarvan ubunutu draaien ipv android. Maar om dat te bereiken heb ik om te beginnen 2gb internal flash nodig omdat de ubuntu installatie dat is... )
wil je zelf partities aanpassen zul je rom moeten openslopen en een andere parameter file moeten maken.
Overigens draai je op jou manier een virtual ubuntu img op je android os en niet native ubuntu op je tablet, dus als je ubuntu wil draaien op je tablet i.p.v android heb je nog wat uitzoek werk, want de arm build van ubuntu zal niet zomaar alle hardware ondersteunen/herkennen.
Ook dit weer geprobeert en helaas.WoDo1 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:06:
[...]
handmatig zeggen ik wil op mijn pc zoeken en dan ik wil kiezen en dan als maar bladeren kiezen
als je deze hebt
staan ze in de map
unifield driver/ amd64/win7
Verwijderd
Man wat ben ik blij met jou !jgelauff schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:51:
voor een ieder
met in ieder geval:
kernel met 1.2 ghz
Wat denken jullie? Is dit onze tablet, alleen dan voor de helft van de prijs?
http://www.trekpleister.n...zine.html#/spreadview/56/
Nvmnd, ik ben blind. Specs lezen!

[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 22-04-2012 00:09 ]
too old, too cold
Verwijderd
Lijkt wel het zelfde en een stuk goedkoper ook nog .Negakinu schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:39:
Wat denken jullie? Is dit onze tablet, alleen dan voor de helft van de prijs?
Bewuste toestel heeft slechts 512 Mb DDR3 RAM ipv 1 Gb en enkel een 1,3 MP camera ipv 2 MP camera. Mist bovendien een front facing camera.
form factor ziet er hetzelfde uit idd. Hebben natuurlijk het raden naar "multitouch". 10, 5,4,2 simulteous touches.
Tomtec/xiron heeft 10 touches.
Maar blijft een zeer goede prijs.
form factor ziet er hetzelfde uit idd. Hebben natuurlijk het raden naar "multitouch". 10, 5,4,2 simulteous touches.
Mijn adaper is dus defect en er wordt een nieuwe opgestuurd. De uiteinde is blijven hangen in m'n tablet. Alleen ik weet niet hoe ik het eruit moet halen, zie foto.

Zou iemand eens AndroSensor kunnen installeren en zeggen wat hij bij de accelerometer bij de z as weergeeft?
Bij een factoryreset geeft ie bij mij altijd 0 aan; dan werkt autorotation wel. Maar na een 1e reboot geeft ie =19 aan en werkt autorotation niet meer.
Ik vraag me dus af of die z as uberhaupt iets moet aangeven. Misschien de rom nog eens flashen;die zal wel wat meer wissen dan een factory reset. En anders ga ik terug naar stock;en als ie daar niet werkt dan gaat ie retour.
Bij een factoryreset geeft ie bij mij altijd 0 aan; dan werkt autorotation wel. Maar na een 1e reboot geeft ie =19 aan en werkt autorotation niet meer.
Ik vraag me dus af of die z as uberhaupt iets moet aangeven. Misschien de rom nog eens flashen;die zal wel wat meer wissen dan een factory reset. En anders ga ik terug naar stock;en als ie daar niet werkt dan gaat ie retour.
Ja een virutal Ubuntu heb ik inderdaad al op mijn Android draaien, daar hoef ik de rom niet voor aan te passen.jgelauff schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:10:
[...]
inderdaad is het heel onlogisch; want wat jij wil is juist een kleinere apps space zodat er meer ruimte vrij blijft, maar echt interessant is dat niet want als je een grotere sdcard gebruikt op basis van de rom met je externe sdcard als /sdcard dan ben je al.
wil je zelf partities aanpassen zul je rom moeten openslopen en een andere parameter file moeten maken.
Overigens draai je op jou manier een virtual ubuntu img op je android os en niet native ubuntu op je tablet, dus als je ubuntu wil draaien op je tablet i.p.v android heb je nog wat uitzoek werk, want de arm build van ubuntu zal niet zomaar alle hardware ondersteunen/herkennen.
Maar ik ga er eens mee aan de slag. Bedankt voor de uitleg !
Andronymus
Past een hele fijne pincet niet ?Cabo schreef op zondag 22 april 2012 @ 03:28:
Mijn adaper is dus defect en er wordt een nieuwe opgestuurd. De uiteinde is blijven hangen in m'n tablet. Alleen ik weet niet hoe ik het eruit moet halen, zie foto.
[afbeelding]
Of anders, maar dat is risicovol.... een heeel fijn boortje een klein stukje er in boren en dan met een tangetje er uit trekken ?
Andronymus
Geweldig! Nu al bedankt.jgelauff schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:51:
voor een ieder
met in ieder geval:
kernel met 1.2 ghz
Verwijderd
Jgelauff,
amai, wat blijf je geven zeg! Nog steeds een dikke pluim en stevige dankjewel voor al je werk!
Ik denk dat ik dus nu het antwoord ken op mijn model. Ik begrijp dus dat er nu 3 modellen van de ultimate 10 bestaan:
- de ATP7526 model 2011 (met bluetooth)
- de ATP7526 model 2012 (zonder bluetooth)
- en de ATP7659 (zonder bluetooth)
En het is de ATP 7659 dat ik dus heb... (volgens wat aan de achterzijde staat gedrukt)
Vraagjes:
- Kan zo'n USB-bluetoothstickje aangesloten en werkend gekregen worden op de ATP 7659 ?
- Iemand een antwoord op mijn wifivraag van pagina 118, onderaan ?
- Is het mogelijk om bij volgende updates iets te voorzien dat de tablet niet volledig wordt gewist. Ik bedoel, update dat enkel het vorige besturingssysteem overschrijft, zonder dat je eerst van alles eerst een backup moet maken en nadien terug installeren en ook heel je gewenste vormgeving (bv apk's samen in groepjes zetten) opnieuw moet doen.
amai, wat blijf je geven zeg! Nog steeds een dikke pluim en stevige dankjewel voor al je werk!
Ik denk dat ik dus nu het antwoord ken op mijn model. Ik begrijp dus dat er nu 3 modellen van de ultimate 10 bestaan:
- de ATP7526 model 2011 (met bluetooth)
- de ATP7526 model 2012 (zonder bluetooth)
- en de ATP7659 (zonder bluetooth)
En het is de ATP 7659 dat ik dus heb... (volgens wat aan de achterzijde staat gedrukt)
Vraagjes:
- Kan zo'n USB-bluetoothstickje aangesloten en werkend gekregen worden op de ATP 7659 ?
- Iemand een antwoord op mijn wifivraag van pagina 118, onderaan ?
- Is het mogelijk om bij volgende updates iets te voorzien dat de tablet niet volledig wordt gewist. Ik bedoel, update dat enkel het vorige besturingssysteem overschrijft, zonder dat je eerst van alles eerst een backup moet maken en nadien terug installeren en ook heel je gewenste vormgeving (bv apk's samen in groepjes zetten) opnieuw moet doen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 10:18 ]
Niet hier, daar is V&A voor
[ Voor 100% gewijzigd door janvanduschoten op 22-04-2012 14:06 ]
Andronymus
Verwijderd
Jeetje, 'uiteinde' van de adapter (stekker?) in de tablet blijven hangen? Dat moet hard gegaan zijn? Als dat niet tot beschadiging van de connector in de tablet heeft geleid dan is het een oerdegelijk ding, die tablet!Cabo schreef op zondag 22 april 2012 @ 03:28:
[afbeelding]
Als je 'm openmaakt zodat je de connector kan zien dan kan je er wellicht voldoende bij om het afgebroken (?) stekkertje eruit te halen. Kijk eens naar hardware foto's die ook vooraan in deze thread staan (pagina 1 - Foto's Binnenwerk). Op de eerste foto zie je rechtsboven de connector geloof ik. Er is ook een uitstekende hardware gids gemaakt, daarin staat geloof ik beschreven hoe je 'm het beste open kan maken.
(tik 'hardware gids' in het zoekvakje rechtsboven in het scherm, dan onderste match voor een link).
Ik heb echt een miniscule pincet nodig... Zal morgen langs de bouwmarkt gaan.Olakius schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:48:
[...]
Past een hele fijne pincet niet ?
Of anders, maar dat is risicovol.... een heeel fijn boortje een klein stukje er in boren en dan met een tangetje er uit trekken ?
Bedankt!Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:30:
[...]
Jeetje, 'uiteinde' van de adapter (stekker?) in de tablet blijven hangen? Dat moet hard gegaan zijn? Als dat niet tot beschadiging van de connector in de tablet heeft geleid dan is het een oerdegelijk ding, die tablet!
Als je 'm openmaakt zodat je de connector kan zien dan kan je er wellicht voldoende bij om het afgebroken (?) stekkertje eruit te halen. Kijk eens naar hardware foto's die ook vooraan in deze thread staan (pagina 1 - Foto's Binnenwerk). Op de eerste foto zie je rechtsboven de connector geloof ik. Er is ook een uitstekende hardware gids gemaakt, daarin staat geloof ik beschreven hoe je 'm het beste open kan maken.
(tik 'hardware gids' in het zoekvakje rechtsboven in het scherm, dan onderste match voor een link).
Hoi WoDo1,
Custom 4.01 Rom , Custom 4.0.3 en Custom versie 4.03-2 lukten goed.Alleen versie 4.03-3 metbehulp van RKbatch tool lukt dus niet( geen groen vakje).
Ik open ook telkens als admin.De rkandroid uit de topic start werkt perfect.
gr
jobor
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WoDo1
Ah ah zeg dan maar exact welke versie je wil. Dan trek ik die even uit elkaar en dan kan je de rkandroid gebruiken. das niet zo veel werk
mvg
Olav
--------------------------------------------------------------------------------
Verzonden op zondag 22 april 2012 12:55
--------------------------------------------------------------------------------
WoDo1
had je dit toolje trouwens ook al geprobeerd ?
http://www.mediafire.com/?x1p8bs4gwnccj84
Hoi Olav'
het is gelukt. Alles doet het grandioos. Zonder jouw hulp en tooltje was me dit nooit gelukt.
Ik ben je erg dankbaar.
Ik heb weer alle apps die ik ook had bij 2.3. Hij is nu snel enz.
Als er weer een update is kan ik dan weer jouw tooltje gebruiken?
In ieder geval heel erg bedankt.
Vr gr johan
Custom 4.01 Rom , Custom 4.0.3 en Custom versie 4.03-2 lukten goed.Alleen versie 4.03-3 metbehulp van RKbatch tool lukt dus niet( geen groen vakje).
Ik open ook telkens als admin.De rkandroid uit de topic start werkt perfect.
gr
jobor
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WoDo1
Ah ah zeg dan maar exact welke versie je wil. Dan trek ik die even uit elkaar en dan kan je de rkandroid gebruiken. das niet zo veel werk
mvg
Olav
Verzonden op zondag 22 april 2012 12:55
WoDo1
had je dit toolje trouwens ook al geprobeerd ?
Hoi Olav'
het is gelukt. Alles doet het grandioos. Zonder jouw hulp en tooltje was me dit nooit gelukt.
Ik ben je erg dankbaar.
Ik heb weer alle apps die ik ook had bij 2.3. Hij is nu snel enz.
Als er weer een update is kan ik dan weer jouw tooltje gebruiken?
In ieder geval heel erg bedankt.
Vr gr johan
Hoi WoDo1
Als je jouw tooltje
gebruikt in plaats van de RK batchtool dan lukt het ook erg goed. Vooral zoals ik als ik geen groen vlakje krijg ,wat ik ook probeer.
Nogmaals zomder jouw was me dat nooiot gelukt.Bedankt
Als je jouw tooltje
gebruikt in plaats van de RK batchtool dan lukt het ook erg goed. Vooral zoals ik als ik geen groen vlakje krijg ,wat ik ook probeer.
Nogmaals zomder jouw was me dat nooiot gelukt.Bedankt
@ Jobor Thanks, het tooltje is van Rockchip (je zou hun dus moeten bedanken, 谢谢 Rockchip of zo iets) en is hier ook al vaker voorbij gekomen. Blij dat het gelukt is, veel plezier met je tablet.
m.v.g
WoDo1
m.v.g
WoDo1
Hebben jullie wellicht tips waar ik op kan letten als ik deze aanbieding bij de trekpleister besluit aan te schaffen?Master_Blaster schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:40:
Bewuste toestel heeft slechts 512 Mb DDR3 RAM ipv 1 Gb en enkel een 1,3 MP camera ipv 2 MP camera. Mist bovendien een front facing camera.
Helaas het is hier niet het aankoopadvies topic voor tabletslavalamp schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:52:
[...]
Hebben jullie wellicht tips waar ik op kan letten als ik deze aanbieding bij de trekpleister besluit aan te schaffen?
Ik moet zeggen dat ik de website van Tomtec erg misleidend vind. Er staat nergens dat er onderscheid is tussen de 2011 en 2012 versies van de tablet, en de firmware die je kan downloaden werkt dus alleen goed op de 2011 versie, want op 2012 werkt Wifi niet. Dus na het uitstapje naar de officiele firmware weer terug naar de versie 4.0.3-3 van jgelauff. Hoop dat je de 4.0.3-4 versie snel af hebt zodat de cpu weer op 1200mhz loopt!
ik heb de 2011 versie stabiel, de 2012 werk ik vanavond aan verder. Ik beloof niets maar misschien nog vanavond anders wordt het woensdagzjeeraar84 schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:11:
Ik moet zeggen dat ik de website van Tomtec erg misleidend vind. Er staat nergens dat er onderscheid is tussen de 2011 en 2012 versies van de tablet, en de firmware die je kan downloaden werkt dus alleen goed op de 2011 versie, want op 2012 werkt Wifi niet. Dus na het uitstapje naar de officiele firmware weer terug naar de versie 4.0.3-3 van jgelauff. Hoop dat je de 4.0.3-4 versie snel af hebt zodat de cpu weer op 1200mhz loopt!
ik heb de 2011 versie stabiel, de 2012 werk ik vanavond aan verder. Ik beloof niets maar misschien nog vanavond anders wordt het woensdag
Ik heb mijn Tomtec 2012 versie geupdate naar de 4.0.3-3 custom rom. daarbij heb ik de tweede optie genomen:
2. Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB als default sd-sdcard voor data zoals foto's muziek en de extra sdcard als external_sd: 4.0.3-3-isd
Nu wilde ik een game installeren en kwam hij me vertellen dat er geen plaats meer was op de sdcard. Bij nazicht blijkt dat ik 0MB vrij heb op de SDcard.
Ik heb dan de apps die op mn sdcard staan gemoved naar de tablet, maar nu heb ik nog steeds maar 68MB vrij. Hier staan geen filmpjes in noch muziek. Zelfs als ik de sdcard formateer blijft deze 508MB in gebruik nemen.
Onder de settings - Storage staat het volgende:
Total Space: 575MB
Apps: 196MB
Pictures, Video: 1.34MB
Available: 67.88MB
Volgens mij is de totale gebruikte plaats + available maar 265.22MB en geen 575MB.
Waar is de andere 309,78MB naar toe?
Zijn er nog die dit hebben?
De interne storage gaat ook lopen met enkele MB's (total: 1970MB, Apps (571) + available (1250) = 1821)
Edit: Blijkbaar zetten heel wat apps data op de mnt/sdcard. in de settings zie je dat niet. Als je ES File explorer gebruikt kan je daar de sd card analyst opstarten. Dat laat je mooi zien waar de grootste gebruikers zitten...
Ben aan het opkuisen.
2. Versie met 2gb ruimte om apps te installeren met 567MB als default sd-sdcard voor data zoals foto's muziek en de extra sdcard als external_sd: 4.0.3-3-isd
Nu wilde ik een game installeren en kwam hij me vertellen dat er geen plaats meer was op de sdcard. Bij nazicht blijkt dat ik 0MB vrij heb op de SDcard.
Ik heb dan de apps die op mn sdcard staan gemoved naar de tablet, maar nu heb ik nog steeds maar 68MB vrij. Hier staan geen filmpjes in noch muziek. Zelfs als ik de sdcard formateer blijft deze 508MB in gebruik nemen.
Onder de settings - Storage staat het volgende:
Total Space: 575MB
Apps: 196MB
Pictures, Video: 1.34MB
Available: 67.88MB
Volgens mij is de totale gebruikte plaats + available maar 265.22MB en geen 575MB.
Waar is de andere 309,78MB naar toe?
Zijn er nog die dit hebben?
De interne storage gaat ook lopen met enkele MB's (total: 1970MB, Apps (571) + available (1250) = 1821)
Edit: Blijkbaar zetten heel wat apps data op de mnt/sdcard. in de settings zie je dat niet. Als je ES File explorer gebruikt kan je daar de sd card analyst opstarten. Dat laat je mooi zien waar de grootste gebruikers zitten...
Ben aan het opkuisen.
[ Voor 10% gewijzigd door BlueDevilDuckie op 23-04-2012 15:47 ]
Verwijderd
Alleen het downloaden van de software duurde een aantal uur, terwijl ik net de van deze forum ter beschrikbaar gestelde software gedownload heb ...... en die was er binnen een paar minuten.
Mede ook omdat volgens het lezen hier, het duidelijk is dat de die van tomtec van mindere kwaliteit is en er binnenkort weer een update hier zal volgen
In ieder geval bedankt voor alle berichten, mensen hebben er veel aan. Vooral de 'wij" die minder verstand hebben van tablets

Hoop dat het me lukt en ik vanavond met mijn geupdate tab kan spelen.
grtjes
Verwijderd
ze hebben het bij tom-tec ook gesnapt dat de update niet werkt op het 2012 model.
de update is offline en de nieuwsberichten zijn verdwenen
Net de custom rom opnieuw geflasht maar autorotation werkt nog steeds niet.
Nu bezig met de stockrom erop te flashen en kijken of ie daar wel werkt. Als dat niet het geval is, dan gaat ie terug in de doos en retour naar de blokker. Is namelijk erg vervelend dat je het scherm niet meer kunt draaien.
Ik hoop overigens wel dat ze 'm kunnen vervangen voor een nieuwe. Want voor de rest vind ik het een fijne tablet. Alleen jammer dat bij mij dus de accelerometer het blijkbaar niet meer doet.
Kan iemand nog eens kijken met AndroSensor en vertellen wat hij bij de accelerometer bij de z as weergeeft? Bij mij is ie 0 of -19. Geeft geen tussenliggende waardes en als ie -19 aangeeft, werkt autorotation niet meer.
Nu bezig met de stockrom erop te flashen en kijken of ie daar wel werkt. Als dat niet het geval is, dan gaat ie terug in de doos en retour naar de blokker. Is namelijk erg vervelend dat je het scherm niet meer kunt draaien.
Ik hoop overigens wel dat ze 'm kunnen vervangen voor een nieuwe. Want voor de rest vind ik het een fijne tablet. Alleen jammer dat bij mij dus de accelerometer het blijkbaar niet meer doet.
Kan iemand nog eens kijken met AndroSensor en vertellen wat hij bij de accelerometer bij de z as weergeeft? Bij mij is ie 0 of -19. Geeft geen tussenliggende waardes en als ie -19 aangeeft, werkt autorotation niet meer.
tja waarom verbaasd me dat nietVerwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:05:
ze hebben het bij tom-tec ook gesnapt dat de update niet werkt op het 2012 model.
@ Krypt, Net even AndroSensor geïnstalleerd voor je en dan geeft het programma bij mij als de tablet plat ligt 9.787 m/s² aan en als ik de tablet recht op zet is het 0.304m/s².
m.v.g
WoDo1
m.v.g
WoDo1
Verwijderd
jgelauff
Hallo, ik heb maar de stoute schoenen aangedaan, en de update van tomtec geinstalleerd, ben ik niet erg tevreden over, ook kon je bij tomtec geen hotspot instellen,en toen ik eenmaal wist hoe het moest, heb ik daarna de 403.3.3 van jou geinstalleerd, die vind ik toch wat gebruiksvriendelijker, alleen sommige applicaties worden gelijk afgesloten, zoals sygic navigatie, mijn vraag aan jou is zit er in deze tablet ook GPS?? en is het mogelijk om toch een dongel zte MF190 aan te sluiten? ik kan nog steeds geen apn's instellen, ik vermoed dat ie de dongel niet herkent. En is de nova launcher beter als de gewone launcher??
Ik vind het tof dat je dit allemaal voor ons doet, en beschikbaar stelt, ga vooral zo door....
Hallo, ik heb maar de stoute schoenen aangedaan, en de update van tomtec geinstalleerd, ben ik niet erg tevreden over, ook kon je bij tomtec geen hotspot instellen,en toen ik eenmaal wist hoe het moest, heb ik daarna de 403.3.3 van jou geinstalleerd, die vind ik toch wat gebruiksvriendelijker, alleen sommige applicaties worden gelijk afgesloten, zoals sygic navigatie, mijn vraag aan jou is zit er in deze tablet ook GPS?? en is het mogelijk om toch een dongel zte MF190 aan te sluiten? ik kan nog steeds geen apn's instellen, ik vermoed dat ie de dongel niet herkent. En is de nova launcher beter als de gewone launcher??
Ik vind het tof dat je dit allemaal voor ons doet, en beschikbaar stelt, ga vooral zo door....
Verwijderd
Helaas dat zit er niet in, dus apps die dat vereisen zullen niet werken.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:32:
zit er in deze tablet ook GPS??
Nou, de sensor doet het weer. Had eerst de custom opnieuw geflasht, maar dat hielp niet. Daarna de stockrom maar dat hielp niet.
Heb toen een beetje frustie op de achterkant gemept met vlakke hand en ineens sprong het scherm over. Androsensor geeft nu ook goede waardes aan en hij blijft niet meer op 1 waarde hangen.
Dus toch hardware foutje;maar hij doet het weer. Nog even wachten op de rom van jgelauff en dan weer heerlijk opnieuw inrichten.
Bedank wodo1 voor het testen. Wist dat ie toch een goede z waarde moest geven, en gepast geweld schijnt soms toch goed te doen
Heb toen een beetje frustie op de achterkant gemept met vlakke hand en ineens sprong het scherm over. Androsensor geeft nu ook goede waardes aan en hij blijft niet meer op 1 waarde hangen.
Dus toch hardware foutje;maar hij doet het weer. Nog even wachten op de rom van jgelauff en dan weer heerlijk opnieuw inrichten.
Bedank wodo1 voor het testen. Wist dat ie toch een goede z waarde moest geven, en gepast geweld schijnt soms toch goed te doen
Sowieso geen GPS aan boord, dus kan zijn dat Sygic daarom direct de hakken in het zand zet. Als je de 2012 versie van het tablet hebt, heb je helaas dus ook geen bluetooth... als je een werkende bluetooth-dongle kunt vinden, kun je evt. via bluetooth koppelen aan een externe bluetooth GPS muis (voor 2 tientjes te koop op MP).Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:32:
jgelauff
...alleen sommige applicaties worden gelijk afgesloten, zoals sygic navigatie, mijn vraag aan jou is zit er in deze tablet ook GPS??...
It's more fun to compute
Verwijderd
[quote]jgelauff schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:18:
[...]
tja waarom verbaasd me dat niet
[/quo
Toch gek op de Xiron website is hij er ook af.De xiron is er toch maar in 1 versie alleen de 2011 versie .
Maar goed we wachteop jgelauff die versie is altijd beter dan die originele Xiron/tomtec versies.
Is het niks voor tomtec/xiron om de versies van jgelauff als update beschikbaar te stellen.
[...]
[/quo
Toch gek op de Xiron website is hij er ook af.De xiron is er toch maar in 1 versie alleen de 2011 versie .
Maar goed we wachteop jgelauff die versie is altijd beter dan die originele Xiron/tomtec versies.
Is het niks voor tomtec/xiron om de versies van jgelauff als update beschikbaar te stellen.
Uhuh...TomTec/Xiron de mooie sier laten maken met JGelauff zijn bloed-zweet en tranenwerk..Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:55:
[quote]jgelauff schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:18:
[...]
[/quo
Ik denk dat JGelauff dan sowieso ff een HELE GROTE "DONATE" button bij de upload zou moeten zetten...
It's more fun to compute