Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Andronymus
160ricardo70 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:56:
hallo tweakers ik heb met mijn lcd densety loppen rommelen ,maar nu worden mijn apps niet meer herkend in market .Weet iemand hier hier de originele settings van het lcd scherm ?
Gisterenavond de Android 4.0.3-3 rom erop gezet.
Werkt perfect!!
De uitleg is perfect, het enige wat mis ging was dat ik tot 2 maal toe de ESC-toets van de PC ingedrukt hield in plaats van de ESC-toets van het tablet, en dan werkt het dus niet
Dat lijkt het voor mij ook verholpen te hebben. Nadeel(tje) van deze workaround lijkt mij dat de batterij sneller leegloopt omdat het verbruik tijdens standby omhoog gaat. Ik heb ook de Google agenda via Exchange ingesteld, en dat werkt op zich prima.Olakius schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:25:
@Remco41: Thx voor de tip over Wifi op altijd aan zetten, had ik zelf nog niet gevonden en mijn wifi (stock rom ics ) ging inderdaad altijd uit in slaapstand en na ' wakker worden ' soms moeilijk aan. Is nu verholpen door je tip.
Wel een nieuw probleem ontdekt: het kan niet vloeiend filmpjes afspelen die ik met mijn DSLR heb gemaakt. En een opmerking voor linkshandigen (zoals ik): het houdt niet echt prettig vast met de rechterhand. In landscape houding is de rechterkant dikker door de aansluitingen, in portrait zitten scherpe knoppen rechts beneden. In de linkerhand voelt de tablet een stuk prettiger aan.
Overigens wil ik niet te kritisch klinken: alles bij elkaar ben ik best tevreden met wat de tomtec biedt voor zijn geld. Het enige (overgebleven) echte probleem is dat het niet met Wifi verbinding kan maken op mijn werk. In hoeverre kunnen de Wifi connectie problemen worden opgelost door een custom rom?
Verwijderd
Zou je me misschien preciezer aan kunnen geven welke hoes dat is? Hoe zit zo'n hoes aan de achterkant vast eigenlijk?Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:39:
Als je hem niet lekker vindt vasthouden kan ik echt de Targus hoes voor Ipad aanraden. Je kan met deze hoes de tablet schuin op je schoot zetten zonder de tablet vast te houden. Tevens ideaal om film te kijken en je kan met 2 handen typen. Ik wil niet meer zonder.
Zal eens kijken of ik een apart topic ervoor kan maken.
Het gaat om het type THZ022EU.
Ik gebruik deze ook en werkt perfect. Alleen de ESC-knop zit half onder een leertje, maar daar heb je geen last van.
Er zijn er hier in ieder geval nog een paar te koop.
http://www.cdromland.nl/i...tion=producten&mailid=860
Zal het bluetooth toetsenbord werken op onze tablet?
http://www.xenos.nl/webaanbieding/ipad-hoes-met-toetsenbord
Ze hebben ze in de winkel ook zonder toetsenbord, volgens de doos geschikt voor iPad1 en iPad2.
Thanks guys!Remco41 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:58:
De Targus iPad Truss Case 9,7" wordt niet meer gemaakt. Er zijn nog wel restanten te koop.
Het gaat om het type THZ022EU.
Ik gebruik deze ook en werkt perfect. Alleen de ESC-knop zit half onder een leertje, maar daar heb je geen last van.
Er zijn er hier in ieder geval nog een paar te koop.
http://www.cdromland.nl/i...tion=producten&mailid=860
Verwijderd
ics 4.0
voor de 7 inch versie https://helpdesk.tom-tec....-atf3657-excellent-7.aspx
Is deze ook geschikt voor onze 10 inch versie.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 16:30 ]
Nee, de 7inch versie is NIET geschikt voor de 10 inch TomTecVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:27:
Op de tomtec website
ics 4.0
Andronymus
Het blutooth toetsenbord zal werken als je een tablet hebt waar blu tooth in zit, dus niet op de 2012 modellen van TomTec....ArnoJeroen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:15:
Aanbieding bij de Xenos.
Zal het bluetooth toetsenbord werken op onze tablet?
Ze hebben ze in de winkel ook zonder toetsenbord, volgens de doos geschikt voor iPad1 en iPad2.
p.s. ik hou het zelf op een hoesje met USB toetsenbord, kost aanzienlijk minder energie van de tablet dan blutooth
Andronymus
If it aint broke, fix it till it is!
Er is bij BS ook een 9.7" versie te koop speciaal voor deze tablet.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:27:
Op de tomtec website
ics 4.0
Het staat alleen nergens op een site. Kost ook € 24,95
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
gewoon tom-tec mailenCabo schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:23:
Wie kan mij helpen een nieuwe oplader te vinden. Ik kan niet echt één vinden op ebay of een andere chinese webwinkel. Die van mij heb ik kapot gemaakt.
[ Voor 96% gewijzigd door ricardo70 op 13-04-2012 22:37 ]
De Tomtec Ultimate10 past NIET in deze folio stands. Ik heb het geprobeerd in de winkel, hij is te groot.ArnoJeroen schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:15:
Aanbieding bij de Xenos. Zal het bluetooth toetsenbord werken op onze tablet?
Misschien dat je ze nog wel kunt gebruiken als steun terwijl je bijvoorbeeld een film bekijkt, of terwijl je op het toetsenbord aan het typen bent maar dat weet ik niet zeker.
Het is een Bluetooth toetsenbord dus hij zou moeten werken met een versie 2011 Tomtec. De Tomtec van 2012 heeft geen Bluetooth aan boord. Op het toetsenbord zit ook een micro USB aansluiting, maar of die alleen voor opladen gebruikt wordt of dat je daar ook de Tomtec op kunt aansluiten durf ik niet te zeggen. Weet iemand dat?
Neem je tijd, alle hulp is welkom en jij lijkt op dit moment de enige met de nodige kennis over het tweaken van deze romsjgelauff schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:58:
De nieuwe custom rom neemt wat meer tijd in beslag, ik ben bezig om android 4.0.4 in combinatie met de laatste kernel met cpu op 1,2 ghz aan de praat te krijgen, door mijn uitstapje naar de 8 inch versie deze week (ja mijn vrouw wou ook graag ics en zij heeft de 8 inch versie) ben ik achter een paar tweaks gekomen die de snelheid negatief beïnvloeden en ben dus nog volop aan het testen.
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
Hier de link naar Redcoon. http://www.redcoon.nl/B26...olio-Truss-THZ022EU_Caseshenk99 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:41:
[...]
Zou je me misschien preciezer aan kunnen geven welke hoes dat is? Hoe zit zo'n hoes aan de achterkant vast eigenlijk?
Nu stoppen we weer met de hoesendiscussie voordat er weer terecht geklaagd wordt. Hoop dat je ermee geholpen bent.
Hij past dus wel.jack2 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:04:
[...]De Tomtec Ultimate10 past NIET in deze folio stands. Ik heb het geprobeerd in de winkel, hij is te groot.
Misschien dat je ze nog wel kunt gebruiken als steun terwijl je bijvoorbeeld een film bekijkt, of terwijl je op het toetsenbord aan het typen bent maar dat weet ik niet zeker.
Het is een Bluetooth toetsenbord dus hij zou moeten werken met een versie 2011 Tomtec. De Tomtec van 2012 heeft geen Bluetooth aan boord. Op het toetsenbord zit ook een micro USB aansluiting, maar of die alleen voor opladen gebruikt wordt of dat je daar ook de Tomtec op kunt aansluiten durf ik niet te zeggen. Weet iemand dat?
Gisteren nog even naar de Xenos gereden, en in de winkel het tablet (Xiron) in de hoes geschoven, zit als gegoten. Sommige knoppen en de camera worden door de randen afgedekt, maar dat is eenvoudig met een schaar en perforator op te lossen. De bluetooth-functie werkt prima. De usb is alleen voor het opladen bedoeld.
Ik ben erg tevreden met een toetsenbordhos voor slechts €14,95.
[ Voor 5% gewijzigd door ArnoJeroen op 14-04-2012 15:10 ]
Vrouwen!jgelauff schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:58:
De nieuwe custom rom neemt wat meer tijd in beslag, ik ben bezig om android 4.0.4 in combinatie met de laatste kernel met cpu op 1,2 ghz aan de praat te krijgen, door mijn uitstapje naar de 8 inch versie deze week (ja mijn vrouw wou ook graag ics en zij heeft de 8 inch versie) ben ik achter een paar tweaks gekomen die de snelheid negatief beïnvloeden en ben dus nog volop aan het testen.
merk wel dat ie soms de weg wel eens kwijt is en meteen meerdere aanslagen registreerd. mischien heeft dat te maken met het type veld waarin je typt, want in dit tekstveld komt het niet vaak voor, in een autocomplete scherm wel bijvoorbeeld.
nu ik mijn bluetooth muis ook nog gekoppeld heb,lijkt het net een laptop
It's more fun to compute
Ik heb maar 1 versie uitgebracht, ben er nog mee bezig deze om te bouwen naar apk zodat iedereen er wat aan heeft en niet alleen windows gebruiker. tevens is mijn model 2012 onderweg en kan niet wachten op die open te slopen. Wil wel eens weten wat voor wifi ze daar nu in gebruiken.Catsefrats schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 18:02:
Ik kan blijkbaar niet zo goed met de zoekfunctie hier overweg. Ik zoek de nwste versie van de hardwaregids, die ik laatst voorbij zag komen. Iemand ff een linkje voor me? (is geen luiheid hoor)
bij deze het linkje
http://www.mediafire.com/download.php?dj8me87hoan7szr
mvg
WoDo1
Thnx Wodo1!WoDo1 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:57:
[...]
Ik heb maar 1 versie uitgebracht, ben er nog mee bezig deze om te bouwen naar apk zodat iedereen er wat aan heeft en niet alleen windows gebruiker. tevens is mijn model 2012 onderweg en kan niet wachten op die open te slopen. Wil wel eens weten wat voor wifi ze daar nu in gebruiken.
bij deze het linkje
http://www.mediafire.com/download.php?dj8me87hoan7szr
mvg
WoDo1
K moet tóch maar es de spreekwoordelijke koe bij de hoorns vatten en mun glasplaat zonder brokken verwijderen om het stof er onder vandaan te krijgen. Had jouw gids nodig omdat ik niet meer exact wist, waar de bankpas o.i.d. tussen te prikken en zo...
Is de föhnmethode te preferen boven de bankpasversie? (combi zou natuurlijk nog beter zijn
It's more fun to compute
Tot nu toe erg positief hierover.
Enige minpuntje wat we zijn tegengekomen is dat tot nu toe de tablet na enig gebruikt niet meer uit wil d.m.v. de powerknop.
Alleen een reset door het pinnetje aan de achterkant in te drukken is de tablet uit te krijgen.
Daarna werkt het knopje weer en kan de tablet worden uitgezet, echter na verloop van tijd (soms al naar een paar uur) is het geheel weer hetzelfde.
In eerste instantie zat ik te denken aan mogelijke apps die de boel dwars liggen (Comic Reader, Movie player, of minigames), maar ook bij alleen het gebruik van de ebook reader gebeurt hetzelfde.
Iemand mogelijk een idee waar dit aan kan liggen en mogelijk een oplossing?
Dank voor je reactie.NVDS schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:51:
Je moet de powertoets gedurende 3 tal seconden ingedrukt houden, dan pas krijg je de bevestiging of je de tablet wil uitzetten. Anders zet je de tablet in slaapstand.
Klopt: na een reset werkt het idd door 3 seconde de powertoets ingedrukt te houden.
Kort indrukken is de slaapstand.
Echter na gebruik van de tablet werkt dit niet meer en reageert de powertoets helemaal niet meer (zowel slaapstand als de 3 seconde mogelijkheid).
Ik had het over de Tomtec Ultimate10. Zonder de boel te forceren kreeg ik die echt niet in de iPad hoes van Xenos. Hetzelfde geldt voor de iPad folio hoes van Trust. De 10" hard sleeve van Trust paste wel prima.ArnoJeroen schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 15:08:
[...]
Hij past dus wel.
Gisteren nog even naar de Xenos gereden, en in de winkel het tablet (Xiron) in de hoes geschoven, zit als gegoten.
Accessoires voor de Tomtec Ultimate 10
mvg
WoDo1
Whahahahaaa schitterend! Scheelt HIER in ieder geval weer heel wat paginavulling.WoDo1 schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:24:
Zo omdat toch iemand het moest doen, hier kunt u heen voor al uw gedoe over hoesjes en ander accessoires
Accessoires voor de Tomtec Ultimate 10
mvg
WoDo1
It's more fun to compute
Andronymus
dit is idd de K97 , alleen wel leuk dat het plaatje 512mb werkgeheugen aangeeft en de tekst 1Gb. volgens mij is dit het originele ontwerp. Deze heeft wifi, bluetooth en 16Gb opslag. Newsmy heeft later nog een wijziging in de camera's gedaan maar die heb ik nog nooit buiten China gezien.Waarom ik denk dat ze bij Newsmy vandaan komen in plaats van PIPO. Is omdat op het forum van Newsmy precies de zelfde problemen voorkomen ( los vallende glasplaten, gele vlekken, dode pixels en slechte wifi). Tevens de claim van Pipo dat zij een exclusieve samen werking met Rockchip hebben heb ik tot nu toe niet kunnen herleiden. En dat terwijl voor de rest iedere fabrikant bij rockchip word genoemd met naam, contact persoon en zelfs 06 nummer van die gene. vreemd dat Pipo er dan niet bij staat.
[ Voor 24% gewijzigd door WoDo1 op 16-04-2012 11:24 ]
Hij is maar 70 euro duurder dan de oorspronkelijke prijs in Nederland zie ik hier ( 270 euro met gratis verzenden ) Dan heb je dus inderdaad blu tooth, Wifi, 16 gb en ICS standaard.... zouden de stock roms van bijv. Jgelauff hier dan zonder meer op werken , of kun je daar niet zo maar van uit gaan ?WoDo1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:14:
[...]
dit is idd de K97 , alleen wel leuk dat het plaatje 512mb werkgeheugen aangeeft en de tekst 1Gb. volgens mij is dit het originele ontwerp. Deze heeft wifi, bluetooth en 16Gb opslag. Newsmy heeft later nog een wijziging in de camera's gedaan maar die heb ik nog nooit buiten China gezien.Waarom ik denk dat ze bij Newsmy vandaan komen in plaats van PIPO. Is omdat op het forum van Newsmy precies de zelfde problemen voorkomen ( los vallende glasplaten, gele vlekken, dode pixels en slechte wifi). Tevens de claim van Pipo dat zij een exclusieve samen werking met Rockchip hebben heb ik tot nu toe niet kunnen herleiden. En dat terwijl voor de rest iedere fabrikant bij rockchip word genoemd met naam, contact persoon en zelfs 06 nummer van die gene. vreemd dat Pipo er dan niet bij staat.
Andronymus
zie net een nieuwe rom staan bij Newsmy, eens even kijken wat het is.
mvg
WoDo1
[ Voor 25% gewijzigd door WoDo1 op 16-04-2012 18:50 ]
Verwijderd
heb je een link naar die romWoDo1 schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:07:
@ Olakius, dat zou dan wel alleen betrekking hebben tot de tomtec 2011 versie ( een gedowngrade K97 ), de 2012 versie is volgens mij een echte OEM versie.
zie net een nieuwe rom staan bij Newsmy, eens even kijken wat het is.
mvg
WoDo1
Nu gaat dit topic officieel over de 10" versie, maar hopelijk mag ik toch mijn vraag kwijt. Ik wil de tablet namelijk graag rooten, zodat ik Titanium Backup kan gebruiken om wat meuk te deïnstalleren etc. De tutorial over het rooten in de OP richt zich op de 10" versie, dus weet iemand of dit ook voor de 7" mogelijk is?
Verder nog tips om de boel wat sneller te laten draaien? Leuke custom roms wellicht? Ik kom eigenlijk niets tegen via Google / XDA.
Thanx!
Verwijderd
zoniet komt dit door het Tablet of door de Android versie van 4.03 die geen usb Bleutooth ondersteund
Welke tablet heb je precies... 2011 model of 2012 model ?Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:14:
nogmaals de vraag of je een Bluetooth dongle kan gebruiken op deze Tablet en hoe je die aan moet sturen
zoniet komt dit door het Tablet of door de Android versie van 4.03 die geen usb Bleutooth ondersteund
Heb je het 2012 model ( te herkennen aan het serienummer achterop de tablet en op de doos ) dan zit er zowiezo geen blu tooth in de tablet. Dat ligt dus niet aan ICS maar de hardware ontbreekt eenvoudigweg.
Heb je het 2011 model, dan is er wel blutooth aanwezig en kun je een blutooth dongel gebruiken.
Hoe je drivers kunt installeren indien deze niet automatisch geinstalleerd worden staat in dit topic al beschreven, gebruik de zoek functie rechtsboven en zoek bijv. maar eens op driver
Succes !
Andronymus
http://220.168.57.227:1949/cunchu/
denk dat de laaste update voor de 2012 versie is want ik heb daar bij nog geen wifi
@ Nickbau
de tablet ondersteunt usb host modus vandaar dat toetsenborden,muizen en 3g dongels het doen.Dus het zou moeten kunnen werken mits je ook nog de juiste driver geladen krijgt. De android build is vrij compleet en de bluetooth onderdelen zijn er in verwerkt maar je hebt dan nog niet de juiste apparaat stuurprogramma's. tevens zal je dan ook nog de usb host drivers of te wel de OTG drivers nodig hebben. Er is hier over genoeg te vinden op internet
Ik zoek me helemaal suf' maar waar moet ik precies dat vinkje aanzetten?jgelauff schreef op donderdag 12 april 2012 @ 22:03:
[...]
rtfm (pagina 11) google applications vinkje aanzetten
Verwijderd
De vraag is wel beantwoord geloof ik?Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:14:
nogmaals de vraag of je een Bluetooth dongle kan gebruiken op deze Tablet en hoe je die aan moet sturen
Maar dat 'ondersteunD' zit me zo dwars, daar moet ik even op reageren (want het verspreidt zich in opvolgende berichten): http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_O/W5196.HTM
(excuseer - off topic...)
- Weet iemand of de in dit forum genoemde problemen zoals dode pixels en glasplaat die los laat opgelost zijn in de nieuwste versie?
- De android 4.0 versie is goedkoper dan de 2.3 versie, daar begrijpen wij niets van. Kan iemand uitleggen wat de verschillen zijn?
- Wat is custom rom en StockRom?
- Kan je met dit tablet e-mailen?
- Onze dochter schrijft graag in Word verhaaltjes, kan dat ook met deze tablet?
Verwijderd
bedankt voor jullie adviezen...
1) Bij de nieuwe versie plakt de glasplaat beter vast, dus daar zou je geen problemen mee hebben. Of het probleem met de dode pixels is opgelost, weet ik niet.Kleineheino schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:07:
Wij hebben de intentie om de 10 inch tablet voor onze dochter die 9 wordt aan te schaffen maar hebben er helaas niet zoveel verstand van. Op dit forum lees je verschillende reacties die ons doen twijfelen. de één vindt het een prachtig apparaat en de ander brengt hem terug naar de winkel. Kan iemand ons helpen bij de volgende vragen:
- Weet iemand of de in dit forum genoemde problemen zoals dode pixels en glasplaat die los laat opgelost zijn in de nieuwste versie?
- De android 4.0 versie is goedkoper dan de 2.3 versie, daar begrijpen wij niets van. Kan iemand uitleggen wat de verschillen zijn?
- Wat is custom rom en StockRom?
- Kan je met dit tablet e-mailen?
- Onze dochter schrijft graag in Word verhaaltjes, kan dat ook met deze tablet?
2) Voor Bart Smit is het simpel: ze verkochten eerst de 2.3-versie aan 199 euro. Nu hebben ze de nieuwe versie die ze verkopen IN PLAATS VAN de 2.3-versie en hebben de prijs verlaagd. Geen moeilijkheid aan. Prijsverlagingen gebeuren ook elders... Verschil is dat die dus standaard al op 4.0 draait en (gezien het 2012-versies zijn) geen Bluetooth heeft. Blokker verkoopt vooralsnog (als ik me niet vergis) enkel de tablet met 2.3.
3) Een stock ROM is een ROM die gemaakt is door het bedrijf die de tablet/device heeft in elkaar gestoken. Een custom ROM is een door de community (in ons geval jgelauff) in elkaar gestoken ROM voor de tablet/device.
4) Ja, je kan met deze tablet mailen.
5) Dan zul je wel een office/word applicatie moeten installeren. Zelf vind ik Kingsoft Office wel een leuke app.
Dat hangt er van af wat ze met het tablet wil gaan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:17:
even een vraag, ik lees hier een heleboel, heb er geen verstand van, maar mijn dochter wil graag een tablet en heeft geen 350 of meer te besteden, 200 euro is max. is het een goed plan om de tomtec van bartsmit te kopen of niet? ik lees er zoveel over, maar kom er niet wijs uit.
bedankt voor jullie adviezen...
Mijn dochter (is nog klein) doet er spelletjes op en kijkt youtube filmpjes, luistert muziek en kijkt filmpjes en daar is hij geschikt voor.
Dus als je wat duidelijker wilt zijn met wat er mee moet gebeuren kun je ook beter advies krijgen.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Heel erg bedankt voor de snelle reactie. Omdat onze dochter nog jong is en de dingetjes die ze wil doen gewoon kunnen lijkt dit tablet een goede keuze, ook gezien de prijs.BastienVH schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:18:
[...]
1) Bij de nieuwe versie plakt de glasplaat beter vast, dus daar zou je geen problemen mee hebben. Of het probleem met de dode pixels is opgelost, weet ik niet.
2) Voor Bart Smit is het simpel: ze verkochten eerst de 2.3-versie aan 199 euro. Nu hebben ze de nieuwe versie die ze verkopen IN PLAATS VAN de 2.3-versie en hebben de prijs verlaagd. Geen moeilijkheid aan. Prijsverlagingen gebeuren ook elders... Verschil is dat die dus standaard al op 4.0 draait en (gezien het 2012-versies zijn) geen Bluetooth heeft. Blokker verkoopt vooralsnog (als ik me niet vergis) enkel de tablet met 2.3.
3) Een stock ROM is een ROM die gemaakt is door het bedrijf die de tablet/device heeft in elkaar gestoken. Een custom ROM is een door de community (in ons geval jgelauff) in elkaar gestoken ROM voor de tablet/device.
4) Ja, je kan met deze tablet mailen.
5) Dan zul je wel een office/word applicatie moeten installeren. Zelf vind ik Kingsoft Office wel een leuke app.
Ah, al gevonden. Ik moet beter zoeken....Frank Martin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:25:
[...]
Ik zoek me helemaal suf' maar waar moet ik precies dat vinkje aanzetten?
Verwijderd
@jgelauff
- Ben ik nog beter af met je 3.0.3-3 versie (inzake snelheid enz... ?) of wacht ik best op je 4.0.4-versie voor mijn tablet?
- Ik ben van plan er een 32 GB-sd-kaartje in te steken... Ik kan enkel niet zo goed uit aan de 3 mogelijkheden van rooten naar 3.0.3-3 versie... => DaBuzzzzz in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" Ik bedoel de 3 mogelijkheden van rooten met een SD-card
Wat is nu de beste keuze? Kan hier iets meer uitleg aan gegeven worden? Bv adhv een gebruiksvoorbeeld?
Dankjewel
Marc
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 10:38 ]
Ik gebruik zelf ook een 32 gb SD kaartje en heb gekozen voor optie 1- Ik ben van plan er een 32 GB-sd-kaartje in te steken... Ik kan enkel niet zo goed uit aan de 3 mogelijkheden van rooten naar 3.0.3-3 versie... => DaBuzzzzz in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" Ik bedoel de 3 mogelijkheden van rooten met een SD-card
Marc
Het voordeel van optie 1 is namelijk dat je externe sd kaart wordt gezien als standaard plek om apps te installeren, downloads weg te zetten enz.
Je hoeft dan dus niet meer te verplaatsen.
Optie 2 en 3 kunnen ook de sd kaart gebruiken, maar een app wordt dan niet standaard op de sd geinstalleerd.
Met 32 gb heb je meer dan voldoende ruimte voor apps , dus optie 1 is jouw keuze.
Andronymus
Werkt perfekt !!!ricardo70 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:27:
met dit apktje kun je ntfs geformateerde kaartjes en hdds wel weer gebruiken op ics kun je eindelijk weer grotere bestanden lezen dan 4 gb dat vind ik zo beperkt anno 2012 het heet Drive Mount Thanks to Dwayne Hoy in google play.
Heb al zitten rommelen met dit programma op 2.3 maar nog niet met 4.0.
Gaat dus goed.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Bedoel je dat je samba filesharing hebt draaien, of andsamba ( client )Sparck schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:36:
Yep .... root is binnen :-)
http://android-dls.com/wi...p?title=Magic_Root_Access
effe su vervangen en binnen :-) Kijk samba draait :-)
Voor diegenen die dat nog niet begrijpen, niet erg, dan heb je het nog niet nodig
Andronymus
Verwijderd
Gezien mijn nieuw tablet (2012-versie) nog steeds met wisselend/zwak wifi-ontvangst zit vraag ik me volgende af:
- Kan ik de tablet aan de internetkabel hangen, via usb?
- Waar zijn die "huawei-3G-dongles of zoiets in de vlaamse handel verkrijgbaar? En aan welke prijs?
- Kun je GPS-signaal op de tablet krijgen, via usb ?
Merci
Marc
USB apparaten zoals een internet aansluiting of GPS Dongle etc. werken in principe allemaal. Grootste uitdaging zit hem in het verkrijgen van de jusite drivers voor je tablet....Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:29:
En nog een vraagje...
Gezien mijn nieuw tablet (2012-versie) nog steeds met wisselend/zwak wifi-ontvangst zit vraag ik me volgende af:
- Kan ik de tablet aan de internetkabel hangen, via usb?
- Waar zijn die "huawei-3G-dongles of zoiets in de vlaamse handel verkrijgbaar? En aan welke prijs?
- Kun je GPS-signaal op de tablet krijgen, via usb ?
Merci
Marc
Andronymus
Verwijderd
Is dit dan de befaamde 2012-verie (zonder bluetooth)? Dat is me even niet duidelijk
Is dit dan de tweede generatie ?
Kan die geroot worden met wat JGELAUFF allemaal heeft gemaakt?
Foute info ?
Kan het zijn dat wat de info op de doos, in de handleiding en her en der wordt gezegd over de tablet, niet klopt?
BV
Volgens info => internal storage: 4GB
Volgens instellingen op de tablet => "Interne opslag = 0,98 GB totaal" en "ATP7659-internal-storage = 1,64 GB totale ruimte"
Volgens info => CPU: Rockchip 2918,1GHz,ARM Cortex A8
Volgens systeminfo.apk => ARMv7 Processor rev 2 (v7I)
Keislecht WIFI-ontvangst.
zooooo slecht bij dit nieuwe model... (ik zit op 3m van een draadloze modem). Mijn Laptop heeft een veel betere ontvangst.
Terug sturen ?
Yelo / live TV telenet op tablet?
Iemand een antwoord op waarom live TV van telenet zo hapert op de tablet?
Heeft dit te maken met het slechte wifi-ontvangst of is de processor te licht?
Andere redenen? Ik heb me al suf gezocht...
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 12:01 ]
Als test wil ik Ubuntu op mijn tablet installeren ( interesse ? kijk hier )
* Ik heb even geen externe SD kaart in mijn tablet.
* Om Ubuntu naar het interne geheugen van de tablet te copieeren heb ik 2 gb ( minimaal ) geheugen ruimte nodig.
* Ik heb de aangepaste versie uit te TS gebruikt, waarbij de 403.zip aangepast wordt met een andere system.img en andere parameter, waardoor 2 gb geheugen zou moeten ontstaan.
* wanneer ik de tablet echter op de computer aansluit kom ik niet boven de 573mb uit.
* Ik heb inmiddels ook al de stockrom 2012 geprobeerd ( het gaat om een 2012 model ) maar met hetzelfde resultaat...
Ik heb een lege 16 GB SD tot mijn beschikking, die ik voor dit doel zou kunnen gebruiken, maar het gaat me er om dat de Internal SD 2 gb is
=== > KAN IEMAND MET VERTELLEN HOE IK AAN 2 GB Interne opslag kan komen ????
Alle hulp in deze is welkom !
[ Voor 7% gewijzigd door Olakius op 19-04-2012 13:16 ]
Andronymus
Terug sturen.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:22:
Voor alle duidelijkheid,
Keislecht WIFI-ontvangst.
zooooo slecht bij dit nieuwe model... (ik zit op 3m van een draadloze modem). Mijn Laptop heeft een veel betere ontvangst.
Terug sturen ?
De RK2918 is een zo genaamde SOC wat staat voor System On Chip, Een op 1 chip gemaakt systeem met processor, geheugen controller, video etc etc. Als processor voor het systeem is een Cortex A8 gebruikt.En de Cortex A8 is een 7de generatie ARM instructie set processor. Dus wat daar staat in de info klopt precies met wat er in zit.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:22:
Foute info ?
Kan het zijn dat wat de info op de doos, in de handleiding en her en der wordt gezegd over de tablet, niet klopt?
BV
Volgens info => internal storage: 4GB
Volgens instellingen op de tablet => "Interne opslag = 0,98 GB totaal" en "ATP7659-internal-storage = 1,64 GB totale ruimte"
Volgens info => CPU: Rockchip 2918,1GHz,ARM Cortex A8
Volgens systeminfo.apk => ARMv7 Processor rev 2 (v7I)
http://www.arm.com/produc...rs/cortex-a/cortex-a8.php
wat betreft je opslag ruimte vraag die is hier al ergens voorbij gekomen, kon alleen even niet vinden waar. Er staat hier ergens op het forum hoe precies in elkaar het zit.
m.v.g
WoDo1
Verwijderd
na enkele uren aan is de wifi helemaal weg, op 2 m van de router... net gemaild naar TOMTEC met info@bartsmit.com in CC
Ik ben benieuwd
Deze garantie kostte me al zo'n 40 € => 20 portkosten om de vorige (2011-versie) op te sturen en de 2012-versie kost 20 € goedkoper dan de 2011-versie
lastig word ik ervan
Ik heb zwarte spikkelsVerwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:37:
Yes, Op amper 2 weken tijd mijn brakke 2011-tablet (met witte spikkels) opgestuurd naar tomtec en een 2012-versie met versie 4.0.3 terug gekregen. Ze hebben er bijgeleerd inzake dienst na verkoop... Mijn nieuw tablet loopt en ziet er goed uit... hoewel de wifi-ontvangst nog steeds niet optimaal is... Heb nog niet veel met mijn nieuw speelgoed gedaan omdat ik eerst met deze vraag zit...
@jgelauff
- Ben ik nog beter af met je 3.0.3-3 versie (inzake snelheid enz... ?) of wacht ik best op je 4.0.4-versie voor mijn tablet?
- Ik ben van plan er een 32 GB-sd-kaartje in te steken... Ik kan enkel niet zo goed uit aan de 3 mogelijkheden van rooten naar 3.0.3-3 versie... => DaBuzzzzz in "Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0" Ik bedoel de 3 mogelijkheden van rooten met een SD-card
Wat is nu de beste keuze? Kan hier iets meer uitleg aan gegeven worden? Bv adhv een gebruiksvoorbeeld?
Dankjewel
Marc

Bekend verschijnsel? Morgen maar eens naar BS om hem om te ruilen. Nog geen week oud, reboots werken niet.
https://helpdesk.tom-tec....-de-tom-tec-ultimate.aspx
is dit nieuw ? of ben ik laat.?
Verwijderd
nee hoor je bent de eerste die het meldt, hulde,KuronoAlucard schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:31:
Heren was net op portaal van tomtec helpdesk aan het browsen en heb dit gevonden :
ik ben op vakantie dus doe even niet mee met downloadern
bedankt voor de spotKuronoAlucard schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:31:
Heren was net op portaal van tomtec helpdesk aan het browsen en heb dit gevonden :
mvg
WoDo1
[ Voor 12% gewijzigd door WoDo1 op 19-04-2012 19:09 ]
Verwijderd
xiron bied ook de download voor de tomtec aan ;-) maar tablets zijn hetzelfde dus waarom zou het niet werken?Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:12:
Gaat deze ook op de xiron draaien weet iemand dat ?
Verwijderd
Iemand een spiegeltje ergens??
morgenavond als ik weer thuis ben zal ik zelf eens even gaan kijken, maar ik vermoed geen syncroniserende agenda, geen full market, geen gallery die synced, geen market altijd in beeldVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:24:
Ah, ga weer eens rommelen met deze nieuwe stock rom en eens zien wat de verschillen uiteindelijk zijn met de 4.03-3 versie van Jgelauff....
Verwijderd
krijg je dan een tomtec logo op je xiron
Verwijderd
Dan even de tablet flashen en zal dan gelijk even een mediafire uploadje doen.
[ Voor 21% gewijzigd door WoDo1 op 19-04-2012 21:27 ]
lol, ik dacht ook voor de gein eens kijken... 17,5kb/secVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 20:30:
Nou, haast je niet om naar huis te gaan zou ik zeggen. Tegen de tijd dat ik die update binnen heb ben jij al al lang thuis om het zelf te kunnen bekijken. Ben al een heuse 35 Mb ver van de 223 Mb.......gaaaaaaaap..................
laten we gewoon 1 iemand de ruimte geven en dat die een mirror aanmaakt
[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 19-04-2012 20:46 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
ziet er weer slordig uit:
disklabels in de buildprop verwijzen naar de atp7659
calendar zal niet syncen
gallery zal geen picasa webalbums syncen
build is al van 30/31 maart en lijkt echt een aangepast voor de atp7659 met een aangepast kernel
vermoedelijk dus ook geen bluetooth optie?
als iemand hem installeert kunnen we kijken of bovenstaande klopt.
en mediafire upload loopt e.t.a 5 minuten
@ lopac42 deze komt van de tomtec site af
[ Voor 36% gewijzigd door WoDo1 op 19-04-2012 21:49 ]
Verwijderd
die van de xiron of tomtec website ?WoDo1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:38:
Flash naar tablet loopt en is op 50% en mediafire upload loopt e.t.a 15 minuten
Verwijderd
Ok hoop dat die van de xiron website beter is (voor de xiron dan he)WoDo1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:38:
Flash naar tablet gereed , recovery loopt
en mediafire upload loopt e.t.a 12 minuten
@ lopac42 deze komt van de tomtec site af
de link op de download site van xiron verwijst naar de tomtec link. Ga maar eens boven het linkje hangen dan zie je het.zag het ook pas net.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:43:
[...]
Ok hoop dat die van de xiron website beter is (voor de xiron dan he)
mvg
Wodo1
A mediafire is klaar bij deze het linkje kijken of dat beter gaat.
http://www.mediafire.com/?ii2auucqu5uqryu
m.v.g
WoDo1
voor de gene die de RockChip batch loader nog nodig heeft, ik had die ook al een keer in het Nederlands vertaald zo goed als dat kan( of beter gezegd als ik dat kan).
http://www.mediafire.com/?rmdxep9w4piod25
[ Voor 33% gewijzigd door WoDo1 op 19-04-2012 22:24 ]
Verwijderd
maar begrijp ik dat goed, ga ik dan een nieuwe rom installeren die mijn Blauwtand domweg keelt??? en dat is dan een update naar een betere versie ????.....meen je niet! absurd idee.
draait de cpu nu op 1,2ghz?WoDo1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:59:
Het is idd een mengel moes van vorig roms en kernels bij elkaar en geen bluetooth meer.
A mediafire is klaar bij deze het linkje kijken of dat beter gaat.
http://www.mediafire.com/?ii2auucqu5uqryu
m.v.g
WoDo1
[ Voor 108% gewijzigd door WoDo1 op 19-04-2012 23:16 ]